Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ga vandaag afscheid nemen van mijn geliefde Dean Hardtail, die ik verkocht heb aan @Tarin .

;(

Het valt me zwaar, maar het is een noodzakelijk kwaad... je kunt niet alles behouden.

En hij gaat er gegarandeerd plezier aan beleven! :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
@Ramzzz Gecondoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

I feel sorry for your loss ;w

Maar er komt iets moois voor in de plaats :*) *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Thanx. :P
Maar er komt iets moois voor in de plaats :*) *O*
Zeker! :)

Ik krijg dagelijkse updates die de reis beschrijven. :Wat een wereldreis maakt dat ding... :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

Tarin

Just plain weird.

@Ramzzz Sorry / graag gedaan ;). Ben benieuwd wat hij met m'n mini-versterkertje (Valbee) doet :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Tarin schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:57:
@Ramzzz Sorry / graag gedaan ;). Ben benieuwd wat hij met m'n mini-versterkertje (Valbee) doet :).
Ik had net mijn kleine Kustom-versterkertje klaar gezet beneden, voor een gitaar-demo.

Krakende pots... :F

Dus toch maar de HT5-R naar beneden gesjouwd. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vroeger had je Tupperware parties, @Ramzzz geeft HT5-r parties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Oh, de tupperware-parties zijn er nog steeds. En kaarsen-parties en thermomix-parties, hier in Oost-Duitsland kan je iig nog je lol op.

Vorige week kwam hier trouwens nog een klein speeltje aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gl1dJjde4hHHGfTPIVRa67WE/full.jpg

Bij gebrek aan basversterker (staat momenteel niet thuis) maar een goedkope Amplug-kloon besteld, kan ik tenminste weer loopjes oefenen zonder teveel te storen. Ruist behoorlijk bij hogere volumes, maar klinkt aardig en ik kan mezelf tenminste horen spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Goed, een gitaar armer aan een mede-tweaker en een gitaar onderweg uit de VS - wat kan er misgaan? :+

O, je kunt een mooi pedaal tegenkomen... :X

Ik ben in onderhandeling over een Carl Martin Quattro... in een ruilconstructie waardoor hij me vrijwel 'niets' kost. :D

Dit is de GAS-generator:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/6AdPb7SQQ0Q/maxresdefault.jpg

Er zijn een paar versies van (chorus/tremolo) - de versie die ik overweeg is die met de Chorus.

Een ultra-portable pedalenplank, ook leuk voor thuis. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2018 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:51:
@CSB: ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jou denk ik, ik wil ook een leuke versterker voor thuisgebruik. Daarnaast wil ik niet (meer) aan de bak met digitale amps en software (FuSe *kuch*). Qua muziek zit ik niet in het 'high gain' spectrum, in de muziekschool gebruik ik ook niet meer dan wat de Fender Hot Rod Deluxe en soms Vox ac30c2 mij bieden. De Fender is mijn favoriet qua geluid. Moest er nu een Blues Junior zijn met FX loop had ik het ideale pakket voor mij al gevonden, helaas...

Dankzij Ramzzz staat de HT-5c Reverb ook op mijn shortlist (Blackstar zou hem moeten aanwerven _/-\o_ ). Aangezien ik vroeger ook een Cube 20X had (spijt dat ik die verkocht heb) kijk ik nu ook naar solid state amps. Twee mogelijke kandidaten:
- Orange Crush 35RT
- Roland Jazz Chorus 40 of de kleinere 22 versie.

Ik weet niet of de Orange amp ook een warme clean kan leveren voor jazz, blues en beetje overdrive, maar het lijkt me een goed(koop) pakket voor de rest. De JC is natuurlijk een klassieker, al kan ik het nut van het stereo geluid voor mezelf niet goed inschatten.

G.A.S. en eindeloos reviews beluisteren/bekijken/... ik moet toch een keertje een knoop doorhakken 8)7
Het zou helpen moesten winkels in de buurt die amps ook in stock/display hebben.
Ik gooi nog een video'tje in de mix... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:30:
Goed, een gitaar armer aan een mede-tweaker en een gitaar onderweg uit de VS - wat kan er misgaan? :+

O, je kunt een mooi pedaal tegenkomen... :X

Ik ben in onderhandeling over een Carl Martin Quattro... in een ruilconstructie waardoor hij me vrijwel 'niets' kost. :D

Dit is de GAS-generator:

[afbeelding]

[video]

Er zijn een paar versies van (chorus/tremolo) - de versie die ik overweeg is die met de Chorus.

Een ultra-portable pedalenplank, ook leuk voor thuis. :P
En daar ga je dan een hele zwik dedicated pedalen voor inruilen? Ga je er op geluid ook op vooruit? Qua ruimte vast wel :+
Kan je pedalboard ook weer uit elkaar :P

Vakantiegeld al op? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:13:
[...]

En daar ga je dan een hele zwik dedicated pedalen voor inruilen? Ga je er op geluid ook op vooruit? Qua ruimte vast wel :+
Kan je pedalboard ook weer uit elkaar :P
Nope. :) Ik ruil er mijn Plexitone voor in, kleine bijbetaling mijnerzijds. Prima deal.
Vakantiegeld al op? _O-
Dat is nog niet eens binnen... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kapoen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:51:
@CSB: ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jou denk ik, ik wil ook een leuke versterker voor thuisgebruik. Daarnaast wil ik niet (meer) aan de bak met digitale amps en software (FuSe *kuch*). Qua muziek zit ik niet in het 'high gain' spectrum, in de muziekschool gebruik ik ook niet meer dan wat de Fender Hot Rod Deluxe en soms Vox ac30c2 mij bieden. De Fender is mijn favoriet qua geluid. Moest er nu een Blues Junior zijn met FX loop had ik het ideale pakket voor mij al gevonden, helaas...

Dankzij Ramzzz staat de HT-5c Reverb ook op mijn shortlist (Blackstar zou hem moeten aanwerven _/-\o_ ). Aangezien ik vroeger ook een Cube 20X had (spijt dat ik die verkocht heb) kijk ik nu ook naar solid state amps. Twee mogelijke kandidaten:
- Orange Crush 35RT
- Roland Jazz Chorus 40 of de kleinere 22 versie.

Ik weet niet of de Orange amp ook een warme clean kan leveren voor jazz, blues en beetje overdrive, maar het lijkt me een goed(koop) pakket voor de rest. De JC is natuurlijk een klassieker, al kan ik het nut van het stereo geluid voor mezelf niet goed inschatten.

G.A.S. en eindeloos reviews beluisteren/bekijken/... ik moet toch een keertje een knoop doorhakken 8)7
Het zou helpen moesten winkels in de buurt die amps ook in stock/display hebben.
Check deze even:
https://www.thomann.de/nl/prs_sonzera_20_combo.htm

Afbeeldingslocatie: https://d1aeri3ty3izns.cloudfront.net/media/23/234932/1200/preview.jpg

Afbeeldingslocatie: https://andertons-productimages.imgix.net/130225-tmp49E5.jpg?w=680&h=680&fit=fill&bg=FFFFFF&auto=compress&auto=format

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:18
Als ik nog een voorstel mag doen voor een prima versterker voor thuisgebruik dan is het deze. En nee, het is niet (alleen) een high-gain monster. Het is in mijn ogen de meest flexibele buizenbak voor thuisgebruik. Hij doet echt alles:

Afbeeldingslocatie: https://media.sweetwater.com/images/items/750/Mark525H-large.jpg?v=939650293f573095

De Mesa/Boogie Mark V:25 (ik heb hem zelf ook)

Hij is bijna net zo veelzijdig als een digitale modeling amp. De knoppen zijn extreem gevoelig. Een kleine verdraaiing en je hebt een totaal ander geluid. Je moet er echt een paar avonden voor gaan zitten om een beetje gevoel te krijgen voor wat hij allemaal kan.

Kanaal 1 heeft 3 modes: fender achtig clean, een fat/clean en een crunch. Zo kom je van fender, via oude plexi's en vox naar de moderne marshall achtige geluiden. En de mid-boost functie geeft je de mogelijkheid om een lekker randje aan je geluid toe te voegen.

Wat ik bijvoorbeeld zo knap vindt aan deze versterker is dat de eerste clean mode extreem gevoelig kan zijn voor aanslag, waardoor je enorm dynamisch kunt spelen. Hoe verder je doorschakelt naar de andere modes en hoe meer distorted het wordt, hoe minder agressief de aanslag wordt.

Alleen kanaal 1 zou al genoeg zijn om deze versterker voor te kopen. Zeker als je van blues/blues-rock houdt.

Kanaal 2 (heeft ook 3 modes) is de typische mesa overdrive. Werkt prima voor de oude rock en metal!

De grafische EQ maakt het geheel nog weer een stuk veelzijdiger.
Er zit een spring-reverb in die ook prima werkt.
Hij klinkt super op slaapkamer-volume met een 1x12 kast en brult het uit op hogere volumes (eventueel met een 2x12 of 4x12 als je echt veel lucht wilt verplaatsen).
Je tilt hem met 1 hand boven je hoofd want hij weegt echt niets. (voor een buizenbak)

En als kers op de taart (voor een slaapkamer versterker): Er zit een ingebouwde loadbox (cabclone) in. Zo kun je er dus gewoon een hoofdtelefoon in drukken en de speakerkast uitschakelen. Sterker nog: je zou hem dan kunnen gebruiken zonder speakerkast aan te sluiten. Ook meteen de ideale vakantie versterker? Hij past zo in je handbagage!

Enig nadeel is de prijs, maar dan heb je ook echt geen andere versterker meer nodig. En je vakantiegeld brandt toch in je zak, dus what the heck!!

Hier een aardig demo-filmpje:

YouTube: Andy Timmons, Doug West and the MESA® Mark Five: 25™ In-Depth

En nog eentje. De beste man is wel een aardige Dreamtheater fan, maar daar moet je maar even doorheen prikken. :P

YouTube: John Petrucci Mesa Mark Five: 25 'Tone Lounge' Proto Playthr...

Hiervoor had ik een Marshall JCM 800. Erg mooi ding, maar echt maar 1 geluid. Wat voor knoppen je er ook op verdraaide. Dit is het andere uiterste.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 15-06-2018 08:55 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:29:
[...]

[video]
En als ik dit filmpje beluister dan vind ik de Blackstar juist weer wel heel erg mooi. :+

Naja, hij speelt dan ook voornamelijk single coil. Wie zegt mij dat mijn humbuckers niet beter klinken op een ander type?

Ik merk in ieder geval zelf dat ik op mijn VT30 eigenlijk exclusief de AC15 setting gebruik met soms een lichte crunch er in. Die klinkt gewoon het beste met de SG.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
FragDaddy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:45:
Als ik nog een voorstel mag doen voor een prima versterker voor thuisgebruik dan is het deze. En nee, het is niet (alleen) een high-gain monster. Het is in mijn ogen de meest flexibele buizenbak voor thuisgebruik. Hij doet echt alles:

[afbeelding]

De Mesa/Boogie Mark V:25 (ik heb hem zelf ook)

Hij is bijna net zo veelzijdig als een digitale modeling amp. De knoppen zijn extreem gevoelig. Een kleine verdraaiing en je hebt een totaal ander geluid. Je moet er echt een paar avonden voor gaan zitten om een beetje gevoel te krijgen voor wat hij allemaal kan.

Kanaal 1 heeft 3 modes: fender achtig clean, een fat/clean en een crunch. Zo kom je van fender, via oude plexi's en vox naar de moderne marshall achtige geluiden. En de mid-boost functie geeft je de mogelijkheid om een lekker randje aan je geluid toe te voegen.

Wat ik bijvoorbeeld zo knap vindt aan deze versterker is dat de eerste clean mode extreem gevoelig kan zijn voor aanslag, waardoor je enorm dynamisch kunt spelen. Hoe verder je doorschakelt naar de andere modes en hoe meer distorted het wordt, hoe minder agressief de aanslag wordt.

Alleen kanaal 1 zou al genoeg zijn om deze versterker voor te kopen. Zeker als je van blues/blues-rock houdt.

