Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Ferret die zag ik daarna inderdaad ook, maar ben geen spammer. 😁

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:16
Haha, ik ook niet maar deze hoorde er eigenlijk wel bij ;-)

Overigens ontzettend knap van zo'n jonge gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 10:41
Zijn er tips te delen om de opwaartse slag (upstrummen?) goed in de vingers te krijgen? Ik merk dat dat nog niet lekker gaat…

Gelukkig minder last van de vingers die de snaren indrukken :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 22:49
Ramzzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:18:
Insgelijks, en aan allen: gelukkig nieuw jaar! / nieuwe gear? :+

Ik heb een impuls response gadget aangeschaft, om toch maar eens met ‘cab sims’ te spelen.
Ik ben een tijdje geleden wat met Guitarix gaan experimenteren (voor wie het niet kent: open source amp modelling software, werkt echt top), en met de impulse response opties kun je inderdaad hele goede sounds halen. De ingebouwde cab's van Guitarix vind ik vaak wat soft klinken, en met impulse responses kun je zoeken naar de perfecte cab/mic/room om je ideale geluid te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
NielsTn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:59:
Zijn er tips te delen om de opwaartse slag (upstrummen?) goed in de vingers te krijgen? Ik merk dat dat nog niet lekker gaat…

Kan je wat specifieker zijn over wat er niet goed lukt, wordt anders lastig advies geven.
Bij een upstroke worden vaak niet alle snaren geraakt, vaak alleen maar de eerste 3 of 4.
Ikzelf hou de pick bijna verticaal t.o.v. de snaren bij de upstroke, dat maakt het een stuk makkelijker.
Op deze manier "glijdt" de pick bijna over de snaren.

[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 07-01-2022 00:27 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:14
Linkser schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:29:
[...]

Ja dat viel mij ook al op, de huidige selectie is echt niet best…..
ik weet dat er in de Amerikaanse versie wel eens toppers tussen staan. Zou best wel eens oude meuk van Europese dealers kunnen zijn.
Headsup ik zie wat meer, mogelijk ook interessante, dingen in de demoshop van Gibson verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 13:25
NielsTn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:59:

Oefening, oefening & oefening.

Je zou kunnen proberen om een simpel reggae nummer te pakken welke alleen maar upstrums heeft. Bijvoorbeeld 3 little birds van Bob Marley. Volgens mij maar 3 akkoorden, waardoor je focus echt volledig op de upstrum komt te liggen. De tips hiervoor zijn ook goed. Je hoeft niet alle snaren aan te slaan en zoek een goede positie voor je strumhand en pick.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Linkser schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Headsup ik zie wat meer, mogelijk ook interessante, dingen in de demoshop van Gibson verschijnen.
https://reverb.com/item/4...ntage-sunburst-satin-demo

Classy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Neeeeeee geen GAS prikkels graag! Ik wil het nog even gezellig houden met mijn vrouw en niet weer een aankoop moeten verantwoorden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Intussen de Fender 10G versterker in overleg omgewisseld voor een Boss Katana 100. Van 10 Watt naar 77Watt. En meer oempf en veel instellingen (al oefen ik vooral nu met de clean sound zodat ik beetje kan horen dat de nodige snaren geraakt worden).

Mooie hobby dat muziek maken/gitaar bespelen…

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
NielsTn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:47:
Intussen de Fender 10G versterker in overleg omgewisseld voor een Boss Katana 100. Van 10 Watt naar 77Watt. En meer oempf en veel instellingen (al oefen ik vooral nu met de clean sound zodat ik beetje kan horen dat de nodige snaren geraakt worden).

Mooie hobby dat muziek maken/gitaar bespelen…
Digitaal / modelling is zeker beter dan een 'simpele' solid state (transistor)-versterker.

Goede keuze.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
apollo13 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:26:
[...]

Kan je wat specifieker zijn over wat er niet goed lukt, wordt anders lastig advies geven.
Bij een upstroke worden vaak niet alle snaren geraakt, vaak alleen maar de eerste 3 of 4.
Ikzelf hou de pick bijna verticaal t.o.v. de snaren bij de upstroke, dat maakt het een stuk makkelijker.
Op deze manier "glijdt" de pick bijna over de snaren.
Inderdaad op de downstroke raak ik alle (benodigde) snaren, op de upstroke mis ik er geregeld een aantal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 23:19
Vandaag ben ik met een vriend naar mijn favoriete gitaarwinkel (net over de grens in België, dus open) geweest omdat hij na jaren bassen ook eens een gitaar wilde.
Uiteindelijk is hij met een PRS S2 McCarty 594 naar huis gegaan :+

Ook voor mij was het voor de tweede keer in 10 dagen New Guitar Day *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbQLHK1eqe6WZTTch8zMI0OXN2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xcVHvmKwavNUc6v9wIlCIzh3.png?f=fotoalbum_large

Nét de 20 jaar gitaar spelen zonder ooit een akoestische gehad te hebben niet gehaald. Een Sire R3. Niet superbijzonder, maar deze paste bij wat ik uit wilde geven, en speelde en klonk erg lekker :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:01
Wormaap schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:43:
Vandaag ben ik met een vriend naar mijn favoriete gitaarwinkel (net over de grens in België, dus open) geweest omdat hij na jaren bassen ook eens een gitaar wilde.
Mooi ding, hopelijk klinkt 'ie ook zo!
Welke winkel precies...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ayazis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Mooi ding, hopelijk klinkt 'ie ook zo!
Welke winkel precies...?
LL Music Center in Maaseik. Daar kocht ik 19 jaar geleden mijn eerste gitaar en ben ik sindsdien altijd goed geholpen. En hoewel de prijzen niet Thomann-laag zijn, is'ie wel concurrerend :)

Die PRS speelt en klinkt erg lekker. Het ging uiteindelijk tussen die en een 2016 Gibson LP Studio. Die LP had wat meer mojo, maar de PRS won op veelzijdigheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 08-01-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:43:

Ook voor mij was het voor de tweede keer in 10 dagen New Guitar Day *O*

[Afbeelding]

Nét de 20 jaar gitaar spelen zonder ooit een akoestische gehad te hebben niet gehaald. Een Sire R3. Niet superbijzonder, maar deze paste bij wat ik uit wilde geven, en speelde en klonk erg lekker :)
Mooi ding man, is dat een Fishman-achtige pickup, of een LR Baggs, o.i.d.?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ramzzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:50:
[...]

Mooi ding man, is dat een Fishman-achtige pickup, of een LR Baggs, o.i.d.?
Er zit een magnetische pickup en een piëzo in, en er werd een los pre-ampje bijgeleverd om ze te mengen. Allemaal Sire 'Zebra' branded, dus ik maak me geen illusies over hoogwaardige kwaliteit op een gitaar van 349 euro. Maar omdat ik toch vooral in mijn eigen thuisstudiootje speel gaat het me vooral om het onversterkte geluid, en dat was van alles dat ik getest heb het fijnste bij deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:49:
[...]

Gisteren door PRS en John Mayer een SE versie aangekondigd....Maar of het een Silver Sky wordt, of een McCarthy blijft afwachten. Meer nieuws op 11 januari!

* Anoniem: 168490 gaat de spaarpot eens bekijken voor een SE versie
11 Januari komt al dichtbij!

Kleuren hadden van mij interessanter gemogen (Roxy Pink!)

Afbeeldingslocatie: https://guitar.com/wp-content/uploads/2022/01/PRS-Silver-Sky-SE@2000x1500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07

pinda powerrr

Slow down...

Teleluvr schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:47:
[...]

11 Januari komt al dichtbij!

Kleuren hadden van mij interessanter gemogen (Roxy Pink!)

[Afbeelding]
De kleuren zijn inderdaad mwehhh. Maar ze moeten wel, anders is het een directe concurrent voor de originele SS.

Anderton's heeft al een video klaarstaan met een vergelijking.

Erg benieuwd! Want het is duidelijk dat PRS mikt op het publiek die een Mex Strat koopt, of een goedkopere USA versie.

Grootste vraag worden de pickups, gezien die bij zowel voor- en tegenstanders van de SS als subliem worden gezien. Dus wat voor spec is de SE versie precies?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:53:
[...]

De kleuren zijn inderdaad mwehhh. Maar ze moeten wel, anders is het een directe concurrent voor de originele SS.

Anderton's heeft al een video klaarstaan met een vergelijking.

Erg benieuwd! Want het is duidelijk dat PRS mikt op het publiek die een Mex Strat koopt, of een goedkopere USA versie.

Grootste vraag worden de pickups, gezien die bij zowel voor- en tegenstanders van de SS als subliem worden gezien. Dus wat voor spec is de SE versie precies?
Dan kun je beter de vraag stellen, welke specifieke verschillen zijn er tussen de SS en de SE-versie, waarmee je na een after market 'upgrade' (zoals pickups) zonder het volledige aankoopbedrag van de SS te benaderen op SS-niveau komt?

;)

---

Dat gezegd hebbende, ik denk dat met name pickups en brug verschillend genoeg zijn.

Afwerkingsgraad van frets en zo kun je zelf ook (laten) doen.

De kleuren van zowel de SS als de SE staan me niet aan, overigens.

En dat in feite hetzelfde bij Fender - veel kleuren die altijd succesvol / populair waren zitten er niet meer bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 09-01-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Dan kun je beter de vraag stellen, welke specifieke verschillen zijn er tussen de SS en de SE-versie, waarmee je na een after market 'upgrade' (zoals pickups) zonder het volledige aankoopbedrag van de SS te benaderen op SS-niveau komt?

;)
De pickups zijn niet los te koop ;)

Verder is al duidelijk dat de houtsoorten verschillen en de radius met 8.5 platter is dan de 7.5 op de SS. De Tremelo is ook anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0w4a4oWRtzsmS18DHVfRKajwM0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4O1zcMo2mHwoB9g0w5bd7lx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgQqZHHxd2NVHy7cZrzseOfzt-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48cpcaZCCwgXEChbQ1U0rD0e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dat lijkt, opgesomd, wel een fikse downgrade te opzichte van de SS...

Wat is dan nog het voordeel van dit boven een gelijk geprijsde USA Strat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:06:
Dat lijkt, opgesomd, wel een fikse downgrade te opzichte van de SS...

Wat is dan nog het voordeel van dit boven een gelijk geprijsde USA Strat?
De SS valt in de categorie Customs (€2700 in NL, de enkele Nebula kleur gaat naar de 5K), de SE gaat $850 kosten.

Dus de SE duidelijk in segment duurdere Mex, of goedkopere USA Strat.
Er wordt gesproken over de betere afwerking tov Fender en die pickups natuurlijk.

Maar blijft gissen totdat de echte vergelijkingen komen. Ik verwacht de eerste video's alleen als verkapte promo's.

Ik ben wel benieuwd in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:22:
[...]

De SS valt in de categorie Customs (€2700 in NL, de enkele Nebula kleur gaat naar de 5K), de SE gaat $850 kosten.

Dus de SE duidelijk in segment duurdere Mex, of goedkopere USA Strat.
Er wordt gesproken over de betere afwerking tov Fender en die pickups natuurlijk.

Maar blijft gissen totdat de echte vergelijkingen komen. Ik verwacht de eerste video's alleen als verkapte promo's.

Ik ben wel benieuwd in elk geval.
PRS staat bekend om de sterke QC (en daardoor constante kwaliteit), maar in hoeverre dat voor de SE's opgaat (ooit / nog altijd) is me vooralsnog niet echt duidelijk...

Ik heb door de jaren heen wel de nodige SE-modellen vergeleken gezien en gehoord met de USA-modellen, en dat verschil was meestal wel aanzienlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitarist schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:

Tweakers Gitaarmeet 2021 2022

Beste volgers van dit topic: vandaag precies twee jaar geleden toog een illuster gezelschap bestaande uit Tweakers uit dit topic af naar Den Haag om daar in een ruimte samen te komen en elkaar te verblijden met de mooiste zaken op het gebied van gitaren, versterkers en effectpedalen, ondersteund door de nodige sterke verhalen en uiteraard de mooiste muzikale uitspattingen van de heren*. Het was een gezellige middag!
[Afbeelding][Afbeelding]

Aangezien dit al weer twee jaar geleden is en de coronacrisis eindelijk een beetje voorbij lijkt te raken, lijkt het mij hoog tijd om weer een Tweakers Gitaristenmeet te organiseren!
Het moet gaan om een locatie die goed bereikbaar is voor de meesten, dus het liefst enigszins centraal in het land. Ook moet het vrij ruim zijn en moet er (heerlijke) herrie gemaakt mogen worden. Het liefst is er ook een drumstel aanwezig. En elektriciteit is ook wel fijn :+

Een goede optie is wellicht Popcentrum Amersfoort. Maar uiteraard zijn er wellicht ook nog andere goede ruimtes denkbaar.

Één grote(re) ruimte is heel leuk, maar het zou ook misschien leuk zijn om naast de "hoofd"ruimte ook een of twee kleinere jamhokken te hebben.

Als locatie is gekozen voor Popcentrum Metropool in Enschede.
Datum
Ik denk dat een weekenddag het handigste is. Misschien een zaterdag/zondag in november?

Ik zou 20 of 27 november willen voorstellen. Maar uiteraard moeten we dit met z'n allen bepalen.

De nieuwe datum is gepland op zondag 20 februari 2022.
Wat wordt er van je verwacht?
Niet veel ;) Het doel is vooral om een gezellige middag te beleven en lekker te genieten van elkaars gitaren, pedaaltjes, amps en ander moois. En natuurlijk is het ook leuk als we een beetje jammen.

Het is niet verplicht om ál je gear mee te nemen (mag uiteraard wel). En ook hoef je je niet bezwaard te voelen als bij jou de hobby nog niet zo uit de hand is gelopen als bij mij ;)
Iedereen is welkom! Uiteraard zijn bassisten, mandolinisten, ukelelelespelers e.d. ook van harte welkom!
*De vorige keer waren er alleen heren. Supergezellig natuurlijk, maar uiteraard zijn ook mensen van andere geslachten van harte welkom!

Dit kwam ook in de evaluatie naar voren: vorige keer liep het jammen soms een beetje ongestructureerd. Dat is op zich niet erg, maar na 5x een blues schema in een andere toonsoort te hebben ingezet is het ook wel eens leuk als we ergens anders overheen kunnen jammen. Daarom wil ik me wel commiteren aan het verzorgen van een aantal akkoordenschema's in diverse stijlen (Now you shred, anyone?). Dat zal ik dan een aantal keer printen zodat we enige houvast hebben tijdens de jams.
Wie doet er mee?
"Let me know in the comments below"

[...]
Wat kost da?
Het is niet waarschijnlijk dat we kosteloos een ruimte kunnen vinden. Daarom lijkt het me wel zo eerlijk als we de kosten die we moeten maken met z'n allen delen.
Aangezien we nog niks geboekt hebben is het nog niet duidelijk wat de kosten zijn.

Maar... hoe meer mensen meedoen, hoe lager de kosten per persoon.
We hopen met z'n allen dat het nu wél door kan gaan! Aangezien er hier in het topic weer wat nieuwe gebruikers zijn (welkom!): je bent van harte welkom op de meet! Laat het me weten als je interesse hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:43:
[...]

We hopen met z'n allen dat het nu wél door kan gaan! Aangezien er hier in het topic weer wat nieuwe gebruikers zijn (welkom!): je bent van harte welkom op de meet! Laat het me weten als je interesse hebt!
Ik vind het optimisme uitermate charmant, maar ik gok dat de wereld nog dicht zit in februari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Teleluvr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik vind het optimisme uitermate charmant, maar ik gok dat de wereld nog dicht zit in februari.
Je hebt misschien gelijk...
Ik kan me voorstellen dat dit voor iedereen weer anders is, maar ik vind het persoonlijk fijner om een "stip aan de horizon" te hebben en leuke plannen te maken (uiteraard rekening houdend met de mogelijkheid dat het niet door kan gaan) dan van het negatieve scenario uit te gaan. Van het laatste word ik meer "down" dan van het eerste scenario. En ik kan wel wat positiviteit gebruiken eerlijk gezegd :|

En als we bij wijze van spreken pas 15 feb weten dat het door zou kunnen gaan, dan is het voor veel mensen te laat om nog aan te haken. Dus dan maar beter nu al de "nieuwen" in dit topic enthousiasmeren *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23
Ach mijn kaarten voor mijn zoveelste concert zullen ook wel weer teruggestort worden, zal wel niet doorgaan. Is in Feb. Om moedeloos van te worden. Concert daarna is in mei, fingers crossed.

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 11-01-2022 06:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dus.....

Ding klinkt verrekte goed! Maar goed, JM heeft ook weleens op een $150 kostende gitaar gespeeld icm een $50 kostende versterker en dat klonk ook goed :+

Slim dus van PRS om ook gelijk wat andere gitaristen te laten spelen (zie derde video). Samenvattend een sterke aanval naar de gevestigde orde!

Benieuwd wanneer deze in de NL-se winkels ligt!

En de hier obligate Anderton's video:

[ Voor 10% gewijzigd door pinda powerrr op 11-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
pinda powerrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:36:

Ding klinkt verrekte goed! Maar goed, JM heeft ook weleens op een $150 kostende gitaar gespeeld icm een $50 kostende versterker en dat klonk ook goed :+

Slim dus van PRS om ook gelijk wat andere gitaristen te laten spelen (zie derde video). Samenvattend een sterke aanval naar de gevestigde orde!

Benieuwd wanneer deze in de NL-se winkels ligt!
Ohhhhh GAS........... ook weer mijplaatje bereikt kwa spelen :+ dus tijd voor een reward? :9~

Nee ben serieus opzoek naar een single coil gitaar, jammer dat alles nog dicht is... wil hem wel eens vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Linkser schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Ohhhhh GAS........... ook weer mijplaatje bereikt kwa spelen :+ dus tijd voor een reward? :9~

Nee ben serieus opzoek naar een single coil gitaar, jammer dat alles nog dicht is... wil hem wel eens vasthouden.
In de Andertons video zeggen ze dat de productie in het begin nog niet zo snel gaat en ze waarschuwen voor mensen die de gitaren op Ebay gaan zetten, het is namelijk geen Limited Edition. Andertons zegt zelfs orders te cancelen van mensen die er meerdere bestellen.

Al met al zal het nog wel even tijd kosten voordat ze daadwerkelijk op voorraad in de winkels liggen. Geeft nog wat tijd om te sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Inderdaad, GAS. Prijspeil valt mij wel wat tegen. Met het gevaar om decadent te klinken, maar het verschil met een 'echte' is niet eens zo bizar groot. Ja, het zijn centen waar een ieder flink voor moet werken, maar dan nog... Het verschil bij de 'normale' modellen is een stuk kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
pinda powerrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:51:
[...]

In de Andertons video zeggen ze dat de productie in het begin nog niet zo snel gaat en ze waarschuwen voor mensen die de gitaren op Ebay gaan zetten, het is namelijk geen Limited Edition. Andertons zegt zelfs orders te cancelen van mensen die er meerdere bestellen.

Al met al zal het nog wel even tijd kosten voordat ze daadwerkelijk op voorraad in de winkels liggen. Geeft nog wat tijd om te sparen :)
Ooohhhh boy..... best veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Teleluvr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Inderdaad, GAS. Prijspeil valt mij wel wat tegen. Met het gevaar om decadent te klinken, maar het verschil met een 'echte' is niet eens zo bizar groot. Ja, het zijn centen waar een ieder flink voor moet werken, maar dan nog... Het verschil bij de 'normale' modellen is een stuk kleiner...
Precies dit dus.... als die nou 899 was, dan had ik denk ik de gok genomen om hem te preorderen.
Maar denk dat ze ook wel weten dat ze alsnog als hotcakes over de toonbank gaan.
Fender heeft net ook +15% gedaan op de prijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door Linkser op 11-01-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Oei, scherp van je!

Had verwacht dat deze onder de 1K zou blijven, in dollars kost die $849,-
Teleluvr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:54:
[...]

De US versie kost €2700 en dan krijg je met de SE dus eigenlijk best veel voor minder dan de helft van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
pinda powerrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Oei, scherp van je!

Had verwacht dat deze onder de 1K zou blijven, in dollars kost die $849,-

[...]

De US versie kost €2700 en dan krijg je met de SE dus eigenlijk best veel voor minder dan de helft van het geld.
Bij onze Duitse vrienden iets goedkoper maar niet veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Precies dit dus.... als die nou 899 was, dan had ik denk ik de gok genomen om hem te preorderen.
Maar denk dat ze ook wel weten dat ze alsnog als hotcakes over de toonbank gaan.
Fender heeft net ook +15% gedaan op de prijzen.
Ja, bizar, mijn psychologische grens zat vanmiddag ook op de 899 euro. 999 euro is dan op eens weer 1000 euro :D

[spoiler[
Zoals mijn vrouw zegt, doe het nou gewoon, anders krijg je spijt :+
[/spoiler]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Teleluvr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Ja, bizar, mijn psychologische grens zat vanmiddag ook op de 899 euro. 999 euro is dan op eens weer 1000 euro :D

[spoiler[
[/spoiler]
Ik zeg dat ook altijd tegen mijn vrouw, alleen zij nooit tegen mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Ik zeg dat ook altijd tegen mijn vrouw, alleen zij nooit tegen mij :+
Vrouw weg doen, opgelost :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Dat is goedkoper dan eens in de zoveel tijd een nieuwe gitaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Teleluvr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:12:
[...]

[spoiler[
[/spoiler]
Het is dat het ook nog eens een poly finish is, geen locking tuners, kleuren zijn niet top.
Ik twijfel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Staan inderdaad mooie LP’s bij. Maar qua prijs vind ik die Demo Shop niet zo interessant. Voor een mooie Custom Shop zou ik liever bij TFOA oid kijken, de set-up van geleverde gitaren bevalt mij wel en je hebt op de headstock niet zo’n “DEMO” label. Wel heeft de Demo Shop sommige a-typische modellen; dat is wel weer leuk en slecht voor mijn GAS…

What's a cube to you?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
Na een tijdje geleden advies te hebben gevraagd even teveel drukte rond de jaarwisseling gehad, maar vorige week dan toch de Slash AFD outfit gekocht bij Thomann. Gelukkig ook nog een bedrijfje gevonden die de Fender Mustang Micro snel kon leveren dus good to go.

Wel jammer dat een starterspack totaal zonder handleiding geleverd wordt. Leuk dat er een elektronische tuner op zit, maar k heb dus geen idee hoe ik die moet gebruiken :+ Nou ja daar komen we ook wel weer uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Tkyv-v3jvdQTKIlyUNNwP4K1i8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEQQAXMoHWUFCYfXMFIjxK6d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Beakzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
Na een tijdje geleden advies te hebben gevraagd even teveel drukte rond de jaarwisseling gehad, maar vorige week dan toch de Slash AFD outfit gekocht bij Thomann. Gelukkig ook nog een bedrijfje gevonden die de Fender Mustang Micro snel kon leveren dus good to go.

Wel jammer dat een starterspack totaal zonder handleiding geleverd wordt. Leuk dat er een elektronische tuner op zit, maar k heb dus geen idee hoe ik die moet gebruiken :+ Nou ja daar komen we ook wel weer uit ;)

[Afbeelding]
Welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Goed bezig. Eerste snaar is er al aan :+ Was aan het stemmen en die moest A zijn volgens Justin Guitar, maar dan klonk hij heel onzuiver (soort trilling). Dus ik denk nou dan zal het wel strakker moeten om weer helemaal rond te gaan naar A en snap.

Moet ik nou alle snaren gelijk vervangen of kan ik er gewoon 1 vervangen? En is dat een beetje te doen of kan ik beter bij de expert langs gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Beakzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:08:
Goed bezig. Eerste snaar is er al aan :+ Was aan het stemmen en die moest A zijn volgens Justin Guitar, maar dan klonk hij heel onzuiver (soort trilling). Dus ik denk nou dan zal het wel strakker moeten om weer helemaal rond te gaan naar A en snap.

Moet ik nou alle snaren gelijk vervangen of kan ik er gewoon 1 vervangen? En is dat een beetje te doen of kan ik beter bij de expert langs gaan?
Je kan er gewoon één vervangen, en dat is simpel genoeg zelf te doen :) Als je de snaar daadwerkelijk door zou draaien totdat'ie bij de volgende A komt, dan zou er twee keer zoveel spanning op staan (dus knapt'ie ruim voordat je daar aan komt). En een octaaf lager dan de bedoeling hangt'ie zo slap dat je hem echt niet of nauwelijks aan kan slaan. Dus als het ongeveer voelt zoals je verwacht, dan zit je op de goede A :P

Edit: Bij een Les Paul wil je op de lage drie snaren je snaar op ongeveer 'twee keer de afstand tussen twee stemmechanieken' na het mechaniek afknippen. Da's handiger dan aanklooien :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfVadogSVGF9rnoTX-ZpuxV5X0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OAVG6uyQnuMMrVAlMy69yb3y.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Wormaap op 13-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wormaap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Je kan er gewoon één vervangen, en dat is simpel genoeg zelf te doen :) Als je de snaar daadwerkelijk door zou draaien totdat'ie bij de volgende A komt, dan zou er twee keer zoveel spanning op staan (dus knapt'ie ruim voordat je daar aan komt). En een octaaf lager dan de bedoeling hangt'ie zo slap dat je hem echt niet of nauwelijks aan kan slaan. Dus als het ongeveer voelt zoals je verwacht, dan zit je op de goede A :P
Ja ben totaal zonder kennis van zaken bezig dus zal behoorlijk stom hebben gedaan 8)7 Hij was er bijna dus ik had of een goede snaar of juist heel slecht. Is het normaal dan dan de A een trillend geluid geeft? (alsof die na trilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beakzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Ja ben totaal zonder kennis van zaken bezig dus zal behoorlijk stom hebben gedaan 8)7 Hij was er bijna dus ik had of een goede snaar of juist heel slecht. Is het normaal dan dan de A een trillend geluid geeft? (alsof die na trilt)
Het is een beetje lastig om op basis van tekst te troubleshooten wat er aan de hand is. Er zijn nogal wat potentiele trillingen, ongeveer evenveel die wel de bedoeling zijn als niet. Dus misschien kun je een klein videootje opnemen waarop te zien/horen is wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wormaap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Het is een beetje lastig om op basis van tekst te troubleshooten wat er aan de hand is. Er zijn nogal wat potentiele trillingen, ongeveer evenveel die wel de bedoeling zijn als niet. Dus misschien kun je een klein videootje opnemen waarop te zien/horen is wat je bedoelt :)
Ja als ik nieuwe snaren heb, want nu kan ik er helemaal niks mee :+ Hopelijk mogen er zaterdag weer winkels open, want dan breng ik hem gewoon weg voor nieuwe snaren en dan laat ik hem gelijk tunen. Dit ontmoedigd nogal ;)

Edit : Lol ik heb van het tunen al een blaar op mijn duim :D

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 13-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Beakzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Ja als ik nieuwe snaren heb, want nu kan ik er helemaal niks mee :+ Hopelijk mogen er zaterdag weer winkels open, want dan breng ik hem gewoon weg voor nieuwe snaren en dan laat ik hem gelijk tunen. Dit ontmoedigd nogal ;)

Je gitaar stemmen is iets dat je normaal gezien minstens elke keer voordat je gaat spelen doet maar normaal wijkt'ie natuurlijk maar maximaal een beetje af. Dus het is zeker een prima idee om iemand bij de winkel je even te laten voordoen hoe het moet, maar je zal het toch echt zelf moeten leren :P

Tevens een wijze les voor iedereen die meeleest en zijn of haar eerste gitaar wil gaan kopen: koop altijd minimaal één extra set snaren erbij, want in helemaal in het begin gaat er wel eens wat knappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Rock and Roll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wormaap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Je gitaar stemmen is iets dat je normaal gezien minstens elke keer voordat je gaat spelen doet maar normaal wijkt'ie natuurlijk maar maximaal een beetje af. Dus het is zeker een prima idee om iemand bij de winkel je even te laten voordoen hoe het moet, maar je zal het toch echt zelf moeten leren :P

Tevens een wijze les voor iedereen die meeleest en zijn of haar eerste gitaar wil gaan kopen: koop altijd minimaal één extra set snaren erbij, want in helemaal in het begin gaat er wel eens wat knappen.
Ja ik had alle snaren behalve die goed gekregen (3 groene lampjes), maar door mijn onkunde dacht ik dat ik een ronde verder moest. Dit was bij de dunste snaar wel het geval, want die hing helemaal slap. Lesson learned. Licht afstellen zal verder zeker wel lukken.

Stel dat de winkels dicht blijven. Aanraders voor een set snaren? Zie zoveel soorten bij Bax. Moet ik all out gaan en een set van 3 kopen https://www.bax-shop.nl/e...elektrische-gitaar-3-sets

Of slaat dat helemaal nergens op voor mij en moet ik gewoon iets rond de €10 kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Beakzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Ja ik had alle snaren behalve die goed gekregen (3 groene lampjes), maar door mijn onkunde dacht ik dat ik een ronde verder moest. Dit was bij de dunste snaar wel het geval, want die hing helemaal slap. Lesson learned. Licht afstellen zal verder zeker wel lukken.

Stel dat de winkels dicht blijven. Aanraders voor een set snaren? Zie zoveel soorten bij Bax. Moet ik all out gaan en een set van 3 kopen https://www.bax-shop.nl/e...elektrische-gitaar-3-sets

Of slaat dat helemaal nergens op voor mij en moet ik gewoon iets rond de €10 kiezen?
Zolang je ongeveer dezelfde dikte koopt als wat er standaard op de gitaar zit (ik vind zo snel 10-46) en je een reputabel merk (D'Addario, Ernie Ball, DR, ik vergeet er vast) koopt komt het altijd wel goed. Als je wat verder bent kun je altijd beginnen met een enorm sterke mening ontwikkelen over welke snaren jouw sound écht perfect maken kleine spoiler: geen enkele snaar maakt je tone magisch geweldig :P maar uiteindelijk zijn de verschillen marginaal.

Een paar extra setjes op voorraad is nooit weg. Maar overdrijf niet, want ik heb ook sets liggen die ik ooit in bulk heb gekocht die nu verroest zijn omdat ik ze jaren heb laten liggen :')

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 13-01-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wormaap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Zolang je dezelfde dikte koopt als wat er standaard op de gitaar zit (ik vind zo snel 10-46) en je een reputabel merk (D'Addario, Ernie Ball, DR, ik vergeet er vast) koopt komt het altijd wel goed. Als je wat verder bent kun je altijd beginnen met een enorm sterke mening ontwikkelen over welke snaren jouw sound écht perfect maken kleine spoiler: geen enkele snaar maakt je tone magisch geweldig :P maar uiteindelijk zijn de verschillen marginaal.

Een paar extra setjes op voorraad is nooit weg. Maar overdrijf niet, want ik heb ook sets liggen die ik ooit in bulk heb gekocht die nu verroest zijn omdat ik ze jaren heb laten liggen :')
Top ! Ik zal er even de schuifmaat op zetten voor de zekerheid. Bedankt voor alle hulp en aan de rest. Sorry voor de topic vervuiling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 21:47
@Beakzz Hier een prima tutorial over het vervangen van je snaren.
https://www.youtube.com/watch?v=4CtqfHmssx8
De 1e keer zal het misschien niet zo makkelijk gaan, maar na een aantal keer is het een no-brainer.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Ooohhh boy, nu al 5 maanden levertijd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlRdfrAAiSQdkYqZWVr-8bH7t5g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VejeHiL8N33EDjKVjCG5qnwJ.png?f=user_large

Iemand hier gepreorderd? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Linkser op 13-01-2022 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Morgenavond een eerste (gratis) proefles met de elektrische gitaar. Tot nu toe druk oefenend met akkoorden C-A-G-E-D (waar vooal C en G vingerbrekers zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:25
NielsTn schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:04:
Morgenavond een eerste (gratis) proefles met de elektrische gitaar. Tot nu toe druk oefenend met akkoorden C-A-G-E-D (waar vooal C en G vingerbrekers zijn).
Elektrisch moet je ze als power chords spelen, maakt het een stuk makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41

McLambo

MTB Junky

Mijn zoontje van 13 heeft afgelopen vrijdag een proeflesje basgitaar gehad. Hij speelt momenteel keyboard.
Om zijn muzikale ontwikkeling wat de stimuleren lijkt het mij goed dat hij ook op basgitaarles gaat. Hij was erg enthousiast.

Iemand tips voor een goeie set voor een beginner? Max 250 euro voor gitaar en versterker? Hij speelt er alleen mee op zijn slaapkamer. Zie bij Thoman b.v. dat Harley Benton ook vrij populaire basgitaren heeft voor rond of net iets boven de 100 euro. Kan dat goed zijn? en wat moeten we dan hebben. P, J, PJ bas?

Tips welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
McLambo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:17:
Mijn zoontje van 13 heeft afgelopen vrijdag een proeflesje basgitaar gehad. Hij speelt momenteel keyboard.
Om zijn muzikale ontwikkeling wat de stimuleren lijkt het mij goed dat hij ook op basgitaarles gaat. Hij was erg enthousiast.

Iemand tips voor een goeie set voor een beginner? Max 250 euro voor gitaar en versterker? Hij speelt er alleen mee op zijn slaapkamer. Zie bij Thoman b.v. dat Harley Benton ook vrij populaire basgitaren heeft voor rond of net iets boven de 100 euro. Kan dat goed zijn? en wat moeten we dan hebben. P, J, PJ bas?

Tips welkom!
Toevallig heb ik onlangs een fretloze Harley Benton J-bass aangeschaft, en die speelt en klinkt heel aardig voor het geld, zeker geen instrument (even afgezien van het fretloze) waardoor een beginner gaat stoppen met spelen ofzo :) J of P maakt vrij weinig uit, net wat'ie het leukst vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Alleen is de ‘J’ iets veelzijdiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Je hebt natuurlijk gelijk dat je met de twee pickups van een J wat meer verschillende sounds kan maken, maar de sound van een P past eigenlijk altijd en overal en is daarmee op z'n eigen manier toch weer superveelzijdig :9 Dus vandaar dat het m.i. niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:50:
Je hebt natuurlijk gelijk dat je met de twee pickups van een J wat meer verschillende sounds kan maken, maar de sound van een P past eigenlijk altijd en overal en is daarmee op z'n eigen manier toch weer superveelzijdig :9 Dus vandaar dat het m.i. niet zoveel uitmaakt.
En je hebt ook P-Deluxe-modellen met in feite de J-pickupconfiguratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Wormaap schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Toevallig heb ik onlangs een fretloze Harley Benton J-bass aangeschaft, en die speelt en klinkt heel aardig voor het geld, zeker geen instrument (even afgezien van het fretloze) waardoor een beginner gaat stoppen met spelen ofzo :) J of P maakt vrij weinig uit, net wat'ie het leukst vindt.
Bedankt voor je feedback, nou denk ik niet dat ik meteen een fretloze voor hem koop, ;) maar toch goed om je ervaring te horen. Welke prijs categorie zat jouw bas in ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
McLambo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Bedankt voor je feedback, nou denk ik niet dat ik meteen een fretloze voor hem koop, ;) maar toch goed om je ervaring te horen. Welke prijs categorie zat jouw bas in ?
169 hele euro's :) De fretloze versie van deze. Hartstikke prima bas voor het geld, hooguit iets aan de zware kant (niets dat niet te overzien is, maar genoeg om op te vallen).
Er zijn er nog voor minder dan dat, maar of je dan een fatsoenlijk speelbaar instrument hebt zou ik niet durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Wormaap schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:33:
[...]

169 hele euro's :) De fretloze versie van deze. Hartstikke prima bas voor het geld, hooguit iets aan de zware kant (niets dat niet te overzien is, maar genoeg om op te vallen).
Er zijn er nog voor minder dan dat, maar of je dan een fatsoenlijk speelbaar instrument hebt zou ik niet durven zeggen.
Thanks, heb een aantal al instrumenten rond dit budget in de favorieten gezet. Nu nog eens mezelf informeren over JP, JJ , PJ , HH. Etc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Meeste betaalbare bassen zijn J-bassen. Ik zou me eerder afvragen of hij 30 of 34 inch wil.

Mijn zoon is een stukje jonger (11) en speelt op een Ibanez short scale (https://www.bax-shop.nl/e...ory-elektrische-basgitaar)

Volgens mij is het voor het geld een hele nette bas. Hij is er in elk geval trots op (al vindt hij de 34" van mij ook erg mooi maar zijn handjes zijn daar nog een beetje klein voor)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Mijn zoon is 13 en nog slechts een halve kop kleiner dan mij Ik vermoed dat dat wel goed komt met een 'bas voor grote mensen' 😉

[ Voor 3% gewijzigd door McLambo op 17-01-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Iets heel anders… weet iemand van jullie in Z-Holland (Den Haag/Rotterdam) een specialistische spuiterij waar ik mijn Mustang Bass zou kunnen laten overspuiten? Het liefst met authentieke Nitrocelluloselak.

Mijn gitaartech-connectie is te druk, en daardoor mij ook te duur. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 06:37
Ramzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:44:
Iets heel anders… weet iemand van jullie in Z-Holland (Den Haag/Rotterdam) een specialistische spuiterij waar ik mijn Mustang Bass zou kunnen laten overspuiten? Het liefst met authentieke Nitrocelluloselak.

Ik was vanuit Barendrecht ook op zoek naar een spuiter in de buurt.
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de body van mijn strat op te sturen naar Rebel Relic. Erg tevreden over het eindresultaat, het duurde wel allemaal vrij lang.

[ Voor 5% gewijzigd door anie op 17-01-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Er zitten wel wat auto spuiterijen in het dorp ;) , die kunnen dat ook en misschien nog wel beter.

Die gasten doen bv ook vaak keukenkastjes, gaat je echt niet zo mooi lukken met je spuitbus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online

Welke kleur? Dan mag misschien mijn Jazzmaster wel meedoen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Er zitten wel wat auto spuiterijen in het dorp ;) , die kunnen dat ook en misschien nog wel beter.

Die gasten doen bv ook vaak keukenkastjes, gaat je echt niet zo mooi lukken met je spuitbus.
Nitrocellulose is notoir tegen alle regels van spuiterijen… ;)
Teleluvr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Welke kleur? Dan mag misschien mijn Jazzmaster wel meedoen! :o
Wat denk je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Nitrocellulose is notoir tegen alle regels van spuiterijen… ;)
Handje contantje betalen ook niet, maar kan wel 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
New Amp Day! *O*

Nouja, bijna dan, hij is af maar hij staat nog bij de bouwer in Duitsland. Komt vandaag deze kant op als het goed is. Hij stuurde gisteravond een foto dat hij af was, ik ben siked oOo

Afgelopen jaar heb ik een EVH 5150 III, een setje KRK monitors en een 4 x 12 verkocht dus er was budget voor iets nieuws. Het is een Driftwood Mini Nightmare geworden, maar dan wel in een custom variant met alle opties aangevinkt en een bijzonder frontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULqXZxoAmX2uTC1gAJSMUV3pIgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MlQpXpw0XXuBvuVL1MXk0Bnt.png?f=fotoalbum_large

In de basis een 2 kanaals 50W 6l6 amp met cleane clean en scheurende scheur. Bijzonder handig is de ingebouwde tubescreamer, noisegate en 9v output. Daarnaast is eea uitgebreid schakelbaar. Ik ben zeer benieuwd, zal ergens eind deze week wel binnenkomen, dan volgen meer foto's en de eerste ervaringen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Nice!

Ik heb me altijd afgevraagd waarom (naast Ibanez zelf) niet meer merken versterkers op de markt brachten met ingebouwde publieksfavoriete overdrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Zal ook wel te maken hebben met rechten en kosten. Hier zit officieel geen tubescreamer in maar heeft hij het over "that green overdrive pedal", zullen wel gewoon de onderdelen zijn die in de ibanez/maxon zitten.

Het enige dat er van mij nog in had gemogen was een reverb maar met de 9v output op de achterkant kan die ook makkelijk in de fx loop zonder meteen weer een losse voeding of lange kabels nodig te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:47

MsD

Ramzzz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:20:
Nice!

Ik heb me altijd afgevraagd waarom (naast Ibanez zelf) niet meer merken versterkers op de markt brachten met ingebouwde publieksfavoriete overdrives.
Maar waar moet je dan eindigen ? Veel versterkers hebben natuurlijk een reverb. Een extra pre-amp is ook normaal, maar een chorus ? ja, graag . Maar een extra distortion zou ook leuk zijn, en een looper, en een noise gate en een....

Ik zit de laatste dagen gewoon eens een dikke pa amp als eindtrap te gebruiken, werkt natuurlijk helemaal perfect met een multi effect geval ervoor. Is ook nog eens een slagje goedkoper :) En oneindig vermogen, ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Maar waar moet je dan eindigen ? Veel versterkers hebben natuurlijk een reverb. Een extra pre-amp is ook normaal, maar een chorus ? ja, graag . Maar een extra distortion zou ook leuk zijn, en een looper, en een noise gate en een....
Zeker. Het is natuurlijk een heel persoonlijk ding.

Ik heb jaren geleden flink op deze zitten GAS'sen:

Afbeeldingslocatie: https://static.keymusic.com/products/127994/XL/ibanez-tsa30-tube-screamer-amp.jpg?_ga=2.173828768.202158249.1642498361-354502262.1642498361&_gac=1.151104203.1642498361.CjwKCAiA55mPBhBOEiwANmzoQoFcLfQTFesxXEXxEsfOgCMudqdMTVHk9ucmBvW6p81GyrdC8uTqKRoCLp4QAvD_BwE

Maar dat ging over. :+ Ik ben nog steeds benieuw hoe ze klinken.

Andere erken doen er niet zo veel mee, maar Line6 en zo wel. En andere meren maakten versterkers ook zeer veelzijdig, zoals bijv. de Suhr PT-amps.

En toen waren daar de Katana's etc. :P
Ik zit de laatste dagen gewoon eens een dikke pa amp als eindtrap te gebruiken, werkt natuurlijk helemaal perfect met een multi effect geval ervoor. Is ook nog eens een slagje goedkoper :) En oneindig vermogen, ook leuk.
Wat vinden je oren daarvan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
MsD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Het eindigt wat mij betreft bij het verschil tussen analoog en digitaal. Hoeveel footswitches je aan een amp kan hangen levert ook een praktische beperking op. Als je een ingebouwd effect via een footswitch aan of uit wil zetten houdt het toch echt een keer op, tenzij je er een chip in zet en op een andere manier gaat schakelen, maar dan wordt het wel een ander soort amp.

Die Driftwood heeft vier knoppen (2 losse footswitches) en een aantal slimmigheden om tapdancen te voorkomen (TS en loop kan je aan een kanaal toewijzen zodat je in een klik van clean + loop naar crunch + TS kan). Die noisegate is bv niet schakelbaar via de footswitch, dus daar moet ik al gaan kiezen voor een niveau dat werkt voor zowel ritme als leadwerk. Als je meer nodig hebt kunnen ze wel een jack naar midi box meeleveren zodat je de amp in een totaalsetup mee kan nemen maar de grenzen van wat er binnen dat chassis kan zullen ze dus al wel bereikt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Jheroun schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Het eindigt wat mij betreft bij het verschil tussen analoog en digitaal. Hoeveel footswitches je aan een amp kan hangen levert ook een praktische beperking op. Als je een ingebouwd effect via een footswitch aan of uit wil zetten houdt het toch echt een keer op, tenzij je er een chip in zet en op een andere manier gaat schakelen, maar dan wordt het wel een ander soort amp.

Die Driftwood heeft vier knoppen (2 losse footswitches) en een aantal slimmigheden om tapdancen te voorkomen (TS en loop kan je aan een kanaal toewijzen zodat je in een klik van clean + loop naar crunch + TS kan). Die noisegate is bv niet schakelbaar via de footswitch, dus daar moet ik al gaan kiezen voor een niveau dat werkt voor zowel ritme als leadwerk. Als je meer nodig hebt kunnen ze wel een jack naar midi box meeleveren zodat je de amp in een totaalsetup mee kan nemen maar de grenzen van wat er binnen dat chassis kan zullen ze dus al wel bereikt hebben :P
Persoonlijk vind ik 'alleen' (voet)schakelbare kanalen (clean / crunch / lead) en (voet)schakelbare reverb als opties prima.

Zo'n amp heb ik gehad, en dat is echt super (Blackstar HT Soloist 60 combo, 1x12"). Die was me alleen veel en veel te luid, zelfs wanneer ik alles met 'master volume' regelde. 1 streepje master volume bij deze 60W-amp was eigenlijk al meteen standje 'oor kapot'.

Het extra (boost)kanaal en de (voet)schakelbare reverb waren trouwens de enige redenen waarom ik destijds mijn HT Studio 20 combo verkocht en deze aanschafte.

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--dqBtwpd3--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1468953883/mufzcmw8fwie9iaefd4i.jpg

Dat was overigens voordat ik de zegeningen van een goede attennuator kende. Wist ik veel... 8)7

Maar inmiddels met 3 amps met alleen 'dedicated', niet schakelende kanalen en slechts 1 met ingebouwde reverb (digitaal, niet schakelbaar), denk ik 'mwah'...

Reverb-pedalen bevallen (allemaal) prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Thanks, heb een aantal al instrumenten rond dit budget in de favorieten gezet. Nu nog eens mezelf informeren over JP, JJ , PJ , HH. Etc 8)7
We zijn al een klein stukje verder, budget is ongeveer 160-180 euro voor het instrument, dan moet er nog een versterker bij.

Waar zit momenteel de meeste bang voor buck in deze budget range? HB of Squire? Iemand die er wat over kan vertellen? Op internet zijn de meningen nogal wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
McLambo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:02:
[...]

We zijn al een klein stukje verder, budget is ongeveer 160-180 euro voor het instrument, dan moet er nog een versterker bij.

Waar zit momenteel de meeste bang voor buck in deze budget range? HB of Squire? Iemand die er wat over kan vertellen? Op internet zijn de meningen nogal wisselend.
Ik zou zoiets doen, en er een Fender Mustang Micro (koptelefoonversterker) bij doen.

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Ik weet niet in welke regio je woont, maar tweedehands is echt een prima startpunt…

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 18-01-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Iemand een verklaring voor het onderstaande? Dit is volledig reproduceerbaar.

Ik heb een Boss ME-80. Deze zit op netstroom met een universele adapter, daarnaast is er een koptelefoon, versterker, een laptop (via usb) en natuurlijk een gitaar op aangesloten. Op het moment dat ik de laptop niet aangesloten heb, dan heb ik een ontzettende 'brom'. Ik snap niet waardoor dit komt, jullie enig idee? Oplossing is nu om de laptop altijd aangesloten te hebben, maar dat is natuurlijk niet altijd handig.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Masch schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:

Ik heb een Boss ME-80. Deze zit op netstroom met een universele adapter, daarnaast is er een koptelefoon, versterker, een laptop (via usb) en natuurlijk een gitaar op aangesloten. Op het moment dat ik de laptop niet aangesloten heb, dan heb ik een ontzettende 'brom'. Ik snap niet waardoor dit komt, jullie enig idee? Oplossing is nu om de laptop altijd aangesloten te hebben, maar dat is natuurlijk niet altijd handig.
Klinkt als een aardlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
https://www.bax-shop.nl/blog/pa/brom-en-hoe-ik-het-voorkom/

Ik heb e.e.a. wel aangesloten via verschillende verlengsnoeren. Zal hier eens naar kijken, bedankt voor je antwoord!

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:27
Hey cool, een gitaartopic :D

Me hier ook maar even aanmelden.

Zelf speel ik op een Ibanez Sa en een Line 6 spider Iv 75 als amp. Deze heb ik al van mij 16 jaar maar heb er nooit echt lang op gespeeld, meer met periodes waardoor ik nu eigenlijk nog steeds niet zoveel kan. 😅
Had nog een squier affinity p-bass ook maar die heb ik verkocht om plek te maken voor een Les-Paul.
Heb nog een ampeg basversterker staan ook, die staat nog te koop.
Zou graag een filmpje plaatsen maar zie niet meteen een optie hiervoor.
Foto's komen later nog 😊

Deze gitaren staan op mijn verlanglijstje momenteel, daar ga ik volgend weekend (29januari) voor kijken. Qua looks zal het de 50's of 60's worden.
https://www.keymusic.com/...tandard-60s-burbon-burst/
https://www.keymusic.com/...s-vintage-sunburst-satin/
https://www.keymusic.com/...ntage-sparkling-burgundy/
https://www.keymusic.com/nl/item/esp-ltd-ec-256-black/
https://www.keymusic.com/...ul-modern-graphite-black/

Ik weet niet of er iemand ervaring heeft met 1 van bovenstaande en eventueel pro's / contra's heeft?

Een andere versterker staat ook nog wel op het lijstje maar van een Les Paul ben ik wel al gek op en die krijgt voorrang. De line6 kan nog wel even dienen voor mijn beperkte kennen en kunnen.

Het mag niet echt maar mocht er nog iemand een Ampeg Ba-108 (20watt) basversterker zoeken, de mijne staat te koop :)

[ Voor 12% gewijzigd door Moechy op 18-01-2022 22:26 ]

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Masch schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:

Checkvraag: gebeurt het met de laptop op de ME-80 aangesloten zowel op accu als met de van de voeding van de laptop ingeplugd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23
Voor iedereen die al eens een Dumble overwoog, nu zullen de prijzen pas echt hoog worden. Ik had er persoonlijk weinig mee (maar zal dan ook nooit de kans krijgen 1 van zijn amps te bespelen) maar je moet toch bewondering hebben voor wat hij bereikt heeft.

RIP Alexander Dumble

https://www.musicradar.co...rd-alexander-dumble-death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:18:
Voor iedereen die al eens een Dumble overwoog, nu zullen de prijzen pas echt hoog worden. Ik had er persoonlijk weinig mee (maar zal dan ook nooit de kans krijgen 1 van zijn amps te bespelen) maar je moet toch bewondering hebben voor wat hij bereikt heeft.

RIP Alexander Dumble

https://www.musicradar.co...rd-alexander-dumble-death
Legendarische amp bouwer. Veel grote merken hebben amps gebaseerd op Dumbles. Door de mystiek en onbereikbaarheid voor de gewone man, stegen de prijzen de pan uit. Een ton voor een versterker... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:47

MsD

McLambo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Ik ga idd met @Ramzzz mee, de tweedehands markt is soms wel leuk. Net ook een bas gekocht (domdomdom, ik weet het, maar toch...) een Ibanez BTB voor maar 150 €.
Beestachtig ding. Soms zag ik erg leuke Yamaha bassen 2ehands voor rond de 125€ voorbij vliegen, dat is echt een leuke optie hoor !

Mocht je dat teveel gedoe vinden denk ik dat je een willekeurige bas rond de 175€ bij Bax/Thomann kan kopen. of dat nou een Harley Benton/Fazley/Squier is maakt eigenlijk niet zo heel erg veel uit in deze prijsklasse. Ik zou persoonlijk even de winkel instappen en kijken bij welk model je de klik krijgt. En dan met je ogen dicht. gevoel :)

Maar als ik zo even bij Thomann kijk naar deze kan je daar niet echt aan misgrijpen.

En een versterker ? probeer eens een Behringer ultrabass (bx-1200)op de kop te tikken, geweldige dingen zijn dat. loeizwaar, dat wel, maar eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan. Ook als Subwoofer te gebruiken :) Staan nu twee op MP, voor echt een paar tientjes. Ideaal.
Ramzzz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:35:
[...]

[...]

Wat vinden je oren daarvan? :+
Mijn oren hebben niks meer te vinden, die weten na 35 jaar metal wel weer genoeg als ze die gitaar weer zien :X

In eerlijkheid ? ik speel zelden hard, echt bijna nooit, maar heeeeeeel soms, als ik het huis voor mezelf heb, en de buren weg zijn, dan wil ik nog wel eens losgaan. En het geluid van 2x(4x12) op vol volume in een kamertje van 3x4 is gewoon indrukwekkend gaaf. En zolang je naast die stack staat is het wel te doen, ervoor doet wel zeer, ja.

Maar ik ben een echte koptelefoon spelert. lekker relaxed, geluid niet hard, en het dempt de omgevingsgeluiden ook goed. heerlijk even dat Zen momentje pakken. :z (en dan maar raggen, want dat vind ik leuk )

[ Voor 21% gewijzigd door MsD op 18-01-2022 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Moechy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:09:
Hey cool, een gitaartopic :D

Me hier ook maar even aanmelden.

Zelf speel ik op een Ibanez Sa en een Line 6 spider Iv 75 als amp. Deze heb ik al van mij 16 jaar maar heb er nooit echt lang op gespeeld, meer met periodes waardoor ik nu eigenlijk nog steeds niet zoveel kan. 😅
Had nog een squier affinity p-bass ook maar die heb ik verkocht om plek te maken voor een Les-Paul.
Heb nog een ampeg basversterker staan ook, die staat nog te koop.
Zou graag een filmpje plaatsen maar zie niet meteen een optie hiervoor.
Foto's komen later nog 😊

Deze gitaren staan op mijn verlanglijstje momenteel, daar ga ik volgend weekend (29januari) voor kijken. Qua looks zal het de 50's of 60's worden.
https://www.keymusic.com/...tandard-60s-burbon-burst/
https://www.keymusic.com/...s-vintage-sunburst-satin/
https://www.keymusic.com/...ntage-sparkling-burgundy/
https://www.keymusic.com/nl/item/esp-ltd-ec-256-black/
https://www.keymusic.com/...ul-modern-graphite-black/

Ik weet niet of er iemand ervaring heeft met 1 van bovenstaande en eventueel pro's / contra's heeft?

Een andere versterker staat ook nog wel op het lijstje maar van een Les Paul ben ik wel al gek op en die krijgt voorrang. De line6 kan nog wel even dienen voor mijn beperkte kennen en kunnen.

Het mag niet echt maar mocht er nog iemand een Ampeg Ba-108 (20watt) basversterker zoeken, de mijne staat te koop :)
Heerlijk, shoppen voor een les paul! Ik heb van de epiphones op enig moment de gibson variant in huis gehad. 50's of 60's was voor mij echt het verschil in halsprofiel. Dat kan iemand anders niet voor je bepalen. Qua looks vond ik een 60s bourbon burst echt te gek, qua feel meer de 50's. Die moderns waren ook gaaf, veel lichter en veel meer opties. Niks voor de LP purist maar wel een te gek instrument voor iemand die van moderne gitaren houdt. En die sparkle finishes hebben wel wat!

Succes met je zoektocht (en ga vooral naar een winkel waar ze verschillende hebben hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
anie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:11:
[...]

Heerlijk, shoppen voor een les paul! Ik heb van de epiphones op enig moment de gibson variant in huis gehad. Ik ga er even vanuit dat de verschillen bij epi grofweg hetzelfde zijn. 50's of 60's was voor mij echt het verschil in halsprofiel. Dat kan iemand anders niet voor je bepalen. Qua looks vond ik een 60s bourbon burst echt te gek, qua feel meer de 50's. Die moderns waren ook gaaf, veel lichter en veel meer opties. Niks voor de LP purist maar wel een te gek instrument voor iemand die van moderne gitaren houdt. En die sparkle finishes hebben wel wat!

Succes met je zoektocht (en ga vooral naar een winkel waar ze verschillende hebben hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
TMDC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Checkvraag: gebeurt het met de laptop op de ME-80 aangesloten zowel op accu als met de van de voeding van de laptop ingeplugd?
Als de voeding van de laptop niet is ingeplugd heb ik die brom ook.... Alleen geen idee welke conclusie ik daaruit kan trekken. Alles aansluiten op hetzelfde verlengsnoer had helaas geen nut. Mijn onderbuikgevoel zegt dat de universele voeding de oorzaak is.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
anie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:11:
[...]

Heerlijk, shoppen voor een les paul! Ik heb van de epiphones op enig moment de gibson variant in huis gehad. 50's of 60's was voor mij echt het verschil in halsprofiel. Dat kan iemand anders niet voor je bepalen. Qua looks vond ik een 60s bourbon burst echt te gek, qua feel meer de 50's. Die moderns waren ook gaaf, veel lichter en veel meer opties. Niks voor de LP purist maar wel een te gek instrument voor iemand die van moderne gitaren houdt. En die sparkle finishes hebben wel wat!

Maatje van me gaat mee en vertelde me ook dat het wennen zal zijn om op een Les Paul te spelen komende van een Strat voor mij.
Strat heeft een dunner nekprofiel geloof ik?
Maar het verschil tussen 50's en 60's nekprofiel? Is dit een andere soort nek of hoe moet ik het zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Masch schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Als de voeding van de laptop niet is ingeplugd heb ik die brom ook.... Alleen geen idee welke conclusie ik daaruit kan trekken. Alles aansluiten op hetzelfde verlengsnoer had helaas geen nut. Mijn onderbuikgevoel zegt dat de universele voeding de oorzaak is.
Uitsluiten van individuele onderdelen ;)

Eerste verdachte is alles wat in het stopcontact zit. Zoals je zelf al (waarschijnlijk terecht) aanwijst: de universele voeding. Maar het zou ook best de versterker kunnen zijn.

EDIT:
Zit de versterker in een geaard stopcontact?

[ Voor 4% gewijzigd door TMDC op 19-01-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Moechy schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Maatje van me gaat mee en vertelde me ook dat het wennen zal zijn om op een Les Paul te spelen komende van een Strat voor mij.
Strat heeft een dunner nekprofiel geloof ik?
Maar het verschil tussen 50's en 60's nekprofiel? Is dit een andere soort nek of hoe moet ik het zien?
50s is aanmerkelijk dikker dan 60s.

Een 60s ‘C’ profiel is vrij universeel comfortabeler te bespelen, denk ik.

Afhankelijk van de Strat die je kent…

Bedenk wel dat een Strat een langere mensuur heeft, de Les Paul heeft een kortere hals en daardoor een andere snaarspanning bij gelijke snaardikte en stemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
Zoals beloofd, piccies van mijn gear:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt1FnxGC5hrIEriYToW9_EUheCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w33zP7GVVc9o6n83jurABbuC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPqly-dgySBJ9Rl_0NJMB35jpa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKgNUaLlMxcqElspNNtXvb5d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Ramzzz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:15:
[...]

50s is aanmerkelijk dikker dan 60s.

Een 60s ‘C’ profiel is vrij universeel comfortabeler te bespelen, denk ik.

Afhankelijk van de Strat die je kent…

Bedenk wel dat een Strat een langere mensuur heeft, de Les Paul heeft een kortere hals en daardoor een andere snaarspanning bij gelijke snaardikte en stemming.
Aha ok, duidelijk.
Testen zal mij duidelijkheid brengen. :)
Maar nu weet ik wel wat ik ongeveer moet verwachten.

Pagina: 1 ... 63 ... 96 Laatste