Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
KnoxNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:55:
[...]

Voor wat de gitaar betreft, komt ie weer:

Ken je iemand die ervaren is en mee wil om e.e.a. te proberen en je te helpen, altijd die route kiezen.

Ik weet dat er hier op het forum ook een aantal mensen zitten die best met je mee willen, ikzelf incluis.
Ik kreeg van één van mijn kennissen nog volgende tip mee:

https://www.thomann.de/be...on_st_20hh_active_sbk.htm en dan met EMG humbuckers op

Qua prijs klinkt het te mooi om waar te zijn

Zal qua metal zeker wel dik OK zijn, qua postrock, warme jazz tonen allicht ook. Weet niet of die 1 volumeknop een sterke beperking zal zijn qua aanpasbaarheid van de klank

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:52
Soms... soms moet je je impulsiviteit gewoon even een dagje gunnen geen financiëel advies :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8NnIQ3S1nyqK66w5_lxW6H3MIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFhxrh6igUeESUbtzcYfFx6D.jpg?f=fotoalbum_large

Links een 2014 American Special Telecaster. Ik wilde 'gewoon een Tele', en deze voldoet daaraan :) De Texas Special pickups schijnen een beetje love it or hate it te zijn, maar daar gaan we achter komen!

Rechts een Patrick Eggle Vienna Pro uit 1993. Ik heb 15-16 jaar geleden ooit op de Eggle van de gitarist van een band waar ik indertijd bassist was gespeeld, en sindsdien zat'ie in mijn achterhoofd als de prettigst spelende gitaar die ik ooit in m'n handen had gehad. De andere gitarist van die band had een prachtige PRS, maar ik was verkocht aan die Eggle. Tijdens een toevallige Marktplaatszoektocht kwam ik deze tegen, en gezien ik vandaag toch al het halve land door ging om die Tele op te halen dacht ik 'hell, waarom ook niet!' en ben ik de Eggle ook op gaan halen. Tijdens het testen voelde'ie precies even gaaf als al die jaren geleden, dus ik ben enorm blij dat ik gegaan ben :)
Kleine shoutout aan @Teleluvr voor logistieke support!

De top van de Eggle is natuurlijk niet fatsoenlijk op de foto te krijgen, maar het is een prachtige 'Ocean Blue' flametop :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNKjD5thCOca_KkJfvt1epbJsDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cBJOQRkIFHqvMXT7jM4K2KWY.png?f=fotoalbum_large

Gaat moeilijk kiezen worden waar ik op ga spelen vanavond :+

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2023 17:52 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:37
Damn, die zien er goed uit! Love em!

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:02
Hurtebise schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:57:
[...]

Ik kreeg van één van mijn kennissen nog volgende tip mee:

https://www.thomann.de/be...on_st_20hh_active_sbk.htm en dan met EMG humbuckers op

Qua prijs klinkt het te mooi om waar te zijn

Zal qua metal zeker wel dik OK zijn, qua postrock, warme jazz tonen allicht ook. Weet niet of die 1 volumeknop een sterke beperking zal zijn qua aanpasbaarheid van de klank
De meningen over/ervaringen met HB lopen nogal uiteen, maar zeker in het absolute budget segment zijn ze niet overwegend positief.

Voor dit geld zijn het overigens HB eigen actieve pickups, en geen EMG 81/85 ofzo, alleen voor de prijs van die set koop je 2/3 x deze gitaar :)

PERSOONLIJK zou ik deze aan me voorbij laten gaan en nog even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjeharing
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 14:09

jantjeharing

Seriële monomanist

Eens met KnoxNL. Je moet wel wat overhouden om mee te werken.
Dat geldt meer voor de modellen met Gotoh, Wilkinson, Graphtec hardware, roestvrijstalen frets, etc.

Raise the Goblet of Rock

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Arquero schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:29:
[...]
Ik heb zelf een SE McCarty single cut in bestelling staan, wordt hopelijk ergens in februari geleverd :9~
[Afbeelding]
Het is iets later geworden dan februari, maar donderdag NGD! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31fFR9noMw7rYfKS1BlwFLfwxTc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dMep6xPI8Amd1YnYBdbOF3Lv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

Dhrax

Prog Lord

Hurtebise schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:00:
Speel inmiddels al jaar of 30 gitaar

Ooit een elektrische gitaar gekocht: Hohner Professional ST 59. Weinig op gespeeld. Slechte sound en doorheen de jaren flink wat gekraak en storing in de output (knoppen, jack-in).

Op zoek naar een follow-up/replacement omdat ik richting Postrock/Metal wens te gaan en gesteld ben op wat kwaliteit.

Oog laten vakken op een Kemper Profiler qua versterking, omdat ik rechtstreeks op pc wil opnemen. DAW nog te bepalen, in dubio tussen Ableton Lite en Cubase Elements qua UI en gebruiksgemak. Maar dat ter zijde.

Fender Jazzmaster of Telecaster zijn de opties. Lichte voorkeur voor Jazzmaster. Wil een gitaar die out of the box redelijk OK is ingesteld, waarbij je geen dagen setup-werk aan hebt. Squiers lijken prijs-kwaliteit zeker interessant, omdat je voor dat geld een bass kan kopen én een gitaar.
Anderzijds heb je doorheen de jaren een getraind gehoor en wil je niet inboeten op robuustheid en kwaliteit.

Wat kunnen jullie van hardware aanbevelen? Wat zijn de ervaringen? Ook qua versterking en effecten richting die gewenste sound: Postrock vooral, Metal daarna. Denk dat de Kemper Profiler dit zonder al te veel moeite kan neerzetten.

https://www.kemper-amps.com/profiler/overview

https://www.musicstore.co...burst-/art-GIT0048366-000

https://www.leocaerts.be/...r-jazzmaster-pf-bcr-21981

Word ook wat scheel van de vele modellen en varianten. Varieert van 900-2500 EUR. Dus wat advies is welkom. Verschil tussen US en makelij elders?
Kemper is vrij oud en zou ik niet meer aanbevelen.
Neural DSP Quad Cortex is wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dhrax schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:56:
[...]

Hoewel ik groot fan van Neural's PC-based spullen ben en de QC waanzinnig goed klinkt, zou ik op dit moment zelf principiëel even geen QC kopen. Neural heeft voor/bij de release talloze beloftes gedaan die nog steeds niet waargemaakt zijn. Zo zouden de PC-based plugins beschikbaar komen op de QC en zou er een desktop editor beschikbaar komen. Het ding is ondertussen twee jaar oud en die dingen zijn er nog steeds niet.

Van de andere kant: De langverwachte nieuwe OS-versie is onlangs eindelijk uitgekomen, dus als wat er nu mee kan voor jou de prijs waard is, dan hoeven gebroken beloftes natuurlijk niet per se een dealbreaker te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:16

MsD

Dhrax schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:56:
[...]

Pff. Moeilijke dit hoor. Kemper is echt nog wel courant. Dat ding kan gewoon zo gruwelijk veel. Als je zelf een beetje handig bent best een tof ding.
Als je goed kijkt zie ook nog wel line6 vetta's op podia staan. Over oud gesproken 😀

Om nu telkens het beste en nieuwste te moeten hebben vind ik best moeilijk. Zeker omdat met die superdeluxenieuwe dingen dan voornamelijk oude meuk gespeeld gaat worden.

Om nu op een podium met een kemper te staan Led Zeppelinnen staat wel erg dom.

Een prog metal jazz core moet daarentegen prima gaan 😋

En als je thuis iets doet kan je natuurlijk alle kanten op met alle software die je kan vinden. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Wormaap schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:00:
[...]

Hoewel ik groot fan van Neural's PC-based spullen ben en de QC waanzinnig goed klinkt, zou ik op dit moment zelf principiëel even geen QC kopen. Neural heeft voor/bij de release talloze beloftes gedaan die nog steeds niet waargemaakt zijn. Zo zouden de PC-based plugins beschikbaar komen op de QC en zou er een desktop editor beschikbaar komen. Het ding is ondertussen twee jaar oud en die dingen zijn er nog steeds niet.

Van de andere kant: De langverwachte nieuwe OS-versie is onlangs eindelijk uitgekomen, dus als wat er nu mee kan voor jou de prijs waard is, dan hoeven gebroken beloftes natuurlijk niet per se een dealbreaker te zijn :)
Je hebt zeker een valide punt en bepaalde beloften zijn nog niet ingelost maar wel alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik heb er zelf geen, ben een slaapkamer speler maar Neural is voor mij wel de way-to-go the laatste jaren. De Marshall staat echt letterlijk stof te happen en komt qua sound echt niet meer mee.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Arquero
Gitaar is binnen. Net heel even op gespeeld, wel erg lekker hoor.
Nek is wat dikker, meer D profiel. Ook goed afgesteld, frets zijn prima. Niets te klagen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYAXOF5Gov_437lYeTxb1HXcZFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1u5hnvEtnx4o4UY8dMX1zYTo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OjYkpm2R0lq-PK_mcVfzNRb97M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6JxFkVnGyoVtMCqIr9UWB5M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dhrax schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:07:
[...]

Je hebt zeker een valide punt en bepaalde beloften zijn nog niet ingelost maar wel alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik heb er zelf geen, ben een slaapkamer speler maar Neural is voor mij wel de way-to-go the laatste jaren. De Marshall staat echt letterlijk stof te happen en komt qua sound echt niet meer mee.
Toevallig is vannacht aangekondigd dat de desktop editor op NAMM werkend te zien is, dus misschien wordt het nog wat :+
Neural lijkt te snel te hard gegroeid te zijn, en daardoor kraakt het wat. Zoals gezegd ben ik over de dingen die ik van ze heb (Archetype Gojira, Petrucci, Henson en Wong, Tone King en Parallax) enorm tevreden, dus ik ben zeker niet anti-Neural :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Arquero schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:14:
Nek is wat dikker, meer D profiel. Ook goed afgesteld, frets zijn prima. Niets te klagen :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Netjes! :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Mijn 2012 US Standard Telecaster hangt al jaren werkloos aan de muur.
Beetje zonde van deze mooie gitaar. Dus aan het denken om deze te ruilen of te verkopen en iets anders ervoor in de plek te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k9fCTWqyQocPvLz7GbnSBgtT/full.jpg

Ik merk toch dat ik altijd naar Gibson neig.
Nu heb ik al een Gibson Studio, Gibson Standard en een Epihone Standard.
Een Firebird is misschien een optie.
Iemand anders een leuke tip?
Hij moet iig een sort of klassieke look hebben, geschikt zijn voor metal, een vaste vaste brug hebben en qua sound bij mijn andere gitaren passen.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:59:
Beetje zonde van deze mooie gitaar. Dus aan het denken om deze te ruilen of te verkopen en iets anders ervoor in de plek te nemen.

[Afbeelding]
@Teleluvr :D
Hij moet iig een sort of klassieke look hebben, geschikt zijn voor metal, een vaste vaste brug hebben en qua sound bij mijn andere gitaren passen.
Wellicht een SG of een Firebird inderdaad... :Y Of een Explorer! :D

Is de 'SG Tony Iommi' wat voor je? (2x P90), of moet het 2x Humbucker zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 13-04-2023 17:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:10:
[...]

[...]

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Telecasters waardeloos zijn en bovendien lelijk...

Ik stem SG!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:24:
[...]

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Telecasters waardeloos zijn en bovendien lelijk...

Ik stem SG!
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/JWofPiMcdbcAAAAM/sarcasm-sign.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Hmm p90's voor metal. Het kan wel maar klinkt toch net niet vol genoeg vind ik persoonlijk.
Wel leuk om dmv een fuzz pedaal de "Black sabbath-sound" te evenaren.

Een explorer met EMG's is misschien wel een leuke aanvulling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
Ramzzz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:10:
[...]

[...]

Explorer… ik weet het niet. De ene keer vind ik hem mooi, de andere keer mwa >:)
Firebird vind ik erg gaaf, maar dan wil ik ook een Gibson en die zijn reteduur.
SG ben ik wel over aan het denken.
Ik heb voorheen altijd met EMG81’s gespeeld maar vind nu de elementen die op de Gibsons prima klinken.

Voor de duidelijkheid, dit is mijn band, dus het moet een redelijk strakke metal sound zijn:
https://open.spotify.com/...si=WCssLXGCRaC1n01EsEMMEw

Verder gebruik ik standaard een Boss noisegate en Ibanez tube screamer over een mesa Dual rectifier.
Teleluvr schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:24:
[...]

Ik stem SG!
Hahaha, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een heel mooie gitaar met geweldige sound. Maar het bandje waar ik hem voor heb aangeschaft is niks geworden. Nu speel ik enkel metal en daar is hij nu eenmaal niet geschikt voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Wormaap schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:18:
[...]Zoals gezegd ben ik over de dingen die ik van ze heb (Archetype Gojira, Petrucci, Henson en Wong, Tone King en Parallax) enorm tevreden, dus ik ben zeker niet anti-Neural :)
Die van Petrucci is echt waanzinnig, ik ben begonnen met de Plini maar die raak ik nauwelijks meer aan. Super complete suite waar je eigenlijk verder niks meer bij nodig bent. Enige wat ik nog wil toevoegen is een USB expression pedaal die ik voor zowel effecten als amp switching kan gebruiken.
Ronster schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:07:
[...]
Voor de duidelijkheid, dit is mijn band, dus het moet een redelijk strakke metal sound zijn:

Verder gebruik ik standaard een Boss noisegate en Ibanez tube screamer over een mesa Dual rectifier.

[...]
Lekkere sound hoor, technisch ook prima voor elkaar :9

[ Voor 28% gewijzigd door Dhrax op 13-04-2023 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Dhrax schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:17:
[...]

Die van Petrucci is echt waanzinnig, ik ben begonnen met de Plini maar die raak ik nauwelijks meer aan. Super complete suite waar je eigenlijk verder niks meer bij nodig bent. Enige wat ik nog wil toevoegen is een USB expression pedaal die ik voor zowel effecten als amp switching kan gebruiken.

[...]

Een Line6 FBV Express Mk2 ben je vast al eerder tegengekomen. Die heb ik voor m'n PC-based setup aangeschaft, en hoewel ik hem heel weinig gebruik (ik gebruik de PC meer voor gepingel met één sound, als ik meet 'live' wil spelen pak ik de fysieke buizensetup) doet die precies wat'ie moet doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ronster schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:07:
[...]

Explorer… ik weet het niet. De ene keer vind ik hem mooi, de andere keer mwa >:)
Firebird vind ik erg gaaf, maar dan wil ik ook een Gibson en die zijn reteduur.
SG ben ik wel over aan het denken.
Ik heb voorheen altijd met EMG81’s gespeeld maar vind nu de elementen die op de Gibsons prima klinken.

[...]

Hahaha, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een heel mooie gitaar met geweldige sound. Maar het bandje waar ik hem voor heb aangeschaft is niks geworden. Nu speel ik enkel metal en daar is hij nu eenmaal niet geschikt voor.
Een setje hotrail-achtige minihumbuckers erin en Joe Duplantier-style metal op een Tele spelen 8)

Maar zonder gekheid, Met je Les Pauls heb je natuurlijk al prima sounds (en back-up voor live), dus het is maar net waar je naar op zoek bent. Als je een Firebird gaaf vindt zou je eens naar een ESP/LTD Phoenix kunnen kijken. Beetje het zelfde idee, maar betaalbaarder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde tele, 2012 us standard, crimson red en maple fretbord :D
Bij mij is het echter wel mijn ‘werkpaard’, altijd de eerste gitaar die ik uit mijn rekje neem voor van alles en nog wat.

Van zodra deze gitaar uit je collectie gaat komt er ineens toch een craving voor een tele :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hurtebise
In mijn zoektocht op het internet en Youtube naar guitar modelers en profilers kwam ik NAM tegen. ToneJunkie maakte er een video over

Open source amp modeler
YouTube: This open source amp modeler may change the guitar world...

Hier te downloaden: https://github.com/sdatkinson/neural-amp-modeler

Weet niet of deze hier al vernoemd is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hurtebise op 13-04-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Dhrax schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:17:

[...]

Wormaap schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:33:
[...]

Een setje hotrail-achtige minihumbuckers erin en Joe Duplantier-style metal op een Tele spelen 8)

Maar zonder gekheid, Met je Les Pauls heb je natuurlijk al prima sounds (en back-up voor live), dus het is maar net waar je naar op zoek bent. Als je een Firebird gaaf vindt zou je eens naar een ESP/LTD Phoenix kunnen kijken. Beetje het zelfde idee, maar betaalbaarder :)
Hey die Phoenix lijkt me helemaal niet verkeerd! Thx voor de tip, hier ga ik zeker eens verder naar kijken d:)b
Kapoen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb exact dezelfde tele, 2012 us standard, crimson red en maple fretbord :D
Bij mij is het echter wel mijn ‘werkpaard’, altijd de eerste gitaar die ik uit mijn rekje neem voor van alles en nog wat.

Van zodra deze gitaar uit je collectie gaat komt er ineens toch een craving voor een tele :P
Haha, ik vind het echt een schitterende gitaar. Hij speelt ook fijn en klinkt geweldig, maar helaas niet de sound die ik zoek voor de muziek die ik speel. En om als juweel aan de muur te laten hangen is ook zonde.

[ Voor 28% gewijzigd door Ronster op 14-04-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:54
Arquero schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een mooie! Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen (na de eerste verliefdheidsdagen ;)). Die nieuwe prs SE modellen schijnen echt top te zijn, ik twijfelde tussen deze en de DGT. Uiteindelijk voor de DGT gekozen maar nog niet binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
anie schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:18:
[...]

Wat een mooie! Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen (na de eerste verliefdheidsdagen ;)). Die nieuwe prs SE modellen schijnen echt top te zijn, ik twijfelde tussen deze en de DGT. Uiteindelijk voor de DGT gekozen maar nog niet binnen.
De DGT kreeg hele goede review op guitarworld dus wat dat betreft heb je zeker goede keuze gemaakt.
Van de McCarty zou binnenkort een review online komen (door Dave Burrluck) begreep ik en die zou ook heel positief zijn.
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal maar ben ook zeer tevreden met mijn SE custom 24 Floyd :Y

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Wormaap
Gisteravond heb ik mijn Ibanez RG7620 opgehaald bij de tech, en daarmee is eindelijk de volledige familie weer eens thuis *O* En dat vraagt natuurlijk om een familiefoto. Nog geen geweldig licht in mijn nieuwe thuiskantoor/muziekruimte, maar ik word er wel blij van O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsFU9iEz2EMOiy8FYUrp_oBMh7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uQErQ9cQHdE6JJLdsZ3vypP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 14-04-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

[Afbeelding]

Een flying V of een explorer?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronster
JAMF schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:25:
[...]

Een flying V of een explorer?
Explorer... maybe.
Ik heb nog een onvervalste Hondo V op zolder liggen. Toch best een gave gitaar eigenlijk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me6vHDeVRhDzNLqjpfhRlomo0Eg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fg3SGQoDHbgz3C84y0ljYA7z.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:35:
[...]

Explorer... maybe.
Ik heb nog een onvervalste Hondo V op zolder liggen. Toch best een gave gitaar eigenlijk...

[Afbeelding]
Waarom speel je daar dan niet op? Speelt niet lekker? Geen goeie WAF?

(Pun intended) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ramzzz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:58:
[...]

Waarom speel je daar dan niet op? Speelt niet lekker? Geen goeie WAF?

(Pun intended) :+
Er zitten geen elementen meer in :P
Daar hebben ooit EMG's in gezeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@Ronster Is zoiets niets voor jou? Music Man Luke… zeer veelzijdig!

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Op zich wel gaaf en als hij interesse zou hebben in iets anders dan Valley Arts gitaren zou ik hem eens polsen :)
Thx voor de tip anyways!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:25:
[...]

Op zich wel gaaf en als hij interesse zou hebben in iets anders dan Valley Arts gitaren zou ik hem eens polsen :)
Thx voor de tip anyways!
Nog een interessante…

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Ook gaaf!
Maar dan wil ik ook een US en in vintage white :P (@Wormaap O-) )
Mijn GAS wordt wel serieus aangewakkerd hier :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Ronster schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:11:
[...]

Ook gaaf!
Maar dan wil ik ook een US en in vintage white :P (@Wormaap O-) )
Mijn GAS wordt wel serieus aangewakkerd hier :+
https://www.marktplaats.n...ssional-stratocaster-2018 O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oGmcCjun1PXezSs5doSuN2eUho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qLvcEzN8eZsYXhph0LumdGiw.png?f=fotoalbum_large

Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ugh… mooi ding. Zou hem graag wat meer vergeeld zien though :)

Ik ga eens heel hard proberen en geduld hebben.
De Telecaster gaat vandaag op Marktplaats. Wie weet komt daar een leuk voorstel op.

Liefst zou ik nog steeds een Firebird achtige gitaar hebben. Helaas heeft de ESP Phoenix VW helemaal gouden beslag, wat ik niet geweldig vind.
Wie weet loop met wat geduld tegen een betaalbare 2019 Gibson Firebird aan. Misschien niet ‘the real deal’ volgens de puristen, maar ik zou er voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Ondertussen 2dehands een Boss RC-5 gekocht, zou volgende week ergens moeten binnenkomen 😁
En voor men verjaardag een bon gekregen van de vriendin van Baxshop. Dus daar kan ik ook weer wat shoppen 😁
Weet alleen nog niet goed wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:35
Ronster schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:53:
[...]

Liefst zou ik nog steeds een Firebird achtige gitaar hebben. Helaas heeft de ESP Phoenix VW helemaal gouden beslag, wat ik niet geweldig vind.
Wie weet loop met wat geduld tegen een betaalbare 2019 Gibson Firebird aan. Misschien niet ‘the real deal’ volgens de puristen, maar ik zou er voor tekenen.
https://www.bax-shop.nl/e...TCp0gbYAoWqhoC5VQQAvD_BwE lijkt me wel een aardige deal. Kwam hem toevallig tegen toen ik zocht of ze dat Bill Kelliher model nog verkopen. Kleur moet je maar net liggen, maar wel leuke specs voor een aardige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Casual Ruud schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:46:
[...]

https://www.bax-shop.nl/e...TCp0gbYAoWqhoC5VQQAvD_BwE lijkt me wel een aardige deal. Kwam hem toevallig tegen toen ik zocht of ze dat Bill Kelliher model nog verkopen. Kleur moet je maar net liggen, maar wel leuke specs voor een aardige prijs.
Thx, deze had ik idd gezien. Voor mij oogt ie in spierwit met zwart net wat té metal. Ben op zoek naar een wat meer vintage look.
Maar volgens reviews is deze wel echt bang for your buck.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-10 14:18
Eindelijk mijn oude Marshall JTM60 van koeling voorzien. Het ontwerp is wat onhandig, de warmte van de buizen oververhit de electronica e.d. erboven. Na een half uurtje spelen valt het volume wat weg.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52820430487_92b6090fcd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52821431973_a5d3bb5996.jpg

Na een klein half uurtje opwarmen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52821056641_5510cbe9a8.jpg

en 3 minuten later na het uitschakelen van de fans
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52821468505_cb84c8390b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Jaspervl op 16-04-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Jaspervl schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:40:
Eindelijk mijn oude Marshall JTM60 van koeling voorzien. Het ontwerp is wat onhandig, de warmte van de buizen oververhit de electronica e.d. erboven. Na een half uurtje spelen valt het volume wat weg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na een klein half uurtje opwarmen:
[Afbeelding]

en 3 minuten later na het uitschakelen van de fans
[Afbeelding]
Slim en verstandig.

Dat een AAA-merk als Marshall dat zelf niet bedenkt, met een warmtescherm of wat koelvinnen van spotgoedkoop aluminium, is eigenlijk bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-10 14:18
Ramzzz schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:57:
[...]

Slim en verstandig.

Dat een AAA-merk als Marshall dat zelf niet bedenkt, met een warmtescherm of wat koelvinnen van spotgoedkoop aluminium, is eigenlijk bizar.
Ja, een aluminium plaatje ertussen werkt ook las ik.
Echt zonde. Ik heb hem hierdoor al een keer moeten laten repareren. Ik ben erg verknocht aan deze versterker (en mijn strat), als tiener flink voor gezwoegd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:48

pinda powerrr

Slow down...

Nou, in productie dan maar! Webshop op Reverb openen een cashen maar 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb eigenlijk niks te melden maar wil toch even m'n blijdschap met jullie delen: Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst sinds máánden weer versterkt gespeeld! oOo Toch wel weer genieten hoor.
Ik had in jan/feb nog twee optredentjes met de band gedaan maar dat was akoestisch (ook heel leuk), maar nu staat er zaterdag eindelijk weer een full force optreden op stapel dus moeten de dB's weer warmgedraaid worden B-)

Heb ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n nieuwe* Deluxe Tele eindelijk eens degelijk in te wijden (uiteraard thuis wel op gespeeld, maar alleen met een ampsim en via een kleine oefenamp). Eigenlijk voor het eerst in jaren dat ik met een gitaar met volledig humbuckers heb gespeeld. Wennen en niet voor élk nummer van de band geschikt, maar had bij bepaalde nummers/solo's toch wel het gevoel dat dit is hoe het moet zijn (met humbuckers dus ipv single coils). ^)

*Heb hem sinds oktober '22, maar nog niet de kans gehad om hem buiten mijn eigen huis te gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 17-04-2023 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronster
De Tele heeft gisteren het nest verlaten. 's morgens op marktplaats gezet en was meteen verkocht :)

Eerst had ik mijn zinnen gezet op een Firebird, maar dit idee laat ik bij nader inzien toch varen. De oudere Firebirds zijn niet te betalen en de nieuwere zijn meh. De laatste Gibson FB's zijn zelfs goedkoper dan de Epiphones, die overigens good value for money zijn, maar dan heb ik toch het idee dat ik een cheap-ass gitaar in mijn handen heb in vergelijking tot mijn Les Paul's.
Dus toch op zoek naar iets buiten mijn comfort zone (ik speel al zo'n 25 jaar Epiphone en Gibson LP's) :+ .
Wormaap schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:33:
[...]

Afgelopen weekend heel wat uurtjes op het net gespendeerd en kwam ik erachter wat je bedoelde: de Charvel Joe Duplantier Sig 8)

Duplantier

Ik vind dit echt wel een mooi beestje en het is veel gitaar voor de prijs. Dus rationeel gezien voor wat ik ermee ga doen (standard-C tuning -> metaaaaal) denk ik een perfecte keuze. Momenteel staat deze dan ook hoog op mijn shortlist.

Echter waar mijn hart pas echt sneller van gaat kloppen is (of beter gezegd 'blijft', dit heb ik al zo'n 30 jaar) een vintage white Strat.
Persoonlijk vind ik de relic look van deze erg gaaf (shoot me :P ) en denk dat het met gitaarsound wel goed komt als ik er een Seymour Duncan / humbucker in gooi, zoals deze:

Maar ik wil geen duizenden euri aan een gitaar spenderen. 2000 is wel de max, dus vraag me af om dit haalbaar is :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Ronster schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:52:
Echter waar mijn hart pas echt sneller van gaat kloppen is (of beter gezegd 'blijft', dit heb ik al zo'n 30 jaar) een vintage white Strat.
Persoonlijk vind ik de relic look van deze erg gaaf (shoot me :P ) en denk dat het met gitaarsound wel goed komt als ik er een Seymour Duncan / humbucker in gooi, zoals deze:
[YouTube: MY GUITAR - FENDER CUSTOM SHOP STRATOCASTER]
Maar ik wil geen duizenden euri aan een gitaar spenderen. 2000 is wel de max, dus vraag me af om dit haalbaar is :/
Een Vintage White Strat hoeft natuurlijk niet meteen een Custom Shop te zijn :9

Deze bijvoorbeeld, hotrailtje erin en rammen maar 8)

Of deze, of deze, al heeft die nog wat tijd nodig om wat geler te worden, maar er zijn vast manieren om dat te versnellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Wormaap schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:31:
[...]

Een Vintage White Strat hoeft natuurlijk niet meteen een Custom Shop te zijn :9

Deze bijvoorbeeld, hotrailtje erin en rammen maar 8)

Of deze, of deze, al heeft die nog wat tijd nodig om wat geler te worden, maar er zijn vast manieren om dat te versnellen :+
True... :)
Geloof me, ik heb alle Strats op marktplaats in het vizier >:)
Ik ga me eens wat verdiepen in de verschillen tussen deze, al vraag ik me af of het veel verschil maakt als ik er toch een hotrail in gooi.
Waar ik me wel wat zorgen over maak is dat de volume knop irritant in de weg zit bij het chuggen, dus dat zou ik echt eens moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ronster schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:51:
[...]

True... :)
Geloof me, ik heb alle Strats op marktplaats in het vizier >:)
Ik ga me eens wat verdiepen in de verschillen tussen deze, al vraag ik me af of het veel verschil maakt als ik er toch een hotrail in gooi.
Waar ik me wel wat zorgen over maak is dat de volume knop irritant in de weg zit bij het chuggen, dus dat zou ik echt eens moeten proberen.
Voel je vrij om die van mij te komen proberen hoor :) Ik vind't zelf prima te doen (wel met een gate, chuggen op een singlecoil vereist zó veel gain dat je er enorm veel lawaai cadeau bij krijgt :+), maar het hangt er natuurlijk net vanaf hoe je je hand plaatst. De 5150 staat klaar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Wormaap schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:55:
[...]

Voel je vrij om die van mij te komen proberen hoor :) Ik vind't zelf prima te doen (wel met een gate, chuggen op een singlecoil vereist zó veel gain dat je er enorm veel lawaai cadeau bij krijgt :+), maar het hangt er natuurlijk net vanaf hoe je je hand plaatst. De 5150 staat klaar *O*
Ik ga je eens even DM-en 8)
Gate gebruik ik sowieso standaard.
Ik zal er toch een andere bridge pick-up in moeten gooien om het verschil met mijn LP humbuckers minder groot te maken, voor het geval van gitaar swaps live.
Zat te denken aan deze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuckson
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
Zo, al zo lang op Tweakers en al tijd tijd nooit dit topic gezien.

Voor het lijstje op P1, ik mis bij versterkers absoluut Hughes and Kettner, en bij effecten mis ik Headrush.

Verder voor gitaarbouwers een bijzondere nederlandse bouwer wat mij betreft: https://www.unquendor-guitars.nl/

Heb zelf Hughes and Kettner Black Spirit 200 floor waarop ik speel met een PRS SE 35th anniversary faded blue en een Yamaha RGX-A2. Daarnaast een Hughes and Kennter Triplex Combo en een 30w cabje, gemaakt van een H&K thirty.

De BS 200 floor drijft trouwens op marktplaats om fondsen te verkrijgen voor een nieuwe aanval van GAS.

Ow, op gitaarnet aanwezig als 'Tuckson', hoewel weinig daar.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuckson op 17-04-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:59:
[...]

Ik ga je eens even DM-en 8)
Gate gebruik ik sowieso standaard.
Ik zal er toch een andere bridge pick-up in moeten gooien om het verschil met mijn LP humbuckers minder groot te maken, voor het geval van gitaar swaps live.
Zat te denken aan deze.
Check deze dan.

<knip> Hier stond een Gibson Explorer.

Dat geeft wel de nodige 'bragging rights'... :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 20-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ramzzz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:44:
[...]

Check deze dan.

*knip* op verzoek verwijderde link

Dat geeft wel de nodige 'bragging rights'... :Y
Boh, ik vind dit wel gaaf hoor.
Maarrr ik heb voor nu mijn zinnen gezet op een Strat, dus deze ga ik eerst aan de tand voelen bij heer Wormaap _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 20-04-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02
Hoi Medegitaristen,

Misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Ik speel al enige tijd gitaar en doe dat ook casual in een vriendenband (alleen repetities). Een aantal jaar geleden dacht ik dat het een goed idee was om een multi-effectenbord te kopen. Dat is een Line6 POD HD500X geworden. Een mooi ding waar je enorm veel mee kan en daar loop ik dan ook tegenaan.

Met gelimiteerde tijd heb ik mij er nooit in verdiept. Ook niet in effecten an sich. Want ja ... meer/betere gear maakt je een betere gitarist ;) (not). Ik had er iets beter over na moeten denken toen. De mogelijkheden zijn zo groot dat ik door de bomen het bos niet zie. Als 'redding' heb ik een setlist overgenomen van een andere gitarist,. Dat werkt een beetje, maar ook weer niet echt. Want hij heeft natuurlijk niet dezelfde gitaar als ik.

Nu begin ik weer met mijn vrienden een beetje te spelen en wil ik het allemaal wat meer op gaan pakken. Wat in mijn hoofd hangt is om dit bord te verkopen en te starten met enkele losse pedalen, maar is dat wel slim?

Ook wil ik mij voordat ik dit doe meer verdiepen in alle soorten effecten, maar waar begin je dan? Zijn er goede video's / documenten? Of is het voornamelijk zelf doen en beleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rhahyrion schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:41:
Hoi Medegitaristen,

Misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen. Ik speel al enige tijd gitaar en doe dat ook casual in een vriendenband (alleen repetities). Een aantal jaar geleden dacht ik dat het een goed idee was om een multi-effectenbord te kopen. Dat is een Line6 POD HD500X geworden. Een mooi ding waar je enorm veel mee kan en daar loop ik dan ook tegenaan.

Met gelimiteerde tijd heb ik mij er nooit in verdiept. Ook niet in effecten an sich. Want ja ... meer/betere gear maakt je een betere gitarist ;) (not). Ik had er iets beter over na moeten denken toen. De mogelijkheden zijn zo groot dat ik door de bomen het bos niet zie. Als 'redding' heb ik een setlist overgenomen van een andere gitarist,. Dat werkt een beetje, maar ook weer niet echt. Want hij heeft natuurlijk niet dezelfde gitaar als ik.

Nu begin ik weer met mijn vrienden een beetje te spelen en wil ik het allemaal wat meer op gaan pakken. Wat in mijn hoofd hangt is om dit bord te verkopen en te starten met enkele losse pedalen, maar is dat wel slim?

Ook wil ik mij voordat ik dit doe meer verdiepen in alle soorten effecten, maar waar begin je dan? Zijn er goede video's / documenten? Of is het voornamelijk zelf doen en beleven?
Ik lees niets over een versterker... zou je daar niet mee beginnen?

En wat voor gita(a)r(en) bespeel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:33
Waarvoor gebruik je deze dan niet alsof het een verzameling losse pedalen is?

Als deze vergelijkbaar werkt aan mijn helix lt dan hoef je niet meteen het diepe in. Maar kan je ook gewoon een pedaaltje selecteren en instellen alsof het een fysiek exemplaar is. Is niet helemaal hetzelfde. Maar juist als jij je in verschillende effecten wil verdiepen je heb nu een doos met tich voorbeelden van verschillende effecten.

Mijn ervaring is alleen dat je jezelf niet te snel moet laten verleiden om als iets niet lekker klinkt meteen wat geheel anders te kiezen. Maar eerst te draaien aan de knoppen van het gekozen effect.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Rhahyrion schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:41:
Hoi Medegitaristen,

Brian Wampler heeft een YouTube playlist met pedal basics. Zijn stijl moet je een beetje liggen en niet alles is écht basic basic ('moet een compressor vóór of ná je distortion' gaat ervan uit dat je weet wat een compressor en een OD/dist doen :P), maar goede info op een behapbare manier gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02
Ramzzz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:08:
[...]

Ik lees niets over een versterker... zou je daar niet mee beginnen?

En wat voor gita(a)r(en) bespeel je?
Ik heb een Boss Katana mk2 100w voor thuisgebruik en als gitaar een PRS SE Custom 24 https://www.google.com/am...prs-se-custom-24-sapphire.

Waar we repeteren staan versterkers, maar ik weet niet precies welke. In principe heb ik dit bord niet nodig met de katana, omdat daar ook veel effecten in zitten. Ik gebruik hem voornamelijk buiten de deur.
Edgenumber schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:20:
Waarvoor gebruik je deze dan niet alsof het een verzameling losse pedalen is?

Als deze vergelijkbaar werkt aan mijn helix lt dan hoef je niet meteen het diepe in. Maar kan je ook gewoon een pedaaltje selecteren en instellen alsof het een fysiek exemplaar is. Is niet helemaal hetzelfde. Maar juist als jij je in verschillende effecten wil verdiepen je heb nu een doos met tich voorbeelden van verschillende effecten.

Mijn ervaring is alleen dat je jezelf niet te snel moet laten verleiden om als iets niet lekker klinkt meteen wat geheel anders te kiezen. Maar eerst te draaien aan de knoppen van het gekozen effect.
Ja, dat was ik vergeten neer te zetten. Dat is ook een optie. Ergens had ik verwacht dat het wellicht simpeler zou zijn om te starten zonder een miljoen mogelijkheden. Vandaar dat deze optie in mijn hoofd zit.

Het is zeker mogelijk om het bord te blijven gebruiken, want het is ook zonde om hem weg te doen.
Wormaap schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:35:
[...]

Brian Wampler heeft een YouTube playlist met pedal basics. Zijn stijl moet je een beetje liggen en niet alles is écht basic basic ('moet een compressor vóór of ná je distortion' gaat ervan uit dat je weet wat een compressor en een OD/dist doen :P), maar goede info op een behapbare manier gebracht :)
Bedankt. Daar ga ik eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 15:51
Hurtebise schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:41:
In mijn zoektocht op het internet en Youtube naar guitar modelers en profilers kwam ik NAM tegen. ToneJunkie maakte er een video over

Open source amp modeler
YouTube: This open source amp modeler may change the guitar world...

Hier te downloaden: https://github.com/sdatkinson/neural-amp-modeler

Weet niet of deze hier al vernoemd is.
Ben hier gisteren mee aan het spelen geweest, is nogal wat buzz over in de modeler community.

Heb je al op www.tonehunt.org gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurtebise
Machtige site inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:12

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb een paar van die ronkende youtube filmpjes bekeken, maar wat is er nou zo revolutionair aan? Bestaande apparatuur 'capturen' kon toch al langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
hneel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:41:
Ik heb een paar van die ronkende youtube filmpjes bekeken, maar wat is er nou zo revolutionair aan? Bestaande apparatuur 'capturen' kon toch al langer?
Maar niet gratis en open source :)
Volgens mij is die machine learning manier van capturen ook nieuw. Kemper e.d. maken volgens mij 'gewoon' een (uitgebreide) impuls response.

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 22-04-2023 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
Heb eindelijk mijn RC-5 binnen.
Leuk speelgoed om mee te jammen :D.

Nu word het wel tijd dat ik chords leer met de bijhorende scales 🙈

Kon wel al mee jammen met de intro van one.
Clean gedeelte loopen en daar over de solo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
V&A is een paar deuren verderop.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 24-04-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 24-04-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 113% gewijzigd door Ardana op 24-04-2023 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Vorige week voor het eerst eens een setje D'addario NXYL strings besteld. Veel goeds over gelezen, andere staal compound, gaan langer mee en blijven lang als nieuw aanvoelen.

Heb ze inmiddels op mijn 8 string Strandberg Boden liggen en ik moet zeggen, het valt niet tegen. Door de speciale coating blijven ze inderdaad langer vers aanvoelen. Nadeel is dat een setje bijna 30 EUR kost. Een 5 pack standaard snaren koop ik daar voor 55 EUR.

De tijd zal het uitwijzen maar als dit zo blijft de komende weken dan voorzie ik meer van mijn gitaren van deze NYXL sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Afgelopen zaterdag weer een lesje geleerd: altijd die extra gitaar meenemen, ook al zit je auto vol en heb je genoeg andere zooi te sjouwen.

Hoge e-snaar gebroken drie nummers voor het eind van de set. Is wel te doen uiteraard, maar is toch altijd wat gehannes. Heb normaal altijd reservegitaar bij me naar nu dus niet :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Gitarist schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:13:
Afgelopen zaterdag weer een lesje geleerd: altijd die extra gitaar meenemen, ook al zit je auto vol en heb je genoeg andere zooi te sjouwen.

Hoge e-snaar gebroken drie nummers voor het eind van de set. Is wel te doen uiteraard, maar is toch altijd wat gehannes. Heb normaal altijd reservegitaar bij me naar nu dus niet :F
En de volgende 50 keer dat je wél die reservegitaar mee hebt gaat alles goed, uiteraard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wormaap schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:26:
[...]

En de volgende 50 keer dat je wél die reservegitaar mee hebt gaat alles goed, uiteraard :+
Dat sowieso natuurlijk :+

Maar dan verzin ik wel redenen om wat vaker te wisselen van gitaar tijdens de set, anders is het ook zielig voor die gitaar 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Gitarist op 24-04-2023 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:48

pinda powerrr

Slow down...

Wormaap schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:26:
[...]

50 keer zijn nu geweest, dus je kan weer even vooruit met het geluk. Bijhouden en bij optreden 51 weer twee gitaren meenemen :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:02
Ramzzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:54:
[mbr]Quote en reactie verwijderd.[/]
Dat het hier geen V&A is snap ik, maar we mogen nu in dit topic ook al niet meer aangeven dat we spullen niet meer gebruiken en OVERWEGEN weg te doen? En vervolgens over die spullen praten (zonder concreet naar een overeenkomst toe te werken)?

Als er al wederzijdse interesse is gaan mensen hier keurig over naar DM hoor, er is nog nooit iets verkocht rechtstreeks in dit topic.

Of moeten we dan een V&A ad maken, die we dan vervolgens hier wel mogen bespreken? ;(

Inherent aan de hobby is nu eenmaal dat er een levendige handelsscene aan vast zit....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moechy
Heb de V&A bekeken, er is nergens ruimte voor zo iets aan te bieden of ik heb ze niet gevonden.
Mja dan houdt het snel op he..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:16

MsD

Wil ik toch even iets over kwijt....

Dit is een heel klein topic, met redelijk weinig mensen die echt geen handeltje opzetten. Dat je geen v&a mag snap ik helemaal. Maar.... Je spullen kwijtraken via de officiële weg van de v&a is niet echt mogelijk. En om dan hier iets te posten, ik vind het eigenlijk alleen maar leuk.

Maar gelukkig ben ik geen mod, en heb ik eigenlijk nooit wat aan te bieden, maar al er één topic is waar je dit zou mogen, is het hier wel.

Dat gezegd hebbende, ik ga binnenkort eens een foto van al mijn pedalen proberen te maken.... Hahaha, ben benieuwd of dat past.
Heb nu een koffertje gevuld, volgens Reverb zit daar gewoon 3000 euro feest in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hurtebise
Dank voor alle tips op het forum en via DM. Deze is het geworden:

Fender Telecaster HH
https://www.fender.com/en...caster-hh/0145233500.html

Headrush MX5
https://www.headrushfx.com/products/mx5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 17:46

Ardana

Mens

KnoxNL schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:46:
[...]
Dat het hier geen V&A is snap ik, maar we mogen nu in dit topic ook al niet meer aangeven dat we spullen niet meer gebruiken en OVERWEGEN weg te doen? En vervolgens over die spullen praten (zonder concreet naar een overeenkomst toe te werken)?

Als er al wederzijdse interesse is gaan mensen hier keurig over naar DM hoor, er is nog nooit iets verkocht rechtstreeks in dit topic.

Of moeten we dan een V&A ad maken, die we dan vervolgens hier wel mogen bespreken? ;(

Inherent aan de hobby is nu eenmaal dat er een levendige handelsscene aan vast zit....
Nee, we gaan geen uitzondering maken. Als je een overweging neerzet, mag dat, maar het mag geen verkapte advertentie zijn. En ook advertenties mag je hier niet bespreken.
Moechy schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:48:
Heb de V&A bekeken, er is nergens ruimte voor zo iets aan te bieden of ik heb ze niet gevonden.
Mja dan houdt het snel op he..
MsD schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:00:
Wil ik toch even iets over kwijt....

Dit is een heel klein topic, met redelijk weinig mensen die echt geen handeltje opzetten. Dat je geen v&a mag snap ik helemaal. Maar.... Je spullen kwijtraken via de officiële weg van de v&a is niet echt mogelijk. En om dan hier iets te posten, ik vind het eigenlijk alleen maar leuk.

Maar gelukkig ben ik geen mod, en heb ik eigenlijk nooit wat aan te bieden, maar al er één topic is waar je dit zou mogen, is het hier wel.

Dat gezegd hebbende, ik ga binnenkort eens een foto van al mijn pedalen proberen te maken.... Hahaha, ben benieuwd of dat past.
Heb nu een koffertje gevuld, volgens Reverb zit daar gewoon 3000 euro feest in!
Alle verkopen (die niet via V&A zelf kunnen mogen via hier: Vraag & Aanbod overig

Tevens mag je een linkje naar je verkoop-topic in je onderschrift zetten (je mag er alleen niet naar verwijzen in 'n post).

Als laatste: reacties hierop graag enkel via DM en/of het feedback-topic. Hier is het echt off-topic.

[ Voor 38% gewijzigd door Ardana op 25-04-2023 10:52 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
Wormaap schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:17:
Gisteravond heb ik mijn Ibanez RG7620 opgehaald bij de tech, en daarmee is eindelijk de volledige familie weer eens thuis *O* En dat vraagt natuurlijk om een familiefoto. Nog geen geweldig licht in mijn nieuwe thuiskantoor/muziekruimte, maar ik word er wel blij van O+

[Afbeelding]
Misschien een stomme vraag maar ik zie ook basgitaren ertussen staan. Speel je beide?
Ik zit er namelijk ook over na te denken om naast bas, elektrisch te gaan spelen. Beide spreken me wel aan.

Hoe heb jij dit ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
PakoeDIEP schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:22:
[...]

Misschien een stomme vraag maar ik zie ook basgitaren ertussen staan. Speel je beide?
Ik zit er namelijk ook over na te denken om naast bas, elektrisch te gaan spelen. Beide spreken me wel aan.

Hoe heb jij dit ervaren?
Yes, ik speel beide en piano, drums, zang en nog wat zaken :+
Het zijn twee verschillende instrumenten die in techniek wat overlappen, maar vooral ook heel veel verschillen. Ik ben begonnen als gitarist en ben er later bij gaan bassen. Veel gitaristen zien bas als een makkelijkere gitaar, maar dat doet m.i. onrecht aan de bas. Timing, groove en consistentie van aanslag zijn op bas van levensbelang, waar je op gitaar wat makkelijker weg komt met losser spel. Ik merk wel dat ik op bas meer naar funk neig, terwijl ik op gitaar eerder blues, rock of metal speel. Ik vind allebei leuk om te doen, en de overlap geeft ook weer nieuwe inspiratie op beide :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:34:
[...]

Yes, ik speel beide en piano, drums, zang en nog wat zaken :+
Kazoo! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Yep :+ En met distortion is dat hilarisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:12

hneel

denkt er het zijne van

Wormaap schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:55:
[...]

Maar niet gratis en open source :)
Volgens mij is die machine learning manier van capturen ook nieuw. Kemper e.d. maken volgens mij 'gewoon' een (uitgebreide) impuls response.
Ik ben er toch eens mee gaan spelen (we zijn tenslotte tweakers, heh?)

Een 'model' gemaakt van een oude zelfbouw preamp die ik ergens in de jaren 80 heb gebouwd.
Het had toch nog wel wat voeten in de de aarde. De sample die je maakt moet bv exact even lang zijn als het origineel, tot exact op het aantal samples. En elke keer weer uploaden wat een eeuwigheid duurt, en dan er achter komen dat het toch net weer 1 sample te lang is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ronster
Gisteren deze 99 US Strat opgepikt.
Helemaal blij mee. Ze is heul veul bespeeld dus heeft de nodige wear en verkleuring, maar dat vind ik juist gaaf.
Speelt heerlijk, heeft enkel een goede deep clean nodig.
Me happy *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TyAxpN3shjm6tP0X0txiGOJMcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymC3trU4m15jrBp9Z2ndv74K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ronster schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:47:
Helemaal blij mee. Ze is heul veul bespeeld dus heeft de nodige wear en verkleuring, maar dat vind ik juist gaaf.
Me happy *O*

[Afbeelding]
Proficiat met je HNGD, veel speelplezier gewenst _/-\o_

Nu nog één van de Les Pauls vervangen door een Telecaster... oh wait >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Kapoen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:58:
[...]

Proficiat met je HNGD, veel speelplezier gewenst _/-\o_

Nu nog één van de Les Pauls vervangen door een Telecaster... oh wait >:)
Hehehe, ik sluit nooit iets uit O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Over Les Paul's gesproken, eind december kocht ik een Godin LP-clone.
En uiteraard horen er 'wittebroodsweken' bij zo'n aankoop...

We zijn nu eind april en ik heb het gevoel dat deze nog steeds bezig zijn, moet ik hulp zoeken? O-)
Alle stokheid op een gekje, ik neem deze gitaar quasi automatisch/onbewust uit het rek wanneer ik mij klaarmaak om te spelen. Wanneer ik mijn gigbag neem om buitenshuis te spelen moet ik er mij aan herinneren dat mijn tele en strat ook leuke gitaren zijn :P

Dat laatste is lichtjes overdreven, maar het is wel zo dat tussen mijn tele en deze LP de strat voorlopig het 'middle child syndrom' ondergaat jammer genoeg :$

Al bij al ben ik dus wel heel tevreden van mijn aankoop d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:51:

We zijn nu eind april en ik heb het gevoel dat deze nog steeds bezig zijn, moet ik hulp zoeken? O-)
Alle stokheid op een gekje, ik neem deze gitaar quasi automatisch/onbewust uit het rek wanneer ik mij klaarmaak om te spelen. Wanneer ik mijn gigbag neem om buitenshuis te spelen moet ik er mij aan herinneren dat mijn tele en strat ook leuke gitaren zijn :P

Dat laatste is lichtjes overdreven, maar het is wel zo dat tussen mijn tele en deze LP de strat voorlopig het 'middle child syndrom' ondergaat jammer genoeg :$

Dat is gezond.

Wacht maar, als je genoeg toegeeft aan GAS, is alles zó goed dat je alleen nog maar keuzestress hebt wanneer je wilt gaan spelen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Kapoen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:51:

Ik zie mezelf al zo'n 30 jaar als LP man, dus kan me dit wel voorstellen :P
Zo ben ik ook erg benieuwd hoe het de strat zal vergaan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Ramzzz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:57:
[...]

Dat is gezond.

Wacht maar, als je genoeg toegeeft aan GAS, is alles zó goed dat je alleen nog maar keuzestress hebt wanneer je wilt gaan spelen. :+
Mijn RG7620 kreeg geen speeltijd, dus die heb ik weggebracht voor een afstelbeurt zodat ik'm netjes kon gaan verkopen. Nu is'ie terug en speelt het ding ineens geweldig, dus hou ik hem toch maar. Nóg meer keuzestress!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Ronster schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:47:
Me happy *O*

[Afbeelding]
Sowieso bonuspunten voor gitaarhangers op een grijze wand, dat getuigt van goede smaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:21:
[...]

Sowieso bonuspunten voor gitaarhangers op een grijze wand, dat getuigt van goede smaak O-)
Oeps, minpunten voor jaren '70 behang dus? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Teleluvr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:33:
[...]

Oeps, minpunten voor jaren '70 behang dus? :|
Da's voor mensen met meer durf dan ik 8)

Meteen nog een vraag voor de wijze mensen hier. Ik heb op die RG7620 de brug vast laten zetten omdat ik die gitaar makkelijk wil kunnen omstemmen. Daarbij heb ik ook de schroefblokjes uit de lock-nut gehaald, want anders is er natuurlijk nog steeds niks om te stemmen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itp_k5bYR31wVSgjS1ye5hwf1Fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4M6Uo5znafTEqZPpGWNjMmPc.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nu buzzt de gitaar een beetje in wat er over is van de lock-nut. Niet hard genoeg om hoorbaar te zijn door een versterker ofzo, maar wel nét irritant. Als ik de blokjes terug doe, maar niet vastschroef, dan buzzen die harder dan zonder. Heeft iemand hier suggesties over hoe ik van die buzz af kom zonder de topkam helemaal te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wormaap schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:42:
[...]

Meteen nog een vraag voor de wijze mensen hier. Ik heb op die RG7620 de brug vast laten zetten omdat ik die gitaar makkelijk wil kunnen omstemmen. Daarbij heb ik ook de schroefblokjes uit de lock-nut gehaald, want anders is er natuurlijk nog steeds niks om te stemmen :)

[Afbeelding]

Maar nu buzzt de gitaar een beetje in wat er over is van de lock-nut. Niet hard genoeg om hoorbaar te zijn door een versterker ofzo, maar wel nét irritant. Als ik de blokjes terug doe, maar niet vastschroef, dan buzzen die harder dan zonder. Heeft iemand hier suggesties over hoe ik van die buzz af kom zonder de topkam helemaal te vervangen?
Ik denk dat je dan moet kijken of je met wat shims de topkam iets hoger kan krijgen. Dan wordt de hoek en de druk iets hoger en dat zou net het verschil kunnen maken.

Persoonlijk zou ik dan kijken voor de versie met vaste brug van deze gitaar omdat je daar niet zit met die extra's die je niet nodig hebt.
En laten we eerlijk zijn: het is wel weer een goed excuus voor een gitaar erbij!

[ Voor 8% gewijzigd door TheCapK op 28-04-2023 16:50 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06

franssie

Save the albatross

@Wormaap met @TheCapK - je gebruikt nu een guitaar op een manier waar ie niet voor gebouwd/ontworpen is. Eigenlijk wil je een https://ibanez.fandom.com/wiki/RG7621 lijkt het. Misschien dat iemand wil ruilen ergens?

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 28-04-2023 16:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Wormaap schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:42:
[...]

[Afbeelding]

Je wilt bij een topkam altijd dat er maar 1 punt is waar de snaar op drukt. Normaliter, met de toplocks erop, heb je dat. Door ze eraf te halen heb je de hele diepte van de topkam als 'plankje' waar je snaar op gaat liggen trillen als een sitar. M.a.w. locking nut zonder locks is vragen om problemen. Ook ophogen van de nut gaat mijns inziens daardoor niet werken. Enige optie is een gewone nut erop zetten, of de locks terug.

Ik heb zelf twee gitaren met Floyd, eentje zwevend en eentje vast. Bij beiden gewoon de locks erop. Die met vastgezette brug wissel ik regelmatig tussen Drop C# en gewoon Eb. De fine tuners hebben genoeg bereik om tussen een hele noot te tunen. Heb je daar niet genoeg aan, dan is het een kwestie van even een toplock losdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@TheCapK @franssie Het is een klein ongemak waar ik weinig hinder van ondervind, op een gitaar die ik al 15 jaar in bezit heb. Dus de gitaar vervangen staat niet echt in verhouding, hoe graag ik ook nieuwe koop :9 Gezien een Floyd-achtige brug vastzetten niet echt ongebruikelijk is en ik het ding vast ooit nog wel eens los wil halen ben ik meer op zoek naar een kleine hack. De nut is al wat geshimd, maar buzzt dus nog steeds wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mj2sL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:09:
[...]

Je wilt bij een topkam altijd dat er maar 1 punt is waar de snaar op drukt. Normaliter, met de toplocks erop, heb je dat. Door ze eraf te halen heb je de hele diepte van de topkam als 'plankje' waar je snaar op gaat liggen trillen als een sitar. M.a.w. locking nut zonder locks is vragen om problemen. Ook ophogen van de nut gaat mijns inziens daardoor niet werken. Enige optie is een gewone nut erop zetten, of de locks terug.

Ik heb zelf twee gitaren met Floyd, eentje zwevend en eentje vast. Bij beiden gewoon de locks erop. Die met vastgezette brug wissel ik regelmatig tussen Drop C# en gewoon Eb. De fine tuners hebben genoeg bereik om tussen een hele noot te tunen. Heb je daar niet genoeg aan, dan is het een kwestie van even een toplock losdraaien.
Helemaal niet eraan gedacht om eens te kijken hoeveel bereik de fijnstemmers hebben :X Ik kan natuurlijk ook duimschroefjes in de toplock zetten ofzo om de irritatie als ik hem los moet draaien te verkleinen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06

franssie

Save the albatross

Je bedoelt vleugel boutjes? Duimschroeven zijn om te martelen, wel heel heavy metal })

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
franssie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:20:
Je bedoelt vleugel boutjes? Duimschroeven zijn om te martelen, wel heel heavy metal })
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0inHyaXbwp8giY2I5k56yS0ypCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOSqSaa7BsVKjwhc3FLpWJmo.jpg?f=fotoalbum_large
Zo'n soort schroeven. Kwam gewoon omhoog toen ik 'thumb screw' Googlede :P

Pagina: 1 ... 81 ... 98 Laatste