Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56

MsD

Gitarist schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Leuke speeltjes hoor! :o
Wat is die PSK voor een ding? Een soort Boss mod ofzo?
Een vaag soort DS2 mod, maar dan met een geweldig lompe gate erin. Als je signaal hard genoeg is brult hij, en als dat een beetje afzwakt krijg je erg gave naweeën. :/

Je zou 'm ook bijna als blues pedaal kunnen inzetten, maar met een mini overdrive in de buizenversterker is dit wel erg gore metal!

Het blijft leuk om al die pedalen zo te proberen, en soms vind ik nog wel iets bijzonders. Low budget dus, altijd low budget!
Het enige pedaal waar ik nog een keertje geld aan wil uitgeven is een echte hm2. En een Marshall guv'nor _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Dinsdag nieuwe snaren binnen gekregen. Geplaatst. Had ik echt veel eerder moeten doen :$ :Y .

Die nut blijkt trouwens niks mis mee. Op het hout van het fretboard zit wel een groef, maar daar komt de snaar helemaal niet bij in de buurt. Mss is dat gebeurd bij het vijlen. Maar goed, niks aan de hand dus :) . (Dat geldt trouwens ook voor het bijgeluid in m'n versterker: ik merk er eigenlijk maar zelden wat van de laatste tijd).

Volgens mij moet ik dit trouwens ook nog doen :+ .

Een kabeltje om mijn telefoon met de line in van mijn versterker te verbinden was ook een goede zet. Met een jam track moet je ineens goed opletten dat je in de maat blijft spelen... en de muziek gaat altijd door, ook als je iets fout doet. Goede oefening :Y .

Nu wachten tot mijn nieuwgevonden winkel gaat bellen dat ze PRS'en binnen hebben gekregen :$ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:07
Bananenplant schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:07:

_O- _O- _O-
Nu wachten tot mijn nieuwgevonden winkel gaat bellen dat ze PRS'en binnen hebben gekregen :$ ...
https://www.guitarking.nl/Elektrisch

Even filteren op PRS. Top zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]

Volgens mij moet ik dit trouwens ook nog doen :+ .[...]
Dit moet ik ook nog steeds doen voor m'n 2006 Strat... althans.. onder de knoppen dan. Heb het nog niet aangedurfd om de knoppen eraf te halen om het plastic weg te krijgen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Dat doet echt wonderen voor je sustain! :Y

.
.
.
.
.
.
.
.
.
:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12
Gitarist schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Dit moet ik ook nog steeds doen voor m'n 2006 Strat... althans.. onder de knoppen dan. Heb het nog niet aangedurfd om de knoppen eraf te halen om het plastic weg te krijgen }:O
Is normaal echt simpel, trekken aan de knop en met een nagel aan de onderkant duwen.
Dan komt hij zo los.
Zie: Gitaar knop

Ga ik meteen even alle drie doen en schoonmaken.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Top zaak inderdaad. Prettige setting, en geen geklaag (hallo Keymusic) toen ik per se een Victory V4 wilde testen in combinatie met mijn eigen amp (Quilter 101 Mini Reverb). Ze hebben ook geregeld wat leuke pre-owned PRS exemplaren hangen, voor de mensen die een nieuwe Core series PRS toch net even te gortig vinden.

Over PRS gesproken: vorig jaar Dijkmans in Breda herontdekt. Ik ben opgegroeid in Breda en kende Dijkmans wel, maar liep er nooit echt heel erg warm voor qua assortiment. Tegenwoordig: prachtig assortiment aan wat meer high-end spul (Taylor, PRS, Vigier, Majones, om wat te noemen). Het aanbod PRS is ronduit indrukwekkend... Meteen een special run CE24 meegenomen als impuls aankoop :*)

edit:
Ok, eigenlijk was ik al jaaaaren aan het dromen over een CE24 maar het kwam er steeds niet van. Dus het was niet helemaal een impuls aankoop..

Nu nog eens besluiten of ik mijn 60th Anniversary Fender Strat ga vervangen door een Silver Sky. Man man man, wat speelt die Silver Sky lekker. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 30-01-2020 16:55 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Goeiedag, dat is bijna in België :o ! Het is toch wel fijn als ik voor een afstelbeurt niet te ver hoef te reizen, ergens aankomen met een gitaar die je elders gekocht hebt vind ik ook zo schraal :P .

Waar ik me nu voorzichtig aan het oriënteren ben is hier. Het is een website van niks, maar ik vind het erg wat ontspannener en gemoedelijker dan bij de Key Music in Groningen. De jongere personeelsleden daar heb ik geen problemen mee, maar de wat oudere garde die er op de koopavonden staat maken geven me nog wel eens het gevoel dat ze eigenlijk liever hebben dat je weer weggaat. Daar ga je dan niet echt relaxed zitten spelen.

Kent iemand trouwens https://www.gooise-gitaren.nl/ ook? Dat is bij schoonfamilie in de buurt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Goeiedag, dat is bijna in België :o ! Het is toch wel fijn als ik voor een afstelbeurt niet te ver hoef te reizen, ergens aankomen met een gitaar die je elders gekocht hebt vind ik ook zo schraal :P .

Waar ik me nu voorzichtig aan het oriënteren ben is hier. Het is een website van niks, maar ik vind het erg wat ontspannener en gemoedelijker dan bij de Key Music in Groningen. De jongere personeelsleden daar heb ik geen problemen mee, maar de wat oudere garde die er op de koopavonden staat maken geven me nog wel eens het gevoel dat ze eigenlijk liever hebben dat je weer weggaat. Daar ga je dan niet echt relaxed zitten spelen.

Kent iemand trouwens https://www.gooise-gitaren.nl/ ook? Dat is bij schoonfamilie in de buurt :) .
Je kunt dichterbij dan België ook wel wat betere zaken vinden hoor! Zie bijv. The Fellowship of Acoustics

Ze zitten ook uitgebreid op Marktplaats.

@Whieee
Bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

:P

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 30-01-2020 18:03 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ramzzz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:40:
[...]

Je kunt dichterbij dan België ook wel wat betere zaken vinden hoor! Zie bijv. The Fellowship of Acoustics

@Whieee
Bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Maar goed dat ik die kleur echt he-le-maal niks vind :+ en dat ik niet even 2600 EUR heb rondslingeren

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ramzzz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:40:
[...]

tfoa, de enige zaak (nou, ja, bijna enige) die de prijzen van Reverb als startpunt vind :X . Wat een prijzen durven ze daar te vragen zeg.
Maar goed, blijkbaar zijn er gegadigden.

Ik ben erg blij met mijn gitaarwinkeltje, al kom ik er eigenlijk alleen maar snaren kopen.
Personeel wat bijna naar je toe komt rennen om te vragen of ze die en die nieuwe gitaar eens mogen voorspelen. of wil ik 'm zelf even vasthebben?
Die gelukkig begrijpen dat ik er niks van bak, maar toch begripvol blijven.. ;)

Ze hebben nu ook oefenruimtes, mag je gewoon je spullen lekker privé uitproberen, niemand die je continu op de vingers zit.

Maar goed, ieder zijn meug. Uiteindelijk is het ook erg leuk om zelf een beetje aan je gitaar te klooien. Dat heb ik in ieder geval geleerd. En mag wel zeggen dat ik bijna elke gitaar wel in orde krijg. Niet pro, wel ok.
En dat is soms ook wel leuk om te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Tis maar hoe je er in staat. Als ik ergens kwaliteit en service kan krijgen heb ik daar geld en tijd voor over. Mijn gitaren komen van Zeeland tot en met den haag en ik woon in Brabant. Mijn auto komt uit Heerenveen.

Hoe groot is NL nou :+

Edit: On a serieous note: Goede gitaren hebben bijna nooit een afstelbeurt nodig. Ik heb hier alles van mexicaans tot CS in de woonkamer hangen met grote temperaatuusrwisselingen en luchtkwaliteit verschillen met nagenoeg altijd een raam open.

Zolang je niet intercontinentaal reist niets aan de hand imo

[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 30-01-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@KnoxNL goed punt :) .

Afbeeldingslocatie: https://www.guitarking.nl/image/data/6779BA2B-9056-4FC1-B57F-B73FD3A38705.jpg

En deze die bij die blijkbaar bij de gitaarkoning hangt heb ik in Groningen geprobeerd en bijna meegenomen, ware het niet voor die scheve volumeknop.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1750/3791/products/image_f80559c5-054b-423d-af42-7c0451e2fafb_1024x1024.jpg?v=1514753488

Deze uitvoering ziet er ook niet verkeerd uit. Daar dacht ik recentelijk aan, maar die groene is tegelijk wel zo mooi dat ik weer ga twijfelen :P . In principe kan ik bij Da Capo aangeven wat ik graag wil hebben en dat zoeken ze dan uit als hun leverancier langs komt. Misschien moet ik ze toch maar even mailen dat ik graag een groene wil.

Eentje met een kleurtje staat denk ik beter bij het houtlaminaat in huis en bovendien is het in thema met m'n groene Strat :+ . En het voelt ook een beetje stom als het fineer een andere houtsoort is dan de top eronder. ...wat natuurlijk verder niemand interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik vind de groene ook verreweg het mooiste van die 2 hoor!

Heb je hem ook al geprobeerd met tremolo arm?
Dat was voor mij wel 1 van de dingen die minder bevielen. Dus mijn advies is om dat zeker te doen :)

[ Voor 56% gewijzigd door KnoxNL op 31-01-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@KnoxNL ik laat denk ik de brug voorlopig vastzetten. Heb ik bij m'n Strat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant

Ik denk dat ik nog maar even bij .09's blijf :Y) . Gezien de fret buzz op de laagste snaren moet hij denk ik wel maar even voor een afstelbeurt :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Bananenplant schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:33:
[YouTube: You’re Probably Using The WRONG Guitar Strings]

Ik denk dat ik nog maar even bij .09's blijf :Y) . Gezien de fret buzz op de laagste snaren moet hij denk ik wel maar even voor een afstelbeurt :) .
Voor een tegengeluid naar aanleiding van deze video, onderstaande YouTube video.
Naar mijn menig een betere als het gaat om wat voor een geluid je gitaar produceert en zorgt voor een veel groter verschil in je toon.

Oh, nog even een vraagje over mijn Eastman. Ik heb gemerkt dat waar ik de snaar aansla, in de buurt van de brug humbucker, tussen de 2 in of bij de neck humbucker, veel uitmaakt in toon.
Is dit normaal bij een semi-hollow? Bij mijn Strat is dit verschil stukken kleiner.

[ Voor 15% gewijzigd door apollo13 op 04-02-2020 14:55 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:50:
[...]

Voor een tegengeluid naar aanleiding van deze video, onderstaande YouTube video.
Naar mijn menig een betere als het gaat om wat voor een geluid je gitaar produceert en zorgt voor een veel groter verschil in je toon.
[YouTube: Change Your String Gauge For BETTER Tone? - Here's What I Recommend!]

Oh, nog even een vraagje over mijn Eastman. Ik heb gemerkt dat waar ik de snaar aansla, in de buurt van de brug humbucker, tussen de 2 in of bij de neck humbucker, veel uitmaakt in toon.
Is dit normaal bij een semi-hollow? Bij mijn Strat is dit verschil stukken kleiner.
Een (semi)holle gitaar heeft andere akoestische kwaliteiten, dat zal een rol spelen.

Aanslag is altijd van belang, maar in een massieve gitaar zal dat anders resoneren / reageren dan in een (semi)holle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

In het kader van organiseer de meuk had ik al lange tijd geleden een koffer van benton gekocht met een pedal board erin.
Past het? Ja
Heb je genoeg patch kabels en voeding? Nee

Dus ik kan 70% van de meuk niet gebruiken. Nu heb ik die ook niet nodig dus aliexpress mag de tijd nemen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:51:
In het kader van organiseer de meuk had ik al lange tijd geleden een koffer van benton gekocht met een pedal board erin.
Past het? Ja
Heb je genoeg patch kabels en voeding? Nee

Dus ik kan 70% van de meuk niet gebruiken. Nu heb ik die ook niet nodig dus aliexpress mag de tijd nemen.
Als je de tijd neemt wordt het vast beter... :9

En @franssie vergeet niet extra voorzorgsmaatregelen te nemen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZGnLQ5Wr9lFMM8h8tiJUHz2R/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 12-02-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitaarspullen kopen bij de Ali express... is dat eigenlijk wat? Nooit bij stilgestaan dat ze dat ook verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gitarist op 12-02-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pariah86
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-06 17:06
Nog "slaapkamergitaristen" die gebruik maken van plugins zoals die van Neural Dsp? IMO klinken die heel goed en maken ze versterkers overbodig (tenzij je in een band speelt natuurlijk) . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:42

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:38:
[...]

Gitaarspullen kopen bij de Ali express... is dat eigenlijk wat? Nooit bij stilgestaan dat ze dat ook verkopen.
Mwoah...ik zal er niet snel een voeding vandaan halen, krijg je straks hetzelfde als met de usb voedingen, extra rookeffecten :X
Patchkabels heb ik ondertussen een goede voorraad van. En de effecten zijn uiteraard clones.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Pariah86 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:49:
Nog "slaapkamergitaristen" die gebruik maken van plugins zoals die van Neural Dsp? IMO klinken die heel goed en maken ze versterkers overbodig (tenzij je in een band speelt natuurlijk) . 8)
Ik maak regelmatig gebruik van de stock amp simulators uit Logic en heb ook de GTR plug-ins van Waves. Deze klinken naar mijn mening heel behoorlijk.

Maar alsnog vind het "voor het eggie" vaak vetter om m'n echte amp te gebruiken. Ik heb er veel lol mee om te spelen met mic placering enzo :*)
pinda powerrr schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:01:
[...]

Mwoah...ik zal er niet snel een voeding vandaan halen, krijg je straks hetzelfde als met de usb voedingen, extra rookeffecten :X
Patchkabels heb ik ondertussen een goede voorraad van. En de effecten zijn uiteraard clones.
Nee, dat gevoel heb ik ook, maar omdat ik er nooit eerder heb besteld is dat puur gebaseerd op onderbuikgevoel. Dus ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar ervaringen

[ Voor 30% gewijzigd door Gitarist op 12-02-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Gitarist schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb er daar een leuk distortion pedal gekocht, plectrums, capo en guitarstraps. Oh een een tunertje voor een habbekrats, die het prima doet.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:01:
[...]

[...]
<> En de effecten zijn uiteraard clones.
Het zullen zeker clones zijn. Las eens van een Mooer waar de copyright melding van EHX nog in de firmware stond.
Rowin heb je ook nog.

En voor de pruts is het voor mij goed genoeg.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Had to share...

Een podium vol talenten. John Mayer die op de achtergrond staat te genieten in een hele grote jamsessie. Stijlen gaan van soul, naar R&B, vleugje pop en gospel en alles daar tussenin.
David Ryan Harris en Isaiah Sharkey zijn normaal gesproken de backing gitaristen van John Mayer, maar iedereen die wel eens een concert van Mayer heeft gezien, weet dat dit echt fan-tas-tische gitaristen zijn. Heerlijk als het zo eens andersom is. Voor mij zijn dit soort jams echt muziek, het thema verandert ter plekke met een korte blik naar elkaar, wederzijds respect en voluit genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:41:
Had to share...

Een podium vol talenten. John Mayer die op de achtergrond staat te genieten in een hele grote jamsessie. Stijlen gaan van soul, naar R&B, vleugje pop en gospel en alles daar tussenin.
David Ryan Harris en Isaiah Sharkey zijn normaal gesproken de backing gitaristen van John Mayer, maar iedereen die wel eens een concert van Mayer heeft gezien, weet dat dit echt fan-tas-tische gitaristen zijn. Heerlijk als het zo eens andersom is. Voor mij zijn dit soort jams echt muziek, het thema verandert ter plekke met een korte blik naar elkaar, wederzijds respect en voluit genieten.

[YouTube: David Ryan Harris feat. John Mayer and Friends - YSD Jam Session - Hotel Café - 2/4/2020 4K Video]
Damn, echt fantastisch idd! Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GtuBZW729nBaRE2gfKLrgvIA/full.jpg

Wie ‘Spinal Tap’ nog nooit gezien heeft: doen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
"That's one louder" :D

We zijn met ons coverbandje op zoek naar een 2de gitarist of toetsenist. Inmiddels hebben we 4 aanmeldingen en allemaal gitaristen. Ik wil me wat meer gaan richten op de lead partijen en wat 2de stem erbij gaan zingen. Gisteren hebben we de eerste gastgitarist mogen ontvangen. Het valt me toch best tegen om na 8 jaar ineens met iemand samen te moeten spelen. Je valt toch snel weer in oude patronen. De solo'tjes e.d. die speelde ik sowieso al, maar daarnaast speelde ik gewoon de slag en nu probeer ik het juist wat meer op een andere manier op te vullen.

Ik moet ook echt weer het hele repertoire opnieuw gaan oefenen. Wel een leuke uitdaging en hopelijk maakt het me ook weer wat beter, want de laatste jaren zit ik gewoon een beetje vast op m'n niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Waar ik vorige week dacht een PRS SE Custom 24 mee te nemen ben ik na een middag proberen en momenten van flinke cognitieve dissonantie half uitgeput met een Zach Myers thuisgekomen :+ . Ik vond de hals fijner: een satijnen finish, waar PRS anders gloss heeft. Ik kon ook comfortabeler op de lage halsposities komen. En een warme toon op het halselement met 22 frets is toch wel erg fijn.

Doordat het vrij abrupt ging vroeg ik me de eerste dagen af wat ik wel niet gedaan had. Zo'n lichte gitaar voelde thuis ineens ook heel raar. Maar met wat spelen met de instellingen van m'n versterker klinken hals en hals+brug nu echt als zoete honing, warm en ook sprankelend. Echt enorm levendig :) . En met Blackstars ISF op 3 uur en flink wat gain klinkt hij distorted ook lekker vet :P .

Als ik er naar kijk ziet hij er soms wel erg Lisa Simpson uit en moet ik misschien mijn tweedpetje opzoeken. Maar als het in de verdere toekomst meer metal moet kan ik altijd nog een keer een Mark Holcomb oid halen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:49:
Waar ik vorige week dacht een PRS SE Custom 24 mee te nemen ben ik na een middag proberen en momenten van flinke cognitieve dissonantie half uitgeput met een Zach Myers thuisgekomen :+ . Ik vond de hals fijner: een satijnen finish, waar PRS anders gloss heeft. Ik kon ook comfortabeler op de lage halsposities komen. En een warme toon op het halselement met 22 frets is toch wel erg fijn.

Doordat het vrij abrupt ging vroeg ik me de eerste dagen af wat ik wel niet gedaan had. Zo'n lichte gitaar voelde thuis ineens ook heel raar. Maar met wat spelen met de instellingen van m'n versterker klinken hals en hals+brug nu echt als zoete honing, warm en ook sprankelend. Echt enorm levendig :) . En met Blackstars ISF op 3 uur en flink wat gain klinkt hij distorted ook lekker vet :P .

Als ik er naar kijk ziet hij er soms wel erg Lisa Simpson uit en moet ik misschien mijn tweedpetje opzoeken. Maar als het in de verdere toekomst meer metal moet kan ik altijd nog een keer een Mark Holcomb oid halen :+ .
Mooie gitaar wel hoor! Ik kende hem nog niet! Feli!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:49:

Noice! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ok...FWP incoming:

Nieuw looper pedaal aan de collectie toegevoegd (Ditto Looper) en heb al acht pedalen aan de OneSpot hangen, negen is dus teveel...
Gelukkig had ik nog een adapter liggen, dus voor nu problem solved. Maar zit niet netjes, dus een reden om weer wat op de watchlist te zetten 8)

Ideeën? B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:40:
Ok...FWP incoming:

Nieuw looper pedaal aan de collectie toegevoegd (Ditto Looper) en heb al acht pedalen aan de OneSpot hangen, negen is dus teveel...
Gelukkig had ik nog een adapter liggen, dus voor nu problem solved. Maar zit niet netjes, dus een reden om weer wat op de watchlist te zetten 8)

https://m.thomann.de/nl/h...tm?o=16&search=1582048365

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ok...FWP incoming:

https://www.musicradar.co...pedalboard-power-supplies

Nr 1 op de lijst als je bij onespot wilt blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mweeeh, dan beter deze, is al een stuk dunner. Deze kost maar €69, maar er is ook een versie van €49, die heeft geen 12/18V mogelijkheden.

https://www.thomann.de/nl...htm?o=2&search=1582127285
Afbeeldingslocatie: https://mthumbs.static-thomann.de/thumb/padthumb600x360/pics/bdb/421895/12669146_800.jpg
Hoeft niet persé. Voedingen zijn wel aan de prijs, zit daar ook wat elfenmagic in ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Mweeeh, dan beter deze, is al een stuk dunner. Deze kost maar €69, maar er is ook een versie van €49, die heeft geen 12/18V mogelijkheden.

[Afbeelding]

[...]

Hoeft niet persé. Voedingen zijn wel aan de prijs, zit daar ook wat elfenmagic in ofzo?
Kosmisch gestabiliseerde voedingen met discrete signaalpaden, gesoldeerd door dwergen in Moria uit mithril...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:54:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Voor een deel is het merk/marketing waar je voor betaald, voor een deel ook niet.

Ik geef eerlijk toe dat ik misschien wat snobbistisch ben, maar HB komt er bij mij niet in. Zeker niet voor een device waar voor honderden euros pedalen achter hangen.

Zo is mijn Fazley voeding die ik maar een paar keer gebruikt heb ook al deels kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ok...FWP incoming:

Ik zou investeren in een deftige voeding. Die zijn inderdaad aan de prijs, maar gaan over het algemeen lang mee en je hebt (meestal) ook meteen aparte uitgangen voor pedalen die meer mAh vragen of pedalen met een ander voltage.
Ikzelf heb de Walrus Audio Phoenix. Heb hem al heel wat jaren en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0906/8480/products/PhoenixLeft_500x500_c8ddcd70-d4d6-437e-ab7a-56a3cbe671a7_500x.jpg?v=1571274634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:23:
[...]

Voor een deel is het merk/marketing waar je voor betaald, voor een deel ook niet.

Ik geef eerlijk toe dat ik misschien wat snobbistisch ben, maar HB komt er bij mij niet in. Zeker niet voor een device waar voor honderden euros pedalen achter hangen.

Zo is mijn Fazley voeding die ik maar een paar keer gebruikt heb ook al deels kapot.
Eens hoor. Ik heb een T-Rex Fuel Tank-voeding en een Carl Martin Pro Power, dat is echt wel andere koek.

Cioks en Strymon zijn wat extremer (geprijsd), maar bijv. MXR of 1Spot zijn ook prima.

@pinda powerrr en deze is bijv. wel mooi, voor 'op de groei':

Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/432942/13014244_800.jpg
https://www.thomann.de/nl/palmer_pwt_12_mk_2.htm

Vaak wordt Voodoo Labs aangeprezen als 'top of the bill', maar daar betaal je dan ook voor...

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 19-02-2020 19:33 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:08:

Vaak wordt Voodoo Labs aangeprezen als 'top of the bill', maar daar betaal je dan ook voor...
Ik blijf de link even schuldig; Op The Gear Page was er laatst een discussie over diverse voedingen. Daar waren ze het massaal over eens, dat Voodoo Lab niet meer hét merk is. Ze lopen achter in techniek en nog een heleboel andere argumenten (weet dus niet meer precies wat), tevens veel te duur voor wat ze leveren.
Cioks en de OneSpot waren juist wél de merken die vooruit denken en het erg goed doen.

Maar geen haast hoor...ik koop nog niks, maar wel leuk om met jullie beetje te bomen over geld uitgeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Over geld uitgeven e.d., door mij is Thomann weer iets "rijker" geworden.
Ik was opzoek naar een softcase voor mijn Eastman T386 SB, zodat ik hem kan meenemen naar les. Geen auto hier, hij moet dus op de fiets mee.
Heb deze gevonden: https://www.thomann.de/nl...pilite_case_335_style.htm
Gisteren binnen gekomen en past perfect.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben zelf erg te spreken over CIOKS, ik heb wel bescheiden uitvoeringen, met 5 aansluitingen, waarvan ik er voor band 1 op mijn pedalboard eentje (met bijgeleverde kabel) gesplitst heb om een extra pedaal aan te sluiten. Oerdegelijke stalen behuizing, en ik kon de gaten op de unit gebruiken om hem op mijn pedalboard te schroeven.

Voor band 2 zit de unit als totale overkill voor 2 pedaaltjes in de ampcase. Met goedkope harley benton varianten en 1spots had ik toch regelmatig last van extra herrie, die CIOKS levert geen extra herrie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagnoliaPTA
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-06 13:23
Heb ook maar een nieuw beestje besteld (nadat ik m'n Squier Thinline Tele 60's en Epiphone Les Paul een welverdiend pensioen heb gegeven). Wil al jaren een PRS en zat te twijfelen tussen een SE Custom 24 met Floyd Rose of de SE Custom 24 satin (zonder Floyd Rose). Ben uiteindelijk maar voor de eerste gegaan.

Met thuis nog een Gretsch Double Jet en een Bugera V55 Infinium kan ik de aankomende jaren weer vooruit.

Las / zag in een filmpje trouwens een compressor voor je sound haast een must is. Heb eigenlijk geen idee wat die dingen precies doen, iemand ervaringen mee of ze zo'n positieve bijdrage leveren?

[ Voor 8% gewijzigd door MagnoliaPTA op 24-02-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

MagnoliaPTA schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:39:
Heb ook maar een nieuw beestje besteld (nadat ik m'n Squier Thinline Tele 60's en Epiphone Les Paul een welverdiend pensioen heb gegeven). Wil al jaren een PRS en zat te twijfelen tussen een SE Custom 24 met Floyd Rose of de SE Custom 24 satin (zonder Floyd Rose). Ben uiteindelijk maar voor de eerste gegaan.

Met thuis nog een Gretsch Double Jet en een Bugera V55 Infinium kan ik de aankomende jaren weer vooruit.

Las / zag in een filmpje trouwens een compressor voor je sound haast een must is. Heb eigenlijk geen idee wat die dingen precies doen, iemand ervaringen mee of ze zo'n positieve bijdrage leveren?
Gefeliciteerd! Maar zo'n post zonder pics.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MagnoliaPTA schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:39:

Een compressor/limiter zwakt alle hoge pieken af (drukt ze ‘omlaag’ = limiter) tot een ‘laagste’ niveau, en trekt daarna alles weer ‘omhoog’.

Hierdoor wordt eventueel ongewenste dynamiek voorkomen.

Om je een idee te geven:

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 24-02-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagnoliaPTA
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-06 13:23
pinda powerrr schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Gefeliciteerd! Maar zo'n post zonder pics.... -O-
Hij is nog onderweg :), zal bij ontvangst kijken of ik een paar mooie kiekjes kan schieten.
Ramzzz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Een compressor/limiter zwakt alle hoge pieken af (drukt ze ‘omlaag’ = limiter) tot een ‘laagste’ niveau, en trekt daarna alles weer ‘omhoog’.

Hierdoor wordt eventueel ongewenste dynamiek voorkomen.

Om je een idee te geven:

[YouTube: 11 Cool Ways To Use A Compressor Pedal – That Pedal Show]

[YouTube: Compression 101]
Thanks, dat heldert al heel wat op! Misschien wel waard om daar eens naar te kijken, ze krijgen er in ieder geval gave sounds uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
MagnoliaPTA schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:15:
[...]

Hij is nog onderweg :), zal bij ontvangst kijken of ik een paar mooie kiekjes kan schieten.

[...]

Thanks, dat heldert al heel wat op! Misschien wel waard om daar eens naar te kijken, ze krijgen er in ieder geval gave sounds uit.
Gefeliciteerd!

Mensen die zeggen dat een compressor een must is, moet je afschieten. Niets, maar dan ook niets is een must behalve wat jij zelf mooi vindt.

Een compressor is zeer stijl- en smaakafhankelijk.

Dat gezegd hebbende, het is wel leuke spielerij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 09:55

Stoney3K

Flatsehats!

Blaat schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Ik speel vooral Queen, Linkin Park en Pink Floyd. Lekker divers ik weet het. :+

Maar voor die drie heb ik geen crazy effecten nodig. Bovendien vind ik mezelf niet goed genoeg voor een mega pedalenbord. Beter eerst de techniek goed hebben, daarna de snufjes.
Ben ik wel even benieuwd: Waarom dan deze amp + humbuckers en geen Vox op SC? Vooral de sounds van May en Gilmour komen toch vooral uit het karakteristieke geluid van een AC30 of AC100 stack samen met singlecoils.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 04-03-2020 12:36 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Stoney3K schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Ben ik wel even benieuwd: Waarom dan deze amp + humbuckers en geen Vox op SC? Vooral de sounds van May en Gilmour komen toch vooral uit het karakteristieke geluid van een AC30 of AC100 stack samen met singlecoils.
Omdat ik niet per se de exacte sound hoef te imiteren om een nummer te kunnen spelen. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dat wordt met BM sowieso lastig (enorme fan hier dus ik ken zijn rig als geen ander):

- Je hebt om te beginnen een Red Special kopie nodig met Burns TRi-sonic pickups, anders forget it
- De Vox AC30's die Brian gebruikt zijn zwaar gemodificeerd en specifiek voor Brian in orde gemaakt. Een stock model gaat hem niet worden, zeker de huidige reissues niet. Nee, ook de handwired niet
- Je hebt een vrij specifieke treble booster nodig. Er zijn modellen uitgebracht die in de winkels hebben gelegen, maar die worden nu niet meer gemaakt. Liever nog neem je een Greg Fryer model: http://shop.fryerguitars.com/product/treble-booster-deluxe Wel te krijgen gelukkig en voor handgemaakt is de prijs nog te overzien.
- En oh ja, een geluidsdichte ruimte, want de AC30's moeten HARD

Bijna niet te doen dus :P

EDIT: Er is nog een route, maar dan heb je dit lieve beestje nodig EN de Treble Booster maar dan ben je voor die 2 inc shipping bijna 1 K verder:

http://shop.fryerguitars....yday-overdrive-distortion

[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 04-03-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:44:
Dat wordt met BM sowieso lastig (enorme fan hier dus ik ken zijn rig als geen ander):

- Je hebt om te beginnen een Red Special kopie nodig met Burns TRi-sonic pickups, anders forget it
- De Vox AC30's die Brian gebruikt zijn zwaar gemodificeerd en specifiek voor Brian in orde gemaakt. Een stock model gaat hem niet worden, zeker de huidige reissues niet. Nee, ook de handwired niet
- Je hebt een vrij specifieke treble booster nodig. Er zijn modellen uitgebracht die in de winkels hebben gelegen, maar die worden nu niet meer gemaakt. Liever nog neem je een Greg Fryer model: http://shop.fryerguitars.com/product/treble-booster-deluxe Wel te krijgen gelukkig en voor handgemaakt is de prijs nog te overzien.
- En oh ja, een geluidsdichte ruimte, want de AC30's moeten HARD

Bijna niet te doen dus :P

EDIT: Er is nog een route, maar dan heb je dit lieve beestje nodig EN de Treble Booster maar dan ben je voor die 2 inc shipping bijna 1 K verder:

http://shop.fryerguitars....yday-overdrive-distortion
Met een attenuator krijg je zelfs een ‘hete’ loeiende AC30 best goed op huiskamerniveau hoor. ;)

Recentelijk, met dank aan @pinda powerrr d:)b een TC Electronic MojoMojo aan mijn assortiment overdrives toegevoegd.

Ik kan inmiddels zowat een heel pedalboard met overdrive- en fuzz-pedalen vullen... :+

Afbeeldingslocatie: https://media63.music-group.com/media/PLM/data/images/products/P0DDI/1800Wx1800H/MOJOMOJO-OVERDRIVE_P0DDI_Top_L.png

Heerlijk, zowel in low gain als in high gain.

En echt absurd goedkoop... 8)7

En nu zit ik te kijken naar iets pre-amp achtings met een buis. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 04-03-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:01:
[...]

Met een attenuator krijg je zelfs een ‘hete’ loeiende AC30 best goed op huiskamerniveau hoor. ;)
Dat is zeker waar, maar dan wordt het lijstje alleen maar langer (en daarmee duurder) :P

Nog los van dat je dus EIGENLIJK zo'n "speciale" AC30 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Dat is zeker waar, maar dan wordt het lijstje alleen maar langer (en daarmee duurder) :P

Nog los van dat je dus EIGENLIJK zo'n "speciale" AC30 nodig hebt.
Met een Dallas Rangemaster Treble Booster (of een kloon daarvan) zou je een heel eind moeten komen.

De aanpassingen aan de AC30 zijn niet heel schokkend. Een vriend van me (en diehard Queen fan) heeft daar ooit een studie van gemaakt, en hij bouwde zelf AC30-klonen mét deze ‘bias’-modificatie ingebouwd.

Point-to-point handwired... mooie bakken!

Maar met een AC15 moet het ook lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 04-03-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Met een Dallas Rangemaster Treble Booster (of een kloon daarvan) zou je een heel eind moeten komen.

De aanpassingen aan de AC30 zijn niet heel schokkend. Een vriend van me (en diehard Queen fan) heeft daar ooit een studie van gemaakt, en hij bouwde zelf AC30-klonen mét deze ‘bias’-modificatie ingebouwd.

Point-to-point handwired... mooie bakken!

Maar met een AC15 moet het ook lukken.

[Video: Sound Like Brian May (Queen) - Without Busting The Bank!]
Ja die sound like heb ik ook gezien, maar dat laat wel e.e.a. te wensen over hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

KnoxNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:44:
- En oh ja, een geluidsdichte ruimte, want de AC30's moeten HARD.
Voordeel is wel dat je niet meer hoeft te stoken,

Zelf ben ik ook enorm fan van Vox buizenbakken, maar mijn rug én mijn buren denken daar een beetje anders over.

Dus voor mij wordt het óf een AC10 of een Mini Superbeetle, een AC15 is in een flat op 2 hoog al te hard. Tenzij je natuurlijk een goeie attenuator kan vinden.

Heeft zo'n bias-mod niet ook enorm effect op de levensduur van je buizen? EL84's worden er niet heel vrolijk van als je ze bewust laat 'red-platen'.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 04-03-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:01:
[...]

Recentelijk, met dank aan @pinda powerrr d:)b een TC Electronic MojoMojo aan mijn assortiment overdrives toegevoegd.

Ik kan inmiddels zowat een heel pedalboard met overdrive- en fuzz-pedalen vullen... :+

[Afbeelding]

Heerlijk, zowel in low gain als in high gain.

En echt absurd goedkoop... 8)7
Die MojoMojo klinkt zo lekker, dat ik hem bijna niet aan jou wilde geven :+
(Ter info: ik had een leuke deal voor twee pedalen op MP, waaronder de MojoMojo)
En nu zit ik te kijken naar iets pre-amp achtings met een buis. :P
Ah, daarom zit je me te stalken met die pedalen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Voordeel is wel dat je niet meer hoeft te stoken,

Zelf ben ik ook enorm fan van Vox buizenbakken, maar mijn rug én mijn buren denken daar een beetje anders over.

Dus voor mij wordt het óf een AC10 of een Mini Superbeetle, een AC15 is in een flat op 2 hoog al te hard. Tenzij je natuurlijk een goeie attenuator kan vinden.

Heeft zo'n bias-mod niet ook enorm effect op de levensduur van je buizen? EL84's worden er niet heel vrolijk van als je ze bewust laat 'red-platen'.
Klopt, er zijn legio fabrikanten die op basis van EL-84’s Vox-achtige bakken bouwen, waarin de ‘straalkachel-functie’ niet de prioriteit had.

Volgens mij stond Koch ooit bekend om het ongekende tempo waarmee buizen ‘versleten’.

Inmiddels zijn er legio pedalenfabrikanten die dusdanige gain-structuren hebben gerealiseerd dat je met een simpele buizenbak Brian May zeer dicht benadert.

En uiteraard is modeling ook nog een optie, voor zulke gain-niveau’s.
pinda powerrr schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:46:
[...]

Die MojoMojo klinkt zo lekker, dat ik hem bijna niet aan jou wilde geven :+
(Ter info: ik had een leuke deal voor twee pedalen op MP, waaronder de MojoMojo)

[...]

Ah, daarom zit je me te stalken met die pedalen :P :+
:Y

Bod gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramzzz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Klopt, er zijn legio fabrikanten die op basis van EL-84’s Vox-achtige bakken bouwen, waarin de ‘straalkachel-functie’ niet de prioriteit had.
Unieke van Voxen was toch dat ze in de eindtrap geen feedback hadden waardoor je, als je ze overstuurt, een heel andere klank kreeg dan bijvoorbeeld een Fender of een Marshall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Unieke van Voxen was toch dat ze in de eindtrap geen feedback hadden waardoor je, als je ze overstuurt, een heel andere klank kreeg dan bijvoorbeeld een Fender of een Marshall?
Dat kan ik je helaas niet vertellen.
Helaas 1 weg. Nr. 2 ook bod gedaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Tijdens de koffie even aan het surfen en kwam deze tegen, nieuw voor mij.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

apollo13 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:19:
Tijdens de koffie even aan het surfen en kwam deze tegen, nieuw voor mij.
[YouTube: I Can Not Believe They Built This!]
Ja, dat is een echte tweakers gitaar :*)

P.s. Ze kosten wel rond de $ 2.500

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 05-03-2020 13:30 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
New Pedal Day!

TC Electronic Tube Pilot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBK9G8jb32Twt7v3XqcLj2QODEI=/f/image/5UT6RJ4ZRrR5SCXCqj5LifSE.png

Een overdrive/boost met een 12AX7 / ECC83 buis erin.

Heerlijk transparant, 0,0 kleuring - en geen toonregeling. Alleen ‘drive’ en ‘level’.

Dus naast als overdrive, ook als booster te gebruiken.

Wel 400mA voeding nodig, i.v.m. buisje.

En belachelijk goedkoop... _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 09-03-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Donderdag had ik, dacht ik, de ultieme Tweakers gitaar gevonden, maar het kan nog beter.
Vraag me wel af wat voor een gewicht je in je handen hebt, al dat aluminium e.d. moet toch wat behoorlijk toevoegen aan het normale gewicht van een gitaar.

Je kan met deze gitaar, in tegenstelling met die van donderdag, tijdens het spelen je pickups wisselen. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door apollo13 op 10-03-2020 11:36 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:34:
Donderdag had ik, dacht ik, de ultieme Tweakers gitaar gevonden, maar het kan nog beter.
Vraag me wel af wat voor een gewicht je in je handen hebt, al dat aluminium e.d. moet toch wat behoorlijk toevoegen aan het normale gewicht van een gitaar.
[YouTube: This Guitar Just Blew My Mind!! - Yes, It Has ROTATING Pickups!]
Je kan met deze gitaar, in tegenstelling met die van donderdag, tijdens het spelen je pickups wisselen. _/-\o_
Een massieve gitaar body heeft een veel hogere soortelijke massa dan een pickup+inbouw, ik maak me geen zorgen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hier nog mensen "getroffen" door de gevolgen van de corona-uitbraak? 't Is wel heftig als ik de verhalen van de mensen uit de cultuursector zo lees en hoor. Kan me voorstellen dat het enorm veel onrust met zich meebrengt als je ineens al je optredens of lessen gecancelled ziet worden. Ik hoop dat het snel weer beter zal gaan!

Ikzelf heb er gelukkig maar minimaal last van. Ik heb een "gewone" kantoorbaan dus ben niet volledig afhankelijk van optredens/lesgeven, maar ik speel wel in een band en 1 van de 2 optredens die we hadden staan is zojuist gecancelled. De andere zal ook wel niet lang meer duren verwacht ik.

iig sterkte aan iedereen die nu wel direct de gevolgen van dit alles in zijn/haar portemonnee voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Gitarist schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:57:
Hier nog mensen "getroffen" door de gevolgen van de corona-uitbraak? 't Is wel heftig als ik de verhalen van de mensen uit de cultuursector zo lees en hoor. Kan me voorstellen dat het enorm veel onrust met zich meebrengt als je ineens al je optredens of lessen gecancelled ziet worden. Ik hoop dat het snel weer beter zal gaan!

Ikzelf heb er gelukkig maar minimaal last van. Ik heb een "gewone" kantoorbaan dus ben niet volledig afhankelijk van optredens/lesgeven, maar ik speel wel in een band en 1 van de 2 optredens die we hadden staan is zojuist gecancelled. De andere zal ook wel niet lang meer duren verwacht ik.

iig sterkte aan iedereen die nu wel direct de gevolgen van dit alles in zijn/haar portemonnee voelt.
Mijn lessen gaan gewoon door. Ik heb wel al een mailtje gehad van mijn leraar dat als iemand klachten heeft, of denkt te hebben, beter thuis kan blijven.
Hij heeft een leerling of 40, dus de kans dat iemand iets heeft is aanwezig. Handen schudden doet hij al sinds vorige week niet meer, wel zo slim. Ik ben zelf ICT-vrijwilliger en neem dat handen schudden e.d. ook in acht. De meeste mensen die ik bezoek zijn 60+, dus kwetsbaarder.

apollo13

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gitarist schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:57:

De muziekschool waar ik les volg is alvast gesloten t.e.m. 3 april, en aansluitend volgt de Paasvakantie. Dus de komende vijf weken heb ik geen les.

Tot overmaat van ramp heb ik twee Amerikaanse Fenders (tele en strat) met deze neckplate:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg1txanodzvrDzvOftvGAmAdPhU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/5LcvWrID0RSyTmYo0gQcMyab.jpg?f=fotoalbum_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Tot overmaat van ramp heb ik twee Amerikaanse Fenders (tele en strat) met deze neckplate:
[Afbeelding]
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ook.

Grappig genoeg de 3e niet, want dat is een NOS custom shop en in de 50er jaren werden die dingen niet gestampt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Gitarist ik had mijn versterker weggebracht om een irritante resonantie te laten fiksen. Hopelijk krijg ik 'm weer terug, voordat de monteur ziek wordt of de overheid winkelsluitingen gaat opleggen ofzo :X .

Klein leed op zich. Het laat me er wel over nadenken of ik geen tweede versterker moet, die Fly heeft me te weinig clean headroom. Ik vraag me nu sowieso af of ik geen Fender cleans in mijn leven nodig heb :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Omdat ik de Corona topics langzaam aan wel "uit" heb... Ff een foto om de zinnen te verzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79DnMOiiopGlzUh8An0dTCCDaZo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/gHpGUYqiXevA7Uzqd7uqLzK2.jpg?f=fotoalbum_large

Zal de pedalen komende tijd beperkt kunnen gebruiken, nu de kids de komende drie weken thuis zijn en online les krijgen. Net nu ik weer een andere volgorde van pedalen heb gedaan }:|

Wie volgt met een foto van zijn pedalboard? Houden we elkaar wel een beetje bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:33:
Omdat ik de Corona topics langzaam aan wel "uit" heb... Ff een foto om de zinnen te verzetten.

[Afbeelding]

Zal de pedalen komende tijd beperkt kunnen gebruiken, nu de kids de komende drie weken thuis zijn en online les krijgen. Net nu ik weer een andere volgorde van pedalen heb gedaan }:|

Wie volgt met een foto van zijn pedalboard? Houden we elkaar wel een beetje bezig!
Hahaha, ben je me hier net voor... :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH0R3pqqKG8YBz5Dy3p8DKv6Dmg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/3BZ5r6pgwvb0LrkCP3vC3bYd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:40:
[...]

[Afbeelding]

Krijg wel last van mijn OCD met die compressor van je B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Krijg wel last van mijn OCD met die compressor van je B)
Die staat niet op jouw, noch op mijn bord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8knOUYbQfXq5t0WytNlrp5GDLjE=/f/image/rR6le60nNoSGoUCUJOXr0aEc.jpg

Had je nou last van het gebrek eraan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW90ZqTrREkCuqrQZK62DZuJn58=/f/image/lnR39Mi0gUomHSP3dGlhdHqe.png
Ook dan maar de huidige indeling* van mijn pedalboard

Van in naar out
- Korg Pitch black (tuner)
- Electrofoods Ultd. Eye of Ra (dist.)
- EHX POG
- Dunlop volumepedaal
- Fulltone Clyde Deluxe (wah)
- Walrus Audio Julia (v1) (chorus)
- Caroline Somersault (vage chorus)
- Earthquaker Devices Afterneath (shimmer reverb)
- Walrus Audio Slö (reverb)
- Walrus Audio ARP-87 (delay) (wordt aangestuurd door de Visual Sound Time Bandit)
- Demedash fx T-120 (delay)
- MXR Dyna comp (compressor)
- EHX LPB-1 (boost)

Voor hen die zich afvragen waarom ik sommige pedaalsoorten dubbel heb: met de gebruiken we veel verschillende sounds en ik vind het lastig om tussen twee tracks door heel snel allerlei settings te moeten veranderen. En daarnaast klinken bijvoorbeeld de Afterneath en Slö heel anders, ondanks dat ze beiden iets doen met galm O-)

*Kan periodiek verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:40:
[...]

[Afbeelding]
Wat doet het waza-aspect eigenlijk met die tuner? Ik bedoel, hoe verschilt 'ie van een normale TU-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Wat doet het waza-aspect eigenlijk met die tuner? Ik bedoel, hoe verschilt 'ie van een normale TU-3?
Instelbare buffer, onder andere.
Gitarist schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:23:
[Afbeelding]
Ook dan maar de huidige indeling* van mijn pedalboard

Van in naar out
- Korg Pitch black (tuner)
- Electrofoods Ultd. Eye of Ra (dist.)
- EHX POG
- Dunlop volumepedaal
- Fulltone Clyde Deluxe (wah)
- Walrus Audio Julia (v1) (chorus)
- Caroline Somersault (vage chorus)
- Earthquaker Devices Afterneath (shimmer reverb)
- Walrus Audio Slö (reverb)
- Walrus Audio ARP-87 (delay) (wordt aangestuurd door de Visual Sound Time Bandit)
- Demedash fx T-120 (delay)
- MXR Dyna comp (compressor)
- EHX LPB-1 (boost)

Voor hen die zich afvragen waarom ik sommige pedaalsoorten dubbel heb: met de gebruiken we veel verschillende sounds en ik vind het lastig om tussen twee tracks door heel snel allerlei settings te moeten veranderen. En daarnaast klinken bijvoorbeeld de Afterneath en Slö heel anders, ondanks dat ze beiden iets doen met galm O-)

*Kan periodiek verschillen
Interessante volgorde, compressie na drive, drive voor wah, oct na drive, vol na drive.

Ik zet altijd [ tuner -> oct -> wah -> vibe ] eerst, dan [ -> comp -> drive (x3) -> mod -> delay -> verb ] grofweg. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Ramzzz op 17-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Instelbare buffer, onder andere.
Heel onwetend van me... maar wat doet dat?
Interessante volgorde, compressie na drive, drive voor wah, oct na drive, vol na drive.

Ik zet altijd [ tuner -> oct -> wah -> vibe ] eerst, dan [ -> comp -> drive (x3) -> mod -> delay -> verb ] grofweg. :)
Ik wil de comp. juist zo veel mogelijk aan het einde van m'n chain hebben.
Drive voor wah is een kwestie van smaak. Heb het jarenlang andersom gehad en toen deed ik het een keertje op deze manier en toen was het ongeveer als die meme "mind is blown" en halve eargasms all over the place. Kennelijk hou ik gewoon van die sound
Oct en drive worden nooit samen gebruikt, volgorde is random wat dat betreft 8)
Volume na drive omdat ik in een bepaald nummer swells doe waarbij ik de overdrive sound meteen wil hebben

Over die volgordes zijn vele discussieforums volgeschreven. Eigenlijk is alles mogelijk en is het maar net naar welke sound je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:
[...]

[...]

Drive voor wah is een kwestie van smaak. Heb het jarenlang andersom gehad en toen deed ik het een keertje op deze manier en toen was het ongeveer als die meme "mind is blown" en halve eargasms all over the place. Kennelijk hou ik gewoon van die sound
Volume na drive omdat ik in een bepaald nummer swells doe waarbij ik de overdrive sound meteen wil hebben

Over die volgordes zijn vele discussieforums volgeschreven. Eigenlijk is alles mogelijk en is het maar net naar welke sound je zoekt.
Ramzz was me voor met de vraag over de volgorde. Duidelijk d:)b
Ik weet dat je met je band iets van jaren '80 dingen doet. Heb je wat voorbeelden? Ben wel nieuwsgierig naar die chorus sounds die je probeert te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ramzz was me voor met de vraag over de volgorde. Duidelijk d:)b
Ik weet dat je met je band iets van jaren '80 dingen doet. Heb je wat voorbeelden? Ben wel nieuwsgierig naar die chorus sounds die je probeert te maken.
Er staan wat nummers van ons op Soundcloud (het is het plan om later dit jaar "echt" iets op de officiële diensten uit te brengen), maar daarin hoor je nog niet echt superbijzondere chorus.

Daarom kan ik je voor nu het best verwijzen naar wat review-videootjes van de betreffende pedaaltjes.
Caroline Guitar Company Somersault

Vooral tegen het einde van de tutorial hoor je de gekke sounds van dit pedaal.

De Walrus Audio Julia (v1 in mijn geval) heeft wat meer standaard chorus sounds

Sowieso is trouwens het hele kanaal van dit laatste filmpje (Knobs) echt smullen. Bijna alles wat die gast reviewt wil ik hebben (gelukkig kan ik me meestal inhouden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Behoud van headroom, hoge tonen, in een lange signal chain. Hoe langer je signaalpad, hoe meer 'hoog' je dreigt te verliezen.

Een buffer verhelpt dat.

There's an episode for that. :*)

OK, duidelijk. De drive before wah-kwestie meende ik alleen gezien te hebben wanneer een wah in combinatie met een fuzz staat.

Interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:28:
[...]

Behoud van headroom, hoge tonen, in een lange signal chain. Hoe langer je signaalpad, hoe meer 'hoog' je dreigt te verliezen.

Een buffer verhelpt dat.

There's an episode for that. :*)

[YouTube: That Pedal Show – Buffers, True Bypass & Unimaginable Excitement]

[...]

OK, duidelijk. De drive before wah-kwestie meende ik alleen gezien te hebben wanneer een wah in combinatie met een fuzz staat.

Interessant. :)
Haha, ook daar hebben de helden kennelijk een aflevering over gemaakt :)
Ik zet die op m'n later bekijken lijst.

Maar zonder die aflevering gezien te hebben, heeft zo'n buffer dan ook al nut bij een pedaal helemaal aan het begin van een chain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Haha, ook daar hebben de helden kennelijk een aflevering over gemaakt :)
Ik zet die op m'n later bekijken lijst.

Maar zonder die aflevering gezien te hebben, heeft zo'n buffer dan ook al nut bij een pedaal helemaal aan het begin van een chain?
Alle True Bypass pedalen, veranderen automatisch in een buffer als je ze aan zet :)

Een buffer is dus wel handig aan het begin van je chain en afhankelijk of je er nog dertig pedalen achter hebt hangen, kan het helpen om ertussen ook een te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ook voor buffers geldt:

Over het algemeen alleen nuttig in een echt lange signal chain.
Pedalen die niet true bypass zijn bufferen ook als ze niet aan staan.

Tevens smaakafhankelijk:

Er zijn gitaristen die zweren dat hun sound zonder buffers beter is, en daar ook actief hun pedalen op selecteren, net zo goed als het omgekeerde ook waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:15:
Ook voor buffers geldt:

Over het algemeen alleen nuttig in een echt lange signal chain.
Pedalen die niet true bypass zijn bufferen ook als ze niet aan staan.

Tevens smaakafhankelijk:

Er zijn gitaristen die zweren dat hun sound zonder buffers beter is, en daar ook actief hun pedalen op selecteren, net zo goed als het omgekeerde ook waar is.
Yep, zo heeft ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Die heb ik uiteraard gezien, mijn fav kanaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Woah ik zal me eens verdiepen in wat buffers doen. Heb er in al die jaren echt nog nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd }:O

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqOvSZJODs7xRM_Mu9m_8DUBAC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dJU8c3FO6cNnzkMdBAcwFif.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
"Looking at or ordering a new guitar"... Goeie inderdaad! ik sta op het punt een nieuwe akoestische plank te kopen.
Richwood RD17-C-CE.

Ik vind deze gitaar niet alleen heel erg mooi, ook was ik aangenaam verrast toen ik de klant hoorde van de gitaar.
Zijn er hier toevallig meer mensen die deze gitaar hebben en eventueel pro's en cons hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Ik heb ook maar eens even een smartphonekiekje geschoten van mijn pedaalbord(je).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5XoYbXp2_7bJjhnn9aWDHTDXho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1NeRjCw8wxtXMta5fh9C6Do.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb geen aandelen in TC Electronic of zo hoor O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:48:
Ik heb ook maar eens even een smartphonekiekje geschoten van mijn pedaalbord(je).[Afbeelding]
Ik heb geen aandelen in TC Electronic of zo hoor O-)
Je mist nog één of andere Chorus. :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/4IoAAOSwcIpeb4V4/$_86.JPG

/flauw

Hier voor wêhnâg. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Zijn er hier mensen die wel eens (gitaar)-pedalen hebben besteld op bijvoorbeeld Ali? Ik sta op het punt om pedalen te kopen maar ben me niet bewust van de kwaliteit.
Is dit verantwoord? Is het betrouwbaar?

(Of iemand veel te veel pedalen over waar ze vanaf willen? Ik neem er graag over - ben nieuw met pedalen dus wil niet teveel uitgeven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Staan een paar goede punten op. Ik heb mijn Gibson nu op mijn werkkamer staan dus thuiswerken wordt regelmatig onderbroken door even wat te spelen. En wat betreft een nieuwe bestellen, ja eigenlijk ben ik de laatste tijd meer met klassiek gitaar bezig dus heb ik net een Alhambra 7p besteld. (mijn oude gitaar is nog altijd mijn eerste gitaar die ik ruim 30 jaar geleden kocht toen ik met gitaarles begon.... )

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD

MsD

seadogg schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:06:
Zijn er hier mensen die wel eens (gitaar)-pedalen hebben besteld op bijvoorbeeld Ali? Ik sta op het punt om pedalen te kopen maar ben me niet bewust van de kwaliteit.
Is dit verantwoord? Is het betrouwbaar?

(Of iemand veel te veel pedalen over waar ze vanaf willen? Ik neem er graag over - ben nieuw met pedalen dus wil niet teveel uitgeven)
Ali is natuurlijk hardstikke leuk. Voor een prikkie een pedaal. En soms ook wel leuke.

Als je de ietsje gerenommeerde merken (....) aanschaft koop je geen echte troep. Denk even Nux/joyo/kokko.

Kosten gemiddeld iets van twee tientjes en doen bijna altijd wat ze beloven. Leuk.

Als je bij bax of thomann besteld is het maar een tikje duurder voor de onderkant van de markt (behringer /tc electronic) maar krijg je wel meer reviews over een pedaal en waarschijnlijk meer garantie.

Alles heeft voors en tegens. Ik vind het geweldig om een beetje de gok te wagen op Ali. En er zitten soms geweldige dingen bij.
Bij bax/Thomann koop je een merk, en dus wat zekerheid. Kan ook leuk zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
MsD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Ali is natuurlijk hardstikke leuk. Voor een prikkie een pedaal. En soms ook wel leuke.

Als je de ietsje gerenommeerde merken (....) aanschaft koop je geen echte troep. Denk even Nux/joyo/kokko.

Kosten gemiddeld iets van twee tientjes en doen bijna altijd wat ze beloven. Leuk.

Als je bij bax of thomann besteld is het maar een tikje duurder voor de onderkant van de markt (behringer /tc electronic) maar krijg je wel meer reviews over een pedaal en waarschijnlijk meer garantie.

Alles heeft voors en tegens. Ik vind het geweldig om een beetje de gok te wagen op Ali. En er zitten soms geweldige dingen bij.
Bij bax/Thomann koop je een merk, en dus wat zekerheid. Kan ook leuk zijn :*)
Helder! Precies een beetje mijn gedachtegang!
Ben op Ali nog niet echt iets tegen gekomen tho..wellicht dat ik verkeerd zoek.

Heb mijn eerste loop pedal besteld, ben benieuwd wat ik er van vind / kan haha! 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
seadogg schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:35:
[...]
Heb mijn eerste loop pedal besteld, ben benieuwd wat ik er van vind / kan haha! 😁
Uit nieuwsgierigheid: welk pedaal heb je besteld?

Een looper is het enige pedaal dat ik aan iedereen ongeacht stijl/ervaring/... kan aanraden.
Je kan er mee oefenen, creatief zijn of gewoon mee experimenteren :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Kapoen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: welk pedaal heb je besteld?

Een looper is het enige pedaal dat ik aan iedereen ongeacht stijl/ervaring/... kan aanraden.
Je kan er mee oefenen, creatief zijn of gewoon mee experimenteren :P .
Boss rc-1. Las hier veel goede reviews over en aangezien mijn budget helaas niet al te groot is betreft pedalen leek dit me een prima pedal om te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
seadogg schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:08:
[...]

Boss rc-1. Las hier veel goede reviews over en aangezien mijn budget helaas niet al te groot is betreft pedalen leek dit me een prima pedal om te starten.
Je hebt een goede keuze gemaakt denk ik. Het is een eenvoudig model met 1 knop om alles te bedienen, meer heb je echt niet nodig om te beginnen. En Boss pedalen zijn ‘built like a tank’ dus deze zal blijven meegaan.

Pagina: 1 ... 35 ... 97 Laatste