Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik wilde eventjes @Ramzzz & @pinda powerrr bedanken voor het advies voor de versterker. Als de koop doorgaat ga ik aanstaande dinsdagavond een Blackstart HT-5R ophalen :-)

Ik denk dat ik mijn VOX Pathfinder 10 wellicht weg wil geven aan een muziekschool of iets dergelijks. ze kosten nieuw 70-80 euro en die van mij is nog in goede staat, maar voor de 3 tientjes die ik er voor krijg ga ik het niet op marktplaats zetten. Weet iemand toevallig een instantie die zoiets goed kan en wil gebruiken?

Mocht de reverb op de amp lekker klinken, denk ik dat ik mijn TC Electronics Hall of Fame pedaal in de verkoop doe. Ik ben toch niet van plan om te giggen met de versterker.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:24:
Ik wilde eventjes @Ramzzz & @pinda powerrr bedanken voor het advies voor de versterker. Als de koop doorgaat ga ik aanstaande dinsdagavond een Blackstart HT-5R ophalen :-)

Ik denk dat ik mijn VOX Pathfinder 10 wellicht weg wil geven aan een muziekschool of iets dergelijks. ze kosten nieuw 70-80 euro en die van mij is nog in goede staat, maar voor de 3 tientjes die ik er voor krijg ga ik het niet op marktplaats zetten. Weet iemand toevallig een instantie die zoiets goed kan en wil gebruiken?

Mocht de reverb op de amp lekker klinken, denk ik dat ik mijn TC Electronics Hall of Fame pedaal in de verkoop doe. Ik ben toch niet van plan om te giggen met de versterker.
Rotterdammert? :+

Tip: behoud het reverb-pedaal, je weet nooit waar het goed voor is! ;)
apollo13 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:29:
[...]

SSH
Ben nu even aan het kijken bij Bax, 10+ pagina's met Distortion pedals, vanaf 20 tot 600 euro.
Na wat filteren kom ik uit op 2 pagina's, keuze wordt al minder: https://www.bax-shop.nl/d...95460&f_20784%5B%5D=84301
Speaking of TC Electronic, ik kwam net deze tegen:

Hier wordt o.a. de MojoMojo nogal behoorlijk aan de tand gevoeld. ;) 'Kostentechnisch' een erg aantrekkelijk pedaal.

Zie ook: Ramzzz in "Het Grote Gitaartopic - deel 8"

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2019 16:41 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik had hem al gezien inderdaad. Los van de inhoud, wat is en blijft Paul Gilbert toch een heerlijke persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:18:
Ik had hem al gezien inderdaad. Los van de inhoud, wat is en blijft Paul Gilbert toch een heerlijke persoon.
Gewoon blind een ticket voor kopen, elke keer weer! \m/ :Y \m/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:04:
[...]

Kan ik het niet meer dan eens mee zijn. Keer of 6 gezien nu, in verschillende settings.

[ Voor 9% gewijzigd door KnoxNL op 13-06-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:04:
[...]

Nog nooit gezien....[/hint]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Hij komt binnenkort weer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

apollo13 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:18:
Vraagje aan de pedal verslaafde gitaristen hier op het forum ;)
Ik ben nu een maandje of twee aan het lessen en voor sommige muziekstukken is een distortion pedal toch wel een aanrader. AC/DC, Deep purple en consorten klinken clean niet echt zoals het hoort.
Hebben jullie voor mij de gouden tip, helemaal gezien de keuze nogal overweldigend is.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een Boss DS-1 staan. Die zit nu wel op mijn pedalboard, maar ik gebruik die eigenlijk niet zoveel omdat ik meer gebruik maak van mijn Boss BD-2.
Als je in de buurt woont (ik woon in Amersfoort) mag je wat mij betreft een keer langskomen om 'm uit te testen. 2 tientjes lijkt me een prima prijsje.
Ramzzz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Rotterdammert? :+

Tip: behoud het reverb-pedaal, je weet nooit waar het goed voor is! ;)
Jaaa dat kan wel, maar je kan er nog een aardig zakcentje voor krijgen ook. 80 euro gaan ze zo voor weg. Als de reverb op de amp lekker klinkt, dan verkoop ik 'm denk ik toch/ruil ik 'm voor een Boss DD-3 of Boss OC-3 (Merk je al dat ik Boss fan ben?)

[ Voor 22% gewijzigd door Drunken_Bear op 14-06-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Een hall of fame is echt wel een goed pedaal hoor, als je het geld niet nodig hebt zou ik hem houden.
Volgens mij heeft een HT5R ook "maar" een digitale reverb en geen spring tank, dus de hall of fame zou best wel eens beter kunnen klinken en is zeker flexibeler/veelzijdiger.

[ Voor 46% gewijzigd door KnoxNL op 14-06-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jep, HoF is echt een prima pedaal, zeker prijs/kwaliteit verhouding. De HT5-R is imho, niet zo heel bruikbaar. Persoonlijk natuurlijk, maar vind 'm nogal aanwezig. 1 knop, dus niet heel veel in te stellen. Ik zou zeker de Hall of Fame bewaren. Top ding hoor.
Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:37:
[...]

:Y

Met mijn ‘Standard’ is ook niets mis, maar ‘maple’ en ik zijn geen match...
Ik heb dat juist met Rosewood. Maar ik kan me er overheen zetten. Maple gelakte fretboard, en halfmat neck is prettig. Ook de body (wel zwaar) is ook tof.

Ik wil heel graag nog eens een echte tele hebben. Tot nu toe heb ik b-merken en flink zelf verbouwd, maar ben zoveel met synths/keys bezig nu dat gitaren op een laag pitje staat.

Ik vind zo een birds eye maple / flamed maple toch wel heel erg mooi hoor.

[ Voor 35% gewijzigd door gitaarwerk op 14-06-2019 12:51 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:43:
Jep, HoF is echt een prima pedaal, zeker prijs/kwaliteit verhouding. De HT5-R is imho, niet zo heel bruikbaar. Persoonlijk natuurlijk, maar vind 'm nogal aanwezig. 1 knop, dus niet heel veel in te stellen. Ik zou zeker de Hall of Fame bewaren. Top ding hoor.
Ik neem aan dat je alleen de reverb ervan bedoelt. :P
Ik heb dat juist met Rosewood. Maar ik kan me er overheen zetten. Maple gelakte fretboard, en halfmat neck is prettig. Ook de body (wel zwaar) is ook tof.

Ik wil heel graag nog eens een echte tele hebben. Tot nu toe heb ik b-merken en flink zelf verbouwd, maar ben zoveel met synths/keys bezig nu dat gitaren op een laag pitje staat.

Ik vind zo een birds eye maple / flamed maple toch wel heel erg mooi hoor.
Dan hadden we even een een-tweetje moeten doen, had jij mijn Tele kunnen overnemen. :P

Ik heb er zeer zeker niet de hoofdprijs voor gevraagd ... helaas. Maar mogelijk kwam deze voor jou te vroeg.

Man wat zijn er veel mooie planken op de markt. Keuzestress ...

Mijn voorkeuren (an aflopende volgorde):
  • Fender (USA / MiJ / MiM maakt me eigenlijk niet uit, maar zeker geen Koreaan of Chinees)
  • swamp ash body / alder
  • rosewood fretboard
  • thinline / solid
  • Candy Apple Red / natural / Sunburst / whatever
  • S-S / S-H of een S-hot rail o.i.d.
Drie weken geleden was er dus een Fender Tele Thinline CAR / rosewood / SS (noiseless) te koop, en ook nog zeer betaalbaar, én in de EU (geen invoerrechten). Ik was echt net te laat... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Ik neem aan dat je alleen de reverb ervan bedoelt. :P
Oeps, ja, de HT-5R zelf is echt een puik ding voor het geld :Y)

Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:05
Dan hadden we even een een-tweetje moeten doen, had jij mijn Tele kunnen overnemen. :P

Ik heb er zeer zeker niet de hoofdprijs voor gevraagd ... helaas. Maar mogelijk kwam deze voor jou te vroeg.

Man wat zijn er veel mooie planken op de markt. Keuzestress ...

Mijn voorkeuren (an aflopende volgorde):
  • Fender (USA / MiJ / MiM maakt me eigenlijk niet uit, maar zeker geen Koreaan of Chinees)
  • swamp ash body / alder
  • rosewood fretboard
  • thinline / solid
  • Candy Apple Red / natural / Sunburst / whatever
  • S-S / S-H of een S-hot rail o.i.d.
Drie weken geleden was er dus een Fender Tele Thinline CAR / rosewood / SS (noiseless) te koop, en ook nog zeer betaalbaar, én in de EU (geen invoerrechten). Ik was echt net te laat... ;(
Balen, hahaha :-) oh well... ik heb net een Studio Desk gekocht, en laat nu 50 kabels solderen voor me om eindelijk mn home studio te wiren (same for pedalboard).

Ja is een mooie specificatielijst. Ik was ooit erg gecharmeerd van de thinlines, maar als ik nu terug kijk vind ik ze totaal geen tele sound hebben eigenlijk. De hotrails zijn leuk. Heb zelf een Seymour duncan P90 in single coil versie in mn eerste gitaar zitten met stacked neck element. Erg mooi, maar clean vind ik 'm niet heel mooi. En,... hij is nogal heet, qua signaal. Scheurt menig humbucker gitaar eruit (veel overtonen).

S-S zou persoonlijk mijn voorkeur hebben voor een nieuwe tele. Ik heb de tweede tele uitgerust met OC Duff plankster & big boy, vond die erg mooi. Anders had ik denk ik voor de seymours gegaan... Maar er zijn vast wel veel andere goeie merken ook. Anyways,..smaak :) swamp-ash met cherry red vind ik wel een hele mooie keuze <3

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@Ramzzz hm, ik wilde nog mijn post editen, lukt nu niet meer door je wijziging (ging iets mis? :D).
Iig, ik heb helaas nu geen geld meer door koop van studio desk en kabels... alleen al van de kabels kun je een gitaar kopen O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:40:
@Ramzzz hm, ik wilde nog mijn post editen, lukt nu niet meer door je wijziging (ging iets mis? :D).
Iig, ik heb helaas nu geen geld meer door koop van studio desk en kabels... alleen al van de kabels kun je een gitaar kopen O_O
offtopic:
Ik dacht even behulpzaam te zijn... :P

Ik haal 'm van 't slot, edits door mods gaan altijd standaard op slot... Edit away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:45:
[...]

offtopic:
Ik dacht even behulpzaam te zijn... :P

Ik haal 'm van 't slot, edits door mods gaan altijd standaard op slot... Edit away!
No problem, ik zie niet wat je had veranderd :-) oh well. Back on topic ^_^.

Ik speel tegenwoordig nu ook met een tape delay (t-rex replicator) en de EP-Booster van Xotic. Ik vind dat toch wel echt wat hebben. Zeker met een tele, compressortje )1176-style) ervoor, heerlijk. Amp met de speaker die ik van je heb overgenomen voor meer clean geluid is toch wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:48:
[...]

No problem, ik zie niet wat je had veranderd :-) oh well. Back on topic ^_^.

Ik speel tegenwoordig nu ook met een tape delay (t-rex replicator) en de EP-Booster van Xotic. Ik vind dat toch wel echt wat hebben. Zeker met een tele, compressortje )1176-style) ervoor, heerlijk. Amp met de speaker die ik van je heb overgenomen voor meer clean geluid is toch wel heerlijk.
Man, dat is inderdaad fantastisch. In feite kun je met de HT5-R (met de betere Celestion V30 erin) met 1 compressor en 1 booster al een heel eind vooruit, door de schakelbare 2 kanalen (dat zijn al 4 gain stages, of 3 'stacks').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Man, dat is inderdaad fantastisch. In feite kun je met de HT5-R (met de betere Celestion V30 erin) met 1 compressor en 1 booster al een heel eind vooruit, door de schakelbare 2 kanalen (dat zijn al 4 gain stages, of 3 'stacks').
Zeker.

Klopt,... maar ik ga de overdrive kanaal denk ik niet gebruiken. Ik ga er nog een andere buis in zetten waardoor het nog minder snel in overdrive schiet. De kwaliteit van de pre is best OK vind ik. Ik moet ook wel even afwegen wat ik wil. Want eigenlijk is de Blackstar ook best prima met de oude speaker. Distort wel snel, maar dat geluid is ook lekker.

Ik wil de pedalen eigenlijk de overdrive doen. Met de Friedman BE-OD, de Van Weelden amp, en de bluesdriver, EHX russian fuzz en MAB-booster van T-Rex kom ik een aardig eind :Y). Ik wil vooral de effecten na de overdrive zetten, (zoals chorus, reverb, delay). De FX loop vind ik dan toch ietjes minder prettig te gebruiken. Met tape delay en self-oscillation kan dat nogal snel uit de hand lopen :o :+ i tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:58:
[...]

Zeker.

Klopt,... maar ik ga de overdrive kanaal denk ik niet gebruiken. Ik ga er nog een andere buis in zetten waardoor het nog minder snel in overdrive schiet. De kwaliteit van de pre is best OK vind ik. Ik moet ook wel even afwegen wat ik wil. Want eigenlijk is de Blackstar ook best prima met de oude speaker. Distort wel snel, maar dat geluid is ook lekker.

Ik wil de pedalen eigenlijk de overdrive doen. Met de Friedman BE-OD, de Van Weelden amp, en de bluesdriver, EHX russian fuzz en MAB-booster van T-Rex kom ik een aardig eind :Y). Ik wil vooral de effecten na de overdrive zetten, (zoals chorus, reverb, delay). De FX loop vind ik dan toch ietjes minder prettig te gebruiken. Met tape delay en self-oscillation kan dat nogal snel uit de hand lopen :o :+ i tried.
Moet je wel je amp clean zetten (of van distortion die zichzelf in een feedback loop gooit houden) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Moet je wel je amp clean zetten (of van distortion die zichzelf in een feedback loop gooit houden) ;)
Ik speel eigenlijk ook vrijwel altijd alleen door een ‘clean’ kanaal, dat geeft veel meer ruimte voor controle over je geluid aan je pedalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dat ja, :) daarnaast ga je ook met je gear, digitaal aldaniet analoog door de buizen heen. Dat pak je dan mooi mee :)

Mijn bescheiden collectie pedalen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W2Y7K8F.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door gitaarwerk op 14-06-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Als ik kijk naar mijn blackstar series one 45, dan gebruik de 2 clean kanalen eigenlijk ook alleen maar echt voor clean.

Wil ik een randje, of een bluesy/rock tone, dan neig ik al heel snel naar het zware OD kanaal waarbij ik door middel van het spelen met de volumeknop op de gitaar elk gewenst geluid er uit krijg.

Een slightly driven blues tone klink daardoor mooier op het heavy OD channel dan op hte cleane kanaal met een boost pedaal.

Op die manier ben ik zo ontzettend veelzijdig :)

Wil ik dan echt scheuren dan gaat de volumeknop van de strat/tele helemaal open, en trap ik de trble boost side van de Thorpy Veteran in, en nobody's got shit on me :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:03:
Dat ja, :) daarnaast ga je ook met je gear, digitaal aldaniet analoog door de buizen heen. Dat pak je dan mooi mee :)

[Afbeelding]
Aan de muur doen ze toch helemaal niks? :P B)

Prachtige collectie! Hoe is die Strymon Timeline? Heb nog nooit met zo een gespeeld, ben wel benieuwd in hoeverre die de hoge prijs rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

KnoxNL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:18:
Als ik kijk naar mijn blackstar series one 45, dan gebruik de 2 clean kanalen eigenlijk ook alleen maar echt voor clean.

Wil ik een randje, of een bluesy/rock tone, dan neig ik al heel snel naar het zware OD kanaal waarbij ik door middel van het spelen met de volumeknop op de gitaar elk gewenst geluid er uit krijg.

Een slightly driven blues tone klink daardoor mooier op het heavy OD channel dan op hte cleane kanaal met een boost pedaal.

Op die manier ben ik zo ontzettend veelzijdig :)

Wil ik dan echt scheuren dan gaat de volumeknop van de strat/tele helemaal open, en trap ik de trble boost side van de Thorpy Veteran in, en nobody's got shit on me :P
Maar is dit tijdens het giggen dan niet erg onhandig met betrekking tot volume ten opzichte van de rest van de band als je je volume steeds aanpast? Scheuren gaat dan toch 5x zo hard als wanneer je probeert je bluesy stijl te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Drunken_Bear Nee dat valt juist mee, heel erg zelfs, omdat je door het gebruiken van je OD kanaal nagenoeg alle headroom van dat kanaal al gebruikt.

Het wordt daardoor niet zozeer luider maar gaat meer comprimeren --> meer gain.

JUIST als je op een clean kanaal boosts gaat gebruiken krijg je een flink volumeverschil, omdat daar nog veel headroom beschikbaar is.

Tuurlijk zijn er ook zat boosts/drives te krijgen met om dat tegen te gaan een volumeknop, maar dan nog.

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 14-06-2019 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:03:

[Afbeelding]
Ha, daar zitten een paar bij die ik altijd al eens heb willen testen! :)

Ik zal mijn ‘bescheiden’ collectie ook eens op een rijtje zetten. Dat zal wel een groothoeklens vergen, vrees ik. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

pinda powerrr schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:23:
[...]

Aan de muur doen ze toch helemaal niks? :P B)

Prachtige collectie! Hoe is die Strymon Timeline? Heb nog nooit met zo een gespeeld, ben wel benieuwd in hoeverre die de hoge prijs rechtvaardigt.
Ja dan beschadigen ze niet, :+

Strymon is erg cool. Ik heb ‘m nog niet heel veel gebruikt. Moet er nog echt induiken, je kan er erg veel mee. Ik wil ‘m eigenlijk als FX in Cubase gebruiken ipv voor gitaar. Zelfde als voor de Eventide Space en de stutter pedal. De hoge prijs valt mee als je weet wat ‘ie kan en hoe de kwaliteit is. De tape delay is een stukkie duurder (x2,5).

Uiteindelijk beoordeel ik de pedalen vrij makkelijk; ‘does it spark joy?’ :D en anders mariekondo ik ze (of gewoon beter; niet kopen). Niet altijd alles is ge proberen, zoals dat stutter pedaal, dan is het een gok nemen. Mooers zijn wisselend. Sommige zijn erg goed, andere weer minder. Prijs met pedalen is net als wijn,.. het is niet altijd gerechtvaardigd. Soms het etiket. Vemuran Janray bijvoorbeeld, erg duur, maar echt boeiend is die niet,.. maar gelukkig zijn het allemaal meningen :-D
Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Ha, daar zitten een paar bij die ik altijd al eens heb willen testen! :)

Ik zal mijn ‘bescheiden’ collectie ook eens op een rijtje zetten. Dat zal wel een groothoeklens vergen, vrees ik. :+
Haha, ben we benieuwd! Ik zit niet meer in RDam, maar je mag best wel eens wat lenen als je wilt.

overigens, ik vind het lastig te antwoorden op mobiel, so bear with me :-)

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 14-06-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Tja, die meet is er ook nooit meer van gekomen. Jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:27:
Tja, die meet is er ook nooit meer van gekomen. Jammer wel.
Maar uitstel hoeft nog geen afstel te zijn... :*)

Zullen we het nog eens proberen? Poll maken (plaats tijd, etc.)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ljikt mij een prima plan, er was toen toch iemand met een boerderij of zoiets, waar we een bak herrie mochten maken?

Als ik naar het noorden moet ook geen ramp, dan maak ik er een dagje uit van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hm, is leuk, maar dan val ik door de mand he ;) speel helemaal niet zovee gitaar :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:35:
Ljikt mij een prima plan, er was toen toch iemand met een boerderij of zoiets, waar we een bak herrie mochten maken?

Als ik naar het noorden moet ook geen ramp, dan maak ik er een dagje uit van.
Was dat @franssie niet?

Daar lijkt het wel op... :P Het Grote Gitaartopic - deel 8
gitaarwerk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:50:
hm, is leuk, maar dan val ik door de mand he ;) speel helemaal niet zovee gitaar :o
Hey, it's all about the fun of it! :P

* Ramzzz was afgelopen woensdag naar een optreden van Joan as Police Woman (de 'weduwe' van Jeff Buckley, R.I.P.) in Patronaat, Haarlem, en je kunt je voorstellen wat er gebeurde toen ze 'out of the blue' zei
"... I'm a total gear slut ... "
_O- <3

Ze speelde dus in haar uppie o.a. op een Tele door een Fender Super Reverb, en met een gave vintage rhythm box ter ondersteuning... gaaf!

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2019 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

franssie

Save the albatross

@Ramzzz klopt maar dat is niet meer helaas. Misschien een studiotje huren ergens?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:49:
@Ramzzz klopt maar dat is niet meer helaas. Misschien een studiotje huren ergens?
Dat lijkt me ook wel een goede optie, een oefenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja prima. Beetje grote dan, als iedereen zijn gear meeneemt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
With stupid... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Dat maakt allemaal niks uit. Gaat vooral om de lol toch? Je gaat altijd krijgen dat iemand iets "beter" kan, maar bij muziek is het juist zo dat het helemaal niet om beter gaat. Het gaat om de gezamelijke passie voor het instrument en dan komt er vanzelf wel iets uit.

We kunnen natuurlijk ook gewoon een clinic aanvragen bij Paul Davidse....die heeft binnenkort zijn nieuwe studio af 8)
(wie volgt hem nog niet op Instagram?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Instawut? :P

Je bent een oude bluesrocker of niet.

Ik speel overigens wel heul veul!

Maar stiekum kan ik ook niet zoveel dus val ook door de mand :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
KnoxNL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:24:
Instawut? :P

Je bent een oude bluesrocker of niet.

Ik speel overigens wel heul veul!

Maar stiekum kan ik ook niet zoveel dus val ook door de mand :+
Instagram, je weet wel, da's zo'n app voor je telefoon. Dan upload je elke dag een plaatje, of filmpje met je gitaar en dan heb je een miljoen volgers ofzo en kan je je baan opzeggen. Vervolgens de hele wereld afreizen en allemaal bekende mensen tegenkomen.
Dat dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Boeien. Ik speel helaas eigenlijk nooit meer. Maar met een paar tweakers een simpele hit the road Jack spelen is gewoon grappig, met alle maffe effecten aan. Ik neem dan een whammy en een organ b9 mee. Gewoon omdat het kan. >:)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha, nou vooruit dan, zelfs hit the road jack zou ik moeten oefenen. wel leuk liedje :-D

b9, nice. Neo ventilator erop, scheelt sjouwen met een leslie. Misschien mn Boog meenemen. Kunnen we gelijk boom shake the room spelen <3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Instagram, je weet wel, da's zo'n app voor je telefoon. Dan upload je elke dag een plaatje, of filmpje met je gitaar en dan heb je een miljoen volgers ofzo en kan je je baan opzeggen. Vervolgens de hele wereld afreizen en allemaal bekende mensen tegenkomen.
Dat dus :P
Klinkt goed.

Zojuist geprobeerd zo'n "app" te gebruiken, maar welke combinatie moet ik hiervoor draaien?

Ter info mijn telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/80ffa457-4833-49b7-aee4-fb6adbbe8337.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Klinkt goed.

Zojuist geprobeerd zo'n "app" te gebruiken, maar welke combinatie moet ik hiervoor draaien?

Ter info mijn telefoon:

[Afbeelding]
Ik zou deze gebruiken, die gaat via de cloud:
Afbeeldingslocatie: https://www.propertymanagementinsider.com/wp-content/uploads/smoke-signal.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

pinda powerrr schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:32:
[...]
We kunnen natuurlijk ook gewoon een clinic aanvragen bij Paul Davidse....die heeft binnenkort zijn nieuwe studio af 8)
(wie volgt hem nog niet op Instagram?)
Jammer dat ie niet reageerde op youtube. -1 hoor, haha, Ik wilde namelijk wel les van `m hebben.

Maar best een goed idee als je het mij vraagt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Zolang er ruimte en tijd genoeg over blijft om elkaars gear te checken en te bespelen vind ik het prima.

Een clinic kan bonus zijn, maar bovenstaande is mijn primaire doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
gitaarwerk schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Jammer dat ie niet reageerde op youtube. -1 hoor, haha, Ik wilde namelijk wel les van `m hebben.

Maar best een goed idee als je het mij vraagt :-)
Je kan hem gewoon taggen hoor, miljoen volgers of niet, reageert gewoon hier @Luapper

#fans #groupies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Haha, "nou, het maakt nu toch niet meer uit... :9 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Oh, lijkt me ook wel leuk om een meet te doen. Maareeh.. Moet ik dan mijn bassen mee nemen, of mijn gitaren? Of alles?? :) Want ehmmm.. Dat zijn dan 3 electrische gitaren en 3 bassen. M'n akoestische gitaartjes laat ik dan wel thuis.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gewoon je favorieten,.. ik ga niet mn hele hebben en houwen meenemen dan hoor, haha. Heb ook nog een draailier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Genoeg enthousiaste mensen voor een meet d:)b
Nu nog een datum en locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:26:
Genoeg enthousiaste mensen voor een meet d:)b
Nu nog een datum en locatie.
*O*

Ik juich even te vroeg, maar ik kan wel een datumprikkertje gaan doen.

Wel handig als we een geschikte locatie hebben, op voorhand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Vanavond is het zo ver! Mijn Blackstar testen en (hopelijk) meenemen! I'm so excited!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:29:
Vanavond is het zo ver! Mijn Blackstar testen en (hopelijk) meenemen! I'm so excited!
Ik denk dat ik de uitkomst wel kan voorspellen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik kan komende dagen wel mee denken over een locatie. Kwestie van mijn google skills gebruiken.

Is regio Utrecht voor iedereen werkbaar?

@Drunken_Bear Veel plezier en succes vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb een auto dus kan binnen twee uurtjes tot in Duitsland komen. Eventueel passen er nog wel wat dingen bij als iemand mee wil liften. Misschien goed om dan een dm groepje te maken met de veelplegers hier die aangeven mee te willen doen? In de zomer is het vaak wat lastiger om een datum te vinden maar laten we het proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:22:
Ik kan komende dagen wel mee denken over een locatie. Kwestie van mijn google skills gebruiken.

Is regio Utrecht voor iedereen werkbaar?

@Drunken_Bear Veel plezier en succes vanavond!
Utrecht (provincie) is wel zo centraal, ja.

Misschien dat een poll uit kan wijzen waar het zwaartepunt van de geïnteresseerden in de meet ligt? (8>

Iemand zin om een poll te maken?

Inmiddels een tijdelijk polletje:
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/2n5VjDet1zjQfmG7ic8yKazrUiU/diocontent/112672370/_crop/2/73/1328/751/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 18-06-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
DM groep aangemaakt. Zit je er niet in en wil je er wel bij, geef het aan!

Die meet moet er toch een keer van komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Als jullie in utrecht gaan meeten dan raad ik DBs (in utrecht) aan.
https://www.dbstudio.nl/

Ik skip even omdat ik een newbie gitarist ben en ik geen regular ben hier :-)

Overigens klinkt de amp lekker! ik ben er blij mee! Wel moet ik nog erg wennen aan het feit dat er een effects loop op zit. ben me nu aan het inlezen waar dit het meest voor gebruikt word maar het lijkt vooral bedoeld om delay/reverb pedalen er doorheen te sturen zodat de distortion op de amp niet voor een reverb/delay komt te zitten.
Dat is best vervelend want dan zou ik mijn reverb pedaal als enige door de effects loop moeten laten lopen terwijl mijn andere pedalen dat niet hoeven, dat betekent meer kabelrommel als ik het goed begrijp.

[ Voor 61% gewijzigd door Drunken_Bear op 18-06-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:52:
Als jullie in utrecht gaan meeten dan raad ik DBs (in utrecht) aan.
https://www.dbstudio.nl/
Thanx! :) Ziet er op voorhand goed uit! d:)b
Ik skip even omdat ik een newbie gitarist ben en ik geen regular ben hier :-)
Slecht argument. ;)
Overigens klinkt de amp lekker! ik ben er blij mee! Wel moet ik nog erg wennen aan het feit dat er een effects loop op zit. ben me nu aan het inlezen waar dit het meest voor gebruikt word maar het lijkt vooral bedoeld om delay/reverb pedalen er doorheen te sturen zodat de distortion op de amp niet voor een reverb/delay komt te zitten.
Dat is best vervelend want dan zou ik mijn reverb pedaal als enige door de effects loop moeten laten lopen terwijl mijn andere pedalen dat niet hoeven, dat betekent meer kabelrommel als ik het goed begrijp.
Hoeft niet, kan wel. De versterker (HT5-R toch?) heeft zijn eigen reverb...
Ramzzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:10:
Ik heb inmiddels een 'gewone' Tele Classic 60s / Arctic (of Olympic) White (?) / RW / SS op de korrel... en mijn Standard Tele MiM / 3TSunburst / Maple / SS wordt al door meerderen op geaasd.

Het zou zomaar eens kunnen gaan lukken. :D
De eigenaar houdt 'm voor mij vast, omdat ik het enige realistische bod heb gedaan... :P

*O*

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 19-06-2019 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ramzzz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:21:
[...]

Thanx! :) Ziet er op voorhand goed uit! d:)b

[...]

Slecht argument. ;)
Ben ik vrij goed in ;-) Nou ja, waarom ook niet. Ik ben er wel voor te porren. Gooi me maar in de groep dan kijk ik wel of ik kan en neem ik miss mijn basgitaar ook mee zodat ik wat minder slecht lijk :-P
[...]

Hoeft niet, kan wel. De versterker (HT5-R toch?) heeft zijn eigen reverb...
Ja het is inderdaad een R maar na het spelen er mee vind ik de reverb op mijn pedaal wel beter klinken dus die wil ik er toch graag bijhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Drunken_Bear op 19-06-2019 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:42:
[...]

Ben ik vrij goed in ;-) Nou ja, waarom ook niet. Ik ben er wel voor te porren. Gooi me maar in de groep dan kijk ik wel of ik kan en neem ik miss mijn basgitaar ook mee zodat ik wat minder slecht lijk :-P

[...]

Ja het is inderdaad een R maar na het spelen er mee vind ik de reverb op mijn pedaal wel beter klinken dus die wil ik er toch graag bijhouden.
Als je de amp clean gebruikt en de ‘dirt’ uit pedalen haalt, zet je de reverb gewoon achteraan de keten, gaat prima... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Drunken_Bear schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:42:
[...]

Dan ben ik in ieder geval niet de enige met een basgitaar. ;)

Overigens, ik hang hier ook nog niet zo lang rond omdat ik pas laat zag dat er een groot gitaartopic hier was. Maar gezellig met een groep gelijkgestemden is toch altijd leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ElectricHead schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:44:
[...]

Dan ben ik in ieder geval niet de enige met een basgitaar. ;)

Overigens, ik hang hier ook nog niet zo lang rond omdat ik pas laat zag dat er een groot gitaartopic hier was. Maar gezellig met een groep gelijkgestemden is toch altijd leuk?
Dat zeker! van mij mag je me in de groep gooien @pinda powerrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
@Drunken_Bear en @Kapoen, jullie komen in de DM groep, gaat @Ramzzz ff regelen, vanaf werk op telefoon krijg ik jullie er niet bij. Toch handig een modje erbij B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:55
Oh shit. Al 15 jaar Tweaker, en ik zie nu dit topic pas. OMG. En met mijn username kan ik hier niet ontbreken toch?

Ik zal mij even voorstellen, Brian, 34 jaar, voorheen back-end webdeveloper, tegenwoordig audio engineer. Live met bandjes touren als geluidsman en in de studio dingen opnemen en mixen.

Meteen een vraag, wie gebruikt er eigenlijk nog een versterker? In mijn studio heb ik een Universal Audio Apollo 8, en de laatste tijd neem ik eigenlijk gitaren alleen nog maar direct op. De plugins van tegenwoordig zijn zooo goed en worden nog steeds beter!

Wat is jullie favoriet? Mijne op het moment: UAD Fender 55 Tweed Deluxe.

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hey @Guitarist, goede username :D :w

Ik gebruik voor alle demo's gewoon de stock amp plugins uit Logic en die klinken heel behoorlijk, maar voor het echte werk (live/studio-opname) vind ik m'n Fender Deluxe Reverb toch nog wel fijner/beter klinken

[ Voor 72% gewijzigd door Gitarist op 19-06-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Guitarist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:36:
Oh shit. Al 15 jaar Tweaker, en ik zie nu dit topic pas. OMG. En met mijn username kan ik hier niet ontbreken toch?

Ik zal mij even voorstellen, Brian, 34 jaar, voorheen back-end webdeveloper, tegenwoordig audio engineer. Live met bandjes touren als geluidsman en in de studio dingen opnemen en mixen.

Meteen een vraag, wie gebruikt er eigenlijk nog een versterker? In mijn studio heb ik een Universal Audio Apollo 8, en de laatste tijd neem ik eigenlijk gitaren alleen nog maar direct op. De plugins van tegenwoordig zijn zooo goed en worden nog steeds beter!

Hoewel ik de voordelen van een Kemper bijvoorbeeld goed snap, vind ik toch amps beter. Op het podium staat een mooie amp ook veel beter dan, nou ja. niks.
pinda powerrr schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:23:
@Drunken_Bear en @Kapoen, jullie komen in de DM groep, gaat @Ramzzz ff regelen, vanaf werk op telefoon krijg ik jullie er niet bij. Toch handig een modje erbij B)
jaja, zet de mods maar weer aan het werk :-P

[ Voor 15% gewijzigd door Drunken_Bear op 19-06-2019 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:23:
Done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Guitarist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:36:

He dat is tof man!

Locatie voor de meet ook meteen gevonden. Studio ziet er tof uit!

Ik heb vaak gedacht over een dergelijke carriere switch maar het nagenoeg onmogelijk geacht, maar het kan dus wel degelijk. Als je nou even mee komt meeten, dan kun je me uitleggen hoe ik dat aanvlieg :+

Verder heb ik geen behoefte aan een enorme veelzijdigheid aan geluiden, en neem ik zelden op. Dus voor mij is mijn buizenbak prima te verantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:14
Vanavond weer les gehad, verder gegaan met Zombie van de Cranberries.
Hij heeft in het nummer een stukje, hybrid picking, verwerkt. Weer een nieuw stukje techniek toegevoegd aan mijn nog kleine gitaartechniek repertoire.
Ook had hij wat pedals meegenomen om de sound van de Cranberries een beetje te emuleren, klonk wel lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FEX6Dzpz1FB8L6C69zfmfEvh/full.jpg

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:09
Ben zelf nu een jaartje of twee en een half bezig met gitaar. Pas op mijn 41ste begonnen, dus ik loop wat achter op de meeste hier denk ik.

Nu speel ik met de gedachte dat het misschien wel leuk is om met een bandje te spelen. De vraag is dan alleen, waar vind ik een band welke een gitarist van 43 met beperkte ervaring zoekt? Dan ook nog het liefst in de omgeving van Arnhem. 8)

Mijn doel is gezellig samen muziek maken en beter worden door samen te spelen. Optrede ga ik zeker niet uit de weg, maar dat is voor mij nog geen doel op zich.

Iemand een idee hoe dit aan te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
TLer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:04:
Ben zelf nu een jaartje of twee en een half bezig met gitaar. Pas op mijn 41ste begonnen, dus ik loop wat achter op de meeste hier denk ik.

Nu speel ik met de gedachte dat het misschien wel leuk is om met een bandje te spelen. De vraag is dan alleen, waar vind ik een band welke een gitarist van 43 met beperkte ervaring zoekt? Dan ook nog het liefst in de omgeving van Arnhem. 8)

Mijn doel is gezellig samen muziek maken en beter worden door samen te spelen. Optrede ga ik zeker niet uit de weg, maar dat is voor mij nog geen doel op zich.

Lokale muziekschool bezoeken en daar eens informeren. Via Google zou het misschien ook kunnen lukken en in Facebook groepen gaan rondneuzen of er zelf een beginnen.
Btw, je loopt 2 jaar voor op mij :P .

[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 19-06-2019 22:30 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

MsD

Loop eens binnen bij Jacobi berg, en hang een briefje op het prikbord daar.

Durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die hetzelfde hebben. Of ga idd lekker mee naar DB's, beetje jammen met elkaar. Is altijd leuk om te doen, en je hoeft je nergens voor te schamen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:09
Ik schaam me nergens voor :) Zo'n meet klinkt wel gaaf. Is er al een datum?

Bedankt voor de suggesties @MsD @apollo13 , ik zal van het weekend eens binnen lopen. Ik speel nu altijd alleen en heb 1x per week les. Ik kan dus best wel iets. Wordt misschien wel tijd voor de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
TLer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:27:
Ik schaam me nergens voor :) Zo'n meet klinkt wel gaaf. Is er al een datum?

Bedankt voor de suggesties @MsD @apollo13 , ik zal van het weekend eens binnen lopen. Ik speel nu altijd alleen en heb 1x per week les. Ik kan dus best wel iets. Wordt misschien wel tijd voor de volgende stap.
Nog een idee, vraag je leraar(es) eens of er meer studenten zijn die hetzelfde idee hebben of er voor open staan.
Je leraar(es) kent waarschijnlijk meer mensen die ook op zoek zijn naar...

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
KnoxNL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:59:
[...]

He dat is tof man!

Locatie voor de meet ook meteen gevonden. Studio ziet er tof uit!
Haha, wanneer is die meet? Met meer dan 5 man tegelijkertijd in de studio wordt het wel al snel krap hoor. Maar wel ongestoord lawaai maken. edit: En lekker met wat verschillende gitaren en pedaaltjes klooien. (en ik heb nog wel steeds een versterker...)
Ik heb vaak gedacht over een dergelijke carriere switch maar het nagenoeg onmogelijk geacht, maar het kan dus wel degelijk. Als je nou even mee komt meeten, dan kun je me uitleggen hoe ik dat aanvlieg :+
Ja, netwerk opbouwen, ervaring opdoen. In het begin kutklusjes zoals boom-mic'en bij video crew. Veel vrijwillige dingen. Zoals audio bij video sessies voor internetblogs, vrijwilligen bij een poppodium in de buurt, en dan zo je netwerk en ervaring uitbreiden.
Verder heb ik geen behoefte aan een enorme veelzijdigheid aan geluiden, en neem ik zelden op. Dus voor mij is mijn buizenbak prima te verantwoorden.
Voor mij is het vooral de veelzijdigheid en flexibiliteit wat zo fijn is, ik kan in het mixprocess nog een totaal andere sound kiezen voor de gitaar.
Neem nog regelmatig bandjes op die echt een sound hebben, en dat is het. Maar voor veel moderne pop-muziek is dit wel erg fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Guitarist op 19-06-2019 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guitarist

Ja, vraag vrienden, internetgroepen of muziekscholen eens. Je zult je verbazen hoeveel mensen op jouw leeftijd beslissen alsnog een muziek instrument te leren spelen.

(eind vorig jaar een liedje met man opgenomen in de studio die 2 jaar geleden, op z'n 50ste (?) besloot te willen beginnen met liedjes schrijven. Het wordt geen nr. 1 hit, maar hij doen het wel gewoon. Met trots: https://open.spotify.com/...si=aNnsBi49Qd-odSAhFJrGQw)

edit: oké, ik zal niet jullie topic kapen met studio spam. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Guitarist op 19-06-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Guitarist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:52:
[...]

Ja, vraag vrienden, internetgroepen of muziekscholen eens. Je zult je verbazen hoeveel mensen op jouw leeftijd beslissen alsnog een muziek instrument te leren spelen.

(eind vorig jaar een liedje met man opgenomen in de studio die 2 jaar geleden, op z'n 50ste (?) besloot te willen beginnen met liedjes schrijven. Het wordt geen nr. 1 hit, maar hij doen het wel gewoon. Met trots: https://open.spotify.com/...si=aNnsBi49Qd-odSAhFJrGQw)

Geen punt, interessant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Guitarist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:52:
[...]

Prima toch zolang het aan het (beginnen me)t gitaar spelen raakt. Als je echt al je opnames wilt delen is er dacht ik ook een producers topic ;)
Nee leuk juist. Ik ben nu 48, ben gestopt met actief spelen na mijn 18e toen ik niet meer op de middelbare school zat (schoolband en zo nu en dan een gelegenheidsbandje). In mijn studietijd had ik de verkeerde vrienden (geen muzikanten haha) en daarna is het er nooit meer echt van gekomen. Heb nu wel 10 gitaren waarvan ik er minimaal 6 weg wil doen om het weer wat behapbaar te krijgen, 4 versterkers wat ook wat veel is, en wat pedaaltjes maar die nemen geen ruimte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

franssie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:09:
[...]

Prima toch zolang het aan het (beginnen me)t gitaar spelen raakt. Als je echt al je opnames wilt delen is er dacht ik ook een producers topic ;)
Nee leuk juist. Ik ben nu 48, ben gestopt met actief spelen na mijn 18e toen ik niet meer op de middelbare school zat (schoolband en zo nu en dan een gelegenheidsbandje). In mijn studietijd had ik de verkeerde vrienden (geen muzikanten haha) en daarna is het er nooit meer echt van gekomen. Heb nu wel 10 gitaren waarvan ik er minimaal 6 weg wil doen om het weer wat behapbaar te krijgen, 4 versterkers wat ook wat veel is, en wat pedaaltjes maar die nemen geen ruimte in.
Kom naar de meet lekker met ons jammen. wellicht hernieuwt het je interesse weer te beginnen met spelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Buitenkansjes:
David Gilmour’s legendary ‘Black Strat’ comes to auction

View more than 120 guitars coming to auction from the personal collection of the Pink Floyd singer and songwriter, including the iconic Fender Stratocaster played on The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals and The Wall
On 20 June at Christie’s in New York, this iconic, solid-body electric guitar (estimate: $100,000-150,000) will be a highlight of The David Gilmour Guitar Collection, which comprises more than 120 instruments and focuses on a selection of his preferred Fender Broadcasters, Esquires, Telecasters and Stratocasters. Not only the largest and most comprehensive sale of guitars ever offered at auction, the collection details the musical history of one of the world’s most influential guitarists. All proceeds from the sale will benefit charitable causes.
:P

Heel veel interessante achtergrond-info: https://www.christies.com...fe-in-guitars-9759-3.aspx

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
In het topic over de zonsondergang van fysieke winkels kwam ik dit bericht tegen:
zonder.h schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:03:
Muziekwinkel(s) "Keymusic" :
[...]

https://www.faillissement...angers-nederland-b-v.aspx

Winkels in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Apeldoorn. Ik heb weinig affiniteit met muziek (instrumenten), maar volgens mij is dit wel een 'bekende' keten, "Rock Palace" Den Haag is in ieder geval "iconisch". De Nederlandse website is "Tijdelijk buiten gebruik".

https://www.ad.nl/rotterd...lliet-verklaard~a9f17faa/
https://www.ad.nl/den-haa...lliet-verklaard~a2d2dd59/
De Belgische winkel lijkt vooralsnog wel te werken.

Raar dat zo’n grote keten toch niet kan opboksen tegen de Duitse webwinkels (veronderstel ik).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:27:
In het topic over de zonsondergang van fysieke winkels kwam ik dit bericht tegen:

[...]

Raar dat zo’n grote keten toch niet kan opboksen tegen de Duitse webwinkels (veronderstel ik).
Bax doet ‘t ook vrij goed dacht ik.

Zonde van de toch wel mooie zaken. :|

Maar ja, globalisering, open grenzen, concurrentie en schaalvergroting.

En vergeet dan niet de verkoopkanalen, marketing, slim inspelen op de behoeftes van potentiële klanten.

Midden in de stad (real estate!), parkeerkosten (R’dam was altijd gratis), en veel te weinig optimaal gebruik maken van diverse interessante internet-mogelijkheden.

Veel kleinere zaken redden het nog wel. Misschien toch een vorm van mismanagement? Vaak is voorraadbeheer (veel te groot inkopen, of juist niet de juiste spullen) een loden last. Veel opslag, goederen van hoge waarde die niet verkopen, doorlooptijd.

En vergeet de service niet. De klant moet er graag komen, zowel in de winkel als in de webwinkel. Keymusic bood geen 'user experience' waar ik nog warm van werd. Dat kan voor veel mensen gelden.

En als je dan ook nog op prijs en levering wordt beconcurreerd door dozenschuivers met een slimmere marketingstrategie (Thomann, Bax), dan is je lot bezegeld, denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:09
Ik keek wel eens op de site van Key Music, maar de prijzen lagen steevast ruim boven de prijzen van Bax. Desondanks erg jammer, straks kan je nergens meer naartoe om even een gitaar (of ander instrument) te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

MsD

Zo. Voor mijn verjaardag nog maar eens een speeltje van marktplaats gehaald.
Echt wel een grappig ding. Vooral de bediening vanaf je telefoon, even een ander geluidje? Hopsakee!

En met een beetje geduld ook erg mooi geluid. Zoals altijd moet je de standaard dingen niet gebruiken, maar het aanpassen is echt leuk zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KRUJlVz8w41fCzo9ZqxWasb4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:52:
Echt wel een grappig ding. Vooral de bediening vanaf je telefoon, even een ander geluidje? Hopsakee!

En met een beetje geduld ook erg mooi geluid. Zoals altijd moet je de standaard dingen niet gebruiken, maar het aanpassen is echt leuk zo!

[Afbeelding]
Ik ken het niet, is het een (digitale) gitaarmodelling-processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:30:
Buitenkansjes:

[...]

[...]

:P

Heel veel interessante achtergrond-info: https://www.christies.com...fe-in-guitars-9759-3.aspx
Buitenkansje voor de niet-gitaar spelende miljonair die graag iets aan zijn/haar muur wil hangen ben ik bang. Vind het persoonlijk jammer dat hij het op deze manier doet.
Kapoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:27:

[...]

Vind het ook jammer. heb er zelf vaak zat iets besteld. Niet altijd waren Thomann of Bax goedkoper (in de webwinkel in ieder geval) en Bax gebruikt geen PostNL (meer) welke op mijn locatie handiger is qua ophaalpunten. Keymusic deed dit wel. Van Bax hoor je ook qua klantenservice steeds meer horrorverhalen, al heb ik dit nog niet meegemaakt.
MsD schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:52:

[Afbeelding]
Oeehh is dat die Cloudpedal van Line 6? Ik hoor daar veel goeds over. Have fun!

[ Voor 63% gewijzigd door Drunken_Bear op 20-06-2019 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Keymusic liet ik vooral links liggen door hun belabberde "service". Voor mij is Keymusic op tien minuten rijden en toch ging er niet naar toe. Je werd steevast aangekeken met "wat kom je doen", of je werd helemaal niet aangekeken. Verder geen interessant assortiment, dan liever naar Max Guitar, daar heb je wel de beleving, wat imo wel een groot stuk van het aankoopgedrag is.

Rock Palace kwam ik vroeger al als kleine jongen , toen het nog in een ander pand was en eigendom van Ceasar Zuiderwijk. Dat is wel een stukje geschiedenis voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:24:
Keymusic liet ik vooral links liggen door hun belabberde "service". Voor mij is Keymusic op tien minuten rijden en toch ging er niet naar toe. Je werd steevast aangekeken met "wat kom je doen", of je werd helemaal niet aangekeken. Verder geen interessant assortiment, dan liever naar Max Guitar, daar heb je wel de beleving, wat imo wel een groot stuk van het aankoopgedrag is.

Rock Palace kwam ik vroeger al als kleine jongen , toen het nog in een ander pand was en eigendom van Ceasar Zuiderwijk. Dat is wel een stukje geschiedenis voor mij.
Ik was oorspronkelijk wel positief over Feedback, 'back in the day', en Servaas (later opgegaan in Feedback).

Ik heb er nogal wat van mijn eerste gear gekocht bij Feedback en Servaas, o.a. EHX Big Muff π en Small Stone (Russian), en minstens 1 gitaar in Rotterdam (Dean Hardtail), ook bij Rock Palace kwam ik regelmatig.

Ik had alleen nadat het Keymusic werd het gevoel dat de 'ziel' helemaal uit de zaak was, het gevoel dat je als klant welkom was, dat de mensen die er werkten je graag wilden helpen.

Ik heb - mede daardoor - steeds minder wroeging gevoeld bij spullen kopen via webwinkels, dat was net zo onpersoonlijk, maar dan stond er tenminste nog wat info bij de artikelen, die men in de winkel meestal toch niet wist te vertellen. Het gevoel dat je zelf al meer weet dan zij die iets aan de man moeten brengen, dat is nooit goed. Onwetend personeel...

Dan inderdaad veel liever naar Max, of dozenschuivers als Thomann, Bax of Andertons, die in elk geval leveren (mijn N=1 ervaring) of een realistische levertijd geven, en wanneer op voorrad binnen 24 uur in huis (Bax). Overigens was Casa Benelli ook wel erg OK, in Den Haag.

Ik vind het jammer, want ik kom veel liever in een winkel, om iets in mijn handen te hebben voordat ik een godsvermogen uitgeef.

Misschien dat er een doorstart onder Bax of zelfs Thomann mogelijk is o.i.d. - de real estate en voorraden staan nog wel ergens voor... destijds is (naam ben ik kwijt, in Rotterdam-Zuid) ook in Bax over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Hier in België heeft Keymusic 10 filialen, ik ben benieuwd wat/of er (iets) mee zal gebeuren.

Het grootste filiaal in Sint-Niklaas is wel leuk ingericht, het is een voormalig theater/cinema heb ik begrepen.

Dat zie je ook in de grote zaal, waar de gitaren opgesteld staan op het oude balkon en de parterre voorbehouden is voor het slagwerk.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7558/29561068820_b3077167b7_b.jpg
Voor de rest ga ik af en toe naar het filiaal in Mechelen om wat snaren of plectrums te kopen. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik vind het wel fijn om bij een 'oh sh*t' moment naar een winkel te kunnen gaan en alsnog een pakje snaren te kunnen kopen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
On a diffferent note (letterlijk :+ )... ik kijk al een aardig tijdje met een schuin oog naar een Baritone-gitaar. Wat een heerlijke sounds geeft dat! :D

Na wat nadenken, toch maar eens wat beter nagedacht. :+

Ik heb al jaren een Pitch Fork. Dat ding trackt als een beest, en gewoon de gitaar terugstemmen in 'B standard' ( B-E-A-D-F♯-B ) en de blend knop helemaal naar rechts (effect only).

And Bob's your uncle. Waarom ik dat niet eerder heb bedacht? 8)7

Ik zat nota bene al die tijd volop 'bass lines' te spelen in een octaaf lager, veel met 2 octaven tegelijk (50/50 dry/effect), waarom dit dan niet.

Het was blijkbaar te gemakkelijk... :') Het scheelt wel weer een investering van pakweg €800. :X

Ter inspiratie: Mark Lettieri - Deep: The Baritone Sessions

Kapoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:01:
Hier in België heeft Keymusic 10 filialen, ik ben benieuwd wat/of er (iets) mee zal gebeuren.

Het grootste filiaal in Sint-Niklaas is wel leuk ingericht, het is een voormalig theater/cinema heb ik begrepen.

Dat zie je ook in de grote zaal, waar de gitaren opgesteld staan op het oude balkon en de parterre voorbehouden is voor het slagwerk.
[Afbeelding]
Voor de rest ga ik af en toe naar het filiaal in Mechelen om wat snaren of plectrums te kopen. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik vind het wel fijn om bij een 'oh sh*t' moment naar een winkel te kunnen gaan en alsnog een pakje snaren te kunnen kopen.
Dat lijkt heel veel op de vestiging in Rotterdam. Ook veel gitaren op de galerijen langs de vide. :)

Wellicht tegen beter weten in, heb ik toch maar eens contact opgenomen met Marktplaats.
Waarom wordt er niet actief opgetreden tegen verkopers die met behulp van 'clickbait'-advertentietitels producten verkopen met gevestigde 'premium' merknamen, waar het vervolgens kopieën betreft?

In casu: gitaren.

Vrachten advertenties waar een 'premium'-gitaar wordt aangekondigd (Gibson®, Fender®, etc.) waar je vervolgens een veel goedkopere (en vaak kwalitatief inferieure) Squier® of Epiphone® of zelfs een zelfbouw-gitaar aantreft.

Dit maakt inbreuk op het merkenrecht, en grenst aan (een poging tot) oplichting.

En het vervelendste is, dat je constant naar 'clickbait' wordt gelokt en tot vervelens toe advertenties moet wegklikken omdat ze niet bieden wat werd gesuggereerd.

Dit geld ook voor zelfbouw- of replica-producten in de categorie gitaar-effecten.

[ Voor 65% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:41:
[...]

Ik was oorspronkelijk wel positief over Feedback, 'back in the day', en Servaas (later opgegaan in Feedback).

Ik heb er nogal wat van mijn eerste gear gekocht bij Feedback en Servaas, o.a. EHX Big Muff π en Small Stone (Russian), en minstens 1 gitaar in Rotterdam (Dean Hardtail), ook bij Rock Palace kwam ik regelmatig.

Ik had alleen nadat het Keymusic werd het gevoel dat de 'ziel' helemaal uit de zaak was, het gevoel dat je als klant welkom was, dat de mensen die er werkten je graag wilden helpen.

Ik heb - mede daardoor - steeds minder wroeging gevoeld bij spullen kopen via webwinkels, dat was net zo onpersoonlijk, maar dan stond er tenminste nog wat info bij de artikelen, die men in de winkel meestal toch niet wist te vertellen. Het gevoel dat je zelf al meer weet dan zij die iets aan de man moeten brengen, dat is nooit goed. Onwetend personeel...

Dan inderdaad veel liever naar Max, of dozenschuivers als Thomann, Bax of Andertons, die in elk geval leveren (mijn N=1 ervaring) of een realistische levertijd geven, en wanneer op voorrad binnen 24 uur in huis (Bax). Overigens was Casa Benelli ook wel erg OK, in Den Haag.

Ik vind het jammer, want ik kom veel liever in een winkel, om iets in mijn handen te hebben voordat ik een godsvermogen uitgeef.

Misschien dat er een doorstart onder Bax of zelfs Thomann mogelijk is o.i.d. - de real estate en voorraden staan nog wel ergens voor... destijds is (naam ben ik kwijt, in Rotterdam-Zuid) ook in Bax over gegaan.
Servaas <3 voor mijn gevoel was dat een winkel met de grootte van een huidige Bijenkorf :+

En die Bax in Zuid is Peter Verspuij.

Thomann is voor mij ook een geliefde site om te kijken, heb er ook al vaker besteld. Snel, goedkoop en vooral als je weet wat je wil hebben super goede site.

Fysieke winkel heeft zeker ook wel mijn voorkeur, maar webshops hebben ondertussen een flink (groter) aandeel. Heb je de koppeling tussen fysiek en webshop niet goed staan, dan is dat tegenwoordig de doodsteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Je kunt altijd eens bij een lokaal oefenhok (als het wat groter is) gaan kijken. Hier in Enschede hebben/hadden we veel bandjes waar heel veel kruisbestuiving is/was. Dus: veel verschillende bandjes waar dan vaak diverse leden uit andere bandjes in zitten. Soms zijn er mensen die graag meer dan 1 band juggelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Servaas <3 voor mijn gevoel was dat een winkel met de grootte van een huidige Bijenkorf :+
Wel wat aftands, dat wel... :P
En die Bax in Zuid is Peter Verspuij.
O ja, daar heb ik mijn onvolprezen HT5-R (toen gloedjenieuw) vandaan. :P
Thomann is voor mij ook een geliefde site om te kijken, heb er ook al vaker besteld. Snel, goedkoop en vooral als je weet wat je wil hebben super goede site.

Fysieke winkel heeft zeker ook wel mijn voorkeur, maar webshops hebben ondertussen een flink (groter) aandeel. Heb je de koppeling tussen fysiek en webshop niet goed staan, dan is dat tegenwoordig de doodsteek.
Dat dus. Uitgebreide productomschrijvingen en -specificaties, veel beeldmateriaal, reviews, etc., vergelijkbare alternatieve producten.

Ik vond het bij Keymusic eigenlijk altijd 'net niet'.

Ze konden me ook meestal niet aan de gewenste onderdelen helpen, en van er alleen af en toe snaren en plectrums aanschaffen kon de schoorsteen daar blijkbaar niet blijven roken... :z

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Key Music, bah bah. Die club heeft het compleet aan zichzelf te danken, en feitelijk was de teloorgang al ingezet toen een aantal winkels in mijn regio door Feedback werden overgenomen.

Vroeger had je in regio Eindhoven Mary-Holland (wauw, dat was nog eens een zaak!), Conijn audio en EMI (Eindhoven Musical Instruments). Dat waren stuk voor stuk nog eens zaken!

Ik ben niks rouwig dat ze over de kop zijn. Met de nek (of helemaal niet) aangekeken worden, 0 service, 0 klantbeleving, 0 interessante producten in stock, you name it. Wat een bagger.

Bax is overigens hard op weg hetzelfde lot te ondergaan wat mij betreft, het is dat ze hun onlineplatform goed op orde hebben.

Ik ben daar 3-4 keer wat langer in de winkel geweest, nog nooit heeft iemand me daar aangesproken.

Schei uit schei uit wat een ellende.

Maargoed, de enige andere kleinere muziekwinkel in de regio die open blijft (doet overigens alleen gitaar) die zal er niet rouwig om zijn, en het is ze van harte gegund. Ik heb destijds mijn PRS Custom 24 daar gekocht, waar er nog service is.

De beste ervaring tot nu toe heb ik gehad bij Jos Rentmeester, waar mijn custom shop strat vandaan komt.
Jos voert maar een paar merken, maar als je daarnaar op zoek bent, kun je bij hem niet fout zitten. Alleen op afspraak en daardoor 1 op 1 aandacht en hij neemt zo een halve dag tijd voor je.

https://www.stujos.nl/shop/

(Ja ik weet, web 1.0 maar boeiend, hij verstaat zijn vak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Hier in de regio Enschede hebben we twee zaken in de omgeving zitten waar ik terecht kan voor instrumenten. Te weten Huigens in Hengelo, vroeger kwam ik hier vaker. Mijn eerste gitaar (Fender American Standard Strat) en "echte" combo versterker (Marshall JTM 60, still works) vandaan. Laatst was ik hier om eens even te kijken naar een nieuwe bas. Het heeft zeker een half uur geduurd voordat er iemand eens kwam vragen of ze konden helpen. Jammer, maar kreeg wel de mededeling dat ik rustig al wat had mogen pakken en uitproberen. Dat kan zijn, maar ik pak niet zomaar iets uit het schap. :) Da's meer het gevoel snoepwinkel -> ik wil niet overal aan zitten. Verder waren ze zeker vriendelijk, maar ik heb het idee dat het daar toch achteruit gaat (helaas).

Meer een gevoel dan dat het werkelijk zo zou kunnen zijn. Ik had een bepaalde bas op het oog en durfde het niet helemaal aan om dat zo even blindelings allemaal te doen. Ze zouden kijken wat ze konden regelen. Na 2 dagen heb ik een mailtje gestuurd dat ik toch niet helemaal de boel rond kon gaan kregen en toch bedankt voor de moeite. Duurt het (helaas) een week of 2 voordat ik een antwoord krijg dat ze het balen is en dat ze dan even verder niets doen. Ik vind dit lastig als zelf ook ondernemer zijnde. Snap heel goed dat je niet 24 uur per dag aan dat toetsenbord hangt, maar ik probeer een mail die binnenkomt met een vraag bij ons toch echt wel binnen een dag, maximaal 2 te beantwoorden.

Sinds lange tijd hebben we hier lokaal een ondernemer waar ik blij van wordt. Altijd leuke gitaren, nooit beroerd voor een praatje. Kaj's guitarstore. Heeft verhoudingsgewijs niet superveel staan, maar kan heel veel regelen. En dat vind ik dan wel weer fijn. Of het vloeroppervlak of het van alle instrumenten thuis zijn bij Huigens dan zorgt voor de afstandelijkheid? Ik zal niet zeggen dat er veel bassen hangen bij Huigens, maar bij Kaj voel ik me al jaren thuis.

Tuurlijk, dingen die hij niet kan regelen bestel ik via Thomann of Bax. Maar een ondernemer in brick 'n mortar heeft bij mij toch echt de voorkeur.

</end of rant> ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
ElectricHead schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:59:
Hier in de regio Enschede hebben we twee zaken in de omgeving zitten waar ik terecht kan voor instrumenten. Te weten Huigens in Hengelo, vroeger kwam ik hier vaker. Mijn eerste gitaar (Fender American Standard Strat) en "echte" combo versterker (Marshall JTM 60, still works) vandaan. Laatst was ik hier om eens even te kijken naar een nieuwe bas. Het heeft zeker een half uur geduurd voordat er iemand eens kwam vragen of ze konden helpen. Jammer, maar kreeg wel de mededeling dat ik rustig al wat had mogen pakken en uitproberen. Dat kan zijn, maar ik pak niet zomaar iets uit het schap. :) Da's meer het gevoel snoepwinkel -> ik wil niet overal aan zitten. Verder waren ze zeker vriendelijk, maar ik heb het idee dat het daar toch achteruit gaat (helaas).

Meer een gevoel dan dat het werkelijk zo zou kunnen zijn. Ik had een bepaalde bas op het oog en durfde het niet helemaal aan om dat zo even blindelings allemaal te doen. Ze zouden kijken wat ze konden regelen. Na 2 dagen heb ik een mailtje gestuurd dat ik toch niet helemaal de boel rond kon gaan kregen en toch bedankt voor de moeite. Duurt het (helaas) een week of 2 voordat ik een antwoord krijg dat ze het balen is en dat ze dan even verder niets doen. Ik vind dit lastig als zelf ook ondernemer zijnde. Snap heel goed dat je niet 24 uur per dag aan dat toetsenbord hangt, maar ik probeer een mail die binnenkomt met een vraag bij ons toch echt wel binnen een dag, maximaal 2 te beantwoorden.

Sinds lange tijd hebben we hier lokaal een ondernemer waar ik blij van wordt. Altijd leuke gitaren, nooit beroerd voor een praatje. Kaj's guitarstore. Heeft verhoudingsgewijs niet superveel staan, maar kan heel veel regelen. En dat vind ik dan wel weer fijn. Of het vloeroppervlak of het van alle instrumenten thuis zijn bij Huigens dan zorgt voor de afstandelijkheid? Ik zal niet zeggen dat er veel bassen hangen bij Huigens, maar bij Kaj voel ik me al jaren thuis.

Tuurlijk, dingen die hij niet kan regelen bestel ik via Thomann of Bax. Maar een ondernemer in brick 'n mortar heeft bij mij toch echt de voorkeur.

</end of rant> ;)
Bij mij ook, maar wanneer die er niet is, houdt het snel op.

Ik heb veel waardering voor de kleine ondernemer, en snap helemaal dat daar de zaken constant onder druk staan van schaalvergroting.

Als de mogelijkheden voor direct handelen met de fabriek er zouden zijn (zelf importeren) zou ik nog liever dat doen dan bij een dozenschuiver kopen...

Vandaar dat ik zelf ook de levendige handel in gebruikte instrumenten actief in de gaten houd. Er zijn al zoveel gitaren in omloop, waarom dan per se een nieuwe... vintage hoeft voor mij ook niet per se, omdat ik de tegenwaarde ervan enorm overdreven vind in verhouding tot werkelijke waarde. Way overpriced...

Ik zoek gewoon de balans tussen prijs en waarde, en kies alleen hetgeen dat ik supergraag wil hebben, niet dat wat de handel toevallig op voorraad heeft liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 21-06-2019 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Ik zoek gewoon de balans tussen prijs en waarde, en kies alleen hetgeen dat ik supergraag wil hebben, niet dat wat de handel toevallig op voorraad heeft liggen.
Ja, ieder zo zijn voorkeuren :)

Hoewel jij ergens in de middenmoot zit (nieuw niet echt nodig, vintage ook niet) vind ik het ontzettend prettig mijn instrumenten nieuw te kopen. Zo zijn het echt mijn babies vanaf het begin.

Ik word erg gelukkig als ik binnenloop bij Max Guitar of Guitar King en er hangen prachtige hagelnieuwe Fender Custom shops, Gibsons, PRS, Suhr, Friedman etc gitaren.

En dan niet 2 of 3, maar tientallen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:24:
[...]

Ja, ieder zo zijn voorkeuren :)

Hoewel jij ergens in de middenmoot zit (nieuw niet echt nodig, vintage ook niet) vind ik het ontzettend prettig mijn instrumenten nieuw te kopen. Zo zijn het echt mijn babies vanaf het begin.

Ik word erg gelukkig als ik binnenloop bij Max Guitar of Guitar King en er hangen prachtige hagelnieuwe Fender Custom shops, Gibsons, PRS, Suhr, Friedman etc gitaren.

En dan niet 2 of 3, maar tientallen :*)
Eens, dat is ook wel erg gaaf.

Maar ik snap dan bijvoorbeeld ook heel die 'relic' hype niet. Dan heb je 'm ook niet zelf 'ingereden'... 8)7

Ik heb het liefst een puntgave plank, en als er iets mee gebeurt, heb ik het zelf gedaan. :+

Maar een kleine 'blemish' als een krasje - à la 'belt buckle rash' - vind ik dan weer niet zo erg. De eerste kras op de voorkant, dat is pas klote... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:49
ElectricHead schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:59:
Hier in de regio Enschede hebben we twee zaken in de omgeving zitten waar ik terecht kan voor instrumenten.
Als je vanuit Enschede een stuk (~70 km) naar het oosten rijdt, vind je in ibbenbüren de Musik Produktiv megastore. Ik ben er zelf nog niet geweest maar ik heb van horen zeggen dat het het walhalla van de muziekwinkels moet zijn. De website is netjes vertaald naar nederlands.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:37:
[...]

Eens, dat is ook wel erg gaaf.

Maar ik snap dan bijvoorbeeld ook heel die 'relic' hype niet. Dan heb je 'm ook niet zelf 'ingereden'... 8)7

Ik heb het liefst een puntgave plank, en als er iets mee gebeurt, heb ik het zelf gedaan. :+

Maar een kleine 'blemish' als een krasje - à la 'belt buckle rash' - vind ik dan weer niet zo erg. De eerste kras op de voorkant, dat is pas klote... :+
Eens over de relics. Mijn gitaren koop ik nieuw, en ben er zuinig op maar als er beschadigingen op komen, so be it. Als ik het maar zelf heb gedaan.

Een relic is totaal niet mijn ding.

Als je een master built Fender relic ziet, dan is de hals bijna geel/oranje met onrealistische slijtsporen tussen de frets.

Jimi en Rory kochten/kregen die gitaren ook nieuw, snap je }:O

Dat gezegd hebbende ben ik ook niet 100% consequent, want er is 1 uitzondering (en echt maar 1): De John Cruz masterbuilt Gary Moore strat. _/-\o_

Pagina: 1 ... 26 ... 98 Laatste