Ankona schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:56:
Is waardevastheid dan een issue als je iets wil kopen?
(Tja, ik ben geen verkoper. Ik koop iets omdat ik het wil en de centen over heb voor dat ding. Nooit koop ik iets met verkoop in mijn achterhoofd, ik verkoop nooit iets. Als ik het kwijt moet gaat het naar kennissen, verenigingen, kringloop, kliko.... nooit vraag ik ergens geld voor. )
Nee. Voor mij helemaal niet. Maar voor sommigen telt het wel mee...
En @
anie is nogal van het kopen/verkopen, dus daar telt het vermoedelijk wel mee.
Wat ik ooit verkocht heb, heb ik netjes (...) met gesloten beurs verkocht, zonder winstoogmerk.
Op één pedaal na, dat was een unicum dat ik voor 5x de aankoopwaarde kon verpatsen, en waar ik niet aan gehecht was. En ik verkocht het aan een bende sjacheraars uit Rotterdam, die elke afgetrapt pedaal als 'vintage' aanprijzen en overal de absolute hoofdprijs voor vragen.
Coron AD-500 (jaren '80 made in Japan) [
dit is hoe ze die aanprijzen ]
Die gasten wilden achteraf nog geld terug toen
hun adapter niet paste op het pedaal... hij kwam het persoonlijk ophalen, cash in hand, en heeft het kunnen testen.
Werkte prima, op mijn adapter, op 18V. Hadden ze zelf een verkeerde stekker aan hun adapter, maar dat was kennelijk mijn schuld.
Let op:
clickbait-titel...
[video]https://youtu.be/SRUC9CXmDLM[/.]
[
Voor 43% gewijzigd door
Ramzzz op 17-02-2022 13:16
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan