Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:13:
Heeft toevallig iemand ervaring met multi purpose otoplastieken / oordopjes op maat?
Ik wil ze namelijk kunnen gebruiken voor muziek (spelen in metal band, dus behoorlijk volume) en op de motor, dus ze moeten zacht en comfortabel zijn.
Vraag me af of dit uberhaupt bestaat of dat ik dan toch beter 2 sets kan aanschaffen.
Ik heb ze laten maken bij Decibel en gebruik ze alleen wanneer ik naar concerten ga. Een hele verbetering t.o.v. bijvoorbeeld de dopjes van Alpine (die overigens ook prima zijn hoor als je niks beters hebt en wat op zichzelf al weer een hele klasse beter is dan de good old gele filters). Zit comfortabel.
Ik weet alleen niet hoe ze zitten i.c.m. een helm (ik rij geen motor).

Ik gebruik ze niet in bandverband, omdat we daar met in-ear monitors werken. Helaas heb ik daar (nog) geen op maat gemaakte voor*, maar gebruik ik een model van Shure.
*Dus per saldo waarschijnlijk alsnog slecht voor m'n gehoor :') , want omdat die van nature niet echt heel goed dempen (want niet op maat gemaakt) moet ik ze vanwege de drummer (en okee... ook m'n amp) alsnog vrij hard zetten. Het staat wel op m'n wensenlijst om ooit in-ears op maat te laten maken.

[Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 11-01-2023 12:50]

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:00

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Heeft iemand hier ervaring met een PRS Mira SE? Ik wil er 1 aanschaffen maar er is er helaas geen 1 voor mij in de buurt bij een winkel waar ik 'm kan uitproberen. Ik vind 'm er erg cool uitzien en na wat onderzoek online leek het DE gitaar voor mij met het huidige budget. Alleen durf ik 'm niet zomaar online te bestellen zonder eerst te kijken of ik 'm wel fijn vind spelen.

Betreft deze:
https://www.thomann.de/nl/prs_se_mira_vc.htm

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:29:
Heeft iemand hier ervaring met een PRS Mira SE? Ik wil er 1 aanschaffen maar er is er helaas geen 1 voor mij in de buurt bij een winkel waar ik 'm kan uitproberen. Ik vind 'm er erg cool uitzien en na wat onderzoek online leek het DE gitaar voor mij met het huidige budget. Alleen durf ik 'm niet zomaar online te bestellen zonder eerst te kijken of ik 'm wel fijn vind spelen.

Betreft deze:
Helaas niet. Ik ken wel de MiA PRS Mira - uitstekende gitaren, en de SE-reeks krijgt ook vrijwel alleen maar goede reviews.

Ze zijn zo consistent goed gebouwd, dat het voor sommigen een 'let down' is ...

... en voor anderen een aanrader vanwege de 'law of diminishing returns' - van SE naar S2 naar Core is het verschil in toenemende mate zo gering dat je je kunt afvragen waarom meer uitgeven ...

Ik zou zeggen: ga er ergens één proberen, of neem de 'gok'... en anders koop je er één tweedehands?

https://www.marktplaats.n...ul-reed-smith/5609/#q:prs|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING|postcode:2651TA|searchInTitleAndDescription:true

Deze is MiA:

https://www.marktplaats.n...6482665-prs-mira-usa-2007

Die Thomann-prijs (€ 666 8)7 ) is wel netjes, trouwens.

Overzicht ter vergelijking:
https://reverb.com/market...uct_type=electric-guitars

En hier nog een tandje goedkoper https://www.gear4music.nl...S9RIalZTsE_BoCiyUQAvD_BwE

[Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 11-01-2023 17:50]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ramzzz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Helaas niet. Ik ken wel de MiA PRS Mira - uitstekende gitaren, en de SE-reeks krijgt ook vrijwel alleen maar goede reviews.

Ze zijn zo consistent goed gebouwd, dat het voor sommigen een 'let down' is ...

[YouTube: He Tried To Change My Mind About PRS Guitars]

[YouTube: I Played Every PRS 24 (and it STILL didn't change my mind)]

... en voor anderen een aanrader vanwege de 'law of diminishing returns' - van SE naar S2 naar Core is het verschil in toenemende mate zo gering dat je je kunt afvragen waarom meer uitgeven ...

[YouTube: PRS Paul's SE vs Core Guitar]

Ik zou zeggen: ga er ergens één proberen, of neem de 'gok'... en anders koop je er één tweedehands?

https://www.marktplaats.n...ul-reed-smith/5609/#q:prs|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING|postcode:2651TA|searchInTitleAndDescription:true

Deze is MiA:

https://www.marktplaats.n...6482665-prs-mira-usa-2007

Die Thomann-prijs (€ 666 8)7 ) is wel netjes, trouwens.

Overzicht ter vergelijking:
https://reverb.com/market...uct_type=electric-guitars

En hier nog een tandje goedkoper https://www.gear4music.nl...S9RIalZTsE_BoCiyUQAvD_BwE
Die op MP zijn boven mijn budget helaas. Die zijn ook geen SE, maar een ouder model met hoger kwaliteit hout en betere pick-ups/hardware geloof ik. Vandaar dat ik naar de SE keek. Er is dus nergens iets in de buurt, dus ik denk dat ik dan maar de gok moet nemen haha.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Kijk, dat is waar ik naar op zoek ben d:)b
Eens kijken wat mr paQ erover zegt. Hoop dat hij deze nog levert. Ik wil echt zeker zijn dat ze niet pijn gaan doen in de helm.
:+ Op zich kan ik ze nog wel maken

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:40

pinda powerrr

Slow down...

paQ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:22:
[...]

:+ Op zich kan ik ze nog wel maken
Lees ik hier over een inkoopactie otoplastieken? :)

Betreft deze:
Duivels goede prijs })

Waiting on the world to change

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-02 20:54
@Drunken_Bear wat let je te bestellen en als hij niet bevalt terug te sturen.

Er is hier immers ook iemand die ervaring heeft met het terugsturen van meerdere gitaren als er een ruw plekje zit op een plastic knopje. Dus het gaat vrij makkelijk weten wij hier uit ervaring.

[Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 11-01-2023 19:46]

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Edgenumber schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:45:
@Drunken_Bear wat let je te bestellen en als hij niet bevalt terug te sturen.

Er is hier immers ook iemand die ervaring heeft met het terugsturen van meerdere gitaren als er een ruw plekje zit op een plastic knopje. Dus het gaat vrij makkelijk weten wij hier uit ervaring.
Dat is ook wel weer zo ja. Op zich weet je natuurlijk ook vrij snel of de gitaar je ligt ja/nee. Thanks voor de tip!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Tijdens het oefenen heb ik een klein jamtrackje in elkaar gedraaid omdat ik ben aan het werken aan wat doordachter soleren over een akkoordenschema. En toen dacht ik 'misschien heeft iemand in het gitaartopic er nog wat aan'. Dus bij dezen :)

De track is in F# Majeur, de akkoorden zijn F#Maj7 / A#min7 / BMaj7 / G#min7 C#7

Voor beginnende improviseerders: je kan erover improviseren in F# Majeur pentatonisch:

Of de 'volledige' F# Majeur:

Als je wat verder bent en de akkoorden wat meer wil omspelen, dan is het een goed idee om de akkoordtonen (of arpeggio's) te gaan leren en gebruiken. Je hoeft natuurlijk niet de hele maat lang alleen maar akkoordtonen te spelen, maar op de tel van de akkoordwisseling is bijvoorbeeld een goed idee :)

F#Maj7:

A#min7:

BMaj7:

G#Min7:

C#7:

De oplettende kijker valt misschien op dat ik de arpeggio's allemaal heb uitgeschreven binnen de eerste F#Majeur-positie. Ik vind dat persoonlijk handiger spelen omdat je de arpeggio's dan in context van de toonladder houdt. Uiteraard ben je volledig vrij om de arpeggio's (en de ladder) in andere liggingen te spelen :)

Als je nog wat wilder wil gaan, dan kun je over het F#Maj7-akkoord F#Maj spelen, over A#min7 A# Phrygisch, over BMaj7 B Lydisch, over G#Min7 G# Dorisch en over C#7 C# Mixolydisch. En ja, dat is gewoon 'over de eerste trap de eerste modus, over de derde trap de derde modus enz...' En nee, die ga ik niet allemaal uittekenen want die diagrammen maken is stiekem meer werk dan ik dacht :+

Op Soundcloud heb ik downloads toegestaan, dus als iemand zin heeft om een improvisatie eroverheen te posten, dan leef je uit :) En zo niet, ook prima *O*

Ticking away, the moments that make up a dull day

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:16

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:32
Beetje jammer dat ze er wederom geen FX loop in hebben gezet...

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:09
Linkser schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Beetje jammer dat ze er wederom geen FX loop in hebben gezet...
Die zit (o.a.) op de artist Mk2 series:

https://www.boss.info/glo...rtist_mk2/specifications/

• KnoxNL
En de veiling is weer uitgesteld naar de 31e

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:09:
-> ∞

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:54
KnoxNL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:09:
Idd, volgens mij zijn ze nog aan het sprokkelen en blijft er steeds minder over 😅

Bij bax music duurt het ook lang vooraleer hetgeen ik op het oog heb terug binnenkomt..

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:30
Had hier een tijdje terug gepost over enorm veel noise icm mijn quilter superblock uk...

Ik heb ondertussen een Harley Benton PowerPlant (ISO5-Pro) gekocht en dat is echt een wereld van verschil! Zo goed als nergens meer last van, ideaal!

Super compact apparaatje ook, helemaal fan.

Dus mochten anderen ook last van noise (ik had/heb geen geaarde stopcontacten waar ik hem op kon aansluiten) dan is dat zeker het proberen waard :)

• Edgenumber
Hé fijn voor je dat het probleem daarmee de wereld uit is.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:30
Edgenumber schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:48:
Hé fijn voor je dat het probleem daarmee de wereld uit is.
Zeker! Wist niet wat ik kon verwachten en had hem ook besteld als vervanging voor de verschillende losse voedingen, maar was enorm verbaasd. Heel fijn.

Nu is de enige noise die ik hoor wat ik zelf produceer op de gitaar ;)

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25

hneel

denkt er het zijne van

Valt het ook op bij Youtube tutorials dat sommige gitaristen vaak erg lange vingers hebben?
Ik zag laatst een dame bij wie de pink bijna net zo lang was als haar ringvinger.
Zou dat nog veel uitmaken voor je skills?

• Ramzzz
  • Niet online
hneel schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:57:
Valt het ook op bij Youtube tutorials dat sommige gitaristen vaak erg lange vingers hebben?
Ik zag laatst een dame bij wie de pink bijna net zo lang was als haar ringvinger.
Zou dat nog veel uitmaken voor je skills?
8)7

Ya think? :+

Ja en nee, trouwens. ;)

Sommige spelers hebben van de lange 'pianovingers', zoals Steve Vai, Paul Gilbert, waarmee ze enorme 'spreads' over meer dan 5 fretten met schijnbaar gemak spelen, waar anderen het moeten hebben van hun accuratesse in het bewegen over de hals met kleinere handen. Hendrix had bijv. ook grote handen, waarmee hij o.a. de 'duim-barré' speelde. SRV had ook geen kleine handjes.

Eddie had niet van die enorme handen, maar speelde 'moeiteloos' over 7 fretten.

Maar het hoeft niet per se een beperking te zijn.

Soms wel... Zo stond de Russische componist Rachmaninov bekend om zijn enorme handen, waarmee hij stukken componeerde en speelde die enorm lastig zijn na te spelen zonder dezelfde handen.

Alles heeft zo zijn voor en nadelen.

Het verschilt ook wat voor gitaar je probeert te spelen. Aantal snaren, mensuurlengte, zwaarte (dikte) van de snaren (en daardoor snaarspanning), stemming, halsbreedte, etc.

Mensen met keine handen (a.k.a. vrouwen :+ ) spelen ook vaak zichtbaar anders dan mannen met kolenschoppen.

En: Tone is in the fingers! })

Eventueel behulpzaam:

[Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 14-01-2023 13:24]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

dr.lowtune

Deugt niet

* dr.lowtune is erg blij.

Nu nog wachten op de preamp en dan inbouwen!

• KnoxNL
dr.lowtune schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:01:
[Afbeelding]

* dr.lowtune is erg blij.

Nu nog wachten op de preamp en dan inbouwen!
Wat is het? Pickups? :P

• dr.lowtune
  • Laatst online: 16:22

dr.lowtune

Deugt niet

Het zijn Nordstrand bass pickups en die klinken over het algemeen erg lekker!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-02 14:21
<knip> Niet de bedoeling.

[Voor 89% gewijzigd door Ardana op 15-01-2023 18:11]

PSN: CasualRuud - The Division

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Aardwolf schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:09:
Hier ook nog eentje van BAX shop (muziekinstrumenten en (audio)accessoires)

10% korting op 1 product naar keuze:

***members only***
Uit het kortingscode topic.

• Casual Ruud
Die is al gebruikt helaas

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-02 19:55

Betreft deze:
Zelf geen ervaring met de Mira (heb een SE custom 24), maar nu met de introductie van de nieuwe serie SE modellen (McCarty) zie ik wel dat enkele types goedkoper worden aangeboden; zie bv. Andertons in UK.
Wellicht kun je ook voordeliger een Mira scoren.

Ik heb zelf een SE McCarty single cut in bestelling staan, wordt hopelijk ergens in februari geleverd :9~

• NielsTn
Iemand tips welke koffers (hard case) geschikt zijn voor een acoustische gitaar (Fender FA-345CE (grand auditorium)?
Deze is op zn breedst ca 64 cm, en ca 9,5-10cm dik.

Diverse fysieke zaken zijn beperkt open of hebben weinig keuze.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Ramzzz
  • Niet online
@NielsTn ik helaas niet…

• Edgenumber
@NielsTn op de website van sweetwater hebben ze onderaan de productpagina koffers staan die volgens hun gegarandeerd passen. Wat je kan doen is daar naar kijken en er bij bax of thomann bestellen. Past hij niet dan moet je hem wel terugsturen maar het haalt misschien een beetje het giswerk er werk uit.

https://www.sweetwater.co...ditorium-3-tone-tea-burst

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Soms is omgekeerd zoeken ook mogelijk. Welk merk koffer zou je willen? Dan staat op de website vaak weer voor welke soort gitaren deze geschikt zijn.
Daarna nog even zoeken op productnummer en je ziet al snel genoeg reviews waar mensen deze koffers voor gebruiken.

Zo heb ik het aangepakt toen ik een koffer wilde. Gator website en daarna verder Googlen vanuit die informatie.

• Gitarist
  • Niet online
NielsTn schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:24:
Iemand tips welke koffers (hard case) geschikt zijn voor een acoustische gitaar (Fender FA-345CE (grand auditorium)?

Ik weet niet hoe het nu is, dus misschien heb je gelijk, maar destijds heb ik bij de Bax vestiging in Amsterdam een goede koffer kunnen scoren. Ze hadden (toen) een best groot assortiment en ik kon goed "passen".

Verder denk ik dat de meeste grotere koffermerken (Gator, Rockcase, SKB) over het algemeen wel een case voor een GA-model in hun assortiment hebben

• Casual Ruud

Als je Thomann mailt, noemen zij geschikte koffers. Heb ik destijds bij mijn bas ook gedaan. Zij hebben eigen 'merk' koffers die best ok zijn.

• KnoxNL

Fender zelf adviseert een gigbag.

Ik zou dat ook doen.

In dit segment zijn er (meestal) geen koffers op maat, en als die net te ruim zijn aan de binnenkant gaat je gitaar alle kanten op met mogelijke schade als gevolg.

Een gigbag kun je net iets ruimer kopen dan de gitaar, en beschikken vaak over het binnenwerk om hem goed vast te snoeren.

• Gitarist
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:38:
[...]

Fender zelf adviseert een gigbag.

Ik zou dat ook doen.
[...]
Hangt wat mij betreft van de use-case af (pun intended :+ ). Neem je hem vaak mee en is het daarbij handig dat je 'm op je rug draagt; dan is een gigbag perfect. Wil je hem goed kunnen opbergen en moet het tegen een stootje kunnen; dan zou ik een koffer aanraden.

N=1 in mijn geval maar ik heb nog nooit een te grote koffer hoeven kopen. Ik verwacht dat er voor deze specifieke gitaar (die geen vreemd/weinig voorkomend model heeft) gewoon een geschikte koffer te koop moet zijn.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

New Gear Day *O*

Sire H7 Larry Carlton signature.
Wat een fantastische gitaar! Zo out of the box goed bespeelbaar, afwerking is, zoals in vele reviews te lezen is, echt bizar hoog niveau.

Happy! :)

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:53:
New Gear Day *O*

Sire H7 Larry Carlton signature.
Wat een fantastische gitaar! Zo out of the box goed bespeelbaar, afwerking is, zoals in vele reviews te lezen is, echt bizar hoog niveau.

Happy! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker! Heb je zelf ook naast een Epi/Gibson getest?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Teleluvr schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Lekker! Heb je zelf ook naast een Epi/Gibson getest?
Ik heb al een Epiphone Sheraton (nu te koop overigens...) dus vergelijken was goed te doen.

[Voor 41% gewijzigd door pinda powerrr op 19-01-2023 16:10]

• Edgenumber
Mooie kleur ook.

• Moechy
Idd, knappe gitaar!

• Ramzzz
  • Niet online
En in het echt nog veel mooier!

Die vlam in het hout is echt prachtig! O+

• Casual Ruud
Mooie top en kleur. Moet wel iedere keer wennen aan die Sire headstocks.

Heeft deze nog steeds zo'n dunne hals?

Verder misschien domme vraag maar wat heeft Larry Carlton eigenlijk met die Sire te maken. Ik zie dat die modellen naar hem vernoemd zijn. Ik dacht aanvankelijk alleen dit model. Speelt hij niet al 50 jaar gewoon op een Gibson ES 335?

• Ramzzz
  • Niet online
Kijkt u zelf... @Casual Ruud:

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Casual Ruud schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:06:
Mooie top en kleur. Moet wel iedere keer wennen aan die Sire headstocks.

Heeft deze nog steeds zo'n dunne hals?
Headstock lijkt best wat op Gibson geïnspireerd.

Hals is dun, zeker vlakbij de headstock, wat ik dan weer heel fijn vind, want kleine vingertjes.
Heb je kolenschoppen als handen, dan zou zit wel eens een verkeerde neck zijn voor je.

• NielsTn
De keuze is gemaakt. De Fender past mooi in de Gator Case (GC-DREAD).

Dus de keuzehulp van Sweetwater was prima! dank je voor de tip, @Edgenumber

En ook bij gesloten case wordt alles netjes beschermd (voor je t mocht afvragen).

[Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 20-01-2023 18:37]

• apollo13
  • Laatst online: 12:55
Voor wie opzoek is naar de ultieme "Heavy Metal" gitaar, zoek niet verder.

Deze knul heeft toch echt twee rechterhanden. Hij kan, bijna, van elk soort materiaal een gitaar maken.
Ik kan me goed redden in D.I.Y., maar hij is van een andere orde.

P.s., leuk soms dat YT- algoritme, kreeg net de trailer van de film, Heavy Metal, voorgeschoteld.

[Voor 12% gewijzigd door apollo13 op 21-01-2023 12:52]

apollo13

• Edgenumber
Goede soundtrack van die film. De film is ook leuk. En ook de south park episode die de film als inspiratiebron heeft.

https://youtu.be/-Fvzpl5wTPo

https://www.southparkstud...or-boobage-season-12-ep-3

[Voor 46% gewijzigd door Edgenumber op 21-01-2023 16:15]

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-02 22:53
Vraag voor degene die verstand heeft van buizenversterkers.

Ik heb een Hughes &Kettner Grandmeister 36 met de bijbehorende FSM pedaal. Nu gebruik ik deze pedaal eigenlijk nooit en ik was vergeten hoe deze aangesloten moest worden. Nu heb ik gister deze aangesloten met de 7 polige kabel rechtstreeks in de versterker en mijn gitaar in de in en out ingang en deze ook weer in de versterker.

Resultaat was een plof toen ik begon te spelen ;) Nu werkt mijn cleane kanaal niet meer, ik hoor heel in de verte wat geluid uit de speaker komen. De overige kanalen, crunch, ultra en lead werken wel goed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• Ramzzz
  • Niet online
dropkikker schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:21:
Vraag voor degene die verstand heeft van buizenversterkers.

Ik heb een Hughes &Kettner Grandmeister 36 met de bijbehorende FSM pedaal. Nu gebruik ik deze pedaal eigenlijk nooit en ik was vergeten hoe deze aangesloten moest worden. Nu heb ik gister deze aangesloten met de 7 polige kabel rechtstreeks in de versterker en mijn gitaar in de in en out ingang en deze ook weer in de versterker.

Resultaat was een plof toen ik begon te spelen ;) Nu werkt mijn cleane kanaal niet meer, ik hoor heel in de verte wat geluid uit de speaker komen. De overige kanalen, crunch, ultra en lead werken wel goed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Speaker niet correct aangesloten?

• dropkikker
Ramzzz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Speaker niet correct aangesloten?
Aan de speaker heb ik niets veranderd, dan zouden de andere kanalen het ook niet moeten doen ;)

• Ramzzz
  • Niet online
Het verhaal leest als: eindtrap doet het niet meer (nauwelijks geluid), maar op afstand blijft het speculeren.

Waarom zat er een Jack in de input én de output?

• Moechy
Voor de geïnteresseerden, je kan bieden op gitaren van keymusic.

Amps en dergelijke staan geen kavels van online maar gitaren wel genoeg.

• dropkikker
Ramzzz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:47:
Het verhaal leest als: eindtrap doet het niet meer (nauwelijks geluid), maar op afstand blijft het speculeren.

Waarom zat er een Jack in de input én de output?
Omdat ik een debiel ben ;)

• Gitarist
  • Niet online
dropkikker schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:21:
[...]Nu heb ik gister deze aangesloten met de 7 polige kabel rechtstreeks in de versterker en mijn gitaar in de in en out ingang en deze ook weer in de versterker.[...]
Eigenlijk voortbordurend op wat @Ramzzz ook al zei: hoe heb je dit precies gedaan?

Ik ken de bewuste versterker niet maar heb even de handleiding bekeken. Als ik het goed begrijp moet de footswitch aangesloten worden op de (7-polige?) MIDI-IN op de achterkant.

De gitaar kan volgens mij gewoon rechtstreeks aangesloten worden op de input op de voorkant (uiterst rechts).

Kan het zijn dat je de gitaar hebt aangesloten op de line-out (Power amp)? Zie pag. 6 van de gelinkte handleiding hierboven. geen idee overigens of dat dit specifieke probleem heeft kunnen veroorzaken, maar ik kan me voorstellen dat je gitaar daarop aansluiten niet de bedoeling is

• dropkikker
Aan de achterzijde van de footswitch heb je afgezien van de midi ingang nog 2 ingangen, te weten control 1 en 2.

Ik heb dus mijn gitaar in control 1 gedaan en een kabel van control 2 naar mijn versterker jack ingang.

Tevens de midi aansluiting van de footswitch aangesloten op de midi ingang van de versterker. Als het ware dus soort van dubbel op aangesloten.

• Casual Ruud
Volgens mij is dat bij HK de effectloop. Dus dan heb je wellicht de effectloop out met input van de amp verbonden en je gitaar in de input van de effectloop?

Denk ook dat het de eindtrap is, maar zo lastig te beoordelen natuurlijk.

Is de fuse (zekering) nog wel heel? Al zou het dat niet kunnen zijn denk ik omdat de amp bij een defecte fuse niets meer zou moeten doen lijkt me. En de buizen ook nog allemaal heel?

• dropkikker
Nee, het is niet de effectloop, die zit aan de achterkant van de amp. De buizen gloeien allemaal voor zover ik kan zien. Eentje zit verstopt onder een aluminium kapje.. zal morgen het spul eens loshalen en kijken of die het ook doet.

Stel dat het de eindtrap is, is dit makkelijk te repareren?

• Ramzzz
  • Niet online
dropkikker schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:10:
Nee, het is niet de effectloop, die zit aan de achterkant van de amp. De buizen gloeien allemaal voor zover ik kan zien. Eentje zit verstopt onder een aluminium kapje.. zal morgen het spul eens loshalen en kijken of die het ook doet.

Stel dat het de eindtrap is, is dit makkelijk te repareren?
Als je bijv. een keer de versterker aanzet en speelt en hard zet, terwijl de speakers niet zijn aangesloten, dan kun je de eindtrafo laten smelten.

Er kan van alles mis zijn, nogmaals, op afstand niet met zekerheid te bepalen.

Je kunt ook een kabelbreuk hebben, dus kabels omwisselen kan meer zekerheid bieden.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Als de eindtrap stuk zou zijn, dan zou het wel heel vreemd zijn als clean het niet meer doet, maar crunch en high-gain wel. Dus ik zou het dan eerder verwachten in een deel van de amp dat wel in het clean signaalpad zit, maar niet bij de andere twee kanalen. Die control inputs zijn bedoeld om expression pedals in te stoppen, dus daar staat 3.3 of 5V op, wat normaal gebruikt wordt om door de potmeter in het expressionpedaal te sturen zodat bepaald kan worden in welke stand het pedaal staat. Mijn gok is dat dat spanninkje iets aan de inputzijde van je versterker heeft gefrituurd. Maar wat precies is op afstand niet te bepalen, helemaal niet bij die Grandmeister, want dat is geen standaard eenvoudige buizenversterker. Ik heb het schema even opgezocht, maar dat gaat mij boven m'n pet :+

• dropkikker
@Wormaap bedankt!

Door jou zin ' het is geen eenvoudige standaard buizenversterker ' ging er bij mij een lampje branden. Het is inderdaad geen standaard ding! Ik kan dit ding een factory reset geven.. en voila! Opgelost ;) ;)

Hoe makkelijk kan het zijn soms!

Iedereen bedankt voor het meedenken:)

• jantjeharing
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-02 17:07
dropkikker schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Aan de speaker heb ik niets veranderd, dan zouden de andere kanalen het ook niet moeten doen ;)
Eindtrap is niet logisch inderdaad. Eerder specifiek in je clean pre kanaal. De controller op de midi ingang lijkt me ook niet relevant voor de werking van een specifiek kanaal.
Een plof zou kunnen wijzen op een kapotte elco. Die zou je wellicht nog kunnen opspeuren en vervangen. Iets anders wordt erg lastig op de priegelbordjes in zo'n versterker.

Wat bedoel je met: "en mijn gitaar in de in en out ingang en deze ook weer in de versterker."?

Wat info en foto's van de ingewanden:
https://tonymckenzie.com/...randmeister-36_review.htm

edit:
Intussen had je het al opgelost. :) :X

[Voor 3% gewijzigd door jantjeharing op 25-01-2023 15:03]

• NielsTn
De Gator case voelde goed aan voor de akoustische gitaar, dat de Stratocaster er ook naar verlangde. Dus voor de Squier ook een koffer geregeld, model GC-Electric-A

Ik heb gezien dat t prima past, maar voor details foto's van de body en de kop bijgevoegd.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In de hoop mijn gitaarspeel-zin niet te verliezen ga ik een wat kleiner model proberen (ik heb nu een akoestische Orchestra, ik ga eens een ¾ en een travel proberen). Bij Thomann wat dingen gevonden, maar hoewel ze wel adverteren met de mogelijkheid voor betalen met iDeal zie ik bij de kassa de mogelijkheid nergens. Is het iemand ooit gelukt om bij Thomann met iDeal te betalen?

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:02:
In de hoop mijn gitaarspeel-zin niet te verliezen ga ik een wat kleiner model proberen (ik heb nu een akoestische Orchestra, ik ga eens een ¾ en een travel proberen). Bij Thomann wat dingen gevonden, maar hoewel ze wel adverteren met de mogelijkheid voor betalen met iDeal zie ik bij de kassa de mogelijkheid nergens. Is het iemand ooit gelukt om bij Thomann met iDeal te betalen?
Is dat niet gewoon Sofort? Dat wanneer je daarvoor kiest, je in NL iDeal (like) krijgt?

[Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 26-01-2023 12:44]

The best is yet to come

• Edgenumber
Ik zie die optie ook niet altijd. Of dat het aan mijn browser instelling ligt, welke browser ik gebruik. Of dat het mobiel versus desktop is, geen idee.

Maar ik heb de laatste tijd best wel wat kleine bestellingen gedaan bij thomann en de ene keer kan ik ideal kiezen en de andere keer niet.

• zacht
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Is dat niet gewoon Sofort? Dat wanneer je daarvoor kiest, je in NL iDeal (like) krijgt?
Nee, dat is hem helaas niet. Maar goed, de koopkriebel was onweerstaanbaar, ik heb maar voor een ouderwetse bank-overschrijving gekozen.

• Linkser
zacht schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:02:
Kijk ook naar de GS Mini van Taylor; is echt enorm veel bang-for-buck met een hoge kwaliteit. Tegenwoordig ook wat interessante versies geïntroduceerd.

• zacht
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Kijk ook naar de GS Mini van Taylor; is echt enorm veel bang-for-buck met een hoge kwaliteit. Tegenwoordig ook wat interessante versies geïntroduceerd.
Daar ben ik inderdaad in geïnteresseerd, ik heb hem hier in de buurt nog niet kunnen vinden in gitaarwinkels. Om te kijken of die formfactor bij mij past heb ik de Harley Benton GS-travel besteld, dat is min of meer een directe cheap-ass kloon/ripp-off.

• KnoxNL
zacht schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Daar ben ik inderdaad in geïnteresseerd, ik heb hem hier in de buurt nog niet kunnen vinden in gitaarwinkels. Om te kijken of die formfactor bij mij past heb ik de Harley Benton GS-travel besteld, dat is min of meer een directe cheap-ass kloon/ripp-off.
Ik wil de discussie hier niet opnieuw aanzwengelen, maar ik hoop dat een HB uberhaupt je zin om te spelen niet als sneeuw voor de zon doet verdwijnen :P

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Ik wil de discussie hier niet opnieuw aanzwengelen, maar ik hoop dat een HB uberhaupt je zin om te spelen niet als sneeuw voor de zon doet verdwijnen :P
Je kan altijd nog terugsturen ivm kwaliteits foutjes :')

• zacht
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:07:
[...]

Je kan altijd nog terugsturen ivm kwaliteits foutjes :')
Dat is eigenlijk ook de bedoeling. Ik wil het formaat even proberen, en ik weet dat Thomann dat absoluut geen probleem vind. Mijn ervaringen met retourneren bij Thomann zijn super. Maar mocht die GS-travel me ook maar een klein beetje bevallen dan houd ik hem sowieso voor dat geld.

• Linkser
Beste spul lijkt eruit gehaald te zijn…

https://www.hammertime.be...en-snaarinstrumenten/2582

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
zacht schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:13:
[...]

Dat is eigenlijk ook de bedoeling. Ik wil het formaat even proberen, en ik weet dat Thomann dat absoluut geen probleem vind. Mijn ervaringen met retourneren bij Thomann zijn super. Maar mocht die GS-travel me ook maar een klein beetje bevallen dan houd ik hem sowieso voor dat geld.
Ach, als je even door de reviews van de meeste Harley Bentons scrollt zie je dat er doorgaans veel meer mensen blij van worden dan niet. Zelfs hier in het topic zijn er diverse mensen die er een hebben en daar prima tevreden mee zijn. Dus ik zou vooral eens rustig spelen en kijken hoe'ie bevalt :)

• zacht
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Ach, als je even door de reviews van de meeste Harley Bentons scrollt zie je dat er doorgaans veel meer mensen blij van worden dan niet. Zelfs hier in het topic zijn er diverse mensen die er een hebben en daar prima tevreden mee zijn. Dus ik zou vooral eens rustig spelen en kijken hoe'ie bevalt :)
Hij blijft sowieso, ik heb vandaag al meer gespeeld op de hb dan de afgelopen maanden bij elkaar op mijn full size. Snaren ga ik nog wel vervangen, de actie nog wat lager zetten, en de zijkanten van sommige frets nog wat smooth vijlen. Maar het is echt een leuk ding.

• Moechy
Yes,
Van moer is met een groot deel weg.
Keymusic Nederland ook.
Er is bv geen ene amp op de veiling etc.

• KnoxNL
Moechy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:38:
[...]

Yes,
Van moer is met een groot deel weg.
Keymusic Nederland ook.
Er is bv geen ene amp op de veiling etc.
Ik zie niet veel verschil? De Martins en PRS staan er nog tussen bv?

Maar goed, we gaan de absurde prijzen wel zien komende tijd :P

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:32
Wist helemaal niet dat Keymusic weer failliet is. Jammer. Buiten het vaak arrogante personeel vond ik het wel leuk om daar af en toe te kijken. Toch wel leuk om veel instrumenten in het echt te proberen in plaats van iets kiezen op basis van alleen filmpjes en reviews.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:13
Bijna NGD. Yamaha revstar standard onderweg!

• Moechy
Orangelights23 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:20:
Wist helemaal niet dat Keymusic weer failliet is. Jammer. Buiten het vaak arrogante personeel vond ik het wel leuk om daar af en toe te kijken. Toch wel leuk om veel instrumenten in het echt te proberen in plaats van iets kiezen op basis van alleen filmpjes en reviews.
Keymusic België en Nederland zijn failliet maar Nederland maakt volgens mij wel een doorstart al dan niet dmv pop-ups kwam ik ergens tegen.

• Moechy
KnoxNL schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:40:
[...]

Ik zie niet veel verschil? De Martins en PRS staan er nog tussen bv?

