Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Kapoen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Je hebt een goede keuze gemaakt denk ik. Het is een eenvoudig model met 1 knop om alles te bedienen, meer heb je echt niet nodig om te beginnen. En Boss pedalen zijn ‘built like a tank’ dus deze zal blijven meegaan.
Top, dankje! Het is inderdaad puur als eerste pedaal. eerst maar eens kijken of ik het 1) leuk vind en 2) blijf gebruiken.

Meer pedalen komen vanzelf. Eerst maar eens een normale sound uit mijn plank krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
seadogg schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Top, dankje! Het is inderdaad puur als eerste pedaal. eerst maar eens kijken of ik het 1) leuk vind en 2) blijf gebruiken.
Toen ik lang geleden mijn eerste loop pedaal kocht 'waarschuwde' mijn gitaarleraar dat dat best confronterend kon zijn. Hij had gelijk, in die zin dat ik er snel achterkwam dat ik nog heel veel werk had om een strak ritme te kunnen spelen. Ook het gelijk activeren met de voet en de coordinatie met mijn armen was (in feite nog steeds) niet al te best.

In dat opzicht is een looper net een heel goede tool die je moet blijven gebruiken, ook al klinkt het initieel misschien allemaal niet zo proper. Het feit dat je jezelf kan beluisteren is net een waardevolle graadmeter, en daardoor word je beter. Dus blijven oefenen en gebruiken is de boodschap.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06
Mijn eerste pedaal was volgens mij echt mijn Line6 DL4.

Ik was toen echt gek op delay (Brian May again, Brighton Rock anyone?).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Binnen zitten voorlopig? Heb ik weinig moeite mee hoor. :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/3ye4ips09go41.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=ac4339c6ea3aa1c6c33389f783781fdc5e44f8a3

De gitaar had ik al even, het pedalboard heb ik pas erbij gekocht. Komt nog een combo bij, anders had ik wel de Zoom G5 gekocht, maar nu is het wel handig omdat ik kan oefenen zonder dat mijn buren gaan mopperen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Stoney3K schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:38:
[...] omdat ik kan oefenen zonder dat mijn buren gaan mopperen.
Ik zeg altijd maar zo: gewoon harder spelen zodat je ze niet kán horen mopperen/aanbellen O-)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Schaamteloze crosspost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mj1Rn3VyUGOIHwAs-3sF-etqVzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csPXZIjniul0FiY3i4Bo7X6G.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had al 2 jaar een goedkoop Les Paul-kitje liggen. Vorig jaar eens begonnen met versieren (kleuren, beitsen, lakken), afgelopen weekend eens afgemaakt. Je moet toch wat als je thuis moet zitten en de babykamer wel klaar is: schuren, schuren, schuren, schuren, schuren, poetsen, poetsen, onderdeeltjes er in, solderen, verlijmen en snaren erop.

Ik vind 'em mooi geworden, ben (nog) niet zo goed in spelen, maar ik vind dan het bouwen ook een stuk leuker dan het spelen. Ik heb er wel betere snaren op gezet, want die in het kitje waren ruk.

I see red pixels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb mijn Alhambra binnen. Weer even wennen, tijd niet klassiek gespeeld. Maar wat heerlijk om dat ding in mijn handen te voelen en wat voelt en klinkt alles een stuk beter dan bij mijn oude gitaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

RedPixel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:08:
Schaamteloze crosspost:

[Afbeelding]

Ik had al 2 jaar een goedkoop Les Paul-kitje liggen. Vorig jaar eens begonnen met versieren (kleuren, beitsen, lakken), afgelopen weekend eens afgemaakt. Je moet toch wat als je thuis moet zitten en de babykamer wel klaar is: schuren, schuren, schuren, schuren, schuren, poetsen, poetsen, onderdeeltjes er in, solderen, verlijmen en snaren erop.

Ik vind 'em mooi geworden, ben (nog) niet zo goed in spelen, maar ik vind dan het bouwen ook een stuk leuker dan het spelen. Ik heb er wel betere snaren op gezet, want die in het kitje waren ruk.
Wat een fantastische kleur zeg! Je noemt het een 'goedkoop Les Paul-kitje' maar hij ziet er op deze manier echt premium uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Gitarist schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Wat een fantastische kleur zeg! Je noemt het een 'goedkoop Les Paul-kitje' maar hij ziet er op deze manier echt premium uit!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:52

pinda powerrr

Slow down...

RedPixel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Erg mooi!
Heb je ook "tussendoor" foto's?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Voor de geinteresseerden:

Fender Play lessons 3 mnd gratis ivm Corona voor de eerste 100.000 mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:23:
Voor de geinteresseerden:

Fender Play lessons 3 mnd gratis ivm Corona voor de eerste 100.000 mensen
Denken jullie dan wel aan je antivirus-software?

Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/174822/6697786_800.jpg

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
In dat geval ben ik al f*cked :)

Heb me net opgegeven, hebben ze best mooi gebouwd eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Ik zie veel mooie dingen voorbij komen! Tof om te zien dat er zoveel tweakers spelen.
Ik zelf speel nu een jaar of 5(?) denk ik, waarvan soms heel actief en soms maanden niet...
De laatste 2/3 maanden ben ik elke dag gemiddeld 1 a 2 uur aan het spelen. Riffjes, strumming, akkoorden en fretboard dingen uitvogelen just by ear..allemaal leuk en aarsig natuurlijk, maar echt....ik ben zo bizar slecht.

Ik kan een paar simpele dingen spelen en wat akkoorden etc, maar het lijkt gewoon niet te vorderen.
Ik ben al dagen bezig met romeo and juliet (justin guitars) maar ik blijf maar fret buzz houden; ik krijg mijn vingers maar niet juist, de timing van het overpakken is te langzaam en ga zo maar door..

Moet ik dan gewoon opgeven? Of moet ik blijven oefenen onder het kom van “als je maar plezier hebt”..

tuurlijk speel ik voor de ontspanning; maar ik speel ook om goed te worden.
Wat zouden jullie doen in dit verhaal?

Tl:dr. Ik ben slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

RedPixel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:08:
Schaamteloze crosspost:

[Afbeelding]

Gaaf gedaan hoor. Kan wel zien dat je daar aandacht aan heb besteed.
Ik vind knutselen, of noemen we het tweaken, ook wel leuk. Weet nog niet alles van bouwen/afstellen gitaren. Ben begonnen met online lessen (acoustisch) maar heb afgelopen week een electrische diy kit gekocht omdat die corona crisis nog wel even duurt ben ik bang. Wil er ook iets moois van maken. Aankomende periode genoeg tijd. Maar zo mooi als die van jouw zal die niet worden, ben nogal ongeduldig. Als die qua afstelling maar perfect word uiteindelijk.

Eerst maar eens bedenken wat ik ervan zal maken. Zie wel op tegen het vele schuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYqmGuFuHRihcD3t8UoHhar3fYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RY1w4xkyeIzoAIiQbv7M1FOY.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien zoiets met een jaren 60 kleurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_zn7aiB6cLX520jChoOGPCFVts=/f/image/6Gf45dPjzqTOZARCBvMhfr54.png

Of iets creatievers met prints.
Heb ook al mooie video gevonden hoe je prints kan overzetten op je gitaar. Ook erg mooi.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:04:
Ik zie veel mooie dingen voorbij komen! Tof om te zien dat er zoveel tweakers spelen.
Ik zelf speel nu een jaar of 5(?) denk ik, waarvan soms heel actief en soms maanden niet...
De laatste 2/3 maanden ben ik elke dag gemiddeld 1 a 2 uur aan het spelen. Riffjes, strumming, akkoorden en fretboard dingen uitvogelen just by ear..allemaal leuk en aarsig natuurlijk, maar echt....ik ben zo bizar slecht.

