Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:54
Uiteraard verwacht ik wel zo iets.

Het is ook niet super dringend want kan nog wel even verder met mijn Boss Katana.
Ben eerder gewoon benieuwd voor welke prijzen en wat er effectief nog allemaal weggaat.

Bedankt voor de aanbieding van de cab. Ik denk er zeker eens over na.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:00
Moechy schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:58:
[...]

Je moet het groter bekijken.

Hier in BE was hun flagshipstore in Antwerpen en hier hingen/stonden nog wel pareltjes.

Het is misschien heel wishful thinking maar ik zoek wel een Marshall 2525h of gelijkwaardig
Voor mij blijft de flagship van Keymusic in België toch hun lokatie in Sint-Niklaas, waar ze een oude filmzaal hadden uitgebouwd tot winkel. Dit filiaal ging echter toe voor renovaties had ik begrepen, en ik veronderstel dat het door de malaise van de laatste jaren niet meer de moeite was om terug te openen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik zal voor jullie tweakertjes binnenkort wel even in de pop-up winkel langs gaan in EHV en proberen wat gesprekken met medewerkers daar aan te knopen.

Al verwacht ik er niet veel van, het was altijd al een baggerwinkel met beperkt assortiment en medewerkers die zo communicatief als een betonnen muur waren :P

• Moechy
Kapoen schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:50:
[...]

Voor mij blijft de flagship van Keymusic in België toch hun lokatie in Sint-Niklaas, waar ze een oude filmzaal hadden uitgebouwd tot winkel. Dit filiaal ging echter toe voor renovaties had ik begrepen, en ik veronderstel dat het door de malaise van de laatste jaren niet meer de moeite was om terug te openen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt. Die winkel in in Sint-niklaas was echt 🤤
Met al het moois dat daar stond en hing.
Toen ging die dicht door renovaties, kwam het eerste faillissement, werd overgenomen. Nieuwe flagshipstore.werd toen geopend op het eilandje in Antwerpen in de oude Porsche garage.
Mooie locatie en winkel maar niet hetzelfde als die in Sint-Niklaas idd.

• Kapoen
Moechy schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:04:
[...]

Klopt. Die winkel in in Sint-niklaas was echt 🤤
Met al het moois dat daar stond en hing.
Toen ging die dicht door renovaties, kwam het eerste faillissement, werd overgenomen. Nieuwe flagshipstore.werd toen geopend op het eilandje in Antwerpen in de oude Porsche garage.
Mooie locatie en winkel maar niet hetzelfde als die in Sint-Niklaas idd.
Dichterbij huis (voor mij) liep ik regelmatig langs hun filiaal in Mechelen, waar ik af en toe wel eens iets kocht, maar nooit echt een goede klant was. X maanden geleden (voor het algemene failliet) hing er plots een bericht aan de deur waarbij Keymusic rechtstreeks verwees naar de lopende werken in de straat (wegpesten middenstand, blabla,...) als reden voor de definitieve sluiting van het pand. Klanten werden verzocht naar het filiaal in Antwerpen te gaan.

Achteraf bekeken redelijk cynisch dus, grotere problemen verbergen door de schuld te geven aan een lokaal bestuur. Niet dat ik fan ben van deze keten, maar het is wel jammer dat een vitrine met instrumenten verwijnt uit het straatbeeld (en ironisch genoeg pastte dat echt wel in de opgeknapte buurt waar het pand ligt).

[Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 04-12-2022 09:57]

• Moechy
Kapoen schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:37:
[...]

Dichterbij huis (voor mij) liep ik regelmatig langs hun filiaal in Mechelen, waar ik af en toe wel eens iets kocht, maar nooit echt een goede klant was. X maanden geleden (voor het algemene failliet) hing er plots een bericht aan de deur waarbij Keymusic rechtstreeks verwees naar de lopende werken in de straat (wegpesten middenstand, blabla,...) als reden voor de definitieve sluiting van het pand. Klanten werden verzocht naar het filiaal in Antwerpen te gaan.

Achteraf bekeken redelijk cynisch dus, grotere problemen verbergen door de schuld te geven aan een lokaal bestuur. Niet dat ik fan ben van deze keten, maar het is wel jammer dat een vitrine met instrumenten verwijnt uit het straatbeeld (en ironisch genoeg pastte dat echt wel in de opgeknapte buurt waar het pand ligt).
Ja ik snap volledig wat je bedoeld.

In Antwerpen heb je enkel Bax-shop nog.
Weet niet of Strings and Things er nog is.
In Sint-Niklaas is er bv geen muziekwinkel meer (voor zover ik weet)

Vind die tendens wel jammer, op den duur kan je niet anders dan online bestellen en de gok wagen.

Maatje van me is onlangs naar Musicstore in duitsland gegaan, viel enorm hard tegen qua materiaal dat daar nog was.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:16
Ben al weer bijna een jaar met lessen bezig en de lesstof is gevarieerd: bepaalde technieken oefenen met lekkere nummers (oa sweet child o' mine, wish you were here etc).

Gear groeit lichtjes... maar ben aan t puzzelen rondom (zelfbouw) pedal board.

Ik wil erop kwijt:
-looping station RC10-R
-2x Boss GA/Fc (ex)
-1 tuner boss Tu-3
-1 volume pedaal ernie ball VPJR
-1 expressie pedaal boss ev30

Iemand soortgelijke configuratie en ervaringen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03

Wormaap

Moderator Foto & Video
Moechy schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:50:
Maatje van me is onlangs naar Musicstore in duitsland gegaan, viel enorm hard tegen qua materiaal dat daar nog was.
Dan ben ik wel benieuwd waar die naar op zoek was, want toen ik er een paar maanden geleden (eind mei) was, viel het aanbod zeker niet tegen. Ik heb alles bespeeld van huismerkmeuk tot een Music Man Majesty van ruim 7000 euro. Voor het hogere segment (boven de 2-2.5k ongeveer) gitaren moet je even het 'speciale hoekje' weten te vinden, maar ook daar kun je rustig alles proberen, en hingen ook gewoon de Fender en Gibson CS gitaren e.d. Bij de basgitaren een vergelijkbaar verhaal. Heck, er stonden zelfs concertvleugels van meer dan een ton in demo-opstelling. Of je moet een andere Musicstore dan die in Keulen bedoelen, natuurlijk.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Heeft er iemand toevallig tips voor YouTubekanalen die de circuits van pedalen en versterkers enzo in duiken? Ik zou graag de werking van die dingen op wat dieper niveau willen begrijpen dan 'opamp versterkt signaal, potmeter bepaalt hoeveel'. Gewoon semiwillekeurig zoeken levert wel wat dingen op, maar als iemand hier goede tips heeft is dat natuurlijk handiger :)

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:38
Wormaap schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:58:
Heeft er iemand toevallig tips voor YouTubekanalen die de circuits van pedalen en versterkers enzo in duiken? Ik zou graag de werking van die dingen op wat dieper niveau willen begrijpen dan 'opamp versterkt signaal, potmeter bepaalt hoeveel'. Gewoon semiwillekeurig zoeken levert wel wat dingen op, maar als iemand hier goede tips heeft is dat natuurlijk handiger :)
Wampler heeft hier wel eens iets over gezegd.

YouTube: How we design guitar pedals, here's my process

Even als voorbeeldje. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden. Ik had vroeger een boekje met allerlei ontwerpen voor pedalen, jammer genoeg ooit uitgeleend...

Maar uiteindelijk is het geen raket wetenschap 😉

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met @MsD - Wampler is één van de betere.

Ik zal eens rondzoeken of ik er nog een paar vergeet…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• apollo13
  • Laatst online: 12:55
Misschien iets voor de gitaar-tweakers hier.
Leuk concept moet ik zeggen. Wel weer even omschakelen als je hier aan begint.

apollo13

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-01 08:05

JAMF

010 the number of the best

apollo13 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:46:
Misschien iets voor de gitaar-tweakers hier.
Leuk concept moet ik zeggen. Wel weer even omschakelen als je hier aan begint.
[YouTube: How did it take me so long to discover this?]
Als je aan de B-benders wil beginnen zijn er wel betere ideeën dan eentje die met je zwevende rib bediend moet worden..

Heb ze al gezien met bediening door een soort van trem-arm en via de achterste strap-button.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:32
Zoals dit, echt zo gaaf gedaan.

YouTube: 1965 Gibson Dove with a B-Bender??!

[Voor 37% gewijzigd door Linkser op 06-12-2022 08:38]

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:13:
[...]

Als je aan de B-benders wil beginnen zijn er wel betere ideeën dan eentje die met je zwevende rib bediend moet worden..

