Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19
Ik moet zeggen dat die naam c.q. associatie goed klopt. :)
Dit is inderdaad een standaard bowlingbal verfje. Ook de pickguard lijkt erop.
De gitaar is behoorlijk in your face, qua paintjob , maar ik kan het wel waarderen. Zouden meer fabrikanten moeten doen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het wel willen kopen.

apollo13

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
G&L zeker? Die pickups klinken altijd (wanneer ik ze op YouTube hoor) fantastisch, veel meer dynamiek dan een 'simpele' Tele-pickup, zelfs meer output dan de Texas Specials.

Het is dat ik de headstocks van G&L echt walgelijk niet mooi vind... :P

/entoenzagikhetlinkjeeronder :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:22:
[...]

G&L zeker? Die pickups klinken altijd (wanneer ik ze op YouTube hoor) fantastisch, veel meer dynamiek dan een 'simpele' Tele-pickup, zelfs meer output dan de Texas Specials.

Klank is mooi van die dingen. Headstock, Tsja, alles went, ook een komkommer in je reet. :+

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:22:
[...]

Jij met je ouderwetse headstock fobie _O- :+

Waiting on the world to change

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik ben wel team @Ramzzz in dezen hoor! Ik vind die G&L headstocks ook niet zo mooi. Het is echt zo erg dat ik diep van binnen daarom nooit naar G&L neig, ook al bouwen ze op zich heel deftige gitaren.

Maar ja, Fender heeft de vorm van de headstocks als ik me niet vergis gepatenteerd, dus naast Fender mag (uiteraard) alleen Squier de echte headstocks maken. Andere merken die Strat en Tele kopieën maken worden zo dus gedwongen een alternatieve vorm te kiezen.

Ook mijn Smitty Tele heeft een licht afwijkende headstock. Die kan ik dan nog nét accepteren :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gitarist op 19-11-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Gitarist schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:34:

Ook mijn Smitty Tele heeft een licht afwijkende headstock. Die kan ik dan nog nét accepteren :P
Die van Smitty is dan ook wel stijlvol cq subtiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:06:
[...]

Jij met je ouderwetse headstock fobie _O- :+
De 'headstock-idioterie' is toch echt een ding.

Dit:
Afbeeldingslocatie: https://guitar.com/wp-content/uploads/2017/12/29_03-gear-11.jpg

of dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a3/46/01/a34601e94dc129878b8dcee0fe530e13.jpg

Hoef ik toch niet uit te leggen? :?

Esthetisch een wereld van verschil - voor wie er wel gevoelig voor is.

Het meest idiote is nog dat G&L ≡ Leo Fender - en dan mag uitgerekend de grondlegger van het roemruchte merk, de uitvinder het patent niet gebruiken?

Amerikaans corporatisme en marktprotectionisme ten voeten uit.

offtopic:
Ja, niet handig, dat Leo Fender zijn bedrijf van de hand deed en de patenten 'vergat' te behouden of te 'delen' met de 'Fender'-gitaarfabrikant (a.k.a. het merk).

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 19-11-2020 15:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Het is voornamelijk een geval van: ik ben dit gewend dus als iets net een beetje afwijkt dan wordt het al gauw niet mooi gevonden.
Als je de kop op zich ziet van de G&L dan ziet ie er best sierlijk uit. Het is, denk ik, een kwestie van gewenning.

Wat betreft die patenten: dit gaat meer over merktekens en vormen. Als je een bepaald merk verkoopt dan horen die vormen en merktekens bij. Logisch dat hij dat niet opnieuw kon gebruiken.
Daar staat tegenover dat de vorm van de body wel gebruikt kan worden en de meeste verbeteringen die hij heeft aangebracht zijn ook niet in vorm maar in hardware zoals bruggen, stemmechanieken en elementen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:20:
Het is voornamelijk een geval van: ik ben dit gewend dus als iets net een beetje afwijkt dan wordt het al gauw niet mooi gevonden.
Als je de kop op zich ziet van de G&L dan ziet ie er best sierlijk uit. Het is, denk ik, een kwestie van gewenning.

Wat betreft die patenten: dit gaat meer over merktekens en vormen. Als je een bepaald merk verkoopt dan horen die vormen en merktekens bij. Logisch dat hij dat niet opnieuw kon gebruiken.
Daar staat tegenover dat de vorm van de body wel gebruikt kan worden en de meeste verbeteringen die hij heeft aangebracht zijn ook niet in vorm maar in hardware zoals bruggen, stemmechanieken en elementen.
Voor mij is de G&L-headstock een evenbeeld van Andy Capp.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/15/c5/98/15c5984930ff57bd3f7bf5f51c32088c--capp-cartoons.jpg

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dei headstocks van Fender en klonen zijn afgeleidt van Cello's etc - daar zie je wel vreemdere vormen die vaak mooier zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
G&L gaat prima hoor, er zijn merken die wel raardere fratsen uithalen.

Om maar 1 voorbeeldje aan te halen, WTF Gibson:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LSBSm5wXcQFWxMnNoSE8j6-970-80.jpg.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

KnoxNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:16:
G&L gaat prima hoor, er zijn merken die wel raardere fratsen uithalen.

Om maar 1 voorbeeldje aan te halen, WTF Gibson:

[Afbeelding]
Wat is dat nou weer?
Hebben ze de frees tekening voor de flying V en de Explorer aan elkaar geplakt?

En dan de vorm van de headstock :r :F

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

JAMF schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:52:
[...]

Wat is dat nou weer?
Hebben ze de frees tekening voor de flying V en de Explorer aan elkaar geplakt?

En dan de vorm van de headstock :r :F
Gibson Moderne.

Die kop is idd 1 van de lelijksten die er bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:54
Om mijn gitaarspel verder te verbeteren zou ik mij zelf willen opnemen. Ik speel elektrisch en soms akoestisch, maar daar zit ook een pickup in. Ik zou losse tracks willen opnemen. Bijvoorbeeld solo’s en lead. Deze moeten uiteindelijk als een audio file hoornaar zijn.

Wat is dan verstandig? Een losse microfoon voor de amp of direct de computer in? Ik gebruik een Boss Katana combi amp.

Welke hardware en software gebruiken jullie? Ik werk momenteel met een Apple, maar of dat in de toekomst zo blijft is maar de vraag. Dus bij voorkeur heb ik software wat minimaal op Windows en MacOS draait. Linux is een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:07
TLer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:57:
Welke hardware en software gebruiken jullie? Ik werk momenteel met een Apple, maar of dat in de toekomst zo blijft is maar de vraag. Dus bij voorkeur heb ik software wat minimaal op Windows en MacOS draait. Linux is een pre.
Als Linux je ding is kun je Bitwig overwegen. Werkt ook op Windows en Mac. Er is een entry level versie voor 80,-

Weet wel dat Linux versies van commerciele VST's vaak niet bestaan. Gelukkig krijg je veel (effects, synths) standaard mee bij Bitwig.

Voor audiointerface wil je graag een lage latency. Kijk eens naar Focusrite. Check wel vooraf naar Linux support via google. Heb zelf een 2e hands 6i6 gekocht, werkt netjes via Linux alleen zit er niet zo'n gelikte GUI als voor Windows/mac bij maar echt belemmerend is dat niet. Je kunt ook wel met onboard audio van je computer werken maar dat is toch soms een gedoe met digitale storing op de lijn en langere latency.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Om mijn gitaarspel verder te verbeteren zou ik mij zelf willen opnemen. Ik speel elektrisch en soms akoestisch, maar daar zit ook een pickup in. Ik zou losse tracks willen opnemen. Bijvoorbeeld solo’s en lead. Deze moeten uiteindelijk als een audio file hoornaar zijn.

Wat is dan verstandig? Een losse microfoon voor de amp of direct de computer in? Ik gebruik een Boss Katana combi amp.

Wat boven mij staat kan,

maar Katana heeft gewoon USB recording. heb je alleen een DAW nodig. Voor apple vast ook gratis te vinden, voor windows bv Audacity.

Hier gebruiken ze bv ableton, ook wel betaalbaar: https://www.ableton.com/en/shop/live/

Voor akoustisch is mijn voorkeur nog steeds een interface en een goed MIC, maar via katana lukt vast ook.

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 21-11-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

MsD

Natuurlijk direct je computer in. Wel zo makkelijk en ook geen extra geluid. Ik doe eigenlijk alles met Reaper. Kost voor privé gebruik niks, en is erg eenvoudig om mee te beginnen. Maar heeft echt wel genoeg pro DAW dingetjes.

Heb eigenlijk alle DAWs wel eens geprobeerd, maar dit was wel zo makkelijk om mee te beginnen, blijvertje.

Voor gewoon geluidjes opnemen en bewerken Audacity. Gewoon, eigenlijk de enige die goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Thanks! Ga ik naar kijken. Ik zie wel dat ik onvolledig ben geweest. Ik zou ook graag een microfoon kunnen gebruiken. Mijn vrouw kan zingen en vindt het zo nu en dan leuk om wat mee te doen. Zo'n Focusrite lijkt dat wel te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TLer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:23:
Thanks! Ga ik naar kijken. Ik zie wel dat ik onvolledig ben geweest. Ik zou ook graag een microfoon kunnen gebruiken. Mijn vrouw kan zingen en vindt het zo nu en dan leuk om wat mee te doen. Zo'n Focusrite lijkt dat wel te ondersteunen.
Er zijn diverse interfaces die zowel instrument als microfoon ondersteunen.

Ik wil al tijden een keer met een microfoon opnemen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Ik heb een Yamaha mengpaneel/interface, maar Focusrite, etc. maken uitstekende interfaces.

Persoonlijk zou ik mijn opnamen in GarageBand monteren, maar Audacity is ook uitstekend, platform-onafhankelijk, gratis, en open source.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
Lol, nooit gedacht aan GarageBand. Wil ik hem net downloaden, moet ik eerst naar MacOS 11 upgraden. Dat duurt dus wel even.....

Update

Zojuist GarageBand geprobeerd. Dit werkt echt wel goed. Hij ziet mijn Katana zonder probleem. Als je mee luistert op je speakers is de lag ook niet hoorbaar (voor mij niet in ieder geval). Je kan diverse sporen aanmaken. Pedals selecten, allerlei head units, ect.

Kortom precies wat ik zocht en ik had het blijkbaar al :o

Nu alleen nog een interface voor zang. Daarvoor ga ik kijken voor zo'n Focusrite met losse microfoon. Mijn ingebouwde microfoon is niet zo'n goed idee, al kan dat ook aan mijn zang kwaliteit liggen :9

Bedankt voor de inzichten! @Ramzzz @KnoxNL @MsD @mekkieboek

[ Voor 73% gewijzigd door TLer op 22-11-2020 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:28:
[...]

Ik wil al tijden een keer met een microfoon opnemen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.
Nee, dat weten we :O

*KnoxNL rent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:13:
[...]

Nee, dat weten we :O

*KnoxNL rent :+
* Ramzzz slingert @KnoxNL een gitaarsnoer-lasso om de enkels. <smak> - faceplant. :+

Ik heb nog altijd geen microfoon. -O-

Ik had mijn zinnen gezet op een SM57, maar - nog niets.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 22-11-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

TLer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:44:

Nu alleen nog een interface voor zang. Daarvoor ga ik kijken voor zo'n Focusrite met losse microfoon. Mijn ingebouwde microfoon is niet zo'n goed idee, al kan dat ook aan mijn zang kwaliteit liggen :9
Voor zang opnemen is een supereenvoudig mengpaneeltje (ik noem gewoon even de Behringer Xenyx Q802USB) eigenlijk superieur boven een interface. Ik heb alle keren dat ik stem heb opgenomen dat via mijn mengpaneel gedaan ipv de fancy interface. Werkt echt zo lekker simpel. Dat je met een draaiknopje de compressor, en eq kan bedienen is fijn.

Geluiden die veel minder afregeling bij binnenkomst nodig hebben doe ik wel zonder mengpaneel, rechtstreeks de interface in (ik heb een behringer fca1616. met extra ingangen( digitaal) )dus gitaar en eventueel re-ampen gaat daarmee. Stem en andere wazige geluidjes doe ik door mijn mengpaneel. Al zit er altijd ook wel een een of ander gitaar ding aan. En mijn pc, want mengpaneel is standaard geluidskaart bij mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Leuke tip over Garageband hierboven!
Ik heb hier nog een stof-happende macbook pro staan die daar nog best leuk voor te gebruiken is. Ik was alles al een heel stuk moeilijker aan het maken dan nodig, maar ook ik had deze (letterlijk) op de plank liggen.

Verder een GAS/UAS-gerelateerde vraag:
Ik speel nu héél veel op een Kala concert ukulele, en medium-veel op een gitaar (Stagg C440 - eigenlijk brandhout). Ik kan eigenlijk voor geen meter gitaar spelen, maar vind het wel leuk om te doen.

De Uke gaat me goed af, vind ik leuk, en mijn dochter vind het fantastisch als ik voor haar speel, maar ik mis een beetje de lagere tonen of voller geluid.
De gitaar vind ik normaal gesproken wat te groot en onhandig om door het huis heen mee te slepen, en hij dreunt ook enorm in het laag als ik subtiel probeer te spelen.

Nu twijfel ik: Ofwel een Bariton Uke erbij (voor de niet kenners: zeg maar de DGBE van een gitaar), of toch een kleinere en niet crappy gitaar zoeken, voor lekker op de bank / bureaustoel.
Mijn broer is fanatiek gitarist die gaf me een gitaar advies die eigenlijk meteen helemaal raak was (Taylor GS Mini), waar ik nu al 10 uur diverse youtube video's van heb gekeken, naast enkele andere opties.

Voordeel van de uke: daar kan ik al heel wat leuker op spelen dan een gitaar.
Voordeel van een gitaar: daar kan ik een heel stuk verder mee komen dan nu met de ukes.
Nadeel van de uke: dit zou Uke #6 worden...
Nadeel van de gitaar: ik ben al 40, ga ik het ooit nog leren?

Beide is natuurlijk een optie, maar dan nog... wat eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
SndBastard schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:24:
....
De rest weet ik niet, maar ik ben op mijn 41ste begonnen met gitaar. Leeftijd is niet echt een belemmering. Hooguit gaat het leerproces wat trager, maar dan voornamelijk omdat je minder tijd hebt. Niet omdat je 40+ bent.

Nu, drie jaar later, speel ik best aardig mee, maar vooral heb ik veel plezier in het spelen. Gewoon starten dus :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
TLer schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:39:
[...]

De rest weet ik niet, maar ik ben op mijn 41ste begonnen met gitaar. Leeftijd is niet echt een belemmering. Hooguit gaat het leerproces wat trager, maar dan voornamelijk omdat je minder tijd hebt. Niet omdat je 40+ bent.

Nu, drie jaar later, speel ik best aardig mee, maar vooral heb ik veel plezier in het spelen. Gewoon starten dus :D
Ha! Ik dacht wel dat dat iemand zou triggeren. Ik heb geen ambities om op een podium te staan ofzo, maar inderdaad gewoon lekker bezig zijn, en de werk-stress een beetje weg spelen. Ik heb mijn hele leven al zo'n beetje instrumenten gespeeld, dus qua theorie en gehoor hoef ik niet aan het begin te beginnen.
Dat helpt, maar hindert soms ook een beetje.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakMDS op 23-11-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TLer schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:39:
[...]

... Niet omdat je 40+ bent.
Nou ... ik ben op mijn 23e begonnen, en ik kan je vertellen, dat ik het nooit ervaren heb als gemakkelijk, omdat ik - alhoewel nog jong - toen al wat ouder was.
Dat sowieso! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Is de uitdaging niet onderdeel van de lol? Als je binnen een jaar de sterren van de hemel speelt is de uitdaging, en dus de lol, denk ik ook snel weg. Althans, dat denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
TLer schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:53:
Is de uitdaging niet onderdeel van de lol? Als je binnen een jaar de sterren van de hemel speelt is de uitdaging, en dus de lol, denk ik ook snel weg. Althans, dat denk ik :)
Een groot voordeel van de gitaar is dat het (net als Piano) een uitstekend solo instrument is. Dat nodigt voor mij enorm uit om lekker met muziek bezig te zijn, vreemde akkoord reeksen te maken en te kijken wat past en wat niet.
Ik heb vroeger ook trombone en daarvoor contrabas gespeeld. Beide fantastische instrumenten, en met name met de trombone heb ik enorm leuke bigband herinneringen, maar bij beide instrumenten brak het me op dat er altijd een plicht was om dat in groepsverband te doen. Zelfs oefenen werd saai omdat je eigenlijk solo niet zo heel veel plezier uit dat instrument kan halen.

De lol voor mij zit hem minder in de vooruitgang. Na de eerste twee maanden merk ik die zelf al bijna niet meer met dagelijks spelen. Het zit hem gewoon in lekker bezig zijn, maar daar is voor mij wel een minimum niveau voor nodig.
Daar komt overigens wel weer een voordeel van de ukulele bij kijken. Dat speelt na een paar dagen oefenen ook al lekker weg :)

Maar goed, ik heb me voorgenomen dat als ik een gitaar koop, ik wel meteen iets goeds wil, dus een Taylor GS mini in Koa zou dan wel een mooie tweede gitaar zijn, maar dat idee moet ik nog even laten marineren.
Nu nog een keer een plank en wat haakjes om alles netjes op te hangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TLer schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:53:
Zolang er progressie te noteren valt, is er altijd een uitdaging en die voel ik constant! ;)

Ik krijg zelf constant erg duidelijke en goede feedback en heb een goed ‘rapport’ met mijn gitaarleraar, en dat werkt op mij bijzonder motiverend.

Hij voelt vrij goed aan wat mijn wensen zijn, hoe en waarmee bij mij progressie te boeken valt, en ruim baan voor de improvisatie.

Gitaarles is echt super! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

SndBastard schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:24:
Ik ben een stuk ouder als jij en dit jaar begonnen. Als je mijn leeftijd heb ben je bijna virtuoos. Gewoon gaan...
Ik heb er nu spijt van dat ik 30 jaar geleden na een paar maanden gestopt ben. Dus ik ben virtuoos als ik ergens diep in de 70 ben ;) . Beter laat dan nooit.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Hoe de fuck is een Harley Benton van €70 in de gift guide gekomen.....

reviews: Tweakers Gift Guide 2020 - De leukste cadeautips van het jaar

Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.

Niet dat het duur hoeft te zijn, maar dit slaat alles. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:21:

8)7

Typisch weer.

Heb je als T.net een community die van zo goed als alles verstand heeft en kennis kan delen, laat je de eerste de beste terzake complete nitwit er maar een totaal ongeïnformeerde slag naar slaan.

Tel uit je winst.

Én waardeloos advies, én ontevreden ontvangers, én je community geschoffeerd. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Tsss. Het moet niet gekker worden idd. En als je er even drie tientjes bijdoet heb je een, nog steeds instappertje, gitaar die echt veel beter is.

Ik heb een poos terug zo'n super el cheapo en eentje van 100 € in handen gehad.

Eerlijk gezegd nog verbaasd over de kwaliteit van zo'n ding. Nee, je moet niet vergelijken met andere gitaren, maar als basis en oefen ding kan je met pak 'm beet 100/130 € echt wel iets grappigs kopen.
Niet voor 70....

En als je iets ouder bent loop je een keer een gitaarwinkel in met je 100€ ding, en laat je 'm voor 50€ bijstellen en opknappen, heb je ineens een superleuke gitaart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:47

Zorro

Z

Neem dan de tele TE-52 en je hebt een relatieve topgitaar.

En het is een Tele. Veel beter dan zo'n lelijke Strat

* Zorro kruipt onder stoel

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online

Ik vind het echt geen gekke tip hoor. Steekt met kop en schouders uit boven Stagg en C Giant om mee te beginnen...
Eensch dat er met een klein beetje meer budget echt wel 'meer' te halen valt, maar ik vind het idee en bedoeling meer dan prima... d:)b

Misschien dat @Bark_At_The_Cat zich nog wil verdedigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Teleluvr op 25-11-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:29
Teleluvr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:15:
[...]

Ik vind het echt geen gekke tip hoor. Steekt met kop en schouders uit boven Stagg en C Giant om mee te beginnen...
Eensch dat er met een klein beetje meer budget echt wel 'meer' te halen valt, maar ik vind het idee en bedoeling meer dan prima... d:)b

Misschien dat @Bark_At_The_Cat zich nog wil verdedigen?
Niet persé hoor, maar nu ik hier toch ben: ik speel de laatste tijd veel minder gitaar dan vroeger en dan is zo'n instapper persoonlijk meer dan genoeg. Ik beleef er plezier aan. Voel je vrij om mijn tip in de comments af te branden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Zorro schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
Neem dan de tele TE-52 en je hebt een relatieve topgitaar.

En het is een Tele. Veel beter dan zo'n lelijke Strat

* Zorro kruipt onder stoel
Tele, Strat, Les Paul... allemaal archaïsche modellen die allang uitgefaseerd hadden moeten zijn...

* TheCapK duikt gauw weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:00:
[...]

Tele, Strat, Les Paul... allemaal archaïsche modellen die allang uitgefaseerd hadden moeten zijn...

* TheCapK duikt gauw weg...
Ik ben de eerste om te zeggen dat de ontwikkeling van de gitaar eigenlijk compleet stilgestaan heeft, sinds pakweg 1960.

De laatste echte innovaties zijn eigenlijk alleen 'vervang hout door metaal, kunststof of kunsthars o.i.d.' en wat marginaal elektronisch geneuzel.

Na Parker, Steinberger, etc. is de innovatie qua 'headstock' ook wel over.

Nu nog wat (6+N)-snarige gitaren, waaiers in plaats van 'ordinaire' fretten, en dan heb je het eigenlijk wel gehad.

Maar, wellicht komt dat doordat de originele modellen eigenijk al zo goed als perfect waren. 8)

offtopic:
Als je naar de automobiel kijkt, is het eigenlijk ook nog niet echt anders dan een veredelde T-Ford. de laatste echt grootschalige innovatie betrof de seriematige bouw m.b.v. lopende band (later gecombineerd met automatisering, robots).

Ja, betere motoren, stroomlijn, transmissie, elektronica, ABS, veiligheid, etc. Maar het is nog steeds een 'koets zonder paarden'.

Totdat hij werkelijk 100% veilig autonoom kan rijden.

Gewoon een oud stuk hout.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 25-11-2020 17:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
MrMarcie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:49:
[...]

Ik ben een stuk ouder als jij en dit jaar begonnen. Als je mijn leeftijd heb ben je bijna virtuoos. Gewoon gaan...
Ik heb er nu spijt van dat ik 30 jaar geleden na een paar maanden gestopt ben. Dus ik ben virtuoos als ik ergens diep in de 70 ben ;) . Beter laat dan nooit.
Ik was 37 toen ik begon, inmiddels speel ik ruim 4 weken denk? Het gaat de ene dag soepeler dan de andere dag, maar ik zie echt veel vooruitgang. Waar ik de eerste week 2 akkoorden veel vond om te kunnen onthouden en goed te kunnen spelen, is dat aantal inmiddels exponentieel gegroeid en klinkt het spelen van Lost (van Anouk), Johnny Logan’s Hurt en Knocking on heavens al best redelijk. “Alle Duitser zijn ...” herkent ook iedereen als ik hem speel en dat geldt ook wel voor een paar andere rifjes.

Tuurlijk gaat wisselen van akkoorden nog (te) traag, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb een leraar die (geheel gewenst) een beetje overdrijft over mijn vooruitgang, maar lol heb ik er zeker in.

Afgelopen week was ik wat minder tevreden over mijn vooruitgang, maar hier ff typen wat lukt helpt ook :).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz in 'reviews: Tweakers Gift Guide 2020 - De leukste cadeautips van het ...

(8>

Vandaag komt trouwens als het goed is @pinda powerrrs nieuwe speeltje binnen. :+

* Ramzzz streelt zijn ego en supersnelle GAS-acquisitie-skills. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 26-11-2020 12:33 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:27:

Vandaag komt trouwens als het goed is @pinda powerrrs nieuwe speeltje binnen. :+

Toch handig, zo'n persoonlijke inkoper :P

Als het echt is en geen baksteen die vanmiddag binnenkomt, dan is het echt wel de deal van het jaar!

• DeejayPaul
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 13:19
Hoi,

Ik hoor veel kritiek op de suggestie die in de gift guide staat, maar wat zouden jullie als kenners als alternatief aanbevelen in een vergelijkbare prijsklasse aan iemand die het gitaarspelen (misschien) wil gaan oppakken?

Er is zo veel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en zeker door de prijs leek mij de Harley Benton wel interessant om uit te proberen, maar ik hoor graag of er toch nog wat beters te krijgen voor dat geld, of ietsje meer :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
DeejayPaul schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:42:
Hoi,

Ik hoor veel kritiek op de suggestie die in de gift guide staat, maar wat zouden jullie als kenners als alternatief aanbevelen in een vergelijkbare prijsklasse aan iemand die het gitaarspelen (misschien) wil gaan oppakken?

Er is zo veel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en zeker door de prijs leek mij de Harley Benton wel interessant om uit te proberen, maar ik hoor graag of er toch nog wat beters te krijgen voor dat geld, of ietsje meer :).
Hi DeejayPaul,
Het hangt er vanaf wat je verstaat onder een beetje meer ? :) .
Als je elektrisch wilt gaan spelen heb je eigenlijk ook nog een versterker nodig. Dat zal de totale prijs dus gaan verhogen.
Je kunt natuurlijk ook op een akoestische gitaar beginnen.
Welke van de twee heeft jouw voorkeur?

apollo13

• DeejayPaul
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 13:19
apollo13 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:54:
[...]

Hi DeejayPaul,
Het hangt er vanaf wat je verstaat onder een beetje meer ? :) .
Als je elektrisch wilt gaan spelen heb je eigenlijk ook nog een versterker nodig. Dat zal de totale prijs dus gaan verhogen.
Je kunt natuurlijk ook op een akoestische gitaar beginnen.
Welke van de twee heeft jouw voorkeur?
Ik had inderdaad misschien iets meer context moeten geven. Voorkeur zou uitgaan naar een elektrische gitaar van pak 'm beet 100 euro en ik dacht zelf om daar gewoon dan (om te beginnen) alleen een hoofdtelefoon op aan te sluiten.

Het gaat dan voornamelijk om zelf de eerste stapjes te leren zetten in de gitaarwereld, ik zag al tips als Justin Guitar in dit topic voorbij komen, dat leek me wel interessant om daaraan te beginnen :)

• Ramzzz
  • Niet online
DeejayPaul schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:08:
[...]

Ik had inderdaad misschien iets meer context moeten geven. Voorkeur zou uitgaan naar een elektrische gitaar van pak 'm beet 100 euro en ik dacht zelf om daar gewoon dan (om te beginnen) alleen een hoofdtelefoon op aan te sluiten.

Het gaat dan voornamelijk om zelf de eerste stapjes te leren zetten in de gitaarwereld, ik zag al tips als Justin Guitar in dit topic voorbij komen, dat leek me wel interessant om daaraan te beginnen :)
Dan zou je op zich kunnen volstaan met een zogenaamde 'jam plug'.

Maar ik raad spelen 'door een koptelefoon' echt af. Niet alleen ken ik zo goed als niemand die dat prettig vind, het geeft ook nauwelijks de beleving (geluid) waar je plezier aan beleeft als gitarist - en daar doen we het toch voor?

Het hoeft niet 'hard', maar met een relatief simpele versterker komt het geluid wel anders binnen. De speelervaring is dan gewoon anders.

Qua gitaar is €100 krap aan. Voor pakweg €50 meer zit je in het gebied waar al veel meer te vinden is, dat ook langer mee zal gaan dan alleen de initiële beleving.

Starter packs zijn ook voornamelijk betaalbaar, maar lang niet allemaal 'speelbaar'.

Een eenvoudige gitaar uit een hoger segment zal meer voldoening geven in de speelervaring.

En ik zou altijd in een fysieke winkel een gitaar uitproberen (liefst met een bekende met wat ervaring erbij), en niet zomaar iets uit een webwinkel bestellen.

Maar die keuzes kun jij alleen maar zelf maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:27:
[...]

Ramzzz in 'reviews: Tweakers Gift Guide 2020 - De leukste cadeautips van het ...

(8>

Ik had ook een reactie daar geplaatst inderdaad. Niet om het idee af te branden want dat vind ik top, maar wel om er beter over na te (laten) denken. Want uiteraard heb je met alleen een gitaar nog geen geluid. Iedere leek die de HB bestelt zal dus ook nog een amp, kabel, tuner, etc moeten kopen. Veel mensen zullen zich dat niet beseffen.

Benieuwd naar de nieuwe deal van @pinda powerrr

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:33:
[...]

Ik had ook een reactie daar geplaatst inderdaad. Niet om het idee af te branden want dat vind ik top, maar wel om er beter over na te (laten) denken. Want uiteraard heb je met alleen een gitaar nog geen geluid. Iedere leek die de HB bestelt zal dus ook nog een amp, kabel, tuner, etc moeten kopen. Veel mensen zullen zich dat niet beseffen.

Benieuwd naar de nieuwe deal van @pinda powerrr
spoiler:
Snouse BlackBox

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1047/3016/products/BlackBox_grande.jpeg?v=1448470226

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ga hem eens ff bekijken, ik heb wel even pauze verdiend :P

EDIT: Klinkt goed. Het is dus de classic en niet e V2?

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 26-11-2020 14:47 ]

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:41:
[...]

Ik ga hem eens ff bekijken, ik heb wel even pauze verdiend :P
Dat sowieso. :+

Ik wil weer naar concerten... ;(

Dit is ook leuk: :+

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 26-11-2020 15:55 ]

• MsD

MsD

DeejayPaul schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:08:
[...]

Leuk! Doen! Gitaren is leuk om te doen.
Weet wel dat je niet je koptelefoon zomaar in de gitaar kan stoppen. Er is wel wat nodig. Maar dat hoeft je niet de kop te kosten.

In tegenstelling tot @Ramzzz speel ik en, velen met mij, wel veel over de koptelefoon. Niks mis mee om te oefenen. En kan prima. Ja, over een versterker die staat te loeien is leuker. Maar niet altijd haalbaar O-)

Een gitaar die iets leuker dan die uit het lijstje is kost je pak 'm beet 100/120 €
En dan moet je zorgen dat je geluid krijgt. Het eenvoudigste is een eenvoudig multi-effect ding. En die zijn er voor een paar kleine tientjes. Ben je voor pak 'm beet 150€ klaar.

Maaaarrrrr. Een goede (zeer redelijke) gitaar, ik noem gewoon even een yamaha Pacifica, en een zoom g2.1 effecten ding kan je op MP voor 100€ vinden. En dan ben je ineens een stapje verder. Ik ken zat mensen die op redelijk hoog niveau met die yamaha kunnen spelen.

Het leuke van een (eenvoudig) multi effect is dat je het ook super makkelijk op je thuis stereo, of pc, kan aansluiten. Allebei leuk. En kan je later als je groot bent een leuke versterker kopen. En ook daar is een geweldige tweedehands markt voor. Echt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

New Pedal Day! *O*

Zoals @Ramzzz al heeft verklapt:
Snouse BlackBox

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1047/3016/products/BlackBox_grande.jpeg?v=1448470226

Een Blues Breaker clone, maar wel eentje die akelig hetzelfde klinkt. Handgebouwd in Amerika, dus mijn eerste echte "boutique pedal".

@Ramzzz had deze gespot op Marktplaats en wist dat ik hier op zat te azen. Hij wist ook dat ze zeldzaam zijn en heeft dus, zonder dat ik het nog wist, al de koop rond gemaakt :+
Er is een wachtlijst van negen maanden voor dit pedaal.....en de prijs waarvoor deze op MP stond was een instant buy. Mocht ik het pedaal toch niet leuk vinden, kan ik er zeker €50 op verdienen.

Nog niet heel veel mee gedaan, want ik heb op het moment een erg zieke dochter thuis die veel slaapt, dus ik hou me koest.

/me is blij oOo *O* oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apollo13
@pinda powerrr Feli met je aankoop.
Idee schroef dat ding open, check de hardware en maak het na. Money in the pocket. ;) Just kidding.
Hopelijk gaat het gauw wat beter met je dochter.
@Ramzzz Strakke actie dude.

Gisteren had ik weer les. Ben nu een week of drie dat shuffle ritme aan het oefenen, samen met een leuke 12 bar blues. Tijdens de les deze gespeeld, nog niet echt super, maar het begint ergens op te lijken.
Leraar ging tijdens mijn spel er een solo op te spelen, dit was kicken. Wat wel lastig was, was dat ik regelmatig werd "afgeleid" door zijn spel. Dat is dus iets dat we vaker gaan oefenen.
Volgende week mag ik een solo proberen, spannend. Morgen maar eens proberen een solo te maken en op papier te zetten, een solo uit de losse pols is nog even een brug te ver.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20
@apollo13 wat ik met simpele bluesimprovisatie wel leuk vond: af en toe een noot gebruiken die niet in de bluestoonladder zit, maar wel in de corresponderende mineurtoonladder. Bij A mineur zijn dat de B en de F. Vanaf de blue note "omlaag benden" vond ik ook wel een leuk effect geven :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Zijn er nog mooie Black Friday deals waar jullie van weten?
Walrus Audio geeft vandaag 20% korting op alles. Het is natuurlijk wel de vraag of je dat prijsverschil 'eruit haalt' als daar weer invoerrechten bovenop komen.
• Bax geeft 7,5% op alles
Chicago Music Exchange geeft 15% op bepaalde producten. Maar ook hier het probleem met invoerrechten.
• Waves (de plug-in boer) geeft 60% korting op alles

Ik heb tot nu toe nog geen echte deal gezien waar ik warm van wordt... en dat is tot dusver goed voor m'n portemonnee O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 21:59
https://www.thomann.de/nl/special_cyberweek.html
Thomann heeft ook wat aanbiedingen. Niet bijster veel fantastisch though.

Zelf wel Melodyne Essential gekocht (van 99,- naar 49,- ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:19:
Zijn er nog mooie Black Friday deals waar jullie van weten?
Walrus Audio geeft vandaag 20% korting op alles. Het is natuurlijk wel de vraag of je dat prijsverschil 'eruit haalt' als daar weer invoerrechten bovenop komen.
• Bax geeft 7,5% op alles
Chicago Music Exchange geeft 15% op bepaalde producten. Maar ook hier het probleem met invoerrechten.
• Waves (de plug-in boer) geeft 60% korting op alles

Ik heb tot nu toe nog geen echte deal gezien waar ik warm van wordt... en dat is tot dusver goed voor m'n portemonnee O-)
Ik heb alles al. :+

Tot nu toe heb ik in Nederland niet veel gemerkt van echt scherpe aanbiedingen, anders dan het gebruikelijke, en het is vooral heel veel reclamegeronk.

En je moet echt goed naar de prijzen (internationaal!) kijken om erachter te koen wat wel en wat geen gunstige prijs is.

Ik laat het hele gebeuren maar voor wat het is, en houd gewoon altijd prijzen en koopjes in de gaten. :9

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 27-11-2020 09:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb alles al. :+

Tot nu toe heb ik in Nederland niet veel gemerkt van echt scherpe aanbiedingen, anders dan het gebruikelijke, en het is vooral heel veel reclamegeronk.

En je moet echt goed naar de prijzen (internationaal!) kijken om erachter te koen wat wel en wat geen gunstige prijs is.

Ik laat het hele gebeuren maar voor wat het is, en houd gewoon altijd prijzen en koopjes in de gaten. :9
No GAS today,
my wallet's gonna wait,
don't need another Strat,
or a second RAT
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:08:
[...]

No GAS today,
my wallet's gonna wait,
or a second RAT
Sinterklaasgedichten aan het maken? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:08:
[...]

No GAS today,
my wallet's gonna wait,
or a second RAT
No GAS today,
My mate has got his box
Don't need no other Klon,
My search for amps is done.
KnoxNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:21:
[...]

Sommige mensen hebben gewoon een gave.

Die kunnen ze ook buiten dat bewuste seizoen aanspreken. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 27-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:21:
[...]

Nee niet eens! Kwam zomaar in me op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Geen aanbieding, Max Guitars heeft 1 van 175 Eric Clapton Custom Shop staan.

Prijs €30K 8)7
https://max.guitars/nl/fe...f-only-175-made-arc-00180

Afbeeldingslocatie: https://max.guitars/media/catalog/product/cache/4f5f8564b7c9eed97363c73488624dec/f/e/fender_cs_eric_clapton_blackie_stratocaster_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:52:

Prijs €30K 8)7

[Afbeelding]
€300,- vind ik meer dan genoeg voor zo'n 2ehands afgebeuld ding. 8)7

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Prijs €30K 8)7

[Afbeelding]
apollo13 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:06:
[...]
€300,- vind ik meer dan genoeg voor zo'n 2ehands afgebeuld ding. 8)7
Klopt bijna, als je de bedragen met elkaar vermenigvuldigt:

#herhalingherhalingherhaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL

Prijs €30K 8)7

[Afbeelding]
Bezopen. Uiteindelijk maar "gewoon" een custom shop strat met een boost circuit. Ook al komt ie uit de custom shop en zijn er maar 175 gemaakt (ongetwijfeld klopt ieder deukje en krasje met blackie) En dat vind ik zelfs aks strat fanaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:22:
[...]

No GAS today,
My mate has got his box
Don't need no other Klon,
My search for amps is done.

[...]
No milk today?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Prijs €30K 8)7

[Afbeelding]
Is die prijs serieus en geen typfout?
€ 300 zou misschien wat weinig zijn, maar € 3.000 lijkt me meer een 'eerlijke' prijs

Man man man :X

Als het nou dé Blackie was, tja dan snap de ontzettend hoge prijs. Maar deze komt dus uit een batch van replica's? Overigens heel knap gedaan hoor door de Fender Custom Shop, maar er dan € 30K voor vragen... tjeez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:11:
[...]

Bezopen. Uiteindelijk maar "gewoon" een custom shop strat met een boost circuit. Ook al komt ie uit de custom shop en zijn er maar 175 gemaakt (ongetwijfeld klopt ieder deukje en krasje met blackie) En dat vind ik zelfs aks strat fanaat.
Kan het niet anders dan met je eens zijn. Ik ben sowieso niet van de relics, maar het is nog steeds een plank hout, waar een goede houtbewerker zich op heeft losgelaten. De electronica is hetzelfde als bij de gewone signatures.
Dat een goede replica geld mag kosten geen probleem, maar dit is echt over the top.

Wat ik dan wel weer leuk vind, is dat een NL bedrijf deze toegewezen krijgt. Als het dan zo zeldzaam is, dan zijn er vast nog wel wat andere bedrijven die maar wat graag dit in de etalage willen zetten. Dat zegt dan wel weer wat over de reputatie die Max Guitars heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:17:
[...]

Kan het niet anders dan met je eens zijn. Ik ben sowieso niet van de relics, maar het is nog steeds een plank hout, waar een goede houtbewerker zich op heeft losgelaten. De electronica is hetzelfde als bij de gewone signatures.
Dat een goede replica geld mag kosten geen probleem, maar dit is echt over the top.

Wat ik dan wel weer leuk vind, is dat een NL bedrijf deze toegewezen krijgt. Als het dan zo zeldzaam is, dan zijn er vast nog wel wat andere bedrijven die maar wat graag dit in de etalage willen zetten. Dat zegt dan wel weer wat over de reputatie die Max Guitars heeft.
Eigenijk alleen dat laatste snijdt misschien echt hout - pun intended.

De prijs is gewoon een typisch geval van 'hoe ver kunnen we gaan in de markt', a.k.a. de Bugatti Veyron of Mercedes SL 'Gullwing' in mint condition, en kijken wat een gek er bereid is voor te geven.

Voer voor veilingen, eigenlijk.

Al is dat met name met die origine 'Eric Clapton Strat' (zie die video) het geval.

En wie koopt zoiets? Nou...

De 'Jimi Hendrix Strat, bijvoorbeeld:
$2 million is pretty steep for us lowly plebs…however, it seemed to be a reasonable price for Microsoft co-founder Paul Allen, who purchased this guitar back in 1998.
Oligarchen... altijd weer hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 27-11-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:21:
[...]

Eigenijk alleen dat laatste snijdt misschien echt hout - pun intended.

De prijs is gewoon een typisch geval van 'hoe ver kunnen we gaan in de markt', a.k.a. de Bugatti Veyron of Mercedes SL 'Gullwing' in mint condition, en kijken wat een gek er bereid is voor te geven.

Voer voor veilingen, eigenlijk.

Al is dat met name met die origine 'Eric Clapton Strat' (zie die video) het geval.

En wie koopt zoiets? Nou...

De 'Jimi Hendrix Strat, bijvoorbeeld:

[...]

Oligarchen... altijd weer hetzelfde.
De meeste hiervan ben ik van op de hoogte.

Wat me nog het meeste stoort om een of andere irrationele reden, is dat de les paul van peter greene en mijn held Gary Moore, nu in handen is van Kirk Hammet.

The horror.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:33:
[...]

Wat me nog het meeste stoort om een of andere irrationele reden, is dat de les paul van peter greene en mijn held Gary Moore, nu in handen is van Kirk Hammet.

The horror.
... wah-wah-wah-wah-wah- ... ad ∞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
KnoxNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:33:
[...]

The horror.
In de jaren 90 kocht ik de Guitar World wel eens, en daar gaf GM ooit een interview over deze gitaar en de herkomst en hoe hij er aan kwam. Toen PG overleed dacht ik hé, hoe zou het met die gitaar zijn. Waar is die nu eigenlijk gebleven?

:o

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 27-11-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hier in de buurt hebben ze misschien wel wat leuks: op sommige gitaren tot 50% korting:
https://www.vangorp.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:57
Gitarist schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:38:
[...]

Nee niet eens! Kwam zomaar in me op :*)
Hier is spuit elf; de melk was op?

@pinda powerrr @KneoK noemde het al eens eerder de vergelijking met de nieuwe spijkerbroek die je met slijtage en al uit de fabriek komt. Voor 30K EUR verwacht ik eigenlijk perfecte draaiknoppen op de gitaar met de kleur van 30 jaar oud kunstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Voor de liefhebbert van Jimi Hendrix en/of Eddie Van Halen, wellicht dat dit interessant voor je is:
Hear Eddie Van Halen at his jaw-dropping best on newly unearthed Hendrix cover

Hear the late, great Eddie Van Halen unleashed on blazing 1996 cover of Jimi Hendrix’s If 6 Was 9

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6Ur7yy9BeJpwrJyg2CNvGP-970-80.jpeg.webp
Eddie Van Halen (Image credit: Larry Marano/Getty Images)

Chicago-born keyboardist David Garfield has recorded with everyone from Spinal Tap and Cher to Steve Lukathar and Smokey Robinson during his four decades in the music business.

One of the highlights of his storied career came in 1996, when he recorded with the late, great Eddie Van Halen. Garfield is now sharing that track, a cover of Jimi Hendrix’s If 6 Was 9, for the first time.

The cover, which appears on Garfield’s new EP, Guitar Heroes OTB, Vol. 1, also features singer/guitarist Michael Landau, bassist Will Lee and drummer Simon Phillips (The Who/Toto). But front and centre is guitar legend Van Halen, who delivers a typically jaw-dropping psychedelic guitar solo for the Hendrix classic.

If 6 Was 9, which appears on Guitar Heroes OTB in extended, remastered form, was recorded in 1996 at Chick Corea’s Mad Hatter Studios in Los Angeles and engineered by Alan Hirshberg. Eddie Van Halen’s overdubs were taped at his own 5150 Studios in LA.

Speaking to Guitar World about how the origins of the track, Garfield explained that he first met Van Halen “at a local cigar store and we got to talking.” At the time, Garfield was working on a project titled Tribute to Jeff Porcaro, in honour of the late Toto drummer, and when he mentioned this to Eddie, and asked if he’d like to participate, the guitarist’s response was an enthusiastic ‘yes!’

Garfield continues: "I went up to his house to work on the tracks with him, and he was so cool. We bonded as keyboard players, too. After that session, we played a live gig together at the Baked Potato, along with Steve Lukather and Michael Landau.

"We continued to stay in touch, and often he would call me out of the blue, asking for help with keyboard related stuff. I even found a guy to travel with him on tour and play additional parts offstage, as well as be his keyboard tech.”

“I'm sure sorry we lost him way too soon; I was hoping to collaborate with him again. Rest in peace, my brother Ed."

Eddie Van Halen passed away on October 6, aged 65.
Achter het linkje hangt een Soundcloud-opname:
https://soundcloud.com/da...f-six-was-nine-remastered

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MsD

MsD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ5QZOSMbxbY8zgtp1eVBBGU_So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYdSCl3t8aqqfwEXLygVH7H7.jpg?f=fotoalbum_large

In het kader van weer een pedaal. Biyang. De Metal-End.

Build quality is misschien wat minder. Moet de voetswitch tzt vervangen. Maarrrrrrr. Dit is misschien wel één van de gaafste distortion pedalen die ik nu heb. Super uitgebreid, enorm veel mogelijkheden en een zeer gaaf geluid. Heb 'm eerlijk nog niet aan de buizenversterkers gezet, maar zo door de koptelefoon ben ik al zo diep onder de indruk. Gebeurd me niet heel vaak...

Instellen is een eitje, de ranges zijn enorm. Van een lieflijke randje tot een scheur waar satan van schrikt. Leuk!

En die hm-3 is een grapje. Dat is zo'n gek ding van Boss. De hm-2 is cool, de hm-3 niet.

Ik heb natuurlijk nog wel wat dingetjes gekocht de laatste tijd. Maar geen zin om elke scheet te posten.

Blijft wel een aparte hobby hoor. Dat pedalen gedoe.

@pinda powerrr waarom geen echte bluesbreaker? Of was deze deal echt te goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

MsD schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:26:
[Afbeelding]

@pinda powerrr waarom geen echte bluesbreaker? Of was deze deal echt te goed?
Een echte gaat wel goed naar de €300 (of meer). De Snouse Electronics Blackbox staat erom bekend zo goed als hetzelfde te zijn. Het pedaal stond voor €100 op Marktplaats. Met in het achterhoofd de normale prijs van richting de €200 en een wachtlijst van negen maanden, was het een vrij makkelijke keuze.

Ik heb al een mini test naast de originele Blues Breaker van @Ramzzz gedaan en in die enorme test van drie minuten :+ was het al zo goed als hetzelfde qua klank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:29:
[...]

Een echte gaat wel goed naar de €300 (of meer). De Snouse Electronics Blackbox staat erom bekend zo goed als hetzelfde te zijn. Het pedaal stond voor €100 op Marktplaats. Met in het achterhoofd de normale prijs van richting de €200 en een wachtlijst van negen maanden, was het een vrij makkelijke keuze.

Ik heb al een mini test naast de originele Blues Breaker van @Ramzzz gedaan en in die enorme test van drie minuten :+ was het al zo goed als hetzelfde qua klank.
Tja, daarover gesproken:

Zelfs een pedaal van 4 tientjes kan gewoon identiek klinken als een Klon.

Hype!

Leuke aflevering is dit trouwens, aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

pinda powerrr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:29:
[...]

GuitarFX heeft ze soms voor rond de 150. Ik zoek dus al een poosje de Guv'nor. zelfde range. Ben met een perfecte kloon ook blij, maar soms, heel soms wil ik de echte ;)
Maar ik heb mezelf ergens een prijslimiet opgezegd. Baal ik soms wel van, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
MsD schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:48:
[...]

GuitarFX heeft ze soms voor rond de 150. Ik zoek dus al een poosje de Guv'nor. zelfde range. Ben met een perfecte kloon ook blij, maar soms, heel soms wil ik de echte ;)
Maar ik heb mezelf ergens een prijslimiet opgezegd. Baal ik soms wel van, haha.
Guv'nor is prima te doen?

https://reverb.com/marketplace?query=Marshall+Guv%27nor

Of de limiet die je je zelf gesteld hebt is wel heeeeel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancicted
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-06 15:24
Sorry alvast als dit niet de juiste plek voor de vraag is. Mijn schoonbroer had graag 'een ukelele' gehad. Puur voor gebruik als hobby, hij speelt al gitaar. Als ik op bax kijk, merk ik dat er verschillende soorten zijn. Mijn oog viel op deze gezien het budget van €60. https://www.bax-shop.be/n...ny-concert-ukelele-set-nl

Is dit een goeie set? Is een andere soort ukelele meer aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Trancicted schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:40:
Sorry alvast als dit niet de juiste plek voor de vraag is. Mijn schoonbroer had graag 'een ukelele' gehad. Puur voor gebruik als hobby, hij speelt al gitaar. Als ik op bax kijk, merk ik dat er verschillende soorten zijn. Mijn oog viel op deze gezien het budget van €60. https://www.bax-shop.be/n...ny-concert-ukelele-set-nl

Een concert-model lijkt me het juiste startpunt. Voor een gitarist is een concert ukulele misschien nog wat aan de kleine kant, dus je zou een tenor van dezelfde reeks kunnen overwegen. Een sopraan zou ik sowieso niet doen in dat budget.

Pas vanaf het dubbele van dat budget beginnen ze wat beter te worden en zou je naar een merk als Kala kunnen kijken.

Als je ook nog eens kijkt wat er op voorraad is heb je bij bax niet veel betere alternatieven denk ik, dus lijkt me een prima keuze.

Als je ook nog bij de Duitse buren kijken kan je misschien nog iets meer value vinden, zoals bijvoorbeeld deze. Dan betaal je iets minder voor tuner, plectrums en boekje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Mochten jullie gedacht hebben, 'what all the fuzz is about' bij Boss, de laatste tijd... ;)

Afbeeldingslocatie: https://static.roland.com/products/tb-2w/images/tb-2w_02_gal.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
Een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst, een gitaar waar ik al een tijd op aan het azen was en die ik uiteindelijk 2e hands via Reverb heb gekocht. Er zitten alleen een paar deukjes aan de achterkant verder ziet hij er helemaal perfect uit en speelt echt fantastisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CifAdeJmfF8zhC3WqNMqN28ftGo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCs2cPrj2Cm2jfwmVq1Ifnc4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrTpZoGJ_8TP7r1G5o8Z3G8f9Uc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQHHGNk1gSBtPMjirdjnL2aB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMufMwUBYjQSiFUyf4vR6FiW9bc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uuS0YveGq0impx1tHVaDoxy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
bertjuuhh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:
Een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst, een gitaar waar ik al een tijd op aan het azen was en die ik uiteindelijk 2e hands via Reverb heb gekocht. Er zitten alleen een paar deukjes aan de achterkant verder ziet hij er helemaal perfect uit en speelt echt fantastisch.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice!

Is het een OLP of een Music Man? :)

Roasted Maple? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:06:
[...]

Nice!

Zet je bril eens op B) tweede foto staat toch duidelijk Music Man op de headstock.

@bertjuuhh fantastisch mooie gitaar! Veel plezier er mee! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
Ramzzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:06:
[...]

Nice!

Het is een Music Man JP15, en Roasted Maple inderdaad _/-\o_ Die nek ziet er zo fantastisch uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
bertjuuhh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:15:
[...]

Het is een Music Man JP15, en Roasted Maple inderdaad _/-\o_ Die nek ziet er zo fantastisch uit!
Lekker man! d:)b
pinda powerrr schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:12:
[...]

Zet je bril eens op B) tweede foto staat toch duidelijk Music Man op de headstock.
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Trancicted schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:40:

ik heb er voor gekozen om mijn uke's juist te nemen in versies die ik als gitaar niet heb.
Dus een banjo model (Benton) en een resonator model (Gretch) - is weer eens wat anders.
Maar voor de echte Uke klank zou ik voor een standaard versie gaan, speelt makkelijker mee met tutorials op YT etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
bertjuuhh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gefeliciteerd hoor! Ga je vast veel plezier van hebben.

Ik heb bijna alle mainstream premium merken wel eens in mijn handen en/of in bezit gehad, maar een music man nog nooit. Ik hoor er echter eigenlijk alleen maar positieve verhalen over.

De halzen schijnen ook een unieke feel te hebben.

Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:40:
[...]

Gefeliciteerd hoor! Ga je vast veel plezier van hebben.

Ik heb bijna alle mainstream premium merken wel eens in mijn handen en/of in bezit gehad, maar een music man nog nooit. Ik hoor er echter eigenlijk alleen maar positieve verhalen over.

De halzen schijnen ook een unieke feel te hebben.

Mooi!
Ik heb alleen de Music Man Stingray (4-string bass en gitaar!) ooit in handen gehad.

Loeizwaar, om te beginnen... maar wel 'built like a tank'.

Baseball bat is wel het woord dat je dan zoekt. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Nu krijg ik ook weer GAS. :(

Gelukkig kan ik dat weerhouden omdat ik de afgelopen maanden geen noot elektrisch heb gespeeld dus ik kan het niet rechtvaardigen.

Mooie is wel dat ik de afgelopen weken eindelijk weer dagelijks mijn Taylor pak, en het spel gaat ook weer met sprongen vooruit.

Ik mag ooit, van mezelf, nog een HH scheurijzer.

Daar was de PRS Custom 24 voor bedoeld maar jullie weten inmiddels hoe dat afgelopen is :P
Wat het dan wel ooit moet worden, ben ik nog niet over uit. Liefst een Gibson LP, maar uit het verleden weet ik dat die mij gewoon niet liggen qua mensuur en halsprofielen. Daarnaast heb ik een stevige afkeer van Gibson als merk gekregen, maar niet van hun (met name wat oudere) les pauls.

Ernie Ball Musicman (niet Sterling) en Suhr komen nu zomaar in me op. Ibanez valt ook af, fantastisch spul maar niet mijn vibe.

En als ik eerlijk ben kijk ik ook al lang met een schuin oog naar een Duesnberg, maar dat is dan een "Nice to have".

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/tBVKjXkH3nH5tAc8U9Ssj-970-80.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:02:
Nu krijg ik ook weer GAS. :(

Gelukkig kan ik dat weerhouden omdat ik de afgelopen maanden geen noot elektrisch heb gespeeld dus ik kan het niet rechtvaardigen.

Mooie is wel dat ik de afgelopen weken eindelijk weer dagelijks mijn Taylor pak, en het spel gaat ook weer met sprongen vooruit.

Ik mag ooit, van mezelf, nog een HH scheurijzer.

Daar was de PRS Custom 24 voor bedoeld maar jullie weten inmiddels hoe dat afgelopen is :P
Wat het dan wel ooit moet worden, ben ik nog niet over uit. Liefst een Gibson LP, maar uit het verleden weet ik dat die mij gewoon niet liggen qua mensuur en halsprofielen. Daarnaast heb ik een stevige afkeer van Gibson als merk gekregen, maar niet van hun (met name wat oudere) les pauls.

Ernie Ball Musicman (niet Sterling) en Suhr komen nu zomaar in me op. Ibanez valt ook af, fantastisch spul maar niet mijn vibe.

En als ik eerlijk ben kijk ik ook al lang met een schuin oog naar een Duesnberg, maar dat is dan een "Nice to have".

[Afbeelding]
Fender Tele Custom HH is ook zomaar een idee dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:50:
[...]

Fender Tele Custom HH is ook zomaar een idee dus? ;)
Mjaaaaaaaa verleidelijk want ook het zware werk kan daarmee zoals John5 onder andere bewijst, maar dan is het verder wel heel veel van hetzelfde. Fenders heb ik in principe genoeg. En waarom een Les Paul of iets anders, omdat een Fender toch altijd als een Fender klinkt, zelfs met HH, en ik wil dus echt een scheurijzer voor naast al mijn single coils. De strat deluxe heeft wel een HSS config maar blijft low output/bescheiden.

Een voorbeeld van wat ik wil/zoek laat mijn held Gary perfect horen (live): LINK

Luister ook even alle beide solo's naast het ritme werk, niet dat ik dat ooit kan spelen maar goed.
In mijn ogen maakt alleen een goede Les Paul dat geluid O+

Jammer dat ik er niet mee overweg lijk te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:08:
[...]

Mjaaaaaaaa verleidelijk want ook het zware werk kan daarmee zoals John5 onder andere bewijst, maar dan is het verder wel heel veel van hetzelfde. Fenders heb ik in principe genoeg. En waarom een Les Paul of iets anders, omdat een Fender toch altijd als een Fender klinkt, zelfs met HH, en ik wil dus echt een scheurijzer voor naast al mijn single coils. De strat deluxe heeft wel een HSS config maar blijft low output/bescheiden.

Een voorbeeld van wat ik wil/zoek laat mijn held Gary perfect horen (live): LINK

Luister ook even alle beide solo's naast het ritme werk, niet dat ik dat ooit kan spelen maar goed.
In mijn ogen maakt alleen een goede Les Paul dat geluid O+

Jammer dat ik er niet mee overweg lijk te kunnen.
Eens dat alleen een Les Paul klinkt als een Les Paul.

En een SG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee het geluid van die krengen staat me totaal niet aan. Klinkt als het design: Plat :+

Maar zit me nu niet op ideeën te brengen, het idee is dat ik voorlopig niks koop :Y) (En dat doe ik serieus ook niet, de poep raakt de ventilator nogal snel bij mij als ik me iets in mijn kop haal :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:13:
[...]

Nee het geluid van die krengen staat me totaal niet aan. Klinkt als het design: Plat :+

Maar zit me nu niet op ideeën te brengen, het idee is dat ik voorlopig niks koop :Y) (En dat doe ik serieus ook niet, de poep raakt de ventilator nogal snel bij mij als ik me iets in mijn kop haal :+ )
Point taken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 20-09 17:48
KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:02:

[Afbeelding]
Dat is een mooie gitaar, maar wel met een eigenaardigheid.
Deze heeft standaard 4 pickup selectiemogelijkheden, ipv de standaard 5 die je zou verwachten. Je kan de midden pickup niet gebruiken zonder de brug of neckpickup.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:37:
[...]

Dat is een mooie gitaar, maar wel met een eigenaardigheid.
Deze heeft standaard 4 pickup selectiemogelijkheden, ipv de standaard 5 die je zou verwachten. Je kan de midden pickup niet gebruiken zonder de brug of neckpickup.
Dat is op zich wel mooi opgelost dan, who uses the middle pickup :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:10:
[...]

Dat is op zich wel mooi opgelost dan, who uses the middle pickup :X
Best wat leuke items gezien de laatste tijd over de ‘middle pickup’. O.a. van Chris Buck:

En meestal heb je die niet in een Tele (behalve op een ‘Nashville’). :P

Pagina: 1 ... 47 ... 98 Laatste