Ik kan een paar simpele dingen spelen en wat akkoorden etc, maar het lijkt gewoon niet te vorderen.
Ik ben al dagen bezig met romeo and juliet (justin guitars) maar ik blijf maar fret buzz houden; ik krijg mijn vingers maar niet juist, de timing van het overpakken is te langzaam en ga zo maar door..

Moet ik dan gewoon opgeven? Of moet ik blijven oefenen onder het kom van “als je maar plezier hebt”..

Tip: neem les.

Les kan je over een aantal barrières heen helpen, op het gebied van instrument, instrumentbeheersing, techniek, muziektheorie, etc.

Dat gaat echt helpen! ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Tip: neem les.

Les kan je over een aantal barrières heen helpen, op het gebied van instrument, instrumentbeheersing, techniek, muziektheorie, etc.

Dat gaat echt helpen! ;)
Dank voor je reactie. Ik zal eens kijken of er iemand in de buurt hier wat les geeft.. Ik ben / was daar nooit zo happig op omdat YT vol staat met enorm veel informatie. Maar ik kan me wel voorstellen dat net een beetje andere techniek en dergelijke me kunnen helpen.

Dank! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zal eens kijken of er iemand in de buurt hier wat les geeft.. Ik ben / was daar nooit zo happig op omdat YT vol staat met enorm veel informatie. Maar ik kan me wel voorstellen dat net een beetje andere techniek en dergelijke me kunnen helpen.

Dank! :)
Fender Play... Zie paar posts terug. Beter wordt het niet in Corona tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14
@seadogg Wat Ramzz zegt, neem les.
Ik heb nu iets meer dan een jaar les en de feedback die ik van mijn leraar krijg is het geld meer dan waard. Youtube of een andere online methode zonder leraar verteld je niet wat je goed of fout doet.
Zijn of haar ad hoc feedback, tips & tricks vindt je niet online.
KnoxNL schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Fender Play... Zie paar posts terug. Beter wordt het niet in Corona tijd
Jawel hoor ;). Ik krijg sinds vorige week via Skype les van mijn leraar i.p.v. in het muziekcentrum.
Hoewel ik toch de les in het muziekcentrum prefereer, is dit voor nu de beste oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door apollo13 op 28-03-2020 13:07 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Schaamteloos van Facebook geript:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmX30qv6-beW34fJsaUOQJWodR4=/f/image/a2u5bk2lB4YosRU0U5diMjQh.jpg

Speulûh!!!!1111

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

seadogg schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:04:

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je er zelf lol in hebt en houdt!

Als je beter wilt worden maar je hebt het gevoel dat je ergens in blijft hangen kan ik je alleen maar (net zoals @Ramzzz zegt) adviseren om les te nemen. Dat hoeft echt niet meteen een jaar te zijn, maar kunnen ook een paar lesjes zijn.
Natuurlijk zijn er ook ontelbaar veel Youtube tutorials te vinden, alleen kan zo'n persoon je (inderdaad) niet wijzen op de dingen die jij mogelijk niet goed doet.

Overigens kan fret buzz ook het gevolg zijn van een niet al te goede gitaar. Maar ook dat kan een leraar je wel vertellen. Of anders iemand van een gitaarwinkel (desnoods breng je je gitaar weg voor een consult en en eventueel een afstelbeurtje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Dank voor de reacties allen! Zal eens kijken of er lessen in de buurt gegeven worden.
Gitaren zijn beide volledig afgesteld door stegers in goirle (best een bekende geloof ik)..dus verwacht dat dit goed is.
Ligt eerder aan mijn vingers denk ik haha!

Vandaag mijn boss rc-30 binnen gehad en maandag komt mijn boss bd2 blues driver binnen. Ben heel benieuwd naar deze!

Jullie nog must have tips voor de zolder gitarist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:20:
Dank voor de reacties allen! Zal eens kijken of er lessen in de buurt gegeven worden.
Gitaren zijn beide volledig afgesteld door stegers in goirle (best een bekende geloof ik)..dus verwacht dat dit goed is.
Ligt eerder aan mijn vingers denk ik haha!

Vandaag mijn boss rc-30 binnen gehad en maandag komt mijn boss bd2 blues driver binnen. Ben heel benieuwd naar deze!

Jullie nog must have tips voor de zolder gitarist?
Wat kun je, wat wil je, wat heb je zoal op zolder?

Gitaar, versterker, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:06:
[...]

Wat kun je, wat wil je, wat heb je zoal op zolder?

Gitaar, versterker, etc...
Ik kan redelijk veel. Moet uiteraard wel een beetje rekening houden met de buren :+

Ik heb voor nu het volgende:

Akoestisch:
Richwood rd-17-e-ce gitaar
Epiphone DR-100

Elektrisch:
Richwood RE129

Versterker:
Kustom kg112fx

Effecten:
Boss rc-30 (looper)
Boss bd2 blues driver*

En verder uiteraard het nodige losse materiaal..

:O

*komt maandag binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Ik kan redelijk veel. Moet uiteraard wel een beetje rekening houden met de buren :+

Ik heb voor nu het volgende:

Akoestisch:
Richwood rd-17-e-ce gitaar
Epiphone DR-100

Elektrisch:
Richwood RE129

Versterker:
Kustom kg112fx

Effecten:
Boss rc-30 (looper)
Boss bd2 blues driver*

En verder uiteraard het nodige losse materiaal..

:O

*komt maandag binnen
Bedenk / neem een prettig akkoordenschema.

Speel - tot het lukt ;) - een perfecte akkoordenloop van dat schema.

Probeer eens binnen dat akkoordenschema riffjes te spelen, die daar goed in passen.

Dit is
  • goed voor je ritmegevoel (loop perfectioneren)
  • goed voor je techniek (netjes spelen)
  • goed voor je gevoel voor toon (de juiste noten weten te vinden binnen het schema)
Als je Looper het toelaat, ook de rifjes opnemen in een loop.

En dan kun je op den duur daarop proberen te improviseren.

En zo zijn er meerdere opties.

Ik heb zelf door de jaren heen het meest geleerd van ‘naspelen’ van technieken, riffs en solo’s met behulp van ‘backing tracks’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tip: probeer je dingetjes uit met een metronoom op de achtergrond. Kan simpel via een app op je telefoon :)
Ook ik, als ex-drummer merk dat ik met gitaarspel echt niet zo vast ben als ik denk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Bedenk / neem een prettig akkoordenschema.

Speel - tot het lukt ;) - een perfecte akkoordenloop van dat schema.

Probeer eens binnen dat akkoordenschema riffjes te spelen, die daar goed in passen.

Dit is
  • goed voor je ritmegevoel (loop perfectioneren)
  • goed voor je techniek (netjes spelen)
  • goed voor je gevoel voor toon (de juiste noten weten te vinden binnen het schema)
Als je Looper het toelaat, ook de rifjes opnemen in een loop.

En dan kun je op den duur daarop proberen te improviseren.

En zo zijn er meerdere opties.

Ik heb zelf door de jaren heen het meest geleerd van ‘naspelen’ van technieken, riffs en solo’s met behulp van ‘backing tracks’.
Yes, goede tips. Dank hiervoor! Ik ga er zeker naar kijken.
pinda powerrr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:37:
Tip: probeer je dingetjes uit met een metronoom op de achtergrond. Kan simpel via een app op je telefoon :)
Ook ik, als ex-drummer merk dat ik met gitaarspel echt niet zo vast ben als ik denk te zijn :P
Dit ook inderdaad. Met een metronoom is altijd lastiger dan dat ik denk.. Mijn ritme gevoel word dan weer eens goed op de proef gesteld. Dank ook hiervoor!

Wat doen jullie aan de versterker die "ruist / bromt"...?
Als ik hem heel zacht zet dan hoor ik de versterker niet maar zodra ik een beetje volume breng dan lijkt hij heel erg te zoemen / ruizen / brommen of wat dan ook... Heb al wat gezocht maar zie niet echt een duidelijke oplossing..

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
seadogg schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Yes, goede tips. Dank hiervoor! Ik ga er zeker naar kijken.

[...]

Dit ook inderdaad. Met een metronoom is altijd lastiger dan dat ik denk.. Mijn ritme gevoel word dan weer eens goed op de proef gesteld. Dank ook hiervoor!

Wat doen jullie aan de versterker die "ruist / bromt"...?
Als ik hem heel zacht zet dan hoor ik de versterker niet maar zodra ik een beetje volume breng dan lijkt hij heel erg te zoemen / ruizen / brommen of wat dan ook... Heb al wat gezocht maar zie niet echt een duidelijke oplossing..

>:)
Zoemen en brommen kunnen meerdere oorzaken hebben. Tip 1 sluit hem aan op een randaarde, ook de rest van je setup.
Tip 2, als je een elektrische gitaar gebruikt, gebruik de humbuckker i.p.v. de single coil.

Hier nog wat meer tips: https://www.sweetwater.co...uitar-noise-buzz-and-hum/

[ Voor 6% gewijzigd door apollo13 op 29-03-2020 17:49 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hulp gevraagd, of beter, tips!

Heb wederom een gitaarkabel gesloopt. Komt door de wat onhandige plaatsing van mijn pedalboard, dan sta ik onbedoeld wel eens op de kabel, vlak bij de jack die de tuner in gaat. Was eerst bang dat ik de Polytune gesloopt had :X maar gelukkig had ik nog een "oude" kabel liggen om eea te testen.

Omdat ik het zonde vind om alles maar weg te donderen, op zoek naar tips. Welke jacks moet ik naar zoeken? Welk merk? Sowieso ga ik wat ombouwen naar haakse stekker, maar ga ook de rechte stekkers aanpassen.

Of denk ik nu heel moeilijk? Gewoon de heatshrink verwijderen en alles opnieuw solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
pinda powerrr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:29:

Heb wederom een gitaarkabel gesloopt. Komt door de wat onhandige plaatsing van mijn pedalboard, dan sta ik onbedoeld wel eens op de kabel, vlak bij de jack die de tuner in gaat. Was eerst bang dat ik de Polytune gesloopt had :X maar gelukkig had ik nog een "oude" kabel liggen om eea te testen.

Omdat ik het zonde vind om alles maar weg te donderen, op zoek naar tips. Welke jacks moet ik naar zoeken? Welk merk? Sowieso ga ik wat ombouwen naar haakse stekker, maar ga ook de rechte stekkers aanpassen.

Of denk ik nu heel moeilijk? Gewoon de heatshrink verwijderen en alles opnieuw solderen?
Ik denk het laatste, opnieuw solderen.
Mocht je jack zijn beschadigd, keuze zat hier, ook haakse versies: https://www.allekabels.nl...onnectors/jack/6.3mm.html
Over de kwaliteit kan ik je helaas niets zeggen, maar daar heb je het www voor.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:29:

Neutrik-pluggen zijn erg degelijk.

Het is ook afhankelijk van wat je gesloopt hebt, en of de plug opnieuw aan te solderen is...

Oh, wat @franssie ook zegt, @pinda powerrr :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 30-03-2020 00:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
We hebben nu een baby en ik ben weer rustig aan het beginnen: een workout aanslaan/dempen die ik van m'n leraar gehad heb, blues licks en verder ben ik mezelf nu maar Brahms' Wiegenlied aan het leren :+ .

Wat ze over baby's zeggen klopt: doen wat je altijd doet, daar wennen ze aan :Y .

Qua voortgang: ik accepteer dat ik het druk heb en dat het misschien niet zo snel gaat daardoor. Het leven gebeurt nu eenmaal :) . Maar les helpt enorm, ook om te zie wat je wel degelijk bereikt en je zelf misschien niet op waarde schat. Maar de valkuil "te moe, vandaag even niet" moet ik wel voor uitkijken.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49

franssie

Save the albatross

@pinda powerrr heb je een foto oid? Neutriks zijn degelijk maar als je contrastekker dat niet is dan sloop je die alsnog in de plaats van ...
Dus iets haaks lijkt mij ook de manier om te gaan zoals al geopperd werd.

Pedalboard: als je er op moet kunnen stampen moet het kunnen. Indien niet, dan niet.
Of draadloos gaan :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kp-BvzyS1pfA7MOm2o8HLrW4B8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHpGUYqiXevA7Uzqd7uqLzK2.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtsonder is de Polytune, gaat een rechte jack in. Als ik dan bijvoorbeeld mijn gitaar terug hang aan de muur, dan sta ik op de jack die in de tuner zit :')
Ik weet het, eigen schuld, maar om nou mijn pedalboard midden in de huiskamer te leggen :P dat gaan de vrouw, kinderen én hond niet goed vinden _O-

Ga eerst maar eens kijken of ik krimpkous heb liggen en de jacks los solderen en daarna weer vast. Misschien heb ik met een middagje huisvlijt wel weer geld bespaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49

franssie

Save the albatross

Als je dan toch aan het solderen bent, pak een 90 graden en zet die eraan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:17:
[Afbeelding]

Rechtsonder is de Polytune, gaat een rechte jack in. Als ik dan bijvoorbeeld mijn gitaar terug hang aan de muur, dan sta ik op de jack die in de tuner zit :')
Ik weet het, eigen schuld, maar om nou mijn pedalboard midden in de huiskamer te leggen :P dat gaan de vrouw, kinderen én hond niet goed vinden _O-

Ga eerst maar eens kijken of ik krimpkous heb liggen en de jacks los solderen en daarna weer vast. Misschien heb ik met een middagje huisvlijt wel weer geld bespaart.
Overigens heb je van die zogenaamd 'ruimtebesparende' directe jack-jack pluggen tussen de middelste 3 pedalen zitten?

Ik lees wel eens dat die op den duur schade aan je jack-ingangen van je pedalen kunnen geven, omdat de verbinding te star is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@pinda powerrr

Als je erop gaat staan en je hebt dat niet in de gaten is geen enkele plug sterk genoeg is mijn ervaring.

Maar er is wel een oplossing voor jou:

https://www.bax-shop.nl/j...-coiled-cable-black-9-1-m

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/449485/1832054/0f6f1115/450x450/1563873560Fender_Jimi_Hendrix_Voodoo_Child_coiled_cable_30ft_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Dit ziet er heel tof uit! Wat is je ervaring met leadfoot-switch fs-1..waar gebruik je dat precies voor? (ik heb namelijk ook een dergelijke liggen maar weet niet goed wat ik er mee moet haha... :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

seadogg schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Dit ziet er heel tof uit! Wat is je ervaring met leadfoot-switch fs-1..waar gebruik je dat precies voor? (ik heb namelijk ook een dergelijke liggen maar weet niet goed wat ik er mee moet haha... :+ )
Die stuurt een switch aan op mijn Fender Blues Jr.
De zgn "fat switch". Fender levert ook zo'n pedaaltje voor €60, deze was bij Thomann een tientje en doet exact hetzelfde, namelijk aan/uit.
Enige nadeel is, dat het pedaal heel groot is tov de functie. Maar kan in de reguliere muziekwinkels geen kleinere vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Ik zit te kijken naar een voeding voor pedalen, ik zit te te denken aan een 1 spot CS6. Maar wat ik vreemd vind: eigenlijk zitten er helemaal niet veel uitgangen op veel van die voedingen. Bij kleine pedalen kan ik aardig wat meer dan 6 pedalen op mijn Pedaltrain Nano+ kwijt.

Wat is het idee normaal gesproken als je bord voller wordt, meer dan 1 voeding :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:28:
Ik zit te kijken naar een voeding voor pedalen, ik zit te te denken aan een 1 spot CS6. Maar wat ik vreemd vind: eigenlijk zitten er helemaal niet veel uitgangen op veel van die voedingen. Bij kleine pedalen kan ik aardig wat meer dan 6 pedalen op mijn Pedaltrain Nano+ kwijt.

Wat is het idee normaal gesproken als je bord voller wordt, meer dan 1 voeding :? ?
Of eentje met meer outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Als je 1 pedaal of accessoire mag kiezen uit je arsenaal; wat zou het bij jullie zijn?

(en nee; niet je gitaar of amp opnoemen :+)

*heb enorm veel vrije-tijd en ben mijn muziek kamer aan het uitbreiden dus heb input of tips nodig*

[ Voor 30% gewijzigd door seadogg op 01-04-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:23:
Als je 1 pedaal of accessoire mag kiezen uit je arsenaal; wat zou het bij jullie zijn?

*heb enorm veel vrije-tijd en ben mijn muziek kamer aan het uitbreiden dus heb input of tips nodig*
1 ding uit het hele arsenaal, om te gebruiken met 1 gitaar en 1 versterker?

Boss TU3-W stemapparaat. :+

Het bezit van een elektrische gitaar, een versterker met mooi clean, goeie gain en reverb helpt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mijn Klon clone, de Electro Harmonix Soul Food.
Stemmen doen we wel met een app :P maar een Klon clone kan zulke geweldige drive sounds toveren, dat je een groot arsenaal hebt om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een goede stoel/kruk.

Het klinkt zo simpel maar ik ben zelf vooral zoekende naar een goede zit. Op dit moment bevalt het piano bankje me nog het beste maar ja.... die staat bij de piano en niet op mijn werkkamer waar mijn gitaren staan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:38:
Een goede stoel/kruk.

Het klinkt zo simpel maar ik ben zelf vooral zoekende naar een goede zit. Op dit moment bevalt het piano bankje me nog het beste maar ja.... die staat bij de piano en niet op mijn werkkamer waar mijn gitaren staan.
Goeie!

Ik heb een kruk die ik al jaren niet gebruik, maar dat ding beviel eigenlijk wel best... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL

Moeilijk. Mijn amp heeft geen reverb en/of delay.
Aan de andere kant is het ook heerlijk dat ding te oversturen met mijn ThorpyFX Veteran.

Zou dus zijn:

- Line6 DL4

of

ThorpyFX Veteran.

Tav kruk:

Ik wil nog steeds ooit zo'n ding:

https://max.guitars/en-eu...fZcpiKDSEABxoCpFIQAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://max.guitars/media/catalog/product/cache/3f22b0a2dfabf8abf9e4e4098e8b1448/i/m/img_3468.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

+1 voor de kruk.
Geen idee waar ik dat ding kwijt zou moeten, maar staat wel op de wishlist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:53:
[...]

+1 voor de kruk.
Geen idee waar ik dat ding kwijt zou moeten, maar staat wel op de wishlist.
ja t is gewoon een hebbeding, ik heb hem ook totaal niet nodig 8)7

Deze zou mooi gaan met mijn custom shop strat en is qua kleur wat neutraler...

Afbeeldingslocatie: https://mccannsmusic.com.au/wp-content/uploads/2017/05/Fender-Custom-Shop-30-Bar-Stool.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Toen ik de laatste keer bij Max Guitar was, was ik samen met mijn vrouw. Zegt ze, wat een leuk tafeltje, die zou wel leuk staan bij ons! 8)7

Afbeeldingslocatie: https://max.guitars/media/catalog/product/cache/3f22b0a2dfabf8abf9e4e4098e8b1448/g/i/gitaartafel-strat.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:09:
Toen ik de laatste keer bij Max Guitar was, was ik samen met mijn vrouw. Zegt ze, wat een leuk tafeltje, die zou wel leuk staan bij ons! 8)7

[Afbeelding]
Dat is een keeper dan!

(de vrouw dan iig he)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:28:
[...]

1 ding uit het hele arsenaal, om te gebruiken met 1 gitaar en 1 versterker?

Boss TU3-W stemapparaat. :+

Het bezit van een elektrische gitaar, een versterker met mooi clean, goeie gain en reverb helpt dan wel.
Goede keus inderdaad, alleen ik vind die dingen ontzettend duur terwijl de app op mijn telefoon gratis is :+ maar ik begrijp de keuze heel goed!
pinda powerrr schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:33:
[...]

Mijn Klon clone, de Electro Harmonix Soul Food.
Stemmen doen we wel met een app :P maar een Klon clone kan zulke geweldige drive sounds toveren, dat je een groot arsenaal hebt om te spelen.
Klinkt goed, goede reviews ook! Niet geheel onbelangrijk: de prijs is ook heel netjes.
Ankona schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:38:
Een goede stoel/kruk.

+1
KnoxNL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:51:
[...]

Moeilijk. Mijn amp heeft geen reverb en/of delay.
Aan de andere kant is het ook heerlijk dat ding te oversturen met mijn ThorpyFX Veteran.

Zou dus zijn:

- Line6 DL4

of

ThorpyFX Veteran.

Tav kruk:

Ik wil nog steeds ooit zo'n ding:

https://max.guitars/en-eu...fZcpiKDSEABxoCpFIQAvD_BwE

[Afbeelding]
Kom er regelmatig wat tegen op marktplaats, geen idee of je een 2e hands wilt, maar zeker voor de "heb" zijn ze dan leuk betaalbaar.
pinda powerrr schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:09:

[Afbeelding]
vet! :9 Dat zou die van mij nou nooit zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Candy Apple Red, altijd goed. :+

Ik zit er ook al lang op te azen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:58:
[...]

Candy Apple Red, altijd goed. :+

Ik zit er ook al lang op te azen...
Moet je eens een keer wat minder pedaaltjes kopen! :P

Zo'n kruk past wel bij jouw "mancave" overigens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Mijn hele huis is een mancave hahaha.

Over stemmen gesproken, aan een nummer op youtube waar ik de akkoorden van weet of iets dergelijks heb ik genoeg.

Hoewel mijn spel HARD achteruit gaat, gaat stemmen op het gehoor nog prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Impossible to Lose ----------

Impossible to drop ----------

aaaaaand impossible to play with :+

prachtig mooi.

Net mijn boss blues driver B2 aangenomen per post, kan niet wachten hem te proberen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:39:
Impossible to Lose ----------

Impossible to drop ----------

aaaaaand impossible to play with :+

prachtig mooi.

Net mijn boss blues driver B2 aangenomen per post, kan niet wachten hem te proberen!!
Ik vond de hand Santanatizer ook wel grappig. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Wel, ik heb ook wat nieuws binnen gekregen. Vandaag weer les gehad, via Skype en i.p.v. een techniek oefening ga ik een nieuw nummer leren.
Techniek hebben we de afgelopen maanden gedaan, nu dat in praktijk brengen.
Nummer is een gouwe ouwe die nieuw leven werd ingeblazen door deze film:

Als ik het goed zie heeft M.J. Fox een Gibson in zijn handen incl. een Bigsby?

[ Voor 8% gewijzigd door apollo13 op 01-04-2020 20:19 ]

apollo13

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58

MsD

We houden wat geld en tijd over als we dat niet wegzuipen bij concerten. Dus koop ik MP leeg.
1-Digitech Compressor/sustainer. Gebruik ik zelf dus niet, maar zat bij:
2-Digitech Chorus (die ik zelf wel leuk vond omdat hij een stereo signaal maakt, en een redelijk effect is, maar vooral omdat hij bij :
3-Digitech Grunge zat. Het meest verkochte pedaal ter wereld. (ongeveer, dan....) omdat Cobain 'm zou gebruiken. (wat hij dus nooit heeft gedaan...) super marketing van Digitech. Maaaaarrrr, ros
4-eenvoudige overdrive ervoor, en 3 gaat helemaal los, een deathmetal geweld tot en met :-)
5-eenvoudige China Flanger, kwam met
6-Zoom Tri Metal. Een metal distortion die net even wat ruiger is dan de meeste. Er is er maar een de dikke baas, en dat is :
7- HM2. Made in Japan. Flink gehavend, en had even een nieuw condensatortje nodig. Maaaaarrr, Ladies and Gentlemen, We've got him :P

vergeet deze nog:
8-Digitech Hot Rod... tof ding ;)

Kortom, ik kan beter gaan zuipen bij concertjes, is nog wel eens goedkoper dan dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6fx3hPl2Nw6mR8ItxUyu89-Zm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbL3u14jFcWCIc5Gbsvu0Hn8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGu6aOu3RdBMYouIiSbmAgcFQ4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLpHSA5pc3hdpbCRx4pZzj08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63HUFuWAFupqjuvxNvn6HI5GDbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boz9KRcEujQzLRCUzSPe4LEe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PC0-7LppTK_wkacF_S89hkP8XNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsUtasBMDPruNTXrMMqo6yDy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJWQGDX5hXjNUxcZVIsIR-Vme3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLZ5nJ0g3WtC8fatHmg5fELC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-KgvjQB60w23mSs0hJ36201FGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBTIdmrl4odMnu0PF72Ik2g8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbZeKLzt4pqG_ch5-zJFhtW5Q1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVVDjySeDoYItE2vuIO5RRyn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9lqHM9Nx1H6lmgruPh07HdVvjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqrsR1kbS2Plm2gQ3j5MQoJh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MsD op 01-04-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apollo13 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:01:

Als ik het goed zie heeft M.J. Fox een Gibson in zijn handen incl. een Bigsby?
Yes, ES-335 met Bigsby en Varitone schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Welke snaren gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb echt 100 verschillende gehad maar vind geen vaste favoriet.

Ook heb ik het idee dat er te dikke snaren op mijn nieuwe plank zitten.
Mijn oude gitaar is slechter onderhouden en afgesteld dan mijn nieuwe richwood, maar toch speelt hij fijner / beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:07:
Welke snaren gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb echt 100 verschillende gehad maar vind geen vaste favoriet.

Mijn oude gitaar is slechter onderhouden en afgesteld dan mijn nieuwe richwood, maar toch speelt hij fijner / beter.
Ik gebruik al 30 jaar D'Addario XL 010-snaren.
pinda powerrr schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:46:
[...]

Yes, ES-335 met Bigsby en Varitone schakelaar.
Marty McFly’s 'Back to the Future' Gibson ES-345 Was Actually from the Future (8>
MsD schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:45:
We houden wat geld en tijd over als we dat niet wegzuipen bij concerten. Dus koop ik MP leeg.
1-Digitech Compressor/sustainer. Gebruik ik zelf dus niet, maar zat bij:
2-Digitech Chorus (die ik zelf wel leuk vond omdat hij een stereo signaal maakt, en een redelijk effect is, maar vooral omdat hij bij :
3-Digitech Grunge zat. Het meest verkochte pedaal ter wereld. (ongeveer, dan....) omdat Cobain 'm zou gebruiken. (wat hij dus nooit heeft gedaan...) super marketing van Digitech. Maaaaarrrr, ros
4-eenvoudige overdrive ervoor, en 3 gaat helemaal los, een deathmetal geweld tot en met :-)
5-eenvoudige China Flanger, kwam met
6-Zoom Tri Metal. Een metal distortion die net even wat ruiger is dan de meeste. Er is er maar een de dikke baas, en dat is :
7- HM2. Made in Japan. Flink gehavend, en had even een nieuw condensatortje nodig. Maaaaarrr, Ladies and Gentlemen, We've got him :P

vergeet deze nog:
8-Digitech Hot Rod... tof ding ;)

Kortom, ik kan beter gaan zuipen bij concertjes, is nog wel eens goedkoper dan dit...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker bezig! :D

Ik vond dat ik met 3 pedalen in 1 week aangeschaft al wat wild was. :+

spoiler:
  • Ibanez Mini Chorus - Marktplaats, spotgoedkoop
  • EHX Next Step Expression-pedaal - Marktplaats, spotgoedkoop
  • Mosky Golden Horse mini Klon kloon. - nieuw van Amazon, spotgoedkoop

Mijn 'plan' om een compleet minipedalenplankje te maken dat ik niet nodig heb. 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 01-04-2020 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
seadogg schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:07:

Ik ga een gokje wagen. Goede kans dat je oude gitaar "beter en fijner" speelt is omdat dat je handen, lijf en hoofd gewend zijn aan deze gitaar. Je bent intiem bekend met deze gitaar.
Leg, als experiment, je oude gitaar een maandje of 2 weg, speel alleen op de Richwood.
Na die maanden switch je weer naar de oude, is hij dan nog steeds "fijner en beter"?

Zo maar een idee van mijn kant, ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
apollo13 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:04:
[...]

Ik ga een gokje wagen. Goede kans dat je oude gitaar "beter en fijner" speelt is omdat dat je handen, lijf en hoofd gewend zijn aan deze gitaar. Je bent intiem bekend met deze gitaar.
Leg, als experiment, je oude gitaar een maandje of 2 weg, speel alleen op de Richwood.
Na die maanden switch je weer naar de oude, is hij dan nog steeds "fijner en beter"?

Zo maar een idee van mijn kant, ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben.
Nee je kunt wel eens gelijk hebben.. Had hier nog niet echt over nagedacht maar waarschijnlijk is het gewoon gewenning.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:25:
[...]

Nee je kunt wel eens gelijk hebben.. Had hier nog niet echt over nagedacht maar waarschijnlijk is het gewoon gewenning.
:F
Waarom heb je hem dan gekocht vraag ik me af?

Toen ik mijn Taylor 914CE kocht, kon ik ondanks de afwijkende snaren echt wel voelen dat het kwalitatief een veel betere gitaar is dan mijn Takamine, anders had ik hem meteen weer weggelegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
KnoxNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:27:
[...]

Waarom heb je hem dan gekocht vraag ik me af?

Toen ik mijn Taylor 914CE kocht, kon ik ondanks de afwijkende snaren echt wel voelen dat het kwalitatief een veel betere gitaar is dan mijn Takamine, anders had ik hem meteen weer weggelegd :?
Hij klinkt beter en ziet er mooier uit en ik had een vervanger nodig omdat mijn epiphone echt afgeschreven was ( / is).

Maar ik ben er pas na een x-aantal uur achter gekomen dat sommige stukken eenvoudiger spelen op mijn oude plank, wat waarschijnlijk komt door te dikke snaren of iets in die trant.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb ook wel eens gitaren gekocht waarvan ik op het moment van aankoop dacht dat ik ze geweldig vond (en dat vond ik toen ook echt), maar pas na maanden bleek dat ik hem in de praktijk toch niet zo vaak oppak.
Het was dan vaak wel een goede gitaar, maar gewoon niet zo geschikt voor mij.

Zo heb ik o.a. een Epiphone G400 gehad (zo'n SG zeg maar), een Gibson Les Paul en een Fender American Deluxe Telecaster. Allemaal meer dan prima gitaren, maar toch niet zo voor mij.

Zelfs tot op de dag van vandaag heb ik meerdere gitaren, maar vind ik nog altijd m'n Mexicaanse custom Tele het fijnst spelen en klinken. Dat terwijl ik "op papier" ook nog wel "betere" gitaren heb liggen.

Je moet dus inderdaad een soort van band opbouwen met een gitaar en je kan nooit meteen in de winkel zeggen of je die bewuste gitaar echt fantastisch gaat vinden.

Andersom kan denk ik wel: ik denk dat als je in een winkel een gitaar bespeelt waar je meteen al geen klik mee hebt, dat dat ook nooit meer gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 02-04-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:35:
Ik heb ook wel eens gitaren gekocht waarvan ik op het moment van aankoop dacht dat ik ze geweldig vond (en dat vond ik toen ook echt), maar pas na maanden bleek dat ik hem in de praktijk toch niet zo vaak oppak.
Het was dan vaak wel een goede gitaar, maar gewoon niet zo geschikt voor mij.

Zo heb ik o.a. een Epiphone G400 gehad (zo'n SG zeg maar), een Gibson Les Paul en een Fender American Deluxe Telecaster. Allemaal meer dan prima gitaren, maar toch niet zo voor mij.

Zelfs tot op de dag van vandaag heb ik meerdere gitaren, maar vind ik nog altijd m'n Mexicaanse custom Tele het fijnst spelen en klinken. Dat terwijl ik "op papier" ook nog wel "betere" gitaren heb liggen.

Je moet dus inderdaad een soort van band opbouwen met een gitaar en je kan nooit meteen in de winkel zeggen of je die bewuste gitaar echt fantastisch gaat vinden.

Andersom kan denk ik wel: ik denk dat als je in een winkel een gitaar bespeelt waar je meteen al geen klik mee hebt, dat dat ook nooit meer gaat komen.
Dat herken ik wel,

zo heb ik ook na een jaar mijn USA PRS custom 24 ingeruild omdat ik hem niet veel gebruikte. Dat had echter niet met speelbaarheid te maken, want dat was dik in orde en had ik ook in de winkel al geconstateerd.

Een band opbouwen met != speelbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:43:
Even een geüpdated lijstje 'gear'.

(Deze loopt nogal achter)

Gitaren:

Fender:
• Stratocaster 2008 MiM CAR / RW / SSS
Telecaster 2001 MiM 2TS / MN / SS (verkocht)
https://www.guitardaterproject.org/fender.aspx

Gibson:
• USA Midtown Standard Black 2015 (Nashville) HH
https://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx

Guild
• GAD-25 Full Mahogany

Versterkers:

Blackstar:
• Artisan 30 2x12" combo
• HT5-R (wit) upgraded met V30

En daarbij een Weber Mass 50 'attennuator'

* Ramzzz ' shitload aan pedalen:

Electro Harmonix:
• Worm
• Pitchfork
• Holy Grail
• Holy Grail Plus
• Big Muff π (Russisch)
• Small Stone (Russisch)
• Canyon
• Good Vibes
• Lester G
• Lester K
• Nano Mistress
• Nano Clone

Klon:
• KTR

Boss:
• CE-3 Chorus
• TU-2 Tuner
• EQ-20 graphic equalizer
• AC-2 Acoustic Simulator
• MT-2 Metal Zone :+

Ibanez:
• Analog Delay
• TS-10 Tube Screamer Classic
• TS-Mini
• PUE5 multipedaal (incl. Tube Screamer)

Carl Martin:
• Crush Zone
Red Repeat (verkocht)
• Plexitone
• ChorusX2 (2)
• DeLayla
DeLayla XL (verkocht)
Compressor/Limiter (verkocht)
• dual Compressor/Limiter Andy Timmons
• Noise Terminator
• TremO’vibe
• Octaswitch
• Headroom reverb
• Quattro ('tremolo'-versie)

JRockett:
• Archer

Xotic:
• BB Preamp
• BB Preamp Andy Timmons sig.
• SP Compressor

JHS:
• Muffuletta

Jim Dunlop:
• Crybaby Original

Coron:
AD-500 Analog Delay (verkocht)

Digitech:
• Trio Band Creator

Blackstar:
• Modulation

https://nl.pinterest.com/ramseyjansen/my-gear/

:X

[disclaimer: ik kan nog iets vergeten zijn]
oud maar onwijs goud... is dit nog recent? ik ben wat oude stukken aan het terug lezen en kwam deze tegen haha. just wow! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:16:
[...]

oud maar onwijs goud... is dit nog recent?
Nee, er is nogal wat veranderd. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

seadogg schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:16:
[...]

oud maar onwijs goud... is dit nog recent? ik ben wat oude stukken aan het terug lezen en kwam deze tegen haha. just wow! :o
Ken je That Pedal Show op YouTube?
Nou, zoiets probeert @Ramzzz ook, maar dan zonder de YouTube uitzendingen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:52:
[...]

Ja, waar blijven die? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:52:
[...]

Een beetje extra entertainment educatie O-) in deze barre tijden zou geen kwaad kunnen, dus kom op @Ramzzz, waar blijven die Youtube filmpjes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik kan helaas geen filmploegen toelaten... self-isolating to the max... :*)

Nou ben ik daar van nature al goed in, dat scheelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:50:

Als Brian May in isolatie instructievideos kan maken in crisistijd, kan jij het ook.

Geen excuus.

(Aanrader trouwens, via https://brianmay.com/index.html en dan de soapbox). Niks spectaculairs maar gewoon lekker Brian.

Als je ooit nog als Brian wilde klinken (irt eerdere discussie) is nu je kans, hij moet het namelijk doen met een betaalbare replica van de red special omdat hij zelf niet bij zijn studio kan, en een VOX MINI5 Rhythm IV draagbare modeling gitaarversterker :+

Nogal wat anders dan 3 brullende custom ac30's

https://www.bax-shop.nl/g...66nDNdos66GRoCJegQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Naar aanleiding van seadogg zijn vraag heb ik er ook een.
Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik sinds januari mijn Eastman T386 SB binnen. Sinds die tijd speel ik eigenlijk alleen maar op deze gitaar, de Squier Strat staat alleen in zijn hoekje.
Is het aan te raden om op beide afwisselend te spelen of mij alleen maar bezig te houden met mijn huidige favoriete, de Eastman?

@seadogg Het heeft mij zo'n week of zes gekost om aan de Eastman te wennen. Vooral het extra gewicht en de grote van de body was behoorlijk wennen. Qua speelbaarheid was ik meteen verknocht aan de Eastman, deze speelt zoveel soepeler en fijner en de klank is zo f...ing mooi. :)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:30:
Naar aanleiding van seadogg zijn vraag heb ik er ook een.
Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik sinds januari mijn Eastman T386 SB binnen. Sinds die tijd speel ik eigenlijk alleen maar op deze gitaar, de Squier Strat staat alleen in zijn hoekje.
Is het aan te raden om op beide afwisselend te spelen of mij alleen maar bezig te houden met mijn huidige favoriete, de Eastman?

@seadogg Het heeft mij zo'n week of zes gekost om aan de Eastman te wennen. Vooral het extra gewicht en de grote van de body was behoorlijk wennen. Qua speelbaarheid was ik meteen verknocht aan de Eastman, deze speelt zoveel soepeler en fijner en de klank is zo f...ing mooi. :)
Regelmatig afwisselen zou ik aanraden, ik rouleer ook constant. Maar een gewenningstijd voor een nieuwe gitaar, en zin om erop te spelen gaan natuurlijk gauw samen.

Ik probeer uiteraard wel de gitaar bij de muziek te laten passen. Zojuist wat 'BB' blues, en dat gaat op mijn Gibson.

Verder vind ik mijn Strat en Tele redelijk uitwisselbaar, ook qua afstelling en speelbaarheid, en die staan in een standaard binnen handbereik, dus daar grijp ik iets gemakkelijker naar.
KnoxNL schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:01:
[...]

Als Brian May in isolatie instructievideos kan maken in crisistijd, kan jij het ook.

Geen excuus.

(Aanrader trouwens, via https://brianmay.com/index.html en dan de soapbox). Niks spectaculairs maar gewoon lekker Brian.

Als je ooit nog als Brian wilde klinken (irt eerdere discussie) is nu je kans, hij moet het namelijk doen met een betaalbare replica van de red special omdat hij zelf niet bij zijn studio kan, en een VOX MINI5 Rhythm IV draagbare modeling gitaarversterker :+

Nogal wat anders dan 3 brullende custom ac30's

https://www.bax-shop.nl/g...66nDNdos66GRoCJegQAvD_BwE
Instructies, ik? :+

Ik zou wel wat kunnen, maar wie gaat daar naar kijken dan? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 03-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:04:
[...]

Instructies, ik? :+

Pinda en ik :+

Maar doe het niet voor ons, doe het voor jezelf. Als therapie in deze moeilijke tijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
KnoxNL schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:06:
[...]

Pinda en ik :+

Maar doe het niet voor ons, doe het voor jezelf. Als therapie in deze moeilijke tijden. :+
#M2 dus al eigenlijk #M3

Je weet maar nooit, wie weet wordt je een instant succes op Youtube. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door apollo13 op 03-04-2020 15:33 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:04:
Zolang het interessant en entertaining genoeg is wil ik er wel naar kijken hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:32:
[...]

#M2 dus al eigenlijk #M3

Je weet maar nooit, wie weet wordt je een instant succes op Youtube. 8)
_O-

Ik moet zeggen dat de TPS-episode van vandaag mij wel inspireerde to het ein-de-lijk eens bouwen van mijn 'grote pedalboard'.

Dus wie weet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:50:

foto volstaat ook al hoor :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:26:
[...]

foto volstaat ook al hoor :9~
Quick ‘n’ dirty, nog niets aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRVphlbR5fZtEsxScgTLKLOdAXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bCtPSlSXzt9OIbdCVpUQBH4.jpg?f=fotoalbum_large

Het ken net... :')

Basis-idee:

Gitaar > TU-3W > CryBaby wah (nog te repareren) > AT compressor/limiter > Muffuletta > Klon > Bonsai > Tremo’vibe > Chorus X2 > Lester G > DeLayla > HeadRoom (piggyback op de versterker) > versterker.

Min of meer.
Expressie peda(a)l(en), Wah en Reverb dus ‘off board’.

Er zijn in deze setup 3 230V pedalen op het board, en dat is niet ideaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 04-04-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:42:
[...]

Quick ‘n’ dirty, nog niets aangesloten.

[Afbeelding]

Het ken net... :')

Basis-idee:

Gitaar > TU-3W > CryBaby wah (nog te repareren) > AT compressor/limiter > Muffuletta > Klon > Bonsai > Tremo’vibe > Chorus X2 > Lester G > DeLayla > HeadRoom (piggyback op de versterker) > versterker.

Min of meer.
Expressie peda(a)l(en), Wah en Reverb dus ‘off board’.

Er zijn in deze setup 3 230V pedalen op het board, en dat is niet ideaal.
Gaaf hoor! En ga je die octaswitch ook nog gebruiken voor bepaalde loops/chains?

Voor die 230V-pedalen bestaat er misschien wel een oplossing. Ik had ooit bij een PC één geaarde stekker met aan het andere uiteinde twee eurostekkers. Misschien bestaat dat ook wel met drie eurostekkers. Misschien allekabels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:53:
[...]

Gaaf hoor! En ga je die octaswitch ook nog gebruiken voor bepaalde loops/chains?

Voor die 230V-pedalen bestaat er misschien wel een oplossing. Ik had ooit bij een PC één geaarde stekker met aan het andere uiteinde twee eurostekkers. Misschien bestaat dat ook wel met drie eurostekkers. Misschien allekabels?
Die met 2 gebruik ik hier daadwerkelijk in mijn setup. 1 naar multivoeding, 1 naar amp

https://www.onlinekabelsh...HmcvOcrdOAYxoCFecQAvD_BwE

Dit is er 1 met 3

Dit kan ook, dan kun je het geheel in je board wegwerken en hoef je maar 1 snoer naar je board te laten lopen:

https://www.onlinekabelsh...33e9dMsAJ0IRoCVVQQAvD_BwE

Als jer er 1 over hebt zou je zelfs je amp via je board kunnen poweren [/geek]

4x:

https://www.onlinekabelsh...roomkabel-y-kabel-2-meter

Of, en dat vind ik dan wel weer tof:

https://www.distrelec.nl/...-bulgin-pxd200/p/30092311

Als je weet waar je op moet zoeken bestaat bijna alles :P

Die dingen heten IEC C13 (de pluggen dan he)

[ Voor 50% gewijzigd door KnoxNL op 05-04-2020 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@Gitarist @KnoxNL die opties zijn inderdaad het overwegen waard.

In de tussentijd,

“We’re gonna need a bigger board!” :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmZFKLZMQ3nLZQQT2wAXWHyIpO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3CrY7UoXM8pLElRP61imzuf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 05-04-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Heel mooi lijstje Ramz, daar ben ik aardig jaloers op!
Kom ik aan met mijn 2 pedalen haha :+

Kleine technische vraag welke ik niet krijg gevonden (en dat komt waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe ik het moet uitleggen); hoe doe je een bend, welke je stopt om het geluid af te kappen..
Dus je bend als bijvoorbeeld de 4e string en deze wil je niet door laten klinken maar heel kort benden als een soort losse noot....

Wat een uitleg.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:28:
Heel mooi lijstje Ramz, daar ben ik aardig jaloers op!
Niet doen ... geen complimenten ... ik heb er al veel te veel ... :X
Kom ik aan met mijn 2 pedalen haha :+
Als je het toestaat, gaat het vanzelf mis. :X
Kleine technische vraag welke ik niet krijg gevonden (en dat komt waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe ik het moet uitleggen); hoe doe je een bend, welke je stopt om het geluid af te kappen..
Dus je bend als bijvoorbeeld de 4e string en deze wil je niet door laten klinken maar heel kort benden als een soort losse noot....

Wat een uitleg.....
Wanneer je je vinger van de toets laat opkomen, vinger van de toets, wel de snaar blijven tegenhouden, dempt de snaar -> weg ongewenst geluid.

Veel en vaak doen. Lukt vanzelf een keer -> repeat until blindelings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@seadogg Begrijp ik het goed als jouw vraag is hoe je een bend doet, maar waarvan je de toon stopt terwijl de noot nog ge-bend is (dus zonder release)?

Ik moest even een gitaar erbij pakken om te weten hoe ik dat eigenlijk doe, maar ik gebruik m'n plectrum (of vingers/vuist) om de betreffende snaar te dempen.
Bij 1/2-step bends zou je ook nog heel lichtjes de desbetreffende bendende vinger van je linkerhand kunnen ontspannen, zodat de snaar gedempt wordt door het zachte deel van je vingerafdruk. Wel uitkijken dat je hem niet teveel ontspant, anders schiet de snaar onder je vinger vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Ramzzz schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:38:
[...]

Niet doen ... geen complimenten ... ik heb er al veel te veel ... :X

[...]

Als je het toestaat, gaat het vanzelf mis. :X
haha, ik wil dat het mis gaat alleen kost allemaal zoveel geld hé :9
Ramzzz schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:38:

Wanneer je je vinger van de toets laat opkomen, vinger van de toets, wel de snaar blijven tegenhouden, dempt de snaar -> weg ongewenst geluid.

Veel en vaak doen. Lukt vanzelf een keer -> repeat until blindelings.
Ik vermoede al zoiets maar krijg het niet voor elkaar, ik blijf proberen. Thanks.
Gitarist schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:38:
@seadogg Begrijp ik het goed als jouw vraag is hoe je een bend doet, maar waarvan de toon stop terwijl de noot nog ge-bend is (dus zonder release)?

Ik moest even een gitaar erbij pakken om te weten hoe ik dat eigenlijk doe, maar ik gebruik m'n plectrum (of vingers/vuist) om de betreffende snaar te dempen.
Bij 1/2-step bends zou je ook nog heel lichtjes de desbetreffende bendende vinger van je linkerhand kunnen ontspannen, zodat de snaar gedempt wordt door het zachte deel van je vingerafdruk. Wel uitkijken dat je hem niet teveel ontspant, anders schiet de snaar onder je vinger vandaan.
Ja dat is in principe wel wat ik bedoel inderdaad. ik moet toch meer gevoel krijgen in het vasthouden van de bend, maar het los laten van de snaar (makes sense?)..

Thanks in ieder geval, ik weet nu welke richting ik in moet zoeken.

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 06-04-2020 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Bij mij is het de wijsvinger die de losgelaten bend opvangt. Mijn wijsvinger zit halverwege tussen twee snaren.

Zie foto Complete bend :
Volle bend

Release, dus niet de bend gecontroleerd naar de rust positie brengen. Wijsvinger "vangt" de snaar op.
Release

Ben er ook zelf mee aan het klooien in het nummer van Chuck Berry, Johnny be Goode. Daar zitten dus die twee soorten bends in.

Deze heb ik van mijn leraar gehad. De bends met de stippellijn zijn bends die je wel weer helemaal terugbrengt naar de begin positie. Dit is de intro van het nummer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/841Opvn5RB3QLEnfZcHrgJQxo8g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P98iZh6KqNc3uhcGi26oR7Tv.jpg?f=fotoalbum_medium

Oh, het kan best zijn dat het bij Justin Guitar, of een andere Youtuber, ze het net iets anders spelen hoor. De bovenstaande tabs zijn wat mijn leraar hoorde en vertaalde in tabs.

[ Voor 106% gewijzigd door apollo13 op 06-04-2020 18:21 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
apollo13 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:21:
Ben er ook zelf mee aan het klooien in het nummer van Chuck Berry, Johnny be Goode. Daar zitten dus die twee soorten bends in.
Top, dankjewel! Precies dat is wat ik bedoel inderdaad. Tussen +/- 0:12 en 0:20 seconden is de bend + stop wat ik bedoel (alleen dan een langere bend en minder snel een bend / noot erachter - maar het idee is juist).

YouTube: YouTube

Ik ga deze les eens volgen, moet hier ook aan bod komen lijkt me (heb er snel even doorheen geskipt).

Thanks Apollo! :)

//edit
minuut: 5:32 - dat is hem 8)

[ Voor 3% gewijzigd door seadogg op 06-04-2020 17:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wish list:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-7au5ZcULnu6qUzxzS6uQXOqz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXDtEV0pSf6EVplcGVdhNIZi.jpg?f=fotoalbum_large

:+

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 07-04-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Why :+

Laat maar, hoax.

Gelukkig. :P

[ Voor 5% gewijzigd door KnoxNL op 07-04-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

seadogg schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:28:
[...]
YouTube: YouTube
Ik ga deze les eens volgen, moet hier ook aan bod komen lijkt me (heb er snel even doorheen geskipt).

Thanks Apollo! :)

//edit
minuut: 5:32 - dat is hem 8)
Ja precies! Hoe hij het doet is wat ik bedoelde met m'n tweede optie
Gitarist schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:38:
[...]
Ik noemde bewust 1/2-step bend omdat naar mate de bend groter wordt (1 step, 11/2 step), het steeds moeilijker wordt. Daarom zou ik adviseren om eerst "klein" te beginnen met deze techniek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Waar haal je al je effecten vandaan? Marktplaats? Bepaalde winkel? china? :)
Gitarist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:15:
[...]

Ja precies! Hoe hij het doet is wat ik bedoelde met m'n tweede optie

[...]

Ik noemde bewust 1/2-step bend omdat naar mate de bend groter wordt (1 step, 11/2 step), het steeds moeilijker wordt. Daarom zou ik adviseren om eerst "klein" te beginnen met deze techniek
Ja mooie oefeningen. Dit nummer is ook echt perfect daarvoor tho..

Dank nog voor je toevoeging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:03:
Waar haal je al je effecten vandaan? Marktplaats? Bepaalde winkel? china? :)
Waar ik ze maar kan vinden, allesbehalve 'China'.

Ik heb (via Reverb) en eBay spullen uit de VS geïmporteerd, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Italië ... en gewoon van Marktplaats.

En sommige heb ik gewoon al 25+ jaar.

Mijn laatste aankoop was een mini Klon-kloon, een Golden Horse van Mosky, van Amazon. :P

Voor 'erbij', en hij was zo goedkoop, dat ik het wel vond kunnen, een derde Klon. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nou, zal ik er dan maar een video in gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Hier zitten alleen niet de Klon zelf en de Archer (bijv.) bij. ;)

Die looper ken ik ergens van. :+

Pagina: 1 ... 36 ... 97 Laatste