Maar goed, we gaan de absurde prijzen wel zien komende tijd :P
Er waren eerst 400 loten aan Amps. Hier staat onderussen 0 bij.

• Kapoen
  • Laatst online: 16:00
Moechy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:33:
[...]

Keymusic België en Nederland zijn failliet maar Nederland maakt volgens mij wel een doorstart al dan niet dmv pop-ups kwam ik ergens tegen.
Ik kwam dit artikel tegen op een ander forum:
Keymusic in Nederland verder met pop-upwinkels

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:30
synx6 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:24:
Bijna NGD. Yamaha revstar standard onderweg!
Nice! Welke kleur heb je besteld?

Ik was er een aantal weken geleden ook hard op aan het gassen. Bij mijn lokale bax hadden ze een witte standard die ik even heb geprobeerd. Maar in een winkel uitproberen blijft toch altijd een beetje... Nou.. Een gitaar moet ook bij je groeien.

Afwerking was iig goed. Zelf twijfelde ik tussen de standard en de professional, maar die laatste kon ik nergens in de buurt testen dus had ik het even voor mij uitgeschoven.

Daarna kwam prs met de nieuwe SE lijn, wel wat duurder dan de revstar standard maar ook wel erg interessant.. Ik heb het dus even voor me uitgeschoven.. Het is niet zo dat ik om gitaren verlegen zit :P

Laat nog eens weten hoe hij bevalt!

• Teleluvr
  • Niet online
Het klinkt alsof het weer tijd wordt om een meet te plannen... :D

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:12:
[...]

Ik was er een aantal weken geleden ook hard op aan het gassen. Bij mijn lokale bax hadden ze een witte standard die ik even heb geprobeerd. Maar in een winkel uitproberen blijft toch altijd een beetje... Nou.. Een gitaar moet ook bij je groeien.

Afwerking was iig goed. Zelf twijfelde ik tussen de standard en de professional, maar die laatste kon ik nergens in de buurt testen dus had ik het even voor mij uitgeschoven.

Daarna kwam prs met de nieuwe SE lijn, wel wat duurder dan de revstar standard maar ook wel erg interessant.. Ik heb het dus even voor me uitgeschoven.. Het is niet zo dat ik om gitaren verlegen zit :P

Toen ik met @pinda powerrr op stap was om zijn Sire te halen, heb ik even op een Revstar gespeeld, prima gitaar, beetje chunkier hals, maar wel comfortabel!

• Moechy
Hier staat een tripje musicstore op de planning.
Vermoedelijk 11 februari met een maatje naar daar.
Levertijden bij bax zijn een drama en daar is alles binnen 😁

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:13
anie schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:12:
[...]

De wijnrode variant. De gele sunburst vond ik ook mooi maar nergens op voorraad.

Ben erg benieuwd. Besteld bij bax, als het goed is morgen binnen. Ik laat weten hoe ie is!

Van het weekend ook eindelijk mn pedalboard eens afgemaakt. Nu alleen nog een patch voor de usb out van de fm3.

• Ramzzz
  • Niet online
Dat vond ik ook de mooiste! (y)

• KnoxNL
Moechy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:23:
Hier staat een tripje musicstore op de planning.
Vermoedelijk 11 februari met een maatje naar daar.
Levertijden bij bax zijn een drama en daar is alles binnen 😁
Pro-tip:

Ik ben daar 3 maanden geleden geweest op een zaterdag. Niet doen. Ondanks dat er 12 ruimtes zijn voor testdoeleinden is het daar echt RETE druk en kun je in de rij gaan staan om iets te proberen.

Ik ben daar niet eens aan begonnen en heb wat gitaren ingeplugd op de digitale modelling oplossingen met koptelefoon die op de winkelvloer staan, maar welbeschouwd is dat eigenlijk ook k*t.

En het was er bloedheet.

Ik heb daardoor geleerd dat assortiment ook niet zaligmakend is als de rest van de condities niet fijn zijn.

• Ramzzz
  • Niet online
Update!

Mijn nieuwe gitaar is prachtig! O+

Foto’s volgen wanneer het me gelukt is hem fatsoenlijk te fotograferen…

Deze foto’s op marktplaats deden hem geen recht.

Een prachtige dieprode kleur flame maple.

Het schijnt geen ‘10 top’ te zijn, maar wat mij betreft… oOo

Waanzinnige actie en speelbaarheid, ik moet ‘m nog wel thuis een keer ‘inprikken’, is nog niet gebeurd.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Gisteravond zat ik met mijn gitaarleraar een oefenplan te maken om eindelijk eens de drieklanken over de hele hals te gaan leren (ik weet hoe ze opgebouwd zijn, dus ik vind ze wel als ik ze nodig heb, en in een aantal liggingen/string sets heb ik ze ook wel paraat, maar ik wil dat uitbreiden). En vandaag zie ik ineens een nieuwe video waarin Paul Davids het met Ariel Posen over precies dat heeft :)

• Ramzzz
  • Niet online

Links: PRS Custom 22, d.d. 11 augustus 2009 (nieuwe aanwinst)
Rechts: Les Paul Standard AAA Flame Top Transparent Bright Red (had ik al).

De kleur en top zijn wat mij betreft echt spectaculair! O+

Volgens sommigen zal ik de Les Paul vanaf nu niet meer aanraken. :+

• Moechy
Wauw wat een mooie gitaar is dat zeg 😁

• Ramzzz
  • Niet online
Volgens @pinda powerrr ben ik nu officieel 'tandarts'.

Laat dit nou één van mijn favoriete filmfragmenten aller tijden zijn...

(Marathon Man)

:+

Alles is beter dan 'blues lawyer', zou ik zeggen. :+

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:49
Ramzzz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Links: PRS Custom 22, d.d. 11 augustus 2009 (nieuwe aanwinst)
Rechts: Les Paul Standard AAA Flame Top Transparent Bright Red (had ik al).

