Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Huff002 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:59:
Hierbij mijn shortlist:Graag jullie deskundige commentaar op mijn shortlist 8)
Die 'smurf' is echt not done... :N

Die d'Angelico is wel nice, en die 'Baton Rouge' gitaren (merk zegt me niets) zien er beide wel erg mooi uit.

Lastig. Mooi versus speelbaar ... lastig te beoordelen van een website.

Ik zou er toch echt op willen spelen...

Wellicht even proberen om wat min of meer 'onafhankelijke' YouTube-videos (I know... :F ) te vinden?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
@Huff002 Het spijt me maar ik ga me er echt niet aan wagen :)

Prima om je hier te helpen tot een shortlist te komen, maar daarna wordt het zo persoonlijk (uiterlijk, mensuur, halsprofiel, breedte, etc etc) dat het niet te doen is.

Veel wijsheid (en plezier)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Je bent nu ook zoveel verschillende houtsoorten door elkaar aan het vergelijken (waarbij er geen goed of fout is, enkel smaak qua toon) dat er niets zinnigs over kunt zeggen. Kleine hint dan toch: Solid spruce top kan (bijna) niet fout, is heel generiek.

Maar let ook op de houtsoorten voor de hals, wel/niet gelakt en wat je daarin prettig vindt...

Ja, het is een wetenschap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben, doordat live les dus ff niet kan, bezig met learn-practice-play van Paul Davids.

Module 1 was voor mij niets nieuws, module 2 vroeg al wat meer oefening en vanaf module 3 is het echt wel nieuw en vraagt het meer oefening. Datzelfde geldt voor module 4 en module 5, 6 en 7 zijn nog gelocked.

Wat prettig is, is dat je alles onbeperkt voor kan laten spelen om het ritme goed te horen én dat er fijne backing tracks zijn. Hij lult zelf ook lekker weinig dus dat is ook fijn en de leercurve ligt lekker hoog. Het is vrij technisch ingezet, met veel nieuwe technieken (strumming patterns, ritmes, hammer on’s ed). Ik vermaak me er in ieder geval nu prima mee!

Voor echte echte beginners (zoals ik 2 maanden geleden) is de opbouw misschien net een tikje te steil, maar verder ben ik blij met deze cursus! Of het echt $199,- waard is, dat is natuurlijk altijd een lastige vraag, maar voor nu lijkt het zeker geen weggegooid geld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:10

pinda powerrr

Slow down...

NGD! :)

Was gisteren bij mijn ouders thuis. Die zijn flink aan het opruimen, omdat het hele huis energie zuinig wordt verbouwd door de wooncorporatie, dus de zolder moest leeg.
Kwam mijn pa drie gitaren tegen....

Yamaha acoustische gitaar
Höfner hollow body uit 1958
En een Squier Stratocaster 1993 Made in Japan (dat zijn de betere Squiers)

Die laatste heb ik dus meegenomen :P

Ook had hij nog een Gibson Lab7 versterker uit de jaren '80 die hij aan de tweedehands winkel heeft gegeven voor €50 8)7 die dingen zijn tegenwoordig nog €300 waard :X

De Höfner ga ik bij een gitaarbouwer laten restaureren. Niet vanwege de waarde, maar meer vanwege de emotionele waarde. Mijn vader wilde die wel werkend hebben.

Dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59Hs-OqjsnvTjndrq4-ESleGQLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUCQhAknjgyDZ3aqa9QKFuLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fA8bd5DvJ0gmLy2pE2LC1QJa--s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eERbXJgBeo1jB2OfxZgdsE16.jpg?f=fotoalbum_large

De Höfner heeft idd een Ibanez element. Sowieso een beetje Frankenstein gitaar geworden zag ik al met wat aanpassingen hier en daar.

De Squier maakt tot nu toe alleen maar een hoop herrie (brommen) en geen geluid. Dus ben al draden aan het doormeten, denk dat een massa kabel teveel weerstand geeft. Dus solderen deze week.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Tof, mooi begin van het nieuwe jaar zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:14:
NGD! :)

Was gisteren bij mijn ouders thuis. Die zijn flink aan het opruimen, omdat het hele huis energie zuinig wordt verbouwd door de wooncorporatie, dus de zolder moest leeg.
Kwam mijn pa drie gitaren tegen....

Yamaha acoustische gitaar
Höfner hollow body uit 1958
En een Squier Stratocaster 1993 Made in Japan (dat zijn de betere Squiers)

Die laatste heb ik dus meegenomen :P

Ook had hij nog een Gibson Lab7 versterker uit de jaren '80 die hij aan de tweedehands winkel heeft gegeven voor €50 8)7 die dingen zijn tegenwoordig nog €300 waard :X

De Höfner ga ik bij een gitaarbouwer laten restaureren. Niet vanwege de waarde, maar meer vanwege de emotionele waarde. Mijn vader wilde die wel werkend hebben.

Dus:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Höfner heeft idd een Ibanez element. Sowieso een beetje Frankenstein gitaar geworden zag ik al met wat aanpassingen hier en daar.

De Squier maakt tot nu toe alleen maar een hoop herrie (brommen) en geen geluid. Dus ben al draden aan het doormeten, denk dat een massa kabel teveel weerstand geeft. Dus solderen deze week.
Die Höfner is vast als slidegitaar gebruikt? :P

Ik heb ook ooit zoiets gehad.

Complete baggerplank, en dan een verhoogde topkam, Ibanez humbucker (jij ook dat merk 8)7) erin, DADGAD en dan Robert Johnson naspelen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Telt Rocksmith voor de PS4 ook mee voor NGD? :P Ik ben benieuwd hoe dat speelt.

Wel tof om oude gitaren weer een nieuw leven te geven. Hopelijk lukt dat goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik weet niet of iemand deze al eens heeft gedeeld...

YouTube: I Built A Guitar Out of 5000 Coffee Beans

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Tijdje terug heb ik een 2de hands Line 6 Pod Go op de kop getikt. Leuk om mee te klooien.

Nu heb ik hier een passive JBL floor monitor staan, daar wil ik graag met de Pod Go overheen spelen, wat heb ik hier nog voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:31:
Tijdje terug heb ik een 2de hands Line 6 Pod Go op de kop getikt. Leuk om mee te klooien.

Nu heb ik hier een passive JBL floor monitor staan, daar wil ik graag met de Pod Go overheen spelen, wat heb ik hier nog voor nodig?
Een audioversterker... :P

Pod heeft line out, dus moet het signaal nog versterkt worden alvorens het naar een speaker kan.

Check in elk geval even de specs van dat ding.

Hij kan ook als effecten/middeling bakje gebruikt worden, dus ook naar de line in, effect return of instrument ingang van een gitaarversterker.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 07-01-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

franssie

Save the albatross

@pinda powerrr Leuke strat - aparte zetting van de elementen. Zal best dof klinken, Shadows geluidje oid?

edit: en dat brommen is vaak de jack plug in de gitaar die verroest of kapot is.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 07-01-2021 17:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:54:
@pinda powerrr Leuke strat - aparte zetting van de elementen. Zal best dof klinken, Shadows geluidje oid?
Kwestie van even de schroefjes losdraaien... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

franssie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:54:
Altijd door oude Indo's bespeeld, dus zal best wel :+

Totaal geen geluid uit het ding overigens, dus heb wat spullen besteld bij ToneFactory.
Nieuwe input jack
Fender 5-way switch
Potmeter 250K
Bedrading

Nieuwe onderdelen zijn binnen en vanavond met DHL komt er zelfs een nieuwe soldeerbout. Wilde een andere tip kopen om beter electronica te kunnen solderen, paar euro meer had ik een complete set, dus dat maar gedaan. Misschien vanavond nog even alles in elkaar zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Altijd door oude Indo's bespeeld, dus zal best wel :+

Totaal geen geluid uit het ding overigens, dus heb wat spullen besteld bij ToneFactory.
Nieuwe input jack
Fender 5-way switch
Potmeter 250K
Bedrading

Nieuwe onderdelen zijn binnen en vanavond met DHL komt er zelfs een nieuwe soldeerbout. Wilde een andere tip kopen om beter electronica te kunnen solderen, paar euro meer had ik een complete set, dus dat maar gedaan. Misschien vanavond nog even alles in elkaar zetten.
Wel een echter Weller hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Wel een echter Weller hè? :P
Ik had het over een paar euro..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Ik had het over een paar euro..... O-)
De t*ring, wat zijn die krengen duur (geworden?) ... https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Door elfen bij maanlicht in elkaar geknutseld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ramzzz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Een audioversterker... :P

Pod heeft line out, dus moet het signaal nog versterkt worden alvorens het naar een speaker kan.

Check in elk geval even de specs van dat ding.

Hij kan ook als effecten/middeling bakje gebruikt worden, dus ook naar de line in, effect return of instrument ingang van een gitaarversterker.
Ja okee, een versterker.. zo ver was ik zelf ook nog gekomen. :D

Ik wil het een beetje low budget houden, want ik heb geen idee of de Pod Go goed klinkt over de JBL. Het is dus maar een testprojectje. Bovendien wel handig met een feestje (als dat ooit nog mag) om wat muziek via de laptop uit te versterken. Dat kan denk ik niet met de eerste 2 opties hieronder:

Ik zat te kijken naar zoiets:
https://www.thomann.de/nl...ustom_line_thunder_99.htm
Past op je pedalboard. Stereo, dus misschien leuk om er een extra monitor bij te kopen? Alleen de voedingsadapter die er bij zit is echt huge en volgens de reviews krijgen mensen er soms een flinke optater van. Misschien niet handig met kleine kinderen in huis.
of
https://www.thomann.de/nl/harley_benton_gpa_100.htm
Vergelijkbaar met hierboven, maar mono. Handige equalizer erop. Kan ik makkelijk kwijt op mijn bureau.
of
https://www.thomann.de/nl/the_tamp_e400.htm
Uitgebreide mogelijkheden qua input en output aansluitingen. Geen equalizer, maar volgens mij wil je je sound toch zo vlak mogelijk hebben en finetunen met de Pod Go. Het er precies een plekje voor onder mijn pc monitor.
of
https://www.thomann.de/nl/behringer_km750.htm
Zelfde eigenlijk als hierboven, maar dan misschien iets betrouwbaarder dan Harley Benton spul.

Volgens mij is dit allemaal bruikbaar voor mijn doel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

MsD

Rudolf schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Ik wil het een beetje low budget houden, want ik heb geen idee of de Pod Go goed klinkt over de JBL. Het is dus maar een testprojectje. Bovendien wel handig met een feestje (als dat ooit nog mag) om wat muziek via de laptop uit te versterken. Dat kan denk ik niet met de eerste 2 opties hieronder:

Past op je pedalboard. Stereo, dus misschien leuk om er een extra monitor bij te kopen? Alleen de voedingsadapter die er bij zit is echt huge en volgens de reviews krijgen mensen er soms een flinke optater van. Misschien niet handig met kleine kinderen in huis.
of
Vergelijkbaar met hierboven, maar mono. Handige equalizer erop. Kan ik makkelijk kwijt op mijn bureau.
of
Uitgebreide mogelijkheden qua input en output aansluitingen. Geen equalizer, maar volgens mij wil je je sound toch zo vlak mogelijk hebben en finetunen met de Pod Go. Het er precies een plekje voor onder mijn pc monitor.
of
Zelfde eigenlijk als hierboven, maar dan misschien iets betrouwbaarder dan Harley Benton spul.

Alles is mogelijk. Als je ook een feestje wil geven is een tweedehands versterker van de kringloop (ik noem maar iets....) misschien wel zo goedkoop.

Die eerste twee die je hebt genoemd moet ik zelf ook nog uitproberen, lijkt me hartstikke leuk. en volgens mij kan je de meeste situaties wel aan op die manier.

Die andere twee is wel wat bruter qua vermogen, en zeker met vermogens boven de 200 watt moet je echt oppassen dat je je speaker niet sloopt. Weet natuurlijk wat je precies hebt staan.
Dit is niet wat ik zomaar zou gebruiken. Staar je nooit blind op de watten. als je je buren wil pesten is 10 watt echt al meer dan genoeg.

Uiteindelijk moet de versterker alleen maar versterken. De pod geeft het signaal. dus echt, go cheap. een ouderwetse receiver oid kost een tientje op marktplaats. En daar kan je makkelijk ook je laptop op aansluiten. (en een koptelefoon)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gisteravond lekker aan het solderen geweest aan mijn nieuwe Strat :) Heel veel vervangen aan bedrading en natuurlijk wat onderdelen.
De 5-way switch in een Squier is altijd de "Chinese" versie, daar zit nu een US spec in. Potmeter volume ook verandert naar US spec, daar is het verschil groot, letterlijk en figuurlijk. De potmeter die er in zat was zeg maar een vijftig cent munt, nu zit er een ter grootte van een twee euro munt in.

Heel lang zorgvuldig solderen later, heb ik nu weer een gitaar die werkt! :*) En nog belangrijker, helemaal stil is. Zoals @franssie al opmerkte waren de pickups wat apart gesteld, dus ook aangepast, lekker gepoetst en een vers setje Ernie Ball Mega Slinky er op.
Ik had altijd Regular Slinky's, maar deze zijn wel fijner, net ietsjes dikker, beetje beefier.
Heb er nog niet echt op gespeeld, want was gisteren half twaalf dat ik er klaar mee was.

Frets zouden wel wat gevijld mogen worden, maar ik had geen spullen in huis om die netjes weer vlak te krijgen, dus dat komt bij de volgende snaren wissel wel.

Afbeeldingslocatie: https://s3.us-west-2.amazonaws.com/static.ernieball.com/website/images/products/image_front/large/P02213.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:19:
[...]

of
of
of

EHX heeft ook een paar ‘amp-pedals’, zoals deze:

https://www.ehx.com/products/44-magnum

https://www.ehx.com/products/5mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Het wordt tijd dat de winkels weer open gaan.

Ik heb zin mezelf een cadeautje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:17:
Het wordt tijd dat de winkels weer open gaan.

Ik heb zin mezelf een cadeautje te geven.
Waar denk je aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
In dit geval specifiek aan dit:

https://www.tfoa.eu/nl/ma...pton-signature-model.html

Voor naast mijn Taylor.

Ik heb alleen nog niet kunnen vinden waar hij ook op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Voor naast mijn Taylor.

Max Guitars heeft alleen de John Mayer versie hangen (en andere hele dure, net als TFOA).

Keymusic zegt de EC op voorraad te hebben I Rotterdam. Dus mocht de winkel binnenkort open mogen, laat het ff weten (is dichtbij voor me), kijk ik mee :P @Ramzzz mini meet? :+

Jammere is alleen dat ik Keymusic Rdam echt een vreselijke winkel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Thx!

Ja keymusic/feedback/whatever is al jaren verschrikkelijk. TFOA ben ik nog nooit geweest dus dat leek me wel wat, en bij Guitar King in Boekel hebben ze hem niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 07:15
pinda powerrr schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Max Guitars heeft alleen de John Mayer versie hangen (en andere hele dure, net als TFOA).

Keymusic zegt de EC op voorraad te hebben I Rotterdam. Dus mocht de winkel binnenkort open mogen, laat het ff weten (is dichtbij voor me), kijk ik mee :P @Ramzzz mini meet? :+

Ze zijn verhuisd (Vierhavensstraat 123) ruimer opgezet zit potentie in. Wel fijne mensen die je helpen geen zeikerds die moeten verkopen.

[ Voor 1% gewijzigd door fozzie op 08-01-2021 15:42 . Reden: adres ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

fozzie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Ze zijn verhuisd ruimer opgezet zit potentie in. Wel fijne mensen die je helpen geen zeikerds die moeten verkopen.
Niet meer aan de Ceintuurbaan? 8)7
Hoe bedoel je heb ik die winkel gemeden :+ niet meer op tien minuten rijden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Vroeger toen de keten nog wel ok was heb ik er geld genoeg naartoe gebracht. O.a. mijn Blackstar, USA tele en mijn Takamine komen daar vandaan.

Maar om eerlijk te zijn gun ik ze de omzet niet meer en wacht ik liever.

Sterker nog, het enige wat ik ze gun is een (nieuw) faillissement :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Pro tip: Bankpassen en creditcards, en smartphone-bank apps thuis laten! :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Eindelijk af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdMi04UVdAmrfn7XOQ3vxNpAopY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHyjedvzwc0Rt2mQlI2jmEYl.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQ6oF2bHyoJCKPXQARc5DlqJbCA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9v2C7dt1zHi3rCTIWD5WIsv.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkYjp3SljwNCqw8OEmbDClmtsik=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1iZhtrxH532WbS1e15NpgHh.jpg?f=fotoalbum_medium

En ook de koffer ervoor netjes bekleed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETouofKQLXGtqbbMdQ8aG9NWraY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWXtVHL4H8ozjL0mI1bVN6Iu.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 44% gewijzigd door TheCapK op 08-01-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik heb van de week wat bladmuziek en accessoires bij een lokale zelfstandige winkel besteld. Die gun ik het graag dat ze de lockdown overleven :Y .

Ik heb onder andere een Fake Book besteld. Eerst niet voor gitaar, alleen. Dat komt later wel :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Pro tip: Bankpassen en creditcards, en smartphone-bank apps thuis laten! :+
Nee hoor, juist niet! GAS :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Lekker kleurtje! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
KnoxNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Voor naast mijn Taylor.

Heel tof! Afgelopen zomer was ik op marktplaats rond met iemand die hem wilde verkopen. Tenminste dat dacht ik.. Bleek de vrouw van de eigenaar te zijn die hem weg wilde doen 😂 omdat ze het geld beter konden gebruiken.

Soms leer je van andermans fouten. Sinds die tijd staan mijn eigen gitaren onder stroom 😂

Ik heb zelf trouwens van de week een HD35 besteld, zal een fotootje delen als hij bevalt en ik hem houd.

Ik ben dit jaar voor het eerst naar tfoa geweest.. Ik ben daar de deur uit gelopen met mijn droomstrat.. Er is zoveel moois daar. In mijn ervaring kun je daar beter niks kopen tegen de hoge vraagprijzen maar deels een inruil doen, ze doen daar best redelijke aanbiedingen voor.

[ Voor 22% gewijzigd door anie op 08-01-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@TheCapK wat gaaf gedaan! Zelf ook helemaal tevreden met het resultaat?

@anie :X 8)7
Er worden vaak grappen over gemaakt, blijkbaar bestaat het echt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:08:

... Hell hath no fury like a woman scorned ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Mijn vrouw is erg supportive als het om muziek maken gaat. Met de dagelijkse logistiek van een baby in huis is het moeilijk inpassen qua tijd elke keer, maar ze vindt het goed voor me als ik eventjes iets anders doe dan werken/baby/huis/bankhangen :Y .

Alleen jammer dat ze haar keyboard al zo'n tijd niet aangeraakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

pinda powerrr schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:08:

!00 % tevreden niet maar voor nu is het goed. Bij de volgende weer wat dingen anders doen zodat het eindresultaat toch weer net meer richting perfectie gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:47
Ik ben op zoek naar een foolproof stemapparaat waarmee ik idealiter kan aangeven in welke stemming ik m'n gitaar wil hebben. Ik breek namelijk nu best veel (vrijwel nieuwe) snaren bij het stemmen van alternatieve tunings en volgens mij komt dat gewoon doordat ik totaal niet weet wat ik doe. Ook een twaalfsnaar stemmen vind ik erg lastig doordat je zo veel verschillende snaardiktes hebt en het apparaatje maar moet gokken waar je bent en heen wilt.

Moet ik op cursus (serieuze optie, maar door corona heel 2020 al uitgesteld) of is er een geniaal apparaatje dat me kan helpen? Ik heb nu een clip on tuner en zie dat jullie die veel gebruiken, maar die van mij (Fender) is traag en voor mij verwarrend. Heb ook een Korg gehad waar een kabel in ging, maar de bouwkwaliteit daarvan heeft me die al doen weggooien :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ample Energy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:34:
Ik ben op zoek naar een foolproof stemapparaat waarmee ik idealiter kan aangeven in welke stemming ik m'n gitaar wil hebben. Ik breek namelijk nu best veel (vrijwel nieuwe) snaren bij het stemmen van alternatieve tunings en volgens mij komt dat gewoon doordat ik totaal niet weet wat ik doe. Ook een twaalfsnaar stemmen vind ik erg lastig doordat je zo veel verschillende snaardiktes hebt en het apparaatje maar moet gokken waar je bent en heen wilt.

Moet ik op cursus (serieuze optie, maar door corona heel 2020 al uitgesteld) of is er een geniaal apparaatje dat me kan helpen? Ik heb nu een clip on tuner en zie dat jullie die veel gebruiken, maar die van mij (Fender) is traag en voor mij verwarrend. Heb ook een Korg gehad waar een kabel in ging, maar de bouwkwaliteit daarvan heeft me die al doen weggooien :P
De TC Electronic Polytune kan meerdere stemmingen aan, dan moet je wel het "full-pedal" model hebben, dus niet een mini, of een clip-on.
Ik gok zo even dat een Boss TU-3 dat vast ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
pinda powerrr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:49:
[...]

De TC Electronic Polytune kan meerdere stemmingen aan, dan moet je wel het "full-pedal" model hebben, dus niet een mini, of een clip-on.
Ik gok zo even dat een Boss TU-3 dat vast ook wel kan.
Die had ik naar aanleiding van een post van je uit 2017 in onderzoek, maar ik kan nergens in de handleiding vinden dat je hem bijvoorbeeld op open C kunt zetten. Wel een forumtopic uit 2012 waarin men klaagt dat het op de versie van toen in ieder geval niet kon.
De Boss TU-3 noemt alleen droptunings, maar ik zal kijken of dat voor elke snaar geldt of alleen echt voor de E.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Ample Energy ik kan vanavond wel even voor je kijken hoe dat moet en of dat kan. Ik heb zelf de Polytune 2, daarmee moet het ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

@Ample Energy Ik zou je willen adviseren om wat kennis op te doen over uit welke tonen je gewenste stemming bestaat. Als je die kennis combineert met het hebben van een goed chromatisch stemapparaat, kan je in iedere denkbare stemming stemmen.

Dus stel dat je je gitaar in open G wilt stemmen, dat je dan weet (of opzoekt) dat de snaren als D G D G B D gestemd moeten zijn (van dik naar dun).
Het is daarbij belangrijk dat het gaat om een chromatisch stemapparaat. Dat is een stemapparaat die alle toonhoogtes kan weergeven (niet-chromatische stemapparaten geven alleen de noten aan van één of meerdere bepaalde vooraf ingestelde stemmingen, kan ook handig zijn, maar is niet variabel genoeg). Daar hoef je niet per sé voor op cursus, maar het is natuurlijk wel handig om kennis over toonhoogtes en snaren in je hoofd te hebben zitten.

Ik ben zelf heel tevreden met m'n Korg Pitch Black, maar een Boss TU-3 of een goede chromatische clip-on tuner kan natuurlijk ook gewoon.

TU3 heeft ook vooraf ingestelde toonladders (diatonisch) maar dat kan je ook omzetten naar chromatisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 13-01-2021 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

MsD

Voor hele wazige stemmingen gebruik ik een app. Of een programma op de pc.

Voor de meeste gevallen een behringer racktuner. Die pakt de meeste dingen goed op, als in redelijk snel, en zeer behoorlijk precies.
Heeft ook een microfoon, en anders nog een extra aansluiting daarvoor, om de acoustica zooi op stemming te brengen.

Als ik gewoon een beetje priegel doet mijn multi effect ook stemmen.

Maar als je niet weet in welke stemming je moet moet stemmen is een app wel zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ample Energy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:34:

Ik ben zelf met een schuin oog naar de Peterson Strobostomp HD aan het kijken.

https://www.petersontuners.com/products/strobostomphd/

Kost €129,- of daaromtrent.

Ik heb al zoooo lang niets gekocht. :+
Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:13:
@Ample Energy Ik zou je willen adviseren om wat kennis op te doen over uit welke tonen je gewenste stemming bestaat. Als je die kennis combineert met het hebben van een goed chromatisch stemapparaat, kan je in iedere denkbare stemming stemmen.

Dus stel dat je je gitaar in open G wilt stemmen, dat je dan weet (of opzoekt) dat de snaren als D G D G B D gestemd moeten zijn (van dik naar dun).
Het is daarbij belangrijk dat het gaat om een chromatisch stemapparaat. Dat is een stemapparaat die alle toonhoogtes kan weergeven (niet-chromatische stemapparaten geven alleen de noten aan van één of meerdere bepaalde vooraf ingestelde stemmingen, kan ook handig zijn, maar is niet variabel genoeg). Daar hoef je niet per sé voor op cursus, maar het is natuurlijk wel handig om kennis over toonhoogtes en snaren in je hoofd te hebben zitten.

Ik ben zelf heel tevreden met m'n Korg Pitch Black, maar een Boss TU-3 of een goede chromatische clip-on tuner kan natuurlijk ook gewoon.

TU3 heeft ook vooraf ingestelde toonladders (diatonisch) maar dat kan je ook omzetten naar chromatisch.
En dit ^^^ is natuurlijk sowieso met elke fatsoenlijke tuner mogelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 13-01-2021 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:59:

[...]

En dit ^^^ is natuurlijk sowieso met elke tuner mogelijk.
Nee, ik heb helaas een aantal leerlingen gehad die zo'n goedkope startersset hadden met stemapparaat die letterlijk alleen maar E A D G B E kon stemmen en bijvoorbeeld de lage E al niet herkende als die in het spectrum van Eb was. Dat is echt :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Nee, ik heb helaas een aantal leerlingen gehad die zo'n goedkope startersset hadden met stemapparaat die letterlijk alleen maar E A D G B E kon stemmen en bijvoorbeeld de lage E al niet herkende als die in het spectrum van Eb was. Dat is echt :F
Zie edit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:47

Zorro

Z

De Sonic Research Turbo Tuner natuurlijk _O_

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Zorro schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:10:
Ik moest hem even opzoeken want had er nog nooit van gehoord. Maar ziet er uit als een prima en degelijke tuner idd die chromatisch kan stemmen of vooraf ingestelde stemmingen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Turbo Tuner is in Amerika behoorlijk populair, in Europa kom je het bijna niet tegen.

Even een noob vraag, maar durf het niet te doen zonder "verder onderzoek".

In de handleiding van mijn Snouse Blackbox Classic, staat onder voeding: "Your pedal may be powered by Boss style regulated 9-18VDC power supply."

Er staat nergens "je kan ook op 18V voeden". Dit staat wél specifiek bij de opvolger gemeld, de Blackbox 2.

"Overal" lees je dat je op 18V meer headroom krijgt, dus dat wil ik uiteraard proberen, alleen geen zin om mijn pedaal te frituren. Dus durf het niet aan.

Wat zeggen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:00:
Turbo Tuner is in Amerika behoorlijk populair, in Europa kom je het bijna niet tegen.

In de handleiding van mijn Snouse Blackbox Classic, staat onder voeding: "Your pedal may be powered by Boss style regulated 9-18VDC power supply."

Er staat nergens "je kan ook op 18V voeden". Dit staat wél specifiek bij de opvolger gemeld, de Blackbox 2.

"Overal" lees je dat je op 18V meer headroom krijgt, dus dat wil ik uiteraard proberen, alleen geen zin om mijn pedaal te frituren. Dus durf het niet aan.

Wat zeggen jullie?
Ik weet het niet zeker, maar volgens user "Dreams Burn Down" op deze pagina (zoek even op 18v) voedt hij z'n Snouse BlackBox Classic met 18v. Het lijkt erop alsof dat pedaal dus zowel 9v als 18v slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens user "Dreams Burn Down" op deze pagina (zoek even op 18v) voedt hij z'n Snouse BlackBox Classic met 18v. Het lijkt erop alsof dat pedaal dus zowel 9v als 18v slikt.
Hij heeft een "2" dat lees je aan de teks "onboard boost". Die zit alleen op de Blackbox 2.

Ik denk dat ik gewoon een mail stuur naar de bouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Hij heeft een "2" dat lees je aan de teks "onboard boost". Die zit alleen op de Blackbox 2.

Ik denk dat ik gewoon een mail stuur naar de bouwer.
Owh sorry, daar had ik overheen gelezen. Maar dan is idd een mailtje naar de bouwer het verstandigste. Dat soort bouwers zijn gelukkig vaak heel benaderbaar en behulpzaam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:00:

Check de specs, staat het daar niet in?
Wat zeggen jullie?
Je kunt ook een voltage doubler gebruiken.

Bij Xotic zijn er ook meerdere pedalen waarbij dat kan...

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 14-01-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Check de specs, staat het daar niet in?
Nope...
Gitarist schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Owh sorry, daar had ik overheen gelezen. Maar dan is idd een mailtje naar de bouwer het verstandigste. Dat soort bouwers zijn gelukkig vaak heel benaderbaar en behulpzaam :)
Ja, idd. Maakt alles zelf met de hand, dus iets minder afstandelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@pinda powerrr
Dat betekent normaliter dat ie werkt binnen dat voltage bereik dus zou het moeten werken. Maar even mailen is denk ik altijd verstandig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
18v kan dus prima. Itt amperage pakt het pedaal niet wat hij nodig heeft bij voltage, maar simpelweg wat hij voorgeschoteld krijgt. Als er dus 9-18 staat, moet hij 18 aan kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Veiling helaas gesloten, maar deze had natuurlijk naar jou moeten gaan (inc picks, LP, en JHS signature pedaal):

https://reverb.com/item/3...ceeds-go-to-juan-alderete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Damn! :D

Het hoort alleen bij een genre waar ik wel naar luister, maar dat ik niet speel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
https://www.google.nl/amp...shed-lunar-ice-silver-sky

Ik heb even navraag gedaan bij TFOA maar de winkelprijs is met 3300 niet mals..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
anie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:10:

Dat valt me eerlijk gezegd nog mee, de 'normale' gitaar kost al rond de 2600, dus voor een speciale oplage van maar 1000 stuks 3300 is niet heel veel meer.
Ik gok dat als je niet bij de eerste batch zit je ze voor alleen maar veel meer kan vinden omdat mensen er meteen in gaan handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Prachtige kleur!
Jammer van de Maple neck, ik hou meer van rosewood (al zal het er niks minder om spelen).

Her en der hoopten een hoop mensen op een SE model van de Silver Sky, denk dat ze er goed aan doen dat juist niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL

Valt alleszins mee voor usa limited edition.

Je koopt er amper een Fender custom shop strat voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Ja die Nebula was vorig jaar iets van 2800 of 2900 dacht ik. Die heb ik dit jaar langs zien komen tussen de 3600 en 4200 op de 2e handsmarkt. Ik denk dat ik die met de rosewood toets nog wel mooier vind.

Bij tfoa waren ze trouwens al uitverkocht 😂 gisteravond artikel gepubliceerd en vanochtend vroeg was ik dus al te laat.

Update..
De hype is real.. Bij keymusic wisten ze nog niet over hoeveel ze er zouden krijgen maar ik was alm de 8e die erover belde..
Bij Dijkmans Breda zeiden ze dat ze er 5(!) krijgen en ik ben nummer 4. (hoe ga ik dit thuis uitleggen)

[ Voor 40% gewijzigd door anie op 15-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik had al besloten om mijn badkamer met beperkte kosten wat op te knappen, en heb wat herstelwerk nav een lekkage aan mijn dak. En ik laat het buitenschilderwerk maar doen in het voorjaar. Alles bij elkaar ben je toch snel 10.000 euro verder.

Ik wil ook nog extra aandelen kopen van mijn werk in juni (participatieregeling) dus ik zal na de lockdown eens rustig kijken of de Eric Clapton Martin nog in de eerste helft van het jaar komt, of wellicht toch de 2e.

Ik moet ook wat reserves over houden natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
anie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:14:
Ja die Nebula was vorig jaar iets van 2800 of 2900 dacht ik. Die heb ik dit jaar langs zien komen tussen de 3600 en 4200 op de 2e handsmarkt. Ik denk dat ik die met de rosewood toets nog wel mooier vind.

Bij tfoa waren ze trouwens al uitverkocht 😂 gisteravond artikel gepubliceerd en vanochtend vroeg was ik dus al te laat.

Update..
De hype is real.. Bij keymusic wisten ze nog niet over hoeveel ze er zouden krijgen maar ik was alm de 8e die erover belde..
Bij Dijkmans Breda zeiden ze dat ze er 5(!) krijgen en ik ben nummer 4. (hoe ga ik dit thuis uitleggen)
Bizar eigenlijk die hype!

Ja John Mayer kan een aardig mopje spelen, maar toch.

Gefeliciteerd in ieder geval, en dit leg je gewoon helemaal niet uit, ze heeft het maar te accepteren. Hobbies mogen geld kosten.

En anders houdt je ze maar voor dat er nog veeeeeeel duurdere gitaren zijn en dat ze dus "geluk" heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@KnoxNL ik weet niet in hoeverre het belangrijk is voor je, maar hou je er rekening mee dat er geen elementen in de EC Martin zitten? Dus niet semi-acoustisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:02:
@KnoxNL ik weet niet in hoeverre het belangrijk is voor je, maar hou je er rekening mee dat er geen elementen in de EC Martin zitten? Dus niet semi-acoustisch.
Maakt voor mij totaal niet uit, akoustische elementen zuigen :P
Ik had mijn Taylor ook liever zonder gekocht, maar in het hogere segment zitten ze er MEESTAL gewoon in.

Maar thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nog meer PRS nieuws: Mark Lettieri (Snarky Puppy) heeft een eigen signature gitaar.

Voor degenen die van een HSS setup houden best interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:41:
Nog meer PRS nieuws: Mark Lettieri (Snarky Puppy) heeft een eigen signature gitaar.

Voor degenen die van een HSS setup houden best interessant.

[YouTube: The Fiore | Mark Lettieri Signature Model | PRS Guitars]
Fenomenale gitarist, fijn endorsement, maar ik vin 'm niet mooi... :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huff002
  • Laatst online: 25-08 20:01
Huff002 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:59:
Hierbij mijn shortlist:Graag jullie deskundige commentaar op mijn shortlist 8)
Het is dus de Baton Rouge X6C/ACE-12 geworden. Wel nergens in de buurt een plaats gevonden waar ik erop kon gaan spelen dus het is een beetje een gok.
Ik heb een zo goed als nieuw exemplaar gevonden op Ebay.de voor een mooie prijs.

Ik verwacht hem eind volgende week en zal mijn bevindingen dan hier nog neerpennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Huff002 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Het is dus de Baton Rouge X6C/ACE-12 geworden. Wel nergens in de buurt een plaats gevonden waar ik erop kon gaan spelen dus het is een beetje een gok.
Ik heb een zo goed als nieuw exemplaar gevonden op Ebay.de voor een mooie prijs.

Ik verwacht hem eind volgende week en zal mijn bevindingen dan hier nog neerpennen.
Je bent iig niet bang uitgevallen :P

Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Nog bedankt voor jullie antwoorden!
Gitarist schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:13:

Heb muziek gehad op de havo, maar na 10 jaar is het allemaal weggezakt :P
Misschien dat ik geen chromatische heb gehad. Keek bij de aankoop om eerlijk te zijn voornamelijk naar de prijs.
Ik neem de Boss ook mee in de shortlist!
MsD schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:26:
Voor hele wazige stemmingen gebruik ik een app. Of een programma op de pc.

Voor de meeste gevallen een behringer racktuner. Die pakt de meeste dingen goed op, als in redelijk snel, en zeer behoorlijk precies.
Heeft ook een microfoon, en anders nog een extra aansluiting daarvoor, om de acoustica zooi op stemming te brengen.

Als ik gewoon een beetje priegel doet mijn multi effect ook stemmen.

Maar als je niet weet in welke stemming je moet moet stemmen is een app wel zo slim.
Ik ga kijken of een app voor mij alvast werkt.

Die racktuner is wel vet en heb een Lack-rack in de woonkamer... :P
Ben alleen bang dat de WAF dan weg is.
Ramzzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Ik ben zelf met een schuin oog naar de Peterson Strobostomp HD aan het kijken.

https://www.petersontuners.com/products/strobostomphd/

Kost €129,- of daaromtrent.

Ik heb al zoooo lang niets gekocht. :+
Daarom probeer ik hier nooit te komen. Na 3 posts te hebben gelezen zit er €400 in het winkelmandje bij Thomann en doe ik snel een paar keer ctrl + W :+

Verwacht je van die tuner behalve het display nog een upgrade met wat je nu hebt? Want ik neem aan dat iemand als jij al lang iets heeft om accuraat te tunen :P
Zorro schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:10:
Ik geloof dat-ie goed is, maar €200 voor een tuner is voor deze parttime amateur net wat te gek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ample Energy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:20:

[...]

Daarom probeer ik hier nooit te komen. Na 3 posts te hebben gelezen zit er €400 in het winkelmandje bij Thomann en doe ik snel een paar keer ctrl + W :+

Verwacht je van die tuner behalve het display nog een upgrade met wat je nu hebt? Want ik neem aan dat iemand als jij al lang iets heeft om accuraat te tunen :P

[...]
TU-2, TU-3W en een Polytune Mini 3. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
Een paar dingen uit de nieuwe PRS-line-up die ik er wel erg tof uit vind zien: de gele semi-hollow SE Custom 22 en de nieuwe blauwe Zach Myers.

Afbeeldingslocatie: https://www.prsguitars.com/images/electrics/se_custom_22_semi_hollow_2021_hero.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.prsguitars.com/images/electrics/se_zach_myers_2021_hero.jpg

Daar zit ik dan, met mijn ouwe Zach Myers in Trampas Green -O- . Grapje, het blijft een tof ding. Ik heb hem de vorige keer maar weggehangen in drop D :Y) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:54:
Een paar dingen uit de nieuwe PRS-line-up die ik er wel erg tof uit vind zien: de gele semi-hollow SE Custom 22 en de nieuwe blauwe Zach Myers.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar zit ik dan, met mijn ouwe Zach Myers in Trampas Green -O- . Grapje, het blijft een tof ding. Ik heb hem de vorige keer maar weggehangen in drop D :Y) .
GAS is geen schande. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Vanmiddag mail gestuurd naar Snouse Electronics en zojuist al een antwoord terug. Inderdaad heel erg benaderbaar _/-\o_

De Blackbox Classic die ik heb, kan gewoon op 18V, dus dat gaan we maar eens uitproberen :P

Edit: nu even zoeken naar het juiste materiaal. Ik maak nu nog gebruik van een Truetone Onespot daisychain. Is het gewoon twee keer female naar male verloop om 18V te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door pinda powerrr op 23-01-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Vanmiddag mail gestuurd naar Snouse Electronics en zojuist al een antwoord terug. Inderdaad heel erg benaderbaar _/-\o_

De Blackbox Classic die ik heb, kan gewoon op 18V, dus dat gaan we maar eens uitproberen :P

Edit: nu even zoeken naar het juiste materiaal. Ik maak nu nog gebruik van een Truetone Onespot daisychain. Is het gewoon twee keer female naar male verloop om 18V te krijgen?
Er zijn diverse oplossingen.

Deze is tamelijk goed: https://m.thomann.de/nl/xotic_voltage_doubler_xvd_1.htm

Maar dit kan ook: https://m.thomann.de/nl/t...mAD1ATXUfDgRoCetYQAvD_BwE

Bedenk dat een ‘drive’-pedaal amper stroom vreet.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 23-01-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Je zal deze bedoelen: https://m.thomann.de/nl/truetone_voltage_doubler_tvd.htm

Degene die jij linkt maakt van 18v-->9v

Ik denk er nog maar ff over na, want zit sowieso met een voeding probleem. Teveel pedalen, de Tre-Verb die behoorlijk honger heeft naar Mah en een flanger die een leuke ruis er tussen gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Told you :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:21:

Ik denk er nog maar ff over na, want zit sowieso met een voeding probleem. Teveel pedalen, de Tre-Verb die behoorlijk honger heeft naar Mah en een flanger die een leuke ruis er tussen gooit.
Dat zal vast wel 18V geven maar dat is wel weer een extra geschakeld circuit met kans op HF storing. Ik zou dan toch eerder voor een voeding gaan die dat gelijk kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Die eerste wel, ik zag het bij de tweede inderhaast verkeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Hey, heb ik die bas van jou niet ergens laatst niet op Facebook voorbij zien komen?

Verder oftoppic van die mooie bas van jou.... Sorry. :)

Hier gisteren ook weer een aanval van GAS bevredigd die 2 weken geleden ineens de kop op stak.... Er moest en zou ooit eens een keer een Jazz Bass komen (al dan niet van Fender). Want dat geluid miste ik nog een beetje tussen de P, de Stingy, de actieve BZ-5000, Cort passieve 5-snaar en de Thunderbird..... En krek als 't niet waar is. Het is zowaar een Fender geworden... Uit Korea, gebouwd in 2008. Het gaat om een Fender Deluxe Jazz Bass 24 V 5-snaar. Heel toevallig gisteren ineens op Marktplaats te koop aangeboden en eerst eens dom gevraagd wat z'n uiterste vraagprijs was. Daarbij gaf ie aan (wat ik ook al had gezien) dat iemand 400 had geboden en ik moest er minimaal 10 euro boven gaan zitten vond ie. Goed, maak ik er 415 van. Daar wilde hij het wel voor rond maken. Dus besproken dat ik gister langs zou gaan (voor de lockdown hoor. :P) en dat was dus geregeld. Heeft 'm netjes op gereserveerd gezet. Biedt een of andere lullo nog 450. Gelukkig liet ie de deal met mij door gaan en heb ik er 420 van gemaakt. Ohohoh, wat ben ik gemeen. ;)

Naja, hier is ze. Ze heeft nog geen naam, maar ze gaat naast mijn Stingray de meeste uren krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOQtYKMkyCrFH9cc1mSi0dmbjBo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP2oWEHO2s6Lu5fvGdknXUu7.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 4% gewijzigd door ElectricHead op 24-01-2021 00:33 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

ElectricHead schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:32:
[...]

Hey, heb ik die bas van jou niet ergens laatst niet op Facebook voorbij zien komen?

Verder oftoppic van die mooie bas van jou.... Sorry. :)

Hier gisteren ook weer een aanval van GAS bevredigd die 2 weken geleden ineens de kop op stak.... Er moest en zou ooit eens een keer een Jazz Bass komen (al dan niet van Fender). Want dat geluid miste ik nog een beetje tussen de P, de Stingy, de actieve BZ-5000, Cort passieve 5-snaar en de Thunderbird..... En krek als 't niet waar is. Het is zowaar een Fender geworden... Uit Korea, gebouwd in 2008. Het gaat om een Fender Deluxe Jazz Bass 24 V 5-snaar. Heel toevallig gisteren ineens op Marktplaats te koop aangeboden en eerst eens dom gevraagd wat z'n uiterste vraagprijs was. Daarbij gaf ie aan (wat ik ook al had gezien) dat iemand 400 had geboden en ik moest er minimaal 10 euro boven gaan zitten vond ie. Goed, maak ik er 415 van. Daar wilde hij het wel voor rond maken. Dus besproken dat ik gister langs zou gaan (voor de lockdown hoor. :P) en dat was dus geregeld. Heeft 'm netjes op gereserveerd gezet. Biedt een of andere lullo nog 450. Gelukkig liet ie de deal met mij door gaan en heb ik er 420 van gemaakt. Ohohoh, wat ben ik gemeen. ;)

Naja, hier is ze. Ze heeft nog geen naam, maar ze gaat naast mijn Stingray de meeste uren krijgen:
[Afbeelding]
Als jij ook in de groep van de Bassist zit vast wel...

Mooie bas die je er bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

TheCapK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:18:
[...]

Als jij ook in de groep van de Bassist zit vast wel...

Mooie bas die je er bij hebt.
Ja, dat zit ik. Dan had ik het toch goed. :) En ja, ik ben erg blij met deze nieuwe bas. Prachtig exemplaar voor verhoudingsgewijs weinig. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:39

Koop gewoon een HB Powerplant Iso supply i.p.v. zo'n converter. Die dingen zijn goedkoop, superstil en goed geisoleerd.
Ik heb de iso-1 en de iso-12. Prima spul.

Deze heeft twee schakelbare outputs (9-12-18v) naast zes 9v outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Elzavo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:41:
[...]

Koop gewoon een HB Powerplant Iso supply i.p.v. zo'n converter. Die dingen zijn goedkoop, superstil en goed geisoleerd.
Ik heb de iso-1 en de iso-12. Prima spul.

Deze heeft twee schakelbare outputs (9-12-18v) naast zes 9v outputs.
Dat is een goede tip, maar dan moet je denk ik ook wel zeker weten dat je een degelijke adapter gebruikt met voldoende mA.

Ikzelf gebruik een voeding waar een eurostekker in gaat (Walrus Audio Phoenix). Dus daar zit de trafo en alles ingebouwd. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@TheCapK Hey, ik zit nog eens naar die headstock van je bas te kijken. heb je dat idee (zonder de hap) nou eigenlijk van een Kramer gekopieerd? Want hij lijkt daar wel een beetje op. Just genuinly curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

ElectricHead schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:02:
@TheCapK Hey, ik zit nog eens naar die headstock van je bas te kijken. heb je dat idee (zonder de hap) nou eigenlijk van een Kramer gekopieerd? Want hij lijkt daar wel een beetje op. Just genuinly curious.
Niet echt. Heb er misschien onbewust wel wat invloeden in verwerkt maar zeker niet bewust laat staan expres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

TheCapK schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Niet echt. Heb er misschien onbewust wel wat invloeden in verwerkt maar zeker niet bewust laat staan expres.
Was ook geen aantijging, maar viel me op. Ik kreeg gister toevallig een mailtje van Kramer binnen omdat ik op de Gibson mailinglijst sta en toen viel me de gelijkenis op. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
ElectricHead schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Was ook geen aantijging, maar viel me op. Ik kreeg gister toevallig een mailtje van Kramer binnen omdat ik op de Gibson mailinglijst sta en toen viel me de gelijkenis op. :D
Gelukkig, geen copyright infringement, cease and desist order... :+

In ander nieuws: wat te doen met een geval van plotselinge geldschurft?

Nee, ik ga niet meteen enorm met geld smijten, maar wat is een absolute must om te hebben, dat ik nog niet heb.... :?

Ik kan nu een originele Klon Centaur, een (tweede) originele Marshall Bluesbreaker en een Custom Shop <insert merk> <insert model> kopen, maar wat schiet ik ermee op? :9

spoiler:
Nee, ik ga niet met geld smijten. Geen zorgen.

Alleen een beetje strooien. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Nee, ik ga niet meteen enorm met geld smijten, maar wat is een absolute must om te hebben, dat ik nog niet heb.... :?

Ik kan nu een originele Klon Centaur, een (tweede) originele Marshall Bluesbreaker en een Custom Shop <insert merk> <insert model> kopen, maar wat schiet ik ermee op? :9

spoiler:

Jij hebt de grootste collectie hier en dan vraag je aan ons wat JIJ nog zou moeten hebben wat je al niet hebt...
Je maakt het ons niet makkelijk...

Misschien een Custom built gitaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

[...]

spoiler:

Eeh... Met mijn schamele collectie (bas)gitaren (Ik heb ze nu even geteld, het zijn er gelukkig 12.... Voorlopig zit ik dus op mijn OCD even aantal). :D En ook nog eens heel weinig pedalen ga je vragen wat je moet halen. Een bas, nou goed? :P :) Of een mooie customshop Fender.... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]

spoiler:

Er zijn in de aanloop naar NAMM wel wat producten uitgebracht waar ik toch wel op z'n minst geïnteresseerd in ben geraakt! Misschien wat voor jou?Ik vind vooral die Way Huge Atreides erg cool en die ga ik mijzelf denk ik cadeau doen t.z.t. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
[...]

spoiler:

Tja met mijn minimalistische stijl verbaas ik me sowieso altijd over jouw aantallen aankopen.

Gaat het inmiddels niet meer om het hebben ipv dat je het ook daadwerkelijk gebruikt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Tja met mijn minimalistische stijl verbaas ik me sowieso altijd over jouw aantallen aankopen.

Gaat het inmiddels niet meer om het hebben ipv dat je het ook daadwerkelijk gebruikt?
Klopt, ik heb al veel te veel.

Maar ik zou ook weer een hoop kunnen ‘lozen’ wanneer ik de ‘heilige graal’ eenmaal heb.

Ik heb serieus helemaal niets nodig. Maar kwijlen bij mooie spullen en daar heeeeeeel lang over nadenken is ook leuk.

Zeker als je dan uitgaat van alleen het beste wat je jezelf wilt gunnen. Zoals inderdaad een ‘Custom Shop’ ding of zo. Of een serieuze ‘vintage’. ;)

Nee, nogmaals, ik koop nog niets.*

De beer is geschoten, de huid is onderweg, en ik houd mijn kruit droog voor een super schot in de roos.

Genoeg beeldspraak? :+

En meedenken wordt gewaardeerd, hoe wijd uiteenlopend de ideeën ook zijn. d:)b

* Afgezien van de versterker die ik al maanden ergens klaar heb staan om eens op te halen. :$

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 27-01-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Ramzzz doe gek, laat je gaan en get out of your comfort zone: PRS Silver Sky

Zelfs de haters vinden het een fantastische gitaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:44:

Ik haat gewoon veel te hard... :+

Maar, ik kan er zeker een keertje op gaan spelen... @pinda powerrr na de lockdown... (8>

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 27-01-2021 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

pinda powerrr schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:44:

Sorry, een Strat body met een PRS neck doet 't bij mij ook niet echt. :)

Pagina: 1 ... 49 ... 98 Laatste