Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

Japie.G

Colour Classic

ZieMaar! schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:54:
Ik weet niet of ik het echt afraad hoor, maar ik denk dat jouw plan wel (nog) beter is :)…
Afraden in de winkel werd ook niet zo hard gedaan, beetje verkeerde woordkeus. Het was meer een advies om als je dan toch de online route wilt gaan bewandelen om eerst een cursus te doen die goed is maar geen geld kost. Puur om het gevoel te pakken te krijgen. Daarna zou je beter moeten kunnen inschatten of het de verdere investering waard is.

Ik denk ook wel dat dat zo is.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Japie.G schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Afraden in de winkel werd ook niet zo hard gedaan, beetje verkeerde woordkeus. Het was meer een advies om als je dan toch de online route wilt gaan bewandelen om eerst een cursus te doen die goed is maar geen geld kost. Puur om het gevoel te pakken te krijgen. Daarna zou je beter moeten kunnen inschatten of het de verdere investering waard is.

Ik denk ook wel dat dat zo is.
Dat denk ik ook. Justin Guitar is prima om een paar standaard akkoorden te leren, zijn oefenschema's (en oefeningen) zijn helder en hebben mij zeker geholpen. Maar ook een paar reallife lessen zijn leuk en heel zinvol (vond ik). Net even goed meekijken naar vingerzettingen, veel strenger qua ritme etc :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zal voor iedereen verschillend zijn wat het best motiveert om door te gaan. Ik denk wel dat, zeker in het begin, niet online maar face-to-face lessen bij een echte human leraar best zijn voordelen heeft om aandacht te hebben voor houding en techniek. (die lessen zijn dan weer wel duur)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:13:
Zal voor iedereen verschillend zijn wat het best motiveert om door te gaan. Ik denk wel dat, zeker in het begin, niet online maar face-to-face lessen bij een echte human leraar best zijn voordelen heeft om aandacht te hebben voor houding en techniek. (die lessen zijn dan weer wel duur)
Klopt, maar wat is duur?

30-40 euro voor een les van 45 minuten lijkt me niet abnormaal.

Wekelijks of tweewekelijks, privéles of met meerdere, heeft allemaal invloed op de prijs.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Klopt, maar wat is duur?

30-40 euro voor een les van 45 minuten lijkt me niet abnormaal.

Wekelijks of tweewekelijks, privéles of met meerdere, heeft allemaal invloed op de prijs.
Klopt, die docent moet het vragen en zal er niet rijk van worden. Maar het is wel even slikken als je het moet betalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Als je geen stemapparaat hebt, kan je ook nog een stemapp op je telefoon zetten. Die zijn best goed te gebruiken.
https://play.google.com/s...in.guitartuna&hl=nl&gl=US
Of als je allergisch bent voor trackers:
https://f-droid.org/en/packages/com.tunerly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09 12:39
michielRB schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:19:
Als je geen stemapparaat hebt, kan je ook nog een stemapp op je telefoon zetten. Die zijn best goed te gebruiken.
https://play.google.com/s...in.guitartuna&hl=nl&gl=US
Of als je allergisch bent voor trackers:
https://f-droid.org/en/packages/com.tunerly/
Tijdje apps gebruikt, sinds mijn vorige trip naar een muziekwinkel de Fender Flash in bezit. Maar dat is echt die twee tientjes dubbel en dwars waard. In een huis waar twee kinderen lopen is het stemmen met dit apparaat 100x beter. Die apps werken op basis van je microfoon en dan moet het echt goed stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
michielRB schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:19:
Als je geen stemapparaat hebt, ....
kun je er gewoon een kopen. Zo duur zijn die dingen niet (al moet je de goedkoopste wel laten liggen, er zitten slechte tussen - zelf ben ik zeer tevreden over de Boss TU-10, kost ca 3 tientjes.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Korg Pitch Clips zijn (bijv.) ook prima. En goedkoop.

Het enige bezwaar dat ik tegen die clip-ons heb is dat de batterij vrij vlot leegloopt, ook als je hem netjes uit zet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2021 13:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die Boss die ik heb doet al bijna 1,5 jaar met de eerste batterij.
Ik heb overigens sinds vorige week ook een Fender FT1, maakt ook een goede indruk. (en zowel de Boss als de Fender zijn geschikt om er ook een bas mee te stemmen)

Neem je bijvoorbeeld een Fazley T-60, dan kost dat je niet veel maar heb je iets wat het best functioneert als vulling voor je prullenbak. (ja die miskoop heb ik ook heel snel afgeschreven)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
@Ramzzz Ik ben geduldig, wacht wel op voldoende voorraad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:09:
Korg Pitch Clips zijn (bijv.) ook prima. En goedkoop.

Het enige bezwaar dat ik tegen die clip-ons heb is dat de batterij vrij vlot leegloopt, ook als je hem netjes uit zet.
Dat komt omdat je ze te weinig gebruikt. Dat krijg je als je vijf stemapparaten hebt :P

Hier op de acoustische een Polytune Clip, pas één keer batterij vervangen. Heb dat ding al vanaf dat die gereleased werd in NL.

In ander nieuws ..... NPD!

MXR Analog Chorus *O*
Zat te loeren naar een Boss CE-2, maar stervensduur. De Waza versie net zo, dus op zoek naar een goede kloon.

Heb ik wat te spelen in mijn vakantie :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Die Polytune Clip is erg fijn ja, #hebikzelfook :+

Die MXR heeft 5 potmeters - benieuwd hoe je de CE-2 sound daarmee bereikt. :P

[ Voor 44% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:56:
Goeie keuzes! d:)b

Zit er een stemapparaat als optie op de versterker? Dat ga je nog wel nodig hebben.

Alhoewel een goed afgestelde Telecaster nauwelijks ontstemt.

Stemapparaat is noodzaak, geen luxe. ;)
Een stemapparaat is altijd een mooi (en in de meeste gevallen betaalbaar) cadeau-idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:50:
Die Polytune Clip is erg fijn ja, #hebikzelfook :+

Ik zoek wel een YouTube filmpje op met een side-by-side comparison :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Ik zoek wel een YouTube filmpje op met een side-by-side comparison :+
Ik bedoel, de CE-2 heeft er maar 2... :+

Verder denk ik dat ik qua chorussen wel gebeiteld zit. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Gitarist schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Een stemapparaat is altijd een mooi (en in de meeste gevallen betaalbaar) cadeau-idee ;)
Het is in elk geval aan te raden om vanaf het begin altijd (ik bedoel ALTIJD) op een goed gestemd instrument te spelen.
In het begin til je daar mogelijk niet zo zwaar aan, maar als je een goed gestemd instrument gewend bent hoor je vrij snel als het instrument niet op toon is (of je dat op gehoor goed kunt stemmen is een tweede maar dat je opmerkt dat het gestemd moet worden is al heel handig)

Ben je gewend op op valse instrumenten te spelen dan train je misschien je motoriek maar niet je gehoor.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Het is in elk geval aan te raden om vanaf het begin altijd (ik bedoel ALTIJD) op een goed gestemd instrument te spelen.
In het begin til je daar mogelijk niet zo zwaar aan, maar als je een goed gestemd instrument gewend bent hoor je vrij snel als het instrument niet op toon is (of je dat op gehoor goed kunt stemmen is een tweede maar dat je opmerkt dat het gestemd moet worden is al heel handig)

Ben je gewend op op valse instrumenten te spelen dan train je misschien je motoriek maar niet je gehoor.
Dat is helemaal waar, maar je zou eerst een (gratis) stem-app kunnen downloaden en wachten tot de eerstvolgende gelegenheid en dan een degelijk stemapparaat kopen/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Gitarist schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Dat is helemaal waar, maar je zou eerst een (gratis) stem-app kunnen downloaden en wachten tot de eerstvolgende gelegenheid en dan een degelijk stemapparaat kopen/krijgen.
Ik gebruik deze nog wel eens: https://play.google.com/s....panotuner&hl=en_US&gl=US

Hangt er wel een beetje vanaf hoe goed de microfoon van je mobieltje is en hoe het niveau van het omgevingsgeluid is.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:46
Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:35:
[...]

De gitaar is toch altijd iets out of tune ergens op de nek 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TLer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:24:
[...]

De gitaar is toch altijd iets out of tune ergens op de nek 😇
Goed afgesteld komt dat zo goed als niet voor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:50:

https://www.thegearpage.n...e-2.1078677/post-13058019

I have both the CE-2 and MXR Analog Chorus.

Get the MXR for the Level control. I did extensive A/B testing to get the MXR to sound exactly like my favorite CE-2 setting.

Try this!

BOSS CE-2 emulation for MXR234 Analog Chorus

Settings are in "o'clock"

LOW = 1:00
HIGH = 3:00
RATE = 10:15
DEPTH = 2:00
LEVEL = 3:00 (Full CE-2 stock)

I prefer running the LEVEL lower at around 10:30, sometimes a little more. The only reason I don't use the CE-2 is due to the level of the chorus mixed in with my original tone. The MXR M234 to my ears nails it with the above settings and I have control over the mix.

Er is altijd iemand die het al eens geprobeerd heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
pinda powerrr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Goed afgesteld komt dat zo goed als niet voor....
Oh jawel, elke gitaar is over de hele hals ontstemd in meer of mindere mate. Ook al is hij goed geïntoneerd. Om dat te compenseren zijn er gitaren zoals deze.

Overigens is je gitaar goed stemmen voor elk gebruik heel belangrijk inderdaad, zo hoor je of je de snaren goed fret. Je 'went' aan het geluid van een Amin, zelfs als je compleet toondoof bent zoals ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik heb nog een oude gitaarversterker staan die weg moet voor we gaan verhuizen (geen zin om mee te zeulen). Kan ik er iemand hier,op tweakers, voor een mooi prijsje of een leuke ruil blij mee maken? Of is dit 'antieke troep'?
De versterker bromt, één channel doet het volgens mij niet goed en je moet met een combinatie van het pedaal en de knoppen op de versterker één of meerdere channels aan/uit zetten. Ik speel zelf niet (bijna niet) elektrisch dus weet niet hoe makkelijk deze euveltjes zijn te verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUsc-Hrh47fgxyyn-R1itb8L66Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLl7pV7tEByYc2g2gczHYYnx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-NHWgoRGITy84YK_AN1CyRut6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhvkZG5DvrIYuqA5l9SnxwpN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1upbqidRDT44IAe4rpSEQ-G-upY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWRZ8116JywieafUILClmSL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQsbwhKynVOmgiO4kinlXdIC3aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UD69T4bPiOq3QyPyYWXKosaq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nilltris schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:50:
Ik heb nog een oude gitaarversterker staan die weg moet voor we gaan verhuizen (geen zin om mee te zeulen). Kan ik er iemand voor een mooi prijsje of een leuke ruil blij mee maken? Of is dit 'antieke troep'?
https://dirkwitte.nl/coll...-footswitch-and-donor-amp

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
Haha sorry, ik bedoelde: kan ik er iemand hier, op tweakers, blij mee maken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Nilltris schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Haha sorry, ik bedoelde: kan ik er iemand hier, op tweakers, blij mee maken? ;)
Het was ook bedoeld als: ja hoor, is best nog wel in trek / iets waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Probeer het op V&A (en verwijs ernaar), in dit topic is dit officieel niet de bedoeling…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
Ramzzz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:14:
Probeer het op V&A (en verwijs ernaar), in dit topic is dit officieel niet de bedoeling…
Excuses, zal ik doen!
https://tweakers.net/aanb...t65-gitaarversterker.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
In de uitverkoop bij Bax, kon hem niet laten liggen want 80s verantwoord (semi-reissue van de RD727 in 5-snaar) en ik had een nieuwe goedkope podiumbas nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcDLmOo-8JUtn6mKdgOR4bcs6Hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPO211wIdQKqpyQ16XZC2ZC7.jpg?f=fotoalbum_large

Parelwit spuiten, setje EMG's er in en gááán!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31

MsD

Ik heb nog een oude gitaarversterker staan die weg moet voor we gaan verhuizen (geen zin om mee te zeulen). Kan ik er iemand hier,op tweakers, voor een mooi prijsje of een leuke ruil blij mee maken? Of is dit 'antieke troep'?
De versterker bromt, één channel doet het volgens mij niet goed en je moet met een combinatie van het pedaal en de knoppen op de versterker één of meerdere channels aan/uit zetten. Ik speel zelf niet (bijna niet) elektrisch dus weet niet hoe makkelijk deze euveltjes zijn te verhelpen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat hangt natuurlijk af van:
-Waar woont @Nilltris
Wat wil je ervoor hebben?
-wat vind jij een goede ruil?

Op zich is LC spul wel leuk. Al is dit een vage Smarvo lijn (dacht ik...) die net wat minder boeiend is.

Ik ben vooral dol op de Pershing. 200 watt beuk beest, onverwoestbaar. In combi met de bijhorende cabs blaas ik op standje 2 mijn oren aan gort. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb een klein jaar geleden mijn versterker-met-dikke-brom laten repareren in Ijmuiden. Voor 75 euro zijn alle capacitors vervangen en de versterker is weer perfect (had 20 jaar in een vochtige garage gestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mijn versterker heeft ook een dikke brom als ik hem op een ongeaard stopcontact aansluit. Geaard geen probleem. Misschien eens proberen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:27:
Mijn versterker heeft ook een dikke brom als ik hem op een ongeaard stopcontact aansluit. Geaard geen probleem. Misschien eens proberen.
Ground loop ga je niet oplossen met nieuwe caps
Ground loop los je op door het spul aan te sluiten zoals bedoeld: op een geaard stopcontact

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Eigenlijk vorig jaar al willen doen maar toen ivm het niet krijgen van een vast contract niet gedaan.
Nu dus wel gedaan: nieuwe GR Bass Aerotech cabinet gekocht.
In eerste instantie echter was de tolex los op verschillende plaatsen.
Contact opgenomen met de fabriek en die hebben meteen geregeld dat die om werd geruild.
Voor de prijs mag zulke service ook wel...

Bovenkant wat losgelaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRWPHjraZFp4j7X56fuc9nqE3aU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DW9NcMz2vTZeplb6gzi1DKh.jpg?f=fotoalbum_medium
In de basreflexruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgoE2ADwCxTVQWFBJ202JaVvvyc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0aAXipdq45rpJ38qAuNf50c.jpg?f=fotoalbum_medium

De nieuwe met versterker en al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beNMpM-vvHGuABoVaWFeLIZWYU4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T72N2ZMqfIJkRhqdmJQk7e6g.jpg?f=fotoalbum_medium

Wel blij mee. Ipv 40 kg moeten tillen is het nu nog maar 15 kg en het geluid is er niet minder om.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zijn er hier mensen die meegedaan hebben met de Rocksmith Plus beta? Zie er geen apart topic over. Ben benieuwd naar de meningen.

Recent m'n gitaar weer eens afgestoft (PRS SE Billy Martin edition) en heb een hoop plezier gehad met Rocksmith 2014. Was erg blij om te zien dat Rocksmith Plus in vergevorderd stadium is :) Mooie timing! Het gaat wel een subscription based iets worden, maar dat wil ik graag proberen als het goed in elkaar zit. Gitaarles is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Kirk Hammett “naar” Gibson. Verrassende move wat mij betreft. Ik associeer Gibson op de een of andere manier niet met het soort muziek dat Kirk/Metallica maakt, of andersom.

YouTube: Gibson Welcomes Kirk Hammett To The Gibson Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitarist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:23:
Kirk Hammett “naar” Gibson. Verrassende move wat mij betreft. Ik associeer Gibson op de een of andere manier niet met het soort muziek dat Kirk/Metallica maakt, of andersom.

Dave Mustaine van Megadeth is ook al een paar maanden endorser van Gibson. En deze week ben ik er pas achter gekomen dat Gibson ook Mesa Boogie in handen heeft.

En met de Flying-V, SG, en de Les Paul is Gibson altijd al vertegenwoordigd geweest in de metal. Kijk maar eens Metallica foto's uit de begintijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxZyyghg9lNTRp0p-HikVFlGBrg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UABbYV9EMhCnr5QyBueSkXm5.jpg?f=user_large
Hetfield op een Flying-V. Mustaine op een BC Rich Warlock (zo te zien).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ach, na die Peter Green Les Paul was het maar een kleine stap.

Endorsements zijn soms blijvend, soms niet. De stap van John Mayer van Fender naar PRS was er ook zoeen.

Ik lig er niet wakker van.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 30-07-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Disclaimer: ik weet dat er legio voorbeelden zijn van metalgitaristen die op Gibson spelen of hebben gespeeld, maar ik vind dit een bijzondere move want metal+Gibson is niet mijn nummer 1 associatie. Dat van Dave Mustaine had ik gemist.

En ik lig er ook zeker niet wakker van, maar vond het wel een leuk nieuwtje voor hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

It's all about the money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Eigenlijk nooit zoveel over nagedacht wat voor een snaren ik op mijn gitaar heb zitten. Ik las echter net iets over snaren met coating. Beschrijving lijkt mij ideaal, veel minder snel roest op die dingen. Zeker voor iemand die structureel slordig is met schoonmaken/onderhoud een uitkomst.
Vreemde is alleen dat het aanbod van zoiets ideaal enorm achterblijft bij het aanbod aan roestende snaren. Zou dat dan toch een reden hebben?

Kortom, heeft iemand hier ervaring mee?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:29:
Eigenlijk nooit zoveel over nagedacht wat voor een snaren ik op mijn gitaar heb zitten. Ik las echter net iets over snaren met coating. Beschrijving lijkt mij ideaal, veel minder snel roest op die dingen. Zeker voor iemand die structureel slordig is met schoonmaken/onderhoud een uitkomst.
Vreemde is alleen dat het aanbod van zoiets ideaal enorm achterblijft bij het aanbod aan roestende snaren. Zou dat dan toch een reden hebben?

Zo lang als ik gitaar speel, speel ik op D'Addario EXL-snaren, en ik heb er nog nooit roest op gehad.

En ik speel wel eens lang niet op een gitaar, en ben bepaald geen poetser. Onderhoud is wat mij betreft: gitaar spelen, en de meeste in hun koffer opbergen na gebruik.

Ik hoor/lees wel eens verhalen over (extreme) zweethanden, met alle (roestige) gevolgen van dien - daar heb ik bepaald geen last van.

Er zijn gecoate snaren, o.a. van Elixir, (Nanoweb o.i.d.) en die hebben een goede reputatie.

Wat mij betreft zijn ze vooral heel duur, het voegt voort mij niets toe.

Zeer persoonlijk dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ikzelf heb net als @Ramzzz eigenlijk nooit roest op m'n snaren, alleen heb ik wel de gewoonte mijn snaren nar het spelen even af te nemen met een oude theedoek. En daarnaast krijgen mijn snaren niet de kans om dof te gaan klinken, want dan zijn ze vaak al vervangen voor nieuwe ;)

Ik denk dat ik maar 1-2x per jaar snaren vervang.

