Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vandaag begonnen om het F akkoord te leren. Dat is wel een stapje omhoog t.o.v de eerder geleerde akkoorden zeg!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:27
F-akkoord kan je ook anders spelen.
Dan moet je maar een Barre maken op de B en e-snaar.

Geloof dat er iemand wel kan zeggen welke F dit exact is.

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Moechy schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:59:
F-akkoord kan je ook anders spelen.
Dan moet je maar een Barre maken op de B en e-snaar.

Geloof dat er iemand wel kan zeggen welke F dit exact is.
Klopt. Justin noemt hem de mini F.
De F maj/7 is nog makkelijker.

Maar is de 'full' F leren geen must?

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 13-11-2022 21:15 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Dean Martin schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:09:
[...]

Jawel jawel, hoe meer varianten en akkoorden je kent, des te gevarieerder je spel kan worden.

Op zich valt die nog wel mee.
Ik vind bv een Bm moeilijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
Dean Martin schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:09:
[...]

De F barré is een basisvorm die absoluut de moeite waard is om (goed) te leren. Omdat er geen open snaren in zitten kun je hem over de hele hals spelen, en dus altijd gebruiken als je een majeurakkoord moet spelen en geen beter idee hebt :) Als je je middelvinger optilt wordt het een F-mineur, en heb je een vergelijkbare basisvorm voor mineurakkoorden *O* Als je die twee vormen kent, kun je ineens de akkoordenschema's van vrijwel alle westerse muziek spelen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wormaap schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:30:
[...]
Als je die twee vormen kent, kun je ineens de akkoordenschema's van vrijwel alle westerse muziek spelen :)
Ja, precies dit!

En als je de F (en Bb) in barreevorm kent, dan draai je je hand niet meer om voor een G#, Ab of bijv. Eb-akkoord (en dan liggen de mineur, 7, maj7, etc. varianten ook binnen handbereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Zijn er hier ook mensen met een Ebow?

Ik heb er eentje en ben er an sich tevreden over, behalve over het knopje. Die is (bij mij althans) nogal "lam". Net iets te makkelijk over te zetten. Alsin, als ik hem weer opberg (in het meegeleverde zakje) zet ik vaak ongemerkt de knop weer op aan waardoor het me al meerdere keren is overkomen dat ik de Ebow daarna leeg aantref. Hoe gaan jullie daarmee om?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:50:

Ik heb er eentje en ben er an sich tevreden over, behalve over het knopje. Die is (bij mij althans) nogal "lam". Net iets te makkelijk over te zetten. Alsin, als ik hem weer opberg (in het meegeleverde zakje) zet ik vaak ongemerkt de knop weer op aan waardoor het me al meerdere keren is overkomen dat ik de Ebow daarna leeg aantref. Hoe gaan jullie daarmee om?
Ongeacht welk apparaat dit gedrag vertoont, is de bandbreedte van mijn omgang alles tussen zuchtend, hoofdschuddend een vervangende batterij zoeken, erachter komen dat ik van dat specifieke type er geen meer heb, en dan in toenemende boosheid óf een spoedbestelling of -aankoop doen, of het onderhavige apparaat weer even hoofdschuddend opbergen. Ergens in dat proces kan ik - contextgebonden - wellicht een woedeaanval krijgen, waarbij de nodige krachttermen worden gebezigd.

Komt veel voor bij:
  • (clip-on) stemapparaten
  • (inbouw) stemapparaten
Die dingen zien altijd kans om na een minimum aan gebruik tóch de batterij leeg te trekken. Notoir: klankgat-stemapparaten.

Is eigenlijk net zoiets als printers. Altijd toner op, papier op, vastlopers, etc.

Overigens wordt het gefoeter vandaag de dag meestal in de kiem gesmoord doordat ik aan fatsoenlijk voorraadbeheer pleeg te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2022 15:16 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Omdat ik tegenwoordig eigenlijk meestal 's-avonds laat speel met koptelefoon op, vond ik de Blackstar Beam toch wat beperkt. Ik heb geen pc staan in de kamer waar al mijn spullen staan dus kan niet echt veel instellen.
Dat gecombineerd met GAS :) zorgde ervoor dat ik afgelopen weekend een Positive Grid Spark gekocht heb.
Mijn vader wilde even naar de winkel toe met wat vragen over zijn nieuwe keyboard, dus ik stond even wat op de gitaarafdeling te kijken...
Leuk ding wel, en prima in te stellen via de app. Prima oefenversterker mocht iemand nog wat leuks zoeken om thuis wat aan te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:29
Heeft iemand toevallig nog een BAX code liggen?

Ik wil iets doms gaan doen, of juist niet. Maar als daar nog wat van de prijs af kan zou wel prettig zijn.

Het voelt wel fout om te bietsen voor een code -O-

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitarist schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:50:

Niemand hier heeft een Ebow..? :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 11:10

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:29:
[...]

Weinig mensen die nummers van U2 of Kane spelen :+

Waiting on the world to change

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:22:
[...]

}:|

_O-

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

hneel

denkt er het zijne van

Weer eens verder gegaan met Justin Guitar. Ik was nu naar het stukje over blues bending en licks aan het kijken. Aan dat benden had ik me totnutoe nog niet gewaagd. Maar het maakt toch wel een groot verschil tussen hakkelend noot voor noot aanslaan of het allemaal vloeiend doen. Verschil tussen beginner en gevorderde, zeg maar.
Ook wat hij over licks zei vond ik wel goed gevonden: Volgens hem ging het erover dat je met je gitaarspel als het ware iets aan de luisteraar wil vertellen. En losse noten zijn dan als letters en licks als woorden. Zo had ik het nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:22:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 00:30
Gitarist schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:29:
[...]

Ik heb er één, inclusief lam knopje :). Als ik hem niet gebruik leg ik hem gewoon op mijn versterker met het lampje zichtbaar zodat ik kan zien dat hij uit is. Eigenlijk nooit problemen mee gehad maar ze hadden inderdaad beter de off-positie geheel links of rechts kunnen doen i.p.v. in het midden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Edgenumber
:+ Toch wel knap hoor, hoe zo'n onbekende als David Bowie een cover doet van een nummer van Kane. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:09

MsD

m0ridin schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:15:
Hmmm, hier mensen ervaring met elektronica en solderen enzo?

Ik (oa) heb een Gibson SG special faded... Deze had (vooral icm mijn Quilter Superblock UK) nogal wat hum issues op de bridge pickup, op de neck pickup was het een stuk minder. Dit leek een brakke soldeerverbinding te zijn op de volume pot, deze gefixed en het is wel verbeterd (en nu hetzelfde ongeacht de pickup).

Het is hetzelfde op de SG, mijn Les Paul en een richwood (hebben humbuckers)... Minder heftig op mijn strats.

Wanneer ik de oorspronkelijke voeding op een geaard stopcontact gebruik is het een stuk beter (maar dan gaat de quilter heel snel heel hard). Ik heb ook een spot1 9v, niet geaard, dan is het weer heftiger en als ik een losse powerbank gebruik (dus niet in het stopcontact) is het (zo goed als) helemaal weg. Alleen als ik gain en volume dan goed opendraai hoor je nog licht iets... Heeft dus ook met stopcontact/hoofdstroomnet te maken.

Ik woon in een oude flat dus amper tot geen geaarde stopcontacten (alleen in de keuken), dat helpt niet echt.

Concrete vragen dus:

1. Zijn er nog andere dingen die ik kan checken/proberen?
2. Is hier uberhaupt iets aan te doen
3. ZIjn er manieren om de solderingen/etc te checken in een circuit?

Ik heb een multimeter met continuity dus kan dat wel testen maar ook een brakke soldeerverbinding, maar wel intact, levert hier gewoon 'succes' op natuurlijk. Kan de pots, pickups, etc qua weerstand meten. Maar vooral of het circuit dus 'ok' is?

Hoop dat t enigzins duidelijk is ;)
Wat een rotprobleem. Aarding blijft lastig.

Ik zou met zoiets eens gewoon bij een gitaarshop langs gaan, die hebben wel wat ervaring met dit soort dingen.
Zoals ik het nu zie is er een voeding die niet fijn is maar dat denk ik alleen maar..

Als al je gitaren er last van hebben ligt het aan je pedalen, anders aan je gitaar 😉

Je zou een draadje aan het chassis van je pedalen kunnen maken wat je aan je cv buizen knoopt? Dus een aarde maken?

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 12:31
MsD schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:12:
[...]

Wat een rotprobleem. Aarding blijft lastig.

Ik zou met zoiets eens gewoon bij een gitaarshop langs gaan, die hebben wel wat ervaring met dit soort dingen.
Zoals ik het nu zie is er een voeding die niet fijn is maar dat denk ik alleen maar..

Als al je gitaren er last van hebben ligt het aan je pedalen, anders aan je gitaar 😉

Je zou een draadje aan het chassis van je pedalen kunnen maken wat je aan je cv buizen knoopt? Dus een aarde maken?

My 2 cents.

Ik ben gewoon weer terug gegaan naar mn andere setup (Vox MV50 clean, distortion en reverb pedaaltje) en laat het zo maar. Is een aarde dingetje idd vooral en die amp is daar blijkbaar ERG gevoelig voor. Draadje naar cv buizen heb ik eerder over gelezen maar is eigenlijk best gevaarlijk dus daar begin ik maar niet aan... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 07:19

cooper_s1

MINI's rule

Ik heb in mijn heel veel goedkopere Behringer iAxe de holte waarin de pickups hangen voorzien van kopertape om zo een kooi van Faraday te bewerkstelligen. Ook de achterkant van de slagplaat.Ik heb de kopertape/folie wat je gewoon aan kan solderen met een draad verbonden aan de min aansluiting van de jackplug. Toen was bij mij de 50 Hz van de voeding bijna weg... het is even een klusje maar werkt bijzonder goed vind ik.
De kopertape kan je bij bijvoorbeeld Conrad vinden en wordt gebruikt om slakken te weren, die willen daar niet overheen kruipen blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
cooper_s1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:22:
Ik heb in mijn heel veel goedkopere Behringer iAxe de holte waarin de pickups hangen voorzien van kopertape om zo een kooi van Faraday te bewerkstelligen. Ook de achterkant van de slagplaat.Ik heb de kopertape/folie wat je gewoon aan kan solderen met een draad verbonden aan de min aansluiting van de jackplug. Toen was bij mij de 50 Hz van de voeding bijna weg... het is even een klusje maar werkt bijzonder goed vind ik.
De kopertape kan je bij bijvoorbeeld Conrad vinden en wordt gebruikt om slakken te weren, die willen daar niet overheen kruipen blijkt.
Extragratisch voordeel: geen langzame noten meer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@cooper_s1

Hmmm, heb mn tele wel geshield maar dacht dat je dat echt super grondig moest doen omdat t anders niet zou werken? MAar het overwegen waard, wil alleen niet teveel klooien met die SG, beetje zonde als t mis gaat :P

Voor nu laat ik het dus toch maar evne zoals het is, de workaround is prima voor me voor nu, maar mocht het toch weer gaan kriebelen dan is het zeker een optie!

[ Voor 26% gewijzigd door m0ridin op 18-11-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

m0ridin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:18:
@cooper_s1

Hmmm, heb mn tele wel geshield maar dacht dat je dat echt super grondig moest doen omdat t anders niet zou werken? MAar het overwegen waard, wil alleen niet teveel klooien met die SG, beetje zonde als t mis gaat :P

Voor nu laat ik het dus toch maar evne zoals het is, de workaround is prima voor me voor nu, maar mocht het toch weer gaan kriebelen dan is het zeker een optie!
Als je alles netjes loshaalt dan wel losschroeft kan er weinig misgaan toch? Het is geen rocket science..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edgenumber
@m0ridin
Bij shielding moet je wel op een aantal zaken letten.

Een kooi van Faraday met gaten er in heeft geen of verminderd nut. Bij mijn gitaar gaat de bekabeling vanuit de holte waar de pickups in zitten door een rond boor gat naar waar de jack zit. Als ik wil shielden zal ik dus ook dat boorgat moeten shielden. Anders heb ik een Faraday kooi met twee draden er uit die toch weer als antenne werken en storingen op kunnen vangen. Je moet dus goed kijken wat voor jou handiger is shielding tapen op shieling verf.

Niet alle koper tape is geschikt als shielding tape. Er is koper tape te koop waarvan de plak laag niet geleidend is. Als je dan twee strookjes deel over elkaar heen plak zijn deze door de plaklaag van elkaar geisoleerd waardoor de stroom niet word afgevoerd. En als je pech heb ben je zelfs een condensator aan het bouwen die de problemen verergerd. Je kan van de tape een randje omvouwen. Of goed opletten welke tape je koop, dat deze ook een geleidende plaklaag heeft.

Verder is het informatief om te weten of dat dit probleem altijd al zo is geweest of dat dit op een gegeven moment ontstaan is. Connecties kunnen falen, voedingen kunnen de geest geven. Of er kunnen elders storingsbronnen bij gekomen zijn. Dat een apparaat elders in huis storing veroorzaakt en dat het ongemerkt de voeding van bijv. je laptop blijkt te zijn, een aliexpress led lampje, enz.

Is het probleem er ook als je alle andere stekkers van apparatuur er uit trek? Is het dan weg, steek ze er een voor een weer in todat het probleem terug is. Doe het zelfde met je led verlichting of oude TL verlichting.

Ik maak er uit op dat de problemen zijn rond iets wat een 9v voeding gebruikt, iets van een pedaal? Hoe is het zonder pedaal en hoe is het met een ander pedaal. Voor dat je gitaar uit elkaar ligt en het blijkt je pedaal te zijn.

Vebindingen in je gitaar kan je doormeten met een goede voltmeter. Koop er ook eentje die ook krododillen bekjes heeft anders kom je altijd handen te kort. En anders kan je met een simpel soldeer stationnetje en soldeer van de bouwmarkt ook alle verbindingen nalopen. Of breng hem inderdaad weg naar iemand die ook meteen wat kan vervangen als het kapot blijkt te zijn. Want als bijv. je potmeter kapot is moet je die ook weer gaan bestellen en een goede technicus heeft die op voorraad.

Je geeft aan in je flat wel randaarde wcd's te hebben. Je kan met een trekveer en een rollen 2,5mm draad een aarddraad naar het gewenste stopcontact brengen. Nieuw randaarde wcdtje er op en aansluiten op de aardrail in de meterkast. Weest er wel van overtuigd dat dit binnen je kennis en kunde valt want het blijft electra. Zoals @hneel mij terrecht op wijst inderdaad alle draden tegelijk vervangen. Met een draad die langs de bestaande draden getrokken word heb je kans op beschadiging van de isolatie door wrijving. En beschadigde isolatie = brandgevaarlijk. Dank @hneel

Aarden op de waterleiding/radiator is inderdaad niet de bedoelling. Enerzijds kan je een circuit creëren waarbij je de waterleiding of CV onder stroom zet en zeker in een oudere flat lopen die direct door naar de buren. En waterleidingen/radiatoren zijn tegenwoordig niet meer geschikt voor te aarden. Nieuw is tegenwoordig vrijwel geheel kunststof. Maar ook in nog metalen systemen komt steeds meer kunststof voor. Door vervanging en onderhoud worden er steeds vaker kunststof onderdelen gebruikt waardoor secties geïsoleerd ten opzichte van elkaar raken. Hierdoor vloeit de spanning niet meer weg naar aarde maar blijft op die sectie staan. Ook in oude systemen zoals in jouw flat zitten er vrijwel zeker plastic isolerende secties als gevolg van vervanging op reparaties in der loop der jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgenumber op 18-11-2022 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Edgenumber schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:58:
Je geeft aan in je flat wel randaarde wcd's te hebben. Je kan met een trekveer en een rol groen/geel 2,5mm draad een aarddraad naar het gewenste stopcontact brengen. Nieuw randaarde wcdtje er op en aansluiten op de aardrail in de meterkast. Weest er wel van overtuigd dat dit binnen je kennis en kunde valt want het blijft electra.
offtopic:
Wel altijd alle draden tegelijk vervangen. Nooit er 1 bij doen en de oude laten zitten. Dan loop je kans op beschadiging van de isolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 00:45
Edgenumber schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:58:
@m0ridin
Bij shielding moet je wel op een aantal zaken letten.
*knip*
Mooie post d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Vwb de kopertape die ik gebruikt heb, ik heb de stukken aan elkaar geleidend gemaakt door een stukje draad tussen de stukken erop te solderen... en het boorgat heb ik inderdaad ook geshield.. bij mijn gitaar scheelde het in elk geval enorm... Ik heb nog een 2de iAxe en die ga ik ook zo shielden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 17:06
Misschien een rare vraag/situatie, maar ik zou graag de functionaliteit van een loop pedaal nabootsen met mijn PC en ben op zoek naar informatie hierover.

Ik zal wat meer context geven:
- ik speel vaak via mijn klassieke setup van gitaarversterker + loop pedaal
- ik vind het fijn en uitdagend om precies op het goede moment op dat pedaal te stampen,
ik leer bij op ritmisch vlak en experimenteer met verschillende ideeën.
- daarnaast heb ik ook een PC met Focusrite 2i2 interface + Reaper als DAW software (en een pakket van Bias FX met een aantal VST amps/effecten).

Ik kan natuurlijk lijntjes opnemen met Reaper en die vervolgens bewerken en in loop afspelen,
maar ik mis wel het voordeel dat een pedaal mij biedt (nl. doorwerken, zonder interventies met toetsenbord/muis).

Ik ben dus op zoek naar een manier om Reaper aan te sturen zodanig dat dit in de basis werkt als
mijn loop pedaal, ik wil kunnen starten/stoppen (eventueel spelen wat ik reeds heb opgenomen) zonder
dat ik naar mijn toetsenbord/muis moet grijpen.

Iemand tips hoe ik dit kan bewerkstelligen? Ik vermoed dat ik naar MIDI apparatuur moet gaan kijken,
maar ik heb geen flauw idee wat/hoe/wie/waar/wanneer...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:09

MsD

Kapoen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:25:
Misschien een rare vraag/situatie, maar ik zou graag de functionaliteit van een loop pedaal nabootsen met mijn PC en ben op zoek naar informatie hierover.

Ik zal wat meer context geven:
- ik speel vaak via mijn klassieke setup van gitaarversterker + loop pedaal
- ik vind het fijn en uitdagend om precies op het goede moment op dat pedaal te stampen,
ik leer bij op ritmisch vlak en experimenteer met verschillende ideeën.
- daarnaast heb ik ook een PC met Focusrite 2i2 interface + Reaper als DAW software (en een pakket van Bias FX met een aantal VST amps/effecten).

Ik kan natuurlijk lijntjes opnemen met Reaper en die vervolgens bewerken en in loop afspelen,
maar ik mis wel het voordeel dat een pedaal mij biedt (nl. doorwerken, zonder interventies met toetsenbord/muis).

Ik ben dus op zoek naar een manier om Reaper aan te sturen zodanig dat dit in de basis werkt als
mijn loop pedaal, ik wil kunnen starten/stoppen (eventueel spelen wat ik reeds heb opgenomen) zonder
dat ik naar mijn toetsenbord/muis moet grijpen.

Iemand tips hoe ik dit kan bewerkstelligen? Ik vermoed dat ik naar MIDI apparatuur moet gaan kijken,
maar ik heb geen flauw idee wat/hoe/wie/waar/wanneer...
el cheapo ? koop een extra toetsenbord bij de action en leg die op de grond. kan je met je teen de spatiebalk intrappen :)

usb foot switch, Ali staat er vol mee, 15€ ofzo en je bent er wel. Reaper is behoorlijk makkelijk in te stellen om hiermee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
MsD schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:21:
[...]

el cheapo ? koop een extra toetsenbord bij de action en leg die op de grond. kan je met je teen de spatiebalk intrappen :)
Ik vrees dat mijn tenen te lang zijn hiervoor :P
usb foot switch, Ali staat er vol mee, 15€ ofzo en je bent er wel. Reaper is behoorlijk makkelijk in te stellen om hiermee om te gaan.
Dit is inderdaad de tip die ik nodig had. Ik heb ondertussen een paar tutorials bekeken en je kan Reaper op allerlei manieren koppelen aan externe controllers, ook USB apparatuur hoort daar bij.

Gelukkig dat je ook aangaf dat het via AliExpress (ea.) te vinden is, want bij Thomann/Musicstore/... zijn zo'n (midi) pedalen pokkeduur 8)7

Bedankt voor de input _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 20-11-2022 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Dit is leuk om te zien en te horen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Edgenumber thanks voor de zeer uitgebreide reactie nog! Ik ga er morgen, vanaf de laptop, wat meer op in... Vanaf de telefoon iets minder handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-10 21:35
Misschien een rare vraag, maar zijn er ook tips om in het achterhoofd te houden als je een gitaar wilt verkopen en je er een beetje een fatsoenlijke prijs voor wilt hebben? Qua timing denk ik aan "wanneer mensen hun 13e maand hebben", maar opties waarbij ik niet met particulieren hoef te handelen vind ik ook wel het overwegen waard.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:35:
Misschien een rare vraag, maar zijn er ook tips om in het achterhoofd te houden als je een gitaar wilt verkopen en je er een beetje een fatsoenlijke prijs voor wilt hebben? Qua timing denk ik aan "wanneer mensen hun 13e maand hebben", maar opties waarbij ik niet met particulieren hoef te handelen vind ik ook wel het overwegen waard.
Vlak voor de feestdagen, etc. ;)

Goed verhaal, genoeg duidelijke eerlijke informatie, beetje humor mag, en vooral aangeven dat je onzinbiedingen negeert.

Dat is wat ik doe. En het werkt, voor wat mijn eigen advertenties betreft.

@Bananenplant ter inspiratie: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 22-11-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Wat @Ramzzz zegt, en duidelijke fotos (met alle eventuele 'kritiekpuntjes', wat jij het benoemen niet waard vindt kan voor een ander reden tot zeuren zijn).

Verder vooral niet teveel tijd en aandacht steken in reacties/mensen waar al snel duidelijk is of het prettig/reeel is, vooral op Marktplaats een goede richtlijn ;)

Heb zelf eigenlijk nooit gezeik gehad met particulieren, reele prijzen, eerlijke uitleg, kunnn laten testen, etc.

@Edgenumber

En hier even een uitgebreidere reactie!

Ik moet even overwegen of ik hier wel veel tijd en gedoe in wil steken, de huidige setup is prima en fijn dus de andere optie zou zijn die Quilter Superblock maar in de verkoop te doen (of te wachten tot ik een huis kan kopen MET geaarde stopcontacten ;) ).

Zal wel nog eens een testronde gaan doen, ik heb idd een geaard stopcontact in de keuken en de originele adapter die bij die superblock zit (19V) heeft een geaarde stekker. Die combi werkt volgens mij prima, maar je kan de superblock ook op een 9v stompbox voeding aansluiten en als ik dat doe (deze heeft dat geen geaarde stekker) is het brom-fest.

Shielden op mijn Telecaster had wel effect, volgens mij heb ik dat toen netjes en vrij grondig gedaan maar dat is alweer even geleden dus eerlijk gezegd niet echt meer een idee. Heb destijds ook kopertape gekocht, maar weer geen idee hoe goed het was (en misschien dat ik zelfs aluminiumfolie heb gebruikt voor die tele).

Ik heb de superblock trouwens een half jaar geleden gekocht (man, ik zie dat dat ding ook nog eens 65 euro duurder is geworden... de inflatie is echt bizar!), mijn main gitaar is een fender strat en daar merkte ik veel minder van het gebrom. Ook is mijn gitaarspelen met pieken en vooral dalen gemoeid, oftewel best een tijd niets meer gedaan met de gitaar na aanschaf van dat ding en nu dus weer opgepakt waarbij het me echt op begon te vallen (icm de SG).

Draden doortrekken ed ga ik niet aan beginnen, niet handig genoeg en zit hopelijk niet nog heel lang in deze huurwoning... Verbindingen doormeten heb ik (soort van) gedaan met een multimeter, maar meer op basis van continuiteit/weerstand en de pots/pickups gemeten. Leek allemaal in orde.

Al met al, voor nu laat ik het zo maar.. geen behoefte aan teveel geklooi, hoewel ik nog eens goed zal testen (en opschrijven!) wat verschillende combinaties voor effect hebben zodat ik in ieder geval weet wat het probleem is. Misschien in de kerstvakantie dan eens verder in duiken... Nu gewoon lekker leren/spelen op de huidige setup ;)

[ Voor 53% gewijzigd door m0ridin op 22-11-2022 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:53
Klinkt misschien snobbig.. Maar hangt er deels vanaf in welke prijsklasse deze gitaar valt.

Ik heb veel gitaren verkocht en gek genoeg, hoe duurder hoe minder gedoe (er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen).

Vakantiegeld en 13e maand enz heb ik nooit echt wat van gemerkt. Dagen van de week schelen wel. Ik zet hem er vaak op donderdag op marktplaats en koop dan op vrijdag een 3 dagen top advertentie, kost een tientje ongeveer maar werkt wel echt.

Wees duidelijk in jouw advertentie. Mijn eerste advertenties maakte ik een heel boekwerk van. Is meestal overbodig. Wees duidelijk over de staat van de gitaar en hoe je biedingen wil ontvangen.

Edit: oja, duidelijke foto's. Als je hem door een derde partij laat verkopen, verwacht dat 30-40% minder opbrengst. Tenzij het een exclusieve vintage gitaar is. Een fender, Gibson Martin etc verkoopt erg makkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door anie op 22-11-2022 17:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moechy
Ik verkoop geen gitaren, ik breid mijn collectie alleen maar meer uit 😅

Basgitaar heb ik wel verkocht en die was eigenlijk op een klein weekje meteen weg.
Was wel onderkant markt (100 - 200 euro categorie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:43:
[...]

Klinkt misschien snobbig.. Maar hangt er deels vanaf in welke prijsklasse deze gitaar valt.

Ik heb veel gitaren verkocht en gek genoeg, hoe duurder hoe minder gedoe (er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen).

Vakantiegeld en 13e maand enz heb ik nooit echt wat van gemerkt. Dagen van de week schelen wel. Ik zet hem er vaak op donderdag op marktplaats en koop dan op vrijdag een 3 dagen top advertentie, kost een tientje ongeveer maar werkt wel echt.

Wees duidelijk in jouw advertentie. Mijn eerste advertenties maakte ik een heel boekwerk van. Is meestal overbodig. Wees duidelijk over de staat van de gitaar en hoe je biedingen wil ontvangen.

Edit: oja, duidelijke foto's. Als je hem door een derde partij laat verkopen, verwacht dat 30-40% minder opbrengst. Tenzij het een exclusieve vintage gitaar is. Een fender, Gibson Martin etc verkoopt erg makkelijk.
Ik heb voor het eerst een 'dagtopper' gekocht om het proces te versnellen. Werkte wel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wormaap
Pfff, zo ben je telkens aan het roepen dat je volledig digitaal bent gegaan, zo kom je een leuke aanbieding tegen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4A0PsBYzRuoULvtaCVNn_QmY8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sN27INAKl9cBOGOTe19qFTEp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:09:
Pfff, zo ben je telkens aan het roepen dat je volledig digitaal bent gegaan, zo kom je een leuke aanbieding tegen :+

[Afbeelding]
Geen schande hoor, je ‘bloody obvious’ ongelijk toegeven. :+

Dit is een versterker waar niemand zich voor hoeft te schamen, fan-tas-tisch. d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 23-11-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Wormaap die banaan gaat niet lang meer mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maar de schaal is nu wel duidelijk. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:23:
[...]

Maar de schaal is nu wel duidelijk. :+
De fruitschaal mist in dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:06
Geen echte Black Friday deals in NL? In de UK zijn de PRS SE hollowbodies 40% afgeprijsd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-10 16:33
Linkser schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:42:
Geen echte Black Friday deals in NL? In de UK zijn de PRS SE hollowbodies 40% afgeprijsd…
Nee het is redelijk "ruk" met de BF aanbiedingen...
Of alleen op "geselecteerde" producten. Ik ben nog steeds op zoek naar een Darkglass Alpha-Omega (mogelijk omicron), maar die blijven nog altijd op de vaste prijs hangen... :/

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 10:02
Nu het opnieuw opgelaaide gitaar virus hardnekkig blijkt te zijn wil ik mijn gitaren eens goed laten afstellen. Iemand een tip voor regio Eindhoven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Jaspervl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:08:
Nu het opnieuw opgelaaide gitaar virus hardnekkig blijkt te zijn wil ik mijn gitaren eens goed laten afstellen. Iemand een tip voor regio Eindhoven?
Vind ik lastig. Ik heb in het verleden werk laten doen bij https://www.guitarking.nl/ in Boekel, en https://www.letsplayguitarcenter.nl/ in EHV.

Beiden helaas niet 100% naar tevredenheid, maar ook niet extreem slecht ofzo. Maar je wilt het eigenlijk perfect. Bij beiden zou ik nog wel eens langs durven, maar dan wel onder de voorwaarde dat ik hele expliciete duidelijke afspraken maak met de reperateur en ook precies mijn wensen aangeef. Dingen in het midden laten is vragen om onduidelijkheid en ongewenste resultaten IMO.

Ik zie dat in Ehv ook dit zit: https://www.rockcityguitarservice.nl/

Maar dat lijkt me redelijk nieuw, in ieder geval ik ken het niet. Staat wel dat het een luthier en ex-medewerker van EMI is (blast from the past maar dat was een fijne winkel) dus wellicht die eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaspervl
KnoxNL schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:14:
[...]

Vind ik lastig. Ik heb in het verleden werk laten doen bij https://www.guitarking.nl/ in Boekel, en https://www.letsplayguitarcenter.nl/ in EHV.

Beiden helaas niet 100% naar tevredenheid, maar ook niet extreem slecht ofzo. Maar je wilt het eigenlijk perfect. Bij beiden zou ik nog wel eens langs durven, maar dan wel onder de voorwaarde dat ik hele expliciete duidelijke afspraken maak met de reperateur en ook precies mijn wensen aangeef. Dingen in het midden laten is vragen om onduidelijkheid en ongewenste resultaten IMO.

Ik zie dat in Ehv ook dit zit: https://www.rockcityguitarservice.nl/

Maar dat lijkt me redelijk nieuw, in ieder geval ik ken het niet. Staat wel dat het een luthier en ex-medewerker van EMI is (blast from the past maar dat was een fijne winkel) dus wellicht die eens proberen.
Wow, dat is een snelle reactie. Kijk, daar heb ik wat aan! Mijn SG is tijdens mijn niet aktieve periode aan komen waaien (mijn vader stopte met spelen). Zal ik die eerst eens laten afstellen voordat ik mijn vertrouwde strat breng (flink veel ramen voor gewassen als tiener ;) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
Volgens mij zijn er de laatste tijd best wat beginners aangeschoven die hun weg aan het zoeken zijn qua lesstructuur. Ik zag een aanbieding voor een online lesprogramma in het Nederlands bij onlinemuziekcursus.nl

https://onlinemuziekcursus.nl/cursussen-bfcm/

Nu tijdens black Friday weekend voor een tientje. Ik denk dat je voor dit geld niet kan tobben. Ik heb zelf de basgitaar lessen aangeschaft en net heerlijk een uurtje gepingeld met mijn nieuwe bas.

Ik heb overigens geen enkel belang bij deze website

[ Voor 5% gewijzigd door anie op 26-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
anie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:00:
Volgens mij zijn er de laatste tijd best wat beginners aangeschoven die hun weg aan het zoeken zijn qua lesstructuur. Ik zag een aanbieding voor een online lesprogramma in het Nederlands bij onlinemuziekcursus.nl

https://onlinemuziekcursus.nl/cursussen-bfcm/

Nu tijdens black Friday weekend voor een tientje. Ik denk dat je voor dit geld niet kan tobben. Ik heb zelf de basgitaar lessen aangeschaft en net heerlijk een uurtje gepingeld met mijn nieuwe bas.

Ik heb overigens geen enkel belang bij deze website
Ik zie de aanbieding niet. Heb je misschien een linkje?
Voor een tientje leuk om de gitaarversie eens te proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door Teleluvr op 26-11-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
Teleluvr schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:06:
[...]

Ik zie de aanbieding niet. Heb je misschien een linkje?

Mooie edit... :)
BLACK FRIDAY DEAL:
Elke muziekcursus nu 10,- Euro per stuk (normale prijs 47,- per stuk).

Gebruik code: Black22FR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 22:46
Oh, had er weer eens last van, G.A.S.
Ditmaal met een "goede' reden. Mijn goedkope tuner, gekregen bij de gitaar, gaf de geest.
Na een rondje op het www kwam ik op deze uit: D'addario Nexxus 360 Tuner. Net uit de brievenbus gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://d1aeri3ty3izns.cloudfront.net/media/79/795819/1200/preview.jpg
Vergeleken met mijn oude een groot verschil.
Helder display, net gebruikt in het zonlicht hier in de kamer, prima af te lezen.
Snel met het weergeven van de pitch en oplaadbaar. Geen geklooi meer met de CR2032 knoopcel die altijd leeg was.
Handig ook is dat je het display 360 graden kan draaien.

apollo13

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:58:
Oh, had er weer eens last van, G.A.S.
Ditmaal met een "goede' reden. Mijn goedkope tuner, gekregen bij de gitaar, gaf de geest.
Na een rondje op het www kwam ik op deze uit: D'addario Nexxus 360 Tuner. Net uit de brievenbus gehaald.
[Afbeelding]
Vergeleken met mijn oude een groot verschil.
Helder display, net gebruikt in het zonlicht hier in de kamer, prima af te lezen.
Snel met het weergeven van de pitch en oplaadbaar. Geen geklooi meer met de CR2032 knoopcel die altijd leeg was.
Handig ook is dat je het display 360 graden kan draaien.
CR2032 zijn het werk van de duivel! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 22:46
Ramzzz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:21:
[...]

CR2032 zijn het werk van de duivel! :(
Wil je er over praten Ramzzz >:) ?

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:57:
[...]

Ongeacht welk apparaat dit gedrag vertoont, is de bandbreedte van mijn omgang alles tussen zuchtend, hoofdschuddend een vervangende batterij zoeken, erachter komen dat ik van dat specifieke type er geen meer heb, en dan in toenemende boosheid óf een spoedbestelling of -aankoop doen, of het onderhavige apparaat weer even hoofdschuddend opbergen. Ergens in dat proces kan ik - contextgebonden - wellicht een woedeaanval krijgen, waarbij de nodige krachttermen worden gebezigd.

Komt veel voor bij:
  • (clip-on) stemapparaten
  • (inbouw) stemapparaten
Die dingen zien altijd kans om na een minimum aan gebruik tóch de batterij leeg te trekken. Notoir: klankgat-stemapparaten.

Is eigenlijk net zoiets als printers. Altijd toner op, papier op, vastlopers, etc.

Overigens wordt het gefoeter vandaag de dag meestal in de kiem gesmoord doordat ik aan fatsoenlijk voorraadbeheer pleeg te doen.
^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Had ik voorgenomen dinsdag a.s naar LL Music in Maaseik te gaan om een gitaar en versterker te gaan aanschaffen, zie ik net dat ze dicht zijn tot 5-12.

Iemand nog een andere goede tip voor omstreken Maastricht (tot een straal van 75 kilometer ofzo).

Het zou een Sinterklaas cadeau aan mezelf zijn, maar ik kan het ons dochtertje moeilijk uitleggen dat ik niks krijg :D

BluesLee bekend hier?
Let's play Guitar in Eindhoven? Heel veel positieve recensies, maar een website uit het jaar kruik. Geen idee wat ik daar kan verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Dean Martin op 27-11-2022 11:57 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dean Martin schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:38:
Had ik voorgenomen dinsdag a.s naar LL Music in Maaseik te gaan om een gitaar en versterker te gaan aanschaffen, zie ik net dat ze dicht zijn tot 5-12.

Iemand nog een andere goede tip voor omstreken Maastricht (tot een straal van 75 kilometer ofzo).

Het zou een Sinterklaas cadeau aan mezelf zijn, maar ik kan het ons dochtertje moeilijk uitleggen dat ik niks krijg :D

BluesLee bekend hier?
Let's play Guitar in Eindhoven? Heel veel positieve recensies, maar een website uit het jaar kruik. Geen idee wat ik daar kan verwachten.
@Wormaap is de vaste klant van LL.

Zij die gaan, veel plezier op de meet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Teleluvr schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:52:
[...]

@Wormaap is de vaste klant van LL.

Zij die gaan, veel plezier op de meet!
De meet gaat door een aantal afmeldingen niet door helaas, dus we gaan een nieuwe plannen.

En bij LL ben ik inderdaad vaste klant. Na een niet-zo-goede ervaring laatst had ik even mijn twijfels, maar het is allemaal netjes afgehandeld dus ik kan hem blijven aanraden :)
Een van mijn gitaren heeft daar enorm lang gelegen voor onderhoud. En toen ik hem terug kreeg was het vlakken en ronden van de frets zo slecht gedaan dat ik'm naar een ander heb gebracht om het opnieuw te doen. Daarna heb ik contact opgenomen met Luc om dat te bespreken en uiteindelijk heb ik de kosten van het nieuwe fretwerk van'm teruggekregen en met nog wat extra korting ingezet op de Victory set die ik hierboven heb laten zien. Daarbij had'ie er alle begrip voor dat ik zonder overleg al naar iemand anders was geweest zonder hem de kans te geven om er zelf wat aan te doen.

BluesLee ken ik verder niet. Maar als ik op de site al zie dat ze 829€ vragen voor een Player Strat, dan weet ik ook niet of ik er veel aan mis :+

Er is ook nog Lyana in Stein. Niet het allerbreedste assortiment, maar wel een prettige zaak die ook wel wat leuke dingen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dean Martin schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:38:

BluesLee bekend hier?
Lets Play heb ik hierboven pas nog wat over geschreven irt onderhoud/werkzaamheden.

Verder is het wel een heel leuke winkel met enthousiaste vakidioten.
Het assortiment is wel echt heel beperkt, qua selectie in merken etc. Het ligt er dus echt aan wat je zoekt of ik het je kan aanraden of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
Dinsdag is het zover. De veiling van keymusic 😁

Ik hoop echt een leuke 20w head en 2x12 cabinet te scoren. (Marshall/blackstar)

Veiling is opgeschoven naar 6/12 zie ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Moechy op 29-11-2022 06:52 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Nou, uiteindelijk ben ik bij een vriend terecht gekomen die een aantal gitaren heeft staan waar ik eens op heb gespeeld (zover ik dat kan).

Uiteindelijk vond ik de Gretsch G5426 het fijnste (zonder meteen een paar duizend stuk te slaan op een Gibson), en ik las achteraf ook prima recensies. Deze dus besteld....

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0267/3249/4934/products/gretsch_g5426_electromatic_silver_metallic-3_2048x2048.jpg?v=1634396983

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 28-11-2022 15:48 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Zo das een mooie plank! 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Nice, wat voor versterker neem je er bij. Moest toch een beetje netjes in de huiskamer passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Edgenumber schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:50:
Nice, wat voor versterker neem je er bij. Moest toch een beetje netjes in de huiskamer passen?
Een dikke 4x12 Cab ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
De Sint is vroeg! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl4OZy43wixXFJuw2iDYwZBxAUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fi2BiZRvri2QIdLV6aJBOHUA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNz3ZsD2Svk_FDTRFVjcDdpA2To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDtsvvvV0bGFBzSwEayhIHuk.jpg?f=fotoalbum_large
Oh what a beautiful body! :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYGRvD9gA6xaUbEsx6CpBuWhyD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOY6jh41pGHewrVarelrspqm.jpg?f=fotoalbum_large

Fender©®™Nashville Telecaster replacement body.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 28-11-2022 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dit is toch het mooist denk ik. :+

Afbeeldingslocatie: https://fryerguitars.files.wordpress.com/2018/07/brian-may-live-queen-rig-ac30s-2014.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
Speciaal voor als schoonmoeder op bezoek komt.

WAT ZEG JE?!, IK KAN JE NIET VERSTAAN!!! KAN JE WAT HARDER PRATEN?!!

WAT ???

NEE, HIJ KAN NIET UIT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Klopt inderdaad! Ik heb lang getwijfeld over een Fender Mustang Micro, maar uiteindelijk toch gekozen voor een Fender Frontman 10G. Nog redelijk compact, dus kan in het dressoir opgeborgen worden indien nodig, en klein beginnen doet de vrouw wennen })

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Wat is volgens jullie het makkelijkste Stones nummer om te leren?
En dan zo dicht mogelijk 'recording like'?

Ik ben nu bezig met Satisfaction en Honky Tonk Women, maar is toch net nog iets te hoog gegrepen.
Satisfaction heeft veel verschillende strummings, en wat picking tussen strummen door. Honky Tonk intro riff is vrij pittig...

De strumming secties etc gaan wel prima, maar de licks/riffs...

[ Voor 18% gewijzigd door Dean Martin op 29-11-2022 17:46 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:44:

Ik ben nu bezig met Satisfaction en Honky Tonk Women, maar is toch net nog iets te hoog gegrepen.
Satisfaction heeft veel verschillende strummings, en wat picking tussen strummen door. Honky Tonk intro riff is vrij pittig...

Veel simpeler dan dat wordt het niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:06

Heb je ergens (fysiek) les, zo niet dat heeft mij echt geholpen.
Een goede docent zoekt nummers die bij je niveau passen maar uitdagend zijn en je vaardigheden vergroten.
Dus de context "makkelijkste" is anders voor iedereen.
Voor mij was Old Love van Clapton niet "lastig"; maar voor andere misschien weer wel...
Heb daar weer een hoop akkoorden en patronen uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:03:
[...]

Veel simpeler dan dat wordt het niet…
De strumming niet. Ben ik met je eens. Dat lukt ook prima, echter daar is de volledige intro rif met de barre's etc. Wel uitdagend ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:09:
[...]

Heb je ergens (fysiek) les, zo niet dat heeft mij echt geholpen.
Een goede docent zoekt nummers die bij je niveau passen maar uitdagend zijn en je vaardigheden vergroten.
Dus de context "makkelijkste" is anders voor iedereen.
Voor mij was Old Love van Clapton niet "lastig"; maar voor andere misschien weer wel...
Heb daar weer een hoop akkoorden en patronen uitgehaald.
Tot nu toe niet, maar ben ik inderdaad wel van plan! Ik heb het idee dat ik de techniek ansich wel redelijk beheers (dat wat ik geleerd heb), maar nummers spelen is toch iets anders.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59
Moechy schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:26:
Dinsdag is het zover. De veiling van keymusic 😁

Ik hoop echt een leuke 20w head en 2x12 cabinet te scoren. (Marshall/blackstar)

Veiling is opgeschoven naar 6/12 zie ik.
staan de kavels ook al ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
Nee nog niet, althans hier nog niet https://www.hammertime.be...ain/keymusic-gitaren/2582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Komen idd pas volgende week op 6/12 online.
Ben wel eens benieuwd wat de prijzen gaan zijn eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb het hier eerder gepost, maar in NL zijn er bijna nooit echte aanbiedingen.

Dat zal naar mijn verwachting leiden tot dat de prijzen van gewilde objecten tot net onder de nieuwprijs zullen oplopen als er voldoende belangstelling is.

Ik ga zelf ook bij de toetsen kijken trouwens ivm mijn wens voor een stage piano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:09:
Ik heb het hier eerder gepost, maar in NL zijn er bijna nooit echte aanbiedingen.

Dat zal naar mijn verwachting leiden tot dat de prijzen van gewilde objecten tot net onder de nieuwprijs zullen oplopen als er voldoende belangstelling is.

Ik ga zelf ook bij de toetsen kijken trouwens ivm mijn wens voor een stage piano.
Dit kan ik ook onderschrijven. Heb wel vaker gekeken maar heb eigenlijk maar één echte mooie veilingaanbieding gevonden.

Destijds had je het shop-in-shop concept "Wave World", als onderdeel van Poppeliers. Destijds hadden ze o.a. een vestiging in Rijswijk en die ging sluiten. Daar heb ik destijds een Richwood jazzbas met een Trace Elliot (oefen)basversterker op de kop getikt voor heel weinig. Maar goed, das war einmal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Ik verwacht er ook geen wonderen van. Maar als ik geen nier moet inleveren voor een 2x12 cab en 20w head is het goed 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:09:

Klopt, ik lees regelmatig over best aantrekkelijke aanbiedingen in de VS en het VK, maar in NL blijft het daar gewoon bij achter, ook als je binnen de EU over de grenzen gaat kijken.

Kennelijk is het geen optie (inkoop + BTW en invoerrechten van buiten de EU) of vindt men het marktaandeel wel prima zo. Of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Zijn er hier eigenlijk veel ervaren gitaristen die nog lessen volgen? Ik speel ondertussen op een paar maanden na 20 jaar, waarvan de afgelopen 15 zonder lessen. In die tijd heb ik uiteraard heel veel geleerd. Maar tegelijkertijd merk ik dat er af en toe gaten in mijn kennis en techniek zitten, waar ik graag aan wil werken. En dat stelt natuurlijk wat eisen aan een leraar. Nu heb ik ondertussen iemand gevonden waar ik vanaf volgende week terecht kan die wellicht aansluit, maar of dat gaat werken is natuurlijk de grote vraag :)

Hoe doen jullie dit? Hoe worden de lessen vorm gegeven? Is het 'gewoon' de leraar waar je ooit begonnen bent en bij bent blijven hangen, of tussentijds gezocht en gevonden?

Er is natuurlijk ook heel veel online te vinden, en daar worden we tegenwoordig wel echt verwend qua kwaliteit. Dat geeft misschien ook een wat vertekend beeld van wat een leraar allemaal zou moeten doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 30-11-2022 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:56:
Zijn er hier eigenlijk veel ervaren gitaristen die nog lessen volgen? Ik speel ondertussen op een paar maanden na 20 jaar, waarvan de afgelopen 15 zonder lessen. In die tijd heb ik uiteraard heel veel geleerd. Maar tegelijkertijd merk ik dat er af en toe gaten in mijn kennis en techniek zitten, waar ik graag aan wil werken. En dat stelt natuurlijk wat eisen aan een leraar. Nu heb ik ondertussen iemand gevonden waar ik vanaf volgende week terecht kan die wellicht aansluit, maar of dat gaat werken is natuurlijk de grote vraag :)

Hoe doen jullie dit? Hoe worden de lessen vorm gegeven? Is het 'gewoon' de leraar waar je ooit begonnen bent en bij bent blijven hangen, of tussentijds gezocht en gevonden?

Er is natuurlijk ook heel veel online te vinden, en daar worden we tegenwoordig wel echt verwend qua kwaliteit. Dat geeft misschien ook een wat vertekend beeld van wat een leraar allemaal zou moeten doen :)
Ik zei de gek. :w

Ik speel een jaar of 32. En vooral de laatste 10 jaar veel gelest.

Ik heb tweewekelijks les, sinds twee jaar van één van de beste gitaarleraren van ‘t land. Die conservatorium heeft gedaan, zelf uitvoerend musicus is, maar ook muzieklesboeken heeft uitgegeven, en dus ook gewoon 1-op-1 les geeft bij hem thuis.

Hij daagt mij uit, en ik daag hem uit, en baan eindigt dat in een lange jam. Zeer plezierig!

Eén nadeel (maar dat ligt vooral aan mij) is dat ik qua theorie in de praktijk wel bijleer, maar in theorie niet. :+

Ik kan je dus alleen maar voorspelen wat ik denk dat ik heb geleerd, uitleggen lukt me niet. :+

Althans niet op zo’n manier dat je er wat van opsteekt. :+

Wat zeker helpt, is dat we min of meer dezelfde muzieksmaak hebben, en we gaan samen regelmatig naar concerten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2022 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ik volg al even lang les als ik speel (sinds... 2009?), dat heeft voor een deel ook te maken met gemak.
Ik heb telkens geopteerd om in de school waar ik les volg ook te spelen in een combo, dus dan heb ik geen excuus om niet te oefenen :+

Eén van de belangrijkste lessen die ik heb meegepikt in de afgelopen jaren is dat veranderen van leraar en groep voordelen heeft. Ik zat heel goed en comfortabel in mijn vorige school, kwam goed overeen met mijn vorige leraar en medeleerlingen. Elke maandagavond had ik een fijne jam so to speak :)

Los van het uitbreken van de pandemie kreeg ik in die periode te horen dat mijn school wilde stoppen
met de opleiding 'jazzgitaar' omdat ze eerder gericht zijn op klassieke muziek en voor een keuze stonden ivm het uitbreiden van de opleiding jazz/pop/rock. Ze hebben geopteerd om niet de concurrentie aan te gaan met de school waar ik nu les volg (in een naburige gemeente), want dat is één van de grootste JPR scholen in België.

Dus ik heb eerst heel hard gevloekt, me daarna ingeschreven in mijn huidige school en tegenwoordig
ben ik heel blij met die keuze. Mijn nieuwe gitaarleraar heeft een andere visie en motiveert mij op andere manieren dan de vorige (maar nogmaals, ik volgde ook graag les bij hem). Idem voor de combo's waar ik al bij gespeeld heb, omdat de school veel groter is speel ik ook met veel meer mensen en stijlen.

Klassiek gevalletje van comfort zone be damned denk ik :P

[ Voor 52% gewijzigd door Kapoen op 30-11-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:26:
[...]

Klopt, ik lees regelmatig over best aantrekkelijke aanbiedingen in de VS en het VK, maar in NL blijft het daar gewoon bij achter, ook als je binnen de EU over de grenzen gaat kijken.

Kennelijk is het geen optie (inkoop + BTW en invoerrechten van buiten de EU) of vindt men het marktaandeel wel prima zo. Of zoiets.
Een tijdje was Keymusic hier wel perfect voor. Ze hadden een B stock gedeelte op de website die redelijke korting gaf. Ongeveer 3 keer per jaar ging hier dan nog een percentage vanaf, tussen de 20 en 30 procent.

Daar heb ik echt hele mooie deals gescoord. Als ik even snel de toppers opnoem. Een Gibson R9 (custom shop LP) voor 3200, zwarte silver sky voor 1650, mijn Martin HD35 voor 2200 daarnaast nog allerlei hebbendingen en uitprobeersels die ik allemaal voor minimaal dezelfde waarde na een tijdje weer heb verkocht.
Deze gitaren waren trouwens allemaal echt in topstaat.

Van de veiling verwacht ik echt heel weinig. Ik ben geïnteresseerd in de high end kant en de laatste tijd was daar al niet veel meer van op voorraad, en daarmee bedoel ik.. Vrijwel niks. Ook gaan er veel mensen bieden die de voorwaarden en aanvullende kosten niet scherp hebben waardoor het eigenlijk al niet meer interessant is.

In het iets lagere segment zie ik Meibergen Almelo met best wel scherpe deals. Voor service hoef je er niet te zijn maar als je weet wat je zoekt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wormaap schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:56:

Ik speel ongeveer 30 jaar en heb van m'n zevende tot ongeveer 23e levensjaar gitaarles gehad. Toevallig heb ik vorig jaar weer wat lesjes gevolgd bij m'n oude leraar, vooral met als doel om wat (ondertussen) verkeerd aangeleerde gewoontes af te leren. Ik zou nog steeds wel op regelmatige basis lessen willen volgen, maar met m'n huidige drukke leven is les nemen niet zo makkelijk haalbaar en speel ik op mijzelf.

Ik heb bij de lessen vanaf een jaar of 16 (toen ik een beetje een richting en smaak :+ had ontwikkeld) altijd zelf aangegeven wat ik zou willen leren, soms met wat suggesties van m'n leraar. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik van nature wel een vrij brede smaak heb en er dus ook van alles aan bod kwam in de les.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26
Hebben jullie al gezien dat thoman de 40th anniversary squiers voor een prikkie weg doet? 350 euro is best een koopje. Ik twijfel een beetje over de zwarte tele, reviews zijn erg gemengd. Ik heb het gevoel dat die inlays te goedkoop aanvoelen? Iemand hier toevallig een in bezit die er over kan vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:45

Vergeet niet dat de Stones twee gitaristen hebben. Honky Tonk Women wordt bovendien in open G gespeeld, hoewel je in standaard stemming best een eind kunt komen. Probeer eens of je met een riffje en wat akkoorden in elk geval helemaal door een nummer heen kunt komen en dan kun je van daaruit kijken of je dat verder kunt ontwikkelen door ook de bepaalde licks mee te nemen in je spel.

Kijk eens of je je kunt verdiepen in Brown Sugar. Niet omdat dat in zijn geheel nou het makkelijkste nummer is, maar omdat de openingsriff een heel fundamenteel onderdeel is van Keith Richards' gitaarspel dat je bij redelijk wat nummers terugziet, zoals Start Me Up, Hand of Fate, Rip This Joint. Voor het 'Keef'-geluid is het wel aardig om dat onder de knie te krijgen. Het nummer speel je idealiter in open G of in elk geval met je A snaar omlaag gestemd naar een G, aangezien Keith vaak zonder lage E snaar speelt. Je kunt het grotendeels ook prima spelen door alleen je D-G-B snaren te gebruiken.

YouTube: Brown Sugar - The Rolling Stones (with tab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Wouterkaas schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:04:
[...]

Vergeet niet dat de Stones twee gitaristen hebben. Honky Tonk Women wordt bovendien in open G gespeeld, hoewel je in standaard stemming best een eind kunt komen. Probeer eens of je met een riffje en wat akkoorden in elk geval helemaal door een nummer heen kunt komen en dan kun je van daaruit kijken of je dat verder kunt ontwikkelen door ook de bepaalde licks mee te nemen in je spel.

Kijk eens of je je kunt verdiepen in Brown Sugar. Niet omdat dat in zijn geheel nou het makkelijkste nummer is, maar omdat de openingsriff een heel fundamenteel onderdeel is van Keith Richards' gitaarspel dat je bij redelijk wat nummers terugziet, zoals Start Me Up, Hand of Fate, Rip This Joint. Voor het 'Keef'-geluid is het wel aardig om dat onder de knie te krijgen. Het nummer speel je idealiter in open G of in elk geval met je A snaar omlaag gestemd naar een G, aangezien Keith vaak zonder lage E snaar speelt. Je kunt het grotendeels ook prima spelen door alleen je D-G-B snaren te gebruiken.

YouTube: Brown Sugar - The Rolling Stones (with tab)
Thanks voor de tip!!
Ik heb gister sowieso een 3-tal leraren aangeschreven om te kijken of prive les mogelijk is op korte termijn, tot dusver zonder reactie helaas.

