anie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:28:
@
Ramzzz Gaaf hoor! Ik heb ook een fantastische vintage J160e en sj200 uit Engeland en Frankrijk gehaald. Die J160e samen met een oude j45 ingeruild bij tfoa voor mijn droomstrat (hij staat sinds vrijdag daar te koop).
Buiten de EU heb ik nog niet gedurfd.. Heb je dat via reverb gedaan en hoe zat het met belasting en invoerkosten en dergelijke?
@
Zorro zeker een toffe route om te bewandelen er is heel veel mooi modern spul op de markt.
Ik heb de Strat en een JHS Muffuletta uit de VS geïmporteerd. Via Reverb, inderdaad.
Op één of andere manier vertrouw ik dat meer dan eBay. Goede foto's en een verkoopplatform dat specifiek op muziekinstrumenten gericht is, en door de beoordelingen ook wel een beter inzicht in de betrouwbaarheid biedt. En betaling,
track & trace, etc. Ik ben er wel happy mee.
De Strat was spotgoedkoop (
check), en na invoerrechten, etc. was ik minder dan €400 kwijt. Misschien had ik mazzel...
De JHS Muffuletta was iets minder voordelig (
check), en daardoor kwam ik op vrijwel de gangbare NL-prijs uit. Maar het was een leuke aankoop.
Met de
invoercalculator kom je een heel eind, qua voorspelling van de kosten.
Verder heb ik het nodige uit het VK, Frankrijk, Spanje en Duitsland gehaald, en dat was veel voordeliger - alleen verzendkosten.
Soms, voor mooi spul, moet je gewoon durven... ik heb alleen in Nederland miskopen gedaan, en alleen via Marktplaats. Dar ben ik dan ook veel voorzichtiger en ga ik liefst zelf ophalen. Maar ook daar zijn goudeerlijke, realistische verkopers te vinden, die hun spul kwijt moeten/willen en niet de hoofdprijs vragen.
En dan snel toeslaan!
Vraagprijs bieden wanneer het realistisch is, helpt zeker. Ik hoef niet per se nog wat euro's van een koopje af te sjacheren...
Ik heb al meerdere keren verkoop met gesloten beurs of tegen aankoopprijs kunnen doen, en dat is best OK, vind ik. Een tweedehands versterker kopen voor €300 en voor hetzelfde bedrag weer verkopen als je 'm nauwelijks hebt gebruikt - prima. Dat is dat ding gewoon waard, anders vraag ik wel minder.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan