Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:13
Gitarist schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Eigenlijk wel zonde dat dit soort iconische gitaren op veilingen belanden en waarschijnlijk de rest van hun leven in vitrinekasten doorbrengen zonder te worden bespeeld.

Zou het niet veel leuker zijn als ze zouden worden verhuurd?

Maar jeetje, wat een prijs. Ik begrijp dat niet zo eerlijk gezegd. Ik zou $ 100.000 al heel veel geld hebben gevonden.
Voor $100 000 koop je nog niet eens het jasje dat Cobain aanhad tijdens dat optreden: bron ;)

Ik veronderstel dat dit uitgezonden optreden gewoon een grotere/mythischere status heeft bij het grote publiek dan het werk van Gilmour of Clapton (Brownie en Blackie gingen ook elk voor 2 miljoen dollar aan het begin van de eeuw).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:44
Het is nog simpeler dan dat, (vintage en celeb) gitaren verzamelen is ondertussen gewoon een spelletje voor de multimiljonairs onder ons.

Er zijn er legio die puur als decoratie dienen en bij rijkelui aan de muur hangen die er niet eens op kunnen spelen, en dus nooit meer gezien en gebruikt gaan worden.

Dat geldt ook al voor "gewone" vintage instrumenten.

Jammer maar waar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

New Pedal Day :)

Fender Tre-Verb
Tremelo en Reverb in één. Feitelijk een kopie van de veel duurdere Strymon Flint.

Is net binnen, mogelijkheden te over, dus nog geen idee welke sounds er allemaal mogelijk zijn, ik weet alleen dat het er veel zijn!
Reverb zit al op mijn versterker (Fender Blues Jr.) maar met deze kan ik '63, '65 en platen reverb doen. En met een knop de "drip" tot heel lang maken.

Tremelo moet ik echt gaan uitzoeken, weet dat ik het mooi vind, maar precies wat ga ik wel zien.

Achterzijde heeft een knop waarmee je de volgorde Tre-Verb of Verb-Tre kan maken. Tevens zijn alle draaiknoppen verlicht (kunnen ook uit).
Heb er ook een nadeeltje in gezien, je moet de stroom eraf halen, anders blijft het pedaal "aan" en zie je bv altijd de "rate" led knipperen.
Pedaal trekt 310mA en is qua grootte een behoorlijke footprint op mijn board, dus kan weer gaan herindelen.

[Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 23-06-2020 16:58]

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:56:

[Afbeelding]

Fender Tre-Verb
Tremelo en Reverb in één. Feitelijk een kopie van de veel duurdere Strymon Flint.

Is net binnen, mogelijkheden te over, dus nog geen idee welke sounds er allemaal mogelijk zijn, ik weet alleen dat het er veel zijn!
Reverb zit al op mijn versterker (Fender Blues Jr.) maar met deze kan ik '63, '65 en platen reverb doen. En met een knop de "drip" tot heel lang maken.

Tremelo moet ik echt gaan uitzoeken, weet dat ik het mooi vind, maar precies wat ga ik wel zien.

Achterzijde heeft een knop waarmee je de volgorde Tre-Verb of Verb-Tre kan maken. Tevens zijn alle draaiknoppen verlicht (kunnen ook uit).
Heb er ook een nadeeltje in gezien, je moet de stroom eraf halen, anders blijft het pedaal "aan" en zie je bv altijd de "rate" led knipperen.
Pedaal trekt 310mA en is qua grootte een behoorlijke footprint op mijn board, dus kan weer gaan herindelen.
Tof, ik vind die Fender lijn echt heel cool. In reviews komen ze er ook goed uit, en erg vriendelijk geprijsd.

Geniet ervan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:56:

[Afbeelding]

Fender Tre-Verb

Value for money, no doubt!

Dat van die knipperende leds interesseert me geen rate, maar het is mooie aankoop, @pinda powerrr!

Nou nog een fatsoenlijke ‘high power’ voeding. O-)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Voor wie een attenuator zoet voor een ‘lichte’ buizenversterker tot 15W: dit is een koopje!

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

@Bananenplant iets voor jou?

@pinda powerrr heeft die van mij destijds overgenomen.

[Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2020 18:06]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:19

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

@Ramzzz Hee, wat leuk dat je aan me denkt :) . Ik denk alleen niet dat ik plannen heb die concreet genoeg zijn om te zeggen dat ik zo'n attenuator daadwerkelijk ga gebruiken.

Ik ben vorige week bij een winkel hier in de buurt geweest en de techneut die o.a. versterkers repareert loopt daar daadwerkelijk rond ipv dat ze het uitbesteden. Dus kan ik dingen laten checken zonder dat ik mijn versterker gelijk twee weken kwijt ben :) . En als die bijgeluiden verholpen zijn wil ik verder kijken met mijn plannetje voor een mini tubescreamer en chorus. Eerstgenoemde ook om eens te kijken wat er uit die Blackstar te halen valt met een flinke boost ervoor :P . Volgens mij is er nog genoeg te ontdekken met de spullen die ik al heb (waaronder ook goed leren luisteren valt) voordat zich een beetje uitkristalliseert wat ik echt wil als een volgende versterker. Dat zwabbert nu nogal van hot naar her. Er is teveel moois :$ .

Wel erg trouwens. Ik merk dat ik allerlei soorten uitgaven nu niet doe zodat ik de bespaarde gelden op enig moment kan aanwenden voor gear: toch maar geen luidsprekertjes voor mijn werkplek gekocht, whisky laat ik tegenwoordig ook maar zitten...

Mijn computers 🖥️ . | Helpt elkaar, koopt geen Chinese waar. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Bananenplant schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:07:
@Ramzzz Hee, wat leuk dat je aan me denkt :) . Ik denk alleen niet dat ik plannen heb die concreet genoeg zijn om te zeggen dat ik zo'n attenuator daadwerkelijk ga gebruiken.

Ik ben vorige week bij een winkel hier in de buurt geweest en de techneut die o.a. versterkers repareert loopt daar daadwerkelijk rond ipv dat ze het uitbesteden. Dus kan ik dingen laten checken zonder dat ik mijn versterker gelijk twee weken kwijt ben :) . En als die bijgeluiden verholpen zijn wil ik verder kijken met mijn plannetje voor een mini tubescreamer en chorus. Eerstgenoemde ook om eens te kijken wat er uit die Blackstar te halen valt met een flinke boost ervoor :P . Volgens mij is er nog genoeg te ontdekken met de spullen die ik al heb (waaronder ook goed leren luisteren valt) voordat zich een beetje uitkristalliseert wat ik echt wil als een volgende versterker. Dat zwabbert nu nogal van hot naar her. Er is teveel moois :$ .

Wel erg trouwens. Ik merk dat ik allerlei soorten uitgaven nu niet doe zodat ik de bespaarde gelden op enig moment kan aanwenden voor gear: toch maar geen luidsprekertjes voor mijn werkplek gekocht, whisky laat ik tegenwoordig ook maar zitten...
Er staat een TS mini op MP voor €38 O-)

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Deze is wel interessant voor mij om eens te bestuderen :Y . Hoi 'bea :w .

Mijn computers 🖥️ . | Helpt elkaar, koopt geen Chinese waar. | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:48
Ramzzz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Er staat een TS mini op MP voor €38 O-)
Waar?

• KnoxNL
Weg.

Maar voor 50 kan het nog.

Of voor 73 euro nieuw. Die dingen kosten geen drol, minder dan een avondje terras.

• KnoxNL
Gratis ophalen in Oss is wel erg goedkoop, what's the catch?

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Turbo screamer :P EDIT: Inmiddels 75 geboden.

[Voor 5% gewijzigd door KnoxNL op 26-06-2020 17:49]

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Niemand die het beter doet dan mijn €35 voor een splinternieuwe TS9.

vrouw verkocht inboedel van overleden vader, kon er nog een MXR pedaal voor €25 bij krijgen, niet gedaan... stom. Kreeg er ook Fender kabels bij, ze wist niet wat ze er mee moest.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

De koning van de loopers wordt vernieuwd!
Als je dus in de markt bent voor een nieuwe looper, paar maandjes wachten nog :)

• anie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
pinda powerrr schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:38:
De koning van de loopers wordt vernieuwd!
Als je dus in de markt bent voor een nieuwe looper, paar maandjes wachten nog :)

[YouTube: New TC Electronic Ditto+ | The Iconic Mini Looper Pedal, Now With Next-Level Upgrades!]
Bluetooth functionaliteit is wel echt handig, ik overweeg hem wel. RC-3 te koop zetten en wat bijleggen.

Vandaag trouwens op de hypetrain gestapt en een Katana 100 mk2 gekocht. Mijn katana air (zo goed als) verkocht. Ik heb namelijk ook de Waza air waardoor de katana air een beetje overbodig is. Wat ik er ook jammer aan vond is dat je er geen user patches op kan zetten. Vanavond al even aan de slag gegaan met wat user patches op de 100, wisselende successen maar erg leuk om te doen en te tweaken. Weet er iemand een goede site voor?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Rustig hier de laatste tijd!

Ik had m'n oog op dit pedaal laten vallen, maar helaas alleen beschikbaar voor ophalen in de winkel. In Chicago dus. Dat gaat hem dus niet worden.
Jammer, vind beide pedalen (normaal gesproken dus twee losse pedalen) normaal erg gaaf, maar nu (ik weet het, ben een sucker voor cool artwork op pedalen) echt supergaaf.

Jammer dat ik twee jaar geleden nog niet van het bestaan van Chicago Music Exchange afwist, ik was namelijk toen een paar dagen in Chicago.. Ze hebben vaak speciale uitgaven van gitaren en pedaaltjes. Jammer dat Europa wat dat betreft (zo lijkt het) een beetje vergeten wordt. De speciale dingen blijven vaak in de VS en komen niet naar Europa, zelfs niet bij de grote zaken als Thomann.

---
In other news: morgenavond voor het eerst sinds februari weer eens oefenen met de band. Heb echt enorm veel zin om na al die maanden weer eens herrie te kunnen maken, in plaats van het netjes te houden in m'n muziekkamer of op de hoofdtelefoon. *O*

[Voor 16% gewijzigd door Gitarist op 08-07-2020 14:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gitarist schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:57:
Rustig hier de laatste tijd!

Ik had m'n oog op dit pedaal laten vallen, maar helaas alleen beschikbaar voor ophalen in de winkel. In Chicago dus. Dat gaat hem dus niet worden.
Jammer, vind beide pedalen (normaal gesproken dus twee losse pedalen) normaal erg gaaf, maar nu (ik weet het, ben een sucker voor cool artwork op pedalen) echt supergaaf.
[Afbeelding]

Jammer dat ik twee jaar geleden nog niet van het bestaan van Chicago Music Exchange afwist, ik was namelijk toen een paar dagen in Chicago.. Ze hebben vaak speciale uitgaven van gitaren en pedaaltjes. Jammer dat Europa wat dat betreft (zo lijkt het) een beetje vergeten wordt. De speciale dingen blijven vaak in de VS en komen niet naar Europa, zelfs niet bij de grote zaken als Thomann.

---
In other news: morgenavond voor het eerst sinds februari weer eens oefenen met de band. Heb echt enorm veel zin om na al die maanden weer eens herrie te kunnen maken, in plaats van het netjes te houden in m'n muziekkamer of op de hoofdtelefoon. *O*
Rusting indeed!

Wat een knoppenbende, dat pedaal... _O- wel jammer dat je er niet aan kunt komen.

Ook geen verkopers op Reverb?

Ik heb wat NPD's geskipt.

Maar net getreurd. Inhaalslagje...

Vandaag kwam binnen:

Een zeer veelzijdig multi-modulatiepedaal.

Twee weken gelden had ik deze aangeschaft:

En dat is een TRex-variant op de King of Tone, en dat voor pakweg 1/10 van de prijs. 8)7

Overdrive + boost in 1 pedaal, en de boost is aanzienlijk!

Afijn, nog altijd te veel pedalen. :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

• Gitarist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Rusting indeed!

Wat een knoppenbende, dat pedaal... _O- wel jammer dat je er niet aan kunt komen.

Ook geen verkopers op Reverb?
Ja twee pedalen aan elkaar gesmolten haha
Heb Reverb nog niet gecheckt, goeie!
Ik heb wat NPD's geskipt.

Maar net getreurd. Inhaalslagje...

Vandaag kwam binnen:
[Afbeelding]

Een zeer veelzijdig multi-modulatiepedaal.
Cool! Wat doet die toneprint stand? Kan je daar zelf iets opslaan?
Ga je hem ook stereo gebruiken?
Twee weken gelden had ik deze aangeschaft:
[Afbeelding]

En dat is een TRex-variant op de King of Tone, en dat voor pakweg 1/10 van de prijs. 8)7

Overdrive + boost in 1 pedaal, en de boost is aanzienlijk!

Afijn, nog altijd te veel pedalen. :+
Dat 1/10 van de prijs is wel lekker, als hij dan maar niet 10% zo goed klinkt als het origineel :+

Ach ja, wat is te veel pedalen hé ;)

Die Fathom+ARP combi heb ik wel eens gezien, maar wilde juist de combi met de Slö

[Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 08-07-2020 23:24]

• TheCapK
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-09 17:10

TheCapK

T.net PowerMod

It's always tease, tease,

Wie hier gebruikt een los tunerpedaal en heeft er ook last van dat bij opnames de golfvorm niet symmetrisch uitslaat?
We zijn bezig wat opnames te maken voor promotiedoeleinden en als ik mijn bas aansluit om op te nemen dan is de uitslag naar beneden groter dan die naar boven met de tuner ertussen. Zonder is de uitslag redelijk symmetrisch naar boven en beneden.

De vraag is nu: ligt het puur aan mijn pedaaltje (die al bijna 30 jaar oud isen 1 van de eerste stompbox tuners was) of hebben er hier meer last van?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Gitarist
  • Niet online
TheCapK schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:34:
Wie hier gebruikt een los tunerpedaal en heeft er ook last van dat bij opnames de golfvorm niet symmetrisch uitslaat?
We zijn bezig wat opnames te maken voor promotiedoeleinden en als ik mijn bas aansluit om op te nemen dan is de uitslag naar beneden groter dan die naar boven met de tuner ertussen. Zonder is de uitslag redelijk symmetrisch naar boven en beneden.

De vraag is nu: ligt het puur aan mijn pedaaltje (die al bijna 30 jaar oud isen 1 van de eerste stompbox tuners was) of hebben er hier meer last van?
Ik heb dat wel eens gehad, van zo’n niet symmetrische waveform, maar dat viel me toen niet specifiek op bij een tuner. Het klonk helemaal prima dus heb er niks aan gedaan...

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Iemand nog wat vakantiegeld over?

Klon Centaur professional overdrive ( non horsie)
€ 1.950,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Originele Klon, koopje!!! 8)7

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
TheCapK schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:34:

Een DC offset, komt denk ik door je tuner. Is overigens he makkelijk op te lossen in het digitale domein.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:46

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:13:

€ 1.950,00

En er wordt ook op geboden (voor zover dat echt is bij marktplaats).

Ik ben wel een fan van vintage ... maar film ook liever digitaal dan op betamax. 4-track is leuk voor een demo en garaband loopt er rondjes om heen met de juiste geluidskaart.

Al is het natuurlijk leuk om zo een ding te kopen, het schema te bekijken en ze na te maken . --- oh,wacht

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• bertjuuhh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-09 14:10
pinda powerrr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:13:

€ 1.950,00

Totale pedal noob hier, maar waarom gaat dit voor zo bizar veel geld weg?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KnoxNL
bertjuuhh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:57:
[...]

Totale pedal noob hier, maar waarom gaat dit voor zo bizar veel geld weg?
Google maar even, en lees/kijk het verhaal van de oh zo magische Klon ;(

Ik zou dat ding kunnen kopen, maar het trekt me totaal niet. Overhyped to the max. Dan kun je net zo goed een KTR nemen.

[Voor 18% gewijzigd door KnoxNL op 15-07-2020 08:35]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Google maar even, en lees/kijk het verhaal van de oh zo magische Klon ;(

Ik zou dat ding kunnen kopen, maar het trekt me totaal niet. Overhyped to the max. Dan kun je net zo goed een KTR nemen.
Of als de esthetiek van ‘het origineel’ belangrijk is, een Ceriatone Centura. ;)

@KnoxNL @pinda powerrr hij staat op ‘gereserveerd’ ... _O-

[Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 15-07-2020 13:29]

• KnoxNL
Ramzzz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Of als de esthetiek van ‘het origineel’ belangrijk is, een Ceriatone Centura. ;)

@KnoxNL @pinda powerrr hij staat op ‘gereserveerd’ ... _O-
Had jevakantiegeld over, omdat je thuis blijft? :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Had jevakantiegeld over, omdat je thuis blijft? :+
#itwasntme

• ybastiaans
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 14:01
Ramzzz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Of Matthews Effects The Architect V3!! Klon, maar dan met alle opties die je maar kan wensen. Maar zonder de esthetiek... :-)

[Voor 15% gewijzigd door ybastiaans op 15-07-2020 20:47]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
ybastiaans schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Of Matthews Effects The Architect V3!! Klon, maar dan met alle opties die je maar kan wensen. Maar zonder de esthetiek... :-)
De Ceriatone HorseBreaker, Klon + Bluesbreaker in 1 pedaal! :9

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Heeft iemand een tip over waar gereedschap te halen voor gitaaronderhoud? Ik wil op mijn Strat eens met de hoogte van de pickups experimenteren en heb een lineaaltje nodig :) . (Ik heb de video over blues van Darrell Braun gezien ;) ).

Misschien moet de action ook wat hoger trouwens, hij buzzt nogal met harder aanslaan. Mijn leraar zegt dat dat erbij hoort op een Strat, maar deze mate leidt nogal af :P .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Bananenplant schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:29:
Heeft iemand een tip over waar gereedschap te halen voor gitaaronderhoud? Ik wil op mijn Strat eens met de hoogte van de pickups experimenteren en heb een lineaaltje nodig :) . (Ik heb de video over blues van Darrell Braun gezien ;) ).

Misschien moet de action ook wat hoger trouwens, hij buzzt nogal met harder aanslaan. Mijn leraar zegt dat dat erbij hoort op een Strat, maar deze mate leidt nogal af :P .
Sorry, geen idee, naast de bekende adressen voor 'alles met gitaren'.

OK, Google zou toch eens niet je vriend zijn?

https://gitaarbouwwinkel.nl/
https://gitaarbouwwinkel.nl/nl/338-gereedschap
https://gitaarbouwwinkel.nl/nl/358-meetgereedschap

;)

[Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 17-07-2020 14:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-09 14:10

Ik heb hier wat onderdelen vandaan: https://www.guitarsupplies.nl/nl/linialen

• KnoxNL
Mijn leraar zegt dat dat erbij hoort op een Strat, maar deze mate leidt nogal af :P .
Tijd voor een nieuwe leraar, en een goede afstelbeurt.

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

@Ramzzz ...ik had inderdaad "gitaar lineaal" kunnen zoeken :$ ...

@KnoxNL Ik heb 'm laatst laten afstellen en was toen inderdaad verbaasd dat er nog buzz was. Misschien moet ik eens om een second opinion vragen bij een andere zaak.

Maar als ik erop zoek zie ik eigenlijk vooral dat het criterium is dat je het niet door je versterker hoort. Dus ik weet niet of geheel buzzvrij wel een realistische verwachting is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Buzz kan komen doordat je elementen te hoog staan. De magneten trekken dan de snaar naar beneden.

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

pinda powerrr schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:48:
Buzz kan komen doordat je elementen te hoog staan. De magneten trekken dan de snaar naar beneden.
Komt dat even goed uit, dat ik mijn halselement toch al wilde verlagen :Y .

Ik zag gisteren trouwens dat de snaren helemaal niet netjes midden over de brugzadels lopen. Dat ga ik eerst maar eens oplossen.

Ik ben een software engineer en moet bij zoiets analoogs en imperfects als een plank met snaren soms nog wel mijn weg vinden in wat normaal is merk ik ;) . *aait schuimpje achter topkam* En dan is een gitaar ook nog eens gewoon een inherent vals kreng :Y) .

• anie
Bananenplant schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Komt dat even goed uit, dat ik mijn halselement toch al wilde verlagen :Y .

Ik zag gisteren trouwens dat de snaren helemaal niet netjes midden over de brugzadels lopen. Dat ga ik eerst maar eens oplossen.

Ik ben een software engineer en moet bij zoiets analoogs en imperfects als een plank met snaren soms nog wel mijn weg vinden in wat normaal is merk ik ;) . *aait schuimpje achter topkam* En dan is een gitaar ook nog eens gewoon een inherent vals kreng :Y) .
Pohh... Buzz.. Begin er maar eens aan. Het lukt mij soms om het op te lossen maar vaak moet ik hem toch wegbrengen. Eerst inderdaad de actie checken door de eerste toets te fretten en de hoge fret tegen de body. Je kan ook een capo op de 1e zetten. Met een vrije vinger tik je dan ergens middenop de hals tegen de snaar om te kijken of er speling is. Je zou een heel klein beetje ruimte moeten hebben bij een strakke afstelling.. 2 papiertjes zeg maar. Als er geen speling op zit dan staat de hals te strak, de trussrod moet dan losser (naar links draaien). Als er veel te veel speling op zit dan zit er een bocht in de hals waardoor je op de hoge frets weer buzz kan krijgen.

Als de actie wel goed was dan wordt het nu uitdagend.. De kam kan niet goed ingevijld zijn, de zadels te laag.. En met een Strat denk ik ook nog tremelo issues.. En dan nog maar te zwijgen over 1 of meerdere frets die omhoog gekomen zijn waardoor de enige optie is om die te vijlen, kronen en polijsten..

Ik wil je niet in de put praten maar het is helaas geen abctje...

Ik vind het zelf leuk om te proberen en als ik er echt niet uitkom heb ik een mooi adresje waar ik hem kan brengen.. Daar leer ik dan ook weer van.

Edit: oja voor wat meerwerk kun je zo'n fret rocker / rock n ruler liniaaltje kopen

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

MerijnB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:20:
[...]

Een DC offset, komt denk ik door je tuner. Is overigens he makkelijk op te lossen in het digitale domein.
We nemen op met een oude Korg digitale 8 track. We willen echter zo min mogelijk eraan "verbouwen".
Daarbij ziet de uitslag er ook niet genoeg "gebalanceerd" uit om hem bv een klein beetje "omhoog" te trekken.
Neem nu maar op zonder tuner ertussen en met re-ampen blijft ie er ook tussenuit.
Probleem is ook dat als je afstemt op maximale uitslag je eerst geen pieken hebt maar als we dan aan het opnemen zijn er dus wel pieken komen die je hoort maar niet ziet omdat het pieken naar beneden zijn. Hierdoor wordt het totaalvolume dus lager dan zou kunnen.

[Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 20-07-2020 13:10]

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Even een blonde vraag voor de gitaarkenners hier.
Ik ga voor mijn dochter een elektrische gitaar & combo amp kopen, maar vraag me af waarom je naast clean&dirty effecten op de gitaar zelf, je dat ook op de versterkers hebt. Is dat niet dubbelop? Wat is het verschil?

• ybastiaans
JPS schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:28:
Ik ga voor mijn dochter een elektrische gitaar & combo amp kopen, maar vraag me af waarom je naast clean&dirty effecten op de gitaar zelf, je dat ook op de versterkers hebt. Is dat niet dubbelop? Wat is het verschil?
De meeste gitaren hebben geen clean en dirty effecten. Ze zijn er wel (actieve pickups, boost circuits) maar dat is niet echt gebruikelijk. Buizenversterkers hebben vaak wel een dirty / clean kanaal, maar dat ene kanaal is niet altijd het enige wat een gitarist aan opties wil. Daar komen dan weer pedalen bij kijken, die geven je veel meer opties en zijn makkelijker uit te wisselen dan een complete versterker.

Voor een beginner is overigens een digitale versterker vaak een hele goede optie. Iets als een Fender Mustang of een Boss Katana (aanrader!!). Daar zitten allerlei geemuleerde versterkers in inclusief verschillende drive opties (zeg maar ingebakken pedalen). Dat geeft je enorm veel keus zonder dat je daar extra voor hoeft te investeren in pedalen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JPS schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:28:
Naast wat @ybastiaans zegt, er zijn heel veel 'starters-opties', qua versterker voor thuis.

De THR-serie van Yamaha is erg goed, de Boss Katana's, Blackstar ID:core-serie, er is veel goeds te vinden.

https://nl.yamaha.com/nl/...ccessories/thr/index.html
https://www.boss.info/nl/categories/amplifiers/katana/
https://www.blackstaramps.com/uk/ranges/idcore

Ik heb zelf een ID:core BEAM-versterker, en daar kun je akoestisch, elektrisch, bas en muziek door spelen (hij heeft bluetooth voor muziek). En dat ding klinkt echt fantastisch (en ik ben erg kritisch ;) ).

Eerlijk gezegd zou ik me focussen op de gitaar zelf, daar hangt veel meer vanaf.

Ongeacht de stijl of het bestaande niveau van de gitarist, ligt dat heel persoonlijk maar er worden naast veel goede 'instapmodellen' ook wel veredelde planken haardhout verkocht aan beginners.

Oriënteer je vooral op wat goed in de hand ligt, niet te zwaar, etc. De fysieke factor van kinderen speelt hier een flinke rol. Geen idee hoe oud je dochter is, maar daar zou ik zeker rekening mee houden.

Sommige gitaren zijn gewoon zwaar of groot...

Ik weet dat Luna veel lichtere, vrouwvriendelijke modellen maakt, bijvoorbeeld.

Maar dat hoeft niet het te zijn wat zij wil, uiteraard. Imago speelt bij keuzes vaak een flinke rol...

Als je budget het toelaat zijn er van Fender, Ibanez, Gibson, etc. gewoon ook modellen doe hanteerbaar zijn.

Ik plug graag even - uit oogpunt van veelzijdigheid en gewoon zeer grote betrouwbaarheid, de Squier of Fender Telecaster. :*)

Let op, ook bij de zogenaamde 'goede' merken zijn wel eens mindere planken te koop, en laat de gitaar sowieso goed afstellen. ;)

Probeer zeker wat modellen uit, ga naar een goede winkel (we kunnen je hier vast wel iets adviseren bij jou in de buurt), en laat van alles door je (haar) handen gaan.

Je kunt dan pas echt een keuze maken.

• JPS
  • Niet online
@ybastiaans @Ramzzz bedankt, absoluut verhelderend voor me. Even wat achtergrondinfo: Dochter is 13 en speelt nu een jaar of 5 akoestisch. Voor wat verbreding van haar vaardigheden en speelmogelijkheden nu dus een volledig elektrische gitaar erbij. Ze is geen metalhead maar met name gericht op pop en meezingen.

Omdat het nog verkennend spelen zal zijn, is een perfecte match niet zo belangrijk. Als ze echt verder met elektrisch wil dan kom de juiste keuze later wel en weet ze dan ook beter wat ze wil. Wel zoeken we nu een gitaar die diversiteit kan bieden en wat beter is dan een budget instapper, want daarvoor speelt ze ook al te goed akoestisch.

De gitaarleraar wees me in de richting van PMS gitaren en nu heb ik bijv deze Tremonti instapper op het oog. Mijn dochter vond 'm mooi en dat is inderdaad ook niet onbelangrijk :)

Daarbij dan een Orange Crush 20RT transistor combo op de lijst. Ik zal me ook even verdiepen in die ID:Core BEAM en andere genoemde versterkers. Een combo die ook geschikt is voor haar Elektrisch-Akoestische gitaar zou natuurlijk mooi zijn (al heeft ze dat niet direct nodig en kan ik me voorstellen dat het altijd een compromis versterker is, of heel prijzig).

• ybastiaans
JPS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:18:
...
De gitaarleraar wees me in de richting van PMS gitaren en nu heb ik bijv deze Tremonti instapper op het oog. Mijn dochter vond 'm mooi en dat is inderdaad ook niet onbelangrijk :)
...
Ik snap het advies van de gitaarleraar want zo'n PRS is een goede gitaar, maar voor dat geld is er ook veel anders moois te koop. Laat je dochter vooral goed kijken naar waar ze blij van wordt! Internet-gitaarheld Rob Chapman zegt altijd dat je een gitaar moet kopen waar je blij van wordt, en niet een gitaar waar andere mensen van zeggen dat dat een goeie is. Je moet hem willen pakken, je moet er blij van worden als je hem ziet etc etc. Een Telecaster kan, maar ook een Classic Vibe Stratocaster is mooi voor dat geld. Of een mooie Epiphone, een Gretsch met glitters, etc etc etc.

• JPS
  • Niet online
Absoluut @ybastiaans, dat is het eerste wat ik met haar check, om niet in de valkuil te trappen dat anderen of ikzelf het wel precies weten :)

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-09 16:08
@JPS

persoonlijk vind ik een Les Paul model best zwaar. Ik heb zelf een LP studio. Sinds kort heb ik daarom er een Fender Player series Telecaster bij met humbuckers en coil split bijgekocht. Erg veelzijdig gitaartje. Kan 'm zeker aanraden.

Als je in de PRS hoek wilt blijven dan zou ik ook eens kijken naar een SE Standard of Custom. Echt veel bang for the buck gitaren.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JPS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:07:
Absoluut @ybastiaans, dat is het eerste wat ik met haar check, om niet in de valkuil te trappen dat anderen of ikzelf het wel precies weten :)
Verstandig, en (nogmaals) als je je regio/woonplaats hier meldt, kunnen we gerichte tips geven, qua gitaarwinkels, -techneuten (afstelbeurten), etc. ;)

En, (richt)budget vermelden levert ook vast wat betere/specifiekere tips op. :)

[Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 21-07-2020 18:13]

• JPS
  • Niet online
Omgeving Alphen ad Rijn.
Wij hebben goede ervaring met MusicAllin in Noordwijk, waar we graag komen voor de akoestische gitaren. Maar zij hebben geen PRS, waar we ons dus op focussen. Dochter vindt de designs van de bodies wel mooi en vooral de bird inlays, dus tja dan ligt de merkkeus al vrijwel vast :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JPS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:23:
Omgeving Alphen ad Rijn.
Wij hebben goede ervaring met MusicAllin in Noordwijk, waar we graag komen voor de akoestische gitaren. Maar zij hebben geen PRS, waar we ons dus op focussen. Dochter vindt de designs van de bodies wel mooi en vooral de bird inlays, dus tja dan ligt de merkkeus al vrijwel vast :)
OK, dan is bijv. Den Haag nog wel aan te rijden, om maar wat te noemen. :P

• JPS
  • Niet online
Zeker, zitten er wat pluggers van Haagse shops hier of is het nog wel enigszins onafhankelijk? :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JPS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:43:
Zeker, zitten er wat pluggers van Haagse shops hier of is het nog wel enigszins onafhankelijk? :)
We hebben nergens baat bij. ;)

Hoogstens goede of mindere ervaringen her en der. Ik kan het persoonlijk alleen niet vergelijken met de zaak waar jij weleens komt. Wellicht ben je daar al al zo tevreden dat je niet verder hoeft te kijken. ;)

• JPS
  • Niet online
Ik had daar graag een elektrische gekocht, maar ze hebben dus geen PRS in het assortiment helaas.

Budget is trouwens max zo'n 500 euro. Voor PRS zit je dan in de standard serie, zoals de Tremonti die we op het oog hebben (€540).
Tweedehands wil ik ook niet uitsluiten, dan is misschien een SE custom mogelijk.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

JPS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:43:
Plugger hier :+

Erg goede ervaring met "snoepwinkel" Max Guitar in Scheveningen. Geen PRS daar, wel heel veel Gibson en Fender en ook de beter betaalbare Eastman gitaren. Eastman is een Chinees merk, maar handgebouwde gitaren. Hoge kwaliteit, voor een scherpe prijs. Op Amerikaanse fora zijn er Gibson die-hards die tegenwoordig liever een Eastman kopen, vanwege de hoge bouwkwaliteit!
Bij Max Guitar loopt ook kundig personeel rond, ook wel fijn :)

KeyMusic ben ik niet zo'n fan van :X

Maar Music Allin is toch een prima zaak? Ben er zelf maar een keer geweest, maar goede indruk gekregen.

Die PRS Tremonti die je linkte heb ik wel ervaring mee, mijn nicht heeft die. Op zich een heel prima gitaar, klank is goed, wat je van Humbuckers kan verwachten. Afwerking kan beter, maar met een goede afstelbeurt heb je daar op zich een hele leuke gitaar aan!

Maar zoals gesteld: Alles hangt af van budget. Geef je die aan, dan kunnen we met zijn allen hier zo een hoop opties geven :Y
Edit: budget gegeven.

• JPS
  • Niet online
Veel dank voor alle feedback, wordt erg gewaardeerd.

Ja gitaarmerk ligt voor nu ligt al behoorlijk vast, @pinda powerrr dank voor je bevestiging mbt de PRS Tremonti.
Bij een volgende gitaar hoop ik er vooral zelf niet meer bezig te hoeven zijn, maar nu moet het gewoon een acceptabele startkwaliteit zijn die aansluit bij de 5 jaar akoestische ervaring van mijn dochter.

Max Guitar was ik o.a. op gitaarnet al tegengekomen en lijkt me zeker leuk daar eens samen te gaan kijken als we in de buurt zijn. Ik snap je 'snoepwinkel' gevoel bij dit soort winkels.

Qua Combo amp ben ik nu wel wat aan het twijfelen. Ik had (ook op aanraden van de gitaarleraar) een Orange crush 20RT op het oog. Dit mn vanwege clean/dirty channel dat via een voetschakelaar makkelijk is te switchen. Er zit ook een tuner en reverb op, te koop voor circa 180 euro.

Nu kwam ik door de tips van @Ramzzz ook op het spoor van modeling amps terecht. Best leuk en geeft voor redelijke prijs mooie mogelijkheden, maar zijn dit voor een elektrisch beginner niet allemaal wat teveel geluidjes en knopjes? Dochter is nog zeker niet op het nivo om allerlei klanken na te gaan bootsen, ze wil gewoon lekker spelen en een beetje pielen. Dan is die Crush 20RT misschien al voldoende. Als ze verder is en weet wat ze wil komen die andere effecten vanzelf.

Wat me wel weer handig lijkt is een bluetooth optie om met youtube/spotify mee te kunnen spelen. Ik heb een digitale piano met zo'n functie en die gebruikt mijn dochter ook veel icm de Ipad en pianosoftware.
Aan de andere kant lukt het bij een gitaarversterker ook wel via een aux-ingang met evt een losse bluetooth receiver (Avantree saturn) die ik heb liggen.

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Buiten budget, maar ik ben erg blij met mijn PRS SE Zach Myers :Y . Ik ben best wel fan van de esthetiek met de vogeltjes, maar ook van de classy uitstraling überhaupt. Twee dingen om te overwegen:

- De glossy hals die meeste SE's hebben was ik geen fan van. Mijn gitaar heeft een satijnfinish en daar ben ik erg blij mee. Een glossfinish op de hals zou ik laten schuren.
- De topkam hebben ze wel op bezuinigd, irritant met stemmen. Voor die van mij staat er een upgrade op de planning :) .

Het is trouwens maar goed dat de Mark Holcomb zo'n enge toetsradius van 20" heeft, houdt de GAS wat in toom :Y) .

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

@JPS bedenk wel dat een Stratocaster makkelijker speelt en sneller "een goed gevoel" geeft dan die Tremonti. Die is toch wat specifiek qua gitaar, niks mis mee, maar kan voor een beginnend gitarist moeilijker zijn om gelijk de juiste feeling uit te krijgen.

€100 boven je budget, veelzijdig en instant goed speelbaar. Fender Stratocaster:
https://max.guitars/nl/fe...ster-mf-3-colour-sunburst

Of wat dacht je van deze? Epiphone Les Paul, binnen budget! Deze staan bekend om hun goede prijs-kwaliteitverhouding!
https://max.guitars/nl/epiphone-les-paul-muse-ppm

In combinatie met een leuke modelling amp instant satisfaction!

[Voor 3% gewijzigd door pinda powerrr op 21-07-2020 23:15]

• JPS
  • Niet online
@pinda powerrr Ze speelt al 5 jaar akoestisch dus geen complete beginner. Heeft een spaanse en 2 western gitaren (1 elektr akoestisch).

Ze vindt de PRS stijl zelf ook mooi, helemaal dus met de.vogeltjes. Die roze Epiphone gaat het in ieder geval zeker niet worden :)

Ik zie jou dus ook een modeling amp aanraden. Is dat echt zo de moeite? Ik zou denken dat ze nog genoeg te ontdekken heeft met die Orange Crush 20 RT.
Welke modeling amp met goede geluidskwaliteit voor max 200E zou ik moeten bekijken? Of zijn die veel duurder en is het gerechtvaardigd om er meer aan uit te geven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

JPS schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:56:
@pinda powerrr Ze speelt al 5 jaar akoestisch dus geen complete beginner. Heeft een spaanse en 2 western gitaren (1 elektr akoestisch).

Ze vindt de PRS stijl zelf ook mooi, helemaal dus met de.vogeltjes. Die roze Epiphone gaat het in ieder geval zeker niet worden :)

Ik zie jou dus ook een modeling amp aanraden. Is dat echt zo de moeite? Ik zou denken dat ze nog genoeg te ontdekken heeft met die Orange Crush 20 RT.
Welke modeling amp met goede geluidskwaliteit voor max 200E zou ik moeten bekijken? Of zijn die veel duurder en is het gerechtvaardigd om er meer aan uit te geven?
Nou, als je met buizen gaat beginnen, dan is het een stuk lastiger om sounds te maken.
Opletten, de Orange crush 20 is geen buizenamp.

Je sound is enorm afhankelijk wat voor amp je neemt, alles wat er een beetje buiten valt zal je met pedalen moeten "oplossen" (er worden hier in het topic een hoop "oplossingen" gekocht :+ )
Een Boss Katana MKII is bijna niet te verslaan. We hadden een tijd terug een gitaar meet, waarbij iedereen liep te sjouwen met kilo's aan zware versterkers en pedalen. Één iemand (wie was het ook alweer) had een Boss Katana, man....het geluid dat eruit kwam heeft ons allemaal versteld doen staan, op een heel positieve manier!

Eerder ook genoemd, de Yamaha THR serie, eigenlijk net zo goed/beter en nog kleiner ook!
De Fender Mustang serie is ook leuk, maar daar moet je iets meer Googlen welk type de goede is.

Ik vind de suggestie van de Orange amp heel erg beperkt. Dat is een dikke clean/randje, of hard scheuren. That's it. Ook de reviews vind ik niet echt denderend. Lees een hoop dat het "niet een inspirerende versterker" is.

Ik zou willen dat, toen ik jong was en nog niet zo lang speelde, dit soort modelling versterkers bestonden! Nu weet ik wel welke sound ik wil, dus daar heb ik ook de spullen naar gekocht.

[Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 22-07-2020 00:36]

• JPS
  • Niet online
Thx @pinda powerrr , ik ga nog wat meer Amp huiswerk doen.

Lekker actief topic hier trouwens. Zit meer leven in dan op dat gitaarnet forum. Waar ik na meer dan een week na aanmelden nog steeds niet door een admin ben toegelaten om te kunnen posten 🤔.

• goddegoddeot
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
JPS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:42:

Lekker actief topic hier trouwens. Zit meer leven in dan op dat gitaarnet forum. Waar ik na meer dan een week na aanmelden nog steeds niet door een admin ben toegelaten om te kunnen posten 🤔.
Gitaarnet is een beetje vergane glorie, maar wel handig om te zoeken. TDPRI is voor mij de ultieme plek om te lurken.

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
JPS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:42:
Om gewoon een leuke, en zeker betaalbare optie aan te dragen, de line6 amplifi.
Ziet er leuker uit dan een standaard versterker, kan je ook als Bluetooth box gebruiken, kan hard zat, en heeft (met een beetje geduld) zeer bruikbare geluiden. Gewoon op de pc te maken, al hebben de meeste amps dat tegenwoordig wel.

Boss katana is uiteraard een zeer gaaf alternatief.

Tweedehands genoeg te vinden, als je 'm niet morgen nodig hebt ;)

Qua gitaar, ik heb net een London City strat weggedaan, mijn buurman met zijn American strat baalde dat die LC zo! goed was.
(gekocht voor 150... 8))

Andere merken kunnen verhelderend leuk, goed, en goedkoop zijn. LC heeft ook een prs op het menu staan...

• JPS
  • Niet online
OK, ik heb weer wat gelezen en er gaat inderdaad een wereld open met modeling amps. Ook met apps en eenvoudig meejammen op gekozen muziek zie ik wel als groot voordeel.

Line6 lijkt een beetje pionier op dit vlak te zijn geweest, of zie ik dat verkeerd? Alleen de Amplifi uit 2014 is niet meer leverbaar en ik zie ook klachten dat de App / software niet meer geupdate zou worden? Is er een opvolgend model dat weer up-to-date is?

Ik had max 200€ in mijn hoofd zitten, maar wil dat best verhogen voor iets moois. Die Katana 50 MKII is inderdaad erg populair zie ik. Is het handig om dan voetpedalen mee te bestellen? Ik mis bij deze trouwens wel een bluetooth optie, dus muziek over deze amp afspelen zou dan via de aux moeten.

[Voor 8% gewijzigd door JPS op 22-07-2020 11:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsD
  • Nu online
Ik gebruik zelf de amplifi 100 (alleen effecten ding) en de de Android software is uit 2018, maar werkt eigenlijk gewoon goed.
Tweedehands is in dit geval je optie. Voor pak 'm beet 100€moet je wel een amplifi 75 kunnen scoren.
Een boss katana zou ik eigenlijk alleen de mkii aanbevelen. Die is wat duurder, doet in principe hetzelfde.

Voetpedalen zijn altijd leuk, maar kan je altijd nog doen. Vooral in het begin ben je meer met ontdekken dan met spelen bezig ;)

Ik merk wel dat ik al mijn modeling via de pc doe. Vind ik gewoon makkelijker.

Line6 vetta. Game changer in de gitaar. Nog steeds een waanzinnige amp. Maar moderne dingen zijn wel iets handiger.

Een spider V is ook een optie. Doet allemaal ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:49
Hier een Spider V 60 gebruiker. Wat mij betreft een prima oefen amp. Heel veel presets waarmee je met een simpele draai aan de selectie knop of app een heel ander geluid kunt selecteren.
Alle presets zijn aan te passen en je kunt ook een aantal eigen presets opslaan.
Lijstje met presets: https://line6.com/support...actory-presets-list-r918/

Vanaf de 60 watt versie en hoger krijg je er ook nog de draadlose adapter erbij. Bereik van 15 meter.

Op veel fora wordt de Spider V afgekraakt, vooral door de fanboys van buizenamps. Hier op Tweakers is dat niet het geval... voor zover ik weet. :)

Over de Eastman gitaren kan ik kort zijn, ik ben verliefd op mijn T386 SB. Deze is wel boven je budget, maar shop eens naar andere modellen of misschien tweedehands?

[Voor 23% gewijzigd door apollo13 op 22-07-2020 12:28]

apollo13

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:48

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

apollo13 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:18:
Op veel fora wordt de Spider V afgekraakt, vooral door de fanboys van buizenamps. Hier op Tweakers is dat niet het geval... voor zover ik weet. :)
Veel gitaar fora in het algemeen zeiken graag op alles modelling. Mijn laatste bands waar ik in gespeeld heb hadden we niet eens meer amps op het podium staan. Alles via Line6 en Kemper en monitoring dmv in-ear. We kregen vaak genoeg complimenten op de dikheid van onze sound.
Het "nadeel" aan modelling versterkers en multi-effecten is dat je wel de tijd moet steken om er een goeie sound in te stellen want de presets zijn "ruk". En het zijn die presets die de vooroordelen veroorzaakt hebben.

Ik heb een hele dikke live bass sound uit mijn Behringer Bass V-amp weten te trekken jaren geleden. Daar had ik ook gewoon 2 dagen aan zitten tweaken om het "precies goed" te krijgen. Tegenwoordig doe ik alles op mijn LIne6 Pod X3 Live en heb ik aardig G.A.S. naar een Line6 Helix :D

[Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 22-07-2020 14:10]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Even de discussie centraal houden, er wordt gevraagd om een leuke amp voor thuisgebruik.

Een Yamaha THR en Boss Katana MKII zijn dan je eerste keuzes.

En qua concerten zie ik inderdaad steeds meer gitaristen digitaal werken. Een Kemper is een must lijkt wel. Logisch ook, doet altijd wat je wil als je het eenmaal goed hebt ingesteld en je kan per nummer van sound wisselen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
Heb weer wat gelezen tussendoor. Ben wel enthousiast over die Katana qua klankbeeld, maar weer minder door ontbreken van draadloze connectiviteit en iPad opties (voor bijv garageband of soortgelijke software). Dochter heeft PC op haar kamer, maar lijkt me ook wel gedoe om die de hele tijd maar te moeten gebruiken.

Andere optie is dan misschien die Line6 Spider. Yamaha THR moet ik me nog in verdiepen. Inderdaad is het voor gewoon thuisgebruik voor een meid van 13. Gebruiksgemak speelt een grotere rol dan een maximale geluidslibrary.

[Voor 3% gewijzigd door JPS op 22-07-2020 16:50]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JPS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:59:
Heb weer wat gelezen tussendoor. Ben wel enthousiast over die Katana qua klankbeeld, maar weer minder door ontbreken van draadloze connectiviteit en iPad opties (voor bijv garageband of soortgelijke software). Dochter heeft PC op haar kamer, maar lijkt me ook wel gedoe om die de hele tijd maar te moeten gebruiken.

Andere optie is dan misschien die Line6 Spider. Yamaha THR moet ik me nog in verdiepen. Inderdaad is het voor gewoon thuisgebruik voor een meid van 13. Gebruiksgemak speelt een grotere rol dan een maximale geluidslibrary.
Zowel de THR als de Katana hebben inmiddels wireless opties! 😉

• JPS
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:31:
[...]

Alleen maar 1 versie (de Air zo te zien) en niet de MKII 50 die ik aan het overwegen ben. En met 400 euro dan wel weer fors.

De THR moet ik nog bestuderen.

• MsD
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:31:
[...]

Kan je de spiderV aan toe voegen!

Maar, voor thuisgebruik is wireless meestal overrated. Ik heb het ook, en doe het nooit.
Gek eigenlijk, het leek zo leuk :)

Wat ik wel erg veel doe is met losse pedalen de multieffectenbak verder uitproberen. Vooral een send return kanaal is dan erg fijn.
Voor gewoon pedalen uitproberen gebruik ik eigenlijk altijd mijn 'good ol' Behringer v-amp pro.
Geweldig ding :P

En met een beetje uitzoeken kan je daar heel erg behoorlijk geluid uit krijgen.

Ik zie (zag....) veel Kempertjes op podia. Ja. En dan staat er iemand met een telecaster en een Kemper death metal te maken.

Ik ben niet echt van imago en status, maar een beetje meer je best doen is wel fijn.
Het kan, maar of het dé manier is...

Dat je niet meer met 35 kilo buizen wil sjouwen snap ik, maar er zijn nog zooooo veel opties over.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Zie ik dit topic in de lijst, denk ik aan:
begintmeta schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:35:
... mijn zelfbouwproject is inmiddels onderweg ...
... 8 jaar alweer inmiddels 8)7 :X Ook het soldeerwerk ligt nog te wachten... Een telecaster zou toch best leuk zijn...

Heeft iemand nog tips voor het frezen van de ruimte om de halsplaat te verzinken? Dat is nu al een jaar of 8 het grootste obstakel geloof ik |:(

[Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 22-07-2020 21:15]

• JPS
  • Niet online
Ik was misschien niet helemaal duidelijk genoeg. Het hoeft geen wireless te zijn tussen gitaar, Amp en koptelefoon.
Wat gebruiksgemak en speelplezier zou verhogen is muziek kiezen op de iPad (via BT danwel Wifi verbinding) om mee te spelen en daarnaast met een App andere tonen/instellingen kiezen etc.

[Voor 5% gewijzigd door JPS op 22-07-2020 21:16]

• MsD
  • Nu online
JPS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:15:
Ik was misschien niet helemaal duidelijk genoeg. Het hoeft geen wireless te zijn tussen gitaar, Amp en koptelefoon.
Wat gebruiksgemak en speelplezier zou verhogen is muziek kiezen op de iPad (via BT danwel Wifi verbinding) om mee te spelen en daarnaast met een App andere tonen/instellingen kiezen etc.
Ah, de amplifi :)

Met meespeel functie. En jam tracks.

• JPS
  • Niet online
MsD schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Ah, de amplifi :)

Met meespeel functie. En jam tracks.
De Spider V dan toch? Amplifi is EoL.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
JPS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Alleen maar 1 versie (de Air zo te zien) en niet de MKII 50 die ik aan het overwegen ben. En met 400 euro dan wel weer fors.

De THR moet ik nog bestuderen.
Budget én features in acht nemend, zou ik je de Blackstar ID:core BEAM aanraden. En die is er ook in ‘niet zwart’.

https://www.blackstaramps.com/uk/ranges/idcore-beam

Sowieso de 3 verschillende instrument-opties, ingebouwde effecten én Bluetooth om muziek te streamen.

Ik gebruik lang niet alle opties, maar qua featureset is deze voor het budget wel de meest uitgebreide keuze, denk ik.

#ikhebhemzelfook :9

Je kunt er, qua volume, zelfs vrij serieus mee jammen...

En Thomann heeft hem ‘in de aanbieding’: https://www.thomann.de/nl...tm?o=52&search=1595450847

[Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 22-07-2020 22:50]

• JPS
  • Niet online
@Ramzzz Ik heb reviews zitten lezen over de ID:Core BEAM (ook de jouwe hier op T.). Deze amp lijkt ook wat verouderd en ik lees wel wat klachten dat de software issues heeft en niet meer geupdatet wordt. O.a bij de Bax reviews is er weinig positiefs te vinden.

Kun jij de negatieve reacties bevestigen, of gebruik je de software niet echt?

PS: ik zie wel voordelen dat ook de Akoestisch-elektrische western gitaren op dit soort Amps beter tot hun recht komen.

[Voor 15% gewijzigd door JPS op 22-07-2020 23:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@JPS aangezien er op de pagina;s van BAX (jouw link) als sinds 2015 geklaagd wordt dat er geen software updates komen zou ik deze laten staan of voor heel weinig tweedehands kopen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

franssie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:43:
@JPS aangezien er op de pagina;s van BAX (jouw link) als sinds 2015 geklaagd wordt dat er geen software updates komen zou ik deze laten staan of voor heel weinig tweedehands kopen.
Wel mee eens.
Ik ken de ID Core waar @Ramzzz het over heeft goed. Ik kom wel eens bij hem over de vloer en dan jammen we wel eens wat. Ik speel dan op de Blackstar. Prima apparaat, goed geluid, al denk ik wel dat er met de "huidige" modeling amps meer kan.
Kom je deze versterker goedkoop tweedehands tegen, dan zou ik die niet laten staan! Nieuw is er waarschijnlijk beter te koop.

Yamaha THR5 V2 €197
https://www.thomann.de/nl/yamaha_thr5.htm

Yamaha THR10II €319
https://www.thomann.de/nl/yamaha_thr10ii.htm
Eigenlijk alles wat je wil! Neemt niet veel ruimte in beslag, goede reviews, bluetooth alleen boven budget 8)

De Boss Katana 50MKII
https://www.thomann.de/nl/boss_katana_50_mkii.htm
Is uitgebreider, maar misschien (dat gok ik) iets moeilijker om in te stellen. Ik zie veel knopjes, dat betekent dus ook meer instellen, dus wellicht ook lastiger om (snel) een leuke sound te krijgen.
Lange termijn lijkt dit wel een "betere" investering, mocht ze ook kleine optredens gaan doen ofzo.

En al dat advies van ons kan niet beter uitgelegd worden door de vrienden van dit topic :+ Andertons!

De Katana plug video:

De THR plug video:

@JPS Nu ik dit allemaal zit op te zoeken, zou ik het zelf ook niet meer weten :') 8)7
(persoonlijk neig ik naar de THR, als ik NU zou moeten beslissen)

• JPS
  • Niet online
Mooie feedback weer @pinda powerrr . Ben me in korte tijd tijd aardig aan het bekwamen in gitaar materiaal, misschien ga ik zelf nog wel spelen! :) Die Katana MKII50 heb ik al op het oog,maar mist bluetooth optie. Muzikaal gezien lijkt ie me wel tof.

Ik hou altijd wel van grondige evaluatie voor ik het geld uitgeef en jullie kritische opmerkingen en tips zijn echt fijn. Morgen ga ik me verdiepen in de Yamaha's THR's, die heb ik nog niet gehad.

• franssie

franssie

Save the albatross

@JPS en onthou dat er in de grotere dimensies altijd twee scenario's zijn:
1) Meer en beter dus continue groei (aka GAS)
2) De slinger beweging. Eerst wil je alle effecten in je versterker, dan 20 versterkers, dan 300 pedalen, dan een multieffect 19"rack, dan een fender twin reverb omdat kaal ook goed klinkt en dan weer terug. (aka GAS)

Bij een blokfluit heb je er geen last van maar je buren wel :+

• JPS
  • Niet online
Klopt @franssie , en dat is op veel meer toepasbaar trouwens.
Ik zag die GAS aanduiding ook al op gitaarnet. Is dat een afkorting?

• Casual Ruud
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:30
Gear Acquisition Syndrome

Ik kijk maar zelden in dit topic, maar mooi om te zien dat iedereen hier zo begaan is met elkaar.

Zoveel mensen zoveel wensen dus ongetwijfeld komen hier nog veel meer merken, types etc aan bod, maar vanuit mijn persoonlijke ervaring zou ik, om ook aan te sluiten bij wat franssie aanhaalt, niet zo snel gaan voor zo'n modeling-versterker.

Hoewel het tegenwoordig mogelijk anders is (die Katana versterkers schijnen namelijk heel goed te zijn, nooit op gespeeld overigens), zitten dat soort versterkers boordevol features die je (ik althans) na twee weken niet meer gebruikt. Bluetooth, 100 effecten, etc. Leuk om een beetje te prullen, maar uiteindelijk zou ik gaan voor een amp met een mooi clean kanaal, eventueel een gain/crunch/drive knop en een onboard reverb. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig. Kun je later uitbouwen met wat pedaaltjes.

Hoe meer knoppen, hoe meer je bezig bent met allerhande instellingen en des te minder je daadwerkelijk aan het spelen/oefenen bent. Misschien is dat ook de reden dat ik uiteindelijk op een Marshall met 1 knop voor volume/gain samen ben gaan spelen. Aan = gaan. Hoef ik ook nooit aan te draaien :).

Ik kan niet echt goed ontdekken wat het budget is (dit lijkt wel steeds meer te worden haha), maar ik zou ook eerder kiezen voor een betere / duurdere amp en wat bezuinigen op de gitaar dan andersom. Als je het tweedehands aandurft, zou ik ook eens op Marktplaats kijken of de gitaarleraar van je dochter vragen of hij niet iemand kent die wat te koop heeft. Marktplaats staat vol met beginners amps/gitaren aangezien het gros van de kids van tegenwoordig liever gitaar wil kunnen spelen dan wil leren spelen, althans zo lijkt het. Mooi om te zien dat je dochter doorzet.

Om dan toch nog wat merken/types in de mix te gooien, die nog niet genoemd zijn.

Fender Blues Junior (is een buizen amp).
https://www.bax-shop.nl/g...weed-15w-1x12-buizencombo

met een Squier Classic Vibe Strat of Tele. Bijv.
https://www.bax-shop.nl/e...ack-mn-elektrische-gitaar

Amp voor het leven en prima gitaartje. Jammer dat die Mexicaanse Fenders tegenwoordig zo duur anders had ik die genomen. Kocht de mijne ooit voor € 350,- nieuw, maar dat is wel een tijdje geleden.

Wellicht zijn er nog wel goedkopere Squiers die goed zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik ken alleen die Classic Vibe reeks en die vond ik niet (veel) onderdoen voor de Mexicaanse Fenders.

Edit: bedacht ik me later pas. Harley Benton, het huismerk van Thomann, voor € 100-200 euro de beste Chinese kopieën. Kun je weliswaar niet proberen, wel terugsturen zonder gedoe. Die hebben overal wel een kopie van voor een appel en een ei. Prima spul, al heb ik de mijne (een Jazzmaster kopie voor € 140,00 ofzo) laatst wel weggedaan. Niet omdat hij slecht was, maar omdat mijn gitaarkamer te klein is geworden. GAS of zoiets.

Die PRS is overigens ook wel goed hoor. Jaren geleden nog eens opgespeeld bij een winkel. Niets mis mee, maar PRS kan mij over het algemeen niet zo bekoren. Niet slecht, maar heb er gewoon niets mee.

[Voor 10% gewijzigd door Casual Ruud op 23-07-2020 09:20]

PSN: CasualRuud - The Division

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

@JPS Als je nog niets hebt gekocht: In Breda, ook nog redelijk aan te rijden vanuit Alphen, hebben ze bij Dijkmans veel PRS spul. Vast ook wel 2e hands. Dus weer wat keuze toegevoegd!
https://dijkmansmuziek.nl/

• anie
Ik zal je ook van goed advies proberen te voorzien 😂

De katana series zijn wat mij betreft onoverwinnelijk op dit gebied. En juist omdat deze heel makkelijk te bedienen zijn, ondanks de vele knopjes. Je kan extreem de diepte in maar er zit een 5 standen switch op van clean tot brown waarmee je hele degelijke sounds krijgt. Voor een dame van 13 zal het internet en dingen downloaden ook geen moeite zijn. Daar zijn nog vele presets te downloaden, specifiek voor bepaalde nummers. Dus als ze laten we zeggen 5 nummers aan het oefenen is kan ze heel makkelijk tussen de juiste sounds schakelen zonder heel veel knoppen aan hoeven te raken. Dat zijn dan simpele toegewezen presets en hoef je niet na te denken over welk kanaal, hoeveel gain of zelfs pedalen met al hun eigen instellingen weer.

Qua Bluetooth is het eea wel makkelijk op te lossen door zo'n simpel aux to Bluetooth apparaatje te kopen voor een paar euro. Werkt prima. Wel jammer is dat er geen draadloze app bij zit. Ik heb zelf een otg cable voor mijn android en heb voor een euro of 8 een third party app gedownload die mij alle opties op mijn telefoon geeft waardoor ik de laptop niet hoef aan te sluiten.

Mand. Vooral de patches kunnen enorm helpen om het eenvoudig te houden en maximaal tijd te besteden aan het spelen.

• JPS
  • Niet online
Ziezo, weer wat verder in mijn onderzoek, nu vooral gericht op de Yamaha THR serie.
Wat een geinig compact en toch zeer potent kastje is dat!
Mijn eerste gedachte was of die kleine 2x10w speakertjes niet veel te ielig zouden zijn, maar bracht daarna eigenlijk gelijk de vraag bij me op hoe mijn dochter zo'n combo vooral zou gebruiken. Inderdaad zoveel mensen zoveel wensen @Casual Ruud, en helemaal lastig dat ik nu voor mijn dochter moet gaan inschatten want ze weet het zelf ook nog niet :)
Enfin, het meeste zal op haar kamer zijn en daarnaast misschien eens met vriendinnen samen spelen (piano, gitaar). Ze hoeft er geen optredens mee te geven, dus veel power lijkt me niet nodig. De portabiliteit en batterijmogelijkheden ook goede pluspunten.

Na wat verder inzoomen op de THR versies zag ik dat de vorige modellen sowieso geen bluetooth hebben (dus 2e hands niet interessant) en de 5 versie ook een stuk minder opties. Zou dus een 10 MKII versie moeten worden. En die is 300+ euro, dus wel weer fors. Nog iets beter gekeken zit er in de MKII standaard versie weer geen batterij/accu optie. Bummer!. Daarvoor moet je de wireless versie kopen die 100€ duurder is. En wil je ook je gitaar draadloos maken met een Line6 G10 plug dan is het weer ff 100€ extra! Tja...

Ik ben er dus nog niet uit en muzikaal gezien blijf ik de Katana 50 MKII zeker op de lijst houden want die is toch flink goedkoper. Ingebouwde Accu en Bluetooth/App opties moet ik dan maar wat loslaten en evt een losse BT module inprikken, zoals @anie hierboven ook al terecht noemt.

Blijft nog de Line6 Spider V over om te onderzoeken. Dan maar eens richting besluitvorming gaan :)
Budget had ik al aangegeven tussen 200 en 300 euro. Als er echt meerwaarde is dan mag het nog wat omhoog naar 350.

@TheCapK Dijkmans in Breda ken ik zeker, daar hebben we de Spaanse gitaar vandaan. Ik had ook al gezien dat ze PRS in de collectie hebben. Leuke zaak!

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-09 14:45

JAMF

010 the number of the best

JPS schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:23:
Klopt @franssie , en dat is op veel meer toepasbaar trouwens.
Ik zag die GAS aanduiding ook al op gitaarnet. Is dat een afkorting?
Zoals gemeld Gear Aquistion Syndrome. Of Gear Addiction Syndrome.
Zowel op muziek spullen als gereedschap van toepassing

Well uitkijken dat je met GAS de WAF niet overschrijd.
De " Wife Acceptance Factor"

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

JAMF schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Zoals gemeld Gear Aquistion Syndrome. Of Gear Addiction Syndrome.
Zowel op muziek spullen als gereedschap van toepassing

Well uitkijken dat je met GAS de WAF niet overschrijd.
De " Wife Acceptance Factor"
Hier gaat het nu over een vader die wat voor zijn dochter aan het uitzoeken is. Mijn ervaring (twee dochters hier) dat vader over het budget heen gaat :')
Het feit dat hij hier op notabene Tweakers advies gaat vragen, gaat hem niet helpen om zijn keuze te versimpelen, dan wel goedkoper te maken :P

Lekker bezig @JPS d:)b

• JPS
  • Niet online
Haha ja WAF is me meer dan bekend met mijn geheel gescheiden 5.1 audio voor TV en audiofiele stereoopstelling in de woonkamer. Dat is hier nog binnen de WAF dus. _/-\o_

• TheCapK

TheCapK

T.net PowerMod

En op GAS volgt vaak een NGD (of in mijn geval (NBD)...

• MsD
  • Nu online
JPS schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:30:
[...]

De Spider V dan toch? Amplifi is EoL.
Ja, en? Het werkt allemaal zoals het hoort. De app is vrij geweldig. Meespelen en aan de hand van een liedje de juiste settings vinden.
De Spider app doet dat niet.

Van al mijn versterkers is dit by-far de leukste.
En gewoon als bluetooth speaker te gebruiken. En hij ziet er niet zo suf uit als elke andere versterker

Al ben ik erg gecharmeerd van de yamaha. Is een erg leuk ding.
Die moet ik ook maar eens scoren :P

• JPS
  • Niet online
Ok, heeft Line 6 verschillende Apps voor de verschillende typen? Ik zou denken dat de courantere Spider eenzelfde App had. :?
Wat is dan de opvolger van de Amplifi, met vergelijkbare App functionaliteit?

• MsD
  • Nu online
JPS schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:24:
Ok, heeft Line 6 verschillende Apps voor de verschillende typen? Ik zou denken dat de courantere Spider eenzelfde App had. :?
Wat is dan de opvolger van de Amplifi, met vergelijkbare App functionaliteit?
Uiteraard is voor elke versterker de software anders, het blijft line6 :)

De amplifi was zijn tijd ver vooruit, zeggen we dan altijd. Ik heb net even de apps van de andere bekeken, maar voor de Spider, katana en ID-core en yamaha is het allemaal min of meer hetzelfde.

Gemiste kansen, want in principe zit de amplifi app goed in elkaar. In ieder geval intuïtiefer dan de andere.
Het even aanpassen van een setting, met eenvoudige iconen bevalt mij heel erg.

Ik ben een beetje de line6 software op de pc gewend, de live3 die ik altijd gebruik heeft ook een eenvoudige manier van bewerken.

Ik zou me niet teveel blind staren op EoL producten. Een plexi45 is dat ook. Al heel lang ;)
Je kan ook iets old schooler gaan en een flextone3 scoren. :)

Probeer er eens eentje uit, met je dochter, die is uiteindelijk degene die er mee moet werken. Dus zij moet de klik er mee hebben.

En welke je nu neemt, het doet toch allemaal min of meer hetzelfde. Als het maar werkbaar is. En mooi. En niet te duur.

Rotkinderen ;)

• JPS
  • Niet online
Ik snap je opmerking mbt EoL @MsD , maar het voelt toch een beetje als een Smartphone die zijn updates niet meer krijgt.Of waarvan de Line6 App niet meer op de volgende iOS versie gaat werken.

Dat gezegd hebbende, heb ik wat rond zitten lezen over de Spider V. Dat lijken me toch ook mooie apparaten zeg! De 30 is vrijwel nergens te koop, maar in de vergelijkingen met Katana 50 kom ik ook meestal de Spider V 60 tegen.

Wel een heel ander apparaat dan de Yamaha THR's, maar veel bang voor de buck als portability wat minder belangrijk is. Wat me ook wel aanspreekt is dat de Katana en de Spider V door de tweeters ook een Western gitaar vrij netjes weer kunnen geven.

Enfin, ik begin nu wel alle verschillen en opties beter te begrijpen. Morgen komt mijn dochter terug van kamp en ik zal komende week eea met haar bespreken.

[Voor 10% gewijzigd door JPS op 24-07-2020 17:49]

• Gitarist
  • Niet online
TheCapK schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:26:
En op GAS volgt vaak een NGD (of in mijn geval (NBD)...
:?
NGD en NBD ken ik nog niet :o

• Kapoen
Gitarist schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:08:
[...]

:?
NGD en NBD ken ik nog niet :o
New Guitar Day en Bass. Meestal staat er ook een H voor, van Happy :P
Ik dacht trouwens dat WAF stond voor Wife Aggro Factor ipv Acceptance >:)

[Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 24-07-2020 19:13]

• Gitarist
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:12:
[...]

New Guitar Day en Bass. Meestal staat er ook een H voor, van Happy :P
Ik dacht trouwens dat WAF stond voor Wife Aggro Factor ipv Acceptance >:)
Haha oh gelukkig, ik had een beetje een onbedoelde link gelegd met de WAF en was een beetje bang dat de D stond voor Divorce. :'( :o

Alsof teveel GAS dus kan leiden tot een NBDivorce... maar ik had nog niet bedacht waar de N en B voor stonden }:O

Maar met New Guitar Day kan ik idd veel beter leven :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Peter Green, Fleetwood Mac Co-Founder and Guitar Great, Dead at 73
Jammer om te lezen uiteraard. Albatross is één van zijn nummers waarop ik eindeloos wil jammen.

[Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 25-07-2020 20:52]

• franssie

franssie

Save the albatross

@Kapoen albatros idd, oh well daarna. Heerlijke muziek.

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True