Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
pinda powerrr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:30:
Mogelijk kom je ook wel uit met een universele en veel goedkopere footswitch. Bij Thomann hebben ze meerdere soorten tussen de tien en twintig euro ;)
Ik heb voor mijn Fender ook zo een gekocht, doet hetzelfde als die van €60 van Fender 8)7
Dat was eigenlijk waar ik naar toe wou met mijn volgende vraag ;)
En @Ramzzz heeft die ook al beantwoord _/-\o_
Uiteraard ga ik voor deze, kost meer dan mijn pedaalbord + voeding en kabels 8)7

Bedankt aan iedereen voor de info, ik heb weer wat bijgeleerd over elektronica.

[ Voor 30% gewijzigd door Kapoen op 03-07-2019 14:48 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Kapoen schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Dat was eigenlijk waar ik naar toe wou met mijn volgende vraag ;)
En @Ramzzz heeft die ook al beantwoord _/-\o_

[...]

Uiteraard ga ik voor deze, kost meer dan mijn pedaalbord + voeding en kabels 8)7

Bedankt aan iedereen voor de info, ik heb weer wat bijgeleerd over elektronica.
Voordeel van de niet El Cheapo uitvoering van Boss zelf is dat je niet om hoeft te kijken of en wat er ingeschakeld is. Zou ik zelf wel een heel handige feature vinden als je ergens op een donker podium staat...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TheCapK schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Voordeel van de niet El Cheapo uitvoering van Boss zelf is dat je niet om hoeft te kijken of en wat er ingeschakeld is. Zou ik zelf wel een heel handige feature vinden als je ergens op een donker podium staat...
Goed punt :Y

This just in ... set compleet! :D

Setje

Als je je gitaar eens een 'grote beurt' wilt geven 8)7 - de PLEK:

* Ramzzz is nerding out at the moment.

En potverdorie, Electro-Harmonix heeft weer eens wat leuks: een (3-voudig)effect(loop)-kanaalmixer. :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/fAKVeskmzW58ShYRSwZMSG-650-80.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2019 17:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
Die PLEK heb ik al enkele keren voorbij zien komen op Youtube.

Ik kijk echt teveel videos over gitaar :X

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

[ Voor 15% gewijzigd door KnoxNL op 03-07-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Er zijn handleidingen op de interwebzz om er een ledje in te zetten. Maar ik raak dan weer de draad kwijt (pun intended) 8)7
Schijnt niet moeilijk te zijn, alleen al die onderdelen vinden, wirwar van dingen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:41:
Die PLEK heb ik al enkele keren voorbij zien komen op Youtube.

Ik kijk echt teveel videos over gitaar :X
Yup. Hier nog zo één... :X
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Thanx! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2019 18:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40

MsD

Drunken_Bear schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:14:
[...]

Denk je ja? Zou ik dat voor alles moeten doen wat ik te koop zet? Dit is letterlijk de 2e x dat ik wat op marktplaats ga zetten dus ik ben een enorme noob haha.
Grappig. Ik ken de verkoper van die andere op marktplaats . En als hij 'm voor 50€ kwijt wil is dat de prijs. Simpel :)

Op de één of andere manier duurt het heel erg lang om je bas spullen kwijt te raken. Alsof er geen bassisten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Grappig. Ik ken de verkoper van die andere op marktplaats . En als hij 'm voor 50€ kwijt wil is dat de prijs. Simpel :)

Op de één of andere manier duurt het heel erg lang om je bas spullen kwijt te raken. Alsof er geen bassisten zijn...
Misschien zijn bassisten minder 'gear sluts' dan gitaristen. :+

Kan iemand hier dat beamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Ik denk niet dat ik met deze amp het podium op zal gaan, het is maar een 30 watt gevalletje :P
Als ik al überhaupt ooit op een podium geraak, daar is de wereld nog niet klaar voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
Mocht er iemand opzoek zijn naar een een nieuwe speaker dan is deze "Barefaced" misschien een aanrader:

Wat een verschil zeg met een reguliere gitaarspeaker.

Vanavond ook weer les gehad en voor het eerst een pentatonic scale geleerd.
Nieuwsgierig zoals ik ben vroeg ik hem het nut en hoe deze toe te passen in mijn gitaarspel.
Hij liet mij een stukje improvisatie zien en horen _/-\o_ met de pentatonic scale.
Op dat moment snapte ik hoe als die gitaar goden/godinnen, zich zo vrijelijk over het fretboard bewogen. Nu nog zelf onder de knie zien te krijgen 8)

[ Voor 46% gewijzigd door apollo13 op 03-07-2019 20:59 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ramzzz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:20:
[...]

Als eerste: I love the Tellie! Hmm... Nu moet ik er toch echt ook een keer 1 aanschaffen. :D (deel van je vraag beantwoord...)

Je vraag als bassist zijnde. Ik als bassist ben wel redelijk gezegend/geplaagd met een ongezonde GAS (mogelijk omdat ik eigenlijk een gitarist ben?) Maar als ik iets koop koop ik het over het algemeen nieuw. Het enige wat ik recent heb gekocht wat 2e (of zelfs 3e) hands is, is mijn basversterker en de bijbehorende cab.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ramzzz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:20:
[...]

De bassist met de meeste GAS die ik ken heeft met een beetje mazzel net 20 pedalen, wel een stuk of 100 bassen, en genoeg amps/cabs om een gemiddelde Groninger de stuipen op het lijf te jagen.
Maar dat is dan wel een erg grote Bassist.

De meeste doen al dertig jaar met hun basje, en hebben dan 4 pedalen, die ze er toen bij kregen :)
De versterker, daar zit wel verloop in, die Markbass dingen wegen geen drol, in tegenstelling tot die Ampeg krengen van 30 kg.

Maar in principe is het bas geluid iets eenvoudiger (forgive me for being wrong) neer te zetten dan een gitaar.

De meeste bassisten die ik ken doen erg lang met hun geluid, en veranderen daar niet vaak veel aan, kleine stapjes, dat wel, maar als je eenmaal die beukende drive sound hebt gevonden ga je niet snel je geluid, maar je speelstijl aanpassen.

Bij een instrument wat zoveel op de voorgrond is als de gitaar, is het natuurlijk veel geiniger om eens een pedaaltje extra in te trappen tijdens die solo, of dat extra rauwe even te accentueren.

en laten we eerlijk zijn, gitaristen priegelen ook maar op de baslijn door :-)

Zie net de Gear van Billy Sheehan, ook wel een beetje een BasGod:

https://equipboard.com/pros/billy-sheehan

Valt nog mee, toch ?

Maar ja, niet elke gitarist doet aan veel :

https://equipboard.com/pros/trevor-peres

Haha, al dertig jaar gewoon niks veranderen, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Billy is BY FAR mijn favoriete bassist ever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

MsD schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Dat valt me ook wel op ja. Ik heb mijn advertenties ook in facebook groepen gezet en op facebook marketplace. Vooral via facebook heb ik interesse gehad, al komt marktplaats nu ook op stoom.
Tot nu toe maar 1 persoon die gisteren interesse toonde in de Digitech bass Driver. (wil trouwens de vraagprijs van 75 betalen maar twijfelt nog tussen wat andere keuzes) Heb een bericht teruggestuurd maar nog geen reactie verder. Mijn Boss bass EQ pedaal heeft nog geen interesse mogen genieten.

Ondertussen staat er een afspraak voor vanavond die mijn Boss RC-30 wil kopen voor 140 (prima prijsje), voor zondag voor iemand die naar de Epiphone G400 Goth SG komt kijken en hebben 2 mensen al in mijn yamaha interesse getoond maar jammerlijk wel afgehaakt.

Conclusie: Bassisten kunnen zich meer beheersen. Maarja.... was dat niet al duidelijk? Gitaristen moeten ook allllltijd solo's spelen :P wij basisten houden wel gewoon het ritme vast :P

[ Voor 16% gewijzigd door Drunken_Bear op 04-07-2019 11:50 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Drunken_Bear schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Dat valt me ook wel op ja. Ik heb mijn advertenties ook in facebook groepen gezet en op facebook marketplace. Vooral via facebook heb ik interesse gehad, al komt marktplaats nu ook op stoom.
Tot nu toe maar 1 persoon die gisteren interesse toonde in de Digitech bass Driver. (wil trouwens de vraagprijs van 75 betalen maar twijfelt nog tussen wat andere keuzes) Heb een bericht teruggestuurd maar nog geen reactie verder. Mijn Boss bass EQ pedaal heeft nog geen interesse mogen genieten.

Ondertussen staat er een afspraak voor vanavond die mijn Boss RC-30 wil kopen voor 140 (prima prijsje), voor zondag voor iemand die naar de Epiphone G400 Goth SG komt kijken en hebben 2 mensen al in mijn yamaha interesse getoond maar jammerlijk wel afgehaakt.

Conclusie: Bassisten kunnen zich meer beheersen. Maarja.... was dat niet al duidelijk? Gitaristen moeten ook allllltijd solo's spelen :P wij basisten houden wel gewoon het ritme vast :P
:D ik sluit me hier bij aan... ik zat me alleen te bedenken dat ik 'm misschien wel eens bij de Meet zou willen proberen, maar zit net even te luisteren naar een review en ik denk toch dat het net niet helemaal in mijn sound past.

[ Voor 15% gewijzigd door ElectricHead op 04-07-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ElectricHead schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:56:
[...]

:D ik sluit me hier bij aan... ik zat me alleen te bedenken dat ik 'm misschien wel eens bij de Meet zou willen proberen, maar zit net even te luisteren naar een review en ik denk toch dat het net niet helemaal in mijn sound past.
Mochten de pedalen tegen die tijd niet verkocht zijn neem ik het toch wel allemaal mee. Pedalen nemen toch geen ruimte in haha. Kan je het altijd nog uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:25:
Billy is BY FAR mijn favoriete bassist ever.
Bij mij, top-5, dat wel.

Ik heb wat meer met 'echte' jazz- en jazzrock-bassisten, funk, 'prog', etc.

Tony Levin, Jaco Pastorius, Stanley Clarke, Pino Palladino, Stu Hamm, Jack Bruce, John Paul Jones - die lijst is lang ...

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2019 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Overigens is Billy Sheehan ook een van mijn favorieten als het op de bas aankomt. Samen met Krist Novocelic, Geezer Butler en Cliff Burton + nog een paar anderen. Ja, ik houd van (hard) rock/metal. ;)

@Drunken_Bear Ooh, dat mag natuurlijk ook altijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ElectricHead schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:56:
Overigens is Billy Sheehan ook een van mijn favorieten als het op de bas aankomt. Samen met Krist Novocelic, Geezer Butler en Cliff Burton + nog een paar anderen. Ja, ik houd van (hard) rock/metal. ;)

@Drunken_Bear Ooh, dat mag natuurlijk ook altijd. :)
Wat mij betreft Staan Christopher Wolstenholme (Muse) Brian Marshall (Alter Bridge) Les Claypool (Primus) John Paul Jones (Led zep) en Geddy Lee (Rush) vrij hoog op de lijst.

Maar uiteraard heb ik ook veel respect voor mensen als Sting, Flea, Marcus Miller etc.

Wat dat betreft vliegt mijn muzieksmaak alle kanten wel op.

Update op de verkoop:

Vandaag de looper en mijn akoestische gitaar verkocht.

Heb nu alleen nog de epiphone en 2 bas pedalen staan.
Voor de epiphone heb ik zondag een afspraak dus gitaar wint zeker van bas qua GAS😋

[ Voor 14% gewijzigd door Drunken_Bear op 04-07-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Gewoon, omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lrrGTZVkbsyootPThPpWIHDj/thumb.jpg

Rich and creamy, zou ik bijna willen zeggen. Denk dat als ik deze in de buizenversterker doe dat het echt wel een vet geluid geeft.

Kost ook echt geen snars eigenlijk. 15€ ofzo, en krijg je 'm voor thuis gestuurd. Bizar...

En waarom zagen we John Entwistle nog niet voorbij komen? Toch wel een grootheid op rock bas gebied.

En Lemmy, natuurlijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Marcus Miller (live gezien in Paradiso ooit) is wel heel gaaf. En heeft met vele groten gespeeld uit die nu overleden Jazz generatie. Blijft voor mij wel een held en kan ook goed overweg op zijn tweede instrument.
Flea is een van de weinige bassisten die ik ken die de bas op het cello bereik bespeeld, maar dan hard & funky. Zou me niet verbazen als deze ook een klassieke / jazz opleiding heeft gehad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

MsD schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 01:27:
[Afbeelding]

Rich and creamy, zou ik bijna willen zeggen. Denk dat als ik deze in de buizenversterker doe dat het echt wel een vet geluid geeft.

Kost ook echt geen snars eigenlijk. 15€ ofzo, en krijg je 'm voor thuis gestuurd. Bizar...
Wow wat een koopje, en ziet er goed uit!
franssie schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 01:41:
Marcus Miller (live gezien in Paradiso ooit) is wel heel gaaf. En heeft met vele groten gespeeld uit die nu overleden Jazz generatie. Blijft voor mij wel een held en kan ook goed overweg op zijn tweede instrument.
Flea is een van de weinige bassisten die ik ken die de bas op het cello bereik bespeeld, maar dan hard & funky. Zou me niet verbazen als deze ook een klassieke / jazz opleiding heeft gehad.
Wikipedia: Flea (musician)

Misschien geen opleiding, maar als je stiefvader een jazzmuzikant is en vaak thuis jamsessies houd, dan weet je het wel... :9

Ik ben een hele interessante gitaar tegengekomen.

De Yamaha TransAcoustic gitaar. Je kan deze gitaar zonder aan te sluiten op een versterker voorzien van reverb en chorus. Nu ik bezig ben met het zoeken naar een nieuwe gitaar ben ik deze wel erg interessant gaan vinden. Heeft iemand toevallig ervaring met deze gitaren?

YouTube: Yamaha TransAcoustic Guitars - Musikmesse 2018

Ik begin steeds meer gitaren te vinden die ik leuk vind. Mocht iemand nog suggesties hebben voor een akoestische gitaar (Moet ik er 1 nemen die ik wel of niet aan kan sluiten op een amp? AAAHHHH I'm driving myself crazy) tussen de 350-500 euro dan hoor ik het graag!

Voor nu heb ik dus:

Yamaha TransAcoustic
Epiphone ej200ce
Gretsch G5022CE

[ Voor 44% gewijzigd door Drunken_Bear op 06-07-2019 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

@Drunken_Bear ik vind die Yamaha vermoeiend klinken (geen ervaring maar puur op basis van het YT filmpje), misschien leuk voor een straatoptreden maar niet mijn ding.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 06-07-2019 02:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Na lang wikken en wegen en dit weekend veel gitaren getest te hebben, toch gekozen voor de Epiphone EJ200ce (gewoon de natuurlijke kleur, geen sunburst/zwart). Heb 'm via Thomann besteld want op de 1 of andere manier was via bax en keymusic en lokale gitaarwinkels tussen de 30-50 duurder voor de gewone kleur en tot wel 100 euro duurder voor de zwarte/sunburst varianten.

Moet zeggen dat ik 'm wel erg fijn vond spelen. hopelijk is dat ook zo met mijn bestelde gitaar. Geen gitaar is natuurlijk hetzelfde haha

[ Voor 16% gewijzigd door Drunken_Bear op 08-07-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Drunken_Bear
Qua looks is het alvast een beauty hoewel ik de zwarte zou nemen, enjoy.
Afbeeldingslocatie: http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/Products/Acoustic/EJ-200CE/Gallery/EJ200SCE_EB_Splash.jpg

Als het goed is heb jij dus deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.dawsons.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/1200x/6b9ffbf72458f4fd2d3cb995d92e8889/e/p/epiphone_ej200ce_electro_acoustic_guitar_-_natural_-_body.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door apollo13 op 08-07-2019 12:09 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

apollo13 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:05:
@Drunken_Bear
Qua looks is het alvast een beauty hoewel ik de zwarte zou nemen, enjoy.
[Afbeelding]

Als het goed is heb jij dus deze:
[Afbeelding]
Klopt helemaal! bedankt! Kan niet wachten tot die binnen komt :-D
Vind het nog steeds vreemd dat in Duitsland de gitaar goedkoper is dan hier en dat de kleur ook veel prijsverschil laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tja, veel dingen zijn in Duitsland nou eenmaal goedkoper, niet alleen muziekinstrumenten. Heb ook een redelijke Amazon.de verslaving :P
KeyMusic zou ik niet zomaar meer bestellen, of is er al een doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:49:
Tja, veel dingen zijn in Duitsland nou eenmaal goedkoper, niet alleen muziekinstrumenten. Heb ook een redelijke Amazon.de verslaving :P
.BE doet ‘t toch nog?

Vanmiddag de Tele afhalen van afstelbeurt +
Intoneren + bone nut + nieuwe snaren. *O*

Die gaat (Guitarworks Delft) is wel erg prettig snel. Donderdagavond gebracht, vrijdag klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 08-07-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Drunken_Bear schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:25:
Na lang wikken en wegen en dit weekend veel gitaren getest te hebben, toch gekozen voor de Epiphone EJ200ce (gewoon de natuurlijke kleur, geen sunburst/zwart). Heb 'm via Thomann besteld want op de 1 of andere manier was via bax en keymusic en lokale gitaarwinkels tussen de 30-50 duurder voor de gewone kleur en tot wel 100 euro duurder voor de zwarte/sunburst varianten.

Moet zeggen dat ik 'm wel erg fijn vond spelen. hopelijk is dat ook zo met mijn bestelde gitaar. Geen gitaar is natuurlijk hetzelfde haha
Voor dat prijsverschil had ik hem in NL bij een geronommeerde shop gekocht, met als voorwaarde een afstelbeurt. Dat had als voordeel dat je hem ook had kunnen testen en bespelen.

Als hij nu niet goed afgesteld is ben je het geld toch al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

KnoxNL schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Voor dat prijsverschil had ik hem in NL bij een geronommeerde shop gekocht, met als voorwaarde een afstelbeurt. Dat had als voordeel dat je hem ook had kunnen testen en bespelen.

Als hij nu niet goed afgesteld is ben je het geld toch al kwijt.
Als degene die ik krijg niet goed afgesteld is kan ik het terugsturen en dat alsnog doen hehe
pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:49:
https://www.ad.nl/rotterd...maakt-doorstart~a6bc9caa/

[ Voor 30% gewijzigd door Drunken_Bear op 08-07-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

An sich lees en zie (Youtube) ik over Thomann en de instrumenten die daar weg komen toch veelal goede dingen. De instrumenten/materialen (geen gitaren) die ik er weg heb gehaald waren in ieder geval allemaal goed.

Maar wat KnoxNL zegt. Ik had hem voor dat geld inderdaad ook besteld bij een shop en een afstel beurt laten doen. Ik had die StingRay van mij ook voor iets minder online kunnen bestellen maar voor een bedrag van 1100 euro vond ik dat net iets teveel van het goede. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Jullie laten me wel twijfelen zo hoor :P Nou ja ik kan hem altijd nog terugsturen. Heb geen haast, maar laten we maar hopen dat het gewoon goed is.

Thomann heb ik zelf ook nooit gedoe mee gehad. Heb er toch al redelijk wat spul besteld, alleen nog geen gitaar. We gaan het zien...!

Even wat anders, hebben jullie nog leuke optredens/festivalletjes in het verschiet waar jullie heen gaan (of zelf optreden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Drunken_Bear Helaas. Het festival waar ik heen had gewild was al uitverkocht (en inmiddels geweest), Graspop. Ik had naar Rammstein gewild volgend jaar, maar helaas uitverkocht. Enige waar ik dit jaar waarschijnlijk wel weer terecht ga komen (want een paar euro voor een kaartje i.v.m. buren) is Tuckerville. Vorig jaar ook geweest en was best een leuk, gezellig en relaxt dagje. Er stonden ook wat dingetjes die ik wel leuk vind. Jajaja, ik luister meer dan alleen Metal en (Hard)rock. ;)

Helaas nog verder geen optredens in het verschiet. We zijn eigenlijk te laat geweest met onze demo klaar krijgen en we moeten nog eens duchtig een mailinglijst samenstellen om naar de diverse podia te versturen. Ergo: we chillen lekker in de repetitie ruimte om de bestaande nummers mooi glad te strijken en met nieuwe ideeën uit werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Drunken_Bear schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:29:

Even wat anders, hebben jullie nog leuke optredens/festivalletjes in het verschiet waar jullie heen gaan (of zelf optreden?)
Dit weekend (vrijdag en zaterdag) naar North Sea Jazz!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:31:
[...]

;w

Maar ik ga mijn Tele wel even uitwonen. :+

<spanky sounds>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Oh, ik flikker mijn Weber attenuator ff uit het raam, ik ga voor de Boss WAZA Tube Expander :P

Als je nog €1200 over hebt, er is weinig wat het ding níet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:42:
Oh, ik flikker mijn Weber attenuator ff uit het raam, ik ga voor de Boss WAZA Tube Expander :P

[YouTube: Boss Tube Amp Expander vs. Universal Audio OX Box - A Serious Comparison!]

Als je nog €1200 over hebt, er is weinig wat het ding níet kan.
Meld even wanneer, dan sta ik daar wel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

ElectricHead schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:07:
@Drunken_Bear Helaas. Het festival waar ik heen had gewild was al uitverkocht (en inmiddels geweest), Graspop. Ik had naar Rammstein gewild volgend jaar, maar helaas uitverkocht. Enige waar ik dit jaar waarschijnlijk wel weer terecht ga komen (want een paar euro voor een kaartje i.v.m. buren) is Tuckerville. Vorig jaar ook geweest en was best een leuk, gezellig en relaxt dagje. Er stonden ook wat dingetjes die ik wel leuk vind. Jajaja, ik luister meer dan alleen Metal en (Hard)rock. ;)
Voor mij wordt het volgende feestje Dynamo Metal Fest. Lekker dicht bij huis, een paar vrienden van me komen bij mij pitten. Ik zorg alvast voor een paar kratten bier en een gevulde diepvries voor de BBQ :Y)

Nieuw speeltje van Thomann is ook onderweg.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Momenteel ben ik met dit nummer aan het stoeien.

Met mijn makeshift-baritone (EHX PitchFork).

Heerlijke groove! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Voordat we op vakantie gaan alleen nog even Stonehenge, altijd dik feest en een hoop bekenden.

Na de vakantie een één of ander prut festival in duitschland waar het bier veel is en de camping slecht _/-\o_

Schoonebeek Deathfest een weekje later, en dan weer alle losse concerten meepikken. Het zijn er weer zo veel en de tijd is zooooo beperkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Once in a Blue Moon Festival :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Helemaal niets dit jaar.

En ik ben een fervent concertbezoeker normaliter dus ik ben er niet blij mee.

Maarja, sinds mijn vrienden allemaal bezig zijn met gezinnetjes wordt mijn wereld kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

KnoxNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:32:
Helemaal niets dit jaar.

En ik ben een fervent concertbezoeker normaliter dus ik ben er niet blij mee.

Maarja, sinds mijn vrienden allemaal bezig zijn met gezinnetjes wordt mijn wereld kleiner.
Ikzelf heb Rammstein, Elton John en Phil Collins gehad en heb alleen nog John Mayer op de planning staan. verder doe ik zelf ook geen festivals aan dit jaar, i.v.m. zelfde redenen als jij haha. en mijn rits van mijn tent is stuk + te lui om te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Concerten wil ik nog wel eens alleen bezoeken, maar festivals ligt dat toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

MsD schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:18:
[...]

Voordat we op vakantie gaan alleen nog even Stonehenge, altijd dik feest en een hoop bekenden.

Na de vakantie een één of ander prut festival in duitschland waar het bier veel is en de camping slecht _/-\o_
Ik gok Wacken? :)

@Drunken_Bear en @KnoxNL Sinds een paar jaar ga ik gewoon in mijn eentje naar een festival. Meeste vrienden die ik heb hebben ook een gezin en ach, je hebt altijd wel aanspraak. Ik ga er toch heen voor de muziek en gezien mijn muzikale smaak toch deels afwijkt van die mensen die wel mee gaan naar zo'n festival eindig ik toch 9 van de 10 keer alleen bij een band. Dus eigenlijk ben ik wel blij dat ik er nu alleen heen ga. Ik voel me niet meer schuldig en hoef niet dingen af te breken omdat anderen wat willen zien. :D

[ Voor 44% gewijzigd door ElectricHead op 09-07-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
In november (als ik mij niet vergis) ga ik naar Mark Lettieri en de zijnen (aka Snarky Puppy) kijken in de Roma in Antwerpen. Voor de rest heb ik vrij weinig op het menu dit jaar, misschien nog hier en daar een (gratis) festival in de komende zomer.
Ramzzz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:21:
Momenteel ben ik met dit nummer aan het stoeien.

[YouTube: Mark Lettieri plays the Supro Statesman - Slugbug]

Met mijn makeshift-baritone (EHX PitchFork).

Heerlijke groove! :Y
Ik ben per toeval bezig met Snarky Puppy - The Clearing, specifiek dat riffje vanaf 04:56. Inderdaad groove ftw :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsD

MsD

[quote]

Ik gok Wacken? :)

Nee joh. Na de Dynamo Open Airs heb ik de mega festivallen wel gehad. Was twee jaar terug nog op Forta, en vind het allemaal veel te groot. En te duur.

Ik heb een klein budget voor concerten etc. dus wil niet meer van die uitgekauwde zooi.

Klein en een beetje obscuur, of zoals dat festival in Duitsland, vlak bij een vriend van me.

Was een paar weken terug op Pitfest. Twee dagen ultieme metal, punk, hardcore, en alles erbij. Kostte 3 tientjes entree. Hou je geld over voor lekker bier en een t-shirtje of tien :*)

Ennuh, juist die vrienden met gezinnen moet je af en toe uit die sleur trekken, anders worden ze erg saai. En dat is ook niks aan.
Geef ze een avondje gekke muziek in een gekke stad, drink ietsje teveel zodat ze weer weten wat een kater is.

En dat kan zo lekker verhelderend werken, voor jezelf, omdat je dan eerder naar een ander muziek genre zal gaan, en de relatie met je vrienden zal er ook wel bij varen.

Ik heb zelf een flink gezin, maar doe er alles aan om daar soms niet mee bezig te zijn. En dan is het zo lekker om voor een gruizige band in een gruizige tent even op en neer naar Koblenz te rijden, een hotel op te zoeken en een heleboel teveel drinken. Wat een avond was dat. Heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:31:
[...]

En hier ook nog de zondag, heb er weer zin in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Mijn Epiphone EJ-200CE gitaar is binnen en is (wat mij betreft) top afgesteld! gisteren helaas niet heel lang kunnen spelen dus vanavond gaan we maar eens lekker los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb voor het eerst zelf thuis akoestisch gitaar opgenomen met een microfoonopstelling in MID/SIDE. Heb wel vaker akoestische gitaar opgenomen, maar vaak was dat "ff snel" met één mic + DI. Nu had ik wat meer moeite gestoken in de mic plaatsing 8)

Ik had een Røde NT-1a als mid (eigenlijk niet supergeschikt, maar had niks beters), een AKG C414 als side (in figure of 8 richtingkarakteristie) en dat verder aangevuld met het DI-signaal en een roommic (want: omdat het kan).

Resultaat: een lekker breed stereosignaal en een heerlijk kristalhelder geluid! Kan het iedereen aanraden om daar ook eens mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Gitarist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:01:
Ik heb voor het eerst zelf thuis akoestisch gitaar opgenomen met een microfoonopstelling in MID/SIDE. Heb wel vaker akoestische gitaar opgenomen, maar vaak was dat "ff snel" met één mic + DI. Nu had ik wat meer moeite gestoken in de mic plaatsing 8)

Ik had een Røde NT-1a als mid (eigenlijk niet supergeschikt, maar had niks beters), een AKG C414 als side (in figure of 8 richtingkarakteristie) en dat verder aangevuld met het DI-signaal en een roommic (want: omdat het kan).

Resultaat: een lekker breed stereosignaal en een heerlijk kristalhelder geluid! Kan het iedereen aanraden om daar ook eens mee te spelen!
dit is voor mij echt abracadabra, maar ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik zou ook graag eens opnames maken van mijn eigen gepingel, maar ik moet nog uitzoeken hoe en welke microfoon ik kan aansluiten op mijn camera (Nikon D5300 DSLR). Ik ben die gare smartphone beelden met slechte reverb beu :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Drunken_Bear schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:08:
[...]

dit is voor mij echt abracadabra, maar ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat
Het is gewoon een specifieke microfoonopstelling die tot een bepaald resultaat leidt.

Ik zal van het weekend kijken of ik een stukje van m'n opnames kan posten. En mocht je niet kunnen wachten, dit YouTube filmpje geeft ook een goed beeld/uitleg:
Kapoen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:11:
Ik zou ook graag eens opnames maken van mijn eigen gepingel, maar ik moet nog uitzoeken hoe en welke microfoon ik kan aansluiten op mijn camera (Nikon D5300 DSLR). Ik ben die gare smartphone beelden met slechte reverb beu :(
Is het niet handiger om een degelijke interface te kopen en de audio met je computer op te nemen? Dan heb je meer instellingsvrijheid dan als je de audio op je camera opneemt

[ Voor 31% gewijzigd door Gitarist op 11-07-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Het is gewoon een specifieke microfoonopstelling die tot een bepaald resultaat leidt.

Ik zal van het weekend kijken of ik een stukje van m'n opnames kan posten. En mocht je niet kunnen wachten, dit YouTube filmpje geeft ook een goed beeld/uitleg: [YouTube: Recording Acoustic Guitar using Mid Side M/S Recording Technique]

[...]

Is het niet handiger om een degelijke interface te kopen en de audio met je computer op te nemen? Dan heb je meer instellingsvrijheid dan als je de audio op je camera opneemt
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar het resultaat en hoe het zich verhoudt tot mijn opnames. Als je ze kunt posten zonder post-processing zou top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gitarist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
[...]
Daar had ik ook al aan gedacht, maar mijn bureau is echt te klein om ook nog te gaan stoeien met instrumenten en een camera. Mijn woonkamer biedt een stuk meer mogelijkheden.

Uiteindelijk is mijn doel om mijn oefensessies netjes op te nemen, om mijn fouten te verbeteren en mijn vooruitgang te kunnen meten. Ik heb geen ambities om youtube of opnamestudio's te bestormen of zo :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:09

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik mag me hier ook melden! In m'n middelbare schooljaren keyboard gespeeld. 20 jaar later mis ik het toch om een instrument te spelen, maar geen behoefte aan een keyboard. Daarom gekozen voor elektrische gitaar. Gisteren deze set binnen gekregen:

Gitaar
Squier-bulletNux-versterker

Een Squier Bullet Hard Tail HSS in Arctic White, samen met een Nux Mighty 15 amp. Aangesloten op elkaar met een Fender Original kabel in Surf Green. Gitaar was helemaal recht uit de doos, hoefde 'm alleen maar te stemmen.

Gisteravond m'n eerste les gehad, en het is moeilijker dan het eruit ziet, maar wel erg leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
@_Mystikal_ Feli met je aankoop en hopelijk nog vele jaren speelplezier op je gitaar.
Ben nu zelf een kleine 5 maanden aan het lessen en elke keer leer ik wat nieuws.
Tevens is er nog steeds vooruitgang in mijn spel... gelukkig ;)
Wat ik lees en hoor op het internet en zelf heb meegemaakt, zijn de eerste 3 á 6 maanden het lastigst qua leren, in de periode geven de meeste het op. Soms lijkt het wel of je wekenlang geen vooruitgang boekt, totdat je ineens dat akkoord, rifje of wat dan ook zo uit je vingers komt.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Mogelijk is er sprake van een stevige dosis cognitieve bias (nieuwe spullen = inspiratie), maar ik heb dankzij de nieuwe Tele wel weer erg veel inspiratie en speel veel meer dan de afgelopen tijd. :D

Allerlei lang niet gebruikte pedalen uitproberen, in allerlei combinaties, herontdekken van lekkere sounds die ik vrijwel niet (meer) gebruikte (o.a. analoge- of tape delay), etc.

Lekker! oOo

En wat een gigantische lading 'treble' geeft deze Tele op het brugelement zeg! _/-\o_

* Ramzzz heeft er weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Als je zegt Ed sheeran, Chris Stapleton & Bruno Mars verwacht je dit niet.

YouTube: Ed Sheeran - BLOW (with Chris Stapleton & Bruno Mars) [Official Video]

Vind het een heerlijk nummer en is niet eens heel moeilijk om op de gitaar te spelen (op de solo na dan I guess)
Wat mij betreft mogen popsterren vaker zulke uitstapjes maken!
Ramzzz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:18:
Mogelijk is er sprake van een stevige dosis cognitieve bias (nieuwe spullen = inspiratie), maar ik heb dankzij de nieuwe Tele wel weer erg veel inspiratie en speel veel meer dan de afgelopen tijd. :D

Allerlei lang niet gebruikte pedalen uitproberen, in allerlei combinaties, herontdekken van lekkere sounds die ik vrijwel niet (meer) gebruikte (o.a. analoge- of tape delay), etc.

Lekker! oOo

En wat een gigantische lading 'treble' geeft deze Tele op het brugelement zeg! _/-\o_

* Ramzzz heeft er weer zin in!
Nieuwe spullen helpt inderdaad zeker. Ik speel ook weer bijna elke keer als ik thuis ben hehe. Soms ben je de boel gewoon een beetje zat I guess
_Mystikal_ schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:50:
Ik mag me hier ook melden! In m'n middelbare schooljaren keyboard gespeeld. 20 jaar later mis ik het toch om een instrument te spelen, maar geen behoefte aan een keyboard. Daarom gekozen voor elektrische gitaar. Gisteren deze set binnen gekregen:

Gitaar
[Afbeelding: Squier-bullet][Afbeelding: Nux-versterker]

Een Squier Bullet Hard Tail HSS in Arctic White, samen met een Nux Mighty 15 amp. Aangesloten op elkaar met een Fender Original kabel in Surf Green. Gitaar was helemaal recht uit de doos, hoefde 'm alleen maar te stemmen.

Gisteravond m'n eerste les gehad, en het is moeilijker dan het eruit ziet, maar wel erg leuk!
Welkom in de groep. Arctic white is altijd zo'n mooie kleur he :9~

Edit:

Je zou denken dat ik nu wel even klaar ben met aankopen, maar ik zag een filmpje over een delay pedal en werd meteen getriggerd om er 1 te kopen 8)7

Het is deze geworden:
https://www.bax-shop.nl/r...phet-digital-delay-pedaal

[ Voor 93% gewijzigd door Drunken_Bear op 12-07-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@_Mystikal_ Welkom en gefeliciteerd met de aankoop van de Bullet. Mooie gitaaren kleur! Al kijk ik zelf altijd vreemd aan tegen een Strat met een HSS opstelling. :) Heel veel succes met het leren bespelen van een prachtig instrument (in mijn ogen zijn bas en gitaar echt wel het beste wat mij is overkomen). En houd er inderdaad rekening mee zoals @apollo13 zegt: er zullen momenten zijn dat je het niet ziet zitten omdat iets niet lukt. Leg het weg en kom er later weer bij terug. Dat scheelt een hoop frustratie en "ik doe niet meer" momenten.

Speel al sinds '94 en heb eind jaren '90/begin '00 in diverse metal bandjes gezeten en daarvoor ook veel moeten oefenen in snelle riffs spelen. Dat koste wat moeite, maar was het meer dan waard. Sinds 2004 heb ik de gitaar wat meer verruild voor de bas.

@Ramzzz Herkenbaar hoor. Nieuwe gear helpt altijd wel voor de inspiratie en de goede moed er in houden. :D Mijn GAS is ondanks de aankoop van de StingRay5 nog niet echt gestild en ik zit stiekem alweer te kijken naar een OD pedaal voor de bas.... Zucht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ElectricHead schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:39:Mijn GAS is ondanks de aankoop van de StingRay5 nog niet echt gestild en ik zit stiekem alweer te kijken naar een OD pedaal voor de bas.... Zucht. :)
Ik heb nog een Digitech Bass driver liggen :P

[ Voor 60% gewijzigd door Drunken_Bear op 12-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

apollo13 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:05:
@_Mystikal_ Feli met je aankoop en hopelijk nog vele jaren speelplezier op je gitaar.
Ben nu zelf een kleine 5 maanden aan het lessen en elke keer leer ik wat nieuws.
Tevens is er nog steeds vooruitgang in mijn spel... gelukkig ;)
Wat ik lees en hoor op het internet en zelf heb meegemaakt, zijn de eerste 3 á 6 maanden het lastigst qua leren, in de periode geven de meeste het op. Soms lijkt het wel of je wekenlang geen vooruitgang boekt, totdat je ineens dat akkoord, rifje of wat dan ook zo uit je vingers komt.
Ik ga er vanuit dat t nog wel moeilijker gaat worden inderdaad. Nu vooral pijnlijke vingers van t snaren indrukken :+
Drunken_Bear schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:09:

Welkom in de groep. Arctic white is altijd zo'n mooie kleur he :9~
Jep, heerlijke kleur, lekker klassiek ook!
ElectricHead schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:39:
@_Mystikal_ Welkom en gefeliciteerd met de aankoop van de Bullet. Mooie gitaaren kleur! Al kijk ik zelf altijd vreemd aan tegen een Strat met een HSS opstelling. :)
Ja, een HSS is wat vreemd. Maar ik vond het design van een Strat mooi, én wilde toch wel een humbucker voor een beetje rocksound :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@_Mystikal_ Mijn Strat is ook een HSS, toch wel lekker die Humbucker :)
Over zere vingers, toch niet zo erg als dit:
Afbeeldingslocatie: https://nationalguitaracademy.com/wp-content/uploads/2016/03/sore-guitar-fingers.jpg
Auw, af en toe een pauze nemen is verstandig ;)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

apollo13 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:01:
[Afbeelding]
Haha nee niet zo erg als dat idd ;) Gitaar hangt in de woonkamer, dus ik pak m nu steeds een kwartiertje om droog akkoorden te oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Drunken_Bear schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:49:
[...]

Ik heb nog een Digitech Bass driver liggen :P
Eeh.. mee voor de Meet? ;)

@_Mystikal_ Naja, weet je. Ik heb een Superstrat en die heeft een HSH opstelling dus *kuch*. Maar het is meer dat ik een echte Strat (Squier of Fender, om het even) altijd raar vind. Ik weet dat ze er zijn, maar voor mij is een Strat echt: Jimmy. :D

@apollo13 Ga maar eens basgitaar spelen, dan wordt dat nog iets erger.... Ook na jarenlang gitaar spelen krijg ik het op mijn basgitaar voor elkaar om de vingers stuk te krijgen. Op een gegeven moment krijg je wel eelt en dan gaat het in ieder geval allemaal niet echt meer stuk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
HSS is leuk, dat heeft mijn american Deluxe ook.

Maar inmiddels ben ik van de filosofie dat een strat 3 single coils "hoort" te hebben, en als je echt wilt chuggen koop je maar iets anders. Al mijn strats sinds die deluxe (die ik al 15 - 16 jaar heb) zijn dan ook SSS modellen.

Al zal het je verbazen hoe zwaar single coils kunnen klinken, ik wil het op de meet wel demonstreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

KnoxNL schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:54:
HSS is leuk, dat heeft mijn american Deluxe ook.

Maar inmiddels ben ik van de filosofie dat een strat 3 single coils "hoort" te hebben, en als je echt wilt chuggen koop je maar iets anders. Al mijn strats sinds die deluxe (die ik al 15 - 16 jaar heb) zijn dan ook SSS modellen.

Al zal het je verbazen hoe zwaar single coils kunnen klinken, ik wil het op de meet wel demonstreren :)
^^ Dit dus. Vandaar ook de Ibanez. En ik weet hoe zwaar single coils kunnen klinken. Ik heb er heel wat jaartjes metal mee gespeeld voordat de Nezje kwam. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:01:
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Haha als ik 'm dan nog heb zal ik het meenemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
ElectricHead schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:39:
@Ramzzz Herkenbaar hoor. Nieuwe gear helpt altijd wel voor de inspiratie en de goede moed er in houden. :D Mijn GAS is ondanks de aankoop van de StingRay5 nog niet echt gestild en ik zit stiekem alweer te kijken naar een OD pedaal voor de bas.... Zucht. :)
You're in luck:

:P
Drunken_Bear schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Ssttt ik probeer dingen te verkopen hier :P

Zo beter? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vraagje aan de pro's hier.
Afgelopen woensdag kreeg ik wat oefeningen mee, deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vaRoA1AZfCNkS0Ds3Sbye0tb/full.jpg
Ik merk dat ik met de, hammer on, de snaar die ik raak, regelmatig naar voren duw. Mijn vinger land dus niet recht op de snaar.
Kwestie van oefenen, of heeft er iemand nog een gouden tip?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
apollo13 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:54:
Vraagje aan de pro's hier.
Afgelopen woensdag kreeg ik wat oefeningen mee, deze:
[Afbeelding]
Ik merk dat ik met de, hammer on, de snaar die ik raak, regelmatig naar voren duw. Mijn vinger land dus niet recht op de snaar.
Kwestie van oefenen, of heeft er iemand nog een gouden tip?
Ben dan wel geen pro, maar, kwestie van oefenen :P

Als je 0.08 of 0.09 gebruikt kan het ook helpen een setje 0.10 erop te leggen, maar hoeft uiteraard niet. Met oefenen kun je dit met elke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:59:
[...]

Ben dan wel geen pro, maar, kwestie van oefenen :P
Dit.

@apollo13 Het gaat echt niet vanzelf goed. Er zitten (juist) ook bij de 'pro's' vele uren in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Thnx, KnoxNL & Ramzzz.
Dit wordt dus een kwestie van het er in rammen, Hammer time ;), in het geheugen en spiergeheugen.
Het zijn op zich welke leuke oefeningen om te doen. Eens kijken over een paar weken hoe ik ervoor sta.

apollo13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
apollo13 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:29:
Thnx, KnoxNL & Ramzzz.
Dit wordt dus een kwestie van het er in rammen, Hammer time ;), in het geheugen en spiergeheugen.
Het zijn op zich welke leuke oefeningen om te doen. Eens kijken over een paar weken hoe ik ervoor sta.
I wonder whether you can pull it off.

Afbeeldingslocatie: https://rs976.pbsrc.com/albums/ae247/aflory2000/smile/rimshot.gif~c200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Ramzzz En bedankt he.... :o Wel makkelijk. Nu weet ik in ieder geval wel steeds zekerder dat ik een overdrive wil en GEEN Fuzz..... :)

@Drunken_Bear Moet zeggen.. Dit filmpje doet die Digitech wel iets meer eer aan en klinkt ie wat beter dan wat ik heb gehoord waardoor ik laatst al zei dat ik hem niets vond.... Positief dus. ;)

@apollo13 Het is inderdaad een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen. 'Vroegah' ging dat bij mij ook echt niet lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 11:09
@Ramzzz Ik zou ook graag de meet bijwonen indien mogelijk! Ik speel nu zo een 2,5 jaar gitaar en ben wel toe aan wat extra inspiratie. Lijkt me leuk om te zien waar iedereen mee bezig is. Hopelijk op een datum welke voor mij ook mogelijk is! Ik kom uit de regio Arnhem (Duiven).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gisteren op North Sea Jazz gezien: Kenny Wayne Shepherd, in één woord WOW!
Blues met een flinke dosis Stevie Ray Vaughan er doorheen. Ik stond vijf meter bij het podium vandaan en was erg blij met mijn oordoppen :+
Die twee Fender versterkers stonden flink te roken daar op het podium, heerlijk!

Overigens kregen de meeste gitaristen een "leen" amp en dat was in bijna alle gevallen een Fender Blues Deluxe. Moet je voorstellen, een 40 Watt versterker in de grote Ahoy zaal :P tegenwoordig is de versterking echt goed, nergens nog giga stacks nodig. De enige met een beetje stack was Steve Lukather, die overigens ook een prima deuntje speelt :*)

Heerlijke twee dagen gehad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
@ElectricHead Mocht je nog opzoek zijn naar een leuke custom basgitaar, deze ziet er leuk uit.

Deze d.i.y. knul maakt mooi spul.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ElectricHead schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:32:

@Drunken_Bear Moet zeggen.. Dit filmpje doet die Digitech wel iets meer eer aan en klinkt ie wat beter dan wat ik heb gehoord waardoor ik laatst al zei dat ik hem niets vond.... Positief dus. ;)
Hahahaha good.... good... my evil plan is working })
pinda powerrr schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:45:
Gisteren op North Sea Jazz gezien: Kenny Wayne Shepherd, in één woord WOW!
Blues met een flinke dosis Stevie Ray Vaughan er doorheen. Ik stond vijf meter bij het podium vandaan en was erg blij met mijn oordoppen :+
Die twee Fender versterkers stonden flink te roken daar op het podium, heerlijk!
Ohh ja ik kwam zijn muziek ooit tegen door SRV op YouTube op te zoeken, lekker te gaan gamen en YouTube op autoplay te laten. 1 van de beste aanbevelingen van YouTube ooit in mijn geval
apollo13 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:08:
@ElectricHead Mocht je nog opzoek zijn naar een leuke custom basgitaar, deze ziet er leuk uit.
[YouTube: I Built a Reggae Bass Out of Colored Pencils]
Deze d.i.y. knul maakt mooi spul.
Hahaha ik zat deze net te kijken. Vind het zeer interessant

[ Voor 58% gewijzigd door Drunken_Bear op 15-07-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Drunken_Bear Damn... Damn... *hoort de Pinky and the Brain tune op de achtergrond spelen* :)

@apollo13 Oooh, die is wel erg nice ja. Al moet ik zeggen dat op het eind dat hij er op speelt ik toch iets lijk te missen/het niet helemaal zuiver vind. Maar dat kan komen omdat hij dus eigenlijk geen bas speelt. Oh well. Als ik al een keer een zelfbouw zou gaan doen, dan zou het eerst eens zo'n kit worden. Dat lijkt me ergens wel erg gaaf om een keer te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Een vriend van mij heeft ooit een custom replica fender jazz bass laten maken van het hout van een oude munitiekist uit de 2de wereldoorlog die zijn overleden opa altijd thuis had staan. Oud Indië strijder. Echt een heel gaaf ding. Zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden.

*edit, ik moet het wel goed zeggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rudolf op 15-07-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ElectricHead schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:45:
@Drunken_Bear Damn... Damn... *hoort de Pinky and the Brain tune op de achtergrond spelen* :)

@apollo13 Oooh, die is wel erg nice ja. Al moet ik zeggen dat op het eind dat hij er op speelt ik toch iets lijk te missen/het niet helemaal zuiver vind. Maar dat kan komen omdat hij dus eigenlijk geen bas speelt. Oh well. Als ik al een keer een zelfbouw zou gaan doen, dan zou het eerst eens zo'n kit worden. Dat lijkt me ergens wel erg gaaf om een keer te doen.
Ja hij is wel een betere bouwer dan gitarist/bassist. En de gitaren + deze bas vind ik zelf niet geweldig klinken, maar de designs zijn echt top.
Rudolf schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:47:
Een vriend van mij heeft ooit een custom fender jazz bass laten maken van het hout van een oude munitiekist uit de 2de wereldoorlog die zijn overleden opa altijd thuis had staan. Oud Indië strijder. Echt een heel gaaf ding. Zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden.
Dat klinkt wel erg cool! ben benieuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door Drunken_Bear op 15-07-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Rudolf schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:47:
Een vriend van mij heeft ooit een custom replica fender jazz bass laten maken van het hout van een oude munitiekist uit de 2de wereldoorlog die zijn overleden opa altijd thuis had staan. Oud Indië strijder. Echt een heel gaaf ding. Zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden.

*edit, ik moet het wel goed zeggen ;)
James Hetfield heeft een gitaar(top) van planken van de garage waar ze ooit begonnen (the garagedays)

Google/YouTube maar eens op James Hetfield Carl guitar: daar legt ie helemaal uit wat er achter steekt

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Drunken_Bear schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:08:
[...]

KnoxNL schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Ik ben ook wel zeer benieuwd naar het resultaat en hoe het zich verhoudt tot mijn opnames. Als je ze kunt posten zonder post-processing zou top zijn!
Op jullie verzoek, hierbij het resultaat!
Je hoort twee stukken, steeds eerst onbewerkt en daarna bewerkt. Indien gewenst kan ik ook nog ingaan op de details daarvan.

Zoals jullie zullen horen is het niet superstrak ingespeeld, maar dat hoeft ook helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Gitarist schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:23:
[...]

[...]

Je hoort twee stukken, steeds eerst onbewerkt en daarna bewerkt. Indien gewenst kan ik ook nog ingaan op de details daarvan.

Zoals jullie zullen horen is het niet superstrak ingespeeld, maar dat hoeft ook helemaal niet ;)
Hey cool! het klinkt veel voller. erg vet. Had je eerdere uitlegvideo ook bekeken en het is een stuk makkelijker om te doen als dat het klinkt zag ik. Wel leuk om eens mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
[...]

[...]

Tja, hier hoor je dus inderdaad echt het verschil tussen jouw mooie microfoons en mijn instapmodel. Het onbewerkte stuk klinkt gewoon alsof er daadwerkelijk in mijn huiskamer gespeeld wordt (Ik heb dan wel een redelijk fatsoenlijk HiFi systeem waar ik over luister, met Jamo S608 zuilen).

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

[...]

[...]

Klinkt goed qua geluid. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
[...]

[...]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dank allen!
Drunken_Bear schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Hey cool! het klinkt veel voller. erg vet. Had je eerdere uitlegvideo ook bekeken en het is een stuk makkelijker om te doen als dat het klinkt zag ik. Wel leuk om eens mee te spelen!
Dank! Ja de setup an sich viel mij ook erg mee. Je hebt vrij snel een overtuigend resultaat.
KnoxNL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:34:
[...]

Tja, hier hoor je dus inderdaad echt het verschil tussen jouw mooie microfoons en mijn instapmodel. Het onbewerkte stuk klinkt gewoon alsof er daadwerkelijk in mijn huiskamer gespeeld wordt (Ik heb dan wel een redelijk fatsoenlijk HiFi systeem waar ik over luister, met Jamo S608 zuilen).

Nice!
Die Røde is ook relatief instap, die AKG is wat duurder, maar ik denk dat je best prima uit de voeten kan met iedere redelijke condensatormic (met een figure of 8 karakteristiek).

En nu moet ik ook daarbij zeggen dat ik geen moeite heb gedaan om het "kamergeluid" tot een minimum te beperken. Ik heb geen vingergeluiden of buitengeluiden weggewerkt. Het is gewoon in onze logeerkamer opgenomen. Dat is een kamer met een bed (met wat kleding erop), maar verder is de ruimte niet akoestisch behandeld ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

Zo. Gaan we weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/187D5H7nBKOs7dBY9eqsIGDT/thumb.jpg

Een Braziliaanse kopie van de ds-1. Geweldig dit soort dingen.

Klinkt zoals het hoort, met ietsje meer gain. Leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Binnen afzienbare tijd haal je @Ramzzz in met je collectie :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:31
sinds gisteren trotse eigenaar van een nieuwe baby.
Richwoord ER-129 - oude variant.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3I1UWaH.jpg

PS. Let niet op de foto, heb uit alle snelheid even een slechte foto gemaakt. Zal binnenkort een nieuwe posten met de rest van de collectie :)

[ Voor 34% gewijzigd door seadogg op 16-07-2019 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
@seadogg jij playt niet authentic :+ ? Tof ding, overigens :Y.

[ Voor 23% gewijzigd door Bananenplant op 16-07-2019 18:09 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Mag mee naar de meet, ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Bananenplant schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:01:
@seadogg jij playt niet authentic :+ ? Tof ding, overigens :Y.
Dankjewel! Ben er ook heel blij mee.
Maaaruh, wat versta jij onder authentic? :+
KnoxNL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:14:
Mag mee naar de meet, ben wel benieuwd!
Ik zou graag naar de meet willen komen, maar ik ben wat onzeker over mijn spel. speel al +/- 5 jaar gitaar (voornamelijk akoestisch) maar ik ben echt bar slecht.

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
seadogg schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:14:
[...]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
seadogg schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:14:
[...]

[...]

Ik zou graag naar de meet willen komen, maar ik ben wat onzeker over mijn spel. speel al +/- 5 jaar gitaar (voornamelijk akoestisch) maar ik ben echt bar slecht.

:X
Join the club, hier al 24 jaar suckiness and still going strong :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
haha, ik weet niet precies wat ik hier op moet reageren. :P :P
Pagina: 1 ... 28 ... 98 Laatste