Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:36:
@Gitarist DAW en plugins ben ik bekend mee. Maar stel nou dat ik niet wil opnemen, afmixen etc, is er dan ook een soort "standalone" softwareoplossing?

Ik heb weinig goesting Cubase ofzo aan te schaffen (vroeger wel versie 3 gehad), en de versie die bij mijn interface zat doet het echt niet meer op win10 :P
Maar wat bedoel je met "niet wil opnemen, afmixen"? Bedoel je dat je je computer gewoon wil gebruiken als ampsimulator om mee te kunnen spelen? Dus een soort stand-alone programmaatje?

Weet niet of dat bestaat... maar daarvoor kan je ook eventueel een hoofdtelefoon-uitgang gebruiken op je amp ;) :+

Het mooie van de tegenwoordige interfaces is dat je vaak een (light) versie van de DAW erbij krijgt. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
Gitarist schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Maar wat bedoel je met "niet wil opnemen, afmixen"? Bedoel je dat je je computer gewoon wil gebruiken als ampsimulator om mee te kunnen spelen? Dus een soort stand-alone programmaatje?

Weet niet of dat bestaat... maar daarvoor kan je ook eventueel een hoofdtelefoon-uitgang gebruiken op je amp ;) :+

Het mooie van de tegenwoordige interfaces is dat je vaak een (light) versie van de DAW erbij krijgt. Daar zou je ook naar kunnen kijken.
Ja dat bedoel ik.

En geloof me, hoe goed de series one versterker ook is, daar wil je GEEN koptelefoon op aansluiten. Sowieso is het niet mijn doelstelling te spelen door mijn koptelefoon, maar mijn receiver en Jamo S608 speakers (mits de latency dat toelaat).

En mijn interface is gewoon goed, dus om nou een nieuwe te kopen om wat te experimenteren is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Ja dat bedoel ik.

En geloof me, hoe goed de series one versterker ook is, daar wil je GEEN koptelefoon op aansluiten. Sowieso is het niet mijn doelstelling te spelen door mijn koptelefoon, maar mijn receiver en Jamo S608 speakers (mits de latency dat toelaat).

En mijn interface is gewoon goed, dus om nou een nieuwe te kopen om wat te experimenteren is ook zo wat.
Ah ok! Nee idd, de hoofdtelefoonaansluitingen op amps zijn vaak zeer matig. Daar zie je toch dat echte speaker"kleuring" vaak beter is.
Afgaand op dit topic zou Guitar Rig standalone gebruikt moeten kunnen worden.

Ik ken dat verder niet, maar ik neem aan dat je daar in gewoon je interface kan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:45:
[...]

Ah ok! Nee idd, de hoofdtelefoonaansluitingen op amps zijn vaak zeer matig. Daar zie je toch dat echte speaker"kleuring" vaak beter is.
Afgaand op dit topic zou Guitar Rig standalone gebruikt moeten kunnen worden.

Ik ken dat verder niet, maar ik neem aan dat je daar in gewoon je interface kan selecteren
Die ken ik, ik heb de trial ooit gedownload. Moeilijkheid is dat je voor en EN output maar 1 device kunt selecteren.

In mijn use case moet de input de interface zijn, en de output de built in geluidskaart van mijn pc.

In audacity kan dat:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/audacity.jpg

Maar daar kun je weer geen VST's in laden volgens mij.

Ik zal wel weer iets heel ongewoons willen zoals altijd, of ja ongewoon, alleen met een dure DAW op te lossen.

EDIT: Hmm misschien kan ik van mijn interface een extra kabel naar mijn receiver leggen... Zou ook moeten helpen tegen de latency die optreedt bij de conversie van input --> interface naar output --> built in soundcard :*)

[ Voor 9% gewijzigd door KnoxNL op 08-05-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56

MsD

@Gitarist DAW en plugins ben ik bekend mee. Maar stel nou dat ik niet wil opnemen, afmixen etc, is er dan ook een soort "standalone" softwareoplossing?

Ik heb weinig goesting Cubase ofzo aan te schaffen (vroeger wel versie 3 gehad), en de versie die bij mijn interface zat doet het echt niet meer op win10 :P
Met mijn beperkte kennis probeer ik iets hoor.

Als ik iets heel eenvoudig wil opnemen, zonder (teveel) nabewerking doe ik dat altijd met een microfoon voor de versterker. Is gewoon het eenvoudigste. Wat je hoort krijg je. Natuurlijk zijn er miljoenen parameters qua microfoon en plaatsing. Maar met een beetje uitproberen kan je zo gewoon snel iets leuks voor elkaar krijgen.

Favoriete software: Audacity. Simpel in gebruik, en echt alle mogelijkheden die je in eventuele vervolgstappen wil gebruiken.

Level up:twee signalen!
Zowel de mix als het line out signaal! En dan heb je een interface nodig die geen latency (of bijna geen) heeft.
Deel 1 is gewoon opnemen met je standaard Realtek onboard, en dat gaat prima. Maar als je een stapje meer wilt gaan heb je gewoon een betere interface nodig.
Iets met twee kanalen input is echt ideaal, nieuw prijs? Vanaf 20€ heb je iets van Behringer wat prima voldoet!

En dan neem je die twee signalen op. Schuif je een beetje met links rechts. Voegt een compressor en een reverb toe en voilá, een pro opname. 😊

Dit doe ik dan vaak in reaper, maar elke Daw die je maar wil kan dit. En die plugins zijn vaak gratis voor de basis effecten.

Kort: koop een goedkope interface en ga spelen. En ik neem aan dat een beetje liedjes inkorten en netjes faxen niet teveel onder bewerken valt ;)

Het is wel erg verslavend als je er eenmaal een beetje mee bezig bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
MsD schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:59:
[...]

Met mijn beperkte kennis probeer ik iets hoor.

Als ik iets heel eenvoudig wil opnemen, zonder (teveel) nabewerking doe ik dat altijd met een microfoon voor de versterker. Is gewoon het eenvoudigste. Wat je hoort krijg je. Natuurlijk zijn er miljoenen parameters qua microfoon en plaatsing. Maar met een beetje uitproberen kan je zo gewoon snel iets leuks voor elkaar krijgen.

Favoriete software: Audacity. Simpel in gebruik, en echt alle mogelijkheden die je in eventuele vervolgstappen wil gebruiken.

Level up:twee signalen!
Zowel de mix als het line out signaal! En dan heb je een interface nodig die geen latency (of bijna geen) heeft.
Deel 1 is gewoon opnemen met je standaard Realtek onboard, en dat gaat prima. Maar als je een stapje meer wilt gaan heb je gewoon een betere interface nodig.
Iets met twee kanalen input is echt ideaal, nieuw prijs? Vanaf 20€ heb je iets van Behringer wat prima voldoet!

En dan neem je die twee signalen op. Schuif je een beetje met links rechts. Voegt een compressor en een reverb toe en voilá, een pro opname. 😊

Dit doe ik dan vaak in reaper, maar elke Daw die je maar wil kan dit. En die plugins zijn vaak gratis voor de basis effecten.

Kort: koop een goedkope interface en ga spelen. En ik neem aan dat een beetje liedjes inkorten en netjes faxen niet teveel onder bewerken valt ;)

Het is wel erg verslavend als je er eenmaal een beetje mee bezig bent!
Jij beschrijft exact hoe ik nu record haha.

Roland usb audio interface met een Fantoom gevoede XLR Grootmembraan mic en Audacity.

Staan zat opnames in dit topic :P

Maar ik wil dus inderdaad gewoon mijn pc als vervanger voor amp, simpeler kan ik het niet uitleggen.
Opnamen is niet eens een wens.

Maar dan moet audacity dus wel de effecten tijdens het spelen kunnen toepassen (middels VST als ik het goed heb) en dat kan volgens mij nu net niet.

Dank voor het meedenken iig, ik ben er wel uit. Ga mijn interface rechtstreeks op mijn receiver aansluiten ipv alleen via pc naar de receiver, en dan kan ik met zowel guitar rig 5 trial experimenteren, maar ook met PositiveGrid Bias. Die kan ook standalone starten, en dit spreekt me wel aan:

https://www.positivegrid....HJ9-9_3bYveEaApfREALw_wcB

Meer dan Guitar Rig.

EDIT: Overigens is mijn interface wel financieel afgeschreven, maar zit me nou niet aan te moedigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

ik zit me echt net te bedenken, ik heb een poosje terug nog een line6 toneport gehad, die software biedt jou misschien wel wat je zoekt. Als je daar even een zoektocht naar gaat doen, die dingen kan je soms ook voor een tientje ofwat kopen, en werkelijk gaaf om gewoon te klooien met geluiden. Kilometers aan effecten en dergelijke, de een van betere kwaliteit dan de andere :)

Ik heb hier nog een Line6 multi effect pedaal liggen, zal eens kijken hoe dat daar mee zit als ik die op de pc aansluit....

Maar die Toneport was wel leuk ! (super lage latency....echt bijna nul )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

franssie

Save the albatross

Dinsdag is mijn neefje jarig, wordt 13 of weet ik veel.
Ik heb de strat van mijn vader (dus zijn opa) afgeteld en besnaard maar nu bedenk ik mij ... bestaat gitaarmuziek nog wel in deze tijd van (de overigens geniale muziek van de broer van) Billie Ellisch?

Dus iets anders van een blaadje van de shadows of dire staits? iets uit deze eeuw wat niet metal is?

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 11-05-2020 01:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
franssie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 01:03:
Dinsdag is mijn neefje jarig, wordt 13 of weet ik veel.
Ik heb de strat van mijn vader (dus zijn opa) afgeteld en besnaard maar nu bedenk ik mij ... bestaat gitaarmuziek nog wel in deze tijd van (de overigens geniale muziek van de broer van) Billie Ellisch?

Dus iets anders van een blaadje van de shadows of dire staits? iets uit deze eeuw wat niet metal is?
John Mayer, Marcus King, Joe Bonamassa, Gary Clark Jr., Kingfish, Mark Lettieri, Rodrigo y Gabriela,... nieuwe en goede gitaarmuziek bestaat nog altijd. Misschien zijn ze iets minder zichtbaar, maar nieuwe gitaarhelden komen er nog altijd bij :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 11-05-2020 07:16 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@franssie Pop"icoon" Shawn Mendes speelt ook een aardig potje gitaar.
Ik heb zelf een leerling van 13 en die vindt Snelle heel cool. Snelle is een rapper, maar speelt zelf ook gitaar.

Het bespelen van de gitaar (of muziekinstrumenten in het algemeen) leeft misschien wel minder dan vroeger, maar is nog lang niet dood!

En zo'n gitaar kan het natuurlijk ook aanwakkeren he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:59

pinda powerrr

Slow down...

De Amerikaanse pophelden van tegenwoordig hebben meer met echte muziekinstrumenten dan onze NL "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaa rrrrrrrraaatatataaaa" rappers (wat een vreselijke ellende is dat om aan te horen :X )

Inderdaad Shawn Mendes is een gitaarliefhebber en Ed Sheeran natuurlijk. We hebben in NL wel een genie rondlopen, maar die wordt als een beetje maf omschreven in ons land, in het buitenland kunnen ze hem wel waarderen: Jett Rebel
Heb zijn show gezien op North Sea Jazz, wow! Hij gaat nu ook produceren voor het nieuwe album van Hall & Oates.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:31:
De Amerikaanse pophelden van tegenwoordig hebben meer met echte muziekinstrumenten dan onze NL "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaa rrrrrrrraaatatataaaa" rappers (wat een vreselijke ellende is dat om aan te horen :X )

Inderdaad Shwan Mendes is een gitaarliefhebber en Ed Sheeran natuurlijk. We hebben in NL wel een genie rondlopen, maar die wordt als een beetje maf omschreven in ons land, in het buitenland kunnen ze hem wel waarderen: Jett Rebel
Heb zijn show gezien op North Sea Jazz, wow! Hij gaat nu ook produceren voor het nieuwe album van Hall & Oates.
Aanvullend mogen we (de) Leif de Leeuw (band) natuurlijk niet onvermeld laten. (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Inderdaad Shawn Mendes is een gitaarliefhebber en Ed Sheeran natuurlijk. We hebben in NL wel een genie rondlopen, maar die wordt als een beetje maf omschreven in ons land, in het buitenland kunnen ze hem wel waarderen: Jett Rebel
Ja, idd, Jett Rebel is fantastisch en krijgt naar mijn mening idd niet de waardering die hij verdient.
Leif de Leeuw is ook goed, maar niet zo bekend onder de mainstream.
Emil Landman kan er ook wat van, een jonge gast met een "oude" ziel en ambachtelijke liedjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31

Bob Popcorn

Plop!

Er zijn natuurlijk véél meer écht goeie Nederlandse bands. Alleen hoor je die niet omdat die niet kapot gedraaid worden op de radio en je er, in tegenstelling tot Amerikaanse muziek die veel meer gestuwd wordt door marketing, minder mee in aanraking komt.

Als ik denk aan Nederlandse acts die echt goed zijn:

- deWolff
- Sven Hammond
- Di-Rect (na 2011)
- Kensington (weliswaar commercieel maar wel échte stadiumrock)

Mocht je meer Amerikaanse muziek waarderen raad ik Greta van Fleet aan. (Smelt Led Zeppelin, The Who & AC/DC om tot één Amerikaanse band en je krijgt GvF :p)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bob Popcorn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Er zijn natuurlijk véél meer écht goeie Nederlandse bands. Alleen hoor je die niet omdat die niet kapot gedraaid worden op de radio en je er, in tegenstelling tot Amerikaanse muziek die veel meer gestuwd wordt door marketing, minder mee in aanraking komt.

Als ik denk aan Nederlandse acts die echt goed zijn:

- deWolff
- Sven Hammond
- Di-Rect (na 2011)
- Kensington (weliswaar commercieel maar wel échte stadiumrock)

Mocht je meer Amerikaanse muziek waarderen raad ik Greta van Fleet aan. (Smelt Led Zeppelin, The Who & AC/DC om tot één Amerikaanse band en je krijgt GvF :p)
Je hebt gelijk, hoe kan ik onze opvolgers van de Earring vergeten! Di-Rect, erg goed, kan ze zeker waarderen en sinds de wisseling van zanger vind ik het eigenlijk beter geworden 8) Kensington daarentegen heb ik een hekel aan

De artiesten hebben we wel inderdaad, maar de NL marketing is niet erg gericht op muziek, meer op kortdurend succes. Neem nou het Songfestival, ik heb er echt niets mee, maar de NL richting is veel meer naar echte muziek gegaan en met succes. Een Douwe Bob bijvoorbeeld, die kan echt wel spelen en zit heel erg in de America/country hoek. Wat dat betreft kan ik de inzet van Ilse de Lange waarderen, die zoveel mogelijk echte muziek probeert te pluggen.

Leif de Leeuw, zoals @Ramzzz al noemde, wat een fan-tas-tische gitarist is dat! Maar zal in de huidige tijd nooit de bekendheid krijgen die Jan Akkerman bijvoorbeeld vroeger nog wel kreeg.

TL;DR We hebben geweldige muzikanten in Nederland, ze krijgen alleen de erkenning/podia niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

pinda powerrr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Je hebt gelijk, hoe kan ik onze opvolgers van de Earring vergeten! Di-Rect, erg goed, kan ze zeker waarderen en sinds de wisseling van zanger vind ik het eigenlijk beter geworden 8) Kensington daarentegen heb ik een hekel aan

De artiesten hebben we wel inderdaad, maar de NL marketing is niet erg gericht op muziek, meer op kortdurend succes. Neem nou het Songfestival, ik heb er echt niets mee, maar de NL richting is veel meer naar echte muziek gegaan en met succes. Een Douwe Bob bijvoorbeeld, die kan echt wel spelen en zit heel erg in de America/country hoek. Wat dat betreft kan ik de inzet van Ilse de Lange waarderen, die zoveel mogelijk echte muziek probeert te pluggen.

Leif de Leeuw, zoals @Ramzzz al noemde, wat een fan-tas-tische gitarist is dat! Maar zal in de huidige tijd nooit de bekendheid krijgen die Jan Akkerman bijvoorbeeld vroeger nog wel kreeg.

TL;DR We hebben geweldige muzikanten in Nederland, ze krijgen alleen de erkenning/podia niet.
Di-Rect vóórdat Marcel kwam zingen (dus met Tim Akkerman) was een band voor tienermeisjes. :p Ze hebben zo'n ontzettende boost gekregen qua stijl dat ik het nu écht goeie muziek vind. :)

Ilse de Lange vind ik zelf niks maar ik ben wel blij met haar inspanningen. Alleen is het wel een beetje te veel country georienteerd. Waylon is overigens ook een goeie muzikant en zanger alleen een walgelijk figuur, arrogant en zelfvoldaan.

Leif de Leeuw ga ik luisteren! Ken ik zelf nog niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bob Popcorn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Di-Rect vóórdat Marcel kwam zingen (dus met Tim Akkerman) was een band voor tienermeisjes. :p Ze hebben zo'n ontzettende boost gekregen qua stijl dat ik het nu écht goeie muziek vind. :)

Ilse de Lange vind ik zelf niks maar ik ben wel blij met haar inspanningen. Alleen is het wel een beetje te veel country georienteerd. Waylon is overigens ook een goeie muzikant en zanger alleen een walgelijk figuur, arrogant en zelfvoldaan.
Ik ben opgegroeid met country, dus de muziek van Ilse de Lange, Waylon, Douwe Bob vallen automatisch al wat makkelijker bij mij. En die muziek, die is in de USA heeeeeel groot. Iedereen kent de Eagles, nou, daar kom je al een eind mee qua stijl!

en eens wat betreft Waylon
Leif de Leeuw ga ik luisteren! Ken ik zelf nog niet.

credits naar @Ramzzz die me introduceerde met deze man en zijn band, sindsdien "fan"!

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 11-05-2020 12:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
KnoxNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:12:
[...]

Jij beschrijft exact hoe ik nu record haha.

Roland usb audio interface met een Fantoom gevoede XLR Grootmembraan mic en Audacity.

Staan zat opnames in dit topic :P

Maar ik wil dus inderdaad gewoon mijn pc als vervanger voor amp, simpeler kan ik het niet uitleggen.
Opnamen is niet eens een wens.

Maar dan moet audacity dus wel de effecten tijdens het spelen kunnen toepassen (middels VST als ik het goed heb) en dat kan volgens mij nu net niet.

Dank voor het meedenken iig, ik ben er wel uit. Ga mijn interface rechtstreeks op mijn receiver aansluiten ipv alleen via pc naar de receiver, en dan kan ik met zowel guitar rig 5 trial experimenteren, maar ook met PositiveGrid Bias. Die kan ook standalone starten, en dit spreekt me wel aan:

https://www.positivegrid....HJ9-9_3bYveEaApfREALw_wcB

Meer dan Guitar Rig.

EDIT: Overigens is mijn interface wel financieel afgeschreven, maar zit me nou niet aan te moedigen :+
Volgens hun website ondersteunt Audacity gewoon VST plugins hoor :)
Zelf speel ik 99% van de tijd Gitaar --> DI box --> RME FireFace 800 en dan naar Guitar Rig, Amplitube of Softube (al dan niet Metal-) Amp Room. Mijn interface zit dan wel rechtstreeks aangesloten op m'n hifi-versterker. Mijn 5150 door een 4x12 is natuurlijk leuker, maar deze setup is veel praktischer. Daarnaast is het ook gewoon veel makkelijker om een mix-ready geluid te krijgen op deze manier.

Wat oude dingetjes die ik op die manier heb opgenomen. Let niet op de 'ruw rond de randjes'-feel, het was gewoon wat ideeën uit mijn hoofd en op de PC krijgen :+ [/disclaimer]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Zelf speel ik 99% van de tijd Gitaar --> DI box --> RME FireFace 800 en dan naar Guitar Rig, Amplitube of Softube (al dan niet Metal-) Amp Room. Mijn interface zit dan wel rechtstreeks aangesloten op m'n hifi-versterker. Mijn 5150 door een 4x12 is natuurlijk leuker, maar deze setup is veel praktischer. Daarnaast is het ook gewoon veel makkelijker om een mix-ready geluid te krijgen op deze manier.

Wat oude dingetjes die ik op die manier heb opgenomen. Let niet op de 'ruw rond de randjes'-feel, het was gewoon wat ideeën uit mijn hoofd en op de PC krijgen :+ [/disclaimer]

[Soundcloud: Djenty by Ron S]

[Soundcloud: Post Rock Tune by Ron S]
Klinkt wel bruut. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

pinda powerrr schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Ik ben opgegroeid met country, dus de muziek van Ilse de Lange, Waylon, Douwe Bob vallen automatisch al wat makkelijker bij mij. En die muziek, die is in de USA heeeeeel groot. Iedereen kent de Eagles, nou, daar kom je al een eind mee qua stijl!

en eens wat betreft Waylon

[...]

[YouTube: Leif de Leeuw band plays the Allman Brothers Band live - Rockin' Horse]

[YouTube: 2019 Leif de Leeuw band plays The Allman Brothers Band - 'Jessica' Live @ Sound Vision Studio]

credits naar @Ramzzz die me introduceerde met deze man en zijn band, sindsdien "fan"!
Pfff ik luister nu Blue Sky op dat Tribute to Allman Brothers album, maar man o man wat een heerlijke solo! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Haha, thanks :P Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal met genoeg tijd en liefde beter kan met 'echte' apparatuur. Maar ik vind het zó waardevol om even snel wat neer te kunnen gooien. Sounds tweaken tijdens het terugluisteren, eens wat totáál anders proberen, noem maar op. En ik vind het leuk om een beetje door de libraries te browsen tijdens het spelen, en zo inspiratie op te doen van de sounds. Ik heb heel lang in het kamp gezeten dat niets moest hebben van amp sims, en ik vind een dikke buizenbak nog steeds leuker. Maar tegelijkertijd heb ik er zo weinig behoefte aan dat m'n 5150 ondertussen vijf jaar in opslag staat :+

Voor basgitaar mis ik m'n real-life amp (een simpele Ashdown MAG300 met 4x10, ook in opslag :P) trouwens wel wat meer. Mijn speakers geven voldoende laag weer om een bas prima te laten klinken, maar een fatsoenlijke amp/cab speelt gewoon een stuk soepeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
@franssie

Ik vind Nothing But Thieves een goed hedendaagse pop/rock bandje en iets steviger Biffy Clyro.

Er zijn nog steeds genoeg goede bands, maar gitaarmuziek krijgt nu eenmaal niet zo veel airtime op de bekende radiozenders.

[ Voor 36% gewijzigd door Rudolf op 11-05-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@pinda powerrr in de categorie 'country'.

Eén van mijn favoriete country-liedjes aller tijden:

Overigens doet Jorma Kaukonen nogal wat 'Quarantine'-shows op YouTube.

Voor als je tijd hebt:

YouTube: Quarantine Concert Series - 2020

Je kunt deze reeks ook meteen als 'gratis fingerpicking lessen' zien. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 11-05-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:09:
[...]

[Soundcloud: Djenty by Ron S]

[Soundcloud: Post Rock Tune by Ron S]
mooi man! Hoe raw de eerste SC is en hoe rustig de tweede SC is haha. Ik schrok van de eerste (headset user op het moment)..

Welke gitaar en DI box gebruik je?

[ Voor 0% gewijzigd door seadogg op 11-05-2020 16:55 . Reden: spellingsfout :+ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
seadogg schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:54:
[...]

mooi man! Hoe raw de eerste SC is en hoe rustig de tweede SC is haha. Ik schrok van de eerste (headset user op het moment)..

Welke gitaar en DI box gebruik je?
Haha, thanks :9 Ze liggen inderdaad wel een aardig eindje uit elkaar. Ik hou ook van zo'n beetje elke stijl en speel ook graag alles van jazz tot metal :)
Als het goed is heb ik ze allebei opgenomen met mijn Epiphone 'Gothic' Les Paul Studio. Daar heb ik wel ooit de elementen in vervangen door een Gibson 490R/498T setje. En er liggen 11s op, dat helpt ook wel om't allemaal wat dikker te maken :)
De DI is de Orchid Classic DI. De DI op m'n FireFace is belabberd, en dat geldt stiekem voor veel ingebouwde DIs op audio interfaces. Toen ik nog geen losse DI had vond ik alle amp modeling ook maar kak klinken, en geloofde ik niet dat mijn stoere dure interface een DI had die zó slecht is dat alles belabbert klinkt. Je kan je mijn verrassing voorstellen toen ik voor een paar tientjes die Orchid kocht en het een wereld van verschil maakte. De DI in mijn interface is echt, écht slecht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Rudolf schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:43:
@franssie

Ik vind Nothing But Thieves een goed hedendaagse pop/rock bandje en iets steviger Biffy Clyro.

Er zijn nog steeds genoeg goede bands, maar gitaarmuziek krijgt nu eenmaal niet zo veel airtime op de bekende radiozenders.
Stubru..
KINK en de bijbehorende themakanalen
Pinguin radio..

Niet op FM, dat is dan wel weer jammer

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
JAMF schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Stubru..
KINK en de bijbehorende themakanalen
Pinguin radio..

Niet op FM, dat is dan wel weer jammer
Kink is de muziekkeuze niet erg gevarieerd, StuBru is ok, en Pinguin is voor mij te weinig radio, meer een afspeellijst. Ik hou wel van een beetje geklets op de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Ik heb overigens mijn oude line6 POD GX studio weer gevonden, dus geen nieuwe interface gekocht. Na een avondje klooien werkt deze nu met Guitar Rig 5. Nu eens kijken hoe ik op kan nemen met effecten. Lukt me voorlopig alleen om dry op te nemen en er daarna effecten over te gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat kan gitaar spelen toch raar zijn.

Op de een of andere manier heb ik de afgelopen dagen tijdens meetings waar ik alleen maar toehoorder was en mic op mute stond, mijn strat erbij gepakt en gewoon onversterkt liggen pielen. Dat vond ik leuker dan verwacht, dus heb ik gisteren de buizenbak maar weer eens aangezwengeld, en dat ging eigenlijk best wel lekker! Dus de zin in het spelen is er weer een beetje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
@KnoxNL ik moet altijd effe zin maken. Ik versleep mijn spullen altijd naar en van het repetitielokaal en dan heb ik geen zin om thuis weer alles op te bouwen. Nu staat alles op z'n plek en hoef ik maar in te pluggen, dan merk ik dat ik veel meer speel.

Eigenlijk moet ik gewoon een 2de set hebben :D

[ Voor 13% gewijzigd door Rudolf op 13-05-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rudolf schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:44:
@KnoxNL ik moet altijd effe zin maken. Ik versleep mijn spullen altijd van repetitie naar huis en dan heb ik geen zin om thuis weer alles op te bouwen. Nu staat alles op z'n plek en hoef ik maar in te pluggen, dan merk ik dat ik veel meer speel.
Dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad, na de meet heeft bij mij ook even geduurd voordat ik alles weer opgebouwd had. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Zojuist gezien op Facebook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srP8011ztS63IvD-mq-Qy8kTZVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7vgx74w7BnVzazcP6sOTsGy.jpg?f=fotoalbum_large
Pulled out of an old trailer on some property in Georgia where it has been for 30+ years. I will be getting it in a couple weeks then I can see what is salvageable and find out how old it is
https://www.facebook.com/...m.1304525313069532&type=3

;w

De Esquire van Louis XVI? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:30:
Zojuist gezien op Facebook:

[Afbeelding]

[...]

photo

;w

De Esquire van Louis XVI? :+
Holy }:O ..... Hoe zouden ze hier de oorsprong van kunnen herleiden? Ben wel benieuwd waar het vandaan komt en hoe het zo tot stand is gekomen. Ik ga dat even volgen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2020 11:36 . Reden: Ninja edit. :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Holy }:O ..... Hoe zouden ze hier de oorsprong van kunnen herleiden? Ben wel benieuwd waar het vandaan komt en hoe het zo tot stand is gekomen. Ik ga dat even volgen :)
De hals zit er nog op, dus met een beetje geluk makkelijk te dateren aan de code op de hiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:45:
[...]

De hals zit er nog op, dus met een beetje geluk makkelijk te dateren aan de code op de hiel.
Ik denk dat in dit geval carbon dating accurater is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gebroken neck, dat is toch alleen voorbehouden aan Gibson Les Pauls? :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:10:
IFTFY.

Toch vind ik het ook altijd bijzonder, een pickup switch op een gitaar met 1 pickup. :+

/killswitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:10:
Ik zeg hoax, het feit dat de neck gebroken lijkt te zijn, laat al zien dat een photoshop is... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Ik zeg hoax, het feit dat de neck gebroken lijkt te zijn, laat al zien dat een photoshop is... :Y)
Check ook de koffer, daar past-ie nooit in. Gekrompen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ik wil binnenkort een nieuwe(?) / 2e hands stratocaster gaan halen maar weet niet goed wat te doen.

-marktplaats / facebook?
-groothandels?
-locale gitaren boer vragen in te kopen?

Vind het wel prettig als ik er een beurt en nieuw setje snaren op krijg en dergelijke dat ik niet gelijk aan de gang moet...maar heb ook geen zin om 1000+ uit te geven.
Heb een les pauls liggen en een akoestische plank maar wil toch heel graag een strat in de collectie.

Iemand tips? Eventueel tips wat betreft winkels of zelf een mooie strat liggen waar je vanaf wil? (Geen sunburst)

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:58:
Ik wil binnenkort een nieuwe(?) / 2e hands stratocaster gaan halen maar weet niet goed wat te doen.

-marktplaats / facebook?
-groothandels?

Vind het wel prettig als ik er een beurt en nieuw setje snaren op krijg en dergelijke dat ik niet gelijk aan de gang moet...maar heb ook geen zin om 1000+ uit te geven.
Heb een les pauls liggen en een akoestische plank maar wil toch heel graag een strat in de collectie.

Iemand tips? Eventueel tips wat betreft winkels of zelf een mooie strat liggen waar je vanaf wil? (Geen sunburst)

In welke omgeving woon je? Op Reverb en Matketplaats - en Facebook - staan er genoeg, zelfs in Nederland.

Budget? Voorkeuren? Kleur? Toets? Staat? :P

Hoeveel verstand heb je ervan, om geen neppert te kopen? B)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2020 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
seadogg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:58:

-marktplaats / facebook?
-groothandels?

Inderdaad wat Ramzzz hierboven zegt.

Zelf zou ik op Marktplaats kijken. Scheelt snel 100-200 met een winkel. Aan de andere kant, die moeten ook hun geld verdienen dus als je de service de hogere prijs waard vindt.. Why not.

Voor een budget onder de 1000 zou ik nooit nieuw kopen. Voor de waarde vastheid (mocht je straks toch geen strat in jouw collectie noodzakelijk vinden) zou ik altijd een fender kiezen. Dit verkoopt gewoon echt weer het makkelijkst en vaak voor dezelfde prijs.

Voor rond de 550-800 kun je een prima american standard kopen of zelfs een goede sss deluxe (met een beetje zoeken en pingelen). Ik heb hier ook diverse Mexicaanse gehad en was eigenlijk alleen onder de indruk van de Classic Player series (dus geen classic series, belangrijk verschil). Het kan natuurlijk ook gewoon aan het exemplaar liggen maar bijvoorbeeld de populaire road worn vond ik niks.

Voor een lager budget kun je niet in de fout gaan met een Squier Classic Vibe.

En oja, je hebt al een les paul. Ik zou me dan niet laten verleiden om een HSS model te kopen maar gewoon SSS. Mocht je toch voor een HSS gaan, deze zijn vaak iets voordeliger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Je kunt kijken voor een Vintera series.

Nieuw al erg betaalbaar en krijgt goede reviews.

https://www.guitarking.nl...VINTERA_50S_STRAT_MN_SFMG

De nieuwe performer is een echte usa strat en zit nieuw net boven de 1000 euro:

https://www.guitarking.nl...MN_Satin_Lake_Placid_Blue

Ik denk als je die 2e hands kunt vinden dat je de koning bent :)

Overigens is 2e hands een keuze, een gevoel. Het kan prima maar zelf doe ik het eigenlijk nooit :)

Als je een strat nieuw koopt zou ik dat in ieder geval altijd bij een (lokale) winkel doen. Zeker als je beginner bent en bv een floating trm opstelling wilt. Een goede zaak regelt dat de afstelling perfect is wanneer je de winkel uit loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:58:
[...]

In welke omgeving woon je? Op Reverb en Matketplaats - en Facebook - staan er genoeg, zelfs in Nederland.

Budget? Voorkeuren? Kleur? Toets? Staat? :P

Hoeveel verstand heb je ervan, om geen neppert te kopen? B)
Woonachtig in TIlburg, budget is +/- 750 euro, staat moet uiteraard goed zijn en kleur heb ik niet echt. Alhoewel ik groen / bruin of grijs wel echt heel mooi vind.

Heb wel wat verstand van planken, maar niet dusdanig dat ik alles herken en dergelijke. Maar ik verwacht niet echt problemen met planken tot 750 / 1000 euro (of vergis ik me nu :+)
anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 06:56:
[...]

Inderdaad wat Ramzzz hierboven zegt.

Zelf zou ik op Marktplaats kijken. Scheelt snel 100-200 met een winkel. Aan de andere kant, die moeten ook hun geld verdienen dus als je de service de hogere prijs waard vindt.. Why not.

Voor een budget onder de 1000 zou ik nooit nieuw kopen. Voor de waarde vastheid (mocht je straks toch geen strat in jouw collectie noodzakelijk vinden) zou ik altijd een fender kiezen. Dit verkoopt gewoon echt weer het makkelijkst en vaak voor dezelfde prijs.

Voor rond de 550-800 kun je een prima american standard kopen of zelfs een goede sss deluxe (met een beetje zoeken en pingelen). Ik heb hier ook diverse Mexicaanse gehad en was eigenlijk alleen onder de indruk van de Classic Player series (dus geen classic series, belangrijk verschil). Het kan natuurlijk ook gewoon aan het exemplaar liggen maar bijvoorbeeld de populaire road worn vond ik niks.

Voor een lager budget kun je niet in de fout gaan met een Squier Classic Vibe.

En oja, je hebt al een les paul. Ik zou me dan niet laten verleiden om een HSS model te kopen maar gewoon SSS. Mocht je toch voor een HSS gaan, deze zijn vaak iets voordeliger.
Goede informatie man, dank hiervoor! Zal eens kijken naar de Classic Vibe, deze zegt mij zo niets.
Marktplaats staat inderdaad he-le-maal vol met mooie dingen. Ik zal eens kijken of ik de boom door het bos kan vinden.
KnoxNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:18:
Je kunt kijken voor een Vintera series.

Nieuw al erg betaalbaar en krijgt goede reviews.

https://www.guitarking.nl...VINTERA_50S_STRAT_MN_SFMG

De nieuwe performer is een echte usa strat en zit nieuw net boven de 1000 euro:

https://www.guitarking.nl...MN_Satin_Lake_Placid_Blue

Ik denk als je die 2e hands kunt vinden dat je de koning bent :)

Overigens is 2e hands een keuze, een gevoel. Het kan prima maar zelf doe ik het eigenlijk nooit :)

Als je een strat nieuw koopt zou ik dat in ieder geval altijd bij een (lokale) winkel doen. Zeker als je beginner bent en bv een floating trm opstelling wilt. Een goede zaak regelt dat de afstelling perfect is wanneer je de winkel uit loopt.
uiteraard voelt een nieuwe natuurlijk altijd beter maar hier betaal je dus ook voor. Soms moet je geluk hebben met een pareltje denk ik..
Ik vind die meegestuurde Vintera echt prachtig, die kleur is echt super! ik ga me daar eens verder in verdiepen.

Heb weekend, hoef dinsdag pas weer te beginnen dus dat is wel lekker haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Groen bruin en grijs, ja vet man. Vorig jaar zag ik er 1 uit de professional serie (gewoon een American standard, alleen ander naampje) zo'n olijf kleur. Heel vet.. Bijna alleen voor de kleur al gekocht haha. Heb zelf een fiesta red, en laatst een zwarte PRS Silver sky gekocht. Ik weet dat er veel haat naar is maar om eerlijk te zijn.. Hij is niet echt minder dan mijn fender CS, ook een schitterende klank en echt perfecte afwerking.

Maar goed, je kan uiteraard ook kijken voor een tweedehands bij een dealer als je je daar beter bij voelt. Ik haal zelf ook lol uit het "handelen" op marktplaats. Als je er 1 voor de juiste prijs koopt en toch niet helemaal je ding is dan ruil je hem gewoon weer om voor een andere 😂. Er is altijd wel iemand die jouw plank wil kopen of ruilen.

Iedereen zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:06:

.... en laatst een zwarte PRS Silver sky gekocht.
Hier is allesbehalve haat tegen een Silver Sky <3

Pics!!!!

De haat lees je vooral op Amerikaanse fora, die elke andere Strat kloon geen probleem vinden, maar de Silver Sky, die qua kwaliteit er bovenuit steekt, is dan "nep".
Heb ondertussen ook al genoeg gelezen dat de haters ondertussen bekeerd zijn. Speelbaarheid, afwerking zijn top. Meeste credits gaan naar de pick-ups, fantastisch geluid.

Ooit koop ik er ook een.... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Hier is allesbehalve haat tegen een Silver Sky <3

Pics!!!!

De haat lees je vooral op Amerikaanse fora, die elke andere Strat kloon geen probleem vinden, maar de Silver Sky, die qua kwaliteit er bovenuit steekt, is dan "nep".
Heb ondertussen ook al genoeg gelezen dat de haters ondertussen bekeerd zijn. Speelbaarheid, afwerking zijn top. Meeste credits gaan naar de pick-ups, fantastisch geluid.

Ooit koop ik er ook een.... :P
Tja en zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is :)

Ik heb niets tegen PRS, ook niet de silver sky, maar juist de pickups staan mij tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik vind het - esthetisch gezien - een gedrocht. Niets voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:04:
Ik vind het - esthetisch gezien - een gedrocht. Niets voor mij.
Alleen de kop is anders dan die van een Fender Stratocaster.....dus de hele Stratocaster vindt je niks? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Alleen de kop is anders dan die van een Fender Stratocaster.....dus de hele Stratocaster vindt je niks? :+
Neen, op een paar plekken is bewust afgeweken van de ‘Strat’ om ‘copyright infringement’-claims te voorkomen - the irony - waardoor de balans in het model compleet weg is.

Geeft niet, maar ik vind het niks.

Net zoals ik diverse ‘net niet’ klonen van andere merken niet kan waarderen. Gewenning aan een vorm, wellicht, maar ‘het origineel’ is gewoon beter ontworpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anie
Ik ben ook vrij traditioneel, alleen gibson's en fenders hier verder. Heb een keer een PRS custom 24 gehad met een 10 top, abalone inlays.. Heel de mikmak. Ik vind het niks.

Toen zag ik laatst deze Silver sky voorbij komen in een sale bij Key music en kon ik vanwege het bedrag niet laren staan. Zoals ik hierboven zei vind ik het geweldig om op marktplaats evt weer te ruilen. En voor deze prijs hoef ik er niks op te verliezen.

Dat is nu een goede maand geleden en geen van mijn andere gitaren heeft zoveel aandacht gekregen als deze. En de dingen die mij eerst tegenstonden zoals de headstock en de rare cutaway zijn nu juist de zaken geworden die mij esthetisch het meest aanspreken. Hoe de lak in de onderste cutaway net een andere teint heeft waardoor het net lijkt of er altijd de zon op staat 😍
Ik zal er ff een foto van plaatsen.

En qua geluid.. Heerlijk man, ik ben nooit van dat scherpere geluid.. Heb daarom ook al vaak een SG gehad en snel weer doorverkocht en juist liefde voor ES modellen.
De hals is voor mij ook perfect. De eerste keer dat je hem beetpakt dan kun je het niet echt plaatsen maar na slechts 5 minuten was ik verkocht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0cw6w4Ow86gB9I_wOggCatwzPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diLWPF8wKSxj4aKFPaFF2DrM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oqyUpLpEkVupBVNxm_7vhi1SlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9meD1pFKQcFKelJaoNt3Z0pw.jpg?f=fotoalbum_large

Ff snel uit de losse pols geschoten. Hij ligt immers altijd op mijn thuiswerkplek voor het grijpen.

Zie foto hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMYQX0q9cRiVzzqSRuuwwOvn1vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/io9UskEOT5F0BjRVJYhwBuIX.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: oja.. Hij blijft ook. Echt in tune. Speel er elke dag gemiddeld 7x 10 minuten a een kwartier op. Staat soms in het warme zonlicht.. En verbaas me als ik om de dag even de stemming check dat hij gewoon in tune is.. Ondanks alle bends warmteverschillen enz. Dat heb ik verder alleen op mijn tele.

[ Voor 5% gewijzigd door anie op 14-05-2020 12:50 . Reden: Aanvulling over stemming. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:47:
Ik ben ook vrij traditioneel, alleen gibson's en fenders hier verder. Heb een keer een PRS custom 24 gehad met een 10 top, abalone inlays.. Heel de mikmak. Ik vind het niks.

Toen zag ik laatst deze Silver sky voorbij komen in een sale bij Key music en kon ik vanwege het bedrag niet laren staan. Zoals ik hierboven zei vind ik het geweldig om op marktplaats evt weer te ruilen. En voor deze prijs hoef ik er niks op te verliezen.

Dat is nu een goede maand geleden en geen van mijn andere gitaren heeft zoveel aandacht gekregen als deze. En de dingen die mij eerst tegenstonden zoals de headstock en de rare cutaway zijn nu juist de zaken geworden die mij esthetisch het meest aanspreken. Hoe de lak in de onderste cutaway net een andere teint heeft waardoor het net lijkt of er altijd de zon op staat 😍

En qua geluid.. Heerlijk man, ik ben nooit van dat scherpere geluid.. Heb daarom ook al vaak een SG gehad en snel weer doorverkocht en juist liefde voor ES modellen.
De hals is voor mij ook perfect. De eerste keer dat je hem beetpakt dan kun je het niet echt plaatsen maar na slechts 5 minuten was ik verkocht. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ff snel uit de losse pols geschoten. Hij ligt immers altijd op mijn thuiswerkplek voor het grijpen.

Zie foto hieronder.
[Afbeelding]

Edit: oja.. Hij blijft ook. Echt in tune. Speel er elke dag gemiddeld 7x 10 minuten a een kwartier op. Staat soms in het warme zonlicht.. En verbaas me als ik om de dag even de stemming check dat hij gewoon in tune is.. Ondanks alle bends warmteverschillen enz. Dat heb ik verder alleen op mijn tele.
d:)b

Bassbreaker (15W?) op de achtergrond?

Ik ben gewoon esthetisch vrij kort door de bocht. Traditioneel op het gebied van 'traditionele' producten.

Maar wanneer het op innovatie neerkomt, ook weer blij met nieuwe objecten, vormen, functies etc.

Ik houd gewoon van sommige vormen, op den duur, en dan slaat 'net niet' echt 'compleet de plank mis'.

Zo had ik 2 Dean Hardtails, die ik prachtig vond. De Dean Icon vind ik echt ruk, dat soort werk dus. :+

Afbeeldingslocatie: https://www.tonezone.ru/thumb/600x600xffffff/upload/iblock/7be/7be7df2228d176be42a90114eee283ef.jpg
(de vorige plaat was duidelijk geen 'hardtail' - met een vibrato-bar)

Afbeeldingslocatie: https://www.deanguitars.com/images/productimages/iconfmchb/iconfmchb.png

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 14-05-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Yes! al speel ik meestal via mijn boss waza air headphone of als ik "een klein beetje hardop" wil spelen op de katana air.

Als vrouw en kids het huis uit zijn dan wil ik de BB nog wel eens aantrappen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:47:

De hals is voor mij ook perfect. De eerste keer dat je hem beetpakt dan kun je het niet echt plaatsen maar na slechts 5 minuten was ik verkocht. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie foto hieronder.
[Afbeelding]

Qua materiaalgebruik valt er niets af te dingen op de (USA) PRS gitaren.

Mijn probleem was dat ik uiteindelijk niet kon wennen aan het nekprofiel van de Custom 24. Uiteindelijk heb ik haar dus ook ingeruild. Qua looks vond en ik vind ik haar nog steeds prachtig, ik heb sindsdien niet meer zo'n mooie gitaar in mijn arsenaal.

Dit was haar, plaatje uit den ouden doosch:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS1.JPG
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS2.JPG
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS3.JPG
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/PRS4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Staat nog op mijn lijstje om te kijken, dank :) . Wat ik denk ik vooral wil is dingen uitproberen tussen clean en distortion in. Toen ik een tijdje op mijn Fly speelde had ik wat andere controls: gain, volume en een knop om de overdrive aan/uit te zetten. Zonder overdrive aan de gain omhoog bracht me daar in een plezierig territorium wat ik op de HT-5R lastig te bereiken vind. Idealiter had ik daar aparte gain- en volumeknoppen gehad.

Een wild, nog niet heel concreet idee: in verschillende demo's online word ik best blij van het geluid van verschillende modellen van Orange. Misschien moet ik eens een Terror Stamp proberen en de send van de effects loop naar de return van m'n Blackstar sturen ofzo :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Jezus wat een parels komen hier voorbij zeg. Waar halen jullie het geld toch vandaan ;) ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Ik ben gewoon esthetisch vrij kort door de bocht. Traditioneel op het gebied van 'traditionele' producten.

Maar wanneer het op innovatie neerkomt, ook weer blij met nieuwe objecten, vormen, functies etc.

Ik houd gewoon van sommige vormen, op den duur, en dan slaat 'net niet' echt 'compleet de plank mis'.

Zo had ik 2 Dean Hardtails, die ik prachtig vond. De Dean Icon vind ik echt ruk, dat soort werk dus. :+

[Afbeelding]
(de vorige plaat was duidelijk geen 'hardtail' - met een vibrato-bar)

[Afbeelding]
net een PRS ;) maar dan esthetisch net wat anders >:) mooie exemplaren net als de PRS van @KnoxNL KnoxNL hieronder.

Ik vond deze foto nog van mijn PRS in het archief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyOvc9boZaQpzia9f1gnk6Iap5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5RdFPgpIs4lita2Ab68dSjz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bananenplant schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:20:
[...]

..... Wat ik denk ik vooral wil is dingen uitproberen tussen clean en distortion in.
Dat is vrijwel altijd een Klon gebaseerd pedaal.

En Klon clones zijn er honderden van te vinden, in alle prijzen die je maar kan bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:26:
Jezus wat een parels komen hier voorbij zeg. Waar halen jullie het geld toch vandaan ;) ..
Prioriteiten stellen.

Ik heb tot 2 jaar geleden in een Toyota Starlet uit 1994 gereden :P

(Goede job helpt ook natuurlijk).

@anie Ook prachtig! Mooie kleur.

[ Voor 5% gewijzigd door KnoxNL op 14-05-2020 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
KnoxNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Prioriteiten stellen.

Ik heb tot 2 geleden in een Toyota Starlet uit 1994 gereden :P

:D :D :D

haha sluit ik mij bij aan.. en de vrouw er van overtuigen dat hij niet minder waard wordt. Heeft wel even geduurd voor ik daar ene track record van had opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

seadogg schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:26:
Muziek als enige echte hobby hebben en verder om niet zo veel andere dingen geven. Ook niet (te) veel drinken en eten en niet te vaak uit eten gaan.

Ja, ik heb een prima baan en m'n vrouw ook. Verder hebben we een prima onderhouden huis en we gaan gemiddeld eens in de twee jaar flink op vakantie maar verder geef ik niet zo veel geld uit.

Dus inderdaad, prioriteiten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gitarist op 14-05-2020 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:29:
[...]

net een PRS ;) maar dan esthetisch net wat anders >:) mooie exemplaren net als de PRS van @KnoxNL KnoxNL hieronder.

Ik vond deze foto nog van mijn PRS in het archief.
[Afbeelding]
De PRS-modellen waren destijds onbetaalbaar. En bijna niet te krijgen.

Ik heb deze (Dean Hardtail Select Trans Brazil - MiK) in een opwelling gekocht, tijdens een sale bij Feedback en later nog exact hetzelfde model in ‘Trans Amber’ tweedehands (als nieuw!) overgenomen en er jaren met veel plezier op gespeeld.

Een collega van me had destijds een USA-model, kostte 7x zoveel, maar had dan weer geen coil split-functie op de elementen, en was een stuk zwaarder, maar niet per se beter. Op de elementen na niet merkbaar.

Ik heb sindsdien niet meer naar PRS omgekeken. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Prioriteiten stellen.

Ik heb tot 2 jaar geleden in een Toyota Starlet uit 1994 gereden :P

@anie Ook prachtig! Mooie kleur.
Amen brother.
Iedereen verklaart mij voor gek dat ik in een 18 jaar oude auto rij. Tsja, ik heb een mooie gitaar collectie. :+
Kijken waar ik in 50 jaar meer plezier aan beleef en/of mogelijk nog een leuk pensioen aan heb... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Om nog maar even de Silver Sky in de picture te hebben, wat een quack!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
John Mayer, die schijnt een aardig moppie te kunnen spelen heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Teleluvr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Amen brother.
Iedereen verklaart mij voor gek dat ik in een 18 jaar oude auto rij. Tsja, ik heb een mooie gitaar collectie. :+
Kijken waar ik in 50 jaar meer plezier aan beleef en/of mogelijk nog een leuk pensioen aan heb... :)
Inderdaad!

Al ben ik sinds 2 jaar wel in een job die mij een aanmerkelijk luxer lever verschaft, wat zorgt dat ik minder keuzes hoef te maken. Maar daar heb ik dan ook hard voor gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
pinda powerrr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:20:
Om nog maar even de Silver Sky in de picture te hebben, wat een quack!

[YouTube: John Mayer Plays Silver Sky PRS Signature Guitar]
Ik heb zo'n vermoeden dat hij de hals ook wel lekker vindt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:00:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat hij de hals ook wel lekker vindt..
Afbeeldingslocatie: https://d1w8cc2yygc27j.cloudfront.net/-1524551260414466019/-5579672530082341255.jpg

KnoxNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:38:
[...]

Inderdaad!

Al ben ik sinds 2 jaar wel in een job die mij een aanmerkelijk luxer lever verschaft, wat zorgt dat ik minder keuzes hoef te maken. Maar daar heb ik dan ook hard voor gewerkt :)
Afbeeldingslocatie: https://www.gevoslijterij.nl/pub/media/catalog/product/cache/9963fd7c4605a2b154bac889c9e2fb5a/m/a/macallan_25.jpg

:?

[ Voor 44% gewijzigd door Ramzzz op 14-05-2020 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik snappum niet? Al heb ik wel deze staan:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/midleton.jpg

Mooie fles hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
offtopic:
Tikfoutje, je tikte ’lever’ i.p.v. ‘leven’ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:16:
[...]

offtopic:
Tikfoutje, je tikte ’lever’ i.p.v. ‘leven’ :+
ah :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er komen inderdaad mooie plaatjes voorbij zeg!

Mijn FS830 is inmiddels ook binnen. Hij klinkt erg goed. Voller en warmer dan ik had verwacht. Ik heb er inmiddels S-locks van Schaller op gezet. Dat was nog wel even een klusje. Ik vreesde voor het toevoegen van de button bij de nek, maar het was juist de button aan de onderzijde die lastig was. Kennelijk zat er een plastic plug in. En die brak af. Dus die moet er uitgeboord worden. Het gat waar die plug inzat was ook groter dan ik had verwacht. Die heb ik gevuld met een deuvel en daarna heb ik daar de nieuwe button in gedraaid. De S-locks werken prima!

Nu moet ik alleen de brugzadel nog iets verlagen. De actie bij de topkam is prima en de nek ook. Dat is mooi meegenomen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD

MsD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHHvaQ8UDpqq1NFk-hwDIUldfqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8KcLKV88qPo5VPvXfHFXJ4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOSU0tAWVwK9xOK9Li4qvmhlwZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7sHL1XfSSkwjyF1T8KlOyhs.jpg?f=fotoalbum_large

Hops.

TC electronics Fangs. Tja, High Gain fun. erg leuk ding, erg fel, hoop variabelen. mooi voor brute geluiden.

Maar dan, de Zoom Hyper Lead.

Zoom heeft in zijn hele carrière wel 4 niet digitale pedalen gemaakt.
Oplettende lezertjes hebben natuurlijk al gezien dat de Tri Metal al in bezit is. Dat was er dus ook ééntje van.
De experts zijn het er over eens dat dit bijzondere pedalen zijn. De Tri Metal is ronduit geniaal. Een dikke vette Overstuurde Marshall op 11 in een doosje. Of juist een Ronkende Mesa op 11. Hij kan het . Metal tot in het laatste toontje. Of je draait de gain weg, en je hebt een moddervette overdrive. Geniaal pedaal.

De HyperLead is deel 2. Net even wat relaxter dan de Tri Metal, maar een hoop potentie, wowwa. Dit is meer de AC/DC in een doosje. De Metallica met een knopje, het solo geluid waar je van droomde.
Keistrak in alle tonen, geen moment modderig, en in een behuizing, daar kan Boss wat van leren.

Zonder dollen, dit zijn (nu nog maar) twee pedalen die de kracht van Zoom moesten bewijzen, dat ze echt wel wisten hoe geluid in elkaar stak. Na alle ellende die ze over zich heen kregen van al hun digi zooi . Soms geweldig, soms bagger, altijd interessant, hun analoge wraak op critici.

Zoals altijd ligt mijn liefde bij de Distortion pedalen, maar nu wil ik ze allemaal :-) Ik ben verliefd geworden, haha.

En ondertussen mijn LTD eens een beurt gegeven, ik ben niet zo fotogeniek, dus ik neem even geen foto's. Maar wat een dikke mooie gitaar heb ik daar aan zeg. (H-351-NT) een net boven budget niveau gitaar waar eigenlijk niks aan mis is. Ik kan in ieder geval nog niet een nadeel vinden. Alles kan vast wel beter. maar na wat duurdere gitaren in handen gehad te hebben ben ik erg, zeer erg, tevreden met dit ding.

Nou vind ik al snel dat een gemiddelde Fender of Gibson van een prutkwaliteit is, en de duurdere gewoon te duur voor wat het is.
Puur op niveau van afwerking wint elke Ibanez van 500 € het van elke Fender. (elke....)

Maar. En daar komt ie. :-)
Hoeveel van jullie laten je gitaar een stevige afstel/afwerk beurt geven bij een vakman, of kan je dat zelf ?

Elke gitaar heeft wel dat ene fretje waar je net een piezeltje moet bij vijlen, of dat ene element net een beetje meer naar links trekken. Dat schroefje op de trussrodafdekplaat net iets vaster....

Ik heb namelijk redelijk geleerd om dat soort dingen zelf te doen, en dat vind ik fijn. Het maakt zelfs een goedkope prutgitaar tot een zeer capabel instrument. En het is ook leuk. Tweaken....

Gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hops.

TC electronics Fangs. Tja, High Gain fun. erg leuk ding, erg fel, hoop variabelen. mooi voor brute geluiden.

Maar dan, de Zoom Hyper Lead.

Zoom heeft in zijn hele carrière wel 4 niet digitale pedalen gemaakt.
Oplettende lezertjes hebben natuurlijk al gezien dat de Tri Metal al in bezit is. Dat was er dus ook ééntje van.
De experts zijn het er over eens dat dit bijzondere pedalen zijn. De Tri Metal is ronduit geniaal. Een dikke vette Overstuurde Marshall op 11 in een doosje. Of juist een Ronkende Mesa op 11. Hij kan het . Metal tot in het laatste toontje. Of je draait de gain weg, en je hebt een moddervette overdrive. Geniaal pedaal.

De HyperLead is deel 2. Net even wat relaxter dan de Tri Metal, maar een hoop potentie, wowwa. Dit is meer de AC/DC in een doosje. De Metallica met een knopje, het solo geluid waar je van droomde.
Keistrak in alle tonen, geen moment modderig, en in een behuizing, daar kan Boss wat van leren.

Zonder dollen, dit zijn (nu nog maar) twee pedalen die de kracht van Zoom moesten bewijzen, dat ze echt wel wisten hoe geluid in elkaar stak. Na alle ellende die ze over zich heen kregen van al hun digi zooi . Soms geweldig, soms bagger, altijd interessant, hun analoge wraak op critici.

Zoals altijd ligt mijn liefde bij de Distortion pedalen, maar nu wil ik ze allemaal :-) Ik ben verliefd geworden, haha.

En ondertussen mijn LTD eens een beurt gegeven, ik ben niet zo fotogeniek, dus ik neem even geen foto's. Maar wat een dikke mooie gitaar heb ik daar aan zeg. (H-351-NT) een net boven budget niveau gitaar waar eigenlijk niks aan mis is. Ik kan in ieder geval nog niet een nadeel vinden. Alles kan vast wel beter. maar na wat duurdere gitaren in handen gehad te hebben ben ik erg, zeer erg, tevreden met dit ding.

Nou vind ik al snel dat een gemiddelde Fender of Gibson van een prutkwaliteit is, en de duurdere gewoon te duur voor wat het is.
Puur op niveau van afwerking wint elke Ibanez van 500 € het van elke Fender. (elke....)

Hoeveel van jullie laten je gitaar een stevige afstel/afwerk beurt geven bij een vakman, of kan je dat zelf ?

Elke gitaar heeft wel dat ene fretje waar je net een piezeltje moet bij vijlen, of dat ene element net een beetje meer naar links trekken. Dat schroefje op de trussrodafdekplaat net iets vaster....

Ik heb namelijk redelijk geleerd om dat soort dingen zelf te doen, en dat vind ik fijn. Het maakt zelfs een goedkope prutgitaar tot een zeer capabel instrument. En het is ook leuk. Tweaken....

Gewoon nieuwsgierig.
Hahaha - het blijft grappig hoe de één zweert bij ‘ultra high gain’ en de ander er bij wijze van spreken niets van moet hebben. :D

ik heb al minstens 25 jaar helemaal niets met een distortion (of iets van dien aard) te maken gehad. Mijn enige distortion, een Metal Zone (vintage! :+ ) staat al zeker zo lang ongebruikt.

Ten aanzien van afstellen. Ik deed het ‘vroeger’ altijd zelf, maar sinds mijn ‘set neck’ gitaren blijf ik er lekker van af. Een goeie afstelbeurt door een pro is geen schande.

Meteen verse snaren erop, en zo gek duur is het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
MsD schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:40:

Gewoon nieuwsgierig.
Zelf doe ik simpel afstelwerk, thrusrod /brughoogte. En uiteraard gewoon snaartjes verwisselen, toets in de olie enz. Als het mij niet lukt om de gewenste actie te krijgen zonder buzz dan gaat hij naar een bevriende prof. Vijlen van frets, aanpassen van de nut of een tremelo perfect afstellen durf ik niet aan. De meeste van mijn gitaren zijn ook vrij prijzig, ben veel te bang het te verzieken en voor een paar tientjes is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ramzzz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Hahaha - het blijft grappig hoe de één zweert bij ‘ultra high gain’ en de ander er bij wijze van spreken niets van moet hebben. :D

ik heb al minstens 25 jaar helemaal niets met een distortion (of iets van dien aard) te maken gehad. Mijn enige distortion, een Metal Zone (vintage! :+ ) staat al zeker zo lang ongebruikt.

Ten aanzien van afstellen. Ik deed het ‘vroeger’ altijd zelf, maar sinds mijn ‘set Beck’ gitaren blijf is er lekker van af. Een goeie afstelbeurt door een pro is geen schande.

Meteen verse snaren erop, en zo gek duur is het niet. ;)
Oh, het is niet dat Ultra F******ing High Gain alles is, welnee. Maar ik vind juist dat extreme geluid wat uit die snaren kan komen zo gaaf.

Nou is een Metal Zone ook wel erg dubieus 8)

Het geluid uit een Overdrive->Distortion is wel zo iconisch. daar kan echt weinig tegenop.
En als je de Distortions gaat stacken..... wow... En de Gain is echt niet zo relevant dan. Ik doe dit op eenvoudige passieve PU's en het geluid gaat door de buren's muren :)

Als ik mijn gitaar winkel vraag om eens te kijken naar mijn gitaar, ben ik met 50€ klaar.
Incl snaren en schoonmaken, dat zijn de kosten idd niet.
Maar zelf doen is zo leuk .
anie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:22:
[...]

Zelf doe ik simpel afstelwerk, thrusrod /brughoogte. En uiteraard gewoon snaartjes verwisselen, toets in de olie enz. Als het mij niet lukt om de gewenste actie te krijgen zonder buzz dan gaat hij naar een bevriende prof. Vijlen van frets, aanpassen van de nut of een tremelo perfect afstellen durf ik niet aan. De meeste van mijn gitaren zijn ook vrij prijzig, ben veel te bang het te verzieken en voor een paar tientjes is het opgelost.
lopen klooien aan je trussrod. wow. dat was geen beginnersactie voor mij :)
Ik heb ooit een gitaar(achtig ding) helemaal verkloot door die trusrod lam te draaien. ellende.... Maar ook daar weer van geleerd.

Vijlen van frets heb ik ooit geleerd van een pro. Die zei dat je dat het beste kan doen als je aan het spelen bent. Want dan voel je het beste wat er mis is.
Dus gewoon een sleutelvijl en spelen maar .

En in het ergste geval moet je een fretje (laten) vervangen.. Heeft hij zijn geld ook weer.

Soms ben ik wel onder de indruk hoe een echte luthier zo'n ding vastpakt, een knal met een hamer ergens geeft, een vijl erover haalt, en Voilá. Het is gewoon weer perfect. hahaha. Vakmanschap, en Übertweakers. Dat zijn het .

[ Voor 32% gewijzigd door MsD op 15-05-2020 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
MsD schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:24:
[...]

Als ik mijn gitaar winkel vraag om eens te kijken naar mijn gitaar, ben ik met 50€ klaar.
Incl snaren en schoonmaken, dat zijn de kosten idd niet.
Maar zelf doen is zo leuk .

[...]

lopen klooien aan je trussrod. wow. dat was geen beginnersactie voor mij :)
Ik heb ooit een gitaar(achtig ding) helemaal verkloot door die trusrod lam te draaien. ellende.... Maar ook daar weer van geleerd.

Vijlen van frets heb ik ooit geleerd van een pro. Die zei dat je dat het beste kan doen als je aan het spelen bent. Want dan voel je het beste wat er mis is.
Dus gewoon een sleutelvijl en spelen maar .

En in het ergste geval moet je een fretje (laten) vervangen.. Heeft hij zijn geld ook weer.

Soms ben ik wel onder de indruk hoe een echte luthier zo'n ding vastpakt, een knal met een hamer ergens geeft, een vijl erover haalt, en Voilá. Het is gewoon weer perfect. hahaha. Vakmanschap, en Übertweakers. Dat zijn het .
Trussrod uiteraard met beleid, 100 filmpjes bekeken voor de eerste keer 😂 maar kan echt weinig misgaan zolang je er niet teveel spanning op zet.

Maar inderdaad heel veel waardering voor het vakmanschap. Als ik de tijd heb dan vind ik het echt wel leuk om zelf een beetje te kloten maar de laatste tijd breng ik hem liever weg voor snel en goed werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Er zijn nog altijd Tweakers die dit topic niet weten te vinden... ;(

2mb in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:10:

Mooi ding is dat. Heb die wel eens voorbij horen komen bij een kennis van me.

Niet mega speciaal, maar wel zeker aangenaam.
anie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:15:
[...]

maar kan echt weinig misgaan zolang je er niet teveel spanning op zet.
Hier gaat het (bij mij) dus altijd fout :+ :+

[ Voor 23% gewijzigd door seadogg op 18-05-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Mooi ding is dat. Heb die wel eens voorbij horen komen bij een kennis van me.

Niet mega speciaal, maar wel zeker aangenaam.
Die dingen kunnen bijna tot ∞ dB clean - ongelooflijk luid.

En decennialang een soort 'industry standard' - 'iedereen en hun moeder' gebruikte die, en bij North Sea Jazz was het lang de standaard versterker (die worden altijd gehuurd en aangeleverd) voor elke gitarist.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben er één te bezitten.

Maar dan wel in combinatie met een keigoeie attenuator. (massa). ;)

En, waarom ook niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4539H4sRjoext7UUyb82cS9PcZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OG6GxmaeWGe9VhV69mrm72Cp.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 18-05-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:10:

Ik neem aan dat je die al een dm hebt gestuurd, met het vriendelijke verzoek zich hier te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Ik neem aan dat je die al een dm hebt gestuurd, met het vriendelijke verzoek zich hier te melden?
Als je het linkje volgt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Als je het linkje volgt... ;)
Oh, ik moest verder lezen _O-

En even on-topic:

Ik heb de TC Electronic MojoMojo van Ramzz geleend en wat een leuk pedaal zeg! Zeker als je even bedenkt wat dat pedaal nieuw kost!
Lekker scheuren, wel een beetje treble boost, maar dat los ik wel weer op door te stacken met een OD die een mid bump geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Oh, ik moest verder lezen _O-

En even on-topic:

Ik heb de TC Electronic MojoMojo van Ramzz geleend en wat een leuk pedaal zeg! Zeker als je even bedenkt wat dat pedaal nieuw kost!
Lekker scheuren, wel een beetje treble boost, maar dat los ik wel weer op door te stacken met een OD die een mid bump geeft :P
Kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat, ruil je hem in voor de nieuwe Paul Gilbert JHS signature?

Overigens heeft JHS een leuke nieuwe lijn Fuzzes geintroduceerd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Wat, ruil je hem in voor de nieuwe Paul Gilbert JHS signature?
Ook leuk. :P
Overigens heeft JHS een leuke nieuwe lijn Fuzzes geintroduceerd:

[YouTube: What Are The Legends Of Fuzz?]
Ik zag het. Veel fuzz gebruik ik niet, ondanks dat ik er wel een aantal heb.

Big Muffs genoeg. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Laatst hadden we het over 'esthetiek', wat maakt een gitaar 'mooi'.

Om maar even een bommetje neer te gooien, Fender maakt veel moois, meestal ook echt wel esthetisch behorend tot de betere ontwerpen.

Objectief gezien - :+ - hebben ze wel een paar keer de plank flink misgeslagen.

Fender Starcaster
Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--SIYahH7a--/f_auto,t_large/v1566410691/iuflg8mctos9ljqp3o0o.png

Fender Coronado
Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--NnqzD0Ip--/f_auto,t_large/v1566419119/lihij1wruveerpnldqfe.png

En als klap op de vuurpijl, de 12 string-modellen (hier de Coronado, maar diverse andere zijn niet beter...).
Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--dRm0EgV_--/f_auto,t_large/v1566419348/gf1wtrk222ggdjv92ru9.png

:X

Dat kan toch niet. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Ramzzz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:51:

Om maar even een bommetje neer te gooien, Fender maakt veel moois, meestal ook echt wel esthetisch behorend tot de betere ontwerpen.

Fender Starcaster
[Afbeelding]

Fender Coronado
[Afbeelding]

En als klap op de vuurpijl, de 12 string-modellen (hier de Coronado, maar diverse andere zijn niet beter...).
[Afbeelding]

Dat kan toch niet. -O-
Haha alleen de smurf headstock vind ik echt niet kunnen. Die Coronado valt op zich toch wel mee? Een beetje een dik onderlijf maar hé, ik wil die gitaar niet fatshamen.

Edit.. Ja ik heb er toch 1.. Poh.. De reversed flying V.. Ik kan om onbekende redenen geen foto invoegen maar dat is ook niet echt een gemis

[ Voor 5% gewijzigd door anie op 18-05-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL

Fender Starcaster
[Afbeelding]

Fender Coronado
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat kan toch niet. -O-
Je vergeet de Fender Custom Shop 60th anniversary snakehead Telecaster:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/snakehead.jpg

What has been seen....

Sorry @Teleluvr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Je vergeet de Fender Custom Shop 60th anniversary snakehead Telecaster:

[Afbeelding]

What has been seen....

Sorry @Teleluvr :+
Ik zeg niks. Je hebt mensen en je hebt tandenborstels...
Overigens is een starcaster echt wel een tof gitaartje hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik antwoord even in het juiste topic ;) :+
2mb schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:37:
Ik heb een prachtige buizenversterker die helaas gaat ruisen als er een signaal opzit, kan het zijn dat een van de buizen kapot is?

Ik zie dat bij een buis het oranje gedeelte op de foto wat korter is, zou dat kunnen dat dit kapot is?

[Afbeelding]

Hier de rechter buis:
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde versterker en het is een pracht van een gitaarversterker. Maar inderdaad op zoek gaan die je versterker kan reviseren en eventueel de buizen kan afstellen/biassen of vervangen (het zijn slijtage onderdelen, de enige).
Vergis je niet wat die oude dingen nog waard zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:28:
Ik antwoord even in het juiste topic ;) :+

[...]

Ik heb dezelfde versterker en het is een pracht van een gitaarversterker. Maar inderdaad op zoek gaan die je versterker kan reviseren en eventueel de buizen kan afstellen/biassen of vervangen (het zijn slijtage onderdelen, de enige).
Vergis je niet wat die oude dingen nog waard zijn.
Afhankelijk van welke condensatoren er in zitten, zijn die ook mogelijk aan vervanging toe.

Folie-condensatoren houden in principe het wat langer uit.

En potmeters, willen ook weleens vergaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 18-05-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:29:
[...]

Afhankelijk van welke condensatoren er in zitten, zijn die ook mogelijk aan vervanging toe.

Folie-condensatoren houden in principe het wat langer uit.
Klopt. De mijne is overigens ook weer aan een servicebeurt toe en ik had een mannetje maar die doet het niet meer dus tips zijn wel welkom. Ook nog een AC30 maar de twin klinkt fijner/warmer op lage volumes (al gebruik ik 'm nauwelijks tot niet - dat black ding is toch wat lichter om te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Fender Starcaster
[Afbeelding]

Fender Coronado
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat kan toch niet. -O-
De bodies zijn op zich prima, de headstocks misstaan op deze modellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:44:
[...]

De bodies zijn op zich prima, de headstocks misstaan op deze modellen :/
Nee man die bodies zijn echt niet goed! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Fender Starcaster
[Afbeelding]

Fender Coronado
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat kan toch niet. -O-
Ik weet niet waarom, maar ik vind dit stuk voor stuk prachtige gitaren.
Ik ben kennelijk nogal conservatief als het gaat om gitaarvormen en kleuren, alleen vind ik die gekke Fenders dan wel weer erg cool. Net als die speciale serie waarvan ze er dit jaar iedere maand eentje uitbrengen. Bijna allemaal vind ik ze best leuk. 8)7

Over smaak valt niet te twisten, blijkt maar weer.
Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met (excuses aan mensen die ik nu beledig)
- "metalgitaren" zoals Ibanez JEM's, BC Rich
- Een "gewolkte" finish
- gouden hardware (tenzij op een bruine/sunburst archtop)
- basgitaren niet in de vorm van een jazzbas of precision

Maar dat maakt gitaarspelen ook weer erg mooi, juist omdat het zo veelzijdig is met al die muziekstijlen, niveaus en interesses

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 19-05-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
Gitarist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:41:
[...]

Ik weet niet waarom, maar ik vind dit stuk voor stuk prachtige gitaren.
Ik ben kennelijk nogal conservatief als het gaat om gitaarvormen en kleuren, alleen vind ik die gekke Fenders dan wel weer erg cool. Net als die speciale serie waarvan ze er dit jaar iedere maand eentje uitbrengen. Bijna allemaal vind ik ze best leuk. 8)7

Over smaak valt niet te twisten, blijkt maar weer.
Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met (excuses aan mensen die ik nu beledig)
- "metalgitaren" zoals Ibanez JEM's, BC Rich
- Een "gewolkte" finish
- gouden hardware (tenzij op een bruine/sunburst archtop)
- basgitaren niet in de vorm van een jazzbas of precision

Maar dat maakt gitaarspelen ook weer erg mooi, juist omdat het zo veelzijdig is met al die muziekstijlen, niveaus en interesses
Helemaal eens met 1, 2 en 4. Ik vind zo'n quilted finish ook maar zelden wat. Gouden hardware daarentegen.. heb er heel lang een hekel aan gehad maar om eerlijk te zijn zou ik nu wel in zijn voor een cherry 355 met gouden hardware. En ik vind een SG met pickups en gouden hardware toch ook wel erg mooi.

Iedere gek zijn gebrek inderdaad, komt misschien ook door mijn spel maar zo'n JEM zou mij ook gewoon niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:10:
[...]

Helemaal eens met 1, 2 en 4. Ik vind zo'n quilted finish ook maar zelden wat. Gouden hardware daarentegen.. heb er heel lang een hekel aan gehad maar om eerlijk te zijn zou ik nu wel in zijn voor een cherry 355 met gouden hardware. En ik vind een SG met pickups en gouden hardware toch ook wel erg mooi.

Iedere gek zijn gebrek inderdaad, komt misschien ook door mijn spel maar zo'n JEM zou mij ook gewoon niet staan
Ik heb jaren op een 'JEM' en af en toe op een 'Universe' gespeeld, en het zijn echt fantastische gitaren.

Alleen de look is niet zo (meer) mijn ding. Tegen de tijd dat ik ze kon betalen was ik wel klaar met zulke 'heavy' gitaren.

En ik ben ook niet meer van de 'punten', al heb ik nog steeds een Charvel 'pointy' gitaar, uit nostalgische oerwegingen (mijn eerste elektrische gitaar).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/rjivQQpApWLKtGr78e9vfgfMhU7OhzdJnYKVITVkqEXGUjfXRRFXVVcYMuvdu0KV-3q-lPRjJmTbj7ueOrOqmSJtmlbNSECxH8LLsdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Ik heb jaren op een 'JEM' en af en toe op een 'Universe' gespeeld, en het zijn echt fantastische gitaren.
[...]
Oh, dat geloof ik direct hoor! Het zullen geheid goede gitaren zijn. En ze hebben een grote fanbase.
Maar het is gewoon niet mijn smaak.

En, zoals @anie ook al zei; ik speel zelf geen metal en heb me er nooit echt voor geïnteresseerd dus dat zal vast ook niet meehelpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:27:
[...]

Oh, dat geloof ik direct hoor! Het zullen geheid goede gitaren zijn. En ze hebben een grote fanbase.
Maar het is gewoon niet mijn smaak.

En, zoals @anie ook al zei; ik speel zelf geen metal en heb me er nooit echt voor geïnteresseerd dus dat zal vast ook niet meehelpen ;)
De mijne dus ook niet. :9

Pagina: 1 ... 39 ... 97 Laatste