poeh he, moeilijk om te zeggen in een kort antwoordje

.
Ik heb hem 'in the flesh' nooit getest vs andere amp-modelers (alleen een hoop sound samples en Youtube vergelijkingen en dat soort dingen) dus hoe klinkt ie? Als een Helix... net zoals de Helix LT en normale Helix. Ik ben daar erg happy mee, maar ik wist wat ik ging krijgen en ben al erg lang aan het spelen met amp-modelers.
Ik heb hem toen gehaald omdat ie net onder de 500,- zat en dat het een goedkope manier was om 'een helix' te krijgen. Daarna kwamen de Headrush Gigboard, AxeFX FM3 en spul van Mooer.
En de Pod Go...
Dus er zijn nu opties voor ietsje minder waar je wel meer voor krijgt. Als het geluid van het Mooer spul of de Headrush bijvoorbeeld ook werken voor jou, dan krijg je wel meer voor minder (of hetzelfde).
De PodGo heeft ook gewoon Helix engine er in zitten… En het apparaat werkt fijner, maar ook minder flexibel, en is ietsje goedkoper. Ik denk als ik_nu_ zou kopen heb ik een moeilijke keuze tussen de Pod Go en HXStomp.
De HXStomp geeft je ook echt alles wat de Helix kan, maar minder er van

. Dual-amp routes, elk blok kan overal in de chain, ook echt letterlijk elk helix effect, midi, etc... misschien is de kwaliteit van de ADC / DAC beter but who knows.
De PodGo limiteert je, in dingen zoals '1 amp block, 1 cab block, 1 wah block (geloof ik) en dan een paar 'effect' blokken'. Het is wat simpeler gemaakt en daarma zijn wat functies weg, maar niet heel veel. Wel gelijk een unit met een express-pedaaltje. Dingen die met de stomp ook kunnen, als je het wat uitbreid.
De interface van de stomp is lastiger, maar ik heb daar niet zo veel moeite mee. Ik zit met m'n vingers nog wel eens aan 1 van de footswitches terwijl ik aan een knopje draai, en dan verander je van blok dus dat is wat 'mweh'.
Grootste struikelblok voor een hoop is de 'maximaal 6 blocks'. Dat wordt misschien 8 (rumours), maar goed. Er zijn _een paar_ effecten die veel DSP gebruiken zodat je binnen de 6 blocks tegen DSP-limits aan komt (en dus nog geen eens 6 blocks kan gebruiken, of net niet het 6e blockje wat je van plan was) maar dit is zelden.
Wat wel naar is, is dat dingen zoals 'klik hier een analoge fx-loop' dus ook een blok is.
Of 'split hier signal path' is een block, en 'merge signal paths together' is ook weer een block. Dan zit je snel tegen die 6 aan

. Ik hoop dus ook op de 8 blocks. Je krijgt niet meer DSP, maar er zijn simpele dingen wat geen 'effect' is maar puur routing wat nu een volledig block op eet terwijl je er maar 6 hebt.
En pas op met express-pedalen of switches dat het wel de juiste aansluiting heeft. De stomp maakt gebruikt van een TRS jack om _twee_ expressie-pedalen (of switches) aan te sluiten, dus elk pedaal moet een TS-jack gebruiken. Een hoop expressie-pedalen gebruiken TRS voor een enkel pedaal. Vallen meer mensen om.
Zo ook voor switches, het is een TRS poort. Die moet je dus splitten naar twee TS-poorten om twee enkele footswitches op aan te sluiten, of je hebt een dual-unit die een mode heeft om de twee switches als 1 TRS kabel aan te sluiten.
Nu lijkt dat allemaal erg negatief, maar dat zijn de dingen waar ik tegen aan liep. De rest, is all perfect. Klinkt en speelt (voor mij) geweldig. Het is een Helix voor 500,-. Top

.
Soms gebruik ik hem in front of m'n echte amp, en dan heb ik er gewoon een serie pedaaltjes in. Met de stereo-send en 2 mono-returns kan ik ook een paar analoge pedalen in patchen en dient ie als een effect-looper.
Als ik dan 's avonds met headphones moet/wil spelen, dan gaat er een amp+cab block op met wat reverb en blijft m'n amp uit, maar ik heb nog steeds m'n pedalboard er in zitten.
En als ik wou weten hoe m'n Victory V4 klonk met een tubescreamer als boost, kan je gewoon een raar signal path maken als 'tube screamer 1, dan patch je een analoge loop er in waar de victory v4 er in hangt, en ga je naar een IR-loader met delay + reverb' en dat weer naar headphones

.
Soms is het een boost pedaal, soms is het een amp-modeler, soms is het een effect-switcher/looper, soms is het een mini pedal-board.. soms een beetje van allemaal. Ik denk niet dat de PodGo dit allemaal doet... maar ik denk ook niet dat ik dit perse nodig heb

. Dat is de moeilijke keuze.
Als je echt _alles_ van de HX Stomp nodig hebt (dual-chains bijvoorbeeld, en/of midi, of een rare chain met 6 wah-effecten er in) dan is het een no-brainer

. Anders zou ik toch even kijken wat de PodGo je nu wel en niet geeft.
En als het je gaat om een kleine maar goede modeler zijn er ook andere merken, en sommige zelfs goedkoper. Of je het geluid goed genoeg vind of niet kan ik niet voor je bepalen.