Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
pinda powerrr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:56:
Help.....

Iemand ervaring met een inputjack, die in een semi-hollow is gevallen :X

Op de meet kwam ik erachter dat de inputjack van mijn Epiphone Sheraton los zat, vandaag tijd. Tooltje gemaakt om de jack stil te houden en draaien maar. En toen bleek het linksdraaiend schroefdraad te zijn :F ;w Plop....zo naar binnen gevallen.

En toen....
Als er suggesties zijn, dan ga ik die proberen en anders vrijdag maar even naar een muziekzaak.
Ik wil je wel helpen! ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:54

pinda powerrr

Slow down...

Update....kon niet slapen: Fixed :P
Lang leve Google en YouTube d:)b

Uiteindelijk was het redelijk simpel. Met zo'n metalen dingetje waar je een broodzakje mee dicht maakt, netjes gebogen en zo de jack weer op zijn plek gekregen.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Zijn er mensen hier met eigen ervaring met Guitarking in Boekel?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Teleluvr schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:43:
Nou, gezien KnoxNL in "Het Grote Gitaartopic - deel 8", @KnoxNL blijkbaar. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:16
@Teleluvr @Ramzzz Zeker, mijn Taylor 914CE komt daar vandaan, en ik ben er 2 weken geleden nog eens geweest. Wat wil je weten?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Wegens een mij veel te vlakke leercurve :$ heb ik de EHX 22500 ...

... inmiddels maar aangevuld met / vervangen door een EHX 720.

Veel eenvoudiger te bedienen, en de 22500 heeft mij echt veel te veel opties. 8)7

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:58:
Wegens een mij veel te vlakke leercurve :$ heb ik de EHX 22500 ...

[Afbeelding]

... inmiddels maar aangevuld met / vervangen door een EHX 720.

[Afbeelding]

Veel eenvoudiger te bedienen, en de 22500 heeft mij echt veel te veel opties. 8)7
Leuk.

De korte intro van de nieuwe BOSS looper stemde mij ook erg positief:

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:45:
[...]

Leuk.

De korte intro van de nieuwe BOSS looper stemde mij ook erg positief:

[YouTube: Jedi-level Looping on the BOSS RC10R!]
Gewoon te vet! _/-\o_
... we've done 'the man thing' ...
Oftewel, gewoon aankloten in plaats van de manual lezen. RTFM ... :+

Eerlijk is eerlijk, vanuit de manual leer je het ook niet. ;(

Ramzzz wijzigde deze reactie 29-09-2019 11:49 (22%)

• goddegoddeot
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-01 12:31
Prima winkel met mooie collectie en grote kennis van zaken.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor de liefhebbers: 19 juni 2020 Ziggo Dome, Eric Clapton!!!!
Tegen die tijd is hij al 75 _/-\o_

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:44

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Iemand interesse in een 18-snarige gitaar :+ ?

De opbrengst gaat naar een project om muziekinstrumenten voor arme kinderen te kopen :) .

Mijn computers 🖥️ . | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp 📱 . | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Zondag 13 oktober Paul Gilbert in De Boerderij, Zoetermeer! Yeah! 8)

De man is een held! :Y

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:03
Mooie winkel voor liefhebbers, door liefhebbers. Moet wel zeggen dat ik er inmiddels al een paar jaar niet meer ben geweest. Ik koop tegenwoordig vaker 2de hands.

• Rudolf
Wat doen jullie om een beetje van de zenuwen af te komen voor een optreden? Ik heb nog niet zo veel podiumervaring en we beginnen met ons bandje wat optredens in te plannen. We hebben er nu 2 gehad en de reacties waren best wel positief, maar ik vind mezelf nog niet echt goed spelen op het podium. In het totaal heb ik misschien 8 tot 10 keer opgetreden ofzo.

Ik ben veel te gespannen, speel te gehaast, speel op safe en als ik een foutje maak, dan blijf ik daar te lang over nadenken. Het zelfvertrouwen spat er niet echt van af zeg maar... Dit ligt deels ook een beetje aan mijn karakter, maar komt vooral door de spanning. Naar mate de set vordert wordt het wel beter.

Afgelopen zondag heb ik 2 biertjes gedronken voor het optreden, maar dat hielp niet echt. We begonnen de set met voor ons een paar makkelijkere nummertjes om er in te komen. We mochten maar een uurtje spelen dus hebben maar 1 set gespeeld. Meestal gaat het bij mij de 2de set ook wel wat beter.

Iemand nog tips om wat meer te ontspannen? Uiteraard is vaker optreden heb beste natuurlijk ;)

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Rudolf schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:59:
Wat doen jullie om een beetje van de zenuwen af te komen voor een optreden? [...]
Idd, mijn ervaring is hoe vaker je het doet, hoe minder last van zenuwen.

Wat ook een beetje helpt (bij mij althans) is jezelf blijven inprenten dat jíj daar staat te spelen en niet zij. En 99% van de foutjes hoort het publiek niet eens

• Gitarist
  • Niet online
'k Heb net een impuls-GAS-aankoop gedaan... O-)

Ik zag bij Bax een B-stock Supro 1605R voor € 823. Dat is een heel stuk goedkoper dan de normale € 1.049. Kan het haast niet geloven!

OK, het is een B-stock. Dat houdt in dat 'ie al een keer is besteld, uitgeprobeerd en teruggestuurd, maar verder dus wel "nieuw".. toch? De verpakking was beschadigd, maar het apparaat verder niet (op wat "gebruikssporen" na). Verder wel gewoon volle garantie enzo. Kon hem voor dat geld niet laten liggen.

Ben benieuwd wat ik morgen aantref! Fingers crossed!

Gitarist wijzigde deze reactie 09-10-2019 20:54 (8%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gitarist schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:52:

Ik zag bij Bax een B-stock Supro 1605R voor € 823. Dat is een heel stuk goedkoper dan de normale € 1.049. Kan het haast niet geloven!

OK, het is een B-stock. Dat houdt in dat 'ie al een keer is besteld, uitgeprobeerd en teruggestuurd, maar verder dus wel "nieuw".. toch? De verpakking was beschadigd, maar het apparaat verder niet (op wat "gebruikssporen" na). Verder wel gewoon volle garantie enzo. Kon hem voor dat geld niet laten liggen.

Nice! :)

Wait, wut? 5W 1x8” voor dat geld? :o

Ramzzz wijzigde deze reactie 09-10-2019 21:06 (3%)

• KnoxNL
Gitarist schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:52:

Ben heeeeel benieuwd hoe je dat gaat bevallen. 8" speaker heb ik al lang niet meer gehoord. Het zal wel een specifieke sound zijn supro kennende.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Gitarist mooi versterkertje! Wel benieuwd wat 5W en een 8" voor geluid geeft.

De meesten weten ondertussen wel dat ik John Mayer behoorlijk kan waarderen. Dus op woensdagavond het eerste concert bijgewoond (van de twee in NL).

Het blijft een fabelachtige gitarist. Van melodieuze ballad, naar snoeihard met een behoorlijke vleug Stevie Ray Vaughan. Ook niet vies van zelf experimenteren in sounds en speelwijze.

Qua gitaren werd bijna alles op de PRS Silver Sky gespeeld, behalve "Slow dancing in a burning room". Daar kwam de Fender weer tevoorschijn.

Drie versterkers:
Two Rock JM Signature
PRS JM Signature
Dumble (zijn nieuwe, hij heeft er twee)

En heb ook even snel wat op YouTube geslingerd:

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 02:20:

De meesten weten ondertussen wel dat ik John Mayer behoorlijk kan waarderen. Dus op woensdagavond het eerste concert bijgewoond (van de twee in NL).

Het blijft een fabelachtige gitarist. Van melodieuze ballad, naar snoeihard met een behoorlijke vleug Stevie Ray Vaughan. Ook niet vies van zelf experimenteren in sounds en speelwijze.

Qua gitaren werd bijna alles op de PRS Silver Sky gespeeld, behalve "Slow dancing in a burning room". Daar kwam de Fender weer tevoorschijn.

Drie versterkers:
Two Rock JM Signature
PRS JM Signature

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Gravity - John Mayer (Amsterdam 2019)]

[YouTube: I don't trust myself - John Mayer (Amsterdam 2019)]
He, dat heb ik even gemist schijnbaar. Had ik nou best eens willen zien al is het niet 100% mijn ding.

Leuk man!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:19:
[...]

He, dat heb ik even gemist schijnbaar. Had ik nou best eens willen zien al is het niet 100% mijn ding.

Leuk man!
Misschien dat je nog een kaartje kan scoren op TicketSwap voor vanavond :)

Over John Mayer zijn er een hoop meningen, love him or hate him. Maar als je van gitaren houdt (en dat doen we hier :P ) dan zit je absoluut goed bij hem.

• bertjuuhh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:01
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 02:20:

Drie versterkers:
Two Rock JM Signature
PRS JM Signature

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Gravity - John Mayer (Amsterdam 2019)]

[YouTube: I don't trust myself - John Mayer (Amsterdam 2019)]
Was echt een gaaf concert inderdaad!
Ik zat aan de zijkant dus kon het scherm niet altijd even goed zien.https://www.dropbox.com/s...10-09%2021.36.49.jpg?dl=0

Desondanks erg genoten van deze jam sessie met ook nog wat zingen tussendoor :P

*edit* linkje van dropbox ging niet goed blijkbaar

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Misschien dat je nog een kaartje kan scoren op TicketSwap voor vanavond :)
Helaas, geen staanplaatsen. Ik ga niet zitten :P

• Rudolf
@pinda powerrr deed ie toevallig Crossroads?

• bertjuuhh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:01

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Helaas, geen staanplaatsen. Ik ga niet zitten :P
Dan zie je het wel beter :P
Handig! Was benieuwd naar dat nummer voor "Slow dancing". Die herkende ik niet, een Prince cover dus.
Dat hij Grateful Dead ertussen gooide vond ik prachtig. Ik ken dat werk totaal niet, maar herken het wel. Toen kwam ook die mooie PRS Super Eagle tevoorschijn (voor wie denkt, die wil ik ook....€10.000,- sparen 8)7 )

pinda powerrr wijzigde deze reactie 10-10-2019 12:30 (5%)

• Gitarist
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:24:

[...]
PRS Super Eagle tevoorschijn (voor wie denkt, die wil ik ook....€10.000,- sparen 8)7 )
[Afbeelding]
Het zal vast een goed gebouwde gitaar zijn, maar persoonlijk heb ik er helemaal niks mee. Smaken verschillen gelukkig!

Overigens vind ik John Mayer met zijn oude(re) werk fantastisch, maar de laatste paar albums kunnen me niet echt bekoren.
Hoop dat hij ooit nog wat nieuws gaat maken met z'n trio.

==
Overigens is de levering van m'n Supro "door onvoorziene omstandigheden" vertraagd :/
Zouden ze bij Bax doorhebben dat de amp misschien wel te goedkoop was?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:38

franssie

Save the albatross

@pinda powerrr Grateful dead - heerlijke muziek, soort Cream maar dan heel erg chill, bijna country.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gitarist schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Het zal vast een goed gebouwde gitaar zijn, maar persoonlijk heb ik er helemaal niks mee. Smaken verschillen gelukkig!

Overigens vind ik John Mayer met zijn oude(re) werk fantastisch, maar de laatste paar albums kunnen me niet echt bekoren.
2x eens.
Overigens is de levering van m'n Supro "door onvoorziene omstandigheden" vertraagd :/
Dat zuigt... :/

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

==
Waar ik persoonlijk erg blij mee was, dat hij meerdere nummers uit zijn "begin"periode speelde. Die kan ik ook het beste waarderen, met het album Continuum als hoogtepunt.
Dat is tevens de periode dat hij met zijn JM Trio bezig was. Qua sound vind ik dat ook de beste periode, de Two Rock versterker met de Fender en een Tube Screamer om het af te maken.

Als ik de Amerikaanse fora mag geloven, is de PRS meestal een stuk beter gebouwd dan een Fender CS of Gibson. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze minder een bepaalde "feel" of uitstraling hebben.

