Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:54
Tja altijd een beetje moeilijk inschatten.

Aan de ene kant misschien omdat mensen misschien doorgroeien, aan de andere kant is het ook heel persoonlijk. Er staan er ook niet zoveel te koop omdat ze zo goed bevallen :P Zoals altijd adviseer ik iedereen om eerst te gaan spelen voor je een keuze maakt.

*KnoxNL vakantie heeft en Blackstar aanzet O+

Btw die nieuwe strat is echt MONSTERLIJK :P

EDIT: Ook eens op marktplaats gekeken voor een series one, maar die worden bijna niet aangeboden.
Als je die (en dan doel ik eigenlijk met name op @Ramzzz ) voor weinig op de kop kunt tikken moet je het zeker doen IMO. Lijkt me echt iets voor jou.

Anyways kun je binnenkort de mijne wellicht testen.

[ Voor 40% gewijzigd door KnoxNL op 02-10-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:32:
Tja altijd een beetje moeilijk inschatten.

Aan de ene kant misschien omdat mensen misschien doorgroeien, aan de andere kant is het ook heel persoonlijk. Er staan er ook niet zoveel te koop omdat ze zo goed bevallen :P Zoals altijd adviseer ik iedereen om eerst te gaan spelen voor je een keuze maakt.

*KnoxNL vakantie heeft en Blackstar aanzet O+

Btw die nieuwe strat is echt MONSTERLIJK :P

EDIT: Ook eens op marktplaats gekeken voor een series one, maar die worden bijna niet aangeboden.
Als je die (en dan doel ik eigenlijk met name op @Ramzzz ) voor weinig op de kop kunt tikken moet je het zeker doen IMO. Lijkt me echt iets voor jou.

Anyways kun je binnenkort de mijne wellicht testen.
Is die significant beter dan pakweg een HT-60 Soloist?

Die heb ik namelijk ook, en gebruikt ik zo goed als nooit... :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:43:
[...]

Is die significant beter dan pakweg een HT-60 Soloist?

Die heb ik namelijk ook, en gebruikt ik zo goed als nooit... :/
Daar kan ik helaas niet over oordelen, sowieso is beter subjectief.

Maar het valt mij wel steeds meer op dat wat ik ook wil spelen, blues, jazzy, clean, crunch of dikke rock/eighties metal, het kan allemaal. Belangrijker nog: Wat voor gitaar je er ook op aansluit, hij slikt het allemaal zonder moeite en heeft een enorme headroom. Of het nu mijn PRS, tele, strat of zelfs mijn akoustische gitaar is, no problem. Dankzij de master volume knop kan hij vreemd genoeg superzacht (dat je er zonder moeite met normale stem overheen komt) of echt snoeihard (ik heb hem nog nooit meer dan de helft open (durven) draaien) :+

Ik kom er nu pas achter hoe veelzijdig dat ding is, terwijl ik hem al god weet hoe lang heb. Daarnaast ontzettend duurzaam, nog nooit de buizen hoeven vervangen.

Belangrijkste waar ik tegenwoordig veel waarde aan hecht (vroeger al "per ongeluk" goed uitgezocht :+ ): Dankzij de speakers en het cabinet is het geluid ontzettend "HiFi", totaal geen last van blikkerig/boxerig/opgesloten geluid. Het is altijd ongelofelijk warm, helder en ruimtelijk.

Ben nu wel benieuwd wat je minder bevalt aan je HT-60? Mijn vermoeden is dat deze waarschijnlijk wel wat blikkeriger/boxy klinkt? Andere speakers en 1 minder dan de series 45, dus kleiner cabinet.

En er zullen wel grote verschillen in het circuit zitten. Het prijsverschil moet ergens in zitten.

Ik ben nu ook wel heel benieuwd, zou die 2 graag eens naast elkaar horen :)

Dammit nu heb ik weer GAS. Ik verdien niet genoeg om hier tegenop te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:01:
[...]

... wat je minder bevalt aan je HT-60?
Niets, maar ik heb de HT5-R in de woonkamer bij m'n pc en gitaren (en die klinkt fantastisch), en de HT-60 staat te ver weg, in de garage... :+

/drive-in woning :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 02-10-2017 19:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

franssie

Save the albatross

rodie83 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:44:
Ik ben langzaam aan een beetje aan het kijken naar een nieuwe versterker. Toen ik een klein jaartje terug begon met spelen heb ik in al mijn 'wijsheid' toen een Fender Mustang (v2) gekocht. Ik dacht dat leuk zou zijn, zo een modelling versterker met allerlei opties. Ondertussen vind ik het eigenlijk maar ellendig. Ik heb helemaal geen zin om aan presets te zitten om een plezierige tone te krijgen. C.q.: ik wil een simpelere practice amp. Wel belangrijk vind ik headphoneaansluiting en als het kan een aux aansluiting, zodat ik wat backingtracks kan laten meespelen. Clean/Dirty channel zou ook mooi zijn.

Met dat in gedachten, waar kom ik dan zoal op uit?
Ik heb een Vox AmPlug om 's avonds even wat te pielen naast mijn versterkers (tip - zet 'm niet direct op je gitaar maar zet er een verlengsnoertje tussen (of een Wah - dat doe ik) - kan je wat makkelijker bewegen zeker met ok nog een aux kabel).

http://www.musicradar.com/reviews/guitars/vox-amplug-34758

Werkt prima. Ook zou je nog aan een effectenprocessor kunnen denken (BOSS of Line6) die hebben meestal wel een headphone en aux maar dan ben je wat meer kwijt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:32:
[...]

Niets, maar ik heb de HT5-R in de woonkamer bij m'n pc en gitaren (en die klinkt fantastisch), en de HT-60 staat te ver weg, in de garage... :+

/drive-in woning :P
Ik moet toch eens zo'n ding proberen. Die staan wel bij de lokale dozenduwer hier. IK hoor jou er altijd zo lovend over, maar ik kan me niet voorstellen dat die 60 niet op laag volume te gebruiken is en dan beter klinkt.

Ik heb niks tegen kleine amps hoor, maar ik heb er nog nooit 1 gevonden die niet blikkerig klinkt.
Gezien mijn vakantie snel maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:05:
[...]

Ik moet toch eens zo'n ding proberen. Die staan wel bij de lokale dozenduwer hier. IK hoor jou er altijd zo lovend over, maar ik kan me niet voorstellen dat die 60 niet op laag volume te gebruiken is en dan beter klinkt.

Ik heb niks tegen kleine amps hoor, maar ik heb er nog nooit 1 gevonden die niet blikkerig klinkt.
Gezien mijn vakantie snel maar eens testen.
No 'blik' here... :N

Zojuist een paar rustige U2-nummers zitten spelen met de 'Archer' als overdrive... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven of je 60 niet beter klinkt ;)

Maar ik hoop ze snel tegenover elkaar te kunnen zetten, dat is waar de meet voor mij om gaat! Lekker met elkaars gear spelen (hurhurhur :> )

Hebben we al een datum inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:18:
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven of je 60 niet beter klinkt ;)

Maar ik hoop ze snel tegenover elkaar te kunnen zetten, dat is waar de meet voor mij om gaat! Lekker met elkaars gear spelen (hurhurhur :> )
Ik gebruik ze niet naast elkaar... de '60' levert véél meer geluidsdruk (ook 1x12"), en staat bij mij hoog (op mijn 2x15"-speakerkast) en daardoor is hij niet echt vergelijkbaar.

Maar wel een goed idee om ze eens naast elkaar te zetten in 1 ruimte. Nog niet aan toegekomen. :P
Hebben we al een datum inmiddels?
:$

Ik ga nog maar eens checken hoe de vlag erbij hangt...

@KnoxNL @franssie @pinda powerrr

Ik heb optionele data toegevoegd.

Als iemand oppert om bij wijze van spreken een avond door de week te prikken, kan ik me daar ook in vinden, maar het lijkt me lastiger.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 02-10-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:15
KnoxNL schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:34:
HIER mogen jullie anders ook wel gebruik van maken hoor. Link is een week geldig vanaf nu.
Gaaf, bedankt.
Voor het eerst in jaren weer eens meegespeeld met een backing track en gelijk zin om het vaker te doen...! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Hkuit Fijn om te horen :)

Voor de rest zal ik morgen even mijn agenda weer goed checken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een lange meet omdat ik nu eenmaal een gitaaridioot ben en het allemaal vrij veel werk kost om alles mee te nemen/verplaatsen. In de avond lijkt me daarom niet praktisch/haalbaar.

Ik wil ook wel mijn werkgever vragen of we daar mogen spelen in het weekend. Mooi groot kantoorpand met erg grote ruimtes op de 3e verdieping en alle voorzieningen bij de hand. Dat zou dan omgeving Uden zijn.

Geen idee hoe ze op die vraag reageren maar voor jullie heb ik het wel over . Dan zouden we enorm gebakken zitten. Zoveel herrie maken als je wilt.

Voor ik iets vraag: laat aub even weten of dat uberhaupt een optie is, anders is het ook zo lullig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

In het weekeinde rij ik heel NL af, geen probleem. De middagen vanaf 1400 in het weekeinde kan ik eigenlijk altijd wel (behalve decembet).
@KnoxNL @pinda powerrr @Ramzzz Ik mag bij datumprikker maar 5 dagen aankliken - dat werkt niet met zovele data. misschien eerst verder ook in een DM groepje eventueel?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

http://www.rollingstone.c...eakers-dead-at-66-w506651

de link vertelt het al. Tom Petty is niet meer helaas. Fantastisch icoon op gitaar en stem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

pinda powerrr

Slow down...

Voor mij zijn de zaterdagen eigenlijk altijd vol bezet met mijn werk, of mijn "werk" voor de sportvereniging. Zondagen zijn dus vrijwel vrij.

Heb al een tijd niet gejamd. Lijkt me erg leuk, vooral om dan wat dingetjes te leren van anderen. Het spelen met "onbekenden" maakt het dan alleen maar leuker, daar leer je meer van omdat het buiten je eigen cirkel zit.

Edit: zie dat op zondag 26 november al drie mensen kunnen. Alleen @Ramzzz heeft niks ingevuld... }:|

[ Voor 12% gewijzigd door pinda powerrr op 02-10-2017 23:01 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik speel echt slecht (sinds de middelbare school niet meer in een band gespeeld), maar ken ook weinig gene dus ... :+
sowieso is het spelen met anderen altijd leuker en inspirerender dan tegen een track of drumcomputer (dat geeft geen interactie).
Dat gezegd hebbende heb ik wel een bas gitaar en versterker(tje) mocht niemand anders dat meenemen. Drums heb ik niet maar wel een Cajon (en een Roland TR505 maar dat doet niets wat een smartphone niet kan)

edit:// ik heb ook nog wel een zang versterker met microfoon mocht iemand durven :+

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 02-10-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:41:
http://www.rollingstone.c...eakers-dead-at-66-w506651

de link vertelt het al. Tom Petty is niet meer helaas. Fantastisch icoon op gitaar en stem.
;(
pinda powerrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:54:
Voor mij zijn de zaterdagen eigenlijk altijd vol bezet met mijn werk, of mijn "werk" voor de sportvereniging. Zondagen zijn dus vrijwel vrij.

Heb al een tijd niet gejamd. Lijkt me erg leuk, vooral om dan wat dingetjes te leren van anderen. Het spelen met "onbekenden" maakt het dan alleen maar leuker, daar leer je meer van omdat het buiten je eigen cirkel zit.

Edit: zie dat op zondag 26 november al drie mensen kunnen. Alleen @Ramzzz heeft niks ingevuld... }:|
Geldt voor mij ook, en met 2 tieners thuis is ook de zondag vaak bezet... :/

26 november zou ik graag willen, maar ik kan écht niet... :(

[ Voor 53% gewijzigd door Ramzzz op 02-10-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

December heeft natuurlijk maar weinig mogelijkheden. Ik heb er geen probleem mee als het richting het nieuwe jaar gaat. So be it. Als we maar het vooruitzicht hebben dat we ook echt een keer gaan meeten/jammen :P
en dan heb ik meer tijd om de snaren te vervangen, want oh oh oh , die zijn nodig aan vervanging toe! :X

En qua locatie zijn we er natuurlijk ook nog niet echt uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@franssie @pinda powerrr @KnoxNL

Misschien even een simpele aanzet tot 'zwaartepunt': wie-woont-waar.nl :P

Ik woon in Berkel en Rodenrijs, nabij Rotterdam / Delft / Den Haag / Zoetermeer.

Overige geïnteresseerden, denken jullie er ook eens over na?

Alles kan, niets moet, het is vooral de bedoeling om wat muzikale lol te hebben en elkaars honger naar kennis, wetenswaardigheden en gear-honger te stillen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:02:

Misschien even een simpele aanzet tot 'zwaartepunt': wie-woont-waar.nl :P

Ik woon in Berkel en Rodenrijs, nabij Rotterdam / Delft / Den Haag / Zoetermeer.

Overige geïnteresseerden, denken jullie er ook eens over na?

Alles kan, niets moet, het is vooral de bedoeling om wat muzikale lol te hebben en elkaars honger naar kennis, wetenswaardigheden en gear-honger te stillen... :)
Tja, heb je nog nooit gezien, maar je woont wel erg dichtbij :P Ik woon alleen aan de andere kant van de HSL.

Dus voor mij locatie idem als @Ramzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:05:
[...]

Tja, heb je nog nooit gezien, maar je woont wel erg dichtbij :P Ik woon alleen aan de andere kant van de HSL.

Dus voor mij locatie idem als @Ramzzz
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:02:

Ik woon in Muiden. Alles is voor mij in minder dan twee uur te rijden dus maakt me niets uit waar het is, mits 's middags.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Dan ben ik de enige brabo met omgeving Eindhoven als thuisbasis :P

Ik geef er niks om om te rijden, maar ik moet ff kijken hoe ik dan eventueel alles meekrijg......

Ik rijd dit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.autotrack.nl/35819739/0-MOR-852175227-thumbnail.jpg

:+

Ja al het geld zit in gitaren en niet in mijn auto. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik woon in Echt (mid limburg). Maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Mocht ik tzt kunnen als er een bijeenkomst is... dan heb ik nog altijd een auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

We hebben dus:

2x Zuid-Holland
1x Noord-Holland
1x Brabant
1x Limburg

En met @Dacide hebben we er dus een vijfde deelnemer bij! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zou mij niet verbazen dan als er eenmaal een datum en lokatie is, er nog wel meer lurkers aansluiten.

Ik zal meenemen
- mijn Organ pedal (echt leuk speelgoed, oefen alvast op wat Bach).
- Luxe of juist simpele gitaren (leuk om te vergelijken wat het prijsverschil doet)
- mijn uke's omdat het toch geen ruimte inneemt en gewoon leuk is.
- meer meuk indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
pinda powerrr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:13:
We hebben dus:

2x Zuid-Holland
1x Noord-Holland
1x Brabant
1x Limburg

En met @Dacide hebben we er dus een vijfde deelnemer bij! *O*
Eerst nog even afwachten hoe en wat qua datum en locatie (maar goed, ik ga er niet vanuit dat het in Groningen zal zijn ;) )

Overigens kom ik dan om te lurken bij jullie :p
Zelf heb ik pas net 6 lessen gehad. Dus ik kan echt nog amper wat. Maar dan mogen jullie wel met mijn gear spelen >:)

Ik zou dan mee kunnen nemen:
- Fender American Special Strat
- Ibanez Performance PF100 uit 1978
- Yamaha THR10c
- Boss Katana 100 (indien gewenst)
- Digitech Trio band creator. (pedaal)

[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 04-10-2017 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik ben van plan mee te nemen:

Amps:
  • Blackstar HT5-R combo (5W)
  • Blackstar HT60 Soloist combo (60W)
Axes:
  • Gibson Midtown Standard Ebony
  • Dean Hardtail Select Trans Brazil
Acoustics:
  • Guild GAD-25 'full mahogany'
Stompboxes:
  • Boss TU-2 tuner
  • Boss AC-2 Acoustic Simulator
Overdrive/boost:
  • J.Rockett Archer
  • Big Muff π (Russian)
  • Ibanez TS-10 Tube Screamer
  • Xotic BB preamp
  • Carl Martin Plexitone
Modulatie / galm
  • Carl Martin ‘Andy Timmons’ dual Compressor/Limiter
  • Carl Martin Headroom reverb
  • Carl Martin Trem ‘o Vibe
  • Carl Martin Chorus x II (ik heb er ook 2 :+ )
  • Carl Martin Noise Terminator
  • Carl Martin Octaswitch v2
  • Carl Martin Delayla + Delayla XL
Verder:
  • Electro-Harmonix PitchFork
  • Boss EQ-20
Wat snoeren, kabels, haspels, stekkerdozen, plectra, dat werk.

O ja, ik kan wel een roadie gebruiken. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 04-10-2017 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik zie het al, carpoolen zit er niet in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:38:
Ik zie het al, carpoolen zit er niet in :+
Gemakkelijk, Opel Zafira. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Tja wat kan ik meenemen.. Ik heb niet heel veel pedalen maar ik denk dat mee moet:

- Line 6 DL4 (voor zover ik weet eerste echt digitale delay pedaal volgens de heren van TPS)
- Rocktron Dreamstar (Ga er steeds meer van houden)
- DOD YJM Preamp

Amps:

- Blackstar series one 45
- ENGL screamer 50 (wordt wel echt proppen allemaal in die auto :p)
- VOX Brian May "the deacy" for lulz

Gitaren wil ik max 3 mee, mogen jullie tzt kiezen:

- MIM strat, compleet verbouwd met custom shop 69 pickups en locking tuners
- Fender USA HSS deluxe Strat met S1 systeem
- Fender NOS 1964 Custom Shop strat Fiesta Red met handwound pickups
- Fender Tele standard (2015 ofzo) ash natural finish
- PRS Custom 24

Dan ben ik echt al een hele baas als ik 1-2 amps en 3 gitaren mee krijg :+

Toen we jaren geleden eens een optreden op het werk hadden kwamen ze me halen met een Espace thuis. Was ook lichtelijk overdreven }:O

@Dacide Kan niet ontkennen dat ik zeeeer benieuwd ben naar de katana en die Ibanez :9

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 04-10-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@KnoxNL Die tele is misschien wel leuk om te matchen aan mijn el cheapo Affinity Tele (wel met Seymour Duncans hot rails) om wat verschillen waar te nemen?
@Dacide ah de Ibanez is staal akoestisch - kan ik een Ovation Elite naast leggen indien leuk.
@Ramzzz Je mooie Gibson <3 De goedkopere van mij komt morgen - een Gretsch G2622 Black Streamliner (die is het dus geworden overigens).

