Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Kapoen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Volgens de website van Fender zelf:
Classic Series '50s Telecaster
Body Finish Polyester
Neck Finish Gloss Urethane
Classic Series '50s Telecaster® Lacquer
Body Finish Gloss Nitrocellulose Lacquer
Neck Finish Gloss Nitrocellulose Lacquer

De rest van de specs (pickups, mensuur, radius, tuners,...) lijken mij 100% identiek.
Kenners verbeter mij indien ik het verkeerd heb, maar ik geloof dat de 'lacquer' versie dus met de tijd wat zwaarder zal relic-en/afbladeren/... terwijl de polyester versie wat frisser zal blijven ogen?

Qua specs zou ik ook eens kijken naar de Classic Player Baja Telecaster. Die heeft dankzij de S1 switch nog wat extra mogelijkheden aan boord, om van classic twang naar een soort van stratocaster vibe te gaan.

Destijds (eind 2012 al) toen ik ging shoppen voor een Tele (eigenlijk strat ;)) stond deze ook op mijn shortlist. Uiteindelijk heb ik toen geopteerd voor de Am. Std. vanwege de modernere specs en een paar andere details, maar het is een degelijke gitaar.
Thanks voor je uitleg!

Ik ga ook nog eens wat US Teles bekijken.

Heb nu een rode 2012 Tele gezien waar ik wel erg van gecharmeerd ben 🙂

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Zag net dat er een update is voor guitar Pro7: 7.5! Deze is gratis en als je hun FB post liked en aangeeft waarom je met guitar Pro werkt maak je kans op een USA Fender Strat.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZNH51H581fMCXm3vdLpPah43/full.jpg

<3

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
d:)b

Nice! :Y

Black Sabbath / Deep Purple sound gegarandeerd!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:36

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

1968 Fender Telecaster, origineel "Blue Floral". Ergens in de jaren '70 is de lak gaan bladderen (wat bij alle Blu Florals gebeurde) en zijn de bloemen weg geschuurd.
Alles nog origineel, nooit aan gemod, electronica en pickups ook origineel.
Ruilen voor een Japanse Blue flower die nog wel netjes in z'n lak zit? :9~

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ntSjqT/DSC_0003_Large.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Teleluvr op 23-06-2018 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:21

pinda powerrr

Slow down...

Teleluvr schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:19:
[...]

Ruilen voor een Japanse Blue flower die nog wel netjes in z'n lak zit? :9~

[afbeelding]
Haha, worth the try 8)

Heb vroeger al eens een aanbod gekregen (had toen geen idee van de waarde) om mee te gaan naar een willekeurige muziekwinkel, daar mocht ik dan een gitaar uitzoeken in de klasse van dure Les Paul/Stratocaster, in ruil voor de Telecaster.
Blij dat ik dat niet gedaan heb :P

De gitaar is oorspronkelijk van mijn oom geweest, hij heeft hem nieuw gekocht.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat brengt de vraag - wat is een goede plek om een gitaar te laten taxeren en tips te krijgen voor het onderhoud en/of verkoop? Iemand ervaring?

edit:// tips voor een revisie van mijn twin reverb versterker zijn ook welkom

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 23-06-2018 22:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:51:
Dat brengt de vraag - wat is een goede plek om een gitaar te laten taxeren en tips te krijgen voor het onderhoud en/of verkoop? Iemand ervaring?
Ik denk: gezond verstand.

Er is literatuur over die je de basis waarde kan geven op basis van serial nrs. een schatting kan geven.

De rest is staat van onderhoud, etc.

Op bepaalde sites is een ‘estimate’ te halen, op basis van bouwjaar, fabriek, bouwer, specifieke modelkwalitweit, etc.

Verder is het toch ‘wat en gek ervoor geeft’...

;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:59:
[...]
<>
Verder is het toch ‘wat en gek ervoor geeft’...

;)
klopt voor wat betreft verkoop - ik heb nog een 1947 Chris Craft runabout te koop, lastig te taxeren inderdaad. Maar de lak van de strat kan wel wat aandacht gebruiken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Maar een tip voor een goede taxateur zou ik wel kunnen waarderen ;)
Ben wel benieuwd waar ze het zouden zetten. Heb één keer de aandacht kunnen trekken van het personeel van KeyMusic Rdam (meestal kijken ze je niet aan daar), toen ik over de Tele vertelde. Schattingen van 6K naar 25K, maar die 25K dan hadden de bloemen er nog op moeten zitten.

Verkopen doe ik toch niet, maar zou het wel voor de lol willen weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@franssie @pinda powerrr

Je zou hier kunnen beginnen:

https://www.bluebookofguitarvalues.com/#/Index

Het boek dat je een eind op weg kan helpen is https://www.bluebookofgui..._Book_of_Electric_Guitars .

Jaren geleden had een vriend van me die al, en daarop gebaseerd heeft hij een zeer ruimschoots pre-CBS Fender Stratocaster '57 uit de VS geïmporteerd.

Allerlei zaken speelt een rol, naast model/serie/bouwjaar/staat van gebruik en onderhoud.

Een refinish, refret, modificaties, etc. halen fors de waarde naar beneden.

[ Voor 73% gewijzigd door Ramzzz op 24-06-2018 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:55:
Maar een tip voor een goede taxateur zou ik wel kunnen waarderen ;)
Ben wel benieuwd waar ze het zouden zetten. Heb één keer de aandacht kunnen trekken van het personeel van KeyMusic Rdam (meestal kijken ze je niet aan daar), toen ik over de Tele vertelde. Schattingen van 6K naar 25K, maar die 25K dan hadden de bloemen er nog op moeten zitten.

Verkopen doe ik toch niet, maar zou het wel voor de lol willen weten.
Ik zeg vintage guitar guide, reverb/eBay verkoopprijzen en wat de gek ervoor geeft.
Ik zou vooral niet naar een gitaar keten gaan voor appraisal. Juist leuk om zelf uit te zoeken.
Die eerste wil ik wel inkijken als je erg nieuwsgierig bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:16
Oeh een gitaar topique ;) deze zocht ik al op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:33
Welkom dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Blaat, waarom geen Engl cabinet eronder?? Is dat vanwege je muziekstijl?

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik gok vanwege voorraad die beschikbaar was om te testen in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:24:
@franssie @pinda powerrr

Je zou hier kunnen beginnen:

https://www.bluebookofguitarvalues.com/#/Index

Het boek dat je een eind op weg kan helpen is https://www.bluebookofgui..._Book_of_Electric_Guitars .

Jaren geleden had een vriend van me die al, en daarop gebaseerd heeft hij een zeer ruimschoots pre-CBS Fender Stratocaster '57 uit de VS geïmporteerd.

Allerlei zaken speelt een rol, naast model/serie/bouwjaar/staat van gebruik en onderhoud.

Een refinish, refret, modificaties, etc. halen fors de waarde naar beneden.
Een goede refret is op zijn tijd toch echt nodig en kan juist de waarde verbeteren. Een gitaar die helemaal origineel is maar onbespeelbaar is alleen voor investeerders interessant en zelfs dan denk ik dat de slechte bespeelbaarheid de prijs omlaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

HMaster_II schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:12:
[...]

Blaat, waarom geen Engl cabinet eronder?? Is dat vanwege je muziekstijl?
Inderdaad beschikbaarheid. Buiten de optische verschillen is het ook maar de vraag of het qua klank beter zou uitpakken.

Ik zal het nooit weten. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ronster
New guitar day!!

Daar hangt ze hoor 😍

Helemaal blij met deze 2012 American Standard Telecaster in Crimson Red.

De beste meneer die haar verkocht had heel wat lekkers in zijn collectie, waaronder precies de Baja die ik ook op het oog had. Beiden kunnen bespelen, dus dat was de perfecte test.

Super blij met deze aankoop!
@Kapoen Thanks voor je advies, was zeer nuttig voor me 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k9fCTWqyQocPvLz7GbnSBgtT/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maverick! schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:41:
New guitar day!!

Daar hangt ze hoor 😍

De beste meneer die haar verkocht had heel wat lekkers in zijn collectie, waaronder precies de Baja die ik ook op het oog had. Beiden kunnen bespelen, dus dat was de perfecte test.

Super blij met deze aankoop!
@Kapoen Thanks voor je advies, was zeer nuttig voor me 👍

[afbeelding]
Nice! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Maverick! schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:41:
New guitar day!!

Daar hangt ze hoor 😍

Ik heb net even gechecked om te kijken of je niet per toeval mijn exemplaar bent komen halen,
maar mijn gitaarstand is nog gevuld. Misschien zijn het tweelingen? ;)

Proficiat met je aankoop, blij om te zien dat je er de zwarte scratchplate terug hebt opgelegd.

Veel speelplezier!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Kapoen schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:56:
[...]

Ik heb net even gechecked om te kijken of je niet per toeval mijn exemplaar bent komen halen,
maar mijn gitaarstand is nog gevuld. Misschien zijn het tweelingen? ;)

Proficiat met je aankoop, blij om te zien dat je er de zwarte scratchplate terug hebt opgelegd.

Veel speelplezier!
Haha thanks!

Ben thuisgekomen en ben meteen de garage ingelopen om een schroevendraaier te halen.
Veel mooier met zwarte scratchplate vind ik persoonlijk.

Net ff gespeeld op mn Orange CR120 en ze klinkt werkelijk super!! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
En Ash zo te zien. Goede keuze!

Dat je maple hebt gekozen verbaast me gezien je Gibsons, maar voor een tele wil ik niet anders.

[ Voor 61% gewijzigd door KnoxNL op 24-06-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Even een kort sample-tje gemulti-tracked.

Best tevreden over het geluid, iets teveel overdrive op de solo in het rechterkanaal misschien, verder klinkt het super lekker (imo, kan me zomaar voorstellen dat het je ding niet is).

Voor nu nog opgenomen met de balanced lijnuitgang van de Metalmaster. Ik ga nog experimenteren met closemicen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:57:
<>
Dat je maple hebt gekozen verbaast me gezien je Gibsons, maar voor een tele wil ik niet anders.
Net even gekeken - mijn affinity Tele is ook mijn enige gitaar van de 8 met een maple fretboard. al heb ik in Friesland dacht ik nog een strat met Maple maar dat weet ik niet zeker (was die van mijn vader).

Het hoort inderdaad wel bij een telecaster vind ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:40:
[...]

Even een kort sample-tje gemulti-tracked.

[audio]

Best tevreden over het geluid, iets teveel overdrive op de solo in het rechterkanaal misschien, verder klinkt het super lekker (imo, kan me zomaar voorstellen dat het je ding niet is).

Voor nu nog opgenomen met de balanced lijnuitgang van de Metalmaster. Ik ga nog experimenteren met closemicen.
Dat klinkt best OK, voor een line-out. :)

Vandaag wel een teleurstellende mededeling binnengekregen, mijn Klon komt voorlopig niet. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 24-06-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Dat klinkt best OK, voor een line-out. :)
[…]
Zeker! Voor clean vraag ik me dan ook af of het zin heeft om met een microfoon in de weer te gaan. Voor distorted zal het zeker zin hebben! Ik ga ermee experimenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de Boss BD-2? Heb laatst tijdens mijn gitaarles er even mee lopen stoeien en vond het wel lekker klinken, maar dat was wel op een hele andere versterker dan ik thuis heb staan. Bovendien heb ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal - dus wat is dan goed?

Ben nog steeds op zoek naar een goed boost/drive pedaal maar het aanbod is zo ontzettend en de prijzen lopen zo enorm uiteen... En ze allemaal uitproberen kan ik ook niet.

Dus, wat te doen? Kennen jullie een soort van one-size-fits-all overdrive pedaal dat eigenlijk altijd wel goed is en waar je de nodige kanten mee uit kunt? Mijn muzikale smaak zit 'm vooral in blues/rock met een warm geluid. Enerzijds de blues van Clapton, anderzijds ook het werk van Michael Schenker (UFO bvb). Waar kom je dan een beetje op uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb een tijd een BD-2 in bruikleen gehad van een vriend. Erg goed pedaal, heel goed voor de "Amerikaanse" warme blues sound. Afhankelijk van je amp en instellingen kan het zelfs iets te "warm" klinken. Maar overall gezien wel een pedaal waar je weinig fout mee kan doen.

Voor een extra OD vond ik het minder geschikt, daar heb ik nu een EHX Soul Food voor (Klon clone), daarmee kan ik heel mooi de buizen een lichte push geven. Wel OD, maar geen gescheur (lastig te omschrijven zeg 8)7 )

Ik kom regelmatig op Marktplaats of Reverb.com gebruikte BD-2's tegen voor zeer schappelijke prijzen, als ik mijn pedalboard vol heb met de pedalen die ik wil, zou deze zomaar weer eens er tevoorschijn op kunnen komen.

Er zijn wel wat verschillende versies in omloop. De BD-2W (Wazacraft) en de versie met de Keeley mod, maar die laatste is zeldzamer en een stuk duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Buitenkansje:

Blackstar Series One 10 AE Buizenversterker
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ontzettend goede deal. Wat een leuke amp is dat toch, die AE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

OK dan - na al dat opgehemel maar besteld - kan de Roland 30X Cube door naar mijn kleine neefje :+

Voor dat geld is een buizenversterker met een 12" speaker en voetpedaal etc inderdaad een koopje.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 25-06-2018 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:57:
[...]

OK dan - na al dat opgehemel maar besteld - kan de Roland 30X Cube door naar mijn kleine neefje :+

Voor dat geld is een buizenversterker met een 12" speaker en voetpedaal etc inderdaad een koopje.
_O- @KnoxNL

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:36
rodie83 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:57:
Heeft er iemand ervaring met de Boss BD-2? Heb laatst tijdens mijn gitaarles er even mee lopen stoeien en vond het wel lekker klinken, maar dat was wel op een hele andere versterker dan ik thuis heb staan. Bovendien heb ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal - dus wat is dan goed?

Ben nog steeds op zoek naar een goed boost/drive pedaal maar het aanbod is zo ontzettend en de prijzen lopen zo enorm uiteen... En ze allemaal uitproberen kan ik ook niet.

Dus, wat te doen? Kennen jullie een soort van one-size-fits-all overdrive pedaal dat eigenlijk altijd wel goed is en waar je de nodige kanten mee uit kunt? Mijn muzikale smaak zit 'm vooral in blues/rock met een warm geluid. Enerzijds de blues van Clapton, anderzijds ook het werk van Michael Schenker (UFO bvb). Waar kom je dan een beetje op uit?
De BD 2 zit al zo'n 7 jaar op mijn pedalboard. Was ooit het eerste pedaaltje dat ik kocht. Perfect voor blues, rock en alles er tussen in. Ik denk dat iedereen die het ding heeft (gehad) louter positief is. Ik denk dat de BD 3 aardig is wat je zoekt.

Ik gebruik(te) hem vooral voor een Black Keys-achtige sound. Rauwe blues zullen we maar zeggen. Eerste albums. Nu alleen nog maar als boost omdat ik over de drive kanalen mijn top speel.

Als ik http://equipboard.com/items/boss-bd-2-blues-driver moet geloven wordt het pedaaltje gebruikt van Billy J Armstrong (wist ik toevallig) tot Jake Bugg.

Kijk eens op marktplaats voor 40-50 kun je er geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@franssie Gefeliciteerd! Mooie aankoop.

Zelfs de eerste cubes zijn al hele leuke versterkers en bieden veel waar voor hun geld, maar het verschil ga je wel horen/voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:06:
@franssie Gefeliciteerd! Mooie aankoop.

Zelfs de eerste cubes zijn al hele leuke versterkers en bieden veel waar voor hun geld, maar het verschil ga je wel horen/voelen.
Dat verwacht ik ook wel - heb ook een 100W Fender Twin reverb maar die is echt te hard om even voor je zelf wat te spelen (edit clean lukt natuurlijk prima maar ja). De Cube is een superleuk ding met de best aardige ingebouwde effecten en alles, veel plezier van. Maar en buisje is net leuker natuurlijk. Maar dan wil ik ook de sound van de reverb veren van de Fender natuurlijk (zo lekker dof en traag) - daar nog tips voor? Ik zie wel pedaaltjes met veren maar die zijn erg klein en de box in mijn Fender is denk ik 35 cm lang ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee helaas, niet meer dan de standaard youtube videos.
Mijn Engl had een heerlijke spring reverb, maar sinds ik de Blackstar heb gebruik ik een digitale 19" rack unit Behringer in de effects loop, omdat de series one 45 geen reverb heeft :'(

Eigenlijk weet ik dat dat ding niet optimaal is, maar ik stel het vervangen steeds uit. En dat duurt al 8+ jaar zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:22:
Nee helaas, niet meer dan de standaard youtube videos.
Mijn Engl had een heerlijke spring reverb, maar sinds ik de Blackstar heb gebruik ik een digitale 19" rack unit Behringer in de effects loop, omdat de series one 45 geen reverb heeft :'(

Eigenlijk weet ik dat dat ding niet optimaal is, maar ik stel het vervangen steeds uit. En dat duurt al 8+ jaar zo 8)7
Er zijn echt veel goede reverbpedalen, waarom gebruik je zoiets niet?

Ik kan de CM HeadRoom (echte veren!) van harte aanbevelen, maar er is veel meer keus.

TC HoF, Fender, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:45:
[...]
<>
Ik kan de CM HeadRoom (echte veren!) van harte aanbevelen, maar er is veel meer keus.
<>
Maar hoe lang zijn die veren? Als ik mijn twin reverb stevig aantik (trap) kan ik de veren horen zingen, bij een mini pedaaltje ga je dat soort leuke effecten nooit krijgen toch?

edit: ok die box is wel van een redelijke afmeting.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 25-06-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@franssie trap jij tegen je Twin!!!??? 8)7 :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Niet hard - wel een tikkie terug zeg maar (dan vallen de buizen er misschien uit) maar soms deed ik dat wel ja - dingen zijn ook niet plastic overigens het kan allemaal wel wat hebben. Het is een jaren '70 versterker en die kan jaren '70 gitaristen-gedrag wel hebben (tenminste dat neem ik aan).
Toen ik jonger was deed ik dat vaker dan nu inderdaad :+

en van de zijkant af - dan zingt het wel leuk, echt en tikkie maar dan dat typische reverb geluid zonder gitaar alsof je 'm koud inplugt - heerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 25-06-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:51:
[...]

Maar hoe lang zijn die veren? Als ik mijn twin reverb stevig aantik (trap) kan ik de veren horen zingen, bij een mini pedaaltje ga je dat soort leuke effecten nooit krijgen toch?

edit: ok die box is wel van een redelijke afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ja dat is het precies het geluid dat ik zoek en mis in de digitale, het is trager en het komt terug als een soort irritant golfslag. Ding klinkt prima - eens kijken of ik die kan vinden voor een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:45:
[...]

Er zijn echt veel goede reverbpedalen, waarom gebruik je zoiets niet?

TC HoF, Fender, etc.
Toch geen prioriteit op de een of andere manier. Dom eigenlijk als je kijkt hoeveel plezier het kan opleveren en hoeveel geld naar andere (triviale) dingen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:07:
[...]

Ja dat is het precies het geluid dat ik zoek en mis in de digitale, het is trager en het komt terug als een soort irritant golfslag. Ding klinkt prima - eens kijken of ik die kan vinden voor een redelijk bedrag.
https://www.ebay.nl/sch/i...artin+headroom&_sacat=619

https://reverb.com/market...l+Martin&make=carl-martin

Ik heb 'm zelf destijds uit Duitsland gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Precies - hoor dit zingen door die veren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maar dan is dit ook wel erg goedkoop: https://link.marktplaats.nl/m1298004330 8)7
_O-

Ik heb voldoende reverb in huis. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Ramzzz op 25-06-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Rustig @Ramzzz , rustig.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:13:
Maar dan is dit ook wel erg goedkoop: https://link.marktplaats.nl/m1298004330 8)7

[...]

_O-

Ik heb voldoende reverb in huis. ;)
kost nieuw eur 55 bij bax? En geen veren dus dan hou ik dat geld liever in mijn zak. Mijn boss multi heeft best wel een lekker reverb geluid (de wah vind ik dan weer niets).

Ik zal zoek alerts op die CM zetten bij ebay en marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Laag volume? Toch een (buizen)versterker in de woonkamer?

Het is een trendy thema. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Ramzzz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:45:

[video]
Haha, die (gespeelde?) verontwaardiging van Chappers. Hoezo er zijn mensen die op laag volume spelen? 8)7 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 28-06-2018 10:39 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Haha, die (gespeelde?) verontwaardiging van Chappers. Hoezo er zijn mensen die op laag volume spelen? 8)7 ;)
Maar hij heeft een punt: Op het moment dat ik de snaren van mijn elektrische gitaar akoustisch over de versterker heen hoor, haak ik ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Cross-post met het 'How to become a producer' topic, maar zeker hier ook op zijn plaats :)

Afgelopen week mijn zolder ontdaan van alle zooi die er de afgelopen 8 jaar is neergeplempt en een erg leuke en cosey homerecording ruimte van weten te maken. Helemaal happy :)
Zal binnenkort wat pics maken.

Ik gebruik Logic Pro X en ben nu een aantal avonden bezig geweest om de Naughty Seals Perfect Drums VST te koppelen aan mijn v-drumkit (Alesis DM10), wat perfect werkt en heb wat gespeeld met gitaargeluid in de AmpliTube VST met Orange amps via een Focusrite 2i4.
Voor bas heb ik nu gewoon een Logic preset gebruikt.

Mijn bedoeling voor nu is een template met settings te maken die ik kan gebruiken om nummers te schrijven en op te nemen in zo goed mogelijke kwaliteit. Deze template moet dus geschikt zijn zodat met mixen en masteren een goede demo kwaliteit kan worden neergezet, al zullen de drums sowieso door onze drummer worden ingespeeld op een echte kit. Gitaren wil ik dus wel meteen zo goed mogelijk opnemen zodat deze reamped kunnen worden voor het eind product.

Ik heb dus even een stukje drums, bas en gitaar ingespeeld om hiermee te experimenteren:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn doel is een moderne maar organische rock sound (ergens tussen Nothing But Thieves, Foo Fighters en Royal Blood).
Persoonlijk vind ik de drums nu te processed / metal. Deze wil ik organischer laten klinken, maar dat gaat vast wel lukken met wat tijd in Perfect Drums steken.

En dan het doel van mijn post:
Iemand tips en tricks hoe dit verder aan te pakken of opmerkingen over het geluid van mijn probeersel? d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik heb een tip; en dat is vooral je studio lekker huislijk te maken en zorgen dat je geinspireerd blijft. Oh ja, zorg dat je workflow vooral goed blijft en met zo min migelijk drempels :-)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Geen tips, alleen respect! Goede track! d:)b
Als oud-drummer (van origine) hoor ik wel verbeterpuntjes in het drumwerk, maar daar geef je zelf al aan, dat jullie eigen drummer dat gaat inspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
Goede tips! Thanks 😄

@pinda powerrr Ik zie mezelf als een echte gitarist maar vind het wel leuk om te drummen, dus er zullen zeker verbeterpuntjes zijn 🙂
Ik had ook gewoon een ritme gedrumd zonder te weten wat ik verder overheen ging spelen, dus ik weet ook dat het niet helemaal op elkaar aansluit.
Tis puur een stukje improvisatie om aan de verschillende sounds te sleutelen.

Nou, ik ga vrolijk verder experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Sowieso heel gaaf om mee bezig te zijn!
Ik luister je stukje vanavond even als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:45:

[video]
Ik vind het elke keer verbazend hoe het werkt hoor. Wat mijn thuisfront ziet als ontzettend hard is op mijn 5(!) watt versterker nog niet eens 30% volume open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Ik vind het elke keer verbazend hoe het werkt hoor. Wat mijn thuisfront ziet als ontzettend hard is op mijn 5(!) watt versterker nog niet eens 30% volume open.
Dat heeft o.a. met de logaritmische schaal van geluidsregeling/meting/beleving te maken.

Van 1-2 is niet 2x zo ‘hard’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Dat heeft o.a. met de logaritmische schaal van geluidsregeling/meting/beleving te maken.

Snap ik wel, maar ik vraag me altijd af wat je nou echt moet zien als 'hard' als het gaat om thuisoefenvolume ;)

Want als ik de vrouw des huizes moet geloven is het al snel hard - het volume dat zij als normaal ziet is al snel het volume waarbij je dus inderdaad jezelf akoestisch hoort spelen. Which is lame 8)

[ Voor 22% gewijzigd door rodie83 op 29-06-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:24
rodie83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:05:
Want als ik de vrouw des huizes moet geloven is het al snel hard - het volume dat zij als normaal ziet is al snel het volume waarbij je dus inderdaad jezelf akoestisch hoort spelen. Which is lame 8)
Als dat je dilemma is, er is een 3e weg: een 2ehands line6 pod XT of HD en een gesloten koptelefoon. En niet meteen ploerthard zetten (google Pete Townsend en doof). Gewoon op een normaal volume en de gesloten koptelefoon doet de rest zodat je de snaren niet meer hoort. Het is niet perfect niet maar imo goed genoeg voor thuis (en voor de buren).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
mekkieboek schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Als dat je dilemma is, er is een 3e weg: een 2ehands line6 pod XT of HD en een gesloten koptelefoon. En niet meteen ploerthard zetten (google Pete Townsend en doof). Gewoon op een normaal volume en de gesloten koptelefoon doet de rest zodat je de snaren niet meer hoort. Het is niet perfect niet maar imo goed genoeg voor thuis (en voor de buren).
POD XT werkt prima idd.
Heb nog een XT Live liggen die ik niet meer gebruik mocht er interesse zijn. Kun je leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
mekkieboek schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Kan ik ook met mn blackstar en koptelefoon is er ook. Houd alleen zelf van wel wat lawaai O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Fender: "Hold my beer..."

De Hot Rod serie van Fender (waar mijn Blues jr. ook bij hoort) heeft een nare eigenschap, dat is de volumeknop die van stand 0 tot 4 van stil naar kneiterhard gaat. Daarna gebeurt er niet zo veel meer.

Een van de meest gemaakte mods is dan ook een ander potmeter, met een iets meer lineaire instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@Maverick! : zo metal klinken deze drums nog niet. Dan zou er meer klik in de bassdrum moeten zitten. Echt organisch is het niet maar als de drummer dat uiteindelijk indrumt za dat sowieso beter worden. Als je eventueel zelf goede samples maakt van de drummer zijn kit dan kan je dat ook al aardig ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik vind het helemaal niet slecht klinken! Hoeveel gitaar tracks heb je daar nu voor gebruikt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronster
TheCapK schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:04:
@Maverick! : zo metal klinken deze drums nog niet. Dan zou er meer klik in de bassdrum moeten zitten. Echt organisch is het niet maar als de drummer dat uiteindelijk indrumt za dat sowieso beter worden. Als je eventueel zelf goede samples maakt van de drummer zijn kit dan kan je dat ook al aardig ondervangen.
Zal zeker beter worden met echte drumpartijen. Komt ook wel goed aangezien hij een serieuze studio in zijn kelder heeft :)
Maar toch vind ik het leuk om het zelf zo goed mogelijk te laten klinken.
Het is me al gelukt om de drums een stuk minder processed klank te geven, maar wel een goed idee om samples van zijn kit te gebruiken!
KnoxNL schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:41:
Ik vind het helemaal niet slecht klinken! Hoeveel gitaar tracks heb je daar nu voor gebruikt?
Thanks! :)
Heel basic hoor, 1 hard links, 1 hard rechts.
Heb lang in een metalband gespeeld waar ik de albums slaggitaar 2 keer links en 2 rechts inspeelde.
Mischien nog eens wat experimenteren, maar wil zeker geen gitaarmuur meer.

Edit:

Afgelopen week hard gewerkt om de zolder om te toveren tot mijn music mancave.

Heel erg blij met het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FDQ87yVokytznq9CgfSeOHJk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qf4rLPQSun6eFiTxN3BWmPZh/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Ronster op 01-07-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Speel nog steeds (of beter: weer) in een metalband maar ben nooit een voorstander van zo'n gitaarmuur geweest. Liever gewoon in de studio proberen weg te zetten wat je ook live wegzet. Dus gewoon 1 gitaar links en 1 rechts en dan niet hard rechts en links maar ongeveer 2/3 tot 3/4 zodat je tijdens solo's ook de slag nog steeds aan beide kanten hoort. Ook zou ik dan zorgen dat de gitaren een komplemetair geluid hebben maar dus zeker niet gelijk klinken opdat je het verschil tussen beide giatristen goed kan horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
TheCapK schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:52:
Speel nog steeds (of beter: weer) in een metalband maar ben nooit een voorstander van zo'n gitaarmuur geweest. Liever gewoon in de studio proberen weg te zetten wat je ook live wegzet. Dus gewoon 1 gitaar links en 1 rechts en dan niet hard rechts en links maar ongeveer 2/3 tot 3/4 zodat je tijdens solo's ook de slag nog steeds aan beide kanten hoort. Ook zou ik dan zorgen dat de gitaren een komplemetair geluid hebben maar dus zeker niet gelijk klinken opdat je het verschil tussen beide giatristen goed kan horen.
Ligt er maar helemaal aan wat voor metal, maar bij bepaalde bands kan ik kan een zware gitaarmuur wel waarderen. Het moet bij de muziek passen. Bv Ghost vraagt om een heel andere productie dan Meshuggah :)

Zojuist mijn laatste studio album nog eens opgezet, maar vind het na 13 jaar nog steeds lekker klinken al zeg ik het zelf:
Youtube playlist

Is ook zeker geen overdreven gitaarmuur. Denk dat je niet eens hoort dat het 4 slagpartijen zijn.
Ik heb in de studio mijn eigen amp, cabs en pedalen gebruikt, dat helpt al een hoop om live een zelfde sound neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Even lekker willekeurig tussendoor:
Dit weekend was ik in Dortmund (ja, daarvoor ja). En daar een setje snaren meegenomen omdat ik 1 geknapte snaar had op m'n elektrische gitaar en omdat het toch vrij oude snaren waren dacht ik gelijk de hele set te vervangen. Om een lang verhaal kort te maken, nu heb ik een elektrische gitaar met 2 geknapte snaren |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Speel ik een jaar lang op hetzelfde setje bassnaren en vervang ik deze 4 weken geleden ivm de 2 optredens die we moesten doen knapt de E-snaar dus afgelopen zaterdag al meteen bij het eerste nummer... Gelukkig had ik wel reservesnaren bij me maar dan heb je toch ff zo'n wtf momentje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Nilltris schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:55:
Even lekker willekeurig tussendoor:
Dit weekend was ik in Dortmund (ja, daarvoor ja). En daar een setje snaren meegenomen omdat ik 1 geknapte snaar had op m'n elektrische gitaar en omdat het toch vrij oude snaren waren dacht ik gelijk de hele set te vervangen. Om een lang verhaal kort te maken, nu heb ik een elektrische gitaar met 2 geknapte snaren |:( ;w
Gefeliciteerd, je bent nu bassist... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
Ik ben zelf een beginner met een paar maanden oefentijd onder de vingers maar nog niets serieus. Nu is een vriend van me ook begonnen met spelen (ik speel vooral akoestisch, hij alleen elektrisch) en is nog iets meer beginner dan ik ben. Nu gaan we binnenkort eens samen jammen. Of tenminste, een poging doen tot. Ik kan zelf een paar (simpele) nummers spelen (Denk aan niveau 'Bad moon rising' en 'Ring of Fire') en zat te denken dat we kunnen gaan proberen een nummertje samen te spelen door stap voor stap het nummer door te nemen en verder gewoon zien wat er gebeurt.

Hoe zouden jullie zo'n avondje aanpakken om toch nog een beetje productief bezig te zijn en plezier te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nilltris schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:12:
Ik ben zelf een beginner met een paar maanden oefentijd onder de vingers maar nog niets serieus. Nu is een vriend van me ook begonnen met spelen (ik speel vooral akoestisch, hij alleen elektrisch) en is nog iets meer beginner dan ik ben. Nu gaan we binnenkort eens samen jammen. Of tenminste, een poging doen tot. Ik kan zelf een paar (simpele) nummers spelen (Denk aan niveau 'Bad moon rising' en 'Ring of Fire') en zat te denken dat we kunnen gaan proberen een nummertje samen te spelen door stap voor stap het nummer door te nemen en verder gewoon zien wat er gebeurt.

Hoe zouden jullie zo'n avondje aanpakken om toch nog een beetje productief bezig te zijn en plezier te hebben?
Idd een paar nummers afspreken, zodat jullie ze allebei kunnen oefenen van tevoren.
Blues doet het altijd ook goed. Simpel en veel lol. Maak het niet te moeilijk en focus je op de lol, de moeilijke dingen komen later wel, naarmate je dit vaker doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum. Gisteren een leuke aankoop gedaan en ik dacht: leuke aanleiding om eens wat te plaatsen hier.
Het gaat om deze gitaar (De Hamer op de voorgrond): Afbeeldingslocatie: http://www.sjonniegitaar.nl/plaatjes%20Nieuwe%20site/Elek.git/Heavy/hamer%20standard.jpg samen met een Marshall CODE 50.
Ik speel al aardig wat jaartjes gitaar, vooral Metal, Rock, laatste tijd ben ik de blues een beetje aan het ontdekken.
Mijn overige collectie post ik snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gave aankoop, ben benieuwd naar de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK daar gaan we dan in volgorde van aankoop:
- Epiphone Les Paul Custom. Zwart, geen idee uit welk jaar en waar geproduceerd.
- Jackson RR24, ook zwart
- Fender Strat MIJ 1989 Rood
- Epihone Explorer 1984 (niet het bouwjaar neem ik aan) AW. Door vorige eigenaar geel gelakt, nu helemaal kaal tbv opnieuw lakken
En mijn laatste aankoop dus zie hierboven.
O ja en nog een bas tbv inspelen baspartijen DAW.

Ik plaats binnenkort wel wat foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:36
Nilltris schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:12:
Mijn ervaring met samen jammen als beginnende gitaristen is dat dat meestal op niks uitdraait. Althans in mijn eerste jaren. Meestal resulteerde dat soort dingen in het lukraak door elkaar spelen van riffs omdat je het gevoel en kennis van schema's en scales niet hebt.

Wat je wel kunt doen is simpele nummers met twee gitaren uitkiezen zonder die je dan meespeelt op mp3. Ene slag en andere lead.

Of 12 bar blues bijv. A (googlen/youtube) en dan een pentatonic scale erover (ook googlen). Dan leer je echt jammen vind ik. Wellicht al wel voor gevorderden, maar dat is dan wel echt oefenen en dan leer je ook echt iets.

Ik kan me zo uren alleen vermaken met een looper. Simpel riffje en dan zelf een lead lijntje erover doen.

Voor mij viel het kwartje pas echt toen ik me begon te verdiepen in keys en scales. Helaas voor mij heeft dat echt jaren geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:02:
Hoi Allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum. Gisteren een leuke aankoop gedaan en ik dacht: leuke aanleiding om eens wat te plaatsen hier.
Het gaat om deze gitaar (De Hamer op de voorgrond): [afbeelding] samen met een Marshall CODE 50.
Ik speel al aardig wat jaartjes gitaar, vooral Metal, Rock, laatste tijd ben ik de blues een beetje aan het ontdekken.
Mijn overige collectie post ik snel ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:14:
OK daar gaan we dan in volgorde van aankoop:
- Epiphone Les Paul Custom. Zwart, geen idee uit welk jaar en waar geproduceerd.
- Jackson RR24, ook zwart
- Fender Strat MIJ 1989 Rood
- Epihone Explorer 1984 (niet het bouwjaar neem ik aan) AW. Door vorige eigenaar geel gelakt, nu helemaal kaal tbv opnieuw lakken
En mijn laatste aankoop dus zie hierboven.
O ja en nog een bas tbv inspelen baspartijen DAW.

Ik plaats binnenkort wel wat foto's.
Gelukkig heb je nu niet alleen een hamer...

Afbeeldingslocatie: https://www.tegelspreuken.nl/i-spreuken/xl/als-je-enige-gereedschap-een-hamer-is-ziet-elk-probleem-eruit-als-een-spijker-spreuk.png

:+

Nine inch nails? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2018 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 10:47
Zou er iemand hier interesse hebben in een Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro in de kleur Trans Blue? Is aangeschaft op 5-5-2018 maar niet helemaal mijn ding.

Afbeeldingslocatie: http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/Products/Les-Paul/Les-Paul-Standard-Plustop-PRO/Gallery/POP_LPSTDPLUSPRO-TL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Xevoo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:19:
Zou er iemand hier interesse hebben in een Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro in de kleur Trans Blue? Is aangeschaft op 5-5-2018 maar niet helemaal mijn ding.

[afbeelding]
Mooie plank! :)

---

Ik heb wat radicale stappen gezet, deze dagen. :P
  • na mijn ene Hardtail gaat ook de andere eruit
  • een Telecaster [MiM] aanschaffen
  • tijdelijke upgrade van mijn TS10 met haperende pedaalknop -> TS Mini
/geld op. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:14:
[...]

Mooie plank! :)

---

Ik heb wat radicale stappen gezet, deze dagen. :P
  • tijdelijke upgrade van mijn TS10 met haperende pedaalknop -> TS Mini
/geld op. :+
De meest radicale stap vergeet je...welke nek zit er op die Tele?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:45:
[...]

De meest radicale stap vergeet je...welke nek zit er op die Tele?
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/pix.iemoji.com/images/emoji/apple/ios-11/256/maple-leaf.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik ben even kwijt van wie het onderschrift origineel was/is, maar vrij vertaald, echte gitaristen kopen geen maple syrup - maar kauwen op de neck van hun tele :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Zo radicaal is maple niet voor een tele IMO.

Zou raarder zijn als hij een les paul had gekocht met maple neck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Casual Ruud schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Mijn ervaring met samen jammen als beginnende gitaristen is dat dat meestal op niks uitdraait. Althans in mijn eerste jaren. Meestal resulteerde dat soort dingen in het lukraak door elkaar spelen van riffs omdat je het gevoel en kennis van schema's en scales niet hebt.

Wat je wel kunt doen is simpele nummers met twee gitaren uitkiezen zonder die je dan meespeelt op mp3. Ene slag en andere lead.

Of 12 bar blues bijv. A (googlen/youtube) en dan een pentatonic scale erover (ook googlen). Dan leer je echt jammen vind ik. Wellicht al wel voor gevorderden, maar dat is dan wel echt oefenen en dan leer je ook echt iets.

Ik kan me zo uren alleen vermaken met een looper. Simpel riffje en dan zelf een lead lijntje erover doen.

Voor mij viel het kwartje pas echt toen ik me begon te verdiepen in keys en scales. Helaas voor mij heeft dat echt jaren geduurd.
Bedankt voor je informatie, ik heb weer wat leeswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen denk ik aan mijn al jaren stilliggende telecaster-project.... Moet nog steeds elektronica solderen, plek voor de halsplaat uit de body frezen, de punten voor de abalone-headstockversiering boren (het sterrenbeeld leo, om meerdere redenen leuk leek me), body verven, de boel afmonteren en dan eindelijk kunnen spelen... ik hoop dat dat dan ook zal bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ramzzz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:14:
[...]
Een Telecaster met tremelo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het lakken van een gitaar?
Ik heb zoals gezegd een Epiphone Explorer helemaal ontdaan van de oude laklagen.
Wat me mooi lijkt is om een kleurlaag aan te brengen waarbij het hout nog zichtbaar blijft maar dan zonder zo'n shiny laklaag.
Kan ik hier gewoon grey- of whitewash voor meubels gebruiken denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:34:
Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen denk ik aan mijn al jaren stilliggende telecaster-project.... Moet nog steeds elektronica solderen, plek voor de halsplaat uit de body frezen, de punten voor de abalone-headstockversiering boren (het sterrenbeeld leo, om meerdere redenen leuk leek me), body verven, de boel afmonteren en dan eindelijk kunnen spelen... ik hoop dat dat dan ook zal bevallen.
  • Leo Fender
  • Je sterrenbeeld
  • Het is sowieso awesome!
* Ramzzz is een Leeuw. 8)
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:11:
Ik heb zoals gezegd een Epiphone Explorer helemaal ontdaan van de oude laklagen.
Wat me mooi lijkt is om een kleurlaag aan te brengen waarbij het hout nog zichtbaar blijft maar dan zonder zo'n shiny laklaag.
Heeft Youtube geen antwoorden?

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Lak spuiten is sowieso iets dat ik eerst uitgebreid zou oefenen, naast de keuze van de lak. Beste keuze: laten doen door iemand die het kan... :P

Volgens mij kan alles, qua lak, maar is het (naast klank) een esthetische kwestie , maar je kunt hem ook gewoon oliën.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Xevoo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:19:

[afbeelding]
Ruilen voor een Taylor GS Mini Mahonie?

In dat geval, stuur me rustig een PM

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 04-07-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:16:
Zo radicaal is maple niet voor een tele IMO.

Zou raarder zijn als hij een les paul had gekocht met maple neck.
Nee, een Telecaster met een Maple neck is niet radicaal. Maar als je zoals @Ramzzz aanhanger bent van de "Rosewood Neck Lovers", dan is het een hele stap! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Nee, een Telecaster met een Maple neck is niet radicaal. Maar als je zoals @Ramzzz aanhanger bent van de "Rosewood Neck Lovers", dan is het een hele stap! :+
En dit wordt is 'm (@pinda powerrr ik heb ‘m inmiddels):

Nu met eigen foto... :P

Fender Standard Telecaster MiM Sunburst RW

[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 05-07-2018 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:11:
Mijn plan is inderdad om olie te gebruiken (m.n. gekookte lijnzaadolie met toevoegingen voor de uitharding, zoals ook voor vloeren etc), gemengd met kleurstof (blauw/groen) en pigment (fijngemalen spinel, blauw en groen). Verder zal ik de porien van de body in principe niet of nauwelijks vullen. Ik heb wat stukken essen liggen om de goede verhouding blauw&groen en kleurstof&pigment te vinden. Ook nog een klusje wat me te doen staat dus...

Net als het snijden van de slagplaat trouwens
Ramzzz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:39:
...
  • Leo Fender
  • Je sterrenbeeld
  • Het is sowieso awesome!
...
Inderdaad. Heb indertijd ook nog Leosounds pickups op de kop weten te tikken, voor extra leo erin. Ik zit nog wel te dubben of ik verschillend grote punten/sterren ga maken en of ik eventueel tussenliggende strepen ga maken, maar ik denk dat ik het simpel houd met een (of wellicht toch twee ...) maten 'ster'.

Zoals ik eerder meende ik al eens schreef, eigenlijk zou het soldeerklusje het laagdrempeligst zijn... 4-way switch met een phase-push-pull-pot voor maximale(/overdreven) schakelmogelijkheden. Had ook nog een piezosysteem erbij overwogen, maar dat wordt te gortig, zeker omdat er dus helemaal 0 vordering in het project zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

begintmeta schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:34:
Je hebt je prioriteiten verkeerd om.

Solderen. Boren (dat sterrenbeeld moet wel, geef ziel). afmonteren. spelen.

lakken en zo kan later ook wel :+ Die halsplaat kan er eerst ook wel op in plaats van erin. Weet je ook gelijk of het constructief goed in elkaar zit voordat je al je lak er weer af kan halen om bij te schuren. Met wat mazzel kan je zondag spelen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:49:
[...]

En dit wordt is 'm (@pinda powerrr ik heb ‘m inmiddels):

[afbeelding]
Mooi, ik ben een tele liefhebber, mèt maple neck :+ _/-\o_

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Mooi, ik ben een tele liefhebber, mèt maple neck :+ _/-\o_
Wel extreem kleine frets... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ramzzz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Wel extreem kleine frets... :o
Je kan hem altijd laten refretten met Jumbo frets... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Welk jaar issie?

Mijn mex strat heeft ook hele kleine frets. Krengen slijten ook snel. Dat vind ik het lastigste tegenover mijn usa modellen.

[ Voor 23% gewijzigd door KnoxNL op 05-07-2018 22:21 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 98 Laatste