De Tele heeft gisteren het nest verlaten. 's morgens op marktplaats gezet en was meteen verkocht
Eerst had ik mijn zinnen gezet op een Firebird, maar dit idee laat ik bij nader inzien toch varen. De oudere Firebirds zijn niet te betalen en de nieuwere zijn meh. De laatste Gibson FB's zijn zelfs goedkoper dan de Epiphones, die overigens good value for money zijn, maar dan heb ik toch het idee dat ik een cheap-ass gitaar in mijn handen heb in vergelijking tot mijn Les Paul's.
Dus toch op zoek naar iets buiten mijn comfort zone (ik speel al zo'n 25 jaar Epiphone en Gibson LP's)

.
Afgelopen weekend heel wat uurtjes op het net gespendeerd en kwam ik erachter wat je bedoelde:
de Charvel Joe Duplantier Sig
Ik vind dit echt wel een mooi beestje en het is veel gitaar voor de prijs. Dus rationeel gezien voor wat ik ermee ga doen (standard-C tuning -> metaaaaal) denk ik een perfecte keuze. Momenteel staat deze dan ook hoog op mijn shortlist.
Echter waar mijn hart pas echt sneller van gaat kloppen is (of beter gezegd 'blijft', dit heb ik al zo'n 30 jaar) een vintage white Strat.
Persoonlijk vind ik de relic look van deze erg gaaf (shoot me

) en denk dat het met gitaarsound wel goed komt als ik er een Seymour Duncan / humbucker in gooi, zoals deze:
Maar ik wil geen duizenden euri aan een gitaar spenderen. 2000 is wel de max, dus vraag me af om dit haalbaar is