Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:46:
[...]
Maar we gingen dus gelijk het eerste riffje oefenen en dat viel nogal tegen zeg. Hoe je dat dan weer leest, dat ging vrij vlot, maar om dat fatsoenlijk eruit te krijgen...En ja, dit gaat natuurlijk over Seven Nations Army :).
Die voelt erg snel aan hè? Ik begon met Peter Gunn. Die is waarschijnlijk iets gemakkelijker. Probeer maar eens.

https://www.justinguitar....s/peter-gunn-theme-b1-207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
saviour schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Die voelt erg snel aan hè? Ik begon met Peter Gunn. Die is waarschijnlijk iets gemakkelijker. Probeer maar eens.

https://www.justinguitar....s/peter-gunn-theme-b1-207
Die is wat beter te doen idd, net als hit the road jack, die hier ook in mijn huiswerk zit...

Ik vind het vooral lastig om niet allemaal bijgeluiden te hebben :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 19:42
@ZieMaar! Mocht je je vervelen, nog 100 riffs erbij.

Als je denkt, welke software gebruikt deze man, dat is Guitar Pro.
Kost je wel $70,- maar is een pracht stukje software. Heb hem zelf ook aangeschaft en krijg nu regelmatig huiswerk mee, via de mail. Het huiswerk maakt mijn leraar op Guitar Pro en thuis kan ik dan horen en zien wat de bedoeling is. Dat maakt het naspelen een stuk makkelijker. Zeker omdat je per les behoorlijk wat info krijgt en gegarandeerd soms wat vergeet.

[ Voor 59% gewijzigd door apollo13 op 31-10-2020 19:46 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:29
Een tip onder het motto 'die heb ik thuis ook'

Thomann heeft dit Bogner pedaaltje weer eens afgeprijst.

https://www.thomann.de/nl/bogner_uberschall.htm

€ 111,- voor een lekkere old school metal tone met boost.

Ik heb het pedaaltje jaren geleden eens gekocht voor € 99,- en gebruik hem nog bijna dagelijks. Geen super high-gain maar wel een lekkere distortion voor de prijs van een metalzone. Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
Zorro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:12:

Ik ben realistisch aan het worden.

Oppassen.
Ik ben benieuwd, heb je een nieuwe hobby? Met gitaren is het mij nog niet gebeurd maar met veel oude hobbies wel. Het hele enge en onromantische realisme. Met auto's bijvoorbeeld ook gehad, van de charme overgegaan in het praktische en inmiddels een tussenweg (met een giulietta).

Kijk, feitelijk gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar als we allemaal zo denken dan gaan de gitaar bedrijven allemaal failliet 😁. Om de bedrijfstak te beschermen zal ik de komende tijd denk ik maar wat moeten compenseren en extra investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:47

Zorro

Z

anie schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ik ben benieuwd, heb je een nieuwe hobby? Met gitaren is het mij nog niet gebeurd maar met veel oude hobbies wel. Het hele enge en onromantische realisme. Met auto's bijvoorbeeld ook gehad, van de charme overgegaan in het praktische en inmiddels een tussenweg (met een giulietta).

Kijk, feitelijk gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar als we allemaal zo denken dan gaan de gitaar bedrijven allemaal failliet 😁. Om de bedrijfstak te beschermen zal ik de komende tijd denk ik maar wat moeten compenseren en extra investeren.
Niet eens. Gek he :P

Al bestaat de kans dat het op een ander gebied toch verder gaat. Als dat modelling zo goed bevalt en blijft bevallen met de Pod Go zal het wel verschuiven naar de full Helix, en wie weet wat er nog meer komt in de toekomst, die ontwikkelingen staan ook niet stil dus zal ik daar wel achteraan gaan lopen of zo. :D

Maar met gitaren vind ik het ook een leuke sport om voor relatief weinig geld een gitaar op de kop te tikken die zijn prijs overstijgt.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zorro schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:27:
[...]

Niet eens. Gek he :P

Al bestaat de kans dat het op een ander gebied toch verder gaat. Als dat modelling zo goed bevalt en blijft bevallen met de Pod Go zal het wel verschuiven naar de full Helix, en wie weet wat er nog meer komt in de toekomst, die ontwikkelingen staan ook niet stil dus zal ik daar wel achteraan gaan lopen of zo. :D

Maar met gitaren vind ik het ook een leuke sport om voor relatief weinig geld een gitaar op de kop te tikken die zijn prijs overstijgt.
Dat laatste, keigoeie 'gear' kopen voor een koopje, is ook een soort van sport. :P

Lukt me vooralsnog vrij aardig, zeker als je af en toe een gokje neemt buiten de grens, of zelfs buiten de EU.

Deze week heb ik bijv. een spiksplinternieuwe Boss RE-20 (Roland) Space Echo uit Spanje geïmporteerd (nieuw in doos, met 'case candy') tegen een relatieve spotprijs (als je kijkt hoe betrekkelijk zeldzaam ze toch zijn).

Er zijn in alle landen naast veel sjacheraars en op winst beluste particulieren, ook gewoon winkels, die B-stock of showroom-gear verkopen, die vervolgens je dus als nieuw koopt tegen winkelprijs, of een percentage daarvan. Dat lokt wel...

Tot dusver ben ik in elk geval niet teleurgesteld. Een prachtige Strat uit de VS, een bloedmooie Tele uit Spanje, en een echte Gibson voor de prijs van een Epiphone.

Het kan dus wel. ;)

Een kwestie van scherp zoeken, geduld ook soms.

En zoals sommigen hier ook benoemen, veel spullen kun je met 'gesloten beurs' of door ruil van de hand doen en binnenhalen, doorverkopen tegen dezelfde prijs als waarvoor je het hebt gekocht. Of spullen die je niet gebruikt inruilen, en dan als dan niet met bijbetaling (van één van de partijen) weer omruilen voor andere spullen.

Dat voelt dan best goed. Upgraden of gewoon een andere koers varen. ;)

Nu heb ik bijvoorbeeld een behoorlijk goeie deal op het oog voor een beest van een versterker. Die probeer ik begin volgend jaar binnen te slepen. De verkoper wil 'm wel apart zetten voor me, tegen aanbetaling.

Waarom dan pas? Nou, met name omdat ik er nu geen plek voor heb. En zo kan ik intussen een andere proberen te verkopen zonder al te veel verlies.

/the search continues... :+

@pinda powerrr :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
@Ramzzz Gaaf hoor! Ik heb ook een fantastische vintage J160e en sj200 uit Engeland en Frankrijk gehaald. Die J160e samen met een oude j45 ingeruild bij tfoa voor mijn droomstrat (hij staat sinds vrijdag daar te koop).

Buiten de EU heb ik nog niet gedurfd.. Heb je dat via reverb gedaan en hoe zat het met belasting en invoerkosten en dergelijke?

@Zorro zeker een toffe route om te bewandelen er is heel veel mooi modern spul op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:28:
@Ramzzz Gaaf hoor! Ik heb ook een fantastische vintage J160e en sj200 uit Engeland en Frankrijk gehaald. Die J160e samen met een oude j45 ingeruild bij tfoa voor mijn droomstrat (hij staat sinds vrijdag daar te koop).

Buiten de EU heb ik nog niet gedurfd.. Heb je dat via reverb gedaan en hoe zat het met belasting en invoerkosten en dergelijke?

@Zorro zeker een toffe route om te bewandelen er is heel veel mooi modern spul op de markt.
Ik heb de Strat en een JHS Muffuletta uit de VS geïmporteerd. Via Reverb, inderdaad.

Op één of andere manier vertrouw ik dat meer dan eBay. Goede foto's en een verkoopplatform dat specifiek op muziekinstrumenten gericht is, en door de beoordelingen ook wel een beter inzicht in de betrouwbaarheid biedt. En betaling, track & trace, etc. Ik ben er wel happy mee.

De Strat was spotgoedkoop (check), en na invoerrechten, etc. was ik minder dan €400 kwijt. Misschien had ik mazzel... :)

De JHS Muffuletta was iets minder voordelig (check), en daardoor kwam ik op vrijwel de gangbare NL-prijs uit. Maar het was een leuke aankoop. ;)

Met de invoercalculator kom je een heel eind, qua voorspelling van de kosten.

Verder heb ik het nodige uit het VK, Frankrijk, Spanje en Duitsland gehaald, en dat was veel voordeliger - alleen verzendkosten. :*)

Soms, voor mooi spul, moet je gewoon durven... ik heb alleen in Nederland miskopen gedaan, en alleen via Marktplaats. Dar ben ik dan ook veel voorzichtiger en ga ik liefst zelf ophalen. Maar ook daar zijn goudeerlijke, realistische verkopers te vinden, die hun spul kwijt moeten/willen en niet de hoofdprijs vragen.

En dan snel toeslaan! >:)

Vraagprijs bieden wanneer het realistisch is, helpt zeker. Ik hoef niet per se nog wat euro's van een koopje af te sjacheren... O-)

Ik heb al meerdere keren verkoop met gesloten beurs of tegen aankoopprijs kunnen doen, en dat is best OK, vind ik. Een tweedehands versterker kopen voor €300 en voor hetzelfde bedrag weer verkopen als je 'm nauwelijks hebt gebruikt - prima. Dat is dat ding gewoon waard, anders vraag ik wel minder.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51

pinda powerrr

Slow down...

@Ramzzz :F :')

Hoe vaak heb je mij gezegd dat je geen andere versterker ging kopen? _O-

Waiting on the world to change

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:03:
@Ramzzz :F :')

Hoe vaak heb je mij gezegd dat je geen andere versterker ging kopen? _O-
Nee, niet meer versterkers. Als er één weg gaat... ;)

#versterkers -1 +1 = ? :+

@pinda powerrr
Deze kan ik gewoon niet laten schieten. Minder dan 40% van de nieuwprijs... als nieuw! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spAaG2RWdkesIucXjgT6NSFRHRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4nQnHYssZqLTWZobaInfY0M.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.blackstaramps.com/uk/products/artisan-15h

https://www.blackstaramps.com/uk/products/artisan-212

Dus.

[ Voor 54% gewijzigd door Ramzzz op 01-11-2020 16:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Weer wat aan mijn bas gedaan. Het eind nadert.
Afgelopen Donderdag de Sealer erop gedaan, iets langer geleden het fretwerk gedaan en ergens tussendoor bedacht ik me dat ik ook nog een plaatje moest hebben voor de output.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUo7PWlISNX6XHC5G9FdXmmRNrU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF1HNvgy6GcE6Ths3Gxka3iU.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt9v6NI-za5J_VKTIw-DxrFuhVo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Th6GzcHjsItu1XsG6ciI6gRj.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhXaMPdL4yaE6wbXVtF7IeVv7ZM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VC00wfTh5jy1EuRx8fZPXzKp.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLE2giI29xPRa6WNzEeVDwmjeUo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyfUqXCQQGXDMm05gk2G7y5F.jpg?f=fotoalbum_medium

@pinda powerrr Misschien eens een overzicht maken van wie in één of meerdere bands spelen?

Ik speel er in ieder geval in 2..

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:47:
Weer wat aan mijn bas gedaan. Het eind nadert.
Afgelopen Donderdag de Sealer erop gedaan, iets langer geleden het fretwerk gedaan en ergens tussendoor bedacht ik me dat ik ook nog een plaatje moest hebben voor de output.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@pinda powerrr Misschien eens een overzicht maken van wie in één of meerdere bands spelen?

Ik speel er in ieder geval in 2..
www.uitdehandgelopenhobbies.nl :+

Lekker bezig!

Is dat hout van je top 'spalted maple' (esdoorn), en de body 'teak' en de doorlopende neck weer 'maple'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:58:
[...]

www.uitdehandgelopenhobbies.nl :+

Lekker bezig!

Is dat hout van je top 'spalted maple' (esdoorn), en de body 'teak' en de doorlopende neck weer 'maple'?
De top is "gewoon" Quilted Maple met wat kleine dingetjes erin. De bodywings zijn van gele populier en de doorlopende nek van Esdoorn met palissander.

Als je het hebt over uit de hand gelopen hobby's: ik zit op het forum van Sevenstring.org en daar is een topic over zelfgebouwde gitaren. Daar loopt er 1 rond die echt heel mooi spul maakt en dat al 20+ keer gedaan heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door TheCapK op 02-11-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:02:
[...]

De top is "gewoon" Quilted Maple met wat kleine dingetjes erin. De bodywings zijn van gele populier en de doorlopende nek van Esdoorn met palissander.
Damn, die vlam in het populier ('poplar') lijkt wel teak. :D

Zal wel flink schelen in massa, dat wel.

Mooie stukkie hout!

@TheCapK is de neck 'short scale' of 'volledige lengte'?

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 02-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:04:
[...]

Damn, die vlam in het populier ('poplar') lijkt wel teak. :D

Zal wel flink schelen in massa, dat wel.

Mooie stukkie hout!

@TheCapK is de neck 'short scale' of 'volledige lengte'?
90 cm. extra lang dus... Al dat short scale gedoe... De lage B moet gewoon strak zijn en met een langere mensuurlengte en reverse headstock gaat dat uitstekend...

Moet ook zeggen dat ik ook blij was met dit stuk Poplar. Heb nog genoeg om nog 1 body te maken met een doorlopende hals...

[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 02-11-2020 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
@TheCapK Begint er op te lijken zeg, Puik stuk werk. _/-\o_

Over zelfbouw gitaren gesproken, deze meneer kan er ook wat van:

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Modelling. Thuis spelen met versterker op huiskamervolume. PA mensen (als ik die ooit nog tegen ga komen) die panisch zijn voor volume.

Allemaal redenen waardoor een beetje deftig feedbacken niet echt wil. Maar ik heb nu de oplossing ontdekt en meteen ook maar op de kop geduikeld (en anderen hier misschien ook allang, voor mij is het nieuw :P ) Heerlijk speelgoed vind ik het.

Afbeeldingslocatie: https://static.keymusic.com/products/253398/340/digitech-freqout.jpg

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:42
Weet iemand hier een goede site om midi drum tracks te verkrijgen?

Oefende altijd de nummers door gewoon te luisteren op Spotify/Youtube maar voor het goed leren inzetten is een MIDI track fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Zorro schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:19:
Modelling. Thuis spelen met versterker op huiskamervolume. PA mensen (als ik die ooit nog tegen ga komen) die panisch zijn voor volume.

Allemaal redenen waardoor een beetje deftig feedbacken niet echt wil. Maar ik heb nu de oplossing ontdekt en meteen ook maar op de kop geduikeld (en anderen hier misschien ook allang, voor mij is het nieuw :P ) Heerlijk speelgoed vind ik het.

