Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51
Wormaap schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:54:
Het wordt weer lente, de vogeltjes fluiten, het zonnetje schijnt én er wordt weer een Tweakers Gitaarmeet gepland! Kom op elkaars gear kwijlen (wel even afvegen!), kletsen, jammen en het gezellig hebben!

De datum is: Zondag 11 juni 2023 van 12:00 tot 17:00 (of later als mensen nog samen willen gaan eten ofzo).
De plek is: The Music Space in Utrecht. Vijf minuutjes van de A2 en er is gratis parkeerplaats.
Kosten: Enigszins afhankelijk van het aantal deelnemers, maar denk aan ongeveer 15 euro. Dit wordt gebruikt voor de huur van de ruimtes en iets te knagen :)

Klinkt goed, I'm in! Meld je aan door een DM naar mij te sturen. Ik zal een DM-groep aanmaken waarin we de verdere details bespreken :)

De meeting is voor iedereen, dus wil je heel graag komen maar zijn de kosten écht een probleem, dan laat me even wat weten en dan kijken we wat er geregeld kan worden :)
Laatste kans! De meet is aankomende zondag al, dus als je je nog wil aanmelden, dan doe dat nu! Niet straks, maar nu, wanneer je dit leest *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Laatste kans! De meet is aankomende zondag al, dus als je je nog wil aanmelden, dan doe dat nu! Niet straks, maar nu, wanneer je dit leest *O*
Aaaaaaah! Te laat! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik speel 's avonds vaak met een koptelefoon en ik merk dat ik behoorlijk wat ruis/gerammel hoor, zeker als ik niet op het clean kanaal speel.

Is dat een gegeven door het soort pick-ups (een Tele), de versterker, de koptelefoon?

Ik heb namelijk het idee dat ik daar behoorlijk minder last van heb als ik zonder koptelefoon speel.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

franssie

Save the albatross

Dean Martin schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:13:
Ik speel 's avonds vaak met een koptelefoon en ik merk dat ik behoorlijk wat ruis/gerammel hoor, zeker als ik niet op het clean kanaal speel.

Is dat een gegeven door het soort pick-ups (een Tele), de versterker, de koptelefoon?

Ik heb namelijk het idee dat ik daar behoorlijk minder last van heb als ik zonder koptelefoon speel.
Neem je spullen mee zondag en we kunnen een oordeel vormen, maar nee lijkt me niet normaal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:34
Hangt het er niet een beetje vanaf hoeveel distortion/gain je gebruikt?

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
@Dean Martin Ik weet niet precies wat je voor tele hebt, maar ik heb er hier 2 staan en speel tegenwoordig bijna uitsluitend door een mustang micro.

Kan niet zeggen dat er echt sprake is van ruis/rammel, ook niet met high gain sounds, behalve als de kabel van 1 van mijn koptelefoons weer eens rot is (AKG/Sure). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:33:
@Dean Martin Ik weet niet precies wat je voor tele hebt, maar ik heb er hier 2 staan en speel tegenwoordig bijna uitsluitend door een mustang micro.

Kan niet zeggen dat er echt sprake is van ruis/rammel, ook niet met high gain sounds, behalve als de kabel van 1 van mijn koptelefoons weer eens rot is (AKG/Sure). :)
Een Fender (mexican).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Zou geen probleem moeten zijn. Wellicht dat er tijdens de meet inderdaad even iemand kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Daar ga ik niet bij kunnen zijn helaas.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:55:
Vandaag was de Stone Blue SE Silver Sky op voorraad bij Thomann... twijfel twijfel... CC pakken... refreshen.... anddd... 6/8 weken levertijd.
Ik heb em vandaag kort even vastgehad, best onder de indruk van hoe de hals en de gitaar aanvoelde. Erg lekker.
Nee, geen GAS. Gelukkig morgen ook geen meet. Want dan is het er helemaal geen houden meer aan...

Remember kids, the Nile is not a river in Egypt.

[ Voor 5% gewijzigd door Teleluvr op 10-06-2023 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Teleluvr schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:38:
[...]

Ik heb em vandaag kort even vastgehad, best onder de indruk van hoe de hals en de gitaar aanvoelde. Erg lekker.
Nee, geen GAS. Gelukkig morgen ook geen meet. Want dan is het er helemaal geen houden meer aan...

Well that aged like milk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Wormaap schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Well that aged like milk O-)
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Teleluvr schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:38:
[...]

Nou kun je hier wél editten, maar de uitdrukking is “denial is…” :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:04:
[...]

Nou kun je hier wél editten, maar de uitdrukking is “denial is…” :+
Even een modje aanspreken. Mij teveel werk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wormaap
Het was warm, het was te kort en ik heb ruimschoots niet genoeg tijd gehad om met iedereen te kletsen of alle gave spulletjes uit te proberen. Maar de meeting was wederom een succes!

Bedankt allemaal voor het komen en de gezelligheid!

Omdat we uiteraard vergeten zijn een groepsfoto te maken, dan maar een alternatief. Al stond er nog veel meer zooi in de ruimtes :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-v-qXxvfGWyNV3M7LTyLEM7aos=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sHJU8hc4LpVQkiHCz73AOrp5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het was inderdaad een erg leuke en gezellige middag. Dank aan iedereen die erbij was!

Altijd weer erg leuk om te zien dat je met elkaar een hobby/passie deelt, maar dat het bij iedereen toch weer net even anders ingeregeld is. Zo veel verschil in gitaarsoorten, pedaaltjes, amps, muziekstijlen (en niet te vergeten hoeveelheid gear ;)) en toch toont iedereen een gezonde dosis interesse in elkaar en in elkaars' gear.
Op naar de volgende meet!

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 12-06-2023 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En ook leuk om te zien hoe het steeds anders wordt. De eerste keer in Den Haag was ook erg gezellig maar een meet in één ruime 10 gitaristen jammen was wat lawaait zeg maar ;-) En deze keer had ik toch maar oordoppen mee :+
Met meedere ruimtes is toch wel fijner, een grotere, wat kleinere zoals deze keer werkte prima. We mistten alleen een pedal-room, dus dat komt ook vast goed.

Dus voor alle twijfelaars, al kan je niet spelen (zoals ik) maar lijkt het je wel leuk om te kletsen over gear, toch eens een PRS in je handen te hebben etc etc, het is een snoepwinkel waar je vijf uur mag binnenstaan en ruiken en proeven.

Op naar de volgende (achter de schermen wordt al wat bekeken vwb datums en lokatie).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:45
Ik heb mijzelf prima vermaakt.

Dank voor het organiseren.

Het is inderdaad als een kind in een snoepwinkel.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

hneel

denkt er het zijne van

Ik had beloofd dat ik hier nog uit zou wijden over mijn Big Muff mod. Dus bij deze.

Het schema van de Big Muff is op verschillende plekken te vinden. O.a. hier. Mijn eerste mod betreft de Tone Stage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KY24MF7QMhc2L59M-vcRhwdGCrw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D5RXfNXTRDN0tu25hOXcPbeJ.png?f=user_large

Daar voor zijn op het web ook simulators te vinden. Ik heb zelf de 'Green Russian' variant, en eigenlijk het enige verschil zit in weerstand R8. Deze is dan 20k ipv 39k, en daardoor klinkt deze variant iets minder 'scooped' dan de originele.

