Aanvullend, @Beakzz, in welke omgeving zit je, we kunnen ook (op basis van goede ervaringen) winkels aanraden...MsD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:17:
[...]
Mijn 2 centen.
Die epiphone van Slash is bagger. sorry.daar betaal je net teveel voor iets wat een naampje meekrijgt alsof het dan wel goed is. Elke Harley Benton of Fazley van dat bedrag is beter. Epiphone is zeker een gaaf merk, maar dan wel in het ietsje duurdere segment, zo vanaf 500€ ( ik noem maar wat)
Om nu alleen voor de looks te gaan....
Loop gewoon eens een gitaarwinkel in. Stel je vraag, leg uit dat je er niks van kan, maar wel misschien iets wil leren, en dat de gitaar ook aan de muur leuk moet zijn. Eens zien wat een verkoper durft aan te dragen. Is echt de leukste manier om er mee bezig te gaan. En iedereen heeft een keer die stap moeten maken hoor
Er is zoveel meer dan Gibson/Epiphone en Fender/Squier. Voor minder geld meer spul.Als je van rock houdt, SG modellen zijn soms zo ontzettend leuk om mee te beginnen. Les Paul modellen zo mooi, Superstrats van Yamaha zo goed, Harley Benton met echt goedkope goede dingen.
Let wel dat echt bijna elke gitaar een afstelbeurt nodig heeft. Als je nog nooit zoiets hebt vastgehad, ga naar de winkel, geef ze een paar tientjes, en loop als een gelukkig persoon weer naar huis.
Nog beter, neem les. Dan leer jij binnen een half jaar de kneepjes van het vak, en en passant nog wat info over je gitaar.
Beter nog, begin met lessen, en vraag aan je leraar wat hij voor gitaar zou aanbevelen, en loop met die info naar de gitaarwinkel.
Ik denk dat jij voor 250€ een heerlijke en best mooie gitaar kan scoren waar je echt veel plezier meer kan hebben.
En dan moet dat geluid eruit. Een eenvoudige interface zoals je zegt is top. Hartstikke leuk. Maar een kleine versterker is nog topper. Een eenvoudige Line6 of Boss Katana, Spark of Yamaha, er is zoveel keuze...
Je kan altijd je koptelefoon inpluggen, dus dat is het probleem niet, maar je kan ook, als je even helemaal alleen thuis bent, en de buren ook weg zijn, gewoon echt geluid maken. En dat is echt het leukste. Echt.
Tweedehands een enorm aanbod, en dat is echt niet heel duur.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan