Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:08
Zelf ben ik nu een goeie week bezig op een strat die ik van de winkel gratis in bruikleen heb tot mijn telecaster bestelling aankomt.
De Katana 50 doet het echt prima. De crunch setting geniet mijn voorkeur, maar ik oefen liefst op clean zodat ik m'n fouten er sneller uithaal.

Zo ben ik begonnen met Justinguitar en in combinatie met zijn smartphone app. Inmiddels kan ik zijn A en D akkoord basislied spelen en komt nu een E akkoord erbij. (Nog niet afhaken met lezen, mijn vraag volgt zo :p ).
Ondertussen check ik omliggende muziekscholen, maar in een volcontinu job is alles wat vervelender.

Als ik vanavond weer thuis ben wil ik oefenen uiteraard, maar met een computer headset en een draad van 1 meter laat dat alle wensen over. Of zou ik de snoer gewoon verlengen?
Bij voorkeur wil ik iets met volgende specs, over ear, 6.3mm, lange snoer, over de prijs heb ik geen idee als beginner.

In de Tweakers Pricewatch zag ik pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) .

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Spacewide schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:
Zelf ben ik nu een goeie week bezig op een strat die ik van de winkel gratis in bruikleen heb tot mijn telecaster bestelling aankomt.
De Katana 50 doet het echt prima. De crunch setting geniet mijn voorkeur, maar ik oefen liefst op clean zodat ik m'n fouten er sneller uithaal.

Zo ben ik begonnen met Justinguitar en in combinatie met zijn smartphone app. Inmiddels kan ik zijn A en D akkoord basislied spelen en komt nu een E akkoord erbij. (Nog niet afhaken met lezen, mijn vraag volgt zo :p ).
Ondertussen check ik omliggende muziekscholen, maar in een volcontinu job is alles wat vervelender.

Als ik vanavond weer thuis ben wil ik oefenen uiteraard, maar met een computer headset en een draad van 1 meter laat dat alle wensen over. Of zou ik de snoer gewoon verlengen?
Bij voorkeur wil ik iets met volgende specs, over ear, 6.3mm, lange snoer, over de prijs heb ik geen idee als beginner.

In de Tweakers Pricewatch zag ik pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) .

Thanks!
Die Audio Technica heb ik zelf ook. Zwaar overkill eigenlijk om gitaar mee te oefenen, maar verder een ontzettend fijne koptelefoon die het ook vooral enorm goed doet qua muziek luisteren in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

franssie

Save the albatross

@Spacewide of je koopt zoiets? https://www.bax-shop.nl/h...telefoon-gitaarversterker Ik heb er eentje en er komt best leuk geluid uit.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 28-02-2019 17:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

MsD

@Spacewide
Bij de action een verlengkabeltje gekocht voor een euro ofzo. Ik vind het ideaal. En een superdepuper goede koptelefoon is leuk. Uiteindelijk ben ik gewoon voor een goedkope Philips gegaan omdat ik die heeeeeel erg lang op kan hebben zonder dat ik er last van krijg.
En een koptelefoon duurder dan mijn gitaar vind ik (..) moeilijk te rechtvaardigen. Nu moet ik wel zeggen dat ik meestal over mijn goedkoopste gitaartje speel, dan is natuurlijk elke koptelefoon al snel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Spacewide als het echt alleen om de hoofdtelefoon gaat kan ik deze aanbevelen
https://www.thomann.de/nl...8_b.htm?ref=search_prv_13

Super comfortabel en een zeer goed geluid, voor een koopje. Er zit een 3,5mm plug direct aan de headset dus je kan er zelf kabels aan hangen. Prijs/Kwaliteit een van mijn beste audio-aankopen ooit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:08
Dankjewel iedereen.
Allemaal goede ideeën!

Zo'n Vox Mini amp is wel iets vet. Perfect voor op m'n wishlist.
Een verlengsnoer is ook wel prima, maar mijn bestaande koptelefoon heeft een zeer beperkt hz bereik. Zo was ik net aan het twijfelen over een Philips SHP2000 voor een 17.40 euro via Amazon Prime. Ik zal de Superlux en de Philips eens in vergelijk nemen.

+1 voor jullie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Casual Ruud schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:19:
[...]

Heb jij die Weber gewoon van Ted Weber besteld uit de VS? € 225,- is niet zoveel. Misschien moet ik de gok ook maar nemen dan.

//edit: ik zie net dat Ted Weber ruim 70 dollar shipping vraagt. Ja doei... Komt hij hem dan persoonlijk brengen!?. Ik zal komende week Sander de Gier eens bellen.

Die Marshall is 'maar' 18 watt. De mini zou dan goed genoeg moeten zijn. Mijn HK is 36 watt, maar schakelbaar tot 1 watt. Die Marshall gaat overigens wel tering hard. Nodig heb ik overigens niks, maar als ik zo'n ding kan kopen voor de prijs van een Fender Blues jr dan kan ik zoiets niet laten liggen. Ik koop muv pedaaltjes nooit iets erg gericht. Als ik iets leuks tegenkom voor een mooie prijs dan neem ik het mee. Zo heb ik ook die SG gekocht. Dat was een Limited Edition van Amazon. Nergens hier te koop.

Het idee was om die HK stack thuis te laten staan met een aangeluste FX loop enzo. Ik sjouw me iedere week het laplazerus met al die spullen en kabels. De Marshall komt dan in het oefenhok, maar eigenlijk is dat ook weer zonde. Ik denk dat ik maar een Weber en een ABY pedaaltje koop dan kan ik een beetje switchen thuis.

Die EHX Canyon is wel een tof ding. Alleen al die opties zijn niks voor mij. Ik denk dat ik hem ga vervangen voor een simpele Boss DD3 en alleen voor de Shimmer houdt. Wij gebruiken die Shimmer in onze band vaak voor soundscape-achtige intro's.

Die Big Muff gebruikte ik voor mijn Carcosa, vooral thuis omdat die in bandformaat die door de mix heen komt. Ik zal hem toch maar aansluiten omdat het beste tof klinkt in combinatie met die Phase 90 en het Gain kanaal van de HK. Echte The Sword sound dan. Wellicht dat het stacken van beide fuzzen ook wel werkt voor een Billy Corgan sound. Alleen werkt zoiets - bij mij - nooit in bandformaat.

De whammy is de V maar ik gebruik het ding alleen voor de -1. Beetje een miskoop geweest achteraf, maar als ik hem verkoop en een POG ofzo koop dan moet ik weer geld bijleggen en uiteindelijk schiet dat ook niet op.

Die Boss BD-2 is origineel en is mijn favo pedaal. Gebruik hem vooral om mijn tele meer bite/boost te geven. Volume en gain staan ook maar op 10 uur ofzo.
Check deze eens: https://rvrb.io/mini-mass-89gzcn

Zelfs met verzenden (uit het VK) nog erg goedkoop! :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:19
Voor de liefhebbers van (korte) documentaires over muziekgeschiedenis, dit gaat over een speciale editie van smoke on the water. Deze versie werd opgenomen als steun voor een goed doel in de jaren '80:

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:58

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:47:
[...]

Check deze eens: https://rvrb.io/mini-mass-89gzcn

Zelfs met verzenden (uit het VK) nog erg goedkoop! :)
Splinternieuw is in NL ook te verkrijgen:
https://www.pedalsandparts.com/nl/minimass-50w.html

€160

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Even een middagje uitwaaien op Scheveningen met de vrouw, heel toevallig was Max Guitar Store ook open 8) O-)
Beetje zitten pielen op wat beauties, mijzelf verlekkerd aan gitaren die ik nooit kan betalen en ook gespeeld op de nieuwe Fender Acoustasonic. Eerste indruk: zeer goed! Wat een leuke gitaar, speelt erg lekker en ook onversterkt komt er een mooi geluid uit. Ik kan me zomaar voorstellen dat dit stiekem wel eens een succesje kan worden voor Fender.