De kleur en top zijn wat mij betreft echt spectaculair! O+

Volgens sommigen zal ik de Les Paul vanaf nu niet meer aanraken. :+
Is zo’n brug nou fijn mbt intonatie? In theorie als je van string garage veranderd dan is de intonatie meteen off toch? Kan je überhaupt de intonatie aanpassen? Echt een hele mooie gitaar btw. Ik heb niks met prs maar wat een mooie gitaren altijd.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
mannowlahn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:55:
[...]

Is zo’n brug nou fijn mbt intonatie? In theorie als je van string garage veranderd dan is de intonatie meteen off toch? Kan je überhaupt de intonatie aanpassen? Echt een hele mooie gitaar btw. Ik heb niks met prs maar wat een mooie gitaren altijd.

• Ramzzz
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:55:
[...]

Ik heb begrepen dat dat eventueel ooit een dingetje zou kunnen zijn, maar ik heb er nog niets van gemerkt.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:49
Aha soort alles of niets idd, vind ik ook altijd een gedoe met telecasters. Maar misschien maak ik er een iets te groot issue van mbt intonatie.

• Ramzzz
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Aha soort alles of niets idd, vind ik ook altijd een gedoe met telecasters. Maar misschien maak ik er een iets te groot issue van mbt intonatie.
Sommige gitaren zijn 'af fabriek' zó goed afgesteld, dat je er - bij normaal gebruik en weinig gedoe met snaardiktes - weinig tot niets aan hoeft te doen.

PRS heeft wel een heel aardige reputatie te verliezen, zal ik maar zeggen.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:56

Gisteren dit geweldige ding aan de collectie toegevoegd. Speelt heerlijk fijn en ik ben nu al gek op de dunnere hals. Mooie levendige finish met deze quilted maple top die haast verkleurt in het licht. En hoewel het aanbod voor lefties ook bij Ovation schraal is, is deze kleur dan weer exclusief voor het linkshandige model. Hebben we ook een keer wat! :+

Ik zat al een tijdje te gassen op een Guild gitaartje die ik jaren geleden bij Bax in Goes had gezien, toen ik daar veel voor werk in de buurt zat. Sinds kort kom ik er weer regelmatig, Guild weer geprobeerd, weer onder de indruk met hoe fijn die speelde, maar voor de gein toch eens vergeleken met deze Ovation. Gelijk onder de indruk van hoe degelijk dit ding aanvoelde, het volle en gebalanceerde geluid en hoe goed hij blijft klinken bij harder strummen. Ik wissel strumming en fingerpicking veel af en hij houdt zich bij beiden erg goed staande. Daarmee zag ik hierin eigenlijk een veel betere toevoeging aan mijn collectie dan de Guild. Bovendien heb ik ook wel een zwak voor een enerzijds welbekend maar anderzijds toch ook niet alledaags ontwerp als deze Ovation.

Zowaar twee weken kunnen overdenken, gisteren nog eens geprobeerd en toen maar meegenomen. Heel erg blij mee en nu ook een fatsoenlijk om versterkt akoestisch te spelen bij gelegenheidsbandjes waar ik wel eens speel.

Sidenote: excuses voor de kat, die zag dat er ergens aandacht naartoe ging en probeerde uiteraard de show te stelen en links zie je nog mijn fijne Recording King pingel-en-aankloot gitaartje. Qua bang for the buck is dat ook geweldig speelgoed.

• Ramzzz
  • Niet online
Wouterkaas schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:02:
[Afbeelding]

Gisteren dit geweldige ding aan de collectie toegevoegd. Speelt heerlijk fijn en ik ben nu al gek op de dunnere hals. Mooie levendige finish met deze quilted maple top die haast verkleurt in het licht. En hoewel het aanbod voor lefties ook bij Ovation schraal is, is deze kleur dan weer exclusief voor het linkshandige model. Hebben we ook een keer wat! :+

Ik zat al een tijdje te gassen op een Guild gitaartje die ik jaren geleden bij Bax in Goes had gezien, toen ik daar veel voor werk in de buurt zat. Sinds kort kom ik er weer regelmatig, Guild weer geprobeerd, weer onder de indruk met hoe fijn die speelde, maar voor de gein toch eens vergeleken met deze Ovation. Gelijk onder de indruk van hoe degelijk dit ding aanvoelde, het volle en gebalanceerde geluid en hoe goed hij blijft klinken bij harder strummen. Ik wissel strumming en fingerpicking veel af en hij houdt zich bij beiden erg goed staande. Daarmee zag ik hierin eigenlijk een veel betere toevoeging aan mijn collectie dan de Guild. Bovendien heb ik ook wel een zwak voor een enerzijds welbekend maar anderzijds toch ook niet alledaags ontwerp als deze Ovation.

Zowaar twee weken kunnen overdenken, gisteren nog eens geprobeerd en toen maar meegenomen. Heel erg blij mee en nu ook een fatsoenlijk om versterkt akoestisch te spelen bij gelegenheidsbandjes waar ik wel eens speel.

Sidenote: excuses voor de kat, die zag dat er ergens aandacht naartoe ging en probeerde uiteraard de show te stelen en links zie je nog mijn fijne Recording King pingel-en-aankloot gitaartje. Qua bang for the buck is dat ook geweldig speelgoed.
Hier hoeven we geen staande ovatie voor de geven. Dat doet-ie vanzelf al. :+

Ik was de laatste tijd ook aan het rondkijken naar Ovations, maar ook Acoustasonics.

Die laatsten spelen wel heel goed en gemakkelijk, maar zijn akoestisch echt ruk - alleen versterkt wordt het wat.

[Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2023 14:42]

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee