Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LinuxMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Ik zou voor de Ibanez gaan. Die hebben een goede prijs/kwaliteit. Maar ik zou zelf voor een tweede handse gitaar gaan. Dan heb je meestal nog meer waar voor je geld.
Ik heb een tijd zo’n Ibanez ‘Gio’ in huis gehad (iemand moest ‘m kwijt), maar dat was echt een drama. Bleef met geen mogelijkheid gestemd.

Ik zou iemand die net begint - en nog niet vertrouwd is met hoe zo’n ding werkt, ook niet per se (of misschien wel per se niet) een gitaar met een vibrato-brug aanraden.

Hardtails zijn betrouwbaar en raken veel minder snel ontstemd. Een tweedehands Telecaster o.i.d. is bijv. een uitstekend begin.

Qua versterker, digitaal is prima. Beter dan ‘simpel’ Solid State. Maar ook hier kun je tweedehands scoren. En zelfs een kleine buizenversterker van 1-5W, met een 8-12” speaker is haalbaar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31

MsD

De meeste Gio's die ik handen heb gehad vond ik maar niks. Ben dol op Ibanez, maar de goedkopere series eigenlijk niet. Ik zou zeggen dat Ibanez bij 250 het omslagpunt heeft, dan worden ze leuk. En rond 700 heb je echt heel leuk spul.
Als ik nu een 'merk' moest uitzoeken rond de 200€, yamaha. Nog steeds. Die hebben destijds heel goed door gehad dat je voor minder geld ook mooie kan maken.
En nog steeds is hun quality control best op orde.
Epiphone/squier, nope.

Maar goed, echte enorme troep is zeldzamer aan het worden. Ik heb hier een Fazley staan, kost iets meer dan een pakje boter. Speelt waanzinnig. Betere afwerking dan mijn eerste epiphone van 40 jaar terug. En echt, kost niks. Genoeg op aan te merken hoor, maar niks onoverkomelijks, en de hals moet je even een beetje olie geven. Frets zijn heel netjes, elementen die niet ruisen, knoppen zonder gekraak, redelijke stemmechanieken. Leuk!
Wel eens dat je als beginnend gitarist beter een vaste brug kan hebben. Ik heb nog steeds een hekel aan tremolo dingen. Ellende 😉

En ik zou geen buizenversterker als eerste versterker nemen. Een eenvoudige modeling is zeer prima. En erg lang als oefenversterker te gebruiken. Evt met koptelefoon. En dat is ook wel een pre voor de relatie, want ook mijn vrouw zit echt niet altijd op mijn nieuwste gore toon te wachten. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:59:
De meeste Gio's die ik handen heb gehad vond ik maar niks. Ben dol op Ibanez, maar de goedkopere series eigenlijk niet. Ik zou zeggen dat Ibanez bij 250 het omslagpunt heeft, dan worden ze leuk. En rond 700 heb je echt heel leuk spul.
Als ik nu een 'merk' moest uitzoeken rond de 200€, yamaha. Nog steeds. Die hebben destijds heel goed door gehad dat je voor minder geld ook mooie kan maken.
En nog steeds is hun quality control best op orde.
Epiphone/squier, nope.

Maar goed, echte enorme troep is zeldzamer aan het worden. Ik heb hier een Fazley staan, kost iets meer dan een pakje boter. Speelt waanzinnig. Betere afwerking dan mijn eerste epiphone van 40 jaar terug. En echt, kost niks. Genoeg op aan te merken hoor, maar niks onoverkomelijks, en de hals moet je even een beetje olie geven. Frets zijn heel netjes, elementen die niet ruisen, knoppen zonder gekraak, redelijke stemmechanieken. Leuk!
Wel eens dat je als beginnend gitarist beter een vaste brug kan hebben. Ik heb nog steeds een hekel aan tremolo dingen. Ellende 😉

En ik zou geen buizenversterker als eerste versterker nemen. Een eenvoudige modeling is zeer prima. En erg lang als oefenversterker te gebruiken. Evt met koptelefoon. En dat is ook wel een pre voor de relatie, want ook mijn vrouw zit echt niet altijd op mijn nieuwste gore toon te wachten. 😜
Grotendeels eens.

Als het nieuw moet zijn, is dit een uitstekende keuze. Denk namelijk ook eens aan restwaarde, doorverkoop wanneer je uitgekeken bent of gaat upgraden:

https://www.thomann.de/nl...r_affinity_tele_rr_il.htm

En als versterker is dit een uitstekend eerste bakje:

https://www.thomann.de/nl/blackstar_id_core_beam_b_stock.htm

Kan Bluetooth streamen (en dus meespelen), akoestische, elektrische en basgitaar versterken, en is zeer veelzijdig. Dat ding kan serieus hard, met een bijzonder goede bass respons.

Voor €400 nieuw alles bij elkaar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ramzzz schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Grotendeels eens.

Als het nieuw moet zijn, is dit een uitstekende keuze. Denk namelijk ook eens aan restwaarde, doorverkoop wanneer je uitgekeken bent of gaat upgraden:

En als versterker is dit een uitstekend eerste bakje:

https://www.thomann.de/nl/blackstar_id_core_beam_b_stock.htm

Kan Bluetooth streamen (en dus meespelen), akoestische, elektrische en basgitaar versterken, en is zeer veelzijdig. Dat ding kan serieus hard, met een bijzonder goede bass respons.

Voor €400 nieuw alles bij elkaar.
😀
Toch leuk, jij bent helemaal Blackstar, ik alleen de high end spullen daarvan. De id-core dingen vind ik dus niks. 😏
Zou persoonlijk nog 20€ besparen en de line6 v30 kopen. Doet ook alles maar dan harder, en met 20 jaar extra ervaring.
Voor een buizen ding, ok, maar ik vind de digi dingen van Blackstar minder.

Maar ja, zoals eerder gezegd, lood om oud ijzer. Het doet allebei wat je wil, en gewenning en ervaring doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Qua versterker is mijn oog nu gevallen op de Marshall MG15, maar zou ik de versie met of zonder ingebouwde reverb nemen?

Ingewikkelde keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

bambinodekat schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:07:
Qua versterker is mijn oog nu gevallen op de Marshall MG15, maar zou ik de versie met of zonder ingebouwde reverb nemen?

Ingewikkelde keuzes...
Met.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik heb ooit mijn eerste gitaar ook 2e hands gekocht. Een squier stratocaster (japan made) met een Roland JazzChorus 50. Destijds (eind jaren 90) iets van 150 gulden voor het setje betaald. Dat was een prima deal en nog steeds speel ik graag op die gitaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57

Ingewikkelde keuzes...
Met inderdaad maar ik zou zelf voor een Boss Katana gaan. Makkelijk in gebruik maar kan ook mee als je meer eisen hebt.

Sowieso een leuke tijd dit, lekker overal in verdiepen en uitzoeken en straks lekker rammen. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ingewikkelde keuzes...
Ik zou altijd voor mét gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Katana is zeker leuk, maar ook een flink pak duurder.

Ik ben ooit begonnen met een super basic amp. en ja, dan kan je een hoop leren, en de puristenleraar zal zeggen dat je op die manier je spel kan verbeteren.
Ik vond het helemaal niks. Voor mij ging er een wereld open toen ik de beschikking kreeg over meerdere soorten amp, speaker cabinets, effecten, de hele reutemeteut.
En da in een klein kastje met een speaker. Ik vond het super !

En ja, ik ben soms nog veel te veel bezig met 'een geluid uitzoeken' ipv spelen, maar het is wel leuk :-)

In alle eerlijkheid zal ik nooit iemand een superbasic amp kunnen aanbevelen als beginner, als je het eenmaal kan, ja. maar dan zal ik een slag beter uitzoeken dan een marshall van 15 watt.
Een blackstar buis van 5 watt is dan echt wel leuker ! (of bugera, of marshall)

ik zou dus persoonlijk voor een kleine en betaalbare modelling amp gaan, gewoon, veel waar en lol voor je geld. Nog een heel erg lekker voordeel: bijna alle moddeling amps hebben ook standaard wel een tuner. ga je veel lol aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@bambinodekat als je een gokje durft te wagen op de veiling, dit is echt een absolute bodemprijs. 8)7

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

En er staan nog veel meer interessante gitaren voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Tarin

Just plain weird.

Ik heb twee vraagjes over spelen zonder luidsprekers.. een beetje een cab is wel zo leuk natuurlijk maar voor mij in 2 situaties niet handig, en mijn portemonee kriebelt weer eerns ;).

1) Ik heb al heel lang een Line6 TonePort liggen die ik vrijwel alleen als veredelde geluidskaart gebruikt heb omdat ik er met mijn bas nauwelijks iets mee hoorde.. Nu heeft mijn broertje een Focusrite Scarlett waar hij heel tevreden over is, is dat de upgrade waard? Wat modernere modeling software lijkt me niet slecht.. Gaat uiteindelijk om zowel gitaar als bas, met een Beyerdynamic DT770Pro (het viel erg op dat die ook met e-drummen al veel beter is dan mijn oude gesloten hoofdtelefoon (Sennheiser HD 201), dus dat moet op zich wel aardig klinken).

2) Hebben jullie ervaring met versterkersimulatie/DI-combinaties voor bas? Ik zoek iets wat tussen een bas en het mengpaneel gaat, waarmee de muzikant de controle heeft over zijn/haar sound; de muzikant heeft in-ear-monitoring (en neemt zelf hopelijk een fatsoenlijke hoofdtelefoon mee). Liefst iets wat in een hoekje kan, niet overdreven ingewikkeld is - zoiets als dit (lijkt op normale bas-geluiden gericht) of dit (doet (ook?) veel overdrive, maar heeft ook een mute-knop en een tuner..). Is dat wat, of kennen jullie betere alternatieven?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
@Tarin Ik heb sinds een maand de Focusrite Scarlett en ben er erg tevreden over. Speel nu vaker met de Focusrite op PC dan op mijn versterker.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Zo’n interface is echt wel handig.

Of je zou voor zo’n ding kunnen gaan, volgens mij heeft dat de juiste line-out:

Iedereen en zijn moeder wil dat ding, daardoor lastig te krijgen. Toch @pinda powerrr ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:39

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:31:

[Video: Fender Made a Headphone Amp for UNDER £90 and It Sounds EPIC! - Mustang Micro]

Iedereen en zijn moeder wil dat ding, daardoor lastig te krijgen. Toch @pinda powerrr ?
Yep, voorlopig overal uitverkocht. Ding was misschien twee weken verkrijgbaar.

De reviews deden het iets te goed :+

KeyMusic ziet het helemaal niet meer zitten :+ Verwacht 1/01/2049

[ Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 26-06-2021 14:27 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Darryl Brown heeft vele video's met reviews en tests van goedkope China guitaren.
Hier een voorbeeldje: https://invidious.exonip.de/watch?v=mzfPkjjxRV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 22:23

Tarin

Just plain weird.

Ramzzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:31:

[Video: Fender Made a Headphone Amp for UNDER £90 and It Sounds EPIC! - Mustang Micro]

Ik heb een knock-off amplug voor mijn bas (teleurstellend), maar dit ziet er ook wel heel praktisch uit - standalone om stil te oefenen, met als Bonus ook opnamemogelijkheden via USB.
Als hij leverbaar was geweest was het een optie geweest, maar het is nu toch een Scarlett (4i4) geworden - ik zit ook liever in software te spelen om presets op te slaan. Dan komt er misschien ooit nog zo'n Mustang Micro als ze weer leverbaar zijn ;). Thomann geeft een levertijd van 2-3 maanden aan..

Nog iemand ervaring met oplossingen voor bas->di->mengpaneel zonder luidsprekers?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13
Tarin schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:18:

1) Ik heb al heel lang een Line6 TonePort liggen die ik vrijwel alleen als veredelde geluidskaart gebruikt heb omdat ik er met mijn bas nauwelijks iets mee hoorde.. Nu heeft mijn broertje een Focusrite Scarlett waar hij heel tevreden over is, is dat de upgrade waard?
Van het verschil in hardware ga niks horen. De bijgeleverde software is wel anders. Dus je kunt ook de hardware houden en er andere software mee gebruiken. Ik gebruik zelf een Roland UA-101 van voor de tijd dat amp modelling in de mode was, maar dat is geen probleem. De hardware specs zijn nog steeds vrijwel gelijk aan de producten die je nu koopt. Ik werk meestal onder Linux dus gebruik vooral Guitarix voor amp modelling. Het is even zoeken hoe je daar een mooie sound mee creëert (tip: experimenteer met de convolution plugin). Maar tegenwoordig start ik mijn mac eigenlijk nooit meer op voor een goede sound ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vraagje, misschien hebben anderen daar ervaring mee en tips.

