Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32
Ramzzz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Ik heb jaren op een 'JEM' en af en toe op een 'Universe' gespeeld, en het zijn echt fantastische gitaren.

Alleen de look is niet zo (meer) mijn ding. Tegen de tijd dat ik ze kon betalen was ik wel klaar met zulke 'heavy' gitaren.

En ik ben ook niet meer van de 'punten', al heb ik nog steeds een Charvel 'pointy' gitaar, uit nostalgische oerwegingen (mijn eerste elektrische gitaar).

[Afbeelding]
Zijn dat al pointy gitaren? :P Nu heb ik wel jaren in een prog-metalband gespeeld, dus wellicht een wat ander referentiekader. Maar bij pointy denk ik dan weer aan een BC Rich Warlock ofzo, of een Gibson Explorer als het wat klassieker mag. Ik heb uiteindelijk zelf nooit wat puntigers gehad dan mijn RG7620 en twee keer een Charvel Model 6.

In het rijtje 'goede gitaar, niet mijn smaak' heb ik ooit een Dean USA Professional (de 'goedkope' USA-lijn van Dean) Hardtail gehad. Prachtig instrument met een geweldige hals. Maar op de één of andere manier kreeg ik er nooit de sound uit die ik zocht. Dus die heb ik na een paar maanden weer verkocht. Ontzettend jammer, want't ding speelde te gek. Maar het klikte gewoon niet :'(

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Zijn dat al pointy gitaren? :P Nu heb ik wel jaren in een prog-metalband gespeeld, dus wellicht een wat ander referentiekader. Maar bij pointy denk ik dan weer aan een BC Rich Warlock ofzo, of een Gibson Explorer als het wat klassieker mag. Ik heb uiteindelijk zelf nooit wat puntigers gehad dan mijn RG7620 en twee keer een Charvel Model 6.
Je kunt iemand met gemak een oog uitsteken met die headstock... :+

Low end pointy dan?
In het rijtje 'goede gitaar, niet mijn smaak' heb ik ooit een Dean USA Professional (de 'goedkope' USA-lijn van Dean) Hardtail gehad. Prachtig instrument met een geweldige hals. Maar op de één of andere manier kreeg ik er nooit de sound uit die ik zocht. Dus die heb ik na een paar maanden weer verkocht. Ontzettend jammer, want't ding speelde te gek. Maar het klikte gewoon niet :'(
Die Dean Hardtails zijn echt waanzinnig goed!

Erg prettig, ondanks de nogal dikke hals.

De Koreanen doen er niet echt voornoemder, zeker als je het prijsverschil in acht neemt.

En dan krijg je ‘coil split’ op de koop toe. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Hoi,

misschien kan iemand me hier verder op weg helpen.

Ik heb mijn Victory V4 Countess pre-amp pedal binnen gekregen.

Super leuk natuurlijk, maar ik zit wel ergens met een ground-loop probleem lijkt nu. Ik heb hier niet eerder last van gehad (in m'n huidige woning).

Gitaar in m'n Fender 'performer 1000' amp, geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> fx-return van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> hx-stomp maakt gebruik van een loop om een pedaal in de signal-chain te zetten -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.

Gitaar in de Victory V4 -> in m'n audio interface -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de fx-return van m'n fender -> Brom!
Gitaar in de HX-Stomp -> Victory-V4 zit in de loop van de hx-stomp -> stomp gaat in fx-return van fender -> Brom!
Gitaar in hx-stomp -> output op 'line output' en naar PA speaker -> geen brom
Gitaar in hx-stomp -> pedaal in loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> geen brom.
Gitaar in hx-stomp -> Victory V4 in de loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> brom!!

In alle gevallen is de 'brom' weer weg als ik de victory-v4 stroom stekker er uit haal. Gitaar volume open of dicht heeft geen effect op de (hevige) brom. Als de brom op de PA-speaker komt, dan is de brom te verhelpen door de ground-lift switch van de PA-speaker (die ik anders nog nooit nodig heb gehad). M'n fender-amp heeft niet zo'n switch :(.

M'n pedal-board gebruikt een (goedkope) power-supply met isolated outputs en gebruikt een geaarde stekker. M'n amp gebruikt een geaarde stekker, de PA speaker ook.
De hx-stomp gaat via z'n eigen voeding (wall wart) en de V4-victory ook.
Ze zitten bij elkaar in een stekker doos die in hetzelfde stopcontact gaan.

Ik heb de victory al even geprobeerd uit de stekker doos en in het andere stopcontact in de muur (maar wel bij dezelfde wandcontactdoos) te doen, maar dat maakte het niet beter :s.

Is dit op lossen met iets tussen de jack kabels of moet het probleem echt opgelost worden in de stroom?

Ik had dit in een oude woning ooit met een heleboel apparaten, maar daar bleken de wandcontactdozen ook gewoon de aarde niet aangesloten te hebben... trekken van een aardedraad naar het aardepunt in de meterkast en probleem ging weg. Maar ik lijk het hier alleen met m'n Victory V4 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
dipje2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:56:
Hoi,

Ik heb mijn Victory V4 Countess pre-amp pedal binnen gekregen.

Super leuk natuurlijk, maar ik zit wel ergens met een ground-loop probleem lijkt nu. Ik heb hier niet eerder last van gehad (in m'n huidige woning).

Gitaar in m'n Fender 'performer 1000' amp, geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> fx-return van m'n fender -> geen brom.
Gitaar in m'n HX-Stomp -> hx-stomp maakt gebruik van een loop om een pedaal in de signal-chain te zetten -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom.

Gitaar in de Victory V4 -> in m'n audio interface -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de voorkant van m'n fender -> geen brom
Gitaar in de Victory V4 -> in de fx-return van m'n fender -> Brom!
Gitaar in de HX-Stomp -> Victory-V4 zit in de loop van de hx-stomp -> stomp gaat in fx-return van fender -> Brom!
Gitaar in hx-stomp -> output op 'line output' en naar PA speaker -> geen brom
Gitaar in hx-stomp -> pedaal in loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> geen brom.
Gitaar in hx-stomp -> Victory V4 in de loop van hx-stomp -> via line-output naar PA-speaker -> brom!!

In alle gevallen is de 'brom' weer weg als ik de victory-v4 stroom stekker er uit haal. Gitaar volume open of dicht heeft geen effect op de (hevige) brom. Als de brom op de PA-speaker komt, dan is de brom te verhelpen door de ground-lift switch van de PA-speaker (die ik anders nog nooit nodig heb gehad). M'n fender-amp heeft niet zo'n switch :(.

M'n pedal-board gebruikt een (goedkope) power-supply met isolated outputs en gebruikt een geaarde stekker. M'n amp gebruikt een geaarde stekker, de PA speaker ook.
De hx-stomp gaat via z'n eigen voeding (wall wart) en de V4-victory ook.
Ze zitten bij elkaar in een stekker doos die in hetzelfde stopcontact gaan.

Ik heb de victory al even geprobeerd uit de stekker doos en in het andere stopcontact in de muur (maar wel bij dezelfde wandcontactdoos) te doen, maar dat maakte het niet beter :s.

Is dit op lossen met iets tussen de jack kabels of moet het probleem echt opgelost worden in de stroom?

Ik had dit in een oude woning ooit met een heleboel apparaten, maar daar bleken de wandcontactdozen ook gewoon de aarde niet aangesloten te hebben... trekken van een aardedraad naar het aardepunt in de meterkast en probleem ging weg. Maar ik lijk het hier alleen met m'n Victory V4 te hebben.
Goede (gebalanceerde) voedingen kunnen brom voorkomen.

Ook kun je last hebben van een aardlus van 2 verschillende stopcontacten (uit fase bijv.), etc.

Ik vond alvast deze uiteg voor je: https://www.bax-shop.nl/blog/pa/brom-en-hoe-ik-het-voorkom/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ramzzz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:10:
Goede (gebalanceerde) voedingen kunnen brom voorkomen.
Maar ik zit vast aan de speciale voedingen van sommige apparaten.
Of iemand moet ergens voor mij een 12V DC van 2A weten (alhoewel Victory zegt dat minimaal 800ma nodig is) die isolated / gebalanceerd is, of op z'n minst goed geaard (maar aangezien de aansluiting op het apparaat maar 2 polen zijn gaat aarde nooit lukken lijkt me).
Ramzzz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:10:
Ook kun je last hebben van een aardlus van 2 verschillende stopcontacten (uit fase bijv.), etc.
Ik doe alles al via 1 stopcontact, juist om dit te voorkomen.

Na de uitleg nog eens door te lezen en wat verder te zoeken lees ik dat dit veel vaker voorkomt bij '4 cable method' aansluitingen.

In principe heb je de apparaten ook _twee keer_ aangesloten (gitaar-uit gaat naar gitaar-in van amp, en fx-send van amp gaat naar apparaat, en output van apparaat weer naar fx-return).

Dat is vragen om ground-loop problemen lijkt me.

Ik heb een 'dual' hum-eliminator besteld met wat kabels (goedkoop Behringer ding, maar als het werkt dan werkt het. En als het werkt maar het doet teveel met m'n klank kan ik doorzoeken naar iets beters).
Dan kan ik 1 of 2 audio-aansluitingen tussen de apparaten isoleren en kijken of dat helpt.

Als de audio-aansluitingen isoleren niet helpt... wat dan? Is het dan echt lekstroom of zo wat in het audio signaal komt? Dat lijkt me geen prettige situatie :(.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Een effects-loop is overrated :P 8)
Gewoon alles achter elkaar knallen!

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
pinda powerrr schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:32:
Jammer dat er geen duimpje omlaag is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
@dipje2 Ik zie dat je de Helix Stomp hebt, hoe bevalt die? Zit er momenteel aardig op de GASSEN i.c.m. met een extra dual footswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

dipje2 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:56:
Hoi,

Ik heb mijn Victory V4 Countess pre-amp [verhaal]
Aarding was ook iets waar ik meteen aan dacht, maar dat heb je dus al getest.
Misschien een andere eurostekker proberen? Anders zou ik het echt niet weten.. het probleem lijkt echt in die Victory te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:32:
Is wel een serieus ding wat je daar aanhaalt. Ik zit er ook al jaren af en toe eens naar te kijken of ik niet beter naar zo'n fx-loop ding zou kunnen overstappen. Het lijkt me heerlijk om niet zo te hoeven tapdansen.

Maar aan de andere kant; m'n pedalboard zou daardoor weer nóg groter moeten worden, want de pedalen die ik nu op m'n board heb moeten erop blijven + dat fx-loop geval... dus meer sjouwen. En ik vind dat ik al heel wat mee moet zeulen iedere keer dus daar heb ik niet zo veel zin in.

Om maar nog niet te spreken over het inregelen van zo'n ding. In mijn geval zouden het dan presets per track worden en zou ik (om het echt goed te doen) ook meteen met MIDI aan de haal moeten. Wel gaaf, maar ik weet niet of het echt een "probleem" gaat oplossen. Ja, iets minder tapdansen, maar dat heef ook wel weer z'n charme :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Is wel een serieus ding wat je daar aanhaalt. Ik zit er ook al jaren af en toe eens naar te kijken of ik niet beter naar zo'n fx-loop ding zou kunnen overstappen. Het lijkt me heerlijk om niet zo te hoeven tapdansen.

Maar aan de andere kant; m'n pedalboard zou daardoor weer nóg groter moeten worden, want de pedalen die ik nu op m'n board heb moeten erop blijven + dat fx-loop geval... dus meer sjouwen. En ik vind dat ik al heel wat mee moet zeulen iedere keer dus daar heb ik niet zo veel zin in.

Om maar nog niet te spreken over het inregelen van zo'n ding. In mijn geval zouden het dan presets per track worden en zou ik (om het echt goed te doen) ook meteen met MIDI aan de haal moeten. Wel gaaf, maar ik weet niet of het echt een "probleem" gaat oplossen. Ja, iets minder tapdansen, maar dat heef ook wel weer z'n charme :+
Ik bedoelde de effects-loop op een versterker (waardoor je dus brom krijgt, zoals bovenstaand wordt aangegeven).

Een looper voor je pedalen met presets, ja, dat is natuurlijk leuk speelgoed, zeker als je in een band speelt en vaak moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Ik bedoelde de effects-loop op een versterker (waardoor je dus brom krijgt, zoals bovenstaand wordt aangegeven).

Een looper voor je pedalen met presets, ja, dat is natuurlijk leuk speelgoed, zeker als je in een band speelt en vaak moet wisselen.
Ah, goedemorgen }:O
Ja, ik heb op m'n huidige amp geen fx-loop en heb hem eigenlijk ook nooit gebruikt op m'n vorige amps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:20:
[...]

De meeste zijn wel ‘gelimiteerd’ op max. 8 ‘loops’, waarbij een ‘loop’ wel uit een kleine set pedalen kan bestaan, waardoor je wel meer dan 8 pedalen erin kwijt kunt.

En dan bijv. in die ‘loops’ weer pedalen uit/aan zetten.

Minder ‘tapdansen’, maar dan moet je wel weer onthouden ‘what goes where’. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dipje2
Rudolf schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:15:
@dipje2 Ik zie dat je de Helix Stomp hebt, hoe bevalt die? Zit er momenteel aardig op de GASSEN i.c.m. met een extra dual footswitch.
poeh he, moeilijk om te zeggen in een kort antwoordje :P.

Ik heb hem 'in the flesh' nooit getest vs andere amp-modelers (alleen een hoop sound samples en Youtube vergelijkingen en dat soort dingen) dus hoe klinkt ie? Als een Helix... net zoals de Helix LT en normale Helix. Ik ben daar erg happy mee, maar ik wist wat ik ging krijgen en ben al erg lang aan het spelen met amp-modelers.

Ik heb hem toen gehaald omdat ie net onder de 500,- zat en dat het een goedkope manier was om 'een helix' te krijgen. Daarna kwamen de Headrush Gigboard, AxeFX FM3 en spul van Mooer.

En de Pod Go...

Dus er zijn nu opties voor ietsje minder waar je wel meer voor krijgt. Als het geluid van het Mooer spul of de Headrush bijvoorbeeld ook werken voor jou, dan krijg je wel meer voor minder (of hetzelfde).

De PodGo heeft ook gewoon Helix engine er in zitten… En het apparaat werkt fijner, maar ook minder flexibel, en is ietsje goedkoper. Ik denk als ik_nu_ zou kopen heb ik een moeilijke keuze tussen de Pod Go en HXStomp.

De HXStomp geeft je ook echt alles wat de Helix kan, maar minder er van :P. Dual-amp routes, elk blok kan overal in de chain, ook echt letterlijk elk helix effect, midi, etc... misschien is de kwaliteit van de ADC / DAC beter but who knows.

De PodGo limiteert je, in dingen zoals '1 amp block, 1 cab block, 1 wah block (geloof ik) en dan een paar 'effect' blokken'. Het is wat simpeler gemaakt en daarma zijn wat functies weg, maar niet heel veel. Wel gelijk een unit met een express-pedaaltje. Dingen die met de stomp ook kunnen, als je het wat uitbreid.

De interface van de stomp is lastiger, maar ik heb daar niet zo veel moeite mee. Ik zit met m'n vingers nog wel eens aan 1 van de footswitches terwijl ik aan een knopje draai, en dan verander je van blok dus dat is wat 'mweh'.

Grootste struikelblok voor een hoop is de 'maximaal 6 blocks'. Dat wordt misschien 8 (rumours), maar goed. Er zijn _een paar_ effecten die veel DSP gebruiken zodat je binnen de 6 blocks tegen DSP-limits aan komt (en dus nog geen eens 6 blocks kan gebruiken, of net niet het 6e blockje wat je van plan was) maar dit is zelden.
Wat wel naar is, is dat dingen zoals 'klik hier een analoge fx-loop' dus ook een blok is.
Of 'split hier signal path' is een block, en 'merge signal paths together' is ook weer een block. Dan zit je snel tegen die 6 aan :(. Ik hoop dus ook op de 8 blocks. Je krijgt niet meer DSP, maar er zijn simpele dingen wat geen 'effect' is maar puur routing wat nu een volledig block op eet terwijl je er maar 6 hebt.

En pas op met express-pedalen of switches dat het wel de juiste aansluiting heeft. De stomp maakt gebruikt van een TRS jack om _twee_ expressie-pedalen (of switches) aan te sluiten, dus elk pedaal moet een TS-jack gebruiken. Een hoop expressie-pedalen gebruiken TRS voor een enkel pedaal. Vallen meer mensen om.
Zo ook voor switches, het is een TRS poort. Die moet je dus splitten naar twee TS-poorten om twee enkele footswitches op aan te sluiten, of je hebt een dual-unit die een mode heeft om de twee switches als 1 TRS kabel aan te sluiten.

Nu lijkt dat allemaal erg negatief, maar dat zijn de dingen waar ik tegen aan liep. De rest, is all perfect. Klinkt en speelt (voor mij) geweldig. Het is een Helix voor 500,-. Top :).

Soms gebruik ik hem in front of m'n echte amp, en dan heb ik er gewoon een serie pedaaltjes in. Met de stereo-send en 2 mono-returns kan ik ook een paar analoge pedalen in patchen en dient ie als een effect-looper.
Als ik dan 's avonds met headphones moet/wil spelen, dan gaat er een amp+cab block op met wat reverb en blijft m'n amp uit, maar ik heb nog steeds m'n pedalboard er in zitten.
En als ik wou weten hoe m'n Victory V4 klonk met een tubescreamer als boost, kan je gewoon een raar signal path maken als 'tube screamer 1, dan patch je een analoge loop er in waar de victory v4 er in hangt, en ga je naar een IR-loader met delay + reverb' en dat weer naar headphones :).

Soms is het een boost pedaal, soms is het een amp-modeler, soms is het een effect-switcher/looper, soms is het een mini pedal-board.. soms een beetje van allemaal. Ik denk niet dat de PodGo dit allemaal doet... maar ik denk ook niet dat ik dit perse nodig heb :). Dat is de moeilijke keuze.

Als je echt _alles_ van de HX Stomp nodig hebt (dual-chains bijvoorbeeld, en/of midi, of een rare chain met 6 wah-effecten er in) dan is het een no-brainer :P. Anders zou ik toch even kijken wat de PodGo je nu wel en niet geeft.
En als het je gaat om een kleine maar goede modeler zijn er ook andere merken, en sommige zelfs goedkoper. Of je het geluid goed genoeg vind of niet kan ik niet voor je bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik denk dat voor velen een Plethora X5 trouwens behoorlijk zou voldoen. :)

Ingebouwde effecten (programeerbaar, uitgebreide combinaties mogelijk) en externe 'loops'.

Afbeeldingslocatie: https://media63.music-group.com/media/PLM/data/images/products/P0D9M/515Wx515H/PLETHORA-X5_P0D9M_Left_B.png

https://www.tcelectronic....A-X5/p/P0D9M#googtrans(en|en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Om nog even op de voedingen terug te komen, Voodoo Lab heeft de Pedal Power 3 uitgebracht. Daarmee schijnen ze eindelijk een beetje mee te kunnen komen met de concurrentie, zoals Strymon en TrueTone.

Ze stappen af van de ouderwetse transistors, die in vergelijking met de concurrenten, relatief veel bijgeluid gaven.

Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/api/i/f-webp__q-85__ha-22cfee8fdf5a1572__hmac-c226f6532a9c7c4ce64f41a0035e788ad414cbd6/store/enhanced/items/PedalPwr3Pls/8777a9-rs_pedal_power_3_plus_b.jpg.auto.webp

De prijs is ook hartstikke concurrerend :+
https://www.sweetwater.co...put-isolated-power-supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:34:
Om nog even op de voedingen terug te komen, Voodoo Lab heeft de Pedal Power 3 uitgebracht. Daarmee schijnen ze eindelijk een beetje mee te kunnen komen met de concurrentie, zoals Strymon en TrueTone.

Ze stappen af van de ouderwetse transistors, die in vergelijking met de concurrenten, relatief veel bijgeluid gaven.

[Afbeelding]

De prijs is ook hartstikke concurrerend :+
https://www.sweetwater.co...put-isolated-power-supply
Maar ja ze worden dan ok wel door elfen in Valinor en dwergen onder de Eenzame Berg van mithril in elkaar geknutseld, onder leiding van Eru de Ene zelf. 8)7

Mozes kriebel, wat een prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:53:
[...]

Maar ja ze worden dan ok wel door elfen in Valinor en dwergen onder de Eenzame Berg van mithril in elkaar geknutseld, onder leiding van Eru de Ene zelf. 8)7
Nou ja, bijna wel natuurlijk!

"Each unit handmade in the USA"

Nobody can do it better than us O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Wat, ruil je hem in voor de nieuwe Paul Gilbert JHS signature?

Overigens heeft JHS een leuke nieuwe lijn Fuzzes geintroduceerd:

[YouTube: What Are The Legends Of Fuzz?]
Ik kom er nog even op terug.

Josh Scott is erg goed in het geven van credits aan allerlei andere merken en hun producten. Hij maakt er volop video’s over en komt dan heel overtuigend en integer over.

Aimabele vent ook.

Ik heb me verder nog niet ingelezen in het proces voorafgaand aan de lancering van deze pedalenreeks. Ik vertrouw de kwaliteit van JHS-producten.

Maar de term - die hij gebruikt in de video - ‘reverse engineering’ doet bij mij wel alarmbellen afgaan.

Leuk voor marketingdoeleinden. Zeker.

Maar elektronica uit de jaren ‘60 en ‘70 heeft geen ‘reverse engineering’ nodig. Eenvoudig, afleesbaar, kopieerbaar. Ja, soms zijn transistors wat lastig verkrijgbaar - want fabrieken gesloten, ergens nog een voorraad uit de koude oorlog op de plank!? - maar dat is het dan ook wel, qua ‘reverse engineering’.

Karakteristieken van een transistor in kaart brengen en eventueel emuleren of anderszins nabootsen.

Uitzondering: de Klon Centaur. Die is origineel zodanig onafleesbaar en onherkenbaar gemaakt door een laag kunsthars, dat je een pedaal van pakweg €2000 moest slopen om het circuit na bootsen. Lees: kopiëren.

Dus even advocaat van de duivel...

Deze reeks bestaat uit (exacte) kopieën van (circuits van) populaire pedalen, in een vrijwel uniforme ‘retro’ behuizing.

Slimme marketing. En hij heeft een huge ‘gunfactor’, vanwege zijn leuke video’s en -kanaal. Zijn ‘veren in de reet’ van alle grote merken en makers van klassieke en algemeen populaire high end-pedalen. Boss. Electro-Harmonix. Ibanez. Klon. Keeley. Analogman. Danelectro. Behringer (?!). Etc.

Ik denk, vooral heel erg slimme, nerdy marketing.

Kopieën verkopen als ‘classics’ - en er mee wegkomen...

Zou er een copyright fee voor de originele makers inzitten?

Tot zover mijn overpeinzingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Ik kom er nog even op terug.

Josh Scott is erg goed in het geven van credits aan allerlei andere merken en hun producten. Hij maakt er volop video’s over en komt dan heel overtuigend en integer over.

Aimabele vent ook.

Ik heb me verder nog niet ingelezen in het proces voorafgaand aan de lancering van deze pedalenreeks. Ik vertrouw de kwaliteit van JHS-producten.

Maar de term - die hij gebruikt in de video - ‘reverse engineering’ doet bij mij wel alarmbellen afgaan.

Leuk voor marketingdoeleinden. Zeker.

Maar elektronica uit de jaren ‘60 en ‘70 heeft geen ‘reverse engineering’ nodig. Eenvoudig, afleesbaar, kopieerbaar. Ja, soms zijn transistors wat lastig verkrijgbaar - want fabrieken gesloten, ergens nog een voorraad uit de koude oorlog op de plank!? - maar dat is het dan ook wel, qua ‘reverse engineering’.

Karakteristieken van een transistor in kaart brengen en eventueel emuleren of anderszins nabootsen.

Uitzondering: de Klon Centaur. Die is origineel zodanig onaflosbaar en onherkenbaar gemaakt door een laag kunsthars, dat je een pedaal van pakweg €2000 moest slopen om het circuit na bootsen. Lees: kopiëren.

Dus even advocaat van de duivel...

Deze reeks bestaat uit (exacte) kopieën van (circuits van) populaire pedalen, in een vrijwel uniforme ‘retro’ behuizing.

Slimme marketing. En hij heeft een huge ‘gunfactor’, vanwege zijn leuke video’s en -kanaal. Zijn ‘veren in de reet’ van alle grote merken en makers van klassieke en algemeen populaire high end-pedalen. Boss. Electro-Harmonix. Ibanez. Klon. Keeley. Analogman. Danelectro. Behringer (?!). Etc.

Ik denk, vooral heel erg slimme, nerdy marketing.

Kopieën verkopen als ‘classics’ - en er mee wegkomen...

Zou er een copyright fee voor de originele makers inzitten?

Tot zover mijn overpeinzingen. :+
Ik heb er niet veel op aan te merken, grofweg ook mijn gedachtes toen ik de launch videos bekeken had :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
Laatst hadden we het over kleine projecten om zelf te doen. Vandaag een bevredigende ervaring, gitaarpr0n 😂.

Ik heb rond de Paasdagen een Melody Maker D uit 1965 gekocht bij Paul (bees in a jar) in Den Haag (toffe gozer trouwens). Hij was alleen echt niet goed te intoneren met de originele brug. Op advies van mijn gitaarman / reperateur heb ik contact opgenomen met Dan van MojoAxe in de VS. Gisteren kreeg ik de brug binnen en net geïnstalleerd. Wat een makkie! Klein beetje bijstellen maar perfect in tune nu. En wat een toffe vintage gitaar zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cqtlB1WvbdtxYj9xphZkQm6K6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvSHx6WpV64QVci62nCDkkyy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOObDFeL1v0rCvk2ENCfD_Y6HtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlFUm9oq70uLP60inWdxxOGE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Melody makers zijn awesome!

Afbeeldingslocatie: https://d3e1m60ptf1oym.cloudfront.net/7f47c992-022c-43b9-8b51-804e0de84792/Triggerfinger_RockWerchter2014_02_xgaplus.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Teleluvr op 24-05-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Misschien een domme vraag maar wellicht dat jullie nog een goede tip hebben.
Iemand enig idee waar ik een leuk "beginners" setje met reparatie materiaal kan kopen? Dus een soort all-in-one pakket om een gitaar op te knappen / maken.

edit//

Ik had bijvoorbeeld onderstaand gevonden maar geen idee of dit iets is.. Reviews zijn wel prima ansich.
https://www.thomann.de/nl...0xwwIvEAQYASABEgK9VvD_BwE

[ Voor 34% gewijzigd door seadogg op 25-05-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:07:
Iemand enig idee waar ik een leuk "beginners" setje met reparatie materiaal kan kopen? Dus een soort all-in-one pakket om een gitaar op te knappen / maken.

:)
Er zijn redelijk wat 'basic' setjes te vinden.

Afhankelijk van wat het is dat je zoekt...

https://www.thomann.de/bl...rote-voorjaarsschoonmaak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Ramzzz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Er zijn redelijk wat 'basic' setjes te vinden.

Afhankelijk van wat het is dat je zoekt...

https://www.thomann.de/bl...rote-voorjaarsschoonmaak/
Dank. Was te snel met posten zie ik. Had al wel een soort set gevonden (zie bovenstaande link).
Maar deze link is ook heel fijn. Dank daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Dank. Was te snel met posten zie ik. Had al wel een soort set gevonden (zie bovenstaande link).
Maar deze link is ook heel fijn. Dank daarvoor.
Er zijn losse spullen, sets, etc. ;)

Deze zijn wel goed: https://www.thomann.de/nl/dunlop_onderhoudmiddel.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rudolf
Van het weekend de family maar eens wat uitgebreid. Was aardig uitgedund en had zodoende nog een haakje vrij. De Telecaster is erbij gekomen. Fender Player Telecaster met coil split. Was ik al een tijdje naar op zoek en kwam voor een mooi prijsje voorbij op marktplaats. Ziet er uit alsof hij zo uit de verpakking komt,
splinternieuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C5SSxz8/IMG-0106.jpg

Ik moet 'm nog wel wat afstellen, want de actie staat naar mijn smaak wat hoog. Hebben Fender brugzadels een eigen inbussleutel? Sleuteltje wat ik voor een vorige gitaar gebruikte past niet. Is 1,5 mm volgens mij. Dit lijkt me 1mm of zelfs 0,5mm.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudolf op 27-05-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dat is een mooie toevoeging aan je collectie, @Rudolf. Gefeliciteerd!

Ik weet dat er altijd een imbussleuteltje wordt meegeleverd bij een nieuwe Fender. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat een soortgelijk sleuteltje ook niet gewoon te koop is bij jouw lokale bouwmarkt. Lijkt me niet een zeer specifieke maat ofzo eerlijk gezegd (maar ik ben geen kenner dus weet het niet zeker).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43
@Ramzzz Laatst vroeg je nav een vraag van mij over pedalen die ik kan proberen met m'n versterker naar wat ik eigenlijk voor geluid zoek. Ik heb nu net SRV ontdekt en dat dekt de lading wel :Y . Hoewel ik in mijn Player Stratocaster geen Texas pick-ups heb zitten en snaren maatje 9 heb, dat zijn wel even de beperkingen ;) .

Ik heb verder laatst ontdekt dat je de gain van zo'n distortionkanaal ook een beetje open kunt draaien ( :+ ), met de Sugar Drive erbij geeft dat ook alvast wat leuks om mee te spelen. Riding the volume knob :Y .

Moet die video's uit je post van toen alleen nog steeds kijken :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:58:
@Ramzzz Laatst vroeg je nav een vraag van mij over pedalen die ik kan proberen met m'n versterker naar wat ik eigenlijk voor geluid zoek. Ik heb nu net SRV ontdekt en dat dekt de lading wel :Y . Hoewel ik in mijn Player Stratocaster geen Texas pick-ups heb zitten en snaren maatje 9 heb, dat zijn wel even de beperkingen ;) .

Ik heb verder laatst ontdekt dat je de gain van zo'n distortionkanaal ook een beetje open kunt draaien ( :+ ), met de Sugar Drive erbij geeft dat ook alvast wat leuks om mee te spelen. Riding the volume knob :Y .

SRV is vooral Tubescreamer achtige circuits uit mijn hoofd, die zijn er legio. Ook hele goedkope om eens mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:58:

Wat @KnoxNL zegt:
KnoxNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:35:
[...]

SRV is vooral Tubescreamer achtige circuits uit mijn hoofd, die zijn er legio. Ook hele goedkope om eens mee te experimenteren.
Er staan ladingen TS mini’s op Marktplaats. Voor minder dan €50 zit je dan op rozen! :*)

https://link.marktplaats.nl/m1553405201

Keus genoeg: https://www.marktplaats.n...trumenten/#q:tubescreamer|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING

En nieuw zijn ze ook niet enorm duur, ronde de €69. En er zijn zó veel types...

Bedenk dat de 'originele' vrijwel onverwoestbaar zijn. De TS mini is dat 'to the max'.

En er zijn legio TS-type pedalen. Klonen, en TS 'on steroids'.

Bijvoorbeeld:

[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 28-05-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik had al het plan om een voeding voor mijn pedalen te halen met een TS mini en een Ibanez mini chorus, komt dus goed uit zo :Y .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:54:
Ik had al het plan om een voeding voor mijn pedalen te halen met een TS mini en een Ibanez mini chorus, komt dus goed uit zo :Y .
Hé wat toevallig, die heb ik ook... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:23:
[...]

Hé wat toevallig, die heb ik ook... O-)
Dat je een paar mini pedalen hebt, betekent niet dat je een mini collectie hebt B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:56:
[...]

Dat je een paar mini pedalen hebt, betekent niet dat je een mini collectie hebt B)
Moedig hem nou niet aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:56:
[...]

Er is weinig ‘mini’ aan mijn collectie ‘mini’s’. :+
KnoxNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Moedig hem nou niet aan...
Heb ik niet nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Oh, nu het toch over toon gaat... ik wil op termijn eens wat nummers van Tool gaan leren (vnl. van het album Lateralus), ik ben benieuwd of ik de toon van Adam Jones met m'n PRS ZM een beetje kan benaderen. Het is verleidelijk om daarvoor een Diezel VH4-pedaal te halen, maar die zijn wel een beetje duur :P . En dan zou ik ook wat moeten vogelen om dat ding als pre-amp aan te sluiten en tegelijk ook nog steeds naar de kanalen op m'n versterker te kunnen schakelen.

In tegenstelling tot de PRS 245 waar de ZM op gebaseerd is is de brug van de ZM verstelbaar, dus af te stellen voor dikkere snaren/lager stemmen, dus dat komt wel goed uit :Y . En als ik op termijn niet helemaal blij ben met die 245-elementen kan er vast wel een JB in de brugpositie, die schijnt Adam Jones ook te gebruiken O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:16:
Oh, nu het toch over toon gaat... ik wil op termijn eens wat nummers van Tool gaan leren (vnl. van het album Lateralus), ik ben benieuwd of ik de toon van Adam Jones met m'n PRS ZM een beetje kan benaderen. Het is verleidelijk om daarvoor een Diezel VH4-pedaal te halen, maar die zijn wel een beetje duur :P . En dan zou ik ook wat moeten vogelen om dat ding als pre-amp aan te sluiten en tegelijk ook nog steeds naar de kanalen op m'n versterker te kunnen schakelen.

