Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:01

Wormaap

Moderator Foto & Video
Is het trouwens héél erg als ik zit te GASsen op een PRS of een Patrick Eggle ofzo? Ik heb vier elektrische gitaren, maar eigenlijk geen één van de kwaliteit van m'n bas. Da's een Warwick FNA Jazzman met wat upgrades. Mijn gitaren zijn een Epiphone Les Paul (met Gibson 498T/490R set), twee Charvel Model 6'en (ook met wat upgrades) en een Ibanez RG7620. Allemaal prima gitaren, en stiekem speel ik veruit het meest op de Epiphone. Maar toch een beetje het idee dat ik ook iets meer high-ends wil :+

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Kabels solderen is doorgaans lastiger dan speakers inbouwen, dus daar zou je dan nog goed weg komen :P
Als ik ooit meemaak dat ik een speaker moet (of wil) vervangen, dan zal ik het eens een kans geven. Maar tot dusver heb ik het in de 20 jaar dat ik elektrisch gitaar speel nooit meegemaakt dat een speaker van een amp ermee ophield of dat ik ontevreden was over de speaker in de combo of cabinet B-)
Wormaap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:23:
Is het trouwens héél erg als ik zit te GASsen op een PRS of een Patrick Eggle ofzo? Ik heb vier elektrische gitaren, maar eigenlijk geen één van de kwaliteit van m'n bas. Da's een Warwick FNA Jazzman met wat upgrades. Mijn gitaren zijn een Epiphone Les Paul (met Gibson 498T/490R set), twee Charvel Model 6'en (ook met wat upgrades) en een Ibanez RG7620. Allemaal prima gitaren, en stiekem speel ik veruit het meest op de Epiphone. Maar toch een beetje het idee dat ik ook iets meer high-ends wil :+
GASsen is in dit topic totaal niet erg. Ik denk dat alle users hier dezelfde afwijking hebben O-)

Ik kan je helaas niet adviseren over PRS of Patrick Eggle, maar ken wel je gevoel dat je een "op papier" inferieure gitaar kan hebben die lekkerder speelt dan duurder spul wat je thuis hebt staan. Ik heb dat met m'n Mexicaanse Tele die eigenlijk gewoon het beste is wat ik heb (qua gevoel), maar dat terwijl ik ook nog wel duurder en dus op papier beter spul heb staan

[Voor 51% gewijzigd door Gitarist op 31-08-2020 15:26]

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:52
Wormaap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

Er zijn ook gewoon single 16Ohm speakers. De Celestion Vintage 30 wordt bijvoorbeeld in 8 of 16 Ohm geleverd.
Bij transistoreindtrappen kun je normaal gesproken ook een speakerkist met een hogere impedantie dan je versterker gebruiken. Je verliest dan alleen vermogen. Bij buizeneindtrappen wil je eigenlijk altijd matchen.
Ik zie ze nu inderdaad, maar dan kosten ze bijna twee keer zo veel. Alweer meer dan de versterker zelf... :P

Ben nu maar voor de combo gegaan i.p.v. head en hou m'n ogen open voor een tweedehands cabinet.

• gitaarwerk
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

:F

Ik haal users door elkaar, blijkbaar... :P

De prompt gaf me de verkeerde naam... ik doelde op @gitaarwerk, natuurlijk.
Check, en 't klinkt goed :Y)

Mijn GAS is momenteel rustig aan het verdwijnen. De rennies helpen toch wel ergens nog voor :+
Strymon TimeLine en Eventide space zijn al verkocht.

[Voor 21% gewijzigd door gitaarwerk op 31-08-2020 15:59]

• Gitarist
  • Niet online
gitaarwerk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:58:
[...]
Mijn GAS is momenteel rustig aan het verdwijnen. [...]

http://www.quickmeme.com/img/02/023ba8f85ce10f62a0cb079f40e5c68861b2865f429d23368ca20a0c709df96c.jpg
:o ;w

Maar zonder gekheid, hoe kan dat? Is de hobby (of werk?) een beetje aan het afnemen?

[Voor 13% gewijzigd door Gitarist op 31-08-2020 16:11]

• Wormaap
  • Laatst online: 12:01

Wormaap

Moderator Foto & Video
Gitarist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Maar zonder gekheid, hoe kan dat? Is de hobby (of werk?) een beetje aan het afnemen?
Gewoon tevreden met wat je hebt kan toch ook? Of vloek ik dan hier in't topic? :+
* Wormaap speelt ondertussen 18 jaar. Maar de laatste gitaar of amp die ik heb gekocht is meer dan een decennium geleden. En het is dat ik vorig jaar ergens een looperpedaaltje en een Hotone Binary Amp heb gekocht, anders zaten pedalen in dezelfde categorie :P

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Gitarist
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Gewoon tevreden met wat je hebt kan toch ook? Of vloek ik dan hier in't topic? :+
* Wormaap speelt ondertussen 18 jaar. Maar de laatste gitaar of amp die ik heb gekocht is meer dan een decennium geleden. En het is dat ik vorig jaar ergens een looperpedaaltje en een Hotone Binary Amp heb gekocht, anders zaten pedalen in dezelfde categorie :P
Oh ja, zeker hoor! Maar bij mij is dat niet helemaal hetzelfde.

Dat ik tevreden ben met m'n spullen (over het algemeen) wil niet zeggen dat ik ieder jaar toch wel momenten heb dat ik een bepaalde gitaar of pedaaltje tegenkom (al dan niet op internet) waar m'n hart sneller van gaat kloppen. Al is dat dan vaak verbreding van het assortiment met een soort pedaal wat ik dan nog niet heb, niet per sé vervangen van bijvoorbeeld het ene delaypedaal door een "betere".

Amps wissel ik ook zelden.
Alhoewel... m'n eerste amp 20 jaar geleden was een Marshall 15 watt transistor oefenversterkertje. Heb ik nog steeds.
Daarna ging ik ook optreden enzo alleen was m'n smaak nog niet zo ontwikkeld. Ik kocht toen op advies van de gitaarverkoper van Wave World (destijds in Zaandam, bestaat nu niet meer) een 90 watt Fender amp (transistor).
Weer later ontdek je de buizenamps, dus toen heb ik m'n Fender amp ingeruild voor een tweedehands Marshall JCM2000-DSL401. Daar heb ik ruim 10 jaar op gespeeld, waarna ik een korte tijd een Orange manie had. Dat beviel toch niet zo als gehoopt, waarna ik een Fender 68 Deluxe Reverb kocht. Die heb ik nu 8 jaar en bevalt nog steeds heel goed.

Vorig jaar kocht ik een Supro 1605R in een opwelling. Is ook een 5watt volledig buizen oefenampje, dus in die zin niet "nodig" (maar dat is een rekbaar begrip he, dus niet tegen m'n vrouw zeggen O-)) . Was een B-stock model tegen een belachelijk lage prijs (was denk een foutje van Bax). Mede door de prijs kreeg ik daar toch wel GAS van hoor.

Dus zo nu en dan heb ik toch wel een GAS-aanval hoor :+

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:48
Sinds de aanschaf van een mooie LPG bak, heb ik een stuk minder last van GAS! :+

• ElectricHead
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-09 23:51

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Mijn GAS is toch ook aardig stil op het moment..... Al hebben we nog steeds op de lijst staan:
Fender Jazz Bass
Een of andere Fanned Fret bas (Dingwall o.i.d.).
Tech21 Steve Harris SH1
Een 5 snaar akoestische bas

Maar zoals gezegd de GAS is aardig rustig. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:44
Ample Energy schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

En @KnoxNL, bedankt mensen.

Het is alvast geen vier en vaak worden dit soort dingen robuust gebouwd.

Jammer dat Marshall er vanuit gaat dat je een 0.1-1 watt head met 2-4 speakers gebruikt i.p.v. 1. Dan moet ik maar gaan nadenken over de Blackstar.
Geen probleem,

maar wat een aantal mensen hierboven ook al zeggen: Je moet er JUIST een enkele speaker met 16 Ohm aanhangen en JUIST niet 2 of meer speakers :P

• KnoxNL
Hier een heeeeuuuul lijstje met dat soort cabs:

https://www.thomann.de/nl...ue&feature-12765%5B%5D=16

• KnoxNL
Deze matched dan natuurlijk mooi:

https://www.thomann.de/nl/marshall_mx112r.htm

• Ample Energy
KnoxNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Geen probleem,

maar wat een aantal mensen hierboven ook al zeggen: Je moet er JUIST een enkele speaker met 16 Ohm aanhangen en JUIST niet 2 of meer speakers :P
Ah. De 212's die ik op mijn lijstje had waren toevallig allemaal 16 :P
Ik heb die nog heel even overwogen, maar hij is duurder dan de versterker zelf en toen ik zag dat het leveren 2 maanden zou duren vond ik de combo een beter plan :P

Heb er zin in :9
Heb al jaren geen versterker gehad.

Nu alleen uit dit topic en van Thomann zien weg te blijven...
https://www.thomann.de/nl/mooer_ocean_machine.htm
:9~

• KnoxNL
Ample Energy schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

Ah. De 212's die ik op mijn lijstje had waren toevallig allemaal 16 :P

[...]

Ik heb die nog heel even overwogen, maar hij is duurder dan de versterker zelf en toen ik zag dat het leveren 2 maanden zou duren vond ik de combo een beter plan :P

Heb er zin in :9
Heb al jaren geen versterker gehad.

Nu alleen uit dit topic en van Thomann zien weg te blijven...
https://www.thomann.de/nl/mooer_ocean_machine.htm
:9~
Misschien dat ik nu helemaal in de bonen ben hoor (en de rest dan volgens mij met mij) maar wat heb je nu gekocht? :+

• Ample Energy
KnoxNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:43:
[...]

Misschien dat ik nu helemaal in de bonen ben hoor (en de rest dan volgens mij met mij) maar wat heb je nu gekocht? :+
Als je me hier blijft taggen over 2 posts die Ocean Machine O+ :+

Maar vanmiddag deze:

• KnoxNL
Ample Energy schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Als je me hier blijft taggen over 2 posts die Ocean Machine O+ :+

Maar vanmiddag deze:

[Afbeelding]
Ah, wellicht dat ik dat dan gemist heb tussen de bedrijven door als je dat eerder gepost hebt, maar dan snap ik hem. Feli en veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Wie quote @Ample Energy nog 1 keer zodat hij ook een Ocean Machine in zijn collectie heeft? :o

• gitaarwerk
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Explar,...en weg.

Zonder gekheid. Ik had zoveel verzameld dat ik ook nog vee tijd moet investeren om de apparaten te leren kennen, sweet spots, combinaties e.d. dat ik niet aan spelen kwam. Daarbij is mijn opstelling vrij complex. 4 audio interfaces waarbij een van als interface voor external fx is, alles bij elkaar geknoopt door een rme digiface en op de computer moet het allemaal weer bij elkaar komen en dan nog midi, externe controllers, plugin instellingen over 80+ kanalen (ook VSTs). Ik mis het gemak van gewoon preset maken en dan spelen. Een aantal externe synths aansturen kan best, maar zeker met een hoop oudjes is het gewoon,...meh. Enige oude die ik houd is een jp8080 en een dx7.

Ook qua fx is het makkelijk. Meeste in the box, met universal audio. Uiteindelijke idee; enkele synths (modular plus eerder genoemde) en een externe interface voor daar, 1 patchbay (ipv3) en een interface van UA als main (de crane song solaris verkoop ik, is een mooie mastering dac, maar too much voor de lol).

De rest van de pedalen bewaar ik wel, die zijn prima natuurlijk.

• apollo13
  • Laatst online: 02:08
Hier eindelijk ook weer eens wat goed nieuws.
De ruimte waar ik gitaarles in had, voor Covid-19, is weer vrijgegeven.
Vanaf woensdag lekker weer 1 op 1 les in mijn lokale muziekcentrum. :)

apollo13

• Gitarist
  • Niet online
gitaarwerk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Explar,...en weg.

Zonder gekheid. Ik had zoveel verzameld dat ik ook nog vee tijd moet investeren om de apparaten te leren kennen, sweet spots, combinaties e.d. dat ik niet aan spelen kwam.
Ja, ik moet toegeven dat dit bij mij ook wel een beetje herkenbaar is hoor. Heb vrij veel spullen, maar er zijn pedalen bij (en ook plug-ins voor m'n DAWs) waar ik nog lang niet het onderste uit de kan heb gehaald.
Daarbij is mijn opstelling vrij complex. 4 audio interfaces waarbij een van als interface voor external fx is, alles bij elkaar geknoopt door een rme digiface en op de computer moet het allemaal weer bij elkaar komen en dan nog midi, externe controllers, plugin instellingen over 80+ kanalen (ook VSTs).
Wow, dat is best impressive! Maar hoezo vier interfaces? Neem je zo veel kanalen tegelijk op? Of doe je daar live speciale dingen mee?
Ik mis het gemak van gewoon preset maken en dan spelen. Een aantal externe synths aansturen kan best, maar zeker met een hoop oudjes is het gewoon,...meh. Enige oude die ik houd is een jp8080 en een dx7.
Ook dit herken ik wel. Ik zit nu in een elektro-synth achtige band, waarbij we elektronische muziek combineren met echte gitaren en drums. We werken met in-ears en live synths enzo, dus hebben we altijd heel veel spullen mee (alle audio gaat door mijn interface/laptop heen) en we sturen ook nog het e.e.a. met MIDI aan, dus ik mis soms wel het inpluggen en raggen maar :D
Ook qua fx is het makkelijk. Meeste in the box, met universal audio. Uiteindelijke idee; enkele synths (modular plus eerder genoemde) en een externe interface voor daar, 1 patchbay (ipv3) en een interface van UA als main (de crane song solaris verkoop ik, is een mooie mastering dac, maar too much voor de lol).

De rest van de pedalen bewaar ik wel, die zijn prima natuurlijk.
Dus als ik het goed begrijp is jouw doel om toe te werken naar een set-up met een beperkt aantal echt goede spullen, en de enigszins "overbodige" spullen weg doen? Klinkt wel plausibel hoor ;)

Ik verkoop ook wel eens wat, maar koop dan vaak ook wel net iets te gemakkelijk wat anders

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
KnoxNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Ah, wellicht dat ik dat dan gemist heb tussen de bedrijven door als je dat eerder gepost hebt, maar dan snap ik hem. Feli en veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Wie quote @Ample Energy nog 1 keer zodat hij ook een Ocean Machine in zijn collectie heeft? :o
GAS is er om aan te steken.

Al dan niet met een vlammenwerper. :+

Dus, @Ample Energy we willen bewijsstuk A graag z.s.m. zien, inclusief recensie. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ample Energy
Dankjewel @KnoxNL!

En het is jammer dat ik niet heb gedronken of een vrouw ben, @Ramzzz, want ik heb €120 bespaard door voor de combo te gaan i.p.v. head + cab en dan had ik kunnen zegen dat hij bijna gratis is :P

[Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 01-09-2020 01:39]

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:34
apollo13 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:17:
Ik begin deze week ook weer met les volgen, aan een nieuwe school.

Mijn vorige school/academie beslistte om geen klas elektrische gitaar meer in te richten, dus ik mocht beschikken. Op zich is het niet slecht om eens te veranderen: nieuwe leerkrachten, andere mensen om mee te jammen,...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• ElectricHead
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-09 23:51

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

apollo13 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:17:
Da's altijd lekker! Hier is alweer 13 weken geleden dat we weer mochten beginnen te repeteren met de band. Covid-19 heeft dan wel tot gevolg gehad dat er sinds een week of 4 een projectje bij is gekomen. Dat was voor Covid al de bedoeling, maar dat is na de herstart uiteindelijk verder uit gewerkt en begonnen.

Verder heeft Covid-19 er via een omweg voor gezorgd dat de hoofd band sinds 2 weken een nieuwe zanger heeft! :D Wij zijn blij. Hopelijk over een half jaar eens een keer optreden.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• gitaarwerk
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Ja, ik moet toegeven dat dit bij mij ook wel een beetje herkenbaar is hoor. Heb vrij veel spullen, maar er zijn pedalen bij (en ook plug-ins voor m'n DAWs) waar ik nog lang niet het onderste uit de kan heb gehaald.
Exact, dat maakt het dus zo lastig. Ik had vroeger veel minder en dat werkte gewoon veel beter. Maar je word lekker gemaakt met al die mooie youtube kanalen als That Pedal Show, Pete Thorn, UA, etc :Y)
Wow, dat is best impressive! Maar hoezo vier interfaces? Neem je zo veel kanalen tegelijk op? Of doe je daar live speciale dingen mee?
Nee, ik wil gewoon niet patchen. Ik wilde achter mijn midi controller zitten, en ander kanaal in cubase klikken en gewoon direct kunnen spelen. Maar het is altijd gedoe. Midi kanaal selecteren, dan heb je 48 kanalen ruis, externe volume control op zowel de interface als in de totalmix control van RME en dan nog in je daw record klikken op zowel midi als het audio kanaal opzoeken. 48 + vst (iets minder in praktijk ivm stereo pairs). Dus... dat werd gekkenwerk, voor een home studio hobbyist :D 8)7
Ook dit herken ik wel. Ik zit nu in een elektro-synth achtige band, waarbij we elektronische muziek combineren met echte gitaren en drums. We werken met in-ears en live synths enzo, dus hebben we altijd heel veel spullen mee (alle audio gaat door mijn interface/laptop heen) en we sturen ook nog het e.e.a. met MIDI aan, dus ik mis soms wel het inpluggen en raggen maar :D
Vet, lijkt me heel tof. Heb je ergens een kanaal? ben wel benieuwd wat je maakt.
Kan me voorstellen inpluggen en raggen maar, maar voor thuis is het een heel andere situatie. Echter, ik denk dat het ook veel persoonlijke voorkeur is.
Dus als ik het goed begrijp is jouw doel om toe te werken naar een set-up met een beperkt aantal echt goede spullen, en de enigszins "overbodige" spullen weg doen? Klinkt wel plausibel hoor ;)
Helemaal juist. Minimaal maar goed. Dat was in eerste instantie ook de bedoeling, maar is het niet geworden toen de hele vintage hype kwam. Puntje bij paaltje, is het net als die high-end gekte waar ik ook in mee ben gegaan gewoon niet waard. Lekker boeiend als het niet helemaal als het origineel klinkt. Goed is goed, en je kan in de mix ook nog genoeg doen.
Die geplande mic-locker laat ik ook lekker zitten, wtf moet ik ermee. :X Je wilt mij niet horen zingen :+
Ik verkoop ook wel eens wat, maar koop dan vaak ook wel net iets te gemakkelijk wat anders
Jep, dat :P, ik wil wel weer een interface dus terug kopen, maar dan een kleinere en de rest voor een nieuwe PC, ik wil ook gamen en veel VST gebruiken. Huidige is 8 jaar oud, beetje lullig als Tweaker ;(

• TheCapK
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-09 17:10

TheCapK

T.net PowerMod

It's always tease, tease,

Mijn GAS valt ook redelijk mee, al ben ik natuurlijk al en tijd bezig op de meest ultieme manier mijn GAS te bevredigen.
Heb verder wel een lijstje van wannahaves voor als ik geld genoeg heb.
Had eigenlijk een nieuwe 4x10 cab willen kopen maar aangezien ik toen te horen kreeg geen vast contract te krijgen (en dus eruit) vond ik het niet verantwoord om 1600 euro uit te geven, al scheelt het wel een kilootje of 15-25 tijdens het rondzeulen...

Een paar jaar terug wel een wannahave van mijn lijstje af kunnen strepen: Ik had al de Marshall DBS 7200 versterker maar wilde eigenlijk destijds al de 7400 versie. Die was echter flink wat duurder.
2 jaar terug toch 2e hands kunnen kopen voor 450 euro waardoor ik effectief voor de nieuwprijs van die 7400 zowel de 7200 en de 7400 heb nu...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Ample Energy
Ik heb in de kast:
- een DiMarzio Super Distortion
- een SD JBJ (SH4)
- een SD APH1NL (Alnico II Pro)
- een SD TB5J (SH5?)

En ze willen er uit :+
Zijn hier goede matchende sets mee te maken of kan ik beter alles verkopen en wat nieuws uitzoeken?
Idealiter mix ik wat voor blues en lichte (classic) rock en moet clean er goed mee kunnen. Ik dacht aan de A2P in de nekpositie en de SH4 of SH5 in de brug. Overigens heeft de gitaar coil taps.
Yes/no/maybe? :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ample Energy schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:23:
Ik heb in de kast:
- een DiMarzio Super Distortion
- een SD JBJ (SH4)
- een SD APH1NL (Alnico II Pro)
- een SD TB5J (SH5?)

En ze willen er uit :+
Zijn hier goede matchende sets mee te maken of kan ik beter alles verkopen en wat nieuws uitzoeken?
Idealiter mix ik wat voor blues en lichte (classic) rock en moet clean er goed mee kunnen. Ik dacht aan de A2P in de nekpositie en de SH4 of SH5 in de brug. Overigens heeft de gitaar coil taps.
Yes/no/maybe? :)
SH4 is toch een JB (Jeff Beck) humbucker?

In wat voor gitaar moet het gaan?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ample Energy
Ramzzz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:30:
[...]

SH4 is toch een JB (Jeff Beck) humbucker?

In wat voor gitaar moet het gaan?
Klopt, volgens mij.

Een wat oudere B.C. Rich Bich van mahonie met essen hals en rozenhouten fretboard.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ample Energy ik zou het gewoon proberen zoals je dacht. Nadeel is dat je het wil aanpassen om te vergelijken je het proces weer door moet.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Ample Energy
franssie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:50:
@Ample Energy ik zou het gewoon proberen zoals je dacht. Nadeel is dat je het wil aanpassen om te vergelijken je het proces weer door moet.
Will do!
Sowieso een lastige vraag om op een forum te stellen natuurlijk. Ik begin gewoon met de SH-4 en zie het wel.
Ze heeft een vaste brug, dus vervangen van snaren is toch zo gedaan.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ample Energy schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:59:
[...]

Will do!
Sowieso een lastige vraag om op een forum te stellen natuurlijk. Ik begin gewoon met de SH-4 en zie het wel.
Ze heeft een vaste brug, dus vervangen van snaren is toch zo gedaan.
Wat zit er nu in eigenlijk? Uit de fabriek stanndaard?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

_O-

Heeft iemand nog iets nieuws te melden hier? :)

I kan alleen melden dat Joe Satriani op een Telecaster best een uitdaging is... :+

/gitaarles

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:56:
[Afbeelding]

_O-

Heeft iemand nog iets nieuws te melden hier? :)

I kan alleen melden dat Joe Satriani op een Telecaster best een uitdaging is... :+

/gitaarles
Nope, langste dip tot nu toe, duurt al maanden.