Ik heb nu een 3-standen (dubbele) schakelaar gemonteerd. In de middelste stand doet deze niks en klinkt het dus als de 'Green Russian' Big Muff. In de onderste stand schakel ik een C van 10 nF paralel aan C8. Het resultaat komt dan min of meer overeen met dat van de originele Big Muff. In de andere stand schakel ik een C van 5.6 nF paralel aan C9. Dat resuleert er in dat de frequentie-karakteristiek in de midden plat is, dus niet meer 'scooped'.

Dan de 2e mod.
Deze is gebaseerd op het 'Ripped Speaker' pedaal van EHX. Ik had daarvan een schema gevonden, en gezien dat het 'rip' effect werd veroorzaakt door de bias spanning op de basis van een transistor te manipuleren. Dus dat probeerde ik met de eindtrap van de Big Muff.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ys1c6WAHxenbT1wEY_kePOvyE7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZBmz0KDn03nrh2Oloz2Nd3RQ.png?f=user_large

Ik probeerde dus eerst iets met weerstanden parallel aan R7 en R3. Maar dat leverde niet het gewenste resultaat op. Met wat verder proberen merkte ik dat een weerstand parallel aan R4 wel dat effect opleverde. Ik maakte dus nog een extra 3-standen schakelaar met in beide standen aparte weerstanden. Ik weet uit mijn hoofd alleen niet meer welke waardes. Ik denk er trouwens over om die schakelaar te vervangen door een potmeter zodat ik e.e.a. traploos kan instellen. Waarschijnlijk ga ik dan R4 compleet vervangen door een potmeter in serie met een kleine weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Interessant, ook in combinatie met de variac jaguar die op de meeting aanwezig was, die was ook wel gaaf in effectt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@hneel zei je ‘Green Russian’? :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WhGPF0N0gWIYo0_Ffwu5wJ4vew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDmDDEXeG9y4VMF3KySP0E0R.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik al sinds pakweg 1992 of zo. Nieuw ik doos.

Slechtste paint job ever. _O-

Maar dat geluid… O+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
hneel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:50:
Ik had beloofd dat ik hier nog uit zou wijden over mijn Big Muff mod. Dus bij deze.

Het schema van de Big Muff is op verschillende plekken te vinden. O.a. hier. Mijn eerste mod betreft de Tone Stage.

[Afbeelding]

Daar voor zijn op het web ook simulators te vinden. Ik heb zelf de 'Green Russian' variant, en eigenlijk het enige verschil zit in weerstand R8. Deze is dan 20k ipv 39k, en daardoor klinkt deze variant iets minder 'scooped' dan de originele.

Ik heb nu een 3-standen (dubbele) schakelaar gemonteerd. In de middelste stand doet deze niks en klinkt het dus als de 'Green Russian' Big Muff. In de onderste stand schakel ik een C van 10 nF paralel aan C8. Het resultaat komt dan min of meer overeen met dat van de originele Big Muff. In de andere stand schakel ik een C van 5.6 nF paralel aan C9. Dat resuleert er in dat de frequentie-karakteristiek in de midden plat is, dus niet meer 'scooped'.

Dan de 2e mod.
Deze is gebaseerd op het 'Ripped Speaker' pedaal van EHX. Ik had daarvan een schema gevonden, en gezien dat het 'rip' effect werd veroorzaakt door de bias spanning op de basis van een transistor te manipuleren. Dus dat probeerde ik met de eindtrap van de Big Muff.

[Afbeelding]

Ik probeerde dus eerst iets met weerstanden parallel aan R7 en R3. Maar dat leverde niet het gewenste resultaat op. Met wat verder proberen merkte ik dat een weerstand parallel aan R4 wel dat effect opleverde. Ik maakte dus nog een extra 3-standen schakelaar met in beide standen aparte weerstanden. Ik weet uit mijn hoofd alleen niet meer welke waardes. Ik denk er trouwens over om die schakelaar te vervangen door een potmeter zodat ik e.e.a. traploos kan instellen. Waarschijnlijk ga ik dan R4 compleet vervangen door een potmeter in serie met een kleine weerstand.
Ah, dat ding was dus verre van stock! Klonk wel te gek, ik wilde al eentje kopen. _O-
Tof werk!

Als ik het zo hoor is de pedaal 'as sold' ook wel de moeite waard? @hneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:28:
@hneel zei je ‘Green Russian’? :9

[Afbeelding]

Deze heb ik al sinds pakweg 1992 of zo. Nieuw ik doos.

Slechtste paint job ever. _O-

Maar dat geluid… O+
Die hebben de Russen denk ik nog gebruikt in de Sovjet tijd zo te zien :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Die hebben de Russen denk ik nog gebruikt in de Sovjet tijd zo te zien :o
Er is een T-90 mee opgeblazen.

Muff:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tedi9Ye83075OyYPFxcG0Stif48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/tUx16l48K3KDMQd67ynS3THZ.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
Voor ik mijn vraag afvuur op jullie wil ik een beetje context geven.

- ik speel al enkele jaren gitaar (of doe pogingen tot)
- tot nu toe hield ik dit altijd binnen de veilige context van thuis/zelfstudie en de muziekschool
- qua optredens ging het dus niet veel verder dan 'examens' en toonmomenten in de school
- dit jaar werd ik toegewezen aan een leuke groep (allemaal leeftijdscategorie werkende ouders)

Met deze groep heb ik voor het eerst mogen ervaren hoe het voelt om buiten de school te repeteren,
letterlijk een 'garage band' situatie ;) Nu zijn er ook plannen om echt te gaan optreden op lokale evenementen, los van de schoolcontext.

Echt uit de startblokken zijn we nog niet geschoten:
- we moeten nog een drummer zien te vinden (in de school is dat de leraar die het combo begeleidt)
- de meeste bandleden nemen in juli vakantie

De samenstelling van de groep tot nu toe:
- zangeres
- twee gitaren (waaronder yours truly)
- twee saxofoons
- bassist
(- drummer/leerkacht)

Op onze whatsapp groep werd er al gesproken van een eerste optreden in september, en het is hier dat mijn bedenkingen/vragen naar boven komen:
- gesteld dat we nog een drummer vinden in de komende weken
- hoeveel nummers passen er over het algemeen in een optreden van een uur?
- tegen wat voor soort 'workload' kijken we aan om zo'n set vlot te kunnen spelen?

Het repertoire is nog te bepalen, maar dat zal waarschijnlijk richting funky/classic rock/popliedjes gaan.
We kunnen natuurlijk ook twee nummers van Pink Floyd kiezen en dan zijn we ook vertrokken voor een uur :+

Dus ja, als jullie ervaringen hebben met het starten van een band hoor ik het graag. Het is allemaal terra incognita voor mij, maar wel iets waar ik naar uitkijk om te doen :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
@Kapoen Nu soortvan begonnen en tegen september een uur spelen is ambitieus. Maar ook weer niet onmogelijk als jullie snel een drummer weten te vinden.
Het prettige van drums is dat er heel veel ruimte is om niet exact te spelen wat 'hoort', zolang je de vorm van het nummer maar kent, dus een drummer kan snel 'gig-ready' zijn. Als jullie repertoire kiezen waar de rest van de band bekend mee is kan het snel gaan.
Qua hoeveelheid nummers in een uur hangt het natuurlijk van de nummers af. Maar ook van wat voor soort band jullie zijn (of willen zijn). Als jullie zangeres een beetje een vlotte babbel heeft en tussen de nummers door er een beetje een leuke show van weet te maken, dan kun je daar best wat tijd mee vullen. Maar als dat blijft bij 'Anyway, here's Wonderwall' moet je je uur wat strakker volplannen.

Één en ander hangt natuurlijk ook van het niveau af, maar als jullie nummers binnen de comfort zone kiezen kan het best. Wel snél een drummer gaan vinden dan :+
Oh, en repetitietijd is niet om je eigen partij te leren, maar om wat je thuis hebt ingestudeerd samen te oefenen. Als mensen dat vergeten en thuis niet of te weinig oefenen vertraagt dat ook enorm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:45
In mijn (toch wel vrij beperkte) ervaring is een drummer zoals een keeper in je voetbalteam. Je bent er enorm van afhankelijk, er zijn er niet zoveel. Grillige motivatie en als hij of zij lekker kan spelen zijn er altijd kapers op de kust :)

Onmisbaar natuurlijk.

Verder klinkt het uitdagend wat je zegt maar hé, je bent wel van de straat en waarschijnlijk de steilste leercurve tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Tja, naar mijn idee heb je als drummer juist een minder steile leercurve dan bij gitaar. Een echt goede drummer ben je niet zomaar even, dat is waar, maar een eenvoudig ritme slaan kan je al snel onder de knie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:45
Ik bedoelde uiteraard kapoen, niet de eventuele drummer. Dat kan ik moeilijk inschatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
hneel schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:42:
Tja, naar mijn idee heb je als drummer juist een minder steile leercurve dan bij gitaar. Een echt goede drummer ben je niet zomaar even, dat is waar, maar een eenvoudig ritme slaan kan je al snel onder de knie hebben.
Een band is maximaal zo goed als de drummer. Een eenvoudig ritme drummen is niet zo moeilijk, maar een eenvoudig ritme een nummer (laat staan een hele set) consistent drummen in één tempo, zonder bijvoorbeeld te versnellen of vertragen tijdens fills is lastig. Een goede (of zelfs maar acceptabele) drummer is goud waard, terwijl goede gitaristen nog net niet aan de struiken groeien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
anie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:57:
Verder klinkt het uitdagend wat je zegt maar hé, je bent wel van de straat en waarschijnlijk de steilste leercurve tot nu toe!
Dit klopt helemaal, ik ga nog een stevige leercurve tegemoet. De reden waarom ik beslist heb mee te gaan in dit project staat voor een stuk in het citaat van Wormaap:
Wormaap schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:34:
[...]

Een band is maximaal zo goed als de drummer. Een eenvoudig ritme drummen is niet zo moeilijk, maar een eenvoudig ritme een nummer (laat staan een hele set) consistent drummen in één tempo, zonder bijvoorbeeld te versnellen of vertragen tijdens fills is lastig. Een goede (of zelfs maar acceptabele) drummer is goud waard, terwijl goede gitaristen nog net niet aan de struiken groeien :P
Zoals ik in een eerdere post zei heb ik me tot nu toe altijd beperkt tot een veilige thuis/school situatie om te spelen/leren. Ik heb echter nog veel bij te leren en voelde aan dat dit een logische/nieuwe stap is. Ik heb het geluk gehad dat de muziekschool mij per toeval aan deze groep koppelde, die van een hoger niveau is dan ik tot nu toe gewend was.

Op eigen merites zou ik waarschijnlijk niet toegelaten worden (ben ik heel eerlijk in), maar nu wil ik maximaal gebruik maken van deze kans. De andere gitarist is een heel toffe peer met veel meer ervaring dan mezelf, en hij ziet er geen graten in om mij op sleeptouw te nemen _/-\o_ De sfeer in de groep zit heel goed, en er is veel potentieel.

Dus voor mij was het een beetje kwestie van mee te springen en deze kans te nemen,
want dit is een gevalletje 'gebraden kiekens* die je in de mond vliegen'. Als ik op m'n gezicht val dan is het ook zo, maar ik wil echt graag nog evolueren en bijleren. Niet proberen was allezinds geen optie voor mij.

Gisteren hadden we een 'band meeting' vlak voor onze wekelijkse repetitie in de school, en we hebben besloten om nog niet te spelen in september. We moesten immers nu al toezeggen aan de organisatie van de kermis waar we gevraagd werden, en zonder drummer gaan we dat gewoon niet riskeren.
We gaan wel verder met jouw tip Wormaap, we gaan sowieso al beginnen oefenen op nummers en onze richting zoeken. Hopelijk vinden we dan ondertussen een drummer die kan aansluiten.

Volgens de drummer/leerkracht kijken we wel aan tegen een setlijst van 15 a 20 nummers,
dus dat wordt nog een hele kluif :+

*kieken = Vlaams voor kip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Er zijn al een aantal rake dingen gezegd, @Kapoen! Maar sowieso erg leuk dat je nu in een band zit!
Naar mijn mening voegt dat een hele dimensie toe aan het gitaar spelen (of een muziekinstrument bespelen in het algemeen). Goed kunnen spelen is 1, maar goed samen kunnen spelen is andere koek.

Maar, als het goed gaat ontstaat er een bepaalde magie (althans, dat is hoe ik het ervaar) en die is onbeschrijflijk. Het moment dat verschillende personen muzikaal op elkaar inhaken, op elkaar ingespeeld raken en je merkt dat de nummers die je speelt goed beginnen klinken en je ook nog ervan kan genieten terwijl je het aan het doen bent is heel fijn! <3

Nog even inhoudelijk: ik onderschrijf hetgeen wat er is gezegd over de rol van de drummer volledig. Als de drummer niet in staat is om een ogenschijnlijk simpele beat steady te spelen en vol te houden, dan is het gewoon niet mogelijk om als band een goede song neer te zetten. Dus, het hoeft echt geen drummer te zijn met de meest fantastische fills of maatsoorten, zolang het maar wel een steady drummer is die een goede 4/4 maat kan neerleggen. En dat weet je pas op het moment dat je met hem/haar/x speelt.
En ja, drummers zijn schaars (vooral in vergelijking met gitaristen). Goede drummers al helemaal en hebben vaak nog meerdere bands. Dus het kan een uitdaging zijn om een goede drummer te vinden.

Ik denk dat het goed is dat jullie de gig van september hebben uitgesteld. Een set van een uur spelen is -vooral met de zomervakantie ertussen- niet/nauwelijks te doen. Dan zou je echt van nu tot september iedere week minstens één keer moeten repeteren en dat is gewoon niet te doen.

Nog even uit persoonlijke interesse, is je gear wel op orde om live te spelen, @Kapoen? Dat moet uiteraard wel door de ballotage van dit topic heen ;) (geintjenatuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

hneel schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:42:
Zoals gezegd, het is inderdaad wel waar dat als je als drummer een goede 4/4 kan spelen en dat goed kan volhouden op tempo je in principe al goed genoeg bent om in een band te spelen, terwijl je als gitarist toch vaak wel iets "meer" moet kunnen dan bv. 3 akkoorden en één slagje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik ooit las is wat het lastig maakt voor een drummer, is de neiging van gitaar spelers om steeds sneller te willen spelen. Dus steeds meer bpm ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

franssie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:14:
Wat ik ooit las is wat het lastig maakt voor een drummer, is de neiging van gitaar spelers om steeds sneller te willen spelen. Dus steeds meer bpm ...
Dat geloof ik wel ja, maar daarom moet de drummer ook echt de motor van de band zijn en geen boodschap hebben aan dat vervelende gitaristenvolk >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:49:
[...]

Dat geloof ik wel ja, maar daarom moet de drummer ook echt de motor van de band zijn en geen boodschap hebben aan dat vervelende gitaristenvolk >:)
Gitaristen, tuig is het!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Teleluvr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Gitaristen, tuig is het!
It takes one to know one :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gitarist schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:08:
Nog even uit persoonlijke interesse, is je gear wel op orde om live te spelen, @Kapoen? Dat moet uiteraard wel door de ballotage van dit topic heen ;) (geintjenatuurlijk)
Eerst en vooral, bedankt voor je inzichten, ik wil ook graag in die mindset komen waarbij ik kan genieten van zo'n optreden _/-\o_

Gear is inderdaad wel een factor die ik nog niet volledig heb uitgedokterd, wellicht hebben jullie enkele tips voor mij? :) Dit gaat heel 'n00b' overkomen, maar live gigging had ik dus tot voor kort nooit overwogen :P

Ik zal eerst ff oplijsten wat ik heb liggen, en dan mijn vragen/ideeën hier neerleggen.

Instrumenten:
- Fender tele
- Fender strat
- Godin LP clone

Amp:
- Roland Blues Cube, solid state 30 watt

Pedalen:
- Boss BD-2 overdrive, TC Elec. Hall of Fame 2 (reverb), TC Elec. Flashback 2 (delay)

- mijn brother in arms is een verstokte telecaster speler (en dat kan ik absoluut begrijpen), wellicht is het dan een idee dat ik op m'n LP speel. We moeten dit natuurlijk nog uitzoeken qua repertoire en taakverdeling, maar ik zal waarschijnlijk ritme spelen.

- we kunnen rekenen op een PA systeem dat ter beschikking wordt gesteld door de werkgever van de andere gitarist
- ik heb nog nooit ingeplugd op een PA, in de muziekschool en het kleine jeugdhuis waar we jammen komen we ruimschoots toe met de vele Roland Cube 30/40 watt amps die er rondslingeren.
- de effectpedalen gebruik ik amper om eerlijk te zijn, in de school/thuis 'maak ik mijn geluid' met de volume/tone op mijn instrument en de ingebouwde reverb van mijn amp
=> wat moet ik nog voorzien om in te pluggen op de PA en eventueel wat kleur/grit/... aan mijn geluid toe te voegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 18-06-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Kapoen reverb pedaal en een volume pedaal is altijd wel handig. Als je direct in de pa input kan je ook nog een modelling pedaal kopen OF een line 6 pod, die heeft ook gewoon line out, beetje een 19 rack dat in je hand past, heeft ook reverb etc en is leuk om thuis mee te spelen op de hoofdtelefoon, maar ondersteund geen expressie pedalen

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 18-06-2023 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Kapoen schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:57:
[...]

Eerst en vooral, bedankt voor je inzichten, ik wil ook graag in die mindset komen waarbij ik kan genieten van zo'n optreden _/-\o_

Gear is inderdaad wel een factor die ik nog niet volledig heb uitgedokterd, wellicht hebben jullie enkele tips voor mij? :) Dit gaat heel 'n00b' overkomen, maar live gigging had ik dus tot voor kort nooit overwogen :P

Ik zal eerst ff oplijsten wat ik heb liggen, en dan mijn vragen/ideeën hier neerleggen.

Instrumenten:
- Fender tele
- Fender strat
- Godin LP clone

Amp:

Pedalen:
- Boss BD-2 overdrive, TC Elec. Hall of Fame 2 (reverb), TC Elec. Flashback 2 (delay)

- mijn brother in arms is een verstokte telecaster speler (en dat kan ik absoluut begrijpen), wellicht is het dan een idee dat ik op m'n LP speel. We moeten dit natuurlijk nog uitzoeken qua repertoire en taakverdeling, maar ik zal waarschijnlijk ritme spelen.

- we kunnen rekenen op een PA systeem dat ter beschikking wordt gesteld door de werkgever van de andere gitarist
- ik heb nog nooit ingeplugd op een PA, in de muziekschool en het kleine jeugdhuis waar we jammen komen we ruimschoots toe met de vele Roland Cube 30/40 watt amps die er rondslingeren.
- de effectpedalen gebruik ik amper om eerlijk te zijn, in de school/thuis 'maak ik mijn geluid' met de volume/tone op mijn instrument en de ingebouwde reverb van mijn amp
=> wat moet ik nog voorzien om in te pluggen op de PA en eventueel wat kleur/grit/... aan mijn geluid toe te voegen?
Qua gitaar zou ik vooral proberen wat fijn speelt en gezamelijk de sound maakt die jullie willen. Twee Teles kan best, een Tele en een Strat kan best, een Tele en een LP kan best. Hell, het kan allemaal best, ik zou hooguit een wenkbrauw optrekken als je naast een Tele gaat staan met een 8-snaar met Fishman Fluence pickups :P Als je Blues Cube de sound geeft die je zoekt, dan kun je daar gewoon een mic voor gooien om hem uit te versterken, net zoals met elke andere versterker. Als de line-out rechtstreeks de PA in goed klinkt, dan scheelt dat wat logistiek met een microfoon. Maar dat is even uitproberen, want de line-out is niet altijd even goed :)
Als je op die manier de sound die je wil gebruiken kan bouwen, dan zou ik me verder niet te druk maken om spulletjes, helemaal als je al hebt geleerd je tone te maken met je vingers/spel en de knoppen op je gitaar.
Wat wel heel prettig is, is om dat allemaal eens rustig tijdens een repetie uit te kunnen proberen. Je gitaar klinkt door een gemic'te amp of line-out en een PA toch wel duidelijk anders dan rechtstreeks vanuit de versterker, dus dat vergt waarschijnlijk wat aanpassingen aan je tone :)

Neemt niet weg dat een modeler leuk kan zijn. Maar geld uitgeven kan altijd nog, als je met wat je hebt uitkomt is dat alleen maar prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Veel is al gezegd door @Wormaap, maar toch ook nog even my two cents
Kapoen schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:57:
[...]
Instrumenten:
- Fender tele
- Fender strat
- Godin LP clone
Niks op aan te merken (y)
Amp:
Voor kleine gigs niks op aan te merken.
Pedalen:
Lijkt me ook helemaal prima. Afhankelijk van de stijl muziek kunnen een chorus en een wah ook een leuke toevoeging zijn aan je pedalboard.
En oh ja, een stemapparaat in de vorm van een pedaal ("pedal tuner") of een clip-on tuner is wel handig om te hebben. Met een app op je telefoon kan je in een stille omgeving ook stemmen, maar dat gaat in een livesituatie niet :+
- mijn brother in arms is een verstokte telecaster speler (en dat kan ik absoluut begrijpen), wellicht is het dan een idee dat ik op m'n LP speel.
Hier nog een groot Tele liefhebber (en @Teleluvr zal dit ook met me eens zijn), maar hoe meer Teles hoe beter O-)
Nee hoor, zonder gekheid er kunnen prima meerdere Teles op een podium zijn want ze zijn (wederom naar mijn mening) veelzijdig genoeg. Maar als je lekkerder/beter speelt op je Strat of je Godin dan kan je beter op die spelen, want er is bijna niets zo vervelend als moeten spelen op een gitaar die je eigenlijk niet zo fijn vindt spelen.
We moeten dit natuurlijk nog uitzoeken qua repertoire en taakverdeling, maar ik zal waarschijnlijk ritme spelen.

d:)b
In een livesituatie en met een Cube is het niet gebruikelijk om "in te pluggen" op een PA (dit kan overigens wel bij een goede modelingversterker, maar dat is een heel ander onderwerp). Meestal wordt er een microfoon voor de versterker gezet waardoor de geluidsman/vrouw meer controle heeft over het volumeniveau van de gitaar in het publiek.
Zie voorgaande posters in het topic en mijn opmerkingen :P

Mocht je eens IRL van gedachten willen wisselen met de mensen uit dit topic en eens willen horen/zien wat er allemaal mogelijk is, wil ik je bij deze uitnodigen voor onze Tweakers GitaarMeet 2023, the sequel™ op zondag 29 oktober. Op die dag komen we samen, nemen we een hele lading gear mee en hebben we een gezellige dag O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gitarist schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:31:
Veel is al gezegd door @Wormaap, maar toch ook nog even my two cents
En heel erg geapprecieerd, bedankt voor je inzichten _/-\o_
Maar als je lekkerder/beter speelt op je Strat of je Godin dan kan je beter op die spelen, want er is bijna niets zo vervelend als moeten spelen op een gitaar die je eigenlijk niet zo fijn vindt spelen.
Mijn tele en LP zijn in een hevige strijd verwikkelt om de top spot :P
De tele voelt nog steeds aan als mijn eerste en meest natuurlijke go to instrument,
maar toegegeven 'de wittebroodsweken' na mijn aankoop van de Godin zijn nog altijd niet afgelopen (en dat is al van eind december geleden).
Mocht je eens IRL van gedachten willen wisselen met de mensen uit dit topic en eens willen horen/zien wat er allemaal mogelijk is, wil ik je bij deze uitnodigen voor onze Tweakers GitaarMeet 2023, the sequel™ op zondag 29 oktober. Op die dag komen we samen, nemen we een hele lading gear mee en hebben we een gezellige dag O+
Ik wil wel graag eens zo'n meeting bijwonen, maar ja, ik woon wel tegen Brussel.
29 oktober is sowieso ook de verjaardag van m'n moeder, dus ik vermoed dat ze een feestje gaat organiseren die dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Hmm ben weer een nieuwe gitaar aan het eyeballen. 😅😅
De Solar T2-6C. Zou hem dan wel in Drop B/A zetten.
https://www.solar-guitars...t2-6c-carbon-black-matte/
De strat vind ik ook enorm vet maar ik heb al een strat en nog geen tele. 😁
https://www.solar-guitars...s2-6c-carbon-black-matte/

[ Voor 29% gewijzigd door Moechy op 20-06-2023 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:20

MsD

Die solars zijn wel zo gaaf! Soms wat quality problems, Maar als je een goeie hebt heb je echt een scheurmonster van jewelste.

Later als ik groot ben wil ik ook een Solar.

Probeer eens of je ze in een winkel kan en mag proberen. Weet je direct of je een goeie hebt.. Want ze zijn zoooo gaaf. Maar nogmaals, de quality control kan soms tricky zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
MsD schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:43:
Die solars zijn wel zo gaaf! Soms wat quality problems, Maar als je een goeie hebt heb je echt een scheurmonster van jewelste.

Later als ik groot ben wil ik ook een Solar.

Probeer eens of je ze in een winkel kan en mag proberen. Weet je direct of je een goeie hebt.. Want ze zijn zoooo gaaf. Maar nogmaals, de quality control kan soms tricky zijn.
Maatje van me heeft een V en een X.
Heb ze even bekeken en op gespeeld, qua kwaliteit zit dat wel snor heb ik de indruk.
Er zijn niet zoveel verdelers, enkel thomann en dat is echt ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantjeharing
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 14:09

jantjeharing

Seriële monomanist

Kapoen schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:02:
[...]
Op onze whatsapp groep werd er al gesproken van een eerste optreden in september, en het is hier dat mijn bedenkingen/vragen naar boven komen:
- gesteld dat we nog een drummer vinden in de komende weken
- hoeveel nummers passen er over het algemeen in een optreden van een uur?
- tegen wat voor soort 'workload' kijken we aan om zo'n set vlot te kunnen spelen?
[...]
Wij (feesten en partijen, voornamelijk rock n roll) zitten meestal op zo'n 17 nummers voor een uur. Aantal nummers spelen we achter elkaar door omdat dat lekker het momentum op de dansvloer gaande houdt. Anderszins heeft onze zanger een fijne babbel en gaan daar ook flink wat minuten aan op.
Dus 'over het algemeen' is er niet echt een vuistregel. Je moet ook gaan meemaken hoe dat voor jullie werkt. In ieder geval 3 à 4 nummers op de encore zetten. Die kan je dan ook als buffer gebruiken mocht het sneller gaan dan je dacht.

Bedoel je met 'workload' hoe veel meters je als band moet maken om die set soepel weg te kunnen spelen? Of hoeveel calorieën je verbrand voor zo'n set? ;)
Verschilt zo veel van bandje tot bandje. Enkele meetbare parameters:
- Doen jullie allemaal je huiswerk goed?
- Is iedereen bereid to kill their darlings? (Als je als band maar niet de juiste groove kan vinden, hoe graag je het nummer ook op de setlist wil hebben)
- Sluit het niveau (individueel en/of als groep) goed aan bij de gekozen/geschreven nummers.
- Hoe moet het straks klinken en (net zo belangrijk) er uit zien? Over 20+ jaar ervaring steeds beter begrepen dat dat laatste echt een grote hap is bij de beleving in het publiek. En dan niet of je lippenstift netjes binnen de randjes zit maar vooral of de lol (zeg maar jùllie beleving) er af straalt. Het doet niet zo veel om een nummer 'foutloos' te spelen als je het hele nummer als een plank naar je fretboard zat te staren. (Tenzij je publiek Alan Holdsworth diehards zijn en je ze kan geven wat ze willen horen) O-)

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
jantjeharing schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:45:
[...]
Bedoel je met 'workload' hoe veel meters je als band moet maken om die set soepel weg te kunnen spelen? Of hoeveel calorieën je verbrand voor zo'n set? ;)
Verschilt zo veel van bandje tot bandje.
Inderdaad, ik bedoelde hoeveel repetitie (individueel en gezamelijk) een groep nodig heeft om een set neer te zetten. Ondertussen hebben we wat tijd gekocht door dat optreden in september niet toe te zeggen (wegens geen drummer op dit moment).

Mijn voorstel was om tegen het najaar (oktober/november) al te proberen om een tiental nummers vlot te kunnen spelen, en deze te kunnen gebruiken in een langer optreden in de muziekschool (dus met hulp van de begeleider/drummer van het combo). Dat geeft ons wat tijd om de motivatie van iedereen te pijlen en rustig te blijven verder zoeken naar een drummer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moechy
Solar telecaster besteld 🙈😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Moechy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:13:
Solar telecaster besteld 🙈😅
Welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Over Telecasters gesproken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_V8QVYw-aJj_QFUyivBw5mpAjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iypTVmSF0a9fq0Dw1lsKTK8m.jpg?f=user_large

Ik weet niet wat het is, maar ik vind die maple fretboards zo mooi ten opzichte van donkere houtsoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Maar dat zijn inderdaad 2 mooie exemplaren!
Ik heb al 3 gitaren met een lichtere nek en in kleur. Dit is de eerste all-black en telecaster die ik koop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ja ja, het is geen gitaar maar een ukulele, echter wel een begin. Ben weer begonnen met muziek nadat het na mijn jeugd 15 jaar heeft stilgelegen. Zodoende m'n oude opzet weer terug, althoorn, harmonica, snaar met trompet als nieuwe aanvulling.

