Gear Acquisition Syndrome
Ik kijk maar zelden in dit topic, maar mooi om te zien dat iedereen hier zo begaan is met elkaar.
Zoveel mensen zoveel wensen dus ongetwijfeld komen hier nog veel meer merken, types etc aan bod, maar vanuit mijn persoonlijke ervaring zou ik, om ook aan te sluiten bij wat franssie aanhaalt, niet zo snel gaan voor zo'n modeling-versterker.
Hoewel het tegenwoordig mogelijk anders is (die Katana versterkers schijnen namelijk heel goed te zijn, nooit op gespeeld overigens), zitten dat soort versterkers boordevol features die je (ik althans) na twee weken niet meer gebruikt. Bluetooth, 100 effecten, etc. Leuk om een beetje te prullen, maar uiteindelijk zou ik gaan voor een amp met een mooi clean kanaal, eventueel een gain/crunch/drive knop en een onboard reverb. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig. Kun je later uitbouwen met wat pedaaltjes.
Hoe meer knoppen, hoe meer je bezig bent met allerhande instellingen en des te minder je daadwerkelijk aan het spelen/oefenen bent. Misschien is dat ook de reden dat ik uiteindelijk op een Marshall met 1 knop voor volume/gain samen ben gaan spelen. Aan = gaan. Hoef ik ook nooit aan te draaien

.
Ik kan niet echt goed ontdekken wat het budget is (dit lijkt wel steeds meer te worden haha), maar ik zou ook eerder kiezen voor een betere / duurdere amp en wat bezuinigen op de gitaar dan andersom. Als je het tweedehands aandurft, zou ik ook eens op Marktplaats kijken of de gitaarleraar van je dochter vragen of hij niet iemand kent die wat te koop heeft. Marktplaats staat vol met beginners amps/gitaren aangezien het gros van de kids van tegenwoordig liever gitaar wil kunnen spelen dan wil leren spelen, althans zo lijkt het. Mooi om te zien dat je dochter doorzet.
Om dan toch nog wat merken/types in de mix te gooien, die nog niet genoemd zijn.
Fender Blues Junior (is een buizen amp).
https://www.bax-shop.nl/g...weed-15w-1x12-buizencombo
met een Squier Classic Vibe Strat of Tele. Bijv.
https://www.bax-shop.nl/e...ack-mn-elektrische-gitaar
Amp voor het leven en prima gitaartje. Jammer dat die Mexicaanse Fenders tegenwoordig zo duur anders had ik die genomen. Kocht de mijne ooit voor € 350,- nieuw, maar dat is wel een tijdje geleden.
Wellicht zijn er nog wel goedkopere Squiers die goed zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik ken alleen die Classic Vibe reeks en die vond ik niet (veel) onderdoen voor de Mexicaanse Fenders.
Edit: bedacht ik me later pas. Harley Benton, het huismerk van Thomann, voor € 100-200 euro de beste Chinese kopieën. Kun je weliswaar niet proberen, wel terugsturen zonder gedoe. Die hebben overal wel een kopie van voor een appel en een ei. Prima spul, al heb ik de mijne (een Jazzmaster kopie voor € 140,00 ofzo) laatst wel weggedaan. Niet omdat hij slecht was, maar omdat mijn gitaarkamer te klein is geworden. GAS of zoiets.
Die PRS is overigens ook wel goed hoor. Jaren geleden nog eens opgespeeld bij een winkel. Niets mis mee, maar PRS kan mij over het algemeen niet zo bekoren. Niet slecht, maar heb er gewoon niets mee.
[
Voor 10% gewijzigd door
Casual Ruud op 23-07-2020 09:20
]