Heb ze al gezien met bediening door een soort van trem-arm en via de achterste strap-button.
Voorste strap button toch? ;)

Als in: aan de kant van de hals.

[Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 06-12-2022 09:24]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JAMF

JAMF

Ramzzz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]
Die kan er ook nog nog wel bij

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]
Sommige mensen zeuren over de tonewood van hun gitaar terwijl de andere er de helft van weg freesd en de versnellingsbak van een lada in bouwd.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Om hier nog even op terug te komen: ik heb ondertussen ook het kanaal 'Uncle Doug' gevonden, waar op een (voor mij) heel duidelijke manier wordt uitgelegd wat er nou eigenlijk allemaal gebeurt in de circuits van een buizenversterker.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Eerste les achter de rug! Goed bevallen!
Hij begon met 'ik ga na de les eerlijk zijn, als ik vind dat je geen aanleg hebt geef ik dat aan en zou je beter een andere leraar nemen'. Ik blijk gelukkig aanleg te hebben. Kan lipservice zijn, maar goed.

Merk wel dat het voor/samen spelen een bepaalde druk meeneemt die je doet pushen om beter te spelen! Erg tof. Denk dat ik naar wekelijks ga ipv om de week.

[Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 11-12-2022 21:32]

The best is yet to come

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Na mijn eerdere vragen erover heb ik afgelopen dinsdag ook mijn derde gitaarles sinds een jaar of vijftien gehad. Tot dusver valt het niet tegen :) Het is natuurlijk even wennen aan elkaar, maar in alledrie de lessen heb ik concrete dingen geleerd/meegekregen om aan te werken die mooi de gaten die in al die tijd in m'n spel zijn gevallen opvullen :)
Nu is het kerstvakantie, en daarvoor heb ik Pride and Joy van SRV meegekregen als huiswerk. Niet omdat ik enorm veel interesse heb in nummers noot voor noot naspelen, maar mijn doel voor de lessen is vooral om vrijer/beter te improviseren, en daar helpt het uitzoeken en analyseren van andermans werk natuurlijk prima bij :)

Dan nog een vraag: voor iemand die niet lang geleden nog 100% digitaal speelde ben ik veel teveel pedalen aan het verzamelen. Dus ik wil een pedalboard. Het bord zelf kom ik wel uit, de voeding heb ik al. Maar ik zit nog even na te denken over de kabellogistiek en het klinkt handig om iets vergelijkbaars als een 19" patch bay in pedaalformaat te monteren. Ik wil immers mijn gitaar en m'n FX send en return gewoon op een makkelijke plek in kunnen prikken. Maar ik geloof dat ik de juiste Googletermen niet vind. Of heeft iemand een beter idee? Ik wil denk ik gewoon een kant en klaar bord kopen, en dus niet gewoon zelf een paar jack chassis in een zelfbouwbord monteren.

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:07:
Na mijn eerdere vragen erover heb ik afgelopen dinsdag ook mijn derde gitaarles sinds een jaar of vijftien gehad. Tot dusver valt het niet tegen :) Het is natuurlijk even wennen aan elkaar, maar in alledrie de lessen heb ik concrete dingen geleerd/meegekregen om aan te werken die mooi de gaten die in al die tijd in m'n spel zijn gevallen opvullen :)
Nu is het kerstvakantie, en daarvoor heb ik Pride and Joy van SRV meegekregen als huiswerk. Niet omdat ik enorm veel interesse heb in nummers noot voor noot naspelen, maar mijn doel voor de lessen is vooral om vrijer/beter te improviseren, en daar helpt het uitzoeken en analyseren van andermans werk natuurlijk prima bij :)

Dan nog een vraag: voor iemand die niet lang geleden nog 100% digitaal speelde ben ik veel teveel pedalen aan het verzamelen. Dus ik wil een pedalboard. Het bord zelf kom ik wel uit, de voeding heb ik al. Maar ik zit nog even na te denken over de kabellogistiek en het klinkt handig om iets vergelijkbaars als een 19" patch bay in pedaalformaat te monteren. Ik wil immers mijn gitaar en m'n FX send en return gewoon op een makkelijke plek in kunnen prikken. Maar ik geloof dat ik de juiste Googletermen niet vind. Of heeft iemand een beter idee? Ik wil denk ik gewoon een kant en klaar bord kopen, en dus niet gewoon zelf een paar jack chassis in een zelfbouwbord monteren.
Ga je elk individueel pedaal apart intrappen, of ga je een loop switcher gebruiken?

Als je dat doet, heb je namelijk je hoofd in/outputs (incl. send/return) meestal al bij elkaar zitten.

• Moechy
Interessante vraag, ik volg even mee. Heb ondertussen ook al wat pedaaltjes verzamelt en een echt pedalboard is hier nog niet.

In januari ga ik wel eens kijken voor een 20w buizenampje met bijhorende 2x12 cabinet.

Momenteel heb ik op het oog:
Peavey 6505
Marshall Dsl20H
Blackstar Ht20H en dan met ofwel de bijhorende 2x12 cabinet ofwel de 2x12 "st-james" cabinet.

De marshall 2525h is ook wel vet maar vind ik net iets te duur om daar ook nog de Cabinet bij te kopen en die heeft ook geen ingebouwde reverb.

• Ramzzz
  • Niet online
Moechy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:37:
Interessante vraag, ik volg even mee. Heb ondertussen ook al wat pedaaltjes verzamelt en een echt pedalboard is hier nog niet.

In januari ga ik wel eens kijken voor een 20w buizenampje met bijhorende 2x12 cabinet.

Momenteel heb ik op het oog:
Peavey 6505
Marshall Dsl20H
Blackstar Ht20H en dan met ofwel de bijhorende 2x12 cabinet ofwel de 2x12 "st-james" cabinet.

De marshall 2525h is ook wel vet maar vind ik net iets te duur om daar ook nog de Cabinet bij te kopen en die heeft ook geen ingebouwde reverb.
Als je (bijv.) een HT Studio 20 (2e hands bijv.) neemt en de speaker vervangt, dan ben je wel goedkoper uit. ;)

Tip: een Celestion Vintage 30 (wel de juiste impedantie).

Maar wat voor geluid zoek je? Tussen die versterkers zit wel erg veel verschil, qua intentie.

De Peavey en de Marshall zijn met name veel 'ganier', en dat moet wel je ding zijn, of bij je sound passen.

Reverb in de amp wil je liefst ook schakelbaar hebben, en dan vallen de meesten al af.

Overigens hoef je je zoek/testwerk niet helemaal alleen te doen hè? Er zijn je mensen voor geweest. :+

https://killerguitarrigs.com/best-small-tube-amps/

https://www.youtube.com/r...h_query=best+20W+tube+amp

Bedenk dat je eventueel gewenste 'high gain' ook uit pedalen kunt halen. De meeste buizenvesterkers doen dat vrij vlot, zeker de 'low wattage'-versterkers, vanwege de lage 'headroom' - de houd je moeilijk 'clean'.

Geef eens een voorbeeld van de sound die jou bevalt, in combinatie met de rest van jouw apparatuur - instrumenten, pedalen, etc., speelstijl.

[Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 22-12-2022 12:28]

• Moechy
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:42:
[...]

Als je (bijv.) een HT Studio 20 (2e hands bijv.) neemt en de speaker vervangt, dan ben je wel goedkoper uit. ;)

Tip: een Celestion Vintage 30 (wel de juiste impedantie).

Maar wat voor geluid zoek je? Tussen die versterkers zit wel erg veel verschil, qua intentie.

De Peavey en de Marshall zijn met name veel 'ganier', en dat moet wel je ding zijn, of bij je sound passen.

Reverb in de amp wil je liefst ook schakelbaar hebben, en dan vallen de meesten al af.

Overigens hoef je je zoek/testwerk niet helemaal alleen te doen hè? Er zijn je mensen voor geweest. :+

https://killerguitarrigs.com/best-small-tube-amps/

https://www.youtube.com/r...h_query=best+20W+tube+amp

Bedenk dat je eventueel gewenste 'high gain' ook uit pedalen kunt halen. De meeste buizenvesterkers doen dat vrij vlot, zeker de 'low wattage'-versterkers, vanwege de lage 'headroom' - de houd je moeilijk 'clean'.

Geef eens een voorbeeld van de sound die jou bevalt, in combinatie met de rest van jouw apparatuur - instrumenten, pedalen, etc., speelstijl.
Ik snap je tip wat die blackstar betreft maar ik zoek echt wel een "mini stack". De boss katana voldoet an sich wel, daar krijg je ook elke sound uit maar ik zou toch graag een buizenstackje hebben.

Ik heb inderdaad al wat research gedaan via youtube etc (oa andertons)
Dus hoop dat ze ze alle 3 binnen hebben bij bax of dergelijke zodat ik zelf kan testen en vergelijken.

Qua sound houd ik vooral van de jaren 80 metal maar ook modernere metal. Blues en rock a la AC/Dc moeten ook kunnen uiteraard vandaar dat ik bv niet naar ENGL kijk of een EVH 5150.

Qua niveau zweef ik wat rond Novice als ik het zo moet omschrijven.

Maar het gear verzamelen is ook beetje deel van de hobby :D

Mijn apparatuur bestaat momenteel uit:
Epiphone les paul 60's
Epiphone SG met p90's pickups
Ibanez Sa die in D-standard of drop C staat.
Boss katana mk2 50w
Qua pedalen heb ik
TS9 tubescreamer (gebruik ik vaak als boost voor mijn distortion pedalen)
RAT distortion
TC electronic Black Matter distortion
Fuxx Fuzz

[Voor 3% gewijzigd door Moechy op 22-12-2022 12:45]

• Ramzzz
  • Niet online
@Moechy dan is een 5150-achtige bak wel aan te raden ja.

Verwacht er geen Fender-cleans uit, mocht je dat toch onverhoopt een keer willen ... :+

• Moechy
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:49:

Verwacht er geen Fender-cleans uit, mocht je dat toch onverhoopt een keer willen ... :+
Nee het mag een wat vuilere clean zijn bij mij.
Als ik echt clean clean wil, pak ik de boss katana :D

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:49:

De EvH-5150 die tegenwoordig op de markt is heeft geloof ik juist wel best een goed clean channel. EvH is dan geloof ik ook weer een dochterbedrijf van Fender :)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:30:
[...]

Ga je elk individueel pedaal apart intrappen, of ga je een loop switcher gebruiken?

Als je dat doet, heb je namelijk je hoofd in/outputs (incl. send/return) meestal al bij elkaar zitten.
Vooralsnog was het plan om gewoon individuele pedaaltjes te trappen. Maar misschien dat een (kleine) switcher ook nog wel een idee is. Mijn Victory heeft geen schakelbare FX-loop, dus als ik dat 'probleem' en m'n kabelmanagement in één keer kan oplossen is dat niet eens heel verkeerd :)

• Moechy
Wormaap schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:27:
[...]

De EvH-5150 die tegenwoordig op de markt is heeft geloof ik juist wel best een goed clean channel. EvH is dan geloof ik ook weer een dochterbedrijf van Fender :)
Ik had een vergelijking gezien met de Victory Kraken, Peavey 6505 en de EVH 5150 en een Orange Terror(rabea en danish pete van Andertons hadden dit gemaakt, leuk video'tje voor High gain lunchbox amps) en daar vond ik de EVH het minste en de orange kwam er ook niet maar dat vond ik logisch.

• MsD
Moechy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:42:
[...]

Ik snap je tip wat die blackstar betreft maar ik zoek echt wel een "mini stack". De boss katana voldoet an sich wel, daar krijg je ook elke sound uit maar ik zou toch graag een buizenstackje hebben.

Ik heb inderdaad al wat research gedaan via youtube etc (oa andertons)
Dus hoop dat ze ze alle 3 binnen hebben bij bax of dergelijke zodat ik zelf kan testen en vergelijken.

Qua sound houd ik vooral van de jaren 80 metal maar ook modernere metal. Blues en rock a la AC/Dc moeten ook kunnen uiteraard vandaar dat ik bv niet naar ENGL kijk of een EVH 5150.

Qua niveau zweef ik wat rond Novice als ik het zo moet omschrijven.

Maar het gear verzamelen is ook beetje deel van de hobby :D

Mijn apparatuur bestaat momenteel uit:
Epiphone les paul 60's
Epiphone SG met p90's pickups
Ibanez Sa die in D-standard of drop C staat.
Boss katana mk2 50w
Qua pedalen heb ik
TS9 tubescreamer (gebruik ik vaak als boost voor mijn distortion pedalen)
RAT distortion
TC electronic Black Matter distortion
Fuxx Fuzz
Kijk vooral ook even naar de bugera dingen. Die 50 watter is erg gaaf. En dat infinum zorgt er in principe voor dat je buizen langer meegaan. Is al even terug dat ik er op heb gespeeld, maar was best onder de indruk van zowel de mogelijkheden als de kwaliteit.
En hij is er ook in een 20 watt versie. Zat.

Verder heeft joyo van die kleine dingetjes, of hotone, even vergeten. Klein en helemaal op één geluid afgestemd. Kosten geen drol, dus die kan je ook gaan sparen.

Als cabinet koop je natuurlijk dat Harley Benton vintage 2x12 ding. Beter krijg je niet voor het geld. Youtube staat vol met reviews.

Het leuke van buizen blijft dat je ze met een overdrive helemaal gek kan krijgen. Blijft mooi.

Het voordeel van transistor is dat je je geluid ook zacht kan zetten, zonder attenuator.

Alles heeft zijn voors en tegens.

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:39:
[...]

Kijk vooral ook even naar de bugera dingen. Die 50 watter is erg gaaf. En dat infinum zorgt er in principe voor dat je buizen langer meegaan. Is al even terug dat ik er op heb gespeeld, maar was best onder de indruk van zowel de mogelijkheden als de kwaliteit.
En hij is er ook in een 20 watt versie. Zat.

Verder heeft joyo van die kleine dingetjes, of hotone, even vergeten. Klein en helemaal op één geluid afgestemd. Kosten geen drol, dus die kan je ook gaan sparen.

Als cabinet koop je natuurlijk dat Harley Benton vintage 2x12 ding. Beter krijg je niet voor het geld. Youtube staat vol met reviews.

Het leuke van buizen blijft dat je ze met een overdrive helemaal gek kan krijgen. Blijft mooi.

Het voordeel van transistor is dat je je geluid ook zacht kan zetten, zonder attenuator.

Alles heeft zijn voors en tegens.
Niet helemaal mee eens. Tweedehands krijg je vaak (nog) meer waar voor je geld doordat een relatief duur cabinet goedkoop wordt aangeboden. :)

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:29:
[...]

Vooralsnog was het plan om gewoon individuele pedaaltjes te trappen. Maar misschien dat een (kleine) switcher ook nog wel een idee is. Mijn Victory heeft geen schakelbare FX-loop, dus als ik dat 'probleem' en m'n kabelmanagement in één keer kan oplossen is dat niet eens heel verkeerd :)
Ik kan (bijv.) de GigRig Quartemaster (4, 6, 8, 10) sterk aanraden. Ik heb zelf de '8'.

Ook de Carl Martin Octaswitch I, II, III zijn uitstekend, maar nemen relatief veel ruimte in. Ik heb zelf de 'II'.

Als je per se Midi moet schakelen is de GigRig G2 of G3 (!) wel erg goed. Maar wel erg 'premium' geprijsd.

Maar er zijn goedkopere alternatieven.

• MsD
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:27:
[...]

Niet helemaal mee eens. Tweedehands krijg je vaak (nog) meer waar voor je geld doordat een relatief duur cabinet goedkoop wordt aangeboden. :)
Oh ja! Zeker! Maar tegen de tijd dat je een betere hebt gevonden dan die HB ben je even verder. Of je moet even geluk hebben.

Ik zelf ben een sucker voor 2e hands. Heb geloof ik niets nieuw. Wel als nieuw. Maar dan voor een prikkie.
Op een paar wannahave pedalen na, die dan bij thomann of bax in de aanbieding waren.

Heel soms een miskoop, maar over het algemeen ben ik wel veel goedkoper uit, en die krasjes die er soms opzitten boeit me bijzonder weinig. Maar dat ben ik.

Al gemerkt dat sommige mensen niet tegen krasjes en dergelijke kunnen, vandaar dat ik wat terughoudender reageer met 2ehands aanbevelen. 😋

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
MsD schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:39:
Hoe het met de modernere varianten zit (en of het überhaupt ooit waar was...) weet ik niet, maar vroegâh was een beetje de algemene wijsheid dat een 5150 en Vintage 30s niet zo'n gelukkige combinatie was daarom heb ik de 5150 4x12 bij mijn originele 5150 :+
Misschien valt het allemaal reuze mee, maar mocht het een 5150/6505 worden is dat wel iets om in ieder geval even naar te zoeken voor het maken van een keuze.

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:48:
[...]

Oh ja! Zeker! Maar tegen de tijd dat je een betere hebt gevonden dan die HB ben je even verder. Of je moet even geluk hebben.

Ik zelf ben een sucker voor 2e hands. Heb geloof ik niets nieuw. Wel als nieuw. Maar dan voor een prikkie.
Op een paar wannahave pedalen na, die dan bij thomann of bax in de aanbieding waren.

Heel soms een miskoop, maar over het algemeen ben ik wel veel goedkoper uit, en die krasjes die er soms opzitten boeit me bijzonder weinig. Maar dat ben ik.

Al gemerkt dat sommige mensen niet tegen krasjes en dergelijke kunnen, vandaar dat ik wat terughoudender reageer met 2ehands aanbevelen. 😋
Valt mee, denk ik...

https://www.marktplaats.n...celestion-speaker-cabinet

https://www.marktplaats.n...112-celestion-v30-speaker

https://www.marktplaats.n...-closed-back-1x12-cabinet

https://www.marktplaats.n...735656-orange-ppc112-open

En een 2x 12”

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 22-12-2022 17:19]

• MsD
Wormaap schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:49:
[...]

Hoe het met de modernere varianten zit (en of het überhaupt ooit waar was...) weet ik niet, maar vroegâh was een beetje de algemene wijsheid dat een 5150 en Vintage 30s niet zo'n gelukkige combinatie was daarom heb ik de 5150 4x12 bij mijn originele 5150 :+
Misschien valt het allemaal reuze mee, maar mocht het een 5150/6505 worden is dat wel iets om in ieder geval even naar te zoeken voor het maken van een keuze.
Haha, die 5150 cab is geloof ik door Glenn Fricker als slechtste cab ever beoordeeld. Je weet wel, de man die een line6 aan barrels sloeg vanwege de kwaliteit. 👊

Eigenlijk zou ik gaan luisteren. Tip! 😏

Ola Englund heeft geloof ik een leuke vergelijking gemaakt hiermee. Maar duurder is niet altijd beter.

Oh, en ik was even je pedal board dingen aan het lezen, wou ik al op reageren.

Ik heb hier een behringer pedal ding koffer liggen, goed om 12 standaard boss/behringer dingen in te stoppen, één keer de zooi instellen, en dan super makkelijk in gebruik. Je hebt ze ook in de 6 versie. En je kan heel makkelijk de maat aanpassen voor andere formaten. Iets wat die boss koffers niet kunnen.
Ik meen dat HB, of zo'n ander thuismerk ook dit soort koffers hebben. Behringer pb1000, zoek maar op.

Ik persoonlijk vind dit soort koffers wel leuk, pedaltrains is toch lastiger, zoek maar weer een goeie koffer daarvoor 😐

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
MsD schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:01:
[...]

Haha, die 5150 cab is geloof ik door Glenn Fricker als slechtste cab ever beoordeeld. Je weet wel, de man die een line6 aan barrels sloeg vanwege de kwaliteit. 👊

Eigenlijk zou ik gaan luisteren. Tip! 😏
Haha, tsja, Glenn heeft wel vaker 'sterke' meningen natuurlijk :+ Even proberen te luisteren voordat er gekocht wordt is ook vooral wat ik probeerde te zeggen. Zo'n Vintage 30 cab is meestal prima om blind te kopen, maar in deze combinatie zou ik zéker luisteren :)

• Ramzzz
  • Niet online

• Ramzzz
  • Niet online
@Moechy Ik bedenk net dat ik een heel tijd de Hughes & Kettner Tubemeister 18W geGASt heb…

• Moechy
Aah juist die Hughes en Kettner is ook vet, met de blauwe lampjes :D

Je linkjes zijn tof(waarvoor dank) maar orange is een hybride versterker en is niet de sound die ik zoek en de 2 bovenste zijn ook 1x12 ipv 2x12.
Die marshall is wel vet.

Maar ik ga sowieso eerst eens testspelen in Januari en vergelijken welke ik het leukste vind. Als ze allemaal op stock zijn toch.

Ik heb overigens niks tegen 2dehands gear mocht iemand dat denken. :p

• Ramzzz
  • Niet online
Moechy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:07:
Aah juist die Hughes en Kettner is ook vet, met de blauwe lampjes :D

Je linkjes zijn tof(waarvoor dank) maar orange is een hybride versterker en is niet de sound die ik zoek en de 2 bovenste zijn ook 1x12 ipv 2x12.
Die marshall is wel vet.

Maar ik ga sowieso eerst eens testspelen in Januari en vergelijken welke ik het leukste vind. Als ze allemaal op stock zijn toch.

Ik heb overigens niks tegen 2dehands gear mocht iemand dat denken. :p
:N

Tiny Terror is 15W buizen.

Je verwart hem met de Micro Terror.

>>> https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 22-12-2022 18:19]

• Moechy
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:11:
[...]

:N

Tiny Terror is 15W buizen.

Je verwart hem met de Micro Terror.
Ow je hebt gelijk, excuus!

• Ramzzz
  • Niet online
@Moechy

Check deze even:

Klaar! :Y)

[Voor 56% gewijzigd door Ramzzz op 22-12-2022 18:29]

• Ramzzz
  • Niet online
Maar die PRS 20W voor €350 is echt een koopje. ;)

• Moechy
Jamaar dat is nog steeds een 1x12 ;p

Ik wil echt een aparte head en 2x12 cab.
Ben ik moeilijk? Waarschijnlijk wel 😁

• MsD
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:46:
Maar die PRS 20W voor €350 is echt een koopje. ;)
Yep! Jammer dat ik mijn gasgeld (... 😋) al aan andere dingen heb gespendeerd. Denk dat hier nog een leuk stukje handel in kan zitten.

Uiteindelijk blijft het toch een kwestie van heel veel dingen kopen, proberen, verkopen, nadenken, kopen...

Zit hier nu met een dikke 150 pedalen. Wat the F moet ik daar nu weer mee? 😜
Heb meer versterkers dan een gemiddelde band op het podium heeft staan. Kan een prima backline regelen met de zooi die ik heb.

Maar goed spelen? Ho maar 😄

• Ramzzz
  • Niet online
Moechy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:49:
Jamaar dat is nog steeds een 1x12 ;p

Ik wil echt een aparte head en 2x12 cab.
Ben ik moeilijk? Waarschijnlijk wel 😁
Ja.

Dit soort versterker kun je bijv. vaak makkelijk met een extra 1x12" gebruiken.

[Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 22-12-2022 18:57]

• Ramzzz
  • Niet online

• Moechy
Ramzzz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:56:
[...]

Ja

Dit soort versterker kun je bijv. vaak makkelijk met een extra 1x12" gebruiken.
Ik vind het een leuke tip hoor maar ik wil echt graag een Head en 2x12cab :D
Staat zo leuk ook.

• Ramzzz
  • Niet online
Moechy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:59:
[...]

Ik vind het een leuke tip hoor maar ik wil echt graag een Head en 2x12cab :D
Staat zo leuk ook.
Heb je goed gekeken?

Er staat nl. ook een 20W PRS head bij.

@Moechy

[Voor 47% gewijzigd door Ramzzz op 23-12-2022 00:49]

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Om nog even terug te komen op mijn pedaaltjeslogistiek, wat ik denk dat ik zoek is dit:

Dus een input voor mijn gitaar die rechtstreeks naar een output gaat om vanaf daar de ketting van pedaaltjes vóór de versterker in te gaan, en dan een tweede set zodat ik de output van het laatste pedaaltje weer handig op dezelfde plek terug heb en uiteindelijk alle kabels die van het bord af komen in één hoek heb.

Dan een tweede set in- en outputs waar ik de FX loop aan kan knopen, met een footswitch zodat ik de effecten in de loop makkelijk kan bypassen als ik dat zou willen.

Als ik kijk naar looper/switchers, dan lijkt het erop dat die mogelijkheid van twee volledig losstaande signaalpaden niet helemaal is hoe ze bedoeld zijn. Of ben ik dan volledig verkeerd aan het kijken? Want het klinkt als iets dat niet vreemd is om te willen, dus het zou me ook weer verbazen als het niet bestaat 8)7

Uiteraard kan ik wel wat switches, jack-chassis en een doosje aanschaffen en het zelf in elkaar solderen, maar een kant en klaar product is ook handig :+

[Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 23-12-2022 10:28]

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:26:
Om nog even terug te komen op mijn pedaaltjeslogistiek, wat ik denk dat ik zoek is dit:

[Afbeelding]

Dus een input voor mijn gitaar die rechtstreeks naar een output gaat om vanaf daar de ketting van pedaaltjes vóór de versterker in te gaan, en dan een tweede set zodat ik de output van het laatste pedaaltje weer handig op dezelfde plek terug heb en uiteindelijk alle kabels die van het bord af komen in één hoek heb.

Dan een tweede set in- en outputs waar ik de FX loop aan kan knopen, met een footswitch zodat ik de effecten in de loop makkelijk kan bypassen als ik dat zou willen.

Als ik kijk naar looper/switchers, dan lijkt het erop dat die mogelijkheid van twee volledig losstaande signaalpaden niet helemaal is hoe ze bedoeld zijn. Of ben ik dan volledig verkeerd aan het kijken? Want het klinkt als iets dat niet vreemd is om te willen, dus het zou me ook weer verbazen als het niet bestaat 8)7

Uiteraard kan ik wel wat switches, jack-chassis en een doosje aanschaffen en het zelf in elkaar solderen, maar een kant en klaar product is ook handig :+
Dit oogt als een 'loop met effecten' én een FX-loop, maar dan apart?

Send/return is voor de FX-loop naar je versterker (reverb, delay, etc).

Een loop switcher kan dit, bijv. doordat je een paar loops met 'FX-loop'-pedalen hebt en een paar die gewoon 'voor de amp' zitten. Als het goed is, kun je per 'loop' aangeven of hij inde FX-loop zit of niet.

Je hebt dan een FX-loop send/return een een aparte input/output naar je versterker-ingang.

Dat is wat je bedoelt toch?

https://www.carlmartin.com/octa-switch-mk3

https://www.thegigrig.com/g3

(helaas erg duur-maar inmiddels wel een 'industry standard' van de hand van Daniel Steinhardt - die van That Pedal Show)

Daarmee kun je ook aparte Midi-settings switchen in je pedalen, als ze die hebben.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Ramzzz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:07:
Je hebt dan een FX-loop send/return een een aparte input/output naar je versterker-ingang.

Dat is wat je bedoelt toch?
Exact dat inderdaad. Toen ik naar de switchers keek leek het erop dat je één signaalpad hebt waar je pedalen (of loops van pedalen) wel of niet in kan zetten. Maar als twee gescheiden signaalpaden ook mogelijk zou moeten zijn ga ik eens video's kijken en handleidingen lezen om te kijken wat handig is. Wat ik wil bereiken is vooral m'n kabels makkelijk aan één kant van het bord hebben en mijn FX-loop switchable maken. Ik heb niet dusdanig veel pedalen dat ik sta te tapdansen, dus een full-blown looper/switcher kan veel meer dan ik nodig heb :)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
En na nog wat meer zoeken en lezen en me afvragen waarom ik er maar niet uit kwam viel het kwartje tijdens het lezen van de handleiding van de Carl Martin Octa Switch Mk3:

Je Wah/OD/whatever je vóór de amp wil hebben gaan in de eerste loop(s), daarna stuur je de send van de volgende loop naar de input van de versterker. De FX send van de versterker gaat naar de return van diezelfde loop, waardoor de volgende loops het signaal uit die send gevoerd krijgen. De uiteindelijke output van de looper/switcher gaat naar de FX return en voilà, precies de setup die ik zoek :)
Dank @Ramzzz voor de linkjes!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:13:
En na nog wat meer zoeken en lezen en me afvragen waarom ik er maar niet uit kwam viel het kwartje tijdens het lezen van de handleiding van de Carl Martin Octa Switch Mk3:

[Afbeelding]

Je Wah/OD/whatever je vóór de amp wil hebben gaan in de eerste loop(s), daarna stuur je de send van de volgende loop naar de input van de versterker. De FX send van de versterker gaat naar de return van diezelfde loop, waardoor de volgende loops het signaal uit die send gevoerd krijgen. De uiteindelijke output van de looper/switcher gaat naar de FX return en voilà, precies de setup die ik zoek :)
Dank @Ramzzz voor de linkjes!
Graag gedaan!

Wat je wel zal opvallen, is dat je zeker 2x zoveel patch kabels nodig hebt met zo'n loop switcher, omdat elk pedaal alleen direct op de loop switcher zit. ;)

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:49:
[...]

Huh, bedoel je dat niet precies andersom? Ik ben in ieder geval al vele vele jaren blij met de 5150 v30 combo. In mijn geval staat de 5150 thuis met de welbekende Harley Benton v30 2x 12. Doet het ook lekker met een victory kraken, een evh 5150 lunchbox en met een driftwood mini nightmare, overigens (maar die laatste staat meestal in de oefenruimte met een 4x12 peavey kast waarvan de speakers zijn vervangen door v30s). Deed het ook prima met de evh 5150 50w, maar die amp is weg :p

Amp gas heb ik niet meer maar wellicht is een 2x12 met andere speakers een keer leuk :)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Jheroun schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:54:
[...]

Huh, bedoel je dat niet precies andersom? Ik ben in ieder geval al vele vele jaren blij met de 5150 v30 combo. In mijn geval staat de 5150 thuis met de welbekende Harley Benton v30 2x 12. Doet het ook lekker met een victory kraken, een evh 5150 lunchbox en met een driftwood mini nightmare, overigens (maar die laatste staat meestal in de oefenruimte met een 4x12 peavey kast waarvan de speakers zijn vervangen door v30s). Deed het ook prima met de evh 5150 50w, maar die amp is weg :p

Amp gas heb ik niet meer maar wellicht is een 2x12 met andere speakers een keer leuk :)
Als het werkt ga ik de laatste zijn die zegt dat het niet ok is. Volgens mij was dat 'wijsheid' van Gitaarnet een jaar of 15 (of langer) geleden, toen de originele 5150 net 6505 werd. Maar omdat 'iedereen' dat toen zei wilde ik dat in ieder geval even noemen :) Maar verder niet te serieus nemen.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Ramzzz schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:36:
[...]

Graag gedaan!

Wat je wel zal opvallen, is dat je zeker 2x zoveel patch kabels nodig hebt met zo'n loop switcher, omdat elk pedaal alleen direct op de loop switcher zit. ;)
Ik denk dat ik voor nu niet voor een individuele loop per pedaal ga, maar gewoon begin met een kleinere unit om eens te kijken of de manier van werken bevalt. Dus met een paar pedaaltjes per loop.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

* Haan meldt zich voor het eerst. Onvoorstelbaar dat ik hier nooit eerder terecht ben gekomen na bijna 20 jaar actief op GoT en 30 jaar als gitarist :X
Echt actief spelen is de laatste jaren wel een stuk minder geworden, nu vooral af en toe een paar liedjes spelen (blijven hangen in de jaren negentig en veel Metallica), beetje het gevoel in de vingers houden :)
Maar met de kerstbonussen op zak begint het toch te kriebelen om ook weer eens wat hardware te kopen, zou graag nog eens een Les Paul (achtige) gitaar aan de collectie toevoegen, maar ook een nieuwe, eenvoudige amp kan geen kwaad.
Dus wie weet kom ik binnenkort weer terug met wat vragen, eerst maar eens wat inlezen over wat tegenwoordig een beetje gangbaar is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Dean Martin
  • Niet online
Ik zit in dubio om mijn om-de-week lessen om te zetten naar wekelijks. Heeft het echt toegevoegde waarde? Gaat progressie sneller?

The best is yet to come

• Edgenumber
  • Nu online
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Ik heb een keer in de twee weken les.

De ene keer heeft de leraar een tip of een correctie die ik graag eerder had geweten. De andere keer vind ik het fijn dat ik twee weken de tijd heb om te oefenen, theorie tot mij te nemen, en gewoon lekker te spelen wat ik al kan. Dan zou een keer in de week mij een opgejaagd gevoel geven.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Dean Martin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:44:
Ik zit in dubio om mijn om-de-week lessen om te zetten naar wekelijks. Heeft het echt toegevoegde waarde? Gaat progressie sneller?
Ben je na een week 'klaar' met je oefeningen en heb je behoefte aan nieuwe instructie, of heb je die tweede week oefening eigenlijk gewoon nodig? De instructie-oefeningratio die voor jou werkt bepaalt hoe vaak je les nodig hebt. Tenzij je de les gebruikt om te oefenen natuurlijk maar dan kun je beter aan jezelf toegeven dat je het eigenlijk niet leuk vindt en gewoon stoppen :P

• Dean Martin
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:53:
[...]

Ben je na een week 'klaar' met je oefeningen en heb je behoefte aan nieuwe instructie, of heb je die tweede week oefening eigenlijk gewoon nodig? De instructie-oefeningratio die voor jou werkt bepaalt hoe vaak je les nodig hebt. Tenzij je de les gebruikt om te oefenen natuurlijk maar dan kun je beter aan jezelf toegeven dat je het eigenlijk niet leuk vindt en gewoon stoppen :P
Goed punt. Ik merk wel dat ik na een eigenlijk wel weer wat nieuws wil, omdat ik (grotendeels) beheers. Ik oefen een 30-45 minuten per dag.

Ik ben mu bezig met hammer-ons, barré en een blues toonladder, maar dat gaat eigenlijk best wel heel soepel :$

Leraar gaf dat ook aan, maar daar zal een stukje commercie inzitten, dus daarom mijn post :D

[Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 29-12-2022 20:01]

The best is yet to come

• Kapoen
*Kapoen gaat naar de winkel voor plectrums, snaren, heel misschien een pedaaltje...*

Nee Kapoen, je loopt direct naar de balie/kassa, je kijkt niet naar al dat mooi spul aan de muur.
aie, toch even gekeken, maar gelukkig gerecupereerd, je gaat geen gitaren testen nu
damn, ze hebben al het tweedehands spul aan de kassa gezet... :F
"ja meneer hoe kunnen we u helpen?"

*Kapoen heeft last van een kortsluiting en wijst naar een instrument*
ehm ja... zou ik die gitaar daar even mogen bekijken? |:( O-)

Dus ja, een semi-onverwachtte HNGD voor mij. Ik was wel al een tijdje aan het rondsnuffelen
naar een instrument met humbuckers, om de driehoek met mijn tele en strat te vervolledigen.
Het is dus een (2e hands) Godin Summit Classic HB Crème Brûlée geworden.

Ik heb LP's altijd mooie gitaren gevonden, maar nooit echt moeite gedaan om er eentje te vinden.
De meeste exemplaren die ik ooit heb vastgehad waren loodzwaar, als kleine Belg met kippeschouders in feite een no-go.

Dit exemplaar stond dus te blinken in een hoekje van de winkel en trok helaas mijn aandacht ;)
Aangezien mijn eerste elektrische gitaar ook een Godin was (model Detour) wist ik al
dat het prijs/kwaliteit wel goed zat (al helemaal aan tweedehands prijs).
Het is natuurlijk geen 'echte' LP, zoals steeds geeft Godin er een draai aan :+

Ik was ook niet op zoek naar een 'echte Gibson LP' tone, maar eerder bruikbare humbuckers
voor allerlei genres die ik speel in de muziekschool (classic rock, blues, beetje jazz).
Het gewicht van deze gitaar is ook heel aangenaam, vergelijkbaar met mijn telecaster.

Sorry voor de crappy telefoon foto's, maar ik zal eens een betere familiefoto maken als
er ook meer licht is. De burst is 'in het echt' meer bruin dan rood (creme brulee dus :P )

Specs
Body
Chambered Spanish Cedar
Top Carved Maple
Color Crème Brûlée (gekke Canadezen)

Fingerboard Richlite (composiet materiaal, vrij hard, lijkt visueel op ebony)
Neck Mahogany Set-Neck

Bridge and Tailpiece GraphTech Resomax
Nut Type Graphtech

Bridge Pickup Seymour Duncan '59 Humbucker SH-1B
Neck Pickup Seymour Duncan Alnico II Humbucker APH-1N

Controls 1x Tone, 1x Volume, 3-way Switch, HDR switch (tone override circuit)
Deze reclamevideo toont betere beelden:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25

hneel

denkt er het zijne van

Pfff, weer een 'probleem' tegen het lijf gelopen. Ditmaal over pickups, en in het bijzonder Humbuckers.
Dat sommige specifiek als 'bridge' en sommige als 'neck' pickup verkocht worden wist ik. Maar ik dat dat dat alleen met het aantal windingen en de soort magneet te maken hebben. Omdat dicht bij de brug de snaren minder ver uit elkaar trillen als verderop, en omdat de meeste mensen bij de brug liever een fellere klank willen en bij de nek een 'warmere'.

Maar het heeft blijkbaar ook met de afstand tussen de magneetpolen te maken. En hier begint nu de verwarring. Onlangs heb ik mezelf verwend en een Seymour Duncan SH-4 JB Bridge pickup kado gedaan. Maar nu keek ik er gisteren naar en het viel me op dat de snaren nu niet meer precies boven die polen zitten.

Na wat google'en kwam ik er achter dat bij de nek pickup de afstand 49mm hoort te zijn en bij de bridge 52.5mm. Dus gemeten, en de afstand van die Seymour Duncan blijkt 49 te zijn. -O-

Maar die werd wel degelijk verkocht als 'Bridge' pickup. Nu heeft SD blijkbaar ook andere types in het assortiment die ze Trembucker noemen. Volgens hun website zijn dat speciale die bedoeld zijn om gebruikt te worden in gitaren met een tremolo mechanisme. Maar dat heeft mijn gitaar helemaal niet. Dus ik heb het idee dat ik door Seymour Duncan helemaal op het verkeerde been ben gezet.

Mijn gitaar is een Squier Bullet Mustang HH. De oude humbucker bleek wel ong 52.5 te zijn. Daarnaast heb ik ook nog een oude Les Paul kloon en ook daar resp 52.5 en 49.

Waarom worden er dan uberhaupt bridge humbuckers verkocht van 49? Bij welke gitaren lopen de snaren dan exact parallel? Het is toch altijd smaller bij de topkam dan bij de brug?

Edit:
Zucht... Nu google ik weer wat verder en lees dat bij een Trembucker ook de bodem en de schroefafstand breder zijn. Die gaan dus niet in een standaard gat passen. Op geen van mijn beide gitaren. Het merk Seymour Duncan dan maar beter helemaal links laten liggen?

[Voor 6% gewijzigd door hneel op 31-12-2022 11:18]

• Ramzzz
  • Niet online
Bijzonder dat van de geleverde pickup de specs niet overeen lijken te komen… :?

• Moechy
Mailtje sturen naar seymour Duncan om eventueel te ruilen voor een juiste pickup?

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Ramzzz schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:40:
Bijzonder dat van de geleverde pickup de specs niet overeen lijken te komen… :?
49mm is de spacing van oudere Gibson brugpickups. De specs van de gekochte pickup komen gewoon overeen met wat er geadverteerd wordt voor het model: een 49mm-spaced brugpickup. Dus van 'op het verkeerde been gezet zijn' is weinig sprake. Neemt trouwens niet weg dat het natuurlijk knap lullig is als je de verkeerde hebt gekocht omdat je niet op de hoogte was van het verschil.

Wellicht wil de plek waar'ie vandaan komt nog meewerken aan omruilen? Anders ben je een JB tweedehands ook waarschijnlijk zo kwijt, da's een waanzinnig populaire pickup.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:14
hneel schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:55:
Pfff, weer een 'probleem' tegen het lijf gelopen. Ditmaal over pickups, en in het bijzonder Humbuckers.
Dat sommige specifiek als 'bridge' en sommige als 'neck' pickup verkocht worden wist ik. Maar ik dat dat dat alleen met het aantal windingen en de soort magneet te maken hebben. Omdat dicht bij de brug de snaren minder ver uit elkaar trillen als verderop, en omdat de meeste mensen bij de brug liever een fellere klank willen en bij de nek een 'warmere'.

Maar het heeft blijkbaar ook met de afstand tussen de magneetpolen te maken. En hier begint nu de verwarring. Onlangs heb ik mezelf verwend en een Seymour Duncan SH-4 JB Bridge pickup kado gedaan. Maar nu keek ik er gisteren naar en het viel me op dat de snaren nu niet meer precies boven die polen zitten.
[Afbeelding]

Na wat google'en kwam ik er achter dat bij de nek pickup de afstand 49mm hoort te zijn en bij de bridge 52.5mm. Dus gemeten, en de afstand van die Seymour Duncan blijkt 49 te zijn. -O-

Maar die werd wel degelijk verkocht als 'Bridge' pickup. Nu heeft SD blijkbaar ook andere types in het assortiment die ze Trembucker noemen. Volgens hun website zijn dat speciale die bedoeld zijn om gebruikt te worden in gitaren met een tremolo mechanisme. Maar dat heeft mijn gitaar helemaal niet. Dus ik heb het idee dat ik door Seymour Duncan helemaal op het verkeerde been ben gezet.

Mijn gitaar is een Squier Bullet Mustang HH. De oude humbucker bleek wel ong 52.5 te zijn. Daarnaast heb ik ook nog een oude Les Paul kloon en ook daar resp 52.5 en 49.

Waarom worden er dan uberhaupt bridge humbuckers verkocht van 49? Bij welke gitaren lopen de snaren dan exact parallel? Het is toch altijd smaller bij de topkam dan bij de brug?

Edit:
Zucht... Nu google ik weer wat verder en lees dat bij een Trembucker ook de bodem en de schroefafstand breder zijn. Die gaan dus niet in een standaard gat passen. Op geen van mijn beide gitaren. Het merk Seymour Duncan dan maar beter helemaal links laten liggen?
Zo boeiend is het ook weer niet :P

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Edgenumber
  • Nu online
Nu google ik weer wat verder en lees dat bij een Trembucker ook de bodem en de schroefafstand breder zijn.
SD heeft maatvoeringstekeningen op hun site staan.
Ik zou die raadplegen.

Trembucker

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dean Martin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:00:
[...]

Goed punt. Ik merk wel dat ik na een eigenlijk wel weer wat nieuws wil, omdat ik (grotendeels) beheers. Ik oefen een 30-45 minuten per dag.

Ik ben mu bezig met hammer-ons, barré en een blues toonladder, maar dat gaat eigenlijk best wel heel soepel :$

Leraar gaf dat ook aan, maar daar zal een stukje commercie inzitten, dus daarom mijn post :D
Ik merkte, toen ik wat langer les had, dat de liedjes ingewikkelder werden en dat ik dus langer nodig had om te oefenen, maar niet per se meer instructie nodig had. Bij twijfel kon een appje altijd wel tussendoor, dat hielp ook wel.

Maar na de zomer is mijn leraar gestopt, ben ik zelf verder gegaan met online (betaalde) cursussen maar nu mis ik toch wel de echte les…in de winter zit ik stampvol en wil ik niet nog een avond op pad zijn, dus na het wintersport seizoen wil ik weer les nemen. Nu nog een goede leraar zoeken…

• Kapoen
ZieMaar! schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:13:
[...]

Ik merkte, toen ik wat langer les had, dat de liedjes ingewikkelder werden en dat ik dus langer nodig had om te oefenen, maar niet per se meer instructie nodig had. Bij twijfel kon een appje altijd wel tussendoor, dat hielp ook wel.
Ik heb een soortgelijk gevoel. Ik volg wekelijks les, maar vaak zou ik liever om de twee of drie weken les krijgen en in de tussentijd zelf materiaal verwerken. Dat neemt niet weg dat het soms toch fijn is om korter op de bal te spelen dankzij mijn geklungel O-)

Ik ben nu bezig met volgend stuk van Kenny Burrell, en dit vereist wel meer begeleiding.

Deze van Lenny Kravitz kan ik al wat zelfstandiger aanpakken:

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Zorro schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:34:
[...]

Zo boeiend is het ook weer niet :P
Daar kan natuurlijk nooit een fatsoenlijk geluid uit komen!
:+

Nee, de algemende consensus is toch wel dat het allemaal vooral voor het uiterlijk is, en dat het eigenlijk niet te horen is.
In mijn geval zie ik wel dat de pickups niet helemaal in het midden zitten. Die hele plaat lijkt verschoven. Of dat vanaf begin al was, of sinds ik die pickup vervangen heb, weet ik niet. Misschien daar maar eens naar kijken.

• Ramzzz
  • Niet online
Edgenumber schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:55:
[...]

SD heeft maatvoeringstekeningen op hun site staan.
Ik zou die raadplegen.

Trembucker
[Afbeelding]
Is dat in milli-blauwe vinvissen gemaatvoerd?

• Edgenumber
  • Nu online
Dat zijn Freedom units hè.

Kom je er niet uit. Ik heb hier een handige compact spiekbriefje.
hneel schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:58:
[...]

Nee, de algemende consensus is toch wel dat het allemaal vooral voor het uiterlijk is, en dat het eigenlijk niet te horen is.
In mijn geval zie ik wel dat de pickups niet helemaal in het midden zitten. Die hele plaat lijkt verschoven. Of dat vanaf begin al was, of sinds ik die pickup vervangen heb, weet ik niet. Misschien daar maar eens naar kijken.
Bullit squire toch?

Is van Fender. En scheef zitten bij fender is geen bug maar een feature.

Als je hem terug kan sturen zou ik hem terugsturen. En anders eerst op spelen, en kijken hoe het klinkt. Klinkt het prima = niks aan doen. Klinkt de pickup goed, maar moet je toch de andere hebben = verkopen en de juiste bestellen.

[Voor 69% gewijzigd door Edgenumber op 31-12-2022 17:27]

• JAMF

JAMF

[Afbeelding]

Edit:
Geen idee hoe het bij SD zit, maar weet wel van het bestaan van 'Fender-spaced' elementen.

Kwam het tegen bij het zoeken naar geschikte elementen voor een nog te bouwen fanned fret gitaar.. als je daar de elementen met de fan mee wilt zetten wordt je stringsspacing navenant kleiner...
Dit zullen tzt dus blade-elementen worden

• Moechy
Nog een beetje met de instellingen van de Katana aan het rommelen geweest en was best tevreden, kwam redelijk dicht in de buurt :D
https://youtu.be/ZdiHve6NUGY

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:16
Nu al weer circa 1 jaar aan het lessen, op elektrische gitaar, en er veel plezier in.
Technieken worden gecombineerd met theorie en leuke muziekstukken (classic rock zoals sweet child o' mine - GNR).

En sinds vandaag omdat t blijft kriebelen een acoustische gitaar erbij:
Fender FA-345CE Auditorium 3-Tone Tea Burst

Blijft ook prettig klinken als je oefent op de bank, zonder alle kabels, amps etc.

[Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 04-01-2023 22:17]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:34
even een vraagje..

Heb na vele jaren akoestisch te spelen voor het eerst een elektrische gitaar aangeschaft (een Squier strat 40yr ltd edition).
Erg blij mee, en erg leuk om eindelijk de elektrische gitaar te ontdekken.
Echter heb ik echt gigantische fret buzz op de A snaar wanneer ik deze 'open' aansla. Het is duidelijk te horen ter hoogte van de eerste fret.

Ik heb zelf geen ervaring met het afstellen van gitaren (zeker elektrische niet). Aan de hand van aantal youtube filmpjes de nek geprobeerd wat relief gegeven (en andersom) maar de buzz blijft aanwezig.
Eerlijk gezegd vind ik het ook spannend om hier te veel mee te prutsen, het lijkt me dat ik na een aantal kwart slagen zeker verschil zou moeten horen, wat niet het geval is.

Ook heb ik geprobeerd om het zadel bij de brug wat omhoog te brengen, maar helaas geen oplossing.

Het is dusdanig dat ik de A niet open kan spelen.
Ik begin nu te denken dat wellicht het groefje voor de snaar te diep is gevijld.

Jullie enig idee / ervaring wat dit kan veroorzaken, en hoe ik het zou kunnen oplossen?

• Ramzzz
  • Niet online
rainier15 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:32:
even een vraagje..

Heb na vele jaren akoestisch te spelen voor het eerst een elektrische gitaar aangeschaft (een Squier strat 40yr ltd edition).
Erg blij mee, en erg leuk om eindelijk de elektrische gitaar te ontdekken.
Echter heb ik echt gigantische fret buzz op de A snaar wanneer ik deze 'open' aansla. Het is duidelijk te horen ter hoogte van de eerste fret.

Ik heb zelf geen ervaring met het afstellen van gitaren (zeker elektrische niet). Aan de hand van aantal youtube filmpjes de nek geprobeerd wat relief gegeven (en andersom) maar de buzz blijft aanwezig.
Eerlijk gezegd vind ik het ook spannend om hier te veel mee te prutsen, het lijkt me dat ik na een aantal kwart slagen zeker verschil zou moeten horen, wat niet het geval is.

Ook heb ik geprobeerd om het zadel bij de brug wat omhoog te brengen, maar helaas geen oplossing.

Het is dusdanig dat ik de A niet open kan spelen.
Ik begin nu te denken dat wellicht het groefje voor de snaar te diep is gevijld.

Jullie enig idee / ervaring wat dit kan veroorzaken, en hoe ik het zou kunnen oplossen?
Je analyse van mogelijke problemen klopt wel, maar zonder de gitaar in kwestie onder handen te hebben, wordt een goede diagnose lastig.

Is er geen gitaar tech bij je in de buurt?

(als in, waar bevindt de gitaar zich ongeveer, dan kunnen we je wellicht doorverwijzen…)

• rainier15
Ramzzz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:01:
[...]

Je analyse van mogelijke problemen klopt wel, maar zonder de gitaar in kwestie onder handen te hebben, wordt een goede diagnose lastig.

Is er geen gitaar tech bij je in de buurt?

(als in, waar bevindt de gitaar zich ongeveer, dan kunnen we je wellicht doorverwijzen…)
De Gitaar is in Groningen ;)
Volgende stap is ook om een gitaar tech te zoeken; dan laat ik de gitaar meteen helemaal afstellen.

• Ramzzz
  • Niet online
rainier15 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:20:
[...]

De Gitaar is in Groningen ;)
Volgende stap is ook om een gitaar tech te zoeken; dan laat ik de gitaar meteen helemaal afstellen.
Misschien sowieso geen gek idee. Als het nog nooit is gedaan of je hem al lang hebt, kan het zeker geen kwaad.

En het kost ook niet de wereld… verse snaren erop en een setup, kun je weer een tijdje vooruit.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Als het alleen in de open positie is, en zadel verhogen niet helpt, denk ik aan een te diep uitgesleten kam.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:14
Je kan in het betreffende slot van de kam eens een stukje papier, paar keer gevouwen evt., onder de snaar leggen. Dan ligt de snaar iets hoger. Is het buzzen dan weg dan heb je de oorzaak gevonden :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• rainier15
Hebben jullie een adres in omgeving Groningen die jullie aanraden?
Heb zelf Rikkers Gitaarbouw gevonden, dat ziet er wel goed uit.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Rikkers is een bouwer die voor zover ik weet al heel lang meedraait en een goede naam heeft. Geen persoonlijke ervaring mee (afgezien van een 6-snarige bas die ik ooit op een jamsessie heb mogen lenen omdat ik zelf geen instrument mee had, en die was erg gaaf :))

Heb je de gitaar lokaal gekocht? Een eerste afstelbeurtje is iets dat er gewoon als service bij hoort als je een gitaar koopt.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:27
Heeft toevallig iemand ervaring met multi purpose otoplastieken / oordopjes op maat?
Ik wil ze namelijk kunnen gebruiken voor muziek (spelen in metal band, dus behoorlijk volume) en op de motor, dus ze moeten zacht en comfortabel zijn.
Vraag me af of dit uberhaupt bestaat of dat ik dan toch beter 2 sets kan aanschaffen.

XBox: Ronsterrrrr || PSN: Ronster_Jona

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:13:
Heeft toevallig iemand ervaring met multi purpose otoplastieken / oordopjes op maat?
Ik wil ze namelijk kunnen gebruiken voor muziek (spelen in metal band, dus behoorlijk volume) en op de motor, dus ze moeten zacht en comfortabel zijn.
Vraag me af of dit uberhaupt bestaat of dat ik dan toch beter 2 sets kan aanschaffen.
Nog steeds niet, was het van plan, maar - uitstelgedrag. :/

Ik weet wel dat er een Tweaker is die ze fabriceert! ;)

https://cinepaq.nl/

• Ronster
Ramzzz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Nog steeds niet, was het van plan, maar - uitstelgedrag. :/

Ik weet wel dat er een Tweaker is die ze fabriceert! ;)

https://cinepaq.nl/
Hahaha, kwam hem hier zojuist al tegen en ik heb hem toevallig net een DM gestuurd. Zijn kantoor zit praktisch bij mij om de hoek :+

Btw, ik zou het echt niet uitstellen als ik jou was. Mijn oren zijn al behoorlijk naar de galamiezen en heb een hele fijne tinitus overgehouden aan mijn uitstelgedrag. Al was het vroeger niet zo common om gehoorbescherming te dragen. Zeker niet in de metal wereld :+

[Voor 25% gewijzigd door Ronster op 11-01-2023 11:16]

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Hahaha, kwam hem hier zojuist al tegen en ik heb hem toevallig net een DM gestuurd. Zijn kantoor zit praktisch bij mij om de hoek :+

Btw, ik zou het echt niet uitstellen als ik jou was. Mijn oren zijn al behoorlijk naar de galamiezen en heb een hele fijne tinitus overgehouden aan mijn uitstelgedrag. Al was het vroeger niet zo common om gehoorbescherming te dragen. Zeker niet in de metal wereld :+
Dat was het voor mij dus ook in het Groothandelsgebouw, waar ik 15 jaar gewerkt heb - daar kom ik alleen al jaren niet meer helaas.

Tinnitus is een bitch, maar zoals ik het heb, is het te managen. En ik speel niet (meer) zo hard, en bij concerten heb ik altijd dopjes in.

Het gaat er nog een keer van komen....

• Ronster
Ramzzz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Dat was het voor mij dus ook in het Groothandelsgebouw, waar ik 15 jaar gewerkt heb - daar kom ik alleen al jaren niet meer helaas.

Tinnitus is een bitch, maar zoals ik het heb, is het te managen. En ik speel niet (meer) zo hard, en bij concerten heb ik altijd dopjes in.

Het gaat er nog een keer van komen....
Gelukkig is het te managen.
Dat geld voor mij ook wel. Heb een constante piep, maar moet wel 'white noise' hebben op de slaapkamer om goed te kunnen slapen.
Dingen als krekels hoor ik zo goed als niet meer. Maar ja, iets met een dikke bult.
Nu kan ik er alleen nog voor zorgen dat het niet nog erger wordt.
Op zich mag ik niet klagen voor iemand die 15 jaar in en metal band heeft gespeeld en heel veel lange ritten op een naked bike heeft gemaakt zonder doppen.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:13:
Hier jarenlang een set zachte full concha doppen die @paQ tegenwoordig volgens mij niet meer levert gebruikt voor zowel muziek als motorrijden. 25dB zo vlak mogelijke demping, en die full concha doppen zitten ook onder de helm superstabiel in je oren :)

• Ronster
Wormaap schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Hier jarenlang een set zachte full concha doppen die @paQ tegenwoordig volgens mij niet meer levert gebruikt voor zowel muziek als motorrijden. 25dB zo vlak mogelijke demping, en die full concha doppen zitten ook onder de helm superstabiel in je oren :)
Kijk, dat is waar ik naar op zoek ben d:)b
Eens kijken wat mr paQ erover zegt. Hoop dat hij deze nog levert. Ik wil echt zeker zijn dat ze niet pijn gaan doen in de helm.

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Gelukkig is het te managen.
Dat geld voor mij ook wel. Heb een constante piep, maar moet wel 'white noise' hebben op de slaapkamer om goed te kunnen slapen.
Dingen als krekels hoor ik zo goed als niet meer. Maar ja, iets met een dikke bult.
Nu kan ik er alleen nog voor zorgen dat het niet nog erger wordt.
Op zich mag ik niet klagen voor iemand die 15 jaar in en metal band heeft gespeeld en heel veel lange ritten op een naked bike heeft gemaakt zonder doppen.
:o

OK, dat klinkt wel wat erger dan dat ik bij mij meestal merk.

Die <piiiiieeeeep> ∞ was een tijdlang ook in een stille slaapkamer <brom> en dat is wel een stuk vervelender.

Gelukkig nu 'alleen nog maar' de piep.

• Ronster
Ramzzz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:34:
[...]

:o

OK, dat klinkt wel wat erger dan dat ik bij mij meestal merk.

Die <piiiiieeeeep> ∞ was een tijdlang ook in een stille slaapkamer <brom> en dat is wel een stuk vervelender.

Gelukkig nu 'alleen nog maar' de piep.
Same! Ik heb een tijd zo'n onregelmatige soort van hartklopping geluid tinitus gehad. Dat is pas echt crappy. De constante toon zoals ik hem heb kun je gelukkig nog enigzins verbloemen met een airco of luchtreiniger.

• Ramzzz
  • Niet online
Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Same! Ik heb een tijd zo'n onregelmatige soort van hartklopping geluid tinitus gehad. Dat is pas echt crappy. De constante toon zoals ik hem heb kun je gelukkig nog enigzins verbloemen met een airco of luchtreiniger.
Dat dus, slopend... :|

• Ronster
Dus... stel het nu niet langer uit ;)
Misschien kunnen we samen ergens kwantumkorting bedingen :P

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Same! Ik heb een tijd zo'n onregelmatige soort van hartklopping geluid tinitus gehad.
Hm, heb af en toe ook zoiets. Niet echt hinderlijk, maar valt me wel op. Ik weet dat ik hoge bloeddruk heb, misschien dat ik dat hoor.
En ik mijn onderkaak geforceerd naar voren beweeg hoor ik ook spierspanningen. Dat klinkt ook als een soort hoge fluittoon :+

• Ramzzz
  • Niet online
Dit, maar dan 2 octaven hoger, schat ik zo.

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee