Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:34
Ronster schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Mooie gitaar! Sunburst toch?
Ik heb ook nog een zwarte Epi LP standard. Speel er nog steeds veel op.
Epiphone is echt een 'bang for your buck' merk. Veel speelplezier ermee!
Bourbon burst om precies te zijn.
Ja ben er echt blij mee. Geeft me ook meer motivatie om te spelen 😁

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Even een vraagje van mijn kant. Bij mij verschilt het volume tussen picken enerzijds & hammer-ons en pull-offs anderzijds nogal. Als ik anderen zie spelen, dan is het volume echter vaak gelijk (extreem voorbeeld Thunderstruck, welke sommige mensen zelfs zonder te picken kunnen spelen). Ik dacht altijd dat dit aan mijn techniek lag, maar kan het zijn dat dit je dit kan oplossen door bepaalde pedalen, andere pickups of iets anders technisch? Het kan natuurlijk ook gewoon mijn techniek zijn :)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Masch schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:48:
Even een vraagje van mijn kant. Bij mij verschilt het volume tussen picken enerzijds & hammer-ons en pull-offs anderzijds nogal. Als ik anderen zie spelen, dan is het volume echter vaak gelijk (extreem voorbeeld Thunderstruck, welke sommige mensen zelfs zonder te picken kunnen spelen). Ik dacht altijd dat dit aan mijn techniek lag, maar kan het zijn dat dit je dit kan oplossen door bepaalde pedalen, andere pickups of iets anders technisch? Het kan natuurlijk ook gewoon mijn techniek zijn :)
Het kan beide zijn fijn nutteloos antwoord :+ Bij een hammeron is het een kwestie van nauwkeurig relatief hard de snaar raken, en dat kost wat oefening. Bij een pulloff is het vooral belangrijk om niet alleen je vinger op te tillen, maar de snaar met die vinger een plukje te geven. Ook daarbij is nauwkeurigheid van belang, omdat je anders andere snaren raakt.
Daarnaast kan het aan je apparatuur en settings liggen. Hoe meer gain je gebruikt, hoe meer compressie er vanzelf ontstaat. Dat betekent weer dat volumeverschillen tussen harde en zachte aanslagen vanzelf kleiner worden. In plaats van gain kun je daar natuurlijk ook 'gewoon' compressie voor gebruiken, maar da's wat minder veelvoorkomend.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sommige artiesten lossen dat op met een compressor. Dat was voor mij echt een flinke eye opener…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
Mijn Boss ME-80 heeft een compressor. Ik zal hier vanavond eens naar kijken. En anders draai ik de gain wat meer open :D Dank voor jullie antwoorden!

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 10:48
Ik ben een beetje aan het aanrommelen met mijn eerste electrische gitaar. Een Fender strat i.c.m. een Roland Cube 10GX.

Wat me opvalt is dat de hoge e soms wel heel iel klinkt tegenover de lage E en A. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:25
Bateau schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:37:
Ik ben een beetje aan het aanrommelen met mijn eerste electrische gitaar. Een Fender strat i.c.m. een Roland Cube 10GX.

Wat me opvalt is dat de hoge e soms wel heel iel klinkt tegenover de lage E en A. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de pickup bij hoge E lager ligt. De afstand tussen de snaar en de pickup is dus groter. Je kunt dat afstellen met het schroefje bij de pickup.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De Driftwood is hier inmiddels twee weken binnen. Bruut apparaat. Fantastisch clean ook, klinkt als een klok ook als je de gain en volume op data kanaal omhoog schroeft. Sinds ik 5150 en verwanten gebruik had ik geen clean meer gehoord, ontdekte ik. Inspirerend.

Hij is compacter dan verwacht, door de mini chickenheads was hij in mijn hoofd groter maar hoe compacter hoe liever. Hij is wel diep, vult de 2x12 gewoon van voor tot achter. Aluminium body maakt hem lekker robuust en dat verbrande hout vind ik persoonlijk echt fantastisch _/-\o_

Geluid zit ergens tussen een 5150 en een mesa boogie in qua karakter, wel een eigen dingetje dus. De ingebouwde tubescreamer maakt het supersimpel om een retestrakke bak thrash neer te zetten. En met de gain op standje laag en de TS uit is het korrelig genoeg voor blackmetal. In de oefenruimte moest ik hem best een eind opendraaien en thuis bleek waarom, dit ding is prima bruikbaar zonder loadbox. Die heb ik er thuis ook tussenuit gehaald dus. Prima controleerbare 50W voor de hobbykamer. Erg onder de indruk.

Thuis begint het een aardige tower of doom te worden nu :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwJvNbDKJjl783qGVKktfHNZzN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQBLxH4HznXYVWhdIuZ0NXsv.jpg?f=fotoalbum_large

De kraken blijft overigens het meest compact voor gigs, door de 2e master heb ik niks in de FX loop nodig voor een stukje boost. Maar door de 9v voeding aan de achterkant van die Nightmare kan een EQ in de loop op de amp liggen en aangeschakeld worden door de FX loop te schakelen. Die 5150 spuugt en sputtert heerlijk maar is toch meer een one trick pony, maar weg gaat die nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:43

Zorro

Z

Masch schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:48:
Overigens HOORT Thunderstruck gespeeld te worden door alles te picken. Wat een stuk lastiger is dan het lijkt.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Zijn er soms nog tips om te oefenen?
Bv oefeningen of types riffs die je helpen om meer agility te krijgen?

Had even geprobeerd om wat 3 chord songs te spelen maar vingers draaien nogal snel in de knoop en snel wisselen lukt me niet echt.
Ik weet het oefenen is de boodschap maar toch 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masch
Moechy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:42:
Zijn er soms nog tips om te oefenen?
Bv oefeningen of types riffs die je helpen om meer agility te krijgen?

Had even geprobeerd om wat 3 chord songs te spelen maar vingers draaien nogal snel in de knoop en snel wisselen lukt me niet echt.
Ik weet het oefenen is de boodschap maar toch 😅
Langzaam oefenen. Uiteindelijk moeten je vingers vanzelf in de chord shape terecht komen. Dit gaat door middel van muscle memory. Dit moet je dus aanleren. Wat ik zelf een heel fijn systeem vond zijn de oefeningen van justinguitar. Hij laat je zo vaak mogelijk wisselen tussen 2 akkoorden in een minuut. Deze oefeningen hebben mij toen enorm geholpen. Daarnaast is het belangrijk dat je zo vaak mogelijk oefent, dus niet zo lang mogelijk. Liever elke dag 15 minuten dan een sessie van 4 uur in de week. Dit ivm de muscle memory.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 16:02
Je zegt het al, maar dit punt wil ik nog even extra benadrukken :) Het spreekwoord is 'practice makes perfect', maar zou eigenlijk 'perfect practice makes perfect' moeten zijn. Dus oefen langzaam genoeg om wat je doet perfect te spelen, en verhoog het tempo dan steeds met kleine stapjes totdat het niet meer perfect gaat. Dan een tempootje omlaag en vanaf daar op dezelfde manier weer verder. Dat betekent natuurlijk niet dat je niet ook gewoon lekker mag spelen met wat slordigheidsfoutjes die erbij horen. Maar maak daarin een onderscheid tussen speeltijd en oefentijd. Speeltijd mag losjes, oefentijd moet perfect :)
Want als je je oefentijd slordig doet, dan oefen je... slordig spelen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 04-02-2022 08:35 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

De tip om de app van justinguitar te gebruiken is een hele goede. Let op dat je je akkoorden 'netjes' blijft spelen. En ga vooral voor de akkoorden combi's waar je het meest moeite mee hebt. Dat lijkt tegenstrijdig en misschien zelfs vervelend, maar daar groei je het snelst van.
Concentreer je op een stuk of 35 basis akkoorden:
A t/m G maj
A t/m G min
A t/m G 5
A t/m G 7
A t/m G 'power'

En ja, er zijn misschien 5 'echte' basis akkoorden vanuit het CAGED systeem, maar bijv een F en een B akkoord zal je toch heel regelmatig tegenkomen, ook al zijn barre akkoorden van open akkoorden.

Verder zou ik niet alleen focussen op akkoorden. Speel ook eens 'gewoon mee' met een nummer dat je op de radio hoort. Probeer gewoon wat mee te pingelen. Dat geeft uiteindelijk zo veel extra gevoel voor de lokatie(s) van verschillende noten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:38
Ik zat van de week in een teams meeting met een collega, die had mijn kettinkje gezien wat ik altijd om heb waar een gitaartje aan hangt.

Dus die vroeg of ik muziek speelde.

E.e.a. beetje uitgelegd, gear een beetje laten zien...

Collega draait camera:

Zijn woonkamer was ongeveer net genoeg vrij om een teams meeting fatsoenlijk te kunnen doen.

Verder stonden er.... 19!!! bassen, en nog wat gitaren, amps etc :+ 8) 8)7

Je hebt altijd baas boven baas :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:40

pinda powerrr

Slow down...

@KnoxNL baas boven bass bedoel je :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
IFTFY. (8>

Zojuist weer een poging tot ‘chord melody’ gestart (gitaarles).

Lekker cleane klank, lichte jazz. Doable. En Telecastervriendelijk, ook het origineel is erop gespeeld.

/wordt vervolgd

[ Voor 36% gewijzigd door Ramzzz op 04-02-2022 15:58 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-09 19:52
*even een rant* Ik ben zo klaar met die levertijden!
De Yamaha THRII, In 15-19 weken beschikbaar bij Thomann.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL

Toch wel in lijn met wat ik persoonlijk veel adviseer in dit topic, dus daar ben ik wel blij mee.
En hier blijkt ook weer (laat ik het voorzichtig zeggen) de matige/wisselende kwaliteit van HB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:45:
[YouTube: Are €200 Guitars Any Good? (Best budget guitar)]

Toch wel in lijn met wat ik persoonlijk veel adviseer in dit topic, dus daar ben ik wel blij mee.
En hier blijkt ook weer (laat ik het voorzichtig zeggen) de matige/wisselende kwaliteit van HB.
Klopt. Als je zo’n ‘El Cheapo’ koopt, reserveer een bedrag voor directe upgrades en een afstelbeurt.

Topkam en setup levert erg veel op. En kost niet de wereld.

Dat compenseert voor het gebrek aan QC in de fabriek/winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:11
Ramzzz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Klopt. Als je zo’n ‘El Cheapo’ koopt, reserveer een bedrag voor directe upgrades en een afstelbeurt.

Topkam en setup levert erg veel op. En kost niet de wereld.

Dat compenseert voor het gebrek aan QC in de fabriek/winkel.
Als je niets beter gewend bent, merk je het verschil ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Sleeon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Als je niets beter gewend bent, merk je het verschil ook niet.
Nou, als je een crappy setup in je handen hebt als beginner, voel je dat best.

Maar je weet alleen niet wat het is dat je voelt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Ramzzz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Nou, als je een crappy setup in je handen hebt als beginner, voel je dat best.

Maar je weet alleen niet wat het is dat je voelt. :+
En het demotiveert om te gaan spelen denk ik zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Omdat het hier al te lang stil is.... en Fender een reissue heeft van de Rosewood Telecaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:04:
Omdat het hier al te lang stil is.... en Fender een reissue heeft van de Rosewood Telecaster
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Begreep dat er 1000 zijn wereldwijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Begreep dat er 1000 zijn wereldwijd!
Die verdwijnen dan vast weer in de handen van de RJVguitars van de wereld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:34:
[...]

Die verdwijnen dan vast weer in de handen van de RJVguitars van de wereld... :+
Blues lawyers… :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:01
In de markt voor een nieuwe gitaar, helaas is mijn oude gesneuveld en niet meer binnen een normaal bedrag te herstellen… heeft iemand hier langdurig speel ervaring met de Fender Acoustasonic strat/tele?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Paganstars schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:31:
In de markt voor een nieuwe gitaar, helaas is mijn oude gesneuveld en niet meer binnen een normaal bedrag te herstellen… heeft iemand hier langdurig speel ervaring met de Fender Acoustasonic strat/tele?
Nee, niet. Maar dat zou kunnen komen omdat ze uitkwamen vlak voor / tijdens de hele COVID-19 ellende…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
Voor de geïnteresseerde; ik heb bij Thomann navraag gedaan over de levering van de PRS SE Silver Sky. Vanwege de enorme pre orders hebben ze pas begin/midden mei weer voorraad... insane!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Paganstars Dan ben ik toch nieuwsgierig wat voor ongeluk je oude gitaar is overkomen waardoor die afgeschreven is geraakt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57
.

[ Voor 94% gewijzigd door anie op 16-02-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Guilty.. Ik heb er 1 in pre order.

Geen advocaat maar wel een kantoorpikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Jheroun schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:42:
@Paganstars Dan ben ik toch nieuwsgierig wat voor ongeluk je oude gitaar is overkomen waardoor die afgeschreven is geraakt :P
Muurbeugel die los kwam, gitaar (hollowbody) die naar beneden viel, vol op het staartstuk en dus volledig aan gort 😢

[ Voor 15% gewijzigd door Paganstars op 16-02-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Paganstars schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Muurbeugel die los kwam, gitaar (hollowbody) die naar beneden viel, vol op het staartstuk en dus volledig aan gort 😢
Klinkt als een aardig projectje voor de komende weekenden.

(Tenzij je het laat bij het fixen van die muurbeugel en een nieuwe gitaar gaat kopen natuurlijk, luie mensen heb je overal :P )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
[...]

Auw! :'( Heb dat alleen een keer gehad met een electrische solidbody, die kwam daar gelukkig met alleen een flinke chip in de finish vanaf.

Succes met de nieuwe gitaar dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
[...]

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ankona schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Klinkt als een aardig projectje voor de komende weekenden.

(Tenzij je het laat bij het fixen van die muurbeugel en een nieuwe gitaar gaat kopen natuurlijk, luie mensen heb je overal :P )
Ik zou wel willen, maar de schade aan het topblad is zo immens dat de luthier aangaf dat die in zijn geheel vervangen moest worden (iets wat ik niet kan), als het nou alleen de humbuckers en staart was had ik het nog wel gedaan.

• Teleluvr
  • Niet online
anie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Guilty.. Ik heb er 1 in pre order.

Geen advocaat maar wel een kantoorpikkie
Toch wel een boel centjes, voor een gitaar die enkel limited is, geen custom shop of iets dergelijks.
Uiteindelijk is alleen de houtkeuze bijzonder.
Qua looks uitermate tof! Groot George fan hier...

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Toch wel een boel centjes, voor een gitaar die enkel limited is, geen custom shop of iets dergelijks.
Ik heb er jarenlang kwijlend naar zitten kijken, nog nooit een in handen gehad, maar ik denk dat het echt een kwestie is van 'ik wil het - en ik wil het nu' en dan doorpakken als je op het juiste moment de centen hebt.

De gelimiteerde oplage is op zich wel een indicatie voor waardevastheid.

Nice to have, en het anders gewoon doen met wat je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Is waardevastheid dan een issue als je iets wil kopen?

(Tja, ik ben geen verkoper. Ik koop iets omdat ik het wil en de centen over heb voor dat ding. Nooit koop ik iets met verkoop in mijn achterhoofd, ik verkoop nooit iets. Als ik het kwijt moet gaat het naar kennissen, verenigingen, kringloop, kliko.... nooit vraag ik ergens geld voor. )

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:56:

(Tja, ik ben geen verkoper. Ik koop iets omdat ik het wil en de centen over heb voor dat ding. Nooit koop ik iets met verkoop in mijn achterhoofd, ik verkoop nooit iets. Als ik het kwijt moet gaat het naar kennissen, verenigingen, kringloop, kliko.... nooit vraag ik ergens geld voor. )
Nee. Voor mij helemaal niet. Maar voor sommigen telt het wel mee...

En @anie is nogal van het kopen/verkopen, dus daar telt het vermoedelijk wel mee.

Wat ik ooit verkocht heb, heb ik netjes (...) met gesloten beurs verkocht, zonder winstoogmerk.

Op één pedaal na, dat was een unicum dat ik voor 5x de aankoopwaarde kon verpatsen, en waar ik niet aan gehecht was. En ik verkocht het aan een bende sjacheraars uit Rotterdam, die elke afgetrapt pedaal als 'vintage' aanprijzen en overal de absolute hoofdprijs voor vragen.

Coron AD-500 (jaren '80 made in Japan) [ dit is hoe ze die aanprijzen ]

Die gasten wilden achteraf nog geld terug toen hun adapter niet paste op het pedaal... hij kwam het persoonlijk ophalen, cash in hand, en heeft het kunnen testen.

Werkte prima, op mijn adapter, op 18V. Hadden ze zelf een verkeerde stekker aan hun adapter, maar dat was kennelijk mijn schuld. 8)7

Let op: clickbait-titel... :+

[video]https://youtu.be/SRUC9CXmDLM[/.]

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2022 13:16 ]

• Teleluvr
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:56:

Bij dit soort bedragen is het toch wel fijn als iets restwaarde heeft. Is geen wisselgeld ofzo.
Ik ben ook prima van het dingen weggeven, maar als ik duizenden euro moet gaan weggeven, dan ben ik snel failliet... :)

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Linkser schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:04:
Mooi hoor!
Ik heb ook een Squier Tele Rosewood gehad, was helaas niet veel soeps dus niet heel lang gehad. Maar deze Fender ziet er wel erg smakelijk uit...

Maar klopt dat wel met die dollar-eurokoersverhouding die Fender erop nahoudt op hun site?
Prijs in $ is nu 2.899
Volgens Google is dat nu in € 2.549
Als je de shop op Nederland zet, dan staat de gitaar er voor € 3.199
Zijn die invoerrechten en btw echt zo veel... of wordt hier dikke winst gemaakt?

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Mooi hoor!
Ik heb ook een Squier Tele Rosewood gehad, was helaas niet veel soeps dus niet heel lang gehad. Maar deze Fender ziet er wel erg smakelijk uit...

Maar klopt dat wel met die dollar-eurokoersverhouding die Fender erop nahoudt op hun site?
Prijs in $ is nu 2.899
Volgens Google is dat nu in € 2.549
Als je de shop op Nederland zet, dan staat de gitaar er voor € 3.199
Zijn die invoerrechten en btw echt zo veel... of wordt hier dikke winst gemaakt?
Veel invoerrechten, dat zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW82ajnB366_lfro9JUQI8RQaWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i9j8eEG1nDeZ6jWdm5D1UhBq.png?f=fotoalbum_large

Als bedrijf gaat dat net even anders denk ik (t.a.v. dubbele BTW) maar kijk naar het verschil, zelfs zonder verzendkosten.

Al zullen die (bulk) wel fors lager liggen dan voor een particulier individu.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2022 13:21 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Veel invoerrechten, dat zeker.

[Afbeelding]

Als bedrijf gaat dat net even anders denk ik (t.a.v. dubbele BTW) maar kijk naar het verschil, zelfs zonder verzendkosten.

Al zullen die (bulk) wel fors lager liggen dan voor een particulier individu.
Ah da's een handige tool, die kende ik nog niet!
Maar alsnog een groot verschil zeg! Verkoopprijs volgens de Fender site is nog dik € 200 hoger dan de waarde uit de calculator. 8)7
En ik mag aannemen dat in de oorspronkelijke dollarprijs ook al marge voor de retailer zit...

Dan loont het haast om op vakantie te gaan naar de VS en dat ding daar mee te nemen en op Schiphol af te rekenen over de invoerrechten en btw.

• Linkser
Gitarist schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Ah da's een handige tool, die kende ik nog niet!
Maar alsnog een groot verschil zeg! Verkoopprijs volgens de Fender site is nog dik € 200 hoger dan de waarde uit de calculator. 8)7
En ik mag aannemen dat in de oorspronkelijke dollarprijs ook al marge voor de retailer zit...

Dan loont het haast om op vakantie te gaan naar de VS en dat ding daar mee te nemen en op Schiphol af te rekenen over de invoerrechten en btw.
Vraag me af of een gitaar case als handbagage mee mag op intercon flights... dus misschien extra stoel nodig dan is het al gauw klaar met je business case ben ik bang :+
Het zijn trouwens MSRPS toch, daar wijken verschillende ketens sowieso vanaf (naar onder en boven).

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Linkser schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Vraag me af of een gitaar case als handbagage mee mag op intercon flights... dus misschien extra stoel nodig dan is het al gauw klaar met je business case ben ik bang :+
Het zijn trouwens MSRPS toch, daar wijken verschillende ketens sowieso vanaf (naar onder en boven).
Tsja geen idee eigenlijk. Kan me voorstellen dat er (even los van corona) "dagelijks" muzikanten heen en weer vliegen met hun gitaren.

Ja, het zijn idd richtprijzen, daar had ik nog niet aan gedacht.

• Ramzzz
  • Niet online
[...]

Ik denk dat dat klopt, en de grotere kunnen dan meer bulk inslaan = gunstiger aan- en afprijzen.

Thomann zit vrijwel altijd net lager dan Bax. Waarschijnlijk gunstiger overhead (locatie, m²-prijs, etc.).

Ik heb bij dozenschuivers dan weinig scrupules, en ga gewoon voor de laagste prijs (bij gebleken betrouwbaarheid).

Met enige regelmaat is zelfs een winkel in het VK gunstiger, maar dan komen de invoerrechten er tegenwoordig weer bij.

En dan is het wel 'Brexit means Brexit'... :w

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Timing is cruciaal… deze was er bijvoorbeeld nog niet toen ik aan het jagen was op een ‘top-Stratocaster’ - alleen ‘relics’ destijds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aodu1fATlsGdQhgGY4FjUrMH-w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SntsWj4v1HzqiXTAkoamuOG.jpg?f=fotoalbum_large

https://max.guitars/nl/reg21-62-63-strat-nos-rw-car

O+

Die had ik 100% zeker aangeschaft toen…

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2022 14:36 ]

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:39
[...]

Zie hier, muziekinstrumenten gaan het ruim in: https://www.aircanada.com...gage/baggagechart_clr.jpg

Bron/ervaring: gewerkt bij een bedrijf dat bagage afhandelsystemen maakt/onderhoud voor luchthavens en warehouses

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 17-02-2022 15:51 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Ramzzz
  • Niet online
Mocht iemand nog een serieus goede, 'handwired' buizenversterker zoeken, dit is echt een koopje:

https://www.marktplaats.n...af-4b90-a64b-ad378defd267

Dit trouwens ook:

https://www.marktplaats.n...af-4b90-a64b-ad378defd267

• Linkser
Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:36:
Timing is cruciaal… deze was er bijvoorbeeld nog niet toen ik aan het jagen was op een ‘top-Stratocaster’ - alleen ‘relics’ destijds.

[Afbeelding]

https://max.guitars/nl/reg21-62-63-strat-nos-rw-car

O+

Die had ik 100% zeker aangeschaft toen…
Was er maar een US strat in het rood met Rosewood board…. :9~ die niet 3k is! Daarom overweeg ik de Silver Sky want die Pau Ferro en Indian Laurel boards.. ik kan er niet tegen (vooral de kleur).

• Ramzzz
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Was er maar een US strat in het rood met Rosewood board…. :9~ die niet 3k is! Daarom overweeg ik de Silver Sky want die Pau Ferro en Indian Laurel boards.. ik kan er niet tegen (vooral de kleur).
Die zijn er zat... :?

Welke kleur rood?

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:17:
[...]

Die zijn er zat... :?

Welke kleur rood?
The only red, Fiesta Red :+

KnoxNL rent

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:28:
[...]

The only red, Fiesta Red :+

KnoxNL rent
:N

Da's lang geen feest....

@Linkser here ya go:

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--Tm0_BV4C--/f_auto,t_supersize/v1638965287/cxjzxd1hhwpy7ztupbnr.jpg

https://reverb.com/item/4...3-chrome-red-inc-case?bk=

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--l_V2fPmv--/f_auto,t_supersize/v1618170316/udtza5ulr8tftgfbsxo4.jpg

https://reverb.com/item/3...ard-stratocaster-2004-red

[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2022 18:18 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

NielsTn schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Zie hier, muziekinstrumenten gaan het ruim in: https://www.aircanada.com...gage/baggagechart_clr.jpg

Bron/ervaring: gewerkt bij een bedrijf dat bagage afhandelsystemen maakt/onderhoud voor luchthavens en warehouses
Dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn!

Bron: foto's van Leif de Leeuw in het vliegtuig, met naast zich zijn 60's Gibson in een eigen stoel.

Gok wel dat er een ticket extra voor is gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zucht... gaat het me dit jaar lukken :/ :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
10th anniversary edition... Almost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:04:
[...]

Nee. Voor mij helemaal niet. Maar voor sommigen telt het wel mee...

En @anie is nogal van het kopen/verkopen, dus daar telt het vermoedelijk wel mee.
Klopt. Ik ben mega onrustig met gitaren en gear. Als iets een "safe bet" is qua waarde vastheid dan koop ik het eerder en na een jaar zou het zomaar kunnen dat ik het dan weer verkoop voor wat anders. Overigens niet bewust met winst in het vooruitzicht. Ik vind het ook niet erg om er iets op "te verliezen", als ik er een tijd van heb mogen genieten. Het is een hobby en mag geld kosten. Maar bij sommige gitaren weet je dat als je er mee de winkel uitloopt dat ze nog maar 60% van de waarde dragen. Daar heb ik mijn lesje wel van geleerd, ben ik te onrustig voor.

Ik heb een hele tijd ook "genoten" van de contacten die ik opdeed bij het kopen en verkopen van gitaren. Zelf ben ik op iets latere leeftijd gaan spelen dus heb niet veel vrienden vanuit vroeger die ook spelen. Was een leuke manier om in contact te komen met mensen met dezelfde passie /hobby. Inmiddels hoeft dat niet meer zo van mij. Ik koop en verkoop ook een stuk minder dan in sommige eerdere periodes.

Over de dollar / euro verhouding. Idd invoerrechten, transportkosten en BTW. In de VS wordt alles geadverteerd zonder BTW (wat daar afhankelijk van de staat meestal net onder de 10% ligt).
Teleluvr schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel veel geld voor een niet CS fender. Maar dit is er 1 die ik wss niet verkoop maar die altijd in de collectie blijft.

Overigens wisselen de prijzen hier ook wel heel erg. 3300 bij Max en net onder de 3k bij musicstore.

[ Voor 16% gewijzigd door anie op 17-02-2022 20:29 ]

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:13
[...]

Ben ooit (20 jaar geleden) met een gitaar als handbagage naar Australie gevlogen en terug. Heb ook ooit een gitaar gekocht in Indonesie die ik als handbagage mee terug heb genomen. In beide gevallen in een hoes, niet in een koffer. Kortom: mijn ervaring is dat ze er niet moeilijk over doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:45
Leuk ook een gitaar topic hier, ik hang meestal rond in wat andere topics maar het laatste jaar ben ik het spelen weer aan het oppakken. En dus ook weer kijken naar nieuwe leuke gitaren om toe te voegen. Heb wat zelfbouw gitaren en een gemodificeerde road worn strat( warmoth neck van roasted maple en SS frets en compound radius). Sinds deze hals zweer ik eigenlijk bij ss fretten en compound is gewoon best of both worlds voor mij. Als ik weer eens wat tijd over heb ga ik misschien de andere gitaren herfretten.

Fender brengt leuke dingen uit de laatste jaren. Met de nieuwe 40th anniversary telecaster was ik meteen verknocht aan de zwart gouden squier. Dat kan een leuk broertje worden voor mijn witte zelfbouw. Alleen die prijzen tegenwoordig joh. Dat is toch niet leuk meer? Gelukkig ben ik behendig genoeg in zelf afstellen en zelfs fretten goed te vlakken, maar wat een knaken. Die nieuwe 60th anniversary Jaguar is wel echt een droom gitaar, maar 2700 euro wordt mij te gortig. Voor mijn gevoel komen de duurdere squiers nu in de buurt van Mexicaanse fenders van 5 jaar terug.

De huidige collectie is dit, hoewel de laatste ice tea burst ES335 Epiphone er nog niet bij staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WXhJCpop6iREdUFMTenE_8u928=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GBkL9PKjIN0JvVq5DwzXhWX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

mannowlahn schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:03:

De huidige collectie is dit, hoewel de laatste ice tea burst ES335 Epiphone er nog niet bij staat.
[Afbeelding]
Leuk! Mijn interesse had je gelijk, heb zelf een Epiphone Sheraton en was benieuwd naar de verschillen, gezien de Sheraton jarenlang als een "poor mans ES-335" werd gezien. Gelukkig zien ze bij Epiphone dat ze met die markt meer kunnen.

Verschil zit in de neck en pick ups trouwens. Een C model voor het 335 model en 60s style voor de Sheraton.

En welkom hier! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0NfA-K8GawKfQH8rss9fUU3gr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6a3qK6LHKSvvPVfROEV7xjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik vind de hals echt heerlijk en met een setje 8-38 speelt het helemaal soepel. Tja poor man’s, ik ben van mening dat elke gitaar, mits goede onderdelen als een zonnetje kan spelen. Kwestie van fretten polijsten, topkam goed invijlen en de boel goed afstellen. Maar ja, een hoop zit tussen de oren hè ;) Gary Clarke junior rocked de epi’s ook gewoon! Sheratons zijn echt prachtige gitaren. Met name de inlays in de headstock.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5ocQ1gBF0630tHFnoYYZD15Vh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMITelEjTjkQry1qFrIbM6GB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@Linkser nog een paar... (ik wist niet zeker meer of je ook in de w'appgroep zit).

USA Stratocasters in Candy Apple Red met rosewood toets:

https://www.marktplaats.n...dfac1254e7aa85845826d5acd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

mannowlahn schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:32:
Ik vind de hals echt heerlijk en met een setje 8-38 speelt het helemaal soepel. Tja poor man’s, ik ben van mening dat elke gitaar, mits goede onderdelen als een zonnetje kan spelen. Kwestie van fretten polijsten, topkam goed invijlen en de boel goed afstellen. Maar ja, een hoop zit tussen de oren hè ;) Gary Clarke junior rocked de epi’s ook gewoon! Sheratons zijn echt prachtige gitaren. Met name de inlays in de headstock.

[Afbeelding]
Wat een kleur zeg! Prachtig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik twijfelde nog over de blauw/paarse versie maar deze kwam precies in de buurt hoe ik een burst graag zie. Nog een in het daglicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAsR_k-EIiLyGI2TNFkbawrsxIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xBJDgJZWcKzaAkVeUsEftdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
mannowlahn schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:00:
[...]

Ik twijfelde nog over de blauw/paarse versie maar deze kwam precies in de buurt hoe ik een burst graag zie. Nog een in het daglicht

[Afbeelding]
Dat is wel ongeveer de mooiste 'burst' kleur die er is.

En ik zie flame maple top, zelfs!

[ Voor 71% gewijzigd door Ramzzz op 18-02-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ramzzz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Dat is wel ongeveer de mooiste 'burst' kleur die er is.

En ik zie flame maple top, zelfs!
Ja die nieuwe gibson inspired figured tea burst hebben leuke specs voor het geld. Alleen moet ik wel zeggen dat je flink wat werk te verrichten heb, zaten diepe krassen op de fretten, toch gloedje nieuw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Elke keer als ik een strat zie met deze finish heb ik pijn aan mijn hart. In 1997 fietste ik elke keer langs een muziekzaak op weg naar de boer om op zaterdag in de kas te werken. Ik wilde een stratocaster, want hendrix had er ooit een gehad maar ook kurt cobain, wist ik veel, blijkbaar was een stratocaster de beste gitaar. Rond kerst was er ergens in de buurt van beverwijk? een sale in een grote muziek zaak. Ik had de ballen verstand van gitaren laat staan dat ik goed kon spelen. ik schaamde mij dood om wat te proberen daar, maar uiteindelijk was ik 800 gulden lichter en een metallic red met rosewood hals strat rijker. Mocht je een soort gelijke strat hebben uit 96/97 i,et deze specs, stuur mij een pm :) Ik weet nog dat ik ooit de hoek van de topkam gelijmd heb, misschien zit die er nog steeds op.

Een paar jaa later wilde ik mijn rijbewijs betalen en heb mijn gitaar toen voor te weinig verkocht aan een gitaar leraar. tot op de dag spijt van. Ik speelde toen een tijd niet meer, dus leek mij een logische keuze. Sinds die tijd geleerd om nooit gitaren te verkopen of lp's. Sommige zaken kan je niet meer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@mannowlahn kijk eens hier dan? (8>
Ramzzz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:56:
@Linkser nog een paar... (ik wist niet zeker meer of je ook in de w'appgroep zit).

USA Stratocasters in Candy Apple Red met rosewood toets:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
thanks maar mijn eerste strat was SSS en niet uit 1989. Het is ook meer nostalgie. Ergens ben ik ook wel benieuwd of mijn gitaar ergens bij iemand staat die er weinig om geeft. Overigens nog een leuk feitje, ik was toen 16 en ging naar America voor een jaar, nam die gitaar mee. Bij terugkomst pikte de douane mij er uit om te checken of ik niet illegaal een gitaar importeerde zonder btw te betalen. Dat was gelukkig niet zo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Nog een kleine update in mijn gear...

Afbeeldingslocatie: https://www.tdpri.com/attachments/a5df9033-1534-4e44-928b-e02e8571c99c-jpeg.953887/
Afbeeldingslocatie: https://www.tdpri.com/attachments/50d9275c-8853-49aa-afe8-1ad4fc177656-jpeg.953891/

Hoop pedaaltjes weggedaan ondertussen; Nog over:
  • Van Weelden Royal Overdrive
  • Nobels OD
  • UAFX golden reverberator
  • Korg Polytune
  • Danelectro cool cat (18v)
  • Walrus Audio Deep six compressor
  • Boss RC5 looper
  • EHX green fuzz
Deze gaan weg:
- Boss blues driver
- T-REX replicator tape delay (hier moet ik ergens een cap vervangen)
- DOD Juice box (moet nieuwe diode solderen nog)
- Dr No necrofuzzicon
- Stone Deaf Syncopy
- T-REX Michaelangelo Batio booster
- Mooer e-lady

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dat is ook een roasted maple neck of niet? Heeft deze tele nou een belly cut of niet? Moeilijk te zien, maar lijkt van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mannowlahn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:20:
Dat is ook een roasted maple neck of niet? Heeft deze tele nou een belly cut of niet? Moeilijk te zien, maar lijkt van wel.
Yes, roasted (flamed) maple neck, roasted ash body (onder de laag verf). Fotos doen de neck geen eer aan. Echt heel mooi.

Deze heeft geen belly cut. Ik zat te twijfelen tussen een CS en een Tele ultra deluxe (cobra blue) die vond ik ook erg vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
gitaarwerk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:25:
[...]

Yes, roasted (flamed) maple neck, roasted ash body (onder de laag verf). Fotos doen de neck geen eer aan. Echt heel mooi.

Deze heeft geen belly cut. Ik zat te twijfelen tussen een CS en een Tele ultra deluxe (cobra blue) die vond ik ook erg vet.
Ik ben echt fan van roasted maple, enige nadeel is dat het sneller breekt. Maw je neck is fragieler, het is een beetje zoals gietijzer. Enorm sterk maar kan minder goed tegen een grote klap. Nog een nadeel ervan is dat als je bv zoals ik 8-38 snaren gebruikt, je bijna niet een goede neck relief kan krijgen. De neck is zo stijf dat dunnen snaren hem niet krom trekken, je moet dan eigenlijk met een tweeledige trussrod gaan werken. Maar de geur van het hout is echt fantastisch!

Ja die ultrat deluxe 2 fenders zijn echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mannowlahn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ben echt fan van roasted maple, enige nadeel is dat het sneller breekt. Maw je neck is fragieler, het is een beetje zoals gietijzer. Enorm sterk maar kan minder goed tegen een grote klap. Nog een nadeel ervan is dat als je bv zoals ik 8-38 snaren gebruikt, je bijna niet een goede neck relief kan krijgen. De neck is zo stijf dat dunnen snaren hem niet krom trekken, je moet dan eigenlijk met een tweeledige trussrod gaan werken. Maar de geur van het hout is echt fantastisch!

Ja die ultrat deluxe 2 fenders zijn echt top!
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor. Hoe dan ook, ik gebruik 'm alleen maar thuis, dus de kans dat ie dan breekt is hopelijk kleiner. Een neck kun je gelukkig wel makkelijker vervangen. Alleen je vind ze niet off-the-shelf van Fender zelf. Ik neem aan dat ze dit wel zelf hebben gefixed bij de CS. Anders zou het niet CS waardig zijn I guess :)

Hij is vooral gelakt, dus weet niet of ik die geur ruik :D Hij is van begin 2021.

Ik durf niet nog een gitaar te kopen nu, haha. Ik had die explorer ook al eind vorig jaar erbij gekocht. Moet nog een amp... maar mijn god, wat lastig is dat... en je kunt niet al je items op je lijstje bij één winkel proberen. (Ik zit te denken aan een Princeton, Vibro Champ,Tweed Champ,Tweed Deluxe, Matchless Spitfire of Toneking Gremlin oid, niet allemaal gelijk.. maar dit zijn een beetje mijn dingen die ik wil proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
gitaarwerk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:05:
Nog een kleine update in mijn gear...

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoop pedaaltjes weggedaan ondertussen; Nog over:
  • Van Weelden Royal Overdrive
  • Nobels OD
  • UAFX golden reverberator
  • Korg Polytune
  • Danelectro cool cat (18v)
  • Walrus Audio Deep six compressor
  • Boss RC5 looper
  • EHX green fuzz
Deze gaan weg:
- Boss blues driver
- T-REX replicator tape delay (hier moet ik ergens een cap vervangen)
- DOD Juice box (moet nieuwe diode solderen nog)
- Dr No necrofuzzicon
- Stone Deaf Syncopy
- T-REX Michaelangelo Batio booster
- Mooer e-lady
Wat zou je evt voor de bluesdriver willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Hoe speelt dat nu eigenlijk zo'n telecaster in verhouding met pakweg een strat en een les paul? (Dit zijn mijn enige gitaren die ik zelf heb en uberhaupt al op gespeeld heb)

Zie hier heel veel tele's in het topic en dus moet er wel iets speciaals aan zijn toch?

Nee nee mijn GAS is niet aangewakkerd, heb hier net mijn mooie Epi Les Paul gekocht 😅😁

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 16:25
Moechy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:50:

Nee nee mijn GAS is niet aangewakkerd, heb hier net mijn mooie Epi Les Paul gekocht 😅😁
Ontkenning, is eerste teken van GAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Hoe speelt dat nu eigenlijk zo'n telecaster in verhouding met pakweg een strat en een les paul? (Dit zijn mijn enige gitaren die ik zelf heb en uberhaupt al op gespeeld heb)

Zie hier heel veel tele's in het topic en dus moet er wel iets speciaals aan zijn toch?

Valt weinig zinnigs over te zeggen, voor mij in ieder geval. Nekprofiel, radius, soort lak/mat/natural finish etc is voor mij veel bepalender dan het model an sich.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Eigenlijk precies wat @KnoxNL zegt. Het is puur persoonlijk.

Qua ergonomie van de body vind ik een Strat fijner (en de body van m'n Harmony Silhouette nóg beter), maar er is iets aan de looks en sound van een Tele wat ik onweerstaanbaar vind en daardoor :9~
Een Strat is ook mooi hoor en is qua sounds veelzijdiger, maar toch heeft een Tele iets speciaals.

Ik vind een Les Paul ook heel gaaf om te zien en horen, maar ik vind het nekprofiel en het gewicht ervan gewoon niet fijn. Heb er een tijdje een gehad maar uiteindelijk toch weer verkocht om deze redenen. Kennelijk hou ik gewoon meer van het (normale) C-profiel van een Tele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Aha duidelijk.
Ja dat was voor mij ook even wennen die overgang van strat naar les paul, dat gewicht.. 😅

Maar ondertussen ben ik het gewend en voelt mijn strat dan weer te licht aan. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Moechy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:04:
Aha duidelijk.
Ja dat was voor mij ook even wennen die overgang van strat naar les paul, dat gewicht.. 😅

Maar ondertussen ben ik het gewend en voelt mijn strat dan weer te licht aan. 🙈
Voor mij was het een week wennen toen ik mijn LP niet kon gebruiken en de strat van de kinderen gejat had. Niet zozeer het gewicht, voor die veel smallere hals (en met mijn klassieke achtergrond vind ik de hals van mijn LP al zo smal, die strat is dan helemaal priegelen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Ankona schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Voor mij was het een week wennen toen ik mijn LP niet kon gebruiken en de strat van de kinderen gejat had. Niet zozeer het gewicht, voor die veel smallere hals (en met mijn klassieke achtergrond vind ik de hals van mijn LP al zo smal, die strat is dan helemaal priegelen)
Scheelt dat ik de 60's slim tapered nek heb, die is maar een klein beetje dikker dan mijn strat.

Maar verschil tussen 50's en 60's van nek vond ik dan weer verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
KnoxNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:23:
[...]

Valt weinig zinnigs over te zeggen, voor mij in ieder geval. Nekprofiel, radius, soort lak/mat/natural finish etc is voor mij veel bepalender dan het model an sich.
Ik vind ze wel minder ergonomischer spelen mbt body. Mijn voorkeur gaat echt uit naar een strat. Merk ook nu dat een es335 mij rugpijn geeft als ik zittend speel omdat die te hoog op de knie ligt.

Maar idd nekprofiel en radius is gewoon alles bepalend. Ik vind vintage radius ook niet echt fijn spelen omdat mijn actie wat lager staat waardoor een vintage radius sneller doodslaat met benden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 15:25
mannowlahn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Ik vind ze wel minder ergonomischer spelen mbt body. Mijn voorkeur gaat echt uit naar een strat. Merk ook nu dat een es335 mij rugpijn geeft als ik zittend speel omdat die te hoog op de knie ligt.

Maar idd nekprofiel en radius is gewoon alles bepalend. Ik vind vintage radius ook niet echt fijn spelen omdat mijn actie wat lager staat waardoor een vintage radius sneller doodslaat met benden.
Heb net weer eens mijn Squier Strat opgepakt, is maanden geleden.
Speel bijna alleen maar op mijn Eastman T386, een 335 kloon. Maar na aanleiding van jouw post en van degene er boven de Strat eens gepakt. Pff, wat een verschil. Zeker het gewicht. Zittend op de bank gaat het prima met de Strat, de Eastman ga ik voelen in mijn rug. Speel ik de Eastman, zittend op mijn "gewone" gitaarstoel, dan geen probleem met mijn rug.
Ook het verschil in de nek tussen beide is nu echt opvallend. Strat is "dun" vergeleken met de Eastman, maar beide spelen fijn. Dus geen echte voorkeur zoals jij die wel hebt.
Merkte wel dat ik makkelijker en relaxter kan "aanklooien" met de Strat zittend op de bank.
Serieus oefenen en spelen hou ik dus voor de Eastman op mijn reguliere gitaarstoel.
Heb wel op beide gitaren een strap. Op de bank is die eigenlijk onnodig, maar op mijn stoel zit ik rechtop en hangt het gewicht van de gitaar dus grotendeels op mijn nek en schouders.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Een Strat voelt voor mij ook het meest vertrouwd en pak ik 80% van de tijd. Al is zittend een jazzmaster wel echt het meest comfortabel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Om eerlijk te zijn vind ik de hals van een '60's Strat of een '60's Tele niet erg verschillend (vanuit mijn eigen gitaren geredeneerd). Een slim 'C-shape'.

Beiden:
Neck Shape: 'C' shape with 7.25-inch radius.
De body voelt wel weer heel anders, en de manier waarop je hem bespeelt, i.v.m. positie elementen, knoppen en schakelaar. De 'belly cut' van de Strat, versus de 'plank' van de Telecaster.

Klank, dat is wel een wereld van verschil. Ik wil soms wat meer 'treble' uit mijn Tele op de halspositie, en zet 'm dan ook vaak op de middenpositie, voor net wat meer 'twang'.

Vanwege de eenvoud van de Tele pak ik die toch het meest, altijd binnen handbereik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 23-02-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:53:

Beiden:

[...]

Vanwege de eenvoud van de Tele pak ik die toch het meest, altijd binnen handbereik.
idd!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 23:36
Ik kijk al een tijdje mee met dit topic.
Als eerste ff mijn rig showen natuurlijk 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JjsGwJeuhPEHppEGO1ogr8xPRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CriPZ6UiRTa2fLkDdSVI4bnd.webp?f=fotoalbum_large

En ik zag gisterenavond dit nieuws:
https://www.positivegrid.com/spark-mini een Spark Mini dus! Dit leek mij wel ideaal om ff snel wat te kunnen spelen zonder helemaal m'n buizen versterker of pc aan te zetten en natuurlijk onderweg.
Ik kreeg al wat mee dat er hier een aantal de Spark hebben, wat zijn jullie ervaringen met de grote broer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Dat is dus grappig, itt jou en @Ramzzz pak ik dus altijd de strat. De tele staat er ook, maar ja.

Ik heb trouwens wel hele afwijkende profielen van mijn halzen, de tele is een standard met denk ik een C shape en 10"radius ofzo, de strat is een CS met een soft V en 7,5. Dat voel je wel als je ze direct na elkaar oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05

McLambo

MTB Junky

SebaSlash schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:45:
Ik kijk al een tijdje mee met dit topic.
Als eerste ff mijn rig showen natuurlijk 8)
[Afbeelding]

En ik zag gisterenavond dit nieuws:
https://www.positivegrid.com/spark-mini een Spark Mini dus! Dit leek mij wel ideaal om ff snel wat te kunnen spelen zonder helemaal m'n buizen versterker of pc aan te zetten en natuurlijk onderweg.
Ik kreeg al wat mee dat er hier een aantal de Spark hebben, wat zijn jullie ervaringen met de grote broer?
Oeh, jaren geleden bijna een ec-1000 aangeschaft. Moest toen nog uit het oosten worden verscheept.

Hoe speelt ie, en waar gebruik je hem voor?

• Linkser
Iemand hier wel eens bij musicstore.com besteld?
Ik moet echt snel een nieuwe practice AMP, en de THR30 is pas over 17 weken beschikbaar bij Thomann...
Ben die levertijden echt zat aan het worden!

• Linkser
Nou laat maar, daar ben ik al klaar mee!
Prijs inclusief BTW en leveren is anders wanneer je bij afrekenen komt dan weer ze mee adverteren..

[ Voor 10% gewijzigd door Linkser op 24-02-2022 21:16 ]

• mannowlahn
Linkser schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:07:
Iemand hier wel eens bij musicstore.com besteld?
Ik moet echt snel een nieuwe practice AMP, en de THR30 is pas over 17 weken beschikbaar bij Thomann...
Ben die levertijden echt zat aan het worden!
Ja fender micro gekocht bij musicstore. Gebruik die veel op de bank met een koptelefoon, ideal ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Zocht er btw niet iemand zo iets mini?
https://www.ultimate-guit...nthem&utm_source=facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Hoe kan je hier btw muziekstukjes plaatsen? Ik heb alleen filmpjes op mijn gsm maar die kan ik hier niet echt uploaden precies.
Wil jullie mijn amateurisme wel eens laten horen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 15:25
Moechy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:27:
Hoe kan je hier btw muziekstukjes plaatsen? Ik heb alleen filmpjes op mijn gsm maar die kan ik hier niet echt uploaden precies.
Wil jullie mijn amateurisme wel eens laten horen 😅
Gooi er eens eentje op Google Drive of zoiets. Of start een YT-kanaal.

[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 27-02-2022 14:57 ]

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
apollo13 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Gooi er eens eentje op Google Drive of zoiets. Of start een YT-kanaal.
Zal eens kijken :p
Kwaliteit is nogal bagger om op youtube te zetten.

Zo even snel mijn laatst gespeelde riffje even geupload. Kwaliteit is meestal wel bagger bij mij omdat ik met mijn telefoon opneem.
https://youtu.be/CtosGRGH35k

[ Voor 24% gewijzigd door Moechy op 27-02-2022 17:47 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 98 Laatste