Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:21
Nou ja mochten jullie interesse hebben of iemand weten, graag!

Ik heb liever geen marktplaats tokkievolk aan de deur voor een gitaar als deze, om volgende ochtend wakker te worden en te moeten constateren dat al mijn gitaren weg zijn :+

Ik heb nog nooit iets verkocht als het op instrumenten aankomt maar deze heb ik nog maar zo kort dat ik er nog niet echt een band mee heb.

Al is het wel een schoonheid.... (Geen idee waarom tweakers het nodig vindt mijn fotos te roteren....)

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS1.JPG
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS2.JPG
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS3.JPG
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@KnoxNL Een (kostbare) beauty! :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou ja ik zie het maar zo, als ze weg is kan er weer iets nieuws uit de Fender Custom shop komen O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Bestelling de deur uit, is geen TC Ditto maar een Digitech looper geworden, met nog een kabel, een vingertrainer en een gitaarstandaard erbij. Ditto had al m'n budget opgeslokt en deze kwam ook goed uit verschillende reviews en is bijna even simpel.

thx voor de tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:39

franssie

Save the albatross

@KnoxNL op de facebookgroep gitaristenmarkt loopt volgens mij wel redelijk volk rond, wordt ook vaak genoeg geroepen om juist iets niet te verkopen in plaats van de 'ik bied 50 graag of niet' opmerkingen die je elders wel ziet langskomen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb dan weer geen Facebook, maar thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-10 18:51
@KnoxNL Oef, die is mooi zeg! Op welk vlak heb je de 'klik' niet zo met die gitaar?

Ik snap het overigens wel, ik heb lang een ouwere CE24 gehad, prachtige blauwe flametop maar ik vond de neck pup tone helemaal ruk, komt ook door de plaatsing van die humbucker ivm de 24 frets, maar er zat een raar muffig stukje in het midhoog wat ik er niet uitgedraaid kreeg. Speelde wel als een tiet, maar het mocht niet baten.

Overigens heb ik qua gitaren eigenlijk nooit raar volk over vloer gehad via marktplaats/fb, de meeste afhakers/rare knakkers filterden zichzelf er al uit via de mail/telefoon.

Heeft er iemand trouwens ervaring met OX4 humbuckers? Ik ben op zoek naar een setje omdat ik de magneten in het setje humbuckers in mijn ES gefried heb met een soldeerpistool :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@lexvandoef Het speelt als een trein, laat dat duidelijk zijn. Dat is het probleem niet.

Het is vooral dat ik het geluid niet dynamisch genoeg vind (ben ook een groot single coil fan) en dat ik het nog wat lastig vind om er echt een rauw geluid uit te krijgen.

Het is nu heel gepolijst, strak en keurig, wat voor veel mensen juist een pré is. Maar ik ben meer van de dirty sounds. En clean, nee dat is zijn ding echt niet (maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
@KnoxNL Oh daar kan ik heel erg goed in komen, gepolijst is inderdaad het goede woord, herkenbare omschrijving. Ik ben zelf ook wat meer van de rauwere sounds, clean met wat haar op de tanden en ballsy crunch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Of zal ik zelf iets designen:

http://wpc.077d.edgecastc...Shop%20Design%20Guide.pdf

Dit is toch supervet!!!!!

En dan een masterbuilt :D :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-10 15:58
Heeft iemand hier een spidercapo?
Stel ik wil snel schakelen tussen deze 2 tunings:
code:
1
2
3
4
E a d g b e
o x x x o x
             &
x x x x x x

Hoe lang zou ik daar dan over doen na een paar keer oefenen? En staat hij altijd in 1 keer goed of moet je hem soms nog een keer aandrukken?

Ik heb nu een heel simpele capo van Dunlop en als ik die er beheerst op zet duurt dat ongeveer 6 seconden, maar dan zit hij wel altijd goed. Als je zo'n spider nou consistent goed kan instellen in max. 4 seconden lijkt hij me nog wel leuk. Maar Thomann heeft ook een kopie van die Dunlop voor €1.20, dus als die 4 seconden niet altijd gehaald wordt kan ik ook voor een paar euro alle tunings voorbereiden en op m'n gemak er 8 seconden over doen. Ik treed niet op, maar ik wil wel graag een goede flow er in houden. Een voordeel van een spidercapo is dat je de open snaren alsnog kunt bespelen, maar daar zal ik geen gebruik van maken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ergens ver terug in dit topic heeft iemand me een Blackstar HT5R aangeraden. Ik was op zoek naar iets wat qua klank en gebruiksgemak een stuk mooier zou zijn dan mn Fender Mustang I v2 en had zelf de HT1R gevonden. De opmerking dat de HT5R veel mooier zou klinken is helemaal waar. Vandaag zowel de 1 als 5 gespeeld in de winkel en direct voor de 5 gegaan. En serieus. O.M.F.G. Wat klinkt zo een ding ontzettend lekker. Ik ben maar een beginner, maar nu hoor ik wel hoe belangrijk een echt leuke amp is.

Sterker nog, wat heb ik gemist! Op dit ding hoor je teminste direct wat je doet. Als ik dus een bijkomende tip mag geven voor beginners: dont cheap out on the amp. Het maakt erg veel uit voor het geluid en daarmee de lol.

En dank voor degene met de tip d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 13-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:57:
Ergens ver terug in dit topic heeft iemand me een Blackstar HT5R aangeraden. Ik was op zoek naar iets wat qua klank en gebruiksgemak een stuk mooier zou zijn dan mn Fender Mustang I v2 en had zelf de HT1R gevonden. De opmerking dat de HT5R veel mooier zou klinken is helemaal waar. Vandaag zowel de 1 als 5 gespeeld in de winkel en direct voor de 5 gegaan. En serieus. O.M.F.G. Wat klinkt zo een ding ontzettend lekker. Ik ben maar een beginner, maar nu hoor ik wel hoe belangrijk een echt leuke amp is.

Sterker nog, wat heb ik gemist! Op dit ding hoor je teminste direct wat je doet. Als ik dus een bijkomende tip mag geven voor beginners: dont cheap out on the amp. Het maakt erg veel uit voor het geluid en daarmee de lol.

Zie je wel! :D

d:)b

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Jij was het! Thanks man! *O*

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
rodie83 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:57:

Thanks. Ik ben dus ook in de running voor een HT-1R voor erbij... maar dan dus toch maar doorsparen voor de HT-5(R)

Is er een groot verschil tussen deze twee amps v.w.b. spelen op laag volume (woonkamer avonduren- twee onder 1 kap).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Bijna elke tube amp met een master kan ook heeeeuuuuul zachtjes. Van Blackstar weet ik dat zeker.
Zelfs mijn 45 watter kan ik zo zacht zetten dat je het akoustische gleuid van de snaren er nog overheen hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KnoxNL schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:52:
Bijna elke tube amp met een master kan ook heeeeuuuuul zachtjes. Van Blackstar weet ik dat zeker.
Zelfs mijn 45 watter kan ik zo zacht zetten dat je het akoustische gleuid van de snaren er nog overheen hoort.
Maar krijg je er dan ook nog een lekkere overdrive uit? Het meeste van het lekkere 'tube' geluid komt volgens mij uit het oversturen van de eindbuizen (en phase inverter). De enige manier om de eindbuizen op hun staart te trappen én een laag volume te hebben is volgens mij een attenuator / 'power soak'. Maar of dat dan écht het gedrag / interactie tussen de versterker en de speaker goed benaderd?

Zelf heb ik een Marshall JMP-1 buizen voorversterker (om zelfs met hoofdtelefoon te spelen), maar als ik dat niet alsnog door modelling (amp/cabsim) heenhaal is het het toch net niet..
Dacide schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:56:
[...]

Thanks. Ik ben dus ook in de running voor een HT-1R voor erbij... maar dan dus toch maar doorsparen voor de HT-5(R)

Is er een groot verschil tussen deze twee amps v.w.b. spelen op laag volume (woonkamer avonduren- twee onder 1 kap).
Mijn ervaring met een HT-5R is dat om er lekkere breakup uit te halen je de schilderijen van de muur blaast. Probeer het eens in een muziekwinkel voor je hem aanschaft. Als je echt 's avonds wil spelen is modelling de enige optie. Dat kan nog wel redelijk klinken hoor!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb er geen enkele moeite mee om een goede drive uit de pre-amp te krijgen. Die kun je wel lekker laten roken terwijl je de master laag houdt.

Maar de series one beschikt dan ook over behoorlijk veel gain, en 4 channels.

Afbeeldingslocatie: https://www.maindragmusic.com/media/big/S145_01.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Zonet even geprobeerd maar je kan echt heel zacht spelen met die htr5, beide channels klinken mij dan nog prima in de oren. Wat kan dat ding heerlijk warm klinken zeg O+

Overigens ben ik niet van het hele overstuurde gitaargeluid dus of je echt keihard kan crunchen op laag volume, geen idee want nog niet geprobeerd.

[ Voor 30% gewijzigd door rodie83 op 14-12-2017 18:49 ]

• Dacide
Wat zou t effect zijn als ik bij wijze vn de ht1 zou kopen, echter dan aangesloten op een losse 12” cabinet. (Dit in vergelijking met bv de ht5)

1 watt heeft minder headroom dan 5 watt... terwijl je dan niet t nadeel hebt van een kleine speaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dacide schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:34:
Wat zou t effect zijn als ik bij wijze vn de ht1 zou kopen, echter dan aangesloten op een losse 12” cabinet. (Dit in vergelijking met bv de ht5)

1 watt heeft minder headroom dan 5 watt... terwijl je dan niet t nadeel hebt van een kleine speaker.
Wat je merkt bij de ht1 is dat vanwege die 1 watt je op het clean kanaal beperkt volume kan geven zonder dat ie gaat crunchen (gisteren in de winkel gehoord, ging sneller dan ik had verwacht). Overigens kan dat ook juist een pre zijn als je daar naar op zoek bent, maar rond en clean op luider niveau wil dus gewoon niet en dat kan echt een stevig nadeel zijn. Verder minder eq instellingen dan je hebt op de 5, je moet alles met 1 knop doen. Als laatste gewoon minder volume, maar dat is voor in huis niet direct een nadeel.

Het is in elk geval wel een optie, maar ik zou er goed over nadenken of het in de (nabije) toekomst toch niet te beperkt voor je is. Zonde als je je dan alsnog eraan gaat irriteren.

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 14-12-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
Mooi overigens dat je bij 5 echte watts je elkaar bijna niet kan verstaan en bij een stereo TV setje van '120W per kanaal' dat op 50% nog prima gaat

Als de 5 goed terug te regelen is zou ik die altijd kiezen. Een beetje ruimte aan de bovenkant is altijd lekker om te hebben, zou je bijvoorbeeld eens buiten willen spelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 01:47:
offtopic:
Mooi overigens dat je bij 5 echte watts je elkaar bijna niet kan verstaan en bij een stereo TV setje van '120W per kanaal' dat op 50% nog prima gaat

Als de 5 goed terug te regelen is zou ik die altijd kiezen. Een beetje ruimte aan de bovenkant is altijd lekker om te hebben, zou je bijvoorbeeld eens buiten willen spelen.
Say Watt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 11:44

SG

SG surft naar info hardewaren

Mijn gear staat in de woonkamer dus als ik speel en anderen kijken TV is 1watt in overdrive nogal hard.
Als ik alleen ben kan ik die 1watt ook niet lang uithouden , dat is gewoon te hard.
Marshall SL5 in 1watt mode en LP Studio 2015.

Ik denk zelf dat directe muziek door versterker zeer dynamiek is en dus hard kan zijn.
Terwijl muziek dat in pro studio geproduceerd is zwaar bewerkt is en dynamiek wat gedempt is en subsonic eruit.

Ik zoek eigenlijk een oefen versterker voor gitaar Nutube met .1 of .5 watt modus Vox bijvoorbeeld.
En kleine basversterker die master slave blackstar micro.

Speel voor de fun dus krachtig spul is overkill. Maar wil toch wel redelijk geluid. Maar ben geen purist kwa sound.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik had het er al eerder over gehad dat mijn Line6 DL4 af en toe wat bijgeluiden produceert waar ik niet blij mee ben. Hoewel het verder een super veelzijdig pedaal is met looper waar je meerdere presets in kunt opslaan en het zelfs zo langzaam aan een legendarisch product begint te worden, overweeg ik toch een ander pedaal.

Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/images/items/750/DL4Modeler-large.jpg?v=c2bc7b607a12120d

In de vele youtube shows komt altijd de TC Electronic Flashback 2 positief naar voren. Ik overweeg deze dan maar aan te schaffen. Iemand ook hands-on ervaring mee toevallig?

Versie 1 mag ook.

https://www.bax-shop.nl/r...back-2-delay-effectpedaal

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/355875/1082183/690ae75f/450x450/1497958714TC_Electronic_flashback_2_delay_angle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik was ook op zoek naar een delay pedaal. Wilde eerst voor de flashback gaan. Maar n.a.v. enkele videos op youtube toch voor de Electro Harmonix Canyon gegaan.

[ Voor 56% gewijzigd door Dacide op 15-12-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SG schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:39:
Mijn gear staat in de woonkamer dus als ik speel en anderen kijken TV is 1watt in overdrive nogal hard.
Als ik alleen ben kan ik die 1watt ook niet lang uithouden , dat is gewoon te hard.
Marshall SL5 in 1watt mode en LP Studio 2015.

Ik denk zelf dat directe muziek door versterker zeer dynamiek is en dus hard kan zijn.
Terwijl muziek dat in pro studio geproduceerd is zwaar bewerkt is en dynamiek wat gedempt is en subsonic eruit.

Ik zoek eigenlijk een oefen versterker voor gitaar Nutube met .1 of .5 watt modus Vox bijvoorbeeld.
En kleine basversterker die master slave blackstar micro.

Speel voor de fun dus krachtig spul is overkill. Maar wil toch wel redelijk geluid. Maar ben geen purist kwa sound.
Dit is wellicht niet de eerste keer dat ik dit in dit topic zeg, maar je -hoeft- niet voor een buizenamp te gaan. Een Line6 POD + een (solid state) powered cabinet (Tech 21 Powerengine 60) doet het voor mij echt perfect; van hoofdtelefoon, stil 's avonds spelen, overdag iets luider, tot een klein zaaltje spelen. Modelling is een heel eind gekomen tegenwoordig. Ik durf zelfs te wedden dat dat op laag volume beter klinkt dan een buizenamp op laag volume. Ja, ok, er kan niets op tegen een overstuurde JTM45 maar dat is gewoon niet realistisch voor thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:42:
[...]

Dit is wellicht niet de eerste keer dat ik dit in dit topic zeg, maar je -hoeft- niet voor een buizenamp te gaan. Een Line6 POD + een (solid state) powered cabinet (Tech 21 Powerengine 60) doet het voor mij echt perfect; van hoofdtelefoon, stil 's avonds spelen, overdag iets luider, tot een klein zaaltje spelen. Modelling is een heel eind gekomen tegenwoordig. Ik durf zelfs te wedden dat dat op laag volume beter klinkt dan een buizenamp op laag volume. Ja, ok, er kan niets op tegen een overstuurde JTM45 maar dat is gewoon niet realistisch voor thuis..
Ik geloof zo dat het ook goed kan klinken. Alleen al die duizenden opties bij modelling, je moet er zin in hebben... Is dat bij die Line6 van je een beetje te doen?

Ik werd gek van m'n Fender Mustang. Alle presets klonken beroerd, draaide je aan 1 knop dan gaat de preset uit en is het direct zoals de knoppen staan, moest ik daar weer aan zitten en luisteren hoe ze reageerden voor de amp die gemodelled werd op de achtergrond...

Instellen van presets ging alleen lekker / volledig via USB, moest ik de macbook er weer bij pakken en dat Fender Fuse proberen te snappen. Zit je daar met en een macbook en een elektrische gitaar te klungelen (want je moet natuurlijk wel kunnen horen wat je instelt). Het leek me allemaal zo handig aan het begin... maar dat had ik dus goed mis.

Nu wil (en heb) ik het gewoon weer simpel. Draaiknoppen die ik snap en dus ook een tone die ik snel kan bijstellen (of uitproberen). Vanavond zeker maar weer eens mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
rodie83 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:08:
[...]
Nu wil (en heb) ik het gewoon weer simpel. Draaiknoppen die ik snap en dus ook een tone die ik snel kan bijstellen (of uitproberen). Vanavond zeker maar weer eens mee spelen :)
Ik ben dus niet de enige die ook een beetje verveeld zit met het Fender Mustang laboratorium. Ik heb een Mustang III v2, fantastisch ding met 1000-en-1 opties... alleen dat geklooi met m'n laptop is er teveel aan.

Daar bovenop heb ik ook nog problemen met de FX loop van deze amp. Om de één of andere reden klinkt mijn gitaar (Fender Am. Std. Telecaster) zo modderig dat zelfs de brug pickup quasi niet te onderscheiden is van de nek pickup, wanneer ik de FX loop gebruik icm mijn looppedaal 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Als je het verschil tussen de brug en de nek pup niet kan onderscheiden bji een Tele, dan gaat er iets goed mis :X
Heb afgelopen jaar heel even gespeeld op zo'n Mustang toen Fender een demostand op North Sea Jazz had staan. Klonk leuk zo over de koptelefoon, maar ik had dan ook alleen even de clean stand geprobeerd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:42:
[...]
Modelling is een heel eind gekomen tegenwoordig. Ik durf zelfs te wedden dat dat op laag volume beter klinkt dan een buizenamp op laag volume.
Ik ben absoluut niet anti modelling, en zoals je ziet heb ik zelf ook line6 spul (DL4), maarreh, wedstrijdje doen? :P

Nee ieder zijn ding natuurlijk.

Voor de mensen hier die overwegen voor tube te willen gaan, maar dan op "laag" volume, ik ontdekte laatst dit channel, die doen het ook wel leuk:

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Onthoud echter dat zelfs 5 watt meer dan "huiskamervolume" kan zijn in veel situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En bedankt @KnoxNL Het filmpje kende ik al, maar nu bevestigd het weer wat ik heel graag wil, een Fender Blues Junior en dan ook in de Tweed versie :P
Had afgelopen week al bijna wat op MP gekocht, maar was net voor mijn neus weggekaapt. Maar dat was de Jr III versie, die wel "wat" verbeteringen heeft, maar de Tweed is toch de mooiste versie <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
De tweed special edition heeft ook een andere speaker, een Jensen uit mijn hoofd.

De blues Junior is een huishoud naam en een geweldige amp :)

https://www.thomann.de/nl/fender_blues_junior_tweed.htm

Houdt je er wel rekening mee dat deze geen loop heeft? Is niet erg maar zou zuur zijn als je er na je aankoop achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Is niet erg. Heb nu wel een FX loop, maar gebruik het niet, dus zal het vast niet gaan missen.
De versterker die ik nu heb is zwaar overkill en heeft niet de sound die ik wil (jaren 80/90 Marshall Valvestate, 2x12") De sound en dan vooral het verschil, komt ook in het filmpje goed naar voren. De kleine Marshall geeft ook echt die sound die ik nu ook heb, ik wil graag naar de "Fender sound". De Pro Jr heeft dat ook al. De VOX klonk trouwens ook erg goed! Ook mooi dingetje!

Ik snap ook wel dat jullie zo lyrisch zijn over de Blackstar, als de 1W al zo klinkt, zal idd de 5 watter nog vetter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het is moeilijk uit te leggen hoe goed de series one 45 klinkt naar mijn mening. Van het rijke warm clean tot AC/DC rock naar dikke eighties metal/rock, het gaat allemaal moeiteloos. Een potje supersmerige blues is ze ook niet vies van.

Maar de serie is alweer een jaar of 9 oud dus er staat niet veel reviewmateriaal in hoge kwaliteit online, dus ik kan het jullie niet laten zien helaas.

Volgens mij had ik het in dit topic al eerder gezegd, moest ik nu een nieuwe amp willen kopen zijn er een stuk goedkopere compactere oplossingen, maar ik zou denk ik zo weer voor een 2 x 12 gaan. Maar dan misschien een CAB met lunchbox heads zodat je voor minder geld dan een combo eens een nieuwe amp kunt kopen en gewoon de heads wisselen.

En dan zou ik ook zo'n blu-amp halen.....

Maar technisch gezien houdt niks me tegen om een lunchbox amp te kopen, de speaker jack van mijn combo te unpluggen en de blackstar puur als cab te gebruiken :P

*Stiekum vindt Knox dit een heel leuk speeltje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:04:
Het is moeilijk uit te leggen hoe goed de series one 45 klinkt naar mijn mening. Van het rijke warm clean tot AC/DC rock naar dikke eighties metal/rock, het gaat allemaal moeiteloos. Een potje supersmerige blues is ze ook niet vies van.

Maar de serie is alweer een jaar of 9 oud dus er staat niet veel reviewmateriaal in hoge kwaliteit online, dus ik kan het jullie niet laten zien helaas.

Is wel de 'head', maar geeft een aardige indicatie.

O, wacht. :P

Volgens mij had ik het in dit topic al eerder gezegd, moest ik nu een nieuwe amp willen kopen zijn er een stuk goedkopere compactere oplossingen, maar ik zou denk ik zo weer voor een 2 x 12 gaan. Maar dan misschien een CAB met lunchbox heads zodat je voor minder geld dan een combo eens een nieuwe amp kunt kopen en gewoon de heads wisselen.

En dan zou ik ook zo'n blu-amp halen.....

Maar technisch gezien houdt niks me tegen om een lunchbox amp te kopen, de speaker jack van mijn combo te unpluggen en de blackstar puur als cab te gebruiken :P

*Stiekum vindt Knox dit een heel leuk speeltje:

[video]
Ik denk dat ik - met een goede dosis geldschurft - voor een Victory amp zou gaan.

Naast één of andere Fender Tweed, dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Die ken ik uiteraard, maar naar huidige maatstaven vond ik ze niet echt hoge kwaliteit qua geluid. Maar misschien ben ik te picky :P

Ik snap wat je bedoeld met Victory amps, maar op de een of andere manier vind ik ze altijd zo ontzettend donker klinken. Behalve die Richie Kotzen, die vind ik fantastisch klinken maar ik koop liever geen signature gear.

Maar goed, mocht ik mijn droomamp kiezen en geld geen bezwaar zijn, dan zou ik het zo net nog niet weten... Friedman wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:53:
@Ramzzz Die ken ik uiteraard, maar naar huidige maatstaven vond ik ze niet echt hoge kwaliteit qua geluid. Maar misschien ben ik te picky :P

Ik snap wat je bedoeld met Victory amps, maar op de een of andere manier vind ik ze altijd zo ontzettend donker klinken. Behalve die Richie Kotzen, die vind ik fantastisch klinken maar ik koop liever geen signature gear.

Maar goed, mocht ik mijn droomamp kiezen en geld geen bezwaar zijn, dan zou ik het zo net nog niet weten... Friedman wellicht?
Ik heb mijn zinnen gezet op een Blackstar Artisan 15 / 30. En ik twijfel nog tussen de combo en de top / cab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Met de wetenschap van nu zou ik zeggen top en cab als het financieel kan en ze vergelijkbare features/wattages hebben.

Ik ben niet zo bekend met de artisan series. Toen ik mijn series one kocht hadden ze ook een artisan staan, maar die was sowieso te duur op dat moment dus heb ik niet bespeeld. Vereist als ik het goed heb voor het meer distorted werk een pedaaltje hier en daar maar dat is in jouw geval geen probleem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dan doe ik ook maar ff mee :P
Een versterker van Two-Rock lijkt me wel wat. In NL bijna niet te krijgen via de "gewone" muziekwinkel, als ik zo eens rond Google. Prijzen zijn iig zodanig, dat ik er pas serieus aan kan denken nadat 1 januari Winston Gerstanowitsch aan de deur is geweest :+
Maar ja, als hij dan toch langs komt, dan wordt het lijstje nog veel langer....maar dan kom ik wel weer eerst ff hier langs voor advies voor exotische versterkers, gitaren en pedalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Laatst online: 07:49
Was vandaag bij Maxguitar, Den Haag. Zag daar wel wat two rocks staan hoor! Ik geloof dat het nou ook weer niet zó niche is... Maarja, de prijs hè.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
KnoxNL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:00:
Ik had het er al eerder over gehad dat mijn Line6 DL4 af en toe wat bijgeluiden produceert waar ik niet blij mee ben. Hoewel het verder een super veelzijdig pedaal is met looper waar je meerdere presets in kunt opslaan en het zelfs zo langzaam aan een legendarisch product begint te worden, overweeg ik toch een ander pedaal.

[afbeelding]

In de vele youtube shows komt altijd de TC Electronic Flashback 2 positief naar voren. Ik overweeg deze dan maar aan te schaffen. Iemand ook hands-on ervaring mee toevallig?

Versie 1 mag ook.

https://www.bax-shop.nl/r...back-2-delay-effectpedaal

[afbeelding]
Ja die gebruik ik al jaren, de tc flashback v1. Ik heb geen idee wat het verschil is tussen de v2 en de v1 maar ik vind de v1 een van de fijnste digitale multidelays die er is. En dan niet eens per se qua sound, daarin hoor ik niet veel verschil tussen de verschillende delays (flashback, timeline, dl4, ehx mm hazarai heb ik toen naast elkaar gehad) maar vooral qua feel. Ik heb een memory man deluxe gehad en die blend qua feel heel goed in je sound, overheerst niet op een manier die in de weg zit. En qua feel en blend in je basis signaal kwam de tc fb daar toen het dichts in de buurt, wat hem super bruikbaar maakt. Had met die andere 3 heel vaak het gevoel ook een beetje tegen de delay in te spelen, onafhankelijk van de setting qua delaytijd, repeats, mix enzo.

Ik zou wel voor de tc fbx4 gaan als je van de dl4 af komt, anders ga je toch teveel functies missen denk ik, als je de dl4 met al zijn functies gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Thanks voor de info!

Ik zag der X4 variant inderdaad ook staan, maar daar is volgens mij nog geen versie 2 van, en is gelijk een stuk duurder.

Het enige wat ik eigenlijk 90% van de tijd doe op de DL4, is switchen tussen 3 presets. Maar ook dat niet veel. Hmmmm keuzes keuzes.

Ik weil trouwens ook heel graag een keer naar Max Guitars. Zit te wachten tot ik voor werk een keer in de buurt moet zijn. We hebben een vestiging in Rijswijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
No problem :).

Ik zag dat die flashback x4 233 vs 185 voor de flashback v2, scheelt op zich niet heel veel als je veel met presets enzo werkt, lijkt mij dan.

Max guitars is wel een leuke winkel btw, ben nog niet in de 'nieuwe' in scheveningen geweest maar de oude locatie was altijd erg tof, staat leuk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Tjongejonge, een bonus van het werk.

Komen ze nu mee, net nu ik een nieuwe versterker overweeg... _O-

'GAS' ! Nu wil ik een Artisan 30... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 23-12-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:26:
Tjongejonge, een bonus van het werk.

Komen ze nu mee, net nu ik een nieuwe versterker overweeg... _O-

'GAS' ! Nu wil ik een Artisan 30... O-)
Haha, bekend verhaal.
Twee weken geleden kennissen geholpen met hun auto, kreeg een leuk bedrag in handen, daar deed ik het niet voor, maar ze waren erg blij met de hulp. Iets langer geleden jarig geweest, alleen maar geld gevraagd en nu ik weer werk, krijg ik gelijk een kerstbonusje van de nieuwe werkgever.

Al met al....binnenkort eens tijd vrijmaken voor een dagje muziekwinkel :P
Fender Blues Jr. Tweed Ik kom er aan!
Ze hebben em op voorraad bij MaxGuitar Store in Scheveningen.

Hoop dus binnenkort de post te maken met de nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:15:
[...]

Haha, bekend verhaal.
Twee weken geleden kennissen geholpen met hun auto, kreeg een leuk bedrag in handen, daar deed ik het niet voor, maar ze waren erg blij met de hulp. Iets langer geleden jarig geweest, alleen maar geld gevraagd en nu ik weer werk, krijg ik gelijk een kerstbonusje van de nieuwe werkgever.

Al met al....binnenkort eens tijd vrijmaken voor een dagje muziekwinkel :P
Fender Blues Jr. Tweed Ik kom er aan!
Ze hebben em op voorraad bij MaxGuitar Store in Scheveningen.

Hoop dus binnenkort de post te maken met de nieuwe aanwinst!
d:)b

Die is op mijn verlanglijstje mij goeie tweede - of derde. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GAS!!! :P

Vandaag maar even naar Scheveningen gereden. Wow, Max GuitarStore is wel een winkel om van te smullen! Lekker groot en ook groot in assortiment, duidelijk ander sfeertje dan bij Keymusic Rdam.
Ik belandde uiteindelijk in de geluidsdichte ruimte met twee versterkers: Fender Blues Junior III en de Fender Blues Junior in Lacquered Tweed voor een directe vergelijking tussen de twee. Vooropgesteld, alle twee klinken heerlijk! Alleen vond ik de Jr III wat "doffer"klinken, iets minder sprankelend. Het clean was bij de Tweed mooier, meer "Fender" geluid en dat is wel waar ik naar op zoek was, zeker in clean.
De "gewone" Blues Jr II was ook nog eens even €150 goedkoper, is een tijdelijke stunt om met wat internetreuzen te concurreren.

Maar uiteindelijk, dit is em dan geworden! De Fender Blues Jr Ltd Edition Lacquered Tweed (met Jensen speaker).
Mijn eerste buizenversterker <3 <3 <3

Fender Blues Jr

/me slaapt vannacht niet meer op zijn buik :+

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-10 16:23
pinda powerrr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:02:

Vandaag maar even naar Scheveningen gereden. Wow, Max GuitarStore is wel een winkel om van te smullen! Lekker groot en ook groot in assortiment, duidelijk ander sfeertje dan bij Keymusic Rdam.
Ik belandde uiteindelijk in de geluidsdichte ruimte met twee versterkers: Fender Blues Junior III en de Fender Blues Junior in Lacquered Tweed voor een directe vergelijking tussen de twee. Vooropgesteld, alle twee klinken heerlijk! Alleen vond ik de Jr III wat "doffer"klinken, iets minder sprankelend. Het clean was bij de Tweed mooier, meer "Fender" geluid en dat is wel waar ik naar op zoek was, zeker in clean.
De "gewone" Blues Jr II was ook nog eens even €150 goedkoper, is een tijdelijke stunt om met wat internetreuzen te concurreren.

Maar uiteindelijk, dit is em dan geworden! De Fender Blues Jr Ltd Edition Lacquered Tweed (met Jensen speaker).

[afbeelding]

Mooi ding! Weet nog dat ik van mijn Roland cube 20x naar een Bassbreaker 15 watt ging!
Tegenwoordig kan ik intens genieten van de riff van smoke on the water als het maar hard staat _/-\o_
Ik ben zelf wel meer Amplitube gaan gebruiken sinds mijn buizenversterker, houd ik de rest van het huis ook een beetje te vriend O-)

• KnoxNL

[afbeelding]

Wat een beauty! O+

Heel veel plezier ermee!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

lappiehero schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:14:
[...]

Mooi ding! Weet nog dat ik van mijn Roland cube 20x naar een Bassbreaker 15 watt ging!
Tegenwoordig kan ik intens genieten van de riff van smoke on the water als het maar hard staat _/-\o_
Ik ben zelf wel meer Amplitube gaan gebruiken sinds mijn buizenversterker, houd ik de rest van het huis ook een beetje te vriend O-)
Ach, ze zijn wel wat gewend hier :+
Ik heb ook nog deze:
Marshall

Die heb ik in de oefenruimte wel eens half open gehad. De drummer vroeg of ik zachter kon, hij hoorde zichzelf niet _O-
Overigens, per direct te koop.... ;)
KnoxNL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:20:
[...]

Wat een beauty! O+

Heel veel plezier ermee!
Thanks! Gaat wel lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 14:53
Na toch al wat jaren gitaar te spelen en op dit forum aanwezig te zijn, besluit ik toch ook maar eens aan te komen waggelen.

Ik speel sinds 2012 gitaar, al is het de afgelopen jaren een beetje verzakt, maar door een aantal gebeurtenissen in mijn leven kreeg ik ontzettend veel zin om het toch weer op te pakken.

Door de jaren heen heb ik een aantal gitaren verzameld en gehad, ik begon op een akoestische nylonsnarige gitaar, en dat is dan ook de enige die ik nog heb en zal houden (emotionele waarde much), daarnaast heb ik een Yamaha ae500 gehad, welke nooit echt goed heeft gespeeld, maar wat wel een koopje was, die ik heb ingeruild op een Epiphone SG. De SG is sinds woensdag verkocht, omdat ik de hals eigenlijk toch te klein vond en ik een wat algemenere gitaar wou, dus ik ben sinds woensdag weer op zoek gegaan. Zo heb ik bij de plaatselijke gitaarwinkel een aantal keer wat gitaren bespeeld (van hollow bodys tot strats) en heb ik een keuze gemaakt dat ik toch wel graag een strat of een telecaster wil.
Gisteren heb ik dan ook op een Squier Standard strat gespeeld, welke een grote kans maakt, echter kwam ik door dit topic tot twijfel of ik dan niet toch naar de vintage modified moet overstappen, wat zijn jullie meningen hierover en/of hebben jullie nog een aanrader voor een andere gitaar?
Mijn budget is ongeveer €350, €400 inclusief een betere overdrive pedaal ;)
Alvast bedankt!

edit: Ook twijfel ik nog een beetje over de bridge, tremlo schijnt sneller te ontstemmen en ik weet (nog) niet of ik die uberhaubt wel ga gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door MisterJack41 op 29-12-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

* JAMF heeft tijdens de kerstvakantie de axe weer eens afgestoft..
En na heel lang niet (echt) gespeeld te hebben, krijg er nu de lol wel weer van te pakken.
Dus meteen in practice mode met Justinguitar en MartyMusic

En uiteraard meteen GAS.

TL:DR
-Wat is de juiste volgorde van pedaaleffecten
-Aankondiging van MODs
-Vraag over wisselen pickups

De oude Behringer Blue Devil moet tzt. het veld ruimen ten gunste van een klein buizenversterkertje
- Blackstar HT5R waarschijnlijk ( of HT5210 ben er nog niet uit of ik een 112 of een 210 setup wil, maar neig een beetje naar 210)

Omdat met het verdwijnen van de BlueDevil er ook 100 effecten verloren gaan (meeste mis je niks aan), de pedaalsetup onder de loep genomen:
Er stond al -aangesloten in deze volgorde)
- Digitech hardwirerd HT2 Chromatic tuner
- Danowah (heeft een beetje TLC / perslucht / contactspray nodig)
- Een Ibanez Tubescreamer TS9
- Een MXR distortion + - kloon zelfbouwpakket van Newtone

Komt nu bij:
- MXR analog chorus
- MXR Carbon Copy delay

Dus het pedalenplankje ligt nu op de werkbank in afwachting van de DHL bezorger

Volgens het ezelsbruggetje:
Which Chain Of Effects Pedals Makes Life Easier

Zou dus na de tuner het volgende rijtje moeten staan:

WahDanowah
Compression --
OverdriveTS-9 → Dist+ kloon
Equalizer --
Pitch --
Modulation MXR analog chorus
Level --
Echo MXR carbon copy

Hoewel er ook 'geleerden' zijn die vinden dat alles na -Equalizer- ook in de effectloop mag.

Uiteraard heb ik genoeg snoertjes en jacks en soldeerervaring om het op beide manieren te proberen, maar wat is jullie mening?

Vervolgens zal er nog wat MOD werk aankomen:
- De Danowah heeft behalve een Wah, ook een distortion ingebouwd: Een hele vieze vette kneiterharde - modelletje bloed-uit-je-oor.
Daarmee wil ik dus eens kijken of ik die tot nette proporties kan terugschroeven.
- Voor de Distortion+ kloon zijn er nog wat diodewisselingen, al dan niet geschakeld, te vinden op het internet

En dan het houtwerk zelve: Ik heb een volledig standaard Dean Evo Phantom black (mahonie body + maple top onder de zwarte lak) en af en toe mis ik een helder single coil geluid.
Ook dat is oplosbaar, met wat herbedraden: Mijn idee was om er Seymour Duncan P-rails in te zetten met de triple shot montageringen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan solderen en voor wat houtbewerking deins ik ook niet direct terug, maar is dit een DIY projectje, of zou je hiermee beter naar een specialist gaan?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:57
MisterJack41 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:42:

Alvast bedankt!

edit: Ook twijfel ik nog een beetje over de bridge, tremlo schijnt sneller te ontstemmen en ik weet (nog) niet of ik die uberhaubt wel ga gebruiken
Ik heb laatst even een TC electronics Cinders overdrive geprobeerd en was daar best tevreden over(icm met een strat). Nieuw zijn die 47 euro, en verder heeft TC electronics meer pedalen(ook andere overdrives) die nog 50 euro kosten. Wellicht is Mooer ook nog interessant, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Qua gitaren zit je bij Squier wel in de goede hoek als het gaat om strats en teles. Als het budget het toelaat zou ik zeker voor een Vintage Modified gaan. Ik vind ze iets beter afgewerkt, qua geluid heb ik de standards nooit gespeeld. Vintage modified strat wel en dat was zeker niet verkeerd(en ik zie nu net dat ze en volledige zwarte strat hebben met een maple fretboard _/-\o_ ). Classic Vibe staan ook goed bekend maar zijn nieuw wel iets boven het volledige budget. Wellicht tweedehands -> http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php Wellicht kun je hier wat tweedehands vinden, vind ik iets betrouwbaarder dan via MP.

En dan de tremelo. Ja in het goedkopere segment ontstemt de gitaar snel(ler). Je kunt hem altijd afblokken met een stukje hout -en sommige zweren hierbij omdat het meer sustain zou geven-. Of gewoon niet gebruiken, is er ook niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Arthur23 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:48:
[...]

Ik heb laatst even een TC electronics Cinders overdrive geprobeerd en was daar best tevreden over(icm met een strat). Nieuw zijn die 47 euro, en verder heeft TC electronics meer pedalen(ook andere overdrives) die nog 50 euro kosten. Wellicht is Mooer ook nog interessant, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Qua gitaren zit je bij Squier wel in de goede hoek als het gaat om strats en teles. Als het budget het toelaat zou ik zeker voor een Vintage Modified gaan. Ik vind ze iets beter afgewerkt, qua geluid heb ik de standards nooit gespeeld. Vintage modified strat wel en dat was zeker niet verkeerd(en ik zie nu net dat ze en volledige zwarte strat hebben met een maple fretboard _/-\o_ ). Classic Vibe staan ook goed bekend maar zijn nieuw wel iets boven het volledige budget. Wellicht tweedehands -> http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php Wellicht kun je hier wat tweedehands vinden, vind ik iets betrouwbaarder dan via MP.

En dan de tremelo. Ja in het goedkopere segment ontstemt de gitaar snel(ler). Je kunt hem altijd afblokken met een stukje hout -en sommige zweren hierbij omdat het meer sustain zou geven-. Of gewoon niet gebruiken, is er ook niets aan de hand.
Ah, interessant inderdaad, klinkt goed! ik zal eens kijken of ik die kan krijgen.

Het is ongeveer 60 euro meer tov een standaard, dus een betere afwerking en evt rest waarde is het voor mij wel waard, alhoewel de eigenaar van de gitaar winkel wel al een hekel aan me begint te krijgen doordat ik zoveel gitaren uit test :P (en ja, die viel mij ook al op, staat zeker op de hotlist)
Classic Vibe zitten een stukje hoger als ik dat zo vergelijk (bij de winkel in de buurt dan) maar ik zal MP en nu gitaarnet ook in de gaten houden! (Ik keek stiekem ook al naar een MiM Fender, maar die liggen er nog een stuk boven helaas)

Ah, bedankt voor de tip, laat ik me er in ieder geval niet door afschrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
MisterJack41 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:42:
Na toch al wat jaren gitaar te spelen en op dit forum aanwezig te zijn, besluit ik toch ook maar eens aan te komen waggelen.

Ik speel sinds 2012 gitaar, al is het de afgelopen jaren een beetje verzakt, maar door een aantal gebeurtenissen in mijn leven kreeg ik ontzettend veel zin om het toch weer op te pakken.

Door de jaren heen heb ik een aantal gitaren verzameld en gehad, ik begon op een akoestische nylonsnarige gitaar, en dat is dan ook de enige die ik nog heb en zal houden (emotionele waarde much), daarnaast heb ik een Yamaha ae500 gehad, welke nooit echt goed heeft gespeeld, maar wat wel een koopje was, die ik heb ingeruild op een Epiphone SG. De SG is sinds woensdag verkocht, omdat ik de hals eigenlijk toch te klein vond en ik een wat algemenere gitaar wou, dus ik ben sinds woensdag weer op zoek gegaan. Zo heb ik bij de plaatselijke gitaarwinkel een aantal keer wat gitaren bespeeld (van hollow bodys tot strats) en heb ik een keuze gemaakt dat ik toch wel graag een strat of een telecaster wil.
Gisteren heb ik dan ook op een Squier Standard strat gespeeld, welke een grote kans maakt, echter kwam ik door dit topic tot twijfel of ik dan niet toch naar de vintage modified moet overstappen, wat zijn jullie meningen hierover en/of hebben jullie nog een aanrader voor een andere gitaar?
Alvast bedankt!

Over de brug zou ik me niet zo druk maken, je kan m gewoon strak tegen de body aanzetten door meer veren te plaatsen of de schroeven aan te draaien. Je hebt dan ook geen last van stemmingsproblematiek. Wil je de tremoloarm weer gebruiken draai je het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Ah oke! dan ga ik me eens opnieuw oriënteren, bedankt voor de reacties!
Zou deze een goede keuze zijn? (voor een beetje rock, country en soms wat metal?) https://www.bax-shop.nl/e...ed-70s-stratocaster-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

[afbeelding]

Mooi ding man! :Y

Ik ben ook 'tempted', maar heb mijn zinnen op een andere gezet.

TPS heeft er juist een episode aan besteed, 'kleine' 15W-buizenamps. :)

De Blues Junior komt daar (en in elke andere vergelijking die ik erover gezien heb) zeer goed uit.

Heel veel plezier ermee!

Misschien kom ik wel een keer buurten. :P
MisterJack41 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:42:
Ah oke! dan ga ik me eens opnieuw oriënteren, bedankt voor de reacties!
Zou deze een goede keuze zijn? (voor een beetje rock, country en soms wat metal?) https://www.bax-shop.nl/e...ed-70s-stratocaster-black
Als je een klein beetje meer uitgeeft (langer door spaart) kun je een Fender Mex. Strat aanschaffen, of beter nog, een goede tweedehands... die zijn er in overvloed.

Just sayin'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Ramzzz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:37:

[...]

Als je een klein beetje meer uitgeeft (langer door spaart) kun je een Fender Mex. Strat aanschaffen, of beter nog, een goede tweedehands... die zijn er in overvloed.

Just sayin'... ;)
Ik weet het ik weet het, ik ben echter ook maar een student, en ik voel me altijd wat ongemakkelijk bij het kopen van tweedehands, ik speel niet meer zo goed, en ik weet nooit echt goed waar ik op moet letten.

Stel dat ik nog iets meer zou hebben, wat is dan een echte aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MisterJack41 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Ik weet het ik weet het, ik ben echter ook maar een student, en ik voel me altijd wat ongemakkelijk bij het kopen van tweedehands, ik speel niet meer zo goed, en ik weet nooit echt goed waar ik op moet letten.

Stel dat ik nog iets meer zou hebben, wat is dan een echte aanrader?
https://www.marktplaats.n...5605&startDateFrom=always :P

Naast een nieuwe, die eigenlijk nog moet worden afgesteld, zou ik zeker naar een tweedehands Mex. of USA kijken, en iemand meenemen die er verstand van heeft - ook als je een splinternieuwe gaat aanschaffen!

Als je online koopt, heb je die controle niet...

De type-variant ('50's, '60's / '70's, etc.), details, elementen, machine heads, finishing, rosewood / maple neck, etc. zijn zó persoonlijk, dat is iets dat je alleen op je eigen smaak, gevoel en ervaringen kunt baseren.

[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 02-01-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Mooi ding man! :Y

Ik ben ook 'tempted', maar heb mijn zinnen op een andere gezet.

TPS heeft er juist een episode aan besteed, 'kleine' 15W-buizenamps. :)

De Blues Junior komt daar (en in elke andere vergelijking die ik erover gezien heb) zeer goed uit.

Heel veel plezier ermee!

Net even de helft van die TPS episode gekeken, altijd leuk!

Ik ben er erg blij mee! Het is echt genieten hoor, wat een verschil met de Marshall, die echt wel een goed geluid kan geven, maar gewoon niet "mijn sound" is, waardoor ik altijd met knoppen aan het draaien was. Nu draai ik ook nog elke dag aan de knoppen, maar dat is meer om de versterker te leren kennen. Qua sound zit het eigenlijk altijd goed. Clean is supermooi, helemaal goed. Las ergens het trucje om de master op voluit te zetten en het volume laag, wow, dan heb je een partij headroom in de amp zitten die je niet verwacht! Draai je het om, dan kun je heerlijk scheuren.
Setting die ik nu erg fijn vindt, is net op randje clean. Als ik dan de EHX Soul Food inschakel (subtiel ingesteld), dan krijg je een heerlijk randje er aan. Gooi ik het boost pedal erbij, dan gaan die buizen heerlijk scheuren <3

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe een Les Paul met dikke humbuckers er op klinkt. In TPS klonk dat al lekker via de laptopspeakers, dus misschien eens eentje lenen ergens.

Qua volume is het wel ruim voldoende voor in de huiskamer trouwens :P :X
Heel veel plezier ermee!

Welkom! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Naast een nieuwe, die eigenlijk nog moet worden afgesteld, zou ik zeker naar een tweedehands Mex. of USA kijken, en iemand meenemen die er verstand van heeft - ook als je een splinternieuwe gaat aanschaffen!

De type-variant ('50's, '60's / '70's, etc.), details, elementen, machine heads, finishing, rosewood / maple neck, etc. zijn zó persoonlijk, dat is iets dat je alleen op je eigen smaak, gevoel en ervaringen kunt baseren.
Ik heb mijn Mexstrat online gekocht bij Bax en ik zou het afraden. Hij speelt nu goed maar uit de doos was het niet best. Hals stond echt krom en moest zwaar worden bijgesteld, intonatie was off, actie te hoog. Ding had dus echt een stevige afstelbeurt nodig. Dat zou ik nu toch niet meer zo doen, online kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Ramzzz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Agreed, maar ik heb het probleem dat ik niet echt ervaren gitaristen in mijn kenniskring heb, en daarnaast ook niet echt bijster veel muziek winkels (Fryslân boppe! :P) in de buurt zitten waar ik echt uitgebreid kan gaan zitten testen en spelen.

Misschien toch maar een ritje Keulen doen binnenkort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Als je overigens ook af en toe richting de metal kant wilt (definitie is overigens breed maar goed) dan zou ik je zeker een HSS configuratie aanraden. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Heb er gisteren nog Ain't talkin bout love van van Halen op zitten spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
KnoxNL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:43:
Als je overigens ook af en toe richting de metal kant wilt (definitie is overigens breed maar goed) dan zou ik je zeker een HSS configuratie aanraden. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Heb er gisteren nog Ain't talkin bout love van van Halen op zitten spelen :P
Ah, dat is nuttig advies! Bedankt! Ja "metal" is een breed woord, maar ik hou mezelf bij de wat meer rockerige kant, mijn SG was perfect voor dat soort dingen, maar de ergernissen er om heen waren me gewoon te erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MisterJack41 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Agreed, maar ik heb het probleem dat ik niet echt ervaren gitaristen in mijn kenniskring heb, en daarnaast ook niet echt bijster veel muziek winkels (Fryslân boppe! :P) in de buurt zitten waar ik echt uitgebreid kan gaan zitten testen en spelen.

Misschien toch maar een ritje Keulen doen binnenkort....
Geen HSS, maar wel Fryslân... :P

http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Zeer mooie gitaar, maar dan moet ik ergens nog meer dan 100 euro vandaan halen... ik ben ook nog maar een student :c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MisterJack41 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Zeer mooie gitaar, maar dan moet ik ergens nog meer dan 100 euro vandaan halen... ik ben ook nog maar een student :c
Als je snel bent...

https://link.marktplaats.nl/m1239981396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
Ga ik een berichtje naar sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Je hebt natuurlijk de zoekfunctie op Marktplaats, maar je kan net zo goed @Ramzzz laten zoeken, gaat meestal sneller en effectiever :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJack41
pinda powerrr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:35:
Je hebt natuurlijk de zoekfunctie op Marktplaats, maar je kan net zo goed @Ramzzz laten zoeken, gaat meestal sneller en effectiever :+
Gezellige community dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
Weet iemand hier een handige softwarematige drumcomputer?
Mijn gitaarleraar heeft als ik het goed heb een Boss DR-3 drummachine, dit is wel erg handig met het oefenen van ritme. Ik oefen alleen met Amplitube waardoor ik geen zin heb in een hardware oplossing, daarnaast wil deze Hollander het liefst ook gratis natuurlijk :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Het GAS is ook weer voor een tijdje onder controle:

Na de MXR analog chorus en MXR carbon copy staat er nu ook een Blackstar HT-5R <3 in de mancave hobbykamer

Wat een verbetering zeg, ten opzichte van de oude Blue Devil. prachtige warme toon, geen overbodige features.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:11:
Het GAS is ook weer voor een tijdje onder controle:

Na de MXR analog chorus en MXR carbon copy staat er nu ook een Blackstar HT-5R <3 in de mancave hobbykamer

Wat een verbetering zeg, ten opzichte van de oude Blue Devil. prachtige warme toon, geen overbodige features.
Welkom in de familie! :P
lappiehero schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:45:
Weet iemand hier een handige softwarematige drumcomputer?
Mijn gitaarleraar heeft als ik het goed heb een Boss DR-3 drummachine, dit is wel erg handig met het oefenen van ritme. Ik oefen alleen met Amplitube waardoor ik geen zin heb in een hardware oplossing, daarnaast wil deze Hollander het liefst ook gratis natuurlijk :9
In een pedaal?

Want Reason is bijv. erg goed, maar pedalen kunnen ook het één en ander....

Singular Sound Beatbuddy drummachine-pedaal

Singular Sound BeatBuddy Mini drummachine-pedaal?

Digitech TRIO Band Creator gitaar effectpedaal

Bijvoorbeeld. ;)

Die prijzen (met name de 'voordeel'-aanduidingen) zijn echt pure humbug... :X

Hier staan er nog meer.

@lappiehero
En dankzij jou ( :( ) heb ik er nu één besteld. :X :+

[ Voor 63% gewijzigd door Ramzzz op 04-01-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
Ramzzz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Welkom in de familie! :P

[...]

In een pedaal?

Want Reason is bijv. erg goed, maar pedalen kunnen ook het één en ander....

Singular Sound Beatbuddy drummachine-pedaal

Singular Sound BeatBuddy Mini drummachine-pedaal?

Digitech TRIO Band Creator gitaar effectpedaal

Bijvoorbeeld. ;)

Die prijzen (met name de 'voordeel'-aanduidingen) zijn echt pure humbug... :X

Hier staan er nog meer.

@lappiehero
En dankzij jou ( :( ) heb ik er nu één besteld. :X :+
Haha welke?
Denk dat ik het in Reaper voor elkaar ga proberen te krijgen. Zoals ik het begreep kan ik dan gelijk gebruik maken van de Looper die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Er waren hier nog mensen die een tube amp wilden voor thuisgebruik? Niet te duur maar wel geweldig geluid op een niet al te hoog volume? Effects loop? 12!!!!! inch speaker (ik zweer bij 12")?

It has arrived :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:21:
Er waren hier nog mensen die een tube amp wilden voor thuisgebruik? Niet te duur maar wel geweldig geluid op een niet al te hoog volume? Effects loop? 12!!!!! inch speaker (ik zweer bij 12")?

[video]
Yep, keuze uit meerdere varianten ook! :)
lappiehero schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:53:
[...]

Haha welke?
Denk dat ik het in Reaper voor elkaar ga proberen te krijgen. Zoals ik het begreep kan ik dan gelijk gebruik maken van de Looper die er in zit.
Ik heb de Trio Band Creator besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Yep, keuze uit meerdere varianten ook! :)

[...]

Ik heb de Trio Band Creator besteld.
Echt als nu een combo zou willen dan zou ik het wel weten. En het is misschien niet wat je verwacht van mij.

Want ook al vind ik die series one heerlijk klinken, smaken veranderen met de jaren en ik vond die artist met die strat wel heeeeel vet O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:12:
[...]

Echt als nu een combo zou willen dan zou ik het wel weten. En het is misschien niet wat je verwacht van mij.

Want ook al vind ik die series one heerlijk klinken, smaken veranderen met de jaren en ik vond die artist met die strat wel heeeeel vet O+
Doe net als ik, verpats je huidige amp. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Neeeeeeeee want lekker, en ik heb een policy om geen gear te verkopen, hahaha.

Ik heb ook bedacht om de PRS eerst nog eens te voorzien van andere pickups voor ik hem dismiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:18:
Neeeeeeeee want lekker, en ik heb een policy om geen gear te verkopen, hahaha.

Ik heb ook bedacht om de PRS eerst nog eens te voorzien van andere pickups voor ik hem dismiss.
Ik heb de HT60 Soloist nog eens grondig getest qua geluid, en ik mis toch iets, met name authenticiteit van geluid, dat ik wél in de HT5-R vind.

De Soloist is weliswaar veelzijdig, 3-kanaals, schakelbaar (clean->crunch->boost/lead->reverb) in alle opzichten, maar toch nét niet het geluid dat ik wil...

Ik ga mijn Selmer Treble 'n' Bass er nog eens naast zetten (authentiek point to point gesoldeerd), en het geluid vergelijken (door mijn 2 x 15" speakerkast).

Ik denk dat vooral de sound van de 12" Celestion SeventyEighty mij niet bevalt. Die overigens ook in de HT5-R zit.

De Blackstar Artisan 30 is best wel een sure thing aan het worden, en ik heb echt geen plaats voor nóg een grote combo-kast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy

[video]
12" is wel erg lekker, maar is 10 watt niet alsnog véél te veel voor thuisgebruik of zal hij nog wel goed klinken op 10%? Mijn 50-watter (buizen) op 10% is al door een heel huis hoorbaar, laat staan het appartement waar ik heen aan het verhuizen ben. Grootste miskoop allertijden... Als ik ooit nog een keer een versterker koop wordt het 1 watt maximaal, anders heb ik weer 5 jaar een groot onbruikbaar ding staan waar ik nooit meer vanaf kom :P
* Ample Energy hoopt op een nieuwe HT-1 Metal. Mits ik de Peavey aan een pandjeshuis kan slijten :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:15:
[...]

12" is wel erg lekker, maar is 10 watt niet alsnog véél te veel voor thuisgebruik of zal hij nog wel goed klinken op 10%? Mijn 50-watter (buizen) op 10% is al door een heel huis hoorbaar, laat staan het appartement waar ik heen aan het verhuizen ben. Grootste miskoop allertijden... Als ik ooit nog een keer een versterker koop wordt het 1 watt maximaal, anders heb ik weer 5 jaar een groot onbruikbaar ding staan waar ik nooit meer vanaf kom :P
* Ample Energy hoopt op een nieuwe HT-1 Metal. Mits ik de Peavey aan een pandjeshuis kan slijten :+
Die zijn op dit moment spotgoedkoop... :D

OK, da's betrekkelijk natuurlijk. :P

En Marktplaats werkt best wel hoor. ;)

Tip: https://link.marktplaats.nl/m1241011800

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 05-01-2018 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ramzzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:20:
[...]
Die zijn op dit moment spotgoedkoop... :D
Ik dacht dat ze uit de handel waren :o Maar ja, eerst maar eens kijken waar ik de Peavey kan dumpen, want ik heb geen ruimte voor 2 versterkers.
Ramzzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:20:
[...]
En Marktplaats werkt best wel hoor. ;)
Mja, steek je 5 keer een half uur in een mooie reactie, hoor je niks meer. Of begin je met een vraagprijs van €300 en komt men niet verder dan een bod van €100. Probleem met mijn versterker is dat hij niet meer wordt gemaakt en hij niet zo bekend is. Dus je hebt alleen handelaren en koopjesjagers die reageren, niet de mensen die echt geïnteresseerd zijn en naar tweedehands kijken om hem in hun budget te kunnen passen.

Ik moet mijn tijd maar gewoon steken in het beter leren spelen, dan kan 50 watt uiteindelijk makkelijk. Ramen open en gaan :P

Edit: Wauw, die ministack is wel heel cool. Niet de Metal, maar wel echt heel leuk om te zien.
_O-
Ik ben wel een beetje in een eighties-bui :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ample Energy op 05-01-2018 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:40:
[...]

Ik dacht dat ze uit de handel waren :o Maar ja, eerst maar eens kijken waar ik de Peavey kan dumpen, want ik heb geen ruimte voor 2 versterkers.

[...]

Mja, steek je 5 keer een half uur in een mooie reactie, hoor je niks meer. Of begin je met een vraagprijs van €300 en komt men niet verder dan een bod van €100. Probleem met mijn versterker is dat hij niet meer wordt gemaakt en hij niet zo bekend is. Dus je hebt alleen handelaren en koopjesjagers die reageren, niet de mensen die echt geïnteresseerd zijn en naar tweedehands kijken om hem in hun budget te kunnen passen.

Ik moet mijn tijd maar gewoon steken in het beter leren spelen, dan kan 50 watt uiteindelijk makkelijk. Ramen open en gaan :P
Doe 'es wat specifieker, welke amp is het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ramzzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:41:
[...]

Doe 'es wat specifieker, welke amp is het? :)
Peavey ValveKing 112 combo met speaker-upgrade (Eminence Red Coat The Governor*). Incl. footswitch en kabels en nee, voor €100 doneer ik hem liever aan een muziekschool :P
* Ken je de Celestion V30? Daar vond ik deze erg op lijken, maar de Eminence heeft wat minder mids en past daarom m.i. beter bij de ValveKing.

Op Marktplaats heeft een pandjeshuis hem staan voor €380. Dan zal €200 krijgen lastig worden, maar misschien kan ik de originele speaker nog vinden en verkoop ik de Eminence los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Net even de helft van die TPS episode gekeken, altijd leuk!

Ik ben er erg blij mee! Het is echt genieten hoor, wat een verschil met de Marshall, die echt wel een goed geluid kan geven, maar gewoon niet "mijn sound" is, waardoor ik altijd met knoppen aan het draaien was. Nu draai ik ook nog elke dag aan de knoppen, maar dat is meer om de versterker te leren kennen. Qua sound zit het eigenlijk altijd goed. Clean is supermooi, helemaal goed. Las ergens het trucje om de master op voluit te zetten en het volume laag, wow, dan heb je een partij headroom in de amp zitten die je niet verwacht! Draai je het om, dan kun je heerlijk scheuren.
Setting die ik nu erg fijn vindt, is net op randje clean. Als ik dan de EHX Soul Food inschakel (subtiel ingesteld), dan krijg je een heerlijk randje er aan. Gooi ik het boost pedal erbij, dan gaan die buizen heerlijk scheuren <3

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe een Les Paul met dikke humbuckers er op klinkt. In TPS klonk dat al lekker via de laptopspeakers, dus misschien eens eentje lenen ergens.

Qua volume is het wel ruim voldoende voor in de huiskamer trouwens :P :X

[...]

Welkom! d:)b
Had je deze ook al gezien?

YouTube: That Pedal Show – Get More From Your Fender Blues Jr, Loud &am...
Ample Energy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:47:
[...]

Peavey ValveKing 112 combo met speaker-upgrade (Eminence Red Coat The Governor*). Incl. footswitch en kabels en nee, voor €100 doneer ik hem liever aan een muziekschool :P
* Ken je de Celestion V30? Daar vond ik deze erg op lijken, maar de Eminence heeft wat minder mids en past daarom m.i. beter bij de ValveKing.

Op Marktplaats heeft een pandjeshuis hem staan voor €380. Dan zal €200 krijgen lastig worden, maar misschien kan ik de originele speaker nog vinden en verkoop ik de Eminence los.
Welke uitvoering? Ik denk dat de 'tweed' best goed verkoopt...

[video]
De sounds zijn erg OK! :Y

Vooral leuk hoe Chappers terloops de HT5 plugt als de beste amp die Blackstar ooit maakte. :D

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 05-01-2018 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ramzzz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:48:
[...]

Welke uitvoering? Ik denk dat de 'tweed' best goed verkoopt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F7VINRxkdDoZOivHNKA9NGaL/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cY7SrFGIaeJw5xURQGgu1GFl/medium.jpg

Mooi gebalanceerd geluid, lekkere overdrivekanaal, reverbtank achterin, lust alle pedalen door het return-kanaal... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ample Energy Tja naar mijn mening kun je een 10 Watter met master volume prima binnenshuis gebruiken. Geen enkel probleem. Zonder master wordt het wat lastiger maar dat is hier niet van toepassing.

Overigens krijg je met de code die op de site staat bij bax nu nog 15% extra korting op de HT1 metal, dus hij is nog een stuk goedkoper.

@Ramzzz Nou ja tot hij deze series one probeerde dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

[video]
It was me! Maar ik heb mn HT5R al :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Plaatjes bij Bax bij dit HT-1 kloppen alleen niet... weet niet wat het wel moet zijn, maar de productafbeelding en daadwerkelijke foto's wijken af. Combo vs top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ample Energy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:56:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi gebalanceerd geluid, lekkere overdrivekanaal, reverbtank achterin, lust alle pedalen door het return-kanaal... O-)
Kijk eens of deze amp bij de pedal steel guitar spelers geliefd is. Peavey buizenbakken zijn Dé versterkers voor die spelers, komt door Buddy Emmons, meester in het spel. Door hem speelt heel Amerika met Peavey.

Mijn oom speelt ook op zo'n groot log ding, maar geluid om van te smullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
KnoxNL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 06:53:
@Ample Energy Tja naar mijn mening kun je een 10 Watter met master volume prima binnenshuis gebruiken. Geen enkel probleem. Zonder master wordt het wat lastiger maar dat is hier niet van toepassing.

Overigens krijg je met de code die op de site staat bij bax nu nog 15% extra korting op de HT1 metal, dus hij is nog een stuk goedkoper.
Ik ga wel een keer gewapend met een dB-meter naar een goede winkel. Die 1-watter heeft ook een regelbaar volume trouwens en een buis op half vermogen klinkt over het algemeen beter dan een buis op 10%, zeker met rock (even geen rekening houdend met dat er andere buizen in de versterkers zullen zitten). Heb gewoon een trauma overgehouden aan die Peavey. Gewéldig geluid in het jamhok, maar eenmaal thuis misschien 2 keer een half uurtje gebruikt. Je kunt beter thuis akoestisch drummen :P
pinda powerrr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:59:
[...]
Kijk eens of deze amp bij de pedal steel guitar spelers geliefd is. Peavey buizenbakken zijn Dé versterkers voor die spelers, komt door Buddy Emmons, meester in het spel. Door hem speelt heel Amerika met Peavey.

Mijn oom speelt ook op zo'n groot log ding, maar geluid om van te smullen!
Bedankt, ik zal eens rondkijken.
Peavey maakt geweldige versterkers. Heb een keer mogen beuken op een 5150 met 2 cabinets met 4 x 12" drivers... Dat is echt indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Zonet even met een vriend van me lopen jammen. Hij had zijn overdrive pedaaltje meegenomen - een Fulltone OCD. Even simpel aangesloten op de voorkant (dus geen effectloop) op mijn HTR5 en oh my, wat geeft dat een lekker geluid. Vooral op de cleanchannel kreeg ik met mijn Strat zo een lekker warme piep - mooier dan ik via het reguliere overdrivekanaal kreeg. Nu zat ik na afloop eens te kijken maar die dingen kosten een goede 150+ euro.

Heeft er iemand tips voor een overdrivepedaal dat een milde overdrive geeft maar vooral warm blijft klinken? Ik zit niet perse te wachten op zo een enorm scheurding - als ik dat wil futsel pak ik mn andere kanaal wel. Als ik bax en thomann eens bekijk zie ik echt door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 05-01-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Electro Harmonix Soul Food ;)

@rodie83 nu wel erg goedkoop bij Bax en nog eens extra 15% korting met code SL118 :P

[ Voor 78% gewijzigd door pinda powerrr op 05-01-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:40:
Electro Harmonix Soul Food ;)

@rodie83 nu wel erg goedkoop bij Bax en nog eens extra 15% korting met code SL118 :P
Thanks, ik zal dat pedaal eens in de gaten houden. Vrouwlief begint beetje te klagen over mijn drang naar nieuwe spulletjes (ergens wel terecht, ben maar beginner). Misschien komende tijd ook maar eens in een winkel uitproberen wat mooi klinkt. Hoe komen jullie allemaal aan jullie pedalen? Gewoon veel uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik gebruik maar weinig pedalen, maar wat ik heb probeer en vergelijk ik, bij voorkeur met mijn eigen amp en gitaren.

Er zit zo veel verschil in headroom van amps en pickups van gitaren dat het anders ondoenlijk is. Een boost die heerlijk is op mijn custom shop strat met handwound pickups kan verschikkelijk zijn op mijn PRS custom 24.

En dan zijn pedalen van 150+ euro toch net iets te duur om blind te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Thanks, ik zal dat pedaal eens in de gaten houden. Vrouwlief begint beetje te klagen over mijn drang naar nieuwe spulletjes (ergens wel terecht, ben maar beginner). Misschien komende tijd ook maar eens in een winkel uitproberen wat mooi klinkt. Hoe komen jullie allemaal aan jullie pedalen? Gewoon veel uitproberen?
Nofi, maar je weet als beginner vermoedelijk nog niet echt welke sound je wilt, maar als je dat wel weet, kunnen we je wel wat adviezen geven. :)
KnoxNL schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:32:
Ik gebruik maar weinig pedalen, maar wat ik heb probeer en vergelijk ik, bij voorkeur met mijn eigen amp en gitaren.

Er zit zo veel verschil in headroom van amps en pickups van gitaren dat het anders ondoenlijk is. Een boost die heerlijk is op mijn custom shop strat met handwound pickups kan verschikkelijk zijn op mijn PRS custom 24.

En dan zijn pedalen van 150+ euro toch net iets te duur om blind te kopen.
Dat ook nog eens. De tweedehandsmarkt wordt overspoeld met pedalen, exact hierdoor.

Wat de één mooi vindt de ander ruk, maar ook versterkers kunnen wel eens niet lekker compatibel zijn.

En vaak is een ‘boost’ genoeg of is juist meer een fuzz nodig.

Dat vind je alleen maar uit door heel veel proberen en luisteren.

We zouden ooit eens een ‘meet’ doen, ik ben bijna klaar met een grote verbouwing, dan ga ik dat opnieuw proberen. :)

Met als voordeel dat het geluid beleven en instellen een nieuwe dimensie krijgt: toehoorders en kritische op- en aanmerkingen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ja, wel eens eerder voorbij zien komen, echter had ik toen nog geen Blues Jr 8)

Veel van wat ze zeggen, had ik eigenlijk al ontdekt. Zoals mijn boostpedal, die gebruikte ik nog weinig op de Marshall, nu kan ik het perfect gebruiken om de amp op randje breken te zetten, of -afhankelijk van instellingen- volledig te gaan scheuren. Het heeft me wel weer geïnspireerd om de volgorde van de pedalen weer eens onder de loep te nemen en wat te gaan switchen, kijken wat dat oplevert.

Ik was al blij met mijn EHX Soul Food, maar deze komt nu echt veel beter uit de verf. Zelfde voor de Boss BD-2, die klonk op de Marshall voor geen meter, dus had ik op een gegeven moment zelfs uit de chain gehaald. Nu krijg ik wél de goede sound er uit.
Het gekke is, dat ik nu de compressor minder gebruik, die is teveel op de voorgrond, dus dat behoeft wat afstelwerk.

De Ibanez Tube Screamer stond al hoog op het lijstje, die is dankzij dit filmpje nog wat hoger gekomen B)

Hoe dan ook, ik ben erg happy met deze versterker *O* zo'n filmpje van TPS krijg ik alleen maar meer zin van om te gaan spelen :P
rodie83 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Dat van vrouwlief herken ik wel... :+ Ik wil nu nog een pedalboard om alles netjes op te zetten, maar ja...net ff €600 uitgegeven, dus ik hou me weer even koest. Tot het moment dat ze al die losse pedalen zat is, ik heb op Marktplaats al een zoekactie voor pedaltrain, dus ik ben op de hoogte van de actuele markt })

Pagina: 1 ... 8 ... 98 Laatste