Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 21:34

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik ben in de markt voor een goede power supply voor mijn nieuw te bouwen pedalboard. welke power supplies gebruiken jullie?
Mijn pedalen liggen nu nog gewoon los op de vloer met een adapter + daisy chain, maar ik ga alles op een Pedaltrain monteren dus heb ik een Power supply nodig. Op het moment heb ik 5 pedalen maar dit wil ik wel uitbreiden

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Drunken_Bear schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:49:
Ik ben in de markt voor een goede power supply voor mijn nieuw te bouwen pedalboard. welke power supplies gebruiken jullie?
Mijn pedalen liggen nu nog gewoon los op de vloer met een adapter + daisy chain, maar ik ga alles op een Pedaltrain monteren dus heb ik een Power supply nodig. Op het moment heb ik 5 pedalen maar dit wil ik wel uitbreiden
Ik gebruik een Truetone One-Spot. Goedkoop en werkt erg goed, kun je acht pedalen mee aansluiten. De Daisy Chain kun je onder je pedalboard netjes maken met kabelhouders die je bij AliExpress voor een euro koopt ;)

Uiteraard kun je ook voor "meer" gaan met zoiets als een Voodoo Lab, maar dat kost ook "iets" meer.

En om nog een leuke aanvulling te geven in je amp zoektocht: https://www.maxguitarstore.com/products/marshall-origin-5c/
Leuke Marshall die denk ik een tegenhanger moet zijn voor de Blackstar HT-5r, gezien het formaat/prijs/aantal buizen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Thanks! ga er eens rustig naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:49:
Dat is mede afhankelijk van of je pedalen die meerdere voltages nodig hebben gaat gebruiken... de keuze is reuze, en de ‘range’ in prijs en kwaliteit ook.

Kwaliteit o.a. uitgedrukt in o.a. afscherming en kwaliteit van voltages.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ramzzz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:31:
[...]

Dat is mede afhankelijk van of je pedalen die meerdere voltages nodig hebben gaat gebruiken... de keuze is reuze, en de ‘range’ in prijs en kwaliteit ook.

Kwaliteit o.a. uitgedrukt in o.a. afscherming en kwaliteit van voltages.
Het zijn (tot nu toe) gewoon allemaal 9V pedalen. Ik zat zelf te kijken naar een Mooer micro power https://www.bax-shop.nl/g...ower-gitaareffect-voeding

Belangrijkste is gewoon dat ik geen ruis heeft, en deze heeft weinig tot geen slechte reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33
pinda powerrr schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:27:
[...]

Ik gebruik een Truetone One-Spot. Goedkoop en werkt erg goed, kun je acht pedalen mee aansluiten. De Daisy Chain kun je onder je pedalboard netjes maken met kabelhouders die je bij AliExpress voor een euro koopt ;)

Uiteraard kun je ook voor "meer" gaan met zoiets als een Voodoo Lab, maar dat kost ook "iets" meer.

En om nog een leuke aanvulling te geven in je amp zoektocht: https://www.maxguitarstore.com/products/marshall-origin-5c/
Leuke Marshall die denk ik een tegenhanger moet zijn voor de Blackstar HT-5r, gezien het formaat/prijs/aantal buizen.
De origin series is niet per se een slechte keuze, de instappers echter wel vanwege de kleine (in dit geval maar 8") speaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Het zijn (tot nu toe) gewoon allemaal 9V pedalen. Ik zat zelf te kijken naar een Mooer micro power https://www.bax-shop.nl/g...ower-gitaareffect-voeding

Belangrijkste is gewoon dat ik geen ruis heeft, en deze heeft weinig tot geen slechte reviews
Ik heb zelf al een tijdje deze: https://www.thomann.de/nl...ton_powerplant_junior.htm

Werkt prima, alle outputs geisoleerd dus geen last van aardlussen. Er zit ook een hele berg verloopjes en splitters e.d. bij zodat je eventueel nog kan daisychainen.

Er is ook een grotere variant van met meer outputs.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
NGD
New Guitar Day *O*

Epiphone Sheraton Vintage Sunburst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5f9KtFkLDfMXUHVcTFutqDrL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UKEde04Ocj0v7W6cVYP7KDQQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ct7kQtzfazfSQNFatkhh54PQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cTBLQfv9YYL8jjuNjMBJKXdM/full.jpg

Had deze al een tijdje in de gaten, maar moest eerst wat centen ervoor opzij leggen. Toen dat eenmaal geregeld was, contact opgenomen en heel snel een afspraak kunnen maken. Zojuist (samen met @Ramzzz voor de gezelligheid) op en neer naar Bussum gereden. Daar aangekomen stonden twee prachtige Fender versterkers klaar om de Sheraton uit te proberen. Verkoper is een absolute liefhebber, bouwt zelf (erg mooie!) gitaren en versterkers. Deze gitaar is dan ook super afgesteld, speelt gelijk super lekker. Verder geen krasje op te vinden.
En wat een geluid! Icm mijn Fender Blues Jr. is er al snel een breakup te horen, prachtig vol geluid <3

Deze week even nieuwe snaren er op en nu vooral even lekker genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Goede keus, heerlijk apparaat.
Jaren geleden een mooie blonde gehad en spijt is een groot woord, maar mis die gitaar wel een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:20:
* Ramzzz neemt een gokje.

Ik probeer momenteel een 2008 MiM CAR RW Strat uit de VS te importeren... :P
@Ramzzz Hoe is dit nu uiteindelijk bevallen?
GAS slaat hier lokaal in de VS ook toe. Ik zou niet hoeven te versturen, maar ik zou de gitaar zelf mee willen nemen. Ik bespaar dan iig de verzendkosten, maar de kosten bij de douane zullen ook wel flink zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:48:
[...]

@Ramzzz Hoe is dit nu uiteindelijk bevallen?
GAS slaat hier lokaal in de VS ook toe. Ik zou niet hoeven te versturen, maar ik zou de gitaar zelf mee willen nemen. Ik bespaar dan iig de verzendkosten, maar de kosten bij de douane zullen ook wel flink zijn!
Zeer goed, uitstekende bouwkwaliteit en sound, out of the box! :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:30:
NGD
New Guitar Day *O*

Epiphone Sheraton Vintage Sunburst.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had deze al een tijdje in de gaten, maar moest eerst wat centen ervoor opzij leggen. Toen dat eenmaal geregeld was, contact opgenomen en heel snel een afspraak kunnen maken. Zojuist (samen met @Ramzzz voor de gezelligheid) op en neer naar Bussum gereden. Daar aangekomen stonden twee prachtige Fender versterkers klaar om de Sheraton uit te proberen. Verkoper is een absolute liefhebber, bouwt zelf (erg mooie!) gitaren en versterkers. Deze gitaar is dan ook super afgesteld, speelt gelijk super lekker. Verder geen krasje op te vinden.
En wat een geluid! Icm mijn Fender Blues Jr. is er al snel een breakup te horen, prachtig vol geluid <3

Deze week even nieuwe snaren er op en nu vooral even lekker genieten.
Gefeliciteerd, een beauty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Zeer goed, uitstekende bouwkwaliteit en sound, out of the box! :)
Ik doelde eigenlijk op de bijkomende kosten vanwege de invoer... _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Teleluvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Invoerkosten waren niet zo hoog, als ik mij goed herinner, staat hier wel ergens in het topic.
Mijn broer en ik hebben wel eens een gitaar meegenomen uit de USA. Mooie Martin ter waarde van fl2000,- die was voor $750 gekocht, leuke deal dus!
Helaas kon mijn broer geen pokerface opzetten bij de douane en mochten we even alles laten zien. Mooiste was natuurlijk, dat het bonnetje van de gitaar in de tas zat... :')
Ze gingen gelijk de cd's tellen die we hadden gekocht. Dat werd nog een dure vakantie zo :X

Dus stuur de bon naar jezelf op en zoek een afgeragte case om het mee te nemen, dan lijkt het misschien op jouw gitaar die heen en weer is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:39:
[...]

Invoerkosten waren niet zo hoog, als ik mij goed herinner, staat hier wel ergens in het topic.
Mijn broer en ik hebben wel eens een gitaar meegenomen uit de USA. Mooie Martin ter waarde van fl2000,- die was voor $750 gekocht, leuke deal dus!
Helaas kon mijn broer geen pokerface opzetten bij de douane en mochten we even alles laten zien. Mooiste was natuurlijk, dat het bonnetje van de gitaar in de tas zat... :')
Ze gingen gelijk de cd's tellen die we hadden gekocht. Dat werd nog een dure vakantie zo :X

Dus stuur de bon naar jezelf op en zoek een afgeragte case om het mee te nemen, dan lijkt het misschien op jouw gitaar die heen en weer is geweest.
Ik ben voornemens om de boel netjes aan te geven. Eerlijk duurt het langst enzo. Maar kan er niet goed achter komen hoeveel import ik mag verwachten. Misschien maar eens bellen met de douane...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Teleluvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:57:
[...]

Ik ben voornemens om de boel netjes aan te geven. Eerlijk duurt het langst enzo. Maar kan er niet goed achter komen hoeveel import ik mag verwachten. Misschien maar eens bellen met de douane...
http://www.invoercalculator.nl

en

https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Nou, met die Strat had ik op een aankoop van €400 incl. verzendkosten ongeveer €70 aan 'meerkosten' (invoerrechten), dat viel me erg mee.

Op mijn JHS Muffuletta (import) had ik op een aankoop van $180 incl. verzendkosten bijna €40 meerkosten, dat viel me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
25% lijkt dus een redelijke richtlijn. Thanks, goed om te weten.

Vandaag naar een van de vele guitar centers hier geweest. Mooi groot aanbod en tegenstelling tot veel winkels in Nederland, alles mag worden uitgeprobeerd. Prijzen zijn wel fors, met conversie kom je uit op Thomann prijzen. Als je dan import erbij neemt, dan blijft er niet veel interessants over, helaas...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Inmiddels vanavond alweer mijn 3e basles en dit is het setje wat het uiteindelijk is geworden:
Een Ibanez GSR200SM-NGT met een Fender Rumble 15.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5wattc.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door OmeAnne op 26-03-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:53:
25% lijkt dus een redelijke richtlijn. Thanks, goed om te weten.

Vandaag naar een van de vele guitar centers hier geweest. Mooi groot aanbod en tegenstelling tot veel winkels in Nederland, alles mag worden uitgeprobeerd. Prijzen zijn wel fors, met conversie kom je uit op Thomann prijzen. Als je dan import erbij neemt, dan blijft er niet veel interessants over, helaas...
Jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
OmeAnne schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:51:
Inmiddels vanavond alweer mijn 3e basles en dit is het setje wat het uiteindelijk is geworden:

[Afbeelding]
Mooi setje! Lijkt me leuk om ooit nog een betaalbare bas aan te schaffen.

Ik heb overigens iets "nieuws" ontdekt, een serie die ik aan het kijken ben:

Show us your junk, van earthquaker devices. Ik had al eens de videos van JHS getipt hier, maar als je naast gitaren en effecten van allerlei instrumenten en studio gear en rare instrumenten houdt, is dit een aanrader. Ze gaan allerlei recording studios af en wat ze daar in sommigen voor spullen hebben is mindboggling. Er is een hele serie van (deze aflevering is nog vrij "beschaafd :+ ):

Ik vind het prachtig. Mooie verhalen, mooie gear, ik vermaak me kostelijk.

Nog eentje:

[ Voor 7% gewijzigd door KnoxNL op 26-03-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:29:
[...]

Mooi setje! Lijkt me leuk om ooit nog een betaalbare bas aan te schaffen.
Hier nog één, ik zit al een tijd naar mooie jazz basses the loeren... :9
Ik heb overigens iets "nieuws" ontdekt, een serie die ik aan het kijken ben:

Show us your junk, van earthquaker devices. Ik had al eens de videos van JHS getipt hier, maar als je naast gitaren en effecten van allerlei instrumenten en studio gear en rare instrumenten houdt, is dit een aanrader. Ze gaan allerlei recording studios af en wat ze daar in sommigen voor spullen hebben is mindboggling. Er is een hele serie van (deze aflevering is nog vrij "beschaafd :+ ):

[YouTube: Show Us Your Junk! Ep. 10 - John Vanderslice (Tiny Telephone Recording) | EarthQuaker Devices]

Ik vind het prachtig. Mooie verhalen, mooie gear, ik vermaak me kostelijk.

Nog eentje:

[YouTube: Show Us Your Junk! Ep. 11 - Toshi Kasai (Melvins, Foo Fighters, Tool) | EarthQuaker Devices]
Leuke video’s inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Mochten jullie fan zijn van de Firebird shapes, kan ik jullie zeker (Ik ben biased, want heb er zelf 1 van een eerdere serie) deze basgitaar aanraden. Is erg betaalbaar. Heb er veel mee gegigged toen ik nog in een bandje zat. Not bad at all al zeg ik het zelf. Alleen voor het neerzetten kan het soms een beetje lastig zijn als er geen goed standaard aanwezig is hehe.

Epiphone is in mijn ogen echt een geweldig merk

https://www.thomann.de/nl/epiphone_thunderbird_iv_ebass.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Drunken_Bear op 27-03-2019 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Drunken_Bear schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 00:52:
Mochten jullie fan zijn van de Firebird shapes, kan ik jullie zeker (Ik ben biased, want heb er zelf 1 van een eerdere serie) deze basgitaar aanraden. Is erg betaalbaar. Heb er veel mee gegigged toen ik nog in een bandje zat. Not bad at all al zeg ik het zelf. Alleen voor het neerzetten kan het soms een beetje lastig zijn als er geen goed standaard aanwezig is hehe.

Epiphone is in mijn ogen echt een geweldig merk

https://www.thomann.de/nl/epiphone_thunderbird_iv_ebass.htm
Ik heb zelf de Tokai versie van die bas en daar ben ik, persoonlijk, iets meer over te spreken. De Epiphone versie heeft geen neck through en dat heeft de Tokai wel. En man wat een geluid komt er uit. :) oplossing voor het neerzetten heb ik gevonden in een stand met zo'n uitschuifbaar deel die zich klemt als er gewicht in wordt gehangen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
OmeAnne schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:51:

[Afbeelding]
Inderdaad leuk setje.
Vooral voor beginende spelers.

:X Ik ben meteen wat fouter bezig. Oefenen is alleen het tijdsprobleem. :/
Mijn set is nu:
https://www.thomann.de/nl/yamaha_trbx_304_bl.htm
https://reverb.com/item/1...east-electric-bass-guitar
https://www.bax-shop.nl/b...preamp-bas-versterker-top
https://www.bax-shop.nl/b...att-basgitaar-speakerkast

Hiervoor had ik een zilvergrijze Yamaha RBX304 en knalgele BC Rich IronBird 8) Allebeide verkocht voor aanschaf van de Beast. Had de IronBird nooit weg moeten doen, maar goed. |:(

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Hmmm, nu heb ik een koffer bij Bax besteld voor mijn nieuwe gitaar. Levertijd stond op 4 dagen. Ik heb maandag besteld en gelijk daarna veranderde de levertijd naar 4 weken!
Bax bellen is twintig minuten in de rij wachten, mailen duurt twee dagen voordat je antwoord krijgt (staat op de website).
Afwachten, of maar alvast annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik weet niet of je Facebook hebt, maar ik heb via Facebook redelijk snel contact met ze kunnen krijgen (ja eerste contact duurde wel een paar uur). Heb via die manier ook mijn bestelling kunnen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

pinda powerrr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:14:
Hmmm, nu heb ik een koffer bij Bax besteld voor mijn nieuwe gitaar. Levertijd stond op 4 dagen. Ik heb maandag besteld en gelijk daarna veranderde de levertijd naar 4 weken!
Bax bellen is twintig minuten in de rij wachten, mailen duurt twee dagen voordat je antwoord krijgt (staat op de website).
Annuleren. Ik hoor steeds meer horrorverhalen over Bax, terwijl dit vroeger mijn go-to bestelsite was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
OmeAnne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:17:
Ik weet niet of je Facebook hebt, maar ik heb via Facebook redelijk snel contact met ze kunnen krijgen (ja eerste contact duurde wel een paar uur). Heb via die manier ook mijn bestelling kunnen annuleren.
Bedankt voor de tip, heb ze via Facebook benaderd.
Drunken_Bear schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Annuleren. Ik hoor steeds meer horrorverhalen over Bax, terwijl dit vroeger mijn go-to bestelsite was.
Is de eerstvolgende optie. Ze waren/zijn wel absoluut de goedkoopste met deze koffer. Tweedehands op Marktplaats zag ik ze voor een tientje minder :X

Heb ze nu ook een voorstel gedaan om de andere kleur te leveren (die op voorraad is), maar die is duurder, kijken waar ze mee aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:14:
Annuleren? Opnieuw bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/162163/13546581_800.jpg
[klikbaar]
pinda powerrr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Bedankt voor de tip, heb ze via Facebook benaderd.

[...]

Is de eerstvolgende optie. Ze waren/zijn wel absoluut de goedkoopste met deze koffer. Tweedehands op Marktplaats zag ik ze voor een tientje minder :X

Heb ze nu ook een voorstel gedaan om de andere kleur te leveren (die op voorraad is), maar die is duurder, kijken waar ze mee aankomen :P
En FB zal ook wel werken, in de zin dat je sneller en directer info ontvangt, maar of je 'm dan sneller hebt... ;)

Welke 'andere kleur' is er dan wel op voorraad?

https://www.bax-shop.nl/g...91381&f_22259%5B%5D=96855

[ Voor 46% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Annuleren? Opnieuw bestellen?

[Afbeelding]
[klikbaar]

[...]

En FB zal ook wel werken, in de zin dat je sneller en directer info ontvangt, maar of je 'm dan sneller hebt... ;)

Welke 'andere kleur' is er dan wel op voorraad?

https://www.bax-shop.nl/g...91381&f_22259%5B%5D=96855
De Epiphone koffer bij Thomann was afgelopen weekend pas na vijf weken leverbaar, twee tot vijf dagen klinkt al een stuk beter :)

De bruine Gator koffer was bij Bax op voorraad (voorraad 1), maar nu ik er naar vraag is het ineens niet meer leverbaar.

Edit: wel nog een showroom model leverbaar, heb gevraagd of ik die voor een "showroom prijs" kan krijgen.

Gear4music heeft de Gator op voorraad (zes stuks) maar is een stuk duurder, dan kan ik net zo goed de originele Epiphone nemen 8)7

Had niet verwacht dat dit nog zo'n "zoektocht" zou worden.
Heb al contact gehad met Bax via Facebook, dus wacht het vandaag even af en anders annuleren, dan ga ik wel bij Thomann bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 27-03-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Dubbel...

[ Voor 98% gewijzigd door pinda powerrr op 27-03-2019 14:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:01

Voxalizer

Quicksilver Bullets

New Gear Day!

Vandaag voor een erg mooi prijsje deze Hagstrom Swede Les Paul aan mijn collectie kunnen toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LK1nKGw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w1ocjwG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hl4kkrg.jpg

Dit is mijn eerste les paul na vooral op strats en akoestische gitaren te hebben gespeeld. Speelt en klinkt fantastisch! Het valt me vooral op hoe anders het speelt dan een strat, ergens voelt het meer richting een akoestische gitaar dan de strat... Zal door de neck komen. Ik ben er iig echt superblij mee!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Voxalizer schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:59:
New Gear Day!

Vandaag voor een erg mooi prijsje deze Hagstrom Swede Les Paul aan mijn collectie kunnen toevoegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is mijn eerste les paul na vooral op strats en akoestische gitaren te hebben gespeeld. Speelt en klinkt fantastisch! Het valt me vooral op hoe anders het speelt dan een strat, ergens voelt het meer richting een akoestische gitaar dan de strat... Zal door de neck komen. Ik ben er iig echt superblij mee!
Leuk ding!

Is zo te zien ook goed voor gezorgd. Heel benieuwd hoe dat klinkt. Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:01

Voxalizer

Quicksilver Bullets

KnoxNL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:38:
[...]

Leuk ding!

Is zo te zien ook goed voor gezorgd. Heel benieuwd hoe dat klinkt. Feli!
Hij is nieuw! Maar doordat de lokale gitaarshop ermee stopt heb ik hem kunnen kopen voor een prijs waarvoor je hem zelfs tweedehands niet tegenkomt. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Tja de een zijn dood.... ;)

Treurige aanleiding maar mooi voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48

Die gasten van Andertons amuseren zich echt rot met het maken van al die filmpjes :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Vanavond kijken, maar ja, het is wel ieders mijn droombaan natuurlijk.

Perfecte combinatie tussen techniek/cultuur/instrumenten bespelen/nieuwe gear proberen.

En veel, heel veel lol natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 01-04-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:20

franssie

Save the albatross

Hoe gaaf kan je maken!

spoiler:
of bestaat dat ding echt :+

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 01-04-2019 16:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ik zie die reclame al een tijdje voorbij komen van dat ding. Het is Electro Harmonix, dus ga er maar vanuit dat het echt is :+ Ze hebben wel meer van die effecten waarbij ik denk, in welke muziekstroming zou dit passen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pinda powerrr schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:37:
[...]

Ik zie die reclame al een tijdje voorbij komen van dat ding. Het is Electro Harmonix, dus ga er maar vanuit dat het echt is :+ Ze hebben wel meer van die effecten waarbij ik denk, in welke muziekstroming zou dit passen :?
Ik zag 'm net voor het eerst voorbij komen en dacht, eerste van de maand etc. Maar ik kan 'm inderdaad gewoon bestellen al kan ik nergens echte reviews vinden .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik heb altijd accoustische gitaar gespeeld (beetje begeleiden terwijl ik en andere dronken mensen lekker er overheen blèren). 4 of 5 keer wel met elektrische gitaar en de band opgetreden op familiefeestjes.

Ben een (retro)games verzamelaar en toen ik paar maanden geleden dus Rocksmith voor de PS3 en PS4 had gekocht, vond ik het tijd voor een eigen elektrische gitaar.

Had besloten dat ik een Les Paul wilde (vind het geluid mooier dan van een Strat). En ze moest zwart zijn.
Maar niet al te duur, want zo goed ben ik nou ook weer niet. Dus het zou een Epiphone worden (ook al zijn er mensen die haten op Epiphone. 1 verkoper zei zelfs dat hij "niet dood gevonden wilde worden met een Epiphone" en zweerde bij Fender Stratocaster. Beetje raar).

Had eerst de Epiphone Player pack bij Bax besteld.
Kreeg haar binnen en haalde mijn vingers open aan de frets die niet afgewerkt waren.
Dus teruggestuurd en toen vond ik deze:

Epiphone

De Epiphone Special II Goth. Was meteen verliefd, want zwart. Meteen besteld bij Thomann. Er stond drie dagen levertijd. Maar twee dagen na mijn bestelling stond er ineens 3 weken... En uiteindelijk heb ik 5 weken gewacht...

Maar goed, eindelijk was ze binnen. En ze klinkt super.
Heb haar gebruikt voor Rocksmith en het gaat redelijk goed. Heb geprobeerd om haar goed af te stellen, want de snaren trilden tegen de frets. Is nu minder, maar wil haar toch een keer door een prof laten afstellen.

Volgens Rocksmith ben je in 60 dagen een guitar god (dat maak ik er van), dus ik ben benieuwd...

Oh, en koop geen goedkope gitaar standaards. Had eentje bij Bax besteld van €10. Daar bleef het gedeelte waar de gitaar op rust niet eens vast zitten. Teruggestuurd. Kreeg ik een andere waar het gat scheef zat en dus het onderste gedeelte waar de gitaar op rust helemaal naar links stond. Had geen zin om weer te ruilen, dus gewoon een nieuw gat geboord, stang er doorheen en vastgemaakt met een schroef.

Nu nog een goede koffer vinden waarin ze past.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Xyphoid schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 01:11:
en zweerde bij Fender Stratocaster. Beetje raar).
Ik denk dat de aan mijn ouders aanbevolen '86 Squier Bullet er voor gezorgd heeft dat ik de eerste 20 jaar nooit echt progressie heb gemaakt. 10 jaar geleden ontdekt dat Explorers, Les Pauls en PRSen beter met mij matchen.

Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier!!!
Epiphone Special II Goth
weet je zeker dat het een Special II is? Gezien de het aantal pots denk ik namelijk dat het een Epiphone Studio Goth is

[ Voor 15% gewijzigd door VorCha op 02-04-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
VorCha schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:13:
[...]

Ik denk dat de aan mijn ouders aanbevolen '86 Squier Bullet er voor gezorgd heeft dat ik de eerste 20 jaar nooit echt progressie heb gemaakt. 10 jaar geleden ontdekt dat Explorers, Les Pauls en PRSen beter met mij matchen.

Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier!!!

[...]

weet je zeker dat het een Special II is? Gezien de het aantal pots denk ik namelijk dat het een Epiphone Studio Goth is
Thanks!
Duh! Stom van me. Het is een Studio. Heb al zoveel verschillende versies bekeken, dat ik ze door elkaar haal.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Laatst online: 05-10 21:36
Xyphoid schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:39:
[...]
Thanks!
Duh! Stom van me. Het is een Studio. Heb al zoveel verschillende versies bekeken, dat ik ze door elkaar haal.
Ik zocht het ook eerst op om te voorkomen dat ik iets stoms ging zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:23:
Tip voor liefhebbers van (erg) goede gitaar(jazz)muziek:

Mark Lettieri Trio

Bekend als gitarist van van Snarky Puppy!

Ik ga in elk geval, 26 april in Lantaren|Venster. ;)

Zie verder: https://www.google.com/se...s&biw=1920&bih=1062&dpr=1
(8>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19
Het is even geleden sinds ik me hier heb gemeld.
Ik ben nu bijna 3 maanden aan het lessen, so far so good.
Mijn gitaar heb ik al wat al langer, half jaartje. In die tijd een hoop op youtube geconsumeerd en opgestoken.

Maar tijdens de lessen toch een hoop nieuwe dingen geleerd, één op één onderwijs is toch wel aan te raden.
In het begin Smoke on the water gehad, de standaard eerste les. Les één was de rif, maar de week daarna meteen het volledige nummer... powerchords en meer. Ik kan het nummer nu redelijk spelen, hoewel nog houterig.

Maand twee was: Highway to hell van AC/DC. Meer slaggitaar als ik het goed verwoord. A5, D/F#, G5 en meer van dat moois. Deze gaat mij beter af, ondanks de soms moeilijke chords.

In maand drie, april dus, vroeg hij mij naar een favo nummer.
Ik met mijn grote mond: The Shadows - Theme from Deer hunter.
Is een van de favoriete nummers van mijn pa en ook van mij.... ik dacht simpel, moet lukken.
Moet nu dus bends, vibrato en slides en hamer on aan mijn reportoire toevoegen. Btw, het origineel is dus een klassiek nummer: Cavatina.
Ik had de tabs al van het internet geplukt. Maar mijn leraar pikte het nummer van youtube en maakte in GuitarPro de tabs zelf, hij weet wat hij doet.
Ik had een simpele tab gevonden, hij maakte er een met alle fijne details zoals bends, vibrato e.d.
Tot nu toe ben ik erg blij met deze leerkracht, eentje met liefde voor muziek en die zijn lessen aanpast voor elke individuele leerling. Hij gaat er bij mij wel van uit, merk ik, dat zelfstudie en nieuwsgierigheid en vereiste zijn. Lang leve het www.

Tot zo ver mijn reis in gitaarland.

Originele nummer:

Shadows: [YouTube: The Shadows / Theme From The Deer Hunter / HD /]

[ Voor 6% gewijzigd door apollo13 op 18-04-2019 00:38 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@apollo13 Best pittig allemaal en zolang jij er lol aan houdt prima. Ik vermoed dat jij en je leraar het samen wel aanvoelen. Maar durf ook eens om een wat simpeler nummer tussendoor te vragen om gewoon om een ding zoals ritme oid te oefenen. Maar als je het vol houdt, top! High way to hell is nog geen Thunderstruck (je leraar leest niet mee hoop ik) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@franssie Thanks, suggesties voor nummers zijn altijd welkom. 2 weten meer dan één.
Hoe meer ik weet en leer des te beter.

Edit, net even Thunderstruck opgezocht..... pff nu nog even niet please ;)

[ Voor 23% gewijzigd door apollo13 op 18-04-2019 00:47 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@apollo13 grappig, ik kende alleen de Shadows versie. Als ik terug ben van mijn paasvakantie ga ik me weer eens storten op Freight Train, nummer dat mijn vader graag speelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
apollo13 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 00:25:
Ik had de tabs al van het internet geplukt. Maar mijn leraar pikte het nummer van youtube en maakte in GuitarPro de tabs zelf, hij weet wat hij doet.
Ik had een simpele tab gevonden, hij maakte er een met alle fijne details zoals bends, vibrato e.d.
Met tabs/GP bestanden moet je over het algemeen wel voorzichtig zijn. Helaas zijn het overgrote deel ervan gewoon foutief.

Indien je graag verder gaat met de suggestie van @franssie zou ik eens kijken naar de collectie songs op justinguitar.com. Je kan er per niveau verschillende slaggitaarpartijen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben vrij deze week, en ik denk dat morgen al een groot aantal mensen vrij is ivm pasen.

Dus ik ga dadelijk naar Zeeland naar hte strand, kan ik mooi nog even bij Bax stoppen (al viel het vorige keer echt tegen).

Niet dat ik geld heb gelukkig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Zit erover te denken een basoverdrive aa te schaffen. Vanochtend die van Boss en Electro Harmonix uitgeprobeerd. DE laatste klinkt toch beter naar mijn smaak. De Boss klinkt alsof er opeens een zooi watten voor de speaker worden gepropt.
Binnenkort dus maar die EH halen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bax is nu de laatste 3 keer dat ik er geweest ben helemaal niks.

Als je beginner of intermediate bent kun je nog prima scoren daar, maar er hangt niks van de custom shop (welk merk dan ook), geen high end amps, alleen het standaard spul. Geen enkele reden om daar speciaal naartoe te rijden IMO.

Ik doe het dan vanaf nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:46:
Zit erover te denken een basoverdrive aa te schaffen. Vanochtend die van Boss en Electro Harmonix uitgeprobeerd. DE laatste klinkt toch beter naar mijn smaak. De Boss klinkt alsof er opeens een zooi watten voor de speaker worden gepropt.
Binnenkort dus maar die EH halen...
EHX Big Muff π Bass fuzz? 8)

Of iets van EBS, die een hee scala aan pedalen speciaal voor Bass ontwikkelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:22:
[...]

EHX Big Muff π Bass fuzz? 8)

Of iets van EBS, die een hee scala aan pedalen speciaal voor Bass ontwikkelen?
Gewoon de overdrive...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Duidelijke uitleg over compressie, toch altijd een lastig in te regelen pedaal.

Goede video weer @Luapper d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Uiteindelijk de Boss OC-3 superoctave gekocht vandaag...
boss oc-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:14:
Uiteindelijk de Boss OC-3 superoctave gekocht vandaag...
[Afbeelding: boss oc-3]
Krijg je daar ook drive uit?

Of had je hier meer behoefte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:30:
[...]

Krijg je daar ook drive uit?

Of had je hier meer behoefte aan?
Op zich had ik hier meer behoefte aan maar ik kan er ook drive uit laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:58:
[...]

Op zich had ik hier meer behoefte aan maar ik kan er ook drive uit laten komen.
Is dat niet meer een 'boost', of clipt jouw versterker dan, zodat het per saldo ook 'crunch' geeft? :)

Ik heb met zelf (ook) weer niet ingehouden. Ik heb een Lester K aangeschaft. O-)

@pinda powerrr het pedaal "die je wist dat zou komen"... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:55:
[...]

Is dat niet meer een 'boost', of clipt jouw versterker dan, zodat het per saldo ook 'crunch' geeft? :)

Ik heb met zelf (ook) weer niet ingehouden. Ik heb een Lester K aangeschaft. O-)

@pinda powerrr het pedaal "die je wist dat zou komen"... :+
Binnen 24 uur na de voorspelling, wow, je bent niet bij te houden _O-

Dus vertel, welke pedalen moeten het veld ruimen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:20:
[...]

Binnen 24 uur na de voorspelling, wow, je bent niet bij te houden _O-
Ik had ‘m al een tijd op de korrel, en hij was in de aanbieding.
Dus vertel, welke pedalen moeten het veld ruimen 8)
Nog geen, maar ik ben er over aan het nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:54:
[...]

Ik had ‘m al een tijd op de korrel, en hij was in de aanbieding.

[...]

Nog geen, maar ik ben er over aan het nadenken.
En gaat dat daadwerkelijk gebeuren of zal je het uiteindelijk toch zonde vinden ze weg te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:55:
[...]

En gaat dat daadwerkelijk gebeuren of zal je het uiteindelijk toch zonde vinden ze weg te doen...
Dat geldt alleen voor de wat zeldzamer pedalen.

Maar daar heb ik er nogal wat van... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Niet dat ik nou zo'n tourbeest ben, of vaak buiten de deur speel, maar voor het geval dat de nieuwe Sheraton een keertje buiten mag spelen, dan moet ze wel netjes vervoerd worden.
Dus... Gator case gekocht. Blijft ongelooflijk dat dit bij de Oosterburen (Thomann) zo goedkoop kan én gratis verzonden wordt. Maandag besteld, woensdag in huis met UPS.

Het is wel een grote koffer B) Nu nog een plekje gaan vinden dus.
Qua pasvorm perfect voor de Sheraton, al is de koffer net iets te diep, waardoor de gitaar net iets te schuin ligt, makkelijk op te lossen door er een doekje oid onder te leggen. De case is een universeel model voor 335 gitaren.

Even Google plaatje voor het idee.
Afbeeldingslocatie: https://gatorcases.com/wp-content/uploads/2017/04/GC-335_OPEN_GEAR-575x393.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:51:
Niet dat ik nou zo'n tourbeest ben, of vaak buiten de deur speel, maar voor het geval dat de nieuwe Sheraton een keertje buiten mag spelen, dan moet ze wel netjes vervoerd worden.
Dus... Gator case gekocht. Blijft ongelooflijk dat dit bij de Oosterburen (Thomann) zo goedkoop kan én gratis verzonden wordt. Maandag besteld, woensdag in huis met UPS.

Het is wel een grote koffer B) Nu nog een plekje gaan vinden dus.
Qua pasvorm perfect voor de Sheraton, al is de koffer net iets te diep, waardoor de gitaar net iets te schuin ligt, makkelijk op te lossen door er een doekje oid onder te leggen. De case is een universeel model voor 335 gitaren.

Even Google plaatje voor het idee.
[Afbeelding]
En, is het een beetje een degelijk ding, die koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:18:
[...]

En, is het een beetje een degelijk ding, die koffer?
Ja, behoorlijk!
Nou had ik in diverse reviews wel gelezen dat Gator koffers vaak beter zijn dan de koffers die fabrikanten leveren. Ik kan het vergelijk niet maken met een originele Epiphone koffer, maar deze is sowieso dikker, dat is al van de plaatjes af te leiden.
Het slotje mag eigenlijk geen naam hebben, maar de sluitingen zelf zijn stevig. Handige "uitstulpsels" zodat de koffer rechtop kan staan, of netjes op de grond kan liggen.

Oftewel, ik heb een koffer die voor mijn zeldzame gebruik ruim overgekwalificeerd is B)

Mocht iemand een tip hebben waar ik een grote Epihone (logo) sticker kan vinden, ik hou me aanbevolen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Andertons shootout van kleine valve amps (5w ongeveer), en de alomtegenwoordige (in dit draadje) Blackstar HT-5 zit er ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:07:
Andertons shootout van kleine valve amps (5w ongeveer), en de alomtegenwoordige (in dit draadje) Blackstar HT-5 zit er ook tussen.
[YouTube: Best Small Valve Amp for Home Use - 2019 Shootout]
Ik zit er ook net naar te kijken. :P

Het is overigens wel de MKII-versie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 02-05-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Ja, behoorlijk!
Nou had ik in diverse reviews wel gelezen dat Gator koffers vaak beter zijn dan de koffers die fabrikanten leveren. Ik kan het vergelijk niet maken met een originele Epiphone koffer, maar deze is sowieso dikker, dat is al van de plaatjes af te leiden.
Het slotje mag eigenlijk geen naam hebben, maar de sluitingen zelf zijn stevig. Handige "uitstulpsels" zodat de koffer rechtop kan staan, of netjes op de grond kan liggen.

Oftewel, ik heb een koffer die voor mijn zeldzame gebruik ruim overgekwalificeerd is B)

Mocht iemand een tip hebben waar ik een grote Epihone (logo) sticker kan vinden, ik hou me aanbevolen ;)
Ik heb nog een originele Epi koffer met groot goudkleurig logo erop gedrukt ipv een sticker... Maarja daar heb je nu niets meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:15:
[...]

Ik zit er ook net naar te kijken. :P

Het is overigens wel de MKII-versie. ;)
Voor jou dus een reden voor een upgrade :+
KnoxNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb nog een originele Epi koffer met groot goudkleurig logo erop gedrukt ipv een sticker... Maarja daar heb je nu niets meer aan :P
_O-

[ Voor 35% gewijzigd door pinda powerrr op 02-05-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Ja, behoorlijk!

https://www.ebay.co.uk/it...-Window-Car-/173735423932
pinda powerrr schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:54:
[...]

Voor jou dus een reden voor een upgrade :+

[...]

_O-
Nèh. Ik ben bijzonder tevreden met mijn huidige arsenaal versterkers. ;)

[edit]
@pinda powerrr Ehm... er zit toch wel wat ‘room for improvement’ in, na beluisteren van de episode.

Wat een heerlijke (overigens herkenbare ;) ) sound komt eruit zeg... :D

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 02-05-2019 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Dit vraagt natuurlijk om een POLL!!!!!!!!!!!!

Dus, hoe lang kan @Ramzzz zich inhouden? Per wanneer komt er bij versterker advies "MKII" bij te staan? Stemmen maar *O*

Poll: Hoe snel gaat @Ramzz de nieuwe Blackstar HT5r MKII kopen?
Vanavond nog besteld!
Hij wacht een weekje...
Niet
Eerst een nieuw pedaaltje kopen.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401777&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:42:
Dit vraagt natuurlijk om een POLL!!!!!!!!!!!!

Dus, hoe lang kan @Ramzzz zich inhouden? Per wanneer komt er bij versterker advies "MKII" bij te staan? Stemmen maar *O*

Poll: Hoe snel gaat @Ramzz de nieuwe Blackstar HT5r MKII kopen?
Vanavond nog besteld!
Hij wacht een weekje...
Niet
Eerst een nieuw pedaaltje kopen.
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
_O-

Ik zit nu te genieten van de geluiden die ik uit de Lester K haal. Nomen est omen. :*)

spoiler:
Mijn 1e voornaam is Lester... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:44:
[...]

spoiler:
Mijn 1e voornaam is Lester... :+
Dat is vervelend, maar jij kunt er niets aan doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
@pinda powerrr ff over dat Epiphone logo.
Duckduckgo is je vriend: https://duckduckgo.com/?q...ffnt&iax=images&ia=images
Kies een leuke uit, print een sticker en klaar ben je...toch?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03

Weet iemand van jullie hoe dat rubberen ding precies heet dat hij boven de topkam op z'n snaren geklemd heeft? Te zien in de shots dat hij daadwerkelijk speelt, maar helaas behalve het woordje "clip" niet te lezen :) .

Ik heb trouwens vanwege een blessure het spelen even in de ijskast moeten zetten. Met kracht forceren als een akkoord niet klinkt = geen goed idee :X . Gelukkig zijn de klachten nu nagenoeg weg, dus binnenkort maar eens wat docenten gaan mailen voor les :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Bananenplant Hoe dat rubberen ding heet, als ik me niet vergis is dat is een string retainer bar. Meer info hier: https://sevenstring.org/threads/retainer-bar-purpose.33327/
Misschien vind je hier wat tips voor/over jouw blessure: Grip of death.
https://www.strat-talk.co...rip-on-the-guitar.412751/
Tip van mijn kant, check de hoogte van je snaren t.o.v. de frets.
Als deze te hoog is moet je meer kracht gebruiken om de snaar op de frets te krijgen.
Gevolg is dus misschien je blessure. Laat een leraar of gitaarguroe er naar kijken.

[ Voor 47% gewijzigd door apollo13 op 03-05-2019 00:54 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@apollo13 als ik op "string retainer bar" zoek vind ik heel andere dingen, metalen staven die worden vastgeschroefd. Hunter uit die video gebruikt dat clipje op allerlei gitaren die hij test, ik zoek iets tegen rammeltjes.

Iemand de action laten checken was inderdaad ook mijn idee. Maar waar ik mezelf bij bezeerde was een "waar laat ik al mijn vingers"-A-akkoord, dat is denk ik vooral handigheid vinden met positioneren.

Ik denk verder dat staand spelen ergonomisch gezien de beste optie voor mij is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Bananenplant Een string retainer bar is inderdaad een staaf die achter de nut zit. Tenminste: Bij mijn oude Ibanez uit de RG serie zit het er nog op. Dat is dan ook een gitaar met een locking nut en Floyd Rose stijl tremolo/brug. Dit lijkt meer een soort rubber ding te zijn wat veel bassisten gebruiken om te voorkomen dat de snaren blijven door zingen (denk ik, gebruik het zelf niet). Maar.... Zouden de rammeltjes die jij hebt niet gewoon fret buzz kunnen zijn?

Ah.. Kijk, ik vermoed dat het familie van deze dingen is:

https://www.bax-shop.nl/p...emper&o=score&c%5B%5D=622

[ Voor 12% gewijzigd door ElectricHead op 03-05-2019 09:26 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Veel gitaristen die met veel gain (en uiteraard luid) spelen gebruiken 'iets' om wat 'buzz' te voorkomen.

Ze zien eruit als 'haarelastieken'. Functioneel, wanneer je het nodig hebt.

ik heb het nog nooit nodig gehad, dat ik weet. :+

Afbeeldingslocatie: https://cultuurpodiumboerderij.nl/assets/Guthrie-Govan-2017.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.dhakatribune.com/uploads/2017/02/WEB-Guthrie-Govan.jpg
ElectricHead schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:24:
@Bananenplant Een string retainer bar is inderdaad een staaf die achter de nut zit. Tenminste: Bij mijn oude Ibanez uit de RG serie zit het er nog op. Dat is dan ook een gitaar met een locking nut en Floyd Rose stijl tremolo/brug. Dit lijkt meer een soort rubber ding te zijn wat veel bassisten gebruiken om te voorkomen dat de snaren blijven door zingen (denk ik, gebruik het zelf niet). Maar.... Zouden de rammeltjes die jij hebt niet gewoon fret buzz kunnen zijn?

Ah.. Kijk, ik vermoed dat het familie van deze dingen is:

https://www.bax-shop.nl/p...emper&o=score&c%5B%5D=622
Dat dus, fret wraps.

Het heeft kennelijk vooral zin bij 'open' snaren.

[ Voor 106% gewijzigd door Ramzzz op 03-05-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Bananenplant schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 07:01:
@apollo13 als ik op "string retainer bar" zoek vind ik heel andere dingen, metalen staven die worden vastgeschroefd. Hunter uit die video gebruikt dat clipje op allerlei gitaren die hij test, ik zoek iets tegen rammeltjes.

Iemand de action laten checken was inderdaad ook mijn idee. Maar waar ik mezelf bij bezeerde was een "waar laat ik al mijn vingers"-A-akkoord, dat is denk ik vooral handigheid vinden met positioneren.

Ik denk verder dat staand spelen ergonomisch gezien de beste optie voor mij is :) .
Het "A" akkoord is idd een lastige. Veel te weinig ruimte voor je vingers op het fretboard. Als je vingers 1,2,3 gebruikt, zo je kunnen overwegen om 2,3,4 te gaan gebruiken. Met je pink (4) spelen maakt het een beetje makkelijker qua ruimte/positioneren.

apollo13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:39:
Veel gitaristen die met veel gain (en uiteraard luid) spelen gebruiken 'iets' om wat 'buzz' te voorkomen.

Het heeft kennelijk vooral zin bij 'open' snaren.
Het heeft inderdaad uiteraard alleen zin voor open snaren :)

Sowieso is het voor prutsers

*KnoxNL runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
apollo13 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Het "A" akkoord is idd een lastige. Veel te weinig ruimte voor je vingers op het fretboard. Als je vingers 1,2,3 gebruikt, zo je kunnen overwegen om 2,3,4 te gaan gebruiken. Met je pink (4) spelen maakt het een beetje makkelijker qua ruimte/positioneren.
Je kan ook een barré akkoord spelen met je derde vinger, dat is handig om het te kunnen verschuiven over het fretbord.

Justin heeft een filmpje over beide methodes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TPS heeft weer een leuke episode over overdrive-pedalen en gain-structuur! :)

Voor wie nog geen GAS heeft, en wel een zekere lichte behoefte voelt, maar 'm nog niet helemaal onder woorden kan brengen... :+

Hierna ben je wel weer aan een 'fix' toe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Kapoen Thnx voor dit filmpje van Justin. Eens kijken of ik die combo in mijn geheugen kan drillen. Zo te zien moet je wel uitkijken voor rsi-klachten. Oefenen, maar met mate. Het vergt nogal wat kracht als ik zo naar die witte vingers kijk van Justin.

P.s., wil iemand Pedals Anonymous bellen voor Ramzzz, GAS steekt weer de kop op. ;)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
apollo13 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:42:
@Kapoen Thnx voor dit filmpje van Justin. Eens kijken of ik die combo in mijn geheugen kan drillen. Zo te zien moet je wel uitkijken voor rsi-klachten. Oefenen, maar met mate. Het vergt nogal wat kracht als ik zo naar die witte vingers kijk van Justin.

P.s., wil iemand Pedals Anonymous bellen voor Ramzzz, GAS steekt weer de kop op. ;)
Geloof me, die man is niet meer te redden... }:O _O-

Ik heb het filmpje maar op de helft uitgezet. Was alweer aan het zoeken naar die Ryra Klon Clone die wordt behandeld. Goedkoop, slechts €220 :|
Heb zelf wat op de wishlist staan:
Vertex Steel String
Keeley Katana Boost
Polytune 3 (vanwege de buffer, heb nu een V2)

/me koopt maar weer een staatslot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Zo, even op bezoek geweest bij mijn gitaarspelende vriend :) . Hij gebruikt een stukje schuimrubber of een veter tegen buzz op open snaren, zijn Strat had er ook last van :+ .

Uiteindelijk heb ik een demo gehad van zijn 8-snarige Jackson op een Marshall 4×12 in zijn huiskamer en vanuit Cubase nog een boel eigen werk in uitvoering gehoord :7 .

Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik een beetje deftig kan spelen voor het zwaardere werk naar een baritongitaar met humbuckers ga kijken. Maar dat duurt nog wel even :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Geloof me, die man is niet meer te redden... }:O _O-
_O-

Geloof me, ik heb echt geen overdrive meer nodig.

Of misschien nog eentje dan. De JHS Bonsai. :+
Ik heb het filmpje maar op de helft uitgezet. Was alweer aan het zoeken naar die Ryra Klon Clone die wordt behandeld. Goedkoop, slechts €220 :|
Heb zelf wat op de wishlist staan:
Vertex Steel String
Keeley Katana Boost
Polytune 3 (vanwege de buffer, heb nu een V2)

/me koopt maar weer een staatslot
Waarom geen JRockett Archer?

Die zijn (erg) veel betaalbaarder. Overigens heb je al een Soul Food... :P

En de Ryra's zijn ook voor minder te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 03-05-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:15:
[...]

_O-

Geloof me, ik heb echt geen overdrive meer nodig.

Of misschien nog eentje dan. De JHS Bonsai. :+
@apollo13 I told you!

Je hebt al een Tube Screamer (808 nota bene!), waarom dan de Bonsai?
Ramzzz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:15:
Waarom geen JRockett Archer?

Die zijn (erg) veel betaalbaarder. Overigens heb je al een Soul Food... :P

En de Ryra's zijn ook voor minder te vinden.
Tja, waarom? Archer is idd een goede optie en eigenlijk heb ik niks te klagen met de EHX Soul Food, behoorlijk underrated pedaal. Maar als TPS zegt dat de Ryra de beste clone is... :P

Maar ik kan ook gewoon wachten tot jij je Klon KTR zat bent 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:26:
[...]

@apollo13 I told you!

Je hebt al een Tube Screamer (808 nota bene!), waarom dan de Bonsai?
Ik heb een (originele) TS9 en een TS Mini. ;)
[...]

Tja, waarom? Archer is idd een goede optie en eigenlijk heb ik niks te klagen met de EHX Soul Food, behoorlijk underrated pedaal. Maar als TPS zegt dat de Ryra de beste clone is... :P
Eén van de beste, de 'Archer' wordt door hen ook zeer goed gewaardeerd, evenals de Wampler Tumnus.
Maar ik kan ook gewoon wachten tot jij je Klon KTR zat bent 8)
@pinda powerrr When hell freezes over. :P

@pinda powerrr https://reverb.com/p/ryra-the-klone ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 03-05-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
apollo13 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:42:
Als ik nieuwe technieken wil aanleren pak ik het meestal zo aan:
- heel langzaam
- slechts enkele minuten in het begin, en dan een dagje laten bezinken
- in het geval van akkoorden zou ik in context spelen, wissel tussen twee of drie stuks zodat je niet
constant dezelfde spieren belast en zorg dat alle noten mooi klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik vroeg me iets af over digitale pedalen. Wat mij op termijn nuttig lijkt om te hebben zijn een compressor en een noise gate. TC Electronic heeft daar wat interessante opties voor, maar die zijn echter wel digitaal. Ze zeggen wel "true to tone":
You love tone, so do we, and our design philosophy testifies to that. So whatever route you wanna go, we got your back. With optimized headroom, True Bypass or Buffered Bypass switch and Kill-Dry on/off, this pedal guarantees optimal tonal integrity and zero loss of tone. And, no matter if the pedal is on or off your precious dry sound is always passed through the pedal unharmed in all it's pure analog glory due to an Analog-Dry-Through.
Weet iemand hoe ik dit precies moet zien? Is het een digitale aansturing van een circuit dat een analoog signaal manipuleert zonder tussentijdse conversie naar digitaal?

Verder snap ik wel dat je theoretisch met een sampling rate die hoog genoeg is een analoog signaal weer perfect kunt reconstrueren (Nyquist enzo), maar als een DAC voor hifi ettelijke honderden euro's kost en een pedaal twee conversies moet doen, maar vervolgens maar pakweg rond de 100 euro kost vraag ik me toch af hoe dat dan zit ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:53:
Ik vroeg me iets af over digitale pedalen. Wat mij op termijn nuttig lijkt om te hebben zijn een compressor en een noise gate. TC Electronic heeft daar wat interessante opties voor, maar die zijn echter wel digitaal. Ze zeggen wel "true to tone":

[...]

Weet iemand hoe ik dit precies moet zien? Is het een digitale aansturing van een circuit dat een analoog signaal manipuleert zonder tussentijdse conversie naar digitaal?

Verder snap ik wel dat je theoretisch met een sampling rate die hoog genoeg is een analoog signaal weer perfect kunt reconstrueren (Nyquist enzo), maar als een DAC voor hifi ettelijke honderden euro's kost en een pedaal twee conversies moet doen, maar vervolgens maar pakweg rond de 100 euro kost vraag ik me toch af hoe dat dan zit ;) .
Werkelijk waar geen idee. Maar je moet jezelf afvragen waarom je een noise gate wilt? Dat is echt maar in hele zeldzame gevallen een toevoeging. In elektrisch gitaar land is een beetje noise ook normaal en perfect acceptabel.

De mensen die echt een noise gate nodig hebben spelen vaak OF abnormaal hard, OF met abnormaal veel gain/distortion en misschien in een "Djent" stijl waarbij de noten erg staccato moeten zijn en de tussenmomenten perfect stil.

Of een combi van al die factoren natuurlijk.

Ik speel primair single coils met vrij veel gain (van blues tot Yngwie achtige taferelen), maar ik heb het echt niet nodig...

[ Voor 6% gewijzigd door KnoxNL op 05-05-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:58:
[...]

Werkelijk waar geen idee. Maar je moet jezelf afvragen waarom je een noise gate wilt? Dat is echt maar in hele zeldzame gevallen een toevoeging. In elektrisch gitaar land is een beetje noise ook normaal en perfect acceptabel.

De mensen die echt een noise gate nodig hebben spelen vaak OF abnormaal hard, OF met abnormaal veel gain/distortion en misschien in een "Djent" stijl waarbij de noten erg staccato moeten zijn en de tussenmomenten perfect stil.

Of een combi van al die factoren natuurlijk.

Ik speel primair single coils met vrij veel gain (van blues tot Yngwie achtige taferelen), maar ik heb het echt niet nodig...
Inderdaad, een noise gate is zeer zelden nodig, en slechts bij high gain met allerlei gain-verhogende pedalen (fuzz, high gain distortion met veel extra compressie) en dan ook nog eens met noisy pick-ups.

@Bananenplant ik zou mijn geld (voorlopig nog) niet in een noise gate steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Goed punt, ik had inderdaad al gemerkt dat de hoeveelheid hum inderdaad eigenlijk best meevalt.

Los daarvan ben ik nog steeds wel benieuwd of er afgezien van purisme redenen zijn om de voorkeur te geven aan analoge pedalen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Bananenplant schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:40:
Goed punt, ik had inderdaad al gemerkt dat de hoeveelheid hum inderdaad eigenlijk best meevalt.

Los daarvan ben ik nog steeds wel benieuwd of er afgezien van purisme redenen zijn om de voorkeur te geven aan analoge pedalen ;) .
Nee.

Je moet gear spelen die je goed vindt klinken en dat zou ongeveer het enige criterium moeten zijn.

Ik ben er heilig van overtuigd dat als ik 15 jaar geleden geboren was, ik nu een helix zou hebben ipv van mijn tube amps en pedalen.

Let ook op hoe mensen die er echt verstand van hebben, juist ook bewondering hebben voor het digitale spul. Denk Josh van JHS, Bryan Wampler van Wampler Pedals etc.

Voorbeeldje:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Tripje naar de Fender fabriek in Corona was dus meer dan de moeite waard, wat mij betreft.
Toegang zelf was gratis en we werden heel netjes rondgeleid door een van de medewerkers, die ons stap voor stap door het hele process heeft geloodst. Op veel plaatsen was het echter verboden om foto's te maken, dus ik heb slechts een voorproefje voor jullie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nrOgJmmHAs4jrR8yvetG1BZg/full.jpg
Buiten lag wat hout klaar voor de bodies en Fender-gelabelde dozen, promising

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DAb1WnE5lLVW4cVELjpOwqZA/full.jpg
Tele- en Strat-logo kunstwerk thingie voor de ingang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JmGcvtoRmjJLGclwRwAPnQUo/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nqbbH7iaZXeUL7iEdG0DMwTc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SXQ1jtT8HzZeFHHdMpWdbSBL/full.jpg
Lobby Entry, mooie gitaar- en versterkerboom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AOe3FRJ7MRy2QpBnevNJOy5u/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s3ThIXusnE3lOt1INJUj5VBr/full.jpg
Template voor verschillende halzen, waaronder mijn persoonlijke favorieten, Clapton en Burton!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sd2VE9noHAZCmDjmzHurxaod/full.jpg
Bonus, de gitaarbar bij het Hollywood Hard Rock Cafe.

Helaas is Corona wel even weg van het centrum/vliegveld van LA, dus al met al een goed uurtje rijden. Overwogen een Uber te nemen, maar dan zit je toch al gauw op 150 dollar voor een retourtje. Uiteindelijk een klein gebakje gehuurd (oftewel, een normale Europese auto) voor 38 euro en 22 euro aan benzine-kosten. Rondleiding was gratis, dus een hoop gekwijld voor weinig!

[ Voor 29% gewijzigd door Teleluvr op 09-05-2019 03:13 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 98 Laatste