Ik speel overigens altijd op een "gewoon" setje d'Addario .010's (en op een van m'n gitaren heb ik flatwounds) en op akoestisch de bronze .012.

Heb ooit één keer Elixirs gekocht, maar merkte daar weinig verschil mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 03-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Dave Mustaine van Megadeth is ook al een paar maanden endorser van Gibson. En deze week ben ik er pas achter gekomen dat Gibson ook Mesa Boogie in handen heeft.

En met de Flying-V, SG, en de Les Paul is Gibson altijd al vertegenwoordigd geweest in de metal. Kijk maar eens Metallica foto's uit de begintijd.

[Afbeelding]
Hetfield op een Flying-V. Mustaine op een BC Rich Warlock (zo te zien).
Dave lijkt mij eerder op een BC Rich Bich te spelen. Dat qua kleurstelling van de body en vorm.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linkser
NGD!

Onverwachts met een GS mini Rosewood naar huis gegaan! De wens om akoestisch te spelen werd steeds groter, hoe vaker ik er eentje in mijn handen had. Nog wel zwaar getwijfeld tussen deze en de Academy 12e, uiteindelijk voor de GS mini gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xYAUtUkpl6awvb4KJhfzuHTIjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnMpGq8Dofm8eq1OupWqefKu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
In de winkel ook nog een 214CE-Koa in mijn handen gehad… en man wat een ding was dat zeg! Kreeg het alleen echt niet recht in mijn hoofd dat ik nu al een gitaar van 1800€ waard ben…

Whislist dingetje, misschien volgend jaar 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:34:
In de winkel ook nog een 214CE-Koa in mijn handen gehad… en man wat een ding was dat zeg! Kreeg het alleen echt niet recht in mijn hoofd dat ik nu al een gitaar van 1800€ waard ben…

Whislist dingetje, misschien volgend jaar 😂
Tuurlijk wel! L'Oréal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Linkser schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:19:
NGD!

Onverwachts met een GS mini Rosewood naar huis gegaan! De wens om akoestisch te spelen werd steeds groter, hoe vaker ik er eentje in mijn handen had. Nog wel zwaar getwijfeld tussen deze en de Academy 12e, uiteindelijk voor de GS mini gegaan.

[Afbeelding]
Taylor is fantastisch, welcome to the family! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:56

Dhrax

Prog Lord

Hij speelt al vanaf begin jaren 80 op Gibsons, veelal V's. Binnen de metal scene zijn Les Pauls sowieso veel gebruikt, met name door de vette tone en de uitstekende down tune eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dhrax schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Hij speelt al vanaf begin jaren 80 op Gibsons, veelal V's. Binnen de metal scene zijn Les Pauls sowieso veel gebruikt, met name door de vette tone en de uitstekende down tune eigenschappen.
Dat weet ik, maar ik ken hem vooral van zijn tijd op ESP's en daarom associeer ik hem daar vnl. mee en vind ik het verrassend dat hij nu weer bij Gibson zit.
En natuurlijk wordt er in de metalscene veel op Gibsons gespeeld, maar ik denk bij metal tóch iets eerder aan Ibanez. Maar dat is dus geheel persoonlijk (waarschijnlijk een gebrek aan kennis bij mij omdat ik zelf niks/weinig met metal heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Gitarist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

Dat weet ik, maar ik ken hem vooral van zijn tijd op ESP's en daarom associeer ik hem daar vnl. mee en vind ik het verrassend dat hij nu weer bij Gibson zit.
En natuurlijk wordt er in de metalscene veel op Gibsons gespeeld, maar ik denk bij metal tóch iets eerder aan Ibanez. Maar dat is dus geheel persoonlijk (waarschijnlijk een gebrek aan kennis bij mij omdat ik zelf niks/weinig met metal heb)
Ik heb ook niets met metal maar wel een LP. Maakt misschien gewoon geen zak uit, zeker niet bij metal waar ze met veel distortion, gain en overdrive door elkaar iedere vorm van klank toch wel verkrachten. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Na jarenlang kwijlend te kijken naar gitaristen, ga ik eindelijk ook zelf beginnen. Totale beginner, 40 jaar oud, dus ik maak mezelf geen illusies :)

Ik wil graag les volgen, maar voorafgaand aan dat, wil ik zelf thuis de absolute basics onder de knie krijgen.
Beetje rond gekeken en https://www.justinguitar.com/ lijkt me wel een relaxte manier om dat te doen. Meningen hierover?

Tevens nog aanschaf gitaar en amp. Ik kan een Charvel Pro-Mod overnemen van een kennis. Is dat leuk voor een beginner....of wellicht overkill? Die dingen houden goed waarde begrijp ik, dus ik koop liever een "mid level" 2e handse dan een nieuwe instapper.....houd ook wel van goed spul...verkoopt ook beter als t niets wordt :)

Suggesties? Thanks alvast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 04-08-2021 22:44 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Die Charvel Pro-Mod ken ik niet maar over het algemeen zou ik als je het kan trekken iets hoger gaan zitten dan de absolute beginners/budget modellen.
Niet zozeer omdat je het waard bent of niet. Je krijgt voorlopig uit geen enkel model fatsoenlijk geluid... :+ Echter bij de echte goedkope modellen is vaak overal op bezuinigd (niet altijd, er zitten pareltjes tussen). Dus ook op bijvoorbeeld de stemmechanieken die minder lekker werken, de frets die minder glad afgewerkt zijn etc. Gewoon die kleine dingetjes waar je je langer aan ergert dan dat je de pijn in je portemonnee voelt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ankona schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:49:
Die Charvel Pro-Mod ken ik niet maar over het algemeen zou ik als je het kan trekken iets hoger gaan zitten dan de absolute beginners/budget modellen.
Niet zozeer omdat je het waard bent of niet. Je krijgt voorlopig uit geen enkel model fatsoenlijk geluid... :+ Echter bij de echte goedkope modellen is vaak overal op bezuinigd (niet altijd, er zitten pareltjes tussen). Dus ook op bijvoorbeeld de stemmechanieken die minder lekker werken, de frets die minder glad afgewerkt zijn etc. Gewoon die kleine dingetjes waar je je langer aan ergert dan dat je de pijn in je portemonnee voelt.
Ik ga zeker niet voor de budget rommel, dat kan inderdaad demotiverend werken. Restwaarde is meestal ook 0, dat schiet ook niet op....

