Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:32

pinda powerrr

Slow down...

Ze gaan de verbeteringen die PRS heeft gemaakt aan het Strat model, ook toepassen op hun eigen Strats.

* Anoniem: 168490 vraagt zich af of hij moet gaan rennen :+

#playauthentic

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:43:
[...]

Ze gaan de verbeteringen die PRS heeft gemaakt aan het Strat model, ook toepassen op hun eigen Strats.

* Anoniem: 168490 vraagt zich af of hij moet gaan rennen :+

#playauthentic
Man, je had mijn sound deze week moeten horen... :9~

'Gewoon' op een ouderwetse Classic 60's Tele. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 07:33
De lijn van Fender is anders erg duidelijk, al jaren?

Ik ga er van uit dat dit OF de nieuwe elite wordt, of een "modern" lijn (zonder de video te hebben kunnen bekijken en alleen de plaatjes te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:06:
<>zonder de video te hebben kunnen bekijken en alleen de plaatjes te zien<>
De video is best wel heavy distorted in geluid. En vage knobs dus wellicht toch split humbuckers in een strat?
\We zullen het zien. De nieuwe curves vind ik zelf niets maar ja, ik kloot dan ook op een vintage re-issue en geen moderne custom sjup.

https://www.fender.com/ar...ory-of-diabolus-in-musica

leuk stukje over demonische akkoorden, die het eerst werden toegepast in orgelstukken (door de grond toon uit het akkoord weg te laten gaat het zweven). Dat werd dus door de kerk verboden omdat mensen er bang van werden en de Duivel in de muziek dachten waar te nemen > wat eigenlijk refereert aan Wikipedia: Mu chord

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 01-11-2019 18:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
franssie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:21:
[...]

De video is best wel heavy distorted in geluid. En vage knobs dus wellicht toch split humbuckers in een strat?
\We zullen het zien. De nieuwe curves vind ik zelf niets maar ja, ik kloot dan ook op een vintage re-issue en geen moderne custom sjup.

https://www.fender.com/ar...ory-of-diabolus-in-musica

leuk stukje over demonische akkoorden, die het eerst werden toegepast in orgelstukken (door de grond toon uit het akkoord weg te laten gaat het zweven). Dat werd dus door de kerk verboden omdat mensen er bang van werden en de Duivel in de muziek dachten waar te nemen > wat eigenlijk refereert aan Wikipedia: Mu chord
We gaan het zien. Als ik moet gokken: "Toevallig" heeft/had Andertons een Epic deal op de elite strats range :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Fender heeft een lading filmpjes gelanceerd ivm de nieuwe 'Ultra' serie:

De rest zet ik in gewone links:
- American Ultra Stratocaster
- American Ultra Telecaster
- American Ultra Jazzmaster
- American Ultra Jazz Bass

*edit* met de noiseless pickups en S1 switch ziet het er inderdaad naar uit dat deze serie het Elite gamma vervangt.

*edit2* de review door Anderton's: joetjuub

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 05-11-2019 17:05 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Misschien een beetje offtopic;
Wij hebben een klein akoestisch bandje met twee gitaristen en een toetsenist. We merken dat we stiekem toch een beetje drums missen. Nu had ik het idee om eens te kijken naar gitaar spelen en tegelijkertijd met een voet drum aan de slag te gaan. heeft iemand hier daar ervaring mee? Ik weet niet eens waar ik naar moet zoeken; gewoon een pedaal met een kleine basdrum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Nilltris schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:31:
Misschien een beetje offtopic;
Wij hebben een klein akoestisch bandje met twee gitaristen en een toetsenist. We merken dat we stiekem toch een beetje drums missen. Nu had ik het idee om eens te kijken naar gitaar spelen en tegelijkertijd met een voet drum aan de slag te gaan. heeft iemand hier daar ervaring mee? Ik weet niet eens waar ik naar moet zoeken; gewoon een pedaal met een kleine basdrum?
Er zijn van die one man band-oplossingen, hi-hat + snare + bass...

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.footdrums.com/wp-content/uploads/2016/01/FFD-3-8-17-BB-web-7974.jpg

https://www.footdrums.com/backpack-kits/

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 05-11-2019 17:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Klikt makkelijker weg :P

Edit: Zien er prima uit! Toch een flinke prijs.
Ik zou die blauwe met SSS en rosewood wel willen, maar dat zou dan weer niet kunnen..... :?

[ Voor 33% gewijzigd door pinda powerrr op 05-11-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:06:

*edit* met de noiseless pickups en S1 switch ziet het er inderdaad naar uit dat deze serie het Elite gamma vervangt.

*edit2* de review door Anderton's: joetjuub
Told ya so :)

Hij herhaalt in het begin letterlijk wat ik al zei, de relatie met de epic deal van de outgoing elite series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Die S1 switch is wel cool (had er ooit een op m'n toenmalige American Deluxe Tele) en de noiseless pickups ook wel, maar wat is er verder eigenlijk zo spectaculair aan deze lijn gitaren? OK, het zijn natuurlijk mooie gitaren en de afwerking zal dik in orde zijn... maar toch.

[/zureouweventmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:35:
Die S1 switch is wel cool (had er ooit een op m'n toenmalige American Deluxe Tele) en de noiseless pickups ook wel, maar wat is er verder eigenlijk zo spectaculair aan deze lijn gitaren? OK, het zijn natuurlijk mooie gitaren en de afwerking zal dik in orde zijn... maar toch.

[/zureouweventmodus]
Niets spectaculair inderdaad. Prima plankjes :+
Ik lees op de Amerikaanse fora al dat ze het prima vinden, dan gaan de oude serie Elite in prijs zakken, of een tweedehands Custom Shop die je voor grofweg dezelfde prijs kan vinden.

Ik zal er geen nee tegen zeggen, als iemand deze in mijn handen duwt :+ maar als ik van plan zou zijn een Strat te kopen, dan zal ik eerder op de tweedehands markt kijken. Eventueel pickups die je niet aanstaan kun je dan vervangen, maar qua gitaar zelf kun je prima wat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:35:

[/zureouweventmodus]
Helemaal niets, de enige echt nieuwe dingen zijn:

- de S1 switch doet minder dingen dan in de oude series
- de noiseless zijn van een nieuwere generatie
- De neck is niet tapered maar een standaard slim D
- De neck joint heeft een carve gekregen en is op het dikste punt een cm minder dik

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

Tsja ze moeten ook iets doen en dat is niet makkelijk als je in de jaren '60 50 van de vorige eeuw al een prima product hebt gemaakt. Vergelijk het met de paperclip, daar valt ook niet veel aan te verbeteren maar wel aan te verprutsen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:17:
Tsja ze moeten ook iets doen en dat is niet makkelijk als je in de jaren '60 50 van de vorige eeuw al een prima product hebt gemaakt. Vergelijk het met de paperclip, daar valt ook niet veel aan te verbeteren maar wel aan te verprutsen.
Die noiseless pickups zijn daar een mooi voorbeeld van. En dat zeg ik als liefhebber van Lace Sensors... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ze hoeven van mij ook helemaal niets, de lineup is al jaren dik in orde.

Maar als je niets te melden hebt val je niet meer op, dat is de enige reden waarom toch af en toe de series vernieuwd worden. Marketing.

En ze hebben groot gelijk.
Ik heb ook uitstapjes gemaakt naar de deluxe, er staat er 1 2 meter naast me, maar de basis Fender reeks is al decennia lang perfect.

Voor het echt afwijkendere werk bezitten ze ook Gretsch, Charvel, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
KnoxNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:24:
[...]
Ze hoeven van mij ook helemaal niets, de lineup is al jaren dik in orde.

Maar als je niets te melden hebt val je niet meer op, dat is de enige reden waarom toch af en toe de series vernieuwd worden. Marketing.
Is dat ook de gedachtengang voor series zoals de 'Alternate Reality' instrumenten?

Ik ben overigens tevreden met mijn elite strat, het speelcomfort en de klank zijn prima wat mij betreft.
Daarbij laat ik in het midden of de (N4) noiseless pickups 'beter' of 'slechter' zijn dan andere soortgenoten.
Wat ik vooral fijn vind is het contrast qua klank tussen deze gitaar en mijn telecaster. De strat klinkt donkerder en warmer, terwijl mijn tele (ook een 'moderne spec Am. Std.') uiteraard iets 'scherper' klinkt dankzij de brugpickup :9

De S-1 schakeling voegt weinig toe aan het instrument voor mij. De enige optie die ik soms gebruik is het activeren van de drie pickups tegelijk, de andere vier opties klinken nogal... eclectisch? Daarbij maak ik me ook zorgen over de kwaliteit van de switch zelf, ik vrees dat die bij regelmatig gebruik wel eens vast kan komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nee, idd. Ze hoeven ook niet per se iets te verbeteren/vernieuwen. Maar presenteer het dan ook niet als iets revolutionairs, vind ik.

Ik snap het wel, het draait om de marketing...
edit: oh, what @KnoxNL zei dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 07-11-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:43:
[...]

Is dat ook de gedachtengang voor series zoals de 'Alternate Reality' instrumenten?

Ik ben overigens tevreden met mijn elite strat, het speelcomfort en de klank zijn prima wat mij betreft.
Daarbij laat ik in het midden of de (N4) noiseless pickups 'beter' of 'slechter' zijn dan andere soortgenoten.
Wat ik vooral fijn vind is het contrast qua klank tussen deze gitaar en mijn telecaster. De strat klinkt donkerder en warmer, terwijl mijn tele (ook een 'moderne spec Am. Std.') uiteraard iets 'scherper' klinkt dankzij de brugpickup :9

De S-1 schakeling voegt weinig toe aan het instrument voor mij. De enige optie die ik soms gebruik is het activeren van de drie pickups tegelijk, de andere vier opties klinken nogal... eclectisch? Daarbij maak ik me ook zorgen over de kwaliteit van de switch zelf, ik vrees dat die bij regelmatig gebruik wel eens vast kan komen te zitten.
Dat is een goede, die was ik even vergeten.

Fender zelf zegt er het volgende over:
"The Alternate Reality Series continues our recent tradition of creating limited runs of uniquely compelling guitars with interesting body styles and tonal configurations," said Fender Vice President of Electric Guitars, Basses and Amplifiers Max Gutnik. "We look forward to players of all genres and backgrounds making music as inspired and imaginative as the instruments themselves."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik zit me iets af te vragen: is er een grote kans dat spullen duurder gaan worden door Brexit? Ik zag bijvoorbeeld dat PRS voor de SE-modellen de QC in het VK laat doen. En veel versterkermerken komen er ook vandaan.

Vooral een duurdere PRS SE zou ik nogal vervelend vinden :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:03
Bananenplant schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:55:
Ik zit me iets af te vragen: is er een grote kans dat spullen duurder gaan worden door Brexit? Ik zag bijvoorbeeld dat PRS voor de SE-modellen de QC in het VK laat doen. En veel versterkermerken komen er ook vandaan.

Als ik een gokje moet wagen...ja.
Maar dat weten we pas na 31 januari, als tenminste er niet weer een uitstel komt.
Hangt ook af welke afspraken de Eu en GB maken over de handel met elkaar.
Als GB een echt buitenland wordt kan je straks invoerrechten en BTW gaan betalen over je aankopen.
Dat kan behoorlijk aantikken. 8)7

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apollo13 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:39:
[...]

Als ik een gokje moet wagen...ja.
Maar dat weten we pas na 31 januari, als tenminste er niet weer een uitstel komt.
Hangt ook af welke afspraken de Eu en GB maken over de handel met elkaar.
Als GB een echt buitenland wordt kan je straks invoerrechten en BTW gaan betalen over je aankopen.
Dat kan behoorlijk aantikken. 8)7
Ach, de Britse pond is dan nog maar €0,50 waard, dat scheelt dan weer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:55:

Als je zeker wilt zijn koop je er toch nu een? Sint en kerst zijn weer dichtbij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:55

snmght

imho dan he

Volgens mij kan deze vraag wel in dit topic;

Ik ben op zoek naar een tip voor Sinterklaar surprise voor een fanatieke basgitarist. Het liefst koop ik iets in die hoek maar ik weet niet zo goed wat. Prijs maximaal 15 euro (richtbudget is 10 euro dus dat is al 150%).

Hij heeft afgelopen maand zijn eerste zelfbouw in elkaar gezet. Die is op zich klaar maar moet nog wel gelakt alleen twijfelt hij over de kleur of dat hij het wellicht transparant doet. Maar misschien zijn hier nog verzorgingsproducten ofzo voor aan te raden?

Speelt verder zonder plectrums op een 4-snarige bas.

Ik kwam op een Engelse lijstjessite (kan hem niet terugvinden) nog een soort olie tegen waarmee je de snaren schoon kunt houden waardoor je ze minder vaak hoeft te vervangen. En een tooltje waarmee je de snaren vast kunt zetten. Deze kon ik alleen niet zo gauw vinden bij bol.com (logisch wellicht) en bij Thomann was ik het overzicht ook zo kwijt.

Alle tips zijn welkom! :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58

Dhrax

Prog Lord

snmght schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:49:
Volgens mij kan deze vraag wel in dit topic;

Ik ben op zoek naar een tip voor Sinterklaar surprise voor een fanatieke basgitarist. Het liefst koop ik iets in die hoek maar ik weet niet zo goed wat. Prijs maximaal 15 euro (richtbudget is 10 euro dus dat is al 150%).

Hij heeft afgelopen maand zijn eerste zelfbouw in elkaar gezet. Die is op zich klaar maar moet nog wel gelakt alleen twijfelt hij over de kleur of dat hij het wellicht transparant doet. Maar misschien zijn hier nog verzorgingsproducten ofzo voor aan te raden?

Speelt verder zonder plectrums op een 4-snarige bas.

Ik kwam op een Engelse lijstjessite (kan hem niet terugvinden) nog een soort olie tegen waarmee je de snaren schoon kunt houden waardoor je ze minder vaak hoeft te vervangen. En een tooltje waarmee je de snaren vast kunt zetten. Deze kon ik alleen niet zo gauw vinden bij bol.com (logisch wellicht) en bij Thomann was ik het overzicht ook zo kwijt.

Alle tips zijn welkom! :)
Jij doelt op FastFret, een must have voor iedere gitarist imo :)

Daarnaast kun je met plectrums, snaren eigenlijk nooit verkeerd gaan. Let wel, de smaakjes hierin zijn behoorlijk veel. Probeer op voorhand dan even wat info in te winnen over snaardiktes en plectrum diktes, dit is nogal persoonlijk namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:55

snmght

imho dan he

Dhrax schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:55:
[...]

Jij doelt op FastFret, een must have voor iedere gitarist imo :)

Daarnaast kun je met plectrums, snaren eigenlijk nooit verkeerd gaan. Let wel, de smaakjes hierin zijn behoorlijk veel. Probeer op voorhand dan even wat info in te winnen over snaardiktes en plectrum diktes, dit is nogal persoonlijk namelijk.
Ha, thanks! Die heb ik vast gevonden en is een goede optie binnen budget, hier namelijk afgeprijst naar € 7,25: https://www.bax-shop.nl/r...iddel-voor-snaren-en-hals

Hij speelt zonder plectrums en snaardikte ga ik niet naar vragen want dan ligt het te zeer voor de hand dat ik zijn lootje heb. :+

Thanks voor het meedenken! Als iemand nog iets anders kan bedenken shout out. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Klinkt goed.

Zojuist geprobeerd zo'n "app" te gebruiken, maar welke combinatie moet ik hiervoor draaien?

Ter info mijn telefoon:

[Afbeelding]
Kijk, jij hebt de allereerste app om je gitaar te stemmen zie ik ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben al enige tijd aan het rondkijken naar elektrische gitaren en kan wel wat advies gebruiken. Ik speel nu zo'n 2 jaar akoestisch wat ik mijzelf aan leer. Nog ver van goed spelen af maar heb er ontzettend veel plezier in.

Nou heb ik de laatste tijd steeds meer interesse om een elektrische gitaar erbij te nemen. Ik ben erg gecharmeerd van semi/hollow gitaren zoals een Gretsch G2622 streamliner of Epiphone Casino. Hier in de winkel kon ik alleen een Epiphone wildkat en 339 testen. Deze vond ik best goed klinken maar voelde nog wat onwennig aan. In gesprek met de verkoper heeft hij mij ook andere modellen laten testen zoals een Les Paul en telecaster. Vond hiervan voornamelijk een Les Paul model wel fijn.

Al met al zit ik nu te kijken naar Semi/hollow of een Les Paul. Als ik nu moest kiezen tussen Epiphone en Gretsch neig ik meer naar de Gretsch sound. Zo vind ik bijv. de G2622 streamliner interessant maar na veel lezen heb ik het idee dat de Gretsch g5220 electromatic jet (hoewel ander model) nog net een stapje kwalitatiever zou zijn.

Ik wil voor de gitaar niet meer dan 500,- kwijt zijn en 2e hands is zeker ook een optie. Op MP staat bijv. nu een Les Paul studio uit 1995 die ik erg mooi vind. Maar omdat dit al een vrij oude gitaar is en ik geen idee heb wat een goede prijs hiervoor zou zijn weet ik niet of dit interessant is. Mijn redenatie is dat ik misschien met evenveel geld voor een bijvoorbeeld nieuwe Gretsch G5220 ook een ouder duurder model kan krijgen, maar of ik hier goed aan doe?

Zijn er mensen die mij verder op weg kunnen helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
s
anandus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:35:
[...]

Kijk, jij hebt de allereerste app om je gitaar te stemmen zie ik ;)
Zo, die is uit den oude doosch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Djiee schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:08:
Ik ben al enige tijd aan het rondkijken naar elektrische gitaren en kan wel wat advies gebruiken. Ik speel nu zo'n 2 jaar akoestisch wat ik mijzelf aan leer. Nog ver van goed spelen af maar heb er ontzettend veel plezier in.

Nou heb ik de laatste tijd steeds meer interesse om een elektrische gitaar erbij te nemen. Ik ben erg gecharmeerd van semi/hollow gitaren zoals een Gretsch G2622 streamliner of Epiphone Casino. Hier in de winkel kon ik alleen een Epiphone wildkat en 339 testen. Deze vond ik best goed klinken maar voelde nog wat onwennig aan. In gesprek met de verkoper heeft hij mij ook andere modellen laten testen zoals een Les Paul en telecaster. Vond hiervan voornamelijk een Les Paul model wel fijn.

Al met al zit ik nu te kijken naar Semi/hollow of een Les Paul. Als ik nu moest kiezen tussen Epiphone en Gretsch neig ik meer naar de Gretsch sound. Zo vind ik bijv. de G2622 streamliner interessant maar na veel lezen heb ik het idee dat de Gretsch g5220 electromatic jet (hoewel ander model) nog net een stapje kwalitatiever zou zijn.

Ik wil voor de gitaar niet meer dan 500,- kwijt zijn en 2e hands is zeker ook een optie. Op MP staat bijv. nu een Les Paul studio uit 1995 die ik erg mooi vind. Maar omdat dit al een vrij oude gitaar is en ik geen idee heb wat een goede prijs hiervoor zou zijn weet ik niet of dit interessant is. Mijn redenatie is dat ik misschien met evenveel geld voor een bijvoorbeeld nieuwe Gretsch G5220 ook een ouder duurder model kan krijgen, maar of ik hier goed aan doe?

@Ramzzz Kom er maar in! Met dit soort budgetten is 2e hands zeker interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Djiee Mocht je in de buurt van Alkmaar wonen, dan kan ik je een bezoekje aan Dijkman muziek aanraden.
Zij hebben een goede collectie aan Gretsch modellen.
https://www.dijkmanmuziek...?type=Elektrische+gitaren

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:08:

Het lastige is dat een oude gitaar misschien kwalitatief veel beter is dan een splinternieuwe, maar andersom kan ook.

Ik zou - als je er één kent - iemand met verstand van zaken meenemen, als je voor een gitaar gaat shoppen (MP zeker!).

Je gevoel, smaak etc. zijn erg belangrijk, kwaliteit is lastiger te beoordelen. Frets, actie, slijtage, kraak, matige controls, losse contacten, zijn voor een beginner wat lastig te spotten.

Maar wees vooral niet te onzeker, als je je niet laat verblinden door ‘looks’, en goed voelt, kijkt en luistert wat je in je handen hebt, moet dat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:16:
s
[...]

Zo, die is uit den oude doosch :P
Ja, ik kwam die opmerking net tegen toen ik op in dit topic op zoek ging naar een handig appje om mijn gitaar te stemmen.

Ik zat vlak daarvoor nog te denken dat ik het jammer vond dat ik geen ouderwetse telefoon meer heb om te stemmen, dus vond het wel grappig om jouw reactie te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:21:
[...]

Het lastige is dat een oude gitaar misschien kwalitatief veel beter is dan een splinternieuwe, maar andersom kan ook.

