Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MsD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:17:
[...]

Mijn 2 centen.

Die epiphone van Slash is bagger. sorry.daar betaal je net teveel voor iets wat een naampje meekrijgt alsof het dan wel goed is. Elke Harley Benton of Fazley van dat bedrag is beter. Epiphone is zeker een gaaf merk, maar dan wel in het ietsje duurdere segment, zo vanaf 500€ ( ik noem maar wat)

Om nu alleen voor de looks te gaan....

Loop gewoon eens een gitaarwinkel in. Stel je vraag, leg uit dat je er niks van kan, maar wel misschien iets wil leren, en dat de gitaar ook aan de muur leuk moet zijn. Eens zien wat een verkoper durft aan te dragen. Is echt de leukste manier om er mee bezig te gaan. En iedereen heeft een keer die stap moeten maken hoor :)

Er is zoveel meer dan Gibson/Epiphone en Fender/Squier. Voor minder geld meer spul.Als je van rock houdt, SG modellen zijn soms zo ontzettend leuk om mee te beginnen. Les Paul modellen zo mooi, Superstrats van Yamaha zo goed, Harley Benton met echt goedkope goede dingen.

Let wel dat echt bijna elke gitaar een afstelbeurt nodig heeft. Als je nog nooit zoiets hebt vastgehad, ga naar de winkel, geef ze een paar tientjes, en loop als een gelukkig persoon weer naar huis.

Nog beter, neem les. Dan leer jij binnen een half jaar de kneepjes van het vak, en en passant nog wat info over je gitaar.
Beter nog, begin met lessen, en vraag aan je leraar wat hij voor gitaar zou aanbevelen, en loop met die info naar de gitaarwinkel.

Ik denk dat jij voor 250€ een heerlijke en best mooie gitaar kan scoren waar je echt veel plezier meer kan hebben.

En dan moet dat geluid eruit. Een eenvoudige interface zoals je zegt is top. Hartstikke leuk. Maar een kleine versterker is nog topper. Een eenvoudige Line6 of Boss Katana, Spark of Yamaha, er is zoveel keuze...
Je kan altijd je koptelefoon inpluggen, dus dat is het probleem niet, maar je kan ook, als je even helemaal alleen thuis bent, en de buren ook weg zijn, gewoon echt geluid maken. En dat is echt het leukste. Echt.

Tweedehands een enorm aanbod, en dat is echt niet heel duur.
Aanvullend, @Beakzz, in welke omgeving zit je, we kunnen ook (op basis van goede ervaringen) winkels aanraden...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Als ik nu zou beginnen met elektrische gitaar zou ik een Fusion 3 van Harley Benton pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb nu een squier stratocaster, maar als ik nu zou beginnen zou ik denk ik voor een 2e hands squier telecaster gaan. Daar kan je naar mijn mening niet veel fout aan doen....
Voor, pak-em-beet, EUR200,- moet dat wel te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00
Als ik nu zou beginnen zou ik voor een squier gaan. Classic vibe (bestaat volgens mij niet meer, maar de opvolger) biedt superveel waar voor je geld, en behoud redelijk zijn restwaarde als je eventueel wilt doorverkopen. Zit je meer in de stevige hoek, zou ik voor een LP/Ibanez gaan, om dezelfde redenen.

De fabrieken die ze daar gebruiken leveren echt puike kwaliteit af.

Harley Benton is knap in de markt gezet door Thomann, en als je geluk hebt krijg je een goede, maar met een beetje pech ook zo een maandagochtend model. QC is niet prio 1 daar. Los daarvan heb ik er ook geen gevoel bij maar dat is een persoonlijk ding waar je niet per se waarde aan moet hechten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zou ook de Yamaha's niet overslaan. Was mijn eerste electrische gitaar en als ik eraan terugdenk... dat ding zat toch wel heel netjes in elkaar als ik het vergelijk met mijn huidige gitaren die toch een slagje duurder zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ankona schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:00:
Ik zou ook de Yamaha's niet overslaan. Was mijn eerste electrische gitaar en als ik eraan terugdenk... dat ding zat toch wel heel netjes in elkaar als ik het vergelijk met mijn huidige gitaren die toch een slagje duurder zijn.
Eens,

de modellen uit de pacifica range heb ik in het verleden in dit topic ook aangeprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:10
MsD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:17:
[...]

Mijn 2 centen.

Die epiphone van Slash is bagger. sorry.daar betaal je net teveel voor iets wat een naampje meekrijgt alsof het dan wel goed is. Elke Harley Benton of Fazley van dat bedrag is beter. Epiphone is zeker een gaaf merk, maar dan wel in het ietsje duurdere segment, zo vanaf 500€ ( ik noem maar wat)

Om nu alleen voor de looks te gaan....

Loop gewoon eens een gitaarwinkel in. Stel je vraag, leg uit dat je er niks van kan, maar wel misschien iets wil leren, en dat de gitaar ook aan de muur leuk moet zijn. Eens zien wat een verkoper durft aan te dragen. Is echt de leukste manier om er mee bezig te gaan. En iedereen heeft een keer die stap moeten maken hoor :)

Er is zoveel meer dan Gibson/Epiphone en Fender/Squier. Voor minder geld meer spul.Als je van rock houdt, SG modellen zijn soms zo ontzettend leuk om mee te beginnen. Les Paul modellen zo mooi, Superstrats van Yamaha zo goed, Harley Benton met echt goedkope goede dingen.

Let wel dat echt bijna elke gitaar een afstelbeurt nodig heeft. Als je nog nooit zoiets hebt vastgehad, ga naar de winkel, geef ze een paar tientjes, en loop als een gelukkig persoon weer naar huis.

Nog beter, neem les. Dan leer jij binnen een half jaar de kneepjes van het vak, en en passant nog wat info over je gitaar.
Beter nog, begin met lessen, en vraag aan je leraar wat hij voor gitaar zou aanbevelen, en loop met die info naar de gitaarwinkel.

Ik denk dat jij voor 250€ een heerlijke en best mooie gitaar kan scoren waar je echt veel plezier meer kan hebben.

En dan moet dat geluid eruit. Een eenvoudige interface zoals je zegt is top. Hartstikke leuk. Maar een kleine versterker is nog topper. Een eenvoudige Line6 of Boss Katana, Spark of Yamaha, er is zoveel keuze...
Je kan altijd je koptelefoon inpluggen, dus dat is het probleem niet, maar je kan ook, als je even helemaal alleen thuis bent, en de buren ook weg zijn, gewoon echt geluid maken. En dat is echt het leukste. Echt.

Tweedehands een enorm aanbod, en dat is echt niet heel duur.
Dat is een beetje het probleem van mijn zoektocht. De één noemt het bagger en betalen voor de naam en de volgende zegt je krijgt echt veel voor weinig geld 8)7 In dit voorbeeld de Slash gitaar, maar eigenlijk met alles onder de €500 lijkt het wel. En dan heb ik het niet over Youtube reviewers, want daar van is gewoon niet te checken of ze ergens belang bij hebben (vaak zelf een winkel), maar over user reacties onder video's en websites/stores.

En met het gevaar mensen hier tegen mij in het harnas te jagen. Een Squire en Yamaha gitaar vind ik gewoon niet mooi als model (bij de "beginners"modellen iig) en ik ben er ondertussen van overtuigt dat een gitaar de looks en de feel moet hebben om deze te op te pakken. Ook al voel ik mij er erg oppervlakkig door :D

Heel eerlijk gezegd zie ik mij de eerste maanden er geen mooier geluid uit krijgen dan ik nu met een vork op een ruw bord produceer en als ik die eerste maanden door kom ga ik ook zeker voor een betere gitaar kijken. Dus om die reden vond ik de Slash wel een optie, want die vind ik gewoon leuk aan de muur als siermodel zelfs als ik er maar 2 of 3 maanden op speel.

Maar nog geen beslissing genomen en ondertussen ook wat op Marktplaats rondgekeken en dan spreekt bijvoorbeeld een Harley Benton Les Paul SC550 Deluxe voor rond de €150 mij ook wel aan. Geen geld om te starten en vrij goede reviews.

Muziekles zie ik wel echt tegenop. Wil best online lessen volgen, maar de muziekschool is voor mij echt verpest gezien ik daar vroeger verplicht heen moest voor orgelles :( (wilde keyboard spelen, maar dat was toen nog heidens)

Versterkertje kan ik er natuurlijk makkelijk een keer (2e hands) bij kopen, maar ik ben er wel uit dat ik iig een Fender Mustang Micro wil, want die kan ook in mijn keyboard geplugd worden zag ik.
Ramzzz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:41:
[...]

Aanvullend, @Beakzz, in welke omgeving zit je, we kunnen ook (op basis van goede ervaringen) winkels aanraden...
Omgeving Rotterdam.

Hoe dan ook top alle reacties hier tot nu toe. Waarschijnlijk schuif ik mijn beslissing even door naar het weekend vanwege drukte op het werk, maar er komt een soort van richting in het plan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
Beakzz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:44:
[...]

Dat is een beetje het probleem van mijn zoektocht. De één noemt het bagger en betalen voor de naam en de volgende zegt je krijgt echt veel voor weinig geld 8)7 In dit voorbeeld de Slash gitaar, maar eigenlijk met alles onder de €500 lijkt het wel. En dan heb ik het niet over Youtube reviewers, want daar van is gewoon niet te checken of ze ergens belang bij hebben (vaak zelf een winkel), maar over user reacties onder video's en websites/stores.

En met het gevaar mensen hier tegen mij in het harnas te jagen. Een Squire en Yamaha gitaar vind ik gewoon niet mooi als model en ik ben er ondertussen van overtuigt dat een gitaar de looks en de feel moet hebben om deze te op te pakken. Ook al voel ik mij er erg oppervlakkig door :D

Heel eerlijk gezegd zie ik mij de eerste maanden er geen mooier geluid uit krijgen dan ik nu met een vork op een ruw bord produceer en als ik die eerste maanden door kom ga ik ook zeker voor een betere gitaar kijken. Dus om die reden vond ik de Slash wel een optie, want die vind ik gewoon leuk aan de muur als siermodel zelfs als ik er maar 2 of 3 maanden op speel.

Maar nog geen beslissing en ondertussen ook wat op Marktplaats rondgekeken en dan spreekt bijvoorbeeld een Harley Benton Les Paul SC550 Deluxe voor rond de €150 mij ook wel aan. Geen geld om te starten en vrij goede reviews.

Muziekles zie ik wel echt tegenop. Wil best online lessen volgen, maar de muziekschool is voor mij echt verpest gezien ik daar vroeger verplicht heen moest voor orgelles :( (wilde keyboard spelen, maar dat was toen nog heidens)

Versterkertje kan ik er natuurlijk makkelijk een keer (2e hands) bij kopen, maar ik ben er wel uit dat ik iig een Fender Mustang Micro wil, want die kan ook in mijn keyboard geplugd worden zag ik.

[...]

Omgeving Rotterdam.

Hoe dan ook top alle reacties hier tot nu toe. Waarschijnlijk schuif ik mijn beslissing even door naar het weekend vanwege drukte op het werk, maar er komt een soort van richting in het plan.
Tegengestelde meningen en voorkeuren voor merken, jaartallen, kleuren, laksoorten, houtsoorten, ongefundeerde claims over sounds, pedalen, true bypass, batterij vs voeding, actief vs passief, effects loop vs alles in de front, meerwaarde (of niet) van custom shop gitaren, kabels met vergulde connectoren en krulletjes er in, welkom in de wereld van gitaar :9

Klinkt alsof je je keuze gemaakt hebt, ga lekker voor de slash. Prima instapgitaartje en ook zo bedoeld, niets mis mee ook al zie je in dit topic ook weer mensen die hem te duur vinden voor wat het is, en ook dat is oke.

Bottom line is dat alles aan jou uitstraalt dat je hem supervet vind en zin krijgt om te spelen, en dat is voor nu het belangrijkste (binnen het redelijke :+ ) Doe je zeker geen miskoop aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Beakzz Iedereen zweert wel bij iets en basht op wat anders. Welkom in de wondere wereld van de gitaristen. :D

Ik zou toch ook eens kijken naar een Tokai Love Rock hoor. De goedkoopste variant is rond de € 400,-- (ja, budgettair misschien iets duurder) maar kwalitatief over het algemeen beter dan een Epiphone (zeggen ze). Verder zijn de Yamaha instrumenten volgens mij ook niet slecht. Hoor er veel goede dingen over, helaas geen ervaring mee. Ibanez (ook in het lagere segment) zijn gewoon degelijke instrumenten.
Links op de foto mijn Love Rock. Rechts mijn Tokai Thunderbird. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrnPwFW-q3x6KLa3nrpBDTpi7Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Usv1cY4CxGiHbICFHefYyIpQ.jpg?f=fotoalbum_large

@KnoxNLVolgens mij bestaat de Classic Vibe Squier serie toch nog gewoon? https://www.fender.com/en...elecaster/0374030550.html

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
KnoxNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:31:
Als ik nu zou beginnen zou ik voor een squier gaan. Classic vibe (bestaat volgens mij niet meer, maar de opvolger) biedt superveel waar voor je geld, en behoud redelijk zijn restwaarde als je eventueel wilt doorverkopen. Zit je meer in de stevige hoek, zou ik voor een LP/Ibanez gaan, om dezelfde redenen.

De fabrieken die ze daar gebruiken leveren echt puike kwaliteit af.

Harley Benton is knap in de markt gezet door Thomann, en als je geluk hebt krijg je een goede, maar met een beetje pech ook zo een maandagochtend model. QC is niet prio 1 daar. Los daarvan heb ik er ook geen gevoel bij maar dat is een persoonlijk ding waar je niet per se waarde aan moet hechten.
Dit klopt voor de goedkopere modellen van HB. Ik moet echter de eerste nog tegenkomen die een slechte Fusion 3 heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Stoffa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:53:
[...]

Dit klopt voor de goedkopere modellen van HB. Ik moet echter de eerste nog tegenkomen die een slechte Fusion 3 heeft ontvangen.
Uit de eerste review van de website van Thomann bij dat model:
The bad: This will be the 6th Harley Benton I’ve received. Of the 6 I ordered, one was an SC-550 B-stock and sadly it was in better shape than the Fusion III!! There’s a knick in the body on the top horn that was lacquered over, lacquer missing in two of the bolt on neck holes as well as a nice scratch and another apparent mishap with finishing on the cut away. Thankfully all the issues are on the backside of the body. But I will admit I’m a bit disappointed in the fact that I didn’t order a B-stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
KnoxNL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:15:
[...]

Uit de eerste review van de website van Thomann bij dat model:

[...]
Mja goed, wat dit soort reviews betreft geldt wmb dat je de duizend tevreden mensen niet hoort, en die enkeling die een slechte ervaring heeft wel. Fusion lijn van HB heeft echt een zeer goede naam hoor.

Ps: Het is überhaupt een non-issue: krijg je een gitaar die niet bevalt dan kun je bij Thomann heel makkelijk terugsturen voor geld terug of ruilen. In ruil daarvoor krijg je wel een gitaar met roasted Maple neck en locking tuners.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 09-12-2021 12:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
Het probleem met HB en met eigenlijk alle goedkopere gitaren is dat ze in feite alleen goed zijn voor het geld naar mijn mening. Het speelt prima voor een paar honderd euro maar ook niet meer dan dat. Die dingen worden zo gehyped alsof het te vergelijken is met Gibson of Fender CS maar dat is natuurlijk niet zo. Torenhoge verwachtingen terwijl dat totaal niet realistisch is. Geen wonder dat mensen dan teleurgesteld zijn als het fretwerk niet helemaal top is of hier en daar wat lak te veel zit.

Ik zou gewoon naar een winkel gaan en je laten informeren door iemand (de winkel medewerker) die wel kan spelen. Kun je de verschillen horen en als je ooit vragen hebt kun je terug en leggen ze het uit. Wel zo makkelijk. Ouderwets advies van een speciaal zaak wordt tegenwoordig volledig onderschat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:52
* NielsTn meld zich in gitaren topic als newby.

Muziekachtergrond: geen, hooguit 1 jaar blokfluitles in groep 5 basisschool.

Doel: afleiding in corona tijdperk, en met beetje geluk leren (elektr) gitaar te spelen en ooit eens beetje meespelen met rock nummers van Queen, Guns n Roses etc (#wishfullthinking)

Heb oa 2 kennissen die behoorlijk fanatiek in een band gespeeld hebben geraadpleegd, en nu in afwachting van de Fender Squier Affinity Series Stratocaster FMT HSS MN Sienna Sunburst.

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 10-12-2021 19:59 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

@NielsTn welkom! En meteen een uitstekende keuze gemaakt als eerste gitaar (wat mij betreft)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Welkom bij de club @NielsTn! Mooie gitaar om mee te starten, ziet er wel smaakvol uit met die Sienna burst!

Blijft toch wel grappig dat ik toen ik 14 was een gitaar het liefst in een dekkende kleur zag, preferably black.... En als 40+er kan ik genieten van een mooie sunburst en natural gitaar. Gelukkig verandert smaak. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25

McLambo

MTB Junky

ElectricHead schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:42:
@Beakzz Iedereen zweert wel bij iets en basht op wat anders. Welkom in de wondere wereld van de gitaristen. :D

Ik zou toch ook eens kijken naar een Tokai Love Rock hoor. De goedkoopste variant is rond de € 400,-- (ja, budgettair misschien iets duurder) maar kwalitatief over het algemeen beter dan een Epiphone (zeggen ze). Verder zijn de Yamaha instrumenten volgens mij ook niet slecht. Hoor er veel goede dingen over, helaas geen ervaring mee. Ibanez (ook in het lagere segment) zijn gewoon degelijke instrumenten.
Links op de foto mijn Love Rock. Rechts mijn Tokai Thunderbird. :)

[Afbeelding]

@KnoxNLVolgens mij bestaat de Classic Vibe Squier serie toch nog gewoon? https://www.fender.com/en...elecaster/0374030550.html
Grappig; vroeger ook een Tokal LP gehad. Superoud ding, (30+). Was geen zuivere noot uit te krijgen. Uiteindelijk verkocht. Misschien heb ik ergens nog wel een oude foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
NielsTn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:33:
* NielsTn meld zich in gitaren topic als newby.

Muziekachtergrond: geen, hooguit 1 jaar blokfluitles in groep 5 basisschool.

Doel: afleiding in corona tijdperk, en met beetje geluk leren (elektr) gitaar te spelen en ooit eens beetje meespelen met rock nummers van Queen, Guns n Roses etc (#wishfullthinking)

Heb oa 2 kennissen die behoorlijk fanatiek in een band gespeeld hebben geraadpleegd, en nu in afwachting van de Fender Squier Affinity Series Stratocaster FMT HSS MN Sienna Sunburst.
En nu de hamvraag: wat voor versterker ga je hem mee gebruiken? (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 14:58

s0kkie

Cowabunga

Zijn bassisten ook eigenlijk welkom hier? :P

Mijn custom made bass, wellicht weten een aantal wel van wie de replica is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abJzsQnwkpF4nHeabpx_29U2jT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myIZbcpvRlav7duZSLSR8omL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdBv3WVTpOV6tG6T4JH_C75SXOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmQE3CE2RwZu6l5xymlcFZG1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door s0kkie op 13-12-2021 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Bas met versnellingshandel, dat zie je niet vaak.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
s0kkie schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:23:
Nee.

We willen @ElectricHead hier eigenlijk niet zien… :+

/kidding.

@ElectricHead :(:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! :D

@s0kkie Les Claypool, lijkt mij trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ooh, die is gaaf! En ik ben een van de verdwaalde bassisten hier. :D Eehh, ziet er uit als de bas van Prince. ;) Laat maar. Les Claypool! Laat dat nou net een van de bassisten zijn die ik iets te oppervlakkig ken en volg. :)

@Ramzzz Love you too buddy!! :D

[ Voor 6% gewijzigd door ElectricHead op 14-12-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ramzzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:03:
[...]

En nu de hamvraag: wat voor versterker ga je hem mee gebruiken? (8>
Voorlopig naar een instap-model, Fender Frontmen 10G.
Als ik wat verder gevorderd ben, en wat meer weet over technische details, kan er verder geupgrade worden.

Foto’s volgen zodra eea ontvangen is..

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 13-12-2021 17:48 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Nog even terugkomend op de Fender Mustang Micro - dat is toch een verrekte handig dingetje.

Nou krijg ik ’s avonds laat niet heel vaak nog de neiging om gitaar te spelen, maar het kan ook gewoon met koptelefoon.

Niet ideaal, maar het kan wel.

Sterker nog, gewoon een heel Pedalboard vóór de Micro en die als ‘clean pedal platform’ - en gewoon vertrouwde sounds eruit persen… 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:39:
Nog even terugkomend op de Fender Mustang Micro - dat is toch een verrekte handig dingetje.

Nou krijg ik ’s avonds laat niet heel vaak nog de neiging om gitaar te spelen, maar het kan ook gewoon met koptelefoon.

Niet ideaal, maar het kan wel.

Sterker nog, gewoon een heel Pedalboard vóór de Micro en die als ‘clean pedal platform’ - en gewoon vertrouwde sounds eruit persen… 😂
klopt, ik heb een andere maar inderdaad - achteraan je wah etc speelt het gewoon goed.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Ik heb niet zo heel veel verstand van bassen, maar is dit een Alembic replica oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wow zo lelijk dat iedereen naar je blijft kijken, niet mijn ding. En pretpookt ie een beetje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 23:35
Wat mij betreft wel (ik heb meer basgitaren dan gitaren, dus...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmFKcon_Fl0r2VZlhXCJK6rMi4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZRDh3YmjmCvNFJKpFXOd6Hzs.jpg?f=user_large

:P :+

Mooie bas! :Y

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Mijn zoon is als bassist best populair in zijn klas. (Een 11-jarige bassist schijnt toch best wel bijzonder te zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 14:58

s0kkie

Cowabunga

Thanks allemaal! De bass speelt super en weegt ook weinig, dat is het voordeel van een custom made instrument :p

Het is een replica van de luthier Carl Thompson, maar dit model is vooral bekend door de bassist van de band Primus, oftewel Les Claypool.
Het is een 32” scale bass met 29 frets.

@Ramzzz jij had ‘m inderdaad goed! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door s0kkie op 15-12-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ooh, dat ziet er ook wel nice uit....

https://www.gibson.com/en...email&utm_source=omnisend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

IMO maakt Gibson echt mooi spul, (met de LP als ultiem hoogtepunt) maar persoonlijk heb ik he-le-maal niets met die Flying V.... wat een lelijk ding.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h12E7qpxW9Kv-HdPRnpZ25bAexM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRYjkYyotU18r3EpFzM3ss2n.jpg?f=fotoalbum_large

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:55
JJ Cale O-) komt eerder in beeld.
Maar dat laatste album was wel goud hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Clapton is ook niet God, dus dat scheelt. :P Ga ik ook zeker geen verdere discussie over aan. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door ElectricHead op 17-12-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
In de meeste religies heb je heel veel goden dus waarom zou dat onder gitaristen niet kunnen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

:D
Bij een het Beano-tijdschrift had ik overigens wel een Les Paul verwacht ;)

What's a cube to you?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NielsTn
Vanochtend (tijdens PSM.1 examen) stond de pakketdienst voor de deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JxvcnQcgNyw-Ow0d-3PQvNj9L0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwUzJPrQrnH1vhZGFp8By42r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-_Z5KYvEKje5VHlyXcmt3OaJH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb3vsFyYqwU2Vm3RFOeLF9ZD.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu maar oefenen met vingergymnastiek voor E en A akkoord :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
NielsTn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:42:
[Afbeelding][Afbeelding]

Succes en feli met je aankoop. Pandora's box is nu geopend... just saying. O-)

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:55
[Afbeelding][Afbeelding]

Ziet er tof uit, enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25

McLambo

MTB Junky

[Afbeelding][Afbeelding]

/Offtopic: wat een bende jong! Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
[Afbeelding][Afbeelding]

Leuk voor later: GarageBand op je Mac. (8>

(met een gitaar-interface)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

[Afbeelding][Afbeelding]

Mooi setje hoor! Enjoy en welkom bij het begin van GAS (met een beetje pech). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Over oefenen gesproken, nu vanavond weer een lockdown verwacht wordt… ben ik op zoek naar digitale /virtuele les-mogelijkheden.

Wie heeft recente ervaringen als beginner?

Ik zag oa tutorials van https://www.andyguitar.co.uk
En op Youtube eea.

Nu bezig met akkoorden E en A :)

Ben (nog) geen talent dat op gehoor en pielen met de gitaar een rifje kan maken :)
Dus vandaar dat ik denk aan eerrst basics (akkoorden, vingervlugheid/spiergeheugen bouwen, ritmegevoel kweken etc)

Qua stemmen van de gitaar dat doe ik elke keer voor aanvang, en merk soms wat verloop.
Is dat nieuwigheid van snaren die nog wat moeten oprekken?

[ Voor 46% gewijzigd door NielsTn op 18-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
NielsTn schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:00:
Over oefenen gesproken, nu vanavond weer een lockdown verwacht wordt… ben ik op zoek naar digitale /virtuele les-mogelijkheden.

En op Youtube eea.

Qua stemmen van de gitaar dat doe ik elke keer voor aanvang, en merk soms wat verloop.
Eerst wat betreft stemmen, nieuwe snaren ontstemmen idd altijd snel, na een paar dagen wordt dat al snel minder.

En wat betreft het oefenen. Hangt ook erg van je eigen muzikaliteit etc af. Maar het op youtube staan een hoop filmpjes van bekende nummers waar ze de herkenbare gitaar partijen naspelen met uitleg. Kun je goed luisteren, meekijken en meedoen.
(Zelf moet ik vooral noten zien, mijn zoon bijvoorbeeld heeft niets met noten lezen en speelt juist alles op gehoor na. Er zit nogal een verschil tussen mensen dus ook tussen gitaristen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

En op Youtube eea.

Ben (nog) geen talent dat op gehoor en pielen met de gitaar een rifje kan maken :)
Dus vandaar dat ik denk aan eerrst basics (akkoorden, vingervlugheid/spiergeheugen bouwen, ritmegevoel kweken etc)

Er zijn op zich verschillende opties om te oefenen. Youtube zoals Ankona zegt. Je zou kunnen kijken naar Yousician of Fender Play. Nadeel is wel dat dit allemaal betaalde systemen zijn.
Andere optie (al wordt het niet meer verder ontwikkelt) is Rocksmith. Alleen kan ik niet bepalen of dit voor een absolute beginner een echte optie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik heb redelijk (300+ uur) wat ervaring met Yousician. Ik heb zelf echt stappen gemaakt door deze tool en kan het best aanraden. Je hebt lessen voor elke fase, zelf zit ik nu in level 10 (laatste level). De meeste nummers kun je op meerdere levels spelen. De lessen bestaan uit filmpjes, daarna oefeningen en vervolgens nummers erbij spelen. Nadeel is wel dat het prijzig is, maar volgens mij kan je een maand proberen.

Leuk dingetje waar ik laatst achter kwam, met een VPN naar Amerika krijg je ook nummers van AC/DC, ZZ Top en nog veel meer, die je in de Europese versie niet hebt.

Ik heb ook wel ervaring met Rocksmith, maar dit is mijn inziens meer een game. Ik zou dan eerder voor het Yousician kiezen. Enige wat sterker is in Rocksmith zijn de jam mogelijkheden, met een virtuele band. Volgens mij is er een nieuwe versie Rocksmith+ in ontwikkeling, maar deze is al meermaals uitgesteld.

Als er meer vragen zijn, laat het me weten!

[ Voor 5% gewijzigd door Masch op 20-12-2021 08:56 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
  • Laatst online: 20-05 08:46

En op Youtube eea.

Misschien is dit iets via youtube: Gitaar Training Studio is gelinked met www.gitaarles.be - Dit kan ook handig zijn omdat het in het nederlands is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29

henri8096

BIM is not a software!

En op Youtube eea.

https://www.justinguitar.com/ is gratis en goed.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Post verwijderd wegens mogelijk in strijd met forumregels.
Ramzzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:57:

Officieel moet het inderdaad via V&A.
Oei :X Ik ben vrijdag weer thuis, zal de Fender Mustang Micro dan aanbieden via V&A met foto's. Hopelijk mag deze post nog even blijven staan. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Rizzi op 23-12-2021 15:42 ]

What's a cube to you?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rizzi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:55:
Wie heeft er nog belang bij een Fender Mustang Micro? Ik heb in augustus er eentje besteld bij Thomann, maar omdat dat erg lang leek te duren heb ik er vorige maand ook een besteld bij Max Guitar. Dus nu heb ik er 2. En dat is mij wat teveel van het goede.

Ik kan hem retourneren naar Thomann, maar misschien kan ik ook een mede-Tweaker er blij mee maken. Destijds was de Fender Mustang Micro EUR 99, en voor dat bedrag mag hij ook weer weg (tegenwoordig kost hij rond de EUR 110).
@pinda powerrr moest er bij jou niet nog iets onder de boom? :+
PS: ik weet niet zeker of ik in deze thread iets te koop mag aanbieden?
Officieel moet het inderdaad via V&A.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 22-12-2021 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8OxeUyQAAPleVYUoiG-zq1KhHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEkfpR9qmMe3MziYYU5bG9Ar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWtakVh2Iwko88oOHK5RIllTYGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZA5BsYq2Q8I2XZmbYcjJSV5D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb bericht van thomann dat de mijne na maanden wachten (vanaf halverwege dit jaar ofzo, klaar was om te verzenden.

Maar ze kunnen de betaling niet verwerken omdat Paypal die nu niet meer accepteert (logisch natuurlijk en goed van paypal, is veel te lang geleden) ;w

Heb nu op advies in de mail meteen een handmatige betaling gedaan, zal mij benieuwen of ik hem nu ga krijgen of weer opnieuw achteraan kan sluiten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

Gisteren door PRS en John Mayer een SE versie aangekondigd....Maar of het een Silver Sky wordt, of een McCarthy blijft afwachten. Meer nieuws op 11 januari!

Enne....grappig altijd dat de SS wordt gezien als een kloon, terwijl er letterlijk duizenden andere versies zijn te vinden waar niemand naar omkijkt dat het een Fender kopie is. Hypocriet....

Zelfs MAX Guitar heeft ze nu in het assortiment _O- Eigenaar had bij de release op de PRS pagina een heel betoog gedaan dat het een nep Fender was en hoe belachelijk het is. Ondertussen heeft elke respectabele gitaarwinkel "boutique" gitaren staan, die gewoon een Strat zijn, maar dan aangepast naar huidige normen en betere kwaliteit.

* Anoniem: 168490 gaat de spaarpot eens bekijken voor een SE versie

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 20:07
pinda powerrr schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:49:
[...]

Gisteren door PRS en John Mayer een SE versie aangekondigd....Maar of het een Silver Sky wordt, of een McCarthy blijft afwachten. Meer nieuws op 11 januari!

Enne....grappig altijd dat de SS wordt gezien als een kloon, terwijl er letterlijk duizenden andere versies zijn te vinden waar niemand naar omkijkt dat het een Fender kopie is. Hypocriet....

Zelfs MAX Guitar heeft ze nu in het assortiment _O- Eigenaar had bij de release op de PRS pagina een heel betoog gedaan dat het een nep Fender was en hoe belachelijk het is. Ondertussen heeft elke respectabele gitaarwinkel "boutique" gitaren staan, die gewoon een Strat zijn, maar dan aangepast naar huidige normen en betere kwaliteit.

Binnenkort mijn Squier maar eens zilver spuiten, de zaag in de headstock en wat plakplaatjes op het fretboard. Et voilà, een SS is geboren. :+

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Laatst online: 20-05 08:46
Wie heeft er nog belang bij een Fender Mustang Micro? Ik heb in augustus er eentje besteld bij Thomann, maar omdat dat erg lang leek te duren heb ik er vorige maand ook een besteld bij Max Guitar. Dus nu heb ik er 2. En dat is mij wat teveel van het goede.

Ik kan hem retourneren naar Thomann, maar misschien kan ik ook een mede-Tweaker er blij mee maken. Destijds was de Fender Mustang Micro EUR 99, en voor dat bedrag mag hij ook weer weg (tegenwoordig kost hij rond de EUR 110).

PS: ik weet niet zeker of ik in deze thread iets te koop mag aanbieden?

[...]

Oei :X Ik ben vrijdag weer thuis, zal de Fender Mustang Micro dan aanbieden via V&A met foto's. Hopelijk mag deze post nog even blijven staan. :)
Dat is wel heel toevallig, ik heb er gisteren net 1 besteld bij tfoa.eu

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben voor mijn zoon, die al een paar jaar leuk akoestisch op een Fazley western speelt, op zoek naar een leuke beginnersgitaar waar hij leuk elektrisch op verder kan, en een mooie thuisversterker erbij.

Nu zie ik dat er hier wel fans zijn van een Squier Affinity Stratocaster serie. Ziet er erg interessant uit Nu is er naast een single coil ook een versie met humbucker coils. Ik zou 'm willen halen in combinatie met een Marshall CODE25 versterker. Dat lijkt me een mooie combi voor nog geen 400 euro.

Wat vinden jullie? Single coil en/of humbucker coil, is dat een afweging voor een beginner?
De Squier / Marshall combi lijkt mij een goeie deal voor een jongen van 15, die elektrisch eens wil uitproberen, en al erg leuk akoestisch talent heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45
koelkast schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:52:
Ik ben voor mijn zoon, die al een paar jaar leuk akoestisch op een Fazley western speelt, op zoek naar een leuke beginnersgitaar waar hij leuk elektrisch op verder kan, en een mooie thuisversterker erbij.

Nu zie ik dat er hier wel fans zijn van een Squier Affinity Stratocaster serie. Ziet er erg interessant uit Nu is er naast een single coil ook een versie met humbucker coils. Ik zou 'm willen halen in combinatie met een Marshall CODE25 versterker. Dat lijkt me een mooie combi voor nog geen 400 euro.

Wat vinden jullie? Single coil en/of humbucker coil, is dat een afweging voor een beginner?
De Squier / Marshall combi lijkt mij een goeie deal voor een jongen van 15, die elektrisch eens wil uitproberen, en al erg leuk akoestisch talent heeft :)
Mijn eerste gitaar was ook een Squier Affinity Strat HSS en die is enorm goed bevallen. Het is denk ook een beetje een persoonlijke keuze, maar door het humbucker element heb je ook een wat meer dikkere toon die voor de wat zwaardere rock geschikt is.

Inmiddels flink wat andere gitaren gehad, maar vorig jaar toch weer een Fender gehaald met een HSS, omdat deze dus ook die 'vettere' toon heeft.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
koelkast schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:52:

Kun je je geen buil aan vallen, prima.

Single coil/humbucker is vooral smaakgebonden en persoonlijk, die ervaring zal hij nog niet hebben als het zijn eerste elektrische wordt.

Over het algemeen kun je wel stellen dat als je van het zwaardere werk houdt een humbucker een pre is. Als dat ook het enigste is wat hij wil spelen, kun je ook nog een ander merk/model met alleen humbuckers overwegen.

Als hij "van alles wat" wil spelen zeg ik squier affinity met SSH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Post verwijderd wegens mogelijk in strijd met forumregels.

[...]

Ik heb de Fender Mustang Micro inmiddels op V&A geplaatst. Ik weet niet zeker of de link naar de advertentie in deze post mag plaatsen, maar ik vermoed dat je via mijn Tweakers-profiel de advertentie kunt vinden?

offtopic:
Sorry als het een beetje rommelig overkomt, eerste keer dat ik iets aanbied via V&A.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

pinda powerrr schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:49:
[...]

Ik vind 't ding gewoon lelijk. Vooral door die PRS headstock.... Het staat niet. Bij een PRS headstock hoort een body die wat weg heeft van een Gibson. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Het is echt een gedrocht, die headstock.

Een ‘gewone’ PRS-headstock is OK, maar dat ding spiegelen maakt ‘m afzichtelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
Toch is een SS wel zijn eigen ding, dat moet je PRS nageven. Iig qua sound. Denk dat dat door die pickups komt.

Haalt het niet bij een goede strat, maar whatever floats your boat.

Soms heb ik wel spijt dat ik mijn custom24 weg gedaan heb, dat was toch wel een beauty:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS1.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 23:29
Ik heb geen silver sky meer omdat ik wat financiële ruimte wilde maken voor een oude strat. Maar zodra het weer kan en zich een mooie kans voor doet dan neem ik er zeker weer 1. Wel met rosewood toets, de maple was het net niet voor mij.

Ieder zijn ding idd, ik vind de SS echt prachtig. Mss zelfs mooier dan mijn pre cbs fenders. Die zijn wel iconischer natuurlijk.

Verder heb ik met PRS niet heel veel.. Al heb ik al wel een tijdje GAS voor een Paul's guitar in black gold wrap.. Een raar soort jeuk 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 18:34

Zorro

Z

Wat is dat, teveel gitaren? 8)7 _/-\o_ :9~

YouTube: The Collection: Rick Nielsen

[ Voor 4% gewijzigd door Zorro op 24-12-2021 08:07 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou hij is er hoor, Mustang Micro! Oprecht een kerstkado zo op kerstavond, na een half jaar wachten :)

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/FMM2.JPG

Wat vinden we er dan van in het kort (zal later nog wat uitgebreider zijn):

Ik heb hem alleen nog maar met een gemiddelde koptelefoon gebruikt.

In eerste instantie valt het je toch tegen. Ik had zo tegen mezelf gezegd het ding niet te hypen in mijn hoofd, maar de kristalheldere sounds die je hoort in de YT videos zijn simpelweg niet waar, althans ik haal ze er niet uit. Het is duidelijk kunstmatig, voelt digitaal/nep aan (zoals bijvoorbeeld een jaar of 10 terug van die IOS apps deden die je op muziekbeurzen zag.

Het laat de gebruikte gitaar (Fender USA Custom Shop strat) eerder goedkoper dan beter klinken, zoals over mijn buizenbak.

MAAR als je dan even aan het pielen bent haal je er ineens 2 of 3 sounds uit waardoor je toch ineens in je spel zit, er helemaal in op gaat, en het op dat moment ruim voldoende is om lekker in stilte op te oefenen en er toch écht plezier uit te halen.

En dat is dan toch leuk, en daarmee bereikt het dan toch zijn beoogde doel: Altijd en overal in stilte kunnen spelen. Kinneke jezus heeft geen last van mij gehad vandaag.

Als je dan bedenkt dat dat dus tegenwoordig kan voor 99 euro + een koptelefoon, dan is dat knap.

In mijn tijd had je bij je instapgitaar een solid state bakkie van 100 gulden of net iets meer, met zowel een verschrikkelijk clean als distortion geluid. Nee, dan leven kids nu in een mooi tijdperk en mag je vind ik stellen dat de Micro elke euro van de 99 die ik betaald heb waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 14:48
KnoxNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:20:

Het laat de gebruikte gitaar (Fender USA Custom Shop strat) eerder goedkoper dan beter klinken, zoals over mijn buizenbak.
Ik moest even gniffelen om de poging tot vergelijking van een Micro mustang met een buizenbak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Vinnocchio schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:15:
[...]

Ik moest even gniffelen om de poging tot vergelijking van een Micro mustang met een buizenbak. 8)7
Dat mag, maar modelling techniek is tegenwoordig zo ver dat het helemaal geen rare gedachte is, dat die sound "benaderd" zou kunnen worden.

Als ik op YT naar Fender Mustang Micro filmpjes kijk, word ik ook geconfronteerd met prachtig clear en crisp geluid. Mijn punt is dat je die benadering simpelweg niet moet verwachten op het device.

Zelfs ik als dinsosaurier moet inmiddels erkennen dat digitaal eng goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik denk dat louter de manier waarop een speaker werkt in een ruimte hier de ontbrekende ‘feel’ verklaart.

Prik die Mustang eens in een stereo… met deftige speakers. ;)

Het ‘blikken’ of ‘plastic’ geluid zal grotendeels komen door het feit dat de versterker geen massa’s lucht in beweging brengt. Dat heb je in feite altijd met een ‘direct to digital’ geluid.

Maar met massa’s EQ wordt dat in een console of bij het afmixen opgelost. Muziek van CD of wat dan ook door een koptelefoon klinkt zo goed door de ‘mastering’. Pak eens een niet (speciaal voor CD) geremasterde CD van pakweg 1985-1995 - blikkerig to the max. De LP klonk perfect. Het effect van de opname van trillingen door de naald van je platenspeler (met name lagere deel van het spectrum) is enorm.

Afschrikwekkend voorbeeld? De CD ‘GTR’ (hier vermoedelijk/hopelijk wel geremasterd). Klinkt voor geen meter, terwijl de band en hele crew besteld uit gelouterde muzikanten en technici (o.a. Steve Howe van Yes).

Een Kemper of een buizenbak (phones out) door je koptelefoon klinkt ook niet (en het is meer dan ‘psychoacoustics’…).

En dan is het verschil ineens vrijwel nihil. :)

Dus: verwachtingen van ‘oempf’ door je middenrif compenseren door deze wetenschap. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 25-12-2021 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben nu wat opnames aan het maken, maar moet ook aan de gang voor het kerstdiner. Zal later wat posten met verschillende sounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Als jullie nog verlegen zaten om een muzieklijstje voor deze dagen dat niet zuigt:

https://open.spotify.com/...si=ds0oDRd-RxGXApStIWdsYg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:18:
Als jullie nog verlegen zaten om een muzieklijstje voor deze dagen dat niet zuigt:

https://open.spotify.com/...si=ds0oDRd-RxGXApStIWdsYg
Eerste nummer in de playlist is van Queen.

spoiler:
Ik ben de enige persoon ter wereld die een hekel heeft aan Queen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:07
Teleluvr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:52:
[...]

spoiler:
spoiler:
Mag ik bij de club? Ik heb er een dubbele hekel aan! :X

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 20:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egLkc8Mel3SZ_trbaVdw9C4IqMw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c0jsCZ1aZsyPNE20Bum2I2WP.png?f=fotoalbum_large

En daar was de UPS-man dan weer eens. Na jaren een fretless willen toch maar gewoon eens een goedkope aangeschaft. En ik ben aangenaam verrast! Hij speelt en klinkt een stuk beter dan je eigenlijk zou mogen verwachten voor het geld dat'ie maar kost.
Enige flauwe is dat er roundwound snaren op zitten, waardoor ik na een uurtje spelen al krasjes op de toets heb zitten.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
HMaster_II schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:44:
[...]
spoiler:
Mag ik bij de club? Ik heb er een dubbele hekel aan! :X
^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Teleluvr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:52:
[...]

spoiler:
Ik ben er ook niet gek op, al hoor ik zeg maar wel dat het heel goed in elkaar zit (vind ik dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Barbaren... :N

/smaken verschillen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:17:
Barbaren... :N

/smaken verschillen. ;)
Over smaak valt niet te twisten, ik vind ze goed dus ze zijn goed.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 18:34

Zorro

Z

Ankona schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:25:
[...]

Over smaak valt niet te twisten, ik vind ze goed dus ze zijn goed.
Wat mooi verwoord :9B

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-04 22:03
Goedemorgen, ik duik hier ook maar ff op.

Ik heb jaar of 20 geleden enkele jaren les gehad en altijd met veel plezier gespeeld. Schoolband, met wat vrienden aankloten :9
Maar het begint nu toch echt wel te kriebelen om het spelen weer op te pakken.

Via iemand die ik ken die bij PRS werkt, heb ik een mooie deal kunnen krijgen op deze beauty:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGZ8T8uapiEYfwpn1oNcHevcHZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tLrJpkOqgkBGzIGAVMg8FVAe.png?f=user_large
Een SE Custom 24 Floyd <3

Nu ben ik alleen wat rond aan het kijken naar wat ik ga doen qua versterking.
Ik heb nog wel een oude 10W versterker staan, maar daar kan ik geen voetpedaal op aansluiten om te wisselen tussen kanalen. Plus daar zit alleen overdrive op.

Versterker gaat alleen gebruikt worden om thuis te spelen en zal over het algemeen niet hard kunnen staan.

Zouden jullie me kunnen adviseren over een leuke versterker? En modeling, of transistor met losse effectpedalen?
Ik ga uiteraard nog wel van alles proberen, maar ik ben beetje de weg kwijt in versterkerland :)

• KnoxNL
Je kunt niet hard spelen (hard is relatief) maar dat neigt naar transistor/digitaal of misschien wel een softwarematige setup.

Wat is je budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Arquero schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:28:
Goedemorgen, ik duik hier ook maar ff op.

Ik heb jaar of 20 geleden enkele jaren les gehad en altijd met veel plezier gespeeld. Schoolband, met wat vrienden aankloten :9
Maar het begint nu toch echt wel te kriebelen om het spelen weer op te pakken.

Via iemand die ik ken die bij PRS werkt, heb ik een mooie deal kunnen krijgen op deze beauty:
[Afbeelding]
Een SE Custom 24 Floyd <3

Ik heb nog wel een oude 10W versterker staan, maar daar kan ik geen voetpedaal op aansluiten om te wisselen tussen kanalen. Plus daar zit alleen overdrive op.

Versterker gaat alleen gebruikt worden om thuis te spelen en zal over het algemeen niet hard kunnen staan.

Zouden jullie me kunnen adviseren over een leuke versterker? En modeling, of transistor met losse effectpedalen?
Ik ga uiteraard nog wel van alles proberen, maar ik ben beetje de weg kwijt in versterkerland :)
Moedig, een Floyd als enige gitaar :P
Qua versterking hangt e.e.a. nogal af van wat je situatie en eisen zijn. Mijn fysieke versterker (Peavey 5150 met 4x12) staat al jaren bij mijn ouders te wachten totdat ik er weer eens wat mee kan. Maar ik mis het eigenlijk totaal niet. Ik gebruik Amplitube 5 en een paar NeuralDSP plugins. Als ik live zou spelen zou ik waarschijnlijk een NeuralDSP Quad Cortex of een Kemper aanschaffen. Eindeloze flexibiliteit, en tenzij je een fantastische engineer en veel tijd hebt klinkt modeling live en in opnames vaak simpelweg beter. Maar dan moet je het thuis natuurlijk wel ergens in kunnen prikken. Voor mij is dat mijn audio workstation, dus dat maakt het lekker makkelijk.
Maar dat moet maar net bij je passen natuurlijk. Er zijn ook genoeg kleine, goed-klinkende, budgetvriendelijke buizenversterkertjes bijvoorbeeld. Denk aan Blackstar ofzo. Minder flexibel, maar wel 'echter' :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 30-12-2021 09:38 ]

• Arquero
KnoxNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:32:
Je kunt niet hard spelen (hard is relatief) maar dat neigt naar transistor/digitaal of misschien wel een softwarematige setup.

Wat is je budget?
Ik zit te denken aan 200-300 euro, daar moet ik toch wel wat leuks voor kunnen vinden?

• Arquero
Wormaap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:37:
[...]

Moedig, een Floyd als enige gitaar :P
Qua versterking hangt e.e.a. nogal af van wat je situatie en eisen zijn. Mijn fysieke versterker (Peavey 5150 met 4x12) staat al jaren bij mijn ouders te wachten totdat ik er weer eens wat mee kan. Maar ik mis het eigenlijk totaal niet. Ik gebruik Amplitube 5 en een paar NeuralDSP plugins. Als ik live zou spelen zou ik waarschijnlijk een NeuralDSP Quad Cortex of een Kemper aanschaffen. Eindeloze flexibiliteit, en tenzij je een fantastische engineer en veel tijd hebt klinkt modeling live en in opnames vaak simpelweg beter. Maar dan moet je het thuis natuurlijk wel ergens in kunnen prikken. Voor mij is dat mijn audio workstation, dus dat maakt het lekker makkelijk.
Maar dat moet maar net bij je passen natuurlijk. Er zijn ook genoeg kleine, goed-klinkende, budgetvriendelijke buizenversterkertjes bijvoorbeeld. Denk aan Blackstar ofzo. Minder flexibel, maar wel 'echter' :)
Ik had vroeger een Ibanez met een Floyd systeem en dat beviel met toen wel kan ik me herinneren.
En ik heb ook nog een Epiphone Les Paul staan. Even afstoffen :P

Wat buizen betreft: ik heb eigenlijk altijd begrepen dat deze wat harder moeten staan qua volume om goed tot hun recht te komen, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Arquero schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:52:
[...]

Ik had vroeger een Ibanez met een Floyd systeem en dat beviel met toen wel kan ik me herinneren.
En ik heb ook nog een Epiphone Les Paul staan. Even afstoffen :P

Wat buizen betreft: ik heb eigenlijk altijd begrepen dat deze wat harder moeten staan qua volume om goed tot hun recht te komen, klopt dat?
Buizen willen inderdaad graag wel wat harder, maar het hoeft niet per se. En het mooie van bijvoorbeeld zo'n Blackstar HT1-R is dat't maar 1 Watt aan vermogen heeft. Nog steeds genoeg om vervelend te zijn in de woonkamer, maar het leent zich er wat meer voor dan een 'ouderwetse' 50-100W versterker natuurlijk.
Binnen je budget is zoiets misschien ook interessant. Deze specifieke is nog te nieuw om veel recensies te hebben, maar qua flexibiliteit is zo'n modeler natuurlijk onverslaanbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik zou dan eerder een (desnoods tweedehands) Blackstar HT5-R nemen, met die 12” speaker en 5W heb je net wat meer armslag, en hij kan echt ook zacht genoeg. Sowieso betere ‘cleans’.

Ja, nog altijd mijn meest gebruikte versterker, en die gaat nooit meer weg (incl. speaker upgrade naar V30). ;)

@Arquero https://www.marktplaats.nl/q/blackstar+ht5/

Vast wel iets bij jou in de buurt. :9

Maar er zijn ook genoeg kleine modeling versterkers die prima klinken, en Boss Katana of een Blackstar Silverline (bijv.) biedt dan veel mogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 30-12-2021 11:15 ]

• Arquero
Top, bedankt allemaal, ik ga eens wat rondkijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Arquero schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:28:

Mijn anekdote. Als jonge thuiswonende twintiger speelde ik op mijn Marshall JCM 900 DR 100 Watt met, natuurlijk, bijpassende cabinet op standje 3 a 4. Hard maar, naar mijn beleving, niet te hard. Je hebt zo'n versterker natuurlijk om je ballen te kietelen als je met Megadeth staat mee te scheuren. Mijn ouders vonden het prima ook al konden ze alles duidelijk in de woonkamer horen. Gelukkig heb ik ouders die mijn interesse in muziek steunden.

Totdat op een dag de buurman aan de deur stond of het wat zachter kon omdat er mensen kwamen kijken voor de verkoop van het huis. Hij had er last van maar nooit iets van gezegd.

Toen heb ik eens achter mijn oren gekrabt en een Line-6 POD XT Pro gekocht om met een koptelefoon op te spelen. En dat doe ik nu 20 jaar later nog steeds. Mengpaneeltje erbij om muziek bij het signaal naar de koptelefoon te mengen en ik kan fijn meespelen met Megadeth zonder de buurt tot last te zijn. Alleen geen kieteling aan de ballen meer :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 30-12-2021 11:31 ]

• Arquero
Anoniem: 31491 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:29:
[...]

Mijn anekdote. Als jonge thuiswonende twintiger speelde ik op mijn Marshall JCM 900 DR 100 Watt met, natuurlijk, bijpassende cabinet op standje 3 a 4. Hard maar, naar mijn beleving, niet te hard. Je hebt zo'n versterker natuurlijk om je ballen te kietelen als je met Megadeth staat mee te scheuren. Mijn ouders vonden het prima ook al konden ze alles duidelijk in de woonkamer horen. Gelukkig heb ik ouders die mijn interesse in muziek steunden.

Totdat op een dag de buurman aan de deur stond of het wat zachter kon omdat er mensen kwamen kijken voor de verkoop van het huis. Hij had er last van maar nooit iets van gezegd.

Toen heb ik eens achter mijn oren gekrabt en een Line-6 POD XT Pro gekocht om met een koptelefoon op te spelen. En dat doe ik nu 20 jaar later nog steeds. Mengpaneeltje erbij om muziek bij het signaal naar de koptelefoon te mengen en ik kan fijn meespelen met Megadeth zonder de buurt tot last te zijn. Alleen geen kieteling aan de ballen meer :+
Haha, zoiets zal het bij mij ook worden.
@Ramzzz bedankt voor je link. Dat valt nog best mee qua prijzen!

Ik ga me ook maar eens inlezen in de multi effect pedalen. Zat net een filmpje te kijken waarin een kort stukje akkoord in loop werd opgenomen zodat je met jezelf mee kunt spelen. Ook leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Tips genoeg gegeven volgens mij, vanaf hier komt het aan op gewenste functionaliteiten en persoonlijke voorkeuren. Als je een shortlist hebt en je hebt ons nodig om een keuze te maken, laat maar weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Gelukkig nieuw jaar allen. Dat het maar een muzikaal en GAS-rijk jaar mag worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Insgelijks, en aan allen: gelukkig nieuw jaar! / nieuwe gear? :+

Ik heb een impuls response gadget aangeschaft, om toch maar eens met ‘cab sims’ te spelen.

Two Notes Cab M.

Wel een beetje high gain allemaal in deze video, maar het idee is duidelijk.

Je kunt opnemen door deze tussen je amp en de speaker cab te schakelen, terwijl je de amp gewoon als monitor gebruikt. :)

Vele speaker- en microfoonopties, maar ook veel ruimtesimulatie (reverb), etc.

Verder kun je alleen hem óók gebruiken als virtuele power amp of als complete versterker met alleen je pedalboard en/of preamp, dus als amp simulator, voor direct to desk/recorder voor live spelen zonder versterker of opname.

De opties zijn zo uitgebreid en het klinkt in de reviews zo goed dat volgens mij vrijwel iedereen hiermee zijn complete amp rig weg kan doen. :+

Een verkoper op Marktplaats probeerde me te scammen (prijs akkoord, verkoop akkoord, betaalverzoek gestuurd - en dan terwijl ik aan het overmaken ben akkoord gaan met een ander en een hogere prijs, mij de pas afsnijden - fuck him :( ), maar er was er nog één (en dichterbij! :D) met een nieuwere versie die gewoon netjes handelde.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 05-01-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:18:

Een verkoper op Marktplaats probeerde me te scammen (prijs akkoord, verkoop akkoord, betaalverzoek gestuurd - en dan terwijl ik aan het overmaken ben akkoord gaan met een ander en een hogere prijs, mij de pas afsnijden - fuck him :( ), maar er was er nog één (en dichterbij! :D) met een nieuwere versie die gewoon netjes handelde.
Marktplaats is stuk. Bij mij willen ze iig nog 100 euro geven en meteen komen halen bij gitaren... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ohhh @Ramzzz, jij aan de sims? Dat we dat nog mogen meemaken :P Ik ben benieuwd hoe het je gaat beallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:46:
Ohhh @Ramzzz, jij aan de sims? Dat we dat nog mogen meemaken :P Ik ben benieuwd hoe het je gaat beallen :)
Simpel, een attennuator had ik al, en net als mic en mengpaneel / interface, maar ik vind het ook wel handig om geen €1100+ uit te geven aan een Ox Box o.i.d. als ik al een prima attenuator heb om niet met windkracht 12 / 120 dB te spelen.

Het handige is dat ik wel een accurate opname ('profi' hoeft helemaal niet, maar kan dus wel) kan maken zonder overspraak van omgevingsgeluid (hier is het nooit stil namelijk) en tegelijk naar de gitaar luisteren via mijn speaker op gezond geluidsniveau - en dat allemaal met dezelfde apparatuur: gitaar, pedalen, voor- en eindversterker, speakers, en alleen de speaker/mic-combinatie is voor de opname gesimuleerd.

:)
Teleluvr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Marktplaats is stuk. Bij mij willen ze iig nog 100 euro geven en meteen komen halen bij gitaren... O+
Ik maak dit echt vrijwel nooit mee.

Af en toe gezeik met dit soort figuren - het zal erbij horen. Ik bood wel iets onder de realistische prijs, maar overbood wel ruimschoots het hoogste bod (tot 2x toe) voor ik deze prijsafspraak maakte...

Dat mensen geen fatsoen kennen na het maken van een afspraak - nota bene 'zwart op wit' op Marktplaats zelf - tja... what goes around, comes around.

Ik heb dan ook gewoon negatieve feedback achtergelaten.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 05-01-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ramzzz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Simpel, een attennuator had ik al, en net als mic en mengpaneel / interface, maar ik vind het ook wel handig om geen €1100+ uit te geven aan een Ox Box o.i.d. als ik al een prima attenuator heb om niet met windkracht 12 / 120 dB te spelen.

Het handige is dat ik wel een accurate opname ('profi' hoeft helemaal niet, maar kan dus wel) kan maken zonder overspraak van omgevingsgeluid (hier is het nooit stil namelijk) en tegelijk naar de gitaar luisteren via mijn speaker op gezond geluidsniveau - en dat allemaal met dezelfde apparatuur: gitaar, pedalen, voor- en eindversterker, speakers, en alleen de speaker/mic-combinatie is voor de opname gesimuleerd.

:)
Dat klinkt allemaal stiekem best logisch, ja. 'Ouderwets' opnemen met cabs en mics blijft toch altijd geklooi als je er geen specifieke ruimte voor hebt. Als eigenaar van twee 4x12s en een ruime keuze aan gitaarmics mag ik dat zeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Hey, de beste wensen inderdaad allemaal nog! Dit jaar hopelijk geen tot vrij weinig GAS. In ieder geval op instrumenten gebied. Misschien een pedaaltje nog, en in ieder geval nog een paar schijven voor mijn wielset voor de racefiets. Ook GAS, maar van een andere soort. ;)

Overigens kwam ik deze net ook tegen:

[ Voor 24% gewijzigd door ElectricHead op 05-01-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wormaap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Dat klinkt allemaal stiekem best logisch, ja. 'Ouderwets' opnemen met cabs en mics blijft toch altijd geklooi als je er geen specifieke ruimte voor hebt. Als eigenaar van twee 4x12s en een ruime keuze aan gitaarmics mag ik dat zeggen :+
Charme, heet dat O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:14
ElectricHead schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:53:
Hey, de beste wensen inderdaad allemaal nog! Dit jaar hopelijk geen tot vrij weinig GAS. In ieder geval op instrumenten gebied. Misschien een pedaaltje nog, en in ieder geval nog een paar schijven voor mijn wielset voor de racefiets. Ook GAS, maar van een andere soort. ;)

Overigens kwam ik deze net ook tegen:
[YouTube: Building a BEAUTIFUL Guitar Amp Speaker Cabinet// Kumiko & Kerf Bending]
En deze dan!:
Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste