Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:05:
Iemand nog een Soldano versterker liggen?

Hou die even vast. John Mayer zijn nieuwe album komt binnenkort uit en hij heeft zich nogal laten inspireren op Eric Clapton uit de jaren '90. Dus Soldano en een chorus. Je weet niet wat je hoort 8)7 je kan er dus op wachten dat die dingen flink in waarde gaan stijgen.

Gezien ik in de jaren '90 de Clapton cd's helemaal kapot heb gedraaid, ken ik die sound maar al te goed. Ben dus ook wel nieuwsgierig vanuit een "melancholisch" perspectief.
Matje in de nek, sigaret tussen de snaren op de headstock en een rode broek ofzo :+

SRV speelde trouwens ook op Soldano, dat was vlak voor zijn dood, dus niet heel erg bekend.

[Afbeelding] [Afbeelding]
_O-

Alles dat sommige artiesten waarderen en verzamelen, wordt ineens (heel veel) geld waard. 8)7

In het voetbal hebben we het dan over belchinezen... :+
MsD schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:14:
Ach, Soldano's waren al niet zo heel erg goedkoop. Ik denk dat de prijsstijging wel mee zal vallen hoor. Kost je gewoon nog een nier en extra hypotheek.
Net als altijd.

De meeste gewone stervelingen zullen het met de amp sims moeten doen, of gewoon een kemper kopen.
Ik vind en vond het nooit echt superbijzondere versterkers.

Goed? Zeker. Maar de laatste jaren zijn er zoveel goede versterkermerken bij gekomen, dat een Soldano... meh.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 24-03-2021 00:49 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:05:
<>
Matje in de nek, sigaret tussen de snaren op de headstock en een rode broek ofzo :+
<>
LOL hoe herkenbaar - zo speelde ik ook in de schoolband in Hilversum. Peuk tussen de snaren, CD van SRV in de discman als ik naar school liep.
Roken in de gymzaal bij repetities, dat was toen nog normaal :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 01:27:
[...]

LOL hoe herkenbaar - zo speelde ik ook in de schoolband in Hilversum. Peuk tussen de snaren, CD van SRV in de discman als ik naar school liep.
Roken in de gymzaal bij repetities, dat was toen nog normaal :+
Wat een tijd... :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcKOC3fU3WaUd2RMzgBI-iOD27Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A6MpYatajrW5hayQrrcgtOLM.jpg?f=user_large

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even een kleine update van mijn avontuur (ergens half november begonnen met veel advies van hier :))...het gaat best lekker. De lessen zijn online, wat redelijk goed werkt al is het lekker samenspelen dan toch wel moeilijker. De basis zit er nu, een beetje, in, akkoorden zijn geen probleem meer, wisselingen die lastig lijken krijg ik snel in mijn systeem en simpele fingerstyle gaat ook prima. Ik begrijp hoe het fretboard in elkaar zit, heb geroken aan barre akkoorden dus ik ben best tevreden. Rond de kerst de beginnerscursus van Paul Davids gedaan (toen waren er een paar weken geen lessen), wat erg hielp in een aantal wat technischere dingen.

Dat ging allemaal dus dikke prima, ik kon goed tempovast spelen, het lukte me redelijk om te corrigeren als dat toch niet lukte en toen kwam mijn gitaarleraar met het briljante idee om ‘I see fire’ te gaan doen...nou, over een reality check gesproken zeg...Opeens komt alles bij elkaar, fingerstyle, hammer ons, pull offs, ‘tikken(?)’, lastige strumming...wat een ellende :) .

Maar goed, zonder wrijving geen glans, je moet uit je comfort zone, bladiebladiebla maar taai is het ff wel :).

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 24-03-2021 08:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tqfgcwP/IMG-20210323-174814.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bdz591p/IMG-20210323-160952.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/c8DHkzJ/IMG-20210323-162609.jpg

Happy new guitar (yester)day to me!!

Is een Strat uit 63 waar nog wel wat aan moet gebeuren. Fretwerk is verschrikkelijk en wordt snel opnieuw gedaan. De refinish is in principe goed gespoten (wss al in de 80s) maar ik vind de spreiding van de burst niet mooi. Dat wordt dus nog een keer refinishen. Als jullie input voor de kleur hebben dan hoor ik het graag. Ik twijfel tussen foam green, sonic blue en sherwood green.

Verder nog een zoektocht naar periodiek correcte pots en knoppen om hem een beetje in ere te herstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door anie op 24-03-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

anie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is een Strat uit 63 waar nog wel wat aan moet gebeuren. Fretwerk is verschrikkelijk en wordt snel opnieuw gedaan. De refinish is in principe goed gespoten (wss al in de 80s) maar ik vind de spreiding van de burst niet mooi. Dat wordt dus nog een keer refinishen. Als jullie input voor de kleur hebben dan hoor ik het graag. Ik twijfel tussen foam green, sonic blue en sherwood green.

Verder nog een zoektocht naar periodiek correcte pots en knoppen om hem een beetje in ere te herstellen.
Jij blijft ook maar gaan met beauties kopen hè!

<3 <3 <3

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gaaf hoor!

Vind je het dan geen bezwaar dat er al zoveel aan is gedaan en nog moet gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
KnoxNL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Gaaf hoor!

Vind je het dan geen bezwaar dat er al zoveel aan is gedaan en nog moet gebeuren?
Nee hoor, daar was de prijs ook naar. En weet je.. Als je een custom shop koopt dan weet je zeker dat er geeneen onderdeel voor uit 63 komt 😉

Een goede refret kost 4-500 en spuitwerk denk ik ook zoiets. Dat doet natuurlijk wel pijn maar daar had ik al rekening mee gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
[...]
Als jullie input voor de kleur hebben dan hoor ik het graag. Ik twijfel tussen foam green, sonic blue en sherwood green.
[...]
Van die drie altijd seafoam green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
anie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:10:
[...]

Nee hoor, daar was de prijs ook naar. En weet je.. Als je een custom shop koopt dan weet je zeker dat er geeneen onderdeel voor uit 63 komt 😉

Een goede refret kost 4-500 en spuitwerk denk ik ook zoiets. Dat doet natuurlijk wel pijn maar daar had ik al rekening mee gehouden.
Oh nee zeker dat eerste is zeker zo. Maar ik zou bv bang zijn voor vervalsing ofzo. Ik wete niet eens of dat echt een ding is maar goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
KnoxNL schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:13:
[...]

Oh nee zeker dat eerste is zeker zo. Maar ik zou bv bang zijn voor vervalsing ofzo. Ik wete niet eens of dat echt een ding is maar goed :P
Nou dat is wel een goed punt hoor! Ik heb er zelf inmiddels veel over gelezen en gezien maar dat is toch anders dan jarenlange echt praktische ervaring. Gelukkig heb ik iemand die met mij mee gaat als ik een dergelijke aankoop doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ybastiaans schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Van die drie altijd seafoam green.
Ik ben anders heel tevreden met mijn sherwood green strat... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Iedereen weet dat Candy Apple Red de mooiste kleur is. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Als 3-tone sunburst geen optie is wel ja O-) :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Hé @pinda powerrr, mocht je nog twijfelen over je vaderdagcadeautje ...

Zit Pete ook nog eens op een Candy Apple Red Stratocaster te spelen... O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:31:
Hé @pinda powerrr, mocht je nog twijfelen over je vaderdagcadeautje ...

[YouTube: What Else Can the Fender Mustang Micro Do? - Responding To Your Comments!]

Zit Pete ook nog eens op een Candy Apple Red Stratocaster te spelen... O-)
Ik heb deze gisteren met veel gelach gekeken :+

Overigens... populair dingetje, overal uitverkocht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ik laat het spuitwerk doen bij rebel Relic. Ik moet nog wel mijn keuze maken... Ik ga de body vandaag versturen.
Teleluvr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Ik vind donkergroene kleuren echt te gek. Als olive of olive drap een pre cbs kleur was geweest had ik hem gelijk genomen. Nadeel is alleen dat het een wat minder populaire kleur is voor als ik hem ooit door moet verkopen... Aan de andere kant.. Shut up and play what you like!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5176kWp/Screenshot-20210325-131948.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gmHWkMV/Screenshot-20210325-132540.jpg

Hierboven een foto van wat ze daar sherwood forest green noemen en daarnaast ook mijn 2e favoriet. Uiteraard komt er bij mij een gewone slagplaat op en niet een geanodiseerde.
Ramzzz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Car is heel gaaf maar omdat ik al een fiesta red heb valt deze af
Gitarist schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Als 3-tone sunburst geen optie is wel ja O-) :D :+
Ook te gek natuurlijk maar ik ben al zo fortuinlijk dat ik een 1960 jazzmaster heb in de originele Sunburst.

Vandaag moet ik kiezen... Dus als jullie nog wat tofs zien op de site van rebel Relic dan hoor ik het graag maar ik neig naar 1 van deze 2.
Rood, wit, Sunburst en zwart zijn dus uitgesloten en het wordt een "light aging job" geen heavy relic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 13:31
Sea foam :Y .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@anie Het moet natuurlijk Fiesta Red worden, duhhh.

Die gasten hier hebben geen smaak. (alleen heb je die al 1 zo te zien) :P

[ Voor 17% gewijzigd door KnoxNL op 26-03-2021 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
Ik vermoed dat ik omwille van mijn kleurenblindheid (in het groen spectrum) onbewust voor rode gitaren kies :) Rood is de enige kleur waarvan ik 100% zeker weet dat ik deze juist waarneem.

Mijn tele is 'Crimson Red' en mijn strat 'Aged Cherry Burst'.
Afbeeldingslocatie: https://d1aeri3ty3izns.cloudfront.net/media/4/42731/1200/preview.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d1aeri3ty3izns.cloudfront.net/media/26/269108/1200/preview_2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 26-03-2021 07:48 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:32:
Ik vermoed dat ik omwille van mijn kleurenblindheid (in het groen spectrum) onbewust voor rode gitaren kies :) Rood is de enige kleur waarvan ik 100% zeker weet dat ik deze juist waarneem.

Mijn tele is 'Crimson Red' en mijn strat 'Aged Cherry Burst'.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn allereerste elektrische gitaar was rood. Dat gevoel - en die gitaar - is nooit meer weggegaan. Mijn tweede was ook rood, maar die heb ik niet meer.

Ik vind Dakota Red en Crimson Red ook erg mooi, mits transparant. Fiesta - nee, dat doet het niet voor mij. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:17:
[...]

Mijn allereerste elektrische gitaar was rood. Dat gevoel - en die gitaar - is nooit meer weggegaan. Mijn tweede was ook rood, maar die heb ik niet meer.

Ik vind Dakota Red en Crimson Red ook erg mooi, mits transparant. Fiesta - nee, dat doet het niet voor mij. :P
Wansmaak is OOK smaak. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik stem voor Seafoam Green!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Zeker.

Het gekke is dat mijn esthetische waardering (voor vormgeving) meestal ligt bij ‘modern’, maar bij gitaar-gerelateerde zaken neig ik zwaar naar ‘nostalgisch’. Voor muziek is het helemaal een moeras van alles - zeer persoonlijk.

Het is niet anders.
Ik ook!

Erg mooi. En ook de kleur van de Jeff Beck signature waar ik al tijden verlekkerd naar gekeken heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 26-03-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:35:

[...]

Ik ook!

Erg mooi. En ook de kleur van de Jeff Beck signature waar ik al tijden verlekkerd naar gekeken heb.
Waar kijk jij niet verlekkerd naar? O-) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Seafoam Green is ook cool hoor, zeker :)

Bij mijn CS ging de keuze ook tussen een seafoam green light relic en een NOS seafoam green. Uiteindelijk puur op klank en nekprofiel de fiesta red gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Hier nog een stem voor seafoam green! Al zijn er ook wel een hoop andere gave kleuren :9

Over verlekkerd kijken gesproken... ik GAS al jaren op een P-Bass. Gewoon, een simpele P-Bass zonder poespas, de studio-classic zegmaar. Tot dusver heb ik het af weten te houden, en tot dusver heb ik eigenlijk vooral gekeken naar Fender. Als je dan een USA-made bas wil begint het een beetje bij de American Performer-serie. Maaarrr.... er is natuurlijk meer dan alleen Fender, en een P-Bass is geen ingewikkeld instrument :P
Hebben mensen nog tips voor P-Bassen waar ik zeker eens naar moet kijken in de maximaal-2000€ range? Goedkoper is beter, want dat verhoogt de kans dat ik de knoop daadwerkelijk doorhak :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:51:
Hier nog een stem voor seafoam green! Al zijn er ook wel een hoop andere gave kleuren :9
Sonic blue, kan ik ook waarderen, en Lake Placid Blue. :Y
Over verlekkerd kijken gesproken... ik GAS al jaren op een P-Bass. Gewoon, een simpele P-Bass zonder poespas, de studio-classic zegmaar. Tot dusver heb ik het af weten te houden, en tot dusver heb ik eigenlijk vooral gekeken naar Fender. Als je dan een USA-made bas wil begint het een beetje bij de American Performer-serie. Maaarrr.... er is natuurlijk meer dan alleen Fender, en een P-Bass is geen ingewikkeld instrument :P
Hebben mensen nog tips voor P-Bassen waar ik zeker eens naar moet kijken in de maximaal-2000€ range? Goedkoper is beter, want dat verhoogt de kans dat ik de knoop daadwerkelijk doorhak :+
De Precision Bass is ook wel een GAS- opwekker ja. En ook al naar Jazz Basses gekeken?

De MiM en Squier bassen zijn voor zover ik dat kan inschatten ook prima. Een Squier P-Bass is echt spotgoedkoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anie
You guys are killing me!

Ik heb zojuist een knoop doorgehakt.

Bedankt voor alle input.. Ik had het blijkbaar nodig om een andere keuze te maken 😜

Het zal niet de meest populaire kleur zijn maar wel degene die mij het meest boeit op dit moment.

Het wordt een sherwood green met lichte veroudering. Geen grote butsen en schaafplekken maar dus wel wat veroudering omdat het er anders niet uitziet met de zwaarbespeelde en versleten hals.

Het wordt een combinatie van deze kleur en veroudering
http://www.fendercustomsh...-sherwood-green-metallic/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NnmTh2c/Screenshot-20210326-101056.jpg

Met iets meer verkleuring van de lak zoals ze dat zo mooi bij deze hebben gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gmHWkMV/Screenshot-20210325-132540.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door anie op 26-03-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat is eigenlijk een goed moment om in een ontluikende gitaarcarriére eens te kijken naar een 2e gitaar, bijvoorbeeld een elektrische (als je al een western hebt)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
ZieMaar! schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:
Wat is eigenlijk een goed moment om in een ontluikende gitaarcarriére eens te kijken naar een 2e gitaar, bijvoorbeeld een elektrische (als je al een western hebt)?
Wanneer je daar zin in hebt! Als je bijvoorbeeld al een elektrische hebt en een tweede elektrische wil, dan zou ik iets roepen in de richting van 'eigenlijk nooit, maar wanneer je GAS tegenhouden pijn begint te doen is het het overwegen waard' :+ Maar naast een western een elektrische heeft als je het mij vraagt geen speciaal moment nodig. Da's gewoon een heel ander instrument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ramzzz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Sonic blue, kan ik ook waarderen, en Lake Placid Blue. :Y

[...]

De Precision Bass is ook wel een GAS- opwekker ja. En ook al naar Jazz Basses gekeken?

De MiM en Squier bassen zijn voor zover ik dat kan inschatten ook prima. Een Squier P-Bass is echt spotgoedkoop.
J-bassen heb ik zeker ook interesse in, maar minder directe behoefte aan. Mijn Warwick FNA Jazzman (met carbon halspen en ebbenhouten fretboard die er later op-/ingezet zijn) is veelzijdig genoeg om dat soort sounds aardig te produceren. Maar een P is speciaal in zijn eenvoud :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Any time is a good time!

Het is altijd tijd voor een Telecaster. (8>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Onbeschrijfelijke non-vraag.

...Er kan áltijd meer gear bij 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik heb hier een ‘half decent’ Squier Telecaster ‘Butterscotch’ (MiC) waar wat contacten van moeten worden hersteld. Jack ingang is wat losjes. Als je handig bent is het zo opgelost.

Ik was er te lui voor... 🙄

De nek is kaarsrecht, en verder is het natuurlijk geen Fender.

Gratis, als je wilt.
Wormaap schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:40:
[...]

J-bassen heb ik zeker ook interesse in, maar minder directe behoefte aan. Mijn Warwick FNA Jazzman (met carbon halspen en ebbenhouten fretboard die er later op-/ingezet zijn) is veelzijdig genoeg om dat soort sounds aardig te produceren. Maar een P is speciaal in zijn eenvoud :9
De Sire bassen schijnen heel behoorlijk te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 26-03-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wormaap schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Wanneer je daar zin in hebt! Als je bijvoorbeeld al een elektrische hebt en een tweede elektrische wil, dan zou ik iets roepen in de richting van 'eigenlijk nooit, maar wanneer je GAS tegenhouden pijn begint te doen is het het overwegen waard' :+ Maar naast een western een elektrische heeft als je het mij vraagt geen speciaal moment nodig. Da's gewoon een heel ander instrument :)
Ramzzz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Any time is a good time!

Het is altijd tijd voor een Telecaster. (8>
TMDC schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Onbeschrijfelijke non-vraag.

...Er kan áltijd meer gear bij 8)
Haha deze had ik natuurlijk allemaal kunnen verwachten :).

Maar de opmerking van @Wormaap is wel een beetje waar mijn twijfel zit: als echt een ander instrument is, kan ik dan niet beter een tijdje flink door blijven oefenen om mijn western niveau wat hoger te krijgen, of zit dat elkaar niet perse in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:50:
Maar de opmerking van @Wormaap is wel een beetje waar mijn twijfel zit: als echt een ander instrument is, kan ik dan niet beter een tijdje flink door blijven oefenen om mijn western niveau wat hoger te krijgen, of zit dat elkaar niet perse in de weg?
In mijn ervaring: je leert juist meer door een "ander" instrument er bij te pakken. De beste muzikanten die ik ken en waar ik mee speel zijn vrijwel allemaal multi-instrumentalisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
ZieMaar! schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:50:
[...]

[...]

[...]

Haha deze had ik natuurlijk allemaal kunnen verwachten :).

Naast wat @TMDC al zegt wat mijn ego als pianist/bassist/gitarist/drummer/zanger natuurlijk streelt en daarom sowieso waar is :+ zou western en elektrisch elkaar naar mijn idee niet in de weg moeten zitten. Daarnaast vind ik persoonlijk in het geval van muziek vrijwel elke zin in de vorm van 'doe eerst maar eens x voordat je y' vervelend. Als jij de behoefte voelt om elektrisch naast western op te pakken, dan moet je dat vooral doen :) Uiteindelijk is 'beter worden' geen doel. Lol hebben in muziek is het doel, en dat doe je geen recht door jezelf op te leggen dat je eerst nog een tijdje western moet leren voordat je een elektrsiche 'mag'.
Als dat juist een manier is waarop je jezelf kan motiveren is dat natuurlijk ook een overweging, maar ik projecteer gewoon even lekker mijn eigen beweegredenen op jou }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 13:31
TMDC schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:52:
[...]

In mijn ervaring: je leert juist meer door een "ander" instrument er bij te pakken. De beste muzikanten die ik ken en waar ik mee speel zijn vrijwel allemaal multi-instrumentalisten.
Doordat je bij gitaar meer bezig bent met harmonieleer begon ik met bewuster luisteren een groeiende waardering voor jazz te ontwikkelen. Als gevolg daarvan heb ik een real book gekocht en ben ik weer koper gaan spelen :$ .

Ik moet toch eens naar de fysiotherapeut voor een plan hoe ik wat aan de terugkerende problemen met mijn linkerhand kan doen. Dat werkt erg demotiverend bij gitaarspelen :-( .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Gisteren!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
That’s the spirit! :7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op zaterdag 3 september 2016 @ 15:15:
Dit doet me weer denken aan de telecaster die ik nog af moet werken...... zucht
Dit jaar moet het ervan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Dit jaar moet het ervan komen!
Moeten we je een beetje achter de vodden zitten? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ramzzz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:54:
[...]

Moeten we je een beetje achter de vodden zitten? O-)
Doorgaans werkt dat niet bij mij, maar als jullie het willen proberen, hou ik jullie niet tegen.

Wat nog moet gebeuren:
- Freeswerk of steekwerk om halsplaat in body te verzinken
- Solderen elektronica (2 single coils, 4-weg schakelaar, push-pull-pot voor faseschakeling)
- Afwerken body: olie met pigment (blauw en turquoise spinel) en kleurstof (blauw of groen). Misschien vooraf testen op resthout... slagplaat in vorm zagen.
- Afwerken hals: sterrenbeeld Leo in parelmoer in gitaarkop inleggen
- Alles in elkaar zetten
- De hele boel afstellen

- Weer een beetje. gitaar leren spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Doorgaans werkt dat niet bij mij, maar als jullie het willen proberen, hou ik jullie niet tegen.

Wat nog moet gebeuren:
- Solderen elektronica (2 single coils, 4-weg schakelaar, push-pull-pot voor faseschakeling)
- Afwerken body: olie met pigment (blauw en turquoise spinel) en kleurstof (blauw of groen). Misschien vooraf testen op resthout... slagplaat in vorm zagen.
- Alles in elkaar zetten
- De hele boel afstellen

Gelukkig kunnen we door de COVID-19 nu nergens heen... O-)

Sterkte met deze grote taak. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@begintmeta Misschien kan je beter beginnen met:
En zo een beetje de 'spirit' aanwakkeren en daarmee ook de zin om aan de slag te gaan aan het afbouwen van de Tele.
begintmeta schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Wat nog moet gebeuren:
- Alles in elkaar zetten
- De hele boel afstellen
Ben vooral benieuwd naar hoe je afwerking gaat uitpakken!

disclaimer: ik beoog hiermee geen nieuwe kleurendiscussie aan te wakkeren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:37:
De Sire bassen schijnen heel behoorlijk te zijn.
Dat gezegd hebbende: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Goed nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNA5lHtk-1t52aFZtTmAd7rYwJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u94EYDpIPyvTLCMZw1b5JMs4.jpg?f=fotoalbum_large
_O-

En deze zijn ook geinig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsZzv-U371W-FSBLBmbUz77N6yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbvvmFQDhnPtegdM9EelnyWT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82Vx7K1WQ-FeX0BKnBOJrY-vTTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8IoW16Xs4RYUSLdEOfE7xlX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 01-04-2021 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A0vBTOWCU5yLNy5uvnxCcyoktA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFrMzt6gvxWUJmJH8YihS5Y1.jpg?f=fotoalbum_large
Mandolinesnaren met THC laagje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQTCryTQuEFcBn2g2epVt8XHY0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dh19YhWwYtczgCMXUSzfmmG1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ij21q-7VILPDmmNeBiWjv5wl-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qBaPbDPXg10fq0IOcF06alao.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:48
Wel een beetje te laat, maar toch leuk:

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 18:09
Ik heb een Epiphone Les Paul 60s (ja ja ik weet het, niet ideaal) gekocht, ik ga na 20! Jaar opnieuw een poging te wagen, back to basics.

Gisteren de A en D akkoorden geoefend. Valt mij op dat ik veel buzz heb op de A snaar.

Ligt het aan mij of is deze nek niet helemaal oké...
Ook is er (vanuit de winkel) al best veel gesleuteld aan de trust rod (als ik het goed zeg...)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Linkser schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:32:
Ik heb een Epiphone Les Paul 60s (ja ja ik weet het, niet ideaal) gekocht, ik ga na 20! Jaar opnieuw een poging te wagen, back to basics.

Gisteren de A en D akkoorden geoefend. Valt mij op dat ik veel buzz heb op de A snaar.

Ligt het aan mij of is deze nek niet helemaal oké...
Ook is er (vanuit de winkel) al best veel gesleuteld aan de trust rod (als ik het goed zeg...)

***members only***
Epiphone maakt tegenwoordig heel prima spul dus daar heb je niets verkeerd aan gedaan.

Aan die foto's zie ik zo niets, maar indien het een nieuwe gitaar is zou het raar zijn dat er al veel met re truss rod gespeeld is. Een beetje bijstellen zou kunnen maar moet eigenlijk niet nodig zijn, die dingen komen over het algemeen prima uit de fabriek, ook met shiping overseas etc.

Hier wordt in ieder geval al vrij goed uitgelegd hoe het moet en hoe het NIET moet, maar als je dat punt bereikt heb dan ga ik al naar een professionele luthier (2 linkerhanden):

Check ook even of alles bij je brug en nut goed zit, soms is het zo iets simpels :)

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 03-04-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
KnoxNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:47:
[...]

Epiphone maakt tegenwoordig heel prima spul dus daar heb je niets verkeerd aan gedaan.

Aan die foto's zie ik zo niets, maar indien het een nieuwe gitaar is zou het raar zijn dat er al veel met re truss rod gespeeld is. Een beetje bijstellen zou kunnen maar moet eigenlijk niet nodig zijn, die dingen komen over het algemeen prima uit de fabriek, ook met shiping overseas etc.

Hier wordt in ieder geval al vrij goed uitgelegd hoe het moet en hoe het NIET moet, maar als je dat punt bereikt heb dan ga ik al naar een professionele luthier (2 linkerhanden):

[YouTube: Stop Fret Buzz - How far to turn your truss rod & the direction to turn it]

Check ook even of alles bij je brug en nut goed zit, soms is het zo iets simpels :)
Ik moet sowieso even een melding maken bij ze, een van de volume knoppen is echt scheef, het is de knop zelf en niet het mechanisme gelukkig.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volgens mij zit alles goed, maar hier is toch al gesleuteld of ligt het aan mij (kan heel goed hoor ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:04

digiman

reboot...

Zo te zien is er juist nog niet aan gesleuteld.
Ik heb een Epiphone les paul 59 “limited edition” en die kwam ook zo beroerd afgesteld uit de koffer.
Ik zie tenminste dat de actie heel hoog staat (te zien hoe hoog de schroeven bij de brug staan uitgedraaid)

Verder wel een prima gitaar overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een goede setup heb ik ooit Dan Erlewine's "How to make your electric guitar play great" aangeschaft. Ik zie dat er een second edition van te koop is tegenwoordig. Daar zitten een paar handige afstel tooltjes bij, zoals verschillende radius boogjes om je snaren in de goede radius af te stellen. Veel tips voor het afstellen van thruss rods, verschillende soorten bruggen, nuts, het opleggen van snaren, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LIYcC30LvRgJQZl-THoVZVmIaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LNDncqCBsJpy2eDezhoTn6pQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
digiman schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:26:
Zo te zien is er juist nog niet aan gesleuteld.
Ik heb een Epiphone les paul 59 “limited edition” en die kwam ook zo beroerd afgesteld uit de koffer.
Ik zie tenminste dat de actie heel hoog staat (te zien hoe hoog de schroeven bij de brug staan uitgedraaid)

Verder wel een prima gitaar overigens.
Ja de snaren staan onderin best ver van de frets af.. maar dat kan dus geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiman

digiman

reboot...

Linkser schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:28:
[...]

Ja de snaren staan onderin best ver van de frets af.. maar dat kan dus geen kwaad?
Het kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat het lekker speelt.
Dit kan je overigens zelf makkelijk verstellen zonder schade aan te richten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 00:44
Handig trucje om snel te testen op fret buzz:

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Voor mij persoonlijk een hele openbaring: je zou Epiphone ook kunnen lezen als epiphany... 8)7

Anyway, wat gebruiken jullie om gitaren aan de muur te hangen? De welbekende goedkope K&M hangers?

Dit lijkt me ook wel knap:
https://m.thomann.de/nl/g...tm?o=45&search=1617139022

Heb mijn K&M's weggeven en vond ze nooit zo prettig doordat je toch altijd nog even met de hand moet zorgen dat je gitaar netjes wordt ondersteund. Ben nu op zoek naar iets waar je eigenlijk zonder zorgen je gitaar aan kan hangen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nusLxYhOuaHaIn44BAu5REWa_j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o966VYFkerD3bZ12lK4EHp83.jpg?f=fotoalbum_large

Hier geen problemen met de bekende K&M :) Ik heb nog twee van die kleine grondstandaardjes die alleen het body ondersteunen. Daar staan mijn bas en de achtsnaar momenteel op. Want dat is nóg makkelijker grijpbaar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Wormaap er is een flinke westenwind bij jou, te zien aan je headstocks :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik hang niets meer aan de muur tegenwoordig maar zweer bij deze Hercules stands:

https://www.bax-shop.nl/g...niversele-gitaarstandaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
pinda powerrr schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:13:
@Wormaap er is een flinke westenwind bij jou, te zien aan je headstocks :+
Die van de achtsnaar staat de andere kant op!
Die gitaar staat ook de andere kant op in m'n kamer, dus de windrichting klopt nog steeds :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
@Wormaap, problemen vind ik een groot woord, maar ik wilde wel een keer wat anders. Heb 3 Gravity's besteld.

En een Polytune 3... :P

@KnoxNL, daar heb ik geen ruimte voor. Ze gaan naar de woonkamer, o.a. boven de bank.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Soms maak je een foutje:

Ben bezig een gitaar te bouwen met de materialen die ik toevallig heb. (Behalve de gitaarspecifieke hardware, want dat is wat lastiger om zelf te fröbelen)
Neck humbucker, bridge single, 2x volume, 1x tone

Het wordt een pallet houten neck-through tele , het fretboard is een stuk jatauba/itauba schuttingplank.

Misschien niet de meest ideale soorten, maar als probeersel, tegen de tijd dat gereed is ervaren of het speelbaar is.

En dan komt het lastige... De fretboard radius..

En dan denk je 'hee, het cirkelzaag blad is 260mm dat is ruim 10" , dus rap een sandingblock geklust
Fretboard geschuurd, nog niks door...

Kwartje valt... Fretboard met 10 1/8 " radius ipv. 9,5 kan ik mee leven.. maar een radius van 5 1/16 wat het dus geworden is, met een diameter van 260 mm wordt niks.. die kon vandaag dus opnieuw gemaakt worden.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:32:
Soms maak je een foutje:

Ben bezig een gitaar te bouwen met de materialen die ik toevallig heb. (Behalve de gitaarspecifieke hardware, want dat is wat lastiger om zelf te fröbelen)
Neck humbucker, bridge single, 2x volume, 1x tone

Het wordt een pallet houten neck-through tele , het fretboard is een stuk jatauba/itauba schuttingplank.

Misschien niet de meest ideale soorten, maar als probeersel, tegen de tijd dat gereed is ervaren of het speelbaar is.

En dan komt het lastige... De fretboard radius..

En dan denk je 'hee, het cirkelzaag blad is 260mm dat is ruim 10" , dus rap een sandingblock geklust
Fretboard geschuurd, nog niks door...

Kwartje valt... Fretboard met 10 1/8 " radius ipv. 9,5 kan ik mee leven.. maar een radius van 5 1/16 wat het dus geworden is, met een diameter van 260 mm wordt niks.. die kon vandaag dus opnieuw gemaakt worden.
Au, factor 2... :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.guitarfail.com/wp-content/uploads/2013/07/Bed-Planks-Guitar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Soms ben je blij dat de cijfers redelijk kloppen en zie je net de factor over het hoofd...

Die van mij begint wel meer op een tele te lijken dan die op jouw plaatje

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtSociety
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:15
Ik zag dat Fender een Mustang Micro heeft, lijkt interessant! Zou nog beter zijn als het met een bluetooth hoofdtelefoon zou werken. Zou de latency van bluetooth te hoog zijn?

https://shop.fender.com/en-CH/mustang-micro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38
YoghurtSociety schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:24:
Ik zag dat Fender een Mustang Micro heeft, lijkt interessant! Zou nog beter zijn als het met een bluetooth hoofdtelefoon zou werken. Zou de latency van bluetooth te hoog zijn?

Ja, met Bluetooth kan je eigenlijk niet spelen teveel latency.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
YoghurtSociety schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:24:

Die is volgens mij de komende tijd nog overal uitverkocht en op ‘back order’.

Succesvolle introductie, blijkbaar.

Jij al wat succes met bestellen, @pinda powerrr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerDoc
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Ook met die low latency bt modules?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Ramzzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:24:
[...]

Die is volgens mij de komende tijd nog overal uitverkocht en op ‘back order’.

Succesvolle introductie, blijkbaar.

Ik als aspirant gitaar speler heb ook zeer veel interesse in Mustang Micro, neemt een barrière weg namelijk.
Even snel inpluggen, koptelefoon op (zo speel ik toch de eerste tijd, want het klinkt nog niet echt :P ) en gaan.
Zo kan je snel even half uurtje akkoorden oefenen (D en A here we go O-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
BoerDoc schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:54:
Ook met die low latency bt modules?
Je zit nog steeds met minimaal 30ms, dat speelt knap vervelend.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:24:
[...]

Nope, overal uitverkocht. Maar geeft niet, momenteel toch weinig tijd. Al wil ik het nog wel natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiman

digiman

reboot...

Jongens daarvoor hebben we toch de boss WAZA air?
Geniaal maar duur ding, maar ik kan niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
digiman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:47:
Jongens daarvoor hebben we toch de boss WAZA air?
Geniaal maar duur ding, maar ik kan niet meer zonder.
Daar zit wel een prijsverschil tussen (ik ken verder die WAZA air niet).
Voordeel van de Micro is dat je alle (ook goedkope) oortjes eraan kan hangen.

Weet niet hoeveel kwaliteitsverschil er zit in de amps, maar je kan natuurlijk vervolgens zelf bepalen of je er een dure koptelefoon bij wil gebruiken, of die heb je misschien al liggen.
In mijn geval zal dat de Sony wh1000mx4 zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiman

digiman

reboot...

Ja maar dan zit je dus weer met een draadje. Bluetooth heeft te veel lag.
Maar goed ik heb ook jaren met een vox amplug gespeeld met simpele oortjes, niks mis mee.
De waza plug ik ook gewoon in m’n headrush pedalboard, werkt ook top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik heb een pedaal gekocht, maar er zit geen voedingsadapter bij... :|
Nu heb ik zoiets, als ik toch geld moet uitgeven, dan maar iets nets dat ik voor meer dan 1 pedaal kan gebruiken. Een pedaal dat ik overweeg is namelijk €40 in prijs gedaald, dus GAS, GAS, GAS... :P

Het pedaal dat ik heb kan daisychainen, maar dat pedaal wil 9V / >100mA en het pedaal dat ik overweeg wil 9V / 500mA. Ik weet dat ik terug moet naar de havo, maar kan ik niet gewoon een adapter halen voor 9 volt en max. 1 ampère en die doorlussen en dat de apparaten er onderling wel uitkomen wat nodig is? Zo een heb ik vast wel liggen namelijk.

Volgende vraag: waar haal je een kabel met 2 van "zulke" connectors? Hoe heet zo'n connector überhaupt? Google kon me geen antwoord geven.
Verder dan "55mm buitenmaat, 21mm binnenmaat, hol, polariteit -", kom ik niet en zulke bewoordingen maken zoekopdrachten lastig.
Wormaap schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:37:
Hier geen problemen met de bekende K&M :)
Ik had dus geen problemen, maar die Gravity's zijn wel echt mooier in gebruik dan de K&M's.
De houder komt omhoog en is dan recht wanneer er geen gitaar in hangt en pakt de headstock mooi vast wanneer je er een gitaar in laat zakken. Zal eens kijken of ik er een .gif van kan maken, want ik vind het een leuke upgrade.

In jouw geval is €40-50 (of meer? :P) uitgeven misschien overdreven, maar voor iemand die nog geen hangers heeft kan ik de hanger van Gravity wel aanraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 09-04-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Vraag 1: Ja dat kan. Maar je pedalen draaien dan niet geisoleerd van elkaar. Best case scenario gaat dat goed, worst case heb je veel bijgeluid.

Vraag 2: No idea :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:25:
Ik heb een pedaal gekocht, maar er zit geen voedingsadapter bij... :|
Nu heb ik zoiets, als ik toch geld moet uitgeven, dan maar iets nets dat ik voor meer dan 1 pedaal kan gebruiken. Een pedaal dat ik overweeg is namelijk €40 in prijs gedaald, dus GAS, GAS, GAS... :P

Het pedaal dat ik heb kan daisychainen, maar dat pedaal wil 9V / >100mA en het pedaal dat ik overweeg wil 9V / 500mA. Ik weet dat ik terug moet naar de havo, maar kan ik niet gewoon een adapter halen voor 9 volt en max. 1 ampère en die doorlussen en dat de apparaten er onderling wel uitkomen wat nodig is? Zo een heb ik vast wel liggen namelijk.

Volgende vraag: waar haal je een kabel met 2 van "zulke" connectors? Hoe heet zo'n connector überhaupt? Google kon me geen antwoord geven.
Verder dan "55mm buitenmaat, 21mm binnenmaat, hol, polariteit -", kom ik niet en zulke bewoordingen maken zoekopdrachten lastig.

[...]

Ik had dus geen problemen, maar die Gravity's zijn wel echt mooier in gebruik dan de K&M's.
De houder komt omhoog en is dan recht wanneer er geen gitaar in hangt en pakt de headstock mooi vast wanneer je er een gitaar in laat zakken. Zal eens kijken of ik er een .gif van kan maken, want ik vind het een leuke upgrade.

In jouw geval is €40-50 (of meer? :P) uitgeven misschien overdreven, maar voor iemand die nog geen hangers heeft kan ik de hanger van Gravity wel aanraden.
Wat @KnoxNL zegt, en als je een 1Spot koopt kun je er een ‘daisy chain’ bij kopen, voor meerdere pedalen.

@Wormaap ik kwam deze tegen - da’s niet gek voor dat geld...

https://www.bax-shop.nl/e...y-precision-bass-pj-black

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 09-04-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
KnoxNL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:36:
Vraag 1: Ja dat kan. Maar je pedalen draaien dan niet geisoleerd van elkaar. Best case scenario gaat dat goed, worst case heb je veel bijgeluid.

Vraag 2: No idea :P
Maar hoe bedoel je dat? Als in, gebruik knappe spullen en je zit goed of zit er meer achter?

Voor de beeldvorming: het zou gaan om 1 stempedaal en 1 delay; ik hoef geen gigantisch pedal board aan te sturen, dus noise lijkt me geen groot probleem.
Ramzzz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:46:
[...]

Wat @KnoxNL zegt, en als je een 1Spot koopt kun je er een ‘daisy chain’ bij kopen, voor meerdere pedalen.
Thanks. Met daarop zoeken kwam ik uit op meerdere fabrikanten die dat soort kabels maken. De meeste kabels zijn voor meer dan 1-2 pedalen, maar ik zal morgen nog even verder kijken dan producten gericht op de gitaareffectenmarkt. En anders heb ik inmiddels genoeg adapters gevonden om zelf 2 connectors aan elkaar te plakken. Heb geen trek in losse kabels anders dan de kabel die de gitaar in mag in de woonkamer namelijk :P

Het is dat ik geen pakketje met een kabeltje wil laten versturen, anders had ik het delay-pedaal wel gewoon besteld en eventueel later wat nabesteld. Hoor mede daardoor graag wat jullie denken en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ramzzz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:46:
[...]

@Wormaap ik kwam deze tegen - da’s niet gek voor dat geld...

https://www.bax-shop.nl/e...y-precision-bass-pj-black
Die ziet er helemaal niet verkeerd uit, nee :) Maar ik kan mijn GAS bedwingen... echt waar :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:41:
[...]

Die ziet er helemaal niet verkeerd uit, nee :) Maar ik kan mijn GAS bedwingen... echt waar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerDoc
MerijnB schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:39:
[...]

Je zit nog steeds met minimaal 30ms, dat speelt knap vervelend.
30 is wel veel idd, zeker als je de 10+ die je al hebt van je asio driver mee rekent. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
BoerDoc schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:47:
[...]

30 is wel veel idd, zeker als je de 10+ die je al hebt van je asio driver mee rekent. Thanks.
Waarom zou (in dit geval) asio nog meer latency geven? Dat apparaat zit toch rechtstreeks in je gitaar?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Case in point: NGD! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPr7y8ZAWckra-yD6Ti-4NG9qic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pE3tSGFb5pk8eAja3C7K4Dra.jpg?f=fotoalbum_large

NOS 1999 Fender Stratocaster Vintage (‘62 spec) Candy Apple Red.

Wat een gitaar! _/-\o_

Met @pinda powerrr bij Kees Dee in Amersfoort in de gitaren-snoepwinkel, fijne zaak, prettige eigenaar.

Daar kom ik vast vaker nu...

Ik kon hem side by side met meerdere Custom Shop en Vintage gitaren vergelijken.

Het is - zoals CS modellen - een bijzonder goed afgewerkte gitaar. Heerlijke hals, prachtige, spiksplinternieuwe, maar al ‘ageing’ nitrocellulose lak.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 10-04-2021 14:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het was ouderwets in de snoepwinkel rondlopen. Ik heb daar in 2002 al eens een gitaar gekocht en was niet vergeten wat voor soort winkel het is. Geen schreeuwende reclames en personeel dat je niet ziet staan. Nee, alles staat voor het grijpen.

Zo heb ik vanochtend in de tijd dat @Ramzzz met zijn nieuwe aanwinst aan het spelen was, lekker in de PRS hoek gezeten. Mooiste van het mooiste en wat speelt dat bizar goed!
Niet gek als je op een gegeven moment een McCarthy 594 in je handen hebt van 10K 8)7 Maar ook de "goedkopere" modellen van 2,5K waren erg mooi. Afwerking staat op een heel ander niveau dan Fender/Gibson.

Ga maar weer eens een staatslot kopen O-)

De nieuwe Strat van @Ramzzz is wel een plaatje! Gewoon splinternieuw! Bizar hoe dat kan, gekocht door een verzamelaar en zo de case in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerDoc
MerijnB schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:54:
[...]

Waarom zou (in dit geval) asio nog meer latency geven? Dat apparaat zit toch rechtstreeks in je gitaar?
Ok, ik ging er van uit dat alle latencies bij elkaar opgeteld zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
BoerDoc schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:02:
[...]

Ok, ik ging er van uit dat alle latencies bij elkaar opgeteld zouden worden.
Als je er nog een DAW tussen wil wel ja, misschien had ik dat gemist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Wat een gitaar! _/-\o_

Met @pinda powerrr bij Kees Dee in Amersfoort in de gitaren-snoepwinkel, fijne zaak, prettige eigenaar.

Ik kon hem side by side met meerdere Custom Shop en Vintage gitaren vergelijken.

Het is - zoals CS modellen - een bijzonder goed afgewerkte gitaar. Heerlijke hals, prachtige, spiksplinternieuwe, maar al ‘ageing’ nitrocellulose lak.
Gefeliciteerd en welkom bij de club :P

Prachtige gitaar in "jouw" kleur (en uiteraard RW)/

Cees Dee is een hele fijne winkel inderdaad, ik heb daar een vriend geholpen zijn eerste "echte" tele te kopen.

EDIT: Wel jammer dat jullie mij niet uitgenodigd hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:51:
[...]

Gefeliciteerd en welkom bij de club :P

Prachtige gitaar in "jouw" kleur (en uiteraard RW)/

Cees Dee is een hele fijne winkel inderdaad, ik heb daar een vriend geholpen zijn eerste "echte" tele te kopen.

EDIT: Wel jammer dat jullie mij niet uitgenodigd hebben :(
Sorry, het was bijzonder ‘spur of the moment’, en beperkte koop of afspraak... :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Gefeli @Ramzzz Ziet er als een erg gave gitaar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:27:
Gefeli @Ramzzz Ziet er als een erg gave gitaar uit!
Speelt heerlijk! O+

‘60’s spec’ betekent wel dat er van origine een 3-standenschakaar op zit, maar de 5-standen is bijgeleverd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:56:
[...]

Speelt heerlijk! O+

‘60’s spec’ betekent wel dat er van origine een 3-standenschakaar op zit, maar de 5-standen is bijgeleverd. :)
Tandenstoker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Wat een gitaar! _/-\o_

Gefeliciteerd! :9~

Ik heb dezelfde lak op één van m’n Teles, maar de “ageing” gaat me eigenlijk niet snel genoeg. Heb hem nu 8 jaar maar je ziet nog niet heel veel craquelé (of hoe je dat ook noemt)

………

In other news: heb gisteren voor het eerst in ruim driekwart jaar weer met de band gespeeld. En het was heerlijk! Hoe fijn om met een amp op lekker volume te kunnen spelen en zonder gêne de distortion in te kunnen trappen :*) :*) 8)
Gelukkig gaan we nu weer vaker samenkomen als de regels hopelijk wat versoepeld worden en het in onze privélevens wat rustiger wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Thanks! :)
Ik heb dezelfde lak op één van m’n Teles, maar de “ageing” gaat me eigenlijk niet snel genoeg. Heb hem nu 8 jaar maar je ziet nog niet heel veel craquelé (of hoe je dat ook noemt)
Splinternieuw is geen schande toch? :9
In other news: heb gisteren voor het eerst in ruim driekwart jaar weer met de band gespeeld. En het was heerlijk! Hoe fijn om met een amp op lekker volume te kunnen spelen en zonder gêne de distortion in te kunnen trappen :*) :*) 8)
Gelukkig gaan we nu weer vaker samenkomen als de regels hopelijk wat versoepeld worden en het in onze privélevens wat rustiger wordt
Dat is altijd fijn! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:15:
[...]
Splinternieuw is geen schande toch? :9
[...]
Nee, an sich niet. Ik hou mijn gitaren in een zo goed mogelijke conditie, maar juist bij deze ene vond ik het wel een gaaf idee als hij er vrij snel uit zou zien als een echte Tele uit 1962 ;) maar zo ziet hij er dus nog lang niet uit

Helaas ziet zijn eigenaar er soms wel uit alsof 'ie uit '62 komt. Althans zo voelt hij zich soms wel :'( ;w
edit: ik ben van 1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:56:
[...]

Nee, an sich niet. Ik hou mijn gitaren in een zo goed mogelijke conditie, maar juist bij deze ene vond ik het wel een gaaf idee als hij er vrij snel uit zou zien als een echte Tele uit 1962 ;) maar zo ziet hij er dus nog lang niet uit

Helaas ziet zijn eigenaar er soms wel uit alsof 'ie uit '62 komt. Althans zo voelt hij zich soms wel :'( ;w
Nee je moet daar serieus je best voor doen, mijn NOS is ook nitro en er zit amper een krasje op.
Weersinvloeden lijken hem ook niets te doen.

Overigens is deze 83-er ook in rap tempo aan het aftakelen... :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Gitarist schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:56:
[...]

Nitro kan dacht ik niet zo goed tegen droogte en UV. Mijn '84 strat heeft het, niet omdat ik graag wil, maar omdat ik te lui was en ben om de lak te voeden met de juiste poetsmiddelen. Dus gewoon op een standaard bij een raam in de zon zetten :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 52 ... 98 Laatste