[Afbeelding]

[YouTube: Controllable Feedback whenever you need it!]
Heeeuuuuul vroeger toen ik nog een klein Knoxje was, kocht een vriend van mij samen met mij daarvoor een Boss DF2. Toen nog bij het inmiddels ter ziele Mary Holland, dat waren nog eens tijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/h8MAAOSwoLpfIzT7/$_84.JPG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Deze kwam gisteren via de post binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK3DN_y0e6058FRJFoEg_E8gQMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lCVkhATdNyZzwBGqaZ57LmbA.jpg?f=user_large
Dunlop Max Grip Jazz III

Gisterenavond even mee gespeeld en ik moet zeggen dat hij bevalt.
De grip is zeker een stuk beter dan een "normale" glade pick.
Het kleinere formaat was even wennen, maar dat ging vlot. Wat mij opviel, misschien zit dit alleen tussen de oren hoor, maar de pick voelde aan als een verlengstuk van mijn vingers.
Dit had ik niet met mijn normale pick.
Met de Jazz III lijkt het ook dat ik accurater kan spelen, maar dat zal de komende tijd wel duidelijker worden.

Verschil tussen een reguliere pick en de Jazz III.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgMy6rYvlL3dDhOLrZyC1bLF71I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FMVFZm6VKDPXSpnkMq4FusTo.jpg?f=user_large

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
lappiehero schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:36:
Weet iemand hier een goede site om midi drum tracks te verkrijgen?

Oefende altijd de nummers door gewoon te luisteren op Spotify/Youtube maar voor het goed leren inzetten is een MIDI track fijn!
Even gegoogled:

https://www.musicgateway....ops-a-guide-to-using-them

https://mididrumfiles.com/

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ik heb overigens, toen ik Garageband nog veel gebruikte, daar heel veel drum tracks voor kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
apollo13 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:02:
Deze kwam gisteren via de post binnen:
[Afbeelding]
Dunlop Max Grip Jazz III

Gisterenavond even mee gespeeld en ik moet zeggen dat hij bevalt.
De grip is zeker een stuk beter dan een "normale" glade pick.
Het kleinere formaat was even wennen, maar dat ging vlot. Wat mij opviel, misschien zit dit alleen tussen de oren hoor, maar de pick voelde aan als een verlengstuk van mijn vingers.
Dit had ik niet met mijn normale pick.
Met de Jazz III lijkt het ook dat ik accurater kan spelen, maar dat zal de komende tijd wel duidelijker worden.

Verschil tussen een reguliere pick en de Jazz III.
[Afbeelding]
Ik heb echt exact hetzelfde met die plectrums. Ik heb dan de John Petrucci versie gekocht, maar ze voelen direct heel natuurlijk en fijn aan om mee te spelen.
Ze zijn wel wat dikker dan ik gewend was, dus ik heb er in het begin met slaggitaar best wel wat snaren mee stukgeslagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als mijn plectrums een beetje zwart worden, dan moet ik waarschijnlijk mijn snaren wat beter schoonmaken? Werkt gewoon een doekje erover heen voldoende?

Gisteren les 2 gehad overigens. Weer voorbij gevlogen, wordt weer een week riffjes oefenen (die inmiddels zowaar herkenbaar klinken, soms dan) en goed op ritme akkoorden spelen (60 bpm, dus dat lukt gelukkig nog best aardig :)).

Ik had overigens zo'n doosje plectrums besteld met verschillende diktes, maar ik denk dat voor mij nu hele dunne het fijnst zijn, dus daar nog maar eens een paar van bijbestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
ZieMaar! schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:22:
Als mijn plectrums een beetje zwart worden, dan moet ik waarschijnlijk mijn snaren wat beter schoonmaken? Werkt gewoon een doekje erover heen voldoende?

Gisteren les 2 gehad overigens. Weer voorbij gevlogen, wordt weer een week riffjes oefenen (die inmiddels zowaar herkenbaar klinken, soms dan) en goed op ritme akkoorden spelen (60 bpm, dus dat lukt gelukkig nog best aardig :)).

Ik had overigens zo'n doosje plectrums besteld met verschillende diktes, maar ik denk dat voor mij nu hele dunne het fijnst zijn, dus daar nog maar eens een paar van bijbestellen.
Dat je plectrums zwart worden kan aan de coating van de snaren liggen. Of dat de snaren het top laagje van je plectrum af schuren, waardoor de zwarte onderlaag zichtbaar word? Worden je vingers ook zwart?
Zelf heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad met plectrums die zwart werden.

In het begin zijn de dunnere zeker het fijnst, maar ik ben langzamerhand overgestapt naar de dikkere versies. De dikkere geven je meer controle, vind ik, en de toon is anders. De Dunlop is 1,38mm.
Met de dunnere merk je de kleine foutjes die je maakt iets minder. Grote kans dat je over een tijdje gaat overstappen of experimenteren met verschillende diktes.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

ZieMaar! schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:22:
Als mijn plectrums een beetje zwart worden[...]
Da's een teken van de metalgoden, dat je black metal mag leren spelen 8) :+

Maar zonder gekheid, ik herken dat niet. Ik ken wel dat m'n plectrums naar verloop van tijd afslijten (ik gebruik Fender celluloid 351 shape plectrums), maar zwart worden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vingers worden niet zwart, maar van mijn plectrum kan ik wel afvegen...nou ja, het is ook niet pikzwart ofzo :).

Maar is het sowieso handig om je snaren schoon te houden? Denk het wel, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

KnoxNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:23:
[...]

Heeeuuuuul vroeger toen ik nog een klein Knoxje was, kocht een vriend van mij samen met mij daarvoor een Boss DF2. Toen nog bij het inmiddels ter ziele Mary Holland, dat waren nog eens tijden.

[Afbeelding]

[YouTube: BOSS DF-2 Super Feedbacker & Distortion]
Heb nog meegemaakt dat iemand die ik kende deze uitprobeerde maar het niets vond omdat er zoveel gepiep uit de versterker kwam... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
ZieMaar! schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:08:
Vingers worden niet zwart, maar van mijn plectrum kan ik wel afvegen...nou ja, het is ook niet pikzwart ofzo :).

Maar is het sowieso handig om je snaren schoon te houden? Denk het wel, toch?
Zeker bij non-coated strings even een doekje erlangs na het spelen kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:25:
[...]

Zeker bij non-coated strings even een doekje erlangs na het spelen kan geen kwaad.
Dat doe ik eigenlijk standaard. Heb via AliExpress een paar poetsdoeken voor autodetailing gekocht, perfect om je gitaren op te poetsen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vu8woTTQ-l-_XjiS50YGVqBzy94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JukgkA2LNGJMkbK1Qyz49MJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc48Zi71gCbqU8ka1VhLDer54ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzeZIfOcOC9hegYVtPF71Skp.jpg?f=fotoalbum_large

Na lang wikken en wegen ook maar eens een gitaar gekocht :9

Tot nu toe heel tevreden over de klank, minder tevreden over hoe het voelt voor m'n vingertoppen.. Dwarsfluit en piano zijn een stuk comfortabeler :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
link0007 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na lang wikken en wegen ook maar eens een gitaar gekocht :9

Tot nu toe heel tevreden over de klank, minder tevreden over hoe het voelt voor m'n vingertoppen.. Dwarsfluit en piano zijn een stuk comfortabeler :+
Alhambra? Welk model? 3C?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:01:
[...]

Alhambra? Welk model? 3C?
Yes. Eerst gekeken naar de 1C, maar die vond ik minder goed klinken dan ik had gehoopt. Toen de winkel gevraagd of ze ook de 3C konden bestellen. Dat was wel echt een flink verschil opeens :X

Liever €100 extra voor iets waar ik blij van wordt, dan een gitaar die me niet overtuigt. Vooral omdat ik van plan ben veel klassiek te spelen. Afgelopen zomer veel naar Tarrega geluisterd, nadat ik via Sarasate en Cassado interesse kreeg in de Spaanse componisten. Vooral stukken als deze hebben me overtuigd toch gitaar te leren:

En dan leek me een degelijke klank wel vrij essentieel.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wow, mooie gitaar @link0007! Gefeliciteerd! En wat een mooi stuk ook!

Meteen zelf weer even proberen te spelen, maar het noten lezen is bij mij wel een beetje roestig, vooral als het om de hogere posities gaat.

Heb juist vorig jaar m'n klassieke Manuel Rodriguez weer verkocht... ik speelde er haast nooit op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Voor de liefhebber trouwens, deze week bij Lidl: een heuse ukelele voor € 16,99! Het is natuurlijk niet heel serieus, maar wel geinig!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xa51IycfG-9tfOmywUi_LUv-iFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fawIe4ga32XyjZ9rMQFn6yfF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand nog must know riffjes / licks?
Beetje JM, mark knopfler, clapton style?

Loop een beetje vast met steeds hetzelfde liedje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:09:
Iemand nog must know riffjes / licks?
Beetje JM, mark knopfler, clapton style?

Loop een beetje vast met steeds hetzelfde liedje.
Here you go! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Grappig, een John Mayer backing track in Cm. Bijna al zijn nummers zijn in G, of A :+

#youhadonejob

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
Nog ff een tip, heb geen aandelen 😉. Bij keymusic krijg je dit weekend 25% extra korting op de b stock met code DD25. Er kan maar net wat voor je tussenzitten. Zit dit keer niks voor mij bij maar in het verleden met vergelijkbare acties wel mooie deals gescoord, akoestische versterker, silver sky en een keer een LP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gisterenavond was op NPO3 een memorial concert voor Prince. Sommige optredens mochten wat mij betreft geskipt worden, maar ik keek voornamelijk vanwege de muziek.

Wat mij opviel, heel veel PRS, hier en daar Ibanez en Ernie Ball. In de minderheid: Fender en Gibson.
Vond ik toch opvallend en het valt mij eigenlijk wel vaker op bij dit soort optredens en sowieso Amerikaanse bands op zich.
Zijn wij in Europa zo ontzettend Fender/Gibson minded? Hebben de andere merken een slechte naam? Of zijn ze überhaupt minder bekend?

Ik lees veel op Amerikaans forum The Gear Page, grappig genoeg zijn er daar een paar diehard Gibson fans, maar nog veel meer die het merk verafschuwen, vanwege de hoge prijzen en belachelijke kwaliteit die ze leveren.
Fender is daar meer normaal, maar mist ook bepaalde vernieuwing, die de andere merken wél laten zien.

Wat denken jullie?
Discuss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:18:
Gisterenavond was op NPO3 een memorial concert voor Prince. Sommige optredens mochten wat mij betreft geskipt worden, maar ik keek voornamelijk vanwege de muziek.

Wat mij opviel, heel veel PRS, hier en daar Ibanez en Ernie Ball. In de minderheid: Fender en Gibson.
Vond ik toch opvallend en het valt mij eigenlijk wel vaker op bij dit soort optredens en sowieso Amerikaanse bands op zich.
Zijn wij in Europa zo ontzettend Fender/Gibson minded? Hebben de andere merken een slechte naam? Of zijn ze überhaupt minder bekend?

Ik lees veel op Amerikaans forum The Gear Page, grappig genoeg zijn er daar een paar diehard Gibson fans, maar nog veel meer die het merk verafschuwen, vanwege de hoge prijzen en belachelijke kwaliteit die ze leveren.
Fender is daar meer normaal, maar mist ook bepaalde vernieuwing, die de andere merken wél laten zien.

Wat denken jullie?
Discuss!
Ik zie het wel meer. PRS heeft hard aan de weg getimmerd en met het introduceren van goedkopere modellen doen ze het ook in het middensegment goed. Daarnaast hebben ze een hele zut aan bekende signature artiesten. Ibanez is nooit weggeweest en geldt hetzelfde voor. Ernie Ball is echt nog wel premium maar met de sterling reeks krijgen ze ook meer voet aan de grond.

En ik weet niet of het sessiemuzikanten waren of niet, maar het valt mij op dat juist die groep vaak PRS/Ibanez speelt omdat het een beetje alleskunners zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het was voornamelijk de (oude) band van Prince, volgens mij hier geen sessiemuzikanten.

De Nederlandse sessiemuzikant die mij gelijk te binnen schiet is Marcel Fisser. Speelt al jaaaaaren op zijn Ernie Ball Luke en akoestisch speelt hij Santa Cruz. Dat zou je kunnen vervangen door de geijkte Strat met Humbuckers en een Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
pinda powerrr schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:18:

Wat denken jullie?
Discuss!
Sessiemuzikanten kiezen inderdaad vaak voor veelzijdige gitaren. In de meeste grote bands zie ik toch wel veel Fender, Gibson en Gretsch. Eigenlijk valt het gelijk op als er iets anders te zien is. Laatste jaren zie ik vooral heeeeel veel telecaster.

En het commentaar op Gibson is deels terecht denk ik. Er zijn veel slechte jaren geweest. Maar het is ook wel een beetje mode om er op te zeiken, zeker online. En er zitten heel veel mensen tussen die er nog nooit 1 in bezit hebben gehad.

En Fender vind ik juist wel vernieuwen, nu ook weer met die pro2 lijn. Maar laten we eerlijk zijn.. De meeste mensen willen bij Fender en Gibson juist reissues. Ik ben daar zelf overigens ook schuldig aan. Alles in mijn huis en auto moet steeds moderner maar mijn gitaren moeten juist 60/70 jaar terug in de tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door anie op 08-11-2020 19:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Overmorgen weer een lesje, waarbij ik mooi op schema loop met de oefeningen. Akkoorden C, G7, Am E en Dm goed in de vingers, al blijft snel wisselen nogal uitdagend, maar het aandeel per ongeluk gemute snaren neemt heel snel af. Er komen komende week weer een paar akkoorden bij, maar het gestelde doel, spelen met 60bpm lukt heel goed.

Rifjes blijven lastig, zeker de snelle (Beat It, Satisfaction), maar dat gaat elke keer ook beter. Langzaamaan begint er zich ook weer zat input te vormen voor een sinterklaaslijstje (Capo, dunne plectrums, wellicht een metronoom), maar wellicht slaan we Sinterklaas dit jaar over en kan ik het mooi snel zelf kopen ;).

En, het allerbelangrijkst, ik heb er heel veel lol in. Dagelijks spelen is geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
ZieMaar! schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:02:
Overmorgen weer een lesje, waarbij ik mooi op schema loop met de oefeningen. Akkoorden C, G7, Am E en Dm goed in de vingers, al blijft snel wisselen nogal uitdagend, maar het aandeel per ongeluk gemute snaren neemt heel snel af. Er komen komende week weer een paar akkoorden bij, maar het gestelde doel, spelen met 60bpm lukt heel goed.

Rifjes blijven lastig, zeker de snelle (Beat It, Satisfaction), maar dat gaat elke keer ook beter. Langzaamaan begint er zich ook weer zat input te vormen voor een sinterklaaslijstje (Capo, dunne plectrums, wellicht een metronoom), maar wellicht slaan we Sinterklaas dit jaar over en kan ik het mooi snel zelf kopen ;).

En, het allerbelangrijkst, ik heb er heel veel lol in. Dagelijks spelen is geen enkel probleem.
Leuk om te horen dat je er lol in hebt.
Geinig cadeautje voor jezelf, zo raak je de picks niet kwijt: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Ali Express is, wat mij betreft, een prima plek om te shoppen voor het kleine gitaar grut.
Zooitje picks voor weinig: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Je moet alleen geen haast hebben, duurt een weekje of 2-3 voor je het in huis hebt.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ik ben een long time lurker van dit topic en geniet elke keer weer van al dat moois dat langs komt. Ik vraag me af, heeft iemand een speciale verzekering afgesloten voor je muziekinstrumenten?

Ik heb last van GAS en heb daardoor een kleine collectie Fenders, Les Pauls en versterkers opgebouwd :F En eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar mijn standaard inboedelverzekering dekt voor muziekinstrumenten alleen de dagwaarde. De dagwaarde van mijn Les Paul '15 (ja ja dom dom dom) is volgens mij relatief eenvoudig vast te stellen omdat die krengen voor een habbekrats te vinden zijn MP en Reverb. Maar er zitten ook wat lastig verkrijgbare Les Pauls tussen. Hoe stelt een verzekeringsmaatschappij bijvoorbeeld de dagwaarde vast van een Les Paul '70 (brede prijsrange)?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rizzi schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:22:
Ik ben een long time lurker van dit topic en geniet elke keer weer van al dat moois dat langs komt. Ik vraag me af, heeft iemand een speciale verzekering afgesloten voor je muziekinstrumenten?

Ik heb last van GAS en heb daardoor een kleine collectie Fenders, Les Pauls en versterkers opgebouwd :F En eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar mijn standaard inboedelverzekering dekt voor muziekinstrumenten alleen de dagwaarde. De dagwaarde van mijn Les Paul '15 (ja ja dom dom dom) is volgens mij relatief eenvoudig vast te stellen omdat die krengen voor een habbekrats te vinden zijn MP en Reverb. Maar er zitten ook wat lastig verkrijgbare Les Pauls tussen. Hoe stelt een verzekeringsmaatschappij bijvoorbeeld de dagwaarde vast van een Les Paul '70 (brede prijsrange)?
Voor een min of mee realistische dagwaarde kun je wel kijken naar de bedragen waarvoor ze verkocht worden, bijv. op Reverb.

Ik weet niet wel model uit ‘15 je hebt, maar hier is een voorbeeld:

Les Paul 2015 Gibson Les Paul Supreme 2015 sunburst

Je kunt allerlei prijsindicaties vinden zodra je de omschrijving in de 'price guide' invult:

https://reverb.com/price-...aul+Supreme+2015+sunburst

Geen keiharde 'prijsgarantie' of zo, maar zo heb je wel een indicatie. En er zijn meer manieren om erachter te komen wat het allemaal waard is.

Exact dat model proberen te kopen 'anno nu' en dan een 15% marge eromheen van 'onzinvraagprijzen' of 'pas op, mogelijk niet wat het prijskaartje verantwoordt'.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rizzi schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:22:

Ik heb een paar jaar geleden een check gedaan, en inderdaad een kleine aanvullende verzekering afgesloten. Standaard dekte het maar tot 12.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ramzzz schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:35:
[...]

Voor een min of mee realistische dagwaarde kun je wel kijken naar de bedragen waarvoor ze verkocht worden, bijv. op Reverb.

Ik weet niet wel model uit ‘15 je hebt, maar hier is een voorbeeld:

Les Paul 2015 Gibson Les Paul Supreme 2015 sunburst

Je kunt allerlei prijsindicaties vinden zodra je de omschrijving in de 'price guide' invult:

https://reverb.com/price-...aul+Supreme+2015+sunburst

Geen keiharde 'prijsgarantie' of zo, maar zo heb je wel een indicatie. En er zijn meer manieren om erachter te komen wat het allemaal waard is.

Exact dat model proberen te kopen 'anno nu' en dan een 15% marge eromheen van 'onzinvraagprijzen' of 'pas op, mogelijk niet wat het prijskaartje verantwoordt'.
Thanks! Ik zal het bij de verzekeringsmaatschappij navragen of een soortgelijke werkwijze wordt toegepast bij het bepalen van de dagwaarde.
KnoxNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:43:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden een check gedaan, en inderdaad een kleine aanvullende verzekering afgesloten. Standaard dekte het maar tot 12.000 euro.
:| Wow, dat zou in mijn geval ook verstandig zijn om snel een aanvullende verzekering af te sluiten. Nu maar hopen dat er tussentijds geen brand of diefstal zal plaatsvinden...

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rizzi schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:55:
[...]

Thanks! Ik zal het bij de verzekeringsmaatschappij navragen of een soortgelijke werkwijze wordt toegepast bij het bepalen van de dagwaarde.

[...]

:| Wow, dat zou in mijn geval ook verstandig zijn om snel een aanvullende verzekering af te sluiten. Nu maar hopen dat er tussentijds geen brand of diefstal zal plaatsvinden...
In principe kun je dat vandaag nog regelen met een telefoontje en heb je meteen dekking. Bij mij was waardebepaling echter makkelijk omdat ik alles nieuw koop, en dus gewoon facturen heb.

Voor vintage spul moet je wellicht een taxatie laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ik kom hier binnenkort op terug. Ik moet ook mijn spullen extra verzekeren. Ik zit bij Interpolis did volgens mij al best een ruime dekking heeft voor waardevolle spullen. Maar ik heb nu een Strat uit 63, jazzmaster uit 60, een j200 uit die tijd en nog anders moois uit de 70s en uit de CS van fender en gibson. Ik vraag mij idd af hoe dat zit qua waardebepaling maar ook hoe vastgesteld wordt bij diefstal of brand dat die instrumenten echt in mijn bezit zijn / waren.

Ik laat wel weten als ik meer weet en als mensen tips hebben voor een goede verzekeraar hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ik ben al enige tijd 'stop this train' van John Mayer aan het oefenen maar het "kwartje" lijkt niet te vallen in het ritme of iets dergelijks.
mijn skills zijn niet bepaald goed te noemen, maar het nummer lijkt nergens op als ik het speel.. ik wil een .m4a uploaden om hier te plaatsen voor tips. Iemand enig idee?

YT of soundcloud is geen optie op het moment.
Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:
Ik ben al enige tijd 'stop this train' van John Mayer aan het oefenen maar het "kwartje" lijkt niet te vallen in het ritme of iets dergelijks.
mijn skills zijn niet bepaald goed te noemen, maar het nummer lijkt nergens op als ik het speel.. ik wil een .m4a uploaden om hier te plaatsen voor tips. Iemand enig idee?

YT of soundcloud is geen optie op het moment.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Dank Ram, heb al aardig wat tuts gezien maar mag niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:58:
[...]

Is het probleem het metrum?

Dus welk tempo, timing etc.?

Fingerpicking is een bitch, ik heb er ook altijd problemen mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:01:
[...]

Is het probleem het metrum?

Dus welk tempo, timing etc.?

Fingerpicking is een bitch, ik heb er ook altijd problemen mee. :/
Ik denk inderdaad het tempo / timing gedeelte. Vandaar ook de vraag voor het geluidsfragment haha. Dan hoor je waarschijnlijk gelijk waar het fout gaat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:16:
[...]

Ik denk inderdaad het tempo / timing gedeelte. Vandaar ook de vraag voor het geluidsfragment haha. Dan hoor je waarschijnlijk gelijk waar het fout gaat. >:)
gewoon op wetransfer gooien?

Sowieso wordt hier te weinig eigen werk gepost in dit topic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
KnoxNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:03:
[...]

gewoon op wetransfer gooien?

Sowieso wordt hier te weinig eigen werk gepost in dit topic :>
Mee eens, maar ik wacht nog ff, dat is beter voor jullie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
Stop this train heeft wel een erg specifieke techniek. Heb je die al onder de knie? Anders is het ritme onbegonnen werk denk ik...

Ik heb ooit eerst 'Why Georgia' geleerd, zelfde techniek, heel ander ritme... Misschien kan je die eens proberen?

Het is wel echt een heerlijke techniek om onder de knie te hebben, en het zijn ook erg leuke nrs om te spelen. Dus succes!

[ Voor 73% gewijzigd door Ayazis op 10-11-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Zonder enige kennis van zaken m.b.t. dit nummer vroeg ik mij af of John Mayer het echt zo speelt als deze gitarist in de tutorial. Ik heb nl. altijd geleerd zo veel mogelijk vingers te gebruiken, maar John speelt het dus echt alleen maar met z'n duim en wijsvinger, blijkt uit een live opname van dit nummer :o Had ik niet verwacht.

Meteen ook maar even geprobeerd om Stop this train zelf te proberen, aan de hand van een Ultimate Guitar TAB. Pffoe dat zit best vernuftig in elkaar. :'( Ik vind vooral die 'slap' lastig om consistent te spelen.
En mijn natuurlijke manier van spelen is duim voor de bassnaren, wijsvinger voor de g-snaar, middel voor de b-snaar en ringvinger voor de hoge e-snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

seadogg schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:58:
[...]

Niet zo mijn ding dus ik heb het niet geprobeerd, maar Justin lijkt het uitstekend uit te leggen, heb je die al gezien?
YouTube: John Mayer Stop This Train Guitar Lesson Tutorial [PART 1] Justin Gu...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
Vandaag contact gehad met mijn verzekeraar Interpolis. Er is een standaard dekking voor de gitaren van 35000. Ik heb gevraagd hoe ik de gitaren moet registreren en eventueel moet laten taxeren. Ze gaven aan dat foto's voldoende bewijs zijn en taxatie niet nodig is want de waarde achteraf met een expert wordt vastgesteld.

Mijn ervaring met Interpolis is wel positief en idd dat ze flexibel zijn maar ik ga mijn gitaren duidelijk fotograferen en documenteren met serienummers en dergelijke in een spreadsheet, ook al zeggen zij dat dit niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

anie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:23:
Vandaag contact gehad met mijn verzekeraar Interpolis. Er is een standaard dekking voor de gitaren van 35000. Ik heb gevraagd hoe ik de gitaren moet registreren en eventueel moet laten taxeren. Ze gaven aan dat foto's voldoende bewijs zijn en taxatie niet nodig is want de waarde achteraf met een expert wordt vastgesteld.

Mijn ervaring met Interpolis is wel positief en idd dat ze flexibel zijn maar ik ga mijn gitaren duidelijk fotograferen en documenteren met serienummers en dergelijke in een spreadsheet, ook al zeggen zij dat dit niet nodig is.
Ik zou ze ook laten taxeren. Achteraf taxeren is wel leuk en aardig maar als ze op de foto's iets niet zien wat net even kan schelen in de waarde ten gunste van jou ben je wel genaaid als er dan iets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik ben sinds een paar weken gitaar en ukulele (oei, da's hier misschien wel vloeken!) aan het leren.
Muzikaal gezien heb ik een achtergrond in piano en trombone en liggen contrabas en cello in een nog wat verder verleden.
Op zich maak ik best leuke voortgang, en vermaak ik me ermee.

Echter, een aantal jaar geleden heb ik me door een keukenmes laten kennen tijdens het snijden van wat knoflook, en heb ik een klein stukje van het topje van mijn linker ringvinger gesneden. Omdat het er in eerste instantie vrij ernstig uit zag ben ik toen zelfs naar de ehbo gereden, maar uiteindelijk bleek het vooral oppervlakkig en hebben ze er een fancy pleister opgeplakt. Het is redelijk netjes genezen en de wond is wat naar voren getrokken. Nu is het een ovaal litteken van ca. 2mm bij 4mm precies op de vingertop.
Behalve bij heel koud weer merk ik er normaal gezien nooit iets van.

Nu het eerste eelt op mijn vingers aan het ontstaan is gedraagt deze vinger zich wel heel anders. Bij mijn andere 3 vingers is een egaal eeltlaagje aan het ontstaan, maar bij deze ringvinger blijft het eigenlijk continu een blaar die met vlagen pijn doet tijdens en na het spelen. Na de eerste week heb ik hem even laten genezen, maar komt nu al twee keer identiek terug.

Zijn er hier meer mensen die een vergelijkbare gitaar-uitdaging hebben? Ik speel er nu een beetje doorheen, maar merk wel dat het begint te demotiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
SndBastard schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:32:
Ik ben sinds een paar weken gitaar en ukulele (oei, da's hier misschien wel vloeken!) aan het leren.
Muzikaal gezien heb ik een achtergrond in piano en trombone en liggen contrabas en cello in een nog wat verder verleden.

Echter, een aantal jaar geleden heb ik me door een keukenmes laten kennen tijdens het snijden van wat knoflook, en heb ik een klein stukje van het topje van mijn linker ringvinger gesneden. Omdat het er in eerste instantie vrij ernstig uit zag ben ik toen zelfs naar de ehbo gereden, maar uiteindelijk bleek het vooral oppervlakkig en hebben ze er een fancy pleister opgeplakt. Het is redelijk netjes genezen en de wond is wat naar voren getrokken. Nu is het een ovaal litteken van ca. 2mm bij 4mm precies op de vingertop.

Nu het eerste eelt op mijn vingers aan het ontstaan is gedraagt deze vinger zich wel heel anders. Bij mijn andere 3 vingers is een egaal eeltlaagje aan het ontstaan, maar bij deze ringvinger blijft het eigenlijk continu een blaar die met vlagen pijn doet tijdens en na het spelen. Na de eerste week heb ik hem even laten genezen, maar komt nu al twee keer identiek terug.

Zijn er hier meer mensen die een vergelijkbare gitaar-uitdaging hebben? Ik speel er nu een beetje doorheen, maar merk wel dat het begint te demotiveren.
Kans met een vergelijkbaar verhaal op tweakers is natuurlijk kkein.

Maar Tony Wikipedia: Tony Iommi en Django Wikipedia: Django Reinhardt konden het ook. Dus al zou je vinger onbruikbaar zijn, ik zou me er niet door laten tegenhouden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
KnoxNL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:36:
[...]

Kans met een vergelijkbaar verhaal op tweakers is natuurlijk kkein.

Maar Tony Wikipedia: Tony Iommi en Django Wikipedia: Django Reinhardt konden het ook. Dus al zou je vinger onbruikbaar zijn, ik zou me er niet door laten tegenhouden :*)
Ja, ik verwachtte ook niet direct iemand die precies hetzelfde had hoor, maar inderdaad, het kan met een stuk minder vingers. Nu wissel ik af met piano, dan blijft de muziek in huis O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
SndBastard schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:26:
[...]

Ja, ik verwachtte ook niet direct iemand die precies hetzelfde had hoor, maar inderdaad, het kan met een stuk minder vingers. Nu wissel ik af met piano, dan blijft de muziek in huis O+
Ik heb vroeger op een redelijk hoog niveau gebowld en we gebruikten dit spul soms om onze vingers/duim te beschermen.
https://www.bowlersparadise.com/products/ebonite-x-tra-skin

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

SndBastard schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:26:
[...]

Zelf heb ik wel eens blaren op mijn vingers gehad vlak voor een optreden. Wat je dan ook kan doen is een beetje secondenlijm erop (niet je vingers tegen elkaar houden dan) en als dat droog is er mee spelen. Dan gaat de blaar niet kapot en heb je meer kans dat er zich eelt vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ik heb diverse verwondingen aan handen en vingers opgelopen door de jaren heen, waaronder ook ‘bijna vingertopjes kwijt’.

Littekenweefsel en eelt is lastig, gevoeliger vaak of juist ongevoeliger. Harder dan het omliggende weefsel.

Je zult er doorheen moeten. Man up! :+

En sommige tips hier zullen wel enigszins werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
TheCapK schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:40:
[...]

Zelf heb ik wel eens blaren op mijn vingers gehad vlak voor een optreden. Wat je dan ook kan doen is een beetje secondenlijm erop (niet je vingers tegen elkaar houden dan) en als dat droog is er mee spelen. Dan gaat de blaar niet kapot en heb je meer kans dat er zich eelt vormt.
Nu je het zegt, dat heb ik eerder gehoord, volgens mij juist bij bassisten. Ik moet wel bekennen, dat klinkt als iets héél erg naars om te doen.
Waarschijnlijk een goed red-middel als je een paar uur lang moet presteren. Bij mij is het meer 15 x per dag even 5 à 10 minuten een instrument beetpakken. Ik heb een beetje de hoop dat lange-termijn het wel goed komt.

Maar als ik het goed begrijp is het beter als de blaar heel blijft. Anders moet ik op zoek naar een hard-rubberen vingerhoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

SndBastard schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:36:
[...]

Nu je het zegt, dat heb ik eerder gehoord, volgens mij juist bij bassisten. Ik moet wel bekennen, dat klinkt als iets héél erg naars om te doen.
Waarschijnlijk een goed red-middel als je een paar uur lang moet presteren. Bij mij is het meer 15 x per dag even 5 à 10 minuten een instrument beetpakken. Ik heb een beetje de hoop dat lange-termijn het wel goed komt.

Maar als ik het goed begrijp is het beter als de blaar heel blijft. Anders moet ik op zoek naar een hard-rubberen vingerhoedje.
Secondenlijm erop valt enorm mee en het slijt er vanzelf af.
Idd doen bassisten dit wel eens, als het nodig mocht zijn, maar je zou het misschien kunnen proberen. Blaren die kapot gaan zorgen dat je vinger extra gevoelig is en dat voel je bij het spelen. Daarom is de blaar rustig laten uitharden beter... Kost wat tijd en dan moet je het wel onderhouden anders trekt het eelt weer weg. Ook uitkijken met je handen veel i water hebben: dat verzacht het eelt en dan speel je het makkelijk weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

MsD

Leuk, kapotte vingertjes. Ik heb in mijn jaren als sportklimmert geleerd om zuinig op mijn vingers te zijn.
Alle blessures zal ik je besparen, maar traagheid in mijn linkerhand qua vingerzetting en een haperende rechterpols komt daar vandaan.

Maar sinds ik mijn vingers zelf goed ben verzorgen heb ik nooit! meer last gehad van kapotte en open gespeelde vingers. Eigenlijk heb ik dit alles geleerd van een oude metselaar. Die het weer van zijn vrouw had geleerd. Haha.

Nivea.
Gewoon na je klus je handen goed wassen, en lekker insmeren met Nivea (of zoiets...) worden ze lekker zacht van. En daardoor kunnen je vingers regeneren. Voor het spelen ook je handen wassen, en goed afdrogen. Kwartiertje voor je gaat spelen, dat ze ook goed kunnen opdrogen.

Als je na het spelen je gitaar wel mooi afneemt, en verzorgd, doe dat dan ook met je handen. Natuurlijk geef ik geen enkele garantie, maar bij mij werkte dit wel.

En probeer ook eens andere snaren uit! Er zit zo enorm veel verschil tussen El Cheapo China en een beetje luxer modelletje. Kan net het verschil maken tussen pingelen met pijn en lekker pielen met plezier 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Het trucje met de lijm heb ik ook vaker gehoord, maar als bassist zelf nog nooit gebruikt. :) Regelmatig spelen zorgt dat het eelt wel blijft zitten en behouden blijft. Heb wel gemerkt dat ik bij de vorige lockdown te weinig thuis had gespeeld waardoor ik na 3 repetities een mooie dikke blaar had op de middelvinger van mijn plukhand. Gewoon doorspelen. Stug, stug doorspelen. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De secondelijm is iets dat Stevie Ray Vaughan ook deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:23:
De secondelijm is iets dat Stevie Ray Vaughan ook deed.
Hij deed vast nog wel wat meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:58:
[...]

Het is verbazingwekkend dat bepaalde artiesten uit dat tijdperk nog leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:06:
[...]

Het is verbazingwekkend dat bepaalde artiesten uit dat tijdperk nog leven :+
Case in point:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 20-09 17:48
Ramzzz schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:58:
[...]

Vziw zwoer hij drank/drugs af na een OD ervaring. Hij bleef nuchter tot aan zijn dood (helikopter crash?) enkele jaren later.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:51:
[...]

Vziw zwoer hij drank/drugs af na een OD ervaring. Hij bleef nuchter tot aan zijn dood (helikopter crash?) enkele jaren later.
Crash inderdaad.

SRV was - net als heel veel generatiegenoten - destijds niet vies van 't één en ander - ik heb er geen bron voor paraat, dat niet.

Maar inderdaad wel bijtijds wijs geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kapoen schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:51:
[...]

Was idd een helicopter crash. Hij had samen met Eric Clapton een optreden gedaan. Clapton zou de eerste heli terug nemen, maar kwam iets tussen, dus ze hadden van plek gewisseld en dan zou Clapton de tweede pakken.
De rest is geschiedenis helaas....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:51
Ik ga mij hier even melden, ik heb besloten om aan een nieuwe hobby te beginnen, namelijk gitaar spelen.
Ik heb een Tanglewood Blackbird gitaar gekocht en ben van plan lessen te gaan volgen om de basisvaardigheden te gaan leren.

Hebben jullie nog tips voor een beginner en misschien handige websites of boeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Klinkt allemaal goed.

Rest mij de bekende youtube kanalen te noemen als Justinguitar en Martyschwartz om alvast te beginnen. De rest legt je leraar dan wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
CryRaven schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:24:
Ik ga mij hier even melden, ik heb besloten om aan een nieuwe hobby te beginnen, namelijk gitaar spelen.
Ik heb een Tanglewood Blackbird gitaar gekocht en ben van plan lessen te gaan volgen om de basisvaardigheden te gaan leren.

Hebben jullie nog tips voor een beginner en misschien handige websites of boeken?
Veel plezier maken! Leer een liedje dat je echt leuk vindt naast alle oefeningen die je krijgt.

En die pijn aan je vingertoppen... Dat duurt maar een week als je elke dag toch blijft spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 20-09 17:48

Welkom op deze lange en waardevolle reis _/-\o_

Een paar tips van mijn kant:
- software om (stukken) muziek te vertragen, loopen en van toonhoogte te veranderen is heel nuttig om je gehoor te trainen en om mee te spelen met je favoriete nummers. Audacity is een gratis pakket voor Windows en Linux met deze functies. Voor iOS raad ik Anytune Pro aan, maar die is niet gratis. Voor Android en MacOs heb ik helaas geen aanbevelingen, maar als je zoekt op ‘transcribing software’ vind je wel wat denk ik.

- de namen van Justin en Marty zijn al gevallen, zij bieden al heel veel goede informatie. Er zijn naast hen nog heel veel online leraars, met heel veel topics. Probeer de snoepwinkel aanpak te vermijden: van alles een beetje proeven en uiteindelijk niets echt goed leren. Laat je hierin begeleiden door je echte leraar, vraag welke informatie kwalitatief en nuttig is voor jou.

- onder het motto lekker verkennen zonder kennis die in die weg staat: zoek nu al op YouTube naar backing tracks (van je favoriete stijl/nummers) en speel daar al over. Laat je oren vertellen of een bepaalde noot goed klinkt. Maak gerust fouten, maar blijf spelen/improviseren en genieten.

- stel gerust veel vragen hier, er zijn hier veel aardige mensen die willen helpen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 16-11-2020 21:59 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat

Dag medebeginner! Ik heb nu 3 live lessen erop zitten (morgen de vierde). Online is echt een snoepwinkel, maar van wat ik zie is justinguitar van de gratis opties wel erg goed. Bouwt heel rustig op en de oefenschema’s geven houvast.

Toch vind ik de live lessen net wat leerzamer. Je leert dingen niet fout aan en het tempo wordt wat meer op jezelf aangepast.

Qua pijn op de vingers, dat viel mij alleszins mee. In het begin wel iets, maar werd al heel snel beter (ik oefen elke dag ca 30 minuten, soms meer, maar pak ook vaak als een meeting eerder klaar is de gitaar voor vijf minuutjes). Ik heb een metronoom en dat helpt echt heel erg (maar zijn ook zat appjes voor).

Ik ben nog steeds enthousiast en dit topic is ook prettig, ook als je (zoals ik volgens mij al een paar keer gedaan heb ;)) naar de bekende weg vraagt.

Qua leercurve valt het mij wel tegen, maar dat is misschien ook gevoel. Als ik kijk wat ik nu kan tov het eerste lesje, dan is het verschil groot, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
ZieMaar! schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:22:
[...]dit topic is ook prettig, ook als je (zoals ik volgens mij al een paar keer gedaan heb ;)) naar de bekende weg vraagt.
Daar is dit topic voor bedoeld! Altijd fijn dat we elkaar hier een beetje helpen en ondersteunen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45

Bob Popcorn

Plop!

Probeer eens te ontdekken hoe weinig kracht je eigenlijk maar hoeft te zetten voordat je snaren gaan buzzen. Echt, véél minder dan je denkt!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
I'll just leave this here...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p180x540/125413054_10215049150782000_8328824952286354306_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=2&_nc_sid=825194&_nc_ohc=N404tem88LIAX8Cbc-q&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&tp=6&oh=c012a0fe509509562d2572e5034664da&oe=5FDA8DE9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter3
  • Niet online
Zomaar een paar willekeurige tips die ik na een aantal jaren spelen kan delen:
1. Ik ben gestart met lessen (half uurtje per week) en gestart met het boek gitaarstarter van Cees Hartog. Prima boek om een beetje te leren noten lezen en aanslagen te oefenen.
2. Wil niet te snel. Soms lukt iets direct, soms moet je het 1000 keer doen voordat het foutloos gaat. Het is niet zo dat je na een paar lessen al direct van alles kan spelen, dat komt echt geleidelijk.
3. Probeer elke dag even te oefenen. Hoeft niet direct een paar uur, maar al is het een half uurtje, dan bouw je routine op.
4. Probeer liedjes te verzamelen die je leuk vind om te spelen. Ik wilde bijvoorbeeld uiteindelijk Dust in the Wind en More than Words kunnen spelen. Dat gaf ook wat perspectief waar ik op moest oefenen.

Succes in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• seadogg
En de tip die voor mij heel goed werkt: als het na 100 keer proberen niet lukt, leg je gitaar weg en probeer het 1/2 dagen later nog eens.... je zult zien dat het dan (vaak) wel lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
seadogg schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:31:
En de tip die voor mij heel goed werkt: als het na 100 keer proberen niet lukt, leg je gitaar weg en probeer het 1/2 dagen later nog eens.... je zult zien dat het dan (vaak) wel lukt
Wat mij betreft helemaal waar. Even een pauze inlassen voor dat ene onderdeel werkt prima.
Dit geeft je brein, tijdens je slaap, tijd dit onderdeel op te slaan en te verwerken.

Mijn leraar adviseert ook om je oefenroutine af te sluiten met iets dat je leuk vind en al kunt spelen.
Op die manier sluit je altijd je oefeningen af met een positief gevoel.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik was deze week even "klaar" met elektrisch spelen en alle pedaaltjes. Vanmiddag tijdje akoestisch gespeeld, heerlijk! Kwam er een nummer op mijn lijst voorbij met een mooie solo erop, toen weer elektrische gepakt en dat voelde gelijk goed!

Afwisselen, of even pauzeren kan je motivatie helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

klopt - maakt deel uit van je leer (en beslis) proces - soms even een nachtje over slapen om je hersenen de kans te geven de nieuwe informatie te verwerken helpt gewoon. Soms heb je wel meerdere nachtjes nodig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat mijn leraar zegt: zorg dat je echt goed oefent. Zijn klemtoon komt niet helemaal over, maar slijp de goede manier in. Anders kan je straks heel snel wisselen tussen akkoorden, maar staan je vingers elke keer toch net niet goed. Dan heb je ook wat minder aan dat snelle :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Ik ben net terug van les, vandaag een shuffle ritme geleerd.
Een 12 bar blues spelen op deze manier is toch een stuk leuker.
De standaard strakke 4/4 is dan maar saai als je op die manier de 12 bar blues speelt.

Nog net een stukje gitaar gear gescoord bij de Vomar hier.
Ja, bij de Vomar.
Afbeeldingslocatie: https://silvergear.eu/wp-content/uploads/2020/10/1888_online-1.jpg

Perfect om mijn muziekstandaard mee te verlichten, €9,00.
Nu hoef ik niet de hele woonkamer in lichterlaaie te zetten ;)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Foto van het resultaat? Ben wel nieuwsgierig namelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
@seadogg

Bij dezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcUKbDX_B-svbK9ChksBS8PMJAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5aitKIck8fibW4ONNjhfdLGk.jpg?f=user_large

Close up:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEskU5dQw0T43REJ31-UZ9Kga04=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kqEeymorAdtM10cBJW9dCK5L.jpg?f=user_large

Foto's zijn zonder flits genomen.
Ringlicht heeft 3 licht kleuren: neutraal, warm en koud.
Licht heeft 10 brightness standen, hij staat op de foto's op max.
De klem is een stevige, hele setje is eigenlijk best stevig.

Onze ogen zien het beter dan mijn mobieltje, hou daar een beetje rekening mee.

De kleine led lampjes op mijn standaard gaven net niet genoeg licht, bereik was nogal kort.
Vandaar de aanschaf van de ring light.

[ Voor 12% gewijzigd door apollo13 op 18-11-2020 21:58 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@apollo13 completely unrelated: Waar ben je zo goed in dat je er zoveel prijzen voor hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
KnoxNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:23:
@apollo13 completely unrelated: Waar ben je zo goed in dat je er zoveel prijzen voor hebt?
De bekers zijn van het bowlen. Ik heb een jaar of 20 op een redelijk hoog niveau gespeeld.
De grootste prijs die ik eens heb gewonnen was een weekje Parijs + Disneyworld voor 2 personen.

[ Voor 14% gewijzigd door apollo13 op 19-11-2020 08:16 ]

apollo13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
apollo13 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:13:
[...]

De bekers zijn van het bowlen. Ik heb een jaar of 20 op een redelijk hoog niveau gespeeld.
De grootste prijs die ik eens heb gewonnen was een weekje Parijs + Disneyworld voor 2 personen.
Vrije associatie en ontopic:

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--D8N-TQLv--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1435152496/rihakugnvlpoe8cxfhxk.jpg
https://reverb.com/item/8...a-bowling-ball-blue-swirl
Pagina: 1 ... 46 ... 98 Laatste