Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
anie schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Ik ga wat dingen opruimen uit mijn collectie vanwege een aanstaande verhuizing. Vooral elektrisch denk ik maar ik twijfel ook om mijn Gibson Lg2 1950s weg te doen. Als je interesse hebt stuur mij dan maar een pb, je mag hem altijd vrijblijvend komen proberen (regio Rotterdam).
Ik heb mijzelf voorgenomen alleen te verhuizen vanwege het toenemen van de grootte van de collectie... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Teleluvr schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb mijzelf voorgenomen alleen te verhuizen vanwege het toenemen van de grootte van de collectie... :+
Dus je hebt een ander huis gekocht? 🤔

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57
Teleluvr schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Haha nou ik hoop er wel een aparte gitaar/studio ruimte te maken. Het is ook meer dat ik dan wat extra cash heb voor de verbouwing enz. Wat extra achter de hand.

Ik heb de laatste tijd nogal veel toegegeven aan mijn GAS, teveel om hier te durven bekennen en misschien handig is om online te gooien😂 dus heb jullie niet in alles meegenomen.
Vinnocchio schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:00:
[...]

Wauw wat een beauty! Ik zou die nooit kunnen betalen helaas :'(
Try me, sta niet bekend om dat ik het onderste uit de kan wil hebben. Stuur gerust een PB, als het niks voor je is dan ook prima natuurlijk, dan knal ik hem op marktplaats. Maar als ik niet hoef te adverteren en veel vreemd volk over de vloer hoef te krijgen is dat voor mij ook wat waard. En een blije tweaker al helemaal.

Ik verwacht dit weekend ook de body van de 1963 Strat terug van rebel Relic, ze hebben hem sherwood green gemaakt. Als hij weer helemaal in elkaar zit zal ik nog wat plaatjes posten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:39

pinda powerrr

Slow down...

Hmmm, vakantiegeld komt binnen rollen en @anie houdt een uitverkoop....

Goede timing, of toeval.... 8)

Hoeveel pedalen moet ik verkopen voor je Silver Sky? O-)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
pinda powerrr schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:12:

Haha hangt van de pedalen af 😂

Maar stuur gerust een berichtje. Heeft 5 minuten speeltijd, durf er niet op te spelen (ik neem aan dat je het over de Lunar sky hebt).

Denk er ook nog aan om een 60s LP unburst van de hand te doen.

Zo nu stop ik met spammen voor dit een verkoop topic wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:12:

Tweede hypotheek, of je overwaarde gebruiken? (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:25
anie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:58:
[...]

[...]

Try me, sta niet bekend om dat ik het onderste uit de kan wil hebben. Stuur gerust een PB, als het niks voor je is dan ook prima natuurlijk, dan knal ik hem op marktplaats. Maar als ik niet hoef te adverteren en veel vreemd volk over de vloer hoef te krijgen is dat voor mij ook wat waard. En een blije tweaker al helemaal.

Ik verwacht dit weekend ook de body van de 1963 Strat terug van rebel Relic, ze hebben hem sherwood green gemaakt. Als hij weer helemaal in elkaar zit zal ik nog wat plaatjes posten.
Het is een pracht, heb wat online gekeken en geluisterd en spreekt me zeker aan. Echter heb ik niet zo 123 zoveel geld voorhanden (wil eerst sparen en mijn huidige verkopen). Het gaat me dus niet lukken om op korte termijn zoveel munny te hebben voor jouw lg2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
Vinnocchio schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Het is een pracht, heb wat online gekeken en geluisterd en spreekt me zeker aan. Echter heb ik niet zo 123 zoveel geld voorhanden (wil eerst sparen en mijn huidige verkopen). Het gaat me dus niet lukken om op korte termijn zoveel munny te hebben voor jouw lg2
Als je tussen de regels doorleest zou ik hem dus een bod doen met wat je WEL kunt opbrengen. Of iig eens gaan proberen :>

Je moet wel de boodschap goed interpreteren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
KnoxNL schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Als je tussen de regels doorleest zou ik hem dus een bod doen met wat je WEL kunt opbrengen. Of iig eens gaan proberen :>

Je moet wel de boodschap goed interpreteren he ;)
Haha ik ben niet zo”n onderhandelaar en durf hem niet te beledigen met een (veel) te laag bod

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
OMFG - pardon my French.

Ik heb net een bod gedaan... op iets prachtigs. O+

Waarom heb ik zo'n GAS.... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Spanning en sensatie @Ramzzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Cliffhanger!

spoiler:
… het bod is geaccepteerd! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Nog meer cliffhanger.... 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Oei, dat is best smakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15
Domme vraag misschien: als je met veel gain speelt en een looper gebruikt voor je eigen begeleiding, dan kun je niet de volumeknop van je gitaar gebruiken om je solo boven je begeleiding uit te duwen. Daarmee krijg je immers alleen maar meer distortion.

Wat is de manier om dit op te lossen, een volumepedaal in de effects loop ofzo 🤔 ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:43:
Domme vraag misschien: als je met veel gain speelt en een looper gebruikt voor je eigen begeleiding, dan kun je niet de volumeknop van je gitaar gebruiken om je solo boven je begeleiding uit te duwen. Daarmee krijg je immers alleen maar meer distortion.

Wat is de manier om dit op te lossen, een volumepedaal in de effects loop ofzo 🤔 ?
Bij het inspelen van de loop lagere gain, extra gain uit een pedaal halen.

Volumeknop van je gitaar gebruiken.

Of een tweede versterker voor de loops…

Sowieso de looper aan het einde van je pedalenketen hangen om alle effecten mogelijk te maken in de loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Bananenplant schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:43:

Werkt ook om de looper in de effects loop te hangen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Ramzzz, @anie, looper idd in de loop, dat snap ik :) . Maar zou je dan bijv een TC Spark Mini als laatste in de loop kunnen hangen? Ik weet niet of de volumeknop van mijn versterker op de voor- of eindversterker werkt namelijk. Hoewel... als elk kanaal een eigen (master)volumeknop heeft zal het wel op de voorversterker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:52:
@Ramzzz, @anie, looper idd in de loop, dat snap ik :) . Maar zou je dan bijv een TC Spark Mini als laatste in de loop kunnen hangen? Ik weet niet of de volumeknop van mijn versterker op de voor- of eindversterker werkt namelijk. Hoewel... als elk kanaal een eigen (master)volumeknop heeft zal het wel op de voorversterker zijn.
Hangt van de versterker af.

Wel / geen Master Volume maakt nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Bananenplant schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:52:
Volgens mij maakt het dan niet uit waar je de spark zou zetten (als het maar voor de looper is, zodat je die evt ook kunt loopen).

In principe zou je ook alles aan de voorkant kunnen hangen maar dan kun je geen gebruik meer maken van de instellingen op de amp. Nou ja.. Kan wel maar als je dan bv gain op je amp verhoogt dan geldt dat voor elke laag die je al hebt opgenomen in de looper, daarom zou ik hem in de effects loop doen.

[ Voor 21% gewijzigd door anie op 23-05-2021 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
anie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:58:
Pics or did not happen!

Ik gok zo maar dat ie een tandje mooier is dan de mijne. Vintage gitaren hebben toch echt iets speciaals...
In welk opzicht is deze beter/anders dan de 63 strat die je al had?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
Zoals zovelen hier heb ik ook last van GAS.
Die heb ik in deze maand bevredigd met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/DkUe09GgdPwwIIxrrSOKSUzz.jpg
Hij kwam gisteren binnen, van het weekend lekker mee spelen dus.

Volgende maand maar eens gaan zoeken naar een microfoon die ik kan gebruiken voor mijn livestreams op YT. Iemand suggesties, budget ~ €100,-

En zoals Bryan Ferry het verwoorde:
Aggravated, spare for days
I troll downtown the guitar place
Jump up bubble up, what's in store
GAS is the drug and I need to score
Showing out, showing out, hit and run
Boy needs stuff as beat goes on
Stitched up tight, can't break free
GAS is the drug, got a hook on me

[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 28-05-2021 13:16 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
apollo13 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:10:
Zoals zovelen hier heb ik ook last van GAS.
Die heb ik in deze maand bevredigd met:
[Afbeelding]
Hij kwam gisteren binnen, van het weekend lekker mee spelen dus.

Volgende maand maar eens gaan zoeken naar een microfoon die ik kan gebruiken voor mijn livestreams op YT. Iemand suggesties, budget ~ €100,-

En zoals Bryan Ferry het verwoorde:
Aggravated, spare for days
I troll downtown the guitar place
Jump up bubble up, what's in store
GAS is the drug and I need to score
Showing out, showing out, hit and run
Boy needs stuff as beat goes on
Stitched up tight, can't break free
GAS is the drug, got a hook on me
Wat ga je streamen? Elektrisch, akoustisch? 1 of 2 microfoons (zang en instrumentaal gescheiden) of alles door 1? etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
KnoxNL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Wat ga je streamen? Elektrisch, akoustisch? 1 of 2 microfoons (zang en instrumentaal gescheiden) of alles door 1? etc etc?
Ah, my bad. Had ik even moeten verduidelijken.
Ik heb een YT kanaal, pas sinds januari, die gaat over simracen (ACC).
Ik zal de micorfoon dus hoofdzakelijk gaan gebruiken voor spraak.
Misschien later eens voor een combo met mijn electrische gitaar. Mijn zangkunsten zijn momenteel onder nul. Heb dus nog nooit gezongen.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
apollo13 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Ah, my bad. Had ik even moeten verduidelijken.
Ik heb een YT kanaal, pas sinds januari, die gaat over simracen (ACC).
Ik zal de micorfoon dus hoofdzakelijk gaan gebruiken voor spraak.
Misschien later eens voor een combo met mijn electrische gitaar. Mijn zangkunsten zijn momenteel onder nul. Heb dus nog nooit gezongen.
Oh dat is jammer, dan kan ik je niet zo goed helpen, met mics voor spraak heb ik minder ervaring. Maar iemand anders hier vast wel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
Teleluvr schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:00:
[...]

Pics or did not happen!

Ik gok zo maar dat ie een tandje mooier is dan de mijne. Vintage gitaren hebben toch echt iets speciaals...
In welk opzicht is deze beter/anders dan de 63 strat die je al had?
Well it didn't happen that particular weekend!

Maar gisteren kwam hij alsnog binnen. Mijn telefoon legt de kleur niet goed vast.. Maar dit is hem!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0Z2GpGn/IMG-20210528-090827.jpg
gratis foto's uploaden

Volgende week wordt het weer een gitaar.

[ Voor 11% gewijzigd door anie op 28-05-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
anie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Well it didn't happen that particular weekend!

Maar gisteren kwam hij alsnog binnen. Mijn telefoon legt de kleur niet goed vast.. Maar dit is hem!

[Afbeelding]
gratis foto's uploaden

Volgende week wordt het weer een gitaar.
Nice, da's een mooie groene kleur. Lijkt idd een beetje op het groen wat ik herinner van de 1938 Robin Hood film, nee zo oud ben ik niet. :z
In de donkere delen gaat hij een beetje richting Racing-Green.
Afbeeldingslocatie: https://corsia.us/wp-content/uploads/2016/02/e-type-jaguar-respray-10-800x600.jpg

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Het is inderdaad een jaguar kleur uit 1959

https://www.brooksclassic...aguar-mk2-sherwood-green/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:39
Vandaag nog maar een mailtje gestuurd omtrent de Les Paul.
Zie ook de foto's die ik al eerder in het forum heb gepost.

Ze zijn wel bereid even te kijken, maar geven aan dat ik blijkbaar nog niet alles weet van gitaren.
No sh*t hahah daar was ik nog niet achter...
Dit geven ze aan met betrekking tot de nut.
De topnut van een gitaar is altijd aan de baskant hoger omdat de dikste snaren ook het meeste ruimte nodig hebben en het meeste 'uitslaan'. dat is dus geen gebrek
Blijf erbij dat wanneer ik (zeker met een pick) de snaren rustig aansla de E en A snaar echt teveel buzzen.
Want hoe lager ik op de nek ga hoe minder die gaat buzzen....

Vandaag mijn tweede gitaarles (of eerste eigenlijk want hiervoor was semi kennismaking). Eerlijk gezegd niet zo heel veel geoefend, dat moet dus echt beter :+

[ Voor 10% gewijzigd door Linkser op 01-06-2021 14:28 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Linkser schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:22:
Vandaag nog maar een mailtje gestuurd omtrent de Les Paul.
Zie ook de foto's die ik al eerder in het forum heb gepost.

Ze zijn wel bereid even te kijken, maar geven aan dat ik blijkbaar nog niet alles weet van gitaren.
No sh*t hahah daar was ik nog niet achter...
Dit geven ze aan met betrekking tot de nut.

[...]

Blijf erbij dat wanneer ik (zeker met een pick) de snaren rustig aansla de E en A snaar echt teveel buzzen.
Want hoe lager ik op de nek ga hoe minder die gaat buzzen....
Told you so… 😆
Vandaag mijn tweede gitaarles (of eerste eigenlijk want hiervoor was semi kennismaking). Eerlijk gezegd niet zo heel veel geoefend, dat moet dus echt beter :+
Hup! Aan de slag(gitaar)!

—-

Anyways, ik geloof dat ik ‘m hier nog niet getoond heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBwlTMdmJUE_ByKQ5M7oEi4H-H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crWeT6XvVXMnkh81JUjqtp51.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOqiPCnFKqxyvhfml2bqzU0K_rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4QGxACXTwown58sLe8atGeK.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een te gekke kleur! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Told you so… 😆

[...]

Hup! Aan de slag(gitaar)!

—-

Anyways, ik geloof dat ik ‘m hier nog niet getoond heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt een te gekke kleur! O+
Nogmaals gefelicteerd!

Maarreh, we weten allemaal dta je inmiddels ook een mic hebt, dus ik mis de bijbehorende geluidjes wel een beetje (heel erg) :+

Juist leuk om niu met dezelfde settings alle 3 eens naast elkaar te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik lees net op Reddit dat de fabriek van Soldano, Friedman en Bogner afgebrand is vannacht :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:00:
Ik lees net op Reddit dat de fabriek van Soldano, Friedman en Bogner afgebrand is vannacht :X
Damn... :o

@pinda powerrr https://www.gearnews.com/...hat-houses-friedman-amps/

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 01-06-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:54

Zorro

Z

Snel Marktplaats afstruinen naar Friedmans, Bogners, Soldanos en zo. Betere investering dan Bitcoin nu.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• anie
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QKZhzcb/IMG-20210601-194246.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TbLpZBj/IMG-20210601-200726.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RhG7hdK/IMG-20210601-201529.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0K18Ld7/IMG-20210601-201542.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8KpN4vF/IMG-20210601-200839.jpg

De 1963 Strat is terug. Met een mooie refin en plastics van Rebel Relic en een refret en ivoren topkam van mijn reperateur.

Hij voelt en klinkt geweldig, hoop dat ik binnenkort de tijd heb om hem even goed op "de pijnbank te leggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Wacht, ivoor 🤔 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
Gefossileerd ivoor is volgens mij de juiste term.

No elephants where harmed during the making of this guitar.

[ Voor 15% gewijzigd door anie op 02-06-2021 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 06:08:
[...]

Gefossileerd ivoor is volgens mij de juiste term.

No elephants where harmed during the making of this guitar.
Ivoor kan sowieso vele bronnen hebben, waaronder walrussen, etc. ;)

En het kan ook zomaar een merknaam zijn die niets met ivoor te maken heeft. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 02-06-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Van de week eens een lesje gehad met de elektrische gitaar! Lache man! Dat moet ik dus ook hebben! En toevallig ben ik bijna jarig 8). Mijn leraar kwam met de vox vt20 (of 40) of de boss katana 50. Beetje Google lijkt aan te geven dat dit 2 logische opties zijn, volgens mij. Ik vind het fijn als er een koptelefoon op kan, maar zal dat weinig gebruiken. Ik hoef geen rekening te houden met buren maar wel (een beetje) met mijn vriendin, dus als ie goed zacht kan is dat wel prettig.

Voor gitaar zou hij rekening houden met € 200,- tot € 300,-. Klinkt allemaal vrij plausibel, toch? Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
ZieMaar! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:16:
Van de week eens een lesje gehad met de elektrische gitaar! Lache man! Dat moet ik dus ook hebben! En toevallig ben ik bijna jarig 8). Mijn leraar kwam met de vox vt20 (of 40) of de boss katana 50. Beetje Google lijkt aan te geven dat dit 2 logische opties zijn, volgens mij. Ik vind het fijn als er een koptelefoon op kan, maar zal dat weinig gebruiken. Ik hoef geen rekening te houden met buren maar wel (een beetje) met mijn vriendin, dus als ie goed zacht kan is dat wel prettig.

Voor gitaar zou hij rekening houden met € 200,- tot € 300,-. Klinkt allemaal vrij plausibel, toch? Any thoughts?
Keuze zat in die range, even mijn lokale muziekwinkel pluggen: https://www.dijkmanmuziek...sche-gitaren/?price=15000
Hollow body lijstje: https://www.dijkmanmuziek...ische-gitaar/?price=15000

De vraag is, welke soort muziek wil/ga je spelen?

[ Voor 7% gewijzigd door apollo13 op 03-06-2021 18:23 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja dat vind ik lastig. Geen metal oid, maar meer rock achtig verwacht ik, en dan wel een beetje de top2000 achtig rock om maar heel eerlijk te zijn ;).

-edit en ik wil hier ook de lokale shop in lopen, maar ervaring leert dat ik het beste een strak budget kan hanteren voor ik dat doe :). De vraag is of die range prima is voor iets fatsoenlijks voor iemand die nog niet zo lang speelt.

En let op: een mailtje naar de fietsenmaker voor een breder bandje eindigde bij mij in een nieuwe fiets van 3k. Dus ik moet niet zonder iets in mijn hoofd naar dat soort winkels :+.

[ Voor 58% gewijzigd door ZieMaar! op 03-06-2021 18:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ZieMaar! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:24:

En let op: een mailtje naar de fietsenmaker voor een breder bandje eindigde bij mij in een nieuwe fiets van 3k. Dus ik moet niet zonder iets in mijn hoofd naar dat soort winkels :+.
Je lijkt mijn schoonouders wel. Gaan voor een krasje op de bumper naar de dealer en komen met een nieuwe auto thuis 8)7 :+

ontopic: Een Strat in HSS config zou misschien in je stijlen passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31

MsD

ZieMaar! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:16:

Met de boss katana doe je zeker een goede koop.
Beetje die rond de 200+€ dingen zijn allemaal wel goed. En doen eigenlijk allemaal wat ze moeten doen.

En een goede koptelefoon ga je uiteindelijk toch wel waarderen. Echt ideaal om echt kritisch te leren spelen.

Kijk ook eens naar de Harley Benton gitaren. Die zijn een bijzondere inhaalslag aan het maken qua kwaliteit. Zeker in de range 200/300 is dat echt wel interessant. Hou wel even rekening mee dat je waarschijnlijk nog even goed moet afstellen. Maar als jouw leraar je daarmee kan helpen.
Ga je hoe dan ook meemaken, trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Harley Benton is het eigen merk van Thoman.de toch? Ik heb vaak de neiging om daar overheen te klikken, maar dat is dus wel goed spul?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Niks mis met een Katana 50, makkelijk bedienbaar en prima geluid.

Zou inderdaad eens naar Harley Benton kijken. Qua prijs kwaliteit is het volgens mij in de prijsrange waarin je zoekt wel een goede keuze. Iets erboven is een Fender squier classic vibe stratocaster wel interessant.

Succes, en veel plezier tijdens de leuke zoektocht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
ZieMaar! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:39:
Harley Benton is het eigen merk van Thoman.de toch? Ik heb vaak de neiging om daar overheen te klikken, maar dat is dus wel goed spul?
Klopt, wat ik zie op YT is het goed spul.
Ben het eens met @pinda powerrr een Strat, of misschien een andere gitaar met een Single coil en Humbucker is een aanrader wat mij betreft. Veel mogelijkheden met die combi. Heb zelf een Squier Strat HSS. Kan zowel clean, als lekker raggen met deze gitaar.
Maar zulks zelf testen in je lokale shop is nog steeds de beste methode.

[ Voor 6% gewijzigd door apollo13 op 04-06-2021 00:17 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

franssie

Save the albatross

ZieMaar! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:39:
Het is redelijk goed spul, geen miskoop, maar als je voor dat geld een affinity squier kan vinden op marktplaats is dat dan weer beter.

Afhankelijk van waar je woont kan je misschien ook eens een gitaar vasthouden van een tweaker.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 04-06-2021 01:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tnx! Ik ben niet echt een marktplaats fan om dingen te kopen, zeker niet als ik er niet zoveel vanaf weet. Dan gooi ik liever mijn budget iets omhoog :).

Ik heb op de gitaar van mijn leraar gespeeld, maar dat was een ding met een nieuwprijs van 2k, dus ik heb niet eens gekeken welke type dat was...Ik ga me eens verdiepen in al die opties. Wat zijn dan dingen waar jullie in een winkel op letten?

Is dit die Squier Affinity ST HSS die jullie bedoelen? https://www.musicstore.co...-blauw/art-GIT0027405-000

En mocht iemand in de omgeving van Apeldoorn het leuk vinden om te laten zien wat ie allemaal heeft, dan houd ik me altijd aanbevolen. Maar dan moet je er wel tegen kunnen dat ik op elektrisch nog niet verder kom dan Seven Nation Army, Smoke on the water of Sunshine of your love :).

[ Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 04-06-2021 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@ZieMaar!

Handige video:

Verder waren bij mijn eerste gitaar de sleuven in de topkam slecht uitgesneden. Na een beurt door een goede tech is dat prima, maar daarvoor moest ik wel naar een andere winkel en zoiets gebeurt me niet nog een keer. Ik heb verder ook wel eens een vrij dure gitaar beet gehad waar een potmeter scheef in zat.

Bij een goedkopere gitaar is het misschien ook een goed idee om even met je hand om de hals te voelen of er ook scherpe stukjes aan de frets zitten. Ik zie nog wel eens op YouTube dingen als "$179 Amazon guitar" waarbij ze er even met een schuurblokje langs gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Het is dat ik dit topic weer zie en de zolder uitgemest heb zodat ik daar mijn herlaadapparatuur heb staan uit het zicht. Daar staat nu ook mijn Epiphone SG met een Fender gitaarversterker met leuke effects ingebouwd.
Zolang ik nog werkloos thuis zit zou ik best wat meer moeite in het gitaarspelen moeten steken. Op de pc vond ik het hartstikke leuk om lekker 'mee te spelen' met die game waar je je gitaar met een speciale kabel in een usbpoort kon duwen.

Ik heb nu een klein linux laptopje op zolder staan voor de youtube lessen. Ik ben benieuwd of ik het voor de zoveelste keer kan opbrengen om nu echt iets met die spullen te gaan doen. Het kost geld, en is het gewoon zonde om het op zolder te laten verstoffen.
Ik volg ook Rick Beato op YT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD

MsD

ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:30:
Tnx! Ik ben niet echt een marktplaats fan om dingen te kopen, zeker niet als ik er niet zoveel vanaf weet. Dan gooi ik liever mijn budget iets omhoog :).

Ik heb op de gitaar van mijn leraar gespeeld, maar dat was een ding met een nieuwprijs van 2k, dus ik heb niet eens gekeken welke type dat was...Ik ga me eens verdiepen in al die opties. Wat zijn dan dingen waar jullie in een winkel op letten?

Is dit die Squier Affinity ST HSS die jullie bedoelen? https://www.musicstore.co...-blauw/art-GIT0027405-000

En mocht iemand in de omgeving van Apeldoorn het leuk vinden om te laten zien wat ie allemaal heeft, dan houd ik me altijd aanbevolen. Maar dan moet je er wel tegen kunnen dat ik op elektrisch nog niet verder kom dan Seven Nation Army, Smoke on the water of Sunshine of your love :).
Aan de Asselsestraat zit de winkel to go. Gewoon eens binnen lopen en aan Frank vragen hoe en wat met beginners gitaren, of welke gitaren bij welk budget passen. Ik weet zeker dat hij je wel een paar tips kan geven. En voor een klein bedrag wil hij elke gitaar helpen afstellen. Ook die HB van Thomann. Meen dat ze daar Cort gitaren doen. Ook leuk.

Wat een ook top gitaren zijn zijn die Yamaha Pacifica dingen. Kosten echt niet heel veel, en vallen in de categorie 'leuk om te beginnen, maar erg leuk als je verder bent'
Mijn tip zou zijn om je absoluut niet blind te staren op een merk, er is zo ontzettend veel leuks te vinden bij andere merken dan Fender/Squier/Epiphone voor leuke bedragen.

Een humbucker is echt geen vereiste voor Rock. (zelfs niet voor metal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@MsD Guitarshop dan toch? Daar ga ik zeker ff langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Bestla, is "ik heb er voor betaald, dus moet er wat mee" wel een goede motivatie :? ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
@ZieMaar!
Yep, deze is nog leverbaar: https://www.musicstore.co...-White/art-GIT0046842-000
Wat ik lees en hoor moet je wegblijven van de Bullet serie, dat is echt een stap te laag in kwaliteit volgens de kenners.

Mijn Affinity: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX6-YEqGBI9jGuptXgNX_Zyzbqs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9k2KKwTm4VCMB1Gbn35bR5GO.jpg?f=fotoalbum_medium
Versterker is ruim een jaar geleden vervangen.

Langs komen geen probleem, helaas niet echt in de buurt (Alkmaar). Leer ik je meteen even Fur Elise, is weer eens wat anders. Lachen als je dat gaat spelen in de muziekwinkel i.p.v. de "verboden" nummers. O-)

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:02:
Yep, deze is nog leverbaar: https://www.musicstore.co...-White/art-GIT0046842-000
Wat ik lees en hoor moet je wegblijven van de Bullet serie, dat is echt een stap te laag in kwaliteit volgens de kenners.

Mijn Affinity: [Afbeelding]
Versterker is ruim een jaar geleden vervangen.

Langs komen geen probleem, helaas niet echt in de buurt (Alkmaar). Leer ik je meteen even Fur Elise, is weer eens wat anders. Lachen als je dat gaat spelen in de muziekwinkel i.p.v. de "verboden" nummers. O-)
Goeie kleur! 😁
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:05:
@MsD Guitarshop dan toch? Daar ga ik zeker ff langs!
@ZieMaar! Check ook Marktplaats en/of Reverb nog even!

Er staan zoveel gebruikte maar zo goed als nieuwe ‘beginnersgitaren’ op…

Zoals deze: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

En H/S/S dus rock is een eitje!

( 🪨 = 🥚)

:+

En - die ‘gitaarwinkel’ in Apeldoorn ziet er wel OK ui, trouwens: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 04-06-2021 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ramzzz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Goeie kleur! 😁

[...]

@ZieMaar! Check ook Marktplaats en/of Reverb nog even!

Er staan zoveel gebruikte maar zo goed als nieuwe ‘beginnersgitaren’ op…

Zoals deze: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

En H/S/S dus rock is een eitje!

( 🪨 = 🥚)

:+

En - die ‘gitaarwinkel’ in Apeldoorn ziet er wel OK ui, trouwens: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
@ZieMaar! had aangegeven niet veel vertrouwen in MP te hebben, vandaar.
Ikzelf heb geloof ik bijna niks nieuw. Ben enorm fan van 2ehands zooi. Die paar extra krasjes zitten er dan tenminste al op, hoef ik ze niet meer te maken 😊

Maar heel soms dat ik echt iets minders dan verwacht heb, ervaringen leren.

En ja, Apeldoorn is een heerlijk saaie stad, met een retegoeie gitaarwinkel. Een gewone gitaarwinkel. Waar je net als vroegah even binnen kan en mag lopen met je vragen, en die je niet direct een 3k model proberen te slijten.
Blij mee! (ook al kom ik er niet vaak)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik wil beginnen met basgitaar. In therapievorm heb ik al een beetje kunnen spelen en dat beviel goed :)

Maar ik twijfel wel over de aan te schaffen basgitaar en verdere setup.

Als eerste de gitaar:
- 4 of 5 snaren
Ik hoor wisselende verhalen over of je nu absoluut op een 4 snaar moet beginnen. Ik kan mij voorstellen dat een 5 snaar met de lage B snaar wel meer muzikale opties voor mij bied. Kwa smaak neig ik voornamelijk naar metal en rock muziek, scheelt allicht omtunen naar drop-D voor sommige nummers? Grotere nek maak ik mijn niet persé zorgen om, mijn handen zijn best wel heel groot. Ik vermoed dat vooral het goed muten van de snaren een aandachtspunt is?
- wat voor type/pick-ups
Ik hoor wel enig verschil tussen de verschillende types maar niet zodanig dat ik echt iets heb van: "die moet ik hebben!".

Zelf had ik bijvoorbeeld de Sire Marcus Miller M2 op het oog, vind die ook niet verkeerd uit zien. Mogelijk kan ik die uitproberen bij Muziekhuis Arons in Heerlen (ik woon in Maastricht). Verder ook gekeken naar vergelijkbare Ibanez gitaren etc.

Dan de rest van de setup:
Aangezien ik in een appartementje woon vermoed ik dat ik veel met een koptelefoon zal spelen. Misschien ook wel in combinatie met Rocksmith. Heeft iemand goed advies voor een setup daarvoor?
Er staat hier in de stad wel een Hughes & Ketnner Basskick 505 (150w 15") voor €140 te koop wat mij niet gek lijkt maar compleet overkill voor thuisgebruik in mijn situatie. Of kan ik beter naar een kleinere amp kijken die bijvoorbeeld ook een line-in heeft voor een backing track? Als ik via een koptelefoon speel kan ik dat desnoods via een mini mixpaneeltje regelen dat ik hier heb.
En om te beginnen bijvoorbeeld een effecten pedaaltje als de Caline-CP60.

Ik heb ook gedacht aan een losse Amp in combinatie met speakers die ik toch al heb (o.a. 2x HK Audio 12" PA speakers). Maar dat gaat waarschijnlijk net niet laag genoeg, zeker niet met een 5 snaar.

Alle advies is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Aapenootjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:29:
Ik wil beginnen met basgitaar. In therapievorm heb ik al een beetje kunnen spelen en dat beviel goed :)

Als eerste de gitaar:
- 4 of 5 snaren
Ik hoor wisselende verhalen over of je nu absoluut op een 4 snaar moet beginnen. Ik kan mij voorstellen dat een 5 snaar met de lage B snaar wel meer muzikale opties voor mij bied. Kwa smaak neig ik voornamelijk naar metal en rock muziek, scheelt allicht omtunen naar drop-D voor sommige nummers? Grotere nek maak ik mijn niet persé zorgen om, mijn handen zijn best wel heel groot. Ik vermoed dat vooral het goed muten van de snaren een aandachtspunt is?
- wat voor type/pick-ups
Ik hoor wel enig verschil tussen de verschillende types maar niet zodanig dat ik echt iets heb van: "die moet ik hebben!".

Zelf had ik bijvoorbeeld de Sire Marcus Miller M2 op het oog, vind die ook niet verkeerd uit zien. Mogelijk kan ik die uitproberen bij Muziekhuis Arons in Heerlen (ik woon in Maastricht). Verder ook gekeken naar vergelijkbare Ibanez gitaren etc.

Aangezien ik in een appartementje woon vermoed ik dat ik veel met een koptelefoon zal spelen. Misschien ook wel in combinatie met Rocksmith. Heeft iemand goed advies voor een setup daarvoor?
Er staat hier in de stad wel een Hughes & Ketnner Basskick 505 (150w 15") voor €140 te koop wat mij niet gek lijkt maar compleet overkill voor thuisgebruik in mijn situatie. Of kan ik beter naar een kleinere amp kijken die bijvoorbeeld ook een line-in heeft voor een backing track? Als ik via een koptelefoon speel kan ik dat desnoods via een mini mixpaneeltje regelen dat ik hier heb.

Ik heb ook gedacht aan een losse Amp in combinatie met speakers die ik toch al heb (o.a. 2x HK Audio 12" PA speakers). Maar dat gaat waarschijnlijk net niet laag genoeg, zeker niet met een 5 snaar.

Alle advies is welkom!
Voor een beginnend bassist is 4 snaren ruim voldoende. Als je helemaal ‘hooked’ raakt kun je altijd je ‘GAS’ nog botvieren, keus genoeg.

Ik heb zelf een tijd naar de Squier Affinity Jazz Bass gekeken, maar de Precision is ook erg goed. En uiteraard heel veel modellen van Ibanez, etc.

Bedenk dat de lage tonen van een basversterker veel zwaarder doorklinken in een thuissituatie, een kleine basversterker is in eerste instantie voldoende voor thuis oefenen. Zelfs een ‘koptelefoonversterker’ zoals een Fender Mustang kan je al een heel eind op weg helpen. Zeker op een appartement zou ik niet te wild denken in termen van versterkers.