Overigens ook wat contact met de eigenaar de laatste tijd om mijn Telecaster eens te laten taxeren. Ben benieuwd, eens een keer doordeweeks langs gaan.

Uitspraak van de dag van de vrouw: Al die gitaren (Les Paul) zijn toch allemaal hetzelfde? :/ Jaren '60 Les Pauls en nieuwer door elkaar.

Ohja en een plaatje voor de lekker: Naast elkaar o.a. Martin John Mayer signature, Martin D28, Martin Eric Clapton signature.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sqch2ncGSVsQEiGxuitZqpc3/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:42:
Even een middagje uitwaaien op Scheveningen met de vrouw, heel toevallig was Max Guitar Store ook open 8) O-)
Beetje zitten pielen op wat beauties, mijzelf verlekkerd aan gitaren die ik nooit kan betalen en ook gespeeld op de nieuwe Fender Acoustasonic. Eerste indruk: zeer goed! Wat een leuke gitaar, speelt erg lekker en ook onversterkt komt er een mooi geluid uit. Ik kan me zomaar voorstellen dat dit stiekem wel eens een succesje kan worden voor Fender.

Overigens ook wat contact met de eigenaar de laatste tijd om mijn Telecaster eens te laten taxeren. Ben benieuwd, eens een keer doordeweeks langs gaan.

Uitspraak van de dag van de vrouw: Al die gitaren (Les Paul) zijn toch allemaal hetzelfde? :/ Jaren '60 Les Pauls en nieuwer door elkaar.

Ohja en een plaatje voor de lekker: Naast elkaar o.a. Martin John Mayer signature, Martin D28, Martin Eric Clapton signature.

[Afbeelding]
Cool! Altijd leuk, gitaarwinkels bezoeken. Ben ook wel benieuwd wat ze van je Tele vinden. Ik vind em vooral erg gaaf.
Momenteel zit ik in LA en de planning staan zeker wat gitaarwinkels! Ik moet zeggen dat het lokale aanbod wel tegenvalt, als bijv. op Craigslist kijkt. Er zit eigenlijk weinig bij dat heel bijzonder is en de prijzen zijn vergelijkbaar met hier, duurder als import meerekent...

Oh ja, de typische vrouwenopmerking: "die heb je toch al?"
- ergo: gitaar in de zelfde kleur, vorm. Of: "kon je niet beter een nieuwe kopen?" Als je net die vintage xxx hebt gevonden... }:O

Ik werd hier wel blij van, maar niet als je kijkt wat het kost om het naar NL te krijgen... ;w
Afbeeldingslocatie: https://images.craigslist.org/00N0N_9LDozVaiN94_600x450.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Teleluvr op 03-03-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Teleluvr schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:38:
[...]

Cool! Altijd leuk, gitaarwinkels bezoeken. Ben ook wel benieuwd wat ze van je Tele vinden. Ik vind em vooral erg gaaf.
Momenteel zit ik in LA en de planning staan zeker wat gitaarwinkels! Ik moet zeggen dat het lokale aanbod wel tegenvalt, als bijv. op Craigslist kijkt. Er zit eigenlijk weinig bij dat heel bijzonder is en de prijzen zijn vergelijkbaar met hier, duurder als import meerekent...

Oh ja, de typische vrouwenopmerking: "die heb je toch al?"
- ergo: gitaar in de zelfde kleur, vorm. Of: "kon je niet beter een nieuwe kopen?" Als je net die vintage xxx hebt gevonden... }:O

Ik werd hier wel blij van, maar niet als je kijkt wat het kost om het naar NL te krijgen... ;w
[Afbeelding]
Laatste keer dat ik in LA was, was in 1996 :X toen was Guitar Center nog " je van het", maar als de Amerikaanse fora mag geloven, loopt de liefhebber daar met een grote boog omheen tegenwoordig.
Guitar Center in Hollywood was wel indrukwekkend, grootste wat wij in Nederland hadden was ter grootte van Servaas in Den Haag. En daar mocht je ook nog eens alle dure gitaren (die daar gewoon waren) gewoon oppakken en bespelen, dat was ik niet gewend van Rock Palace (ken je deze nog...)

Heb het niet bijhouden, maar zijn de gitaren nog steeds zo belachelijk goedkoop tov Europa?
En ik geloof dat als je wel wil investeren om een mooie vintage gitaar te importeren, je tegenwoordig gezeik krijgt met CITES als er rosewood is gebruikt. Immers zit er bij een oude gitaar geen document waar het hout vandaan komt.

@Teleluvr als het je lukt, maak wat foto's van die gitaar walhalla's daar, altijd leuk om wat te kwijlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:34:

@Teleluvr als het je lukt, maak wat foto's van die gitaar walhalla's daar, altijd leuk om wat te kwijlen :P
Uiteraard. Ik baal er wel van dat Fender/Corona gestopt is met tours! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
Teleluvr schreef op maandag 4 maart 2019 @ 01:15:
[...]

Uiteraard. Ik baal er wel van dat Fender/Corona gestopt is met tours! :(
Oh serieus? Dat is goed om te weten, want dat had anders zeker van mijn reis uit moeten maken als ik een keer die kant op ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35
Nog maar even een n00b-vraag: moet ik bij het hangen van een gitaar ook rekening houden met open ramen/wind bij doorwaaien of komt dat niet zo precies?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:38:
Nog maar even een n00b-vraag: moet ik bij het hangen van een gitaar ook rekening houden met open ramen/wind bij doorwaaien of komt dat niet zo precies?
Ik zou 'm niet voor een open raam hangen. :+

(om meerdere redenen trouwens)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Komt ook weer niet zo nauw.

Recht voor een raam zou ik ook niet doen, maar bij mij staan al mijn gitaren in de woonkamer, die snachts 16 graden is en overdag/savonds 21. maar in de zomer 33+.

Ook zet ik regelmatig alles tegen elkaar open, en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad in al die jaren dat ik speel (en dat zijn er nogal wat, al zou je dat niet zeggen als je me hoort spelen :P).

Geen kromme halzen, geen gebarsten lak (alleen met nitro eventueel van toepassing maar heeft extremere temperaturen nodig) of andere ongein.

Luchtvochtigheid zal wel alle kanten op gaan bij mij, zo goed geisoleerd is mijn jaren 60 huis niet, maar geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:53
Bananenplant schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:38:
Zorg er alvast voor dat de gitaar niet in een koude vochtige omgeving hangt.
Vocht is niet goed voor je snaren en andere metalen onderdelen.
Koude omgeving is niet zo'n ramp, wel als je in een warmere omgeving gaat spelen en of oefenen. Je blijft dan aan het stemmen.
Niet direct in de zon lijkt me een ook een goed advies, hout kan uitdrogen... en gaan scheuren naar verloop van tijd.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ik heb mijn gitaren wel dusdanig hangen, dat ze net niet in de zon komen. Zeker in de zomer kan er een behoorlijk felle zon aan die kant van het huis staan en dat vond ik dan weer niet zo'n goed idee. Verder blijven mijn gitaren behoorlijk goed op stemming, dus valt het wel mee met het temperatuur verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:41:
Ik heb mijn gitaren wel dusdanig hangen, dat ze net niet in de zon komen. Zeker in de zomer kan er een behoorlijk felle zon aan die kant van het huis staan en dat vond ik dan weer niet zo'n goed idee. Verder blijven mijn gitaren behoorlijk goed op stemming, dus valt het wel mee met het temperatuur verloop.
Ik heb doorgaans de meeste in de koffers/tassen, en 2 op standaarden, die vangen af en toe een klein beetje zon, maar aan de oostkant van het huis. Ik lig er niet wakker van, ze zijn om te worden gebruikt. :P

Een gelakte solid body kan sowieso meer hebben dan een hollow body, lijkt mij. En akoestische zullen ook minder goed tegen vochtigheidsgraad- en temperatuurverschillen kunnen.

/(gitaar)boerenverstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het zal me allemaal aan mijn derriere oxideren om eerlijk te zijn.

Mijn Taylor 914CE staat er gewoon open en bloot tussen :P

En mijn cases liggen ongebruikt op zolder. Niks in cases, showen die hap!

[ Voor 24% gewijzigd door KnoxNL op 05-03-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik dacht eigenlijk vooral aan wiebelen in de wind als de boel doorwaait :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou ja dat kan natuurlijk, vandaar dat meerdere mensen aangeven ze bij voorkeur niet recht langs het raam te hangen (en diefstal). :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Bananenplant schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:23:
Ik dacht eigenlijk vooral aan wiebelen in de wind als de boel doorwaait :P .
Een luxe windorgel?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
KnoxNL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:29:
Nou ja dat kan natuurlijk, vandaar dat meerdere mensen aangeven ze bij voorkeur niet recht langs het raam te hangen (en diefstal). :P
Daarom valt voor mij in de woonkamer in het zicht inderdaad alvast af :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

pinda powerrr schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:34:
En ik geloof dat als je wel wil investeren om een mooie vintage gitaar te importeren, je tegenwoordig gezeik krijgt met CITES als er rosewood is gebruikt. Immers zit er bij een oude gitaar geen document waar het hout vandaan komt.
Het laatste wat ik hierover heb gelezen is dat ze voor instrumenten de Cites regeling willen versoepelen. Ze hebben ook in de gaten gekregen dat het voor instrumenten niet om enorme hoeveelheden gaat en dat hier dus minder aanslag op het behoud van de soort wordt gedaan dan wanneer het over bouwmaterialen of meubels gaat.
Sowieso zou ik voor zo'n oude gitaar zorgen voor de juiste papieren waaruit blijkt dat deze van voor de diverse regelingen waren hierin waardoor het makkelijker zou worden om zo'n gitaar dus te importeren.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 10:07

Bob Popcorn

Plop!

KnoxNL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:29:
Diefstal zou ik niet zo bang voor zijn, de gemiddelde dief ziet het verschil echt niet en op de tweedehands markt raak je een gitaar nooit eenvoudig naar waarde kwijt.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
[...]

Diefstal zou ik niet zo bang voor zijn, de gemiddelde dief ziet het verschil echt niet en op de tweedehands markt raak je een gitaar nooit eenvoudig naar waarde kwijt.
Diefstal is 99 van de 100 keer opportunistisch. Als ze voor jouw dure custom shop 100 euro krijgen, dan vinden helers/dieven/junks dat meer dan prima! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Teleluvr schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:12:
[...]

Diefstal is 99 van de 100 keer opportunistisch. Als ze voor jouw dure custom shop 100 euro krijgen, dan vinden helers/dieven/junks dat meer dan prima! ;(
Precies dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Vanavond ben ik wezen pielen met D- en A-akkoorden. Dat was best pielen, vooral met de E-snaar, en nu doen m'n vingertoppen zeer :+ .

Ik merk dat in een stille kamer m'n Blackstar wel zachte, hoorbare ruis heeft, maar ik denk dat dat er een beetje bij hoort? Ik schrok eerst wel van een brom zonder aangesloten gitaar, maar dat viel met gitaar uiteindelijk best mee. Niet te dicht bij de versterker komen en de nek beetpakken hielpen meestal wel :Y . Het deed me een beetje denken aan de geluidsinstallatie van een kerkzaal waar ik meermaals achter de knoppen gezeten heb, daar waren bijgeluiden ook altijd een ding :P .

Wat ik ook ontdekt heb is dat bij de G- en B-snaar het stukje na de nut meezingt. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, daar moet ik nog maar even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
@Bananenplant : sorry als ik er overheen gelezen heb, maar voor welke gitaar heb je uiteindelijk gekozen als ik vragen mag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Kapoen schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:32:
@Bananenplant : sorry als ik er overheen gelezen heb, maar voor welke gitaar heb je uiteindelijk gekozen als ik vragen mag? :)
Fender Player Strat met single coils :) . Ik heb nog wel getwijfeld over HSS, maar hier werd ik nu blij van en voor de muziek die ik eerst wil leren spelen ga ik toch geen zware distortion/overdrive nodig hebben. Als ik in de toekomst ooit behoefte aan humbuckers mocht krijgen voor zwaarder werk zie ik dan wel weer wat ik doe :) .

Wel serieus: door keuzestress een hobby verpesten voordat je goed en wel begonnen bent gaat hierbij wel erg gemakkelijk als je niet uitkijkt merk ik :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:29:
Vanavond ben ik wezen pielen met D- en A-akkoorden. Dat was best pielen, vooral met de E-snaar, en nu doen m'n vingertoppen zeer :+ .

Ik merk dat in een stille kamer m'n Blackstar wel zachte, hoorbare ruis heeft, maar ik denk dat dat er een beetje bij hoort? Ik schrok eerst wel van een brom zonder aangesloten gitaar, maar dat viel met gitaar uiteindelijk best mee. Niet te dicht bij de versterker komen en de nek beetpakken hielpen meestal wel :Y . Het deed me een beetje denken aan de geluidsinstallatie van een kerkzaal waar ik meermaals achter de knoppen gezeten heb, daar waren bijgeluiden ook altijd een ding :P .

Wat ik ook ontdekt heb is dat bij de G- en B-snaar het stukje na de nut meezingt. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, daar moet ik nog maar even achteraan.
Ongeaard stopcontact? PC in de buurt? Kan van alles zijn, 50Hz brom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Ramzzz de ruis die ik bedoel is niet een 50Hz-brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Je zou dit kunnen proberen om de ruis/storing te verminderen: https://www.allekabels.nl.../1082327/ferrietkern.html
Kost weinig, en misschien werkt het. Misschien meteen twee stuks kopen, eentje voor de gitaarkabel en eentje voor je 220V kabel die in de Blackstar zit.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bananenplant schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:29:

Heb je je versterker wel op een geaard stopcontact aangesloten? Mijn Peavey bromt ook behoorlijk als hij de aarde mist. (de aannemer die het handig vond om het grootste deel van het huis uit te rusten met ongeaarde stopcontacten mogen ze tegen de muur zetten, maar dat is een ander verhaal)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Als ik op mijn telefoon op laag volume YouTube-filmpjes kijk hoor ik ook een beetje ruis op de achtergrond, daar lijkt het een beetje op. Het wordt harder als ik het volume open zet, gain maakt niet uit.

Bij de vorige eigenaar viel het me totaal niet op, daar was het echter in een woonkamer met wat meer leefgeluiden. In de stilte van mijn slaapkamer merk ik het nu pas, vandaar ook mijn vraag van wat nu eigenlijk normaal is voor zo'n versterker.

@Ankona Wel geaard aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bananenplant op 08-03-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bananenplant schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:08:
Als ik op mijn telefoon op laag volume YouTube-filmpjes kijk hoor ik ook een beetje ruis op de achtergrond, daar lijkt het een beetje op. Het wordt harder als ik het volume open zet, gain maakt niet uit.

Bij de vorige eigenaar viel het me totaal niet op, daar was het echter in een woonkamer met wat meer leefgeluiden. In de stilte van mijn slaapkamer merk ik het nu pas, vandaar ook mijn vraag van wat nu eigenlijk normaal is voor zo'n versterker.

@Ankona Wel geaard aangesloten.
Ik heb nog nooit echt ruis opgemerkt, bij ‘low gain’ of ‘clean’ instellingen.

Kan ook aan achtergrondruis in huis liggen dat ik het niet hoor.

Maar mogelijk pikt je kabel iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Even wat verder geprobeerd in de woonkamer: zonder gitaar geen ruis, met een kabel erin kreeg ik die wel. Dus dat ligt niet aan de versterker. Waar ik wat minder blij mee was: een 50Hz trafobrom, die ook in standby te horen is (komt dus niet uit de speaker, maar achter/onder uit de kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Beetje ruis is normaal, don't worry. Je hebt een players strat met single coils, wat wil je :P

Trafobrom heb je pas na dat je het in de woonkamer bent gaan proberen als ik het goed begrijp, dus ook dat komt ergens anders vandaan.

EDIT: @Kapoen ik heb trouwens ook het hele aankoopproces gemist hoor 8)7
Ligt niet aan jou.

[ Voor 17% gewijzigd door KnoxNL op 08-03-2019 10:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 10-10 11:23
Tijd voor wat plaatjes lijkt mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SV3Zfi5f6Z14usYD3oDbMIP9/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G34hYjbbUN8Lk7TkrIT50O0d/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LegVwz7SC9YKrzFukpj1L73f/medium.jpg

O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Ik heb ook een ruis/bromprobleem op mijn bass. Die ruis/brom verdwijnd als ik met de pink of welke vinger dan ook de G snaar aanraak. Zou dat een slechte soldering kunnen zijn? Want op de andere snaren heb ik geen enkel probleem.

Iemand tips?

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
HMaster_II schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:17:
Ik heb ook een ruis/bromprobleem op mijn bass. Die ruis/brom verdwijnd als ik met de pink of welke vinger dan ook de G snaar aanraak. Zou dat een slechte soldering kunnen zijn? Want op de andere snaren heb ik geen enkel probleem.

Iemand tips?
Klinkt inderdaad alsof de aarding niet (helemaal) goed is. Je kunt de boel openhalen en kijken of alle draadjes nog netjes vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
KnoxNL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:52:
Beetje ruis is normaal, don't worry. Je hebt een players strat met single coils, wat wil je :P

Trafobrom heb je pas na dat je het in de woonkamer bent gaan proberen als ik het goed begrijp, dus ook dat komt ergens anders vandaan.
Ik denk dat ik diezelfde trafobrom gisteren op de slaapkamer ook had toen ik nog geen gitaar ingeplugd. Dat was het eerste dat me opviel, maar leek er later niet meer te zijn. Nog even uitproberen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bananenplant schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:19:
[...]
Als ik in de toekomst ooit behoefte aan humbuckers mocht krijgen voor zwaarder werk zie ik dan wel weer wat ik doe :) .

Wel serieus: door keuzestress een hobby verpesten voordat je goed en wel begonnen bent gaat hierbij wel erg gemakkelijk als je niet uitkijkt merk ik :X .
Uiteraard, de oplossing voor alle problemen = meer gitaren aanschaffen :9

Dat van die keuzestress komt deels denk ik omdat jij als een van de weinige ‘beginners’ (niet heus, je hebt al een achtergrond in muziek) zeer grondig je huiswerk op voorhand hebt gedaan. Voor een eerste gitaar kan een ‘snoepwinkelstijl’ aankoop ook leuk zijn. Met je ogen kopen ipv verstand >:)

Natuurlijk heb je wel goed gekozen voor deze strat _/-\o_ , het is een enorm veelzijdig instrument. Een foto mag trouwens, we zijn hier allen liefhebbers van gitaar pr0n ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Kapoen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Natuurlijk heb je wel goed gekozen voor deze strat _/-\o_ , het is een enorm veelzijdig instrument. Een foto mag trouwens, we zijn hier allen liefhebbers van gitaar pr0n ;)
Foto komt nog wel, zodra alles een beetje eigen geworden is en ik op een rijtje heb dat alles functioneert zoals het hoort :) . Ik ga komende week bijvoorbeeld even bij de winkel langs om naar die meezingende stukjes snaar boven de nut te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Bananenplant schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:19:
[...]

Fender Player Strat met single coils :) . Ik heb nog wel getwijfeld over HSS, maar hier werd ik nu blij van en voor de muziek die ik eerst wil leren spelen ga ik toch geen zware distortion/overdrive nodig hebben. Als ik in de toekomst ooit behoefte aan humbuckers mocht krijgen voor zwaarder werk zie ik dan wel weer wat ik doe :)
Ach laptop erbij en je Single coil klinkt als een straaljager :p Als je daarin tijd gaat steken met programma's raak je het overzicht al heel snel kwijt en heb je een aantal presets die je leuk vind en de rest laat je gaan.

Ik hoor mijn Squier Jazzmaster(Fender pure ‘65 Jazzmaster pickups) nog altijd graag zonder al te veel wijzigingen en de Strat ook. Gewoon die "pure" sounds zonder al te veel distortion. Speel dan ook graag wat meer blues/rock. De Jazzmaster is mijn eerste elektrische gitaar. Daarvoor, ook een Squier :p , dreadnaught akoestische. Die vind ik nog altijd goed klinken trouwens. Kon toen zelf niet echt spelen maar na zelf wat geprobeerd te hebben nam mijn oom de gitaren die ik zelf mooi vond klinken en speelde er ook nog even op zoals het eigenlijk meer zou horen. Ik bleef bij mijn keuze, mooie wollige klank O+

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel_Elessar op 08-03-2019 22:35 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Bananenplant Wie weet kun je, en misschien ik ook, dit over 40 jaar ;)

[YouTube: 81-year-old picks up guitar in a store, shocks everyone when he starts to rock out “Besame Mucho” !]

Zou mooi zijn als we dit tot ver in ons pensioen konden doen. :)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik wet niet of het aan het weer ligt, of aan het feit dat ik meer uren ben gaan werken (reïntegratie na hernia), maar ik heb best wel een GAS-loze maand, vooralsnog. :+

#van(het)gasaf :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 11-03-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:59:
Ik wet niet of het aan het weer ligt, of aan het feit dat ik meer uren ben gaan werken (reïntegratie na hernia), maar ik heb best wel een GAS-loze maand, vooralsnog. :+

#van(het)gasaf :+
Ik ben na een GAS-loze maand stilletjes aan weer begonnen. Nieuw pedaal is onderweg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik stop met GAS voorlopig. Eerst als het me gegund is nog maar eens beter worden :P

Dat gezegd hebbende, keus heb ik niet want de auto had vandaag €2600 aan kosten en er ligt nog een aanslag van de gemeentelijke belastingen ;(

En ik was net weer een beetje aan het sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ik zit weer heerlijke pedaaltjes uit China over te laten komen. Zit soms echt wel grappig spul tussen, en voor dat soort bedragen kan ik het me nog wel veroorloven.
Al begint het wel een beetje de spuigaten uit te lopen.
En dan ook nog proberen het te leren :-)

Ben de laatste tijd lekker een beetje met andere stemmingen bezig geraakt. Is even een goede reminder voor je akkoorden. Damn, wat ingewikkeld kan dat zijn. Maar merk dat vooral de akoestische veel leuker klinkt met een DADGAD dan EADGBE.

En dan elektrisch kijken hoever ik naar beneden durf ...

Weer genoeg leermomenten die ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MsD schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:58:
Ik zit weer heerlijke pedaaltjes uit China over te laten komen. Zit soms echt wel grappig spul tussen, en voor dat soort bedragen kan ik het me nog wel veroorloven.
Al begint het wel een beetje de spuigaten uit te lopen.
En dan ook nog proberen het te leren :-)

Ben de laatste tijd lekker een beetje met andere stemmingen bezig geraakt. Is even een goede reminder voor je akkoorden. Damn, wat ingewikkeld kan dat zijn. Maar merk dat vooral de akoestische veel leuker klinkt met een DADGAD dan EADGBE.

En dan elektrisch kijken hoever ik naar beneden durf ...

Weer genoeg leermomenten die ik kan doen.
Over DADGAD:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MsD schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:58:
Ik zit weer heerlijke pedaaltjes uit China over te laten komen. Zit soms echt wel grappig spul tussen, en voor dat soort bedragen kan ik het me nog wel veroorloven.<>
heb je een voorbeeldje van zo een pedaal? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

@franssie
Ik heb een Coolmusic Insane Distortion (zie ergens op Aliexpress), een NUX High Gain. en een NUX Looper als recente dingen uit China.

Die Looper is super. Als ben ik een beetje onhandig daarmee, maar na even wat aanklooien lukt het me om iets in te priegelen, en daar dan min of meer een coherent muzakje overheen te pingelen.

Die NUX High Gain is geweldig. Een erg mooi eenvoudig distortion pedaaltje die het geweldig doet als aanjager van de buizenbak. leuk regelbaar en weinig extra geluiden. (mits met actieve elementen)

En die Insane Distortion, wow.
Moeilijk tembaar :-) En waanzinnige verschillen te maken met al die knopjes, ben er eerlijk gezegd niet heel veel mee bezig geweest, maar als je van een lekker knorretje tot een diepe scheur wilt gaan, dit is voor nog geen twee tientjes een leuk uitprobeersel.

En dat ik daar even niks mee deed komt door de DOD Death Metal fx86B. Het enige pedaal wat qua debielheid de HM-2 kan evenaren.
Als ik dit in mijn Peavey stop, en dan het geluid op 4...

Werkelijk, Satan kwam langs en zag dat het goed was :-)

Ik heb nog wat andere dingen in de bestelling staan, en op de wishlist ,maar ik mag van mezelf niet meer dan één pedaal per maand doen.

Volgende lichting gaat de eenvoudige overdrive/distortion worden. En dan de reverben maar eens uitproberen.

Ik vind het wel leuk om af en toe iets grappigs voor twee tientjes te kopen, en soms kom je echt leuke dingen tegen.

@Ramzzz
Check. alleen zo goed doe ik het jammer genoeg nog niet. En ik vloek waarschijnlijk ook wat meer. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Die loopers op AliExpress lijken verdacht veel op de TC Electronics Ditto Looper... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:34:
Die loopers op AliExpress lijken verdacht veel op de TC Electronics Ditto Looper... 8)
Mooer is toch pas ook flink aangepakt omwille van het 1-op-1 kopiëren van de software van EHX-pedalen op een kopie van een EHX-pedaal?

Chinees ≡ kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Mooer is toch pas ook flink aangepakt omwille van het 1-op-1 kopiëren van de software van EHX-pedalen op een kopie van een EHX-pedaal?

Chinees ≡ kopie.
Ja, Mooer had zelfs de copyrights van EHX die in de software staan beschreven 1 op 1 overgenomen. Lekker slim gedaan dus 8)7

Nou kan het nog wel verleidelijk zijn om via Ali een pedaal te kopen dat op de wishlist staat... €24 of €70... 8)

[ Voor 13% gewijzigd door pinda powerrr op 11-03-2019 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
New Pedal Day *O*

MXR Micro Flanger.
Wie kent niet het stukje van Lenny Kravitz "are you gonna go my way", flink wat dirt met flanger, heerlijk!
Ook clean erg leuk, net geen chorus (die ik ook niet op de wishlist heb staan), maar een lekkere sweep.
Wilde eerst voor een goedkopere TC Electronic gaan, maar bedacht me om maar gelijk een goede aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zmW5xcKmFDFANiUYAPrtxZYO/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Zo, even met mijn gitaar naar de winkel geweest. 3 snaren lagen meer op het zadel dan erin waardoor ze daarboven meezongen. Dat hebben ze gefikst en ze hebben gelijk ook mijn brug vastgezet tegen ontstemmen. Het enige overgebleven klusje is de haak ophangen :) .

Net even D- en A-akkoorden geoefend en nu doen m'n vingertoppen zeer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggyx360
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-03 20:29
Om ook maar even te stoppen met lurken (en niet geheel zonder zelfzuchtige bedoelingen :+ ) reageer ik ook maar eens.

Ik heb een aantal jaar geleden deze gitaar gekregen van mijn buurman die toendertijd een upgrade had gevonden. Sindsdien niet meer losgelaten.Het is een Westone Spectrum series II en variërend op het bouwjaar komt hij uit japan of korea. Heb zelf geen serienummer kunnen vinden dus zou het je niet kunnen vertellen (misschien dat iemand van jullie er meer verstand van heeft).

Moet zeggen dat ik hier af en toe ook wel bijzonder mooie gitaren voorbij zie komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Kans bestaat dat er een serienummer zit onder de hiel van de hals op de body.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Bananenplant schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:15:
Zo, even met mijn gitaar naar de winkel geweest. 3 snaren lagen meer op het zadel dan erin waardoor ze daarboven meezongen. Dat hebben ze gefikst en ze hebben gelijk ook mijn brug vastgezet tegen ontstemmen. Het enige overgebleven klusje is de haak ophangen :) .

Net even D- en A-akkoorden geoefend en nu doen m'n vingertoppen zeer :+ .
Ik ken het gevoel. Ben nu, AC/DC - Highway to Hell, aan het leren.
Akkoorden zijn voornamelijk A5, D/F#, G5 en D5. Je hebt bijna constant de B-snaar ingedrukt op de 3e fret...auw na een kwartiertje oefenen ;(

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:13
Dat filmpje kwam bij mij vorige week langs als aanbevolen. Ik vond het een interessant en vooral bruikbaar filmpje, omdat je gelijk wat handige handvatten krijgt om mee te klieren. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Twee weken terug eindelijk een tweedehands Jackson Dinky gekocht. *O* Ik was al een tijd op zoek naar zoiets maar kon niks vinden wat enigszins in de buurt te koop was. Het is een DXMG, met EMG HZ-pickups en een Floyd Rose brug (van Jackson). Ik heb er 230,- voor betaald wat imho niet duur is voor een Japanse gitaar! Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee, hij blijft goed op stemming en de kwaliteit van het geheel is gewoon prima. Enige nadeel is dat de pickup switch slechts drie standen heeft, maar ik heb al een vijfstandenschakelaar besteld zodat de pickups ook in single coil modus gebruikt kunnen worden B) Ik heb hem in B gestemd, hij vervangt mijn oude Ibanez RG270 die al vals staat als je er naar kijkt. :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/6W7TRdVX-i-VAsoDmHMuXtiB2q4EbVoftMZL-wobBwJmfspn0_VpC_z_eUvYrFI78MLQhOdvTm8urFoZo95GeDjbAxWqGJAWoIQC3tPhKB-s7NVmTgeW_3p2RajogVlItDG-zzqCTTa_6m0dJyaFe0s75Sj7n-bZQUh7aWNk_ro4gJTB1XFDZRGlb0eofQc1SpZiAUc-x4wfxZXfyBKOi_ILZMK-g9thVpnobMF42vlvzVPfwR-4pkXkZvpeF8BapwnHDzRJ_JRx3V7msgQLk1oFjPrsKF1m6vFCnvdIOy8GUFUJgK8An0GryhkmXE-vgz5tkiSXbyWvbK62ySFUVa1TnpdIjhM2gneg4ScJOPI1UjRa9-rudYbEnZrV3qma6wRAe3ZEfdUTC5crkSknh21TsvgONGxYmOmF9mYJ_95kfd3s-CeE5Y-vWR99Pn2dfYlh2ElnQFwHgedteaPXRhR1wKLea7p02Ifa1rNEVueurtCa4HyTGxfKHK1w881jN-xmslWqvdmJAsLwqBMyRqwpaazfwuMUy_HR-Nok2TMLkAGsKoUeMwpvKTTs3vXcllzujnZh8j_VouIvs7W5UH9IhiRQpfcAU-WC46yPi_5CG7X7Ey8upwYRmcfVzK7_pfkT9jz_SNH12r5GpSjqIDEYK1VqmGVEUEusy28kfJK7P_Ix5iUureWku8apQ-3nwDeYG1i5kP5m05KJDD7gpca2=w708-h944-no

[ Voor 42% gewijzigd door JER00N op 18-03-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Bijzonder tof model zo. _/-\o_
Ik had alleen de pickup configuratie andersom gedaan, vanwaar deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JER00N schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:44:
Twee weken terug eindelijk een tweedehands Jackson Dinky gekocht. *O* Ik was al een tijd op zoek naar zoiets maar kon niks vinden wat enigszins in de buurt te koop was. Het is een DXMG, met EMG HZ-pickups en een Floyd Rose brug (van Jackson). Ik heb er 230,- voor betaald wat imho niet duur is voor een Japanse gitaar! Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee, hij blijft goed op stemming en de kwaliteit van het geheel is gewoon prima. Enige nadeel is dat de pickup switch slechts drie standen heeft, maar ik heb al een vijfstandenschakelaar besteld zodat de pickups ook in single coil modus gebruikt kunnen worden B) Ik heb hem in B gestemd, hij vervangt mijn oude Ibanez RG270 die al vals staat als je er naar kijkt. :+

[Afbeelding]
Je plaatje laadt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
JER00N schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:44:

[Afbeelding]
Een korte google opdracht leert mij inderdaad dat je EMG HZ's kunt splitten, wat ik niet had verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Teleluvr schreef op zondag 17 maart 2019 @ 01:48:
[...]

Bijzonder tof model zo. _/-\o_
Ik had alleen de pickup configuratie andersom gedaan, vanwaar deze keuze?
Heb ondertussen het halselement al vervangen door een ander die ik nog had liggen. Omdat ik al een fijne gitaar heb met humbuckers wilde ik op deze wat anders, dat is uiteindelijk de p90 met hoge output geworden van Seymour Duncan en de Phat cat (p90 in humbucker formaat) bij de brug. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
@JER00N je plaatje doet het hier ook niet...

Ik heb vandaag even gezorgd dat ik mijn gitaar kwijt kan in mijn slaapkamer/oefenruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h72ikRumXoCIxu0hhbvay2d6/full.jpg

De belichting is niet optimaal (in het echt is hij veel mooier ;) ), het is een Fender Player Stratocaster (de "nieuwe Mexicaan") met een toets van pau ferro, wat ze tegenwoordig blijkbaar als alternatief voor pallisanderhout gebruiken. De kleur heet Metallic Sage Green. De Blackstar HT5 staat eronder, maar dat werd wat priegelig qua plaatje :) .

Qua praktische dingen heb ik verder mijn oude muziekstander opgesnord, wat ik alleen nu merk dat ik wel erg handig zou vinden is een kruk zodat ik niet aldoor de stoel naast mijn bed daarvoor hoef te pakken. Nu heb ik het idee dat er op de krukken bij de bekende muziekwinkels een nogal royale marge zit (Fender bar stools enzo). Ik wil nog even kijken of dat niet wat goedkoper kan, wellicht scheelt het al als het niet als "gitaarkruk" geoormerkt is.

Iets anders trouwens: ik ben een beetje video's wezen kijken over wat effectpedalen zoals overdrive/distortion/fuzz eigenlijk doen. Je komt daarbij tegen dat je zulke pedalen vooral op een clean kanaal van je versterker moet aansluiten. Andere mensen zeggen weer dat het stom is als je buizen hebt omdat je dan helemaal niets met het oversturen van je buizen doet. Nu heb ik deze video gevonden waarin iemand sinusgolven door verschillende pedalen stuurt om met een oscilloscoop te laten zien op wat voor manier effectpedalen een signaal vervormen:

Wat je ziet is dat het distortionpedaal vooral een zaagtandvorm van de golf maakt terwijl overdrive meer richting een blokgolf gaat. Maar hoe kun je dan distortion krijgen via het overdrivekanaal van je versterker :? ?

Dat gaat voorlopig voor mij nog niet relevant worden, maar ik ben gewoon nieuwsgierig O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
@Bananenplant prachtige Strat! <3

En wat overdive betreft, volgens mij pak je het behoorlijk theoretisch aan :+ Buizen kun je prima laten vervormen, de overdrive of crunch komt juist van die buizen! Je kan ze wat meer laten schreeuwen door boost en.of overdrive ervoor te zetten, dat is wat je effectpedaal doet.

Mijn Blues jr staat behoorlijk clean afgesteld, maar gooi ik de volumeknop open, dan gaat het al lekker scheuren. Mijn EHX Soul Food (Klon clone), staat ook meer als boost met een klein randje afgesteld, heb ook een Ibanez Tubescreamer die weer wat rauwer staat.

Al die effecten kun je los inschakelen, of "stacken". Hoe meer bij elkaar, hoe meer de vervorming. Het ligt aan jouw muzieksmaak hoeveel vervorming je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:42:
@Bananenplant prachtige Strat! <3

En wat overdive betreft, volgens mij pak je het behoorlijk theoretisch aan :+ Buizen kun je prima laten vervormen, de overdrive of crunch komt juist van die buizen! Je kan ze wat meer laten schreeuwen door boost en.of overdrive ervoor te zetten, dat is wat je effectpedaal doet.

Mijn Blues jr staat behoorlijk clean afgesteld, maar gooi ik de volumeknop open, dan gaat het al lekker scheuren. Mijn EHX Soul Food (Klon clone), staat ook meer als boost met een klein randje afgesteld, heb ook een Ibanez Tubescreamer die weer wat rauwer staat.

Al die effecten kun je los inschakelen, of "stacken". Hoe meer bij elkaar, hoe meer de vervorming. Het ligt aan jouw muzieksmaak hoeveel vervorming je wil.
Hier worden wat voorbeelden van ‘gain stacking’ gegeven:

En daar wordt bijv. een Klon KTR met high gain gebruikt, in plaats van als ‘transparante’ boost/overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dick Dale dood...

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Dick_Dale.jpg/266px-Dick_Dale.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik was niet bekend met zijn muziek, maar surf is dan ook echt niet mijn ding.

Desondanks, RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:35:
Ik was niet bekend met zijn muziek, maar surf is dan ook echt niet mijn ding.

Desondanks, RIP
Hij wordt wel erkend als één van de eersten
(in de wittemensenmuziek) die hun amps flink lieten oversturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Ramzzz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:55:
[...]

Hij wordt wel erkend als één van de eersten
(in de wittemensenmuziek) die hun amps flink lieten oversturen.
Oversturen? Dale was toch juist van de reverb en de tremolo?... Een geluidsgolf zo kletsnat dat je erop kon surfen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Oversturen? Dale was toch juist van de reverb en de tremolo?... Een geluidsgolf zo kletsnat dat je erop kon surfen
Genoeg over te vinden in diverse YouTube trivia video’s.

En hier: Wikipedia: Dick Dale
Dale worked closely with Fender to produce custom made amplifiers,[1] including the first-ever 100-watt guitar amplifier.[4] He pushed the limits of electric amplification technology, helping to develop new equipment that was capable of producing distorted, "thick, clearly defined tones" at "previously undreamed-of volumes." The "breakneck speed of his single-note staccato picking technique" and showmanship with the guitar is considered a precursor to heavy metal music, influencing guitarists such as Jimi Hendrix and Eddie Van Halen.[1]
Zijn meest bekende nummer (Misirlou, zie mijn vorige post) staat ook bol van de overdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Je plaatje laadt niet...
Hopelijk nu wel... ik loop daar altijd mee te kloten.
KnoxNL schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Een korte google opdracht leert mij inderdaad dat je EMG HZ's kunt splitten, wat ik niet had verwacht....
Jep, het zijn gewoon twee losse spoelen. De 5 standen switch is vandaag binnen gekomen, dus binnenkort maar eens solderen. Het lijkt precies dezelfde schakelaar als wat er nu in zit, maar dan dus met twee extra tussenstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 21:34

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik zag dit topic net voor het eerst langskomen en ik ben helemaal hyped want ik ben zelf ook gitarist en zag dat Paul Davids hier ook nog wel eens reageert.

@Luapper heeft ondertussen al meer dan een miljoen volgers op youtube. Enorm indrukwekkend en zijn video's zijn enorm leerzaam.

diep respect voor deze man.

YouTube: Recreating my EPIC audition piece from 2005! [MILLION SUBS SPECIAL!]

Tevens heb ik gelijk een vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik heb op dit moment:

Gitaar:
Fender Stratocaster (mexicaans, uit het jaar 2010 geloof ik, exact deze kleur: https://nl.pinterest.com/pin/329677635198024047/)

Versterker:
VOX pathfinder 10

Pedalen:
Boss OD-1
Boss BD-2
Boss TU-3
Dunlop Wah pedal
TC electronics Hall of Fame 2

Nu zoek ik een (2e hands mag) Tube amp voor thuisgebruik waarmee ik wat meer kan dan alleen blues. Ik speel tegenwoordig wat stevigere rock, maar ook blues en af en toe zou ik een fijne warme clean channel ook willen gebruiken. Teven moeten mijn pedalen ook goed tot zijn recht komen. Heeft er iemand aanraders? Budget is rond de €500. Er is zoveel keus dat ik niet echt meer door de bomen het bos zie...

[ Voor 59% gewijzigd door Drunken_Bear op 19-03-2019 12:51 . Reden: overzichtelijker maken ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:24:
Ik zag dit topic net voor het eerst langskomen en ik ben helemaal hyped want ik ben zelf ook gitarist en zag dat Paul Davids hier ook nog wel eens reageert.

@Luapper heeft ondertussen al meer dan een miljoen volgers op youtube. Enorm indrukwekkend en zijn video's zijn enorm leerzaam.

diep respect voor deze man.

YouTube: Recreating my EPIC audition piece from 2005! [MILLION SUBS SPECIAL!]

Tevens heb ik gelijk een vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel een mexicaanse fender strat (uit het jaar 2010 geloof ik) Op het moment heb ik een VOX pathfinder 10 staan, welke best geinig klinkt voor blues licks etc. Ik heb ook een een Boss OD-1, een Boss BD-2, een Dunlop Wah pedal, Een Boss TU-3 en een TC electronics Hall of Fame 2.

Nu zoek ik een (2e hands mag) Tube amp voor thuisgebruik waarmee ik wat meer kan dan alleen blues. Ik speel tegenwoordig wat stevigere rock, maar ook blues en af en toe zou ik een fijne warme clean channel ook willen gebruiken. Teven moeten mijn pedalen ook goed tot zijn recht komen. Heeft er iemand aanraders? Budget is rond de €500
Ik durf bijna niet meer te reageren... :+

@pinda powerrr kan het nog? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ramzzz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Volgens mij mis ik iets... Moet ik gaan spitten in deze thread? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Ramzzz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:40:
[...]

:+

Zal ik maar reageren dan? :P
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:48:
[...]

Volgens mij mis ik iets... Moet ik gaan spitten in deze thread? 7(8)7
Eerste antwoord van @Ramzzz op iemand die een kleine, leuke tube amp zoekt voor thuis is de (drumroll....) Blackstar HT-5r.
En geloof me, dat antwoord is vaaaaaaaak voorbij gekomen _O-

En ik moet hem wel gelijk geven. Laag vermogen, dus thuis goed te gebruiken, buizen en een meer dan prima geluid, aanrader dus.

Wil je iets meer binnen je budget, dan is de Fender Blues Jr. een hele goede (kan ik uit eigen ervaring vertellen 8) )
15W drie voorversterker buizen, twee eindbuizen. Afhankelijk van je instellingen goed clean te houden, met een randje, of voluit scheuren. De Blues Jr. staat er verder om bekend heel erg goed met pedalen om te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door pinda powerrr op 19-03-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

pinda powerrr schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Zal ik maar reageren dan? :P

[...]

Eerste antwoord van @Ramzzz op iemand die een kleine, leuke tube amp zoekt voor thuis is de (drumroll....) Blackstar HT-5r.
En geloof me, dat antwoord is vaaaaaaaak voorbij gekomen _O-

En ik moet hem wel gelijk geven. Laag vermogen, dus thuis goed te gebruiken, buizen en een meer dan prima geluid, aanrader dus.
Aahh excuses heren. Volgende keer zal ik eerst spitten en dan vragen. Bedankt voor de aanrader. ik zal er eens uitgebreide reviews van opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:57:
[...]

Aahh excuses heren. Volgende keer zal ik eerst spitten en dan vragen. Bedankt voor de aanrader. ik zal er eens uitgebreide reviews van opzoeken!
Excuus niet nodig d:)b
En zie mijn edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

pinda powerrr schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:59:
[...]

Excuus niet nodig d:)b
En zie mijn edit ;)
Ahh gezien. Fender gitaar + Fender amp... dat MOET wel een goede combo zijn natuurlijk haha.

Ik denk dat ik gewoon eens een winkel in moet lopen die deze beide versterkers hebben staan en dan gewoon zelf meemaken wat ik het fijnst vind klinken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Drunken_Bear Dat moet je sowieso. Maar pak dan gelijk ook even de Fender Bassbreaker series mee, wordt vaak overlooked maar is enorm divers en klinkt super. V2 is inmiddels ook net uit dus V1 moet goed 2e hands te vinden zijn als je +/- 600 euro te veel vindt.

Als we het over blackstar hebben, bekijk deze serie: https://www.blackstaramps.com/uk/ranges/10th-anniversary

Zouden nieuw allemaal net iets onder de 500 euro moeten zitten, maar 2e hands ook prima te scoren.

Laatste tip, welke ook vaak vergeten wordt: https://www.musik-produktiv.com/nl/egnater-tweaker-112.html

Wil niet zeggen dat er niet nog veel meer modellen zijn die in aanmerking komen, maar deze durf ik zonder aarzelen aan te bevelen, afhankelijk van je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:15:
@Drunken_Bear Dat moet je sowieso. Maar pak dan gelijk ook even de Fender Bassbreaker series mee, wordt vaak overlooked maar is enorm divers en klinkt super. V2 is inmiddels ook net uit dus V1 moet goed 2e hands te vinden zijn als je +/- 600 euro te veel vindt.

Als we het over blackstar hebben, bekijk deze serie: https://www.blackstaramps.com/uk/ranges/10th-anniversary

Zouden nieuw allemaal net iets onder de 500 euro moeten zitten, maar 2e hands ook prima te scoren.

Laatste tip, welke ook vaak vergeten wordt: https://www.musik-produktiv.com/nl/egnater-tweaker-112.html

Wil niet zeggen dat er niet nog veel meer modellen zijn die in aanmerking komen, maar deze durf ik zonder aarzelen aan te bevelen, afhankelijk van je smaak.
@Drunken_Bear Ik kwam een AE10 voor 350 tegen, en een Tweaker 15 head + cab voor 499...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
Als je zoals ik dan toch in de buurt bent en voor weinig een live gitaar-cover-band wilt horen in een grote zaal https://www.vakantieveili...floyd_rotterdam-ahoy.html , ik ga er voor dat geld wel heen en aan de bar staan met mijn vriendin. Sowieso leuk om weer eens in Ahoy te komen, laatste keer was denk ik bij Prince in 199x oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@Drunken_Bear Tweedehands kan erg leuk uitpakken, qua prijs. Bedenk dat 'versleten' versterkers er ook zo uitzien, uitgewoonde buizen (kost je veel tijd om te bereiken) zijn evt. zo vervangen en de meeste versterkers maken gewoon niet zoveel 'luide' kilometers.

Blackstar AE10
https://rvrb.io/artisan-10ae-10th-tci98u

https://reverb.com/marketplace?query=AE10&make=blackstar

Blackstar HT5-R head + 2 x 12" cab 'full stack'
https://link.marktplaats.nl/m1383062574

Er staat nog veel meer... https://www.marktplaats.n...2967&startDateFrom=always

Egnater Tweaker 15 head + cab
https://link.marktplaats.nl/m1388539963

https://www.marktplaats.n...ry=tweaker&categoryId=745

En uiteraard zijn er nog vele andere merken en modellen waar je veel plezier aan kunt beleven.

Met deze twee (Egnater en Blackstar) kom je echter wel in een heel breed palet aan bruikbare klankkleuren terecht, zowel low als high gain, daar staan ze om bekend. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDQyMw==/z/nLYAAOSwd5xcg6QV/$_86.JPG

Geef toe, zeer lage WAF*, maar wel :9~

*Wife Acceptance Factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Maar geef toe, een Tweed Blues Jr. is toch veel fijner om naar te kijken?

Fender Blues Jr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:24:
Nu zoek ik een (2e hands mag) Tube amp voor thuisgebruik waarmee ik wat meer kan dan alleen blues. Ik speel tegenwoordig wat stevigere rock, maar ook blues en af en toe zou ik een fijne warme clean channel ook willen gebruiken. Teven moeten mijn pedalen ook goed tot zijn recht komen. Heeft er iemand aanraders? Budget is rond de €500. Er is zoveel keus dat ik niet echt meer door de bomen het bos zie...
+
pinda powerrr schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:41:
Maar geef toe, een Tweed Blues Jr. is toch veel fijner om naar te kijken?

[Afbeelding: Fender Blues Jr]
= ?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Tubescreamer er aan en rocken maar! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Tubescreamer er aan en rocken maar! })
Whatever 'rocks' your boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik vind amp gain (al dan niet met een boost ervoor) 9 van de tien keer beter klinken dan distortion door een cleane amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
Ik vind amp gain (al dan niet met een boost ervoor) 9 van de tien keer beter klinken dan distortion door een cleane amp.
Zeker, en dan met een 'boost' ervoor... :9~

En waar nodig - gain stacking. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
KnoxNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
Laat dan nou net één van de pluspunten te zijn van de Blues Jr.
Nu ik een attenuator gebruik, staat de master op vol, en de volume (die de voortrap regelt) op een klein beetje. Nu krijg ik de eindbuizen aan het brullen, wat een nog mooiere breakup heeft dan de voorversterker buizen. Clean met een randje zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:00:
[...]

Laat dan nou net één van de pluspunten te zijn van de Blues Jr.
Nu ik een attenuator gebruik, staat de master op vol, en de volume (die de voortrap regelt) op een klein beetje. Nu krijg ik de eindbuizen aan het brullen, wat een nog mooiere breakup heeft dan de voorversterker buizen. Clean met een randje zeg maar.
Maar dat kan dus in feite met elke (buizen)versterker... ;)

De headroom van een 'high wattage' amp zal je meer en langer clean geven bij hoog volume, een 'low wattage' amp meer buizen-oversturing.

En met een attenuator kun je een 'sweet spot' opzoeken voor je sound.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ramzzz schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:23:
@Drunken_Bear Tweedehands kan erg leuk uitpakken, qua prijs. Bedenk dat 'versleten' versterkers er ook zo uitzien, uitgewoonde buizen (kost je veel tijd om te bereiken) zijn evt. zo vervangen en de meeste versterkers maken gewoon niet zoveel 'luide' kilometers.

Blackstar AE10
https://rvrb.io/artisan-10ae-10th-tci98u

https://reverb.com/marketplace?query=AE10&make=blackstar

Blackstar HT5-R head + 2 x 12" cab 'full stack'
https://link.marktplaats.nl/m1383062574

Er staat nog veel meer... https://www.marktplaats.n...2967&startDateFrom=always

Egnater Tweaker 15 head + cab
https://link.marktplaats.nl/m1388539963

https://www.marktplaats.n...ry=tweaker&categoryId=745

En uiteraard zijn er nog vele andere merken en modellen waar je veel plezier aan kunt beleven.

Met deze twee (Egnater en Blackstar) kom je echter wel in een heel breed palet aan bruikbare klankkleuren terecht, zowel low als high gain, daar staan ze om bekend. ;)

[Afbeelding]

Geef toe, zeer lage WAF*, maar wel :9~

*Wife Acceptance Factor
Ik woon op mezelf, mijn vriendin woont nog bij haar ouders, dus die heeft vrij weinig in te brengen als ik dit koop.... en stiekem zou dat zo maar eens kunnen. het ziek er wel ERG sexy uit voor een prima prijsje!

Overigens, kijk even wat ik tegen kwam....

YouTube: SUPER FUZZ BOY - GAMEBOY FUZZ PEDAL - RAYGUN FX FUZZ PEDAL Jan 2016

Dat is toch een geniaal pedaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:10:
[...]

Ik woon op mezelf, mijn vriendin woont nog bij haar ouders, dus die heeft vrij weinig in te brengen als ik dit koop.... en stiekem zou dat zo maar eens kunnen. het ziek er wel ERG sexy uit voor een prima prijsje!

Overigens, kijk even wat ik tegen kwam....

YouTube: SUPER FUZZ BOY - GAMEBOY FUZZ PEDAL - RAYGUN FX FUZZ PEDAL Jan 2016

Dat is toch een geniaal pedaal _/-\o_
Hahaha, dat doen me denken aan mijn Märklin switchpedaal-stompbox. :D

Pagina: 1 ... 23 ... 98 Laatste