Ik ben een paar weken geleden begonnen met een beetje bassen naast de gewone gitaren. Technisch valt het me enorm mee en kan ik zo uit de voeten met dat ding. Maar waar ik niet aan kan wennen is die F-sleutel. Ik kan dat ding niet lekker lezen en het kost me behoorlijk moeite om me bewust te zijn welke noten ik speel. Hoe hebben jullie geleerd noten lezen over twee sleutels? (ik verwonder me ook altijd over mijn zoon die piano speelt en die twee balken tegelijk leest)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ankona schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:32:
Vraagje, misschien hebben anderen daar ervaring mee en tips.

Ik ben een paar weken geleden begonnen met een beetje bassen naast de gewone gitaren. Technisch valt het me enorm mee en kan ik zo uit de voeten met dat ding. Maar waar ik niet aan kan wennen is die F-sleutel. Ik kan dat ding niet lekker lezen en het kost me behoorlijk moeite om me bewust te zijn welke noten ik speel. Hoe hebben jullie geleerd noten lezen over twee sleutels? (ik verwonder me ook altijd over mijn zoon die piano speelt en die twee balken tegelijk leest)
Ik kan de G-sleutel goed lezen, maar bij de F-sleutel moet ik altijd toch wel een beetje nadenken.
Een ezelsbruggetje wat bij mij een beetje werkt is onthouden dat bij de F-sleutel de noten een lijntje (+octaaf) lager zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:15
@Ankona, een trucje waar je misschien wat aan hebt is eentje voor in E♭ gestemde tuba's: doe alsof het een G-sleutel is en zet er 3 kruizen bij. Voor basgitaar zou je daarbij nog 3 frets omhoog moeten (de afstand tussen C en E♭).

Als je niet direct hoeft te kunnen roepen hoe een noot heet kan dat misschien werken :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09 12:39
Even een progressie update; nu ongeveer 3 maanden bezig (en 4 lessen gehad).

Akkoorden maken gaat vrij soepel (veel aan het oefenen op snelheid nog), maar ook de barre akkoorden gaan best oké. Heb daar niet echt veel last van gehad.

Daarnaast bezig met chord progressions erin te stampen (voor nu in C) en hier direct beetje theorie uit te halen. Merk dat dit vooral wat meer hand en voeten geeft in het spelen.

Nu komt het, totaal niet tevreden met mijn progressie omtrent strumming (en ritmes) dat is echt lastig voor mij.
Oefeningen gehad van mijn leraar (die gaan best aardig) maar toch... het klikt nog niet echt.
Ben nu echt bezig bewust mijn hand door te laten gaan (en te tellen), ook al is het akkoord niet 100% goed gemaakt bij de eerste slag om toch het ritme goed aan te houden.

Als ik een lied probeer te spelen (zeg Lean on Me) dan klikt het ritme nog niet echt...
Frustrerend maar probeer het te relativeren naar paar maanden geleden, toen kon ik de gitaar nog niet eens goed vasthouden.

Volhouden nog maar! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Speel je wel eens met een metronoom? Of speel je nummers mee? Beide helpt mij wel in ritme houden. Gewoon simpele oefeningen, zoals een maat op de tel, een maat halve tellen, een maat kwart tellen en dat dan afwisselend, bijvoorbeeld. En daarna eens alleen tussen de tellen upstrums :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Linkser Meespelen helpt echt enorm. Je moet leren om de muziek te volgen en voelen. Metronoom kan daar bij helpen als je wilt naspelen ipv meespelen.
Het gezegde "muzikanten dansen niet" komt omdat bij dansen een ander ritme volgt dan de muziek, een ritme zonder nuance. Luister eens naar wat drumwerk in nummers van de Police, daar is in sommige nummers geen maat hetzelfde, maar toch spelen ze in maten.
YouTube: The Police - Message In A Bottle
of wel leuk omdat deze echt wel je aan het nadenken zet - simpel op gitaar maar tel maar eens mee ;-) Het gaat echt alle kanten op maar toch 4/4
YouTube: One World (Not Three)

edit: en Lean on me is helemaal geen simpel nummer, het sleept net iets achter de maat aan - net zoals in (zang,trompet en eigenlijk alles) I will Survive in de uitvoering van Cake. Dat geeft net even wat meer emotie en soul in een nummer dan een standaard rock nummer.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 28-06-2021 18:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:39:
@bambinodekat als je een gokje durft te wagen op de veiling, dit is echt een absolute bodemprijs. 8)7

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

En er staan nog veel meer interessante gitaren voor beginners.
@bambinodekat Dit soort gitaren is ook wel erg goed voor een beginner!

Tokai Love Rock zijn over het algemeen geweldige Gibson Les Paul-klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@bambinodekat is dit geen optie?

Prijs/kwaliteit-verhouding is echt super!

Ik heb zelf net - ‘voor de leuk’ - een tweede Blackstar ID:core BEAM versterker gekocht, tweedehands, en dat blijft toch echt een bijzonder veelzijdig ding.

https://m.thomann.de/nl/b...htm?o=3&search=1625058333

Extra handig, ik kreeg er voor de bodemprijs ook nog de FS-11 footswitch bij, die alleen al € 49 kost. :+

https://m.thomann.de/nl/b...htm?o=5&search=1625058333

Ze konden niet rekenen, denk ik. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlwB5Y91hPJIeXc0pouJPAOZdoM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lNtG2KOYcFrfeMpVtZSN78TS.jpg?f=user_large

Nog nieuws hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Voor het eerst sinds ik gitaar speel een week niet gespeeld (mocht de gitaar niet meenemen, als het al gepast had)...Dus nee, geen nieuws :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
Nope, andere (leuke) prio's :9~ O+ :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anie
Nou.. Eigenlijk wel.

Mijn eerste "echte" Gibson was de veel gehate traditional uit 2015. Met de robottuners, de brede hals en de handtekening op de headstock in een soort comic sans.
Het was een van de best klinkende les pauls die ik heb gehad (meerdere custom shops en nieuwe standards in bezit gehad). Ik had er goede grovers op gezet en er een tijdje lekker op gespeeld. Ik was toch wel gevoelig voor de publieke opinie die niet al te best was.. Marketing.. Peer group pressure.. Ik ben ook maar een mens. Later in een ruil deal nog eens een andere gehad maar die klonk en voelde niet hetzelfde.

Inmiddels paar jaartjes ouder en ik zag hem voorbij komen, precies dezelfde met iets meer buckle wear. Ik heb hem teruggekocht en speel er al dagen achter elkaar op. Helemaal mee in mijn nopjes. Vooral ook omdat het mijn eerste "echte" was maar ook omdat ik hem destijds niet zomaar kon bekostigen en mijn vriendin de helft had meebetaald. Had er soms last van dat ik hem ondanks dat toch verkocht had. Nu blijft hij, hoe dan ook. En wat een top... Je kan veel zeggen over die 2014 tm 18 modellen maar de tops waren vaak prachtig!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MZshwDN/IMG-20210705-195117.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2Ywk16X/IMG-20210705-195122.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hMbKstX/IMG-20210705-195127.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SVxrs5Z/IMG-20210705-195136.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door anie op 05-07-2021 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Nope, andere (leuke) prio's :9~ O+ :+
Ik laas in een ander topic dat je een andere "Stairway to heaven" aan het (be)spelen bent _O-
anie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Nou.. Eigenlijk wel.

Mijn eerste "echte" Gibson was de veel gehate traditional uit 2015. Met de robottuners, de brede hals en de handtekening op de headstock in een soort comic sans.
Het was een van de best klinkende les pauls die ik heb gehad (meerdere custom shops en nieuwe standards in bezit gehad). Ik had er goede grovers op gezet en er een tijdje lekker op gespeeld. Ik was toch wel gevoelig voor de publieke opinie die niet al te best was.. Marketing.. Peer group pressure.. Ik ben ook maar een mens. Later in een ruil deal nog eens een andere gehad maar die klonk en voelde niet hetzelfde.

Inmiddels paar jaartjes ouder en ik zag hem voorbij komen, precies dezelfde met iets meer buckle wear. Ik heb hem teruggekocht en speel er al dagen achter elkaar op. Helemaal mee in mijn nopjes. Vooral ook omdat het mijn eerste "echte" was maar ook omdat ik hem destijds niet zomaar kon bekostigen en mijn vriendin de helft had meebetaald. Had er soms last van dat ik hem ondanks dat toch verkocht had. Nu blijft hij, hoe dan ook. En wat een top... Je kan veel zeggen over die 2014 tm 18 modellen maar de tops waren vaak prachtig!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Was jij niet je collectie aan het inkrimpen O-) :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
pinda powerrr schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:22:

Was jij niet je collectie aan het inkrimpen O-) :')
Haha ja... 😂 Heb ook veel verkocht! Maar kon deze niet weerstaan vanwege bovenstaande redenen. Nu mag mijn 2020 standard Goldtop waarschijnlijk wel weg. Nog maar eens goed over nadenken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik ben absoluut geen expert en bezit slechts een 1985 squier strat, maar die Les Paul vind ik }:O _/-\o_
Hoop ooit nog zelf een echte Les Paul te bezitten. (liefst een 'oudje', een mens moet blijven dromen nietwaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

anie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Nou.. Eigenlijk wel.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ha! Ik heb de gehate Gibson LP classic 2015. Ik heb de robotuners ook laten vervangen door Kluson vintage tuners. Ik vind de top ook echt prachtig (misschien zelfs nog mooier dan mijn Gibson LP standard '20 :o ). Maar ik vind die rare nut maar niets en al die push/pull en mini toggle switch mogelijkheden gebruik ik niet (als ik mijn LP als een Strat wil laten klinken, dan pak ik mijn Strat wel). Oh ja, en de headstock met dat hologram achterop vind ik ook een beetje tacky.
Ik ben echter een gitaar horder en kan het niet over mijn hart verkrijgen om een gitaar te verkopen. Soms speel ik op de LP classic 2015 en hij klinkt wel echt heerlijk (als je van alle knopjes afblijft).

Foto van mijn LP classic 2015 vlak voor het afrekenen in de winkel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycdEUsRyAOYUcM4ywuqzP24uj0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZFMnuD3eqt4z3f4sovBoNeJ.jpg?f=fotoalbum_large

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik heb de Min-E Tune er nog op zitten, ik wil eerst de nut vervangen, echt slecht werkt het niet. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ramzzz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:04:
Ik heb de Min-E Tune er nog op zitten, ik wil eerst de nut vervangen, echt slecht werkt het niet. ;)
Het leek mij ook handig tijdens optredens en jamsessies, maar ik heb zo'n TC poly-chromatic tuner waarmee ik sneller kan stemmen. Ook handig voor mijn andere gitaren ;)
Vanuit innovatie moet ik wel zeggen dat Gibson een gedurfde zet heeft gemaakt met al die snufjes destijds. En het klinkt nog steeds zoals naar mijn idee een LP hoort te klinken. En die wat dikkere nek speelt ook heerlijk. :)

Hmmm...na het werk toch maar even weer het beestje uit het rek halen...

Edit:
Net even gespeeld en ben weer aangenaam verrast. Beestje gromt lekker en de neck pick-up heeft een heerlijke mid-sound. De nek is ook lekker dik, maar ik voelde de frets aan de zijkant van de hals wel iets meer.

Er lijkt geen binding te zitten aan de zijkant van de fret:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_m_uNw6LE1YmcU48vDGuOUYXVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D1Ummnua2v5qQlIGY1vWwmzc.jpg?f=user_large

Mijn LP's standard hebben wel een binding aan de zijkant van de fret:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VnO3zx8tY2GjgEiJPli04foylU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PwBEJ8PVYvEterH2eMK5ON0F.jpg?f=user_large
Excuses voor de wazige foto van de linker hals. Maar dat mag ook, het is een Gibson Les Paul Standard faded.

[ Voor 40% gewijzigd door Rizzi op 06-07-2021 17:14 ]

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Excuses voor de wazige foto van de linker hals. Maar dat mag ook, het is een Gibson Les Paul Standard faded.
Haha idd. Idd geen bindingen en op alle andere les paul die ik heb (gehad) wel. Nog ff gecheckt op de website en lijkt te kloppen. Was ook het eerste dat mij opviel toen ik hem weer had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stiekem toch allemaal geheime les paul spelers hier..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZEsm4_zeetzrAwQ1W8Gyl3iGhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1kMsB9tfGeHd9l6CTfHD4Rw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 117% gewijzigd door Teleluvr op 06-07-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:15:
:$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBwlTMdmJUE_ByKQ5M7oEi4H-H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crWeT6XvVXMnkh81JUjqtp51.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds kort nog maar hè, en niet echt stiekem. :+

[ Voor 56% gewijzigd door Ramzzz op 06-07-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ik schaam mij diep, speel er gelukkig ook niet veel op... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
Kunnen we het nu weer over Fender hebben? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

KnoxNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:42:
Wat een toeval. Ik was net begonnen met snaren te wisselen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W1oEZrXwVEi8PDJ9XIvQzRl-aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGk5zucaXDUyOykXzxwBXGaa.jpg?f=fotoalbum_large

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
He
Gelukkig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik blijf (als ik niet aan het bassen ben) toch trouw aan mijn Ibanez RG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Is goed, ik heb een Fender kabel (aan mijn LP)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:54

Zorro

Z

[Afbeelding]
Hoezo geheim?
Iets beters dan een Les Paul bestaat er toch niet, dus waarom zou je dat geheim houden? Kijk als het over een Strat gaat, dan zou ik dat niet in het openbaar vertellen. Iedereen weet dat het enige goede wat van Fender komt de Telecaster is.

*Duikt nu onder tafel.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVFNNxpyF-i9Gb5MMzzo888T-EE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AI0NgDpYoMIqqvTNxDz68Bmb.jpg?f=fotoalbum_large

2015 Gibson Les Paul Standard Japan Special Edition, gelukkig standaard zonder die rare nut & hippe electronica, maar met de robot tuner. Die heb ik vervangen voor Gibson Deluxe Tulip Button tuners. Nog nooit zo zenuwachtig geweest om een paar gaatjes te boren.

[ Voor 6% gewijzigd door ybastiaans op 13-07-2021 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV47XBfKVxIL-9sr_hyrBtoBvdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPlRQ3fPuMSXzyQTJA4Cl5xD.jpg?f=fotoalbum_large

Epiphone telt ook? 2002 'Gothic' LP. Alweer een eeuwigheid geleden de pickups vervangen door een Gibson 498T/490R set. Het was mijn eerste gitaar, en stiekem is het nog steeds mijn favoriete na al die jaren. Ik ben wel bang dat'ie een keer een refret nodig heeft, want de frets zijn totaal platgespeeld :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik niet, al heb ik er ooit wel een tijdje eentje gehad. Maar weer verkocht omdat ik er gewoon niet aan kon wennen (ondanks de fijne klank ervan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Uh.... Nee...... :+
Zorro schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:19:
[...]
Kijk als het over een Strat gaat, dan zou ik dat niet in het openbaar vertellen. Iedereen weet dat het enige goede wat van Fender komt de Telecaster is.
* michielRB mompelt: Eric Clapton kan toch aardig met een strat overweg....

[ Voor 49% gewijzigd door michielRB op 07-07-2021 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb geen Les Paul en ik voel me er ook niet toe aangetrokken. Wel een 335 kloon in de vorm van een Epiphone Sheraton, heerlijk ding.

Verder ben ik meer een single coil speler, merk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pejece
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:59
pinda powerrr schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Yep, voorlopig overal uitverkocht. Ding was misschien twee weken verkrijgbaar.

De reviews deden het iets te goed :+

KeyMusic ziet het helemaal niet meer zitten :+ Verwacht 1/01/2049
Fender Mustang Micro vandaag ontvangen. Afgelopen donderdag besteld in Duitsland bij Musik Produktiv. Eerste indruk is goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Pejece schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Fender Mustang Micro vandaag ontvangen. Afgelopen donderdag besteld in Duitsland bij Musik Produktiv. Eerste indruk is goed.
En weer uitverkocht.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejece
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:59
Dan heb ik mazzel gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:25
Pejece schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Beste accessoire wat ik ooit voor m'n gitaar gekocht heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nu ik mijn elektrische gitaar heb, ben ik vooral druk bezig om goed de powerchords erin te slijpen. Dat kan met een metronoom, maar ik heb natuurlijk een mooie aux in voor mij iPad op mijn Katana en ik vind drumloopjes oid echt veel leuker.

Ik zoek dat dan maar op YouTube op, maar is dat het handigst? Of zijn er leuke apps vol met verschillende loopjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34
ZieMaar! schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:29:
... Of zijn er leuke apps vol met verschillende loopjes?
Gebruik het zelf nog niet (eerst nog wat beter worden) maar Loopz van Paul Davids (YouTube: YouTube) klinkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Heeft iemand toevallig een aanrader voor een niet te dure (ca 300/400) strat? (Ja, ik speel LP dus ... uhhh .... De kinderen worden groter en zijn uit de 3/4 budget gitaren gegroeid. En als je er dan toch een tweede gitaar bij koopt is het wel leuk om iets anders te kiezen.)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@Ankona misschien dat je rond de 400 een made in Mexico (MIM) kan vinden tweedehands. Anders een van de duurdere lijnen van Squier (zusjes merk van Fender)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ankona schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:25:
Heeft iemand toevallig een aanrader voor een niet te dure (ca 300/400) strat? (Ja, ik speel LP dus ... uhhh .... De kinderen worden groter en zijn uit de 3/4 budget gitaren gegroeid. En als je er dan toch een tweede gitaar bij koopt is het wel leuk om iets anders te kiezen.)
Squier Classic Vibe Strat! Dingen zijn top voor het geld. In Lake Placid Blue of zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Een MiM Fender heeft nét dat beetje 'meer' - er staat Fender op. :+

En de QC is echt heel goed.

Ik heb er ook één en die is (N=1) echt fantastisch.

@Ankona ik ben overigens nog aan het nadenken of ik die weg wil doen... kan maar niet beslissen. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 14-07-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Gewoon mezelf quoten omdat ik weer eens me niet aan mijn eigen voorwaarden gehouden heb. Net een MIM Fender besteld (en gelijk ook maar een Yamaha C40M omdat ik toch al over budget was en ik mijn kinderen liever niet op mijn concert gitaar laat raggen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Gewoon mezelf quoten omdat ik weer eens me niet aan mijn eigen voorwaarden gehouden heb. Net een MIM Fender besteld (en gelijk ook maar een Yamaha C40M omdat ik toch al over budget was en ik mijn kinderen liever niet op mijn concert gitaar laat raggen)
Lijkt mij een prima keuze.

Welke uitvoering? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
SSS (Hums heb ik al op de LP)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kleur? Toets? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
3-Color Sunburst PF

Dus zeg maar gewoon wat rood/bruin en zwart door elkaar voor wie niet kan kiezen en dan zo'n lekker old school witte slagplaat erop. Dezelfde kleur ongeveer dus als mijn LP dus dat zit wel goed. (en hij lijkt op wat op het tobacco sunburst van mijn bas en die is erg mooi)

(Had hem eigenlijk het liefst knal rood, m.i. is dat DE strat kleur maar die is niet betaalbaar leverbaar)

[ Voor 14% gewijzigd door Ankona op 15-07-2021 22:57 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:52:
[...]

3-Color Sunburst PF

Dus zeg maar gewoon wat rood/bruin en zwart door elkaar voor wie niet kan kiezen en dan zo'n lekker old school witte slagplaat erop. Dezelfde kleur ongeveer dus als mijn LP dus dat zit wel goed. (en hij lijkt op wat op het tobacco sunburst van mijn bas en die is erg mooi)

(Had hem eigenlijk het liefst knal rood, m.i. is dat DE strat kleur maar die is niet betaalbaar leverbaar)
Candy Apple Red rules! :+

Mooie plank, daar gaan jullie plezier van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

Japie.G

Colour Classic

Hey!

Ik heb nog nooit een gitaar in handen gehad. Al jaren denk ik; dat moet ik eens proberen. Heb een goed muzikaal gehoor maar heb de motoriek van een houten tafelpoot. Om de rest in huis minimaal lastig te vallen dacht ik aan een elektrische gitaar icm koptelefoon. Ik zou het begin willen proberen op te pakken middels de cursus van Paul Davids. Zijn technische insteek spreekt me aan.

Als ik morgen naar een gitaarwinkel ga met een budget (gitaar +amp of iets waar de koptelefoon in kan) van 300/400 euro (meer wil ik niet uitgeven aan iets wat ik mogelijk helemaal niet kan) is dat realistisch? Of zeggen de kenners hier dan direct kap er maar mee en gewoon lekker niet doen..

Dan zou ik dat graag horen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 16-07-2021 15:54 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Japie.G schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:53:
Hey!

Ik heb nog nooit een gitaar in handen gehad. Al jaren denk ik; dat moet ik eens proberen. Heb een goed muzikaal gehoor maar heb de motoriek van een houten tafelpoot. Om de rest in huis minimaal lastig te vallen dacht ik aan een elektrische gitaar icm koptelefoon. Ik zou het begin willen proberen op te pakken middels de cursus van Paul Davids. Zijn technische insteek spreekt me aan.

Als ik morgen naar een gitaarwinkel ga met een budget (gitaar +amp of iets waar de koptelefoon in kan) van 300/400 euro (meer wil ik niet uitgeven aan iets wat ik mogelijk helemaal niet kan) is dat realistisch? Of zeggen de kenners hier dan direct kap er maar mee en gewoon lekker niet doen..

Dan zou ik dat graag horen :-)
Kan best.

Een eenvoudige elektrische gitaar zonder al teveel poespas hoeft niet duur te zijn, je kunt met bijv. een hoofdtelefoonversterker al een heel eind komen.

In welke regio woon je (in de zin van bij welke winkel in de buurt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ramzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Kan best.

Een eenvoudige elektrische gitaar zonder al teveel poespas hoeft niet duur te zijn, je kunt met bijv. een hoofdtelefoonversterker al een heel eind komen.

In welke regio woon je (in de zin van bij welke winkel in de buurt)?
Dank! Ik woon in Raalte. Dus zal iets in deventer/zwolle/almelo moeten zoeken qua winkel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Japie.G schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Dank! Ik woon in Raalte. Dus zal iets in deventer/zwolle/almelo moeten zoeken qua winkel denk ik.
In Deventer zit tegenwoordig een filiaal van Keymusic, die hebben redelijk veel gitaar meuk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind de basiscursus van Paul Davids echt goed, maar helemaal out-of-the-bleu gaat dat misschien wel net iets te snel soms. Maar hij is van de betere online sources om te leren en ik vond het het geld waard. Ik heb wel een lesje of 7 in het echt gehad, voor die tijd gehad, dat hielp me wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Japie.G schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Deze (voorbeeld) is echt uitstekend:
Afbeeldingslocatie: https://static.keymusic.com/products/300037/XL/squier-affinity-series-telecaster-lake-placid-blue.jpg?_ga=2.214711696.607155829.1626446400-13564395.1626354764

https://www.keymusic.com/...ecaster-lake-placid-blue/

(kleur is voor sommigen niet onbelangrijk)

En dan deze erbij:
Afbeeldingslocatie: https://static.keymusic.com/products/297051/XL/fender-mustang-micro.jpg?_ga=2.214711696.607155829.1626446400-13564395.1626354764

https://www.keymusic.com/nl/item/fender-mustang-micro/

(als hij weer leverbaar is - de website suggereert: snel! :o )

( @pinda powerrr @KnoxNL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:52:
Ik vind de basiscursus van Paul Davids echt goed, maar helemaal out-of-the-bleu gaat dat misschien wel net iets te snel soms. Maar hij is van de betere online sources om te leren en ik vond het het geld waard. Ik heb wel een lesje of 7 in het echt gehad, voor die tijd gehad, dat hielp me wel.
Goede tip.
Ik ga er ook maar eens voor, speel al een tijdje gitaar, maar progressie zit er niet (meer) in. Even een goede basis leggen zal geen kwaad kunnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@pinda powerrr @KnoxNL ten aanzien van die Fender Mustang Micro - het kan natuurlijk ook heel goed een beroerd voorraadsysteem i.c.m. website van Key Music zijn... zou niet de eerste keer zijn.

@Japie.G Als je niet per se de winkel in wilt, kun je dat spul natuurlijk ook online bestellen.

Thomann is behoorlijk betrouwbaar: https://www.thomann.de/nl...quier%20telecaster&oa=pra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Dank allen hierboven. Heb even wat leesvoer over de bovenstaande tips doorgespit.

De squier affinity stratocaster die @Ramzzz aanbeveelt kom ik inderdaad behoorlijk wat goede verhalen over tegen. Past ook prima in het budget. Tevens is deze ook in meer kleuren te krijgen zie ik ;-). Ik zie hem ook aangeboden worden in een pack met een fender frontman 15g amp. Kan daar ook een koptelefoon in? Al is die fender micro koptelefoon versterker die jullie hier noemen ook wel een heul erg mooi klein apparaatje zeg. Leverbaarheid daarvan lijkt moeilijk.

Een pack als dit, is dat wat?
https://www.bax-shop.nl/e...terset-elektrische-gitaar

[ Voor 19% gewijzigd door Japie.G op 16-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

https://www.bax-shop.nl/e...cherry-elektrische-gitaar
https://www.bax-shop.nl/g...itaarversterker-combo-15w

Zou ik eerder doen.
Ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar ik prefereer een iets betere versterker, of iets met iets meer mogelijkheden echt boven een saai en (m.i.) ondermaats dingetje als bij die sets geleverd. Deze heeft ook nog een Tuner ingebouwd, lekker makkelijk.
Zou ik echt eerder aanraden. Ga je waarschijnlijk meer plezier aan hebben.

Gitaren, ik durf het niet te zeggen, maar duik eens een winkel in. Ook als je nog nooit iets hebt vastgehad kan een verkoper je echt wel vertellen waar je op moet letten. En als jij zegt dat je voor 200 een gitaar wil, en geen cent meer, kunnen ze echt wel helpen. Of tips geven. Of je uitlachen en de deur wijzen :-)

Maar ik denk dat als jij met 200 € een gitaar gaat kopen je eigenlijk altijd een leuke kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Kijk toevallig een livestream van Summer NAMM.
Een foldable elektrische gitaar te koop....

Ciari - The Ascender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Linkser schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:01:
Kijk toevallig een livestream van Summer NAMM.
Een foldable elektrische gitaar te koop....

Ciari - The Ascender
haha, wat een prijs.. en ik voorzie een ongewild inklap momentje. Hop, weg voorhuid.
Leuk idee, maar een erg kleine doelgroep, denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

MsD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:43:
https://www.bax-shop.nl/e...cherry-elektrische-gitaar
https://www.bax-shop.nl/g...itaarversterker-combo-15w

Zou ik eerder doen.
Ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar ik prefereer een iets betere versterker, of iets met iets meer mogelijkheden echt boven een saai en (m.i.) ondermaats dingetje als bij die sets geleverd. Deze heeft ook nog een Tuner ingebouwd, lekker makkelijk.
Zou ik echt eerder aanraden. Ga je waarschijnlijk meer plezier aan hebben.

Gitaren, ik durf het niet te zeggen, maar duik eens een winkel in. Ook als je nog nooit iets hebt vastgehad kan een verkoper je echt wel vertellen waar je op moet letten. En als jij zegt dat je voor 200 een gitaar wil, en geen cent meer, kunnen ze echt wel helpen. Of tips geven. Of je uitlachen en de deur wijzen :-)

Maar ik denk dat als jij met 200 € een gitaar gaat kopen je eigenlijk altijd een leuke kan krijgen.
Ik zit niet keihard aan budget vast, wil alleen geen totale troep kopen haha. Dus dank voor de input 😀 Shop inlopen ga ik sowieso wel doen, maar dan is er bij de verkoper altijd een commercieel belang. Wil dus niet geheel onbeslagen ten ijs komen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Beetje kwaliteit kopen kan ook geen kwaad. Had ik toen maar een mooie Gibson les paul standard gekocht voor 800 florijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Japie.G schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Ik zit niet keihard aan budget vast, wil alleen geen totale troep kopen haha. Dus dank voor de input 😀 Shop inlopen ga ik sowieso wel doen, maar dan is er bij de verkoper altijd een commercieel belang. Wil dus niet geheel onbeslagen ten ijs komen😉
Helemaal niet zo gek om in de winkel te vragen aan de technicus welke voordelige gitaar hij prefereert om licht af te stellen.
Als beginner is het gewoon heel fijn dat de gitaar licht speelt en je niet tegenwerkt. Sommige mensen zeggen dat je het juist op een gedrocht moet leren maar dat vind ik net alsof je te kleine schoenen koopt om te leren hardlopen.

Oja, je moet hem ook mooi/tof vinden. Dat zorgt ervoor dat je hem net wat vaker pakt.

Welke gitaar net betere pickups heeft of net iets betere potmeters enz zou ik lekker naast je neer leggen. Dat verschil hoor je toch niet door de voordelige versterkers.

Zo'n versterker uit een starterspack zou ik niet doen. Voor een paar tientjes meer heb je tegenwoordig een prima versterker. Met een paar handige presets heb je al snel een acceptabel geluid om te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:37
Ramzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:56:
@pinda powerrr @KnoxNL ten aanzien van die Fender Mustang Micro - het kan natuurlijk ook heel goed een beroerd voorraadsysteem i.c.m. website van Key Music zijn... zou niet de eerste keer zijn.
Ik heb geïnformeerd, verwachte levertijd is september....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Vandaag bij gitaar winkel geweest, wat akoestische gitaren geprobeerd. Martin 🤤, ga nog ergens een Taylor proberen maar was leuk!

Gisteravond mij snaar gebroken op mijn LP, twee sets nieuwe snaren gekocht, alleen zelf vervangen…. dat gaat nog iets minder. Het eerste setje is niet echt netjes, iemand een goede tutorial?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja. Van justinguitar.

[ Voor 66% gewijzigd door ZieMaar! op 17-07-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Jaspervl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Ik heb geïnformeerd, verwachte levertijd is september....
Dat is overal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Jep, maar op de website staat 'Verwachte levertijd 2-5 werkdagen', vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Jaspervl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Jep, maar op de website staat 'Verwachte levertijd 2-5 werkdagen', vandaar
Vandaar mijn:
Ramzzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:56:

@Japie.G Als je niet per se de winkel in wilt, kun je dat spul natuurlijk ook online bestellen.

Thomann is behoorlijk betrouwbaar: https://www.thomann.de/nl...quier%20telecaster&oa=pra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
Je zegt dat de website het fout kan hebben. Ik heb geïnformeerd en zeg dat de website het fout heeft. Onzekerheid versus zekerheid. Toch wel een verschil?

Anyway...

[ Voor 7% gewijzigd door Jaspervl op 17-07-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Jaspervl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Je zegt dat de website het fout kan hebben. Ik heb geïnformeerd en zeg dat de website het fout heeft. Onzekerheid versus zekerheid. Toch wel een verschil?

Anyway...
Dan zou ik - maar wie ben ik O-) - gaan bestellen bij de toko waarvan de website correcte informatie verstrekt…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Bij de gitaarmannen podcast is Paul Davids te gast. Morgen maar eens luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Zijn er mensen met Jazzmasters hier?
Zo ja, wat is jullie favoriete Jazzmaster pickup? Ik zoek een vervanger voor in mijn squier, maar de keuze is reuze...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anie
Teleluvr schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:47:
Zijn er mensen met Jazzmasters hier?
Zo ja, wat is jullie favoriete Jazzmaster pickup? Ik zoek een vervanger voor in mijn squier, maar de keuze is reuze...
Ik heb er 2 maar zou mijzelf geen kenner noemen. Beide hebben de originele pickups. De een uit 60 is wat zwoeler, hou ik zelf meer van en die uit 78 heeft wat meer punch en hoog.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zPmN3N0/IMG-20210515-104525.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Technisch vraagje over versterkers.

Er wordt regelmatig afgeraden om een bas in een gitaarversterker te prikken, sommigen zeggen dat het prima kan, anderen zeggen dat dat (snel) tot schade leidt (zeker bij hogere volumes).

Nu heb ik ook een keyboardversterker bij de electronische piano. Een piano gaat nog een flink stuk lager dan een basgitaar dus m.i. zou die versterker dat aan moeten kunnen. Toch lees ik ook hier wat reserves over.

(Dat het geluid te clean is lijkt mij prima op te vangen door er een multi-effect pedaal tussen te zetten. Doel is om de wekelijkse verhuizing van piano en bas naar de oefen locatie wat simpeler te maken en die keyboardversterker heeft toch al 4 instrument ingangen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:09:
Technisch vraagje over versterkers.

Er wordt regelmatig afgeraden om een bas in een gitaarversterker te prikken, sommigen zeggen dat het prima kan, anderen zeggen dat dat (snel) tot schade leidt (zeker bij hogere volumes).

Nu heb ik ook een keyboardversterker bij de electronische piano. Een piano gaat nog een flink stuk lager dan een basgitaar dus m.i. zou die versterker dat aan moeten kunnen. Toch lees ik ook hier wat reserves over.

(Dat het geluid te clean is lijkt mij prima op te vangen door er een multi-effect pedaal tussen te zetten. Doel is om de wekelijkse verhuizing van piano en bas naar de oefen locatie wat simpeler te maken en die keyboardversterker heeft toch al 4 instrument ingangen)
De versterker zou het op zich (qua circuit) wellicht aankunnen (als in dit soort lage frequenties), maar de speaker wellicht niet.

Mijn buizenversterker met 12” speaker wordt in elk geval niet blij van bastonen een octaaf lager dan van een gitaar.

Just sayin’… ;)

Mijn 2x12 trekt het dan weer op zich wel, maar ook die zou ik geen bas voeren.

Daar heb ik een andere buizenversterker en 2x15” voor. :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Nou, ik ben een aantal winkels binnen geweest en heb me ook daar samen met de info van hier laten adviseren (denk ik, wat weet ik ervan, ben leek, misschien ben ik alsnog wel genaaid haha).

Uiteindelijk is het geworden:

- Squier affinity Telecaster
- Blackstar Core ID10 V3 (beginnen met alleen een koptelefoon werd me afgeraden trouwens, afwisselen met echt geluid zou beter zijn..?)
- Kabel voor gitaar naar versterker
- Standaardje voor gitaar

En dat alles heel fijn binnen budget!

Als leek is het toch ontzettend moeilijk kiezen. Geen idee waar je op moet letten. Uiteindelijk voor deze set gekozen omdat volgens de verkoper hiervan de verkoopbaarheid ook gewoon okee zou moeten zijn als blijkt dat het toch helemaal niet mijn ding gaat worden, Een Squier Telecaster ipv de Stratocaster omdat ik bij wat voorspelen het geluid lekkerder vond van de Telecaster (what do i know.. maar was een soort gevoel erbij.) Ook nog wel wat andere gitaren in dezelfde prijsklasse gezien, waaronder ook een Cort die me wel aansprak maar omwille van een niet nader te verklaren gevoel toch voor de Telecaster gegaan.

Mijn plan om de cursus van Paul Davids te gaan gebruiken als absolute beginner werd hier al een keertje afgeraden, en zo ook in de winkel waar ik uiteindelijk de spullen heb gekocht. Mij werd aangeraden om eerst de cursus van Justin Guitar te doen (gratis en van goede kwaliteit voor de absolute beginnen naar ik begreep) en als ik daarna de smaak te pakken heb alsnog de cursus van Paul Davids te doen. Eventueel tussendoor wat hands-on lessen.

De spullen staan er, dus binnenkort maar eens beginnen aan de cursus :-) Kijken wat het gaat worden..

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 20-07-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik weet niet of ik het echt afraad hoor, maar ik denk dat jouw plan wel (nog) beter is :)…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Goeie keuzes! d:)b

Zit er een stemapparaat als optie op de versterker? Dat ga je nog wel nodig hebben.

Alhoewel een goed afgestelde Telecaster nauwelijks ontstemt.

Stemapparaat is noodzaak, geen luxe. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:56:
Goeie keuzes! d:)b

Zit er een stamapparaat als optie op de versterker? Dat ga je nog wel nodig hebben.

Alhoewel een goed afgestelde Telecaster nauwelijks ontstemt.

Stemapparaat is noodzaak, geen luxe. ;)
yes die zit er op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Go! Go! Go! :)

Pagina: 1 ... 56 ... 98 Laatste