Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jahaaaa! d:)b

Dat heb ik ook al ruim een jaar, dat scheelt echt enorm!

En @gitaarwerk kan dit beamen! ;)

En, @Bananenplant: Celestion vintage 30 V30 16Ohm

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2019 20:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@Ramzzz oeh! Dat is een kwestie van schroeven en twee draadjes solderen?

Ik heb net de tone van 11 naar 1 uur gezet, dat hielp :) . Wel meer ruis }:| . Komende donderdagavond breng ik 'm weg voor een check-up, hopelijk krijgt die monteur die bijgeluiden eruit :) .

Ook binnenkort eens nieuwe snaren erop. Buzz op m'n G-snaar }:| .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Bananenplant schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:37:

Ik heb net de tone van 11 naar 1 uur gezet, dat hielp :) . Wel meer ruis }:| . Komende donderdagavond breng ik 'm weg voor een check-up, hopelijk krijgt die monteur die bijgeluiden eruit :) .

Je moet we even de versterker part eruit halen wil je het goed doen. Er is veel over te vinden. Maar uiteindelijk als je het rustig en netjes doet gaat het perfect. Ik heb zelf per ongeluk een schroef doorgedraaid. Maar dat is te fixen.

Overigens, wil ik mijn pre buis ook vervangen voor een Genalex Gold Lion ECC83 / B759 / 12AX7

Heeft iets meer headroom voor een cleaner geluid.

Overigens is de video een deluxe. Weet niet wat dat verschil is. De v30 ga je we een heel stuk cleaner spelen van. De standard speaker is wel lekkerder voor metal (vind ik).

Maar het is een aanrader. Houd rekening met een paar kilo extra dragen <3

edit: Doh, de v30 is de deluxe :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Voor veel cleans en massa's headroom moet je een Two-Rock hebben, maar weinigen hebben ook het geld ervoor :+

Later als ik groot ben.....

[ Voor 7% gewijzigd door pinda powerrr op 14-11-2019 22:50 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:37:

Appeltje-eitje, inderdaad.

Als er een aangesoldeerde kabelschoen aan zit, hoef je zelfs niet te solderen... :*)

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1071832-0/platte-stekker-afmeting-6.3mm-8mm.jpg

Ik draai hier zojuist, in bijzijn van @pinda powerrr mijn HT5-R volledig open op het cleane kanaal, met compressor of zonder, single coils (Tele), en gewoon clean.

Nou moet ik wel even het bloeden van mijn oren gaan stelpen... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik kan natuurlijk ook en-en doen, een Studio 10 6L6 halen en de HT-5R upgraden en voor meer gain gebruiken O-) .

De 6L6 staat een exemplaar van in de lokale winkel. Mss even meepakken (testen) als ik de SE 245 en SE 24 ga proberen, Blackstar is natuurlijk ook weer Brexitgevoelig O-) .

Ik vind het verschil tussen die Studio 10's wel opvallend. Die EL34 vind ik zo dood als een pier klinken :X .

[ Voor 26% gewijzigd door Bananenplant op 15-11-2019 16:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Gisteren de Ibanez getest en overgenomen. Gitaar was nog in nette staat op wat krakende potmeters na. Nog even zien of ik dat makkelijk zelf kan verhelpen. De hals is vrij smal, redelijk vergelijkbaar met mijn andere 2 gitaren dus wat dat betreft fijn. De smallere body en de pickups onder de snaren is wel nog even wennen. Door de pickups merk ik dat er wat minder ruimte is voor mijn hand om vrij te spelen.

Ik ben nu vooral nog aan het ontdekken welke tone ik mooi vind en merk ook dat het vinden van de juiste instellingen bij bepaalde nummers nog best een uitdaging is. Wat dat betreft gaat er een wereld voor me open :).

Hier een plaatje van mijn collectie inclusief de nieuwe aanwinst.

https://imgur.com/8euKjJo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

MsD

En ik kon het weer niet laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ctoxQZODZFcC955JitTgcUtW/thumb.jpg

Op dit moment wel het meest gezochte pedaaltje van Behringer. En terecht. Als je iets met een echo, welke soort dan ook wil doen is dit je vriendje.
Geweldig ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rN5ln1WaGsk42aA7eaadgo25/thumb.jpg

Misschien wel de rotste distortion die ik nu heb. Een gemiddelde overdrive doet al meer distortion. Echt bagger. Nog niet geprobeerd met een overdrive ervoor, kan wel iets beter worden, denk ik zo.

Maar ja, de verzameling blijft leuk groeien zo... >:)

Morgen nog eentje binnen, als het goed is, ook een klassieker!

En een single coil met veel echo en een lekkere reverb is behoorlijk chillen qua geluid. Zen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD

MsD

En hier is ie dan!

Dr. Distorto!

Het heerlijk foute obscure pedaal van line6. Weegt een ton. Durf er gerust een kleine mosh pit op te houden. En klinkt wel zo gaaf!

Dat oversaturated geluid, een heerlijk ingebouwde noise gate, en de feedback.... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ozoXvi2ARsHDti9yLU6oDP7n/thumb.jpg

Ter compensatie van de vorige distortion.

Qua distortion is dit pedaal niet het vetste, maar zoooo smooth. Geweldig. Nu eens een leuke overdrive ervoor en dan de buizenbak eens aanslingeren.

Daar gaan veel buren blij worden als ik even boodschappen moet doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gefeliciteerd met jouw aankopen, @MsD! Maar mag ik vragen waarom de Line6 én de Mark4?

Ik wist niet eens dat Line6 ook "losse" pedaaltjes maakt. Ken ze alleen van de multi-effecten.

En wat maakt die Behringer nou zo veelgezocht?
(sorry, ik ben een beetje biased en heb geen goede ervaringen met Behringer gitaarpedaaltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47
Gitarist schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:23:
Gefeliciteerd met jouw aankopen, @MsD! Maar mag ik vragen waarom de Line6 én de Mark4?

Ik wist niet eens dat Line6 ook "losse" pedaaltjes maakt. Ken ze alleen van de multi-effecten.

(sorry, ik ben een beetje biased en heb geen goede ervaringen met Behringer gitaarpedaaltjes)
Mening van gerespecteerde pedalenbouwer over Behringer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:34:
[...]

Mening van gerespecteerde pedalenbouwer over Behringer:

[YouTube: What's the Deal With Behringer?]
Ik zal dit vanavond eens gaan bekijken.

Op de een of andere manier onthou ik het altijd heel goed als ik een slechte ervaring heb met een bepaald merk. Niet per sé met gitaargear, maar in het algemeen.
Dit geldt bij mij bijvoorbeeld bij Behringer, Line6 en Zoom. De Behringerdingen die ik had (zowel op gitaargebied als op audiogebied) introduceerden ongezond veel extra ruis in m'n signaal. Van Line6 heb ik de eerste twee POD's geprobeerd in de winkel. Toffe geluiden allemaal voor die tijd, maar het was op geen mogelijkheid normaal "clean" te krijgen. Dat samen met de situatie dat ik toen veel andere mensen zag haten op Line6, heb ik het merk sinds die tijd links laten liggen.

Ook al is het nu jaaaren later en lees nu wel lovende berichten over beide merken, er is iets in mij dat mij er nog steeds met een grote boog omheen laat lopen (ookal weet ik in m'n achterhoofd ook wel dat ik het misschien weer eens een kans moet geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:47:
[...]

Ik zal dit vanavond eens gaan bekijken.

Op de een of andere manier onthou ik het altijd heel goed als ik een slechte ervaring heb met een bepaald merk. Niet per sé met gitaargear, maar in het algemeen.
Dit geldt bij mij bijvoorbeeld bij Behringer, Line6 en Zoom. De Behringerdingen die ik had (zowel op gitaargebied als op audiogebied) introduceerden ongezond veel extra ruis in m'n signaal. Van Line6 heb ik de eerste twee POD's geprobeerd in de winkel. Toffe geluiden allemaal voor die tijd, maar het was op geen mogelijkheid normaal "clean" te krijgen. Dat samen met de situatie dat ik toen veel andere mensen zag haten op Line6, heb ik het merk sinds die tijd links laten liggen.

Ook al is het nu jaaaren later en lees nu wel lovende berichten over beide merken, er is iets in mij dat mij er nog steeds met een grote boog omheen laat lopen (ookal weet ik in m'n achterhoofd ook wel dat ik het misschien weer eens een kans moet geven).
Ik begrijp wat je zegt. Ik heb zelf een Behringer Flanger die ik letterlijk nooit gebruik omdat ik hem te luidruchtig vind. Maar ergens is dat ook wel een beetje inherent aan een flanger wanneer je hem met distortion gebruikt.

Line 6POD en Vetta en Spider vond en vind ik niets, maar mijn Line6 DL4 is fantastisch.

Zo heeft ieder merk wel zijn goede en slechte kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:50:
[...]

Zo heeft ieder merk wel zijn goede en slechte kanten.
Ja, dit is de kern van het verhaal. Je kan een keer pech hebben met een bepaald stuk gear, maar dat "verpest" dan wel (onterecht) de algehele perceptie over zo'n merk.

Zelfde geldt bijvoorbeeld voor m'n vader die ooit in de jaren '70 een Fiat had die belachelijk snel begon te roesten aan alle kanten. Wilde daarna nooit meer een Fiat, of zelfs een Italiaanse auto. Zelfs nu nog heeft hij het erover en zou kijken naar een Fiat niet in hem opkomen als hij op zoek wil naar een andere auto.
Dit terwijl het waarschijnlijk pirma auto's zijn, maar hij toen gewoon pech had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Gitarist schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:23:

Pfoei. Boel vragen ;)

Omdat het kan. Een verzameling die een beetje uit de hand is gaan lopen, interesse in andere geluiden, verschillen is diverse pedalen. Het is gewoon erg leuk speelgoed, en als je je een beetje kan inhouden is het nog betaalbaar ook.

Een stukje hobby...

Line6 maakt welzeker losse pedalen, en sommige zijn ook bijzonder goed en gewild. En duur.

En dat is waar behringer om de hoek komt kijken. Als voorbeeld de em600 (een kloon van de line6 echo dinges)
Het line6 pedaal is onbetaalbaar (voor mij) en de Behringer doet precies hetzelfde. Nou is de mop met deze dat zelfs een behringer pedaaltje schaars is geworden. En dus wat duurder.

Als heerlijk kloonspul is Behringer soms super. De echte hm-2 is tweedehands nu rond de 100€, behringer heeft een kopie, de hm300, doet hetzelfde, ziet er lekker roze uit, kost 20€. Nieuw. Tja.

De fuzz van Behringer, 20€, en werkelijk een super ding. Daar kan je tenminste nog een beetje mee lopen klooien en uitproberen. En dat is leuk!

En het vooroordeel ten opzichte de bouwkwaliteit? Als je niet als een dronken olifant te werk gaat gaan ze echt niet stuk. Echt niet. En anders koop je 'm gewoon nog een keer :P

Daarmee gezegd dat niet elk pedaal een topper is.
Maar ook niet elke boss of mooer pedaal is per defenitie goed.

@KnoxNL, juist. En als JHS dit durft te zeggen moeten er heeeeeel veel mensen eens rustig onbevangen proberen. Of niet natuurlijk ;)

En een Vetta die je niks vond? Dan heb je je niet echt verdiept in wat dat ding kan. Letterlijk een gamechanger geweest in de muziek. Klassieker.

[ Voor 3% gewijzigd door MsD op 20-11-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@MsD Men zou het in ieder geval niet bij voorbaat uit moeten sluiten.

Het beperkt zich overigens niet tot pedalen, ik heb ontzettend veel plezier van mijn Behringer B1 condensator mic, en 19" rack effects unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En Behringer is tegenwoordig van TC Electronics. Die maken gewoon reissues van die pedalen, alleen dan in een metalen behuizing. En er zitten erbij die erg goede reviews krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:11:
En Behringer is tegenwoordig van TC Electronics. Die maken gewoon reissues van die pedalen, alleen dan in een metalen behuizing. En er zitten erbij die erg goede reviews krijgen.
Volgens mij niet hoor:

The company is owned by Music Group, a holding company chaired by Uli Behringer, which also owns other audio companies such as Midas, Klark Teknik and Bugera,[4] as well as Electronic Manufacturing Services company Eurotec.

Laat Uli Behringer (whats in a name) nou de oprichter van Behringer zijn :P

Sterker nog, Behringer heeft TC Electronics gekocht in 2015, niet andersom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:40:
[...]

Sterker nog, Behringer heeft TC Electronics gekocht in 2015, niet andersom. :+
Ach, kan ook :+

Maar blijft staan dat ze wat pedalen in een ander jasje hebben gestoken en dat ze nu ineens wél interessant zijn voor een groot publiek.

Ik noem even Paul Gilbert die zijn belangrijkste pedaal de TC Electronics Mojo Mojo noemt. Dat is een pedaal van vier tientjes....Dat zet eea wel in een ander daglicht (positief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:46:
[...]

Maar blijft staan dat ze wat pedalen in een ander jasje hebben gestoken en dat ze nu ineens wél interessant zijn voor een groot publiek.

Ik noem even Paul Gilbert die zijn belangrijkste pedaal de TC Electronics Mojo Mojo noemt. Dat is een pedaal van vier tientjes....Dat zet eea wel in een ander daglicht (positief).
Over het feit dat prijs weinig zegt gaan wij dan ook geen discussie krijgen, zie mijn eerdere opmerking over mijn ervaringen met Behringer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:46:
[...]

Naast dat, TC Electronics heeft meerdere pedalen in het assortiment die zeer gewild en gebruikt zijn.

Flashback, Hall of Fame, Spark, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Ramzzz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:52:
[...]

Naast dat, TC Electronics heeft meerdere pedalen in het assortiment die zeer gewild en gebruikt zijn.

Flashback, Hall of Fame, Spark, etc.
Ik heb onlangs een 'luxeprobleem' opgelost, in die zin dat ik een cadeaubon (v.e. muziekwinkel) moest uitgeven die anders zomaar ging vervallen.

Mijn aankopen:
- TC Electronics Hall of Fame 2 (reverb)
- TC Electronics Flashback 2 (delay)
- TC Electronics Sub 'n Up Mini (octaver)

Dus als iemand aandelen heeft in TC Electronics... graag gedaan hoor ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
Zaterdag weer langs de houthandel in zwolle (masave).

Hals

Deze had ik laatst op de opendag hout al meegenomen.
Nu dus nog aan eht twijfelen wat voor body en fretboard erbij gaan.
Ik heb eigenlijk nog helemaal geen idee (zoooveel keus), maar vind bijv buckeye burl wel mooi O+
Maar eens even zien wat meneer op voorraad heeft O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:25:
[...]

Ik heb onlangs een 'luxeprobleem' opgelost, in die zin dat ik een cadeaubon (v.e. muziekwinkel) moest uitgeven die anders zomaar ging vervallen.

Mijn aankopen:
- TC Electronics Hall of Fame 2 (reverb)
- TC Electronics Flashback 2 (delay)
- TC Electronics Sub 'n Up Mini (octaver)

Dus als iemand aandelen heeft in TC Electronics... graag gedaan hoor ;)
Wat heb jij voor vrinden/familie dat je zomaar zo'n dure kadobon krijgt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:45:
[...]

Wat heb jij voor vrinden/familie dat je zomaar zo'n dure kadobon krijgt :P
Ik ben dit jaar van job veranderd, en mijn (ex) collega's gingen eens rond met 'de hoge hoed' als afscheidscadeau. In feite heb ik gewoon mijn investering teruggekregen van jaren bijleggen aan geboorte- en trouwcadeaus, iets met 'what comes around goes around' (maar dan in positieve zin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:08:
[...]

Ik ben dit jaar van job veranderd, en mijn (ex) collega's gingen eens rond met 'de hoge hoed' als afscheidscadeau. In feite heb ik gewoon mijn investering teruggekregen van jaren bijleggen aan geboorte- en trouwcadeaus, iets met 'what comes around goes around' (maar dan in positieve zin)?
Ah zo, duidelijk. Leuk initiatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
Zo, mijn versterker weggebracht om naar het resonantieprobleem te laten kijken. En omdat ik 'm toch even kwijt ben laat ik er ook maar gelijk een V30 in zetten :Y) . Ik kan natuurlijk eens die PRS'en gaan uitproberen op m'n eigen versterker als ik 'm weer ga ophalen, ben er dan toch O-) .

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:58:
Zo, mijn versterker weggebracht om naar het resonantieprobleem te laten kijken. En omdat ik 'm toch even kwijt ben laat ik er ook maar gelijk een V30 in zetten :Y) . Ik kan natuurlijk eens die PRS'en gaan uitproberen op m'n eigen versterker als ik 'm weer ga ophalen, ben er dan toch O-) .
Aiaiai, dat wordt een gepeperde rekening... :+

Met een extra 'plank' naar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ramzzz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:58:
[...]

Aiaiai, dat wordt een gepeperde rekening... :+

Met een extra 'plank' naar huis?
Nou... eerst maar even ter oriëntatie ;) . Ondervinden hoe het voelt ten opzichte van wat ik gewend ben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gitarist schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:47:
[...]
Ik zal dit vanavond enige tijd later eens gaan bekijken.
[...]
Filmpje gekeken. Ze zijn dus in kwaliteit best vooruit gegaan!
Sowieso mooi dat die gast van JHS zo eerlijk is en bij sommige pedalen toegeeft dat 'ie de Behringers beter vindt.

Misschien toch nog maar eens proberen als ik weer een GAS-aanval krijg maar eigenlijk te weinig geld heb om eraan toe te geven. Ook kan Behringer interessant zijn als je een bepaald soort pedaal wilt uitproberen, maar nog niet weet of je het wel cool vindt. Dan is een pedaal van een paar € tientjes snel gekocht en dan is het ook niet erg als het toch niet bevalt.

Een ander aspect wat bij de zoektocht naar pedaaltjes bij mij best wel meespeelt is de gunfactor. Er worden zo veel supergave dingen gebouwd van hoge kwaliteit en door het internet weet je veel beter wat er allemaal te koop is.
Natuurlijk bouwen de grote jongens (EHX, Boss) goede spullen, maar ook zijn er vele kleine(re) fabriekjes met heel gave producten. Vaak bedrijfjes met maar één of een paar medewerkers. Op de een of andere manier gun ik het dat soort gasten gewoon. Ik volg heel veel social media accounts van bouwers en vaak posten dat soort bedrijfjes ook wel filmpjes/foto's uit hun fabriek/schuur. Vaak druipt de passie (en lol) er vanaf. Daar hou ik gewoon van en dat soort bedrijfjes hebben bij mij de gunfactor. Zij gooien hun ziel en zaligheid erin en zijn zelf vaak ook gewoon gitarist.
Bij de grote fabrieken à la Boss of Behringer is dat misschien ook wel zo, maar dat zie ik eigenlijk nooit. Ik denk dat dat gewoon enorme fabrieken zijn waar een stel Aziaten van 9-17 (dat hoop ik dan maar voor ze) spullen in elkaar zetten, waarschijnlijk zonder al te veel hart voor het product. (aanname, ik weet het, maar dat is het "gevoel" wat ik erbij heb)

Ja, ok, de "boetiek"bouwers zijn vaak wel duurder, maar dat is het waard voor mij als een pedaal echt vet is. Wat ik van de huidige tijd zo leuk vind is dat je heel gemakkelijk in contact kan komen met dat soort gasten. Ik stel nog wel eens een vraag aan zo'n bedrijf over het één of ander. Zo heb ik in het verleden contact gehad met Steve Demedash van Demedash effects, een gast van Electrofoods en de gast achter 1981 inventions. Ze reageerden beide erg snel en maakten op mij de indruk dat zij het ook wel gaaf vonden dat een of andere random dude uit the Netherlands (that's Denmark, right?) interesse toont in iets wat zij in hun schuurtje bouwen.

Ik vind dat gewoon gaaf, schept een band en ik gun het die gasten dan gewoon dat ik er iets bestel.

I know, het is iets wat waarschijnlijk bij mij "tussen de oren" zit en waarschijnlijk vol aannames enzo, maar die gunfactor heb ik voor Behringer en Boss niet (meer*).

*Ik had vroeger mijn pedalboard vol met Boss spullen. Ben daar langzaam weer vanaf gestapt, niet door de kwaliteit, want die is top maar gewoon door een verschuiving van interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Gitarist Socials zijn inderdaad een mooie manier voor kleinere bouwers om hun aandacht te krijgen, zonder een enorm marketing budget.

Zo kwam ik op de overdrive van Snouse, de Black Box. Zelfs Andertons en That Pedal Show hebben er een hele video over gemaakt! Deze gozer bouwt dus elk pedaal helemaal zelf!

Het is een pedaal dat op de Marshall Blues Breaker is gebaseerd. Andertons importeert ze, dus makkelijker in Europa te krijgen. Ik vind het wel wat :P

[Instagram: I guess you can say things are getting pretty serious]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Rig rundown van The Black Keys, the mojo is strong in this one :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Damn. Damn. Net als je denkt dat je even op je lauweren mag rusten, zie je dit op marktplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ucV3hepQ1LcQ7jiQ5QSCHgdh/thumb.jpg

Voor degenen die het niet weten, als je een Hardwire serie pedaal tegen komt, kopen.

Die zijn echt gaaf. Zoals je misschien merkt heb ik een vage voorliefde voor distortion... Maar ik ben wel zo onder de indruk van deze serie dat ik me ook maar eens op hun andere pedalen ga storten.

Dit is misschien wel het mooiste pedaal om je clean channel van je buizen versterker te laten gillen en kreunen.
En als je je lead channel hiermee aanstuurt?

Pure pronooh. En dan nog heeeeeel even een kleine boost met een lief overdriveje. Dit is weer mooi speelgoed.

De parameters zijn weer met een factor oneindig uitgebreid. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Ramzzz @Gitarist wat voor impedantie hebben de V30's in jullie Blackstars? Ik zie nu dat de winkel een 8 ohm voor me besteld heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:58:
@Ramzzz @Gitarist wat voor impedantie hebben de V30's in jullie Blackstars? Ik zie nu dat de winkel een 8 ohm voor me besteld heeft...
16 Ω!

@Bananenplant <check>
HT5-R speaker V30 upgrade

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 25-11-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ah, daar moet ik nog even achteraan dan, ik zag dat de stockspeaker ook 16 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bananenplant schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:58:
Ik heb geen Blackstar, maar gelukkig @Ramzzz wel en hij had een antwoord voor je.

Ik heb een Supro 1605R en een Fender custom deluxe reverb '68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Blegh, ik steun graag de lokale winkel, maar dat maken ze zo niet gemakkelijker :( .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb geen Blackstar, maar gelukkig @Ramzzz wel en hij had een antwoord voor je.

There, I fixed it for you.

Geen reden om zulke mooi spul in kleine letters te zetten :P

Plaatje erbij omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/images/items/750/68DeluxeRev-large.jpg?v=01c977045be527b4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Als het goed is hadden alle aanwezigen hem tijdens de meet in Den Haag gezien O-)

Over de Supro postte ik enige tijd geleden

En ik heb dan wel vrij veel spullen, maar ik loop er niet (altijd O-) ) mee te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Gitarist schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:08:
[...]

Oeps, @gitaarwerk bedoelde ik :$ .

Ik zat even te bedenken wat 8Ω of 16Ω nu eigenlijk uitmaakt. De versterker heeft 1×16Ω en 1×8 of 2×16Ω. Dus met een 8Ω speaker kan ik naast de speaker geen extra externe speaker meer aansluiten waar dit met 16Ω wel kan.

Ik hoop dat ik er op tijd bij ben om het te corrigeren, waarschijnlijk wordt het 2 weekjes extra op de Fly spelen voordat een 16Ω binnen is :( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:21:
[...]

Oeps, @gitaarwerk bedoelde ik :$ .

Ik zat even te bedenken wat 8Ω of 16Ω nu eigenlijk uitmaakt. De versterker heeft 1×16Ω en 1×8 of 2×16Ω. Dus met een 8Ω speaker kan ik naast de speaker geen extra externe speaker meer aansluiten waar dit met 16Ω wel kan.

Ik hoop dat ik er op tijd bij ben om het te corrigeren, waarschijnlijk wordt het 2 weekjes extra op de Fly spelen voordat een 16Ω binnen is :( .
Ik heb het net nog even voor de zekerheid gecheckt, zie mijn vorige post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Zeg magneet, waar ga jij met die conus heen? Attenooie, wat een klomp metaal zit daarop _/-\o_

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Gitarist schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:12:
[...]

Een ander aspect wat bij de zoektocht naar pedaaltjes bij mij best wel meespeelt is de gunfactor.
Precies :P Heb dat eigenlijk beetje met Eartquaker devices. Maken echt bizarre geinige pedaaltjes. En ik vind de Afterneath echt prachtig! Deze heb ik in de USA toen ik er was toch maar gekocht ondanks de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Prutzertje schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:03:
[...]

Precies :P Heb dat eigenlijk beetje met Eartquaker devices. Maken echt bizarre geinige pedaaltjes. En ik vind de Afterneath echt prachtig! Deze heb ik in de USA toen ik er was toch maar gekocht ondanks de prijzige kant.
Ja, ik ook hoor! Heb ook een aantal EQD pedaaltjes wo. de Afterneath.

Kon je hem een beetje gunstig ehh.. "invoeren" op Schiphol? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

In het kader van Black Friday deals...

G&L ASAT classic bluesboy voor $ 299 (normale prijs € 545 bij Thomann)

en deze:
https://www.sweetwater.co...content=cl&utm_medium=CPC $ 1.000 voor de Supro 1650RT! Die staat nu voor € 1.760 bij Keymusic, dus dat is een heel verschil

Er zullen nog wel invoerrechten bijkomen o.i.d., maar toch..

Voor mij geen gitaarmeuk deze Black Friday overigens... ik ga Reason 11 aanschaffen, omdat het nu als AU-plugin voor Logic werkt!

[ Voor 13% gewijzigd door Gitarist op 26-11-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Gitarist schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:06:
[...]

Ja, ik ook hoor! Heb ook een aantal EQD pedaaltjes wo. de Afterneath.

Kon je hem een beetje gunstig ehh.. "invoeren" op Schiphol? O-)
Ja hoor. Heb trouwens nooit problemen gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:47:
In het kader van Black Friday deals...

G&L ASAT classic bluesboy voor $ 299 (normale prijs € 545 bij Thomann)

en deze:
https://www.sweetwater.co...content=cl&utm_medium=CPC $ 1.000 voor de Supro 1650RT! Die staat nu voor € 1.760 bij Keymusic, dus dat is een heel verschil

Er zullen nog wel invoerrechten bijkomen o.i.d., maar toch..

Voor mij geen gitaarmeuk deze Black Friday overigens... ik ga Reason 11 aanschaffen, omdat het nu als AU-plugin voor Logic werkt!
Dat zijn dan dus wel interessante prijzen, i.t.t. de humbug-prijzen die je in NL aantreft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

Pffft, ik liep niet al te lang geleden hier door Utrecht en ik denk dat ik gestruikeld ben ofzo, maar ik knipperde een keer met mijn ogen en liep ineens met dit beestje de winkel uit... Geen zin om op eventuele BF dealtjes te wachten :P

Boss Katana 100 MK2

Dit klinkt toch wel heel fijn hoor, wat een upgrade voor mijn Blackstar ID:Core 10V2, niet normaal meer. Zoveel meer dynamiek, helderheid, toon, fantastisch. Totdat ik mezelf goed genoeg vind spelen om ook maar te gaan denken aan het samenstellen van een pedal bordje, kopen van versterkers en cabinets en weet ik het (wat nog wel een jaartje of wat kan duren), is dit denk ik voor mij wel de next best thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
KneoK schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:04:
Pffft, ik liep niet al te lang geleden hier door Utrecht en ik denk dat ik gestruikeld ben ofzo, maar ik knipperde een keer met mijn ogen en liep ineens met dit beestje de winkel uit... Geen zin om op eventuele BF dealtjes te wachten :P

[Afbeelding: Boss Katana 100 MK2]

Dit klinkt toch wel heel fijn hoor, wat een upgrade voor mijn Blackstar ID:Core 10V2, niet normaal meer. Zoveel meer dynamiek, helderheid, toon, fantastisch. Totdat ik mezelf goed genoeg vind spelen om ook maar te gaan denken aan het samenstellen van een pedal bordje, kopen van versterkers en cabinets en weet ik het (wat nog wel een jaartje of wat kan duren), is dit denk ik voor mij wel de next best thing.
Meteen de NK2 gelukkig, dus ze hebben je geen oude voorraad verkocht. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

KnoxNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:42:
[...]

Meteen de NK2 gelukkig, dus ze hebben je geen oude voorraad verkocht. Veel plezier ermee!
Thanks! Na lang wikken en wegen en veel reviews van allerlei combo's, bleef de Katana eigenlijk steeds over, dus toen ik de knoop door had gehakt dacht ik dat ik dan maar direct voor de 100 MK2 moest gaan. Hij zal voorlopig wel grotendeels op 0,5Watt worden gebruikt, maar het is leuk om er in de toekomst nog een GA-FC pedaal op aan te kunnen sluiten en de extra opties te hebben ten opzichte van de 50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Mijn beste aankoop in tijden: een TC Electronic Ditto.

Mijn 3e (:F) looper.

Maar nu wel in één keer handig bruikbaar.

Net voor de tweede avond op rij een tijd heerlijk met mezelf zitten jammen.

Funky lick, bassline eroverheen (EHX PitchFork), en loeien maar! :*)
KneoK schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:04:

[Afbeelding: Boss Katana 100 MK2]

Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar de Blackstar Silverline, eerlijk gezegd. maar deze is ook erg goed, hoor ik overal.

[ Voor 63% gewijzigd door Ramzzz op 26-11-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ik heb dit weekend een afgeragde Squier Classic Vibe 50 BSB gescoord. Heerlijk gitaartje, die CV50 telecasters zijn toch heel goede instrumenten. Bridge pickup doet het niet, of beter gezegd ik denk dat de pickup-switch stuk is, ik hoor op alle standen de neck-pickup. Ik wil hiervan mijn mod gitaartje maken en zit te twijfelen om er een esquire van te maken ( met Eldred mod) of in de neck positie een p90 in te stoppen. Dit natuurlijk nadat ik de switch heb vervangen. Hebben jullie nog suggesties/aanbevelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
goddegoddeot schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:49:
ik heb dit weekend een afgeragde Squier Classic Vibe 50 BSB gescoord. Heerlijk gitaartje, die CV50 telecasters zijn toch heel goede instrumenten. Bridge pickup doet het niet, of beter gezegd ik denk dat de pickup-switch stuk is, ik hoor op alle standen de neck-pickup. Ik wil hiervan mijn mod gitaartje maken en zit te twijfelen om er een esquire van te maken ( met Eldred mod) of in de neck positie een p90 in te stoppen. Dit natuurlijk nadat ik de switch heb vervangen. Hebben jullie nog suggesties/aanbevelingen.
Nee geen aanvullingen, ik heb alleen ervaring met modden van strats.

Maar erg leuk om te lezen en de classic vibes schijnen inderdaad een puike basis te zijn!

• KneoK

KneoK

Ramzzz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:22:

Maar nu wel in één keer handig bruikbaar.

Net voor de tweede avond op rij een tijd heerlijk met mezelf zitten jammen.

Funky lick, bassline eroverheen (EHX PitchFork), en loeien maar! :*)

[...]

Ik ben stiekem wel erg benieuwd naar de Blackstar Silverline, eerlijk gezegd. maar deze is ook erg goed, hoor ik overal.
Ik vind Chap en Cap altijd wel leuk, die hebben toevallig een Katana MKII en Silverline naast elkaar gelegd in een van de befaamde blind tests.

• Ramzzz
  • Niet online
KneoK schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:55:
[...]

Ik vind Chap en Cap altijd wel leuk, die hebben toevallig een Katana MKII en Silverline naast elkaar gelegd in een van de befaamde blind tests.

[YouTube: Boss Katana MKII vs Blackstar Silverline - A Blindfold Amp Shootout!]
Ik heb het gevoel dat met name de Katana wel heel erg gepusht wordt...

• KneoK

KneoK

Ramzzz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:59:
[...]

Ik heb het gevoel dat met name de Katana wel heel erg gepusht wordt...
Ik heb weinig referentie en ik vind de Katana tot nu toe echt fantastisch, maar ik heb er over het algemeen in veel reviews wel een klein beetje een "wij van WC-eend" gevoel bij inderdaad. Geen idee, misschien is dat ding wel echt zo fantastisch, maar neutrale of negatieve meningen heb ik nog niet gezien.

• Kapoen
Ramzzz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:22:

Haha, ik heb er ook 3, dus je bent niet alleen >:)

Mijn eerste is/was een Digitech JamMan stereo, die ik niet zo vaak gebruik wegens te complex voor mij. De tweede is ook een Ditto, die ik heel graag gebruik wegens de eenvoud.

Nummer drie kwam er per ongeluk bij, de TC Electronic Flashback II (delay)
heeft blijkbaar ook een looper aan boord. Ik zou niet weten waarom eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:11:
[...]

Haha, ik heb er ook 3, dus je bent niet alleen >:)

Mijn eerste is/was een Digitech JamMan stereo, die ik niet zo vaak gebruik wegens te complex voor mij. De tweede is ook een Ditto, die ik heel graag gebruik wegens de eenvoud.

Nummer drie kwam er per ongeluk bij, de TC Electronic Flashback II (delay)
heeft blijkbaar ook een looper aan boord. Ik zou niet weten waarom eigenlijk.
In dat geval heb ik er 5... :+

EHX Canyon en Digitech Trio kunnen ook een loop-trucje. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
De pedalen-ruiloptie bij Max Guitar was best OK. :)

Een Xotic BB en een EHX The Worm ingeruild en een JHS Bonsai met fikse korting kunnen aanschaffen. :*)

Nou eens kijken welke van de 9 ingebouwde iteraties van de Tubescreamer mij het meeste bevalt. _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 01-12-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gisteren voor het eerst met op .011's m'n gitaar gespeeld (setje .011 - .052). Had al jaren een pakje liggen (ooit gekocht in een opwelling) maar nu is het er eindelijk van gekomen om ze erop te zetten.

Wel wennen hoor! Was altijd .010's en .009's gewend. De snaren lijken strakker te staan en die sound... kan ik eindelijk ook eens met wat meer power spelen })
I.c.m. humbuckers is het wel lekker hoor! Nu kan ik eindelijk een beetej respect afdwingen met m'n sound 8)

Toch weet ik niet of ik ze er bij de volgende vervangingsronde weer op ga zetten. Het is leuk voor nu, maar ik mis ook wel een beetje de heldere sound die ik normaal gewend was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb zojuist op Reverb voor een vriendelijke prijs een Dyna Comp mini en een Sugar Drive gescoord, elk met een adapter. En elk nog zo goed als nieuw :Y !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bananenplant schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:19:
Ik heb zojuist op Reverb voor een vriendelijke prijs een Dyna Comp mini en een Sugar Drive gescoord, elk met een adapter. En elk nog zo goed als nieuw :Y !
Oei, de Sugar Drive staat ook op mijn verlanglijstje :Y

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je voor de drive hebt betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@pinda powerrr 8 tientjes. Er zit nog garantie op :P .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
Sorry voor de dubbelpost, maar mijn HT-5R is eindelijk terug, met V30 :Y . Het is wel de 8Ω, maar dat hebben ze bij de winkel bewust zo uitgezocht. Mensen die het al decennia doen zo'n keuze toevertrouwen is echter iets dat ik juist vaker wil doen, het is namelijk een stuk relaxeter dan me er zelf druk om maken terwijl ik het juist heb uitbesteed ;) .

Er is een buis vervangen, de resonanties zijn weg en (vergeef me de audiofielenvaagtaal) hij is clean nu een stuk helderder en transparanter. Echt heel fijn, dit was precies wat ik zocht, het was net echt even een moment van versteld staan hoe mooi mijn gitaar kan klinken :Y .

Dat mijn versterker een tijdje weg was kwam verder eigenlijk wel goed uit omdat ik het moordend druk had en het in huis een zooi was waardoor ik nauwelijks aan spelen toe kwam. De komende dagen dus even lekker uitpuffen en weer rustig gaan oefenen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:04:
Sorry voor de dubbelpost, maar mijn HT-5R is eindelijk terug, met V30 :Y . Het is wel de 8Ω, maar dat hebben ze bij de winkel bewust zo uitgezocht. Mensen die het al decennia doen zo'n keuze toevertrouwen is echter iets dat ik juist vaker wil doen, het is namelijk een stuk relaxeter dan me er zelf druk om maken terwijl ik het juist heb uitbesteed ;) .

Er is een buis vervangen, de resonanties zijn weg en (vergeef me de audiofielenvaagtaal) hij is clean nu een stuk helderder en transparanter. Echt heel fijn, dit was precies wat ik zocht, het was net echt even een moment van versteld staan hoe mooi mijn gitaar kan klinken :Y .

Dat mijn versterker een tijdje weg was kwam verder eigenlijk wel goed uit omdat ik het moordend druk had en het in huis een zooi was waardoor ik nauwelijks aan spelen toe kwam. De komende dagen dus even lekker uitpuffen en weer rustig gaan oefenen :) .
Leuk om te horen.

Waar heb je het laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
@KnoxNL hier. Hebben ze een mannetje voor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hebben ze ook een uitleg gegeven om de 8 ohm te plaatsen? Ben wel nieuwsgierig naar de theorie erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik zou denken dat als er de mogelijkheid bestaat om deze uit te breiden dat je dat dan kan doen met een 2e 8 ohm kast opdat je nog veilig blijft voor wat betreft de uitgangsimpedantie van je versterker. 16 Ohm hou je minder vermogen over en 4 ohm is meestal niet uit te breiden omdat je dan de kans loopt de versterker op te blazen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@TheCapK andersom, vergelijk met parallelle weerstanden zoals je misschien op school gehad hebt. Een extra kast (tegelijk) aansluiten kan nu weliswaar niet meer, maar die heb ik toch niet :) .

Verder gebruik ik lekker mijn oren :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Pfffff frustratie over bax-shop. jarenlang mijn bestellingen daar gedaan. Nu heb ik vroeger een tijd lang pianoles gehad. Alles natuurlijk weer vergeten, maar omdat ik het leuk vind om covers op te nemen en hier iets meer diversiteit in kwijt wil, besloten om mezelf dit weer aan te leren.
Na lang onderzoek gekozen voor een digitale piano en dan wel de Roland FP-30. de 25e (november of course) de bestelling geplaatst bij Bax. Betaald en gekozen voor de zaterdagbezorging via DHL. Verzendbevestiging binnen gekregen en een mailtje met track&trace link. Op de dag van bezorging maar even gekeken hoe laat dit binnen zou moeten komen. Wat denk je? Track&Trace link werkt niet. contact met DHL opgenomen, maar zij weten van niks en in hun systemen staat ook niets over het pakket. Lijkt dus alsof ze deze nooit gekregen hebben.

Contact opgenomen met Bax, die een onderzoek zijn gestart. Later die dag nog bericht. Maandag komt ie er echt aan!

...

Niet dus. Weer contact opgenomen. Ze vinden het maar wat vreemd en melden me zelfs camerabeelden te bekijken om mijn pakket te vinden. Ik krijg bericht als ze het gevonden hebben.
4 dagen later nog niets gehoord. Nog maar weer een bericht gestuurd. "erg vervelend allemaal, excuses. We gaan het onderzoeken". huh? Jullie hadden het toch al in onderzoek?

Vandaag de dag heb ik 'm nog niet.

Heb vanochtend echt stampij op Twitter moeten maken voordat ze me tegemoet kwamen. Vandaag eindelijk te horen gekregen dat ze me een nieuwe opsturen terwijl ze blijven onderzoeken waar het pakket gebleven is. Eerder per mail nog doorgekregen dat dit helaas niet mogelijk was. geld terug was ook niet mogelijk, want het pakket was wel degelijk verwerkt. Maar goed. Ik krijg nu dus eindelijk bijna 2 weken na bestellen mijn digitale piano (vandaag besteld, morgen binnen my ass). Wat een gedoe zeg.

/azijnmodus uit

Edit: fun fact, Domien van 3FM/QMusic had ook een slokje azijn op en vond het nodig zich met het probleem te bemoeien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nd0c3MqrZKeS1XBSxlBkHOql/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door Drunken_Bear op 09-12-2019 14:40 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Domien is sowieso een sukkel eersteklas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Teleluvr schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:12:
Domien is sowieso een sukkel eersteklas...
vind ik ook ja. Jammer dat hij wel gelijk had met betrekking dat ik het in de DM's niet opgelost kreeg, maar het moment dat ik het openbaar via de tag(@) functionaliteit begon te spelen opeens alles mogelijk was.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Drunken_Bear schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:16:
[...]

vind ik ook ja. Jammer dat hij wel gelijk had met betrekking dat ik het in de DM's niet opgelost kreeg, maar het moment dat ik het openbaar via de tag(@) functionaliteit begon te spelen opeens alles mogelijk was.
En dat bewijst (helaas) je gelijk, zoals je wel vaker ziet.

Schandpaal werkt, wat een of andere Dj of celebrity daar dan van moet vinden.

Die r*tkoppen van Bnners zie ik ook altijd in de media terwijl ik daar geen behoefte aan heb.

Niet specifiek tegen Domien maar stukje algemene irritatie. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik volg Mary Spender al een tijdje, en ze heeft de afgelopen weken 3 specials gedaan met pedals.
Deze laatste video is denk de beste, een heel mooi, apart en heerlijk geluid heeft ze hier gecreëerd.
Misschien iets voor de pedal junkies hier?

apollo13

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

KnoxNL schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:20:
[...]

En dat bewijst (helaas) je gelijk, zoals je wel vaker ziet.

Schandpaal werkt, wat een of andere Dj of celebrity daar dan van moet vinden.

Die r*tkoppen van Bnners zie ik ook altijd in de media terwijl ik daar geen behoefte aan heb.

Niet specifiek tegen Domien maar stukje algemene irritatie. :+
Er is niks beters dan dat er een BNer in de thread gaat zitten.. die hebben 10000 x meer volgers dan ik, dus het plein om de schandpaal is in 1x vol

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:51:
Ik volg Mary Spender al een tijdje, en ze heeft de afgelopen weken 3 specials gedaan met pedals.
Deze laatste video is denk de beste, een heel mooi, apart en heerlijk geluid heeft ze hier gecreëerd.
[YouTube: A GENUINE Spring Reverb in a Guitar Pedal?!]
TPS heeft ze ook een keer gereviewd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Tip voor jullie,

hoewel ik er mijn eigen kansen niet mee vergroot :P

https://www.thejhsshow.com/giveaway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:01:
Tip voor jullie,

hoewel ik er mijn eigen kansen niet mee vergroot :P

https://www.thejhsshow.com/giveaway
Leuk. :)

Ik heb overigens net 2 krap weken mijn tweede JHS-pedaal in huis. Bevalt goed.

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--dlCHbNBJ--/a_exif,c_fill,fl_progressive,g_center,h_630,q_auto:eco,w_1200/v1516401330/gbuhojuaszhhixnhookm.jpg

Deze had ik al:
Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--0kbpH0TF--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1517353381/dvpywesspkazpeyp5jih.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

De Familie is weer tevreden met de uitbreiding.

Spelen is momenteel even in een klein dipje wegens gruwelijke drukte. Maar soms zie je weer pedalen die je gewoon niet kan laten liggen. Koopjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWZI1UyXlw9mbpP8x1tkcg7K/thumb.jpg

De goedkope en een leuke. Heeft wel een overdrive nodig om te doen wat ik er mee wil doen, maar geeft dan wel een heerlijk muffy geluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MMZBPjeg9PpSaXGvxoBmpVKj/thumb.jpg

Met een beetje priegelen kan je een heerlijk gritty geluid eruit halen. Een prachtige old school metal distortion.

Maar ja. Eerst maar even de drukke periodes langs me heen laten gaan. En dan mijn hoofd weer op spelen zetten.

Of gewoon lekker veel concertjes mee pikken, geen idee. Dipje :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
apollo13 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:51:
[YouTube: A GENUINE Spring Reverb in a Guitar Pedal?!]
Danish Pete heeft een poos geleden ook een review gedaan van dit speelgoed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Wow dit is toch wel nieuws hoor! John Frusciante weer terug bij de RHCP!

Ik ben Klinghoffer in de loop van de jaren iets meer gaan waarderen, maar Frusciante bleef voor mij toch echt wel dé gitarist van de Peppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:35:
Wow dit is toch wel nieuws hoor! John Frusciante weer terug bij de RHCP!

Ik ben Klinghoffer in de loop van de jaren iets meer gaan waarderen, maar Frusciante bleef voor mij toch echt wel dé gitarist van de Peppers!
Eens, maar ik lees wel erg veel tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ramzzz schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:43:
[...]

Eens, maar ik lees wel erg veel tegenstrijdige berichten.
Dat het fake zou zijn?

Zou kunnen als hun Insta “gehackt” is. Hun website ligt er nu ook uit...

Ik hoop iig dat het echt is..!

Edit: Chad Smith heeft het nu ook bevestigd

[ Voor 6% gewijzigd door Gitarist op 16-12-2019 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:47:
[...]

Dat het fake zou zijn?

Zou kunnen als hun Insta “gehackt” is. Hun website ligt er nu ook uit...

Ik hoop iig dat het echt is..!

Edit: Chad Smith heeft het nu ook bevestigd
Ik heb nu ook meerdere betrouwbare bronnen gezien, die het melden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dit is wel heel cool @Luapper !!! _/-\o_

Edit: na de hele video te hebben bekeken....ik ben niet zo'n theorie persoon, maar ik weet dat de theorie (her)kennen je veel sneller laat leren. Zitten een paar mooie tips tussen :Y

[ Voor 34% gewijzigd door pinda powerrr op 17-12-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ugh, er resoneert nog steeds wat mijn versterker, nu als ik op hoger volume een G speel en pas als de boel wat is opgewarmd :( . Lijkt op wat ze blijkbaar "tube rattle" noemen. En daar kun je blijkbaar ringetjes voor krijgen?

"Nooit weer tweedehands kopen" is wel een gedachte die zo door mijn hoofd schiet :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Gitarist welke kabels gebruik jij? Ben op zoek maar een nieuwe kabel, zou wel een Ernie Ball willen kopen (echt alleen maar vanwege de leuke kleurtjes :P ) maar ik kan mij herinneren, dat jij kabels hebt met een haakse stekker, die ook nog eens de diepe jack input van mijn Telecaster goed kan bereiken.

Heb nu een Fender "Custom Shop" kabel, maar wederom een jack (bijna) kapot. Gebruik ik al lang, dus "omdat het kan" op zoek naar nieuw :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@pinda powerrr Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn het deze: https://www.thomann.de/nl/cordial_csi6rpsilent.htm

De haakse plug past inderdaad in de (verdiepte) input van een Tele. En silent, is ook wel prettig
Bananenplant schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:08:

"Nooit weer tweedehands kopen" is wel een gedachte die zo door mijn hoofd schiet :/ ...
Of nooit meer een G spelen :+

[ Voor 34% gewijzigd door Gitarist op 27-12-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Code voor 10% bij Bax, nog 5 dagen geldig.

LYT19CLGAEHREK

Ik ga hem niet gebruiken, mss heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Gitarist Doh :+ .

Het is vast ook wel op te lossen, het is alleen vervelend om achter te komen als je 'm net een paar weken weer terug hebt. Misschien ga ik in de winkel even vragen of ik ook contact met hun monteur kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:08:
Ugh, er resoneert nog steeds wat mijn versterker, nu als ik op hoger volume een G speel en pas als de boel wat is opgewarmd :( . Lijkt op wat ze blijkbaar "tube rattle" noemen. En daar kun je blijkbaar ringetjes voor krijgen?

Er bestaan klemmetjes om je buizen op hun plek te houden, of zitten ze wel stevig in de voetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Laatst online: 14-08 16:30
Ik ben van plan on mijn gitaar hobby weer op te pakken, na 25 jaar is dat wel even wennen!

Door artrose lukt het me niet meer om mijn vingers om de hals van een akoestische gitaar te krijgen, daarom zit ik te denken aan een jazz gitaar, smalle hals maar toch zonder versterker te gebruiken (en mooi om te zien, da's ook belangrijk.)

mijn budget is momenteel niet zo groot, ook omdat het maar de vraag is of ik wel langdurig kan spelen. Ik heb daarom gezocht op budget jazz gitaren en heb de lijst ingekort tot twee, is er iemand die deze gitaren kent en mij advies kan geven welke de beste keuze is?

Het gaat me er voor om dat de hals smal is en de snaren gemakkelijk in te drukken zijn. Ik verwacht geen wonderen van budget materiaal.

Gitaar 1, Harley Benton BigTone
https://m.thomann.de/nl/h...igtone_vintage_orange.htm

Gitaar 2, Fazley FEZ318
https://www.bax-shop.nl/s...d-semi-akoestische-gitaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Harley Benton is op budget altijd een sterke keus.
En vergeet als jazzer niet tweedehands ibanez!

Ibanez AF 75 Brown Sunburst
€ 275,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Ibanez Artcore AG75 BS jazzgitaar
€ 289,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

[ Voor 94% gewijzigd door Teleluvr op 29-12-2019 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
MarchelV schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:29:
Ik ben van plan on mijn gitaar hobby weer op te pakken, na 25 jaar is dat wel even wennen!

Door artrose lukt het me niet meer om mijn vingers om de hals van een akoestische gitaar te krijgen, daarom zit ik te denken aan een jazz gitaar, smalle hals maar toch zonder versterker te gebruiken (en mooi om te zien, da's ook belangrijk.)

mijn budget is momenteel niet zo groot, ook omdat het maar de vraag is of ik wel langdurig kan spelen. Ik heb daarom gezocht op budget jazz gitaren en heb de lijst ingekort tot twee, is er iemand die deze gitaren kent en mij advies kan geven welke de beste keuze is?

Het gaat me er voor om dat de hals smal is en de snaren gemakkelijk in te drukken zijn. Ik verwacht geen wonderen van budget materiaal.

Gitaar 1, Harley Benton BigTone
https://m.thomann.de/nl/h...igtone_vintage_orange.htm

Gitaar 2, Fazley FEZ318
https://www.bax-shop.nl/s...d-semi-akoestische-gitaar
Misschien heb je hier iets aan:

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Die twee ibanez gitaren zijn ook niet verkeerd, Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MarchelV schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:46:
Die twee ibanez gitaren zijn ook niet verkeerd, Dankjewel!
Ibanez is vrijwel altijd veel value for money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Ik had niet eens naar 2e hands gekeken omdat Ibanez en andere merkgitaren nieuw zo gruwelijk duur zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MarchelV op 29-12-2019 16:05 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 97 Laatste