Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Aaargh... G3, ik zag het al voorbij komen. Must ... resist ... waarom eigenlijk? :+

Ik heb net kaarten gekocht om Greg Howe eens aan het werk te zien in de Boerderij (met Simon Phillips' Protocol IV).

Al eens gezien met Andy Timmons, ook geen kleine jongen. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Nou, ik was al erg blij met mn vrouw. Nog blijer toen ze zelf met het idee kwam om 3 gitaren aan de muur in de woonkamer te hangen. En nu vindt ze het geweldig dat mn cab + amp erbij staat. Happy me! :D

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4486/26175058469_b46614c037_c.jpg

Nu ben ik op zoek naar een sludgy-achtige oversturing ala Red Fang.
Zij gebruiken net als vele andere van dit soort bands Sunn Beta Leads. Misschien hier maar eens naar op zoek, of een of andere Orange set-up, maar hier heb ik me nog niet in verdiept.
Met de Rectifier over de Marshall cab met een Ibanez TS10 Tube Screamer is nog steeds te strak/netjes vind ik.
Ik was al aan het kijken naar een OCD Fulltone. Iemand hier ervaring mee of een andere tip om dit wat rauwer te krijgen?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
lol 4 x 12 voor thuis

Ziet er goed uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
KnoxNL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:55:
lol 4 x 12 voor thuis

Ziet er goed uit hoor!
Thanks! Vind het zelf natuurlijk ook geweldig.
Op zolder staat ook nog een 4 x 12 buikkast, maar dat vond ze toch net wat te gortig :D
Heb ze niet gekocht voor thuis hoor. In een ver bandverleden hebben ze menig podium gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maverick! schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:48:
Nou, ik was al erg blij met mn vrouw. Nog blijer toen ze zelf met het idee kwam om 3 gitaren aan de muur in de woonkamer te hangen. En vindt ze het geweldig dat mn cab + amp erbij staat. Happy me! :D

[afbeelding]
_O-
Nu ben ik op zoek naar een sludgy-achtige oversturing ala Red Fang.
Zij gebruiken net als vele andere van dit soort bands Sunn Beta Leads. Misschien hier maar eens naar op zoek, of een of andere Orange set-up, maar hier heb ik me nog niet in verdiept.
Met de Rectifier over de Marshall cab met een Ibanez TS10 Tube Screamer is nog steeds te strak/netjes vind ik.
Ik was al aan het kijken naar een OCD Fulltone. Iemand hier ervaring mee of een andere tip om dit wat rauwer te krijgen?
Een beetje rauwer, als in 'fuzz', of gewoon wat grungy? Ik denk dat je met een 'drive- of gain stacking'-oplossing in de buurt kunt komen.

Een 'muff'-achtig pedaal / een ‘Dunlop’ fuzz, en dan met een booster erbij, en/of je 'screamer, dan moet je er wel komen, denk ik.

OCB / BB + Angry Charlie / Klon (achtig) moet ook wel te doen zijn.

En bedenk dat er ook nog multi/stackable drive pedalen zijn.

The possibiliies are infinite... :*)

Zeker als je de drive uit je amp ook ertussen hebt zitten.

Warning! }) GAS-overkill:

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2017 20:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Ramzzz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

_O-

[...]

Een beetje rauwer, als in 'fuzz', of gewoon wat grungy? Ik denk dat je met een 'drive stacking'-oplossing in de buurt kunt komen.

Een 'muff'-achtig pedaal / een ‘Dunlop’ fuzz, en dan met een booster erbij, en/of je 'screamer, dan moet je er wel komen, denk ik.

OCB / BB + Angry Charlie / Klon (achtig) moet ook wel te doen zijn.

En bedenk dat er ook nog multi/stackable drive pedalen zijn.

The possibiliies are infinite... :*)

Zeker als je de drive uit je amp ook ertussen hebt zitten.

Warning! }) GAS-overkill:
Thanks voor de tips!
Zal straks thuis de youtube clips bekijken.

Ik denk dat ik inderdaad meer fuzz bedoel.
De distortion die ik nu heb klinkt te lineair / netjes / strak, als je begrijpt wat ik hiermee bedoel.
Concreet voorbeeld (geweldige clip trouwens, net zoals al hun videos 8) ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maverick! schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Thanks voor de tips!
Zal straks thuis de youtube clips bekijken.

Ik denk dat ik inderdaad meer fuzz bedoel.
De distortion die ik nu heb klinkt te lineair / netjes / strak, als je begrijpt wat ik hiermee bedoel.
Concreet voorbeeld (geweldige clip trouwens, net zoals al hun videos 8) ):

[video]
Check ook eens de gear van QOTSA-gitaristen, o.a. een Lovepedal Tschula. ;)

En deze sound is ook wel :9~

https://open.spotify.com/track/1e1IiUItCGhp8LvU8aZ213

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2017 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oosting
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:46
Maverick! schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:48:
Nou, ik was al erg blij met mn vrouw. Nog blijer toen ze zelf met het idee kwam om 3 gitaren aan de muur in de woonkamer te hangen. En nu vindt ze het geweldig dat mn cab + amp erbij staat. Happy me! :D

[afbeelding]
Mooie gitaren! Echter zal ik een beetje uitkijken met die wandklemmen en de Gibson. Ze staan er om bekend dat de lak/houtlaag vrij zacht is, zo krijg je redelijk snel beschadigingen. Helaas heb ik dit ook moeten ondervinden, dus zit mijn LesPaul weer veilig in de koffer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb met mijn Squier Strat projectje ondertussen ook wat progress gemaakt :) Lekker opgepoetst, een nieuwe brug er op, vijf veren om de boel strak te zetten en een setje verse snaren. Voor zo'n goedkoop stuk waaibomenhout speelt het best lekker en komt er stiekem best een leuk geluid uit.
Moet nog wel wat doen aan de afstelling, maar dat is gewoon veel proberen. De aktie moet wat lager, maar niet te laag en ik zit nog met het rare probleem dat de gitaar omhoog ontstemd is, als je de noot een octaaff hoger pakt. Dus alle snaren los zijn goed gestemd, alleen als je dan de E (of een andere snaar) hoog pakt, dan klopt het niet meer.
Zou dat laatste trouwens een krommimg in de nek zijn? Zo ja, is het dan aandraaien, of juist losser?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

franssie

Save the albatross

@pinda powerrr ik snap niet wat je bedoelt met omhoog ontstemmen? Meestal als je de snaren er brak opzet dalen ze in toon. Als je de brug niet strak op de body hebt kan er van alles gebeuren maar met 5 veren zou ie wel redelijk 'snap' vast moeten zitten lijkt me?
Dus wat hoor je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

franssie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:49:
@pinda powerrr ik snap niet wat je bedoelt met omhoog ontstemmen? Meestal als je de snaren er brak opzet dalen ze in toon. Als je de brug niet strak op de body hebt kan er van alles gebeuren maar met 5 veren zou ie wel redelijk 'snap' vast moeten zitten lijkt me?
Dus wat hoor je?
Als je een losse snaar aanslaat en deze stemt, dan is deze perfect. Sla ik de snaar aan op de 12e fret, dan is de noot hoger dan zou moeten. Dus iets klopt er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:53:
[...]

Als je een losse snaar aanslaat en deze stemt, dan is deze perfect. Sla ik de snaar aan op de 12e fret, dan is de noot hoger dan zou moeten. Dus iets klopt er niet.
Lengte van de afstand [brug - topkam] is blijkbaar niet exact 2x [12e fret - brug]

Zadeltjes stellen?

@pinda powerrr

YouTube: How to Adjust an Electric Guitar's Action and Intonation For Dum...

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:34:
[...]

Lengte van de afstand [brug - topkam] is blijkbaar niet exact 2x [12e fret - brug]

Zadeltjes stellen?
Ah kijk, daar heb ik wat aan d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De term is in dat geval overigens intonatie (intonation EN) - zoekt makkelijker.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
:Y Intonatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb dit dus aan m'n vriendin laten zien (want dit wil ik ook) en voorgesteld om de boekenkast in de muziekkamer te zetten en m'n amp in de woonkamer... het plan is helaas afgewezen :| ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb dit dus aan m'n vriendin laten zien (want dit wil ik ook) en voorgesteld om de boekenkast in de muziekkamer te zetten en m'n amp in de woonkamer... het plan is helaas afgewezen :| ;w
Misschien moet je je forumnaam eens laten zien aan je vriendin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
Gitarist schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Bij ons stond ook eerst een boekenkast.
Tip: koop je vriendin een goede e-reader >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bij mij gaat het nu anders.

Kinderen naar de nieuwe 3e verdieping (nu in aanbouw).

1 kinderkamer wordt kantoor (mijn vrouw werkt veel thuis), huidig kantoor wordt inloopkast/kamer, 1 kinderkamer wordt boeken / media / logeer / 'mancave' gitaarkamer.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. :+

Ik had er echt de complete setup van Jimmy Page, inclusief Les Paul original '59 en een muurtje plexi's van kunnen aanschaffen. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 31-10-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:04:
<>
Ik had er echt de complete setup van Jimmy Page, inclusief Les Paul original '59 en een muurtje plexi's van kunnen aanschaffen. :X
maar ook nergens kwijt gekund :+

Je bent nu gewoon klaar voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:57:
[...]

maar ook nergens kwijt gekund :+

Je bent nu gewoon klaar voor de toekomst!
d:)b Inderdaad, mijn toekomstige, totaal 50 m2 dubbele mancave met eigen badkamer op zolder... *O*

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:01:
[...]

d:)b Inderdaad, mijn toekomstige, totaal 50 m2 dubbele mancave met eigen badkamer op zolder... *O*

:+
Bij 50m2 zou je zelfs een box-in-box studio kunnen bouwen }) B-) <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:04:
[...]

Bij 50m2 zou je zelfs een box-in-box studio kunnen bouwen }) B-) <+:)
:Y

Niet dat ik die nodig heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:05:
[...]

Niet dat ik die nodig heb. :P
werkt twee kanten op he? Hoor je je vrouw en kids ook niet meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:11
Eens in de zoveeltijd her-ontdek ik dat tweakers ook een gitaristen topic heeft, vergeet ik best wel vaak jammer genoeg.

Maar ik vond het wel ff leuk om een plaatje te schieten van mijn huidige collectie te schieten, ben de afgelopen tijd enorm ingekrompen in het aantal gitaren, bleek toch steeds op dezelfde paar gitaren te spelen of mee te nemen naar gigs. Uiteindelijk 4 van de 11 a 12 elektrische gitaren over gehouden. Dit is alles wat er over is, inclusief mijn akoestische en bas werkpaarden.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/cJfcI07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
dat is fijne spielerei :)
Wat voor een fender telecaster is dat daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dacide schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:54:

Een hele mooie! :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Dacide schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:54:
dat is fijne spielerei :)
Dat is een japanse 62 Reissue uit 1985 met Fender Nocaster pickups. Heerlijk licht beukgitaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
lexvandoef schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:17:
[...]

Dat is een japanse 62 Reissue uit 1985 met Fender Nocaster pickups. Heerlijk licht beukgitaartje!
Hij is prachtig!

Mijn droom-Tele zie er ook min of meer zo uit! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
Ja echt een heel mooi dingetje is dat.
Ik wil ook nog altijd een keer een telecaster kopen, en dan in die typische gele kleur. Volgens mij is dat butterscotch. En dan een zwarte slagplaat erop.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.tonecentral.net/gearpics/2011-01-08_FSR_MIM_Tele4sm.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Dacide op 08-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
Dacide schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:56:
Ja echt een heel mooi dingetje is dat.
Ik wil ook nog altijd een keer een telecaster kopen, en dan in die typische gele kleur. Volgens mij is dat butterscotch. En dan een zwarte slagplaat erop.

Zoiets:

[afbeelding]
Ja een 50's tele is ook erg mooi, als je een goede hebt super direct en direct, goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Ik vind alleen het halsprofiel van die modellen niet fijn, veel te dik, net een honkbalknuppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Geen idee of dat een 50's Telecaster was. Ging mij puur om de kleur.
Halsprofiel ben ik ook niet bewust van. Nooit zo'n ding vastgehad zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Tarin

Just plain weird.

Ik speel af en toe bas (of cajon) in de kerk en zit af en toe naar wireless setjes te kijken om bij gebrek aan (fatsoenlijke) soundcheck / audiotechnicus (het is een hele kleine gemeente) met m'n bas ook een keer voor het podium te gaan staan om te kijken hoe ik klink.

Hoe groot is de kans dat ik daarmee de draadloze microfoons (volgens mij een setje van 2 Sennheisers, in de 'grote' kerk hebben we er meer maar daar doe ik alleen percussie) in de war schop? Ik zie dat ze instelbaar zijn, of af fabriek op verschillende frequenties lopen. Omdat het meer voor de leut is wil ik niet veel meer dan zoiets uitgeven maar het zou flauw zijn als de zang dan niet meer doorkomt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Ramzzz
  • Niet online
Tarin schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:00:
Ik speel af en toe bas (of cajon) in de kerk en zit af en toe naar wireless setjes te kijken om bij gebrek aan (fatsoenlijke) soundcheck / audiotechnicus (het is een hele kleine gemeente) met m'n bas ook een keer voor het podium te gaan staan om te kijken hoe ik klink.

Hoe groot is de kans dat ik daarmee de draadloze microfoons (volgens mij een setje van 2 Sennheisers, in de 'grote' kerk hebben we er meer maar daar doe ik alleen percussie) in de war schop? Ik zie dat ze instelbaar zijn, of af fabriek op verschillende frequenties lopen. Omdat het meer voor de leut is wil ik niet veel meer dan zoiets uitgeven maar het zou flauw zijn als de zang dan niet meer doorkomt.
Ik heb werkelijk geen idee... nog nooit iets met draadloos gedaan... :/

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zolang je maar voldoende uit de buurt blijft van die Sennheisers qua frequentie is er weinig aan de hand, er is wel speelruimte binnen de beschikbare frequenties. Iedere set zou instelbaar moeten zijn omdat er altijd ergens wel iets mis kan gaan met de frequenties.

Eventueel kan je kijken naar iets digitaals van Line6 oid, hoor daar wel goede verhalen over. Dan heb je zeker geen last van analoge draadloze mics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Tarin zie ook https://www.agentschaptel...pmse/draadloze-microfoons
Het is handig om uit te zoeken op welke frequenties de handmicrofoons zenden, dat staat zeker op de ontvangers. Los van de regelgeving die ik net postte (je kan je afvragen of dat bij een beetje vrijstaand podium met zulke lage vermogens echt tot overlast leidt).

In het kader van doe het lekker zelf heb ik net dit besteld http://www.ebay.nl/itm/Wi...oken=cUgayN&soutkn=QxZlHA

uiteindelijk zal je bij de soundcheck merken of het werkt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Vanavond Greg Howe in actie gezien bij Simon Phillips' Protocol 4, in de Boerderij, Zoetermeer.

Wat een geweldenaar! :Y

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/24059473_1579771858774456_2151579676269155211_o.jpg?oh=29116c2aba076dd3c220b09d9f7f95ef&oe=5AD16488

Jaaaaren geleden een keer eerder live gezien - hij is alleen nog maar beter geworden...

En omdat ik hen erg kan waarderen op Youtube...

GAS! :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1177/3936/products/TPS_relicT_grey1SS_1024x1024.jpg?v=1487180410

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 27-11-2017 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Dus... ik heb ook een gitaar nu :p
Net via marktplaats een Squier affinity stratocaster gekocht, met een klein Fender versterkertje. Benieuwd of ik mezelf met behulp van (vooral) Youtube gitaar kan leren spelen. En anders iig meer over gitaren en gitaarversterkers kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:34:
Net via marktplaats een Squier affinity stratocaster gekocht, met een klein Fender versterkertje. Benieuwd of ik mezelf met behulp van (vooral) Youtube gitaar kan leren spelen. En anders iig meer over gitaren en gitaarversterkers kan leren.
Nice! :)

Niet meteen verwachten dat je kunt shredden ... :+ ... baby steps ... maar: 'play it till your fingers bleed!'

/vrij naar Bryan Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 27 november 2017 @ 01:17:
Vanavond Greg Howe in actie gezien bij Simon Phillips' Protocol 4, in de Boerderij, Zoetermeer.

Wat een geweldenaar! :Y

[afbeelding]

Jaaaaren geleden een keer eerder live gezien - hij is alleen nog maar beter geworden...

En omdat ik hen erg kan waarderen op Youtube...

GAS! :+

[afbeelding]
Ik had dan vooral Simon Philips wel willen zien :P (van oorsprong drummer), dit was wel dé kans, maar ik kon niet }:|

Gaaf T-shirt!!!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:34:
Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:45:
[...]

Ik had dan vooral Simon Philips wel willen zien :P (van oorsprong drummer), dit was wel dé kans, maar ik kon niet }:|
Het was weer pretty awesome! :Y
Gaaf T-shirt!!!

https://www.thatpedalshowstore.com/collections/all

Bijna alles wat leuk is, was al uitverkocht, maar dit hadden ze nog... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Ramzzz schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:45:
[...]

Nice! :)

Niet meteen verwachten dat je kunt shredden ... :+ ... baby steps ... maar: 'play it till your fingers bleed!'

/vrij naar Bryan Adams
Had eigenlijk wel verwacht dat ik einde week.... ;p

Begin gewoon eens rustig met die justinguitar video's, lees daar wel goede verhalen over. Kan altijd nog kijken wat er nog meer is.

Ik ben wel zo iemand die nu goed de portemonnee dicht moet houden, probeer vaak al te upgraden/meer gear aan te schaffen nog voor ik goed en wel overweg kan met wat ik heb. En er is veel gear te krijgen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:26:
[...]

Had eigenlijk wel verwacht dat ik einde week.... ;p

Begin gewoon eens rustig met die justinguitar video's, lees daar wel goede verhalen over. Kan altijd nog kijken wat er nog meer is.
d:)b
Ik ben wel zo iemand die nu goed de portemonnee dicht moet houden, probeer vaak al te upgraden/meer gear aan te schaffen nog voor ik goed en wel overweg kan met wat ik heb. En er is veel gear te krijgen :p
Dat is wel een stevig understatement... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Stond al een tijdje in de watchlist op Marktplaats, maar nu zag ik een deal die ik niet kon laten lopen. Resultaat dus, dat ik (alweer) een nieuw pedaal heb :P

De EHX micro Q-Tron
Een envelope filter/auto wah.

Afbeeldingslocatie: https://andertons-productimages.imgix.net/27095-MICROQTRON.jpg?w=680&h=680&fit=fill&bg=FFFFFF&auto=compress&auto=format

Leuk speelgoed!
Net ff een kwartiertje mee zitten spelen en je kan er behoorlijk maffe geluiden uit krijgen, maar zeker ook een jaren '70 wahwah. Kreeg al weer een paar opmerkingen van de vrouw, ten eerste natuurlijk waarom alweer een pedaal, wat het kostte en waarom er zulke vreselijke geluiden uit komen _O-

Grootste uitdaging gaat nu weer worden om een plek te verzinnen in de chain. Las ergens dat het na de compressor moet, maar dan gaat juist het effect weg. Afhankelijk van de aanslag is het effect sterker/zwakker.
Ach, heb weer wat te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:01:
<>
De EHX micro Q-Tron
Een envelope filter/auto wah.
<>
Leuk spul - ik heb een el cheapo van Mooer.
Grootste uitdaging gaat nu weer worden om een plek te verzinnen in de chain. Las ergens dat het na de compressor moet, maar dan gaat juist het effect weg. Afhankelijk van de aanslag is het effect sterker/zwakker.
Ach, heb weer wat te doen :+
Wat ik altijd begreep van een wah is dat ie zo direct mogelijk na de gitaar hoort, eventueel alleen een noise gate ervoor. En met gitaar effecten is het net zoals met beleg op een pizza - het wordt al snel teveel (op reverbs en delays na - die zijn het deeg van het geluid). Maar ik weet er eigenlijk ook niets van, maar dat valt mijzelf op als ik piel met teveel effecten, dat ik het et zo goed door een el cheapo overdrive kan sturen omdat met teveel spul het gaat klinken als een kapotte AM radio :+

@KeRsTmAnNeKe

Hier zie je dat je met drie gitaren, een volumepedaal (elke wah doet dat overigens) en wat basic galm die elke moderne versterker wel heeft al heel wat leuke geluidjes kan maken.

in 3 tel ik de Dobro niet mee ;)

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 29-11-2017 19:19 ]

• Dacide
Is er iemand onder ons die een Blackstar HT-1 of HT1R heeft staan?
Zo ja, zou ik deze eens een weekje of wat mogen lenen (uiteraard mag hij/zij dan mijn Boss Katana 100 lenen).

Ik ben echt heel benieuwd welke van de twee amps voor mij thuis beter zijn. Ik ben niet echt heel erg te spreken over de high gain geluiden van de Katana. Althans, ondanks dat het een transistor amp is, klinkt deze toch beter naarmate het volume flink omhoog gaat. Met name de lage tonen. Misschien dat een HT-1R daar beter in is, op woonkamer niveau.

Voor mooie clean sounds kan ik mijn Yamaha THR10C gebruiken.

Andere optie is om een reguliere Yamaha THR10 te kopen. (of zelfs de X versie)

• KnoxNL
  • Nu online
Katana is geen transistor voor zover ik weet, maar compleet digitaal.

Wat betreft een HT-series kan ik je helaas niet helpen.

• Dacide
KnoxNL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:47:
Katana is geen transistor voor zover ik weet, maar compleet digitaal.

Wat betreft een HT-series kan ik je helaas niet helpen.
Ah ja idd. Ik dacht dat als je een digitale amp (lees: niet-buizen) hebt, dat het dan automatisch een transistor amp is. Bij mijn weten is het in ieder geval geen modeling amp. (in die zin, dat hij niet probeert om andere amps te modellen).

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:07:
Zo ja, zou ik deze eens een weekje of wat mogen lenen (uiteraard mag hij/zij dan mijn Boss Katana 100 lenen).

Ik ben echt heel benieuwd welke van de twee amps voor mij thuis beter zijn. Ik ben niet echt heel erg te spreken over de high gain geluiden van de Katana. Althans, ondanks dat het een transistor amp is, klinkt deze toch beter naarmate het volume flink omhoog gaat. Met name de lage tonen. Misschien dat een HT-1R daar beter in is, op woonkamer niveau.

Voor mooie clean sounds kan ik mijn Yamaha THR10C gebruiken.

Andere optie is om een reguliere Yamaha THR10 te kopen. (of zelfs de X versie)
Ik zou - voor 'high gain' met name kijken naar de HT-metal modellen.

Ik heb de HT5-R staan, en écht high gain is hij niet.

Los van dat ik het meestal niets vind om zelf te spelen. Ik denk dat je het er wel uit kunt krijgen hoor. ;)

En bedenk, dat de HT5-serie meestal een 12”-speaker bevat, met navenant meer en beter ‘laag’, t.o.v. een HT1.

En 5W is echt uitstekend huiskamer- én oefenruimteniveau.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43
Dacide schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:07:

Ik ben echt heel benieuwd welke van de twee amps voor mij thuis beter zijn. Ik ben niet echt heel erg te spreken over de high gain geluiden van de Katana.
Ik heb een HT-1R van een kennis eens naast mijn Mesa Boogie Mark V 25 gezet. De HT-1R is een hele leuke versterker om gitaar mee te leren spelen. Maar zowel de 8 inch (of 10 inch?) speaker en de wat fizzy distortion zorgen ervoor dat het niet een geweldig high-gain beest is.

De tip van Ramzzz kan ik dan ook onderschrijven (12 inch en iets meer power en iets meer op high-gain gerichte versterker lijkt me zinniger)

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 01-12-2017 09:18 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik bedoel met high gain niet perse de kneiterharde metal sounds. Denk dat ik dan meer op medium gain doel.
Bij de HT-5 ben ik bang dat het geluid pas echt mooi gain heeft als het volume al lang te hoog wordt. Maar dat weet ik niet zeker.

Bij de HT1 zat ik ook al te dubben over het 8" speakertje. Alhoewel, mijn THR10C heeft 2x 3 inch speakers, en die klinkt echt mooi vol. (tot een zeker volume).
Als je zegt 'fuzzy' distortion, dan klinkt dat niet direct aantrekkelijk nee.

Ik denk dat ik maar eens een tripje naar keulen ga plannen. Eens met mijn eigen oren beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aangezien de EJU binnen was heb ik mezelf maar een Vox AmPlug 2 AC30 kado gedaan. Ik ben best verrast over de kwaliteit van het apparaatje. Meer dan genoeg volume en gain mogelijkheden voor mijn oefenniveau en het is serieus plezierig om niet afhankelijk te zijn van de plek waar je versterker staat. Ik pak zo m'n strat toch een stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:27:
Ik bedoel met high gain niet perse de kneiterharde metal sounds. Denk dat ik dan meer op medium gain doel.
Bij de HT-5 ben ik bang dat het geluid pas echt mooi gain heeft als het volume al lang te hoog wordt. Maar dat weet ik niet zeker.
Geloof me, dat is echt niet zo. Ik speel er er elke dag door, in de woonkamer, in een gewone rijwoning. Vette sounds, en vooral wat je wilt bij laag volume: voldoende laag! :)
Bij de HT1 zat ik ook al te dubben over het 8" speakertje. Alhoewel, mijn THR10C heeft 2x 3 inch speakers, en die klinkt echt mooi vol. (tot een zeker volume).
Als je zegt 'fuzzy' distortion, dan klinkt dat niet direct aantrekkelijk nee.
@franssie had het over 'fizzy', niet 'fuzzy'. :P
Ik denk dat ik maar eens een tripje naar keulen ga plannen. Eens met mijn eigen oren beluisteren.
Kun je doen, maar kijk hier eens!

Tip van de dag: https://link.marktplaats.nl/m1230762883

Da's echt spotgoedkoop! :)

Zo klinkt de 'gewone': YouTube: New Blackstar HT-5R Combo

En zo de 'metal'-versie: YouTube: Blackstar HT Metal Amp Reviewed with Lots of Different Guitars!

Ik ga zelf een stel Celestion V30's / 16 Ω / 70W aanschaffen om mijn beide versterkers mee te upgraden. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 01-12-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:13:

@franssie had het over 'fizzy', niet 'fuzzy'. :P
Misschien twee posts door elkander gehaald? Ik heb over de hele versterker discussie niets toe te voegen uit ervaring en ook niet gedaan. Ik ben meer van de gitaren en effecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:36:
[...]

Misschien twee posts door elkander gehaald? Ik heb over de hele versterker discussie niets toe te voegen uit ervaring en ook niet gedaan. Ik ben meer van de gitaren en effecten.
Klopt, ik bedoelde @FragDaddy ... :F

Als je begint te typen met @ ... dan gaat fra... / fra... snel fout.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 01-12-2017 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

(jarig!)
Kennen jullie het fenomeen ook dat je met heel veel plezier gitaar speelt en tevreden bent met wat je kan, tot je iemand anders hoort spelen?

Ik word dan altijd jaloers.. of tenminste... ik vind het dan vervelend dat ik niet net zo goed ben.

Maar de motivatie om les te nemen is er ook niet. Een beetje een impasse blijft het op die manier wel... :P

Edit: Los daarvan geloof ik niet dat er veel gitaarleraren zijn die me specifiek op de 12-snaar willen laten trainen, zonder twijfel mijn favoriete gitaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Blaat op 04-12-2017 15:05 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:02:
Kennen jullie het fenomeen ook dat je met heel veel plezier gitaar speelt en tevreden bent met wat je kan, tot je iemand anders hoort spelen?

Ik word dan altijd jaloers.. of tenminste... ik vind het dan vervelend dat ik niet net zo goed ben.

Maar de motivatie om les te nemen is er ook niet. Een beetje een impasse blijft het op die manier wel... :P

Edit: Los daarvan geloof ik niet dat er veel gitaarleraren zijn die me specifiek op de 12-snaar willen laten trainen, zonder twijfel mijn favoriete gitaar.
Maar al te goed, helaas... :|

Toch, als je je netwerk een beetje aanzwengelt, kom je uiteindelijk een goede leraar op het spoor. Of gast over tot zelfstudie.

Kwestie van doorzetten.

GAS! 2 x Celestion V30 @ 16 OHM aangeschaft... :)

Eens kijken hoe die klinken in mijn beide combo’s.

Misschien bouw ik mijn Selmer Treble ‘n’ Bass (AC-50 achtig ding) wel om tot zelfbouw-combo.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 04-12-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Ik heb met name fases dat niks wat ik doe me tevreden stelt, alles klinkt ruk.

Dan weer fases dat alles geweldig klinkt, en dan krijg ik er weer enorm veel energie van.

Momenteel zit ik in een down fase, en dan baal ik dat ik daar voor een kapitaal aan zooi heb staan terwijl ik zo zuig (in mijn ogen). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

(jarig!)
Dat kan ook liggen aan dat er niemand zo kritisch is op je werk als jijzelf.

Eigenlijk zou hoe goed je bent ook niet belangrijk moeten zijn, maar helaas zit het in de menselijke natuur om jezelf met anderen te vergelijken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Het komt ook altijd weer vanzelf goed gelukkig :P

Dan speel ik een tijdje bijna niet (zoals nu) en een paar weken later krijg ik weer jeuk en dan lijkt alles ook een stuk beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

(jarig!)
Helaas kom ik niet zo goed weg als ik het lang laat liggen. Het moeilijkste aan een 12-snarige gitaar is langdurige speelsessies volhouden.

Je moet vrij veel kracht zetten om fretbuzz te voorkomen dus ik moet de eelt op mijn vingers in stand houden. :+

Meestal moet ik ook stoppen met spelen omdat mijn pols/onderarm volledig verzuurd is. Maar goed, dat kan ook mijn techniek zijn. :P
En als ik dat mijn elektrische gitaar pak dan doelt die qua action echt als een speledingetje. Daarop spelen kan ik vrijwel oneindig volhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Blaat op 04-12-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Blaat Heel herkenbaar en ik heb het gewoon opgegeven, soms na een paar borrels klinkt het wel beter :+

Ik geniet van het pielen met gitaren en effecten en elementen; puur de technische kant.
Ik ben gewoon niet zo muzikaal als ik vroeger wel dacht te zijn, speelde best redelijk in een schoolband etc - daarna ging het fout, ik ben gestopt met samen spelen toen ik ging studeren en nu heb ik wel het geld maar maak niet de tijd vrij om samen te spelen, dat is toch wel de beste stok achter de deur om te oefenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
FF een aanrader:) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mbt het spelen, ik weet dat ik niet de beste ben qua gitaarspel, maar het is wel heel erg vooruit gegaan de laatste twee jaar. Heeft ook wel te maken met langdurig in de ziektewet zitten en gitaarspelen tot therapeutische sessies te maken. Nu speel ik bijna elke dag, zal soms een dag of twee tussen zitten, maar blijven oefenen.
Wat voor mij persoonlijk goed werkt, is me niet geheel te focussen op de genres waar ik normaal naar luister. Als voorbeeld, ik vind Marcel Fisser een ontzettend goede gitarist, ontzettend veelzijdig in zijn spel. Hij speelt tegenwoordig veel bij Nick & Simon en Jan Smit. Kun je zeggen, wat een klote muziek, maar ik probeer dan juist uit te vinden hoe hij speelt, YouTube is een makkelijk middel daarvoor tegenwoordig :Y

Ik ben ook opgegroeid met country muziek, dus daar probeer ik ook wat te pikken, in het verlengde daarvan Chet Atkins (niet te doen trouwens om na te spelen 8)7 )

Ik ben begonnen met spelen vanwege Clapton, ondertussen probeer ik alle stijlen, daarmee leer ik het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Heeft één van jullie ervaring met nummers van Eric Johnson?

* Ramzzz is bezig met verwoede pogingen om Cliffs of Dover te spelen, de eerste solo lukt inmiddels op 75% van de ware snelheid. :+

Dit ben ik dus niet ... :+
[YouTube: https://youtu.be/15eu7ar5EKM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verdorie, er begint was GAS te borrelen.
En ik heb nog geen delay pedaal in bezit...

Puur op basis van reviews heb ik deze op het oog, kent iemand deze? Of ervaring mee?

Electro Harmonix Canyon:
https://www.ehx.com/products/canyon

Features 11 modes:
1. ECHO: digital delay
2. MOD: modulated delay
3. MULTI: multi-tap delay
4. REVRS: reverse delay
5. DMM: Deluxe Memory Man
6. TAPE: tape delay
7. VERB: reverb plus delay
8. OCT: octave delay
9. SHIM: shimmer
10. S/H: sample and hold
11. LOOP: looper mode w/max loop length of 62 seconds

Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/api/i/q-82__ha-a126bb5252f3bd63__hmac-4b9281e9f0c7df548c82462622ae3f410cb57299/images/items/750/Canyon-large.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Dacide op 06-12-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:57:
Verdorie, er begint was GAS te borrelen.
En ik heb nog geen delay pedaal in bezit...

Puur op basis van reviews heb ik deze op het oog, kent iemand deze? Of ervaring mee?

Electro Harmonix Canyon:
https://www.ehx.com/products/canyon

Features 11 modes:
1. ECHO: digital delay
2. MOD: modulated delay
3. MULTI: multi-tap delay
4. REVRS: reverse delay
5. DMM: Deluxe Memory Man
6. TAPE: tape delay
7. VERB: reverb plus delay
8. OCT: octave delay
9. SHIM: shimmer
10. S/H: sample and hold
11. LOOP: looper mode w/max loop length of 62 seconds

[afbeelding]
Ik denk dat het één van de meest veelzijdige stompboxes is in deze compacte vorm, en de reviews zijn lovend. :Y

Maar om je vraag te beantwoorden, nee. Geen ervaring mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 06-12-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Myles Kennedy's solo album. Die gast kan ook een aardig moppie speulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

(jarig!)
Weet iemand hier trouwens wat er aan de hand is als je gitaarversterker soms geen geluid geeft als je hem aan zet? Weer uit zetten en vervolgens weer aan en het probleem is opgelost.

Zou bijna zeggen dat er een plakkend relais in zit. Alleen 1 probleem, er zitten geen relais in mijn versterker. :/

Het gaat om een Vox VT30.

Edit: Google zoeken lijkt te wijzen op een gecorrodeerde headphone jack. Even kijken of ik die schoon kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 07-12-2017 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacide
Ramzzz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat het één van de meest veelzijdige stompboxes is in deze compacte vorm, en de reviews zijn lovend. :Y

Maar om je vraag te beantwoorden, nee. Geen ervaring mee.
Ik heb gisteren ook nog flink wat videos bekeken. Echt heel divers apparaat idd, en wordt alom geprezen.
Zojuist besteld bij Bax. Morgen heb ik hem. Ben erg benieuwd naar deze. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Wel in je loop stoppen he?

Of NA je distortion als je een pedaal voor je drive gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Mijn katana heeft een fx loop ja.
Maar mijn thr10c helaas niet. Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:50
Hallo mensen.
Ik ga het toch vragen.... Is er hier op Tweakers geen Bass-gitaar groep? Ik voel me als 4-snaar-beginner een beetje alleen. ;(

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
HMaster_II schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:46:
Hallo mensen.
Ik ga het toch vragen.... Is er hier op Tweakers geen Bass-gitaar groep? Ik voel me als 4-snaar-beginner een beetje alleen. ;(
:(:)

Er wordt hier ook gebast, hoor. Er zit toch 'gitaar' in basgitaar? :)

Aantal snaren is geen issue. :P

En anders start je er toch eentje? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 08-12-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
Dan kom ik ook bij de club. :)
Al heb ik nog niet veel "kennis en ervaring" wegens teveel andere privé aangelegenheden.

Ik heb al wel een kleine set klaarstaan om weer te beginnen met oefenen. Poging 102 zeg maar. :X

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Woohoo, EHX Canyon in de pocket!!
Drie keer raden wat deze jongen gaat doen vanavond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:28:
Afbeeldingslocatie: https://www.activehighs.co.uk/wp-content/uploads/2015/11/canyoning-web-2.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hahaha, close call ;)
Zo voelt het wel een beetje ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vast niet vroeg naar bed :+

Ben benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Geen ideee... deee... deee... deee... dee... ee.. e..

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
Die shimmer klinkt wel echt heerlijk. Op 8.50min.

[ Voor 29% gewijzigd door Dacide op 08-12-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:16:

[video]
Meer crazy delay inspiratie!
YouTube: Samantha Fish on Her Pedalboard & Guitars | Reverb Interview
YouTube: ''SOMEBODY'S ALWAYS TRYING'' - SAMANTHA FISH BAN...
O+ O+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2017 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Dacide schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:16:

[video]
Neem eens iets van jezelf op, ben wel benieuwd!

Zo'n Katana kan toch recorden over USB?

Ik lijk ook weer een beetje mijn mojo terug te hebben. Net een uurtje heerlijk zitten spelen na een paar weken niks aangeraakt te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 09-12-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Mag voor kerst nog eea uitzoeken aan cadeautjes... zijn er nog handige dingen voor een (heel erg) beginnende gitaarspeler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:47:
Mag voor kerst nog eea uitzoeken aan cadeautjes... zijn er nog handige dingen voor een (heel erg) beginnende gitaarspeler?
Gewoon @Ramzzz 's lijstje aan pedalen nog eens zoeken, zit vast wat tussen :+
Of je het nodig heb is de vraag, maar ooit komt het eens van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Een varigrip trainer, een stemapparaatje, een capo, een assortiment plectrums (plectra?) in verschillende diktes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:35:
[...]

Een varigrip trainer, een stemapparaatje, een capo, een assortiment plectrums (plectra?) in verschillende diktes.
Als aanvulling: een metronoom / drumcomputer ding en een looper! Beste practice tools ooit. Verder een audio-interface oid om jezelf op te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Als je dan voor een stemapparaat gaat, ga dan voor een TC Electronic Polytune! Meesterlijk dingetje om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Shadow een drumcomputer is inderdaad geen slecht idee, en die calculator-formaat dingen zijn relatief betaalbaar :). Weet niet of het in het budget kerst past? Net als @pinda powerrr zijn Polytune - zo eentje wil ik ook ooit nog hebben, maar voorlopig voldoet het clipje van Thomann van €3,90 best, alleen de lage B pikt hij niet altijd lekker op.

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 10-12-2017 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Zoals Shadow reeds zei, een looper is een heel goede tool om te oefenen. Met een basismodel met slechts één knop om te starten en stoppen kan je al heel veel.

Deze wordt redelijk veel aangeraden, maar er zijn ook andere (goedkopere) modellen uiteraard:
Afbeeldingslocatie: http://smhttp.41820.nexcesscdn.net/8016262/magento/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/c/tce-ditto_2.jpg

Een paar joetjuub links met wat meer uitleg en tips:
- How to use a looper pedal (Justinguitar)
- Taming the Ditto Looper for blues <-- deze gaat eigenlijk over veel meer (beginnersfouten en tips)

[ Voor 37% gewijzigd door Kapoen op 10-12-2017 09:35 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Omdat ik alleen thuis speel en geen tuner in mijn signal chain hoef te hebben vind ik dat weggegooid geld.

Ik heb vanaf dag 1 tot nu (22 jaar!!!) met dit beestje gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/GT-3-Guitar-Tuner/210530000000000-00-500x500.jpg

Sinds deze sinterklaas beschik ik over deze:

https://www.bax-shop.nl/s...lip-on-stemapparaat-zwart

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/192032/400417/710b0d1f/450x450/Korg_PitchCrow_G_Black_Side.jpg

Perfect apparaat!

Dan kan ik echt geen €100 uitgeven aan een tuner, sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
:D Tuner battle... niet ontstemd raken, hoor... :+

Ik heb een zooi stemapparaten, waarvan slechts 1 in mijn signaal-keten, een Boss TU-2.

Afbeeldingslocatie: http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/6/3/0/9/630932/pics/_c486622_image_0.jpg

Een stuk of 4 van deze, Korg PitchClip (op elke gitaar/in elke koffer één)

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/35994/151763/2f48c90a/450x450/korg_pitchclip_clip_on_chromatische_tuner.jpg

En voor mijn western een Korg RimPitch:

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/136078/266758/b86b16aa/450x450/Korg_rimpitchC_akoestisch_gitaar.jpg

Heel praktisch. :)

Mijn dochter heeft van mij een Reverb tuner gekregen. :P

Afbeeldingslocatie: https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/a_exif,c_limit,f_auto,fl_progressive,h_620,q_75,w_620/v1405458599/bodqtlosyw5nvkodjz9v.jpg

En ik heb ook nog een stel 20-25 jaar oudere stemapparaten (allen Korg) liggen. :+

Het werkt allemaal vrij goed, zowel de vibratie- of microfoonstemmers als de signaal-stemmers. Vibratie is wel heel handig om 'stil' te stemmen.

Ik ben wel blij dat ik niet de versie van de Gibson Midtown heb zonder de robotuners. Alhoewel het idee op zich me wel heel praktisch lijkt.

Alles à la main. :+

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 10-12-2017 17:57 . Reden: Plaatje via https proxy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik hou me nog in, maar in de keten wil ik nog wel een Polytune, maar eigenlijk is er geen noodzaak aan. En dan nog is V3 net uit, dus lekker duur (al zag ik de v2 in DE voor de helft van de prijs).
Maar omdat mijn pedalencollectie zich gestaag uitbreidt, zal er op termijn ook een pedalboard moeten komen, dan past daar natuurlijk heel netjes een tuner op O-)

Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/images/items/750/PolyTune3-large.jpg?v=3062c8bc83ea67d0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
@Ramzzz Je laatste zin is me niet geheel duidelijk :P

Zit er nu wel of geen Gforce systeem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:10:
@Ramzzz Je laatste zin is me niet geheel duidelijk :P

Zit er nu wel of geen Gforce systeem op?
Afgeleid tijdens het typen, per ongeluk dubbele ontkenning. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Nu online
Ah duidelijk.

Het sneeuwt hier goed, ik was laat op, zit nog in pyama.... Zal niet veel worden vandaag.

*KnoxNL naar rij gitaren kijkt....

Zit nog te twijfelen welke ik dadelijk ga pakken.

Achteraf heb ik wellicht mijn PRS custom 24 toch iets te snel gekocht... Past net niet helemaal bij mijn speelstijl.

Iemand nog in de markt voor een zgan custom 24 met slechts een uur of 15-20 speeltijd erop?
Voor slechts 2400,- mag ze weg.... Dat is nog snellere afschrijving dan een auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:15:
Ah duidelijk.

Het sneeuwt hier goed, ik was laat op, zit nog in pyama.... Zal niet veel worden vandaag.

*KnoxNL naar rij gitaren kijkt....

Zit nog te twijfelen welke ik dadelijk ga pakken.

Achteraf heb ik wellicht mijn PRS custom 24 toch iets te snel gekocht... Past net niet helemaal bij mijn speelstijl.

Iemand nog in de markt voor een zgan custom 24 met slechts een uur of 15-20 speeltijd erop?
Voor slechts 2400,- mag ze weg.... Dat is nog snellere afschrijving dan een auto :+
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Rustig @Ramzzz ! Hou je in, je kan het! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:34:
[...]

Rustig @Ramzzz ! Hou je in, je kan het! :+
Helaas, ik heb geen €2.400 aan 'loose change' in mijn achterzak. :+

Ik moet de aannemer nog het nodige betalen de komende tijd... :P

Pagina: 1 ... 7 ... 98 Laatste