*Kapoen gaat naar de winkel voor plectrums, snaren, heel misschien een pedaaltje...*
Nee Kapoen, je loopt direct naar de balie/kassa, je kijkt niet naar al dat mooi spul aan de muur.
aie, toch even gekeken, maar gelukkig gerecupereerd, je gaat geen gitaren testen nu
damn, ze hebben al het tweedehands spul aan de kassa gezet...
"ja meneer hoe kunnen we u helpen?"
*Kapoen heeft last van een kortsluiting en wijst naar een instrument*
ehm ja... zou ik die gitaar daar even mogen bekijken?
Dus ja, een semi-onverwachtte HNGD voor mij. Ik was wel al een tijdje aan het rondsnuffelen
naar een instrument met humbuckers, om de driehoek met mijn tele en strat te vervolledigen.
Het is dus een (2e hands) Godin Summit Classic HB Crème Brûlée geworden.
Ik heb LP's altijd mooie gitaren gevonden, maar nooit echt moeite gedaan om er eentje te vinden.
De meeste exemplaren die ik ooit heb vastgehad waren loodzwaar, als kleine Belg met kippeschouders in feite een no-go.
Dit exemplaar stond dus te blinken in een hoekje van de winkel en trok helaas mijn aandacht

Aangezien mijn eerste elektrische gitaar ook een Godin was (model Detour) wist ik al
dat het prijs/kwaliteit wel goed zat (al helemaal aan tweedehands prijs).
Het is natuurlijk geen 'echte' LP, zoals steeds geeft Godin er een draai aan
Ik was ook niet op zoek naar een 'echte Gibson LP' tone, maar eerder bruikbare humbuckers
voor allerlei genres die ik speel in de muziekschool (classic rock, blues, beetje jazz).
Het gewicht van deze gitaar is ook heel aangenaam, vergelijkbaar met mijn telecaster.
Sorry voor de crappy telefoon foto's, maar ik zal eens een betere familiefoto maken als
er ook meer licht is. De burst is 'in het echt' meer bruin dan rood (creme brulee dus

)
Specs
Body Chambered Spanish Cedar
Top Carved Maple
Color Crème Brûlée (gekke Canadezen)
Fingerboard Richlite (composiet materiaal, vrij hard, lijkt visueel op ebony)
Neck Mahogany Set-Neck
Bridge and Tailpiece GraphTech Resomax
Nut Type Graphtech
Bridge Pickup Seymour Duncan '59 Humbucker SH-1B
Neck Pickup Seymour Duncan Alnico II Humbucker APH-1N
Controls 1x Tone, 1x Volume, 3-way Switch, HDR switch (tone override circuit)
Deze reclamevideo toont betere beelden: