Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:20:
Welk jaar issie?

Mijn mex strat heeft ook hele kleine frets. Krengen slijten ook snel. Dat vind ik het lastigste tegenover mijn usa modellen.
Als ik deze info gebruik, is hij uit 2000 (MZO......).

Mijn Strat is van 2008 (MZ8......).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Wel extreem kleine frets... :o
Kun je nagaan dat ik dus alleen maar met teles kan spelen :+, ik kan dus niet op SGs en Les Pauls spelen.. helaas :'(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:12:
[...]

Kun je nagaan dat ik dus alleen maar met teles kan spelen :+, ik kan dus niet op SGs en Les Pauls spelen.. helaas :'(
Waarom niet? Kom je niet over de frets heen? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Waarom niet? Kom je niet over de frets heen? :P
Mijn handen zijn te klein om beetje grepen te pakken, hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40

pinda powerrr

Slow down...

gitaarwerk schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Mijn handen zijn te klein om beetje grepen te pakken, hahaha.
Ik heb kleine handen en dikke vingers...dat is helemaal leuk met sommige akkoorden :')

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:16
Stelletje zeurpieten :P
Django Reinhardt (1910..1953) had nog maar 3 werkende vingers (waarvan 1 duim !) na een brand in zijn caravan maar hij stopte niet met spelen.

Alle gekheid op een stokkie, soms kun je met getruuk om fysieke beperkingen heen, Jimi Hendrix speelde ipv barre akkoorden ook wel eens in ukelille mode op de hoge (DGBE) snaren en dan met z'n duim helemaal om de hals heen op de lage E. Als je dat doet, heb je de pink vrij om te varieren en er een 9 akkoord van te maken (als in het refrein van 'Let me stand next to your fire' _/-\o_ ).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:53
gitaarwerk schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:12:
[...]

Heb je eens zo'n slim taper 60s neck geprobeerd? Mijn sg heeft er zo een en is behoorlijk dun. Scheelt niet veel (niks) met mijn tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Casual Ruud schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Heb je eens zo'n slim taper 60s neck geprobeerd? Mijn sg heeft er zo een en is behoorlijk dun. Scheelt niet veel (niks) met mijn tele.
Mijn Midtown heeft ook zo’n prettig dunne hals. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Man, konden jullie dat niet effe 18 jaar eerder vertellen??

Wel te gek!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23

Tarin

Just plain weird.

@Ramzzz Hij is aangekomen en speelt en klinkt super!

Familiefoto voor onze rommelige boeken/nintendokast, volgend jaar verhuizen we en ga ik een mooi plekje voor de gitaren organiseren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jDcuZi7DL4iwgiTmQxa19DB7/full.jpg

De derde Dean-gitaar, naast een Squier stratje, een Ibanez basje en de Serena SG-0 klassieke gitaar van m'n vrouw (heeft ze van een vriendin die hem niet mee kon verhuizen gekregen, zit een sticketje 'made in china' op maar speelt en klinkt best fijn voor de amateur). Oh, en een plastic ukelele die helemaal niet slecht is voor het feit dat hij van plastic is. En een coole bloemenprint heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Tarin op 07-07-2018 12:08 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Tarin schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:40:
@Ramzzz Hij is aangekomen en speelt en klinkt super!

Familiefoto voor onze rommelige boeken/nintendokast, volgend jaar verhuizen we en ga ik een mooi plekje voor de gitaren organiseren:

[afbeelding]

De derde Dean-gitaar, naast een Squier stratje, een Ibanez basje en de Serena SG-0 klassieke gitaar van m'n vrouw (heeft ze van een vriendin die hem niet mee kon verhuizen gekregen, zit een sticketje 'made in china' op maar speelt en klinkt best fijn voor de amateur)
Dat is fijn om te weten. d:)b

Gisteren de tweede Hardtail aan een liefhebber verkocht, die zelf ook gitaren bouwt. Hij was ook blij verrast, vond de ‘Trans Amber’ het mooist - dat kwam goed uit. :P

Ik ben blij dat ze bij liefhebbers belanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33
Kopen jullie die gitaren nu echt allemaal blind? Stelletje helden.

Ik zou het niet aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:57:
Kopen jullie die gitaren nu echt allemaal blind? Stelletje helden.

Ik zou het niet aandurven.
Goed filteren... selecteren van je verkoper op integriteit.

Vertrouwen is ver te zoeken op internet, maar wat je geeft krijg je terug.

Iemand die van mij een gitaar koopt, zoals @Tarin in dit geval, kan er vanuit gaan dat ik geen bullshit verkoop. Ik ben gepassioneerd over gitaren en gear, koop geen troep, en verkoop het al evenmin.

Kwestie van een beetje tussen de regels lezen.

En soms blind gaan op je hebzucht, en een risico nemen, zoals ik met die Strat uit de VS. :+

Met pedalen heb ik al een paar keer een kar in de zak gekocht, (deels) defecte apparaten. Klote, maar er loopt ook gewoon veel fout - oplichtend - volk rond op de wereld... maar dat risico is dan ook veel groter bij verzenden. Ophalen en testen is uiteraard veel slimmer.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 07-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Een pedaal is nog tot daar aan toe, dat heb ik ook wel eens gedaan (DOD drive uit de USA via ebay enzo), maar een gitaar gaat me toch te ver. Die wil ik eerst gevoeld hebben.

Dat gezegd hebbende zit nog steeds de Carl Martin headroom in mijn kop, maar ik denk niet dat ik die voor een leuk prijsje (minimaal 30% off) kan kopen. En dan koop ik hem liever nieuw met volledige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:20:
Een pedaal is nog tot daar aan toe, dat heb ik ook wel eens gedaan (DOD drive uit de USA via ebay enzo), maar een gitaar gaat me toch te ver. Die wil ik eerst gevoeld hebben.

Dat gezegd hebbende zit nog steeds de Carl Martin headroom in mijn kop, maar ik denk niet dat ik die voor een leuk prijsje (minimaal 30% off) kan kopen. En dan koop ik hem liever nieuw met volledige garantie.
Ook die heb ik op eBay gekocht, maar wel van een Duitse muziekinstrumentenhandel.

Die zet zijn reputatie op het spel. :Y)

Het proberen waard! En het pedaal testen, dat kan bij mij thuis. :P

@KnoxNL Zie hier, bijvoorbeeld:
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F372318199329

Die zaak is ‘legit’.

En hier staan er nog meer: https://applink.reverb.com/p/carl-martin-headroom

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 07-07-2018 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee dat klopt, maar 200 pond is nog steeds best veel in euro, zelfs nu de pond gezakt is. Op reverb had ik hem gevonden, maar ik vind hem al niet goedkoop daar 2e hands, en dan komt er nog 12 euro verzendkosten bij. Nee, dan doe mij maar dit:

https://www.thomann.de/nl...room.htm?ref=search_prv_5

€230,- hagelnieuw in doos met bonnetje en 4 jaar garantie na online registratie. :)

EDIT Oh ja en gratis verzonden.

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 07-07-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:51:
Nee dat klopt, maar 200 pond is nog steeds best veel in euro, zelfs nu de pond gezakt is. Op reverb had ik hem gevonden, maar ik vind hem al niet goedkoop daar 2e hands, en dan komt er nog 12 euro verzendkosten bij. Nee, dan doe mij maar dit:

https://www.thomann.de/nl...room.htm?ref=search_prv_5

€230,- hagelnieuw in doos met bonnetje en 4 jaar garantie na online registratie. :)

Dat zou ik zeker doen, die stond er laatst niet, en wat ik vond was zeker duurder! :)

(Ik had ‘m destijds ook nieuw in doos, €220)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 07-07-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:51:
<>
En als je het niets vindt mag je het ook misschien nog retourneren (geen idee eigenlijk hoe dat recht is met niet Nederlandse webshops).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:53
gitaarwerk schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:34:
Man, konden jullie dat niet effe 18 jaar eerder vertellen??

Wel te gek!
Die slim taper necks zijn er nog niet zo lang hoor volgens mij. Overigens heb ik even 'gevoeld' bij mijn andere gitaren en mijn ESP Eclipse II heeft een vergelijkbare neck met mijn tele. Nog dunner dan mijn SG.

Persoonlijk heb ik overigens geen voorkeur qua neck. Nagenoeg iedere gitaar die ik vast heb, denk ik dit is écht een fijne neck om vervolgens bij een ander weer precies hetzelfde te hebben, van Gibson 50sh tot Ibanez Wizard. Maar ja ik snap het wel als je kleine handen hebt, met mijn kolenschoppen heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dan heb je geluk met kolenscheppen :+ maar wel nice. Als ESP dir dunnere necks hebben, kan ik misschien eindelijk eens een explorer kopen. Voor mn metal-uurtje.

Ik moet wel zeggen, ik heb een Farida met een iets bredere neck en die speelt eigenlijk soms lekkerder (meer ruinte voor bends).

SG en gibson halzen, eveneens klassieke gitaren zijn helaas gewoon te dik. Maar kan me ook voorstellen dat het een kwestie van leren en wennen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Toch vind ik de marketing van Fender altijd wel sterk, ik krijg meteen zin om hem te proberen :D :D :

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/fender_ad.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Om toch even een ander topic in te slaan dan gitaren.... mandolines :-)

Mijn pa is bezig met een mandoline te maken voor me op basis van mijn ideeen en ontwerpen. Uiteraard vooral samen natuurlijk.

Ik heb alles in een pinterest board gezet. Er komen nog meer fotos bij, maar pinterest is niet makkelijk met mass-updaten,en de telefoon app is redelijk **t. Dus ik pauzeer mijn uploads even.

https://nl.pinterest.com/spacecorp/new-mandolin/

Het woord een piraten-themed mandoline. Influeced by Black Sails :Y)
Wood: Sitka spruce, mahogany neck, rosewood sides and decoration.
Ontwerp is de body van een Fado mandoline. Headstock is custom.

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 10-07-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
https://www.nhnieuws.nl/n...vallen-van-zoontje-Fender
Ze noemt haar zoon dus Fender, een eventuele tweede dan Gibson?. Net zoals de tweeling Coronel, de eerste heeft als tweede naam Alfa, de tweede heeft als tweede naam Romeo)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:32:
offtopic:
Ze noemt haar zoon dus Fender, een eventuele tweede dan Gibson?. Net zoals de tweeling Coronel, de eerste heeft als tweede naam Alfa, de tweede heeft als tweede naam Romeo)
Mijn zoontje (nu 2,5) heeft als tweede voornaam ook Fender. En ja dat was heel bewust 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:32:
offtopic:
Alpha / Bravo snap ik dan weer wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:07:
[...]

Alpha / Bravo snap ik dan weer wel. :+
Hé, rustig jij! Enige wat leuk is van die Coronels, dat ze Alfa Romeo heten.

Overigens hebben we er serieus over nagedacht om als tweede naam aan de oudste, mocht het een jongen geworden zijn, als tweede naam Eric (van Clapton) of Steve (van drumgod Gadd) te geven.

Dus ja, heel gek is het niet toch? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:39:
[...]

Overigens hebben we er serieus over nagedacht om als tweede naam aan de oudste, mocht het een jongen geworden zijn, als tweede naam Eric (van Clapton) of Steve (van drumgod Gadd) te geven.

offtopic:
Zei de Alfa-rijder. Bias much? :+

Ik heb in de namen van mijn kinderen ook wat kleine grappen gemaakt, maar niets waar ze de rest van hun leven last van hebben. :+

Mijn Tele weggebracht, eergisteren. Benen topkam laten plaatsen, intoneren, afstellen. Ik ben benieuwd, hij is na het weekend al klaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Alfas vallen al uit elkaar als je er te lang naar kijkt, daar zou ik nooit mijn kroost naar vernoemen.\

Nee, dan Lexus.... O+

Helemaal niet bevooroordeeld hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:18:
Alfas vallen al uit elkaar als je er te lang naar kijkt, daar zou ik nooit mijn kroost naar vernoemen.\

Nee, dan Lexus.... O+

Helemaal niet bevooroordeeld hoor
Update! De jaren '80 zijn al voorbij hè!
Voor auto's met electronica problemen en roest, moet je bij de Fransen zijn.

Iets meer on topic: morgen en zaterdag naar North Sea Jazz! Zin in! Oa Gary Clark jr komt.
Wellicht dat Fender er weer met een grote stand staat, dan kan ik die nieuwe Player Series even uitproberen.

Snarky Puppy komt ook (met Mark Lettieri), Marcus Miller, Stanley Clark en Jett Rebel erg benieuwd hoe hij live is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 16:48

CSB

:D

Van de week de knoop maar eens doorgehakt. Ik heb nu de Roland Cube 20GX losgekoppeld en een nieuwe Fender Blues jr IV aangesloten. :D
Wat een power heeft dan ding joh. Maar wat een mooi geluid met die spring reverb. Klein beetje overstuur en voila. Supersoundje. * CSB is erg blij met deze aankoop.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gefeliciteerd met de aankoop!

Ben erg benieuwd hoe die klinkt, volgens de reviews is de IV wel anders van klank dan een III.
Ik heb zelf een Tweed, dus sowieso een andere speaker, wat de klank positief beïnvloed tov de "gewone" III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Update! De jaren '80 zijn al voorbij hè!
Voor auto's met electronica problemen en roest, moet je bij de Fransen zijn.

Iets meer on topic: morgen en zaterdag naar North Sea Jazz! Zin in! Oa Gary Clark jr komt.
Wellicht dat Fender er weer met een grote stand staat, dan kan ik die nieuwe Player Series even uitproberen.

Snarky Puppy komt ook (met Mark Lettieri), Marcus Miller, Stanley Clark en Jett Rebel erg benieuwd hoe hij live is.
* Ramzzz is jaloers. Wéér verzuimd op te letten wanneer de kaarten in verkoop gingen.

/recidive
CSB schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:41:
Van de week de knoop maar eens doorgehakt. Ik heb nu de Roland Cube 20GX losgekoppeld en een nieuwe Fender Blues jr IV aangesloten. :D
Wat een power heeft dan ding joh. Maar wat een mooi geluid met die spring reverb. Klein beetje overstuur en voila. Supersoundje. * CSB is erg blij met deze aankoop.
Nice! :D

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 12-07-2018 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
[...]
Snarky Puppy staat op mijn 'must see' lijst, we hebben afgelopen schooljaar met het ensemble van de muziekschool gejammed over een stuk van 'the clearing'. De ostinato vanaf 4:55 was onze basis.

We hebben nog nooit zo strak gespeeld met onze groep, wat wel nodig is met dit soort muziek :9
CSB schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:41:
Proficiat met de nieuwe aankoop _/-\o_ Ik had vroeger ook nog een Cube 20X gehad (ouder dan jouw versie), en eerlijk gezegd heb ik spijt dat ik die heb weggedaan. Die moest indertijd plaats ruimen voor een Fender Mustang III v2. Qua eenvoud wint de Cube serie het nog altijd van modernere digitale amps.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:34

Bob Popcorn

Plop!

pinda powerrr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:39:
[...]

Vriend van me heeft als tweede naam Dethleff. Van, jawel, de campers. :X _/-\o_

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kapoen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:06:
[...]

Snarky Puppy staat op mijn 'must see' lijst, we hebben afgelopen schooljaar met het ensemble van de muziekschool gejammed over een stuk van 'the clearing'. De ostinato vanaf 4:55 was onze basis.
[video]
We hebben nog nooit zo strak gespeeld met onze groep, wat wel nodig is met dit soort muziek :9
Ik heb ze eerder gezien op NSJ. We waren toen met een groepje, niemand kende Snarky Puppy. En ze openden met (mijn favoriet);

Iedereen helemaal lyrisch erover!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Oh yes! helemaal jaloers, wat een gitaargod is die gozer...geniet er van!

3 jaar geleden daar vanaf de eerste rij mogen aanschouwen... Wat een cultuurschok toen ik na afloop de grote zaal in liep om mijn vriendin terug te zoeken bij de lionel ritchey sing-along-party...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb Gary Clark Jr. twee jaar achter elkaar bezig gezien. Enkele jaren geleden op Gent Jazz, met een publiek van enkele honderden (misschien 1000?) op de eerste rij. Een jaar later op Rock Werchter met een publiek van ongeveer 10000, wat toch een heel andere sfeer is.

Ik heb een voorkeur voor kleinere podia trouwens :) Rodrigo Y Gabriela op Gent Jazz (na Gary Clark toen) is toch iets heel anders dan op een groot festivalpodium (Couleur Café in Brussel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Joost79 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:24:
[...]

Oh yes! helemaal jaloers, wat een gitaargod is die gozer...geniet er van!

3 jaar geleden daar vanaf de eerste rij mogen aanschouwen... Wat een cultuurschok toen ik na afloop de grote zaal in liep om mijn vriendin terug te zoeken bij de lionel ritchey sing-along-party...
Haha, sommige dingen moet je ontwijken... Ben bij Stevie Wonder ook wel eens weggelopen, was een beetje druk :X

Ik ga al naar NSJ vanaf de jaren '90 en eigenlijk altijd drie dagen, behalve dan de laatste vier jaar, omdat ik dat lichamelijk niet meer trek.
Heb echt veel moois gezien. Zoals BB King, George Benson, Larry Carlton, Lee Ritenour, Marcus Miller....jeetje het rijtje kan maar doorgaan.

BB King viel in de praktijk erg tegen, George Benson was net een CD die werd afgespeeld. Larry Carlton en Lee Ritenour geven je altijd een goede show, net zoals Marcus Miller. Heb die gasten al meerdere keren gezien.

Er wordt al lang niet meer alleen maar Jazz gespeeld op NSJ, dus als je een keer de kans hebt om te gaan, zeker doen! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
pinda powerrr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:41:
[...]
BB King viel in de praktijk erg tegen, George Benson was net een CD die werd afgespeeld. Larry Carlton en Lee Ritenour geven je altijd een goede show, net zoals Marcus Miller. Heb die gasten al meerdere keren gezien.
Ik heb 'the King' in 2011 gezien (ook op Gent Jazz) en dat viel inderdaad een beetje tegen. Achteraf is gebleken dat hij toen al aan Alzheimer leed jammer genoeg, dus dat was misschien een verklaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Ik heb ze eerder gezien op NSJ. We waren toen met een groepje, niemand kende Snarky Puppy. En ze openden met (mijn favoriet);

[video]

Iedereen helemaal lyrisch erover!
Ik heb ze inmiddels 3x gezien, en dat is toch wel één van de fijnste grote gezelschappen die ik ooit heb zien en horen spelen! :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb Marcus Miller een keer in Paradiso mogen aanschouwen, is al even terug maar als ik eraan terugdenk zie ik hoor ik hem daar weer spelen. Wat een enorme top muzikant is hij.

BB King helaas nooit zien spelen, heb daar nog steeds spijt van, ook al zou het tegen gevallen zijn. Het was een muziekheld van mijn vader dus voor mij jeugdsentiment (veilig als klein jochie op de achterbank BB King, Cash, Ray Charles luisteren). /nostalgie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
BB King ook op NSJ gezien, is al weer heel wat jaar geleden, 2009 als ik me niet vergis.

Was meer onder de indruk van zijn persoonlijkheid en "stage presence" dan van zijn gitaar spel. Was toen ook al behoorlijk op leeftijd, maar haalde natuurlijk niet het niveau van de "live at the regal"-lp waar we hem allemaal van kennen. Maar bij vlagen was zijn tone en spel toch zeker briljant. En om hem te zien spelen en mee te maken hoe hij het publiek bespeeld, heerlijk!
Die begeleidingsband was trouwens ook niet misselijk zeg, dat was een partij strak spelen, geweldig.

Later die dag stond Joe Bonnamassa er ook, ondanks dat hij technisch de betere was haalde hij toch niet dezelfde emotie als BB boven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Joost79 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:09:
Later die dag stond Joe Bonnamassa er ook, ondanks dat hij technisch de betere was haalde hij toch niet dezelfde emotie als BB boven.
JB is dan ook eerder een ‘ik zet de tent in de fik’ speler. Wat niet wil zeggen dat hij geen fijnere dingen kan/wil spelen:

Een jaar of twee geleden stonden JB en Robben Ford op de affiche van Blues Peer. Ik heb van beide optredens genoten, maar ze zijn elk virtuoos op hun eigen manier en stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30

Dhrax

Prog Lord

Ramzzz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:55:
[...]

offtopic:
Zei de Alfa-rijder. Bias much? :+

Ik heb in de namen van mijn kinderen ook wat kleine grappen gemaakt, maar niets waar ze de rest van hun leven last van hebben. :+

Mijn Tele weggebracht, eergisteren. Benen topkam laten plaatsen, intoneren, afstellen. Ik ben benieuwd, hij is na het weekend al klaar... :)
Altijd wel spannend vind ik, je geeft je precious toch uit handen ... hopelijk heb je er weer veel plezier van ;)
Dat gezegt hebbende, ik heb ook nog 2 hangen die nodig eens voor een beurt moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dhrax schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Altijd wel spannend vind ik, je geeft je precious toch uit handen ... hopelijk heb je er weer veel plezier van ;)
Dat gezegt hebbende, ik heb ook nog 2 hangen die nodig eens voor een beurt moeten.
Als je een goede reparateur/onderhoudsman hebt dan weet je dat er niets mee gebeurt.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dhrax schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Ik heb ‘m alweer terug. :)

Ik heb 'm hier gebracht: https://www.guitarworksdelft.nl/

Aardige gozer, goede afspraken, goed werk, snel klaar. d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Twee dagen North Sea Jazz festival achter de rug. Genieten! Twee keer Metropole Orkest gezien (ik heb een zwak voor dat orkest op de een of andere manier), eerste keer met Snarky Puppy, tweede keer met Gregory Porter. Fan-tas-tisch!
Jett Rebel is een genie, bijna jammer dat hij maar "gewoon" Nederlands is, hij kan alles en hij kan het goed, zou het internationaal prima kunnen doen.
Gary Clark Jr vond ik wat tegenvallen, speelde in de grote zaal, maar begon met alleen maar langzame nummers. Zag niet dat hij het publiek wat moest opzwepen en de zaal liep leeg. Wel goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik verwachtte ook iets meer rauwe blues.

Van alle gitaristen die ik heb gezien, viel me een ding op: De meeste speelden op Fender versterkers en bijna allemaal op kleinere modellen. In de grootste zaal (sportpaleis) met twee Blues Jr's spelen bv. In ieder geval modellen die niet over de 40, of 60 Watt gingen. Uitversterken is dusdanig goed geworden, dat groot, groter, grootst niet meer nodig is.

Veel gezien, veel genoten, volgend jaar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:26:
Twee dagen North Sea Jazz festival achter de rug. Genieten! Twee keer Metropole Orkest gezien (ik heb een zwak voor dat orkest op de een of andere manier), eerste keer met Snarky Puppy, tweede keer met Gregory Porter. Fan-tas-tisch!
Jett Rebel is een genie, bijna jammer dat hij maar "gewoon" Nederlands is, hij kan alles en hij kan het goed, zou het internationaal prima kunnen doen.
Gary Clark Jr vond ik wat tegenvallen, speelde in de grote zaal, maar begon met alleen maar langzame nummers. Zag niet dat hij het publiek wat moest opzwepen en de zaal liep leeg. Wel goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik verwachtte ook iets meer rauwe blues.

Van alle gitaristen die ik heb gezien, viel me een ding op: De meeste speelden op Fender versterkers en bijna allemaal op kleinere modellen. In de grootste zaal (sportpaleis) met twee Blues Jr's spelen bv. In ieder geval modellen die niet over de 40, of 60 Watt gingen. Uitversterken is dusdanig goed geworden, dat groot, groter, grootst niet meer nodig is.

Veel gezien, veel genoten, volgend jaar weer :)
Ik ben nog steeds jaloers, al vond ik NSJ in Ahoy de ene keer dat ik ging veel minder prettig dan in Den Haag.

De amps op NSJ zijn volgens mij al jaren (altijd al?) inhuurmodellen, en dan wil je wel een bepaalde 'standaard'.

En dat ze kleiner worden, is al een aardig tijdje aan de gang, alleen bepaalde 'rockgoden' vinden het nog nodig om een rijtje 'full stacks' op het podium te hebben, nodig gehad heeft niemand de laatste 30 jaar.

Veel bands horen hun intstrument alleen nog via monitors, en dan staan de amps backstage. :P

Dat maakt de artiest ook nog eens min of meer benaderbaar, in de zin van dat je die 'rig' ook kunt aanschaffen... :+

Behoudens de Dumble-, TwoRock-, Friedman- en dergelijke 'top van de ladder'-merkengebruikers dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dat is ook allemaal prima mogelijk, het verdiend dan alleen wat planning/keuzes tav sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:55:
[...]

Ik ben nog steeds jaloers, al vond ik NSJ in Ahoy de ene keer dat ik ging veel minder prettig dan in Den Haag.
Ik ga al wat jaartjes, dus ook al in de Den Haag tijd. Elk jaar weten ze het in Ahoy te verbeteren. Weer betere looproutes, meer ruimte, leukere eettentjes. Dat was in Den Haag gewoon vast, er was geen uitbreiding meer mogelijk, het is heel knap hoe ze elk jaar, door een paar schermen te draaien, looproutes beter kunnen maken.

Ik was indertijd ook sceptisch, maar in Ahoy is echt wel beter.

De amps op NSJ zijn volgens mij al jaren (altijd al?) inhuurmodellen, en dan wil je wel een bepaalde 'standaard'.
Het was altijd Feedback die vroeger alles voorzag van apparatuur. Dat is ook niet meer zo. Natuurlijk hebben ze standaard materiaal staan, maar veel meer artiesten hebben nu hun eigen gear bij zich. Wat natuurlijk ook te maken kan hebben met het feit, dat gear steeds kleiner wordt (behalve voor drummers en percussionisten). Gitaar, kleine amp en een pedalboard met effecten en je kan los.

Er is een periode geweest, dat elke bassist met dezelfde amp + cab speelde daar, dan valt het op een gegeven moment wel op dat het gesponsord is.

De periode dat Feedback alles verzorgde was wel grappig. Zag je al die gasten als een malle sjouwen met gear. Ook altijd een ruimte ingericht voor noodspullen, daar konden ze snel iets pakken als ze wat mistten.
Dit jaar geen Fender oid helaas, wel de standaard saxofoon standjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:09:
Dat is ook allemaal prima mogelijk, het verdiend dan alleen wat planning/keuzes tav sparen :P
Ik ben er bijna... :+
pinda powerrr schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Ik ga al wat jaartjes, dus ook al in de Den Haag tijd. Elk jaar weten ze het in Ahoy te verbeteren. Weer betere looproutes, meer ruimte, leukere eettentjes. Dat was in Den Haag gewoon vast, er was geen uitbreiding meer mogelijk, het is heel knap hoe ze elk jaar, door een paar schermen te draaien, looproutes beter kunnen maken.

Ik was indertijd ook sceptisch, maar in Ahoy is echt wel beter.
OK, het is dus niet alleen marketing... :+

En qua akoestiek?

[ Voor 56% gewijzigd door Ramzzz op 15-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Als ik ooit een nieuwe amp nodig heb zijn er wel een aantal merken die ik wil proberen, Friedman, Tw-Rock, maar laatst zag ik wat filmpjes van de Suhr Badger 30, en die klinkt wel echt ongelofelijk lekker.

Die staat dan zeker op mijn wishlist.
Schijnbaar is er een nieuwe serie van uit:

https://www.suhr.com/electronics/amplifiers/suhr-badger/

Helaas ook niet bepaald vriendelijk voor de beurs, maar nog niet zo achterlijk geprijsd als Two-Rock etc.

In Boekel staat er 1, dat is 10 minuten vanaf werk.

Voorlopig zit het er financieel helaas echt niet in dus ik ga mezelf niet kwellen door hem te gaan testen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 16:48

CSB

:D

Kapoen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:06:

Proficiat met de nieuwe aankoop _/-\o_ Ik had vroeger ook nog een Cube 20X gehad (ouder dan jouw versie), en eerlijk gezegd heb ik spijt dat ik die heb weggedaan. Die moest indertijd plaats ruimen voor een Fender Mustang III v2. Qua eenvoud wint de Cube serie het nog altijd van modernere digitale amps.
Oh, maar de Cube gaat ook niet weg! Het is een prima versterkertje voor van alles! Maar als ik gewoon zin heb in een lekker blues / rock deuntje gaat de Fender aan. (en dat is eigenlijk het meest)

@pinda powerrr De Fender Blues JR IV is in mijn optiek wat zuiverder dan de III. Met name de reverb is verbeterd, waarbij hij op een hogere stand minder muddy klinkt. Ik vind de IV dus nét ff mooier klinken dan de III, maar goed, dat is natuurlijk mijn mening. Anderen vinden juist de III weer fijner omdat zij meer van gritty houden. Het ontloopt elkaar niet veel, maar als je echt een mooie clean Fender sound wilt, dan kan je imo beter voor de IV kiezen.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

[...]
En dat ze kleiner worden, is al een aardig tijdje aan de gang, alleen bepaalde 'rockgoden' vinden het nog nodig om een rijtje 'full stacks' op het podium te hebben, nodig gehad heeft niemand de laatste 30 jaar.

Veel bands horen hun intstrument alleen nog via monitors, en dan staan de amps backstage. :P

Dat maakt de artiest ook nog eens min of meer benaderbaar, in de zin van dat je die 'rig' ook kunt aanschaffen... :+

Behoudens de Dumble-, TwoRock-, Friedman- en dergelijke 'top van de ladder'-merkengebruikers dan. :+
Veel van die stacks van bands zijn vaak grotendeels dummies... Dit alles onder het mom van: het oog wil ook wat.
Als je een band ziet spelen met een paar Marshall Stacks en een andere band met een paar combo-tjes dan zal de gemiddelde niet-muzikant de eerste vaak beter vinden "want ze zijn toch echt professionals, kijk maar aan wat ze voor apparatuur hebben".
Muzikanten prikken daar doorheen en luisteren naar wat er voor hun neus staat.

Daarover sprekende verder: Zo had de Nederlandse Metalband Jewel twee frames van 2x2 meter op het podium staan naast de drummer. daarachter stonden 2 combo-tjes. 1 voor de giatrist en 1 voor de bassist. Maar het zag er wel indrukwekkend uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

CSB schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:05:
[...]

@pinda powerrr De Fender Blues JR IV is in mijn optiek wat zuiverder dan de III. Met name de reverb is verbeterd, waarbij hij op een hogere stand minder muddy klinkt. Ik vind de IV dus nét ff mooier klinken dan de III, maar goed, dat is natuurlijk mijn mening. Anderen vinden juist de III weer fijner omdat zij meer van gritty houden. Het ontloopt elkaar niet veel, maar als je echt een mooie clean Fender sound wilt, dan kan je imo beter voor de IV kiezen.
Het zal elkaar idd niet veel ontlopen. Ik heb destijds de III en de Tweed naast elkaar gehad om te proberen. De III klonk allesbehalve slecht, maar de Tweed was, zeker dankzij de speaker, veel meer "Fender". Soms zijn het subtiele verschillen, maar gaat er om wat je zelf mooi vindt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Veel van die stacks van bands zijn vaak grotendeels dummies... Dit alles onder het mom van: het oog wil ook wat.
Als je een band ziet spelen met een paar Marshall Stacks en een andere band met een paar combo-tjes dan zal de gemiddelde niet-muzikant de eerste vaak beter vinden "want ze zijn toch echt professionals, kijk maar aan wat ze voor apparatuur hebben".
Muzikanten prikken daar doorheen en luisteren naar wat er voor hun neus staat.

Daarover sprekende verder: Zo had de Nederlandse Metalband Jewel twee frames van 2x2 meter op het podium staan naast de drummer. daarachter stonden 2 combo-tjes. 1 voor de giatrist en 1 voor de bassist. Maar het zag er wel indrukwekkend uit...
Klopt, stack-wanden zijn vooral ‘shock & awe’... :9

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/2f/6f/81/2f6f8104f4a23f109ae335b7d79e2b14--heavy-rock-eddie-van-halen.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--cHHu1h9---/c_fit,f_auto,fl_progressive,q_80,w_320/18mo1sjduprzojpg.jpg _O-

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 16-07-2018 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Google maar eens op afbeeldingen van

'Empty amp stack'

Lege kisten, of zelfs een bedrukt spandoek

[ Voor 29% gewijzigd door JAMF op 16-07-2018 15:47 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Stacks? Ik heb de tijd al goed gezet voor jullie, het kost maar heel even van je tijd :+ De moeite waard, ik beloof het je. Wat is die man toch geniaal, afgezien van zijn arrogantie. _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Als je daar vooraan bij het podium gaat staan, heb je purschuim nodig in je oren ipv normale oordoppen 8)7

En ik vraag me dan gelijk weer af....wat gaat dat positief aan het geluid bijdragen? (behalve enorm veel volume).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hij gebruikt er maar 2 ofzo live he, ondanks dat ze dus allemaal echt zijn en geen dummys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:59:
Als je daar vooraan bij het podium gaat staan, heb je purschuim nodig in je oren ipv normale oordoppen 8)7

En ik vraag me dan gelijk weer af....wat gaat dat positief aan het geluid bijdragen? (behalve enorm veel volume).
Ze kunnen allemaal zachter... maar dat doet-ie niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:16
Ramzzz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:46:
Klopt, stack-wanden zijn vooral ‘shock & awe’... :9
Ik heb niet zo'n wandje maar mischien is het ook wel praktisch bij feedback :9~ . Hoef je niet meer door je knieen voor je versterker kabinetje. Snaren niet gedempt ==> Gillen. Voor de toonhoogte gebruik je maar een wah pedaal :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Wat mij opviel tijdens bijvoorbeeld Wacken Open Air, dat er wel een stack-wall stond, maar met veel verschillende systemen naast elkaar. Naast het (mij niet zo favoriete) Marshall, vaak ENGL, 5150, Koch, Orange etc.. Vaak om de verschillende bands de keuze te geen om op hun "eigen" systeem te werken.

Lijkt er dan veel op, dat grote festivals minder onder de indruk zijn van "poser-bands" die zich groots moeten voordoen terwijl er inderdaad nep zut op toneel staat.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

*ideetje voor fotobehang in de mancave*

Een Marshall wall, een Koch wall en een engl wall

of die kamer die voor mancave moet doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

http://images.equipboard....-7400-xl.jpg?v=1522101111
Afgelopen weekend gekocht voor 450 Euro. Klein dingetje aan: knop om pre of post EQ te schakelen voor de DI output geeft wat weinig werking.
Betekent echter wel dat ik uiteindelijk na 25 jaar voor de prijs van deze zowel deze als het kleinere broertje heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
TheCapK schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:29:
http://images.equipboard....-7400-xl.jpg?v=1522101111
Afgelopen weekend gekocht voor 450 Euro. Klein dingetje aan: knop om pre of post EQ te schakelen voor de DI output geeft wat weinig werking.
Betekent echter wel dat ik uiteindelijk na 25 jaar voor de prijs van deze zowel deze als het kleinere broertje heb...
Ben ik al blij dat ik eindelijk een speakerkast in huis heb die door de WAF heen is gekomen.. :P
Nu eens leren om de bass te plukken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:46:
*ideetje voor fotobehang in de mancave*

Een Marshall wall, een Koch wall en een engl wall

of die kamer die voor mancave moet doorgaan
En Fender dan? En ... en ... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:04:
[...]

Voor jou laten we een Blackstar HT5-r behangetje printen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Ramzzz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:04:
[...]

En dan hoop je dat je in de kubus woningen woont en dat er 8 wanden in je mancave zitten.

En wat dacht je van een 412 cab rolgordijn

[ Voor 8% gewijzigd door JAMF op 17-07-2018 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:28:
[...]

Voor jou laten we een Blackstar HT5-r behangetje printen :+
}:|

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/88/95/41/889541bb3147902f4d415588d1d290c1.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

HMaster_II schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Ben ik al blij dat ik eindelijk een speakerkast in huis heb die door de WAF heen is gekomen.. :P
Nu eens leren om de bass te plukken :X
Ik heb geen last meer van de WAF... 1 van de voordelen van een scheiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
WAF is bij mij al jaren niet meer van toepassing :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik probeer nog enigszins binnen het 'acceptabele' te blijven, qua WAF. :+

Dat gezegd hebbende ... :+ ... klein pedaaltje erbij, een EHX Nano Clone.

Voor mijn 'secundaire pedal board'. 8)7

Meteen een nieuwe gitaarspelende dorpsgenoot ontmoet, leuke babbel over gear en spelen. :P

En een nieuwe Latijnse spreuk is geboren: 'instrumenta et ludere' :+

[ Voor 73% gewijzigd door Ramzzz op 18-07-2018 20:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou hij is er hoor!

Eerste indruk uitzonderlijk positief voor nog geen 6 tientjes:

- Zwaar
- geborsteld alu behuizing
- VEEL stekkers in verschillende lengtes met verschillende jacks, en zelfs een daisy kabel voor als je toch meer wilt aansluiten
- Echt geisoleerde outputs

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/fazley.jpg

Vanavond spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:26:
Nou hij is er hoor!

Eerste indruk uitzonderlijk positief voor nog geen 6 tientjes:

- Zwaar
- geborsteld alu behuizing
- VEEL stekkers in verschillende lengtes met verschillende jacks, en zelfs een daisy kabel voor als je toch meer wilt aansluiten
- Echt geisoleerde outputs

Plaatje:

[afbeelding]

Vanavond spelen!
Ziet er goed uit! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Leuk ding @KnoxNL !

@Ramzzz je kan het ook niet laten hè :+

Ik wacht ondertussen braaf op mijn pakketje uit de USA...Sinds maandag in NL, duurt me te lang :X heb namelijk een duur pedaal, voor erg weinig op de kop getikt via Reverb.com, hopelijk gaat de douane niet zelf wat verzinnen qua waarde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Zoals eerder beloofd hierbij een linkje naar foto van mijn collectie.

https://www.dropbox.com/s/sn3k57krgyhgpx7/IMG_5997.JPG?dl=0

Vlnr:
Hamer Explorer (Standard tuning)
Epiphone Les Paul (alles halve toon lager, beetje mee jammen met GnR ;) )
Jackson RR24 (Drop D tuning)
En de strat (standard)

Voor elke stemming een gitaat dus! :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Vandaag maar eens bezig gegaan om zelf die versterker eens te bekijken. Gisteren een nieuwe Sovtek 12AX7 LPS voorversterkerbuis gehaald en die dus erin gezet. Bleek dat de buis die erin zat nog een originele marshall buis is.
Verder gekeken naar de schakelaar voor post/pre EQ te kunnen schakelen voor de DI: blijkt dat de schakelaar zelf nog in orde is maar de knop dus niet. Knop nu aan de schakelaar gelijmd omdat deze anders niet te repareren was.Kan nu dus weer gewoon gebruikt worden.
En dan te bedenken dat iik er nog 50 euro vanaf heb gekregen juist omdat die knop kapot was... Toch best een goede deal gedaan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sinds deze week een gitaar. En wel de goedkoopste die ik kon vinden, 41€ bij Bax.

Stond op mijn bucketlist list, en ik heb een nieuwe vriendin die sinds een maand of 4 gitaar speelt, dus dit is het moment :P

Moet zeggen dat het er als absolute noob wel goed uitziet, de nylon snaren klinken vrij saai, en de dikste snaar kwam veel tegen de eerste fretten aan, dus die had wat hoger mogen liggen (opgelost met een stukje plastic) maar als ik eenmaal de basis onder de knie heb en er ook daadwerkelijk mee door wil kijk ik wel weer verder. Zal wel een akoestische blijven denk ik. Zodat ik hem overal mee naartoe kan sleuren.

Maar petje af, wat komt er een hoop bij kijken...
Vader Jacob lukt, op een laag tempo. Nu de akkoorden leren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Zojuist het verjaardagskadootje voor mijn zoontje besteld die 9 wordt: een zwarte 3/4 Squier Strat :)

Nu wil ik hem zelf les gaan geven.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Was al wat online aan het zoeken, maar zie daar door de bomen het bos niet zo snel.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maverick! schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:49:
Zojuist het verjaardagskadootje voor mijn zoontje besteld die 9 wordt: een zwarte 3/4 Squier Strat :)

Was al wat online aan het zoeken, maar zie daar door de bomen het bos niet zo snel.
Afbeeldingslocatie: https://rs342.pbsrc.com/albums/o409/LainaPop_08/Animations/ROCK.gif?w=280&h=210&fit=crop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb nooit "officieel" les gekregen. Maar mijn oom en vader hebben het mij geleerd. Begonnen met de simpele akkoorden, zoals A, G, C en D. Toen ik eenmaal mijn vingers op die akkoorden kreeg en wat drie-akkoorden-liedjes kon spelen, toen kwamen de mineur akkoorden en vandaar uit meer liedjes mee gaan spelen.
Populaire makkelijke liedjes zoeken, dan komt de motivatie vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik ben met gitaartabs.nl aan de gang gegaan, als je op hun website zit komt er een pop-up om een handleiding te ontvangen per email. Daarin staan imho de basics goed uitgelegd, en heb ik dus afgedrukt. En via de site zijn er dan nog weer aanvullende lessen en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
pinda powerrr schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Ik heb nooit "officieel" les gekregen. Maar mijn oom en vader hebben het mij geleerd. Begonnen met de simpele akkoorden, zoals A, G, C en D. Toen ik eenmaal mijn vingers op die akkoorden kreeg en wat drie-akkoorden-liedjes kon spelen, toen kwamen de mineur akkoorden en vandaar uit meer liedjes mee gaan spelen.
Populaire makkelijke liedjes zoeken, dan komt de motivatie vanzelf.
Ik heb dus ook nooit les gehad, vandaar effe zoeken hoe ik het het beste kan doen. Ik had casette tapes met Metallica die ik begon mee te spelen op 1 snaar, totdat een kennis van me het wonderlijke powerchord leerde. En na 3 maanden speelde ik in een bandje. Zo leer je het het snelst :D

Maar zo ga ik het idd aanpakken. Wat liedjes die hij leuk vindt met simpelere akkoorden meespelen, zoals Ed Sheeran. Dat zal hem wel motiveren.
_ferry_ schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Ik ben met gitaartabs.nl aan de gang gegaan, als je op hun website zit komt er een pop-up om een handleiding te ontvangen per email. Daarin staan imho de basics goed uitgelegd, en heb ik dus afgedrukt. En via de site zijn er dan nog weer aanvullende lessen en video's.
Cool, goede tip, ga ik checken!

Thanks mannen (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik werk veel met GuitarPro om nieuwe nummers in te studeren. Is misschien ook lekker omdat je dan hoort wat je moet spelen EN het is met een computer werken.
Verder raad ik je veel geduld aan met het lesgeven aan je eigen kind: dat kan lastiger zijn omdat familie vaak meer moeite heeft iets van een familielid aan te nemen dan van een vreemde...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheCapK schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:26:
Ik werk veel met GuitarPro om nieuwe nummers in te studeren. Is misschien ook lekker omdat je dan hoort wat je moet spelen EN het is met een computer werken.
Verder raad ik je veel geduld aan met het lesgeven aan je eigen kind: dat kan lastiger zijn omdat familie vaak meer moeite heeft iets van een familielid aan te nemen dan van een vreemde...
Dat herken ik :+
Mijn oom heeft me veruit het meeste geleerd, mijn pa was vaak te ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Geduld ben ik ook het meest bang voor. Hij is nogal eigenwijs zeg maar :)
Als het niet werkt kan ik alsnog een leraar inschakelen.

Wilde ook Rocksmith gaan gebruiken. Dat speel ik zelf wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Ik probeer meermaals me te verdiepen in https://www.thomann.de/nl/hal_leonard_starter_pack_bass.htm deel 1 en daarna deel 2.
Ik kom alleen niet zo ver wegens andere projecten thuis.

Het meeste last heb ik nog van het vinden van de goede vingerspeel technieken en de volgorde. Ik kom geregeld in de knoop met de wijsvinger-middelvinger volgorde. Vooral als je (bijvoorbeeld) van 2 noten E naar 1 noot A en 1 noot E terug moet.
Ik weet oefenen oefenen en nog meer oefenen. :+

En ik heb het idee, dat de G snaar bij mij te hoog staat qua toon. Ik moet de bass maar eens opnieuw stemmen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik heb laatst de oude versterker van m'n vriendin dat nog bij mijn schoonouders stond meegenomen om eens aan te sluiten. Het is een buizenversterker van het merk 'pro tube'. Volgens mij zit er 1 buis in, kan dat?
Ik heb er totaal geen verstand van maar twee dingen vielen me op:
1) Als ik m'n elektrische gitaar aansluit klinkt continue een lage buzzende toon. Lijkt wel alsof er ergens electriciteit ontsnapt. Als ik m'n vinger op het aansluit punt op de gitaar leg (met de jack kabel erin) dan is het geluid weg.
2) Op het moment dat ik m'n semi-akoestische gitaar aansloot kreeg ik heel veel feedback en een gigantisch luide pieptoon. Toen heb ik de versterker maar snel uitgezet.

Sindsdien heb ik geen nieuwe poging gedaan maar zou er iets met de versterker aan de hand kunnen zijn? Of zou het juist aan m'n gitaren liggen?
De buzztoon kan ik mee leven, dat hoor je tijdens het spelen niet. Maar de feedback/pieptoon lijkt me niet goed? Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Nilltris schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:52:
Ik heb laatst de oude versterker van m'n vriendin dat nog bij mijn schoonouders stond meegenomen om eens aan te sluiten. Het is een buizenversterker van het merk 'pro tube'. Volgens mij zit er 1 buis in, kan dat?
Ik heb er totaal geen verstand van maar twee dingen vielen me op:
1) Als ik m'n elektrische gitaar aansluit klinkt continue een lage buzzende toon. Lijkt wel alsof er ergens electriciteit ontsnapt. Als ik m'n vinger op het aansluit punt op de gitaar leg (met de jack kabel erin) dan is het geluid weg.
2) Op het moment dat ik m'n semi-akoestische gitaar aansloot kreeg ik heel veel feedback en een gigantisch luide pieptoon. Toen heb ik de versterker maar snel uitgezet.

Sindsdien heb ik geen nieuwe poging gedaan maar zou er iets met de versterker aan de hand kunnen zijn? Of zou het juist aan m'n gitaren liggen?
De buzztoon kan ik mee leven, dat hoor je tijdens het spelen niet. Maar de feedback/pieptoon lijkt me niet goed? Hebben jullie hier ervaring mee?
Aarden... 50Hz brom.

Akoestische gitaren nooit op je ‘elektrische gitaren-versterker’ aansluiten. Andere impedantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 23-07-2018 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou nooit wil ik niet zeggen, mijn beide tube-amps slikken akoustische gitaren prima, maar het zal nooit zo goed klinken als de gitaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ramzzz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:31:
[...]

Aarden... 50Hz brom.

Akoestische gitaren nooit op je ‘elektrische gitaren-versterker’ aansluiten. Andere impedantie.
Thanks! Aarden als in de versterker aarden (oftewel controleren of het stopcontact wel geaard is)?

Betreft versterker wist ik ook niet, dat is wel een bummer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

HMaster_II schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:14:
Ik probeer meermaals me te verdiepen in https://www.thomann.de/nl/hal_leonard_starter_pack_bass.htm deel 1 en daarna deel 2.
Ik kom alleen niet zo ver wegens andere projecten thuis.

Het meeste last heb ik nog van het vinden van de goede vingerspeel technieken en de volgorde. Ik kom geregeld in de knoop met de wijsvinger-middelvinger volgorde. Vooral als je (bijvoorbeeld) van 2 noten E naar 1 noot A en 1 noot E terug moet.
Ik weet oefenen oefenen en nog meer oefenen. :+

En ik heb het idee, dat de G snaar bij mij te hoog staat qua toon. Ik moet de bass maar eens opnieuw stemmen. :/
Als je met je vingers wil spelen dan is het belangrijk om zo veel mogelijk om en om te spelen. Als je begint met je wijsvinger dan speel je de derde noot dus ook met je wijsvinger.
In het geval van wisselen van snaren dan pak je die andere snaar dus met de vinger die dan aan de beurt is. Moet je echter van een hogere snaar naar een lagere snaar dan kun je ervoor kiezen om dezelfde vinger waarmee je die hogere snaar hebt geplukt ook te gebruiken vor die lagere snaar.
In jouw voorbeeld zou dit dus zijn:
(startend met wijsvinger) E (WV); E(MV); A(WV) en E(WV).
Nilltris schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:24:
[...]

Thanks! Aarden als in de versterker aarden (oftewel controleren of het stopcontact wel geaard is)?

Betreft versterker wist ik ook niet, dat is wel een bummer :(
Kan aarden van de versterker zijn, aansluiten op een geaard stopcontact is wel zo handig, gesteld dat er een stekker met aarde aan zit. Let wel dat de stekker 180 graden draaien ook kan schelen.
Kan echter ook aarden van de gitaar zijn. Ligt eraan in hoeverre je dit ook met een andere versterker hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door TheCapK op 24-07-2018 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

New Pedal Day! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q5LBJAGl.jpg

Way Huge "Aqua Puss" analog delay.

Via Reverb.com zeer goedkoop gekocht en dankzij PostNL en de BTW afdracht alsnog even duur als een van Marktplaats hier }:| De PostNL afdracht was hoger dan de BTW afdracht, altijd lekker :r
Douane heeft het pakketje overigens een week vastgehouden...

Conditie was "good" volgens de verkoper, maar er zit geen krasje op. Klittenband aan de onderkant heeft de prijs waarschijnlijk doen zakken, maar dat maakt het voor mij alleen maar makkelijker :P

Nu lekker uitproberen, want de settings zijn eindeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Een beetje Nederland bij Andertons:

Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat dit een succes gaat worden, wie wil er nu pedalen van 1 merk, of heeft alleen pedalen die daarop passen.... De COM-poort lijkt me ook wat krakkemikkig op de lange termijn.

Nee, dit gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik ken er wel die alleen maar pedalen van 1 merk hebben dus zo gek is het niet. Als je eruit krijgt wat je wil hoeft het ook geen probleem te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:41:
New Pedal Day! *O*

[afbeelding]

Way Huge "Aqua Puss" analog delay.

Via Reverb.com zeer goedkoop gekocht en dankzij PostNL en de BTW afdracht alsnog even duur als een van Marktplaats hier }:| De PostNL afdracht was hoger dan de BTW afdracht, altijd lekker :r
Douane heeft het pakketje overigens een week vastgehouden...

Conditie was "good" volgens de verkoper, maar er zit geen krasje op. Klittenband aan de onderkant heeft de prijs waarschijnlijk doen zakken, maar dat maakt het voor mij alleen maar makkelijker :P

Nu lekker uitproberen, want de settings zijn eindeloos.
Dus voor jou liep de USA-connection wat minder gunstig? Het lijkt op totale willekeur...

Maar! Hij is binnen, dus het lange wachten kan beginnen! :+

spoiler:
Ik kreeg ooit een bijnaam van een vriend van me: 'the man with more delays than a privatised bus company'. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 25-07-2018 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Dus voor jou liep de USA-connection wat minder gunstig? Het lijkt op totale willekeur...

Maar! Hij is binnen, dus het lange wachten kan beginnen! :+

spoiler:
Ik kreeg ooit een bijnaam van een vriend van me: 'the man with more delays than a privatised bus company'. :+
Ja, balen. Op zich wel een goede eerste Reverb.com ervaring, jammer dat de NL post het weer moet verpesten :( (volgende keer vraag ik dus gewoon of ze $45 als waarde erop kunnen zetten ;) )

Pedaal klinkt erg mooi, beetje gecheat door op de interwebz wat settings op te zoeken, daardoor kwam ik al wat sneller op een goed geluid. Kan het natuurlijk nu mooi vergelijken met de Ibanez AD90 (geleend van @Ramzzz ) die wat "donkerder" van geluid is.

/me is happyy :)

Overigens gelijk mijn hele pedalboard weer op de schop gegooid, nu heb ik:
Tuner->boost->compressor->Soul Food (Klon clone)->TS9->Q-tron->Delay

Naar aanleiding van een nieuwe foto van John Mayers pedalboard. De Q-tron "hoort" vooraan in de chain, hij heeft het juist achteraan. Boost als eerste pedaal is ook zo'n dingetje, hij gebruikt alleen nóg een boost aan het einde. Lekker uitproberen, misschien werkt dit voor mij ook. Ik kijk gewoon af bij gitaristen -Instagram is daar een goed medium voor #pedalboard - en probeer het dan zelf ook uit.

[ Voor 24% gewijzigd door pinda powerrr op 25-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Mijn chain is nu:

Cry baby wah --> Boss CS3 compressor/sustainer --> Behringer UF300 Ultra Flanger --> ThorpyFX Veteran fuzz/treble booster (beste pedaal ooit O+ ) --> Rocktron Dreamstar Chorus. Vervcolgens in de FX loop: Line6 DL4 delay --> Behringer DSP 20124P multieffect welke ik alleen voor reverb gebruik.

Die behringer is trouwens best een leuk speledingetje voor heeeeeuuuuul weinig:

https://reverb.com/p/behr...-engine-effects-processor

ooit overgenomen van iemand op tweakers die hem voor zijn keyboard gekocht had.

[ Voor 5% gewijzigd door KnoxNL op 25-07-2018 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Was ik dus mijn nieuwe versterker aan het uittesten hoorde ik een kraak, ik bang dat het de versterker was dus maar eerst rechtstreeks via de versterker mijn bas ingeplugd: resultaat: geen kraak...
Dus nu maar de rest van mijn chain doorzoeken en alle solderingen nalopen...

Probleem gevonden: Ik heb een aantal haakse Neutrik jacks in de chain zitten. Deze zijn echter zo'n 20 jaar oud en hierbij werd de massa niet vastgesoldeerd. Hierdoor gaat het contact dus achteruit omdat het koper toch corrodeert. Nieuwe haakse neutrik jacks gehaald en deze geinstalleerd, waarbij de massa dus wel wordt gesoldeerd, en nu dus gewoon kraakvrij.

[ Voor 39% gewijzigd door TheCapK op 02-08-2018 13:22 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 98 Laatste