Iemand nog interesse in wat akoestisch spul? (Nylon of staal?) of houden we het gewoon bij electrisch geweld :+

Als iemand het leuk vindt om op Nylon met een smalle nek te spelen (bijna een strat nek) heb ik nog een Landola (vrij onbekend maar goed merk) (semi) akoestische gitaar.

echt vergelijken wordt het niet, sowieso hebben de tele en Gretsch humbuckers ipv singles. Ben nu al aan het twijfelen om in de Gretsch toch single coils te schroeven voor een P90 geluid.

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 04-10-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:17:
@KnoxNL Die tele is misschien wel leuk om te matchen aan mijn el cheapo Affinity Tele (wel met Seymour Duncans hot rails) om wat verschillen waar te nemen?
@Dacide ah de Ibanez is staal akoestisch - kan ik een Ovation Celebrity naast leggen indien leuk.
@Ramzzz Je mooie Gibson <3 De goedkopere van mij komt morgen - een Gretsch G2622 Black Streamliner (die is het dus geworden overigens).
Nice! :D
Iemand nog interesse in wat akoestisch spul? (Nylon of staal?) of houden we het gewoon bij electrisch geweld :+
Oe, ik neem ook mijn Guild mee! :D

@franssie met Seymour Duncan 'Woody' humbucking pickup... moet dan mijn Ibanez Troubadour akoestische versterker ook mee? :+

Dat gezegd hebbende, de Boss AC-2 moet ook nog mee! :D

* Ramzzz hits the edit button...
Als iemand het leuk vindt om op Nylon met een smalle nek te spelen (bijna een strat nek) heb ik nog een Landola (vrij onbekend maar goed merk) (semi) akoestische gitaar.

echt vergelijken wordt het niet, sowieso hebben de tele en Gretsch humbuckers ipv singles. Ben nu al aan het twijfelen om in de Gretsch toch single coils te schroeven voor een P90 geluid.
_O-

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 04-10-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ja ben toch wel een beetje een tweaker en bij de laptops houdt het wel op met het vervangen van een kapot scherm, een betere WIFI kaart en een SSD.
Dus dan maar met de soldeerbout de gitaren in :+ Maar mijn Strat laat ik origineel, is een vintage reissue en het gaat een beetje aan het idee voorbij om daar aan te gaan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 00:34

CSB

:D

Wie weet hier iets van het fixen van extreme stringbuzz af?
Mijn stratocaster heeft enorme stringbuzz op de lage E snaar die ik er niet uit krijg. Heb de saddle al zo ver opgedraaid dat één van de schroefjes er al uit viel, maar dat hielp niet.

Ik ben ff door mij opties heen...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
CSB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:24:
Je zou een lineaal tegen de fretten kunnen houden om te kijken of er een uitsteekt. Een uitstékende fret :)
Of een lucifer tussen snaar en kam om te kijken of de kam te diep is ingekerfd.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn stratocaster heeft enorme stringbuzz op de lage E snaar die ik er niet uit krijg. Heb de saddle al zo ver opgedraaid dat één van de schroefjes er al uit viel, maar dat hielp niet.

Heb je altijd op elke buzz op de e-snaar of bijvoorbeeld alleen open of bij bepaalde frets? Halskromming in orde? Gedraaide hals? Kam te laag? Kamgroef voor de E-snaar te wijd of niet goed afgesteld/bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

mekkieboek schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:34:
[...]

Je zou een lineaal tegen de fretten kunnen houden om te kijken of er een uitsteekt. Een uitstékende fret :)
Of een lucifer tussen snaar en kam om te kijken of de kam te diep is ingekerfd.
Frets zijn goed, de actie is niet echt erg laag en het is over het hele fretboard.
begintmeta schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Heb je altijd op elke buzz op de e-snaar of bijvoorbeeld alleen open of bij bepaalde frets? Halskromming in orde? Gedraaide hals? Kam te laag? Kamgroef voor de E-snaar te wijd of niet goed afgesteld/bol?
Hals is netjes recht, het zou kunnen dat de kam wellicht wat laag is.
Na veel prutswerk aan het saddle heb ik hem nu "enigszins speelbaar" gekregen; hij buzzt nu hoger op de hals minder, maar laag is het echt slecht. Enig idee wat ik daar aan kan doen?
(overigens is het dus akoestische buzz, niet elektrisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CSB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:56:
...
Hals is netjes recht, het zou kunnen dat de kam wellicht wat laag is.
Na veel prutswerk aan het saddle heb ik hem nu "enigszins speelbaar" gekregen; hij buzzt nu hoger op de hals minder, maar laag is het echt slecht. Enig idee wat ik daar aan kan doen?
(overigens is het dus akoestische buzz, niet elektrisch)
Misschien moet de hals dan wat concaver gesteld worden. Als je de E-snaar (en daarnaast bijvoorbeeld de D) indrukt op fret 1 en fret 17, wat zijn dan de afstanden tussen snaar en tussenliggende frets?

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Op je overzicht foto van 11 AUG zie ik twee strats, betreft het een van die twee? Heb je iets verandert (al zou het veranderen van .10 naar .09 niet dat probleem mogen geven). Ik heb gek genoeg wel eens dat probleem gehad toen ik er flatwounds op spande.
Afhankelijk van de waarde van de gitaar kan je kiezen er zelf aan te werken of bij een gitaarwinkel langs te gaan. Maar zelf het probleem vaststellen is altijd goed (zie de tips hierboven), het aanpassen moet je zelf kiezen wat te doen.

edit:
CSB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:56:
[...]

Frets zijn goed, de actie is niet echt erg laag en het is over het hele fretboard.
<>
Dan zet ik mijn geld op een uitgesleten kam bij de E6 (lage) snaar.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 04-10-2017 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
franssie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:00:
...

Dan zet ik mijn geld op een uitgesleten kam bij de E6 (lage) snaar.
Het kan natuurlijk dat het deel voor van de gedrukte fret nog buzzt omdat de snaar teveel ruimte heeft in de kam en daardoor teveel kan bewegen/rammelt op het voorliggende traject, maar hoe waarschijnlijk is dat? Tenminste, zoals ik het begrijp: hij heeft buzz over het gehele fretboard -> ook als hij frets indrukt en zo de kam 'min of meer uitschakelt'. Begrijp ik dat goed @CSB ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik zou hem wegbrengen om het door een professional te laten doen. Kost de wereld niet als er niks geks aan de hand is (+/-40 euro). Dat gezegd hebbende is het leuk als je het zelf kan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
begintmeta schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:58:
Misschien moet de hals dan wat concaver gesteld worden.
Zou de A snaar dan niet ook moeten aanlopen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

begintmeta schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Het kan natuurlijk dat het deel voor van de gedrukte fret nog buzzt omdat de snaar teveel ruimte heeft in de kam en daardoor teveel kan bewegen/rammelt op het voorliggende traject, maar hoe waarschijnlijk is dat? Tenminste, zoals ik het begrijp: hij heeft buzz over het gehele fretboard -> ook als hij frets indrukt en zo de kam 'min of meer uitschakelt'. Begrijp ik dat goed @CSB ?
Klopt. Maar door het saddle bij te stellen heb ik het ergste er uit gekregen. Het is nu alleen merkbaar (bij de bas snaren met name) bij harder aanslaan van de snaar. Bij de lage E het extreemst, hierbij is "normaal" aanslaan al een buzz hoorbaar, zowel open als fretted.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacide
franssie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:17:

@Dacide ah de Ibanez is staal akoestisch - kan ik een Ovation Elite naast leggen indien leuk.
:N

Dit is die ibanez (les paul kloon uit 1978)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8eydjnofr7o3u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mekkieboek schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:11:
[...]

Zou de A snaar dan niet ook moeten aanlopen?
Volgens mij hoeft dat het niet altijd zo te zijn. En kennelijk rammelen snaren 4 en 5 in dit geval ook wat, maar in mindere mate.
CSB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:11:
[...]

Klopt. Maar door het saddle bij te stellen heb ik het ergste er uit gekregen. Het is nu alleen merkbaar (bij de bas snaren met name) bij harder aanslaan van de snaar. Bij de lage E het extreemst, hierbij is "normaal" aanslaan al een buzz hoorbaar, zowel open als fretted.
begintmeta schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:58:
... Als je de E-snaar (en daarnaast bijvoorbeeld de D) indrukt op fret 1 en fret 17, wat zijn dan de afstanden tussen snaar en tussenliggende frets?
Ik ben nog benieuwd trouwens. En ook naar de afstand van de open snaren naar de frets, bijvoorbeeld bij fret drie en fret 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
KnoxNL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:01:

@Dacide Kan niet ontkennen dat ik zeeeer benieuwd ben naar de katana en die Ibanez :9
Nou, ik kan je vertellen dat ik méér dan benieuwd ben naar hoe jij/anderen deze katana vinden klinken. 8)

Ik heb er zelf de ballen verstand van. Simpelweg te weinig ervaring. Op sommige fora wordt hij de hemel in geprezen. Andere fora lopen er totaal niet warm voor. De waarheid ligt vast ergens in het midden.
Feit is dat het eigenlijk maar een relatief goedkope amp is (rond de 300 watt voor de 100w versie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jeetje, wat een apparatuur gaat er mee!

Hier gaat mee:
Fender Telecaster 1968
Cort semi-akoustisch
Marshall Valvestate 8240
EHX boost pedal LBP-1
EHX Soul Food
Boss BD-2

TC Electronic Polytune

En nog een setje reserve snaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dacide schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Nou, ik kan je vertellen dat ik méér dan benieuwd ben naar hoe jij/anderen deze katana vinden klinken. 8)

Ik heb er zelf de ballen verstand van. Simpelweg te weinig ervaring. Op sommige fora wordt hij de hemel in geprezen. Andere fora lopen er totaal niet warm voor. De waarheid ligt vast ergens in het midden.
Feit is dat het eigenlijk maar een relatief goedkope amp is (rond de 300 watt voor de 100w versie).
Forums lees ik niet zoveel, maar op Youtube is men over het algemeen zeer lovend over de Katanas!
Ik vind ze daar zelf ook super klinken.

Ik luister op een middensegment audiosysteem met Jamo S608 zuilen, dus niet op mijn iphone speaker :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
En, toen kon ik me weer eens niet inhouden... :+

Afbeeldingslocatie: https://www.blackstaramps.com/img/products/ht-effects-pedals/ht-modulation-front-view-large.jpg

Ondanks de Small Stone, Worm, TremO'vibe, Chrorus xII en CE-3 die ik al heb, voegt dit werkelijk weer iets toe... :D

De flanger feedbackt echt à la Jimi in 1983 (A merman I should turn to be)... _/-\o_

O ja, en:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/4a/1f/0e/4a1f0e6427338451706b6592e26a5c7d.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jij hebt óf je vrouw heel goed afgericht, of je bent gescheiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:33:
Jij hebt óf je vrouw heel goed afgericht, of je bent gescheiden :+
Neen, en (nog) niet. :+

Binnen afzienbare tijd zelfs een soort van mancave*... _O-

*Bibliotheek/muziekkamer/hangplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ramzzz schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:40:
En, toen kon ik me weer eens niet inhouden... :+

[afbeelding]
Zojuist eens de video bekeken. Klinkt erg lekker hoor :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacide
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22221969_1949135355357187_1718052910954507356_n.jpg?oh=bfe427c9f7d80a4a8d9efb174eb256dc&oe=5A3E04EB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
T-Rex Replica dan maar @Ramzzz ? :P

(KnoxNL boel een beetje opkloot)

Ik ben trouwens niet echt van de pedalen maar ik heb besloten dat ik dit wil:

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--nQ0O2EjD--/a_exif,c_limit,f_auto,fl_progressive,g_south,q_auto:eco,w_1280/v1492567668/qasvg47hnmp0buhxptqs.jpg

Tom Scholz is somewhat of a lifetime hero voor mij, en ik kan nog elke dag intens gelukkig worden van de geweldige riffs en solo's van Boston, gecombineerd met de prachtige vocalen van Brad Delp (RIP) :|

Voor wat in depth info over waar deze man toe in staat is (engineering en playing):

Hij heeft al die muziek zo ongeveer geschreven, opgenomen, gemixt en geproduceerd, en daarnaast veel van de gebruikte apparatuur zelf gemaakt, naast het feit dat hij ook nog eens multi-instrumentalist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Zijn er nog gitaar tweakers die naar Paul Gilbert (Mr big, effenaar) of Moonkings (Adrain vandenberg, bosuil) of Axel Rudi Pell (Bosuil) gaan?

Ik ben er iig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:48:
Zijn er nog gitaar tweakers die naar Paul Gilbert (Mr big, effenaar) of Moonkings (Adrain vandenberg, bosuil) of Axel Rudi Pell (Bosuil) gaan?

Ik ben er iig bij.
Puul Gilbert... altijd leuk. Fenomenaal... :D

Van dezelfde strekking: Guthrie Govan in De Boerderij! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Oeh die heb ik nog nooit live gezien. Interesting... Kijken of ik iemand meekrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik loop weer te vogelen met de volgorde van mijn pedalen. Eerst had ik de boost als eerste pedaal, nu heb ik het omgedraaid en als laatste gezet.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Ik zet hier nu even expres niet bij, wat mijn ideeën/ervaringen zijn. Ik probeer wat ideeën te krijgen van hoe en wat en waarom iemand iets neerzet op een bepaalde manier.

EHX lp-b1 boost
EHX soul food
Boss BD-2

En omdat ik binnenkort jarig ben, komt daar zo goed als zeker de EHX Tone Corset (compressor) bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Mijn signaal loopt momenteel zo:

Gitaar -> Boss TU-2 -> CM Compressor -> JR Archer -> Xotic BB -> CM TremOvibe -> Blackstar Modulator -> CM Headroom Reverb -> amp ingang.

Ik zou ook nog de effects loop s/r kunnen gebruiken, maar daar zou ik alleen de reverb in zetten.

Als ik een pedalboard zou bouwen zou er een effects loop s/r in komen, maar dan aangestuurd middels de Octaswitch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik houd van mijn boost als laatste, op reverb en delay na als we het over mainstream effecten hebben.

reverb en delay gaan bij mij structureel door de effects loop. Maar ik gebruik dan ook voornamelijk mijn amp voor distortion.

Ik houd niet van effecten op mijn distortion/boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Voor de Kemper gebruikers op dit forum wellicht interessant eens een kijkje te nemen op ampiretones.com voor amp packs en tonematched kemper profiles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zag deze net voorbij komen op de FB gitaristenmarkt pagina - is in Alkmaar en ik vind het wel een gaaf idee - laagdrempelige meespeelsessie.

edit: http://jointhebandsessions.nl/

Geen idee waar het vanuit gaat en wat het model erachter is verder. Als ik eens een zondag tijd heb ben ik wel van plan eens langs te gaan, moet leuk zijn lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 10-10-2017 20:25 . Reden: oops link vergeten! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:09:
Ik zag deze net voorbij komen op de FB gitaristenmarkt pagina - is in Alkmaar en ik vind het wel een gaaf idee - laagdrempelige meespeelsessie.

Geen idee waar het vanuit gaat en wat het model erachter is verder. Als ik eens een zondag tijd heb ben ik wel van plan eens langs te gaan, moet leuk zijn lijkt mij.
Ehm... 'deze'? :?

Deze wat? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vrouw had stiekem goed opgelet en was naar KeyMusic gereden, dus bij deze mijn nieuwe aanwinst:

Electro Harmonix Tone Corset :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I8s50p3m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIaR9Lvm.jpg

Nu dus weer opnieuw instellen (eerst uitvinden wat het ding precies kan en doet). Merk dat het nu wel allemaal flink geboost wordt en daar moet dus balans in komen. Elk pedaal wat je ziet, heeft een boost in zich.
Het boost pedaal aan het eind, zorgt er weer voor dat de versterker gaat oversturen en eigenlijk wil ik dat niet...
Beetje krom met een overdrive pedaal in de lijn, maar het geluid vind ik dan niet mooi.

Anyhow, tips zijn welkom! Maar wat een gaaf apparaatje is het zeg!, Retestrak geluid zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:44:
Vrouw had stiekem goed opgelet en was naar KeyMusic gereden, dus bij deze mijn nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu dus weer opnieuw instellen (eerst uitvinden wat het ding precies kan en doet). Merk dat het nu wel allemaal flink geboost wordt en daar moet dus balans in komen. Elk pedaal wat je ziet, heeft een boost in zich.
Het boost pedaal aan het eind, zorgt er weer voor dat de versterker gaat oversturen en eigenlijk wil ik dat niet...
Beetje krom met een overdrive pedaal in de lijn, maar het geluid vind ik dan niet mooi.

Anyhow, tips zijn welkom! Maar wat een gaaf apparaatje is het zeg!, Retestrak geluid zo!
Hier worden wat basics uitgelegd. :)

En: gain stacking!

Ik denk dat je zo langzamerhand ook aan een modulator en tremolo toe bent. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dan past een envelope/autowah er ook wel bij, net wat leuker dan een tremolo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat je zo langzamerhand ook aan een modulator en tremolo toe bent. :+
Will je alsjeblieft even ophouden ja! 8)7

eerst maar eens kijken of ik geld bij elkaar kan sprokkelen voor een Fender Blues Jr. En ohja, ook nog een pedalboard nodig om die pedalen (en de toekomstige) netjes op neer te zetten. O-)
franssie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:50:
Die staat nog op het verlanglijstje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:50:
I've got that covered... :+

Afbeeldingslocatie: https://www.ehx.com/assets/png640h/worm.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:53:
[...]
<>
Die staat nog op het verlanglijstje :P
Ik heb een Mooer sinds vandaag - wel leuk ding al moet ik er nog mee leren omgaan. WIlde voor een EHX Q maar na een paar YT videos was ik al zo in de war van de instelmogelijkheden van die dat ik dat eerst maar even overgeslagen heb.
Mocht er een meet komen, dan neem ik deze chinees natuurlijk ook mee. (ding is echt superklein - echt grappig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik denk dat ik ook nog een keer een nano-/minipedalensetje ga opbouwen.

Omdat het kan. Ultra portable... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wat niet.... _O- B) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb geen grote voeten maar die mini's zou ik met een voet wel drie van kunnen bedienen. Echt cute zijn ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ehm... geen idee. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wie van jullie gebruikte ook alweer een EHX Soul Food?
Ik heb de afgelopen dagen flink op internet gezocht naar de diverse overdrive pedalen etc... Ook goeie suggesties van Ramzz gehad.
Inmiddels heb ik mijn zinnen op een Soul Food gezet. Die komt erg goed uit de test. Zeker ook voor het geld (89 euro). Schijnt een goedkopere KLON kloon te zijn.

Ik wil deze primair gebruiken op mijn THR10C, maar tevens op mijn Katana 100.

[ Voor 10% gewijzigd door Dacide op 12-10-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:42:
Wie van jullie gebruikte ook alweer een EHX Soul Food?
Ik heb de afgelopen dagen flink op internet gezocht naar de diverse overdrive pedalen etc... Ook goeie suggesties van Ramzz gehad.
Inmiddels heb ik mijn zinnen op een Soul Food gezet. Die komt erg goed uit de test. Zeker ook voor het geld (89 euro). Schijnt een goedkopere KLON kloon te zijn.

Ik wil deze primair gebruiken op mijn THR10C, maar tevens op mijn Katana 100.
pinda powerrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:44:

[afbeelding]

[afbeelding]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Daar zie ik idd een soul food op de plank liggen :)
Die Tone Corset waar hij het over heeft, daar las ik ook al veel (goeds) over. Zeker in combi met de soul food,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacide
Niet dat ik dit topic wil volspammen met onzin plaatjes. Maar soms komt er weer eentje langs, die moet gewoon gedeeld worden :p

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22405514_1113605202108876_5788970716680007043_n.jpg?oh=0020c555cfaaf3e0926c300a2e7427d7&oe=5A7132D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Heeft er hier iemand een Orange OR15 Head?

Ik zit al een tijdje te dubben of ik mijn Orange TH30 op MP zet en een OR15 aanschaf. De TH30 is echt te F'ing luid voor mij. Ook in bandsituaties. Het cleankanaal gaat van uit naar meteen kneiter hard, daar zit nauwelijks iets tussen. Over het geluid van dat clean kanaal ben ik wel tevreden. Het overdrive kanaal vind ik iets minder. Dus speel nu voornamelijk op het clean kanaal met pedaaltjes.

Vroeg me af of de OR15 iets bewerkbaarder is met de volume knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:29:
Heeft er hier iemand een Orange OR15 Head?

Ik zit al een tijdje te dubben of ik mijn Orange TH30 op MP zet en een OR15 aanschaf. De TH30 is echt te F'ing luid voor mij. Ook in bandsituaties. Het cleankanaal gaat van uit naar meteen kneiter hard, daar zit nauwelijks iets tussen. Over het geluid van dat clean kanaal ben ik wel tevreden. Het overdrive kanaal vind ik iets minder. Dus speel nu voornamelijk op het clean kanaal met pedaaltjes.

Vroeg me af of de OR15 iets bewerkbaarder is met de volume knop.
Ik denk dat je er erg blij van kunt worden.

Maar is een Tiny Terror of Dual Terror niets voor je? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacide
Toegegeven aan mij GAS. :)

Soul Food overdrive pedal in de spreekwoordelijke pocket! Blind gekocht. Maar eerste indruk is positief. Helaas amper (speel)tijd vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dacide schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:04:

Soul Food overdrive pedal in de spreekwoordelijke pocket! Blind gekocht. Maar eerste indruk is positief. Helaas amper (speel)tijd vanavond.
Dat gaat je niet tegenvallen! Ik ben in ieder geval erg blij met de Soul Food. Vandaag ook weer flink wat gespeeld, de combi met de Tone Corset is heerlijk <3

Dankzij wat YouTube filmpjes wat "tips" gezien qua instellingen en het klinkt al een stuk beter. Die sustain blijft heerlijk lang hangen, sound is er echt van vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Dacide schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:04:

Heerlijk pedaaltje. Gebruik 'm nu een jaar. Dit is mijn altijd-aan-pedaaltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hoe gebruiken jullie deze pedaal? Meer als een clean booster? Of echt als overdrive om scheurgeluiden te creëren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Dacide schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:05:
Hoe gebruiken jullie deze pedaal? Meer als een clean booster? Of echt als overdrive om scheurgeluiden te creëren?
Ik als lichte clean boost. Voor overdrive heb ik een OCD kloontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dacide schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:05:
Drive staat net voorbij het midden. Is een vrij clean geluid met een randje. Volume op het midden, geeft een goeie "kick" in de sound. Die potmeter doet net zoals de originele Klon de 9V omzetten naar 18V, geeft dus flink wat headroom aan het geluid.

Staat eigenlijk ook altijd aan bij mij. Tenzij ik de Boss BD-2 gebruik (steeds minder eigenlijk), die staat wat ruiger afgesteld. Voor echt scheuren, kan ik ze ook nog stacken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Drive staat net voorbij het midden. Is een vrij clean geluid met een randje. Volume op het midden, geeft een goeie "kick" in de sound. Die potmeter doet net zoals de originele Klon de 9V omzetten naar 18V, geeft dus flink wat headroom aan het geluid.

Staat eigenlijk ook altijd aan bij mij. Tenzij ik de Boss BD-2 gebruik (steeds minder eigenlijk), die staat wat ruiger afgesteld. Voor echt scheuren, kan ik ze ook nog stacken :P
Gain stacking?

CM Compressor -> JR Archer -> Xotic BB -> Ibanez Tube Screamer -> CM Crush Zone -> EHX Big Muff -> Boss Metal Zone -> amp gain...

En toen smolt het zonnestelsel samen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ramzzz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Gain stacking?

CM Compressor -> JR Archer -> Xotic BB -> Ibanez Tube Screamer -> CM Crush Zone -> EHX Big Muff -> Boss Metal Zone -> amp gain...

En toen smolt het zonnestelsel samen. :+
Daar zorgt de Big Muff alleen al voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Amp gain. Punt.

Maar ja de one-series is vrij veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:44:
Amp gain. Punt.

Maar ja de one-series is vrij veelzijdig.
Eens, dat hebben mijn Blackstars eigenlijk ook al.

Het enige is dat het instellen van meerdere stappen gain op de HT5-R uiteraard met maar 2 kanalen niet gaat zonder boost/OD, en de Soloist domweg als snel te hard gaat voor in de woonkamer. :P

Ik zat de laatste dagen wat te grasduinen naar reviews en promo's over de nieuwe Blackstar Venue Mk. II serie, ik moet zeggen dat dat ook niet verkeerd klinkt, met name de Stage 60 Mk. II... (2x12") :o

Nou heb ik er zelf één, althans de Soloist, die eigenlijk een 60W 1x12" combo-versie is van de Stage 100 (qua features), in tegenstelling tot de Stage 60 die weliswaar 2x12" is, maar minder veelzijdig (volgens mij, qua kanalen). Maar ik gebruik die amper, zoals gezegd... :/

Ik krijg sterk de neiging om die weer te gaan verpatsen, om een compacte(re) stage-ready combo-amp of top/cab-stack te kopen.

De Mk. II-serie heeft power attenuator ingebouwd! :)

Deze al gezien? :+
Afbeeldingslocatie: https://images.musicstore.de/images/0320/blackstar-htv-212-cabinet-blue-limited-edition_1_GIT0041537-000.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 13-10-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ken hem nog niet, interessant! Binnenkort ook eens wat dingen over gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zonet de nieuwe David Gilmour (live in Pompei) gekeken en vooral geluisterd. Dan weet je wel weer even wie de echt grote mannen zijn zeg. Wauw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Net uit Lantaren/Venster, was met mijn zoon naar http://www.lantarenvenste...uwsbrief&utm_medium=email

Fan-tas-tisch!

Het is morgen nog in Amsterdam!

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 15-10-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kan morgen helaas niet maar zeer goede line-up! Sowieso leuk om te luisteren naar een stel nylon gitaristen de de meeste metals eruit spelen op techniek en noten per seconde, waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand morgenavond nog bij Dweezil Zappa in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:21:
Iemand morgenavond nog bij Dweezil Zappa in Utrecht?
Ik zou wel willen, maar helaas... keuzes, keuzes.

Jij wel, begrijp ik? Veel plezier! ;)

Mijn helden van gisteravond:

Lulo Reinhardt (nomen est omen):

https://open.spotify.com/artist/13IJgBgPAKaS6oYBqXLEyx

Marek Pasieczny

https://open.spotify.com/artist/6g1Ks369DYVb5HZ4MS42OX

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 16-10-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ben met een projectje bezig. Heb nog een oude Squier Strat liggen, die behoorlijk verwaarloosd is. Wil eigenlijk kijken wat het nog is, maar dan moet sowieso de brug vervangen worden, die was groen en gebobbeld van de oxidatie :X
Had een vaste brug besteld, maar helaas, het gat van de tremolobrug is veel te groot, dus ik kan de vaste brug niet eens vast maken.
Eerste idee is om heel cheap de eerste benodigde onderdelen te vervangen. Als dan blijkt dat het een prima gitaar is, dan ga ik kijken voor betere onderdelen.

Een lekker goedkope brug gevonden, die volgens mij praktisch hetzelfde is, die Bax ook verkoopt, maar dan voor de helft van de prijs:
https://www.gitaaronderde...remolo-brug-compleet.html

Met de veren die ik heb bewaard en de veren die nieuw meekomen, kan ik dan de boel vastzetten. Evt nog een blokje hout om het echt vast te zetten.

Oud-collega van me, heeft een prima spelende Squier en heeft daar de elementen in gezet die Eric Clapton gebruikt. Dat is best wel gaaf, klinkt ook gelijk zoals Clapton. Wellicht dat het project ook die kant op gaat, maar dan waarschijnlijk met elementen die een meer vintage geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Neem aan dat je wel goed opgelet hebt of je een 2-point of 6-point mount hebt? In geval van Squier zal het 6 point zijn en dus kloppen, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Iemand wel eens een gitaar laten airbrushen? Lijkt me wel leuk om een keertje te laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Vanavond Paul Gilbert en Billy Sheehan wederom live mogen zien met Mr. Big. Awesome!

Maar ja dan sta je daar en komt dit voorbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.satriani.com/G3/2018/G3-2018-Europe-poster.jpg

Needless to say zijn de kaarten nog deze avond gekocht. Niet eens zo zeer voor Joe en John, want die heb ik al heel vaak live mogen zien, maar wel vanwege Uli!! Ben helemaal in mijn nopjes.

Het enige wat het nog beter kon maken is dat Yngwie erbij kon zijn, maar je kunt niet alles hebben.

Ik ga naar een G3 op een supervette locatie (Voormalig klokgebouw van Philips in Eindhoven) 8) _/-\o_ :9~

Overigens kun je je rotzooi wel verkopen na een concert als van vanavond, het heeft geen zin. Hier kun je niet tegenop.
Pagina: 1 ... 6 ... 98 Laatste