Maak je een filmpje als de Supro binnen is @Gitarist ?

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:56
Oh boy, GAS slaat toe ;)

Vandaag even bij mijn lokale muziekshop binnen gewandeld... kon het niet laten.
Zoals al eerder verteld wil ik voor mijzelf een leuk kerstcadeautje aanschaffen omdat ik dan een jaar gitaar speel.

Praatje gemaakt met de verkoper/liefhebber, over waar ik naar opzoek was e.d. en die stelde voor deze eens te proberen: Eastman T386SB Thinline. Een 335 look a like.

Kelere zeg, wat een verschil met mijn Squier Affinity.
De afwerking is echt prachtig, de nek voelde heerlijk aan en het fretwerk was uitstekend.
Voor volgende week een afspraak gemaakt om meerdere Eastman modellen te proberen.
Lijkt erop dat deze op mijn shortlist komt voor het kerstcadeautje dat ik mezelf heb belooft.

apollo13

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-01 19:32
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:34:
Over John Mayer zijn er een hoop meningen, love him or hate him. Maar als je van gitaren houdt (en dat doen we hier :P ) dan zit je absoluut goed bij hem.
Nou nee ...
Fantastische gitarist maar ik kan helemaal niks met zijn muziek :)

Zijn er nog fusion liefhebbers hier ? Ik heb PlanetX weer herontdekt, man man wat een fijn proeverij :D

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• Gitarist
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Waar ik persoonlijk erg blij mee was, dat hij meerdere nummers uit zijn "begin"periode speelde. Die kan ik ook het beste waarderen, met het album Continuum als hoogtepunt.
Dat is tevens de periode dat hij met zijn JM Trio bezig was. Qua sound vind ik dat ook de beste periode, de Two Rock versterker met de Fender en een Tube Screamer om het af te maken.

Als ik de Amerikaanse fora mag geloven, is de PRS meestal een stuk beter gebouwd dan een Fender CS of Gibson. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze minder een bepaalde "feel" of uitstraling hebben.

Maak je een filmpje als de Supro binnen is @Gitarist ?
Ik bespeel er wel eens eentje als ik in een winkel ben, maar ben er gewoon nooit echt van gecharmeerd.
Maar ik voel en zie idd wel dat het met de kwaliteit van PRS'en wel vaak dik in orde is.

Ja, ik zal t.z.t. een filmpje of iets ervan maken :*)
apollo13 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:40:
Oh boy, GAS slaat toe ;)

Zoals al eerder verteld wil ik voor mijzelf een leuk kerstcadeautje aanschaffen omdat ik dan een jaar gitaar speel.

Praatje gemaakt met de verkoper/liefhebber, over waar ik naar opzoek was e.d. en die stelde voor deze eens te proberen: Eastman T386SB Thinline. Een 335 look a like.
[Afbeelding]

De afwerking is echt prachtig, de nek voelde heerlijk aan en het fretwerk was uitstekend.
Voor volgende week een afspraak gemaakt om meerdere Eastman modellen te proberen.
Lijkt erop dat deze op mijn shortlist komt voor het kerstcadeautje dat ik mezelf heb belooft.
Ja, Eastmans zijn vaak vebazingwekkend goed! Heerlijk he zo'n vroege Kerst o<:)

Gitarist wijzigde deze reactie 10-10-2019 16:53 (33%)

• KnoxNL
[...]

==
Ik kan uit eigen ervaring spreken dat een echte amerikaanse PRS spelt als boter. Maar het is ook een heel aparte ervaring door de dimensionering van de nek en de mensuur.

Laat ik zeggen dat er een reden is dat ik mijn Custom 24 heb ingeruild.

De enige reden dat ik hem af en toe mis is dat het verreweg mijn mooiste gitaar was, maar niet omdat hij het beste bij mij paste qua speelbaarheid en/of sound :P

Ze keken bij guitar king wel raar op dat ik zo'n ding kwam inruilen en bereid was een (zwaar) verlies te incasseren, ook al was hij nog als nieuw.

De snaren die erop zaten toen ik hem kocht zaten er toen nog op, dat zegt misschien genoeg :+

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Oh boy, GAS slaat toe ;)

[Afbeelding]

Ja, doen! Eastman's zijn zoals hiervoor ook al gezegd echt wel erg goed. En dan moet je gewoon niet kijken dat het "Made in China" is ;)

Modellen met de "B" zijn toch met Bigsby?

Ik heb ook wel eens gespeeld met de T486, is nog net ff mooier dan een T386.
Hoe dan ook, daar ga je een goede koop mee doen :)

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:31:
[...]

Ja, doen! Eastman's zijn zoals hiervoor ook al gezegd echt wel erg goed. En dan moet je gewoon niet kijken dat het "Made in China" is ;)

Ik denk met de mentaliteit van de chinezen dat we voor hetzelfde geld als een USA made strat een betere CH gitaar kunnen krijgen als de lonen hoger/gelijk zouden liggen. En de werkomstandigheden uiteraard.

• apollo13
pinda powerrr schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:31:
[...]

De "B" van de SB in het type nummer is van Sun Burst, maar ik zag ook een Eastman met een Bigsby. Die ga ik volgende week ook testen. Ben wel benieuwd hoe stabiel die is als ik de arm eens flink van jetje geef.

apollo13

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Ik was gisteren bij de winkel een kabeltje halen en heb even bij de gitaren gekeken. Ik wil eens een keer (geen haast) een humbuckergitaar naast mijn MIM strat voor het wat zwaardere werk. Ik ga in gedachten wat heen en weer tussen een Jackson Dinky/Soloist en een PRS SE 22/24. In de winkel hingen een SE 245 en een SE 24, die zien er toch wel erg smakelijk uit :$ . En wellicht past het qua esthetiek ook beter bij mijn voorkomen :+ .

Wat ik alleen nog niet goed begrijp: waarom heeft PRS zowel een 22 als een 24? 2 frets meer en een nekelement dichter bij de brug en daardoor wat meer trebly... het lijkt zo weinig verschil om 2 aparte modellen voor te hebben.

Mijn computers 🖥️ . | Signal, because friends don't let friends use Whatsapp 📱 . | Matrimony ftw 🤵👰 ! | Unborn babies are people too 👶 !

