Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Deze gaat er bij mij voor de lol sowieso komen, had het filmpje al gezien.

Anders weet ik ook nooit wat ik op het werk als verjaardagskado moet vragen :+
Check! Ik ben nog even niet jarig, maar voor die tijd ga ik wel wat hints laten vallen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Zie je! Je hebt een gitaar met belly cut nodig B)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
Nieuw speeltje: ormsby metal v 7 string en mijn eerste 7 string. Ik had deze en een bc rich 7 extreme series b stock gekocht om te proberen en 1tje te houden. Ik vond de bc rich een prachtige gitaar maar was niet zo'n fan van de active fishman pickups en het gedoe met batterijen, ook waren de contactpunten gecorrodeerd in de input jack waardoor hij soms kraakte, geen zin om dit te moeten fixen op een nieuwe gitaar. De b stock (1690->1390) was wel een mooie deal en hij was verder helemaal in orde geen schade. Mischien ooit in de toekomst een bc rich shredzilla met passieve pickups.

Het nadeel van de ormbsy vind ik wel dat de mensuur 26.2 inch is en daardoor is de neck in verhouding met de V body erg groot en dit ziet er een beetje disproportioneel uit en maakt de gitaar ook best wel neck heavy. Ormsby was verder 1750 en heeft rvs fretten en een koffer meegeleverd dat vond ik de meerprijs over de bc rich wel waard.

De bc rich:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEptOalWi0sYtf_uzhgMGssIGC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZrsWysIQeDbeVqqNJRWMAYH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsUmvLJY67R_efWNVZsgh0msRSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35z8v3LTyfZ35vNeRrWsfJe9.jpg?f=fotoalbum_large

De ormsby:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8NvS8EY1c8nY_0WAl7txFufK4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZN9aftlKutWyulkfLHwE8pI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG_Uw78S3E8qpCT50pyJmfIFW5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOdCwVbuBQYXzAuFhP9fwVLa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
bronce schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:41:
Nieuw speeltje: ormsby metal v 7 string en mijn eerste 7 string. Ik had deze en een bc rich 7 extreme series b stock gekocht om te proberen en 1tje te houden. Ik vond de bc rich een prachtige gitaar maar was niet zo'n fan van de active fishman pickups en het gedoe met batterijen, ook waren de contactpunten gecorrodeerd in de input jack waardoor hij soms kraakte, geen zin om dit te moeten fixen op een nieuwe gitaar. De b stock (1690->1390) was wel een mooie deal en hij was verder helemaal in orde geen schade. Mischien ooit in de toekomst een bc rich shredzilla met passieve pickups.

Het nadeel van de ormbsy vind ik wel dat de mensuur 26.2 inch is en daardoor is de neck in verhouding met de V body erg groot en dit ziet er een beetje disproportioneel uit en maakt de gitaar ook best wel neck heavy. Ormsby was verder 1750 en heeft rvs fretten en een koffer meegeleverd dat vond ik de meerprijs over de bc rich wel waard.

De bc rich:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ormsby:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
bronce schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:41:

De bc rich:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ormsby:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!

Mijn ervaringen met 7-snarige gitaren zijn beperkt. In de 90’s en Ibanez Universe.

Verwarrend. 5 vingers en dan ineens een snaar te veel. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bronce
Ramzzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Nice!

Mijn ervaringen met 7-snarige gitaren zijn beperkt. In de 90’s en Ibanez Universe.

Verwarrend. 5 vingers en dan ineens een snaar te veel. :+
Thanks. Ik speel al 4-5 jaar luit met 8 koren dan heb je 2 extra bassen die die je met de duim aanslaat. Ik vond het idee van extra bassen wel leuk en ben daarom voor een 7 snarige gegaan voor de extra mogelijkheden. Ben van elektrisch -> klassiek -> luit en speel nu weer een tijdje elektrisch erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBVQGBnN_wq7_DM7rAUpAP1Yu_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trTkHMDMAOs8XyAFFH1Y1kfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ga het zelf niet kopen maar ik ben wel ONTZETTEND benieuwd naar de reviews op Youtube straks:

https://www.ikmultimedia....?pkey=amplitube-brian-may

Far cry away van dit ding (wie kent m nog :P):

https://max.guitars/nl/di...-red-special-effect-pedal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
bronce schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Thanks. Ik speel al 4-5 jaar luit met 8 koren dan heb je 2 extra bassen die die je met de duim aanslaat. Ik vond het idee van extra bassen wel leuk en ben daarom voor een 7 snarige gegaan voor de extra mogelijkheden. Ben van elektrisch -> klassiek -> luit en speel nu weer een tijdje elektrisch erbij.

[Afbeelding]
Stiekem GAS ik al jaren op een 8-snaar. Ik ben mid-30s en wil straks mijn midlifecrisis djentend in :+ Een 7-snaar heb ik al (Ibanez RG7620 met een DiMarzio Evolution7 in de brug), dus het moet lager :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• bronce
De ormsby gaat helaas ook retour, vandaag uit de koffer gehaald zat er al een barst in het ebbenhout van de eerste fret bij de nut. Luchtvochtigheid is gewoon netjes 45-50 hier in huis%.

• KnoxNL
bronce schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:55:
De ormsby gaat helaas ook retour, vandaag uit de koffer gehaald zat er al een barst in het ebbenhout van de eerste fret bij de nut. Luchtvochtigheid is gewoon netjes 45-50 hier in huis%.
Wel apart, zeker als dat eerst niet was. Je zou zeggen dat hij inmiddels heeft kunnen acclimatiseren.

Accepteren ze de retour zonder vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Stiekem GAS ik al jaren op een 8-snaar. Ik ben mid-30s en wil straks mijn midlifecrisis djentend in :+ Een 7-snaar heb ik al (Ibanez RG7620 met een DiMarzio Evolution7 in de brug), dus het moet lager :P
Stiekem vind ik Baritones echt supervet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
KnoxNL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Wel apart, zeker als dat eerst niet was. Je zou zeggen dat hij inmiddels heeft kunnen acclimatiseren.

Accepteren ze de retour zonder vragen?
Volgens mij zat het er eerst niet, zie het iig niet op de fotos, loopt wel onder de snaar maar zou het wel op mijn vorige fotos moeten zien. Met lampje erop zie ik wel een plekje eromheen alsof het gelijmd is / dicht gemaakt. Misschien dat het nu door temperatuur/spanningsverschil whatever weer open is gegaan. Volgens mij staat de truss rod te een beetje te strak, lichte buzz en de snaar zit tegen te fretten aan als ik de eerste fret indruk en de fret waar de hals bij de body samenkomt, kijken van boven zie ik hem een heel klein beetje bol lopen. Ik wou deze een tikje losser zetten (nog niks aangepast) en toen zag ik de barstje dus verder niks aan gedaan. Hoefde alleen een beetje met de fijnstemmers te stemmen, hij was al redelijk gestemd toen die aankwam. Mischien overdrijf ik wat / is maar de enige keer dat ik een scheur heb gehad was wanneer ik vroeger mijn akoestische bij de verwarming had gezet :o. Ik had al wat twijfels omdat ik de gitaar niet heel comfortabel vond vanwege het gewicht van de neck, langere scale 26.5 inch, je moet de neck omhooghouden / strap strak zetten om zitten beetje te spelen.

Op het retoursverzoek moet ik nog reactie krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L-t07-5VXlfmGUjObx9fN5f8VQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KezF8T61u3SDcX1MMbmr52VA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

bronce schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:19:
[...]

Volgens mij zat het er eerst niet, zie het iig niet op de fotos, loopt wel onder de snaar maar zou het wel op mijn vorige fotos moeten zien. Met lampje erop zie ik wel een plekje eromheen alsof het gelijmd is / dicht gemaakt. Misschien dat het nu door temperatuur/spanningsverschil whatever weer open is gegaan. Volgens mij staat de truss rod te een beetje te strak, lichte buzz en de snaar zit tegen te fretten aan als ik de eerste fret indruk en de fret waar de hals bij de body samenkomt, kijken van boven zie ik hem een heel klein beetje bol lopen. Ik wou deze een tikje losser zetten (nog niks aangepast) en toen zag ik de barstje dus verder niks aan gedaan. Hoefde alleen een beetje met de fijnstemmers te stemmen, hij was al redelijk gestemd toen die aankwam. Mischien overdrijf ik wat / is maar de enige keer dat ik een scheur heb gehad was wanneer ik vroeger mijn akoestische bij de verwarming had gezet :o. Ik had al wat twijfels omdat ik de gitaar niet heel comfortabel vond vanwege het gewicht van de neck, langere scale 26.5 inch, je moet de neck omhooghouden / strap strak zetten om zitten beetje te spelen.

Op het retoursverzoek moet ik nog reactie krijgen.

[Afbeelding]
Balen. Nu dan voor de BC maar dan Nieuw Nieuw?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
TheCapK schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Balen. Nu dan voor de BC maar dan Nieuw Nieuw?
Ja denk het wel, eerst even wachten tot de retourtjes zijn afgehandeld want heb nu 2 gitaren onderweg :9. Bij BC rich hebben ze helaas de meeste gave (subjectief) finishes bewaard voor de 6 snaar varianten. De extreme varianten hebben fishman pickups met hipshot bridge en deze exotic varianten hebben dimarzio met floyd rose. Het liefst heb ik de hipshot bridge met de dimarzios. Voor 7 snaar met dimarzio keuze uit de volgende 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jGoEYfAC9dvP-rBM5lD2YnEKoU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fp3hVTOAUvTyZeb6sLrhXEfr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MW-5e3MFwPtmRgaeZn9uz8KXG4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u9VTko2ZU1xfaRst2MbAa1uP.png?f=fotoalbum_large

Dus het wordt een van die of de prestige die zelf nog iets goedkoper is (1600):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/res_DI4lL8nXIdDMpmKulUCroa8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6ll5aDTB9zds68pTIDYiz2qq.png?f=user_large

Ibanez qua specs precies wat ik zoek (25.5 inch, vaste bridge, passieve pickups en de kwaliteit zal wel goed zitten met een prestige) maar die bc riches vind ik wel om te smullen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Jezus wat een scheurijzers :P

Leuk. Ik wacht toch tot de winkels open zijn met een nieuwe aankoop.

Het zal vast allemaal goed gaan maar ik heb geen zin om planken heen en weer te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@bronce: Waarom laat je je keuze deels afhangen van de elementen? Die heb ik way-back-when zelfs als puber zonder soldeerervaring in minder dan een uurtje vervangen in twee van m'n gitaren in één zelfs twee keer, die DiMarzio ToneZone was toch niet wat ik zocht en heb ik later vervangen door een DiMarzio MegaDrive, echt heus uit de customshop :+
Passief vs. actief heeft natuurlijk wat invloed op wat er al aan bedrading zit enzo, maar ook dat hoeft niet snel een probleem te zijn. Zijn uiteraard wat extra kosten, maar de keuze voor een gitaar van 1500+ euro af laten hangen van een pickup van een paar tientjes klinkt zo onnodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
KnoxNL schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:39:
Jezus wat een scheurijzers :P

Leuk. Ik wacht toch tot de winkels open zijn met een nieuwe aankoop.

Het zal vast allemaal goed gaan maar ik heb geen zin om planken heen en weer te sturen.
Ook de eerste keer dat ik uberhaupt een instrument online heb gekocht. Moet wel zeggen dat het bij thomann wel prettig werkt. Die verpakken het zeer goed gitaar in plastic gewikkeld, in doos met piepschuim en dat weer in een grote doos opgevuld met schokdempend materiaal. En ze bieden gratis retour aan, label via mail op de originele doos plakken en weer afgeven bij pakketpunt :p. Die andere was wat meer gedoe want moest zelf de retour regelen en dan zit je aan restricties van de doos. Ze zeiden gelukkig bij het pakketpunt dat ze niet zo nauw kijken als de doos wat groter is en hij is gewoon mee gegaan.
Wormaap schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:51:
@bronce: Waarom laat je je keuze deels afhangen van de elementen? Die heb ik way-back-when zelfs als puber zonder soldeerervaring in minder dan een uurtje vervangen in twee van m'n gitaren in één zelfs twee keer, die DiMarzio ToneZone was toch niet wat ik zocht en heb ik later vervangen door een DiMarzio MegaDrive, echt heus uit de customshop :+
Passief vs. actief heeft natuurlijk wat invloed op wat er al aan bedrading zit enzo, maar ook dat hoeft niet snel een probleem te zijn. Zijn uiteraard wat extra kosten, maar de keuze voor een gitaar van 1500+ euro af laten hangen van een pickup van een paar tientjes klinkt zo onnodig :P
Deels, wat voor passieve pickups er niet opzitten maakt me niet zo uit, die heb je zo vervangen voor iets anders. Die fishman variant had verder maar een volume knop met pushpull voice selector. De passive variant heeft 3 knoppen 2 volume 1 tone. De active variant nog een push killswitch button (beetje gimicky). Dus ik weet zelf zo niet of dat allemaal makkelijk te switchen is en hij had al die gare output jack dus vond ik het beter om hem maar terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
bronce schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Deels, wat voor passieve pickups er niet opzitten maakt me niet zo uit, die heb je zo vervangen voor iets anders. Die fishman variant had verder maar een volume knop met pushpull voice selector. De passive variant heeft 3 knoppen 2 volume 1 tone. De active variant nog een push killswitch button (beetje gimicky). Dus ik weet zelf zo niet of dat allemaal makkelijk te switchen is en hij had al die gare output jack dus vond ik het beter om hem maar terug te sturen.
Ahja, op die fiets. Als de hele elektronica en controls anders zijn dan snap ik dat je daar niet op zit te wachten nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even een mailtje naar Max Guitar gedaan over de Fender Mustang Micro. Deze staat in bestelling en zij gaan ze dus ook verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:48:
Even een mailtje naar Max Guitar gedaan over de Fender Mustang Micro. Deze staat in bestelling en zij gaan ze dus ook verkopen.
Samen ophalen? O-)

@pinda powerrr Ik heb mijn oude gitaarmaatje van ‘vroegâh’ te pakken gekregen, wat doorgevraagd over CS vs ‘Vintage’ - hij heeft altijd ontzettend goed bijgehouden hoe en wat.

En heeft zelf een ‘refinished’ ‘56 Stratocaster.

De vraag is, ga ik voor een ‘dure’ recente ‘65 CS of een iets oudere ‘60 CS uit ‘96.

[ Voor 39% gewijzigd door Ramzzz op 27-02-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
Ramzzz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Samen ophalen? O-)

@pinda powerrr Ik heb mijn oude gitaarmaatje van ‘vroegâh’ te pakken gekregen, wat doorgevraagd over CS vs ‘Vintage’ - hij heeft altijd ontzettend goed bijgehouden hoe en wat.

En heeft zelf een ‘refinished’ ‘56 Stratocaster.

De vraag is, ga ik voor een ‘dure’ recente ‘65 CS of een iets oudere ‘60 CS uit ‘96.
Ik heb een CS Strat uit 2001 en eerlijk gezegd nooit behoefte gehad om hem in te ruilen voor een jongere. Heb er wel een hele oude niet custom shop bijgekocht 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:28:

Wat een lastige vraag. Ik heb jammergenoeg te weinig ervaring met Custom shoppers. Het is die klasse ook lastig om feit en fictie van elkaar te scheiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Wat een lastige vraag. Ik heb jammergenoeg te weinig ervaring met Custom shoppers. Het is die klasse ook lastig om feit en fictie van elkaar te scheiden...
Dat gevoel heb ik ook.

De CS ‘60 uit ‘96 scheelt ook nog eens een heel fors bedrag met die ‘65, maar is weer heel ver weg dus kan ik ‘m niet uitproberen... 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Dat gevoel heb ik ook.

De CS ‘60 uit ‘96 scheelt ook nog eens een heel fors bedrag met die ‘65, maar is weer heel ver weg dus kan ik ‘m niet uitproberen... 🤔
Dan zou ik nog even wachten tot er 1 is die je wel kunt proberen. De prijzen van Custom shops zijn enorm gestegen de laatste jaren maar het is geen algeheel feit dat de kwaliteit ook is toegenomen. Er komt er vast binnenkort wel een in de buurt te koop die je kunt proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik zou zo’n ding nooit kopen, maar :9~ :9~ :9~ Wát vet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GtM5jpxiHpg40fJjYNjGkxq-5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXS8iK92pyJVa0blu12MafAA.jpg?f=fotoalbum_large
Bijzondere creatie uit de Fender Custom Shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:12:
[Afbeelding]
[YouTube: Fender Custom Shop - Marauder Double Neck]
Het concept wel.

Maar die ‘smurf’ - once you’ve seen it... :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Het concept wel.

Maar die ‘smurf’ - once you’ve seen it... :r
Nu ben ik meestal nogal selectief als het op headstocks aankomt (we hadden het er in dit topic enkele weken geleden over), maar deze vind ik eigenlijk best wel cool en origineel. Diezelfde headstock zit dacht ik ook op die 12-snarige strat :o 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Toch gek dat innovaties zoals die van Ibanez anno lang geleden eigenlijk nauwelijks navolging vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRp1JVvpDeR7WGQBVDi23sIr10U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7vBKW3s8NoXz7qukjow98D9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die Steve Vai grip vond en vind ik niet esthetisch. Meer iets voor poseurs als Vai ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gitarist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:12:
[Afbeelding]
[YouTube: Fender Custom Shop - Marauder Double Neck]
Krijg daar een hele hoge deze vibe bij. Lijkt me op zich wel een leuke bas. Jammer dat ie alleen nog in Japan te krijgen is (op dit moment).

YouTube: Jino Jazz Bass

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

ElectricHead schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Krijg daar een hele hoge deze vibe bij. Lijkt me op zich wel een leuke bas. Jammer dat ie alleen nog in Japan te krijgen is (op dit moment).

YouTube: Jino Jazz Bass
Gaaf ding inderdaad!

En treffend, die bovenste comment: "I don't speak japanese at all, yet I could totally understand what this bass is all about😁... Awesome thing!" :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:17:
Die Steve Vai grip vond en vind ik niet esthetisch. Meer iets voor poseurs als Vai ;-)
Heb je zijn nieuwe signature gezien? Niet meer die monkeygrip:
https://www.google.com/ur...o0IH4lu8CFQAAAAAdAAAAABAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

TheCapK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:20:
[...]

't Is maar goed dat smaken verschillen laten we maar zeggen...

Deze gitaar markeert alle vakjes af van dingen waar ik op afkets bij een gitaar :r

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anie
Gitarist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:27:
[...]

't Is maar goed dat smaken verschillen laten we maar zeggen...

Deze gitaar markeert alle vakjes af van dingen waar ik op afkets bij een gitaar :r
Ik weet dat deze ook niet bij iedereen in de smaak valt maar kijk wat de PostNL man net bij mij komt brengen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCHz2UkSrUTaUfcZHywjbk6qT28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pReB7u66OVxjdvFIEEiSi3n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JTvuZP8ULwsGPvXEpX3IOSKfXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O9CdQbf4RJe39mlIGf9xrjV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygFbuuSsf4e5CF4tWxRr3kmp3Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Db4lFBDBrY6lCjdpDgzr2GR8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheCapK schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Over smaak valt te twisten. Voor deze heeft hij Roy Donders als stylist ingeschakeld ;-)
Maar goed, als Steve daar lekker mee in de ventilator kan staan ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
anie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Ik weet dat deze ook niet bij iedereen in de smaak valt maar kijk wat de PostNL man net bij mij komt brengen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Strategische lack of headstock foto's. Als het je ding is, gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit:
Teleluvr schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:26:
[...]

Strategische lack of headstock foto's. Als het je ding is, gefeliciteerd!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11

franssie

Save the albatross

@anie Maar wat is het? Ik kan de vogels wel waarderen`, weer eens wat anders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:44:
@anie Maar wat is het? Ik kan de vogels wel waarderen`, weer eens wat anders.
PRS Silver Sky, neem ik aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:45:
[...]

PRS Silver Sky, neem ik aan...
Zonder headstock foto zullen we het nooit weten... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke nier heb je ingeruild hiervoor? Prachtig! Me like!!!

Voor degenen die niet helemaal op de hoogte zijn, van dit specifieke model zijn er maar duizend gemaakt. Er was nogal een run op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
https://www.instagram.com/p/CMAODCOB8NV/?igshid=tut92u5kabg7

Hier op the grams een klein filmpje met de headstock

Ik ben eerlijk gezegd juist wel gek op de headstock.. Maar zoals al eerder gezegd.. Ik ben ook wel een rare 😂

Inderdaad een prs silver sky in de kleur lunar ice.
pinda powerrr schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Welke nier heb je ingeruild hiervoor? Prachtig! Me like!!!

Voor degenen die niet helemaal op de hoogte zijn, van dit specifieke model zijn er maar duizend gemaakt. Er was nogal een run op.
Haha ik was er op tijd bij. Op donderdagavond was de persco en op de vrijdagochtend de dealers afgebeld en net op tijd.

[ Voor 43% gewijzigd door anie op 04-03-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn foto 1 en 2 dezelfde gitaren? Die kleur lijkt heeel anders.

Maar dit kan ik wel waarderen hoor (los van de eventuele headstock... }:O )! Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Gitarist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Zijn foto 1 en 2 dezelfde gitaren? Die kleur lijkt heeel anders.

Maar dit kan ik wel waarderen hoor (los van de eventuele headstock... }:O )! Gefeliciteerd!
Yes, dat is de grap van deze finish. Ze noemen het een flip flop finish. Gaat van grijs/groen naar paars/roze en alles ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Yes, dat is de grap van deze finish. Ze noemen het een flip flop finish. Gaat van grijs/groen naar paars/roze en alles ertussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCJq4EtklfDRBZgcjv1ZW4S8Psg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x2x991e6Fcc69BnLrpn1tVWg.jpg?f=user_large :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Laat ze maar lullen hoor, met hun headstock fobie :>

Gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Een lelijke headstock is altijd nog beter dan die jaren ‘80 manie met gitaren zonder headstock! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:43:
Een lelijke headstock is altijd nog beter dan die jaren ‘80 manie met gitaren zonder headstock! :+
Daar noem je inderdaad even een "foute" periode :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0GcIGk-Ce0sbtESxveSN4_jH_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2ae3ytpyWpNd3LJYq2sJTcD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet hem alleen wel in mijn andere gitaar rekje zetten. Dit ziet er niet uit met die anderen 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Gitarist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:43:
Anno 2021 bestaan er anders nog genoeg headless gitaren en bassen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

ElectricHead schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Anno 2021 bestaan er anders nog genoeg headless gitaren en bassen.... 8)7
Oh dat zal best! Heb ze al lang niet meer gezien (maar dat zijn dan ook niet de gitaren/merken waar ik naar zoek). Er is altijd wel een markt voor afwijkende dingen.

Smaken verschillen gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:36:
[Afbeelding]

Ik moet hem alleen wel in mijn andere gitaar rekje zetten. Dit ziet er niet uit met die anderen 😂😂
2e van links, is dat een Jazzmaster Baritone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Lijkt wel zo hè, omdat de body langer is dan de andere is de gitaar is totaal langer maar heeft een normaal mensuur. Maar nee, is een museumstuk uit 1960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ramzzz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Dat heet toch gewoon een Squier Bass VI? Staat stiekem op de GAS lijst....
Gitarist schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Oh dat zal best! Heb ze al lang niet meer gezien (maar dat zijn dan ook niet de gitaren/merken waar ik naar zoek). Er is altijd wel een markt voor afwijkende dingen.

Smaken verschillen gelukkig ;)
I just couldn't help myself. Sorry, not so sorry! :+

https://www.ibanez.com/us...ail/ehb1005sms_1p_01.html

An sich vind ik het wel een apart ding en ook nog wel "leuk" maar: € 1.179 argghhh...

[ Voor 54% gewijzigd door ElectricHead op 05-03-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

ElectricHead schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:47:
[...]
https://www.ibanez.com/us...ail/ehb1005sms_1p_01.html

An sich vind ik het wel een apart ding en ook nog wel "leuk" maar: € 1.179 argghhh...
Ja, totaal niet mijn smaak. Maar ik moet wel toegeven dat ik het idee van 'golvende' frets (hoe heet dat eigenlijk?) dan wel weer interessant vind. Niet mooi, maar wel interessant. Hoop er ooit nog eens op een gitaar met golvende frets te spelen (gewoon om te kijken hoe dat voelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Het idee van die Fanned frets is wel goed. Deze headless versie dan weer niet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Gitarist schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Ja, totaal niet mijn smaak. Maar ik moet wel toegeven dat ik het idee van 'golvende' frets (hoe heet dat eigenlijk?) dan wel weer interessant vind. Niet mooi, maar wel interessant. Hoop er ooit nog eens op een gitaar met golvende frets te spelen (gewoon om te kijken hoe dat voelt).
Dat zijn "fanned frets". Ik wil zelf ook nog een keer een bas daarmee uit proberen. Heck, zelfs een gitaar! maarja, aangezien ik tegenwoordig toch meer bas speel dan maar voornamelijk daar op. Het schijnt wat lastiger te zijn dan gewone frets, maar uiteindelijk wel natuurlijker.

<offtopic van headless basses>Ik had al even 2 weken een nieuw pedaal op mijn bas pedal board zitten die ik nog niet heb geintroduceerd. Links onder in op de foto staat mijn EBS Uni chorus SE. Ik had al een idee in mijn hoofd met iets van een flange/chorus effect over de bas. Ik mag 'm niet in mijn (hard) rock band gebruiken. Maar aangezien ik tegenwoordig ook in een metal band zit had ik zo iets van: Fuck it. Ik koop zo'n ding! En moet zeggen, bevalt me erg goed. Ohja, ook nog even een iets grotere/betere foto van mijn lieve "nieuwe" Fender Jazz Bass Deluxe 24 V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0N-8QGYH_ce6YJWpC29bfznToY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8O1FreHK0zlJFyB9s8n0heXK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZ1rWvnSHB1YeMUwHdFEvtpvUNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRuenvBnwWInoeqAXZsnLxk7.jpg?f=fotoalbum_large

@TheCapK Ik ben zelf ook geen groot fan van headless hoor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

ElectricHead schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Dat zijn "fanned frets". Ik wil zelf ook nog een keer een bas daarmee uit proberen. Heck, zelfs een gitaar! maarja, aangezien ik tegenwoordig toch meer bas speel dan maar voornamelijk daar op. Het schijnt wat lastiger te zijn dan gewone frets, maar uiteindelijk wel natuurlijker.

<offtopic van headless basses>Ik had al even 2 weken een nieuw pedaal op mijn bas pedal board zitten die ik nog niet heb geintroduceerd. Links onder in op de foto staat mijn EBS Uni chorus SE. Ik had al een idee in mijn hoofd met iets van een flange/chorus effect over de bas. Ik mag 'm niet in mijn (hard) rock band gebruiken. Maar aangezien ik tegenwoordig ook in een metal band zit had ik zo iets van: Fuck it. Ik koop zo'n ding! En moet zeggen, bevalt me erg goed. Ohja, ook nog even een iets grotere/betere foto van mijn lieve "nieuwe" Fender Jazz Bass Deluxe 24 V.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@TheCapK Ik ben zelf ook geen groot fan van headless hoor. ;)
Ik ben geen fan van Fenders maar deze, zo zonder slagplaat met zo'n mooie esdoorn top, ziet er toch prachtig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

TheCapK schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Ik ben geen fan van Fenders maar deze, zo zonder slagplaat met zo'n mooie esdoorn top, ziet er toch prachtig uit.
Dank je. :) Op zich heb ik wel "iets" met Fender. Mijn eerste elektrische gitaar is een echte Strat. Ik zocht ook niet heel specifiek naar een Fender Jazz. Maar: het feit dat dit een 24 fret 5 snaar met actieve elektronica was (en de ontzettende mooie quilt) hebben me heel snel over de streep gehaald. Daarbij opgeteld dat ze dan ook nog eens goed klinkt maakt het af. :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
Wormaap schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Daad, meet woord...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Nshyj-2TzmYInshJ0U2_3Zyng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8WmiDt2a6pvbucYdoUVrG8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sx2YW5ybahzJo1uf596lKZLQXWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHuxjWengxMsaPjGRwsHLcT4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4dUTdDiNOCt1-k4cTzCMPDVHTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtewyB6QGKVgF1PehLsQ2mn3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K8mHochPZod-wUrlgYGKHKGdMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ts5liZQxDfMeMZSfDY537fB0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zum5hL7lD__T523fOlqbQNjnCDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJhSY13I0zQ81TbCPz4C5CIr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-duaxbXAB7cMaxRxSTVE2JM2Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTWOdKldPXARlH1DdHohgeBP.jpg?f=fotoalbum_large

Een kleine reportage om te laten zien hoe Thomann een gitaar verstuurt. Zoals hier eerder in het topic gemeld in een doos in een doos in plastic in foam in de gigbag. En dan nog een stukje tape op het puntje van de kop zodat dat niet beschadigt :)

Het is een Legator NF8OD in de kleur Arctic Blue. 8-snaar multiscale (26.5-28") met Fishman Fluence Modern elementen erin. De setup uit de doos is acceptabel, maar niet geweldig. En ik brak bij de eerste keer stemmen de hoge E-snaar al, ik denk omdat ik nog niet helemaal door had hoe de locking tuners werken. Gelukkig had ik nog een setje liggen, al heb ik dit monster natuurlijk niet gekocht voor de hoge E 8)

De belangrijkste vraag is natuurlijk: does it djent?
En het antwoord is: oh f*ck yeah! Als ik wat meer aan het apparaat gewend ben neem ik wel even wat op. Je leest online vaak dat een 7-snaar gewoon een gitaar met een extra snaar is, maar een 8-snaar een totaal ander instrument. En dat kan ik bij dezen redelijk bevestigen. Ik plaats m'n vingers steeds op de foute snaar bij akkoorden enzo, terwijl ik daar met m'n 7 nooit last van heb gehad. Maargoed, lage F#, dus alles is goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wow wat een ding @Wormaap! Gefeliciteerd!

8 snaren zeg je... hoe is dat gestemd dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
Gitarist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:24:
Wow wat een ding @Wormaap! Gefeliciteerd!

8 snaren zeg je... hoe is dat gestemd dan?
Da's F# B E A D G B e. Die F# zit dus één hele noot boven de E van een basgitaar :+

Even héél snel het eerste dat in me op kwam ingespeeld. Dus verwacht niet teveel kwaliteit, maar ik wilde toch íets laten horen :)

[Soundcloud: Djenty riff by Ron S]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wormaap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Da's F# B E A D G B e. Die F# zit dus één hele noot boven de E van een basgitaar :+

Even héél snel het eerste dat in me op kwam ingespeeld. Dus verwacht niet teveel kwaliteit, maar ik wilde toch íets laten horen :)

[Soundcloud: Djenty riff by Ron S]
Nice, dikke sound hoor!

Maar ehh... wat is dat voor shimmery reverb aan het begin? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Gitarist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Nice, dikke sound hoor!

Maar ehh... wat is dat voor shimmery reverb aan het begin? O-)
Dat is Valhalla Shimmer :) Die gebruik ik echt véél teveel, maar hij is zó lekker! :9
Het voordeel van zo goed als 100% 'in the box' spelen, alle plugins voor DAWs worden fijn onderdeel van je gitaarsound :+

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 09-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wormaap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Dat is Valhalla Shimmer :) Die gebruik ik echt véél teveel, maar hij is zó lekker! :9
Het voordeel van zo goed als 100% 'in the box' spelen, alle plugins voor DAWs worden fijn onderdeel van je gitaarsound :+
Aaaah dus toch!

Al vaak naar gekeken (en geluisterd). Maar door jouw opname tóch maar overstag gegaan en hem ook gekocht :o :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Gitarist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Aaaah dus toch!

Al vaak naar gekeken (en geluisterd). Maar door jouw opname tóch maar overstag gegaan en hem ook gekocht :o :*)
Prima aankoop dan! :) Ik gebruik'm heel vaak om een piano (of gitaar) wat meer vibe te geven. Maar het is ook ontzettend leuk om'm als send/return te gebruiken en dan weer allerlei processing op het returnkanaal te doen. Het synth-achtige geluidje voordat de distorted gitaren beginnen in mijn frutsel is iZotope Stutter Edit over het returnkanaal waar Shimmer op zit, bijvoorbeeld. Je kan echt enorm veel kanten op met dat ding 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wormaap schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Prima aankoop dan! :) Ik gebruik'm heel vaak om een piano (of gitaar) wat meer vibe te geven. Maar het is ook ontzettend leuk om'm als send/return te gebruiken en dan weer allerlei processing op het returnkanaal te doen. Het synth-achtige geluidje voordat de distorted gitaren beginnen in mijn frutsel is iZotope Stutter Edit over het returnkanaal waar Shimmer op zit, bijvoorbeeld. Je kan echt enorm veel kanten op met dat ding 8)
Ja nice hoor! Ik ben een ontzettende liefhebber van dat soort gekke reverbs/delays.

Ben ook erg fan van Spaced Out van Baby Audio. Zit ook een beetje in die sfeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Gitarist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Ja nice hoor! Ik ben een ontzettende liefhebber van dat soort gekke reverbs/delays.

Ben ook erg fan van Spaced Out van Baby Audio. Zit ook een beetje in die sfeer
Ohhh, don't tempt me! Ik had me voorgenomen om voorlopig geen nieuwe plugins te kopen ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Jezus man @Wormaap je zou iemand een oog uitsteken met die headstock. Gefeliciteerd hoor, leuk als mensen een beetje experimenteren. Ik houd het zelf maar bij 6 snaren, dat zijn er 2 minder waarop ik iets fout kan doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Wormaap Woaaah.. Gaaf gitaartje man! Heb niet zoveel met meer dan 7 snaren op een gitaar (of bij bas >=6) maar foei, vet vet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Zou dit wat zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_Pb6bB98GK3LUBI8rEkFd71jLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YICmNaH76NdMWyFVLwJJTqw.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe komen jullie erachter hoe bepaalde nummers gespeeld worden? Door het nummer te vertragen en luisteren, of anders?

Ik kom er niet uit hoe het strummingpatroon van Slow Cheetah gaat. En in iedere video die ik bekijk wordt het weer anders gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
saviour schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:44:
Hoe komen jullie erachter hoe bepaalde nummers gespeeld worden? Door het nummer te vertragen en luisteren, of anders?

Ik kom er niet uit hoe het strummingpatroon van Slow Cheetah gaat. En in iedere video die ik bekijk wordt het weer anders gespeeld.
Dit klinkt behoorlijk authentiek:

En hoe kon ik Paul Davids (@Luapper ) vergeten... :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 12-03-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06
Geen idee of ik het slagje 100% accuraat speel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Luapper schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:36:
Geen idee of ik het slagje 100% accuraat speel O-)
Klinkt goed genoeg! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedankt @Ramzzz . Misschien moet ik niet te moeilijk doen. En het wordt nu toch wel eens tijd om een nummer helemaal te leren. 8)7

Het is wel lastig dat tabs zo vaak verschillend zijn. Ook de "officiële" tab die ik heb is weer anders dan hoe Vigi het speelt.

[ Voor 33% gewijzigd door saviour op 13-03-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
saviour schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:38:
Bedankt @Ramzzz . Misschien moet ik niet te moeilijk doen. En het wordt nu toch wel eens tijd om een nummer helemaal te leren. 8)7

Het is wel lastig dat tabs zo vaak verschillend zijn. Ook de "officiële" tab die ik heb is weer anders dan hoe Vigi het speelt.
Misschien is het handig om er even bij stil te staan wat je ermee wil bereiken door een nummer te leren. Als je het gewoon wil kunnen spelen, dan is het niet erg als je 'maar' 99% het zelfde speelt als de originele artiest. Als je juist iets specifieks wil leren, dan moet je natuurlijk zorgen dat je dat specifieke ding correct speelt, maar dan weet je waarschijnlijk al prima wat dat is :P
'100% accuraat een nummer naspelen' kan natuurlijk een doel op zich zijn, maar da's meer iets voor mensen die al twee decennia hun zwakke punten ontwijken door moeilijke stukjes in te vullen met wat anders O-) gelukkig heb ik meer zelfkennis dan gitaarchops :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LordMagnetron
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2022
Hallo Tweakers! Ik speel sinds zo'n 1,5 jaar akoestisch gitaar en heb nu ook de sprong naar elektrisch gemaakt. Deze beauty is gisteren bezorgd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6t9g6WtQbsFMnEWGYprHJG5V7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v36QBZnExz5G1w4kn1aJbFxw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er heel blij mee en vind hem helemaal geweldig (had direct een klik die ik bij Les Paul-modellen die ik heb geprobeerd niet had). De enige reden dat ik de etiketten er nog niet heb afgehaald, is dat na nog geen 4 uur spelen de B-snaar al kapot sprong. :|

Op zich is dat geen probleem natuurlijk, wat nieuwe snaren erop zetten is geen punt. Ik vraag me alleen af hoe dit zo snel kan? Zo hard heb ik de snaren er in die 4 uur niet van langs gegeven. M'n techniek zal vast niet perfect zijn, maar ik ben geen lompe speler en een nieuw set snaren moet wel wat kunnen hebben toch? Op m'n akoestische gitaar heb ik nog nooit een gebroken snaar gehad.

Ik lees hier al af en toe mee met alle kenners in dit topic, en ik dacht misschien kan hier iemand me vertellen of dat dit gewoon toeval is en ik me verder geen zorgen hoef te maken, of dat dit een chronisch mankement aan mijn gitaar kan zijn en ik nog veel gesneuvelde snaren kan verwachten.

Zoals op deze foto hopelijk te zien is, brak de snaar precies bij de brug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoaNUIf7iyIWPVagibDn0amr9V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGsf7ClKQtCbo4h2bRQMOzBI.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ook een spiksplinternieuwe Fender daar een slecht afgewerkt scherp randje hebben? En zo ja: kan ik hem dan maar beter retourneren (wat met pijn in m'n hart zou gaan!), of is er makkelijk iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
LordMagnetron schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:48:
Hallo Tweakers! Ik speel sinds zo'n 1,5 jaar akoestisch gitaar en heb nu ook de sprong naar elektrisch gemaakt. Deze beauty is gisteren bezorgd:
[Afbeelding]

Ik ben er heel blij mee en vind hem helemaal geweldig (had direct een klik die ik bij Les Paul-modellen die ik heb geprobeerd niet had). De enige reden dat ik de etiketten er nog niet heb afgehaald, is dat na nog geen 4 uur spelen de B-snaar al kapot sprong. :|

Op zich is dat geen probleem natuurlijk, wat nieuwe snaren erop zetten is geen punt. Ik vraag me alleen af hoe dit zo snel kan? Zo hard heb ik de snaren er in die 4 uur niet van langs gegeven. M'n techniek zal vast niet perfect zijn, maar ik ben geen lompe speler en een nieuw set snaren moet wel wat kunnen hebben toch? Op m'n akoestische gitaar heb ik nog nooit een gebroken snaar gehad.

Ik lees hier al af en toe mee met alle kenners in dit topic, en ik dacht misschien kan hier iemand me vertellen of dat dit gewoon toeval is en ik me verder geen zorgen hoef te maken, of dat dit een chronisch mankement aan mijn gitaar kan zijn en ik nog veel gesneuvelde snaren kan verwachten.

Zoals op deze foto hopelijk te zien is, brak de snaar precies bij de brug:
[Afbeelding]

Kan ook een spiksplinternieuwe Fender daar een slecht afgewerkt scherp randje hebben? En zo ja: kan ik hem dan maar beter retourneren (wat met pijn in m'n hart zou gaan!), of is er makkelijk iets aan te doen?
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, goede keuze:

Wb stringbreak: Wen er maar aan dat je op je elektrische regelmatig je snaren moet vervangen en/of breekt. 99% zal dat inderdaad bij het zadel zijn, dus ik verwacht dta er niets is is met de gitaar.

Houdt er rekening mee dat die snaren er af fabriek op zaten, shipping uit de USA en daarmee weersinvloeden hebben meegemaakt, misschien hebben er pre-corona nog mensen op gespeeld in de winkel etc etc.

Maw gewoon vervangen en waarschijnlijk is er niets aan de hand.

De meningen verschillen hierover trouwens, maar coated strings (zoals bv Elixr) zorgen ervoor dat je snaren veel langer mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
KnoxNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:55:
Wb stringbreak: Wen er maar aan dat je op je elektrische regelmatig je snaren moet vervangen en/of breekt. 99% zal dat inderdaad bij het zadel zijn, dus ik verwacht dta er niets is is met de gitaar
Regelmatig vervangen omdat ze dood gaan klinken klopt uiteraard. Maar toevallig had ik laatst nog met een vriend erover dat ik me in 18 jaar elektrisch gitaar spelen niet kan herinneren ooit onverwacht een snaar gebroken te hebben zelfs die snaar waarvan ik in mijn post over m'n nieuwe 8-snaar zei dat'ie gebroken was bleek gewoon uit het mechaniek geschoten en te kort afgeknipt om er nog in te krijgen. En dan mishandelde ik ze vroeger juist behoorlijk (metalbands en whammy bars :+).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die snaar van @LordMagnetron niet gewoon toevallig gesprongen kan zijn, en ik zou me er niet meteen heel druk om maken. Zoals je al zegt weet je niet hoe oud die snaren zijn en wat ze al meegemaakt hebben. Maar als je elke paar weken snaren zit te vervangen omdat ze steeds breken is er m.i. ergens iets dat opgelost kan worden :)
Kleine disclaimer: ik lijk wel ontzettend lief zweet te hebben. Ik heb ooit een set snaren kunnen vervangen nadat een kennis een uurtje op één van mijn gitaren had gespeeld, die voelden helemaal ruw en naar aan daarna. Als dat is hoe je lijft werkt, all bets are off :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, goede keuze:

Wb stringbreak: Wen er maar aan dat je op je elektrische regelmatig je snaren moet vervangen en/of breekt. 99% zal dat inderdaad bij het zadel zijn, dus ik verwacht dta er niets is is met de gitaar.

Houdt er rekening mee dat die snaren er af fabriek op zaten, shipping uit de USA en daarmee weersinvloeden hebben meegemaakt, misschien hebben er pre-corona nog mensen op gespeeld in de winkel etc etc.

Maw gewoon vervangen en waarschijnlijk is er niets aan de hand.

De meningen verschillen hierover trouwens, maar coated strings (zoals bv Elixr) zorgen ervoor dat je snaren veel langer mee gaan.
@LordMagnetron gefeliciteerd! :)

Ik speel veel met forse bends, maar mijn snaren zijn al jaren niet meer gebroken.

Wanneer ik ze vervang zijn ze nog heel... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Wormaap @Ramzzz Wat zijn jullie lievv voor jullie snaren O+

Overigens is mijn stringbreak met Elixer (coated) een stuk minder. Maar mijn zweet is dan ook als acid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@KnoxNL hier ook nooit gebroken snaren...acoustisch niet en electrisch ook niet.

Ernie Ball Mega Slinky tegenwoordig (hiervoor Super Slinky's).

Dus ik weet niet wat jij met je gitaar uitvreet :+

En wbt de Mega Slinky's, dat zijn me toch een partij fijne snaren! Slagje dikker, veel sustain en bends gaan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:39:
@KnoxNL hier ook nooit gebroken snaren...acoustisch niet en electrisch ook niet.

Ernie Ball Mega Slinky tegenwoordig (hiervoor Super Slinky's).

Dus ik weet niet wat jij met je gitaar uitvreet :+

En wbt de Mega Slinky's, dat zijn me toch een partij fijne snaren! Slagje dikker, veel sustain en bends gaan ook prima.
Nou ja ik speel wel...... stevig.

En met vrij dikke plectrums. En ik soleer heel veel met enorme bends, gebruik de vibrato veel, etc etc.

Verder zou ik het ook niet weten. Ik denk dat het belangrijkste is dat ik nu geswitched ben naar Elixer, want sindsdien komt het idd zelden voor.

Al heb ik nu denk ik al een jaar niet elektrisch gespeeld, maar de 20+ jaren ervoor genoeg ervaring :+
Toen gebruikte ik standaard DDario snaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Haha, tsja, zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen ervaringen :) Hier qua snaren al heel wat jaren altijd DR Tite-Fit 11-50 op alles. Al denk ik dat ik m'n 'shred'-gitaren eens op 10s ga zetten. Ik speelde altijd met dikke snaren en relatief hoge actie voor meer tone, maar ik wil eigenlijk ook wel eens zo'n gitaartje dat bijna vanzelf speelt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMagnetron
Bedankt voor de reacties! Ik zal het gewoon eens gaan proberen: zet er nieuwe snaren op en dan zien we wel. Mocht het weer snel raak zijn met dezelfde snaar, dan maar kijken wat dan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
LordMagnetron schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:41:
Bedankt voor de reacties! Ik zal het gewoon eens gaan proberen: zet er nieuwe snaren op en dan zien we wel. Mocht het weer snel raak zijn met dezelfde snaar, dan maar kijken wat dan te doen.
Misschien is het wel handig om de winkel alvast wat te laten weten. Dan krijg je, mocht er toch iets met de gitaar zijn, achteraf geen gezeur dat je't zelf gedaan zou hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/elevator.jpg

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
En dan ‘love in an elevator’ spelen... 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
God wat zou ik graag akoustisch kunnen spelen zoals Neil Young...