Ik zou - als je er één kent - iemand met verstand van zaken meenemen, als je voor een gitaar gaat shoppen (MP zeker!).

Je gevoel, smaak etc. zijn erg belangrijk, kwaliteit is lastiger te beoordelen. Frets, actie, slijtage, kraak, matige controls, losse contacten, zijn voor een beginner wat lastig te spotten.

Maar wees vooral niet te onzeker, als je je niet laat verblinden door ‘looks’, en goed voelt, kijkt en luistert wat je in je handen hebt, moet dat goed komen.
Wat? Geen aanbeveliongen???? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:53:
[...]

Prutser hè :+

Dus....

Epiphone Sheraton (Korea)
https://link.marktplaats.nl/m1476053765

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/2sEAAOSwUCFdvCdR/$_84.JPG

Gretsch
https://link.marktplaats.nl/m1476167083

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg0ODM=/z/zM4AAOSws65dvFFV/$_86.JPG

Ibanez Artstar
https://link.marktplaats.nl/m1471133060

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/TyoAAOSwijRdrCly/$_84.JPG

Ibanez Artcore
https://link.marktplaats.nl/m1463313879

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/G~0AAOSw8Otdkej4/$_84.JPG

wat worden er af en toe slechte foto's gebruikt voor advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Die Gretsch is wel mooi, maar ondanks zijn upgrades vrij prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:23
Als bezitter van een Epiphone wildcat kan ik je aanraden verder te kijken, ik vind de gitaar met standaard snaren niet echt fijn spelen (krijg last van de vingers) Dus ik pak regelmatig de akoestische als ik weer jeuk heb.... Gelukkig zijn mijn zoons minder kieskeurig, al moeten ze nog leren een hoofdtelefoon te gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
HvdBent schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:19:
Als bezitter van een Epiphone wildcat kan ik je aanraden verder te kijken, ik vind de gitaar met standaard snaren niet echt fijn spelen (krijg last van de vingers) Dus ik pak regelmatig de akoestische als ik weer jeuk heb.... Gelukkig zijn mijn zoons minder kieskeurig, al moeten ze nog leren een hoofdtelefoon te gebruiken :p
Maar snaren zijn te vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:20:
[...]

Unne echte Tweakert doet dat met twee vingers in de neus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:23
KnoxNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:20:
[...]

:o heb een setje light snaren liggen, maarrre ehhhh tijd ehhh hmmmm :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik vergeet het "verplichte" Andertons filmpje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:53:
[...]

Ik zit op mijn werk (nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:46:
[...]

Ik zit op mijn werk (nog wel).
Dus? *KnoxNL ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:19:
@Djiee Mocht je in de buurt van Alkmaar wonen, dan kan ik je een bezoekje aan Dijkman muziek aanraden.
Zij hebben een goede collectie aan Gretsch modellen.
https://www.dijkmanmuziek...?type=Elektrische+gitaren
Omgeving Utrecht, dus niet geheel naast de deur. Maar wel te overwegen om eens langs te gaan mocht ik hier in de buurt niets tegenkomen. Dank voor je suggestie.
Ramzzz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:21:
[...]

Het lastige is dat een oude gitaar misschien kwalitatief veel beter is dan een splinternieuwe, maar andersom kan ook...
Dankje voor je reactie. Ik ken niet echt iemand die ik mee kan nemen om het in te schatten. Opzicht ook niet erg omdat ik mij graag verdiep in de dingen die ik leuk vind. In de afgelopen 2 jaren heb ik al behoorlijk wat gezien en gelezen over alles wat komt kijken bij een gitaar. Alleen het gebied van electronica is wat minder bekend voor me.

Ik kan natuurlijk wel horen en voelen of iets kraakt dan wel minder goed functioneert alleen inschatten in hoeverre de electronica nog duurzaam is.. denk dat daar het grootste risico ligt. Wat dat betreft ben ik afhankelijk van de eigenaar, zijn ervaringen en gebruik en de eerlijkheid daarin.

Heb jij enig idee wat een goede prijs is voor zo'n Les paul studio 1995 (mits in goede staat)? (gaat om deze: https://link.marktplaats.nl/m1475882215)
Haha dankje! Deze was ik inderdaad ook al allemaal tegengekomen. Heb ook alle Andertons filmpjes wel bekeken mbt de gretsch/epiphone modellen dus wat dat betreft heb ik al wat indrukken opgedaan.

Lastige nu is een definitieve richting/keus maken. Uiteindelijk zullen alle elektrische modellen wel even wennen zijn kwa feel, maar daar wen ik ook wel weer aan. Ik was eerst zeker van een semi hollow Epiphone maar die hebben verschillende modellen binnen dezelfde prijscategorie dat ik wat keuze stress begon te krijgen 8)7.

Uiteindelijk zag ik die filmpjes van Gretsch en vond dat weer net even iets mooier klinken vandaar dat daar nu mijn interesse naar uit gaat. Met name de Gretsch G2622 streamliner of de G5220. Daarna zag ik die Les Paul studio op MP en die trok ook mijn aandacht. Haha en zo gaat het van de hak op de tak kwa interesses vandaar dat ik nu probeer wat meer richting te krijgen van mensen met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:40:
[...]

Dankje voor je reactie. Ik ken niet echt iemand die ik mee kan nemen om het in te schatten. Opzicht ook niet erg omdat ik mij graag verdiep in de dingen die ik leuk vind. In de afgelopen 2 jaren heb ik al behoorlijk wat gezien en gelezen over alles wat komt kijken bij een gitaar. Alleen het gebied van electronica is wat minder bekend voor me.

Ik kan natuurlijk wel horen en voelen of iets kraakt dan wel minder goed functioneert alleen inschatten in hoeverre de electronica nog duurzaam is.. denk dat daar het grootste risico ligt. Wat dat betreft ben ik afhankelijk van de eigenaar, zijn ervaringen en gebruik en de eerlijkheid daarin.

Heb jij enig idee wat een goede prijs is voor zo'n Les paul studio 1995 (mits in goede staat)? (gaat om deze: https://link.marktplaats.nl/m1475882215)
Die zie ik wel eens voor zo’n €500-600 voorbij komen, maar meestal nadat ze eerst €800 vroegen..

Is dit wat? Gretsch Streamliner G2622

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo.
Nieuwe snaren op mijn gitaar gedaan.

Ik ga zo even wat akkoorden proberen voor het eerst in een hele lange tijd. Laatste keer was vorige eeuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:08:
Zo.
Nieuwe snaren op mijn gitaar gedaan.

Ik ga zo even wat akkoorden proberen voor het eerst in een hele lange tijd. Laatste keer was vorige eeuw :P
Holy... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zie ook mijn eerdere opmerking dat ik het jammer vond dat ik geen vaste telefoon meer heb om mijn gitaar te stemmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ga zo ook even spelen als ik thuis ben.

Denk dat ik de akoustische even pak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Djiee Was ik helemaal vergeten, ik ben een Alkmaarder, Dijkman heeft ook een winkel in Amsterdam.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
KnoxNL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:31:
[...]

Als je zeker wilt zijn koop je er toch nu een? Sint en kerst zijn weer dichtbij :*)
Beste excuus ooit, "voordat ze duurder worden door Brexit" :+ . Maar je zou toch verwachten dat zo'n bedrijf als PRS een QC-afdeling in de EU regelt met deze ontwikkelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:12:
@Djiee Was ik helemaal vergeten, ik ben een Alkmaarder, Dijkman heeft ook een winkel in Amsterdam.
Thnx dat had ik zelf niet eens gezien, dat is goed te doen.
Ramzzz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:07:
[...]

Die zie ik wel eens voor zo’n €500-600 voorbij komen, maar meestal nadat ze eerst €800 vroegen..

Is dit wat? Gretsch Streamliner G2622
Ok dat zou weer iets hoger liggen kwa prijs. Hij vroeg zelf een bod te doen ipv prijsindicatie te geven, denk dat het ook weer wat duurder word dan ik voor had gehouden Die Streamliner is mogelijk wel interessant, staat ook nog een andere met een aantal upgrades op MP.

Zijn er met Blackfriday nog wel eens goede deals te vinden bij gitaarzaken of doen zij daar niet echt aan mee? Misschien de moeite om dat nog even af te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Djiee ik heb ook voor de keuze gestaan welke semi-hollow ik wilde kopen. Uiteraard ook alle filmpjes bekeken, maar wat voor mij echt de doorslag gaf, was toen ik drie potentiele modellen naast elkaar zag in de winkel. Ik heb ze dus alledrie kunnen bespelen. Degene waarvan ik op voorhand dacht dat die het zou gaan worden, vond ik vreselijk in de nek.
Uiteindelijk ben ik bij een Epiphone Sheraton uitgekomen, die ik voor een scherpe deal op MP heb gekocht.

Moraal van het verhaal, maak een shortlist, maar sluit niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:50:
@Djiee ik heb ook voor de keuze gestaan welke semi-hollow ik wilde kopen. Uiteraard ook alle filmpjes bekeken, maar wat voor mij echt de doorslag gaf, was toen ik drie potentiele modellen naast elkaar zag in de winkel. Ik heb ze dus alledrie kunnen bespelen. Degene waarvan ik op voorhand dacht dat die het zou gaan worden, vond ik vreselijk in de nek.
Uiteindelijk ben ik bij een Epiphone Sheraton uitgekomen, die ik voor een scherpe deal op MP heb gekocht.

Moraal van het verhaal, maak een shortlist, maar sluit niks uit :)
Lijkt mij ook het fijnst om ze even aan de tand te kunnen voelen. Hier in Utrecht hebben ze alleen beperkt aanbod. Wellicht dat Dijkman in Amsterdam uitkomst kan bieden hierbij. Die Sheratons klinken ook zeker niet verkeerd van wat ik gehoord heb. Zit er veel verschil tussen de eerste en 2e versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:43:
[...]

Thnx dat had ik zelf niet eens gezien, dat is goed te doen.

[...]

Ok dat zou weer iets hoger liggen kwa prijs. Hij vroeg zelf een bod te doen ipv prijsindicatie te geven, denk dat het ook weer wat duurder word dan ik voor had gehouden Die Streamliner is mogelijk wel interessant, staat ook nog een andere met een aantal upgrades op MP.
Gibson Les Paul 50s Tribute

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aq2p02rpLLkYvn2NQ4Nb3ZIn/full.jpg

Ze kijken naar me in de winkel :( .

Mijn leraar is ook een lekkere enabler trouwens: "Ik wil graag de basis goed leren zodat ik echt wat kan straks. En dan durf ik ook eens wat in de winkel te proberen." "Oh, daar moet je je niet druk om maken, je bent daar om te kijken hoe een gitaar klinkt en speelt, niet om stairway to heaven te spelen."

Grrr :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Mooi ding :9~ wel een tikkeltje aan de prijzige kant. Lastig om aan budget vast te houden met al dat moois, ik moet ook nog een versterker :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:50:
[...]

Mooi ding :9~ wel een tikkeltje aan de prijzige kant. Lastig om aan budget vast te houden met al dat moois, ik moet ook nog een versterker :|
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/l1MAAOSwzY5dmccV/$_86.JPG
https://link.marktplaats.nl/m1465668774

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/UmMAAOSw8A1dxAMN/$_84.JPG
https://link.marktplaats.nl/m1478628939

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/136123/271630/06dae28b/450x450/vox_amplug2_ac30_front.jpg

Em dan sparen voor een 'echte' amp... :P

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 08-11-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ik zat al te kijken naar zo'n Yamaha interessante optie, als ook de vox plug. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Bananenplant schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:16:
[Afbeelding]

Ze kijken naar me in de winkel :( .

Mijn leraar is ook een lekkere enabler trouwens: "Ik wil graag de basis goed leren zodat ik echt wat kan straks. En dan durf ik ook eens wat in de winkel te proberen." "Oh, daar moet je je niet druk om maken, je bent daar om te kijken hoe een gitaar klinkt en speelt, niet om stairway to heaven te spelen."

Grrr :( .
Dat is wat ik ook ongeveer zei in mijn eigen betoog ;) Om het cru te stellen, niemand ligt wakker van wat/hoe jij speelt in de winkel. Het doel is dat jij een leuk instrument vindt, eentje dat jou motiveert om (meer) te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Kapoen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:34:
[...]

Dat is wat ik ook ongeveer zei in mijn eigen betoog ;) Om het cru te stellen, niemand ligt wakker van wat/hoe jij speelt in de winkel. Het doel is dat jij een leuk instrument vindt, eentje dat jou motiveert om (meer) te spelen.
In het beslisproces van het kiezen tussen een 24 en een 245 moet ik moet ik misschien ook niet te lang wachten met ze eens vasthouden inderdaad O-) .

Die verkopers zijn ook lekker trouwens. Ik reken iets af, "ook handig voor akoestisch". Ik zeg: "die heb ik niet". Verkoper: "die heb je nog niet". Zucht :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ik heb alvast een Yamaha THR5 over kunnen nemen, nu de gitaar nog :)

Wat zouden jullie aanraden m.b.t. een gitaarkabel. Zijn er specifieke merken waar ik naar moet kijken?

[ Voor 43% gewijzigd door Djiee op 09-11-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Djiee schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:54:

Wat zouden jullie aanraden m.b.t. een gitaarkabel. Zijn er specifieke merken waar ik naar moet kijken?
Qua kabels kan ik je weinig aanraden, maar mocht het in je budget passen, dan dit: https://line6.com/wireless/
Ik gebruik de G10 nu sinds een half jaartje en wil niet meer terug.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
apollo13 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:46:
[...]

Qua kabels kan ik je weinig aanraden, maar mocht het in je budget passen, dan dit: https://line6.com/wireless/
Ik gebruik de G10 nu sinds een half jaartje en wil niet meer terug.
Goede suggestie voor de toekomst. Draadloos lijkt mij ook fijn maar voor nu past een kabel beter binnen budget :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Djiee schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:45:
[...]

Goede suggestie voor de toekomst. Draadloos lijkt mij ook fijn maar voor nu past een kabel beter binnen budget :)
Ik heb een paar 3 meter kabels, maar ik laat ze eigenlijk liggen, want het is net te kort. Eigenlijk gebruik ik alleen een 6m kabel.

Qua merken....jeetje...genoeg te vinden. Heb al jaren een Fender kabel die prima werkt, de Ernie Ball kabels hebben leuke kleurtjes en qua prijs kun je alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:54:
Als ik jou was zou ik voor die Ibanez gaan, dat is echt heel veel waar voor je geld!
Ik ben erg blij met Fender Deluxe kabels, 3-5 meter is dan prima, en ze zij echt niet duur, ook veel waar voor je geld, en standaard een haakse & rechte jackplug voor in je gitaar/amp.

[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2019 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:05:
[...]

Als ik jou was zou ik voor die Ibanez gaan, dat is echt heel veel waar voor je geld!
Ik neig op dit moment wat meer naar die rode Gretsch met upgrades, vind Gretsch net wat fijner klinken en uitzien t.o.v. de Ibanez. Die upgrades + gigbag en rode kleur trekken me wel aan alleen of die Bigsby echt bruikbaar is met mijn huidig niveau van spelen weet ik niet. Ook iets meer gedoe lijkt mij met snaren verwisselen. Al met al hangt een beetje van de prijs af, zit ondanks de upgrades toch in de richting van nieuwprijs. Die occasion bij Klundert is wat dat betreft ook een interessante optie voor een stuk lagere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:21:
[...]

Ik neig op dit moment wat meer naar die rode Gretsch met upgrades, vind Gretsch net wat fijner klinken en uitzien t.o.v. de Ibanez. Die upgrades + gigbag en rode kleur trekken me wel aan alleen of die Bigsby echt bruikbaar is met mijn huidig niveau van spelen weet ik niet. Ook iets meer gedoe lijkt mij met snaren verwisselen. Al met al hangt een beetje van de prijs af, zit ondanks de upgrades toch in de richting van nieuwprijs. Die occasion bij Klundert is wat dat betreft ook een interessante optie voor een stuk lagere prijs.
Jij moet je tot de gitaar aangetrokken voelen. Prima toch?

Een Gretsch is ook een uitstekende gitaar, zeker om mee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Djiee schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:21:
[...]

Maar laat je niet teveel afleiden door de mooie plaatjes. Weet zeker dat de gitaar speelt, zoals jij dat graag wilt. Dikke nek, dunne nek, C, of D shape. Zoveel keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:30:
[...]

Maar laat je niet teveel afleiden door de mooie plaatjes. Weet zeker dat de gitaar speelt, zoals jij dat graag wilt. Dikke nek, dunne nek, C, of D shape. Zoveel keuzes.
Ik doe mijn best :) , verleidelijk al dat moois maar inderdaad is de speelbaarheid het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:38:
[...]

Ik doe mijn best :) , verleidelijk al dat moois maar inderdaad is de speelbaarheid het belangrijkste.
Kijk je ook naar nieuw?

Ibanez AS53-TF Artcore

Ibanez AS53-TF Artcore

Ik kan je alleen niet melden wat een ‘Artcore halsprofiel’ is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:39:
[...]

Kijk je ook naar nieuw?

Ibanez AS53-TF Artcore

Ibanez AS53-TF Artcore

Ik kan je alleen niet melden wat een ‘Artcore halsprofiel’ is...
Ik was net een update aan het typen :), dankje voor het meedenken.
Ik ga a.s. zondag kijken naar een Ibanez AS83 met seymour duncan 59 pickups: https://link.marktplaats.nl/m1477646112, Iets ouder model maar mooiere finish imo en op basis van reviews zijn die SD 59 pickups erg goed.

De Gretsch met upgrades had ik ook bericht gestuurd maar kreeg pas vanochtend reactie. De prijs was niet flexibel, had er blijkbaar meer dan 900,- in gestopt totaal dus dat is dan wel begrijpelijk. Als nog interessante optie mocht de Ibanez niet prettig aanvoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
@Djiee mijn verontschuldigingen, maar ik ga nog wat meer opties op je bord gooien >:)

Fender (Squier) heeft net een nieuwe ('budget') serie uitgebracht, de Starcaster. Ik ga ervan uit dat gitaarwinkels deze modellen wel zullen stockeren, zodanig dat je ze eens aan de tand kan voelen.

Subjectief gezien vind ik ze niet meteen moeders mooiste, maar wie weet spelen/klinken ze verassend goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
@Djiee mijn verontschuldigingen, maar ik ga nog wat meer opties op je bord gooien >:)

Fender (Squier) heeft net een nieuwe ('budget') serie uitgebracht, de Starcaster. Ik ga ervan uit dat gitaarwinkels deze modellen wel zullen stockeren, zodanig dat je ze eens aan de tand kan voelen.

Subjectief gezien vind ik ze niet meteen moeders mooiste, maar wie weet spelen/klinken ze verassend goed?
Haha geeft niet, kijk graag naar gitaren :). Kwa uitstraling ook niet helemaal mijn smaak.. Op dit moment ben ik vrijwel zeker dat het een Ibanez of Gretsch gaat worden. Nu nog even in mijn handen houden om te testen.

[ Voor 49% gewijzigd door Djiee op 11-11-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Kapoen schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:50:

Oh wow, dat zijn ook best leuke gitaren "voor erbij" :9~ O-)
Die kan je (haast) zonder schuldgevoel kopen. Kan ik eindelijk eens het argument dat m'n vrouw bij mij gebruikt om aankopen goed te praten tegen haar gebruiken "ja maar het was heel goedkoop!" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Gitarist schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:52:
[...]

Oh wow, dat zijn ook best leuke gitaren "voor erbij" :9~ O-)
Die kan je (haast) zonder schuldgevoel kopen. Kan ik eindelijk eens het argument dat m'n vrouw bij mij gebruikt om aankopen goed te praten tegen haar gebruiken "ja maar het was heel goedkoop!" :+
Oef, wees daar voorzichtig mee, GAS en WAF zijn niet compatible, n=1.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

apollo13 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:07:
[...]

Ehh... WAF? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Owhhhhhh haha O-)

Dat komt wel goed hoor. Ik bedoel, zij weet mij ook meestal wel te overtuigen van de *kuch* noodzaak *kuch* van die ene nieuwe tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
apollo13 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:07:
[...]

Mijn vrouw vindt het opvallend dat ik meestal vrolijker van gitaarles thuis kom dan dat ik erheen ging, dus het kan hier wel wat lijden denk ik. En die Switch die ze heeft inclusief software is ook niet goedkoop :P .

Straks kan haar keyboard in de huiskamer staan, dat geeft wel perspectief op samen spelen op termijn :Y . En dan eens nadenken over een huiskamerversterker met mooie cleans en misschien een lichte drive, een Blues Jr ofzo O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bananenplant schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:37:
En dan eens nadenken over een huiskamerversterker met mooie cleans en misschien een lichte drive, een Blues Jr ofzo O-) .
Zoiets? :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDqmpRFl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Zo'n geel tweedding is wel erg mooi inderdaad :Y .

In een relatief kleine ruimte als de slaapkamer merk ik wel dat hoge tonen op mijn strat + HT-5R wel erg hard tetteren als ik de tone op de versterker niet wat dichtdraai. Dat maakt me wel ietwat gereserveerd over een Fenderversterker, ook al zou het voor beneden zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bananenplant schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:00:
[...]

In een relatief kleine ruimte als de slaapkamer merk ik wel dat hoge tonen op mijn strat + HT-5R wel erg hard tetteren als ik de tone op de versterker niet wat dichtdraai. Dat maakt me wel ietwat gereserveerd over een Fenderversterker, ook al zou het voor beneden zijn :) .
Bedenk dus wel goed wat je wil. Je hebt nu 5W, dat kan al behoorlijk hard, de Blues Jr. is 15W. Dat gaat oorverdovend hard :+ Ik heb er dan ook een attenuator tussen zitten, dan kan de master wel voluit namelijk 8)

Dit probleem ga je met heel veel buizenversterkers hebben overigens. Dus ik zou in een budget een goede attenuator meenemen, dan is de keuze al een heel stuk groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:30:
[...]

Haha geeft niet, kijk graag naar gitaren :). Kwa uitstraling ook niet helemaal mijn smaak.. Op dit moment ben ik vrijwel zeker dat het een Ibanez of Gretsch gaat worden. Nu nog even in mijn handen houden om te testen.
Ondertussen op Facebook:

https://www.facebook.com/marketplace/item/2482673362018140/

Dus... @pinda powerrr (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bananenplant schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:00:
[...]

Prima, dan neem ik de gitaar wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Ik gebruik sinds enkele weken de Neural DSP Plini suite. Volledig software gebaseerd.

Heerlijk rammen op goed volume met koptelefoon op. Er is voor vrijwel alle suites die ze aanbieden (ook bass) een trial van 14 dagen beschikbaar. Vereist wel iLok voor licentie management, maar dit is geen probleem imo, werkt prima.

De tone en flexibiliteit is echt fantastisch. Dit is wel de next-gen thing, zeker als je al eens aan het stoeien bent geweest met GuitarRig en BiasFX o.i.d. Dit is wel next level. Ik haal zoveel meer plezier uit het spelen nu puur door de eenvoud. Gitaar inluggen in je interface, DAW open en gaan.

Ik ben altijd heel sceptisch geweest maar dit is echt heel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dhrax schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:33:
Ik gebruik sinds enkele weken de Neural DSP Plini suite. Volledig software gebaseerd.[...]
Ik haal zoveel meer plezier uit het spelen nu puur door de eenvoud. Gitaar inluggen in je interface, DAW open en gaan.[...]
Vooropgesteld, ik ken dat pakket niet, maar in hoeverre is dat beter/simpeler dan Guitar rig?

Dat is toch ook gewoon gitaar inpluggen in je interface, DAW open en gaan?

Ik ben voor demootjes zelf altijd erg te spreken over de standaard amps en pedals simulator van Logic. Ook de Waves GTR modelers zijn heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Gitarist schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:33:
[...]

Vooropgesteld, ik ken dat pakket niet, maar in hoeverre is dat beter/simpeler dan Guitar rig?
Dat is toch ook gewoon gitaar inpluggen in je interface, DAW open en gaan?
Ik ben voor demootjes zelf altijd erg te spreken over de standaard amps en pedals simulator van Logic. Ook de Waves GTR modelers zijn heel aardig.
De functies die je krijgt per pakket verschillen, maar als ik puur Plini even pak dan krijg je het volgende;

* Clean amp
* Crunch amp
* High Gain amp
* Compressor + overdrive
* Delay + reverb
* Cab sims met een Variété aan mic's (SM57, Ribbon, Condensor e.d.)

Wat dit vooral goed maakt is de dynamiek en de tone. Het is zoveel meer levendig dan bijvoorbeeld een GuitarRig. Vooral de hoge tonen komen goed door met tonnen sustain. Iets wat ik vooral met andere pakketten mis. Qua gemak inderdaad net anders maar ik doel hier meer op traditioneel t.o.v. moddeling. Je hebt gewoon meer vrijheid omdat je ook avonds laat nog flink kunt scheuren zonder de buren wakker te trillen.

Ik stuur je wel even een PM met meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hé, zo een heb ik er ook! :) Alleen dan geen Koreaan. Dus als iemand nog een semi -hollow zoekt, dit is een hele goede, voor een scherpe prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:33:
[...]

Hé, zo een heb ik er ook! :) Alleen dan geen Koreaan. Dus als iemand nog een semi -hollow zoekt, dit is een hele goede, voor een scherpe prijs!
Leuke gitaar inderdaad, staat ook een mooie 339 op MP, https://link.marktplaats.nl/m1480673662

Zo is er toch genoeg keus voor een semi-hollow.. 8)7.

Ik ga a.s. zondag dus al kijken naar de Ibanez as83 met seymour duncan pickups, als ik de reviews mag geloven is dit een stapje omhoog t.o.v. standaard pickups. Twijfel alleen nog een beetje of het niet te duur is voor een wat ouder model (uit 2005) ondanks de upgraded pickups. Kost 375,-, inclusief de reiskosten zit ik tegen de 400,- aan.

Anderzijds kan ik niet ieder model testen of half NL doorcrossen om iets te proberen bij iemand thuis. Ik heb dan ook besloten dat ik vooral als beginner de focus kan leggen op beter worden. Als de speelbaarheid goed is en de gitaar verder niets mankeert is het denk ik een prima elektrische gitaar om mee te beginnen. Mocht het echt tegenvallen dan verleg ik mijn aandacht wel naar een alternatief.

Ik heb daarnaast ook nog een mooie Eastman E10ss en Sigma 000-15 om op te spelen dus wat dat betreft heb ik niets te klagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:21:
[...]

Leuke gitaar inderdaad, staat ook een mooie 339 op MP, https://link.marktplaats.nl/m1480673662
Die zou ik links laten liggen. Ik was er niet kapot van.
Zo is er toch genoeg keus voor een semi-hollow.. 8)7.

Ik ga a.s. zondag dus al kijken naar de Ibanez as83 met seymour duncan pickups, als ik de reviews mag geloven is dit een stapje omhoog t.o.v. standaard pickups. Twijfel alleen nog een beetje of het niet te duur is voor een wat ouder model (uit 2005) ondanks de upgraded pickups. Kost 375,-, inclusief de reiskosten zit ik tegen de 400,-
Welke uitvoering?
Anderzijds kan ik niet ieder model testen of half NL doorcrossen om iets te proberen bij iemand thuis. Ik heb dan ook besloten dat ik vooral als beginner de focus kan leggen op beter worden. Als de speelbaarheid goed is en de gitaar verder niets mankeert is het denk ik een prima elektrische gitaar om mee te beginnen. Mocht het echt tegenvallen dan verleg ik mijn aandacht wel naar een alternatief.
Klopt, het blijft uitproberen, tijd op spelen, en dan beklijft-ie, of niet.
Ik heb daarnaast ook nog een mooie Eastman E10ss en Sigma 000-15 om op te spelen dus wat dat betreft heb ik niets te klagen :).
Mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Die zou ik links laten liggen. Ik was er niet kapot van.
Duidelijk!
Welke uitvoering?
Ibanez artcore AS83-VLS-12-01 met 2x seymour duncan '59. Volgens mij is dit een beetje de voorganger van de AS73 maar ziet er iets luxer uit door de glanzende Violin Burst finish. https://link.marktplaats.nl/m1477646112
Klopt, het blijft uitproberen, tijd op spelen, en dan beklijft-ie, of niet.
Heb je gelijk in! De twijfel ontstaat vooral dat het nog een onbekend gebied is, kan hierdoor moeilijk inschatten met zoveel keus waar ik goed aan doe. Design is dan toch al snel het eerste wat in het oog springt. Daardoor wil ik nog wel eens uit het oog verliezen dat het vooral nog leren is en ik mijn smaak nog moet ontwikkelen. De 'beste' gitaar (als die er al is) is dan niet perse het belangrijkste maar vooral ene waar ik graag op wil spelen.
Mooi toch?
Absoluut! De e10ss was de eerste gitaar die ik hoorde waar ik gelijk het 'wow' gevoel bij had. Met wat geluk 2e hands een mooie op de kop kunnen tikken. Die gaat er nooit meer uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Djiee schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:27:
[...]

Duidelijk!

[...]

Ibanez artcore AS83-VLS-12-01 met 2x seymour duncan '59. Volgens mij is dit een beetje de voorganger van de AS73 maar ziet er iets luxer uit door de glanzende Violin Burst finish. https://link.marktplaats.nl/m1477646112

[...]

Heb je gelijk in! De twijfel ontstaat vooral dat het nog een onbekend gebied is, kan hierdoor moeilijk inschatten met zoveel keus waar ik goed aan doe. Design is dan toch al snel het eerste wat in het oog springt. Daardoor wil ik nog wel eens uit het oog verliezen dat het vooral nog leren is en ik mijn smaak nog moet ontwikkelen. De 'beste' gitaar (als die er al is) is dan niet perse het belangrijkste maar vooral ene waar ik graag op wil spelen.

[...]

Absoluut! De e10ss was de eerste gitaar die ik hoorde waar ik gelijk het 'wow' gevoel bij had. Met wat geluk 2e hands een mooie op de kop kunnen tikken. Die gaat er nooit meer uit :)
Prachtig!

Ik zag dat-ie ook in ‘Pelham Blue‘ lookalike geleverd wordt! :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/prod/428957.jpg

Maar dit is ook erg mooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDU0NQ==/z/Tg8AAOSw505dwHW-/$_86.JPG

d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 13-11-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Meh, ik ben op het moment niet zo blij met de cleans op mijn HT-5R. Zodra ik op een volume zit dat ik de snaren van mijn gitaar niet meer hoor zingt mijn strat lang niet zo fijn als met de Fenderversterker op les.

Nu wil ik 'm sowieso nog laten nakijken vanwege een probleem met resonantie, maar kan het zijn dat de cleans sowieso niet het sterkste punt van deze versterker zijn?

Ik lees bv dat de MkII een upgrade van het cleankanaal heeft gekregen.

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:11:
Meh, ik ben op het moment niet zo blij met de cleans op mijn HT-5R. Zodra ik op een volume zit dat ik de snaren van mijn gitaar niet meer hoor zingt mijn strat lang niet zo fijn als met de Fenderversterker op les.

Nu wil ik 'm sowieso nog laten nakijken vanwege een probleem met resonantie, maar kan het zijn dat de cleans sowieso niet het sterkste punt van deze versterker zijn?

Ik lees bv dat de MkII een upgrade van het cleankanaal heeft gekregen.
Ik ben zelf erg tevreden over de ‘cleans’, maar dat is smaakafhankelijk... ik speel wel vrij luid thuis, in ‘studio’-omstandigheden voluit zul je geen ‘Blackface Twin Reverb’-cleans krijgen, daarvoor is de headroom domweg niet voldoende.
Dan is de serie erboven met 6L6 buizen geschikter.

• Bananenplant
Ramzzz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:42:
[...]

Ik ben zelf erg tevreden over de ‘cleans’, maar dat is smaakafhankelijk... ik speel wel vrij luid thuis, in ‘studio’-omstandigheden voluit zul je geen ‘Blackface Twin Reverb’-cleans krijgen, daarvoor is de headroom domweg niet voldoende.
Dan is de serie erboven met 6L6 buizen geschikter.
Zet je 'cleans' bewust tussen quotes ;) ? Het is vooral een vol akkoord met 6 snaren waarbij hij niet meer lekker strak klinkt op een hoger volume. Maar ik wil nog eens gaan kijken naar settings, andere ruimte in huis (akoestiek) proberen en dergelijke.

Misschien moet ik die 6L6 eens testen in de winkel, in filmpjes klinkt-ie iig mooi had ik al gezien :Y .

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Bananenplant schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:11:
In principe wel, dit soort amp's zijn natuurlijk 1 trick pony's en voorzien je niet in een breed scala aan clean en crunch tones. Je zou wellicht nog kunnen proberen om de boel met een compressor wat strak te trekken maar de hoeveelheid gain die je hier teveel hebt ga je er niet mee uit krijgen ben ik bang.

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:25:
[...]

Zet je 'cleans' bewust tussen quotes ;) ? Het is vooral een vol akkoord met 6 snaren waarbij hij niet meer lekker strak klinkt op een hoger volume. Maar ik wil nog eens gaan kijken naar settings, andere ruimte in huis (akoestiek) proberen en dergelijke.

Misschien moet ik die 6L6 eens testen in de winkel, in filmpjes klinkt-ie iig mooi had ik al gezien :Y .
Clean is ook een brede range aan geluid.
Dhrax schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:31:
[...]

In principe wel, dit soort amp's zijn natuurlijk 1 trick pony's en voorzien je niet in een breed scala aan clean en crunch tones. Je zou wellicht nog kunnen proberen om de boel met een compressor wat strak te trekken maar de hoeveelheid gain die je hier teveel hebt ga je er niet mee uit krijgen ben ik bang.
Dat is absoluut geen correcte omschrijving van deze amp. :N

[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 14-11-2019 14:13 ]

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Ramzzz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:12:
[...]
Dat is absoluut geen correcte omschrijving van deze amp. :N
Verwar je nu niet de MK1 met de MK2 ?

Als je dit soort amps flink opengooit dan merk je toch al vrij snel dat je headroom mist en het allemaal vrij gainy word en qua sound op elkaar begint te lijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 14-11-2019 14:39 ]

• Ramzzz
  • Niet online
Dhrax schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:39:
[...]

Verwar je nu niet de MK1 met de MK2 ?

Als je dit soort amps flink opengooit dan merk je toch al vrij snel dat je headroom mist en het allemaal vrij gainy word en qua sound op elkaar begint te lijken.
Je doet nog wat andere algemene uitspraken waarin ik de amp niet herken... noch zelf, noch uit het uitgebreide gebruikersveld. ;)

Pagina: 1 ... 32 ... 97 Laatste