• KnoxNL
Het heeft o.a. effect op string tension. Maar net wat je fijn vindt!

Bespeel de PRS echter wel heel goed voordat je een knoop doorhakt (zie mijn verhaal boven).

Ik was er destijds van overtuigd dat ik de goede keuze maakte maar toch niet dus.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:34
Oh boy, GAS slaat toe ;)

*knip*

*knip*
_/-\o_ Ik heb vroeger een gelijkaardig ritueel doorlopen, alleen iets later dan jij. Mijn drempel was het beëindigen van de eerste module (AMV) in de muziekschool, toen was ik echt zeker dat ik deze hobby ging verderzetten.

Wat ik wil aanraden: hou de Squier gitaar (nog even) in je collectie. Een strat is een heel ander beestje dan die Eastman (semi-)hollowbody gitaren, dus in combinatie met een loop pedaal/opname software kan je heel leuke contrasten spelen met beide instrumenten :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

KnoxNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:34:
Het heeft o.a. effect op string tension. Maar net wat je fijn vindt!

Bespeel de PRS echter wel heel goed voordat je een knoop doorhakt (zie mijn verhaal boven).

Ik was er destijds van overtuigd dat ik de goede keuze maakte maar toch niet dus.
Ik kwam het inderdaad tegen toen ik het topic doorzocht, ik kon er alleen niet echt uit halen wat je concreet niet bij je speelstijl vond passen. Wat maakt PRS daarin zo uitzonderlijk vergeleken met andere gitaren? Is van een Fendermensuur naar Gibsonmensuur niet net zo goed wennen/risico op dat je het niets blijkt te vinden?

Hoe je met dezelfde mensuur andere spanning op de snaren hebt bij een verschillend aantal frets snap ik verder niet helemaal :) .

• KnoxNL
Bananenplant schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Ik kwam het inderdaad tegen toen ik het topic doorzocht, ik kon er alleen niet echt uit halen wat je concreet niet bij je speelstijl vond passen. Wat maakt PRS daarin zo uitzonderlijk vergeleken met andere gitaren? Is van een Fendermensuur naar Gibsonmensuur niet net zo goed wennen/risico op dat je het niets blijkt te vinden?

Hoe je met dezelfde mensuur andere spanning op de snaren hebt bij een verschillend aantal frets snap ik verder niet helemaal :) .
Misschien is het voor jou ook helemaal niet van toepassing :)

Je argumenten zijn dan ook volledig terecht. Met dezelfde mensuur zul je inderdaad geen andere spanning ervaren :)

• apollo13
Kapoen schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

_/-\o_ Ik heb vroeger een gelijkaardig ritueel doorlopen, alleen iets later dan jij. Mijn drempel was het beëindigen van de eerste module (AMV) in de muziekschool, toen was ik echt zeker dat ik deze hobby ging verderzetten.

Wat ik wil aanraden: hou de Squier gitaar (nog even) in je collectie. Een strat is een heel ander beestje dan die Eastman (semi-)hollowbody gitaren, dus in combinatie met een loop pedaal/opname software kan je heel leuke contrasten spelen met beide instrumenten :9
Thnx voor je reactie. Die Squier gaat zeker de deur niet uit, zijn geluid is een van de redenen waarom ik hem aangeschaft. Ook belangrijk is dat hij gewoonweg heerlijk speelt. De prijs vs de kwaliteit is meer dan goed te noemen.
Wat ik wel meteen merkte met de Eastman is het verschil in afwerking e.d., daar betaal je dus voor en dat zal ik ook graag doen. Een hobby mag wel iets kosten, zolang je daarvoor maar geen lening voor hoeft af te sluiten.

apollo13

• Gitarist
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/0cHgD5KrlskOj1hQbpIiO0Uc/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/hcu0TvkrZec4pkTNCcjmKQWq/thumb.jpg
Hij is binnen!

De verpakking was idd al twee keer opengeweest en redelijk vercrackt, maar de aan de amp zelf is niks te zien! Ziet er als nieuw uit! En zo klinkt hij ook!
Wat een genot zeg! En die reverb ook!
Zal binnenkort een filmpje maken als ik durf

Heb voor het eerst van m’n leven het idee dat ik echt een goede koop heb gedaan (y)

Edit: op de een of andere manier krijg ik het nu niet voor elkaar om de oriëntatie van de eerste foto te draaien }:O (post nu vanaf m’n iPhone)

Gitarist wijzigde deze reactie 12-10-2019 16:33 (12%)

• franssie

franssie

Save the albatross

@Gitarist
Ziet er mooi uit!

edit: de foto draaien in jouw fotoalbum lukt niet - lang leve iPhones O-)

franssie wijzigde deze reactie 12-10-2019 16:47 (42%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Gitarist schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is binnen!

De verpakking was idd al twee keer opengeweest en redelijk vercrackt, maar de aan de amp zelf is niks te zien! Ziet er als nieuw uit! En zo klinkt hij ook!
Wat een genot zeg! En die reverb ook!
Zal binnenkort een filmpje maken als ik durf

Heb voor het eerst van m’n leven het idee dat ik echt een goede koop heb gedaan (y)

Edit: op de een of andere manier krijg ik het nu niet voor elkaar om de oriëntatie van de eerste foto te draaien }:O (post nu vanaf m’n iPhone)
Noice! :Y

• KnoxNL
@Gitarist Heerlijk nieuwe gear!

Gaaf kleurtje ook.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wow nice! Ziet er al behoorlijk gelikt uit.
Ik ben wel benieuwd naar het geluid, met de kennis die ik nu heb opgebouwd (mede door dit topic), vraag ik mij af of ik nu bij een aanschaf ook niet zoiets zou kopen.
De 15 W van de Blues Jr. is namelijk echt teveel.

• KnoxNL
Wanneer je een goede master hebt, zegt dat niets. Getuige bv de series one.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:41:
Wanneer je een goede master hebt, zegt dat niets. Getuige bv de series one.
De Blues Jr vind ik het mooiste klinken met de master vol open en volume laag.
Dan is de oversturing van de voorversterkerbuizen minder en gaat het meer om de eindbuizen. Wezenlijk ander geluid.