Die Charvel lijkt op deze, maar dan wel 4 jaar oud: https://www.bax-shop.nl/e...k24-hh-2pt-cm-gloss-black
Nieuwprijs was 4 jaar geleden ook rond de €1000. Meer dan een leuke instapper zegt hij, dus dat geloof ik dan ook maar :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 04-08-2021 23:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Justinguitar is prima. Ik vind dat hij de praktijk van akkoorden pakken goed uitlegt en hij geeft goede handvatten om gestructureerd te oefenen. Ik zou overigens niet te lang wachten met les, want de kans dat je dingen af moet leren is ook aanwezig, maar als start lijkt het me echt dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 17:03
Zelf ook op latere leeftijd begonnen met gitaarspelen. Justinguitar is een hele fijne methode, vooral zijn structuur die hij in de beginner lessen mee geeft is heel erg fijn en leerzaam.

Momenteel speel ik al een tijd (+-1,5 jaar) met de app Yousician, nadat ik ook een elektrische gitaar ging spelen. Dit bevalt mij ook heel goed, ook al omdat je dan ook altijd een 'backing track' hebt, dat klinkt weer wat leuker :)

En neem de tips van Justin ter harte, liever dagelijks 5 minuten, dan een wekelijkse sessie van 2 uur. Ik probeer zelf minimaal 4 keer per week 20 minuten te spelen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

De V en Explorer, en in iets mindere mate de SG zijn door hun vorm al vroeg veelgebruikt in de metal. Al die ESP modelletjes van Hetfield zijn gewoon Explorer klonen. Maar wellicht is dit een generatieding ;) Tony Iommi op een SG en Zakk Wylde bij Ozzy met een LP is al even geleden natuurlijk.

Zeker. Ik vind het top. Ik speel sinds een paar jaar liefst op Elixer Nanoweb. Primair omdat mijn linkerhand dan makkelijker speelt, die snaren glijden beter, zonder hulpmiddeltjes. Ik heb daarvoor jaren zitten rommelen met fastfret en lappen lemonoil, waar je steeds meer van nodig hebt om een beetje over de snaren te glijden want als het opdroogt wordt het stroef. Van roestende snaren had ik overigens nooit last dus voor de langere levensduur doe ik het zelf niet.

Ik had er 20 jaar geleden wel eens op gespeeld maar toen waren die coatings waardeloos, dan hingen na 3 oefensessies de rafels eraan, maar dat is dus niet meer zo. Een jaar of 10 geleden kocht ik 2e hands een Gretsch Hotrod waar Polywebs op zitten, die zitten er nog steeds op, qua toon wel toe aan vervanging maar voelen nog steeds smooth. Nou gebruik ik dat ding alleen thuis en maar af en toe dus dat slijt minder maar toen ben ik ze ook weer eens op andere gitaren gaan gebruiken en toen kwam ik qua feel en sound uiteindelijk bij de Nanowebs uit, zijn iets minder silky qua feel maar hebben een meer normale toon. Die polywebs klinken door de zwaardere coating net een tikkie smoother, prima op een Gretsch, niet ideaal als je een snijdende blackmetalpunk sound zoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Jheroun schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

De V en Explorer, en in iets mindere mate de SG zijn door hun vorm al vroeg veelgebruikt in de metal. Al die ESP modelletjes van Hetfield zijn gewoon Explorer klonen. Maar wellicht is dit een generatieding ;) Tony Iommi op een SG en Zakk Wylde bij Ozzy met een LP is al even geleden natuurlijk.
[...]
Ik heb in een eerdere post al erkend dat ik weet dat er legio metalgitaristen zijn die op een Gibson spelen of hebben gespeeld en ik heb ook zelf vrij veel geluisterd naar Black Sabbath etc., maar op de een of andere manier associeer ik nu het muziekgenre metal eerder met 7-snarige Ibanezsen met 24 frets dan met Gibson. Dus dat ligt geheel aan mij.

Weet niet of het een generatieding is. Ik ben van '84, maar heb veel meer met 70's rock (of metal, hoe je wilt) dan met de metal uit de jaren '80/'90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Gitarist Ik luister niet naar zevensnarige djentachtigen, maar die hoek is wel populair dus ik snap de associatie :) Metal is voor mij begonnen met jaren '80 en '90 thrash, daar zijn het meestal gewoon zes snaren en een hoop V en Explorerachtigen. Daarna werd het voor mij meer en meer blackmetal, waar LesPauls veelvertegenwoordigd zijn.

Ik heb zelf overigens vanalles, ook een Gibson V maar de rest heeft scherpere punten (Dean, Jackson, ESP). Behalve de Gretsch dan, en de akoestischen, en de ukelele _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Mooody schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Ik ga zeker niet voor de budget rommel, dat kan inderdaad demotiverend werken. Restwaarde is meestal ook 0, dat schiet ook niet op....

Die Charvel lijkt op deze, maar dan wel 4 jaar oud: https://www.bax-shop.nl/e...k24-hh-2pt-cm-gloss-black
Nieuwprijs was 4 jaar geleden ook rond de €1000. Meer dan een leuke instapper zegt hij, dus dat geloof ik dan ook maar :)
Charvelle promod is prima. Wat betreft het in tune houden is de tremolo voor een beginner misschien een nadeel, maar je valt je er zeker geen buil aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Voor mij wil horen worstelen met het leren van Question van de Moody Blues. :')

Dropbox MP3'tje

Dit is hoe het hoort:

Ik heb nog best een weg te gaan. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kan niet luisteren nu helaas (Dropbox is afgeschermd hier)...

Doordat mijn leraar vakantie heeft en ik niet en ik eigenlijk een beetje wil improviseren, ben ik de Blues Lead les van Justin aan 't volgen. Heel simpel eigenlijk, maar geeft mij echt goede handvatten en hij heeft fijne loopjes om op mee te spelen!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 16:25
Als je denkt alles gezien te hebben op het gebied van acoustische gitaren…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An4q7hFFkOEvdNG5tU2cEE4Dz2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcVBo9yDXH7OMmwjBK7bsSjS.jpg?f=fotoalbum_large
https://boxwoodguitar.com/

• KnoxNL
Blaat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:05:
Voor mij wil horen worstelen met het leren van Question van de Moody Blues. :')

Dropbox MP3'tje

Dit is hoe het hoort:
[YouTube: Moody Blues - Question (1970)]

Ik heb nog best een weg te gaan. :P
Klinkt al lekker toch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Vinnocchio schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:15:
[Afbeelding]
Past mooi naast een Bo Diddley Gretsch, toch? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXySGi4_eqP_mDlF3TKuddGV8vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20e8n6nusR2sMJCQgkg28uRz.jpg?f=fotoalbum_large

• Vinnocchio
Jheroun schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Past mooi naast een Bo Diddley Gretsch, toch? :P

[Afbeelding]
Absoluut! Al zal die een stuk handzamer zijn dan die holle doos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Dat is toch de eerste ontwikkeling van de moderne gitaar geweest?
Wikipedia: Cigar box guitar

• Vinnocchio
Inderdaad! Al heb ik nog nooit zo’n grote sigarendoos gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik kwam deze tegen op YT:

Mijn favoriete solo is die van Rick. Kan niet precies uitleggen waarom, maar hij "past", voor mijn oren, het beste bij de solo track.
Welke is jullie favo solo?

[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 13-08-2021 14:07 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
@#&#@@#$ Weekend, week vrij.... Dus snaren vervangen en lekker spelen. Stemmechaniek van de LP naar zijn grootje. (zit een brakke stem automaat op waar ik toch al nooit vrienden mee geworden ben - nu is dat ding dus niet meer te stemmen.)
Hopelijk is dit snel op te lossen, tot die tijd de strat van de kinderen maar afpakken

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:33:
@#&#@@#$ Weekend, week vrij.... Dus snaren vervangen en lekker spelen. Stemmechaniek van de LP naar zijn grootje. (zit een brakke stem automaat op waar ik toch al nooit vrienden mee geworden ben - nu is dat ding dus niet meer te stemmen.)
Hopelijk is dit snel op te lossen, tot die tijd de strat van de kinderen maar afpakken
De Min-ETuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:54

Zorro

Z

Ankona schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:33:
Je bedoelt eigenlijk dat je nu een uitstekend argument hebt om duidelijk te maken dat één gitaar eigenlijk geen gitaar is en je dringend een nieuwe nodig hebt *O*

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zorro schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Je bedoelt eigenlijk dat je nu een uitstekend argument hebt om duidelijk te maken dat één gitaar eigenlijk geen gitaar is en je dringend een nieuwe nodig hebt *O*
Dat is niet helemaal het punt... er staan hier 9 gitaren (plus een ukelele)

Maar idd, ik mis nu wel back- up

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57
Ankona schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:49:
[...]

Dat is niet helemaal het punt... er staan hier 9 gitaren (plus een ukelele)

Maar idd, ik mis nu wel back- up
Ja tuners vervangen is ook zoiets.. Mss beter maar eens kijken of zo'n custom shop echt beter is. 😁😉🤙

Zonder onzin, setje grovers ging er prima op ter vervanging van mijn G force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-09 19:11
Hoi mede-tweakers, leuk om te zien dat hier ook een gitaar-topic is.

Ik sta op het punt om het "kroonjuweel" uit mijn collectie te verkopen, een Gibson Flying V Gothic limited Edition. Maar heb toch een beetje koud watervrees dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb de gitaar al sinds 2001 en heb deze destijds nieuw bij de importeur gekocht. In die periode was ik super enthousiast met spelen (zo'n gitaar koop je ook niet zomaar), maar op een gegeven moment ben ik eruit gegroeid. De afgelopen jaren heeft de gitaar netjes in zijn harde koffer op zolder gestaan, maar doe er nu al zo lang niets meer mee dat het gewoon zonde is.

Zoals gezegd wil ik de gitaar nu te koop zetten. Maar via welk platform en voor welke prijs..? Hebben jullie tips voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Getest schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:31:
Hoi mede-tweakers, leuk om te zien dat hier ook een gitaar-topic is.

Ik sta op het punt om het "kroonjuweel" uit mijn collectie te verkopen, een Gibson Flying V Gothic limited Edition. Maar heb toch een beetje koud watervrees dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb de gitaar al sinds 2001 en heb deze destijds nieuw bij de importeur gekocht. In die periode was ik super enthousiast met spelen (zo'n gitaar koop je ook niet zomaar), maar op een gegeven moment ben ik eruit gegroeid. De afgelopen jaren heeft de gitaar netjes in zijn harde koffer op zolder gestaan, maar doe er nu al zo lang niets meer mee dat het gewoon zonde is.

Zoals gezegd wil ik de gitaar nu te koop zetten. Maar via welk platform en voor welke prijs..? Hebben jullie tips voor mij?
Reverb.com heeft een behoorlijke richtlijn voor prijsbepaling. Met behulp van de search kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Er staat er 1 op reverb. Enige is dat die van Zakk Wylde is geweest en dat beïnvloedt de prijs natuurlijk. Verder een duidelijk limited edition maar alsnog is dus de waarde moeilijk te bepalen op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
En prijs zal altijd blijven wat men ervoor geeft. Best wel een niche gitaar, maar als je de juiste liefhebber of verzamelaar treft...

Edit 1
Een quick Google laat zien dat er best wat recente prijzen bekend zijn. Dan zou mijn gok zijn, indien in erg goede staat, zo'n 750-1200 euro.

Edit 2
Vintage price guide 2020 zegt, 700-900 dollar.
In de praktijk vertaalt dat zich redelijk in Europa naar 700-900 euro.

[ Voor 54% gewijzigd door Teleluvr op 15-08-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Teleluvr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:56:
En prijs zal altijd blijven wat men ervoor geeft. Best wel een niche gitaar, maar als je de juiste liefhebber of verzamelaar treft...

Edit 1
Een quick Google laat zien dat er best wat recente prijzen bekend zijn. Dan zou mijn gok zijn, indien in erg goede staat, zo'n 750-1200 euro.

Edit 2
Vintage price guide 2020 zegt, 700-900 dollar.
In de praktijk vertaalt dat zich redelijk in Europa naar 700-900 euro.
Zoiets zal het inderdaad zijn. Een jaar geleden had ik 7 a 800 gezegd maar laatste jaar zie je ineens de meest opvallende prijsstijgingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wat een nette reacties @Teleluvr en @anie Ik dacht eigenlijk dat jullie gelijk zouden zeggen: die wil ik wel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vinnocchio schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:15:
[Afbeelding]
Vincent heeft al jaren zo'n reis gitaar.

http://vincentguitars.com...oustic/box-guitar-travel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Wat vet! Hij bouwt mooie gitaren zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:33:
Wat een nette reacties @Teleluvr en @anie Ik dacht eigenlijk dat jullie gelijk zouden zeggen: die wil ik wel! :+
Ssssst... Net toegegeven aan GAS... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
pinda powerrr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:33:
Ik ook net amp gekocht.. Maar ook een gibson LP Standard Goldtop en fender Eric Clapton vibro champ verkocht. Ook staat mijn bassbreaker 15 te koop en waarschijnlijk is mijn 1963 fiesta red Strat ook verkocht..

Dus ik kan me gaan opmaken voor de ultieme Gas aankoop. Een originele pre cbs Strat... Dit keer geen player (ik heb de groene daarvoor nog).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Nu mijn LP op de blessurebank zit (stemmechaniek is stuk, wacht op de nieuwe dus tot die tijd onbruikbaar) jeukt de GAS ook wel. De strat is een leuke reserve maar niet helemaal mijn ding. (Of is het gewoon dat ik mezelf meer de tijd moet geven om oa aan die priegelhals te wennen? )

Zo'n vette Gretsch jeukt ook wel.... NIET DOEEEEN!!!! Gewoon twee dagen wachten en die LP oplappen!

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ankona schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:16:
Nu mijn LP op de blessurebank zit (stemmechaniek is stuk, wacht op de nieuwe dus tot die tijd onbruikbaar) jeukt de GAS ook wel. De strat is een leuke reserve maar niet helemaal mijn ding. (Of is het gewoon dat ik mezelf meer de tijd moet geven om oa aan die priegelhals te wennen? )

Zo'n vette Gretsch jeukt ook wel.... NIET DOEEEEN!!!! Gewoon twee dagen wachten en die LP oplappen!
Poe kriebelhals... Dat is natuurlijk afhankelijk van jouw Strat maar vooral ook jouw LP. Als je een 2015 model hebt dat is die toets een paar MM breder dan elke andere LP. Als je dan ook nog een Traditional hebt dan heb je een LP met een halsprofiel waarvoor een nieuwe naam is verzonnen, namelijk Rounded XL.

En dan heb je met je Strat natuurlijk ook weer verschillende profielen. Mijn CS Strat 1962 reissue is best dun maar maar mijn originele 63er is weer een stuk voller. Probeer bijvoorbeeld eens een 57 reissue of een nocaster/telecaster 52.

Maar als je het kunt missen... En je hebt GAS... Gewoon doen, je leeft maar eens. Als je het op safe wil spelen dan koop je een Fender of Gibson 2e hands, die behoudt gegarandeerd zijn waarde (mits je een normale prijs betaald). Gretsch maar ook bijvoorbeeld PRS ligt al wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
anie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Poe kriebelhals... Dat is natuurlijk afhankelijk van jouw Strat maar vooral ook jouw LP. Als je een 2015 model hebt dat is die toets een paar MM breder dan elke andere LP. Als je dan ook nog een Traditional hebt dan heb je een LP met een halsprofiel waarvoor een nieuwe naam is verzonnen, namelijk Rounded XL.

En dan heb je met je Strat natuurlijk ook weer verschillende profielen. Mijn CS Strat 1962 reissue is best dun maar maar mijn originele 63er is weer een stuk voller. Probeer bijvoorbeeld eens een 57 reissue of een nocaster/telecaster 52.

Maar als je het kunt missen... En je hebt GAS... Gewoon doen, je leeft maar eens. Als je het op safe wil spelen dan koop je een Fender of Gibson 2e hands, die behoud gegarandeerd zijn waarde (mits je een normale prijs betaald). Gretsch maar ook bijvoorbeeld PRS ligt al wat lastiger.
Tja, begin al een beetje aan de strat te wennen. Eigenlijk speel ik vooral klassiek en ben dus een nog veel bredere hals gewend. De strat is duidelijk smaller dan mijn LP. Wat me overigens bij de strat wel opvalt is dat je heel makkelijk je ritmes aan kun slaan. Geen idee waar het aan ligt maar ik heb het idee dat ik makkelijker en strakker speel (alleen zitten de vingers van mijn linker hand dan nog wel eens verkeerd)

En wat betreft de GAS.... Die dozen komen soms ook in zicht van mijn vrouw en zij kan ook op internet bankieren inloggen. Volgens mij heeft ze al een mening over het feit dat er al 9 gitaren in huis zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Ankona schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

En wat betreft de GAS.... Die dozen komen soms ook in zicht van mijn vrouw en zij kan ook op internet bankieren inloggen. Volgens mij heeft ze al een mening over het feit dat er al 9 gitaren in huis zijn.
Herkenbaar. Al vertrouwt de baas hier thuis inmiddels wel op mijn inschatting van de waarde(vastheid) van mijn keuzes. Ik heb ook laten zien dat als we moeten investeren in iets dat ik makkelijk een gitaar van de hand kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Voor de mensen die nog in de markt zijn voor de Mustang Micro.
Ik heb een bestelling gedaan bij Thomann.

Beschikbaarheid: Naar verwachting op 13.09.2021 weer leverbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Wat vinden jullie van de hele hype rondom Gibson Murphy Lab? Ik heb weer eens last van GAS en zie weer prachtige Gibson Les Paul CS 1959 in de virtuele rekken hangen alsook dus de Murphy Lab exemplaren. Zelf denk ik dat het over hyped is (misschien zijn er overigens ook mensen die dat van een Custom Shop vinden), maar als ik de vele vele vele YouTube-filmpjes mag geloven is zo'n ML geweldig gaaf.

Het beste is natuurlijk om gewoon even langs bijv. TFOA te gaan, maar ik ben ook benieuwd naar eventuele ervaringen en meningen in dit topic.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Rizzi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:27:
Wat vinden jullie van de hele hype rondom Gibson Murphy Lab? Ik heb weer eens last van GAS en zie weer prachtige Gibson Les Paul CS 1959 in de virtuele rekken hangen alsook dus de Murphy Lab exemplaren. Zelf denk ik dat het over hyped is (misschien zijn er overigens ook mensen die dat van een Custom Shop vinden), maar als ik de vele vele vele YouTube-filmpjes mag geloven is zo'n ML geweldig gaaf.

Het beste is natuurlijk om gewoon even langs bijv. TFOA te gaan, maar ik ben ook benieuwd naar eventuele ervaringen en meningen in dit topic.
Relic gitaren moet je ding zijn, al zijn er wat mensen met issues.
https://www.thegearpage.n...ab-finish-issues.2264680/
Gibson heeft hier (na wat ik gelezen heb) ook nog echt lekker op gereageerd, ligt natuurlijk aan de klanten die weten niet hoe om te gaan met vintage gitaren....
https://www.thegearpage.n...ing-finish-issue.2277597/

Ik zou niet zo snel voor een Murphy Lab gaan (als ik dat geld had) maar een mooie custom shop met VOS.

[ Voor 5% gewijzigd door Linkser op 17-08-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Linkser schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Relic gitaren moet je ding zijn, al zijn er wat mensen met issues.
https://www.thegearpage.n...ab-finish-issues.2264680/
Gibson heeft hier (na wat ik gelezen heb) ook nog echt lekker op gereageerd, ligt natuurlijk aan de klanten die weten niet hoe om te gaan met vintage gitaren....
https://www.thegearpage.n...ing-finish-issue.2277597/

Ik zou niet zo snel voor een Murphy Lab gaan (als ik dat geld had) maar een mooie custom shop met VOS.
Thanks! Ook voor de links; aged / relic kan mooi zijn, maar afbladderende lak gaat toch iets te ver.
Ik neig zelf ook naar een Custom Shop VOS. Maar door de vele positieve ’reviews’ begon ik aan mezelf te twijfelen; zie ik nou echt iets over het hoofd bij ML Les Pauls?

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Rizzi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

Thanks! Ook voor de links; aged / relic kan mooi zijn, maar afbladderende lak gaat toch iets te ver.
Ik neig zelf ook naar een Custom Shop VOS. Maar door de vele positieve ’reviews’ begon ik aan mezelf te twijfelen; zie ik nou echt iets over het hoofd bij ML Les Pauls?
Die finish die eraf valt is niet echt best inderdaad. Maar ik houd wel van Relic en dat ze het nu professioneler hebben aangepakt. Ik heb hier bijvoorbeeld een mooie M2M SG custom (wit met golden hardware 3 pickups) uit 2018 / 19 staan. Heel de lak mooi verouderd, de metalen onderdelen ook naar de plastics zijn dan weer shiny new... Wat dat betreft doen ze dan nu wel beter.

Ik geloof niet perse dat deze Murphy labs van hogere kwaliteit zijn als het aankomt op het hout zelf of de toon die eruit komt. De Relic is wel tof en het zorgt er bij mij voor dat ik er meer op durf te spelen en te rammen. Zo'n splinternieuwe gevlamde Gibson top op een LP maakt me toch altijd een beetje voorzichtig.

Ik moet wel zeggen dat de prijzen ook wel weer flink zijn gestegen.. Als het mijn geld zou zijn dan zou ik eerder een 2e hands Murphy aged kopen, waar meneer Murphy zelf met veel zorg de veroudering heeft gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zeg nou zelf, die prijzen van tegenwoordig gaan toch nergens over?
Ze maken een gitaar na die in de jaren '60 met inferieure technieken werd gemaakt en voor pak-em-beet $300 werd verkocht. Nu krijgen we een exacte replica, waarbij ze de helft van de verf weglaten en er geen dure spuit aan te pas komt. En dan ineens meer dan €3000 gaan vragen 8)7 En wat je dan nog krijgt, zit nog slecht in elkaar ook.

En we trappen er allemaal in....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Mooie troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

anie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:20:
[...]

Die finish die eraf valt is niet echt best inderdaad. Maar ik houd wel van Relic en dat ze het nu professioneler hebben aangepakt. Ik heb hier bijvoorbeeld een mooie M2M SG custom (wit met golden hardware 3 pickups) uit 2018 / 19 staan. Heel de lak mooi verouderd, de metalen onderdelen ook naar de plastics zijn dan weer shiny new... Wat dat betreft doen ze dan nu wel beter.

Ik geloof niet perse dat deze Murphy labs van hogere kwaliteit zijn als het aankomt op het hout zelf of de toon die eruit komt. De Relic is wel tof en het zorgt er bij mij voor dat ik er meer op durf te spelen en te rammen. Zo'n splinternieuwe gevlamde Gibson top op een LP maakt me toch altijd een beetje voorzichtig.

Ik moet wel zeggen dat de prijzen ook wel weer flink zijn gestegen.. Als het mijn geld zou zijn dan zou ik eerder een 2e hands Murphy aged kopen, waar meneer Murphy zelf met veel zorg de veroudering heeft gedaan.
Herkenbaar! Al m’n nieuw gekochte Les Pauls hebben ook wat deukjes en krassen (bijv de headstock of rond de jack input). Je probeert voorzichtig te doen, maar die krassen en deuken komen er toch wel op 😔
pinda powerrr schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:53:
Zeg nou zelf, die prijzen van tegenwoordig gaan toch nergens over?
Ze maken een gitaar na die in de jaren '60 met inferieure technieken werd gemaakt en voor pak-em-beet $300 werd verkocht. Nu krijgen een een exacte replica, waarbij ze de helft van de verf weglaten en er geen dure spuit aan te pas komt. En dan ineens meer dan €3000 gaan vragen 8)7 En wat je dan nog krijgt, zit nog slecht in elkaar ook.

En we trappen er allemaal in....
Ook iets wat ik niet helemaal begrijp; zo’n ML vind ik naar verhouding best duur (paar jaar geleden een echte 1970 Les Paul black beauty gekocht die niet heel veel duurder was dan een ML) in vergelijk met een echte vintage. Of dus een Custom Shop VOS ‘59. Maar goed, ik dacht dat ik bij een ML iets over het hoofd zag. Zo te lezen zit ik een beetje in hetzelfde kamp als de Tweakers die gereageerd hebben 😊

What's a cube to you?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Zo de LP doet het weer, de strat kan weer terug naar de kinderen en ik ben niet in de verleiding gekomen om er een Gretsch bij te halen.....

Die LP klinkt toch wel weer heerlijk als je een week noodgedwongen op de strat hebt moeten spelen ;P

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 57 ... 98 Laatste