Voor de rest zou ik de bassisten hier het woord laten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

Als eerste de gitaar:
- 4 of 5 snaren
- wat voor type/pick-ups

Alle advies is welkom!
de 5e snaar geeft je veel toonbereik zonder je handen van positie te halen. Dus basloopjes met (bijna) twee octaven dan is de 5e snaar echt wel nodig. De meeste rock en metal kun je ook met een 4snarige bas in drop D of zelfs drop B tuning spelen. Maar als je nummers van Obscura, Alkaloid of Beyond Creation wil gaan naspelen dan zou ik meteen voor de 5 snarige gaan (of zelfs 6) _/-\o_ .

Ik heb Ibanez Soundgear, Yamaha en Cort basgitaren in huis, zijn allemaal uitstekend voor rock en metal. De yamaha's (TRB505) zijn bij mij favoriet (maar ook de duurste). Ik heb een 4 snarige bas standaard in drop D staan, en verder speel ik bijna altijd op mijn 5 snarige bassen. Maar voor je referentie: ik ben 20 jaar geleden naar bas overgestapt, en na een jaar of 5 naar een 5 snarige. Dus ik denk dat je rustig op 4 snaren kunt beginnen zonder daar beperkingen in te hebben.

Die Hughes & Ketnner Basskick 505 heb ik vroeger ook gehad. Die hoeft in de oefenruimte niet eens op max om over de drummer te gaan 8) Geluid is goed voor z'n geld, maar ook niet speciaal. De B snaar kan hij makkelijk aan. Voor een kleintje ben ik zelf wel gecharmeerd van de Roland BassCube (de 20XL staat bij mij in de woonkamer), die zijn soms voor weinig te vinden op marktplaats. Als je vooral over de koptelefoon gaat spelen kun je ook een Line6 pod kopen met een paar bass amp modellen (staat er een voor 80,- op marktplaats).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Als eerste de gitaar:
- 4 of 5 snaren
- wat voor type/pick-ups

Alle advies is welkom!
Als je rock/metal wil spelen, en dan specifiek stijlen waar de lage B-snaar ook daadwerkelijk in gebruikt wordt, dan zou ik gewoon met vijf snaren beginnen. Als ik nummers die maar vier snaren gebruiken speel, dan laat ik mijn rechterduim gewoon op de B-snaar rusten en heb ik er verder geen last van dat'ie er is :)
Dempen van de snaren die je niet gebruikt is op bas altijd van belang. Dat is een van dé grootste dingen waaraan je gitaristen die denken ook bas te kunnen spelen herkent, doorklinkende snaren die alles modderig laten klinken :P
Qua gear kan ik je niet echt helpen vrees ik. Ik ben ondertussen 15 jaar ofzo tevreden met dezelfde bas en versterker betekent niet dat ik niet iets erbij wil :+ Je hebt voor bas wel, naar mijn mening nog veel meer dan voor gitaar, écht een versterker nodig om goed te kunnen oefenen. Niet alleen hoor je een bas akoestisch nauwelijks, je tone zit ook veel meer in hoe je met je keten speelt. Zoiets simpels als wapperende snaren die alles modderig maken hoor je akoestisch niet, en het is ontzettend makkelijk om op die manier slechte gewoontes op te pikken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:39
Merk dat ik eigenlijk 90% van mijn oefeningen niet ingeplugd doe...

Is het verstandig/leerzaam om naast een elektrische gitaar (al vrij snel) een akoestische gitaar erbij te nemen. In de zomer wil ik eens langs wat winkels gaan om wat modellen en merken (Taylor, Martin) uit te proberen.

Gisteren voor het eerst ook een bar akkoord enigszins goed en achter elkaar kunnen spelen, niet ontevreden.
Maar mijn vingers/hand moesten echt even goed wennen aan die posities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Linkser schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:47:
Is het verstandig/leerzaam om naast een elektrische gitaar (al vrij snel) een akoestische gitaar erbij te nemen. In de zomer wil ik eens langs wat winkels gaan om wat modellen en merken (Taylor, Martin) uit te proberen.
Altijd, ideaal aantal is n+1! 8)

Als je nog werkt aan je eerste barré akkoorden dan zou ik zeggen ga kijken naar iets goedkopers dan een Taylor of een Martin, omdat je waarschijnlijk nog niet goed kan uitleggen / voelen waar je voorkeur naar uit gaat. Voor een beginner is een gelamineerde body en massieve top vaak al ruim voldoende, en als je volledig massief wil maakt bijvoorbeeld Yamaha in China hele mooie modellen. Daarnaast vraagt een Taylor of een Martin vaak een beetje aandacht, vooral omtrent luchtvochtigheid. Je zou de eerste niet zijn die een scheur in het bovenblad oploopt door droogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Linkser schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:47:
Merk dat ik eigenlijk 90% van mijn oefeningen niet ingeplugd doe...

Gisteren voor het eerst ook een bar akkoord enigszins goed en achter elkaar kunnen spelen, niet ontevreden.
Maar mijn vingers/hand moesten echt even goed wennen aan die posities.
In mijn ogen kan het geen kwaad maar zijn het wel compleet verschillende instrumenten. (Zeker als je met akoestisch klassiek met nylon snaren bedoelt. Bredere hals, bespelen met je nagels)

Zelf speel ik juist het meeste op de klassieke gitaar maar heb er een elektrische (Gibson LP), een ukelele en sinds kort een bas naast. Allemaal anders, allemaal leuk. (maar klassiek tokkelen spreekt mij op het moment het meest aan)

(Oja, ik heb ook een blokfluit en een piano maar daar speel ik niet veel op)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:50:
[...]

(Oja, ik heb ook een blokfluit en een piano maar daar speel ik niet veel op)
Tja, de ene heeft te weinig (0) en de andere veel te veel snaren… 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
offtopic:
@Ankona, blokfluit is wel erg ondergewaardeerd, het is niet alleen voor schooljuffen: Sarah Jeffery / Team Recorder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio

Ik heb een paar maanden geleden via MP een Sire Marcus Miller V5 gekocht. Bijzonder goede bass voor dat geld. Een roasted maple neck is fantastisch
En wat Ramzzz zegt over de Fender Mustang micro: perfect apparaat voor zowel bass als gitaar, heerlijk met koptelefoon jammen over bluetooth tracks. Heerlijk dingetje, gebruik het superveel!

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnocchio op 08-06-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Nog steeds last van GAS, hier is een goede oplossing voor dat folks.
Als je nog €2100,- hebt rond slingeren, bekijk deze dan eens.

Over veelzijdigheid gesproken. Een echte tweakers gitaar zo te zien.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
apollo13 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:45:
[YouTube: This guitar BLEW MY MIND (dreamed about it for 15 years)]

Ik kreeg gelijk Matt Bellamy vibes en hoopte op een stukje Supermassive black hole. Best veel concerten van Muse gezien en het is toch telkens weer gaaf als er zo'n Kaoss pad aan te pas komt. Zelfs op rustige nrs als Madness als Chris er 1 pakt.

YouTube: Muse - Supermassive Black Hole (Live HD 2015)
YouTube: Muse - Madness - Live At Rome Olympic Stadium

Hoewel ik altijd GAS heb... En me dit heel gaaf lijkt... Ik moet eerst maar eens fatsoenlijk leren spelen voor ik me in Midi enz ga verdiepen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Over spelen gesproken, heeft er nog iemand iets om te laten horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:44:
Over spelen gesproken, heeft er nog iemand iets om te laten horen? :)
Niks opgenomen, maar wel de eerste kilometers op de Les Paul afgewerkt - dat speelt ook als boter zeg… 😆

Ik zag dat elke Gibson tegenwoordig (weet niet sinds wanneer) een PLEK-behandeling krijgt, af fabriek.

Zou het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

apollo13 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:45:
Dat heb je verkeerd verstaan, Hij heeft het toch echt over EUR2990,-
Dat dan weer wel.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuxMan
Kwam net deze tegen:
YouTube: Can Rockstars Play a $120 Beginner Guitar Live? Herman Li DragonForc...

Wat je voor gitaar kunt krijgen voor $120,- !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:29:
[...]

Niks opgenomen, maar wel de eerste kilometers op de Les Paul afgewerkt - dat speelt ook als boter zeg… 😆

Ik zag dat elke Gibson tegenwoordig (weet niet sinds wanneer) een PLEK-behandeling krijgt, af fabriek.

Zou het dan?
Fijn dat hij bevalt, top!

Blijft toch altijd een risico met online kopen.

Ondanks mijn weerzin tegen Gibson staat een Les Paul al langere tijd op de wensenlijst, maar ik heb er nog nooit 1 in mijn handen gehad die goed voelde.

Ook nog niet heel hard gezocht trouwens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Fijn dat hij bevalt, top!

Blijft toch altijd een risico met online kopen.

Ondanks mijn weerzin tegen Gibson staat een Les Paul al langere tijd op de wensenlijst, maar ik heb er nog nooit 1 in mijn handen gehad die goed voelde.

Ook nog niet heel hard gezocht trouwens ;)
Hoog tijd voor een nieuwe meet dus... O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Hoog tijd voor een nieuwe meet dus... O-)
Dat sowieso!

En gewoon omdat het kan (weer brakke iphone 8 dus verwacht geen wonderen) mijn interpretatie van Old Man:

OLD MAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Dat sowieso!

En gewoon omdat het kan (weer brakke iphone 8 dus verwacht geen wonderen) mijn interpretatie van Old Man:

OLD MAN
Brakke iPhone of niet, dat klinkt gewoon dikke prima! :)

Alleen plectrum, of hybrid picking?

En wat voor akoestische (western) gitaar is dit ook alweer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Brakke iPhone of niet, dat klinkt gewoon dikke prima! :)

Alleen plectrum, of hybrid picking?

En wat voor akoestische (western) gitaar is dit ook alweer?
Alleen plectrum dit keer :)

Dat doe ik nu ook met The needle and the damage done, toch net iets authentieker.

Wat je hoort is mijn Taylor 914CE.

In de ruimte klinkt ze nog veel mooier, voller, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Dat sowieso!

OLD MAN
Tof! Ook een tof nummer, maar ik krijg die ritmes van hem nooit te pakken...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geslaagd bezoekje aan de gitaarwinkel hier :)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLG2PjgfsLBMacna_s6lVy0T8Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKaTyXxzSC5kba47jY9e5rko.jpg?f=fotoalbum_large(de rechter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo4jStcnO9fmmfW7gP20BHjGoTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XQIRqUOIdJUg8IHqsq7b4ak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Gitarist schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:20:
Ik ben in eerste instantie gegaan voor geld terug, @Ramzzz. Ik vind de gitaar an sich nog steeds heel vet, maar twijfel

a) of ik het Bax nog "gun" na dit debacle
b) of ik überhaupt niet eerst in een winkel wil bekijken/bespelen
Dat retourbeleid van Bax, werkt dat een beetje?
Ik zit er over te denken om voor het eerst een gitaar 'blind' te kopen, maar dan wil ik wel succesvol gebruik kunnen maken van de mogelijkheid tot retourneren!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Vandaag de laatste hand gelegd aan de 'scrapcaster' .
Mijn projectje om van een pallet en een schuttingplank iets bespeelbaars te maken.

Het is een neck-through T-type geworden en behalve de gitaar specifieke hardware niets uit de winkel gehaald.. alles wat gebruikt is, lag nog in de schroot bak, of in de krat met oude verfblikken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlsiJvSJK5kt4o4zhXLtF-PyOOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dg7fVzs5y7cm3IXUWyXre0W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLnxDkReZVQB5is9PsmNegzIvcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqoHmbSamPH23WTgtifDRrEL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KOBWN5cokBZEu_lzp1w_7rL64o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2d32NATd98iVJeJlzyn6xEP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCKF0knCpXvW-0nzqxdTuJjcXkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwNAm44S67ASFEbY1r6QU3Zn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdEJ4bJIWKldHZOKju3XcsKc_80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2nrSGEmI8zoqj9z3LqQA5iV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm3cIrpgxurv31lUqxCs0KWx-VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yy9x5KVIbtNWzA3NcjzI9Lcl.jpg?f=fotoalbum_large

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
JAMF schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:39:
Vandaag de laatste hand gelegd aan de 'scrapcaster' .
Mijn projectje om van een pallet en een schuttingplank iets bespeelbaars te maken.

Het is een neck-though T-type geworden en behalve de gitaar specifieke hardware niets uit de winkel gehaald.. alles wat gebruikt is, lag nog in de schroot bak, of in de krat met oude verfblikken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen idee hoe het speelt, maar ziet er supertof uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

KnoxNL schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Geen idee hoe het speelt, maar ziet er supertof uit!
Thanks... Als pallet en schuttingplank vond ik er nog niet veel aan, maar nu ben ik er wel tevreden mee.
De meeste features zijn gewoon ontstaan, en gestuurd door wat ik op de plank had liggen (een spuitbus koperspray o.a. en daarna een laagje groenblauwe verf om een soort van patina effect te krijgen - trussrod cover is een stukje waterleiding)

En hoe het speelt?

Met mijn hoeveelheid talent voor gitaarspelen speelt het best aardig.. het heeft nog wel wat fine-tuning nodig voor actie en intonatie en de komende paar dagen kijken wat de hals gaat doen onder snaarspanning

Maar de pickups van Amazon zijn best OK voor de €15 /stuk ofzo.. en de combinatie 2x volume - switch - en dan pas tone, geeft best wat variëteit in de geluiden die ermee te maken zijn..

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Teleluvr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Dat retourbeleid van Bax, werkt dat een beetje?
Ik zit er over te denken om voor het eerst een gitaar 'blind' te kopen, maar dan wil ik wel succesvol gebruik kunnen maken van de mogelijkheid tot retourneren!
Ze zijn een beetje traag met terugbetalen, maar verder werkte het prima 👍🏼

—-
Enne, wat gaaf @JAMF!

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 20-06-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik zie dat de Fender Mustang Micro nog steeds niet leverbaar is, maar ook 99 euro is?

Ik dacht dat die rond de 80 zat bij introductie?

Ik mag mijn verjaardagscadeau vanuit het werk kiezen, vandaar, maar dat schiet niet op zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
KnoxNL schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:32:
Ik zie dat de Fender Mustang Micro nog steeds niet leverbaar is, maar ook 99 euro is?

Ik dacht dat die rond de 80 zat bij introductie?

Ik mag mijn verjaardagscadeau vanuit het werk kiezen, vandaar, maar dat schiet niet op zo....
Ik heb hem sinds februari en heb er 96 euro voor betaald

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnocchio op 22-06-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Vinnocchio schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Ik heb hem sinds februari en heb er 96 euro voor betaald
Ah ok, dat valt wel mee dan.

Maar op korte termijn ga ik er niet aan geraken, dus mag mijn verjaardagscadeau van het werk a 87 euro naar een goed doel.

Ik ben zo verwend dat ik verder niet weet wat ik wil :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:32:
Jij krijgt een verjaardagscadeau van je werk en mag nog kiezen ook??? :o

Ik kreeg alleen met m'n 12,5 jarig jubileum iets

[ Voor 8% gewijzigd door Gitarist op 22-06-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Ah ok, dat valt wel mee dan.

Maar op korte termijn ga ik er niet aan geraken, dus mag mijn verjaardagscadeau van het werk a 87 euro naar een goed doel.

Ik ben zo verwend dat ik verder niet weet wat ik wil :P
Same here … ook notoir lastig om cadeautjes voor te verzinnen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Jij krijgt een verjaardagscadeau van je werk en mag nog kiezen ook??? :o

Ik kreeg alleen met m'n 12,5 jarig jubileum iets
Ik zal het even toelichten, want nu lijkt het mooier dan het is :+

Bij iedere verjaardag legt iedereen van de afdeling € 3,- in voor een kado. Degene die daarvoor jarig is geweest koopt het kado voor degene na hem en is verantwoordelijk voor het innen van het geld.

Maw, broekzak vestzak, je koopt je eigen kado, etc :+

Je reinste onzin maar sociale conventies etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Ik zal het even toelichten, want nu lijkt het mooier dan het is :+

Bij iedere verjaardag legt iedereen van de afdeling € 3,- in voor een kado. Degene die daarvoor jarig is geweest koopt het kado voor degene na hem en is verantwoordelijk voor het innen van het geld.

Maw, broekzak vestzak, je koopt je eigen kado, etc :+

Je reinste onzin maar sociale conventies etc.
Hier gaat het ook zo'n beetje zo. Iedereen legt bij voor een gezamenlijk cadeau. En die zijn niet kinderachtig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik zou graag elektrische gitaar leren spelen en wil er dan ook een aanschaffen. Deze hoeft niet te duur te zijn, maar ik wil ook geen bagger in huis halen.

Even bij Thomann gezocht naar gitaren en mijn voorkeur gaat uit naar volgende 2:

- Harley Benton ST 20 HSS
- Ibanez GRX70QA

De Harley Benton kost €99, langs 1 kant sta ik hier toch wat twijfelachtig tegenover aangezien ik van mening ben dat je voor dit geld onmogelijk een degelijke gitaar kunt hebben.
De Ibanez kost €170.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
bambinodekat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:45:
Ik zou graag elektrische gitaar leren spelen en wil er dan ook een aanschaffen. Deze hoeft niet te duur te zijn, maar ik wil ook geen bagger in huis halen.

Even bij Thomas gezocht naar gitaren en mijn voorkeur gaat uit naar volgende 2:

- Ibanez GRX70QA

De Harley Benton kost €99, langs 1 kant sta ik hier toch wat twijfelachtig tegenover aangezien ik van mening ben dat je voor dit geld onmogelijk een degelijke gitaar kunt hebben.
De Ibanez kost €170.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt
Wat is je budget? Bedenk dat naast een gitaar je dan ook een versterker nodig gaat hebben.

De absolute bodem zou ik je zeker niet aanraden. Een fijne tweedehands voor weinig is vaak veel slimmer, en dan gooi je daar een kleine afstelbeurt bij een gitaartech tegenaan, en dat levert vaak beter resultaat.

Tips kunnen we je hier genoeg geven, zowel voor nieuw als tweedehands, en versterkers.

Dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Budget is €300-350 voor gitaar+versterker.

Zou een 20W versterker volstaan voor thuisgebruik?

Zal ook eens op de tweedehands markt rondkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
bambinodekat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:12:
Budget is €300-350 voor gitaar+versterker.

Zou een 20W versterker volstaan voor thuisgebruik?

Zal ook eens op de tweedehands markt rondkijken
1-5W ‘buizen’ is al meer dan zat voor thuis.

We kunnen tips geven! In welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Brussel, België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
bambinodekat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:45:

- Ibanez GRX70QA
Ik zou voor de Ibanez gaan. Die hebben een goede prijs/kwaliteit. Maar ik zou zelf voor een tweede handse gitaar gaan. Dan heb je meestal nog meer waar voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

Mêh, ingewikkelde als je voor nieuw wil gaan.
Met versterker erbij? De Harley Benton sc500 en een line6 v 20 mk2.

Niks mis mee, en een leuke combi. Die Ibanez van 170 is m.i niet beter dan die HB sc500.
Ik durf dit soort setjes voor 300 wel aan te bevelen, de zoektocht 2ehands is wel interessant. Er zijn echt leuke dingen voor dit geld. Vooral gitaren kan je soms echt mazzel mee hebben. Kleine versterkers, Roland cube, blackstar core, line6 v {series 5) Marshall en fender hebben ze ook.
Lood om oud ijzer, geef je gitaar dealer 150 € en het zit goed.

En al eerder gezegd, de budget dingen van HB, en dan even niet de allergoedkoopste, zijn echt leuk.
Pagina: 1 ... 55 ... 98 Laatste