Hops.
TC electronics Fangs. Tja, High Gain fun. erg leuk ding, erg fel, hoop variabelen. mooi voor brute geluiden.
Maar dan, de Zoom Hyper Lead.
Zoom heeft in zijn hele carrière wel 4 niet digitale pedalen gemaakt.
Oplettende lezertjes hebben natuurlijk al gezien dat de Tri Metal al in bezit is. Dat was er dus ook ééntje van.
De experts zijn het er over eens dat dit bijzondere pedalen zijn. De Tri Metal is ronduit geniaal. Een dikke vette Overstuurde Marshall op 11 in een doosje. Of juist een Ronkende Mesa op 11. Hij kan het . Metal tot in het laatste toontje. Of je draait de gain weg, en je hebt een moddervette overdrive. Geniaal pedaal.
De HyperLead is deel 2. Net even wat relaxter dan de Tri Metal, maar een hoop potentie, wowwa. Dit is meer de AC/DC in een doosje. De Metallica met een knopje, het solo geluid waar je van droomde.
Keistrak in alle tonen, geen moment modderig, en in een behuizing, daar kan Boss wat van leren.
Zonder dollen, dit zijn (nu nog maar) twee pedalen die de kracht van Zoom moesten bewijzen, dat ze echt wel wisten hoe geluid in elkaar stak. Na alle ellende die ze over zich heen kregen van al hun digi zooi . Soms geweldig, soms bagger, altijd interessant, hun analoge wraak op critici.
Zoals altijd ligt mijn liefde bij de Distortion pedalen, maar nu wil ik ze allemaal :-) Ik ben verliefd geworden, haha.
En ondertussen mijn LTD eens een beurt gegeven, ik ben niet zo fotogeniek, dus ik neem even geen foto's. Maar wat een dikke mooie gitaar heb ik daar aan zeg. (H-351-NT) een net boven budget niveau gitaar waar eigenlijk niks aan mis is. Ik kan in ieder geval nog niet een nadeel vinden. Alles kan vast wel beter. maar na wat duurdere gitaren in handen gehad te hebben ben ik erg, zeer erg, tevreden met dit ding.
Nou vind ik al snel dat een gemiddelde Fender of Gibson van een prutkwaliteit is, en de duurdere gewoon te duur voor wat het is.
Puur op niveau van afwerking wint elke Ibanez van 500 € het van elke Fender. (elke....)
Maar. En daar komt ie. :-)
Hoeveel van jullie laten je gitaar een stevige afstel/afwerk beurt geven bij een vakman, of kan je dat zelf ?
Elke gitaar heeft wel dat ene fretje waar je net een piezeltje moet bij vijlen, of dat ene element net een beetje meer naar links trekken. Dat schroefje op de trussrodafdekplaat net iets vaster....
Ik heb namelijk redelijk geleerd om dat soort dingen zelf te doen, en dat vind ik fijn. Het maakt zelfs een goedkope prutgitaar tot een zeer capabel instrument. En het is ook leuk. Tweaken....
Gewoon nieuwsgierig.