Maar goed, terug naar het hoofd onderwerp. Inmiddels een aardig budget model tenor ukulele bemachtigd. Achterliggende gedachten dat als het niet bevalt het ook geen drama is, met daarnaast de redenering dat het een leuk bijgeluid kan leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-3xb0CeVeDV0jH3e01l2J9TQSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRR0SOYqgx6OWXEpusMNelPD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Arloid op 24-06-2023 09:22 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Moechy
De Solar is aangekomen. Damn, dat ding speelt echt goed. Lage actie en klinkt als een klok. Moest hem enkel even stemmen en voor de rest stond ie perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgsQM4ITBoDJbp2wCHEnhSH4Eb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLdNUUvVXNRO4IW5OVgrTstR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Heb nog niet aangekoppelde Headrush MX. Staat los. Daar plug ik koptelefoon in.

Focusrite 2i2 hangt aan pc.

Nu wil ik het geheel eens definitief koppelen. Zodat ik ook op pc kan opnemen en gebruik kan maken van de effecten op de Headrush MX.

Headrush output naar audio-interface en zo de pc is? Of betekent dat extra latency opbouwen? Heb nog geen kabels voor L en R jack out op de Headrush MX en de single jack input op Focusrite. Wat raad je aan? Mono in of Stereo in?

Ik zag ook dat je de Headrush als audio-interface kan instellen en met USB aan je pc laat hangen.

Ben van plan om vooral gitaar op te gaan nemen.

Gebruik pc ook om te gamen en zit daar met een Senheiser headset, dubbele mini-jack voor mic en koptelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Inmiddels begonnen met oefenen, kwam er vrij snel achter dat ik op snaarinstrumenten linkshandig ben. Maar goed, even de ukulele van nieuwe snaren voorzien, de oude waren toch al van die goedkope aan gort gespeelde dingen.

Tevens zijn de eerste voorbereidingen getroffen om een sigarenkist ukulele te bouwen en daarmee de nodige artikelen besteld. Zodoende hoop ik dat ik mij komende week met de brug kan bemoeien. Mocht dit een succes zijn dan kan ik mij focussen op een 3 snarige sigarenkist gitaar en eventueel een elektrische 6 snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Yo mensen, mijn broer vraagt voor zijn verjaardag een versterker voor zijn gitaar. Heb de TS ff doorgekeken maar daar word ik zo niet erg wijs van.

Hij heeft een simpele elektrische gitaar en wil graag zon versterkertje waar het geluid bij inzit, hoeft allemaal niet zo bijzonder want hij is toch pas net begonnen met leren

Heb wel zulk soort dingetjes gezien: https://www.bol.com/nl/nl...Lg.3_23.34.ProductPageUrl

Maar wou weten of iemand van jullie ervaringen heeft met wat simpel spul en misschien wat kan adviseren.

Ik speel zelf geen gitaar en dus geen verstand van zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Weet niet wat het budget is?
Maar een 2dehands Boss Katana Mk1 vind je wel voor 100 euro of daaromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

skipe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
Yo mensen, mijn broer vraagt voor zijn verjaardag een versterker voor zijn gitaar. Heb de TS ff doorgekeken maar daar word ik zo niet erg wijs van.

Hij heeft een simpele elektrische gitaar en wil graag zon versterkertje waar het geluid bij inzit, hoeft allemaal niet zo bijzonder want hij is toch pas net begonnen met leren

Heb wel zulk soort dingetjes gezien: https://www.bol.com/nl/nl...Lg.3_23.34.ProductPageUrl

Maar wou weten of iemand van jullie ervaringen heeft met wat simpel spul en misschien wat kan adviseren.

Ik speel zelf geen gitaar en dus geen verstand van zaken
Enig idee wat voor een gitaar? Wil hij alleen thuis spelen? Met geluid bedoel je waarschijnlijk de basis effecten,?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Een Roland Cube tweedehands zou ook nog kunnen. Als het nieuw moet zijn is het rond de 60 euro wel heel lastig om iets te vinden dat niet slecht klinkt. Van de andere kant heb ik me als beginner lang geamuseerd met de welbekende Marshall MG10CD (tegenwoordig gewoon MG10) en dat was als beginner ook gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
Moechy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:34:
Weet niet wat het budget is?
Maar een 2dehands Boss Katana Mk1 vind je wel voor 100 euro of daaromtrent.
Met elkaar hebben we zo'n €60 te besteden maar hij kan zelf wel bijleggen als dat nodig is ;) maar denk dat €150 toch wel echt de max is. Iig thx voor de tip!
franssie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Enig idee wat voor een gitaar? Wil hij alleen thuis spelen? Met geluid bedoel je waarschijnlijk de basis effecten,?
Hondo eg1702 staat erop.. mn pa zn oude gitaar.. foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI1V5B4bBNiaqr_AOf3XE5Rdn1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4X6ixzSi8sIFWlnySyv4ALKd.jpg?f=fotoalbum_large
Wormaap schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:38:
Een Roland Cube tweedehands zou ook nog kunnen. Als het nieuw moet zijn is het rond de 60 euro wel heel lastig om iets te vinden dat niet slecht klinkt. Van de andere kant heb ik me als beginner lang geamuseerd met de welbekende Marshall MG10CD (tegenwoordig gewoon MG10) en dat was als beginner ook gewoon prima.
Hoeft niet nieuw hoor, maar gewoon geen idee wat "degelijk" is voor t geld zegmaar. En thx voor de tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Als het lukt om naar 150 te stretchen dan komen bijvoorbeeld de Blackstar ID Core of Boss Katana Mini binnen bereik. Voor dat geld of minder zijn er ook diverse Roland Cubes op Marktplaats te vinden, Wat ouder, maar m.i. een heel leuke versterker voor het geld is een tweedehads Peavey Bandit. Daar heb ik laatst op een jamsessie nog enorm veel lol mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb jaren een Roland Cube gehad, leuk ding, basis erverb etc is goed genoeg. Voor thuis is 5 watt ook wel genoeg. Die Roland staat nu bij een neefje va me, heb nu een Blackstar 10 watt, en dat is eigenlijk teveel (ook boven budget overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
skipe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Met elkaar hebben we zo'n €60 te besteden maar hij kan zelf wel bijleggen als dat nodig is ;) maar denk dat €150 toch wel echt de max is. Iig thx voor de tip!
[...]

Hondo eg1702 staat erop.. mn pa zn oude gitaar.. foto:

[Afbeelding]

[...]

Hoeft niet nieuw hoor, maar gewoon geen idee wat "degelijk" is voor t geld zegmaar. En thx voor de tip
In de categorie tweedehands - waar woon je in de buurt? Ophalen is meestal het handigst…

Voor rond de €100 is er al best veel leuks te vinden op (o.a.) Marktplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 10-07-2023 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@skipe dat is wel een goede vraag van @Ramzzz , en @Ramzzz is een koning in het vinden van deals op MP etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
Ramzzz schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:26:
[...]

In de categorie tweedehands - waar woon je in de buurt? Ophalen is meestal het handigst…
Sibculo, tussen Hardenberg en Almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb zelf een paar jaar geleden, toen ik mijn oude hobby weer oppikte, de Marshall Code25 aangeschaft. Maar ik vond die achteraf tegenvallen. Ik hoorde af en toe zeg maar 'digitale artifacten'. Beetje zoals bij slechte mp3 opnamen. En dan vooral bij settings met veel distortion. Clean ging het nog wel, maar bij een Marshall wil je toch ook juist de vervormde klanken horen. Ook vond ik de cab-sims te donker klinken.

Uiteindelijk daarom maar overgestapt naar losse pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
skipe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:28:
[...]

Sibculo, tussen Hardenberg en Almelo
Niet al te ver rijden (uurtje), 2 voor de prijs van 1… :9

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
O, en een Katana 100 voor €150 is heel schappelijk, op pakweg 15 minuten rijden.

Daar wil je voor doorsparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:38:
O, en een Katana 100 voor €150 is heel schappelijk, op pakweg 15 minuten rijden.

Daar wil je voor doorsparen.
Daar kan je prima mee optreden ook, dat is geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Hier eveneens aan het doorsparen, echter voor de tussentijd verwacht ik wel een goedkoop €15 generiek chinees "baterij" model te ontvangen voor testdoeleinden. Als die een keer begeeft is dat geen gemis.

Verder in de CAD fase om middels epoxy een gitaarnek te fabriceren. Met een 3d geprinte mal hoop ik een aantal aluminium staven in de neck mee te kunnen gieten. De mal zal dus tevens deel uitmaken van de neck, echter door delen weg te schuren hoop ik nog wat artistieke vrijheid te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 10:13
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:21:
Hier eveneens aan het doorsparen, echter voor de tussentijd verwacht ik wel een goedkoop €15 generiek chinees "baterij" model te ontvangen voor testdoeleinden. Als die een keer begeeft is dat geen gemis.

Verder in de CAD fase om middels epoxy een gitaarnek te fabriceren. Met een 3d geprinte mal hoop ik een aantal aluminium staven in de neck mee te kunnen gieten. De mal zal dus tevens deel uitmaken van de neck, echter door delen weg te schuren hoop ik nog wat artistieke vrijheid te bewaren.
Cool, klinkt goed. De meeste halzen hebben wel een verstelbare halspen, om het kromtrekken van de hals door de trekkracht van de snaren tegen te gaan. Je hebt dan een stelmogelijkheid. Kijk ook even naar staven van carbon, word ook veel in houten gitaarhalzen toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
mdcsusa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Cool, klinkt goed. De meeste halzen hebben wel een verstelbare halspen, om het kromtrekken van de hals door de trekkracht van de snaren tegen te gaan. Je hebt dan een stelmogelijkheid. Kijk ook even naar staven van carbon, word ook veel in houten gitaarhalzen toegepast.
De halspen is inderdaad belangrijk om rekening mee te houden. Zoals ik het nu voor mij zie wordt het vrij makkelijk om deze toe te voegen gezien de mal verticaal gegoten wordt.

Mocht het project echt uitgroeien tot meer dan een enkele travel gitaar dan is een halspen zeker de moeite waard, echter voor een prototype volstaan het even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:10:
[...]

De halspen is inderdaad belangrijk om rekening mee te houden. Zoals ik het nu voor mij zie wordt het vrij makkelijk om deze toe te voegen gezien de mal verticaal gegoten wordt.

Mocht het project echt uitgroeien tot meer dan een enkele travel gitaar dan is een halspen zeker de moeite waard, echter voor een prototype volstaan het even.
Uitzettingscoëfficiënt van (staal of andere) metalen vs kunsthars is wel heel verschillend… B)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 11-07-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Uitzettingscoëfficiënt van (staal of andere) metalen vs kunsthars is wel heel verschillend… B)
En? Tenzij je deze vanuit de frieskast in een bakoven legt, zie ik onder normaal gebruik geen probleem. Laaste zal deze sowieso niet overleven.

[ Voor 12% gewijzigd door Arloid op 11-07-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:05:
[...]

En? Tenzij je deze vanuit de frieskast in een bakoven legt, zie ik onder normaal gebruik geen probleem. Laaste zal deze sowieso niet overleven.
Dan heb je kennelijk niet begrepen hoe zeer die spanningen werken in een constructie.

Prima, het is niet mijn project. :)

Ik zou rekening houden met de te verwachten spanningen die scheuren en/of breuken zullen veroorzaken.

Temperatuurverschil hoeft helemaal niet groot te zijn, om de spanning door verschil in uitzettingscoëfficiënt (α) dusdanig laten oplopen dat er scheuren of breuken ontstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urpDWUGySS7YCmtctSNzip0cHAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hrPscvpdI1765ZCo2zVC6FAf.jpg?f=user_large

Maar goed, mijn kennis van materiaalkunde kun je wel negeren, hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:50:
[...]

Dan heb je kennelijk niet begrepen hoe zeer die spanningen werken in een constructie.

Prima, het is niet mijn project. :)

Ik zou rekening houden met de te verwachten spanningen die scheuren en/of breuken zullen veroorzaken.

Temperatuurverschil hoeft helemaal niet groot te zijn, om de spanning door verschil in uitzettingscoëfficiënt (α) dusdanig laten oplopen dat er scheuren of breuken ontstaan.

[Afbeelding]

Maar goed, mijn kennis van materiaalkunde kun je wel negeren, hoor. :+
De 0,0023mm waarmee de staaf in de breedte uitzet neem ik voor lief. Zo heel geloofwaardig vindt ik jouw materiaal kennis ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:47:
[...]

De 0,0023mm waarmee de staaf in de breedte uitzet neem ik voor lief. Zo heel geloofwaardig vindt ik jouw materiaal kennis ook weer niet.
Ik heb het over de lengte.

/care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Ik heb het over de lengte.

/care
1mm over een meter lengte, schei uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:49:
[...]

hoe dan ook, wel een leuk project en deel foto;s en ook ervaringen of een stang nu nut had of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:52:
[...]

hoe dan ook, wel een leuk project en deel foto;s en ook ervaringen of een stang nu nut had of niet.
Die staaf zal nodig zijn om het geheel recht te houden, giethars en tevens pla plastic gaat onder spanning van de snaren doorbuigen. Verder helpen ze bij de opbouw van de mal terwijl deze gecoat wordt voor het gieten, tevens nodig omdat fdm prints van zichzelf niet waterdicht zijn.

Zodoende is het nog een uitdaging om de hals van kop te voorzien. Op korte termijn geen uitdaging, echter moet deze nog 5-10 jaar onder spanning staan. Zodoende zal de eerste hals headless zijn om de faal factoren te beperken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Arquero schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:21:
Over Telecasters gesproken
[Afbeelding]

Ik weet niet wat het is, maar ik vind die maple fretboards zo mooi ten opzichte van donkere houtsoorten.
Late to the party, maar ja, dat vind ik ook heel erg. Toevallig deze modellen weer niet. Ik vind persoonlijk roast glamed maple weer tof. Nadeel is; dikke halzen.

Hield me niet tegen overigens;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoS3q45m3_IE0Ik2tVcUumEjhlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKS2FjhZa0WkxWW5gRxcpTLw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door gitaarwerk op 11-07-2023 22:26 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:25:
[...]

Die staaf zal nodig zijn om het geheel recht te houden, giethars en tevens pla plastic gaat onder spanning van de snaren doorbuigen. Verder helpen ze bij de opbouw van de mal terwijl deze gecoat wordt voor het gieten, tevens nodig omdat fdm prints van zichzelf niet waterdicht zijn.

Zodoende is het nog een uitdaging om de hals van kop te voorzien. Op korte termijn geen uitdaging, echter moet deze nog 5-10 jaar onder spanning staan. Zodoende zal de eerste hals headless zijn om de faal factoren te beperken.
ik dacht dat je PLA alleen als mal wilde gebruiken, dat spul is totaal ongeschikt voor alles wat onder welke vorm van stress (druk, temp) moet functioneren.
Maar ik heb niet helemaal scherp wat waar komt natuurlijk, dus ik zie de foto's graag voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Als je de kosten kan beperken, is het ook gewoon leuk om te falen en je ontwerp beter te maken. Lijkt me persoonlijk ook wel lastig. Glasvezelversterking kan ook natuurlijk. Ook leuk, glaswol als body 🙃

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:28:
[...]

ik dacht dat je PLA alleen als mal wilde gebruiken, dat spul is totaal ongeschikt voor alles wat onder welke vorm van stress (druk, temp) moet functioneren.
Maar ik heb niet helemaal scherp wat waar komt natuurlijk, dus ik zie de foto's graag voorbij komen.
De mal zal op een aantal tactische plekken de hals in gaan om de staven op hun plek te houden. Structureel zullen de 3d geprinte delen geen last dragen. Maar goed, zal binnenkort even een voorbeeld uitwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Innovatie begint altijd met 'trial & error', en dat lukt op deze manier, dus veel succes. ;)

Ik ben vooral benieuwd of het gieten van de hars lukt, en zonder belletjes en met een goede pasvorm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:21
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Zo heel geloofwaardig vindt ik jouw materiaal kennis ook weer niet.
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:49:
[...]

Tikkie vriendelijker mag wel imo. Men probeer een beetje mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 10:13
Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:57:
[...]

De mal zal op een aantal tactische plekken de hals in gaan om de staven op hun plek te houden. Structureel zullen de 3d geprinte delen geen last dragen. Maar goed, zal binnenkort even een voorbeeld uitwerken.
Heel tof, Ga je de gehele hals in een keer gieten? Inclusief toets?

Ik heb inmiddels een stuk of 6 elektrische gitaren gemaakt van hout en ben erg benieuwd hoe je bepaalde dingen aanpakt. Leuk om te volgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
gitaarwerk schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:26:
[...]

Late to the party, maar ja, dat vind ik ook heel erg. Toevallig deze modellen weer niet. Ik vind persoonlijk roast glamed maple weer tof. Nadeel is; dikke halzen.

Hield me niet tegen overigens;

[Afbeelding]
Ik hield ook niet zo van de wat dikkere halzen, maar ik moet zeggen dat de hals van mijn SE McCarty 594 (die dikker is dan die van de Custom 24) wel erg lekker speelt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Hals.... Gieten...... 3D print...... Hars.....

Ik merk echt dat ik oud word. Je kunt een gitaar (bijna) overal van maken, maar ik merk dat ik niet meer echt open sta voor dit soort technieken en een dinosauriër ben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:28
KnoxNL schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:14:
[...]
Ik zie dat in Ehv ook dit zit: https://www.rockcityguitarservice.nl/

Maar dat lijkt me redelijk nieuw, in ieder geval ik ken het niet. Staat wel dat het een luthier en ex-medewerker van EMI is (blast from the past maar dat was een fijne winkel) dus wellicht die eens proberen.
Het is een kleine winkel met een erg prettige sfeer.
Net mijn Gibson SG special opgehaald, heeft een full setup gehad. Door omstandigheden was alles stevig vertraagd maar man, wat een verschil. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
KnoxNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:25:
Hals.... Gieten...... 3D print...... Hars.....

Ik merk echt dat ik oud word. Je kunt een gitaar (bijna) overal van maken, maar ik merk dat ik niet meer echt open sta voor dit soort technieken en een dinosauriër ben :P
Ach, Status maakte in de 80s (da's dinosaurustijd toch?) al basgitaren met carbon halzen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbJ57qCYaOHkhzuIUQtzVK03E7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ckad7M8kcCiiFWe6ztzDThxK.png?f=fotoalbum_large

Voor de rest vind ik het alleen maar leuk als mensen nieuwe dingen proberen. Tips geven is prima natuurlijk, maar laten we ook niet teveel leuke ideeën afschieten 'omdat het toch nooit gaat werken' :) Zolang er niet ineens op 4000 meter mensen imploderen, laten we die ideeën wél afschieten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Wellicht had ik de boodschap van @Ramzzz verkeerd opgevat, iedergeval was een mildere en wat vriendelijke reactie gepast geweest. Ik bied daarvoor mijn excuses aan.

Verder houden jullie de foto's nog van mij tegoed, echter ben daar nog niet aan toe gekomen. Het aantal vergezochte ideeën verbeteringen loopt iedergeval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wormaap schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Ach, Status maakte in de 80s (da's dinosaurustijd toch?) al basgitaren met carbon halzen :P

[Afbeelding]

Voor de rest vind ik het alleen maar leuk als mensen nieuwe dingen proberen. Tips geven is prima natuurlijk, maar laten we ook niet teveel leuke ideeën afschieten 'omdat het toch nooit gaat werken' :) Zolang er niet ineens op 4000 meter mensen imploderen, laten we die ideeën wél afschieten :+
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, en van Nederlandse bodem heb je ook al weer enige tijd Aristides gitaren:

https://aristidesinstruments.com/guitars

van het composietmateriaal Arium, ontwikkeld met de TU Delft:

Wikipedia: Aristides Instruments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
KnoxNL schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, en van Nederlandse bodem heb je ook al weer enige tijd Aristides gitaren:

https://aristidesinstruments.com/guitars

van het composietmateriaal Arium, ontwikkeld met de TU Delft:

Wikipedia: Aristides Instruments
Een Aristedes staat stiekem al een tijdje op mijn GAS-lijst O-) Maar ik vind ze wel erg duur! Er staan er momenteel twee op Marktplaats voor 2750 en 3000, en dat vind ik toch wel fors om het eens te proberen :+

En mijn eerste bas was een Status, en die mis ik nog steeds :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wormaap schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
[...]

Een Aristedes staat stiekem al een tijdje op mijn GAS-lijst O-) Maar ik vind ze wel erg duur! Er staan er momenteel twee op Marktplaats voor 2750 en 3000, en dat vind ik toch wel fors om het eens te proberen :+

En mijn eerste bas was een Status, en die mis ik nog steeds :'(
Lijkt erg duur inderdaad, afhankelijk van het model is dat ook de nieuwprijs van de meeste modellen die ik op hun site zie (2800 - 3300)?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arquero
Ben momenteel bezig met een nieuwe baan, waarschijnlijk starten op 1 september.
En het heeft heel veel met gitaren en alles er om heen te maken, zin in!
Het voelt een beetje alsof ik als klein kind in een snoepwinkel ga werken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantjeharing
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 14:09

jantjeharing

Seriële monomanist

Arloid schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:25:
[...]

Leuk man, ben ook benieuwd naar je bevindingen.

Mijn ongevraagd advies: ;)
Ik heb wel m'n bedenkingen bij aluminium als lastdrager. Ook de akoestische eigenschappen van zowel harsen als aluminium lijken me te "flubberig".

Je zou ook voor carbon buizen kunnen gaan:
https://www.carbonwinkel....rbon-buis-gewikkeld-pw-3k

De stijfheid en gewichtsbesparing (als je de buizen niet volgiet) zijn de moeite waard schat ik in.

Voor belletjes zou ik qua structurele integriteit niet zo bang voor zijn. Gezien je de hars niet de last laat dragen. Maar begrijp wel dat je ze uit cosmetisch oogpunt niet wil hebben. Voor het "wegtikken" van de belletjes werkt een multitool met een houten ijsstokje of verfmengstokje goed.

En stop er inderdaad ook een truss rod in joh. Kan een hoop gemieter met je actie/setup schelen.

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Arquero schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:50:
Ben momenteel bezig met een nieuwe baan, waarschijnlijk starten op 1 september.
En het heeft heel veel met gitaren en alles er om heen te maken, zin in!
Het voelt een beetje alsof ik als klein kind in een snoepwinkel ga werken :D
Oké maar hier kom je dus niet mee weg :D

Wat ga je doen???
Pagina: 1 ... 83 ... 98 Laatste