Wat een held is die man. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:28:

Neil Young BBC, 1971 ... ik was nog niet uit de luiers ... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja die is fantastisch!

Ik was nog niet eens in zicht :P

Maar er is ook zoveel mooi onbekend werk. Sowieso is de output van die man bizar.

Ik probeer alles te luisteren, al zitten er ook dingen tussen..... Nou ja iedereen maakt soms foute keuzes in zijn leven, zelfs Neil :P

[ Voor 65% gewijzigd door KnoxNL op 15-03-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:47:
Ja die is fantastisch!

Ik was nog niet eens in zicht :P

Maar er is ook zoveel mooi onbekend werk. Sowieso is de output van die man bizar.

Ik probeer alles te luisteren, al zitten er ook dingen tussen..... Nou ja iedereen maakt soms foute keuzes in zijn leven, zelfs Neil :P
Er is maar erg weinig van Neil dat ik niet kan waarderen - geen idee wat eigenlijk. :+.

Zijn low-fi periode met Arc/Weld, en Mirror Ball bijv., met Pearl Jam-leden, vind ik ook best OK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Er is maar erg weinig van Neil dat ik niet kan waarderen - geen idee wat eigenlijk. :+.

Zijn low-fi periode met Arc/Weld, en Mirror Ball bijv., met Pearl Jam-leden, vind ik ook best OK. :)
Ja dat is allemaal dikke prima, maar hij heeft ook elektronische muziek gemaakt met voice synthesizers en weet ik het wat. Dapper hoor, en als je er van houdt nog niet eens zo slecht denk ik (of zo), maar doe maar niet.

Wikipedia: Trans (album)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:28:

Idd een van de meest ondergewaardeerde gitaristen en songwriters! Zijn werk vormt een belangrijk deel van mijn repertoire, Maar helaas niet op hetzelfde level. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@LordMagnetron Van de snaren die op een gitaar zitten als je hem koopt moet je sowieso niks verwachten. Het kan bagger zijn, het kan er al 10 jaar op zitten, het kan in een winkel volkomen verkracht zijn door een raggende amateur.

Als dit nou iedere dag gebeurt zit er wellicht een braampje op het punt waar de snaar de body in gaat, kan je zelf een beetje bijwerken door bv een omwonden snaar voorzichtig als vijl te gebruiken, maar als het ding net nieuw is kan je dat ook aan de winkel vragen.

Voor de rest maakt je speelstijl nogal uit. Ik brak vroeger nooit snaren, en ik deed jaren met een plectrum. Maar als autodidact speelde ik ergonomisch nogal onverantwoord, door de jaren heen ben ik mijn techniek gaan veranderen, waardoor ik nu veel relaxter speel maar wel als een malle door plectra heen slijt (blackmetalpunk spelen helpt ook niet). Mede daardoor sneuvelt er nu ook wel eens een snaar, maar altijd de omwonden varianten, nooit de hogere. Bij mij breken ze ook altijd op de brug, ik denk dat het metaalmoeheid van de kern van de snaar is :P

Overigens zet ik daar tegenwoordig niet direct meer een nieuwe snaar op maar schuif ik ze een stukje door. Ik leg de snaren vanaf de headstock op de gitaar, met de ball ends in de tuners dus, de andere kant zit geklemd in de brug. Als je snaar dan bij de brug breekt en je laat genoeg extra lengte op de tuners zitten kan je de hele handel doorschuiven. Werkt uiteraard alleen met een locking bridge en dus niet met de strat op het plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Via een Facebook-kanaal kwam ik deze video tegen.

Deze gast test 79 gitaar patchkabels, op allerlei kwaliteiten.

O.a. buigzaamheid / torsieweerstand, de mate van 'tone suck' (gemeten is de elektrische capaciteit), isolerende kwaliteit tegen overspraak, gevoeligheid voor mechanische invloeden, etc.

(resultaten: http://bit.ly/2oJwpBr )

Erg handig.

Ik miste wel een paar belangrijke merken in de video, maar je kunt niet alles hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMagnetron
Jheroun schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:04:
@LordMagnetron Van de snaren die op een gitaar zitten als je hem koopt moet je sowieso niks verwachten...
Late reactie van mij, maar nog bedankt voor het delen van de ervaring. Ik heb er vorige week een nieuwe set snaren op gezet, en voordat ik de B-snaar erop deed heb ik nog even precies gedaan wat jij voorstelt: er even de oude lage E-snaar doorheen gehaald en voorzichtig een beetje op en neer 'geveild'. Of dat uberhaubt nodig was en of het enig effect heeft gehad: geen idee. Maar die nieuwe snaren zitten er nu een week op, en nog niks gebroken.

Lekker m'n nieuwe instrument aan het leren kennen nu! Genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Iemand nog een Soldano versterker liggen?

Hou die even vast. John Mayer zijn nieuwe album komt binnenkort uit en hij heeft zich nogal laten inspireren op Eric Clapton uit de jaren '90. Dus Soldano en een chorus. Je weet niet wat je hoort 8)7 je kan er dus op wachten dat die dingen flink in waarde gaan stijgen.

Gezien ik in de jaren '90 de Clapton cd's helemaal kapot heb gedraaid, ken ik die sound maar al te goed. Ben dus ook wel nieuwsgierig vanuit een "melancholisch" perspectief.
Matje in de nek, sigaret tussen de snaren op de headstock en een rode broek ofzo :+

SRV speelde trouwens ook op Soldano, dat was vlak voor zijn dood, dus niet heel erg bekend.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/ab/6d/5f/ab6d5f853b7729e22bce56f43dde8ab2--eric-clapton-blues-terry-o-neill.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/f4/c9/2f/f4c92fce47dbab9170a6573f0df82f27.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:17

MsD

Ach, Soldano's waren al niet zo heel erg goedkoop. Ik denk dat de prijsstijging wel mee zal vallen hoor. Kost je gewoon nog een nier en extra hypotheek.
Net als altijd.

De meeste gewone stervelingen zullen het met de amp sims moeten doen, of gewoon een kemper kopen.
Pagina: 1 ... 51 ... 98 Laatste