Gitarist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:20:
[...]
Ja, ik moet toegeven dat dit bij mij ook wel een beetje herkenbaar is hoor. Heb vrij veel spullen, maar er zijn pedalen bij (en ook plug-ins voor m'n DAWs) waar ik nog lang niet
het onderste uit de kan heb gehaald.
Exact, dat maakt het dus zo lastig. Ik had vroeger veel minder en dat werkte gewoon veel beter. Maar je word lekker gemaakt met al die mooie youtube kanalen als That Pedal Show, Pete Thorn, UA, etc

Wow, dat is best impressive! Maar hoezo vier interfaces? Neem je zo veel kanalen tegelijk op? Of doe je daar live speciale dingen mee?
Nee, ik wil gewoon niet patchen. Ik wilde achter mijn midi controller zitten, en ander kanaal in cubase klikken en gewoon direct kunnen spelen. Maar het is altijd gedoe. Midi kanaal selecteren, dan heb je 48 kanalen ruis, externe volume control op zowel de interface als in de totalmix control van RME en dan nog in je daw record klikken op zowel midi als het audio kanaal opzoeken. 48 + vst (iets minder in praktijk ivm stereo pairs). Dus... dat werd gekkenwerk, voor een home studio hobbyist

Ook dit herken ik wel. Ik zit nu in een elektro-synth achtige band, waarbij we elektronische muziek combineren met echte gitaren en drums. We werken met in-ears en live synths enzo, dus hebben we altijd heel veel spullen mee (alle audio gaat door mijn interface/laptop heen) en we sturen ook nog het e.e.a. met MIDI aan, dus ik mis soms wel het inpluggen en raggen maar

Vet, lijkt me heel tof. Heb je ergens een kanaal? ben wel benieuwd wat je maakt.
Kan me voorstellen inpluggen en raggen maar, maar voor thuis is het een heel andere situatie. Echter, ik denk dat het ook veel persoonlijke voorkeur is.
Dus als ik het goed begrijp is jouw doel om toe te werken naar een set-up met een beperkt aantal echt goede spullen, en de enigszins "overbodige" spullen weg doen? Klinkt wel plausibel hoor

Helemaal juist. Minimaal maar goed. Dat was in eerste instantie ook de bedoeling, maar is het niet geworden toen de hele vintage hype kwam. Puntje bij paaltje, is het net als die high-end gekte waar ik ook in mee ben gegaan gewoon niet waard. Lekker boeiend als het niet helemaal als het origineel klinkt. Goed is goed, en je kan in de mix ook nog genoeg doen.
Die geplande mic-locker laat ik ook lekker zitten, wtf moet ik ermee.

Je wilt mij niet horen zingen

Ik verkoop ook wel eens wat, maar koop dan vaak ook wel net iets te gemakkelijk wat anders
Jep, dat

, ik wil wel weer een interface dus terug kopen, maar dan een kleinere en de rest voor een nieuwe PC, ik wil ook gamen en veel VST gebruiken. Huidige is 8 jaar oud, beetje lullig als Tweaker