Ik kan Honky Tonk Women met het nummer meespelen. Strummend dan wel (met daarbij in C en D soms een ander strum patroon, wat past bij het nummer zoals hier: YouTube: "Honky Tonk Women" Easy Beginner Lesson - 4-Chords + Strumming Patte...), niet zoals bijvoorbeeld deze in het begin:
YouTube: How to play Honky Tonk Women | Guitar Lesson in Open G

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 01-12-2022 12:58 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Dean Martin schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:56:
[...]

Thanks voor de tip!!
Ik heb gister sowieso een 3-tal leraren aangeschreven om te kijken of prive les mogelijk is op korte termijn, tot dusver zonder reactie helaas.

Ik kan Honky Tonk Women met het nummer meespelen. Strummend dan wel (met daarbij in C en D soms een ander strum patroon, wat past bij het nummer zoals hier: YouTube: "Honky Tonk Women" Easy Beginner Lesson - 4-Chords + Strumming Patte...), niet zoals bijvoorbeeld deze in het begin:
YouTube: How to play Honky Tonk Women | Guitar Lesson in Open G
Probeer je verwachtingen ook een béétje in toom te houden :) Als je het nummer soepel mee kan spelen zoals in de eerste video die je linkt, dan ben je hartstikke goed onderweg. Afhankelijk van hoe veel (en hoe goed) je oefent is die tweede iets dat na een paar maanden spelen eens rustig soepel mag begninen te worden. Ik weet dat veel gitaristen zeggen dat Stonesnummers makkelijk zijn, en in het grotere geheel is dat deels ook wel waar. Maar dat betekent niet dat je ze binnen een paar weken goed na kan spelen :)

Les nemen is natuurlijk sowieso altijd een goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:06:
[...]

Probeer je verwachtingen ook een béétje in toom te houden :) Als je het nummer soepel mee kan spelen zoals in de eerste video die je linkt, dan ben je hartstikke goed onderweg. Afhankelijk van hoe veel (en hoe goed) je oefent is die tweede iets dat na een paar maanden spelen eens rustig soepel mag begninen te worden. Ik weet dat veel gitaristen zeggen dat Stonesnummers makkelijk zijn, en in het grotere geheel is dat deels ook wel waar. Maar dat betekent niet dat je ze binnen een paar weken goed na kan spelen :)

Les nemen is natuurlijk sowieso altijd een goed idee!
Thanks voor de opbeurende woorden ;)

Voor mijn gevoel is de eerste video echt basis basis, maar goed, dat ben ik natuurlijk ook >:)
Alleen ik wil meer dan ik kan, en dat is soms frustrerend, al kan ik nu meer dan op 1 oktober (toen ik begonnen ben).

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
Dean Martin schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:19:
[...]

Thanks voor de opbeurende woorden ;)

Voor mijn gevoel is de eerste video echt basis basis, maar goed, dat ben ik natuurlijk ook >:)
Alleen ik wil meer dan ik kan, en dat is soms frustrerend, al kan ik nu meer dan op 1 oktober (toen ik begonnen ben).
Dat gevoel dat je net wat meer wil dan je eigenlijk kan gaat nooit weg. Da's waarom ik nu na 20 jaar weer les ga nemen :+ Zo even snel kijkend legt Justin het lekker duidelijk uit in de video. Dus dan begint het proces van kleine stukjes heel langzaam leren (hoe klein en hoe langzaam ligt aan jezelf, je merkt zelf wanneer het niet lukt, dan is het stukje te lang of ga je te snel), tempo rustig opvoeren, volgend stukje leren, tempo rustig opvoeren, de twee stukjes achter elkaar spelen, tempo rustig opvoeren, rinse, repeat, this is your life now :P Die cyclus stopt nooit, maar ga je alleen telkens toepassen op nieuwe, moeilijkere dingen. Maar... het is makkelijk om te blijven hangen in het idee dat het altijd alleen maar meer beter moeilijker moet. Terwijl het juist zo leuk is om lekker mee te spelen binnen je comfort zone. Als je het nummer met alleen akkoorden mee kan spelen, dan ben je muziek aan het maken. En alles dat je leert en oefent en kunt staat uiteindelijk in dienst van dat ene ding: muziek maken. Dus vergeet niet tussendoor te genieten van wat je wél al kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Hoi mannen,
Hoe gaat ie nog hier? Ben zelf alweer een tijdje niet meer hier geweest. Eigenlijk sinds een jaar of twee de gitaar niet meer aangeraakt. Dit is iets voor V&A, niet voor in het topic

Mijn Fender Strat hou ik echter toch maar in bezit. Je weet maar nooit wanneer het gaat jeuken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 02-12-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dacide schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:55:
Hoi mannen,
Hoe gaat ie nog hier? Ben zelf alweer een tijdje niet meer hier geweest. Eigenlijk sinds een jaar of twee de gitaar niet meer aangeraakt. [mbr]Dit is iets voor V&A, niet voor in het topic[/]

Mijn Fender Strat hou ik echter toch maar in bezit. Je weet maar nooit wanneer het gaat jeuken :)
That escalated quickly!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb een (privé) leraar gevonden bij een muziekhuis in de buurt! Specialist in de Stones ook nog eens :D

Vanaf donderdag gaan we beginnen! Zin in!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Verdorie. Is die veiling weer uitgesteld..
Zag nu startdatum 19/01 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Moechy schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:17:
Verdorie. Is die veiling weer uitgesteld..
Zag nu startdatum 19/01 staan.
Met die pop up locaties in Eindhoven en Utrecht verwacht ik er helemaal niet veel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
anie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:43:
[...]

Met die pop up locaties in Eindhoven en Utrecht verwacht ik er helemaal niet veel meer van.
Je moet het groter bekijken.

Hier in BE was hun flagshipstore in Antwerpen en hier hingen/stonden nog wel pareltjes.

Het is misschien heel wishful thinking maar ik zoek wel een Marshall 2525h of gelijkwaardig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Moechy schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:58:
[...]

Je moet het groter bekijken.

Hier in BE was hun flagshipstore in Antwerpen en hier hingen/stonden nog wel pareltjes.

Het is misschien heel wishful thinking maar ik zoek wel een Marshall 2525h of gelijkwaardig
Denk je niet dat ze de courante goederen juist via de stores proberen te verkopen voor de winkelwaarde? Er zijn ook veel grote merken die (deels) "op rekening" leveren, die gitaren en amps zullen inmiddels weer terug zijn bij de fabrikant.

Ik ben niet in een keymusic winkel geweest het afgelopen jaar maar een week voor het faillissement was er op de website slechts 1 Fender Custom Shop stratocaster die leverbaar was.

Vorige faillissementen van Key leverden in ieder geval weinig op. Toen is de boedel ook wel grotendeels overgenomen door de nieuwe eigenaar, dus andere situatie. Als viel het hem toen ook tegen dat de werkelijke voorraad veel lager bleek te zijn. Daarom moest hij veel extra investeringen doen.
Ik gun het je uiteraard maar ik zou me er niet blind op staren. De winkelwaarde van de amp die je nu noemt is 800, als hij nieuw in doos in zie ik hem niet voor veel minder bij een veiling weggaan. Een winkelmodel misschien wel maar dan kun je nu denk ik beter 2e hands shoppen. Sowieso ben ik altijd een beetje angstig voor amps die in de winkels in de oefenhokjes hebben gestaan..
Ik zag deze week op mp zo'n model voor ik dacht 600, voor veel minder zou ik hem niet verwachten op de veiling met alle bijkomende kosten.
Zo'n cab kun je vaak met een uitvraag ook 2e hands goed kopen. Ik heb hier bijvoorbeeld een 2536 silver jubilee cab staan (2x12) die ik bijna niet gebruik. Voor 350 ofzo kun je die wss wel bij mij oppikken, zal ik nog eens over na moeten denken. Dat gaat in de veiling niet lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door anie op 04-12-2022 08:14 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 98 Laatste