In tegenstelling tot de PRS 245 waar de ZM op gebaseerd is is de brug van de ZM verstelbaar, dus af te stellen voor dikkere snaren/lager stemmen, dus dat komt wel goed uit :Y . En als ik op termijn niet helemaal blij ben met die 245-elementen kan er vast wel een JB in de brugpositie, die schijnt Adam Jones ook te gebruiken O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Ramzzz die heb ik wel eens gezien inderdaad. ISF naar rechts dus, en eventueel zo'n EQ-pedaal. En de toonknop van m'n gitaar wat dichtdraaien, die PRS-elementen hebben namelijk aardig wat hoog in zich. En dit was inderdaad de video waarin ook gezegd wordt dat "klink als" en "koop dezelfde spullen als" niet hetzelfde zijn :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:48:
@Ramzzz die heb ik wel eens gezien inderdaad. ISF naar rechts dus, en eventueel zo'n EQ-pedaal. En de toonknop van m'n gitaar wat dichtdraaien, die PRS-elementen hebben namelijk aardig wat hoog in zich. En dit was inderdaad de video waarin ook gezegd wordt dat "klink als" en "koop dezelfde spullen als" niet hetzelfde zijn :+ .
Dat laatste is aleen maar vanwege het gestelde budget, anders zouden ze je simpelweg dezelfde gear als die tool gebruikt aansmeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:54:
Tip:

Overdrive pedaal, visual sound, double trouble

Een ‘double trouble’ dubbele Tubescreamer. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anie
Poh.. Spannend spannend.. Voor het eerst een gitaar geïmporteerd dus zonder er zelf op gespeeld te hebben..

YouTube: Guitar of the Day - 1966 Gibson J 200

Als het goed is wordt hij morgen bij UPS aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:48:
Poh.. Spannend spannend.. Voor het eerst een gitaar geïmporteerd dus zonder er zelf op gespeeld te hebben..

YouTube: Guitar of the Day - 1966 Gibson J 200

Als het goed is wordt hij morgen bij UPS aangeboden.
:o

d:)b * Ramzzz duimt mee...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 19-09 13:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik moest hier ook posten nu..

Na jarenlang op een cheap ass kromme Martinez akoestische gitaar, gevolgd door een echte Harley Benton SG waar ik amper op speel, heb ik toch besloten om eens een keer ietsje meer te gaan doen met gitaren (ik ben eigenlijk drummer). Recentelijk ook de basgitaar eens bespeeld en dat is ook leuk (dus er komt ook nog een leuke basgitaar mijn kant op).

Maargoed, lang verhaal kort.. keer een iets betere gitaar uitgezocht en helemaal verliefd geworden op de hollowbody, liefst in sunburst.. toen deze Vintage ES500 op mijn pad kwam heb ik ook niet lang getwijfeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/dd8027b0c0559d393cabf167c1a6ad528167304a/?url=https%3A%2F%2Fassets.catawiki.nl%2Fassets%2F2020%2F5%2F4%2Fb%2Fd%2F0%2Fbd02eb55-3797-4d4c-8549-e522080bd000.jpg

Morgen komt ie binnen en dan ga ik er eens lekker mee aan de gang. Niet dat ik verwacht ooit een dikke solo gitarist te worden, maar om wat meer om handen te hebben dan alleen drums is wel leuk (en we hebben nog het idee om ooit te gaan roteren in de band).

Reviews van deze Vintage ES500 zijn erg lovend. Het lijkt heel erg veel op de Gibson ES355 maar wel voor maar 10% van de prijs.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 11:21
WHiZZi schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:32:

Na jarenlang op een cheap ass kromme Martinez akoestische gitaar, gevolgd door een echte Harley Benton SG waar ik amper op speel, heb ik toch besloten om eens een keer ietsje meer te gaan doen met gitaren (ik ben eigenlijk drummer). Recentelijk ook de basgitaar eens bespeeld en dat is ook leuk (dus er komt ook nog een leuke basgitaar mijn kant op).

Maargoed, lang verhaal kort.. keer een iets betere gitaar uitgezocht en helemaal verliefd geworden op de hollowbody, liefst in sunburst.. toen deze Vintage ES500 op mijn pad kwam heb ik ook niet lang getwijfeld:

[Afbeelding]

Morgen komt ie binnen en dan ga ik er eens lekker mee aan de gang. Niet dat ik verwacht ooit een dikke solo gitarist te worden, maar om wat meer om handen te hebben dan alleen drums is wel leuk (en we hebben nog het idee om ooit te gaan roteren in de band).

Reviews van deze Vintage ES500 zijn erg lovend. Het lijkt heel erg veel op de Gibson ES355 maar wel voor maar 10% van de prijs.
Feli met je nieuwe aankoop. Voor 10% van de Gibson prijs kan je, denk ik, geen buil vallen. Hopelijk is de kwaliteit beter dan die van een Gibson O-) .
Het is bijna een kloon van mijn Eastman T386SB, die net als de jouwe een kloon is van de ES355.
Veel speel plezier toegewenst.

plaatje van de mijne: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkZgt3HTC-dSGMzGqgq0wtGyuNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ITv2egQPZqtnrkAW55D7Gw6K.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door apollo13 op 02-06-2020 23:59 ]

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[Afbeelding]

Ik ben eigenlijk ook drummer :+ maar speel ondertussen langer gitaar dan ik heb gedrumd, wilde vroeger een tweede instrument kunnen bespelen en zo verder gegaan.

Mooie nieuwe aanwinst! d:)b

Dit is mijn hollow-body
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNVLs7hGdrheWU7IzgUPG-m5Vpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKEde04Ocj0v7W6cVYP7KDQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Een Epiphone Sheraton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 19-09 13:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

pinda powerrr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:05:
[...]

Ik ben eigenlijk ook drummer :+ maar speel ondertussen langer gitaar dan ik heb gedrumd, wilde vroeger een tweede instrument kunnen bespelen en zo verder gegaan.
Ik wilde altijd al meer instrumenten spelen. Drummen doe ik al zo'n 33 jaar dus dat duurt nog even voordat ik dat langer doe dan gitaar (alhoewel ik ook mijn eerste serieuze poging voor gitaar deed op mijn 19e oid)

Het aantal gitaren is nu hier al meer dan het aantal drumstellen iig :P
(4 drumstellen, 9 gitaren incl basgitaren en ukelele's)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie

[Afbeelding]

Heel gaaf! Veel plezier ermee. Trouwens meer replica van een 335 dan van een 355 denk ik met deze bindingen, slagplaat en inlays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

seadogg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:07:

edit//

Ik had bijvoorbeeld onderstaand gevonden maar geen idee of dit iets is.. Reviews zijn wel prima ansich.
https://www.thomann.de/nl...0xwwIvEAQYASABEgK9VvD_BwE
Dat setje heb ik ook. Ging mij er voornamelijk om dat er een tang in zat om de snaren af te knippen. :) Verder is het een net setje. Het ligt kwalitatief net iets hoger dan pisbakkenstaal. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

ElectricHead schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Dat setje heb ik ook. Ging mij er voornamelijk om dat er een tang in zat om de snaren af te knippen. :) Verder is het een net setje. Het ligt kwalitatief net iets hoger dan pisbakkenstaal. ;)
Dat is een duur tangetje dan. Je kan ook deze kopen. Werkt prima en ben je voor € 2,50 klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW_h3hQEeHZ_MU1n3hNGVL6Pna8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ldi37PHL3L86CZDAIJ5vXkxH.jpg?f=user_large

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@MrMarcie Ik ga de rest ook nog wel gebruiken hoor. Alleen op dit moment nog geen echte noodzaak toe gehad.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
MrMarcie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Dat is een duur tangetje dan. Je kan ook deze kopen. Werkt prima en ben je voor € 2,50 klaar.

[Afbeelding]
Die gebruik ik ook idd, prima dingetje!

(Maar niet veel meer, lang leve coated strings)

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 03-06-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
M'n zoektocht naar een 0,5 mm inbussleuteltje opgegeven, 3 bouwmarkten gehad hier in de buurt en geen succes. Bij Bax voor € 7,20 maar de officiële fender sleutel gekocht.... WTF...

ergste is nog dat ik nu al weet dat ik dat ding 1x ga gebruiken en dat ik 'm daarna waarschijnlijk kwijt ben omdat ie zo klein is.

[ Voor 28% gewijzigd door Rudolf op 04-06-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:42:
M'n zoektocht naar een 0,5 mm inbussleuteltje opgegeven, 3 bouwmarkten gehad hier in de buurt en geen succes. Bij Bax voor € 7,20 maar de officiële fender sleutel gekocht.... WTF...

ergste is nog dat ik nu al weet dat ik dat ding 1x ga gebruiken en dat ik 'm daarna waarschijnlijk kwijt ben omdat ie zo klein is.
0,5 mm? Da's wel héél dun.

Ik heb voor mijn Kahler en Floyd Rose nooit kleiner dan 1 mm nodig gehad, Fender Strat zadeltjes idem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ramzzz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:30:
[...]

0,5 mm? Da's wel héél dun.

Ik heb voor mijn Kahler en Floyd Rose nooit kleiner dan 1 mm nodig gehad, Fender Strat zadeltjes idem...
Ah klopt, het is 0,5 inch = 1,27 mm.

https://www.bax-shop.nl/g...3gzAkAEAQYASABEgK-yfD_BwE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
Voor de liefhebbers, vanavond BBC 2 om 22.15 uur
Eric Clapton: Life in 12 Bars
https://www.bbc.co.uk/programmes/b0b95q4f

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44
En nog meer 'offset' Fender/Squier goodies: NEW 2020 Squier Paranormal Series Overview.
7 modellen waarvan 1 bass en 1 baritone gitaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 07-06-2020 09:25 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ook in gitaarland nu een nieuwsbericht n.a.v. de heftige gebeurtenissen in de VS.

Amerikaanse muziekinstrumentenwinkel Guitar Center is gestopt met de verkoop van producten van Fulltone, nadat de directeur ervan op social media kritiek uitte op de huidige protesten/rellen.
link naar nieuwsbericht
Dit zal misschien wel het einde van Fulltone betekenen denk ik, Amerika kennende. Niemand wil er meer iets mee te maken hebben

Je zag soortgelijke dingen toen ook tijdens de nieuwsberichten over Ryan Adams. Zijn signature pedalen werden ook meteen overal weggehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Gitarist op 07-06-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:59:
Ook in gitaarland nu een nieuwsbericht n.a.v. de heftige gebeurtenissen in de VS.

Amerikaanse muziekinstrumentenwinkel Guitar Center is gestopt met de verkoop van producten van Fulltone, nadat de directeur ervan op social media kritiek uitte op de huidige protesten/rellen.
link naar nieuwsbericht
Dit zal misschien wel het einde van Fulltone betekenen denk ik, Amerika kennende. Niemand wil er meer iets mee te maken hebben

Je zag soortgelijke dingen toen ook tijdens de nieuwsberichten over Ryan Adams. Zijn signature pedalen werden ook meteen overal weggehaald.
Ik heb er van alles over gelezen, en er wordt heel wisselend op gereageerd.

Waar velen Fulltone in de ban doen (o.a. Guitar Center), zullen er wellicht meer volgen.

Maar dat kan betekenen dat de markt overspoeld wordt door goedkope ‘dump’ OCD’s, etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:59:

link naar nieuwsbericht

Ik had het gelezen. Hypocriete Amerikanen....
Nu er gedoe is, ligt alles weer onder een vergrootglas. Amerikanen zijn een gek volk. Nu verketteren ze Fulltone, straks zwaaien ze weer met de Confederal Flagg en gaat het liedje weer van voren af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Ik had het gelezen. Hypocriete Amerikanen....
Nu er gedoe is, ligt alles weer onder een vergrootglas. Amerikanen zijn een gek volk. Nu verketteren ze Fulltone, straks zwaaien ze weer met de Confederal Flagg en gaat het liedje weer van voren af aan.
Ik vond de reactie van Josh Scott wel de beste vanuit het fabrikantenveld, alhoewel Keeley en JHS beide nu geld doneren aan BLM-getrakteerde zaken. Overigens dag doen er meer: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Vergelijk dat met dit: https://guitar.com/news/i...__twitter_impression=true

Overigens lijkt Fuller behoorlijk in te binden: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Nee dit gaat niet over gitaren per se, maar zijdelings wel interssant.

Verder maar weer over ‘gear’ dan?

Gisteren kwamen deze twee binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nja2VSlchREQEeipxNKvBIhfejs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYD1PI3UOWXjoCNnYVpxs7Q6.jpg?f=fotoalbum_large

Een heerlijke (clean) boost en, jawel, een mini Klon kloon.

Die Spark is uitstekend, de Spark mini misschien nog wel beter (alleen een volumeknop) meer heb ik niet nodig. Maar deze was ook te goedkoop om te laten lopen... :P

De Tumnus V2 kwam ook ‘op mijn pad’ - een mini Klon-kloon, en dat kwam ook van pas.

Nodig? Neuh. Maar GAS is alomtegenwoordig. :|

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 07-06-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Uit het "wat er nou weer voor pand te koop staat" topic:
dreamscape in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2"
Hoeveel gitaarversterkers heeft een mens nodig...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/283/884_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/283/843_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/283/845_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/283/756_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/283/787_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/129/283/794_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Meh, er zit opnieuw een bijgeluid in mijn versterker (HT-5R met een V30). Erg jammer, want klankmatig heb ik verder weinig klachten (behalve een beetje "alles of niets" qua gain en geen master volume voor het cleankanaal). Het is alleen wel de derde keer in een half jaar dat er iets mee is. Misschien begint het ding gewoon te oud te worden ofzo.

Ik denk er nu over om een losse cab + head aan te schaffen. Dat zou dan een 1x12 met een V30 of misschien een V type worden. Qua head moet ik nog even kijken. De cleans van m'n huidige versterker vind ik prima en die vind ik ook belangrijk. Als er verder overdriven blues in zit (SRV'esque) en met een schop van een overdrive een metaltoon (Toolesque) uit te krijgen is zou dat super zijn. Opties waar ik aan denk zijn een Marshall DSL of een mkII Blackstar HT.

Een kritiek die je vaak over Blackstar leest is "veel silicium" en "niet echt buizen". Ik weet niet of ik dat per se erg vind. Wel weet ik dat ze met HT-versterkers een ingebouwd overdrivepedaal hebben waardoor je bij het overdrivekanaal dus niet alleen maar preamp gain hebt. Ik ben soms wel benieuwd wat ik daaraan precies mis en of dat met de voice-opties van de mkII's misschien schakelbaar is geworden.

Wordt vervolgd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:19:
Meh, er zit opnieuw een bijgeluid in mijn versterker (HT-5R met een V30). Erg jammer, want klankmatig heb ik verder weinig klachten (behalve een beetje "alles of niets" qua gain en geen master volume voor het cleankanaal). Het is alleen wel de derde keer in een half jaar dat er iets mee is. Misschien begint het ding gewoon te oud te worden ofzo.

Ik denk er nu over om een losse cab + head aan te schaffen. Dat zou dan een 1x12 met een V30 of misschien een V type worden. Qua head moet ik nog even kijken. De cleans van m'n huidige versterker vind ik prima en die vind ik ook belangrijk. Als er verder overdriven blues in zit (SRV'esque) en met een schop van een overdrive een metaltoon (Toolesque) uit te krijgen is zou dat super zijn. Opties waar ik aan denk zijn een Marshall DSL of een mkII Blackstar HT.

Een kritiek die je vaak over Blackstar leest is "veel silicium" en "niet echt buizen". Ik weet niet of ik dat per se erg vind. Wel weet ik dat ze met HT-versterkers een ingebouwd overdrivepedaal hebben waardoor je bij het overdrivekanaal dus niet alleen maar preamp gain hebt. Ik ben soms wel benieuwd wat ik daaraan precies mis en of dat met de voice-opties van de mkII's misschien schakelbaar is geworden.

Wordt vervolgd :) .
Ik herken echt niets van dat alles... (exact dezelfde configuratie). Kun je het omschrijven?

En ik heb 'm al 6 jaar, en ook alleen dezelfde speaker-mod uitgevoerd.

Overigens heeft de HT5-R met een 'clean boost' ervoor ineens veel meer headroom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ramzzz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Ik herken echt niets van dat alles... (exact dezelfde configuratie). Kun je het omschrijven?
Om eerlijk te zijn: het was niet telkens hetzelfde.

De eerste keer was er een buis vervangen die blijkbaar aan vervanging toe was. De herrie die ik toen had klonk als een halogeenlamp met een kapot gloeidraadje. In dezelfde beurt als het vervangen van de buis heb ik ook de V30 erin laten zetten.

Vervolgens ontdekte ik na een tijdje met m'n Strat dat als ik clean een lage G speelde er iets meetrilde. Toen ik mijn PRS ZM kreeg en op het halselement ging spelen (meer output, meer laag dan de Strat) werd dat een stuk luider: het klonk alsof je een paar octaven hoger dezelfde noot hoorde, maar dan als een hoorn-sample van een Ad Lib ofzo. Toen ik mijn versterker daarvoor weggebracht heb hebben ze op garantie de V30 vervangen omdat daarin iets los bleek te zitten. Daarna leek alles prima, de toeter bij de G was weg.

Toen ik vorige week op mijn PRS ZM speelde, halselement, clean, toon op gitaar stukje terug (vind ik heel erg jammie trouwens, jazzachtige toon :9 ), hoorde ik ineens bij een A zacht maar duidelijk iets meetrillen, als een stukje papier ofzo (net als het bij het vorige probleem eerst met de Strat klonk). Ik ga dat vanavond weer even uitproberen. Het is net als bij de vorige keer dat erger wordt als je de boel harder zet :( .

Okay, goed beschouwd lagen de eerste twee keer eigenlijk niet aan de versterker en misschien lag er bij de leverancier een stapel maandagochtendexemplaren speakers waardoor ik 2x achter elkaar pech heb. Het is vooral dat het tegen gaat staan dat ik er weer mee heen moet. Ze zien me aankomen, zogezegd. Niet per se rationeel, trouwens, dat snap ik wel.

Het helpt trouwens ook niet dat de Keyfranchiser hier in de buurt soms nogal stug en hautain doet. Ik had die mod beter bij Da Capo kunnen laten doen (superaardige mensen, heb ik mijn PRS gekocht), maar die winkel kende ik een half jaar geleden nog niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik kom al jaren niet meer bij Keymusic (Rotterdam). Juist vanwege die hautaine houding van het meeste personeel. Als ik nu iets uit een winkel nodig heb, rij ik naar Scheveningen, is verder weg, maar klantvriendelijkheid staat vooraan bij Max Guitar. Daarnaast is het echt een snoepwinkel, laatste keer Keymusic zag ik alleen maar B-merken hangen, dat "prikkelt" niet echt.

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet zoveel nieuws koop en als ik al wat koop, dan is het vaak van Marktplaats (I blame @Ramzzz :+ ) . Setje snaren komt van online shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Ramzzz even goed getest:

- Bij mijn Strat krijg ik het ook.
- Eerst vooral bij een A op de D-snaar, later ook bij andere noten.
- Ik ben er vrij zeker van dat het er eerder niet was. Dat was me wel opgevallen.
- Het klinkt een beetje alsof iemand op een grassprietje blaast, maar dan zachtjes. Of als een opgesloten langpootmug. Het komt uit de achterkant.

Ik moet nu vrij luid spelen voordat het gebeurt, maar het lijkt wel erg op de vorige keer. Maar eens kijken of het erger wordt met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Just one more 🤘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:48:
@Ramzzz even goed getest:

- Bij mijn Strat krijg ik het ook.
- Eerst vooral bij een A op de D-snaar, later ook bij andere noten.
- Ik ben er vrij zeker van dat het er eerder niet was. Dat was me wel opgevallen.
- Het klinkt een beetje alsof iemand op een grassprietje blaast, maar dan zachtjes. Of als een opgesloten langpootmug. Het komt uit de achterkant.

Ik moet nu vrij luid spelen voordat het gebeurt, maar het lijkt wel erg op de vorige keer. Maar eens kijken of het erger wordt met de tijd.
Klinkt als resonantie... op 440 Hz of een boventoon daarvan.

Zit er niet gewoon iets los, bijv. een buisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Ik vond de reactie van Josh Scott wel de beste vanuit het fabrikantenveld, alhoewel Keeley en JHS beide nu geld doneren aan BLM-getrakteerde zaken. Overigens dag doen er meer: https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

[Video: Listen. Learn. Act.]
Damn, dit komt (bij mij althans) wel aan zeg. Alles wat hij zegt is helemaal raak (wat mij betreft).
[...]

Nee dit gaat niet over gitaren per se, maar zijdelings wel interssant.

Verder maar weer over ‘gear’ dan?[...]
Ja, ik realiseer me dat dit topic over het algemeen sociale en politieke kwesties laat liggen (gelukkig), maar in dit geval vond ik het het posten alhier waard, omdat ik het opvallend vind dat een pedalenbouwer op deze manier in het nieuws is gekomen. Temeer ook omdat de huidige gebeurtenissen bij mij de ogen wel weer een stuk meer geopend hebben.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat ik hoop dat het bij meer mensen de ogen geopend heeft en dat we er met z'n allen een betere wereld van gaan maken, voor iedereen.

Maar idd, hier verder over de leukere dingen des levens, zoals gear en muziek (maken) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Zou dit het huis van een of andere bekende gitarist zijn (geweest)? Kan me niet voorstellen dat de makelaar die amps en gitaren slechts als props heeft gebruikt namelijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Voor de "SM" liefhebbers onder ons, hier nog wat leuks...or not ;)

apollo13

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anie
Och och, de 66er is binnen. Heerlijke bijna onbeschrijfelijke geur van zo'n vintage Gibson, muf stoffig maar toch ook zo zoet.

Heel gaaf om de gitaar te bespelen en ondertussen zijn oorlogswonden te bekijken. Best wat cracks hier en daar maar alles stabiel. Wel een boel meer cracks dan de verkoper beloofd had dus daar gaan we nog even mee stoeien.

Mijn andere SJ is ook al 23 geworden dit jaar maar die is bijna helemaal clean, is toch heel anders als je hem vastgrijpt, vast psychisch.. Klinkt raar maar daarom houd ik ook van relic fenders (gooit de knuppel in het hoenderhok).
De oudste van de 2 is wat lager in volume, wss vanwege de tune o matic brug en de soort bout die vast zit aan een extra bracing die voorkomt dat het bovenblad kan zakken. Dat is iets wat ze maar een paar jaar hebben gedaan.

Anyway.. Shut up and show off, right?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nW36w3VPTs4PvbdbSibsekkPrr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgd6YQlNzv4rk5eZB4YfLVAU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQooVxIXJjUQTUW4o39WzznoHAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUzfNSToJnQt57TEoXNxzTqr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-puPvTtxoZTgas9Mldc9iWYTpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6J3rHBMbgI3lKUTFEoD6Nze3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

America...land of the free...

Fender Custom Shop Masterbuilder John Cruz ontslagen.
https://www.thegearpage.n...er-builder-fired.2156152/

Heeft zijn persoonlijke mening gegeven over de rellen en is gelijk ontslagen. Ik wil het niet politiek maken, maar je eigen mening, welke die ook is, is je eigen mening. Dat enorme zenuwachtige gedoe van bedrijven vind ik vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Poe.. JC is wel een icoon binnen de Custom Shop.

Die heeft 19 jaar geleden nog zijn goedkeuring gegeven op mijn Strat. Geniet ook altijd van interviews met die man.. Zonde dat het zo gelopen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzFyplAg3fWwPNdNjip-C3KEwKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEgV0VX8loNrJivoveohZmo4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
pinda powerrr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:27:
America...land of the free...

Fender Custom Shop Masterbuilder John Cruz ontslagen.
https://www.thegearpage.n...er-builder-fired.2156152/

Heeft zijn persoonlijke mening gegeven over de rellen en is gelijk ontslagen. Ik wil het niet politiek maken, maar je eigen mening, welke die ook is, is je eigen mening. Dat enorme zenuwachtige gedoe van bedrijven vind ik vreselijk.
Overigens lijkt het erop dat hij niet zozeer zijn mening heeft gegeven maar een tamelijk grove meme heeft gedeeld, ik zal die hier maar niet reposten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

anie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Overigens lijkt het erop dat hij niet zozeer zijn mening heeft gegeven maar een tamelijk grove meme heeft gedeeld, ik zal die hier maar niet reposten.
Zoiets las ik ook, heb de meme niet gezien overigens.