Alhoewel, misschien toch iets leuks voor de liefhebber. Ik ben al jaren gefascineerd door Jimmy Rosenberg (dus niet Stochelo van het Rosenberg Trio, dat is zijn oom).

Jimmy was verreweg de meest getalenteerde uit de familie en deelde op jonge leeftijd al het podium met internationale grootheden en verdiende miljoenen.

Uiteindelijk ten onder gegaan aan roem, geld, drugs, drank, vrouwen, en met een flinke gevangenisstraf achter de rug is Jimmy vele jaren van de aardbodem verdwenen geweest, maar hij is terug!

Achtergrond over Jimmy, het kijken waard:

Jimmy anno 2020, de jaren en de ellende hebben duidelijk hun sporen nagelaten, maar my god....

Elektrisch?

Of dat een probleem is?

Nou nee, listen and weep:

Maar goed ik heb dus al enige tijd kaarten voor een optreden van hem, welke al 2 keer verzet is door Corona.

Het staat nu eind deze maand, dus hopelijk kan het doorgaan.

Ik heb er zin in!

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:29

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Met baby, werkstress en recente zomerhitte gaat het niet zo snel. Ik merk wel dat mijn PRS Zach Myers echt mijn favoriete gitaar begint te worden. Wat ik een mooie demo vind:

Klankmatig voelt dit de laatste tijd een stuk meer eigen dan mijn Stratocaster. Weinig dingen klinken clean zo fijn als die halshumbucker O+ . Ik wil wel een Graph Tech Tusq laten plaatsen, de stock topkam is namelijk niet zo best. Is irritant met stemmen en ik wil eens dikkere snaren kunnen proberen.

Qua les: de laatste tijd begin ik een liefde voor jazz te ontwikkelen. Daar wil ik dit seizoen eens wat mee gaan doen. Naast Tool :P .

Oh, en ik heb laatst een paar T-shirts besteld :+ .

Mijn computers 🖥️ . | Helpt elkaar, koopt geen Chinese waar. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

• Teleluvr
Bij mij is enige technische progressie al maandenlang ver te zoeken. Voornaamste reden is een drukke baan, wat er dan ook weer zorgt dat je af en toe iets leuks aan kunt schaffen. Zit wel een beetje vast in de time x money x energy loop, waardoor ik geen tijd en energie overhoud voor gitaarspelen... :D

• KnoxNL
Teleluvr schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:50:
Bij mij is enige technische progressie al maandenlang ver te zoeken. Voornaamste reden is een drukke baan, wat er dan ook weer zorgt dat je af en toe iets leuks aan kunt schaffen. Zit wel een beetje vast in de time x money x energy loop, waardoor ik geen tijd en energie overhoud voor gitaarspelen... :D

[YouTube: Epiphone Elitist Casino]
Hier ook vnl drukke baan. Toffe baan hoor, en eeuwig dankbaar, maar wel vermoeiend. Weekenden zit ik altijd uitgeteld op de bank. Om nu toch nog maar iets gedaan te hebben ga ik nu douchen en een beetje touren in de auto.... ;w

Corona, vrienden waarbij kinderen en gezin op plaats 1 komen, en het feit dat ik altijd alles alleen moet doen in en rond het huis helpen ook niet mee.

Verder niet bedoeld als klaagzang hoor, maar soms is het allemaal even te :+

On the plus side, vandaag 15 min acoustisch gespeeld :)

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:29

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Ik heb geïnspireerd door jazz ook nog eens recentelijk het idee opgevat te proberen hoe goed koperblazen mij nog lukt. Puik idee, met al schaarse tijd en energie nog iets extra erbij gaan doen waar je tijd in moet steken :+ .

Mijn computers 🖥️ . | Helpt elkaar, koopt geen Chinese waar. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

• Teleluvr
KnoxNL schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:46:
[...]

Verder niet bedoeld als klaagzang hoor, maar soms is het allemaal even te :+
Precies. Ik heb een goede, leuke baan en hoef mij ook zorgen te maken over de nabije toekomst. Helaas ken ik voorbeelden uit mijn omgeving die anders zijn...
Ook met een baan moet je af en toe even rust nemen...

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:28

pinda powerrr

Slow down...

Gitaar is een weekje uit logeren geweest :P

Bij terugkomst zaten er een nieuwe 3-way switch en volumepotmeter op. Ook een nieuwe benen kam en een setje Curt Mangan 10.5 snaren met gewonden G snaar.
Helemaal opnieuw afgesteld, intonatie gecorrigeerd en de actie lager.

Ik heb een "nieuwe" gitaar terug!
Qua klank lijkt het beter, voller en toch helder. Het zal een combi zijn van de nieuwe (andere) snaren en een benen topkam. Ook onversterkt klinkt het goed, veel sustain. Heel blij!

Heb het bij Guitarworks Delft laten doen, op aanraden van @Ramzzz

Hiervoor zat er een setje Ernie Ball Regular Slinky op en ik was heel benieuwd naar de Curt Mangan's. Veel over gelezen, goede reviews en wilde ook een slagje dikkere snaren proberen. Voelde eigenlijk gelijk goed.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
pinda powerrr schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:47:
Gitaar is een weekje uit logeren geweest :P

Bij terugkomst zaten er een nieuwe 3-way switch en volumepotmeter op. Ook een nieuwe benen kam en een setje Curt Mangan 10.5 snaren met gewonden G snaar.
Helemaal opnieuw afgesteld, intonatie gecorrigeerd en de actie lager.

Ik heb een "nieuwe" gitaar terug!
Qua klank lijkt het beter, voller en toch helder. Het zal een combi zijn van de nieuwe (andere) snaren en een benen topkam. Ook onversterkt klinkt het goed, veel sustain. Heel blij!

Heb het bij Guitarworks Delft laten doen, op aanraden van @Ramzzz

Hiervoor zat er een setje Ernie Ball Regular Slinky op en ik was heel benieuwd naar de Curt Mangan's. Veel over gelezen, goede reviews en wilde ook een slagje dikkere snaren proberen. Voelde eigenlijk gelijk goed.

[Afbeelding]
Compleet andere feel, of niet? :)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:26:
[...]

Compleet andere feel, of niet? :)
Ja, maar wel een hele fijne feel! :) :Y

• Gitarist
  • Niet online
In navolging van de verhalen van @KnoxNL en @Teleluvr kan ik ook melden dat de gitaardip nog steeds voortduurt. Ik speel wel een paar keer per week eventjes, maar dat komt niet verder dan een beetje noodlen.

Nou moet ik daar ook wel bij vertellen dat ik over 1,5 week een scriptie in te leveren heb dus daar gaat ook veel tijd in zitten. En daarnaast ligt m'n band op z'n gat (mede bandlid is bezig te promoveren en door corona hebben we geen optredens) dus dat zet ook al geen druk op de ketel.

Maar... gisteren heb ik voor het eerst in tijden weer langer dan een half uur gespeeld en nog wel over een amp die aanstaat ook (de afgelopen tijd zat ik vaak gewoon met m'n elektrische gitaar onversterkt te speeln). Ik heb eindelijk m'n nieuwe Squier baritone Tele flink kunnen testen, een heel aparte ervaring!

Ik merkte na afloop echt dat ik een soort van "tot rust" was gekomen en de werkdag goed van me af kon zetten. Blijkt maar weer dat ik gewoon vaker na een werkdag moet spelen...

Het leek wel of ik nieuwe energie had gekregen, ik ging zelfs even de schuur opruimen daarna. :o 8) :+

---

Overigens nog even een tip: The Guitar Knobs podcast is een leuke podcast over gitaren, effecten en alles er tussenin. Ze hebben iedere aflevering een interview met een bouwer en ze doen ook soms "101's" over het afstelen van je gitaar of hoe je het beste een gitaar kan opnemen.

• KnoxNL

FWP, zo te zien heeft ze zijn strat al gejat :P

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-09 14:45

JAMF

010 the number of the best

Kwam tijdens het kijken van de inzendingen voor 'the great guitar build-off' dit Youtube kanaalhttps://www.youtube.com/c/KfirOchaion tegen:

Ken hem verder niet, maar wat ie doet vind ik nog best te pruimen..
Een beetje filmmuziek en andere shizzle een metal-nootje geven...

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Gitarist
  • Niet online
:w Bij deze alvast een hartelijk welkom aan alle nieuwe gitaristen in dit topic ;) *O*

Guitars Are Back, Baby! (artikel in de New York Times)

Keep on rockin' in the free world

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gitarist schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:21:
:w Bij deze alvast een hartelijk welkom aan alle nieuwe gitaristen in dit topic ;) *O*

Guitars Are Back, Baby! (artikel in de New York Times)

Keep on rockin' in the free world
Is Covid-19 toch nog ergens goed voor. :P

• apollo13
Dat was inderdaad een hoopvol stuk in de NYT. Natuurlijk wel de vraag van hoeveel van die pas gekochte gitaren straks ergens in een kast zijn opgeborgen.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is dat nog niet zo lang geleden Ennio Morricone is overleden.
Natuurlijk bekend van al de filmmuziek die hij heeft geschreven, maar hij heeft nog veel meer gedaan.

Ik vond van de week een tutorial voor: The Good, the Bad and the Ugly.
Deze man legt het prima uit en het is voor een beginnende gitarist, zoals ik, goed te doen, Wie weet ook voor de mensen die sinds kort een gitaar hebben gekocht.

[Voor 10% gewijzigd door apollo13 op 10-09-2020 14:42]

apollo13

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Corona heeft ook bij mij absoluut een positieve invloed op mijn gitaarspel. :P

Ook tijdens het thuis werken pak ik tussendoor gewoon even de gitaar. Heerlijk, zo kom ik de dag goed door. <3

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
Voor de liefhebbers van guitar pr0n, een paar jaar geleden toonde Joe Bonamassa zijn persoonlijke museum:
Welcome To Nerdville: Inside Joe Bonamassa's Museum and Vintage Guitar Collection

Onlangs verscheen er een interview door Mark 'play authentic' Agnessi met Joe, en blijkbaar heeft hij nog een tweede mancave (in Nashville):

Goede zondagochtend TV :9

[Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 13-09-2020 09:40]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kapoen schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:27:
Voor de liefhebbers van guitar pr0n, een paar jaar geleden toonde Joe Bonamassa zijn persoonlijke museum:
Welcome To Nerdville: Inside Joe Bonamassa's Museum and Vintage Guitar Collection

Onlangs verscheen er een interview door Mark 'play authentic' Agnessi met Joe, en blijkbaar heeft hij nog een tweede mancave (in Nashville):
[YouTube: The Collection: Joe Bonamassa Nerdville East]

Goede zondagochtend TV :9
Ik ben deze keer binnen 10 minuten afgehaakt.

Dat kauwgomkauwen van Agnesi (smek-smek) ging me dusdanig irriteren... 🤔

• GodDamage
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:18
Ramzzz schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:05:
[...]

Ik ben deze keer binnen 10 minuten afgehaakt.

Dat kauwgomkauwen van Agnesi (smek-smek) ging me dusdanig irriteren... 🤔
Zonde want Joe is een onderhoudende spreker en hij is het meeste aan het woord. Super gitaartjes met leuke achtergrondverhalen.

• KnoxNL
Vanavond eens kijken. Joe is top.

• Gitarist
  • Niet online
Ik heb gemengde gevoelens over die man. Fantastische gitarist maar na 1,5 nummer krijg ik vaak toch wel het gevoel van "wat een gepiel" allemaal. Heb hem ooit live gezien maar ik raakte toch wel snel uitgekeken, ondanks zijn spel en de fantastische band. Als sideman bij bijv. Beth Hart vind ik hem veel meer op z'n plek.

Maar dat ligt aan mij hoor en is puur een kwestie van smaak.

Maar desalniettemin heeft hij veel interessante gitaren en ben ik benieuwd naar het filmpje.

• Teleluvr
Gitarist schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:10:
Ik heb gemengde gevoelens over die man. Fantastische gitarist maar na 1,5 nummer krijg ik vaak toch wel het gevoel van "wat een gepiel" allemaal.
Dat ligt dus aan ons. Ik heb exact hetzelfde. Waar ik bij Clapton bijvoorbeeld nooit verveeld raak!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Joe is een liefhebber pur sang, maar die Agnesi is wel een erg grote hobbel om te nemen.

Ik kijk de 'gewone' Nerdville nog wel een keer.

Het is Agnesi toch alleen maar om marketing te doen - en zo'n warm hart draag ik Gibson echt niet na.

En hoeveel 'tweeds' en '59 bursts' moeten er in 1 aflevering zitten? :P
Teleluvr schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:56:
[...]

Dat ligt dus aan ons. Ik heb exact hetzelfde. Waar ik bij Clapton bijvoorbeeld nooit verveeld raak!
Eens. Ik zie en hoor nog altijd veel liever Page, Beck, Clapton - hell, zelfs Keith, Pete, Bruce en Mark*. :D

En voor de volledigheid, Larry, Lee, Robben en Pat. :+

spoiler:
* Knopfler, uiteraard. ;)

[Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 14-09-2020 18:02]

• KnoxNL
Tsja, met Agnesi (en Gibson in recent years) heb ik ook niet zoveel, maar ik ben bereid die hobbel te nemen :P

Verder is mijn muzieksmaak als het op gitaar aankomt dermate breed dat het bijna altijd wel past.

Gaat van Gypsy Jazz naar metal, van blues naar klassiek en van instrumentaal naar rock operas :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

_O-

• apollo13
Well folks, we kunnen wel stoppen met spelen. Deze kleine meid heeft meer talent in haar kleine pinkje dan wij samen lol. Gitaar kan ze prima, drummen is echt een ander level.
Hier werd ze uitgedaagd door een drummer.

Gitaar stukje:

Lachen als ze een gitaar oppakt. Gewicht is een probleempje net zoals het formaat van de gitaren. Die meid is nog echt een ukkie.
Die betonnen gitaar van Ramzzz zou ze echt niet kunnen tillen.

[Voor 14% gewijzigd door apollo13 op 15-09-2020 00:15]

apollo13

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@apollo13 wow echt de leukste versie van Creep ever - die grijns op haar gezicht heb ik nu ook op de mijne.
Dat kon wel eens een groot iemand worden als ze het volhoudt tot na de pubertijd.

• KnoxNL
Het zal ongetwijfeld knap zijn maar ik heb een chronische hekel aan kinderen :+

Maar dan ook echt een #@$@@#!! hekel.

Needless to say i didn't watch :P

• apollo13
Een vraagje voor de oudgediende hier. Ik denk het antwoord te weten, maar wil graag jullie mening/verklaring horen.
Een paar post geleden heb ik verteld dat ik bezig ben met The Good, the Bad and the Ugly.
Deze oefen ik met mijn Eastman T386 een H-H. Gisteravond heb ik na maanden weer eens mijn Squier gepakt, een H-S-S, om dit nummer eens te proberen. Wat mij opviel was dat wat de Squier produceerde een mooier/beter geluid was dan de Eastman. Met mooier bedoel ik, meer helder en dichter bij de originele toon van de filmmuziek.
Ik had de squier in stand 1 staan, alleen de neck pickup. Komt dit mooiere geluid door de single coil?
Mooier, beter etc zijn natuurlijk subjectief, maar ik was nogal verbaasd over de verschillen tussen beide gitaren bij dit specifieke nummer.

@KnoxNL Merk ik hier iets van jaloezie? ;)

apollo13

• KnoxNL
@apollo13 Single coils inderdaad, correct :)

En ALS ik had gekeken zou ik ongetwijfeld vast jaloers zijn ja.

Maar ik kijk niet :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

:+

• seadogg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Vrienden,

Iemand nog tips voor een leuke, betaalbare gitaar AMP? <300/400 euro als het kan.

Voornamelijk voor een les pauls.
Zie door de bomen en de vele reviews het bos niet meer. Heb diverse geprobeerd en bespeeld maar ik kom er niet uit.

Ik heb geen eisen wat betreft functies, maar het beestje moet wel “netjes” zijn voor in de slaapkamer.

Favoriet(en) op dit moment:

Boss katana
Line6 spider (model nader te bepalen)

Alvast dank voor eventuele tips

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

In dat rijtje hoort dan ook de Yamaha THR serie thuis om te bekijken :)

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:07
Vandaag een (vervroegd) verjaardagscadeau van mijn schoonouders, die hadden gehoord dat ik opzoek was naar een nieuwe gitaar, gekregen. Een Martin D10E-01
Gehaald bij The Fellowship of acoustics, wat een fijne winkel (ondanks de drukte)

https://tweakers.net/i/im_1fo4OJsYbvU9Fu7AqnYRMc2s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3BT5wRyQKyQyEIAebE9I3Wy.jpg?f=fotoalbum_small

• saviour
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De laatste tijd vind ik finger picking interessanter dan strummen. Nu wil ik daar graag een klassieke gitaar voor kopen. Het liefst voor minder dan € 300,-.

Tot nu toe lijkt de Cordoba C3M een goede kandidaat te zijn. Zijn jullie het daarmee eens? Of zie ik een betere gitaar over het hoofd?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@saviour Weet wel dat die ook een veel bredere nek heeft dan waar je wellicht momenteel op speelt. En deze is Nylon.
Dus mijn vraag is eigenlijk, waar strum je nu op?

Ik heb een Landola nylon met dunne nek als een strat.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
seadogg schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:53:
Vrienden,

Iemand nog tips voor een leuke, betaalbare gitaar AMP? <300/400 euro als het kan.

Zie door de bomen en de vele reviews het bos niet meer. Heb diverse geprobeerd en bespeeld maar ik kom er niet uit.

Ik heb geen eisen wat betreft functies, maar het beestje moet wel “netjes” zijn voor in de slaapkamer.

Boss katana

Als je serieuze ‘buizen’ sound nastreeft, kun je bijna niet om de Blackstar HT-serie heen.

De HT1-R en HT5-R zijn veel tweedehands te vinden en meerdere gitaristen hier kunnen beamen dat ze echt heerlijk klinken!

De HT5-R heeft een 12”-speaker en kan zowel op huiskamer- als oefenruimteniveau (qua luid).

ISF kan de versterker van ‘British’ naar ‘USA’ laten klinken, en van alles daar tussenin.

Cleans en ‘dirt’ die je heerlijk klinkend krijgt met een Les Paul. ;)

Hier staat zelfs de mkII-versie al te koop: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 20-09-2020 00:45]

• apollo13
Hi folks,

Af en toe kom je de meest vreemde dingen tegen op YouTube.
Deze vent, Luca Stricagnoli, kan er wat van, maar wat zit er op zijn gitaar?

Dit heeft hij zelf uitgevonden en heet: "Reverse Slide Neck"
Zijn uitleg: It´s an add-on neck which can be fixed and removed in just a few seconds and opens new possibilities to guitar playing. Like all of my instruments, it has been built by Davide Serracini.

Ik moet zeggen een prima toevoeging, maar ik zou handen en coördinatie te kort hebben.

[Voor 40% gewijzigd door apollo13 op 20-09-2020 00:55]

apollo13

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Vrienden,

Boss katana

Ik denk dat de keuzes die je nu hebt liggen ook al persoonlijke worden.
Vergeet idd de Yamaha niet, die zijn erg leuk.
Ik zelf heb prima ervaringen met line6, kan mijn weg met de Katana niet helemaal vinden en vind het lekkere van de yamaha dat hij gewoon lekker is.

Nogmaals, persoonlijk.
Als je voor de moddeling amps gaat moet je zeker kijken naar de mogelijkheden die de App geeft. Daar ben je veel tijd mee bezig. Dus die moet fijn zijn. Dat heeft imo line6 het best voor elkaar.

En zoals @Ramzzz elke keer ( ;)) zegt, die blackstars zijn ook leuk.

Als stond er van de week een JetCity op MP. Die was nog veel leuker.

Mocht je je vervelen, via de pc kan je natuurlijk ook alles doen. Beetje beschaafde koptelefoon of speakers en pluggen maar. Scheelt ruimte :)

• saviour
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:52:
@saviour Weet wel dat die ook een veel bredere nek heeft dan waar je wellicht momenteel op speelt. En deze is Nylon.
Dus mijn vraag is eigenlijk, waar strum je nu op?

Ik heb een Landola nylon met dunne nek als een strat.
Dat heb ik gezien ja. :)

Ik speel nu op een Yamaha FS830. Een stuk kleiner inderdaad. Het lijkt mij fijn om wat meer ruimte tussen de snaren te hebben voor het finger picking. De Cordoba scoort in de reviews goed. Alleen de oudere versies schijnen meer last van fret buzz te hebben. Dat lijkt nu opgelost te zijn.

• Biggg
  • Registratie: april 2007
Vrienden,

Boss katana

Je kan ook de Marshall DSL 5CR overwegen. Die kan je ook naar 1Watt switchen en daarmee kan je zelfs max volume in een slaapkamer gebruiken.

Hier een vergelijkingsvideo met een eerder genoemd advies:
YouTube: Blackstar HT5R vs Marshall DSL 5CR - 5 watt combo shoot out

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Biggg schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:22:
[...]

Je kan ook de Marshall DSL 5CR overwegen. Die kan je ook naar 1Watt switchen en daarmee kan je zelfs max volume in een slaapkamer gebruiken.

Hier een vergelijkingsvideo met een eerder genoemd advies:
YouTube: Blackstar HT5R vs Marshall DSL 5CR - 5 watt combo shoot out
Of de Bugera v5 infinitum 5Watt. Ook een prachtige attenuator. 0.1 tot 5 watt.

Ook volledig buis.

Maar als ik eerlijk ben (... Even iedereen ophitsen) zie ik de meerwaarde van een buizenversterker tegen een degelijke modeling versterker niet echt meer.
Die Katana, spiderV en yamaha dingen zijn eigenlijk zo goed, alleen uit nostalgische overwegingen doe je dan nog een buizen ding.
Zeker met een pedalen rij ervoor (of tussen) en als je gaat beginnen met versterkers zou ik zeker een transistor, liefst met een paar effecten proberen. Gewoon, makkelijk en echte troep bestaat al bijna niet meer.
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True