Wellicht dat ik er eens andere buizen in ga doen, die oversturen minder snel.

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

De Blues Jr vind ik het mooiste klinken met de master vol open en volume laag.
Dan is de oversturing van de voorversterkerbuizen minder en gaat het meer om de eindbuizen. Wezenlijk ander geluid.

Wellicht dat ik er eens andere buizen in ga doen, die oversturen minder snel.
Maar in bovenstaande situatie gaat ie dus nog veel te hard? Tja dat is dan "by design" , afgezien van een attenuator kun je daar niet veel aan doen idd :)

• Gitarist
  • Niet online
Net gemerkt dat m'n Supro 1605R best wel snel over z'n nek gaat met m'n Reverend (met P90s). Dat is op zich wel vet, maar voor het subtielere werk als je het lekker clean wilt minder geschikt. Thank God dat ik nog andere gitaren heb O-)

• KnoxNL
Ja met een 5 watter is de kans groot dat de headroom beperkter is :)

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Weet iemand een winkel waar ze Jackson in het reguliere assortiment hebben? Ik wil eens wat vasthouden (niet te goedkoop) en heb tot nu alleen die 7- en 8-snarige monsters van een vriend gezien ;) .

• franssie

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:51:
Ja met een 5 watter is de kans groot dat de headroom beperkter is :)
Bij een goed ontwerp zou dat niet veel moeten schelen aangezien de 5W alleen de eindtrap betreft. Een voorversterker moet ideaal onafhankelijk ontworpen zijn van de eindtrap, maar dat gezegd hebbende wel zo ontworpen om de eindbaas eindbuis zo goed mogenlijk aan danwel over te sturen. Om eerlijk te zijn vind ik een buizen versterker (en dan voor en eind) clean het meeste toevoegen aan warmte. Ik heb een Jazz Reverb 15"en een Vox Ac 30 en dat gaat veel te hard, maar dicht geknepen klinkt het als gesmolten boter op de borst van een vrouw. En dan maakt het niet zoveel meer uit of je er een hollow of een tele op zet, zwoeler komt het niet.
Met de Blackstar 10 heb ik nog te weinig gespeeld om er iets zinnigs over te zeggen maar ik hoop eigenlijk dat ik ook rustig is op de eerste trap (en die heeft dacht ik alleen buizen in de eindtrap).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Bananenplant schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:11:
Weet iemand een winkel waar ze Jackson in het reguliere assortiment hebben? Ik wil eens wat vasthouden (niet te goedkoop) en heb tot nu alleen die 7- en 8-snarige monsters van een vriend gezien ;) .
Buiten Bax kan ik er niets (meer) over zeggen, geen idee zelfs of Keymusic nog gereanimeerd is...

• KnoxNL
franssie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:21:
[...]

Bij een goed ontwerp zou dat niet veel moeten schelen aangezien de 5W alleen de eindtrap betreft. Een voorversterker moet ideaal onafhankelijk ontworpen zijn van de eindtrap, maar dat gezegd hebbende wel zo ontworpen om de eindbaas eindbuis zo goed mogenlijk aan danwel over te sturen. Om eerlijk te zijn vind ik een buizen versterker (en dan voor en eind) clean het meeste toevoegen aan warmte. Ik heb een Jazz Reverb 15"en een Vox Ac 30 en dat gaat veel te hard, maar dicht geknepen klinkt het als gesmolten boter op de borst van een vrouw. En dan maakt het niet zoveel meer uit of je er een hollow of een tele op zet, zwoeler komt het niet.
Met de Blackstar 10 heb ik nog te weinig gespeeld om er iets zinnigs over te zeggen maar ik hoop eigenlijk dat ik ook rustig is op de eerste trap (en die heeft dacht ik alleen buizen in de eindtrap).
Zeker waar. Elke setup met elke instelling denkbaar zal ook anders klinken, en wat de één mooi vindt, is voor de ander niets.

Unlimited options met unlimited opinions is gelijk aan oneindige waarheden.

Mooi man, gitaar!

• apollo13
Deze vond ik in mijn lokale shop: https://www.dijkmanmuziek...itaar-sl2h-bengal-yellow/

@franssie Ben zelf meer een chocolade liefhebber, boter doe ik wel op mijn brood ;)

apollo13 wijzigde deze reactie 14-10-2019 22:42 (16%)

apollo13

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@franssie wat een beeldspraak! Ik ben gelijk benieuwd naar hoe "gesmolten boter op de borst van een vrouw" klinkt!

• franssie

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:39:
@franssie wat een beeldspraak! Ik ben gelijk benieuwd naar hoe "gesmolten boter op de borst van een vrouw" klinkt!
Smeuiger dan slagroom maar wel minder zoet.
Het Engelse woord is "Smooth" - denk aan de zachtere passages van Albatros van Fleetwood ... wel wat rumble maar verder - met je neus in de boter

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik ken alleen "motorboaten" bij een vrouw, maar dat is lichtelijk offtopic hier :+

• Dean The Vee
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20-01 09:46
Iemand tips voor een goede online cursus acoustisch gitaarspelen voor beginners?

• KnoxNL
Dean The Vee schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:37:
Iemand tips voor een goede online cursus acoustisch gitaarspelen voor beginners?
Akoestisch?

Ik zou verwachten dat je zo'n gitaar hebt:

:+

• DigiDaan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:28
Knal mijn muziek ook maar in de openingspost: Sturp - www.sturp.com
Voor de liefhebbers van instrumentale herrie.

• Kapoen
Dean The Vee schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:37:
Zoals steeds is het YouTube kanaal van Justinguitar een aanrader.
De bijhorende website is te vinden op https://www.justinguitar.com.

• apollo13
Vanavond weer een kleine mijlpaal behaald in mijn nog korte gitaarcarrière.
Omdat ik de basistechnieken nu redelijk onder de knie begin te krijgen, slides, hammer-on, bends etc, heb ik voor het eerst een stukje improvisatie gespeeld/geprobeerd.
Ik heb een leuke backing track gevonden, Slow Blues in A, en ben daarmee aan de slag gegaan.
Het geeft veel voldoening om iets te componeren i.p.v. een nummer na te te spelen.
Momenteel ben ik nog zo houterig als de pest, maar soms speelde ik een stukje waarvan ik dacht: hé dat klonk best wel lekker.

Begin wel te merken dat ik steeds meer theorie wil weten. Ik wil weten waarom bepaalde noten samen goed klinken. Hoe het komt dat het ene rifje lekker loopt en de andere weer niet.
Iemand suggesties wat dat betreft?
Oh, improvisatie speelde ik in de A Minor Pentatonic. Ik weet wat de noten daarin zijn en ook de root-noten.

apollo13 wijzigde deze reactie 17-10-2019 19:50 (6%)

apollo13

• Gitarist
  • Niet online
Ik moet toegeven dat ik er al een jaar of twee niet meer ben geweest, maar ze hadden bij Musik Produktiv (half uurtje over de grens bij Enschede) in Ibbenbüren, Duitsland altijd redelijk wat van van die scheurijzers hangen, ook van het midden/hogere segment

• KnoxNL
Het begint weer te kriebelen:

https://www.guitarking.nl...rice&order=DESC&limit=100

Maar ik moet me inhouden van mezelf, ik heb al 4 strats 8)7

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

@KnoxNL het duurde even voordat ik uitgevonden had dat ik "reliced" moet lezen als "relic-ed" en niet als "re-liced" :+ . Ik zat me tot dat moment echt op m'n hoofd te krabben wat er nou telkens mee bedoeld werd...

• apollo13
KnoxNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:39:

Mooie foto van de gitaar opzoeken, afdrukken op A0, dan kan je er de hele dag naar kijken.... zelfs aanraken. O-)
Keuze twee is de bank beroven ;)

apollo13

• Wormaap
  • Laatst online: 01:29

Wormaap

Moderator Foto & Video
apollo13 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:46:
Vanavond weer een kleine mijlpaal behaald in mijn nog korte gitaarcarrière.
Omdat ik de basistechnieken nu redelijk onder de knie begin te krijgen, slides, hammer-on, bends etc, heb ik voor het eerst een stukje improvisatie gespeeld/geprobeerd.
Ik heb een leuke backing track gevonden, Slow Blues in A, en ben daarmee aan de slag gegaan.
Het geeft veel voldoening om iets te componeren i.p.v. een nummer na te te spelen.
Momenteel ben ik nog zo houterig als de pest, maar soms speelde ik een stukje waarvan ik dacht: hé dat klonk best wel lekker.

Begin wel te merken dat ik steeds meer theorie wil weten. Ik wil weten waarom bepaalde noten samen goed klinken. Hoe het komt dat het ene rifje lekker loopt en de andere weer niet.
Iemand suggesties wat dat betreft?
Oh, improvisatie speelde ik in de A Minor Pentatonic. Ik weet wat de noten daarin zijn en ook de root-noten.
Voor muziektheorie op een enorm toepasbare manier vind ik het kanaal van Jake Lizzio (Signals Music Studio) érg goed. Hij heeft een grote collectie video's die allemaal een klein stukje theorie behandelen en het meteen toepassen. Deze video gaat over akkoordprogressies in majeur. Da's een begin, vanaf daar kun je jezelf uren verliezen in het kanaal.

Andere aanraders zijn Adam Neely, 12Tone, Rick Beato en Mangoldproject. Die laatste richt zich op piano, maar eerlijk gezegd is dat toch een veel beter instrument om theorie mee te leren. Niet dat je nou per se piano moet gaan spelen, maar op een pianokeyboard wordt theorie visueel. Een gitaar is daar m.i. minder geschikt voor.

Also: :w allemaal. Ik speel ondertussen 17 jaar gitaar. Daarnaast speel ik bas (ja, dat is een apart instrument :+), drum en piano, en zing ik wat. In het verleden heb ik volgens mij wel eens meegepost in een voorloper van dit topic. De laatste tijd weer wat actiever bezig met muziek, dus ik lurk hier af en toe :+

Wormaap wijzigde deze reactie 18-10-2019 14:18 (6%)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Bananenplant schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:04:
@KnoxNL het duurde even voordat ik uitgevonden had dat ik "reliced" moet lezen als "relic-ed" en niet als "re-liced" :+ . Ik zat me tot dat moment echt op m'n hoofd te krabben wat er nou telkens mee bedoeld werd...
d:)b

• KnoxNL
Kreeg dit nog in de mail:
Guitar Experience Day

SAVE THE DATE: ZATERDAG 2 NOVEMBER A.S.!!

EVENT: https://www.facebook.com/events/2507711262832791/

Op deze dag is de winkel in Boekel gesloten en organiseert GUITARKING samen met POPEI en de grote GuitarBrands een zeer unieke spectaculaire gitaardag in Eindhoven! Je bent dan van harte welkom in het klokgebouw tussen 11.00 en 17.00
Eenmalig evenement met DE Grote Merken, volle stands, give-aways, heel veel gitaren, versterkers en effecten om zelf te testen, (neem je eigen gitaar mee) gratis restring acties (Dunlop strings), toffe accessoires, speciale studentenacties en supervette clinics/demo's van o.a. Peter van Elderen (TankZilla, peter pan speedrock), Erjan van der Laan (productspecialist Dunlop), Bart Dietvorst (Supro), Glenn Vanherle (HeadRush), Stef Verbeurgt (Marshall). Dit mag je niet missen! Dus laat ook weten of JIJ erbij gaat zijn! Entree is gratis.

Gibson- Fender- PRS Guitars - Suhr Custom - Guitars | Amplifiers | Pedals | Pickups- Mayones Guitars Basses - Musifacts- Taylor Guitars- Marble Amps - Marshall Amplification- MXR Innovations - Line 6- Supro- Kool Amplification - Jim Dunlop Guitar Products - Roland- BOSS- ROCKBOARD -AB MUSIC
Zijn er nog tweakers die gaan?

Lijkt me wel tof, ik denk dat ik wel even ga kijken.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:33
KnoxNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:39:

I know how it feels. Gelukkig heb je nooit genoeg strats...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
KnoxNL schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:19:
Kreeg dit nog in de mail:

[...]

>>GAS<<

* Ramzzz vermijdt het topic voorlopig maar even... :9

• KnoxNL
Ramzzz schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

>>GAS<<

* Ramzzz vermijdt het topic voorlopig maar even... :9
Over GAS gesproken, ik kende dit merk niet, maar dit beestje vind ik dus echt fantastisch klinken:

Voor sub-1000 dollar (in de medium range in ieder geval, er is ook nog een premium range)

• apollo13
Het was vanmiddag vol GAS in de muziekwinkel.
Ik had vorige week al langs willen gaan maar dat lukte dus niet.
Vanmiddag drie verschillende Eastman modellen geprobeerd en het is de TS386 SB geworden, degene die ik twee weken geleden al even had vastgehouden.

De nek en body voelden meteen vertrouwd aan en hij speelde heerlijk licht.
Lichter dan mijn Squier, terwijl ze toch beide een setje van 10 hebben.
De frasering van de Eastman ging een stuk beter, je kunt er veel meer gevoel in kwijt.
Het gewicht van de Eastman is iets lager, ook logisch met een semi-hollow body.
Afwerking is echt uitstekend te noemen. Nergens iets scherps te voelen. Prima in de verf en lak, volume en toon-knoppen zijn lekker zwaar. Liefde op het eerste gezicht dus.

Bestelling dus geplaatst en nu vol ongeduld wachten.

apollo13

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Ik zit nog in de fase dat een confrontatie met mijn nog weinige kunnen een goede remedie tegen GAS is :+ . Maar daar gaan we rustig maar gestaag mee aan het werk. Ik vind dat ik een PRS SE mag zodra ik genoeg netjes kan spelen dat ik 'm in de winkel durf uit te proberen :Y .

Misschien had ik het al gezegd, maar alleen al bij wijze van ontspanningstherapie vind ik gitaarles al de moeite :) .

• apollo13
Bananenplant schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:53:
Ik zit nog in de fase dat een confrontatie met mijn nog weinige kunnen een goede remedie tegen GAS is :+ . Maar daar gaan we rustig maar gestaag mee aan het werk. Ik vind dat ik een PRS SE mag zodra ik genoeg netjes kan spelen dat ik 'm in de winkel durf uit te proberen :Y .

Misschien had ik het al gezegd, maar alleen al bij wijze van ontspanningstherapie vind ik gitaarles al de moeite :) .
Wat betreft in de winkel spelen, toen ik begon was ik de enige.
5 minuten later had ik een klein publiek, en die waren er niet vanwege mijn spel :)
Was ff zweten met al die mensen, maar ik ben stug doorgegaan.

Thuis spelen is zeker een heerlijk stukje ontspanning, je vergeet snel alles om je heen. O+

apollo13

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Bananenplant zoiets?
Erg mooie gitaren voor relatief weinig geld.

• KnoxNL
apollo13 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:22:
Het was vanmiddag vol GAS in de muziekwinkel.
Ik had vorige week al langs willen gaan maar dat lukte dus niet.
Vanmiddag drie verschillende Eastman modellen geprobeerd en het is de TS386 SB geworden, degene die ik twee weken geleden al even had vastgehouden.

De nek en body voelden meteen vertrouwd aan en hij speelde heerlijk licht.
Lichter dan mijn Squier, terwijl ze toch beide een setje van 10 hebben.
De frasering van de Eastman ging een stuk beter, je kunt er veel meer gevoel in kwijt.
Het gewicht van de Eastman is iets lager, ook logisch met een semi-hollow body.
Afwerking is echt uitstekend te noemen. Nergens iets scherps te voelen. Prima in de verf en lak, volume en toon-knoppen zijn lekker zwaar. Liefde op het eerste gezicht dus.

Bestelling dus geplaatst en nu vol ongeduld wachten.
Wait wut,

je hebt de gitaar gevonden die je wilt en ipv die mee te nemen wordt er nu 1 van het zelfde type besteld en die krijg je dan???

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

pinda powerrr schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:09:
@Bananenplant zoiets?

[Afbeelding]
Zoiets, ja, of een 245. Humbuckers als een aanvulling op mijn SSS Strat :) .

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:04
KnoxNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:12:
[...]

Wait wut,

je hebt de gitaar gevonden die je wilt en ipv die mee te nemen wordt er nu 1 van het zelfde type besteld en die krijg je dan???
Interessant inderdaad. Ik heb al mijn gitaren gewoon direct meegenomen.

Gelukkig hoef ik tegenwoordig niet meer naar de winkel voor nieuwe gitaars.
Paar jaar geleden besloten dat als ik iets nieuws wil, dat ik het dan maar zelf maak :)

Ondertussen een 2 meer gemaakt voor vrienden en zit ik eraan te denken om binnenkort een akoestische te maken :X

Without magic smoke, it ain't broken!

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

@s0ulmaster 7 snaren hoop ik ook ooit te leren :Y !

• apollo13
KnoxNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:12:
[...]

Wait wut,

Yep, maar ik mag degene in de winkel vergelijken met de bestelde.
Mocht die in de winkel beter "passen", dan kan ik die gewoonweg mee naar huis nemen.
Dan moet die van de winkel wel 2 nieuwe doppen krijgen voor de potmeters, die zijn namelijk gejat.
Een of andere idioot heeft die gestolen 8)7

apollo13

• s0ulmaster
Is niet heel veel anders dan 6 snaar toch? :>
Maar wellicht kan ik na 15 jaar intensief spelen niet zo goed meer relativeren.

Het was wel mijn 1e 7 snaar trouwens. Ik twijfelde om nog een nieuwe musicman petrucci te kopen a 3500e, maar toen toch maar voor 1500e iets zelf gebouwd O+

• s0ulmaster
pinda powerrr schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:09:
@Bananenplant zoiets?

[Afbeelding]
Ik vond dat ook altijd wel mooie dingetjes, maar ik ben gewoon moeilijk gewend geraakt aan aan toggle switches en de plaatsing van de potmeters.... :X

Dan vallen er helaas een heleboel gitaren af...

• KnoxNL
s0ulmaster schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

Interessant inderdaad. Ik heb al mijn gitaren gewoon direct meegenomen.

Gelukkig hoef ik tegenwoordig niet meer naar de winkel voor nieuwe gitaars.
Paar jaar geleden besloten dat als ik iets nieuws wil, dat ik het dan maar zelf maak :)

[Afbeelding]

Ondertussen een 2 meer gemaakt voor vrienden en zit ik eraan te denken om binnenkort een akoestische te maken :X
Wat een prachtig instrument.

• franssie

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:19:
Wordt lastig, hier even wat stress (tijdelijk) dus dat is eigenlijk ons rustweekeinde maar ziet er wel heel erg leuk uit. Misschien als ik mijn vriendin wijs kan maken dat ze er ook Uke's hebben ....

• s0ulmaster
KnoxNL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Wat een prachtig instrument.
Danku O+ koste me ook een eeuwigheid om te maken. Gelukkig gaat het nu ik een goeie werkplaats en wat meer ervaring heb een stuk sneller :)

1e wat ik ontdekte was dat mooi hout erg duur is. Ik was voor deze gitaar iets van 250 euro kwijt, maar had gerust voor AAA kwaliteit nog wel meer kunnen zijn.

Daar koop je in de winkel al bijna een hele gitaar voor :')

s0ulmaster wijzigde deze reactie 24-10-2019 09:01 (27%)

• Kapoen
Bananenplant schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:53:

Ik herken de gedachte, ik voel me ook niet echt op mijn gemak in een gitaarwinkel. Initieel hield ik mezelf ook een aantal drempels voor om zeker niet te snel een ander instrument te kopen.

Uiteindelijk reduceerde ik toch automatisch mijn argumenten/drempels:
- na 3 jaar muziekschool was ik overtuigd dat ik ging blijven spelen
- muziek = een hobby voor mij, dus alles in concrete benchmarks steken heeft geen zin
- muziekwinkels krijgen massa's hobbyspelers over de vloer, jij doet niet onder voor een andere hobbyist
- een gitaar testen kan met een paar akkoorden en riffjes, speelcomfort en klank kan je er prima mee afleiden

Er is altijd wel bij te leren (gelukkig!), of een techniek/stijl/riff/solo/... die ik nooit zal kunnen, maar verdorie het is leuk (en motiverend) om op een instrument van hogere kwaliteit aan te modderen :P

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Kapoen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

- een gitaar testen kan met een paar akkoorden en riffjes, speelcomfort en klank kan je er prima mee afleiden
Ik ben nog maar een paar maanden echt bezig, he ;) . Het was met mijn leraar ook even aftasten van hoe het werkt. Hij werkt graag met muziek waar je zelf mee komt, dus dat deed ik eerst ook. Ik begon me op den duur af te vragen of dat wel een goed idee was omdat je dan basisvaardigheden skipt als ze niet in je muziek voorkomen. Intussen heb ik wel ontdekt dat hij wel degelijk ingrijpt als dat dreigt te gebeuren :Y .

Dit is trouwens echt heel anders dan dat ik gewend was van les bij de fanfare vroeger. Daar werd op les voor je bepaald wat je ging spelen/oefenen en werkte je met lesboeken met een structurele opbouw van vaardigheden. Dat werkte eigenlijk best prettig, als je dan ineens bij een vraaggestuurde leraar zit voelt dat eerst heel raar :P .

• Kapoen
Bananenplant schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Ik ben nog maar een paar maanden echt bezig, he ;) . Het was met mijn leraar ook even aftasten van hoe het werkt. Hij werkt graag met muziek waar je zelf mee komt, dus dat deed ik eerst ook. Ik begon me op den duur af te vragen of dat wel een goed idee was omdat je dan basisvaardigheden skipt als ze niet in je muziek voorkomen. Intussen heb ik wel ontdekt dat hij wel degelijk ingrijpt als dat dreigt te gebeuren :Y .
Het was niet mijn bedoeling om meteen een aankoop te forceren aan jouw kant (alhoewel... >:) ), maar om aan te geven dat veel mensen gelijkaardige twijfels/remmingen hebben, terwijl dat niet nodig is.

Uiteraard is het aan jou om aan te voelen wanneer/of je een nieuwe gitaar wil (welkom bij G.A.S. :P ), maar te hoge drempels kunnen ook in de weg liggen van plezier en motivatie die ook bij een nieuwe aankoop komen.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:20

Blaat

Hardware Fanaat

Meer snaren is meer beter toch?

Ik heb er het liefste 12. 8)

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• apollo13
Hier een leuke video over hoe je voor een eurootje of 20 je een Squier een leuke upgrade kan geven.
Mijn, nog niet al te beste muzikale oren, hoorden weinig verschillen.

apollo13

• Bananenplant

Bananenplant

🍌 pisang goreng 🍌

Okay, PRS doet voor 2020 voor de SE's een sunburst :9~ , dat wordt sparen & oefenen de komende maanden :Y .

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:24
Gezinsuitbreiding!

https://tweakers.net/ext/f/ujr32UT0TiJ5RYjLhr2ewT7n/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/vfx818Pj57WN3le8nenBAc0Q/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/qzyoAxjpyHAajtUs0K0ewlgF/thumb.jpg

Een waanzinnig leuk ding. Speelt alsof je echte fender in je handen hebt. Helder, sprankelend geluid. Heerlijke hals.

Maar dan voor een fractie van de prijs. Leuk om eens weer met single coils te spelen. Leuk voor de rustige stukjes 8)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
MsD schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:06:
Gezinsuitbreiding!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een waanzinnig leuk ding. Speelt alsof je echte fender in je handen hebt. Helder, sprankelend geluid. Heerlijke hals.

Maar dan voor een fractie van de prijs. Leuk om eens weer met single coils te spelen. Leuk voor de rustige stukjes 8)
Lekker! :)

• Gitarist
  • Niet online
Ja wat is dít dan weer? https://www.fender.com/pa...rce=twitter&sf110676371=1

Nieuwe modellen(reeks)?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ze willen echt dat niemand er meer iets van snapt... 8)7

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True