Maar het land van onbegrensde mogelijkheden heeft ook zo zijn beperkingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Never mind, laat ik wegblijven van politiek

[ Voor 85% gewijzigd door anie op 10-06-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:06:
Groen bruin en grijs, ja vet man. Vorig jaar zag ik er 1 uit de professional serie (gewoon een American standard, alleen ander naampje) zo'n olijf kleur. Heel vet.. Bijna alleen voor de kleur al gekocht haha.
ok... kijk waar ze nu mee komen bij Fender, houd een schone boxershort gereed. <3

https://max.guitars/nl/fender-ltd-american-pro-tele

och och, het houdt maar niet op.. ben ik de enige met zo'n all rosewood hals fetish?

https://www.bax-shop.nl/e...-rosewood-limited-edition

[ Voor 18% gewijzigd door anie op 11-06-2020 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:24:
[...]

ok... kijk waar ze nu mee komen bij Fender, houd een schone boxershort gereed. <3

https://max.guitars/nl/fender-ltd-american-pro-tele

och och, het houdt maar niet op.. ben ik de enige met zo'n all rosewood hals fetish?

https://www.bax-shop.nl/e...-rosewood-limited-edition
Nope. I wil al jaren een ‘George Harrison’ Tele. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Oh.. ja.. die CS versie heb ik vorige maand bijna veel te veel geld aan uitgegeven, een handelaar die ik persoonlijk ken had er 1.. uiteindelijk kon ik het mijzelf toch niet verkopen om zoveel te betalen. Nog steeds mixed feelings over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Oops, I did it again...
Al jarenlang een stille wens om een baritone gitaar te kopen is in vervulling gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRjkjHRvNa0-rUO1lhMYTJT72lM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XeVKGPb5mFF2DB3TFj65bDKh.png?f=fotoalbum_large
Squier "paranormal" baritone cabronita Telecaster

Staat gestemd in B: B E A D F# B.
Nu € 459 bij Bax en ik had een GAS-aanval dus ja wat moet je dan he O-)

Levertijd 11 werkdagen (werd mij toen aangegeven, al staat inmiddels "zes weken" op de site) dus duurt nog even helaas

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 19-06-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:33:
Oops, I did it again...
Al jarenlang een stille wens om een baritone gitaar te kopen is in vervulling gegaan.
[Afbeelding]

Levertijd 11 werkdagen (werd mij toen aangegeven, al staat inmiddels "zes weken" op de site) dus duurt nog even helaas
Nice! Ik zat gisteren even naar Greg Koch te luisteren, die toevallig live op een baritone Tele zag te spelen, en dat klonk wel weer erg vet!

Ik heb er vorig jaar ook op zitten azen, met zo’n prijs is het bijna een no-brainer...

P90’s is ook wel eens leuk. @Gitarist Heb je ‘m bij Fender zelf besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 19-06-2020 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Nice! Ik zat gisteren even naar Greg Koch te luisteren, die toevallig live op een baritone Tele zag te spelen, en dat klonk wel weer erg vet!

Ik heb er vorig jaar ook op zitten azen, met zo’n prijs is het bijna een no-brainer...

P90’s is ook wel eens leuk. @Gitarist Heb je ‘m bij Fender zelf besteld?
Oh dat filmpje heb ik nog niet gezien, ga ik checken. Sowieso is Greg Koch toch wel een van m'n gitaarhelden. Zeer goed spel en veel humor. Hou ik van!

Ik heb hem bij Bax besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:33:
Oops, I did it again...
[Afbeelding]

Poohhh dat is voor mij te ingewikkeld maar klinkt supertof en ziet er goed uit man! HNHD!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Oh dat filmpje heb ik nog niet gezien, ga ik checken. Sowieso is Greg Koch toch wel een van m'n gitaarhelden. Zeer goed spel en veel humor. Hou ik van!

Ik heb hem bij Bax besteld
Mark Lettieri (oa. Snarky Puppy) is ook zo'n baritone held, hij heeft er een heel album rond gemaakt:

[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 19-06-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Amen... Die op marktplaats moet nog even een paar duizend euro zakken in prijs... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Teleluvr schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Amen... Die op marktplaats moet nog even een paar duizend euro zakken in prijs... 8)
Die van Thomann bedoelen jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Mark Lettieri (oa. Snarky Puppy) is ook zo'n baritone held, hij heeft er een heel album rond gemaakt:
[YouTube: Mark Lettieri: Baritone Funk #11 - "Gigantactis" Demo]
Ik had dat album zodra het uitkwam... (8>

Zijn album Futurefun is trouwens ook erg goed! Dat kocht ik bij zijn concert in Lantaren/Venster vorig jaar - dat kwam pas een halfjaar later officieel uit... (8>

Daar staat o.a. ‘Slugbug’ op - baritone goodness! O+

Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:35:
[...]

https://www.facebook.com/...183196568689657/?vh=e&d=n

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 19-06-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:13:
[...]

Ik had dat album zodra het uitkwam... (8>

Zijn album Futurefun is trouwens ook erg goed! Dat kocht ik bij zijn concert in Lantaren/Venster vorig jaar - dat kwam pas een halfjaar later officieel uit... (8>

Daar staat o.a. ‘Slugbug’ op - baritone goodness! O+

[Video: Mark Lettieri plays the Supro Statesman - Slugbug]

[...]

https://www.facebook.com/...183196568689657/?vh=e&d=n
Ik vind de "hoofdriff" heel vet, de rest niet zo eerlijk gezegd. Ik vind dan de gemiddelde Triggerfinger track stoerder, volgens mij speelt Ruben Block ook altijd op een baritone gitaar
Bijvoorbeeld deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Ik vind de "hoofdriff" heel vet, de rest niet zo eerlijk gezegd. Ik vind dan de gemiddelde Triggerfinger track stoerder, volgens mij speelt Ruben Block ook altijd op een baritone gitaar
Bijvoorbeeld deze
[YouTube: Triggerfinger - First Taste (Live op Lowlands 2010)]
Smaken verschillen... :9

Ik heb het nummer een tijd geoefend - voor de fun - op mijn Strat met behulp van mijn EHX PitchFork, dat was echt supervet!

Nadeel is alleen de iets beperkte ‘tactiele feedback’ omdat de snaar anders acteert en reageert dan de klank uit je amp - en de EADGBE-snaarspanning bij .010 helpt dan ook niet.

Maar het werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ja, gelukkig wel! Dat maakt het zo veelzijdig ;)
Ik heb het nummer een tijd geoefend - voor de fun - op mijn Strat met behulp van mijn EHX PitchFork, dat was echt supervet!

Nadeel is alleen de iets beperkte ‘tactiele feedback’ omdat de snaar anders acteert en reageert dan de klank uit je amp - en de EADGBE-snaarspanning bij .010 helpt dan ook niet.

Maar het werkt wel!
Ja ik heb ook wel eens met zo'n pitchpedaal gespeeld, maar dat is het idd vaak toch niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Ja, gelukkig wel! Dat maakt het zo veelzijdig ;)

[...]

Ja ik heb ook wel eens met zo'n pitchpedaal gespeeld, maar dat is het idd vaak toch niet helemaal
Het verschil is dat je 'niet weer een gitaar' hoeft aan te schaffen. :+

Zoals in 'elk nadeel heb z'n voordeel'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Het verschil is dat je 'niet weer een gitaar' hoeft aan te schaffen. :+

Zoals in 'elk nadeel heb z'n voordeel'. :+
Ik zie geen voordelen :*) :D

m'n portemonnee wel ;w

edit: ah, krijg net mailtje van Bax. Levering wordt nu in week 31... (begin augustus) :X

[ Voor 13% gewijzigd door Gitarist op 19-06-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Zei er iemand bariton?

Ik wil nog wel eens een keer een PRS SE 277 vasthouden :Y . Ik zie of dat of 7 snaren wel ergens op de middellange termijn gebeuren als aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bananenplant schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:09:
Zei er iemand bariton?

Ik wil nog wel eens een keer een PRS SE 277 vasthouden :Y . Ik zie of dat of 7 snaren wel ergens op de middellange termijn gebeuren als aanschaf.
Bij 7 snaren zou ik helemaal de weg kwijtraken :'( :F
Ik heb wel eens op een vijfsnarige bas gespeeld, was ook geen succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Kurt Cobain’s ‘MTV Unplugged’ Guitar Sells for $6 Million at Auction
Dat is 2 miljoen dollar meer dan de zwarte strat van David Gilmour 8)7

Prince’s ‘Blue Angel’ Cloud 2 Guitar Sells for $563,000 at Auction
En deze brengt dan blijkbaar minder op, nochtans was Prince toch ook niet van de minste?

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 21-06-2020 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
Kapoen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:09:
Kurt Cobain’s ‘MTV Unplugged’ Guitar Sells for $6 Million at Auction
Dat is 2 miljoen dollar meer dan de zwarte strat van David Gilmour 8)7

Prince’s ‘Blue Angel’ Cloud 2 Guitar Sells for $563,000 at Auction
En deze brengt dan blijkbaar minder op, nochtans was Prince toch ook niet van de minste?
Volgens mijn vriendin is mijn vaderdag cadeau nog onderweg dus wie weet! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Eigenlijk wel zonde dat dit soort iconische gitaren op veilingen belanden en waarschijnlijk de rest van hun leven in vitrinekasten doorbrengen zonder te worden bespeeld.

Zou het niet veel leuker zijn als ze zouden worden verhuurd?

Maar jeetje, wat een prijs. Ik begrijp dat niet zo eerlijk gezegd. Ik zou $ 100.000 al heel veel geld hebben gevonden.
Pagina: 1 ... 40 ... 97 Laatste