Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Gok niet dat hij in het magazijn bij Bax gaat werken, hoor daar nogal wat negatieve geruchten over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
KnoxNL schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Oké maar hier kom je dus niet mee weg :D

Wat ga je doen???
Kan er verder voor nu nog niets over zeggen, bedrijf is nog in oprichting, maar binnenkort meer :)

Edit: nee, niet bij Bax

[ Voor 4% gewijzigd door Arquero op 14-07-2023 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:54
Arquero schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:52:
[...]

Kan er verder voor nu nog niets over zeggen, bedrijf is nog in oprichting, maar binnenkort meer :)

Edit: nee, niet bij Bax
Vooruit dan maar, interessant! :)

Mochten er nog functies vacant zijn ontvang ik graag een DM :+

[ Voor 10% gewijzigd door KnoxNL op 14-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

hneel

denkt er het zijne van

Bij Fazley? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Haha, nee het heeft niets met Bax te maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Dan moet het well Thomann zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Ook niet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Vorige week vrijdag ging ik kijken naar Joe Bonamassa op Gent Jazz, het was blijkbaar de opening van zijn Europese toer.

Vandaag zie ik dit verschijnen in mijn joetjuub aanbevelingen, dezelfde set op Montreux Jazz :P

[YouTube: Montreux Jazz Festival 2023: Joe Bonamassa | Auditorium Stravinski | Day 15]

Voor mij was het de derde keer dat ik Joe live zag, ik apprecieer zijn 'het dak moet eraf' stijl van spelen.
Extra bonuspunten voor Reese Wynans op het orgel/piano en Josh Smith op ritmegitaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 15-07-2023 08:39 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@Kapoen die wil ik nog zeker een keer zien. :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ramzzz schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:03:
@Kapoen die wil ik nog zeker een keer zien. :Y
Zeker doen, zoals ik al zei Joe speelt altijd vrij intens. Ik vind zijn blues/rock guitar hero/clichés bijzonder goed werken :9

T.o.v. van de meer dan 10 jaar geleden toen ik hem voor de eerste keer zag is hij ook qua zang verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:36:
Vorige week vrijdag ging ik kijken naar Joe Bonamassa op Gent Jazz, het was blijkbaar de opening van zijn Europese toer.

Vandaag zie ik dit verschijnen in mijn joetjuub aanbevelingen, dezelfde set op Montreux Jazz :P

[YouTube: Montreux Jazz Festival 2023: Joe Bonamassa | Auditorium Stravinski | Day 15]

Voor mij was het de derde keer dat ik Joe live zag, ik apprecieer zijn 'het dak moet eraf' stijl van spelen.
Extra bonuspunten voor Reese Wynans op het orgel/piano en Josh Smith op ritmegitaar.
Ja, en de 2e in zijn tour ging niet door (Bospop zondag vanwege het verwachtte onweer) maar ik baal er niet teveel van, ik heb hem gelukkig al 2 keer gezien en hij heeft de leeftijd dat hij nog wel vaker komt.

Maar leuk was het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Geen idee waar @Arquero woont, maar ik weet dat Hoshino (importeur van o.a. Ibanez en Tama) wel wat vacatures open had/heeft staan. Is gevestigd in Uithoorn (onder Amstelveen, dus Amsterdam-Zuid-Zuid-Zuid zeg maar :+ ).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-10 16:08
Maar geen van de genoemde bedrijven zijn:
Dus wat nieuws wat we nog niet kennen.

The fellowship of electrics? :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arquero
Ik woon tegen Rotterdam aan.
Gisteren pand bekeken hier in de regio en daar gaan we uitkomen.
Mag echt nog niets zeggen, maar het wordt wel steeds moeilijker om het stil te houden. Het is nog het moeilijkst om het stil te houden voor mijn gitaarleraar :P
1 september wordt in ieder geval wel de definitieve startdatum, zo veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Maar waarvoor moet je het stilhouden? Bang dat wij met voorkennis in aandelen gaan handelen?

Of is het gewoon dat je het wil stil houden voor het geval er toch nog een kink in de kabrl komt die de plannen dwarsboomt?

Rotterdam is wel lekker dicht bij mij in de buurt *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Edgenumber op 18-07-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Edgenumber schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:13:
Maar waarvoor moet je het stilhouden? Bang dat wij met voorkennis in aandelen gaan handelen?

Of is het gewoon dat je het wil stil houden voor het geval er toch nog een kink in de kabrl komt die de plannen dwarsboomt?

Rotterdam is wel lekker dicht bij mij in de buurt *O*
Klinkt als een nieuw bedrijf (of mogelijk buitelands bedrijf dat naar NL komt) dat zelf wil bepalen wanneer het 'wij bestaan' nieuws gedeeld wordt? Lijkt me niet onlogisch toch?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
Niet direct onlogish. Maar ik vroeg het mij gewoon af.

Zeker als mensen aan de ene kant kenbaar maken met wat bezig te zijn, maar aan de andere kant nog niet willen vertellen. Dan vraag ik mij af waarom.

Maar komt misschien omdat ik wat erg zwart wit ben. Of je vertel het of je houd je mond. <- geen verwijt hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arquero
Edgenumber schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:54:
Niet direct onlogish. Maar ik vroeg het mij gewoon af.

Zeker als mensen aan de ene kant kenbaar maken met wat bezig te zijn, maar aan de andere kant nog niet willen vertellen. Dan vraag ik mij af waarom.

Maar komt misschien omdat ik wat erg zwart wit ben. Of je vertel het of je houd je mond. <- geen verwijt hè.
Je hebt wel een goed punt. Ik had het beter ook pas kunnen melden als alles rond is enzo.
Maar ben er gewoon zo enthousiast over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Zo veel mensen zoveel verschillen toch.

En "beter kunnen melden als het pas rond is", wat is beter?

Ik ben blij voor je dat je er zoveel zin in heb d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Edgenumber schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:33:
Zo veel mensen zoveel verschillen toch.

En "beter kunnen melden als het pas rond is", wat is beter? <- retorische vraag

Ik ben blij voor je dat je er zoveel zin in heb d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
skipe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
Yo mensen, mijn broer vraagt voor zijn verjaardag een versterker voor zijn gitaar. Heb de TS ff doorgekeken maar daar word ik zo niet erg wijs van.

Hij heeft een simpele elektrische gitaar en wil graag zon versterkertje waar het geluid bij inzit, hoeft allemaal niet zo bijzonder want hij is toch pas net begonnen met leren

Heb wel zulk soort dingetjes gezien: https://www.bol.com/nl/nl...Lg.3_23.34.ProductPageUrl

Maar wou weten of iemand van jullie ervaringen heeft met wat simpel spul en misschien wat kan adviseren.

Ik speel zelf geen gitaar en dus geen verstand van zaken
Die Fame zou ik zelf niet doen. Die kleine 10 of 15 watt transistortjes klinken vaak erg vlak. Beginner of niet, je moet er wel een beetje lol in krijgen en dat lukt niet als het geluid bagger is. Maar voor een paar tientjes kun je best iets leuks voor thuis vinden.

Ga gewoon zoeken op marktplaats in 'de versterker voor bas/gitarenr categorie, MP versterkers , En begin bij 45 euro of zo. Dan filter je de te goedkope rotzooi eruit. VOor thuis niet groter dan 75 watt pakken. Is meer dan zat. En voor beginners bij voorkeur geen buizen (tube) versterker. Dat is leuk als je net wat verder bent.

Als ie dan zeker weet dat ie doorgaat kan ie altijd een betere versterker kopen als ie er wat meer geld voor heeft kunne sparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-10 14:52
Ik ben ooit begonnen op een Roland Cube 30.
Kost amper iets en geeft eigenlijk nog wel leuk geluid.

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuckson
De Cube, ja, was ook best leuk ding. Maar ROland heeft dan ook een naam hoog te houden. Mijn eerste versterker was ook een Roland, maar dan een 50 W dingetje geen idee welk type. Was met oranje kleuren op/aan het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinVL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-09-2023
<knip> Hoe goed bedoeld ook, dit valt onder ongewenste werving / reclame / spam.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 18-08-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Leuk idee, als je hier echt een oplossing voor hebt is de doelgroep bijna oneindig groot, ook onder professionals. :)

Mijn vingerplukdagen liggen echter ruim achter me dus ik kan je persoonlijk niet helpen, maar ik volg het graag.

[ Voor 61% gewijzigd door Ardana op 18-08-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Aan mij heb je ook geen klant. Ik kan nothing else matters nog niet eens met mijn vingers spelen 😅

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67U84HPIAi3s3Gkqws5rKQJ3bdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jscHC16tI0ieyC0uqJrsd2e4.png?f=fotoalbum_large

Na verschillende vruchteloze pogingen om mijn 5150 op huiskamervolume te laten werken heb ik toch maar een kleinere high-gain amp gekocht. Ik kon een mooie prijs krijgen op een tweedehands PRS MT15 met de beruchte Harley Benton 2x12 met Celestion Vintage 30s erin. Gaat met z'n 7/15W nog steeds te hard voor thuis, maar met een attenuator er tussen is het prima werkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Werkte de attenuator niet op de 5150?

Te luid snap ik wel.
Mijn DSL20 staat meestal op de Low stand en zelfs dan komt de volume knop niet boven de 5% uit 🙈😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Moechy schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:04:
Werkte de attenuator niet op de 5150?

Te luid snap ik wel.
Mijn DSL20 staat meestal op de Low stand en zelfs dan komt de volume knop niet boven de 5% uit 🙈😅
Het probleem van de 5150 is dat'ie 120W uitbraakt. En bij high-gain amps is het piekvermogen nog flink hoger dan het opgegeven vermogen. Afhankelijk van wie je het vraagt zou bij een high-gain amp een attenuator een factor 2.5 tot 4 overbemeten moeten zijn t.o.v. het opgegeven vermogen, en er worden domweg geen attenuators van 400W gemaakt :+ Wat ik nog had kunnen proberen is twee buizen eruit trekken en hem als 60W amp met een zware attenuator gebruiken, maar voor het dealtje dat ik kreeg kon ik dit setje ook gewoon niet laten staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Wormaap schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

Het probleem van de 5150 is dat'ie 120W uitbraakt. En bij high-gain amps is het piekvermogen nog flink hoger dan het opgegeven vermogen. Afhankelijk van wie je het vraagt zou bij een high-gain amp een attenuator een factor 2.5 tot 4 overbemeten moeten zijn t.o.v. het opgegeven vermogen, en er worden domweg geen attenuators van 400W gemaakt :+ Wat ik nog had kunnen proberen is twee buizen eruit trekken en hem als 60W amp met een zware attenuator gebruiken, maar voor het dealtje dat ik kreeg kon ik dit setje ook gewoon niet laten staan :+
Aha duidelijk 😁

En je GAS is weer even gestild, win-win toch? 😅

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12

MsD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biyIL6tLqhkwg6SauvY48N3vAG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1TMg5IDpqeYY26Nz5xJIp0L.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn familie is ook weer groter geworden. Een beest van een versterker dit.

En alle min of meer leuke dingen van een line6.

Gaat een tikkie hard, maar een geluidje, wow.

Stond al een poosje op de wenslijst, en heb 'm voor een prikkie over kunnen nemen. Blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Wormaap schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:40:
[Afbeelding]

Na verschillende vruchteloze pogingen om mijn 5150 op huiskamervolume te laten werken heb ik toch maar een kleinere high-gain amp gekocht. Ik kon een mooie prijs krijgen op een tweedehands PRS MT15 met de beruchte Harley Benton 2x12 met Celestion Vintage 30s erin. Gaat met z'n 7/15W nog steeds te hard voor thuis, maar met een attenuator er tussen is het prima werkbaar :)
Mooie set zo!
Zit zelf ook te kijken naar die versterker, lijkt me wel wat.
Welke attenuator gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Arquero schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Mooie set zo!
Een Jet City Jettenuator. Ik heb ook een Victory V30, en in de FAQ daarvan werd de Jettenuator specifiek genoemd als 'werkt prima zonder over boord te gaan'. Als je serieus de wereld van attenuators induikt wordt deze vorm (feitelijk gewoon een grote weerstand) niet echt gezien als een goede optie als je al je tone wil behouden. Maar mijn doelstelling is niet 'alle tone behouden', mijn doelstelling is 'een versterker waar ik vrolijk van word bespelen op een volume dat ik nog leuk vind'. Voor optredens en opnames gaat de attenuator ertussenuit, en als ik optimale tones op laag volume wil gebruik ik mijn modelingspul. Maar soms wil ik gewoon lekker knopjes draaien en m'n fysieke pedalboard gebruiken :)

De Jettenuator wordt trouwens niet meer gemaakt (maar is vaak tweedehands te vinden voor een leuke prijs), maar de Bugera PS-1 is volgens mij een 1-op-1 kopie. De Harley Benton PA-100 gezien de layout waarschijnlijk ook.

Iets langer verhaal, maar ik wilde even de overwegingen waarom ik een 'slechte' attenuator gebruik erbij zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 04-08-2023 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

[anekdote]
Lang geleden stonden we in het voorprogramma van Gorefest in Amersfoort. JC's setup was een SVT-CL volle polle in een THD hotplate... De bovenkant is toch al geribbeld, denk dat je 'm prima als grillpan had kunnen gebruiken >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me3MVBtbzvZKHWmW0azEGl_jD98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QukrqI9KmEvNBG9P4Mt5hT5I.jpg?f=fotoalbum_large

[/anekdote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Dat doe ik ook. Mijn Blackstar HT5 met pedals als het wat harder kan thuis (lees alleen thuis :) )
en de Positive Grid Spark voor gebruik vaak met koptelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-10 10:03
Arquero schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Mooie set zo!
Ik heb de MT15 ook, heb zelf een JHS Little Black Amp Box in de FX loop zitten, werkt redelijk goed, geeft wel een beetje brom.
Moet zeggen dat zonder bij mij nog net gaat, maar dat komt meer doordat ik een Techno dj boven me heb wonen die harder aan het pompen is dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
Ik werd net door een collega op dit pedaal gewezen: kenden jullie deze al?

YouTube: Rainger FX Minibar - Liquid Analyser

Mix je eigen geluid, letterlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:08

franssie

Save the albatross

Arquero schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:14:
Ik werd net door een collega op dit pedaal gewezen: kenden jullie deze al?

YouTube: Rainger FX Minibar - Liquid Analyser

Mix je eigen geluid, letterlijk :D
Klinkt nog niet slecht ook _/-\o_

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinVL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-09-2023
KnoxNL schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

Leuk idee, als je hier echt een oplossing voor hebt is de doelgroep bijna oneindig groot, ook onder professionals. :)

Mijn vingerplukdagen liggen echter ruim achter me dus ik kan je persoonlijk niet helpen, maar ik volg het graag.
<knip> Spam.
Moechy schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:02:
Aan mij heb je ook geen klant. Ik kan nothing else matters nog niet eens met mijn vingers spelen 😅
Been there! :P Kan hem nog steeds niet perfect, op een gegeven moment het deuntje zo vreselijk zat geworden dat ik overgestapt ben naar andere oefeningen..

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 18-08-2023 12:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Nieuwe aanwinst, 2e hands gekocht.

Aanvulling op mijn Blackstar Artisan-collectie. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyI0_4e2gmmpfWDfRYTUJGyIYOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvZfWcsKUfFHbh96mWZ7N2da.jpg?f=fotoalbum_large

Blackstar 10W Artisan Anniversary Edition. 1x EL-34, 1x 12”. 😁

In aanvulling op mijn Artisan 30 2x12” combo, Artisan 15H + 2x12” cab en 2x ID:core BEAM, allemaal in Artisan ‘oxblood’ red. 😊

Wellicht binnenkort upgraden met een Celestion Vintage 30, voor de zekerheid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Arquero
Ik had eerder al wat vermeld, en ik kan en mag het nu ook vertellen: vanaf morgen ga ik gitaren verkopen in de Benelux voor PRS Guitars :)

Mede ook door jullie enthousiasme over alles wat met gitaren te maken heeft ben ik ongeveer 2 jaar geleden weer gaan spelen. En onder andere dat heeft tot deze baan geleid, dus bedankt _/-\o_

Dus komende tijd kunnen jullie wel wat spam hier verwachten O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:08

franssie

Save the albatross

@Arquero voor demonstraties en dat soort spam zijn er zo nu en dan meetings voor en door de leden van dit forum ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Arquero
Hehe, zal zeker voor wat leuks zorgen dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Niks mis met een rijtje PRS-en bij de volgende meet/jamsessie :P :Y

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Arquero schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:06:
Ik had eerder al wat vermeld, en ik kan en mag het nu ook vertellen: vanaf morgen ga ik gitaren verkopen in de Benelux voor PRS Guitars :)

Mede ook door jullie enthousiasme over alles wat met gitaren te maken heeft ben ik ongeveer 2 jaar geleden weer gaan spelen. En onder andere dat heeft tot deze baan geleid, dus bedankt _/-\o_

Wat cool, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Dat lijkt me een fijne job. Alleen maar kwaliteit door je handen laten gaan…

Core + S2 + SE? Op een vaste locatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
@Arquero nice. Veel plezier in je nieuwe baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 14:38

Te gek! Gefeliciteerd! Sindskort ook fan geworden van PRS, een core hollowbody ii en een SE DGT in de stal.

Sowieso tof hoe ze de laatste jaren bezig zijn met de Silver Sky en populaire SE modellen als de hollowbody, DGT en de 594.

Mooi bedrijf om voor te werken!

Nieuwe tweakers meet in een showroom ergens :P

[ Voor 3% gewijzigd door anie op 01-09-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-10 10:03

Gaaf, succes met de nieuwe baan!

Ik heb zelf een 2006 SE Custom en een 2016 SE Kestrel. Zeer tevreden mee, er moet nog een keer een amerikaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Is de Fender Mustang Micro nog altijd de beste koptelefoon versterker?
Hebben jullie ook tips voor een goede koptelefoon hiervoor?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:18:
Hij is zo goed dat de concurrentie heel erg zijn best zal moeten doen.

O.a. Vox en Blackstar maken vergelijkbare dingen.

Je kunt de Mustang Micro zelfs als preamp gebruiken met een stereo erachter of zo, klinkt als een echte amp.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 01-09-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guitar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:29
Of die de beste is, geen idee. Maar het werkt in ieder geval heel goed en simpel. Ik gebruik ‘m in combinatie met Shure in ear-monitors. Die geven een mooi geluid en zitten prettig in m’n oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik gebruik niets anders meer, ook omdat ik de series one buizenbak hier niet goed meer durf te gebruiken vanwege het volume. Heb hier 2 jaar geleden wat overlast van de buren gehad, dat is nu gelukkig al een tijd klaar maar wil dan zelf ook niet teveel geluid produceren.

Sure, de mustang micro haalt het bij lange niet bij de series one, die klinkt echt schitterend, maar ik kan vooruit.

Ik gebruik een Shure SRH 440.

Ik heb hier al eens eerder gepost dat de koptelefoon die je hebt ontzettend veel uitmaakt. Ik heb hier bv ook een aardig goede AKG, maar toch klinkt de mustang daar echt minder door. Het verdient dus aanbeveling daarmee te experimenteren.

[ Voor 26% gewijzigd door KnoxNL op 02-09-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:14:
Ik gebruik niets anders meer, ook omdat ik de series one buizenbak hier niet goed meer durf te gebruiken vanwege het volume. Heb hier 2 jaar geleden wat overlast van de buren gehad, dat is nu gelukkig al een tijd klaar maar wil dan zelf ook niet teveel geluid produceren.

Sure, de mustang micro haalt het bij lange niet bij de series one, die klinkt echt schitterend, maar ik kan vooruit.

Ik gebruik een Shure SRH 440.

Ik heb hier al eens eerder gepost dat de koptelefoon die je hebt ontzettend veel uitmaakt. Ik heb hier bv ook een aardig goede AKG, maar toch klinkt de mustang daar echt minder door. Het verdient dus aanbeveling daarmee te experimenteren.
Dat laatste was ik benieuwd naar. De meest compacte setup is met in-ears of simpele Apple oortjes, maar als ik die nu gebruik op m'n normale Fender amp, ben ik daar niet zo kapot van.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
Je zou ook de waza air kunnen overwegen.

Beide bestellen terugsturen welke het minste bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejece
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10 14:59
Mijn Mustang Micro hield er na twee jaar mee op. Hij laadde nog wel, maar gaf opgeladen geen signaal meer af. Heb hem dus weggedaan.
De koptelefoon die ik gebruik is een Beyer Dynamic DT 770 Pro. Weliswaar bedraad, maar super geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
Ramzzz schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:55:
[...]

Dat lijkt me een fijne job. Alleen maar kwaliteit door je handen laten gaan…

Core + S2 + SE? Op een vaste locatie?
Ja, alle producten. En is in de Benelux, zal veel op de weg zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Arquero schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:09:
[...]

Ga je dan meer als vertegenwoordiger aan winkels verkopen, of B2C?

Hier een klein nieuw speelgoedje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsPs0uiI1ELuu3fobwggNBeRaVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMjLFk3hZzPGksuhXgZ8KXpT.png?f=fotoalbum_large

De UAFX 1176. Ik was toevallig de laatste paar weken aan het overwegen een compressor aan te schaffen, en in mijn thuisstudio gebruik ik al jaren met veel plezier digitale emulaties van een 1176 (wat, voor de niet-ingewijden, een legendarische studiocompressor is, en origineel van Universal Audio). Dus als UA dan zelf uitkomt met een 1176 in pedaalvorm is dat een beetje een no-brainer. De JRAD Archer ernaast voor schaal, maar omdat dat stiekem best een klein pedaaltje is lijkt de 1176 enorm. Hij is ongeveer even groot als een standaard Boss-pedaaltje :)

Eerste indruk is érg goed. Veel opties van subtiel tot over the top, en doordat'ie ook een parallelle stand heeft al was een 'mix'-potmetertje nóg leuker geweest kun je ook een absurde sound mengen met je cleane geluid en er op die manier wat van maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4SOgSQHLOVSvZ75E2ov7sRu1dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/losBwPPpnd1CTh8GwH0R8dSR.png?f=fotoalbum_large

In combinatie met de Fender Deluxe Reverb Reissue die helaas alleen maar hier logeert is dat érg leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Arquero schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:09:
[...]

Nu het bekend is, ben ik wel even benieuwd hoe je aan de baan gekomen bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wormaap schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:56:
In combinatie met de Fender Deluxe Reverb Reissue die helaas alleen maar hier logeert is dat érg leuk :)
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel lang duurt voordat er eentje aangeschaft gaat worden... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arquero
KnoxNL schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:50:
[...]

Nu het bekend is, ben ik wel even benieuwd hoe je aan de baan gekomen bent?
Ik ken iemand die bij PRS UK werkt. Zo is het balletje gaan rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Wormaap schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:56:
[...]

Ga je dan meer als vertegenwoordiger aan winkels verkopen, of B2C?
Alleen aan dealers, dus B2B.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arquero
Net een paar dagen in Engeland op bezoek geweest en daar was net een zending vanuit de fabriek in Amerika binnen gekomen. Echt heel veel leuks gezien daar :D
Deze wil ik jullie in ieder geval niet onthouden;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv559mEhcsLFT4-O8Y8SIOfllf8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oBlk0gXb7Lz9ropp6qSdWhaj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOQ48NtID5D7QQmp_Uzr7Kw0mMQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ScUNRGsrLMFYJ66nuOQZ3TV4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yu-3Ywm0TZeAZH-fXRKU1bQWWHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V9HEp9Do6bm0A9SkOP6fYS2U.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0eWaZ8zU-ZzzmTJd-YU7XIHEUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4scWoxWwmp1poVYQxzkYmprZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2C0rV9xtF_v-W_kHL5vDMQwOI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gwrtez0c3KMpkB56uTfog8ce.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxW2Kho5tZeHhVGM2gDJX58UF-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A0OdNiDAcUZ6HGumg3wUnUEf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3VKBwoQ6GwG-wvYb0eMEe02a5c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wmF9gkkDUQjZUWseh8uGSj4j.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-IJMlXk_wA9klqYhS3ohn8eX3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mD7XeVdvm9zogOo7904ymJxR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZd09qUaY9JIHIi8Y7savugZY1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jQxHffwARNcmshP4rEkOoCy2.jpg?f=user_large

Heb wel flink staan kwijlen daar :9~

• anie
Woooowww die 5e foto.. Was is dat voor type een private stock custom 24-08?
En wat een bijzondere burst op die hollow en de ene laatste ook, is dat een pauls guitar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arquero
anie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:24:
Woooowww die 5e foto.. Was is dat voor type een private stock custom 24-08?
En wat een bijzondere burst op die hollow en de ene laatste ook, is dat een pauls guitar?
Inderdaad 24-08 en een Paul's guitar.
Die hollow body was inderdaad echt zo mooi, wauw. Als ik ooit nog een keer geld te veel heb komt die ook bij mij thuis te staan. Lees: nooit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Arquero schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:19:
[...]
Als ik ooit nog een keer geld te veel heb komt die ook bij mij thuis te staan. Lees: nooit :D
Geld teveel, bwahahaha! }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Je hebt het nooit teveel, je moet gewoon de juiste prioriteiten stellen..... gitaren dus 😂😁

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58
Vraagje: weet iemand hier ook iets af van instrumentenverzekeringen?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Niet meer dan dat diverse maatschappijen wel een aparte verzekering hiervoor hebben.

• Dean Martin
  • Niet online
Ik zit met een dilemma (en wil hier geen lief dagboek post van maken):

Ik heb sinds een maand of 10 wekelijks gitaarles. Ik wil vooral focussen op de Stones en blues.

In het begin begonnen met een blues oefenboek, maar dat werd tot in perfectie herhaald en begon mij wat te irriteren/vervelen.

Aangegeven dat ik graag meer wilde focussen op liedjes in plaats van blues bars. Dat werd heel chaotisch. Les 1 X aanleren, X oefenen en dan bij les 2 horen dat Y toch beter is. Dat werkt voor mij erg verwarrend. Of liedje X de hele week oefenen en bij de les er niet meer op terugkomen.

Vandaag wilde 'ie weer beginnen bij les 1 van het boek om te gaan herhalen. Dat kan ik inmiddels met m'n ogen dicht (zegt hij zelf).

Qua vooruitgang kan ik niet vergelijk wat normaal zou moeten zijn. Los van het feit dat ik vast geen natuurtalent ben en iedereen in een ander tempo leert.

Is dat herkenbaar? Is dat juist een goede methode? Of moet ik hier maar gewoon mee stoppen?

Lastige vind ik dat de school waar ik zit erg leuk is, dichtbij, maar dat ik switchen van leraar (bijvoorbeeld) bij dezelfde school wel ongemakkelijk vind.

[ Voor 13% gewijzigd door Dean Martin op 21-09-2023 20:30 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Dean Martin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:26:
Ik zit met een dilemma (en wil hier geen lief dagboek post van maken):

Ik heb sinds een maand of 10 wekelijks gitaarles. Ik wil vooral focussen op de Stones en blues.

In het begin begonnen met een blues oefenboek, maar dat werd tot in perfectie herhaald en begon mij wat te irriteren/vervelen.

Aangegeven dat ik graag meer wilde focussen op liedjes in plaats van blues bars. Dat werd heel chaotisch. Les 1 X aanleren, X oefenen en dan bij les 2 horen dat Y toch beter is. Dat werkt voor mij erg verwarrend. Of liedje X de hele week oefenen en bij de les er niet meer op terugkomen.

Vandaag wilde 'ie weer beginnen bij les 1 van het boek om te gaan herhalen. Dat kan ik inmiddels met m'n ogen dicht (zegt hij zelf).

Qua vooruitgang kan ik niet vergelijk wat normaal zou moeten zijn. Los van het feit dat ik vast geen natuurtalent ben en iedereen in een ander tempo leert.

Is dat herkenbaar? Is dat juist een goede methode? Of moet ik hier maar gewoon mee stoppen?

Lastige vind ik dat de school waar ik zit erg leuk is, dichtbij, maar dat ik switchen van leraar (bijvoorbeeld) bij dezelfde school wel ongemakkelijk vind.
Als het niet klikt met je leraar, op persoonlijk óf muzikaal vlak, dan is dat iets dat je op z'n minst moet uitspreken. En als dat niet werkt, dan is wisselen ook een prima optie. Uiteindelijk zit je daar voor je plezier, en niet om een leraar te pleasen. Dat je een leraar wat tijd moet geven om z'n plan met je op te bouwen is één, maar na tien maanden mag je ondertussen wel samen een modus gevonden hebben die voor beiden bevalt :)

Speel je thuis ook nog zaken naast de stof/huiswerk van je les? Liedjes die je jezelf aanleert zonder leraar ofzo?

• Dean Martin
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:34:
[...]

Als het niet klikt met je leraar, op persoonlijk óf muzikaal vlak, dan is dat iets dat je op z'n minst moet uitspreken. En als dat niet werkt, dan is wisselen ook een prima optie. Uiteindelijk zit je daar voor je plezier, en niet om een leraar te pleasen. Dat je een leraar wat tijd moet geven om z'n plan met je op te bouwen is één, maar na tien maanden mag je ondertussen wel samen een modus gevonden hebben die voor beiden bevalt :)

Speel je thuis ook nog zaken naast de stof/huiswerk van je les? Liedjes die je jezelf aanleert zonder leraar ofzo?
Yep, vooral via Justin Guitar. Dat gaat eigenlijk best prima!

Het is (vind ik) ongemakkelijk om de leraar wel tegen te komen op de muziekschool. Het is een toffe vent verder, maar erg verstrooid. Ik heb een beetje medelijden ergens ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12

MsD

Als je bij een muziekschool bent, waar meerdere leraren zijn, is het niet meer dan normaal dat je wil proberen van leraar te switchen. Dat is de gang van zaken, en wie weet kom je later weer bij deze terecht.
Dat weet elke leraar, en dat is een goede zaak. Wees over een jaar trots als je hem iets kan laten horen wat je bij zijn collega hebt geleerd.

Of leg je wensen en grieven duidelijk uit. Soms is de perceptie van iemand anders dan de werkelijkheid.

Wees eerlijk en open. Is iedereen blij mee! En jij helemaal! ☝️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:57
Dean Martin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:53:
[...]

Yep, vooral via Justin Guitar. Dat gaat eigenlijk best prima!

Het is (vind ik) ongemakkelijk om de leraar wel tegen te komen op de muziekschool. Het is een toffe vent verder, maar erg verstrooid. Ik heb een beetje medelijden ergens ;)
Tja ik heb ook tijdje les gehad maar ik leerde daar veel minder in een paar maanden dan ik zelf leerde via justinguitar, dus toen ben ik gewoon gestopt met lessen en lekker zelf doorgegaan. Vond de methodes dir ze gebruikten ook veel minder effectief dan die van justin. Stuk goedkoper en kan zelf doen waar ik zin in heb.

Mijn zoontje heeft nu ook 2 jaar les bij een muziekschool maar als ik dan zie hoe weinig ze die kids leren in 2 jaar tijd wil ik hem daar eigenlijk ook af halen, hij heeft het echter wel echt naar zijn naar zin daar met zijn groepje en dat is ook belangrijk I guess:) dus laat hem voorlopig nog maar zitten.

Feedback krijgen van een professional is natuurlijk altijd wel goed, als het niet klikt zou ik in ieder geval switchen van leraar en desnoods van muziekschool als je het ongemakkelijk vind. Maar als je het lekkerder vind om zelf te leren via bijv justinguitar zou ik dat gewoon doen, genoeg goede gitaristen die alles zelf geleerd hebben via boeken/online.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:57
Stylze schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:52:
[...]

Tja ik heb ook tijdje les gehad maar ik leerde daar veel minder in een paar maanden dan ik zelf leerde via justinguitar, dus toen ben ik gewoon gestopt met lessen en lekker zelf doorgegaan. Vond de methodes dir ze gebruikten ook veel minder effectief dan die van justin. Stuk goedkoper en kan zelf doen waar ik zin in heb.

Mijn zoontje heeft nu ook 2 jaar les bij een muziekschool maar als ik dan zie hoe weinig ze die kids leren in 2 jaar tijd wil ik hem daar eigenlijk ook af halen, hij heeft het echter wel echt naar zijn naar zin daar met zijn groepje en dat is ook belangrijk I guess:) dus laat hem voorlopig nog maar even daar zitten.

Feedback krijgen van een professional is natuurlijk altijd wel goed, als het niet klikt zou ik in ieder geval switchen van leraar en desnoods van muziekschool als je het ongemakkelijk vind. Maar als je het lekkerder vind om zelf te leren via bijv justinguitar zou ik dat gewoon doen, genoeg goede gitaristen die alles zelf geleerd hebben via boeken/online.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Op zondag 29 oktober is er weer de Tweakers GitaarMeet! Deze keer in Leiden!
Wil je erbij zijn, stuur me dan een DM!

@Wormaap Zou jij dit weer in de topic melding kunnen (laten) zetten?

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:59

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Goedemorgen, vraagje om te beginnen met leren te spelen. Het zit er nu even niet in om bij iemand les te nemen en wil ik online lessen bekijken. Is er ergens een site voor beginners die er uit springt? Ik las al een justinguitar.com maar er zullen vast wel meerdere zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
cooper_s1 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:20:
Goedemorgen, vraagje om te beginnen met leren te spelen. Het zit er nu even niet in om bij iemand les te nemen en wil ik online lessen bekijken. Is er ergens een site voor beginners die er uit springt? Ik las al een justinguitar.com maar er zullen vast wel meerdere zijn?
Zelf vind ik Justin's uitleg (bij liedjes) altijd top.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
Vergeet Marty Schwarz niet. Ook een topper. Hij legt meteen ook het soort akkoord/powerchord uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuckson

Cool.
PRS Rocks.
Heb zelf 35th anniversary SE Custom 24 faded blue.

Fijn ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Tuckson schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:23:
[...]

Cool.
PRS Rocks.
Heb zelf 35th anniversary SE Custom 24 faded blue.

Fijn ding.
Pics! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-10 11:08
Hebben jullie deze toevallig al langs zien komen, ziet er wel heel gaaf uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 10:35
Paul zelf heeft het vast al gezien maar ik wil hem toch even delen, want ik vind dit echt hilarisch _/-\o_ :D

Het nummer staat ook hoog op mijn lijst om te leren spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bateau op 06-10-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bateau schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:27:
Paul zelf heeft het vast al gezien maar ik wil hem toch even delen, want ik vind dit echt hilarisch _/-\o_ :D

[YouTube: Dominic Miller Wrote The Most Famous Riff Of All Time]

Het nummer staat ook hoog op mijn lijst om te leren spelen.
Ik had dit filmpje ook gezien, los van de entertainmentwaarde viel mij op hoe mooi en dynamisch die man speelt..... :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 10:35
Hij komt volgend jaar naar Utrecht.

Dominic Miller in TivoliVredenburg

Iets voor een nieuwe meet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bateau schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:56:
Hij komt volgend jaar naar Utrecht.

Dominic Miller in TivoliVredenburg

Iets voor een nieuwe meet? ;)
Ik pas:
Er zijn bij dit concert alleen vaste zitplaatsen.
Bij de meeste muziek past het niet om te zitten. Je wilt wat meebewegen, beetje dansen, al die dingen die muziek met je doen. Lijkt steeds vaker een trend te zijn, alleen zitten. Bij Joe Bonamassa ook al. :'( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Ik pas:

[...]

Bij de meeste muziek past het niet om te zitten. Je wilt wat meebewegen, beetje dansen, al die dingen die muziek met je doen. Lijkt steeds vaker een trend te zijn, alleen zitten. Bij Joe Bonamassa ook al. :'( :-(
Ik ga binnenkort naar Rodrigo y Gabriela kijken, in de Roma te Antwerpen. Dat is een oude bioscoopzaal waar ze de zitplaatsen hebben weggenomen, alleen op het oude balkon zijn er nog zitplaatsen.
Een paar jaar geleden ben ik er ook gaan kijken naar Snarky Puppy, eveneens verkozen om recht te staan (met een Belgisch biertje in de hand ;) ).

x jaar geleden speelden Rodrigo y Gabriela ook eens op het Gent Jazz festival, en gelukkig waren ze zo slim om de stoelen weg te nemen die avond. Op dat soort muziek kan je niet blijven stilzitten :P

