Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:44:
[...]

Hier zitten alleen niet de Klon zelf en de Archer (bijv.) bij. ;)

Die looper ken ik ergens van. :+
Zeikerd....

KnoxNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:48:
[...]

Ja,

maar die heb je niet zelf gemaakt :+
8)
Gelukkig hebben we YouTube, dan hoeven we dat allemaal zelf niet meer te doen :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:01:
[...]

Zeikerd....

[YouTube: Klon Centaur KTR vs Mosky Golden Horse]
[...]

8)
Gelukkig hebben we YouTube, dan hoeven we dat allemaal zelf niet meer te doen :P
Nou, voor de volledigheid dan:

:*)

En laten we deze niet vergeten:

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 07-04-2020 16:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Fuck it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wat, je koopt een originele Klon©®™ Centaur©®™? :o

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:09
Hebben jullie per toeval een goede suggestie voor een USB interface om gitaar op te nemen? Mijn budget zit ruim genomen tussen €0 en €150.

Ik heb op dit moment een Tascam US-122mkII aan mijn PC hangen, maar aangezien Tascam geen drivers heeft ontwikkeld voor Windows 10 :( geeft dit problemen wanneer ik een opname wil doen in bv. Audacity.
Via kunst en vliegwerk kon ik de oude drivers voor windows 8 wel installeren, maar dit geeft toch echt problemen nu.

Wanneer ik mijn Roland Blues Cube rechtstreeks aan mijn PC hang met USB kabel werkt alles prima, alleen wordt de speaker niet gedempt wanneer ik mijn koptelefoon inplug, dus het is lastig concentreren op een backing track/drum groove.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe interface om mijn 'muziekschool huiswerk' een beetje fatsoenlijk af te werken, smartphone opnames met een lading reverb zijn mijn ding niet. Ik wil dus eventueel een ritme kunnen opnemen of een backing track opzetten en daarover kunnen spelen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:10:
[...]

Wat, je koopt een originele Klon©®™ Centaur©®™? :o

:+
Ik koop helemaal niks meer, ik overweeg zelfs te verkopen. :+

@Kapoen Hoe wil je precies gaan werken? Met plugins in bv Cubase etc, of wil je je sound op de interface kunnen bepalen inc cabinet simulation etc.

Want dat bepaalt wezenlijk je keuze, alsmede budget.

Wel raar trouwens dat ie de speaker niet mute. Ik heb de handleiding van jouw amp net bekeken en lijkt inderdaad niet te werken. Bij mijn Blackstar kan ik de amp dempen door hem in standby te zetten. De line out blijft dan werken.

Misschien heel dom: Wat gebeurd er als je de master dicht draait? Ik kan me voorstellen dat er dan nog wel output over USB is.

[ Voor 57% gewijzigd door KnoxNL op 08-04-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:46:
[...]

Ik koop helemaal niks meer, ik overweeg zelfs te verkopen. :+

@Kapoen Hoe wil je precies gaan werken? Met plugins in bv Cubase etc, of wil je je sound op de interface kunnen bepalen inc cabinet simulation etc.

Want dat bepaalt wezenlijk je keuze, alsmede budget.

Misschien heel dom: Wat gebeurd er als je de master dicht draait? Ik kan me voorstellen dat er dan nog wel output over USB is.
Dat zal ik straks na het werk eens proberen :)

Ik verkies inderdaad om plugins te gebruiken in cubase of audacity of een andere software om op te nemen.
Eventueel kan ik later nog een microfoon aanschaffen om mijn blues cube met pedaalbord rechtstreeks op te nemen, maar dat is geen prioriteit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Kapoen

Ok dan mag het dus een simpele IO unit zijn.

Ik ben daar geen expert in maar volgens mij zijn er legio.
Ik zou dan mijn keuze op reviews gaan baseren.

Als je zoiets doet:

https://www.bax-shop.nl/e...2-out-usb-audio-interface

Heb je als voordeel dat je later ook nog microfoons kunt aansluiten met fantoomvoeding etc als die behoefte nog ontstaat. Zoiets heb ik zelf ook, maar dan van Roland Edirol.

Simpeler kan ook altijd, dan kom je op dit soort dingen uit:

https://www.bax-shop.nl/e...d-studio-gx-usb-interface

Werkt met zowel Line6 software zelf als VST etc compatible (dus Cubase en aanverwanten)

Allen zijn je hardware mogelijkheden dan dus minder als je er later meer mee wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Kapoen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
Hebben jullie per toeval een goede suggestie voor een USB interface om gitaar op te nemen? Mijn budget zit ruim genomen tussen €0 en €150.

Ik heb op dit moment een Tascam US-122mkII aan mijn PC hangen, maar aangezien Tascam geen drivers heeft ontwikkeld voor Windows 10 :( geeft dit problemen wanneer ik een opname wil doen in bv. Audacity.
Via kunst en vliegwerk kon ik de oude drivers voor windows 8 wel installeren, maar dit geeft toch echt problemen nu.
Ik kan de Focusrite Scarlett solo v3 erg aanraden in deze categorie.
Wanneer ik mijn Roland Blues Cube rechtstreeks aan mijn PC hang met USB kabel werkt alles prima, alleen wordt de speaker niet gedempt wanneer ik mijn koptelefoon inplug, dus het is lastig concentreren op een backing track/drum groove.
Het is hierboven ook al genoemd, maar is de output van het signaal over USB afhankelijk van de volumeknop van de amp? Ik zou verwachten dat dat losstaat van elkaar, of dat het op z'n minst instelbaar is. Wellicht heeft Roland in de drivers ook een settings programmaatje ofzo?
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe interface om mijn 'muziekschool huiswerk' een beetje fatsoenlijk af te werken, smartphone opnames met een lading reverb zijn mijn ding niet. Ik wil dus eventueel een ritme kunnen opnemen of een backing track opzetten en daarover kunnen spelen.
Voordeel van de Scarlett Solo is dat je er ook Ableton Live en ProTools First bij krijgt, met ook een aantal redelijke amp simulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:00:
[...]

Ik kan de Focusrite Scarlett solo v3 erg aanraden in deze categorie.
Dit is inderdaad ook zo bij de Focusrite die ik hierboven noem, wordt veel software meegeleverd.
Het is maar net hoe uitgebreid je de interface zelf wilt hebben :)

Overigens is er van die ik noemde ook een 3rd gen, dus zou dan altijd daarvoor gaan ipv de 2nd gen:

https://www.thomann.de/nl/focusrite_scarlett_2i2_3rd_gen.htm

Ik blijf echter ook Roland fan:

https://www.thomann.de/nl/roland_rubix22.htm

Komt met Ableton lite en Hz input speciaal voor instrumenten. En werkt nog met Ipad voor als je op reis bent.

[ Voor 24% gewijzigd door KnoxNL op 08-04-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:19:
[...]

Dit is inderdaad ook zo bij de Focusrite die ik hierboven noem, wordt veel software meegeleverd.

Overigens is er van die ik noemde ook een 3rd gen, dus zou dan altijd daarvoor gaan ipv de 2nd gen:

Komt met Ableton lite en Hz input speciaal voor instrumenten. En werkt nog met Ipad voor als je op reis bent.
Ja, die v2's zijn ook nog leverbaar en vaak gunstig geprijsd 8)
Maar ook die Focusrites hebben een "instr" standje wat overeenkomt met die Hz input op de Roland.
Maar dat die ook op iPad werkt is ook wel nice, daar zou ik graag eens mee willen testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:45:
[...]

Ja, die v2's zijn ook nog leverbaar en vaak gunstig geprijsd 8)
Maar ook die Focusrites hebben een "instr" standje wat overeenkomt met die Hz input op de Roland.
Maar dat die ook op iPad werkt is ook wel nice, daar zou ik graag eens mee willen testen
Zoveel moois te krijgen O+ :9~

Op mijn beurt ben ik dan weer benieuwd naar Focusrite, want daar hoor ik heel veel goede dingen over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UdKc9q24i2drAOmv0CYh6YoBuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E82R9tZJvbys8zg1y2XzHDC.jpg?f=fotoalbum_large
In other news: heb weer eens een boekje gekocht. Staan wat geinige licks in! Wel jammer dat er niet bij staat hoe je het precies moet doen met je plectrumhand. Ik ben gewend om ‘gewoon’ te alternate picken, maar ik zie sommige country gasten ook vaak een combi doen van plectrum en vingers.
Maar hier staan dus puur de melodieën in en een beetje theorie.

Maar goed, wel een paar geinige ideeën van licks waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:30
Gitarist schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:44:
[Afbeelding]
In other news: heb weer eens een boekje gekocht. Staan wat geinige licks in! Wel jammer dat er niet bij staat hoe je het precies moet doen met je plectrumhand. Ik ben gewend om ‘gewoon’ te alternate picken, maar ik zie sommige country gasten ook vaak een combi doen van plectrum en vingers.
Maar hier staan dus puur de melodieën in en een beetje theorie.

Maar goed, wel een paar geinige ideeën van licks waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen
Als het goed is noemen ze dat: Hybrid picking. (k ben gewend om ‘gewoon’ te alternate picken, maar ik zie sommige country gasten ook vaak een combi doen van plectrum en vingers.)
Dat moest ik een tijdje geleden ook doen in het nummer van de Cranberries, Zombie.

[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 08-04-2020 17:59 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Als je eenmaal gewend raakt aan Hybrid Picking (en je niet zo handig bent met alleen een plectrum omdat je niet zo'n goede gitarist bent) vind ik het echt wel zijn voordelen hebben. Het is er een beetje ingeslopen maar veel dingen doe ik nu automatisch zo.

Het is eigenlijk begonnen toen ik Wanted - van Bon Jovi ging oefenen. Als je de intro lick niet hybrid picked krijg je nooit die sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Op aanraden van Pinda ben ik dit topic gaan volgen. Ik speel net een weekje en volg eerst via Fender.com wat lessen. Later dit jaar (september) zal ik mij inschrijven bij een muziekschool. Ik heb een Fender FA115 acoustisch en ik erger me mateloos aan de Lage E eerste fret. Deze klinkt ontzettend blikkerig. Trilt te veel Kan het niet echt uitleggen, maar bij het spelen van Come as you are irriteer ik mij er zo aan dat ik iedere keer de weg kwijt raak. Ik druk hem voor het metalen randje flink stevig aan, maar hoe hard ik ook lijk te drukken bij blijft ontzettend resoneren. Moet ik gewoon nog harde drukken of is er een andere truc die ik kan toepassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Meulugar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:02:
Op aanraden van Pinda ben ik dit topic gaan volgen. Ik speel net een weekje en volg eerst via Fender.com wat lessen. Later dit jaar (september) zal ik mij inschrijven bij een muziekschool. Ik heb een Fender FA115 acoustisch en ik erger me mateloos aan de Lage E eerste fret. Deze klinkt ontzettend blikkerig. Trilt te veel Kan het niet echt uitleggen, maar bij het spelen van Come as you are irriteer ik mij er zo aan dat ik iedere keer de weg kwijt raak. Ik druk hem voor het metalen randje flink stevig aan, maar hoe hard ik ook lijk te drukken bij blijft ontzettend resoneren. Moet ik gewoon nog harde drukken of is er een andere truc die ik kan toepassen?
Rammelen en extra trillingen bij lage tonen kan komen door de halskromming, maar ook door de topkam. Opening te klein/te groot voor de lage E-snaar, bijvoorbeeld.

Ook snaarspanning speelt een rol, ‘leeftijd’ van je snaren, aanslag, je vingerzetting - als je net begint, zijn je vingers nog niets gewend, ‘indrukken’ van de snaar op die positie vergt meer kracht en kan dus lastig zijn.

@Meulugar aanvullend is het ook nog eens zo dat het op een 'western' het zwaarst is om te leren gitaarspelen.

Een 'Spaanse' gitaar is wat vriendelijker voor je vingertoppen, en een 'elektrische' speelt over het algemeen ook minder zwaar.

Op een 'Western' beginnen is dan wel weer stoer, je eelt zal sneller opkomen - en ook blaren. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 09-04-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

apollo13 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:56:
[...]

Als het goed is noemen ze dat: Hybrid picking. (k ben gewend om ‘gewoon’ te alternate picken, maar ik zie sommige country gasten ook vaak een combi doen van plectrum en vingers.)
Dat moest ik een tijdje geleden ook doen in het nummer van de Cranberries, Zombie.
Ja, die term heb ik idd wel eens gehoord maar eigenlijk nooit serieus geprobeerd. Zou ik eens moeten doen...

Maar in welk stukje van Zombie zit dat dan? Heb altijd dat hele nummer gewoon met plectrum gespeeld.
KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:06:
Als je eenmaal gewend raakt aan Hybrid Picking (en je niet zo handig bent met alleen een plectrum omdat je niet zo'n goede gitarist bent) vind ik het echt wel zijn voordelen hebben. Het is er een beetje ingeslopen maar veel dingen doe ik nu automatisch zo.

Het is eigenlijk begonnen toen ik Wanted - van Bon Jovi ging oefenen. Als je de intro lick niet hybrid picked krijg je nooit die sound.
Hmm zal eens een tutorial opzoeken van dat nummer (heb nooit echt serieus geluisterd naar Bon Jovi), maar het klinkt alsof het te doen moet zijn, al hybrid pickend als beginner op dat gebied :*)

Maar... hoe doen júllie dat dan? Plectrum tussen duim en wijsvinger en met de overige vingers plukken? Of met een duimplectrum oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 09-04-2020 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Welkom! d:)b

Zoals @Ramzzz al zegt, het kan prima komen door onervarenheid, beginnen kan best lastig zijn. Maar ik denk dat ik voor velen uit dit topic spreek: Hou vooral vol!
Gitarist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:26:
[...]

Maar... hoe doen júllie dat dan? Plectrum tussen duim en wijsvinger en met de overige vingers plukken? Of met een duimplectrum oid?
Volgens mij doen de "beteren onder ons, aka de professionals" het op de manier die jij beschrijft.
Overigens heb ik hier ook een paar halfslachtige pogingen op ondernomen, ik vind het nog maar lastig.

Onderstaand een gitarist die ik via Facebook tegenkwam. Niet bekend, maar fantastisch hoe hij kan spelen _/-\o_ In dit filmpje genoeg hybrid picking! Let op zijn hand, soms is het bijna niet te zien en wisselt snel van plectrum naar hand en alles er tussenin.

[ Voor 11% gewijzigd door pinda powerrr op 09-04-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:19:
[...]

Ik heb net een prijsopgave gevraagd voor de Focusrite Scarlett 2i2 en de Roland Rubix 22 bij een lokale winkel hier in België (we gaan een beetje chauvinistisch doen).

In de tussentijd wil ik ook nog aan de slag gaan met Ubuntu Studio op een oude laptop. Eens kijken of die wel overweg kan met mijn oude Tascam interface. En de truuk met de volumeknop op mijn Roland amp staat ook nog op mijn todo lijst (corona crisis op het werk knabbelt aan mijn vrije tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:17

Bob Popcorn

Plop!

Mwah ik denk dat je hals een beetje krom is en dat je snaar tegen andere frets aan resoneert. Denk niet dat je hier iets aan kan doen...

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Gitarist In bv. bar 17 tm 25 op mijn muziekblad komen ze voor, voorbeeldje:

- - - - - - - - - - - - - - - 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
- 3 - 3 - 3 - 3 - 3 - 3 - - 3

Ik pick noten 7 dus met mijn ringvinger, de rest met plectrum. Mijn plectrum blijft de hele tijd tussen duim en wijsvinger.
P.s. bladmuziek is door mijn leraar gemaakt, dit is dus zijn interpretatie van het nummer.

[ Voor 16% gewijzigd door apollo13 op 09-04-2020 14:54 ]

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Bob Popcorn schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:39:
[...]

Mwah ik denk dat je hals een beetje krom is en dat je snaar tegen andere frets aan resoneert. Denk niet dat je hier iets aan kan doen...
Thanks allen, bovenstaande is inderdaad juist. Als ik hem fret krijg ik de plectrum niet tussen de 2e fret. bij de andere snaren is dat niet het geval.
Ramzzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:18:
[...]

Rammelen en extra trillingen bij lage tonen kan komen door de halskromming, maar ook door de topkam. Opening te klein/te groot voor de lage E-snaar, bijvoorbeeld.

Ook snaarspanning speelt een rol, ‘leeftijd’ van je snaren, aanslag, je vingerzetting - als je net begint, zijn je vingers nog niets gewend, ‘indrukken’ van de snaar op die positie vergt meer kracht en kan dus lastig zijn.

@Meulugar aanvullend is het ook nog eens zo dat het op een 'western' het zwaarst is om te leren gitaarspelen.

Een 'Spaanse' gitaar is wat vriendelijker voor je vingertoppen, en een 'elektrische' speelt over het algemeen ook minder zwaar.

Op een 'Western' beginnen is dan wel weer stoer, je eelt zal sneller opkomen - en ook blaren. :+
Vingertoppen branden inderdaad al een weekje :+ we gaan stug door. Wilde iig acoustish beginnen. investering is ook wat lager. Als straks de Corona voorbij is maar eens een electrische lenen van een maatje van me. Ik heb ooit wel eens wat getokkeld in de punk tijd en ik herinner mij dat het veel soepelder speelde dan wat ik nu ervaar. Maar het is leuk tijdverdrijf nu ik opgesloten zit

[ Voor 60% gewijzigd door Meulugar op 09-04-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Meulugar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:28:
[...]

Thanks allen, bovenstaande is inderdaad juist. Als ik hem fret krijg ik de plectrum niet tussen de 2e fret. bij de andere snaren is dat niet het geval.

[...]

Vingertoppen branden inderdaad al een weekje :+ we gaan stug door. Wilde iig acoustish beginnen. investering is ook wat lager. Als straks de Corona voorbij is maar eens een electrische lenen van een maatje van me. Ik heb ooit wel eens wat getokkeld in de punk tijd en ik herinner mij dat het veel soepelder speelde dan wat ik nu ervaar. Maar het is leuk tijdverdrijf nu ik opgesloten zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:12:
[...]
Volgens mij doen de "beteren onder ons, aka de professionals" het op de manier die jij beschrijft.
Overigens heb ik hier ook een paar halfslachtige pogingen op ondernomen, ik vind het nog maar lastig.

Onderstaand een gitarist die ik via Facebook tegenkwam. Niet bekend, maar fantastisch hoe hij kan spelen _/-\o_ In dit filmpje genoeg hybrid picking! Let op zijn hand, soms is het bijna niet te zien en wisselt snel van plectrum naar hand en alles er tussenin.
[YouTube: Matthew Lee Solo guitar on Waylon Jennings “ Good Ol’ Boys”]
Die ga ik vanavond of dit weekend eens even checken, thanks!
apollo13 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:44:
@Gitarist In bv. bar 17 tm 25 op mijn muziekblad komen ze voor, voorbeeldje:

- 3 - 3 - 3 - 3 - 3 - 3 - - 3

Ik pick noten 7 dus met mijn ringvinger, de rest met plectrum. Mijn plectrum blijft de hele tijd tussen duim en wijsvinger.
P.s. bladmuziek is door mijn leraar gemaakt, dit is dus zijn interpretatie van het nummer.
Ik speelde het nummer altijd als arpeggio van het akkoord (weliswaar in gehusselde volgorde) en dan op tel vier die nulletjes (de e en b snaar open). Ten minste, dat is wat ik erin hoor.
Lijkt een beetje of jouw leraar een combi wilde maken van de baspartij (de drietjes) en gitaarpartij (wat ik me ergens kan voorstellen want dan klinkt het herkenbaarder als je het als sologitaar speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 17:38
Hi Tweakers, ik speel al enkele jaren gitaar op een Fender Squier Stratocaster en ik heb daarnaast een Line 6 Spider IV 15. Destijds de versterker in een opwelling gekocht, maar ben er toch niet helemaal tevreden mee.. de sound over de speakers vind ik niet fijn klinken, maar met een koptelefoon op (DT 770) wel. Daarnaast word ik af en toe een beetje overweldigd door de vele opties/functies die erop zitten, waardoor ik toch minder vaak speel, oftewel ik ben op zoek naar een andere versterker voor thuisgebruik!

Ik zat eerst te kijken naar een 1x12 cabinet met een Celestion Vintage speaker, met daarbij een Orange Micro Terror. Vooral vanwege de simpliciteit van die combinatie, alleen zie ik nu toch dat deze erg hard moet staan voordat deze goed geluid geeft en de koptelefoon aansluiting niet van hele goede kwaliteit is. Daarnaast is er gewoon zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie, wil ik weer een solid-state combo, hybrid of buizen en past het daarnaast in het budget 400-500 euro?

Ik zie graag jullie tips/aanbevelingen tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Grifoendor schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:17:
Hi Tweakers, ik speel al enkele jaren gitaar op een Fender Squier Stratocaster en ik heb daarnaast een Line 6 Spider IV 15. Destijds de versterker in een opwelling gekocht, maar ben er toch niet helemaal tevreden mee.. de sound over de speakers vind ik niet fijn klinken, maar met een koptelefoon op (DT 770) wel. Daarnaast word ik af en toe een beetje overweldigd door de vele opties/functies die erop zitten, waardoor ik toch minder vaak speel, oftewel ik ben op zoek naar een andere versterker voor thuisgebruik!

Ik zat eerst te kijken naar een 1x12 cabinet met een Celestion Vintage speaker, met daarbij een Orange Micro Terror. Vooral vanwege de simpliciteit van die combinatie, alleen zie ik nu toch dat deze erg hard moet staan voordat deze goed geluid geeft en de koptelefoon aansluiting niet van hele goede kwaliteit is. Daarnaast is er gewoon zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie, wil ik weer een solid-state combo, hybrid of buizen en past het daarnaast in het budget 400-500 euro?

Ik zie graag jullie tips/aanbevelingen tegemoet!
De Orange Micro terror is (naar mijn mening) een heel leuke amp, alleen, omdat het een buienversterker is, gaat 'ie op z'n mooist klinken op hogere volumes.

Ik zou je adviseren om eerst goed na te denken wat je precies wilt.
Wat voor soort muziek speel je of wil je gaan spelen. Aan de hand daarvan kan je (eventueel met behulp van ons in dit topic) bepalen wat voor een soort versterker het beste bij jou past.
Daarnaast is het ook van belang om te weten waar je gaat spelen. Gaat de versterker bij wijze van spreken de slaapkamer niet uitkomen, dan is een dikke (buizen)amp met hoog wattage misschien overkill. Maar als je er ook (kleine) optredens mee gaat doen, dan wordt het weer een ander verhaal. Nadeel van grotere versterkers is dat ze meestal weer geen hoofdtelefoon-aansluiting hebben.

Ook als je vooral met hoofdtelefoon speelt, dan zou je ook kunnen overwegen om helemaal geen versterker te gebruiken, maar dat geld te investeren in een goede interface voor je laptop/computer en software om de versterker te kunnen simuleren in een audioprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
Gitarist schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:35:
[...]

De Orange Micro terror is (naar mijn mening) een heel leuke amp, alleen, omdat het een buienversterker is, gaat 'ie op z'n mooist klinken op hogere volumes.

Ik zou je adviseren om eerst goed na te denken wat je precies wilt.
Wat voor soort muziek speel je of wil je gaan spelen. Aan de hand daarvan kan je (eventueel met behulp van ons in dit topic) bepalen wat voor een soort versterker het beste bij jou past.
Daarnaast is het ook van belang om te weten waar je gaat spelen. Gaat de versterker bij wijze van spreken de slaapkamer niet uitkomen, dan is een dikke (buizen)amp met hoog wattage misschien overkill. Maar als je er ook (kleine) optredens mee gaat doen, dan wordt het weer een ander verhaal. Nadeel van grotere versterkers is dat ze meestal weer geen hoofdtelefoon-aansluiting hebben.

Ook als je vooral met hoofdtelefoon speelt, dan zou je ook kunnen overwegen om helemaal geen versterker te gebruiken, maar dat geld te investeren in een goede interface voor je laptop/computer en software om de versterker te kunnen simuleren in een audioprogramma.
Ik ben dus inderdaad wel heel erg benieuwd naar de Micro Terror in combinatie met bijvoorbeeld de Harley Benton G112 Vintage, alleen speel ik dus wel gewoon op een kamer (gelukkig geen buren). De muziek genres die ik speel zijn: rock, punk, lichte metal maar hou daarnaast ook van John Mayer. Ben dus eigenlijk opzoek naar een oplossing die all-round gebruikt kan worden.

Zo'n interface klinkt ook wel interessant! Daar zal ik mij eens in gaan verdiepen, bedankt voor je input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Grifoendor schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:39:
[...]

Ik ben dus inderdaad wel heel erg benieuwd naar de Micro Terror in combinatie met bijvoorbeeld de Harley Benton G112 Vintage, alleen speel ik dus wel gewoon op een kamer (gelukkig geen buren). De muziek genres die ik speel zijn: rock, punk, lichte metal maar hou daarnaast ook van John Mayer. Ben dus eigenlijk opzoek naar een oplossing die all-round gebruikt kan worden.

Zo'n interface klinkt ook wel interessant! Daar zal ik mij eens in gaan verdiepen, bedankt voor je input!
Even afgaande van een brede smaak, thuis en koptelefoon:

Boss Katana MKII Vanaf €249,-

Het is geen buizenversterker, maar dit is by far een van de beste alles in een oplossingen.

Een concurrent daarvan is bv de Yamaha THR serie. De Katana en de Yamaha zijn wel de koplopers op het moment in dit soort versterkers.

Uiteraard kan je ook een buizenversterker zoeken, maar dan zit je al gauw aan een oplossing met een attenuator te denken. Dan kan je versterker voluit, maar op normaal volume, maar dus ook weer een extra investering.
Daarnaast heb je dus weer pedaaltjes nodig, om dan de sounds te krijgen die je graag wil hebben.

Er is van alles mogelijk! Wij helpen je wel van je geld af! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@Grifoendor Klinkt alsof je nog dermate "niet weet wat je wilt" :P dat ik mijn oude advies verval:

Jij moet dingen gaan proberen en beluisteren.

In jouw geval met een brede muzieksmaak zou ik in ieder geval 1 van de 2 volgende smaken bewandelen:

- Digitaal
- Buizen met meerdere kanalen

Digitaal mag voor zich spreken waarom.

Buizen met meerdere kanalen maakt je flexibeler qua klank, headroom, volume tussen de sounds etc.

Een micro terror is uit mijn hoofd slechts 1 kanaal en zal je niet helpen een grote stijlflexibiliteit te verkrijgen op een acceptabel volume.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
pinda powerrr schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:08:
[...]
Er is van alles mogelijk! Wij helpen je wel van je geld af! :+
Dat klopt als een bus, ik heb op aanraden van jullie hier een FocusRite 2i2 interface besteld :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:31:
@Grifoendor Klinkt alsof je nog dermate "niet weet wat je wilt" :P dat ik mijn oude advies verval:

In jouw geval met een brede muzieksmaak zou ik in ieder geval 1 van de 2 volgende smaken bewandelen:

- Digitaal

Buizen met meerdere kanalen maakt je flexibeler qua klank, headroom, volume tussen de sounds etc.

Een micro terror is uit mijn hoofd slechts 1 kanaal en zal je niet helpen een grote stijlflexibiliteit te verkrijgen op een acceptabel volume.
Klopt.

En de Micro Terror is een topje met een buizen voorversterker en een solid state eindversterker, van 20W.

https://orangeamps.com/pr...rror-series/micro-terror/

Verwacht er geen hemelse ‘clean headroom’ van inderdaad.

@Grifoendor
Digitaal biedt veel mogelijkheden ‘voor weinig’ en Katana’s (bijv.) zijn volop gevraagd en te koop als tweedehands, dus je raakt ‘m in andere tijden ook wel weer kwijt.

Verder, wat @Gitarist, @pinda powerrr en @KnoxNL ook zo’n beetje zeggen.

Kijk vooral nog eens naar wat reviews (bijv. van Thomann, Andertons, of gewoon van gitaristen - slechts weinigen zijn echt onafhankelijk op YouTube), bepaal welke klank je het beste aanstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 14-04-2020 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:47:
[...]

Dat klopt als een bus, ik heb op aanraden van jullie hier een FocusRite 2i2 interface besteld :9
Ik ben heel benieuwd, misschien zit er een unboxing in, en een simpele demo? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:52:
[...]

Ik ben heel benieuwd, misschien zit er een unboxing in, en een simpele demo? :>
Ik zal proberen, maar beloof niets. Dan moet ik voorbij de onzekerheden over mijn vaardigheden geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Ook bij mij begint het te kriebelen om een elektrische gitaar aan te schaffen en te beginnen met spelen. Ik heb echter 0,0 ervaring, dus zou er zeker niet veel geld tegenaan willen gooien en zeker ook lessen willen nemen + uiteraard thuis veel oefenen. Ik vroeg me echter wel af of er programma's bestaan waar je bv nummers kan selecteren, afspelen maar de gitaar sound dan ontbreekt, zodat jij deze dan kan spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:26:
[...]

Ik zal proberen, maar beloof niets. Dan moet ik voorbij de onzekerheden over mijn vaardigheden geraken :)
Gewoon een paar fotos en een klein stukje geluidsopname bedoel ik he, geen profi video ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rebbelx schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:41:
Ook bij mij begint het te kriebelen om een elektrische gitaar aan te schaffen en te beginnen met spelen. Ik heb echter 0,0 ervaring, dus zou er zeker niet veel geld tegenaan willen gooien en zeker ook lessen willen nemen + uiteraard thuis veel oefenen. Ik vroeg me echter wel af of er programma's bestaan waar je bv nummers kan selecteren, afspelen maar de gitaar sound dan ontbreekt, zodat jij deze dan kan spelen ?
In zijn algemeenheid is er voor bijna ieder beetje bekend nummer wel een backing track te vinden. Kan zijn dat er dan iets meer ontbreekt vanwege copyright (bv stemmen enzo) maar het is veelal te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door KnoxNL op 15-04-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Er staan vrachten backing tracks op YouTube en Spotify. Dus daar is in elk geval keus genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Hoe staat het leven bij jullie allen? Ik heb nog nooit zoveel gespeeld als de afgelopen weken geloof ik :+

klein vraagje; hoe noemen ze die zwarte band op de topkam van de gitaar zoals in onderstaand YT filmpje?
YouTube: John Mayer Slow Dancing In A Burning Room Guitar Lesson Chords & Rif...

en; waar dient het voor? ongewenst snaardemping?

Dank alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
seadogg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:31:
Hoe staat het leven bij jullie allen? Ik heb nog nooit zoveel gespeeld als de afgelopen weken geloof ik :+

klein vraagje; hoe noemen ze die zwarte band op de topkam van de gitaar zoals in onderstaand YT filmpje?
YouTube: John Mayer Slow Dancing In A Burning Room Guitar Lesson Chords & Rif...

Dank alvast.
Fret Wrap?

Ongewenste trilling-demping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Dank alvast.
Ik heb wel veel gespeeld, maar niet extreem veel meer dan normaal, omdat ik gewoon nog werk. :) En een paar dagen minder lekker in mijn vel heb gezeten. Dat is inderdaad een fretwrap die gebruikt wordt om ongewenst trillen van de snaren te voorkomen. Heb het zelf ook voor mijn basgitaren, gebruik het alleen niet al te vaak. Techniek is beter dan het verbloemen van een mindere techniek (of zoiets) ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik speel een stuk minder dan normaal. Ik werk gewoon vanuit huis, maar merk op de een of andere manier dat het feit dat de hele muzieksector (en daarmee m'n band) stilligt de lol van het maken van muziek voor mij ook weghaalt. Buiten m'n vrouw en het bezoekje aan de supermarkt zie ik niemand (los van videobellen met enkele familieleden) en in de band-groepsapp is het ook aardig stil.

We zijn geen band die het voor het geld doet, maar zijn wel serieus over onze muziek. Met optredens in het verschiet heb ik altijd een stok achter de deur om aan de slag te gaan met oefenen, nummers schrijven en aan nummers schaven in Logic. Maar dat ligt nu dus aardig stil. Ook bij m'n andere bandleden.

Ik heb vorige week een lesboekje binnengekregen over chicken' pickin' en daar ben ik wel mee aan de slag gegaan en gisteren ben ik (nogal random, weet niet waar het vandaan kwam maar ik wilde dat ineens doen) bezig gegaan met het uitdenken en uitschrijven van een fingerstyle versie van de Pieter Post tune, maar nog niet zo veel als zou willen. Dat is dan weer zoiets wat ik even 20min. doe en daarna weer vergeet... De kans is groot dat ik dat dan weer niet serieus genoeg oppak om het af te maken :+

Verder zit ik niet in de put ofzo, maar echt vrolijk ben ik ook niet.
Disclaimer: het is niet nodig om hulp te zoeken voor mij hoor, zo erg is het allemaal niet ;)

Ik hoop dus dat m'n "zin" snel weer een beetje terug gaat komen!

Voor de liefhebber: [YouTube: Pieter Post - Seizoen 2 - Aflevering 8 - Veel te veel pakketjes]
ElectricHead schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:54:
[...]
En een paar dagen minder lekker in mijn vel heb gezeten. [...]
Herkenbaar. Niet aanwijsbaar waar het door komt, gewoon een algehele enigszins negatieve teneur.
Zal wel door de crisis komen

[ Voor 8% gewijzigd door Gitarist op 15-04-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik herken het 'minder spelen' wel. We zijn hier veel meer dan anders met zijn vieren thuis, en dat maakt op één of andere manier tocht dat ik regelmatig dagenlang niet speel.

Dat is totaal niet naar mijn zin. En ik denk dat jullie vergelijkbare ervaringen hebben - veel meer dan anders thuiszitten hoeft niet per se te leiden tot meer gitaarspelen, gek genoeg.

Zomaar een idee... weet iemand hier een geschikte app of een geschikte tool waarmee we 'hier' gezamenlijk muziek zouden kunnen maken?

En dan allemaal dezelfde backing track om eens lekker op te jammen, of zo?

Ik doe naast gitaarles via Skype nog niets met online samenspelen,, dus vandaag mijn vraag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
Dank allen voor een reactie. Weer wat geleerd! :)
Dit was gratis voor tweakers toch? :+

Hoe zit / zat het eigenlijk met de meet? kwam daar nog een vervolg op in de toekomst?

[ Voor 9% gewijzigd door seadogg op 15-04-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36
Ramzzz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:45:
...
Zomaar een idee... weet iemand hier een geschikte app of een geschikte tool waarmee we 'hier' gezamenlijk muziek zouden kunnen maken?

...
Hier had ik het laatst ook over met een paar vrienden. Volgens mij bestaat er nog niet iets wat goed werkt.
Als iemand wel iets weet...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik speel al +/- een jaar amper.

ALS ik de akoustische al pak (elektrisch komt er uberhaupt niet van) dan schrik ik hoe bizar slecht het is tov 2 jaar eerder bv.

Ik voel ook niet de behoefte/passie om er weer tijd en energie in te steken.

Ook aan mijn vrijetijdsbesteding in het algemeen merk ik dat muziek niet meer betekent wat het ruim 20 jaar voor mij betekent heeft. Voorheen keek ik meerdere keren per week complete concerten vanaf blu ray of youtube, had altijd muziek aan, en ik droomde over gitaren/gear.

Tevens heb ik niet meer de behoefte om zoveel concerten te bezoeken als ik altijd deed.

Het LIJKT erop dat sinds ik een stevige promotie heb gemaakt op het werk dat ik niet meer de behoefte heb mijn voldoening uit muziek te halen. Die haal ik nu uit mijn werk. Keerzijde is wel dat mijn werk me soms zwaar valt, maar ik daar ook enorm veel voldoening voor terug krijg. Ben alleen ontzettend vaak heel erg moe.

Moraal van het verhaal is in ieder geval dat ik niet meer speel eigenlijk, en ook geen noodzaak meer voel.

[ Voor 5% gewijzigd door KnoxNL op 15-04-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:25:

Het LIJKT erop dat sinds ik een stevige promotie heb gemaakt op het werk dat ik niet meer de behoefte heb mijn voldoening uit muziek te halen. Die haal ik nu uit mijn werk. Keerzijde is wel dat mijn werk me soms zwaar valt, maar ik daar ook enorm veel voldoening voor terug krijg. Ben alleen ontzettend vaak heel erg moe.
Even een "ervaringsdeskundige" hier. Je onderschat wellicht hoeveel gitaarspelen je kan brengen als ontspanning, juist om je beter te laten presteren op werk. Iets met balans in werk en ontspanning ;) Overigens hoeft die ontspanning uiteraard niet alleen in gitaarspelen te liggen, kan net zo goed een boek lezen zijn oid.

Ik speel zelf ook niet meer dagelijks, maar dat ligt ook gewoon in het praktische feit dat we niet heel groot wonen en de kids overdag in allerlei videogesprekken zijn. Hun school was erg snel met online les optuigen en het werkt perfect (op een enkele verstrooide leraar na, die niets snapt van computers :+ )
Dus overdag zit spelen er niet vaak in, 's avonds is het niet gewenst ivm tv kijkende vrouw en overlast voor buren.

Probeer nu wel iets meer momenten in te plannen, heb nu ook beter door hoe de roosters lopen, dus zodra die klaar zijn, gaat de versterker wel eens even voluit :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grifoendor
KnoxNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:31:

- Digitaal

Daar heb je zeker gelijk in, altijd lastig ook om keuzes te maken :P

Heb voor nu een interface besteld, altijd leuk om een beetje te spelen met nieuwe elektronica en aangezien ik al studio headphones en speakers heb liggen/staan volgens mij een prima combinatie!
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:47:
[...]

Ik ben voor de solo gegaan, komt morgen binnen! Benieuwd naar je ervaringen!
Ramzzz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:48:
[...]

Klopt.

En de Micro Terror is een topje met een buizen voorversterker en een solid state eindversterker, van 20W.

https://orangeamps.com/pr...rror-series/micro-terror/

Verwacht er geen hemelse ‘clean headroom’ van inderdaad.

@Grifoendor
Digitaal biedt veel mogelijkheden ‘voor weinig’ en Katana’s (bijv.) zijn volop gevraagd en te koop als tweedehands, dus je raakt ‘m in andere tijden ook wel weer kwijt.

Verder, wat @Gitarist, @pinda powerrr en @KnoxNL ook zo’n beetje zeggen.

Kijk vooral nog eens naar wat reviews (bijv. van Thomann, Andertons, of gewoon van gitaristen - slechts weinigen zijn echt onafhankelijk op YouTube), bepaal welke klank je het beste aanstaat.
Bedankt voor je input! Ben toch voor een Focusrite Scarlett Solo gegaan, goed te betalen en ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan doen in combinatie met een amp simulator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Grifoendor schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:48:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in, altijd lastig ook om keuzes te maken :P

Heb voor nu een interface besteld, altijd leuk om een beetje te spelen met nieuwe elektronica en aangezien ik al studio headphones en speakers heb liggen/staan volgens mij een prima combinatie!
[...]

Ik ben voor de solo gegaan, komt morgen binnen! Benieuwd naar je ervaringen!

[...]

Bedankt voor je input! Ben toch voor een Focusrite Scarlett Solo gegaan, goed te betalen en ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan doen in combinatie met een amp simulator.
Denk dat dat, zeker gezien de geringe investering en herbruikbaarheid een goede optie is.

Moest ik nu beginnen met spelen dan zou ik ook niet meer bij buizen uitkomen denk ik, zeker niet als beginner :)

@pinda powerrr Voluit ja? :D

Dat vinden de buren dan nog steeds niet leuk denk ik :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:10:

@pinda powerrr Voluit ja? :D

Dat vinden de buren dan nog steeds niet leuk denk ik :X
Yep, voluit :Y
Attenuator helpt enorm daarbij :P gewoon de Master op 12 (8>

Al zeg ik er eerlijk bij, als er wat pedalen gestacked worden, dan gaat het volume wel wat omhoog 🙈🙉 maar ik heb hele aardige buren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Gitarist hier ook een band die stil ligt. Niet leuk inderdaad. Zeker niet voor het geld actief maar wel voor de lol en het feit dat het een kick geeft eigen muziek te schrijven. 😊 Het ziek zijn geweest heeft deels te maken gehad met stress over de huidige situatie en het eigen bedrijf. Mogelijk ook een griepje en nu: hooikoorts! 😕

@KnoxNL bij mij is het juist na 10 jaar bijna niets met muziek willen doen juist weer de andere kant op gegaan. Kon er lang geen lol aan beleven of mijn ei in kwijt. Nu weer wel.

@seadogg . Volgens mij is het wel het idee dat nog een keer te doen, maar lijkt me nu niet heel handig. 😉

@Ramzzz waarom zou dat samen spelen niet via Skype kunnen? Mogelijk geluidskwaliteit wat een issue zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
ElectricHead schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:21:
@Gitarist hier ook een band die stil ligt. Niet leuk inderdaad. Zeker niet voor het geld actief maar wel voor de lol en het feit dat het een kick geeft eigen muziek te schrijven. 😊 Het ziek zijn geweest heeft deels te maken gehad met stress over de huidige situatie en het eigen bedrijf. Mogelijk ook een griepje en nu: hooikoorts! 😕

@KnoxNL bij mij is het juist na 10 jaar bijna niets met muziek willen doen juist weer de andere kant op gegaan. Kon er lang geen lol aan beleven of mijn ei in kwijt. Nu weer wel.

@degenedieovereenvervolgopdemeetbegon. Volgens mij is het wel het idee dat nog een keer te doen, maar lijkt me nu niet heel handig. 😉

@Ramzzz waarom zou dat samen spelen niet via Skype kunnen? Mogelijk geluidskwaliteit wat een issue zou kunnen zijn.
De latency door encoding/compressing/decoding is aanzienlijk.

Ik kan mijn gitaarleraar alleen voorspelen vanaf mijn kant, met eigen backing track, omdat de vertraging te groot is voor samenspel.

Wellicht zou dat verbeteren wanneer we alleen audio zouden gebruiken, geen idee.

Een ‘meet’ zou nou in een sporthal moeten... Ahoy is niet vrij geloof ik. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 15-04-2020 23:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:54

Tarin

Just plain weird.

^^ Met een meet in een sporthal heb je ook latency :D.
Ramzzz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:45:
[...]

Ik doe naast gitaarles via Skype nog niets met online samenspelen,, dus vandaag mijn vraag. ;)
Ik heb ooit iets gelezen over Ninjam, maar had geen tijd en contacten om het uit te proberen. Is een coole theorie: de vertraging wordt opgerekt en gemeten in maten in plaats van ms, zodat iedereen met een 'oud' interval van de rest mee speelt. Moet je aan wennen maar kan leuk zijn?

Een andere 'real-time' oplossing is allemaal tegelijk met dezelfde backing track te spelen (a la samen tegelijk een film starten), maar da's weer niet echt collaboratief.

Niet-real-time-oplossing, maar wel samen, vergelijkbaar met photoshop-jams: een audacity-projectje in een dropbox?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ramzzz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:30:
Een ‘meet’ zou nou in een sporthal moeten... Ahoy is niet vrij geloof ik. :+
Echt waar? :o
Tarin schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:41:
^^ Met een meet in een sporthal heb je ook latency :D.

[...]

Ik heb ooit iets gelezen over Ninjam, maar had geen tijd en contacten om het uit te proberen. Is een coole theorie: de vertraging wordt opgerekt en gemeten in maten in plaats van ms, zodat iedereen met een 'oud' interval van de rest mee speelt. Moet je aan wennen maar kan leuk zijn?

Een andere 'real-time' oplossing is allemaal tegelijk met dezelfde backing track te spelen (a la samen tegelijk een film starten), maar da's weer niet echt collaboratief.

Niet-real-time-oplossing, maar wel samen, vergelijkbaar met photoshop-jams: een audacity-projectje in een dropbox?
<grinnik> Nee, dat is geen latency, dat heet echo + delay :+
Maareh... Dat Ninjam kon nog wel eens interessant zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seadogg
@seadogg . Volgens mij is het wel het idee dat nog een keer te doen, maar lijkt me nu niet heel handig. 😉
Dit word inderdaad een hele uitdaging :9 even geduld hebben.

Hoe "oefenen" jullie eigenlijk? ik merk dat ik honderd-en-een liedjes kan, maar dan enkel een intro stukje of een paar riffjes. Er is letterlijk geen 1 nummer die ik van het begin tot eind kan spelen.
Ligt dit aan mij of is dat 'normaal'?

Ben tegenwoordig aan het oefenen om te zingen :F ;( slechtste idee ooit....maar wil het heel graag kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:33:
[...]

Hoe "oefenen" jullie eigenlijk? ik merk dat ik honderd-en-een liedjes kan, maar dan enkel een intro stukje of een paar riffjes. Er is letterlijk geen 1 nummer die ik van het begin tot eind kan spelen.
Welkom bij mijn 20+ jaar ervaring als gitarist. Joint the club :+

1 keer heb ik een paar maanden met een gelegenheidsband toegewerkt naar een optreden, waarvoor ik uiteindelijk een liedje of 12 kende. Verder ben ik nooit gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
KnoxNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:52:
[...]

Welkom bij mijn 20+ jaar ervaring als gitarist. Joint the club :+

1 keer heb ik een paar maanden met een gelegenheidsband toegewerkt naar een optreden, waarvoor ik uiteindelijk een liedje of 12 kende. Verder ben ik nooit gekomen :+
Ja ik merk dit bij meer vrienden / bekende... Riffjes en korte intro's aan overvloed, maar een heel liedje spelen blijft toch lastig.

Ik moet me hier toch eens wat meer in gaan verdiepen denk ik.
Wil vaak ook veel te moeilijke nummers spelen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
De vraag is: Vind je het zelf erg? Ik haalde altijd veel meer voldoening uit lekker improviseren en soms wat riffjes leren dan hele nummer erin te stampen. Niets moet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
KnoxNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:24:
De vraag is: Vind je het zelf erg? Ik haalde altijd veel meer voldoening uit lekker improviseren en soms wat riffjes leren dan hele nummer erin te stampen. Niets moet he :)
Nee, als ik maar bezig ben.. dat vind ik tot nu toe het belangrijkst. Maar soms zou ik wel willen dat ik wat meer kon spelen dan alleen dat ene stukje..

Ach, zijn pas 30 - hebben nog jaren te oefenen :P

even kleine offtopic (mag dat?). Wat is op mijn profiel: "Modstatus: Geactiveerd"
Klinkt als iets gevaarlijks....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

pinda powerrr schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:59:
[...]

Even een "ervaringsdeskundige" hier. Je onderschat wellicht hoeveel gitaarspelen je kan brengen als ontspanning, juist om je beter te laten presteren op werk. Iets met balans in werk en ontspanning ;) Overigens hoeft die ontspanning uiteraard niet alleen in gitaarspelen te liggen, kan net zo goed een boek lezen zijn oid.
Dit wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje tegenstrijdig met m'n vorige post, maar in "normale" tijden heb(/had?) ik dat ook altijd. Ik vind het heerlijk om juist na een drukke dag even de gitaar erbij te pakken en wat te spelen. Hoeft niet altijd iets hoogstaands te zijn, een beetje gedachteloos pielen hielp al om de drukte van de dag van me af te spelen en weer tot rust te komen.
Maar idd, andere hobby's zoals lezen zouden ook kunnen helpen (weet ik niet, te weinig ervaring mee :+ ).

Maar nu is dat dus wel een stuk minder. Ik werk overdag (thuis) maar heb 's avonds eigenlijk nergens zin in. Ik moet me er echt toe zetten om iets te gaan doen. En dat heeft dus ook z'n invloed op het spelen.
Ik speel zelf ook niet meer dagelijks, maar dat ligt ook gewoon in het praktische feit dat we niet heel groot wonen en de kids overdag in allerlei videogesprekken zijn. Hun school was erg snel met online les optuigen en het werkt perfect (op een enkele verstrooide leraar na, die niets snapt van computers :+ )
Dus overdag zit spelen er niet vaak in, 's avonds is het niet gewenst ivm tv kijkende vrouw en overlast voor buren.

Probeer nu wel iets meer momenten in te plannen, heb nu ook beter door hoe de roosters lopen, dus zodra die klaar zijn, gaat de versterker wel eens even voluit :9
Voor het (bijna) geluidloos spelen zijn natuurlijk heel goede oplossingen beschikbaar in Jouw Lokale Muziekzaak© :*)

Disclaimer:
* Gitarist stelt zich niet aansprakelijk voor eventuele bijkomstige GAS-aanvallen tijdens het zoeken naar gear.
Ja stress en ziekte zijn inderdaad ook geen goede motivators om te gaan spelen. Heb je nu wel weer zicht op verbetering/hulp, qua je bedrijf?

Maar in het algemeen hoop ik dat er snel weer een beetje zicht komt op een periode waarin het weer een beetje normaal zal worden. Of althans een soort van tijdlijn dat je weet dat deze situatie nog (bv.) een half jaar doorgaat, maar dat het daarna naar verwachting weer beter zal zijn. Dan heb je zeg maar een horizon waar je naar kan uitkijken. Nu hebben we dat met z'n allen niet en dat vind ik toch wel moeilijk.
Met alles via internet lijkt de latency mij inderdaad het grootste probleem. Live samen spelen lukt niet echt. Wel kan je natuurlijk een iemand iets laten opnemen waarna jij daar weer mee aan de slag gaat.

Ook is dit Youtubekanaal wel aardig om mee mee te spelen. Toch een klein beetje bandgevoel 8)
[...]
Dit is ook bij mij helaas zeer herkenbaar. Ik ken aardig wat introotjes/riffjes uit m'n hoofd maar zeer weinig hele nummers. Gelukkig kan ik wel aardig van blad spelen, dus bij jamsessies kom ik wel mee zodra er bladmuziek/akkoorden liggen.

Maar serieus oefenen doe ik helaas veel te weinig.
Ben tegenwoordig aan het oefenen om te zingen :F ;( slechtste idee ooit....maar wil het heel graag kunnen.
Dit is wel een heel goed idee voor mij om social distancing wat extra kracht bij te zetten. Dan blijven mensen wat verder uit m'n buurt }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@seadogg Ik speel sinds mijn 14e gitaar, ben nu 43 en speel nu ongeveer 14 jaar bas. Heb eigenlijk altijd een hekel aan coveren gehad in mijn diverse bandjes. Vaak krijg ik een heel nummer er wel in, maar van heel veel nummers is het maar een intro of een paar riffs. Ik vind het niet erg, ik maak originele (eigen) muziek. Daar zit voor mij veel meer de lol in dan dom bekende nummers er in stampen.

Moet wel bekennen dat ik bij mijn huidige band merk dat bestaande nummers er in stampen en onthouden best lastig is geworden voor me. Speel daar sinds eind 2018 bij, hadden al een vrij groot repertoire en vooral nu speel ik de oude nummers niet regelmatig meer en dan merk ik dat omdat ik er niet aan heb meegeschreven het spiergeheugen het niet helemaal meer oppakt/bijhoud enz. enz. De nummers waar ik nu zelf aan mee heb gewerkt gaan veel beter.
Gitarist schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:36:

Ja stress en ziekte zijn inderdaad ook geen goede motivators om te gaan spelen. Heb je nu wel weer zicht op verbetering/hulp, qua je bedrijf?

Maar in het algemeen hoop ik dat er snel weer een beetje zicht komt op een periode waarin het weer een beetje normaal zal worden. Of althans een soort van tijdlijn dat je weet dat deze situatie nog (bv.) een half jaar doorgaat, maar dat het daarna naar verwachting weer beter zal zijn. Dan heb je zeg maar een horizon waar je naar kan uitkijken. Nu hebben we dat met z'n allen niet en dat vind ik toch wel moeilijk.
Gelukkig kunnen wij nog steeds door gaan en zijn we dus ook nog open. Er is wel een moment geweest in de eerste weken van "Doe ik hier wel goed aan?" Maar zolang het kan doen we het gewoon. We houden ons aan de regels en dan moet het goed komen denk ik zo.

We verkopen glas/verf/behang in de winkel en we zetten glas. Dus uiteindelijk is de stress wel een beetje weg. Wat doen mensen namelijk als ze verplicht thuis moeten zitten? Juist... Ze gaan schilderen. :+

De stress kwam er meer uit voort dat het maar de vraag was of er een totale lockdown zou komen of niet... Daar zag ik als een berg tegen op. Gelukkig hebben we de NOW regeling van de overheid en die is ook aangevraagd. En verder is het maar even afwachten.

[ Voor 45% gewijzigd door ElectricHead op 16-04-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:16
Ugh, ik vind sologitaar oefenen veel leuker dan slaggitaar :P . Terwijl ik op het vlak van akkoorden juist een stuk oefening kan gebruiken.

Wat doe ik hieraan :X ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
Bananenplant schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:16:
Ugh, ik vind sologitaar oefenen veel leuker dan slaggitaar :P . Terwijl ik op het vlak van akkoorden juist een stuk oefening kan gebruiken.

Wat doe ik hieraan :X ?
Akkoorden gaan oefenen met leuke songs. Zelf vindt ik solo ook veel leuker, mijn lessen zijn daar ook op afgestemd. Maar ik oefen dus zelfstandig akkoorden. Leuk en niet al te moeilijk nummer is: House of the Rising Sun. 5 akkoorden maar en ook een goede oefening voor je ritme.
Andy legt het hier goed uit:

[ Voor 12% gewijzigd door apollo13 op 16-04-2020 22:59 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@apollo13 ha, dat vind ik al een stuk muzikaler dan "kampvuur" :Y .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Net toch even de strat vast gehad. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
[...]

Maak het jezelf ook niet te lastig. Zoek de akkoorden op en speel die naar eigen inzicht mee met een nummer. Om een nummer echt van a tot z te coveren is gewoon heel lastig. Als je tussen door een riff of een stukje solo kan spelen is het al heel tof.

Meespelen met een backing track is het beste idee. Dan merk je ook dat je als gitarist niet alles zelf hoeft te doen. Ritme wordt door een groot gedeelte door de drummer gedaan, melodie helpt de bas mee enz. Enz

Maar de lol komt voor mij inderdaad wel als je een heel nummer (mee) kunt spelen, hoe simpel je het aanpakt maakt dan niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Was vandaag op het grote www aan het rondneuzen naar tabs toen ik een leuke tegenkwam.
Mijn eerste klassieke nummer ooit op gitaar. Met klassiek bedoel ik dus niet klassieker in het pop- of rockgenre ;).
Für Elise, is het geworden. Qua noten niet moeilijk, wel zijn de tempo wisselingen wat lastiger.
Nu nog eens gaan zoeken naar een Rock 'n Roll versie.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grifoendor
Ondertussen de Focusrite Scarlett Solo binnen en ik ben aardig verrast! Eindelijk wat betere aansturing voor mijn Dt770 en KRK's en daarnaast in combinatie erg veel opties voor de elektrische gitaar. Zo goed als plug & play! De komende tijd wil ik weer wat meer naar de basics gaan zoals toonladders (Heb al wat leuke filmpjes van Paul Davids op Youtube gevonden) en daarnaast weer les gaan volgen (eventueel via Fiverr).

Tot de volgende update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:43:
Net toch even de strat vast gehad. Meh.
Ja je moet natuurlijk ook niet op een Strat spelen hè... beter koop je een Tele :7 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:12:
[...]

Ja je moet natuurlijk ook niet op een Strat spelen hè... beter koop je ook een Tele :7 ;)
I corrected that for you...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@Gitarist @Teleluvr Die heb ik.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Pics or it didn’t happen! :+

Overal is er een golf van ‘show us your gear’ gaande.

Iemand zin om ‘af te trappen’? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb eigenlijk geen wijzigingen die van belang zijn, behalve de Holy Grail die ik van je heb overgenomen. Alles staat dus wel hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Hier hetzelfde, weinig groei.
Ja, een Birdsong Amp gekocht, Vox gaat eruit. Beetje balans... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dan heb je dus de verkeerde gepakt :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anie
Hierbij een fotootje van mijn huidige gitaren. Als er over een specifieke meer vragen zijn dan hoor ik het graag.

Ik speel voornamelijk thuis en ben al tijden verknocht aan mijn bassbreaker 15 als amp. Paar maanden geleden een waza air headphones amp gekocht die echt geweldig is (zeker met een baby in huis). Afgelopen weekend ook de boss katana air gekocht voor hetzelfde gebruikersgemak (Bluetooth voor gitaar en Bluetooth voor backing tracks).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKVM_yZL2ASwL8w9S4y-20SvR3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4zpzuZ1C1NZ9z9LWnYehGm3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
@anie Mooi rijtje heb je daar! Welke is de 2e gitaar? En gebruik je ook nog effecten en dergelijke?

Ik zal straks ook even een foto schieten.

Heb een piano gekocht en ga deze vanavond ophalen! Kan ik mijn muziek kennis wat verder uitbreiden. Ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
seadogg schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:45:
@anie Mooi rijtje heb je daar! Welke is de 2e gitaar? En gebruik je ook nog effecten en dergelijke?

Ik zal straks ook even een foto schieten.

Heb een piano gekocht en ga deze vanavond ophalen! Kan ik mijn muziek kennis wat verder uitbreiden. Ben heel erg benieuwd.
Tx! Ik wissel ook veel door hoor, ik vind het leuk om verschillende gitaren te proberen en als je tweedehands van de grote merken koopt hoef je er niks op te verliezen is mijn ervaring.

De tweede is een Gibson Melody Maker D uit 1965. Verschrikkelijk om te intoneren 😁 ik heb een vervangende wrap around bridge van MojoAxe besteld maar kan wel even duren voordat die uit de VS hier is. Ik zal tegen die tijd wel een update posten.

Effecten gebruik ik niet zoveel. Ik heb een bescheiden pedalboard met wat overdrive en fuzz pedals en een looper. Voor het thuisgebruik als ik wat wil experimenteren heb ik een boss me 80 multipedal maar dat is allemaal niet erg high end. Via de katana en boss kun je wel van alles instellen maar ik probeer meestal 1 goede stand te vinden op de versterker en dan met de knoppen op de gitaar te variëren in geluid.

Ik vind het wel leuk om mij een keer verder te gaan verdiepen in pedalen maar ik merk nu vaak dat het mij alleen maar afleidt..ik blijf dan overal aan pielen en oefen dan eigenlijk minder.

Piano ook nice! Ik heb geen enkele muzikale opvoeding gehad en denk dat piano keyboard mij ook meer de theorie zou leren begrijpen.

[ Voor 4% gewijzigd door anie op 21-04-2020 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@anie Puike verzameling! :) En mooi om te zien.

Zelf ook een hele sloot aan instrumenten. Ongeveer 50/50 basgitaar en gitaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Zeker een mooi gevarieerd rijtje! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
ElectricHead schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:32:
@anie Puike verzameling! :) En mooi om te zien.

Zelf ook een hele sloot aan instrumenten. Ongeveer 50/50 basgitaar en gitaar.
Nice, foto's zijn altijd welkom hè 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

anie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:50:
Hierbij een fotootje van mijn huidige gitaren. Als er over een specifieke meer vragen zijn dan hoor ik het graag.

Ik speel voornamelijk thuis en ben al tijden verknocht aan mijn bassbreaker 15 als amp. Paar maanden geleden een waza air headphones amp gekocht die echt geweldig is (zeker met een baby in huis). Afgelopen weekend ook de boss katana air gekocht voor hetzelfde gebruikersgemak (Bluetooth voor gitaar en Bluetooth voor backing tracks).

[Afbeelding]
Om te kwijlen zo'n collectie! :9~
Man, je kan echt alle stijlen aan zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

anie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:49:
[...]

Nice, foto's zijn altijd welkom hè 👌
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRDn781rPEni0Nj3AEjOwSTB9uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5bGsvWFOF7LefYwFP04ZOJn.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is dan nog maar een deel. :) Overigens het deel dat mee ging naar de Meet die we hebben gehad. Hier missen nog: Mijn Peavey Zodiac EX P-Style bas, Squier CV 60s Custom Telecaster, een Harley Benton BZ-5000, 2 akoestische gitaren (1x Western, 1x Spaans) en een min of meer in bruikleen Cort 5-snarige bas.

Op de GAS lijst staan nog: een 5-snarige akoestische bas en een Jazz bas. En dan ben ik voorlopig wel klaar. :+

[ Voor 19% gewijzigd door ElectricHead op 21-04-2020 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ElectricHead schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:02:

En dan ben ik voorlopig wel klaar. :+
Famous last words... :')

quoted for truth >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

pinda powerrr schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:10:
[...]

Famous last words... :')

quoted for truth >:)
You missed the clown face smiley, yes? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
[...]

[Afbeelding]

En dit is dan nog maar een deel. :) Overigens het deel dat mee ging naar de Meet die we hebben gehad. Hier missen nog: Mijn Peavey Zodiac EX P-Style bas, Squier CV 60s Custom Telecaster, een Harley Benton BZ-5000, 2 akoestische gitaren (1x Western, 1x Spaans) en een min of meer in bruikleen Cort 5-snarige bas.

Op de GAS lijst staan nog: een 5-snarige akoestische bas en een Jazz bas. En dan ben ik voorlopig wel klaar. :+
Nice, mooie verzameling!

En idd mooie afsluiter. How many guitars do I need you say...? One more, just one more.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@ElectricHead ik zie mezelf ook nog wel bas spelen op een dag. Man-sized hardware, daarnaast vind ik een bulderende bas met distortion best vet :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
[...]

[Afbeelding]

Overigens kan ik beamen dat die strat een heerlijk exemplaar is, ik was daar echt van onder de indruk tijdens de meet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Over strats gesproken, hier wat gitaarles en zelfrelativering door Mark Knopfler:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Bananenplant schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:54:
@ElectricHead ik zie mezelf ook nog wel bas spelen op een dag. Man-sized hardware, daarnaast vind ik een bulderende bas met distortion best vet :P .
Motörhead fan, toevallig?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
JAMF schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:41:
[...]

Motörhead fan, toevallig?
Eh, nee :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seadogg
Kapoen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:57:
Over strats gesproken, hier wat gitaarles en zelfrelativering door Mark Knopfler:
[YouTube: Mark Knopfler - Sultans Of Swing (An Evening With Mark Knopfler, 2009)]
De "An Evening With Mark Knopfler, 2009", moet echt het beste concert ooit zijn geweest imo.
Ben een groot Dire Straits / MK fan.

Wat een prachtig mooi mens is die man toch... en zijn spel is echt onbetaalbaar. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
seadogg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:28:
[...]

De "An Evening With Mark Knopfler, 2009", moet echt het beste concert ooit zijn geweest imo.
Ben een groot Dire Straits / MK fan.

Wat een prachtig mooi mens is die man toch... en zijn spel is echt onbetaalbaar. _/-\o_
Van hetzelfde concert vind ik Brothers in Arms een van zijn beste versies:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Da's raar... Wel bulderende bas met distortion maar geen motörhead.

Had bijna het idee dat Lemmy de eerste was die gitaarefecten op de bas aansloot..

Wie hebben we nog meer op de distorted bass?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:48:
[...]

Had bijna het idee dat Lemmy de eerste was die gitaarefecten op de bas aansloot..

Om er maar 1 te noemen. :+

En:

En:

En:
[YouTube: ALL Notable Cliff Burton Distorted Bass Parts]

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2020 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Lemmy natuurlijk, maar 1 van mijn helden heeft zelfs zijn eigen pedaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52

MsD

JAMF schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:48:
[...]

De cosmic psychos natuurlijk! Dikke vette fuzz op de bas en gaan!

YouTube: Cosmic Psychos - Nice Day To Go To The Pub - Live at The Tote 2012
Pagina: 1 ... 37 ... 97 Laatste