Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 16:25
Twee weekjes op vakantie geweest, gitaren erg gemist. Kom ik terug en bij allebei de gitaren lijkt het alsof de snaren deaud zijn. Daarvoor elke dag spelen en nooit een probleem. Herkent iemand dat?
Of is het een gevalletje ‘in de tussentijd gedroomd dat het geluid beter was dan in het echt?’

[ Voor 20% gewijzigd door Vinnocchio op 22-08-2021 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Vinnocchio schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:49:
Twee weekjes op vakantie geweest, gitaren erg gemist. Kom ik terug en bij allebei de gitaren lijkt het alsof de snaren deaud zijn. Daarvoor elke dag spelen en nooit een probleem. Herkent iemand dat?
Of is het een gevalletje ‘in de tussentijd gedroomd dat het geluid beter was dan in het echt?’
Elektrisch? Ik heb na terugkomst van vakantie het ook een keer gehad. Bleek dat ik op het voor mij verkeerde versterkerkanaal zat :F
Dus controleer ook je kabels, settings van gitaar én versterker. Of neem gewoon kortere vakanties :P

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Rizzi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:28:
[...]

Elektrisch? Ik heb na terugkomst van vakantie het ook een keer gehad. Bleek dat ik op het voor mij verkeerde versterkerkanaal zat :F
Dus controleer ook je kabels, settings van gitaar én versterker. Of neem gewoon kortere vakanties :P
Acoustisch. Heb m’n electrische nog niet geprobeerd. Nóg kortere vakantie?? -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dan toch die dingen in het vervolg meenemen in de tent.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Vinnocchio schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 02:32:
[...]

Acoustisch. Heb m’n electrische nog niet geprobeerd. Nóg kortere vakantie?? -O-
Volgende keer een akoestische gitaar meenemen op vakantie? Ik heb er een die (als er ruimte is) altijd meegaat. Gitaar hangt letterlijk samen van plakband en zit onder de deuken en vlekken, maar dat hoort er ook een beetje bij ;)

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vinnocchio schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:49:
Twee weekjes op vakantie geweest, gitaren erg gemist. [...]
Ik heb daar wel een tip voor: Ik heb dit ook altijd (het gemis van m'n/een gitaar) dus ik probeer altijd diverse gitaarwinkels te bezoeken. Altijd erg leuk, ook omdat er eigenlijk altijd leuke gesprekken met zo'n medewerker uit voortkomen. Ik verontschuldig me altijd eerlijk dat ik niks groot kan kopen (want ben daar dan meestal met het vliegtuig), maar koop dan soms wel een strap, plectrum of t-shirt ofzo.

Zo heb ik dit jaar in een gitaarwinkel in Palermo (Sicilië) het merk Goldwood leren kennen. Had er nog nooit van gehoord, maar is een Italiaans merk die hard aan de weg aan het timmeren zijn. Maken erg mooie dingen! Gelukkig kon ik niks kopen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Linkser schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:56:
Voor de mensen die nog in de markt zijn voor de Mustang Micro.
Ik heb een bestelling gedaan bij Thomann.

Beschikbaarheid: Naar verwachting op 13.09.2021 weer leverbaar
Uuuhhhhh…. Oké!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9gxHNIhC4OV1jbLEkd5hGL13mM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOqzFBNHISEuLNlgze2SVgXP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:40
Ook maar besteld dan. Gekozen voor bankoverschrijving in een moment van onoplettendheid, nu moet ik wachten tot ik de factuur krijg en die voldoen denk ik. FML ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Gaaf, dat is snel! Na alle positieve verhalen hier toch ook maar eentje besteld vorige week bij Thomann. Helaas staat bij mijn besteloverzicht nog een levertijd van 2-3 weken. Ben benieuwd!

Heb je de Mustang al geprobeerd? Hoe bevalt het?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Hebben jullie een idee van de verkoopwaarde van een Positive Grid Spark? Ik zit eraan te denken om ‘m te verkopen. Doe er niks mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vinnocchio schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:33:
Hebben jullie een idee van de verkoopwaarde van een Positive Grid Spark? Ik zit eraan te denken om ‘m te verkopen. Doe er niks mee
Op reverb gaan ze voor rond de 200 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:38
Krijg je er geen lekker geluid uit? Ik raak de rest bijna niet meer aan sinds de vonk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
synx6 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Krijg je er geen lekker geluid uit? Ik raak de rest bijna niet meer aan sinds de vonk.
Ja dat wel, echt een fantastische versterker. Niet normaal wat je daar voor een geluid uit krijgt. Het enige is dat ik de laatste maanden alleen nog maar op m’n acoustische gitaren speel. En dat vind ik zo leuk dat ik eigenlijk alles wil verkopen van m’n elektrische zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57
Ik was toevallig afgelopen week vanwege een compleet onnodige GASaanval ernaar aan het kijken. Zag dat er een kortingsactie was dat je hem nieuw voor 210 of 220 ofzo kon kopen. Dus ik dacht leuk, die pik ik op marktplaats op voor 130 ofzo. Ff experimenteren. Maar toen zag ik dat er idd nog gewoon 200 voor gevraagd wordt..

Dus maar ff gepast. Maar mijzelf kennende zal ik nog wel een keer toehappen als ze weer zo'n kortingsactie hebben. En als ik jou was zou ik hem idd voor 200 te koop zetten. Denk dat je er zo vanaf bent!

Klopt het trouwens dat er geen looper op zit?

[ Voor 3% gewijzigd door anie op 23-08-2021 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
anie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Ik was toevallig afgelopen week vanwege een compleet onnodige GASaanval ernaar aan het kijken. Zag dat er een kortingsactie was dat je hem nieuw voor 210 of 220 ofzo kon kopen. Dus ik dacht leuk, die pik ik op marktplaats op voor 130 ofzo. Ff experimenteren. Maar toen zag ik dat er idd nog gewoon 200 voor gevraagd wordt..

Dus maar ff gepast. Maar mijzelf kennende zal ik nog wel een keer toehappen als ze weer zo'n kortingsactie hebben. En als ik jou was zou ik hem idd voor 200 te koop zetten. Denk dat je er zo vanaf bent!

Klopt het trouwens dat er geen looper op zit?
Voor 130€ zul je hem echt niet vinden, tenzij er wat mis mee is denk ik. Ik zou hem voor dat geld niet eens verkopen: mijn mustang micro kost al 100€ en die is echt niet zo veelzijdig als de Spark (duizenden models, effecten, meespelen met YouTube, meespelen met begeleiding, akkoorden vinden bij je favoriete muziek, direct te koppelen aan je PC als je wilt, gebruiken als BT speaker etc).
Er zit alleen geen looper op inderdaad…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
Vinnocchio schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Voor 130€ zul je hem echt niet vinden, tenzij er wat mis mee is denk ik. Ik zou hem voor dat geld niet eens verkopen: mijn mustang micro kost al 100€ en die is echt niet zo veelzijdig als de Spark (duizenden models, effecten, meespelen met YouTube, meespelen met begeleiding, akkoorden vinden bij je favoriete muziek, direct te koppelen aan je PC als je wilt, gebruiken als BT speaker etc).
Nee snap ik hoor, als ik jou was zou ik hem ook voor 200 te koop zetten. Zoals ik al zei, ik was verrast dat ze 2e hands nog voor meer dan 75 procent van de nieuwwaarde gaan. Dat zie je normaal alleen bij limited edition spullen. Ik dacht 50/60% ongeveer wel realistisch, maar zoals gezegd... Dat was een koude kermis.

Alleen vergelijken met een nieuwprijs van een mustang micro is natuurlijk niet fair. Compleet ander product ook.

Als mijn Gas weer terugkomt en de 2e handsmarkt nog steeds zo hoog is dan koop ik hem gewoon nieuw bij zo'n minimaal verschil. Ik heb ook gewoon een Katana 100 MK2 met footswitch, een waza air headphones, tonemaster amp, bassbreaker 15 en nog een kleine fender champion 600. Het was voor mij daarom ook een korte GAS aanval. Al denk ik dat hij leuk zou zijn voor bij mijn bureau thuis aangezien ik veel thuiswerk.

[ Voor 11% gewijzigd door anie op 24-08-2021 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Vinnocchio schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Dit topic is écht niet goed voor mijn GAS :-( Ik heb dus de Fender Mustang Micro in de bestelling staan, maar heb dus gewoon zin in gadgets (en dus nog een te overwegen '59 LP CS).

Is die Spark écht zo goed? Ik heb hier bijv. een VOX AC30, Marshall JCM-2000 en 2 Fender buizen (blues junior en Twin Reverb) staan. Qua effecten vrij beschaafd met een Boss DD-8, Way Huge Overrated Special en Ibanez T9. Is zo'n Spark een goede aanvulling qua geluid, of zijn het vooral de andere features zoals koppelen aan je PC die het meerwaarde geven?
Ander koopargument is voor mij wellicht ook het makkelijk mee kunnen nemen naar vrienden voor een jamsessie. Ik til me altijd een ongeluk met die Fender of Marshall buizenbakken. O-)

What's a cube to you?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Excuses te over...
Feit dat je met ac30+marshall+twin+blues Jr eigenlijk al voor 80% klaar bent.
Maar altijd iets te wensen over houden!

[ Voor 3% gewijzigd door Teleluvr op 24-08-2021 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Rizzi schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Dit topic is écht niet goed voor mijn GAS :-( Ik heb dus de Fender Mustang Micro in de bestelling staan, maar heb dus gewoon zin in gadgets (en dus nog een te overwegen '59 LP CS).

Is die Spark écht zo goed? Ik heb hier bijv. een VOX AC30, Marshall JCM-2000 en 2 Fender buizen (blues junior en Twin Reverb) staan. Qua effecten vrij beschaafd met een Boss DD-8, Way Huge Overrated Special en Ibanez T9. Is zo'n Spark een goede aanvulling qua geluid, of zijn het vooral de andere features zoals koppelen aan je PC die het meerwaarde geven?
Ander koopargument is voor mij wellicht ook het makkelijk mee kunnen nemen naar vrienden voor een jamsessie. Ik til me altijd een ongeluk met die Fender of Marshall buizenbakken. O-)
De models zijn oneindig. Gemaakt door users maar ook bij Positive Grid zitten ze niet stil Laatst is er een Klon Centaur aan toegevoegd. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
Rizzi schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Spark lijkt me vooral leuk voor de gadgets idd. Veel effecten/presets en zou goed moeten klinken (wel vrij bassig wat ik heb gehoord) op laag volume, iets wat bij buizenbakken vaak lastig is. Jamsessie met drummer is hij denk ik niet luid genoeg voor.

Niet om je Gas even qua waarde x4 te doen haha maar als het om sjouwen gaat.. Pak een amp uit de tonemaster reeks. Bijvoorbeeld gewoon de twin reverb, kun je gelijk goed vergelijken met de buizenbroer die jij hebt. Ik was werkelijk verbluft toen ik ze zelf uitprobeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Teleluvr schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:26:
Excuses te over...
Feit dat je met ac30+marshall+twin+blues Jr eigenlijk al voor 80% klaar bent.
Maar altijd iets te wensen over houden!
Dat klopt, met mijn huidige set-up heb ik weinig te wensen over. Nadeel is dat die buizenbakken lekker klinken als de eindtrap aan het werk moet. Voor de JCM 2000 heb ik wel een Weber mini mass, maar het is het net niet. Ik heb daarom vorig jaar een modeling amp gekocht voor laag volume (zie hieronder), maar die staat vooral stof te vangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTzutYh7W02yh8PfYGgeKL8pvCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3U3ldKlnidIo41D1fZ07Glyk.jpg?f=fotoalbum_large
Vinnocchio schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:13:
[...]

De models zijn oneindig. Gemaakt door users maar ook bij Positive Grid zitten ze niet stil Laatst is er een Klon Centaur aan toegevoegd. _/-\o_
Gaaf! Dat zou inderdaad een van de redenen zijn om een Positive Grid Spark te kopen, verschillende settings via een partner-app downloaden.
anie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:54:
[...]

Spark lijkt me vooral leuk voor de gadgets idd. Veel effecten/presets en zou goed moeten klinken (wel vrij bassig wat ik heb gehoord) op laag volume, iets wat bij buizenbakken vaak lastig is. Jamsessie met drummer is hij denk ik niet luid genoeg voor.

Niet om je Gas even qua waarde x4 te doen haha maar als het om sjouwen gaat.. Pak een amp uit de tonemaster reeks. Bijvoorbeeld gewoon de twin reverb, kun je gelijk goed vergelijken met de buizenbroer die jij hebt. Ik was werkelijk verbluft toen ik ze zelf uitprobeerde.
Net wat ik nodig heb, nog meer GAS suggesties haha! Ik moet toch een tripje plannen naar TFOA, wellicht staat daar ook een Tonemaster.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Rizzi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Gaaf, dat is snel! Na alle positieve verhalen hier toch ook maar eentje besteld vorige week bij Thomann. Helaas staat bij mijn besteloverzicht nog een levertijd van 2-3 weken. Ben benieuwd!

Heb je de Mustang al geprobeerd? Hoe bevalt het?
Gisteravond uur de tijd gehad ermee, alle opties doorgenomen.
Gaaf ding dat zeker! merk dat ik soms het idee heb dat het wel helder kan/zou moeten klinken maar met wat settings doorlopen kwam ik tot wat toffe geluiden (zeker voor zo'n klein ding).
Maar mijn bridge pickup moet echt even afgesteld worden, die is soms totaal niet hoorbaar(dat was mijn versterker ook zo), even wat omhoog zetten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 23:12
Guitar pedals zijn niet alleen voor gitaren bedoeld, ja toch.....
YT gaf deze in mijn feed weer, soms kom je wel eens wat leuks tegen.

Ze heeft nog veel meer leuke demo's op haar kanaal.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Een beetje GAS van een ander soort. Hoe verzorgen jullie (de klassiek gitaristen onder ons dan) jullie nagels?

Ik gebruik eigenlijk vooral een hele goedkope Zenner vijl maar die is aan alle kanten niet ideaal. Hij wordt snel bot en na het vijlen zijn mijn nagels best ruw. Voordeel is wel dat die dingen geen drol kosten. (maar ja, ze gaan ook niet lang mee)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 07:51:
Een beetje GAS van een ander soort. Hoe verzorgen jullie (de klassiek gitaristen onder ons dan) jullie nagels?

Ik gebruik eigenlijk vooral een hele goedkope Zenner vijl maar die is aan alle kanten niet ideaal. Hij wordt snel bot en na het vijlen zijn mijn nagels best ruw. Voordeel is wel dat die dingen geen drol kosten. (maar ja, ze gaan ook niet lang mee)
Ik houd links kort, rechts is altijd een soort probleem, ik ben nooit tevreden over hoe snel ze slijten/scheuren/afbreken. :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:44:
[...]

Ik houd links kort, rechts is altijd een soort probleem, ik ben nooit tevreden over hoe snel ze slijten/scheuren/afbreken. :(
Over mijn nagels zelf heb ik weinig te klagen, die zijn sterk en groeien snel. (Dagelijks vijlen dus)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:44:
[...]

Zelfde hier, links zo kort mogelijk. Rechts beetje bijhouden, meestal gewoon met knippertje soms met (hele simpele) vijl.

Dit is overigens de minst rock 'n Roll discussie die je als gitaristen kan hebben. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
anie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Zelfde hier, links zo kort mogelijk. Rechts beetje bijhouden, meestal gewoon met knippertje soms met (hele simpele) vijl.

Dit is overigens de minst rock 'n Roll discussie die je als gitaristen kan hebben. *O*
Hoezo, nagels zijn toch gewoon sexy?

YouTube: Nails: shape, length, care - Ask Tatyana

Nagels links idd gewoon zo kort mogelijk. Rechts zorgvuldig in vorm en dagelijks bijwerken. (Vijlen met een goedkope vijl, polijsten op spijkerbroek gaat nog redelijk maar ik vraag mij af hoe anderen dat doen - het is zo'n belangrijk onderwerp maar je hoort er nooit over)

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:00

McLambo

MTB Junky

Positive Grid Spark besteld en proefles aangevraagd.

Na 10+ jaar geen gitaar aangeraakt te hebben kijken of we de draad weer kunnen oppakken, dit keer onder begeleiding van een leraar 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:56:
Positive Grid Spark besteld en proefles aangevraagd.

Na 10+ jaar geen gitaar aangeraakt te hebben kijken of we de draad weer kunnen oppakken, dit keer onder begeleiding van een leraar 🤞
Nice!

Waar heb je hem besteld? Via hun eigen site, Amazon of ergens anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Grappig, ik heb mijn Spark juist net verkocht 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ankona schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 07:51:

Als professioneel nagelbijter zijn mijn nagels altijd kort... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

anie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Nice!

Waar heb je hem besteld? Via hun eigen site, Amazon of ergens anders?
Via Amazon
Vinnocchio schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:20:
Grappig, ik heb mijn Spark juist net verkocht 😄
Ik hield MP al een tijdje in de gaten, maar het prijsverschil is slechts tientjes met een nieuwe.
Voor dat verschil liever nieuw, en 2 jaar garantie(ahum, consumentenrecht) 8)

Ik was op zoek naar een compact versterkertje met veel mogelijkheden, en heb na een paar avondjes op Youtube een keuze gemaakt tussen de Boss Katana MK2, een Yamaha of de Spark. Met name de interface van de software en bluetooth verbinding sprak mij het meest aan bij de Spark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Via Amazon

[...]

Ik hield MP al een tijdje in de gaten, maar het prijsverschil is slechts tientjes met een nieuwe.

Ik was op zoek naar een compact versterkertje met veel mogelijkheden, en heb na een paar avondjes op Youtube een keuze gemaakt tussen de Boss Katana MK2, een Yamaha of de Spark. Met name de interface van de software en bluetooth verbinding sprak mij het meest aan bij de Spark.
Je hebt helemaal gelijk hoor, toch blij dat ik m goed heb weten te verkopen. Wil al m’n electrische spul verkopen, heb ook m’n mustang micro verkocht. Nou m’n Fender nog. Man man wat daalt dat ding in waarde 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Weet iemand wat dit zilveren apparaat is?
Is dat een headphone amp of een versterker/pedaal/Amp voor de toon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwWe9KBfcDp3taxH7cQwMyDBj8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mOJOuoVIc6Zq3BIH8nArkyRc.png?f=fotoalbum_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
drummachine?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Grootste kans gezien de laptop in beeld is is audio interface/effectpedaal. Lijkt wat op eventide H9 (maar is het niet) maar zal vast wel een ander merk/type zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• belaur
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-09 11:32
Universal Audio Apollo Twin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Held

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Mijn levertijd voor de Micro is versprongen van 2-3 weken naar "Middelmatig snel leverbaar". Spannend :P

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

KnoxNL schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:23:
Mijn levertijd voor de Micro is versprongen van 2-3 weken naar "Middelmatig snel leverbaar". Spannend :P
Middelmatig spannend! ;) Waar heb jij de Micro besteld? Ik heb hem bij Thomann.de besteld en de verwachte levertijd is nog onveranderd half september.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja ook Thomann :)

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik had je dan wel weer kunnen vertellen dat de bassiste waarschijlijk Kinga Glyk is. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• anie
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Via Amazon

[...]

Heb je hem al en zo ja.. bevalt hij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:25
Heb nog een Hughes and Kettner Statesman Dual EL84 combo staan bij mijn ouders, inclusief voetpedaal. Fijne buizenversterker, toch ben ik eens aan het oriënteren of ik er tweedehands iets leuks voor krijg.

Wat zijn tegenwoordig, buiten Marktplaats om, goede kanalen om gear te verkopen? Heb laatste jaren vooral nieuw spul gekocht, maar ook af en toe nog bij Reverb. Nog andere sites? Of eventueel hier geïnteresseerden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Orangelights23 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:55:
Heb nog een Hughes and Kettner Statesman Dual EL84 combo staan bij mijn ouders, inclusief voetpedaal. Fijne buizenversterker, toch ben ik eens aan het oriënteren of ik er tweedehands iets leuks voor krijg.

Wat zijn tegenwoordig, buiten Marktplaats om, goede kanalen om gear te verkopen? Heb laatste jaren vooral nieuw spul gekocht, maar ook af en toe nog bij Reverb. Nog andere sites? Of eventueel hier geïnteresseerden?
Da’s een 30W-bak toch? Die zie ik geregeld voorbij komen, op MP en Reverb.

Naast die 2 kanalen zie ik mensen ook wel handelen op Facebook, daar zijn ook gitaargerelateerde verkoopthreads.

Zoals deze: https://www.facebook.com/groups/587994461313104/?ref=share

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 02-09-2021 19:51 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Vinnocchio
Orangelights23 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:55:

Dat Reverb is soms wel echt heel interessant, heb je daar gewoon 'simpel' spul besteld zoals pedaaltjes enzo of ook wel eens wat lastiger spul zoals gitaren?
Zijn er anderen die ervaring met Reverb hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

Het zal vast aan mij liggen, maar Reverb is mij te duur. Steevast tweedehands pedalen die duurder zijn dan een nieuwe in NL kopen. Ik kijk er niet meer op.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

anie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:16:
[...]

Heb je hem al en zo ja.. bevalt hij?
Ik heb hem al wel, maar zit nog on de doos.
Van het weekend even tijd maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:25
Ramzzz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:49:
[...]

Da’s een 30W-bak toch? Die zie ik geregeld voorbij komen, op MP en Reverb.

Naast die 2 kanalen zie ik mensen ook wel handelen op Facebook, daar zijn ook gitaargerelateerde verkoopthreads.

Zoals deze: https://www.facebook.com/groups/587994461313104/?ref=share
30W idd. Aardig volume, nam hem vroeger vaak mee naar optredens en geluid was eigenlijk al goed genoeg zonder over het geluidssysteem te hoeven. Zal dan Reverb en MP worden aangezien ik een Facebook heb.

@Vinnocchio Vaak wat meer unieker spul, of dingen die lastig te krijgen zijn via de bekende webshops. Ging altijd wel goed daar, heb daar een keer of 3 iets gekocht. Mooiste aankoop is een Strumon Bigsky, ik gebruik die nu tussen mijn gitaren en pc en dat is echt een geweldige pedaal waar geen enkele plugin aan kan tippen.

• Vinnocchio
pinda powerrr schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:21:
Het zal vast aan mij liggen, maar Reverb is mij te duur. Steevast tweedehands pedalen die duurder zijn dan een nieuwe in NL kopen. Ik kijk er niet meer op.
Ik vind juist gitaren veel goedkoper dan hier (er komt wel een enorme bak aan verzendkosten bij) maar ook merken die je hier in Nederland niet of nooit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Vinnocchio schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
[...]

Ik vind juist gitaren veel goedkoper dan hier (er komt wel een enorme bak aan verzendkosten bij) maar ook merken die je hier in Nederland niet of nooit ziet.
Binnen de EU kan het wel interessant zijn maar van buiten de EU reken dan nog op 21% BTW plus invoerrechten.

• Ramzzz
  • Niet online
Vinnocchio schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:04:
[...]

Dat Reverb is soms wel echt heel interessant, heb je daar gewoon 'simpel' spul besteld zoals pedaaltjes enzo of ook wel eens wat lastiger spul zoals gitaren?
Zijn er anderen die ervaring met Reverb hebben?
Ik heb veel ervaringen met reverb, en eigenlijk alleen goede.

@pinda powerrr als de prijs te hoog is moet je het gewoon niet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:42
Ola,

Ik ben op zoek naar een degelijke muurbeugel voor mijn Ibanez Artcore (hollow body). Heeft iemand een goede suggestie? Ik zit al beetje bij bax te neuzen, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Ik heb niet heel veel eisen, behalve dat het stevig moet zijn.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:36:
Ola,

Ik ben op zoek naar een degelijke muurbeugel voor mijn Ibanez Artcore (hollow body). Heeft iemand een goede suggestie? Ik zit al beetje bij bax te neuzen, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Ik heb niet heel veel eisen, behalve dat het stevig moet zijn.
Tja, de beugel is meestal sterk zat, en erop gemaakt, maar wat ‘stevig genoeg’ is, is met name afhankelijk van de schroef/bout/wand waaraan/waarmee de beugel aan de wand hangt… :9

Keus genoeg… https://m.thomann.de/nl/g...Hang%7CWall+Mount+Bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:13
Ik wil eens wat experimenteren met een lagere stemming. En nou zit ik te denken, wat is handiger: eens wat gaan prutsen met een drop D tuning, of gewoonweg de hele gitaar in D stemmen?

Voordeel van de hele gitaar n D stemmen is dat er in feite niks verandert voor je linkerhand. Nadeel is dat de volledige snaarspanning naar beneden gaat, dus opnieuw hals en brug afstemmen (een floyd rose variant), en mogelijk klapperende snaren (zit nu 008 op - misschien te dun voor een D stemming?)

Drop D is dan misschien een alternatief wat minder impact heeft op snaren/brug/hals..?

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:15
Drop D is wel leuk om in te spelen. Killing in the name of van RATM, Black Hole Sun van Soundgarden, Nirvana, dat soort werk. De hele gitaar in D heb ik zelf nog nooit mee gespeeld.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Masch schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:39:
Drop D is wel leuk om in te spelen. Killing in the name of van RATM, Black Hole Sun van Soundgarden, Nirvana, dat soort werk. De hele gitaar in D heb ik zelf nog nooit mee gespeeld.
Everlong! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51

MsD

@LinuxMan
Drop D is super. Hals hoef je je meestal niet echt zorgen over te maken, een Floyd is rotwerk (vind ik) om weer goed te krijgen.
Wel leerzaam.
Ik zou je bijna aanraden een El cheapo vaste brug gitaar te kopen, en dan lekker met verschillende stemmingen uitproberen. CGCFAD rules natuurlijk ook dik.
Ja, soms rammelt er een snaartje een beetje, maar als je veel lager speelt ros je er die distortion op, toch? Niks aan de hand.
. 008 is wel iets dun, maar moet zeker lukken. Eigenlijk is het devies, probeer het uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb mn gitaar vaak in Es getuned.... Dus een half lager dan standaard... Eigenlijk vind ik dat fijner spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 19:06
Ik heb een vraag over soundhole pickups voor akoestische gitaren. Ik heb een looper voor m'n elektrische gitaar, nu wil ik ook de akoestische (western) gebruiken in de looper. Kan ik gewoon een soundhole pickup gebruiken (bijvoorbeeld deze: https://www.thomann.de/in..._schallochtonabnehmer.htm). Is het input niveau dan goed om deze in een elektrische gitaar amp en loop pedaal te gebruiken (Vox vt40+)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Arthur23 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:46:
Ik heb een vraag over soundhole pickups voor akoestische gitaren. Ik heb een looper voor m'n elektrische gitaar, nu wil ik ook de akoestische (western) gebruiken in de looper. Kan ik gewoon een soundhole pickup gebruiken (bijvoorbeeld deze: https://www.thomann.de/in..._schallochtonabnehmer.htm). Is het input niveau dan goed om deze in een elektrische gitaar amp en loop pedaal te gebruiken (Vox vt40+)?
Meestal is een DI wel aan te raden, maar het zou best kunnen dat deze voldoende output geeft.

Ik heb een soundhole pickup die ik erg goed vind, een Seymour Duncan ‘Woody’ humbucking pickup.

https://www.seymourduncan...oduct/woody-hum-canceling

Zeeg goed geluid, stevig volume. Ik heb hem wel voornamelijk met een akoestische versterker gebruikt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 19:06
Bedankt @Ramzzz, ik ga het nog wat verder onderzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Iemand ervaringen met Kytary? Hebben best goeie deals maar twijfel om er voor ruim 1000€ iets te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vinnocchio schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:08:
Iemand ervaringen met Kytary? Hebben best goeie deals maar twijfel om er voor ruim 1000€ iets te bestellen
Ik had er tot nu nog nooit van gehoord. De site ziet er niet al te uitnodigend uit (voor mij, althans) en ik zie geen Thuiswinkel waarborg certificaat o.i.d., dus ik zou er niet snel iets bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51

MsD

Vinnocchio schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:08:
Tja, geen keurmerk in nl. Tricky. Maar een kennis van mij die in Dld woont besteld al jaren hier. Dus, tja...

Misschien met paypal/creditcard betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Ja het leek me ook best shady inderdaad. Toch op trustpilot redelijke reviews. Ze zitten in Praag. Had gehoopt op ervaringen hier, dat vertrouw ik toch wat meer dan op een andere site. Dank voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Even een crosspost uit het Lego topic:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Misschien een beetje ongebruikelijk om te delen, maar dit is iets wat ik vorige week heb 'geschreven', voor de uitvaart van een vrouw die heel veel voor mij heeft betekend. Ik heb het voor mijn familie gespeeld in plaats van het geven van een toespraakje, want voor mij zegt muziek veel meer dan woorden als het gaat om gevoel.

Dropbox mp3'tje

Misschien niet heel complex, ook niet heel lang, maar wel heel treffend. Het heeft mij geholpen met verwerken in ieder geval.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Die lego strat die doet het dan weer totaal niet bij mij. Ik ben dan ook geen LEGO fanaat. Het lijkt te veel op speelgoed wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
michielRB schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:22:
Die lego strat die doet het dan weer totaal niet bij mij. Ik ben dan ook geen LEGO fanaat. Het lijkt te veel op speelgoed wat mij betreft.
Sterker nog.... Het is speelgoed... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rizzi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:29:
[...]

Middelmatig spannend! ;) Waar heb jij de Micro besteld? Ik heb hem bij Thomann.de besteld en de verwachte levertijd is nog onveranderd half september.
Geachte klant,
Ondanks toezegging van de fabrikant, hebben we dit artikel helaas nog niet ontvangen. Uit navraag blijkt dat de huidige verwachting is, dat wij dit waarschijnlijk op de volgende datum krijgen aangeleverd:

Fender Mustang Micro Headphone Amp
Artikelnummer: 510867

Nieuwe afleverdatum: 11.01.22

Onze excuses voor de vertraging van de levering. We baseren onze inschatting van levertijden uitsluitend op informatie die we ontvangen van fabrikanten en distributeurs. We delen levertijden in goed vertrouwen, maar zijn afhankelijk dat de fabrikanten en distributeurs hun geschatte levertijden nakomen. We onderhouden contact met de fabrikanten/distributeurs om een spoedige levering te waarborgen.
Uw bestelling wordt verzonden zodra alle producten op voorraad zijn. U ontvangt dan een verzendbevestiging, inclusief trackinginformatie.

;w ;w ;w ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

KnoxNL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:07:
[...]

Geachte klant,
Ondanks toezegging van de fabrikant, hebben we dit artikel helaas nog niet ontvangen. Uit navraag blijkt dat de huidige verwachting is, dat wij dit waarschijnlijk op de volgende datum krijgen aangeleverd:

Fender Mustang Micro Headphone Amp
Artikelnummer: 510867

Nieuwe afleverdatum: 11.01.22

Onze excuses voor de vertraging van de levering. We baseren onze inschatting van levertijden uitsluitend op informatie die we ontvangen van fabrikanten en distributeurs. We delen levertijden in goed vertrouwen, maar zijn afhankelijk dat de fabrikanten en distributeurs hun geschatte levertijden nakomen. We onderhouden contact met de fabrikanten/distributeurs om een spoedige levering te waarborgen.
Uw bestelling wordt verzonden zodra alle producten op voorraad zijn. U ontvangt dan een verzendbevestiging, inclusief trackinginformatie.

;w ;w ;w ;(
:/ Helaas. Ook ik heb dat bericht vanochtend ontvangen. Helaas kan ik nergens de bestelling via de website annuleren. Via de klantenservice dan maar proberen.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Blaat schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:08:
Misschien een beetje ongebruikelijk om te delen, maar dit is iets wat ik vorige week heb 'geschreven', voor de uitvaart van een vrouw die heel veel voor mij heeft betekend. Ik heb het voor mijn familie gespeeld in plaats van het geven van een toespraakje, want voor mij zegt muziek veel meer dan woorden als het gaat om gevoel.

Dropbox mp3'tje

Misschien niet heel complex, ook niet heel lang, maar wel heel treffend. Het heeft mij geholpen met verwerken in ieder geval.
Mooi! Met name het stukje vanaf 1:14 :)
Mooie manier om iemand op deze manier te eren.

12-snarige gitaar in Drop D met pre-amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rizzi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:34:
[...]

:/ Helaas. Ook ik heb dat bericht vanochtend ontvangen. Helaas kan ik nergens de bestelling via de website annuleren. Via de klantenservice dan maar proberen.
Ik laat hem gewoon staan, ik zie wel. Heb al zo lang niet meer elektrisch gespeeld, en dan komt er volgend jaar een cadeautje waarvan ik niet meer wist dat ik het ooit besteld had :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Gitarist schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:22:
[...]

Mooi! Met name het stukje vanaf 1:14 :)
Mooie manier om iemand op deze manier te eren.

12-snarige gitaar in Drop D met pre-amp?
Dankjewel! :)

Het is gespeeld op een Guild F512 gestemd in Open C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFwgQ4FBIYgRD75zK_LB0sCREuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DmJy5rFOZUxe4BsCZwLI2faq.jpg?f=user_large

Voor opname gebruik ik een matched pair Haun MBC-660 microfoons, die 90 graden ten opzichte van elkaar verticaal op de 12e fret gericht staan. Dat geeft in de praktijk het beste geluid voor mij. Af en toe pielen als ik zelf voorbij de 12e fret moet zijn, maar dat heb ik er wel voor over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z35_eMgbaYj-NWUg44ZbVKZzzdM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/etSefko0MlI1ptSGAOyVoV1Y.jpg?f=user_large (oude foto, had geen zin om een nieuwe te schieten :p )

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vet hoor, @Blaat! Mooie gitaar en mooi opgenomen!

Open C, is dat dan C G C G C E? Heb je daar je gitaar nog apart voor afgesteld?

Is de opname afgespeeld tijdens de dienst of heb je het daar live gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
KnoxNL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:15:
[...]

Ik laat hem gewoon staan, ik zie wel. Heb al zo lang niet meer elektrisch gespeeld, en dan komt er volgend jaar een cadeautje waarvan ik niet meer wist dat ik het ooit besteld had :P
Wow wat een mazzel heb ik dan gehad….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Gitarist schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:05:
Vet hoor, @Blaat! Mooie gitaar en mooi opgenomen!

Open C, is dat dan C G C G C E? Heb je daar je gitaar nog apart voor afgesteld?

Is de opname afgespeeld tijdens de dienst of heb je het daar live gespeeld?
_/-\o_

Correct, dat is inderdaad Open C. Apart afstellen van de gitaar lijkt niet echt te hoeven. Hij klinkt goed in Open C en Drop D (waar ik het meeste mee speel), no adjustment needed.

Deze opname heb ik in mijn studeerkamertje gemaakt, maar ik heb het voor mijn familie wel live gespeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anie
Zonde dat de micro's uitgesteld zijn... Mijn compleet overbodige GAS aankoop is vandaag wel gearriveerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b2vNpRc/IMG-20210908-185139.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:44

Amphiebietje

In de blubber

[kan weg]

[ Voor 97% gewijzigd door Amphiebietje op 08-09-2021 22:12 ]

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
anie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:55:
Zonde dat de micro's uitgesteld zijn... Mijn compleet overbodige GAS aankoop is vandaag wel gearriveerd.

[Afbeelding]
wat is dat toch met die sparks? Toen ik mijn yamaha THR10 II te koop zette (ik heb nu de THR30 II) op marktplaats, kreeg ik maar liefst drie ruilvoorstellen voor een spark

• anie
goddegoddeot schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:51:
[...]

wat is dat toch met die sparks? Toen ik mijn yamaha THR10 II te koop zette (ik heb nu de THR30 II) op marktplaats, kreeg ik maar liefst drie ruilvoorstellen voor een spark
Goede marketing denk ik. Ik word al maandenlang op Instagram getarget met die spark amp.

Nu maar de trekker overgehaald omdat het nogal een safe bet is. Kost 250 nieuw en je krijgt er wel 200 voor terug.

Ik ben zover niet heel erg onder de indruk van het geluid. Wel makkelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
anie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:26:
[...]

Goede marketing denk ik. Ik word al maandenlang op Instagram getarget met die spark amp.

Nu maar de trekker overgehaald omdat het nogal een safe bet is. Kost 250 nieuw en je krijgt er wel 200 voor terug.

Ik ben zover niet heel erg onder de indruk van het geluid. Wel makkelijk in gebruik.
het geluid lijkt me van belang, snap ik die ruil voorstellen beter, die THR's klinken erg goed. De app om te fine tunen is ok, Ik gebruik vooral de fysieke knoppen behalve voor de reverb/echo en modulatie effecten. Bij die twee knoppen is het een gepriegel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:50
Zoals velen heb ik tijdens corona ook weer een oude hobby hervonden. M'n Marshall heb ik laten repareren, m'n Strat wat olie en nieuwe snaren gegeven (allebei in de jaren 90 gekocht).
Ik was vergeten hoe leuk het was...

Aangezien ik nog niet veel kan (long covid) heb ik besloten om eerst m'n theorie maar eens aan te pakken, daar had ik nooit aandacht aan besteed.

Leuk om hier een gitaar draadje te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Cool, veel plezier ermee/ervan en beterschap!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

* Gitarist heeft volgende week voor het eerst sinds begin 2020 weer eens een optredentje!

Niet eens met m’n eigen band, maar ik ben gevraagd door een paar jongeren die op de wekelijkse jamavond komen en waar ik als een soort van coach rondloop om met hun mee te spelen.

Ik heb voor de gelegenheid m’n Pedaltrain Metro 16 (een kleine) heringericht voor de gelegenheid:
  1. Korg Pitch black (tuner)
  2. EHX East river drive (overdrive)
  3. Walrus Audio Slö (reverb)
  4. Walrus Audio Julia v1 (chorus)
Dit is alles wat ik nodig heb, ook wel eens fijn ;) voor m’n band heb ik altijd mijn grote board “nodig” :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

@Jaspervl Leuk zeg! Ik ben ook ooit in de jaren 90 begonnen met gitaar. Destijds een akoestische gitaar gekocht van een vriend die zelf gitaren bouwt.
Al snel een 2e hands Squier strat met Roland JC50 gekocht 'voor weinig' en daar mijn eerste stappen gezet op een electrische gitaar.
Vervolgens 20 jaar niet gespeeld en sinds een klein jaartje weer wat 'aan het pingelen'. De Squier van nieuwe electronica en snaren voorzien, de Roland laten repareren (alle potmeters vervangen). Toch speel ik nu voornamelijk akoestisch. Binnenkort maar weer eens de Squier (en de buren :X )kietelen.
Mijn theorie is wel redelijk voor elkaar. Ik kan noten lezen en weet de basics van muziek structuur. (met 1-4-5 kan je alles spelen ;) )
Sinds ik weer ben gaan spelen heb ik er in ieder geval een gitaar held bij: Joe Bonamassa.... absoluut heerlijk om naar te luisteren, zowel zijn akoestische als elektrische gitaarspel.
YouTube: Joe Bonamassa Live at Carnegie Hall An Acoustic Evening 2017
YouTube: Beth & Joe - I'd Rather Go Blind - Live in Amsterdam

(zo jullie kunnen 2 uur verder... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@michielRB Rather go blind, samen met het hondje van Dirkie - een van de bestere smartlappen.

editL die versie komt niet in de buurt van Erra James

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 12-09-2021 21:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:57:
* Gitarist heeft volgende week voor het eerst sinds begin 2020 weer eens een optredentje!

Niet eens met m’n eigen band, maar ik ben gevraagd door een paar jongeren die op de wekelijkse jamavond komen en waar ik als een soort van coach rondloop om met hun mee te spelen.

Ik heb voor de gelegenheid m’n Pedaltrain Metro 16 (een kleine) heringericht voor de gelegenheid:
  1. Korg Pitch black (tuner)
  2. EHX East river drive (overdrive)
  3. Walrus Audio Slö (reverb)
  4. Walrus Audio Julia v1 (chorus)
Dit is alles wat ik nodig heb, ook wel eens fijn ;) voor m’n band heb ik altijd mijn grote board “nodig” :+
SRV style optreden? Sowieso 80's/90's met die chorus :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:39:
[...]

SRV style optreden? Sowieso 80's/90's met die chorus :)
Haha nee totaal geen SRV. Wel wat 80s.

De setlist tot nu toe:
  1. George Michael - Careless whisper
  2. Nina Simone - Feeling good (met hier en daar een knipoog naar Muse)
  3. Proud Mary (in de Ike & Tina versie)
  4. The Animals - House of the rising sun
  5. Chris Isaak - Wicked game
  6. Summertime (de jazz standard)
Lekker gevarieerd dus ;) ik hou ervan 8)
De drive is bedoeld voor een eventuele solo (nader te bepalen waar ik het mag doen en waar anderen het doen) en voor Proud Mary en Feeling good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Voor Wicked Game heb ik een gitaar met tremolo-arm nodig en daarvoor heb ik in mijn assortiment twee keuzes: m’n Reverend Charger 290 en m’n (Mexicaanse) Fender Strat. De keuze is gevallen op de laatste, vanwege de single coils. Klinkt net iets authentieker. Ik gebruik hem alleen vrij weinig*, maar heb vandaag eindelijk na 15 jaar (het is een 60th anniversary edition) het resterende plastic onder de knoppen weggehaald O-) :o :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AXdO1WnsO2iq8D2D0PsBwCrFhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UwwrLK7YPMrqFxh32j56jZd.jpg?f=fotoalbum_large

Verder viel de hoogte van de brug me nogal op. De gitaar staat altijd in E of lager, met gewone snaren in 0.10 en er zitten gewoon 3 veren in. Is het normaal dat ‘ie zo “hoog” open staat? Het is ook niet dat ik jarenlang belachelijke divebombs erop heb gemaakt ofzo…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1vx_zaOgX9Gv2u-3xM4j-8QhY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1iPa7OY3AyfvS7Gphoj4Vuk.jpg?f=fotoalbum_large

*Er zit een enorme buts in (heb er ooit een cajon op laten vallen) waardoor 'ie eigenlijk niks meer waard is en dat hem dus onverkoopbaar maakt. Dus hou ik hem gewoon. Hij speelt en klinkt verder prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Gitarist op 13-09-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:25:
Voor Wicked Game heb ik een gitaar met tremolo-arm nodig en daarvoor heb ik in mijn assortiment twee keuzes: m’n Reverend Charger 290 en m’n (Mexicaanse) Fender Strat. De keuze is gevallen op de laatste, vanwege de single coils. Klinkt net iets authentieker. Ik gebruik hem alleen vrij weinig*, maar heb vandaag eindelijk na 15 jaar (het is een 60th anniversary edition) het resterende plastic onder de knoppen weggehaald O-) :o :+
[Afbeelding]

Verder viel de hoogte van de brug me nogal op. De gitaar staat altijd in E of lager, met gewone snaren in 0.10 en er zitten gewoon 3 veren in. Is het normaal dat ‘ie zo “hoog” open staat? Het is ook niet dat ik jarenlang belachelijke divebombs erop heb gemaakt ofzo…
[Afbeelding]

*Er zit een enorme buts in (heb er ooit een cajon op laten vallen) waardoor 'ie eigenlijk niks meer waard is en dat hem dus onverkoopbaar maakt. Dus hou ik hem gewoon. Hij speelt en klinkt verder prima.
Afstelling van de tremolo is uiteraard smaakafhankelijk, maar ja hij mag iets vlakker tegen de brug. Normaliter mik je op dat de b snaar bij een volledige pull up een semitoon lager is dan de g snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk net ff te dikke snaren. Ik gebruikte Super Slinky’s 42-9 op mijn Fender player en nooit last dat de brug omhoog kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net te zware snaren voor de veren die erop zitten, denk ik. Je kunt de veren strakker zetten (als het er bijv. 3 zijn, niet ||| maar /|\ bijvoorbeeld), of er veren bij plaatsen.

Het nadeel is dan een minder soepele te bedienen vibrato-arm, maar het houdt de brug wel vlakker tegen de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Gitarist schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:15:
[...]

Haha nee totaal geen SRV. Wel wat 80s.

De setlist tot nu toe:
  1. Summertime (de jazz standard)
Check deze versie van Summertime door Joanne Shaw Taylor:
[YouTube: Joanne Shaw Taylor — Summertime]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vinnocchio schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:36:
[...]

Ik denk net ff te dikke snaren. Ik gebruikte Super Slinky’s 42-9 op mijn Fender player en nooit last dat de brug omhoog kwam
Hmm wow dat had ik niet verwacht. Dacht dat .010's ook wel konden.

Maar ik heb jouw tip opgevolgd en het werkt :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pHd4Sfhe0Cl_KF0h_Dpu0m_9-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wjtjODeWA68xIgW3zg75w2j.jpg?f=fotoalbum_large
michielRB schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:02:
[...]

Check deze versie van Summertime door Joanne Shaw Taylor:
[YouTube: Joanne Shaw Taylor — Summertime]
Haha wat een aparte versie zeg. Wel mooi, maar ik denk dat ik een aantal glazige gezichten ga zien als ik deze versie voorstel :+ (de gezichten zijn bij de "normale" versie al glazig genoeg.
De meesten zijn vrij onervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Apart, die afwijkende hoogte van de 'pickups' in je brugelement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
McLambo schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:56:
Net wat je gewend bent denk ik. Ik heb nooit een Strat gehad zonder deze "staggered pole piece pickups".

Dit is hoe Leo ze ooit ontworpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

McLambo schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:56:
Is geheel standaard, nooit iets aan gedaan.
Pagina: 1 ... 58 ... 98 Laatste