Overigens op datzelfde festival heb ik dit jaar Joe Bonamassa gezien, en kon je kiezen tussen staan of zitten. Ik heb grotendeels rechtgestaan, maar het was ook leuk om even in de tuin te gaan zitten (had al de hele dacht rechtgestaan in een warme tent).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik heb geen bezwaar per se (meer) tegen zitten bij een concert. Het zal de leeftijd zijn. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 06-10-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Kapoen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Ik ga binnenkort naar Rodrigo y Gabriela kijken, in de Roma te Antwerpen. Dat is een oude bioscoopzaal waar ze de zitplaatsen hebben weggenomen, alleen op het oude balkon zijn er nog zitplaatsen.
Een paar jaar geleden ben ik er ook gaan kijken naar Snarky Puppy, eveneens verkozen om recht te staan (met een Belgisch biertje in de hand ;) ).

x jaar geleden speelden Rodrigo y Gabriela ook eens op het Gent Jazz festival, en gelukkig waren ze zo slim om de stoelen weg te nemen die avond. Op dat soort muziek kan je niet blijven stilzitten :P

Overigens op datzelfde festival heb ik dit jaar Joe Bonamassa gezien, en kon je kiezen tussen staan of zitten. Ik heb grotendeels rechtgestaan, maar het was ook leuk om even in de tuin te gaan zitten (had al de hele dacht rechtgestaan in een warme tent).
Ik zag dat ze ook optreden in Tivoli in Utrecht, even kijken of het lukt om daar heen te gaan, heerlijke muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Arquero schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:03:
[...]

Ik zag dat ze ook optreden in Tivoli in Utrecht, even kijken of het lukt om daar heen te gaan, heerlijke muziek
Ik zou wel aanraden om hun recente plaat (in between thoughts... a new world) eerst te beluisteren voor je tickets koopt, ze hebben het louter akoestische concept ingewisseld voor een meer uitgebreide orchestratie met elektrische gitaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ik Rodrigo y Gabriela lees zit meteen Diablo Rojo in mijn hoofd. Ooit in Nijmegen gezien toen ze nog puur akoestisch waren, erg energiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:39:
Ik heb geen bezwaar per se (meer) tegen zitten bij een concert. Het zal de leeftijd zijn. :+
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianluigi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-11-2023
Hoi,

Ik ben opzoek naar een leuke akoestische gitaar voor mijn zusje.
Ze is nog een beginner dus opzoek naar een beginner gitaar (Budget is max €100)

Nu heb ik wat rondgekeken en twijfel een beetje tussen een nieuwe of een gebruikte van bijv. marktplaats.

Mijn vraag aan jullie;
Staat hier iets leuks tussen (nieuw)

Of zien jullie hier iets leuks (2dehands)

Alvast bedankt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gianluigi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:40:
Hoi,

Nu heb ik wat rondgekeken en twijfel een beetje tussen een nieuwe of een gebruikte van bijv. marktplaats.

Mijn vraag aan jullie;

Waar woon je ongeveer? (meestal is het ‘ophalen’)

En moet het een 4/4 zijn, of ‘junior’, 3/4?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
New guitar day *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jTrpGDiM-Q8fMu85s_IOiG8-c0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uA6LTbAtxYw0y8x5hSOAk83p.jpg?f=fotoalbum_large

Een Fender PM-2. Made in China, maar wel all-solid. Parlor size, want dat is leuk voor op de bank en een andere sound naast mijn dreadnought :)
Nog geen betere foto's, want ik moest bijna meteen na het uitpakken de deur uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 14-10-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianluigi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-11-2023
Ramzzz schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Waar woon je ongeveer? (meestal is het ‘ophalen’)

En moet het een 4/4 zijn, of ‘junior’, 3/4?
Als het goed is heb ik bij marktplaats al postcode ingevuld en 20km radius.
4/4, voor volwassene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gianluigi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Als het goed is heb ik bij marktplaats al postcode ingevuld en 20km radius.
4/4, voor volwassene :)
Hij lost bij mij op naar Berkel en Rodenrijs, waar ik zelf woon…

Deze zijn bijv. wel aardig:

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 14-10-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Gianluigi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:40:
Hoi,

Mijn vraag aan jullie;

Voor 100 euro heb je geen top gitaar. Je kunt er wel een leuke gitaar voor kopen waarmee ze hopelijk het gitaar virus te pakken krijgt. Als je tweedehands een gitaar koopt en de prijzen een beetje vergelijkt, kun je hem meestal wel weer verkopen voor ongeveer hetzelfde. Als je in de goedkopere categorie een nieuwe gitaar koopt, dan weet je dat hij nog de helft waard is zodra je hem uit de doos haalt.

In de prijsklasse die je noemt is het misschien aardig om eens naar een Fender cd 60 te kijken tweedehands.
Vooral belangrijke tip ook dat je zusje het een toffe gitaar vindt, oftewel.. Motiveert het haar om hem zo vaak mogelijk op te pakken.

Mss kun je er 1 fiksen voor een euro of 70. Dan heb je nog budget voor nieuwe snaren en misschien een afstelbeurt om te zorgen dat hij licht speelt.

[ Voor 4% gewijzigd door anie op 14-10-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Een leuke hudson van wat jaartjes oud moet wel lukken voor dat bedrag lijkt me?

Pagina: 1 ... 84 ... 98 Laatste