"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Idem! Bij een versterker wil ik nog net een uitzondering maken, maar alle instrumenten die ik heb zijn vanaf het begin mijn kindjes. Op 1 na dan. Dat was de Spaanse nylon snaar waar ik mee begonnen ben. Die heb ik van m'n neef over genomen. Die deed er namelijk niets mee.KnoxNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:24:
[...]
Ja, ieder zo zijn voorkeuren
Hoewel jij ergens in de middenmoot zit (nieuw niet echt nodig, vintage ook niet) vind ik het ontzettend prettig mijn instrumenten nieuw te kopen. Zo zijn het echt mijn babies vanaf het begin.
Ik word erg gelukkig als ik binnenloop bij Max Guitar of Guitar King en er hangen prachtige hagelnieuwe Fender Custom shops, Gibsons, PRS, Suhr, Friedman etc gitaren.
En dan niet 2 of 3, maar tientallen
Hmmm. Mijn Fender American Standard Strat heeft wel realistische slijtsporen op een maple toets. Is dat wel geoorloofd?Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Voor mij reden te meer om geen ‘maple’ toets te willen.
@mekkieboek Die zaak ken ik. Daar ben ik 10 jaar geleden eens geweest. Dat is inderdaad een Walhalla. Maar ehm. Groot... Mijn huidige nieuwe/oude bandgenoten (waar ik er toen mee heen ben geweest) kiezen nu sneller voor Koln. Daar zit ook een grote.
[ Voor 12% gewijzigd door ElectricHead op 21-06-2019 09:15 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Wow, alhoewel dit wel te verwachten was schrik ik wel een beetje. Feedback Rotterdam en Utrecht waren vroeger wel mijn go-to plekken waar ik vele honderden (zo niet duizenden) euro's heb achtergelaten. Toen het werd overgenomen door Keymusic leek de mentaliteit in de winkels en vooral de uitstraling en het assortiment een stuk minder. Waar ze vroeger nooit moeilijk deden over de aftersales (service), werd dat ineens een probleem. Sinds die tijd kwam ik er eigenlijk niet meer.Kapoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:27:
In het topic over de zonsondergang van fysieke winkels kwam ik dit bericht tegen:
[...]
De Belgische winkel lijkt vooralsnog wel te werken.
Raar dat zo’n grote keten toch niet kan opboksen tegen de Duitse webwinkels (veronderstel ik).
Maar inderdaad, net als bij alle winkels is het toch jammer als er een speler omvalt.
Denk dat in Nederland vooral grote concurrentie gevoeld wordt van Bax-shop, Thomann, Musik-Produktiv en Music Store Köln.
Ik probeer nu zelf zo veel mogelijk bij de lokale winkels te halen (bij mij in de buurt Gooise Gitaren in Bussum of String Wood in Hilversum).
[ Voor 20% gewijzigd door Gitarist op 21-06-2019 10:45 ]
In navolging van deze post...Kapoen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:06:
Voor de mensen die graag eens een speciale gitaar willen aanschaffen, David Gilmour verkoopt er een aantal van de zijne. Oa. de beroemde zwarte stratocaster, en de Les Paul waarmee de solo op Another brick in the wall pt. 2 werd gespeeld.
[YouTube: The David Gilmour Guitar Collection]
Bieden kan bij Christie's in juni, hier is alvast een lijst met de gitaren die in de verkoop gaan: link naar Christie's website.
Veel geluk aan de potentiële kopers hier
https://www.ultimate-guit...ve_guitar_in_history.html
Wie van jullie was het?!
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit worden veredelde wall-hangers die zelden of nooit nog gehoord en gezien zullen worden.
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr
Ik heb zelf een Fender Strat (gekocht voor 350) en zou deze misschien wel willen ruilen. Vinden jullie dit het waard? Is een streamliner een gitaar waar je mee kan rocken of is het vooral voor jazz bedoelt? Jazz speel ik niet dus dan zou ik het niet doen denk ik.
Voor meer info zie:Drunken_Bear schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:17:
Over gitaren kopen gesproken.... ik kwam deze advertentie tegen
Ik heb zelf een Fender Strat (gekocht voor 350) en zou deze misschien wel willen ruilen. Vinden jullie dit het waard? Is een streamliner een gitaar waar je mee kan rocken of is het vooral voor jazz bedoelt? Jazz speel ik niet dus dan zou ik het niet doen denk ik.
Als ik Chapman zo hoor spelen is het een behoorlijk veelzijdige gitaar. GAS!
Kwam deze clip van de week tegen op youtube, is een type gitaar wat mij wel kan bekoren. Qua geluid en looks, vooral die Goldtop is een beauty. Misschien dat ik er eens eentje ga proberen in een muziekwinkel. Heb mezelf belooft dat als ik een jaar gitaarles heb gehad ik mag gaan shoppen voor een tweede gitaar.
[ Voor 20% gewijzigd door apollo13 op 21-06-2019 14:42 ]
apollo13
Hmmm toch maar even een bericht sturen dan hehe... Al is chapman natuurlijk een enorme guitargod hahaapollo13 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:30:
[...]
Voor meer info zie: [YouTube: Gretsch Streamliner Guitars - So Good That Rob Bought One!]
Als ik Chapman zo hoor spelen is het een behoorlijk veelzijdige gitaar. GAS!
[ Voor 6% gewijzigd door Drunken_Bear op 21-06-2019 14:39 ]
Ik weet het niet.Drunken_Bear schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:17:
Over gitaren kopen gesproken.... ik kwam deze advertentie tegen
Ik ben zelf niet kapot van gitaren met een 'Bigsby', of überhaupt een tremolovibrato-arm.
Het is wel een erg specifiek ding, en je zult toch echt zelf moeten uitvinden of het iets voor je is.
Ik ken eerlijk gezegd wel mensen die kwijlen bij Gretch White Falcons o.i.d., dus het kan natuurlijk wel helemaal je ding zijn.
Misschien eens luisteren naar Dany Vera.
Ik maak met mijn Fender ook niet erg veel gebruik van de whammy bar, omdat ik die iets te stug vind, een bisby ziet er altijd uit alsof je er minder voor hoeft te "werken" of zo. Maar nog nooit gebruikt dus inderdaad, dat zal ik moeten proberen.Ramzzz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:51:
[...]
Ik weet het niet.
Ik ben zelf niet kapot van gitaren met een 'Bigsby', of überhaupt een tremolovibrato-arm.
Het is wel een erg specifiek ding, en je zult toch echt zelf moeten uitvinden of het iets voor je is.
Ik ken eerlijk gezegd wel mensen die kwijlen bij Gretch White Falcons o.i.d., dus het kan natuurlijk wel helemaal je ding zijn.
Misschien eens luisteren naar Dany Vera.
[YouTube: Danny Vera in Live Concert Oostkerk Middelburg]
Ik heb een een 12-string van Gretsch die een hommage is naar de white falcon en die speelt heerlijk, dus ik hoop dat de man op zijn minst wil meeten zodat ik kan checken of hun elektrische gitaren ook zo fijn zijn.
Danny Vera is trouwens topppp
Als ik mij niet vergis verkocht Clapton eind jaren ‘90, begin ‘00 zijn Blackie en Brownie strats voor rond 1 miljoen elk. Indien Gilmours Black strat voor minder dan het dubbele zou verkocht worden had je alleen maar een inflatiecorrectie of zo
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Over een toppertje gesproken, Brian Setzer speelt ook wel een aardig deuntje op zijn Gretch gitaren.Drunken_Bear schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Ik maak met mijn Fender ook niet erg veel gebruik van de whammy bar, omdat ik die iets te stug vind, een bisby ziet er altijd uit alsof je er minder voor hoeft te "werken" of zo. Maar nog nooit gebruikt dus inderdaad, dat zal ik moeten proberen.
Ik heb een een 12-string van Gretsch die een hommage is naar de white falcon en die speelt heerlijk, dus ik hoop dat de man op zijn minst wil meeten zodat ik kan checken of hun elektrische gitaren ook zo fijn zijn.
[YouTube: Brian Setzer Orchestra - Live in Japan HQ]
apollo13
Kan natuurlijk dat het helemaal je ding niet is, maar kijk anders eens hoeveel veren er in je strat zitten en hoe de afstelling is. Kan een wereld van verschil maken.Drunken_Bear schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Ik maak met mijn Fender ook niet erg veel gebruik van de whammy bar, omdat ik die iets te stug vind, een bisby ziet er altijd uit alsof je er minder voor hoeft te "werken" of zo. Maar nog nooit gebruikt dus inderdaad, dat zal ik moeten proberen.
Ja ik heb er al eens mee gespeeld door er 1 of 2 uit te halen maar het is het net niet. wellicht komt het meer omdat ik nog te onervaren ben om er mee te spelen haha.KnoxNL schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:24:
[...]
Kan natuurlijk dat het helemaal je ding niet is, maar kijk anders eens hoeveel veren er in je strat zitten en hoe de afstelling is. Kan een wereld van verschil maken.
Overigens is die Gretsch 'm niet geworden. Mijn strat komt uit 2007 en dat vond hij te oud of zo.
God wat flauw.... Weet ie dan niet dat een oudere gitaar meer waard is?Drunken_Bear schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:25:
[...]
Overigens is die Gretsch 'm niet geworden. Mijn strat komt uit 2007 en dat vond hij te oud of zo.
Overigens heeft een van mijn bandgenoten een Gretsch in gebruik, man daar komt een geluid uit waar je U tegen zegt.
[ Voor 16% gewijzigd door ElectricHead op 22-06-2019 11:26 ]
(Deze loopt nogal achter)
Gitaren:
Fender:
• Stratocaster 2008 MiM CAR / RW / SSS
• Telecaster 2001 MiM 2TS / MN / SS (verkocht)
https://www.guitardaterproject.org/fender.aspx
Gibson:
• USA Midtown Standard Black 2015 (Nashville) HH
https://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx
Guild
• GAD-25 Full Mahogany
Versterkers:
Blackstar:
• Artisan 30 2x12" combo
• HT5-R (wit) upgraded met V30
En daarbij een Weber Mass 50 'attennuator'
* Ramzzz ' shitload aan pedalen:
Electro Harmonix: • Worm • Pitchfork • Holy Grail • Holy Grail Plus • Big Muff π (Russisch) • Small Stone (Russisch) • Canyon • Good Vibes • Lester G • Lester K • Nano Mistress • Nano Clone Klon: • KTR Boss: • CE-3 Chorus • TU-2 Tuner • EQ-20 graphic equalizer • AC-2 Acoustic Simulator • MT-2 Metal Zone Ibanez: • Analog Delay • TS-10 Tube Screamer Classic • TS-Mini • PUE5 multipedaal (incl. Tube Screamer) Carl Martin: • Crush Zone • Red Repeat (verkocht) • Plexitone • ChorusX2 (2) • DeLayla • DeLayla XL (verkocht) • Compressor/Limiter (verkocht) • dual Compressor/Limiter Andy Timmons • Noise Terminator • TremO’vibe • Octaswitch • Headroom reverb • Quattro ('tremolo'-versie) JRockett: • Archer Xotic: • BB Preamp • BB Preamp Andy Timmons sig. • SP Compressor JHS: • Muffuletta Jim Dunlop: • Crybaby Original Coron: • AD-500 Analog Delay (verkocht) Digitech: • Trio Band Creator Blackstar: • Modulation https://nl.pinterest.com/ramseyjansen/my-gear/ |

[disclaimer: ik kan nog iets vergeten zijn]
[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 22-06-2019 15:58 ]

Ik heb wel mazzel met een vriend die zelf al zijn reparaties doet en me graag wil helpen met dingen als afstellen. Er resoneert nu iets in mijn Blackstar bij distortion op de lage E-snaar, daar gaan we ook naar kijken, waarschijnlijk ergens tactisch een stukje tape plakken
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dedemsvaart is bijna Noord Nederland toch? TFOABananenplant schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:13:
Ik vind het wel wat frustrerend dat Key Music is omgevallen. Ik wilde de vestiging in Groningen graag helpen door mijn spullen daar te halen ipv online te bestellen. Ik heb geen idee waar je in Noord-Nederland nu fysiek gitaren of versterkers kan proberen. De enige winkels die ik zo kan vinden hebben alleen B-merken in het assortiment (of: zo komt het op mij over) en online gitaren/versterkers bestellen vind ik ook zo wat.
Ik heb wel mazzel met een vriend die zelf al zijn reparaties doet en me graag wil helpen met dingen als afstellen. Er resoneert nu iets in mijn Blackstar bij distortion op de lage E-snaar, daar gaan we ook naar kijken, waarschijnlijk ergens tactisch een stukje tape plakken.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Hier ook mijn lijstje, mocht ik misschien nog mee willen doen met de Meet zal ik dat dus allemaal mee moeten sjouwen

Pedalen:
Behringer:
ab100 instrument/amp selector
am100 acoustic modeler
ble100 bass limiter enhancer
bo100 blues overdrive
cl9 compressor/limiter
co600 chorus orchestra
cs400 compressor sustainer
dd400 digital delay
dm100 distortion modeler
dr600 digital reverb
eq700 graphic equalizer
fx600 digital multi-fx
hb01 hellbabe
hm300 heavy metal
nr100 noise reducer
nr300 noise reducer
od300 overdive distortion
od400 overdrive
pb100 preamp booster
rv600 reverb machine
se200 spectrum enhancer
sf300 superfuzz
sm200 slow motion
sm400 super metal
to100 tube overdrive
to800 vintage tube overdrive
tu300 chromatic tuner
uc200 ultra chorus
um100 ultra metal
um300 ultra metal
um300 ultra wah
uo300 ultra octaver
up100 ultra phase shifter
us600 ultra shifter/harmonist
ut100 ultra tremolo
uz400 ultra fuzz
vd400 vintage delay
wd300 warp distortion
xd300 distortion-x
nux
loop core
hg-6 distortion high gain
harley benton
hm-100 heavy metal
Digitech
tl-2 Metal Distortion
Death Metal
Metal Master
Element
se-3a High Gain Distortion
se-4h Metal Distortion
Coolmusic
Insane Distortion
DOD
FX86B Death Metal Distortion
Chaser
hm-4 Hyper Metal
Multi effect
zoom
g2.1u
g7.1ut
g9.2tt
behringer
v-amp pro
v-amp 3
line6
pod x3 live
amplifi fx100
Amps
London City
Bulldog tube head
lcs-100 transistor combo
Pershing transistor head
Peavey
vk100 tube head
Marshall
model 8100 hybrid head
model 8080 hybrid combo-head
line6
flextone 3 transistor combo-head
spider 3 150 transistor combo 2x12
spider 3 75 transistor combo 1x12
Bugera
nuke btx 36000 transistor bass head
Maken we dat af met een:
LAG Roxanne
Schecter C-1 FR
LTD H 351NT
en wat akoestich geneuzel
Alles draait over twee London City Cabinets (en dat kan erg hard)
Maar meestal of gewoon op de koptelefoon, of op mijn monitor achtige speakers, de Edifier 2600.
MsD schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:00:
Oef, ik moet duidelijk minder kopen, of juist niet, geen idee.
Hier ook mijn lijstje, mocht ik misschien nog mee willen doen met de Meet zal ik dat dus allemaal mee moeten sjouwen![]()
Pedalen:
Behringer:
ab100 instrument/amp selector
am100 acoustic modeler
ble100 bass limiter enhancer
bo100 blues overdrive
cl9 compressor/limiter
co600 chorus orchestra
cs400 compressor sustainer
dd400 digital delay
dm100 distortion modeler
dr600 digital reverb
eq700 graphic equalizer
fx600 digital multi-fx
hb01 hellbabe
hm300 heavy metal
nr100 noise reducer
nr300 noise reducer
od300 overdive distortion
od400 overdrive
pb100 preamp booster
rv600 reverb machine
se200 spectrum enhancer
sf300 superfuzz
sm200 slow motion
sm400 super metal
to100 tube overdrive
to800 vintage tube overdrive
tu300 chromatic tuner
uc200 ultra chorus
um100 ultra metal
um300 ultra metal
um300 ultra wah
uo300 ultra octaver
up100 ultra phase shifter
us600 ultra shifter/harmonist
ut100 ultra tremolo
uz400 ultra fuzz
vd400 vintage delay
wd300 warp distortion
xd300 distortion-x
nux
loop core
hg-6 distortion high gain
harley benton
hm-100 heavy metal
Digitech
tl-2 Metal Distortion
Death Metal
Metal Master
Element
se-3a High Gain Distortion
se-4h Metal Distortion
Coolmusic
Insane Distortion
DOD
FX86B Death Metal Distortion
Chaser
hm-4 Hyper Metal
Multi effect
zoom
g2.1u
g7.1ut
g9.2tt
behringer
v-amp pro
v-amp 3
line6
pod x3 live
amplifi fx100
Amps
London City
Bulldog tube head
lcs-100 transistor combo
Pershing transistor head
Peavey
vk100 tube head
Marshall
model 8100 hybrid head
model 8080 hybrid combo-head
line6
flextone 3 transistor combo-head
spider 3 150 transistor combo 2x12
spider 3 75 transistor combo 1x12
Bugera
nuke btx 36000 transistor bass head
Maken we dat af met een:
LAG Roxanne
Schecter C-1 FR
LTD H 351NT
en wat akoestich geneuzel
Alles draait over twee London City Cabinets (en dat kan erg hard)
Maar meestal of gewoon op de koptelefoon, of op mijn monitor achtige speakers, de Edifier 2600.

Niet allemaal even vaak in het topic aanwezig, en ik zal vast nog wel iemand zijn vergeten, vergeef me dat maar.
Interesse, @Luapper @TheCapK @Stoney3K @begintmeta @MsD @Voxalizer @JER00N @CSB @muffstuff @Rudolf @ybastiaans @FragDaddy @SG @Dacide @Verwijderd ?
Enkele dagen geleden postten ze een video op youtube die vrij aggresief overkomt. Omdat de originele versie ondertussen verwijderd werd en re-posts ook nog actief opgespoord worden zet ik hier een link naar een reddit post: reddit link. De video begint normaal, met een verteller die de 'legacy' van Gibson overloopt, en vanaf 1:45 gaat hij in overdrive.
En Gibson voegt meteen daad bij woord: Gibson sues Dean.
In the lawsuit, which was first reported by Guitar.com, Gibson alleges trademark infringement, trademark counterfeiting, unfair competition and trademark dilution on the part of Armadillo. Particularly, Gibson says Armadillo has run afoul of its Flying V, Explorer, ES and SG, "Dove Wing" headstock design, "Hummingbird" name and "Moderne" trademarks.
Ik zit ook op The Gear Page, daar gaan ze compleet los over dat filmpje. Ze hebben Mark Agnesi binnengehaald voor de marketing (de man in het filmpje) die is op socials behoorlijk bekend, dus in eerste instantie goede zet. Maar hij heeft zijn reputatie gelijk naar de klote geholpenKapoen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:22:
Gibson is weer bezig zichzelf in de kijker te werken op een verkeerde manier.
Enkele dagen geleden postten ze een video op youtube die vrij aggresief overkomt. Omdat de originele versie ondertussen verwijderd werd en re-posts ook nog actief opgespoord worden zet ik hier een link naar een reddit post: reddit link. De video begint normaal, met een verteller die de 'legacy' van Gibson overloopt, en vanaf 1:45 gaat hij in overdrive.
[...]

De discussie gaat over dat Gibson groot gezichtsverlies lijdt, de goodwill gaat weg. In plaats van zich te concentreren op weer goede gitaren maken, gaan ze hun tijd steken in een "concurrent" die al veertig jaar een Les Paul achtig model maakt.
Ze hebben het zwaar gehad, veel commentaar op hun Quality Control, omdat de laatste jaren er behoorlijk slechte gitaren de fabriek hebben verlaten. De toko bijna failliet. Ik snap ook niet dat ze daar ineens hun focus op leggen, maar ja, Amerikanen hè..
Als je even niks te doen hebt...een paar pagina's met meningen
https://www.thegearpage.n...ark-infringement.2056219/
Waiting on the world to change
Mark Agnesi werkte vroeger toch voor 'Norman's Rare Guitars?' Ironisch genoeg heeft hij daar een aantal (vintage) gitaren geprezen die verdacht veel leken op Gibson modellenpinda powerrr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:50:
[...]
Ik zit ook op The Gear Page, daar gaan ze compleet los over dat filmpje. Ze hebben Mark Agnesi binnengehaald voor de marketing (de man in het filmpje) die is op socials behoorlijk bekend, dus in eerste instantie goede zet. Maar hij heeft zijn reputatie gelijk naar de klote geholpen

Het is een dubbelloops shotgun afgevuurd in beide eigen voeten.Kapoen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:22:
Gibson is weer bezig zichzelf in de kijker te werken op een verkeerde manier.
[...]
Oliedom, en menig gitaar pundit is hier razend over.
O.a. omdat Orville Gibson zelf de ‘open book’ headstock gekopieerd heeft van eerdere ontwerpen, uit (o.a.) Europa.
De lading boter op het eigen hoofd is inmiddels legendarisch.
Ja, je hebt de gitaar geïnnoveerd en tot grote hoogten gebracht, samen met een aantal andere ‘major’ gitaarbouwers, maar nee, anderen aanpakken voor dat wat je zelf ook gedaan hebt, heeft geen pas.
Dean is al legio keren aangepakt, Ibanez idem, Tokai, etc.
Wanneer je origineel, met het meest gekopieerde merk (Gibson, Fender) werkelijk op eenzame hoogte staat, moet een Tokai ‘Strat’ of een Ibanez ‘Les Paul’ gewoon niet goed genoeg zin om je te beconcurreren in jouw marktsegment.
In de ‘El Cheapo’-markt wil je als ‘premium’ merk toch helemaal niet zitten? Juist dat - die spagaat - zorgt voor gedoe, en daar kiest Gibson dus voor.
Verkoop de ‘gepatenteerde’ vorm gewoon in licentie, dán heb je een punt, wanneer je rechts ingehaald wordt door ‘nep’.
Amerikanen en monopolisme - het is een gebed zonder einde.
Dus...wat willen ze nou

Het is simpel, Gibson was failliet, en nu is het op de achtergrond in handen van een aantal investeerders die het gewoon gaan gebruiken als vehikel om patenten uit te melken.
Maar ik wens ze veel success, zoals @Ramzzz terecht opmerkt heeft gibson als het om headstock design gaat alles bij elkaar gejat (o.a. van Mandolines uit de 18e eeuw etc).
[ Voor 9% gewijzigd door Bananenplant op 23-06-2019 13:34 ]
https://youtu.be/4aljGgg70Pg
Eigenlijk van de zotte wat Gibson hier nu aan het doen is. Waren ze net een beetje op de goede weg om zowel hun financiën als hun kwaliteit een zetje te geven, smijten ze dat in één videootje helemaal overboord.
Sukkels.
Wat betreft Gibson: Patenten zijn 20 jaar geldig dus als ze het op patenten gaan gooien van modellen die in de jaren 50/60 zijn ontworpen: Wordt nog een leuke klus.
Waarschijnlijk wordt het vrij makkelijk voor de aangeklaagde om Prior Art aan te tonen maar misschien is het ze niet te doen om hier daadwerkelijk geld uit te slepen danwel om de positie van de concurrentie te verzwakken in de hoop hier voordeel uit te halen.
Ik weet wel dat de woorden van hun nieuwe CEO zo dus totaal geen bewaarheid worden en dat zou ze alleen nog maar meer kunnen kosten...
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
De toko ging vooral failliet omdat ze naast gitaren ook gingen investeren in andere gebieden toch? Qua gitaren was de kwaliteit niet heel best, maar de fanboys bleven wel kopen.pinda powerrr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:50:
[...]
Ik zit ook op The Gear Page, daar gaan ze compleet los over dat filmpje. Ze hebben Mark Agnesi binnengehaald voor de marketing (de man in het filmpje) die is op socials behoorlijk bekend, dus in eerste instantie goede zet. Maar hij heeft zijn reputatie gelijk naar de klote geholpen![]()
De discussie gaat over dat Gibson groot gezichtsverlies lijdt, de goodwill gaat weg. In plaats van zich te concentreren op weer goede gitaren maken, gaan ze hun tijd steken in een "concurrent" die al veertig jaar een Les Paul achtig model maakt.
Ze hebben het zwaar gehad, veel commentaar op hun Quality Control, omdat de laatste jaren er behoorlijk slechte gitaren de fabriek hebben verlaten. De toko bijna failliet. Ik snap ook niet dat ze daar ineens hun focus op leggen, maar ja, Amerikanen hè..
Als je even niks te doen hebt...een paar pagina's met meningen![]()
https://www.thegearpage.n...ark-infringement.2056219/
Onder de nieuwe CEO is een nieuwe lijn gitaren aangekondigd die schijnbaar wel weer van representatieve kwaliteit zijn.
Dit filmpje is alleen wel erg jammer ja. Volgens mij doen ze nu alles om maar wat geld te krijgen om het schip nog te redden hehe.
nummer van Rainer Scheurenbrand) op akkoorden kunnen spelen.
Via deze link waar de akkoorden staan aangegeven probeer ik het nummer beetje na te spelen. (Toon op C )
Klopt het dat de akkoorden met de tekst niet met elkaar overeenkomen?
Ik heb dit nummer door Riffstation laten afspelen. Met dit programma zie je welke akkoorden er gebruikt kunnen worden. Ik moet hier wel de capo op de 5 zetten.
Het Riffstation zegt niets over de akkoorden E7 en E deze staan wel aangegeven op de Cifraclub.
Riffstation:
(AM)Estou ap(F)rendendo a (G)me (AM)curar
Cifraclub:
Estou (AM) aprendendo a me cu(F)rar G AM
Ik ben geen goede speler. De Cifraclub sluit niet goed op de tekst aan... toch?
tnx
In dit geval de intonatie. Kwam een filmpje op Youtube tegen over wat en hoe over de intonatie van je gitaar.
Dus vandaag mijn tuner en schroevendraaier gepakt en de intonatie aangepast.
De e,B,G en D waren al bijna spot-on, die waren dus snel goed afgestemd.
Alleen de A en E zaten er behoorlijk naast, een halve toon te laag. In kleine stapjes deze twee ook goed gekregen.
Nu een vraagje aan jullie, veranderd de intonatie met nieuwe, of snaren van een ander merk en of dikte?
apollo13
Ik kwam er niet uit...noud schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:43:
Hoi ik wil dit (Estou Aprendendo
Via deze link waar de akkoorden staan aangegeven probeer ik het nummer beetje na te spelen. (Toon op C )
Ik heb dit nummer door Riffstation laten afspelen. Met dit programma zie je welke akkoorden er gebruikt kunnen worden. Ik moet hier wel de capo op de 5 zetten.
Het Riffstation zegt niets over de akkoorden E7 en E deze staan wel aangegeven op de Cifraclub.
Riffstation:
Cifraclub:
tnx
In principe niet, het gaat om de lengte van de snaar.apollo13 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:18:
Vandaag voor het eerst iets aan mijn gitaar ge-tweaked.
In dit geval de intonatie. Kwam een filmpje op Youtube tegen over wat en hoe over de intonatie van je gitaar.
Alleen de A en E zaten er behoorlijk naast, een halve toon te laag. In kleine stapjes deze twee ook goed gekregen.
Nu een vraagje aan jullie, veranderd de intonatie met nieuwe, of snaren van een ander merk en of dikte?
Tenzij door de snaar doorvoer/brug, door bijv. de snaardikte, de lengte toch niet exact gelijk staat met een dunner type snaar.
Bedoel je z'n B.C. Rich Mockingbird?pinda powerrr schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:05:
En vergeet niet dat Gibson helemaal los ging in de marketing met Slash, maar ironisch genoeg speelt hij niet op een Gibson, maar op een custom shop build van een gitaarbouwer (ben ff de naam kwijt).
Dus...wat willen ze nou
En tja... Het hele Gibson debacle. Had het filmpje ook gezien. Dan wil je goodwill kweken en wil je laten zien dat je het nog kan en dan schiet je jezelf echt goed in de voet (zoals al gezegd). Ze zitten in een spagaat denk ik en die spagaat komen ze niet meer uit..... Op deze manier in ieder geval al niet meer. Nu weet ik stiekem ook ineens weer waarom al dat "All American" bij Gibson/MusicMan/Fender geld moet kosten... Maar dan zijn voor mij de laatste 2 dan nog bedrijven waar ik geld aan een echte Amerikaan zou willen spenderen.. Hoewel, met Fender heb ik dat al gedaan.... 25 jaar geleden.
[ Voor 44% gewijzigd door ElectricHead op 24-06-2019 18:41 ]
Fender Telecaster Classic 60s 2007 MiM CAR RW SS

Nog even wachten of mijn bod wordt geaccepteerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2019 12:58 ]
Nee,ElectricHead schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:36:
[...]
Bedoel je z'n B.C. Rich Mockingbird?
En tja... Het hele Gibson debacle. Had het filmpje ook gezien. Dan wil je goodwill kweken en wil je laten zien dat je het nog kan en dan schiet je jezelf echt goed in de voet (zoals al gezegd). Ze zitten in een spagaat denk ik en die spagaat komen ze niet meer uit..... Op deze manier in ieder geval al niet meer. Nu weet ik stiekem ook ineens weer waarom al dat "All American" bij Gibson/MusicMan/Fender geld moet kosten... Maar dan zijn voor mij de laatste 2 dan nog bedrijven waar ik geld aan een echte Amerikaan zou willen spenderen.. Hoewel, met Fender heb ik dat al gedaan.... 25 jaar geleden.
hij bedoeld letterlijk dat Slash op een kopie van een Les Paul beroemd is geworden, waar Gibson vervolgens weer legitieme kopieën van heeft gemaakt
Snappie nog?
https://www.premierguitar..._for_Destruction_Les_Paul
Mijn hoofd zit echt vol met veel te veel nutteloze kennis

Was ook een beetje een retorische vraag. Ik blijf het dapper vinden hoor, een gitaar kopen zonder hem te bespelen.
Aan mij is het niet besteed.
Vooralsnog zijn mijn herhaalde n=1-ervaringen overwegend uitstekend.KnoxNL schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:25:
[...]
Was ook een beetje een retorische vraag. Ik blijf het dapper vinden hoor, een gitaar kopen zonder hem te bespelen.
Aan mij is het niet besteed.
Als dit is gelukt, heb ik een setje 07/08 Tele/Strat MiM CAR.
En wellicht ten overvloede, de Strat is echt yummy!
Iedereen is welkom!Nilltris schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:12:
Als een akoestische gitaar in handen van een beginner welkom is wil ik misschien ook wel naar de GoT meeting komen @Ramzzz !
De wensen qua zaalgrootte worden op den duur wel steeds ruimer...
Zal de Ziggo Dome ook wel een mailtje sturen of ze een zondag in september vrij hebbenRamzzz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:13:
[...]
Iedereen is welkom!
De wensen qua zaalgrootte worden op den duur wel steeds ruimer...
https://www.ziggodome.nl/agendapinda powerrr schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:21:
[...]
Zal de Ziggo Dome ook wel een mailtje sturen of ze een zondag in september vrij hebben
Check!
Hmm.. Ondanks dat Slash een van mijn gitaarhelden is en het betreffende album toch zeer zeker tot mijn hoogst gewaardeerde behoord was ik niet op de hoogte van deze, al dan niet, nutteloze kennis. Ik weet dat hij z'n B.C. Rich had en "Les Paul's", maar dus niet specifiek dat het kopieën waren. Dan voor het vullen van mijn hoofd met deze kennis.KnoxNL schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:05:
[...]
Nee,
hij bedoeld letterlijk dat Slash op een kopie van een Les Paul beroemd is geworden, waar Gibson vervolgens weer legitieme kopieën van heeft gemaakt
Snappie nog?
https://www.premierguitar..._for_Destruction_Les_Paul
Mijn hoofd zit echt vol met veel te veel nutteloze kennis
Nou, speciaal voor jou dan, voor zover je hem nog niet gezien hebt:ElectricHead schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:49:
[...]
Hmm.. Ondanks dat Slash een van mijn gitaarhelden is en het betreffende album toch zeer zeker tot mijn hoogst gewaardeerde behoord was ik niet op de hoogte van deze, al dan niet, nutteloze kennis. Ik weet dat hij z'n B.C. Rich had en "Les Paul's", maar dus niet specifiek dat het kopieën waren. Dan voor het vullen van mijn hoofd met deze kennis.
Ik ben ook een enorme Slash fan. Wat is je favoriete album wat hij heeft gemaakt?
Thanks! Deze kende ik nog niet "schaam schaam" Uiteraard vind ik de diverse CD's die met Guns 'n Roses zijn opgenomen goed. Zelfs The Spaghetti Incident, hoewel dat eigenlijk echt niet echt goed meer was. Slash's Snakepit, Velvet Revolver kan ik allemaal goed pruimen. Om de een of andere reden vind ik de CD's met Miles Kennedy wel "leuk", maar eigenlijk net te soft.KnoxNL schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:31:
[...]
Nou, speciaal voor jou dan, voor zover je hem nog niet gezien hebt:
[YouTube: Rig Rundown - Guns N' Roses' Slash, Duff McKagan & Richard Fortus]
Ik ben ook een enorme Slash fan. Wat is je favoriete album wat hij heeft gemaakt?
Misschien is dit dan een tip voor je (het is mijn al time favo, en ik he bhet geluk gehad deze formatie ook live te zien in Paradiso):ElectricHead schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:07:
[...]
Thanks! Deze kende ik nog niet "schaam schaam" Uiteraard vind ik de diverse CD's die met Guns 'n Roses zijn opgenomen goed. Zelfs The Spaghetti Incident, hoewel dat eigenlijk echt niet echt goed meer was. Slash's Snakepit, Velvet Revolver kan ik allemaal goed pruimen. Om de een of andere reden vind ik de CD's met Miles Kennedy wel "leuk", maar eigenlijk net te soft.

Als je het heel technisch gaat bekijken moet je bij ieder nieuw setje opnieuw intoneren.apollo13 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:18:
Vandaag voor het eerst iets aan mijn gitaar ge-tweaked.
Sommigen gaan zo ver om te zeggen dat je iedere week opnieuw zou moeten intoneren als je alles zo zuiver mogelijk wil houden omdat alle inwerking op de snaren weer invloed heeft op de intonatie.
Wat wel verstandig is, is om als je een setje van een ander merk er op zet even je intonatie te conroleren en zeker als je van snaardikte verandert dit doet. Of het aanpassing nodig heeft zie je zo.
Let wel op dat er verschillende manieren van intoneren zijn:
1 Als je veel soleert vergelijk je de open snaar met de 12e en de 19e fret en moet iedere snaar dan zuiver staan.
2 als je veel slag speelt dan vergelijk je de open snaar met de 12e en de 7e fret en moet dan iedere snaar zuiver staan.
Beiden kan niet tenzij je een true-tempered gefrette gitaar hebt.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Is er misschien een buis in de eindversterker aan het doodgaan?
Misschien sowieso maar een Fly als reserve bestellen voor dit soort situaties
Het zou kunnen.Bananenplant schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:31:
Vraagje: er komt soms een sissend geluid uit mijn HT-5. Dit gebeurt vanaf een bepaald niveau aan volume en/of saturatie, maar alleen bij bepaalde tonen (ik speel niet zo luid). Het lijkt niet uit de luidspreker te komen. Ik dacht eerst aan iets mechanisch dat meetrilt, maar daar lijkt het ook weer net niet regelmatig genoeg voor.
Misschien sowieso maar een Fly als reserve bestellen voor dit soort situaties.
Niet iedereen vreet even snel door zijn buizen heen, ik heb na aankoop nog niets vervangen (op de speaker na).
Removing additional hum, buzz, or hiss
Tubes will make a myriad of strange and seemingly inexplicable sounds. The one thing they won’t do is hum. It can, however, seem that way if one or more power tubes go out. When this happens, the natural hum from your power transformer is no longer being phase canceled by the tube that just died. This makes it seem like a bad tube is humming, but in reality, it just isn’t silencing the hum anymore. That’s pretty rare, but if it does happen you’ll need to replace the power tubes. More often than not, when your amp is making a humming sound, it’s caused by dirty power, a bad ground connection, or fluorescent lighting. Below are a few things to consider when dealing with this pesky hum.
1. Isolate the problem
The fastest way to solve humming issues in a tube amp is to figure out what is causing the hum. Is it coming from the amp or somewhere else? To find out, disconnect all cable(s) connected to the amp’s inputs and listen to see if the hum goes away.
If the hum is no longer present, then it may be caused by either a ground loop or cable/pedal placed before the input or in an effects loop. From here you may decide to replace a power cable or use different configuration(s) to power your rig until the hum goes away.
2. Keep a distance from cellular devices and fluorescent devices
Cellular devices and fluorescent lighting will introduce extra noise when located too close to an amp or guitar. To test this, try moving the phone away from the amp, or the amp further away from the light(s). If the noise lessens or disappears, you’ve found the culprit.
3. Use a ground lift adapter
If the hum persists, a ground lift adapter can be used to locate and temporarily disable a ground loop. These adapters attach to the end of your amp’s power cable and will essentially remove the center (ground) pin. While not a permanent solution, it will rule out any hum produced because of power. If you still hear humming, the problem is likely with the amplifier or a tube.
4. Use a power conditioner
A power conditioner is an invaluable tool for preventing extra noise introduced by dirty power. Some conditioners have noise filtering technologies included ensuring a noise-free power supply regardless of the location.
Inmiddels heb ik de Tele gekocht!

[ Voor 60% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2019 23:36 ]
Het zou ook nog een speaker kunnen zijn die misschien een beetje kapot aan het gaan is? Ik had ooit een oefenversterkertje dat ik toch altijd op hoog volume open had staan, met een aantal pedaaltjes er tussen.... Tegen de tijd dat ik naar mijn combo amp ging klonk dat ding als gruis.Bananenplant schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:31:
Vraagje: er komt soms een sissend geluid uit mijn HT-5. Dit gebeurt vanaf een bepaald niveau aan volume en/of saturatie, maar alleen bij bepaalde tonen (ik speel niet zo luid). Het lijkt niet uit de luidspreker te komen. Ik dacht eerst aan iets mechanisch dat meetrilt, maar daar lijkt het ook weer net niet regelmatig genoeg voor.
Misschien sowieso maar een Fly als reserve bestellen voor dit soort situaties.
Ooh, gaat die ook mee naar de meet? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om over een tijdje ook nog een Tele aan te schaffen.... Plus nog wat andere basgitaren ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door ElectricHead op 26-06-2019 08:53 ]
Uiteraard!ElectricHead schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:35:
[...]
Het zou ook nog een speaker kunnen zijn die misschien een beetje kapot aan het gaan is? Ik had ooit een oefenversterkertje dat ik toch altijd op hoog volume open had staan, met een aantal pedaaltjes er tussen.... Tegen de tijd dat ik naar mijn combo amp ging klonk dat ding als gruis.
[...]
Ooh, gaat die ook mee naar de meet? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om over een tijdje ook nog een Tele aan te schaffen.... Plus nog wat andere basgitaren ofzo.
Hm, geen idee eigenlijk. Ik ga er tzt met een vriend naar kijken. Het geluid doet me in de verte denken aan een halogeenlamp waarvan het gloeidraadje net wel/net niet contact maakt.ElectricHead schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:35:
[...]
Het zou ook nog een speaker kunnen zijn die misschien een beetje kapot aan het gaan is? Ik had ooit een oefenversterkertje dat ik toch altijd op hoog volume open had staan, met een aantal pedaaltjes er tussen.... Tegen de tijd dat ik naar mijn combo amp ging klonk dat ding als gruis.
Overigens wel fijn voor mij: de muziekwinkel in Groningen is een franchisenemer van Keymusic en daarmee geen onderdeel van het faillisement. Dus kan ik daar als het goed is alsnog terecht voor reparaties
De amp is gemakkelijk open te maken, kijk even of de buis niet door bijv. transport enigszins los zit...Bananenplant schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:24:
[...]
Hm, geen idee eigenlijk. Ik ga er tzt met een vriend naar kijken. Het geluid doet me in de verte denken aan een halogeenlamp waarvan het gloeidraadje net wel/net niet contact maakt.
Overigens wel fijn voor mij: de muziekwinkel in Groningen is een franchisenemer van Keymusic en daarmee geen onderdeel van het faillisement. Dus kan ik daar als het goed is alsnog terecht voor reparaties.
Dat is ook een ideeRamzzz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:32:
[...]
De amp is gemakkelijk open te maken, kijk even of de buis niet door bijv. transport enigszins los zit...
Verder: ik heb nu 2x les gehad en het klikt goed met m'n docent. Hij laat het me lekker zelf uitzoeken en geeft precies de pointers die ik nodig heb om daarmee verder te komen. En een gezellige kerel gewoon

Het kan inderdaad dat dit niet goed genoteerd is. Dit nummer zul je niet veel tabs van vinden, maar er zijn bijna meer slechte tabs dan goede (in mijn ervaring dan)noud schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:43:
Riffstation:
Cifraclub:
tnx
Kloppen de akkoorden wel gewoon? in dat geval raad ik gewoon aan om het nummer zoveel mogelijk te luisteren en dan kom je er vanzelf achter wanneer de veranderingen in de akkoorden komen.
Nou, mijn gehoor is niet heel goed. Nu ik het nummer probeer te spelen lijkt het nergens op. Met Capo 5.Drunken_Bear schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:57:
[...]Het kan inderdaad dat dit niet goed genoteerd is. Dit nummer zul je niet veel tabs van vinden, maar er zijn
Jammer dat die akkoorden schema's vaak niet werken, zelfs ontdek ik dat de teksten niet kloppen!
Edit:
Nu nog geen 15 minuten geleden een tekst die niet klopte! Twee woordjes met elkaar verwisseld.
[ Voor 10% gewijzigd door noud op 26-06-2019 14:21 ]
Ik zal voor de grap thuis eens kijken of het klopt qua akkoorden etc. wellicht kan ik (of iemand anders hier) je dan vertellen wat het wel moet zijn.noud schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:48:
[...]
Nou, mijn gehoor is niet heel goed. Nu ik het nummer probeer te spelen lijkt het nergens op. Met Capo 5.
Jammer dat die akkoorden schema's vaak niet werken, zelfs ontdek ik dat de teksten niet kloppen!
Ik vind hem met mijn grote handen fijner spelen dan mijn anderhalf jaar oude LAG T100D, en hij klinkt zeker door de leeftijd een stuk mooier. Wat denken jullie er van, waar moet ik opletten en wat is een nieuw alternatief. De winkel verkoopt ook Martin gitaren die ook goed in de handen liggen, maar de Taylor bevalt mij meer dan goed.
Waar kan moet ik nog op letten, en wat zijn jullie tips en adviezen.
Tip: Sanora in Terneuzen stopt er na 60 jaar mee, en alles moet nu weg.
Nette prijs! Hij stond er eerst voor 999,-satya schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:05:
Ik kan een mooie Taylor 316e (geen cutaway) kopen uit 2014. ongeveer 800 euro lijkt mij niet veel.
Ik vind hem met mijn grote handen fijner spelen dan mijn anderhalf jaar oude LAG T100D, en hij klinkt zeker door de leeftijd een stuk mooier. Wat denken jullie er van, waar moet ik opletten en wat is een nieuw alternatief. De winkel verkoopt ook Martin gitaren die ook goed in de handen liggen, maar de Taylor bevalt mij meer dan goed.
Voor de rest kan ik je helaas niets over Taylors zeggen uit eigen ervaring..
Je geeft zelf het antwoord alsatya schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:05:
Ik kan een mooie Taylor 316e (geen cutaway) kopen uit 2014. ongeveer 800 euro lijkt mij niet veel.
In het nummer kan je vanaf 2:53 denk ik redelijk horen wanneer de akkoorden veranderen.noud schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:43:
Riffstation:
Cifraclub:
tnx
Ikzelf denk:
(AM)Estou apren(F)dendo a(G)me (AM)firmar
wat de akkoorden zijn weet ik niet want ik kan (nog) niet transcriben, maar dat zou je eventueel wel uit kunnen vogelen of navragen op het forum van Ultimate-Guitar.com bijvoorbeeld.
Overigens is het wel een flink nummer hoor als je nog een beginner bent. goed als je dit onder de knie kan krijgen.
Het is jammer dat het geen bekend nummer is dat maakt het wel lastig om goede tabs te vinden inderdaad.
Ik zag wel dit filmpje:
YouTube: Estou aprendendo a me curar - Raio (Rob Weber) Tina Malia
wellicht kan je door het er bij te zien hoe het gespeeld wordt naspelen? hij heeft geen capo op 5 maar dat verandert verder niets aan de akkoorden.
In het filmpje lijkt hij te wisselen van een G akkoord naar een Dm.
[ Voor 17% gewijzigd door Drunken_Bear op 27-06-2019 00:00 ]
Ken je het programma Riffstation niet? Riffstation bestaat niet meer, maar je kan hem wel ergens nog binnenhalen. Met dit programma zie je de akkoorden over een tijdlijn voorbij schuiven. Ik heb nog geen complexe nummers gebruikt.
Tnx voor t opzoeken. Als iemand gitaar speelt let ik vaak goed op hoe en welke akkoorden hij pakt. Ik kan dat van de andere kant echt nooit goed zien. Ook niet bij jouw filmpje
Ik gebruik de capo omdat ik geen GM, Bb akkoord makkelijk kan spelen. Met Capo 5 wordt dat DM en F volgens Riffstation
EDIT: Ik haal het filmpje door Riffstation heen. ( Dm, C, Gm, Bb, Am, F ) maar 100% zuiver is het ook niet.
----------
2)
Ik speel al een aantal jaar op een akoestische gitaar. Heb nog steeds veel moeite met akkoordengrepen, overpakken van akkoorden, ritmes. Zeg maar het hele rataplan. In de afgelopen paar maanden ben ik eenvoudige liedjes gaan spelen die vaak bij ceremonies gebruikt worden. Deze klinken vrij redelijk in de oren.
Ik wil mezelf belonen met een nieuwe gitaar. Vandaag probeerde ik enkele nieuwe gitaren uit.
Van rond de 700 Euro. Ik twijfel nog of ik een semi akoustische wil hebben of niet. Voorlopig zou ik dit niet nodig hebben. Maar als mijn spel beter gaat, als dan zou ik wel leuk vinden om bv deze ceremonies beetje mee te spelen. Ik zie mijzelf niet in een bandje spelen als zou ik dat wel tof vinden.
Dus wanneer is semi akoestisch de moeite waard?
Er sprong vandaag een echt uit de verf.
Takamine DSF65CE. Gek genoeg vind ik niets op Google of op de gitarenwebsite zelf.
Het is een croffover gitaar. Waardoor spelen en overpakken van akkoorden voor mij beter ging.
Ik was alleen niet 100% over het geluid tevreden. Ik zal nog even verder in andere steden (Rotterdam) kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door noud op 27-06-2019 01:39 ]
Ik heb zelf een semi akoestische gitaar maar desondanks gebruik ik altijd nog een externe mic (Shure SM57) wanneer ik iets wil opnemen of versterken. Het klinkt gewoon meer akoestisch. Vooral het strummen van akkoorden vind ik niet echt uit de verf komen met een piezo element.noud schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 01:30:
2)
Ik speel al een aantal jaar op een akoestische gitaar. Heb nog steeds veel moeite met akkoordengrepen, overpakken van akkoorden, ritmes. Zeg maar het hele rataplan. In de afgelopen paar maanden ben ik eenvoudige liedjes gaan spelen die vaak bij ceremonies gebruikt worden. Deze klinken vrij redelijk in de oren.
Ik wil mezelf belonen met een nieuwe gitaar. Vandaag probeerde ik enkele nieuwe gitaren uit.
Van rond de 700 Euro. Ik twijfel nog of ik een semi akoustische wil hebben of niet. Voorlopig zou ik dit niet nodig hebben. Maar als mijn spel beter gaat, als dan zou ik wel leuk vinden om bv deze ceremonies beetje mee te spelen. Ik zie mijzelf niet in een bandje spelen als zou ik dat wel tof vinden.
Takamine DSF65CE. Gek genoeg vind ik niets op Google of op de gitarenwebsite zelf.
Het is een croffover gitaar. Waardoor spelen en overpakken van akkoorden voor mij beter ging.
Ik was alleen niet 100% over het geluid tevreden. Ik zal nog even verder in andere steden (Rotterdam) kijken.
Verder zou ik bij de aanschaf van een nieuwe gitaar altijd even checken of de snaren wat lager gezet kunnen worden ten opzichte van het fretbord. Lagere action wordt dit meestal genoemd, een goede gitaarverkoper kan je hier vast wel mee helpen.
Dit zorgt er namelijk voor dat je minder kracht hoeft te zetten op de snaren, waardoor je nog veel makkelijker kan spelen. Dit maakt vooral bij barre akkoorden een enorm verschil.
Die gitaar ken ik verder overigens niet maar Takamine is wel een prima merk.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Mijn ervaring is dat een akoestische gitaar die via een microfoon opgenomen word vaak wat natuurlijker klinkt dan een akoestische gitaar die je met een kabel aansluit op een PA of versterkernoud schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 01:30:
@Drunken_Bear
Ken je het programma Riffstation niet? Riffstation bestaat niet meer, maar je kan hem wel ergens nog binnenhalen. Met dit programma zie je de akkoorden over een tijdlijn voorbij schuiven. Ik heb nog geen complexe nummers gebruikt.
Tnx voor t opzoeken. Als iemand gitaar speelt let ik vaak goed op hoe en welke akkoorden hij pakt. Ik kan dat van de andere kant echt nooit goed zien. Ook niet bij jouw filmpje
Ik gebruik de capo omdat ik geen GM, Bb akkoord makkelijk kan spelen. Met Capo 5 wordt dat DM en F volgens Riffstation.
EDIT: Ik haal het filmpje door Riffstation heen. ( Dm, C, Gm, Bb, Am, F ) maar 100% zuiver is het ook niet.
----------
2)
That being said, je moet gewoon doorzoeken tot je een gitaar vind welke aan al je eisen voldoet. Wellicht kan je kijken naar gitaren met een dunnere hals dan de gitaar die je nu hebt. Let ook goed op de grote van de body, want dit heeft veel effect op het geluid van een gitaar.
The guitar chooses the guitarist, Mr. Potter
Kijk eens naar deze gitaar of het wat voor je is:noud schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 01:30:
@Drunken_Bear
2)
https://sonora.nl/winkel/...element/takamine-ef341sc/
Als je geluk hebt gaat er nog 20% van de prijs af want de zaak stopt er mee, dank wel dat je dan moet bellen. Het is een gitaar die zich lekker laat spelen heb ik gemerkt, maar dat is dan met mijn handen.
Ik neem jullie tips mee.
880 voor een gitaar vind ik teveel. 700 Euro is de max.. nouja 750 dan vanwege die Takamine die zo lekker speelde.
Hoelang zijn jullie bezig geweest om de juiste gitaar te vinden? En lopen jullie de gitaarwinkels dan maandelijks af?
Ik zoek wel een instapmodel ++.
Ik kan er maanden over doen, omdat ik steeds iets heel specifieks zoek.noud schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:24:
Bedankt voor de tips. Ik had net te weinig tijd de Takamine DSF aan te sluiten op een versterker.
Ik neem jullie tips mee.
880 voor een gitaar vind ik teveel. 700 Euro is de max.. nouja 750 dan vanwege die Takamine die zo lekker speelde.Ik woon in Den Haag en Terneuzen ligt net iets te ver.
Hoelang zijn jullie bezig geweest om de juiste gitaar te vinden? En lopen jullie de gitaarwinkels dan maandelijks af?
Of een ontzettende impulsaankoop doen, en dan de jackpot hebben.
Oftewel: dat is nogal wisselend.
Ik was maanden aan het lurken om een mooie 'all mahogany' western-gitaar van Guild te vinden, en er werd er spontaan één op MP aangeboden. Dan ben ik er als de kippen bij... En daar heb ik geen spijt van.
Nu was ik weer maanden aan het kijken naar ene geschikte Telecaster, en het aanbod was ruim, en toen kon ik ook weer exact die ene kopen die ik zocht, in de juiste kleur en uitvoering.
Het is heel persoonlijk, en er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen die geen '2e hands' of gebruikte, of 'vintage' gitaar aandurven of willen, omdat ze niet weten wat ermee is gebeurd, etc.
Het 'gebruikte' gitaren (of andere gear) kopen is een kwestie van vertrouwen en research, inzicht, doelgerichtheid gecombineerd met een vleugje mazzel...
Ik ben nog maar heel zelden teleurgesteld.
Wat zeer zeker wel helpt is als je na wat kennis te hebben opgedaan weet wat de waarde is van een object, en wat het mag kosten (dat is niet hetzelfde
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2019 18:03 ]
Ikzelf ben ook nog zoekende. mijn huidige strat was toen ik 'm kocht wel cool maar ondertussen ben ik niet zo zeker of ik deze wil houden of dat ik voor een Humbucker sound wil.noud schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:24:
Bedankt voor de tips. Ik had net te weinig tijd de Takamine DSF aan te sluiten op een versterker.
Ik neem jullie tips mee.
880 voor een gitaar vind ik teveel. 700 Euro is de max.. nouja 750 dan vanwege die Takamine die zo lekker speelde.Ik woon in Den Haag en Terneuzen ligt net iets te ver.
Enige juiste manier is om gewoon te testen tot je die ene gitaar vind die lekker speelt EN goed klinkt EN goed aanvoelt EN, laten we eerlijk zijn, ook leuk om naar te kijken is. Dat kan zeker lang duren, maar soms heb je in 1x de juiste. Je weet het pas als je de gitaar in je handen hebt helaas.
De enige gitaar waar ik nog altijd blij mee ben is mijn 12-string witte gretsch

Ik loop er niet maandelijks een store voor plat, maar zo af en toe even rondsnuffelen op markplaats of langs Kees Dee (zit in Amersfoort) om even wat te testen is leuk om te doen. Ik weet alleen niet of zij het wel leuk vinden als ik weer de deur uit loop zonder een gitaar haha.
[ Voor 3% gewijzigd door Drunken_Bear op 27-06-2019 15:26 ]
De Fly is zeker leuk, kan bijv. ook stereo, maar probeer ook zeker de ID:Core BEAM eens, als je de kans krijgt!Bananenplant schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:43:
[...]
Dat is ook een idee. Ik ben straks eventjes weg en ga daarna even een gitaargerelateerd bezoekje doen aan een vriend, die gaat ook even kijken naar afstellen van m'n gitaar, gaan we ook naar m'n amp kijken. Maar sowieso denk ik eraan om een miniversterker te halen voor praktische doeleinden, zoals een Fly.
Verder: ik heb nu 2x les gehad en het klikt goed met m'n docent. Hij laat het me lekker zelf uitzoeken en geeft precies de pointers die ik nodig heb om daarmee verder te komen. En een gezellige kerel gewoon.
Je kunt er akoestisch, elektrisch en bass (en kwalitatief erg goed!) door spelen, én BT streamen of met minijack in.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 28-06-2019 00:44 ]
Sinds dien zijn er 2 andere elektrische gitaren bij gekomen. Dit om toch muzikaal breder te kunnen gaan. Een Ibanez RG1570 en een Tokai Love Rock (Les Paul clone). Met mijn basgitaren heb ik hetzelfde. Eerst begonnen met een simpel starterssetje. 4 jaar geleden een Tokai Thunderbird en nu sinds een maand of 2 een Sterling by MusicMan StingRay5.
Alle gitaren die ik heb zijn nieuw en alle gitaren zijn, met uitzondering van de StingRay en de Ibanez uitgebreid bespeeld voordat ik ze kocht. Van deze beide heb ik eerst een broertje/zusje getest en daarna besteld bij mijn normale koopplek. Maar die instrumenten zijn dus wel blind binnen gekomen, speciaal voor mij besteld. En tot nu toe is dat gewoon goed gegaan. En uiteraard ga ik bij dit soort beslissingen niet over 1 nacht ijs. Hier zijn alleen de Love Rock en de Thunderbird weer de uitzondering. Deze waren letterlijk impuls aankopen. Ik zag ze staan, heb ze gereserveerd, bespeeld en gekocht. Zal ook met de prijs te maken hebben denk ik.
@Bananenplant Die Fly heb ik in de set voor mijn basgitaar in mijn verlanglijstje bij Thomann staan. Als je 'm haalt (ook al is ie voor gitaar) ben ik wel benieuwd wat je er van vind.
[ Voor 10% gewijzigd door ElectricHead op 28-06-2019 09:21 ]

Even terug op Behringer,
Ja, ik ben serieus fan van Behringer. Je kan echt voor een schijntje effecten kopen die soms echt heel erg goed zijn.
Soms niet, maar dat zijn er echt maar een paar.
Dat je voor 2 tientjes een kloon van de hm-2 kan kopen die echt precies doet wat de echte ook doet is super. Want de echte gaat nu rond de 100€ weg. Tweedehands.
Een pedaal als de od300 is een super ding om je eerste overdrive/distortion mee uit te testen.
En die ultra metal is een waanzinnig veelzijdig distortion pedaal.
En ze kosten nieuw maar 2 tientjes. Geweldig.
En ja, later als je je geluid gaat fine tunen kom je wel wat andere pedalen tegen. Maar tot die tijd?
Dik feest!
En anders rossen we gewoon een één of ander geluidje in de multi effecten bak. Ook leuk!
Die line6 fx100 is trouwens echt leuk speelgoed!
Nog nooit zo makkelijk met effecten kunnen spelen. Erg leuk!
Ik heb zelf ook wat Behringer spul rondslingeren, namelijk een Flanger (stompbox), de opnames die hier op tweakers staan zijn stuk voor stuk gemaakt met een B1:

En mijn reverb komt uit een Virtualizer Pro:

Die MojoMojo klonk in die video met Paul Gilbert heerlijk!MsD schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:55:
Zo. Ik moest weer zonodig iets kopen. Beetje opwelling maar volgens mij geen verkeerde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even terug op Behringer,
Ja, ik ben serieus fan van Behringer. Je kan echt voor een schijntje effecten kopen die soms echt heel erg goed zijn.
Soms niet, maar dat zijn er echt maar een paar.
Dat je voor 2 tientjes een kloon van de hm-2 kan kopen die echt precies doet wat de echte ook doet is super. Want de echte gaat nu rond de 100€ weg. Tweedehands.
Een pedaal als de od300 is een super ding om je eerste overdrive/distortion mee uit te testen.
En die ultra metal is een waanzinnig veelzijdig distortion pedaal.
En ze kosten nieuw maar 2 tientjes. Geweldig.
En ja, later als je je geluid gaat fine tunen kom je wel wat andere pedalen tegen. Maar tot die tijd?
Dik feest!
En anders rossen we gewoon een één of ander geluidje in de multi effecten bak. Ook leuk!
Die line6 fx100 is trouwens echt leuk speelgoed!
Nog nooit zo makkelijk met effecten kunnen spelen. Erg leuk!
Enorm tof om hier in dit topic te lezen over alle gear die jullie gebruiken. Ik ben begonnen met een goedkope Ibanez Gio RG121DX en een Blackstar ID:Core 10V2 versterkertje, wat vooralsnog meer dan voldoende is. Van de week heb ik een Epiphone Les Paul 1960 Tribute Plus met Seymour Duncan pickups gekocht, soms moet je jezelf verwennen
Naast de Blackstar, gebruik ik nu ook Guitar Rig 5 Pro, want ik had nog een Real Tone kabel liggen, van de eerste Rocksmith op de Xbox 360. Latency is vrij hoog, maar daar merk ik als beginner nog vrij weinig van. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere interface, want ik speel toch alleen thuis en vrijwel altijd met koptelefoon, en een hele rij aan pedals gaat 'm voorlopig toch niet worden, al is het wel verslavend.
Welkom bij een nieuwe verslavende hobbyKneoK schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:13:
Ik ben sinds een maand of drie redelijk serieus bezig met gitaarspelen. Vroeger weleens wat op akoestisch gepingeld, maar niks serieus. Nu ben ik mezelf via sites als justinguitar en guitartricks de basis aan het aanleren, gaat best aardig vind ik.
Latency is vrij hoog, maar daar merk ik als beginner nog vrij weinig van. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere interface, want ik speel toch alleen thuis en vrijwel altijd met koptelefoon, en een hele rij aan pedals gaat 'm voorlopig toch niet worden, al is het wel verslavend.
Ivm die latency zou ik wel opletten. Wanneer je een noot aanslaat op je gitaar, hoor je die dan onmiddelijk in je koptelefoon? Indien er idd een latency of soort delay op zit zou ik dit wel asap regelen, anders kan je mogelijk wat problemen ondervinden bij het oefenen van je ritmisch gevoel. Gelukkig zijn er genoeg interfaces of kleine amps te vinden aan een redelijke prijs.
Veel succes en plezier met musiceren allezinds
Dank je wel! Ik voorzie ook veel impulsaankopen en 'heb ik echt nodig'-jes in de toekomstKapoen schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:34:
[...]
Welkom bij een nieuwe verslavende hobbyEr komen zeker nog aankopen aan, ik moet de eerste gitarist/muzikant nog tegenkomen die vind dat hij/zij 'genoeg gear' heeft
![]()
Ivm die latency zou ik wel opletten. Wanneer je een noot aanslaat op je gitaar, hoor je die dan onmiddelijk in je koptelefoon? Indien er idd een latency of soort delay op zit zou ik dit wel asap regelen, anders kan je mogelijk wat problemen ondervinden bij het oefenen van je ritmisch gevoel. Gelukkig zijn er genoeg interfaces of kleine amps te vinden aan een redelijke prijs.
Veel succes en plezier met musiceren allezinds
Serieus oefenen doe ik sowieso nog gewoon door de amp, ik gebruik Guitar Rig vooral om lekker te klooien met allerlei effecten. GR geeft aan dat er een latency is van zo'n 54ms, dus da's volgens mij redelijk hoog. Mijn oren zijn nog niet echt genoeg getraind om heel veel verschil op te merken, maar ik wil inderdaad geen valse start maken qua ritmegevoel. Daarom ben ik al een beetje rond aan het kijken omdat het wel erg tof is om met GR te spelen. Ik denk dat het een Audient ID4 of Focusrite Scarlett 2i2/2i4 wordt, als ik er wat reviews op nasla.
Ik heb zelf deze:KneoK schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:59:
[...]
Dank je wel! Ik voorzie ook veel impulsaankopen en 'heb ik echt nodig'-jes in de toekomst
Serieus oefenen doe ik sowieso nog gewoon door de amp, ik gebruik Guitar Rig vooral om lekker te klooien met allerlei effecten. GR geeft aan dat er een latency is van zo'n 54ms, dus da's volgens mij redelijk hoog. Mijn oren zijn nog niet echt genoeg getraind om heel veel verschil op te merken, maar ik wil inderdaad geen valse start maken qua ritmegevoel. Daarom ben ik al een beetje rond aan het kijken omdat het wel erg tof is om met GR te spelen. Ik denk dat het een Audient ID4 of Focusrite Scarlett 2i2/2i4 wordt, als ik er wat reviews op nasla.
https://www.thomann.de/nl/behringer_u_phoria_umc204hd.htm
Bevalt me uitstekend en kost ook nog eens niet al te veel. Gebruik hem zowel voor mijn basgitaar als mijn elektrische gitaar. De eerste sinds kort via DI van mijn Fender Rumble 40 of mijn Palmer Pocket amp bass.
Latency is echt ruk, geloof me. Ik heb Rocksmith op mijn Xbox 360 en mijn Xbox One. Op de 360 die ik nieuw moest kopen zat geen digital out meer en moest ik via HDMI laten lopen op mijn TV naar mijn tuner.. Nou, geloof me, dat werkt niet. Dus vandaar dat ik hem alleen nog speel op de One.
Dikke reclame door Ola Englund. Staat nog ergens op mijn verlanglijstje. Het leuke is dat je er een super software pakket bij krijgt. Bias FX.
En ongeveer de laagste latency mogelijk.
En ook nog eens heel erg klein.
Kan eigenlijk niet beter. En dat voor iets van 150€...
Of je neemt een tweedehands line6 toneport. Kost ook maar twee tientjes.
Of een Line6 fx100 🙂
Het is uiteindelijk een Focusrite Scarlett 2i2 2nd gen geworden. Roundtrip latency in Guitar Rig 5 Pro is nu 3,1ms op 24bit/192kHz met een buffer size van 64, met zo'n 11 tot 18% cpu gebruik tijdens het rammen. Het geluid is kraakhelder, snaaraanslagen voelen instant en ik ben supertevreden. Met de Real Tone kabel kon het geluid alleen op 16bits/48kHz en moest ik een buffer van 512 instellen om geen gekraak meer te horen, en dan kwam ik tegen de 50ms latency.MsD schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:00:
De apogee jam+.
Dikke reclame door Ola Englund. Staat nog ergens op mijn verlanglijstje. Het leuke is dat je er een super software pakket bij krijgt. Bias FX.
En ongeveer de laagste latency mogelijk.
En ook nog eens heel erg klein.
Kan eigenlijk niet beter. En dat voor iets van 150€...
Of je neemt een tweedehands line6 toneport. Kost ook maar twee tientjes.
Of een Line6 fx100 🙂
Ook even geprobeerd met Rocksmith met de no-cable fix, voor de gein. Da's even flink klooien, want blijkbaar heeft RS een voorkeur voor analoge outputs als je een enigszins redelijke buffer wilt hebben. Uiteindelijk soepel geluid kunnen krijgen met een buffer van 256 en de latency is merkbaar iets lager dan met de Real Tone kabel.
Heyyy welkom. Zo zo al heel wat aankopen gedaan voor een beginner. goed bezig!KneoK schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:13:
Ik ben sinds een maand of drie redelijk serieus bezig met gitaarspelen. Vroeger weleens wat op akoestisch gepingeld, maar niks serieus. Nu ben ik mezelf via sites als justinguitar en guitartricks de basis aan het aanleren, gaat best aardig vind ik.
Enorm tof om hier in dit topic te lezen over alle gear die jullie gebruiken. Ik ben begonnen met een goedkope Ibanez Gio RG121DX en een Blackstar ID:Core 10V2 versterkertje, wat vooralsnog meer dan voldoende is. Van de week heb ik een Epiphone Les Paul 1960 Tribute Plus met Seymour Duncan pickups gekocht, soms moet je jezelf verwennen
Naast de Blackstar, gebruik ik nu ook Guitar Rig 5 Pro, want ik had nog een Real Tone kabel liggen, van de eerste Rocksmith op de Xbox 360. Latency is vrij hoog, maar daar merk ik als beginner nog vrij weinig van. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere interface, want ik speel toch alleen thuis en vrijwel altijd met koptelefoon, en een hele rij aan pedals gaat 'm voorlopig toch niet worden, al is het wel verslavend.
Ik wil eigenlijk een nieuwe akoestische gitaar, maar ik denk dat mijn vriendin wil dat ik eindelijk eens begin met sparen voor dat huis dat we over 2 jaar willen kopen

Ik zal dus spullen moeten verkopen om een leuke gitaar te scoren.
De volgende spullen ga ik dus de verkoop in doen:
Pedalen:
Boss RC-30 - kan er niet goed mee omgaan en gebruik het niet. Ik hoop er €120,- voor te vangen
Digitech Bass Driver (weet iemand wellicht hoeveel deze waard zou zijn?)
Boss Bass EQ - Hoop er €60-70,- voor te krijgen
Gitaren:
Yamaha APX500 - Moet rond de €100-150 gaan kosten
Epiphone G400 Goth SG - Moet rond de €100-150 gaan kosten
De gitaar die ik op het oog heb:
https://www.thomann.de/nl/gretsch_g5022_ce_rancher_jumbo.htm
[ Voor 23% gewijzigd door Drunken_Bear op 02-07-2019 09:28 ]
Yesss dat is 'm. Ik word er niet veel wijzer van zoveel verschillende prijzen staan er hehe.... rond de €50 denk ik dan?
edit: vond 'm nu ook via marktplaats bij een muziekwinkel voor €80 (nieuw denk ik) dus dan inderdad 40-50 euro. good to know!
[ Voor 13% gewijzigd door Drunken_Bear op 02-07-2019 11:44 ]
€40,- á €50,- is denk ik een nette prijs ja.
Zet hem te koop voor €75,- zodat je in prijs kunt zakken, dan denken de mensen een goede deal te hebben gescoord
Wie weet raak je hem wel kwijt voor €75,-
apollo13
Haal ik op het laatst mijn originele Electro-Harmonix 'Russian Tall Font' Big Muff π weer eens tevoorschijn, is in het batterij-compartiment de schuimlaag - tegen het 'plafond' waartegen je de batterij vast duwt - veranderd in één of andere oranje smurrie...
En nee, het was/is geen 'batterijvloeistof', want die vloeit - voor zover ik weet - niet tegen de zwaartekracht in.
Gewoon gedesintegreerd 'foam'.
Met spiritus ging het er wel af.

Verder de Carl Martin Echotone (analoge delay) voor het eerst naar wens ingesteld, en de 2 verschillende Electro-Harmonix 'Holy Grail'-pedalen (een 'gewone' en een 'plus') weer eens geprobeerd.
De analoge delay is erg OK, en de reverbs zijn zeker ook goed - maar een echte veren-reverb (ik heb een Carl Martin HeadRoom) klinkt toch net even beter.
* Ramzzz gaat ook maar weer eens wat pedalen in de verkoop slingeren.
Dus eind van de maand ben ik een pedaaltje rijker:

Ik had eigenlijk liever een phase 90 ofzo, maar die past niet in budget.
Je mag ook bijbetalen indien je kado buiten budget is, dus in theorie kan je kado zo duur zijn als je wilt, maar dat haalt voor mij de lol eraf
Ha, altijd leuk toch, een phaser?KnoxNL schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:25:
Ik moest weer een verjaardagscadeautje voor op het werk uitzoeken, budget ligt meestal zo rond de € 70.
Dus eind van de maand ben ik een pedaaltje rijker:
[Afbeelding]
Ik had eigenlijk liever een phase 90 ofzo, maar die past niet in budget.
Je mag ook bijbetalen indien je kado buiten budget is, dus in theorie kan je kado zo duur zijn als je wilt, maar dat haalt voor mij de lol eraf
De EHX Small Stone (nano) doet volgens mij niet echt onder voor een MXRretje hoor.
Ik zat vandaag de Russische die ik heb nog eens te bewonderen. De lak is in elk geval beter dan die van de 'Muff.
Denk je ja? Zou ik dat voor alles moeten doen wat ik te koop zet? Dit is letterlijk de 2e x dat ik wat op marktplaats ga zetten dus ik ben een enorme noob haha.apollo13 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:11:
@Drunken_Bear
€40,- á €50,- is denk ik een nette prijs ja.
Zet hem te koop voor €75,- zodat je in prijs kunt zakken, dan denken de mensen een goede deal te hebben gescoord
Wie weet raak je hem wel kwijt voor €75,-
die ik nu nog manueel aan/uit schakel op de amp zelf.
Aan de achterkant is een plug voorzien voor een 'foot switch' die deze twee functies kan bedienen.
Onder de plug staat het volgende geschreven:
TIP: Boost
RING: Tone
Aangezien ik toch bezig ben met het samenstellen van mijn eerste pedaalbordje vroeg ik mij af welk soort pedaal ik nodig heb voor deze functie te bedienen. De Roland website zelf verwijst naar de Boss FS5U of Boss FS5L pedalen. Ik heb echter geen flauw idee wat precies het verschil is tussen 'latched' en 'unlatched' en/of hoe dat werkt met twee functies die ik gewoon aan/uit wil zetten...
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt mij dat deze 2 pedalen alleen maar aan/uit switchen. Dat zou dus volgens mij betekenen dat ie, afhankelijk van hoe je de polariteit in stelt of de een of de ander aan of uit zet, maar niet allebei. Het is namelijk beide maar 1 pedaal. En gezien deze losse pedaaltjes lijken op de pedalen die op mijn GT-6 zitten is dit letterlijk een switch die onder het pedaal zit en niet iets wat vast/los klikt als je het in trapt. Waar zie jij trouwens latched en unlatched staan?Kapoen schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:31:
Aangezien ik toch bezig ben met het samenstellen van mijn eerste pedaalbordje vroeg ik mij af welk soort pedaal ik nodig heb voor deze functie te bedienen. De Roland website zelf verwijst naar de Boss FS5U of Boss FS5L pedalen. Ik heb echter geen flauw idee wat precies het verschil is tussen 'latched' en 'unlatched' en/of hoe dat werkt met twee functies die ik gewoon aan/uit wil zetten...
Edit2: Oh, doh... De U en L natuurlijk. Ik heb ook werkelijk geen idee waar dat op slaat. Mogelijk de manier waarmee het pedaal bedient wordt/vast zit? Ik was al aan het Googlen geslagen en kom tot de omschrijving die Ramzzz hier onder geeft.
Ik zie ook dat ze eventueel deze adviseren:
https://www.thomann.de/be...30211ca9c02bc48d2235a1698
Of deze:
https://www.thomann.de/be/boss_fs_7.htm
En dat lijkt me meer geschikt om 2 aparte functies te schakelen.
[ Voor 20% gewijzigd door ElectricHead op 03-07-2019 12:59 ]
Latched is intrappen-> vastzetten.Kapoen schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:31:
Vraagje voor de kenners hier (hopelijk). Mijn Roland Blues Cube Hot amp heeft een 'boost' en 'tone' functie,
die ik nu nog manueel aan/uit schakel op de amp zelf.
Aan de achterkant is een plug voorzien voor een 'foot switch' die deze twee functies kan bedienen.
Onder de plug staat het volgende geschreven:
TIP: Boost
RING: Tone
Unlatched of non-latched is intrappen-> springt terug (momentschakelaar)
Met de tweede bedien je vooral een relais, die de werkelijke schakeling verzorgt.

Volgens mij kan de schakeling van beide functies m.b.v. een dubbele schakelaar met een 'stereo'-jackkabel worden geregeld. Dat 'tip' en 'ring' betreft de stereo-jack, voor het geval je er bijv. zelf één zou willen bouwen of customisen.
Enkelvoudig:

https://www.roland.com/nl/products/fs-5u_5l/
Dubbel:

https://www.roland.com/nl/products/fs-6/
Compact-dubbel

https://www.roland.com/nl/products/fs-7/
[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2019 13:45 ]
Ik heb voor mijn Fender ook zo een gekocht, doet hetzelfde als die van €60 van Fender

@Kapoenpinda powerrr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:30:
Mogelijk kom je ook wel uit met een universele en veel goedkopere footswitch. Bij Thomann hebben ze meerdere soorten tussen de tien en twintig euro
Ik heb voor mijn Fender ook zo een gekocht, doet hetzelfde als die van €60 van Fender
El Cheapo:

https://www.thomann.de/nl/lead_foot_fs2.htm
Of je leeft je even helemaal uit: https://www.thomann.de/nl...st=2&feature-47775-last=2
[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2019 13:36 ]