Ik denk even aan Lag. Franse gitaren. Hebben een redelijke fan base. Even de goedkopere modellen skipoen, high(er) end is echt erg gaaf spul. Dat zet elke Les Paul huilend terug in zijn standaard.KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:08:
[...]
Mjaaaaaaaa verleidelijk want ook het zware werk kan daarmee zoals John5 onder andere bewijst, maar dan is het verder wel heel veel van hetzelfde. Fenders heb ik in principe genoeg. En waarom een Les Paul of iets anders, omdat een Fender toch altijd als een Fender klinkt, zelfs met HH, en ik wil dus echt een scheurijzer voor naast al mijn single coils. De strat deluxe heeft wel een HSS config maar blijft low output/bescheiden.
Een voorbeeld van wat ik wil/zoek laat mijn held Gary perfect horen (live): LINK
Luister ook even alle beide solo's naast het ritme werk, niet dat ik dat ooit kan spelen maar goed.
In mijn ogen maakt alleen een goede Les Paul dat geluid![]()
Jammer dat ik er niet mee overweg lijk te kunnen.
Bij bax zie ik een rijtje rond de 1600 staan.
En natuurlijk ESP. Niet de Ltd. Gewoon, de echte. Best redelijke gitaren
Maar als je wat dieper het high end in duikt zou ik eigenlijk ook eens bij gitaarbouwers langs gaan. Die kunnen je ook wel wat op weg helpen met de element keuze. Want als ik eerlijk ben, veel gitaarwinkels hebben daar gewoon geen enkel benul van. Echt.
Die rossen gewoon een setje emg's in elke metal gitaar, want dat zal wel.