Kanaal 2 (heeft ook 3 modes) is de typische mesa overdrive. Werkt prima voor de oude rock en metal!

De grafische EQ maakt het geheel nog weer een stuk veelzijdiger.
Er zit een spring-reverb in die ook prima werkt.
Hij klinkt super op slaapkamer-volume met een 1x12 kast en brult het uit op hogere volumes (eventueel met een 2x12 of 4x12 als je echt veel lucht wilt verplaatsen).
Je tilt hem met 1 hand boven je hoofd want hij weegt echt niets. (voor een buizenbak)

En als kers op de taart (voor een slaapkamer versterker): Er zit een ingebouwde loadbox (cabclone) in. Zo kun je er dus gewoon een hoofdtelefoon in drukken en de speakerkast uitschakelen. Sterker nog: je zou hem dan kunnen gebruiken zonder speakerkast aan te sluiten. Ook meteen de ideale vakantie versterker? Hij past zo in je handbagage!

Enig nadeel is de prijs, maar dan heb je ook echt geen andere versterker meer nodig. En je vakantiegeld brandt toch in je zak, dus what the heck!!

Hier een aardig demo-filmpje:

YouTube: Andy Timmons, Doug West and the MESA® Mark Five: 25™ In-Depth

En nog eentje. De beste man is wel een aardige Dreamtheater fan, maar daar moet je maar even doorheen prikken. :P

YouTube: John Petrucci Mesa Mark Five: 25 'Tone Lounge' Proto Playthr...

Hiervoor had ik een Marshall JCM 800. Erg mooi ding, maar echt maar 1 geluid. Wat voor knoppen je er ook op verdraaide. Dit is het andere uiterste.
Ik geloof je direct, maar aangezien je voor de aanschafprijs een Fender, een Vox én een Marshall aanschaft (en geld overhoudt voor een puike gitaar), zie ik vooral een enorme drempel. :P

En omdat ze zo goed zijn, worden ze ook niet betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

* Blaat is gaan proberen bij de muziekwinkel.

En uiteraard val ik weer op iets wat ruim buiten het beoogde budget valt... :')

Ik heb een Engl Metalmaster 20 op een losse 1x12 cabinet geprobeerd en van alle opties klonk dat (ook op laag volume) echt geweldig. In contrast met de naam een verrassend veelzijdig apparaatje en past compleet bij de sound van mijn SG.

Nu nog mijn wederhelft overtuigen om 1150,- uit te mogen geven. :$

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
ENGL is geweldig ja. Ik gebruik de mijne niet meer (ENGL screamer 50 combo) sinds ik mijn blackstar heb, maar wat heb ik daar ongelooflijk veel plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:43:
* Blaat is gaan proberen bij de muziekwinkel.

En uiteraard val ik weer op iets wat ruim buiten het beoogde budget valt... :')

Ik heb een Engl Metalmaster 20 op een losse 1x12 cabinet geprobeerd en van alle opties klonk dat (ook op laag volume) echt geweldig. In contrast met de naam een verrassend veelzijdig apparaatje en past compleet bij de sound van mijn SG.

Nu nog mijn wederhelft overtuigen om 1150,- uit te mogen geven. :$
KnoxNL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:27:
ENGL is geweldig ja. Ik gebruik de mijne niet meer (ENGL screamer 50 combo) sinds ik mijn blackstar heb, maar wat heb ik daar ongelooflijk veel plezier van gehad.
1 + 1 = 2? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee, ik doe hem niet weg. De PRS is het enige instrument wat ik ooit gehad heb wat weg mag/gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:16:
Nee, ik doe hem niet weg. De PRS is het enige instrument wat ik ooit gehad heb wat weg mag/gaat.
Ik zat vanmorgen naar een TEDx-talk van Paul Reed Smith te kijken, en dat was intrigerend!

Helaas is ook zijn merk ‘verdund’ door de markt, maar het uitgangspunt is solide...

De moeite van het kijken wel waard:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 08-10 21:59

CSB

:D

Ramzzz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:29:
[...]

[video]
Hmm. Die Vox AC4 klinkt niet slecht...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Leuk om te kijken. Ik hoorde chappers in de laatste andertons challenge hetzelfde vertellen.

Over inspirerende videos gesproken:

Dit ga ik wel volgend denk ik, die gasten van JHS zijn cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nou het feit dat het zo goed klonk had ook deels te maken met het feit dat ik op een Kool Amplification XOS112CB75 cabinet mocht spelen. Daar zit een Celestion G12-H75 in en met de open kast constructie komt daar een heel open en rustig geluid uit.

Die combinatie was hemels op mijn Gibson. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
:o 8)7 _/-\o_ O+

Oke ik stop nu. Wat maken die gasten gave videos!

Vooral dat het juist eigenlijk amper over JHS gaat maakt het zo tof, plus de leuke humor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:43:
[...]

Nou het feit dat het zo goed klonk had ook deels te maken met het feit dat ik op een Kool Amplification XOS112CB75 cabinet mocht spelen. Daar zit een Celestion G12-H75 in en met de open kast constructie komt daar een heel open en rustig geluid uit.

Die combinatie was hemels op mijn Gibson. O+
Over fantastische cabs gesproken:

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--5jXoii51--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1528549299/wslck9r3x7jvjxphxtx1.jpg

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
"Barely no traces of use"

Pas op, it's a trap! :+

When you see it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

De Vox is ook erg tof, vriend van me heeft deze thuis staan. Erg goed.

@KnoxNL Resonance? die ken ik niet op de HT5-R :-)

Punt met de nieuwere Blackstars is hun eigen speaker en de preamp buis snel over z'n gier gaat. Schijnt als je de speaker verandert al een heel andere sound hebt. Dus dat ga ik eerst eens proberen :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@gitaarwerk Excuus, ik wist niet dat die er niet op zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ja potver. Na een paar dagen erop broeden word ik steeds enthousiaster. De Engl Metalmaster en de Kool 1x12 cabinet, ik wil ze gewoon.

Dat wordt mijn beurs leegschudden in de winkel dit weekend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Blaat Gewoon doen, wat is nu 1200 euro op (potentieel) een leven?

[ Voor 7% gewijzigd door KnoxNL op 18-06-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

KnoxNL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:05:
@Blaat Gewoon doen, wat is nu 1200 euro op (potentieel) een leven?
Een vakantie naar het buitenland minder. :P

Je hebt gelijk, die 1200,- ben je zo vergeten en van een mooie versterker kan je elke dag plezier hebben.

Gelukkig heb ik een vrouw die een neus heeft voor waar ik oprecht geïnspireerd van raak dus die is ook op me in aan het praten om het te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
That's the spirit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

KnoxNL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:57:
@gitaarwerk Excuus, ik wist niet dat die er niet op zat.
Jammer, ik dacht dat er nog een secret draaiknopje ergens op zat <3

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het doet wel veel, het laat de speaker veel mooier "werken". Zoals de naam al aangeeft meer resonantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:03:
Ja potver. Na een paar dagen erop broeden word ik steeds enthousiaster. De Engl Metalmaster en de Kool 1x12 cabinet, ik wil ze gewoon.

Dat wordt mijn beurs leegschudden in de winkel dit weekend. :+
Weet je het zeker?

De metalmaster kan imho nooit bijzonder veelzijdig zijn, of ben je vrij (eenzijdig) kieskeurig in je muziekstijl/-smaak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Weet je het zeker?

De metalmaster kan imho nooit bijzonder veelzijdig zijn, of ben je vrij (eenzijdig) kieskeurig in je muziekstijl/-smaak? :+
Ja kap nou. :P

In de praktijk (na het jarenlang gebruiken van een modelling amp met 20 presets 8)7 ) gebruik ik altijd maar 1 setting; diegene die het beste klinkt met mijn gitaar.

Dan kan ik wel amp kopen waar net zoveel knopjes op zitten als registers aan een orgel, maar dat stel ik 1x in en daarna raak ik het nooit meer aan.

Die metalmaster klinkt clean en overdriven fantastisch met mijn gibson. Dus die wordt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Er is ook nog een BVA veiling gaande, staan weer een hoop Orange versterkers tussen ;) en Egnater versterkers, prijzen waren erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Ja kap nou. :P

In de praktijk (na het jarenlang gebruiken van een modelling amp met 20 presets 8)7 ) gebruik ik altijd maar 1 setting; diegene die het beste klinkt met mijn gitaar.

Dan kan ik wel amp kopen waar net zoveel knopjes op zitten als registers aan een orgel, maar dat stel ik 1x in en daarna raak ik het nooit meer aan.

Die metalmaster klinkt clean en overdriven fantastisch met mijn gibson. Dus die wordt het!
Just checkin’... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Engl heeft fantastisch clean. Echt fantastisch. Ik ken de metal amp niet maar de screamer had ook nog een delicious spring reverb (met echte tank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn mex strat heeft zn eerste reparatie gehad. Mijn lieve zoontje van 2,5 had de 5 way switch zodanig hard geswitched dat ie hartstikke lam was en er weinig meer aan switchte...

Morgen maar eens ophalen en de schade incasseren dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

:+

Nooit van mezelf verwacht dat ik zo'n purist zou worden. Uitkomen op een volwaardige buizenbak en een Celestion powered cabinet.

Dan te bedenken dat ik 8 jaar geleden nog dit postte in 1 van de vorige topics met mijn naïeve-achtergrond-in-hifi-hebbende hoofd:
Blaat schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:52:
Wat je ook doet, ga niet met een microfoon geluid van je amp opnemen. Slechtere kwaliteit dan dat krijg je niet. Ik sluit mijn amp gewoon met de koptelefoonuitgang op een lijningang van mijn Denon receiver aan. Die stuurt het automatisch door naar elk apparaat dat een opnamemogelijkheid heeft.

Beter, sneller en makkelijker.

Alles netjes aarden, achteraf een noise gate over het geluid heenzetten om het allerlaatste restje ruis eruit te slurpen en je geluid is zo zuiver als studiogeluid.
Man wat heb ik een spijt gehad van die opmerking. :X

Werkelijk het hele topic viel over me heen, al helemaal toen ik een zelfopgenomen stukje hier plaatste waarin ik een distorted gitaargeluid over de koptelefoonuitgang van een unmodelled solid state amp liet horen.

Not one of my finest moments. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:00:
[...]

Nooit van mezelf verwacht dat ik zo'n purist zou worden. Uitkomen op een volwaardige buizenbak en een Celestion powered cabinet.

Dan te bedenken dat ik 8 jaar geleden nog dit postte in 1 van de vorige topics met mijn naïeve-achtergrond-in-hifi-hebbende hoofd:

[...]

Werkelijk het hele topic viel over me heen, al helemaal toen ik een zelfopgenomen stukje hier plaatste waarin ik een distorted gitaargeluid over de koptelefoonuitgang van een unmodelled solid state amp liet horen.

Je 'nick' eer aan doen, heet dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Hoe denken we hier eigenlijk over het gebruik van kleinmembraan condensator microfoons voor het recorden van je cabinet?

Ik weet dat ze inherent geschikter zijn voor helder-klinkende instrumenten zoals cymbalen, harpen en 12-snarige gitaren ( :9 ) maar zou ik daar ook mee wegkomen voor het opnemen van mijn elektrisch gitaarwerk?

Ik heb eigenlijk weinig zin om een grootmembraan microfoon aan te schaffen als ik al een fortuin heb uitgegeven aan de microfoons die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Blaat schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:00:
[...]

[...]

:D :D :D :D

Aangaande je andere post: Welke mics heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

KnoxNL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:07:
[...]

:D :D :D :D

Aangaande je andere post: Welke mics heb je?
Ik heb een een matched pair van Haun MBC660 microfoons.

Aangezien het een matched pair is kan het misschien interessant zijn om eens te spelen met de plaatsing van beide units om een leuk stereobeeld te krijgen. Het beste is nog steeds om hetzelfde stuk 2x in te spelen, 1x voor links en 1x voor rechts, alleen dit werkt niet lekker voor solo's, strumming en chords is dat een prima startegie voor.

Verder heb ik ook nog een Audio Technica PRO70 lavalier microfoon. Die lijkt me er in ieder geval niet echt geschikt voor. Die is meer geschikt voor stemgeluid en/of klassieke gitaren met Nylon snaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hmmm nee met dat type heb ik ook 0 ervaring. Lijkt me wel leuk om te horen wat het resultaat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-10 20:36
Kijk eens wat ik zojuist tegen kwam. De nieuwe MiM serie van Fender, de player series. Ik vermoed dat deze de huidige standaard gaat vervangen gezien de prijs.
https://www.thomann.de/nl...r_series_strat_mn_3ts.htm
Met een 22 frets nek, alnico elementen, 2 punts tremelo en een tone voor de neck/middle en eentje voor de brug. Klinkt in ieder geval als een goede upgrade voor de instapmodellen van fender. Daarnaast ook hss, hsh modellen, verschillende telecasters, jaguar, jazzmasters en bassen. Ben benieuwd hoe ze klinken en spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Arthur23 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:18:
Kijk eens wat ik zojuist tegen kwam. De nieuwe MiM serie van Fender, de player series. Ik vermoed dat deze de huidige standaard gaat vervangen gezien de prijs.
https://www.thomann.de/nl...r_series_strat_mn_3ts.htm
Met een 22 frets nek, alnico elementen, 2 punts tremelo en een tone voor de neck/middle en eentje voor de brug. Klinkt in ieder geval als een goede upgrade voor de instapmodellen van fender. Daarnaast ook hss, hsh modellen, verschillende telecasters, jaguar, jazzmasters en bassen. Ben benieuwd hoe ze klinken en spelen :)
Andertons zet het iets duidelijker neer:
https://www.andertons.co.uk/fender-player-series

Afbeeldingslocatie: https://www.andertons.co.uk/wcsstore/andertons-sas/images/new-release-pages/06-2018/1180x590-lp-banner-fender-player-series.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-10 20:36
Ah kijk een mooi overzicht. Zie nu dat ze ook een video op youtube er over hebben, voor de geinteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=liSQAy2HZhg&t=37s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Huh... die nieuwe fenders lijken wel erg op die PRS silver sky van laatst... weinig orgineel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Joost79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:47:
Huh... die nieuwe fenders lijken wel erg op die PRS silver sky van laatst... weinig orgineel...
We spelen allemaal op Stratocasters, Telecasters, LP's en andere afgeleiden uit de steentijd en jij begint over originaliteit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Joost79 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:47:
Afbeeldingslocatie: https://andertons-productimages.imgix.net/279439-1528801973796.png?w=700&h=700&fit=fill&bg=FFFFFF&auto=format&ixlib=imgixjs-3.3.0 Afbeeldingslocatie: https://andertons-productimages.imgix.net/267723-Silver%20Sky%20Tungsten%20-%20Copy.jpg?w=680&h=680&fit=fill&bg=FFFFFF&auto=compress&auto=format

Verdraaid zeg...Fender is wel een beetje kopietjes aan het maken!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

pinda powerrr schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:12:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]

Verdraaid zeg...Fender is wel een beetje kopietjes aan het maken!!!

De brutaliteit! :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
New Strat Tuesday! 8)

Fender Standard Stratocaster MiM CAR RW

Toch echt best snel geïmporteerd uit de VS (tweedehands).

Kosten voor deze import? Laag!

Ik heb slechts €76 en een beetje aan inklaringskosten gehad, naast de aankoopprijs. Valt mij reuze mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Proficiat met je nieuwe speelgoed :9

Mogelijk ook een collectable nu dat Fender de Mexican Standard serie ‘the way of the dodo’ heeft gestuurd. De nieuwe versie heet ‘Player’.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:27:
[...]

Mogelijk ook een collectable nu dat Fender de Mexican Standard serie ‘the way of the dodo’ heeft gestuurd. De nieuwe versie heet ‘Player’.
Thanx! :)

Yep, en ze zijn meteen duurder gemaakt ook geloof ik... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:15:
New Strat Tuesday! 8)

[afbeelding]

Ik heb slechts €76 en een beetje aan inklaringskosten gehad, naast de aankoopprijs. Valt mij reuze mee!

Gefeliciteerd! Je hebt nu letterlijk dezelfde strat als de grote grootmeester rodie83!

Minus grote en grootmeester

Hoe vind je 'm spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:34:
[...]

Gefeliciteerd! Je hebt nu letterlijk dezelfde strat als de grote grootmeester rodie83!

Minus grote en grootmeester

Hoe vind je 'm spelen?
Nek is iets ‘fatter’ dan van mijn Gibson, klank is prima! Wat heeft de neck PU een hoge output! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:01:
[...]

Nek is iets ‘fatter’ dan van mijn Gibson, klank is prima! Wat heeft de neck PU een hoge output! :o
Op de HTR5 klinkt ie vind ik het mooist met een licht overdrive pedaal op de clean channel. Vol en fel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Op de HTR5 klinkt ie vind ik het mooist met een licht overdrive pedaal op de clean channel. Vol en fel!
Ik heb ‘m met de TS10, de Archer en de BB getest, heerlijk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Wat voor elementen zijn dat of zijn de stiften allemaal helemaal naar buiten geschroefd?
Opmerkelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Ik heb ‘m met de TS10, de Archer en de BB getest, heerlijk! :Y
Als ik langs kom, neem ik wel ff de Fender amp mee :P

Prachtige aankoop! Met rosewood! Dat gaat zeldzaam worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:59:
[...]

Wat voor elementen zijn dat of zijn de stiften allemaal helemaal naar buiten geschroefd?
Opmerkelijk.
Ik heb zo op het oog precies dezelfde elementen. If so zijn het de stock fender mex elementen.

Trouwens, ik las ergens in dit topic dat iemand nog op zoek was naar een Taylor GS Mini. Ik heb er 1 (de mahagony) in as good as new staat waar ik niet veel mee doe. Mocht diegene of iemand anders interesse hebben, stuur me even een dmetje.

[ Voor 27% gewijzigd door rodie83 op 19-06-2018 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@rodie83

Dit zijn die van mij - is al wel een wat oudere maar ik dacht dat er nooit echt iets veranderde aan een strat ;)

strat pups 84 re

edit: en ja snaren moeten er nodig van vervangen worden - voor een schoonmaak beurt ook.

edit2: vroeger nooit in guitaarboeken mijn gitaar (opserienummer) terug kunnen vinden maar het ging weer even jeuken (omdat ik weet dat het een re-issue is met een drie standen schakelaar ipv 5) en nu met internet en wiki:
"These first few years (1982–1984) of reissues, known as American Vintage Reissues, are now high-priced collector's items and considered as some of the finest to ever leave Fender's Fullerton plant, which closed its doors in late 1984."

misschien dat ik toch maar eens mijn strat laten bekijken door iemand die er wat meer van weet :o

[ Voor 62% gewijzigd door franssie op 19-06-2018 23:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik kom net deze tegen:

https://link.marktplaats.nl/m1296661350

http://www.vhtamp.com/pro...al-series/special-6-combo
"... handwired tube goodness ..."

Heeft hier iemand ervaring mee? Lijkt mij een 'steal', voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:15:
New Strat Tuesday! 8)

[afbeelding]

Mooie strat!

Ahhh... mooi ding! Dus geen gezeur over het rosewood op de nek of rare 20% van nieuwwaarde belastingen...?

Via welke transporteur is de plank verstuurd?

ga reverb maar eens opstarten en zoeken naar nieuw speelgoed...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Met dat soort dingen kan je soms geluk hebben. Onze trouwringen hebben we in de VS laten maken en daarover hoefden we niks extra's te betalen, ondanks de substantiële aankoopwaarde.

Ook als we wel de zak waren geweest hadden we goedkoper uit geweest dan in NL, anders hadden we dat nooit gedaan natuurlijk. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Ramzzz Nice :). Zo'n Strat blijft toch een icoon, en hoewel mijn Squiertje qua gevoel en geluid niet vergelijkbaar is met de Fender van m'n broertje blijft die lekker in huis :).

Ik kijk uit naar maandag, dan komen m'n ouders op bezoek met 4 pakken hagelslag en een Dean Hardtail :).

[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 20-06-2018 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Welkom bij de Fender club. Beste keuze die je ooit gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Joost79 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:26:
[...]

Mooie strat!

Ahhh... mooi ding! Dus geen gezeur over het rosewood op de nek of rare 20% van nieuwwaarde belastingen...?

Via welke transporteur is de plank verstuurd?

ga reverb maar eens opstarten en zoeken naar nieuw speelgoed...:)
USPS!

@Joost79 wat wellicht ook scheelt, is dat het een aankoop bij een particulier betreft.

Idioot dan wel weer, stel dat een familielid in het $buitenland je iets cadeau doet, mag je er zelf flink voor lappen... 8)7

Reverb zal ook zijn mindere hoekjes kennen, maar je kunt er wel behoorlijk van op aan dat de spullen ‘legit’ zijn.

Ik heb inmiddels al het nodige via Reverb aangeschaft, tot nog toe steeds in de EU, en het is nog altijd goed gegaan. :)

Vergeleken met eBay of Marktplaats is dit dus zeer betrouwbaar te noemen.

Via eBay tot nu toe 1x een beschadigd product ontvangen, via Marktplaats al een paar keer iets met een schade of niet of niet goed functionerend.

In dat kader, weet iemand nog een soldeer-goeroe die ik wat pedaal-defecten kan laten herstellen? :)

[ Voor 55% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2018 15:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:11:
[...]

In dat kader, weet iemand nog een soldeer-goeroe die ik wat pedaal-defecten kan laten herstellen? :)
/me Meldt!

Ik heb vroeger zelfs nog succesvol CPU pins teruggesoldeerd en bekabeling (weliswaar voor vliegtuigen) is mijn werk.

Goeroe genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Blaat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:36:
[...]

/me Meldt!

Ik heb vroeger zelfs nog succesvol CPU pins teruggesoldeerd en bekabeling (weliswaar voor vliegtuigen) is mijn werk.

Goeroe genoeg?
@Ramzzz gooi maar in de startpost! :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
[...]

/me Meldt!

Goeroe genoeg?
U heeft een DM :+

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
[...]

/me Meldt!

Goeroe genoeg?
Wellicht. :P

Ik heb aan 'defecte' pedalen:
  • Ibanez PUE5
  • Blackstar HT Modulation
  • EHX Holy Grail én een Holy Grail Plus
Behoorlijk irritant...

Daarnaast, heb ik ook nog een paar pedalen met wat irritatie-opwekkende dingen.

Zoals haperende momentswitch, dat soort werk. En ik stel reparatie al zó lang uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ahja, knopjes andere onderdelen vevangen. Dat werk krijg ik voor elkaar (ik heb pas de linkermuisknop van een MX Anywhere vervangen en een paar jaar geleden onze wekker gerepareerd), maar met complexer werk (het uitzoeken wat er precies mis is) heb ik geen ervaring. En ik woon toch te ver weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voor complexere problemen heb je eigenlijk ook wel een reparatie manual nodig met referentie voltages etc. een Loszittende knop is natuurlijk niet zo moeilijk voor een tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:09:
Voor complexere problemen heb je eigenlijk ook wel een reparatie manual nodig met referentie voltages etc. een Loszittende knop is natuurlijk niet zo moeilijk voor een tweaker ;)
Het.vervelende is da het best wat zoekwerk vergt, voor dit soort problemen.

Te specifiek, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Ramzzz pedaaltjes zijn vergelijkbaar met voorversterkers van een radio etc. dat is echt lastig zoeken naar een afwijking in het geluid als je niet de schema's hebt en zelfs dan - het is allemaal lage voltage spul dus meten moet ook precies gebeuren.
Een krakende potmeter is makkelijk te vervangen maar een "het klinkt niet muffig genoeg" probleem wordt gewoon lastig.

edit: wat je wel kan proberen is gewoon domweg printbanen nalopen en caps vervangen, alles waar de voeding binnenkomt wantrouwen etc etc.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 20-06-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ons verjaardagsbudget op werk is rond de 60 euro, ik ga dit eens proberen:

https://www.bax-shop.nl/g...pedalen#productinformatie

Reviews zijn goed, specificaties ook:

Productspecificaties
Fazley multi-voeding voor effectpedalen
5 geisoleerde uitgangen
voeding voor 9V, 12V en 18V effectpedalen
blauwe indicatie-LED
indicator voor kortsluiting en overbelasting
begrensing bij overbelasting
compacte en solide behuizing
afmetingen: 150 x 50 x 40 mm
gewicht: 388 g
meegeleverd:
1x netsnoer
5x DC-kabel
1x 3.5 mm kabel
1x reverse polarity kabel
1x daisy chain met 3 pluggen

Ik zie eigenlijk niet wat hier mis kan gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:46:
Ons verjaardagsbudget op werk is rond de 60 euro, ik ga dit eens proberen:

https://www.bax-shop.nl/g...pedalen#productinformatie

Reviews zijn goed, specificaties ook:

Productspecificaties
Fazley multi-voeding voor effectpedalen
5 geisoleerde uitgangen
voeding voor 9V, 12V en 18V effectpedalen
blauwe indicatie-LED
indicator voor kortsluiting en overbelasting
begrensing bij overbelasting
compacte en solide behuizing
afmetingen: 150 x 50 x 40 mm
gewicht: 388 g
meegeleverd:
1x netsnoer
5x DC-kabel
1x 3.5 mm kabel
1x reverse polarity kabel
1x daisy chain met 3 pluggen

Ik zie eigenlijk niet wat hier mis kan gaan :P
Als je echt 9V én 12V nodig hebt, anders zou ik de 1Spot eerder nemen.

https://www.bax-shop.nl/g...1-spot-adapter-combo-pack

En dan houd je budget over... voor iets anders, of nog een losse 12V-voeding.

Just sayin’...

Maar ik ken persoonlijk Fazley niet, voor hetzelfde geld is het een uitstekend ding. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
De reden dat ik voor de Fazley wil gaan, is dat de onespot pure daisy chaining is, waar de Fazley echt geïsoleerde outputs heeft.

Sowieso heb ik dan wel geen 12v nodig, maar wel 18v voor mijn DL4.

En het scheelt dat het een kadootje is, mocht ik zelf iets moeten kopen zou ik even sparen en ene MXR DC brick of een T-Rex fuel tank of iets dergelijks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:57:
De reden dat ik voor de Fazley wil gaan, is dat de onespot pure daisy chaining is, waar de Fazley echt geïsoleerde outputs heeft.

En het scheelt dat het een kadootje is, mocht ik zelf iets moeten kopen zou ik even sparen en ene MXR DC brick of een T-Rex fuel tank of iets dergelijks kopen.
Ik heb zowel 2 1Spots als een Carl Martin 10x voeding, maar die 1Spots zijn echt uitstekend in staat de pedalen te voeden! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:16
KnoxNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:57:

De Fazley ken ik niet. Deze Harley Benton PowerPlant Junior gebruik ik twee. Onze andere gitarist(en) overigens ook.

Nooit gedoe mee gehad. Werkt als een trein en je krijgt er aardig wat kabels bij. Echt een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
@Casual Ruud Nou dat ziet er ook niet slecht uit met dat aantal reviews en die score.

Ik heb zelf echt te weinig kennis en instrumenten om zo iets te testen.

Ik voel een test van voedingen voor meerdere pedalen van @mux aankomen!! :D :9~

Heb je echt een DC brick van 160 euro nodig, of een fuel tank, of voldoen een 1-spot daisy chain of een harley Benton/fazley ook?

Verkapte mention naar Mux in de hoop dat hij dit leest en getriggerd wordt. Mux: Voedingen voor effectpedalen en de isolatie etc ervan (dingen waar jij veel meer van weet dan wij) zijn altijd hot topic in de gitaarwereld. Een test moeten wij met zijn allen toch kunnen faciliteren binnen dit topic denk ik (als in dat jij het testmateriaal ter beschikking krijgt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Ohjee, een random mention! Nah, ik heb te weinig tijd om een massatest te doen. Dan krijgen we hetzelfde als de vorige keer dat ik een hele set voedingen van Quindor kreeg: ik doe voorlopige tests, publiceer er 2-3 en vervolgens liggen ze allemaal in een kast voor een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mux schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:04:
Ohjee, een random mention! Nah, ik heb te weinig tijd om een massatest te doen. Dan krijgen we hetzelfde als de vorige keer dat ik een hele set voedingen van Quindor kreeg: ik doe voorlopige tests, publiceer er 2-3 en vervolgens liggen ze allemaal in een kast voor een jaar...
Snappen wij en geëerd dat je reageerde!
Maar nu je toch hier bent - hebben geïsoleerde voedingen op een DC audio keten toegevoegde waarde (even uit de losse pols gechat zonder meten) - het zou mij zelf verbazen omdat het DC is en geen AC en toch alles aan dezelfde aarde hangt. Bij AC kan ik me nog iets voorstellen van een toegevoegde waarde van isoleren, maar mijn elektronica kennis is ook maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
mux schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:04:
Nee, dat kunnen we niet hebben. Maar het was een poging waard })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik moet nog ergens zo'n 1Spot adapter hebben liggen. Ik snap niet waarom want ik heb nooit meer dan 1 pedaal gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Kapoen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:27:
[...]

Mooie gitaar idd!

Begin me net te orienteren voor een Fender Tele en was naar deze aan het kijken:
https://www.bax-shop.nl/e...O1NXlFP3grnQaAuDtEALw_wcB

De Player versie dus :)

Ik speel nu al zo'n 20 jaar Gibson en Epiphone en weet nog heul weinig van Fender. Momenteel heb ik een 2016 Gibson LP Standard, een 1992 Gibson LP Studio en een Epiphone LP Standard.

Iemand een idee hoe deze Player zich kwalitatief verhoudt tot mijn gitaren?
Vraag me af of het het geld waard is om voor een echte 'made in USA' te gaan. In dat geval zal ik op zoek gaan naar een mooie deal op de 2ehands markt, maar dan moet ik eerst een gevoel krijgen bij de Fender markt.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Maverick! schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:33:
[...]

Mooie gitaar idd!

Begin me net te orienteren voor een Fender Tele en was naar deze aan het kijken:
https://www.bax-shop.nl/e...O1NXlFP3grnQaAuDtEALw_wcB

De Player versie dus :)

Ik speel nu al zo'n 20 jaar Gibson en Epiphone en weet nog heul weinig van Fender. Momenteel heb ik een 2016 Gibson LP Standard, een 1992 Gibson LP Studio en een Epiphone LP Standard.

Iemand een idee hoe deze Player zich kwalitatief verhoudt tot mijn gitaren?
Vraag me af of het het geld waard is om voor een echte 'made in USA' te gaan. In dat geval zal ik op zoek gaan naar een mooie deal op de 2ehands markt, maar dan moet ik eerst een gevoel krijgen bij de Fender markt.
Waarom deze? Naar mijn mening heeft een echte telecaster heeft een single coil in de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Rudolf schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Waarom deze? Naar mijn mening heeft een echte telecaster heeft een single coil in de brug.
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik hou van het Telecaster geluid en vind hem er gewoon sexy uit zien, maar heb er verder de ballen verstand van >:)

Heb je een voorbeeld van een 'echte' (betaalbare) Telecaster met het typische geluid?
Dan heb ik tenminste een referentiepunt.
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Maverick! schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:57:
[...]

Kijk, dat bedoel ik nou. Ik hou van het Telecaster geluid en vind hem er gewoon sexy uit zien, maar heb er verder de ballen verstand van >:)

Heb je een voorbeeld van een 'echte' (betaalbare) Telecaster met het typische geluid?
Dan heb ik tenminste een referentiepunt.
Mijn dank is groot!
Sorry Ik heb zelf ook niet heel veel ervaring met telecasters, heb wel een Squier Classic Vibe Telecaster gehad en nog altijd spijt dat ik die weggedaan heb. Zou een mooi startpunt voor je zijn als je het niet erg vindt dat er Squier op staat i.p.v. Fender. Google maar eens. Iedereen is er lovend over.

Daarna heb ik nog een tijdje zitten GAS'en op een Baja https://www.bax-shop.nl/e...baja-telecaster-blonde-mn maar is er nooit van gekomen. Begint nu al weer op te borrelen haha :)

Volgens mij zit hier iemand op het forum met een hele mooie telecaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Nu ben ik an sich geen gearslut, maar vind het dan wel weer nicer als er Fender op staat ipv Squier.
Voelt toch wat fijner als je op het podium staat :P
Al moet ik zeggen dat mijn Epiphone echt een bang-for-your-buck gitaar is en ik er nog vaak op speel.
Maarrrr, wil dus wel een Fender :)

Die Baja zat ik ook al naar te kijken. Is dus zeker ook een van de opties.
Maar wat maakt deze zoveel beter dan de Player die ik poste? Puur de single coil?

Edit:
Vanwaar eigenlijk het prijsverschil met deze?
Als ik de specs naast elkaar leg zijn deze exact hetzelfde...

[ Voor 26% gewijzigd door Ronster op 22-06-2018 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

franssie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:42:
[...]

Snappen wij en geëerd dat je reageerde!
Maar nu je toch hier bent - hebben geïsoleerde voedingen op een DC audio keten toegevoegde waarde (even uit de losse pols gechat zonder meten) - het zou mij zelf verbazen omdat het DC is en geen AC en toch alles aan dezelfde aarde hangt. Bij AC kan ik me nog iets voorstellen van een toegevoegde waarde van isoleren, maar mijn elektronica kennis is ook maar beperkt.
Ik weet niet of je mijn mening over audioapparatuur hier wil hebben, want laten we eerlijk zijn... elektrisch gezien is het bijna allemaal 99,95% bullshit en subjectiviteit. Er wordt ontiegelijk veel geld uitgegeven aan zooi die de gebruiker niet of nauwelijks begrijpt, niet kan testen en in veel gevallen simpelweg niet testbaar is. Er is geen elektrische specificatie voor 'openness' of 'soundscape'.

Als je een audioketen hebt waar het noodzakelijk is om dingen zwaar te isoleren, dan heb je iets fout gedaan in je ontwerp of standaardisering. Simpel als dat. Dingen horen te werken in de toepassing waarvoor ze ontworpen zijn. Doen ze dat niet (naar specificaties), dan is het een ontwerpfout. Dat los je niet op met een magic bullet, dat los je op door iets fatsoenlijk te ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Sorry Ik heb zelf ook niet heel veel ervaring met telecasters, heb wel een Squier Classic Vibe Telecaster gehad en nog altijd spijt dat ik die weggedaan heb. Zou een mooi startpunt voor je zijn als je het niet erg vindt dat er Squier op staat i.p.v. Fender. Google maar eens. Iedereen is er lovend over.

Daarna heb ik nog een tijdje zitten GAS'en op een Baja https://www.bax-shop.nl/e...baja-telecaster-blonde-mn maar is er nooit van gekomen. Begint nu al weer op te borrelen haha :)

Volgens mij zit hier iemand op het forum met een hele mooie telecaster.
Meerdere, maar @pinda powerrr heeft een hele mooie, in elk geval! ;)

Ik heb zelf een Squier, die aardig speelt en klinkt, maar die moet ik ‘es onder handen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDqmpRFl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A272dvTX3NJFsTP7w0Lo42AA/medium.jpg

1968 Fender Telecaster, origineel "Blue Floral". Ergens in de jaren '70 is de lak gaan bladderen (wat bij alle Blu Florals gebeurde) en zijn de bloemen weg geschuurd.
Alles nog origineel, nooit aan gemod, electronica en pickups ook origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
pinda powerrr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

1968 Fender Telecaster, origineel "Blue Floral". Ergens in de jaren '70 is de lak gaan bladderen (wat bij alle Blu Florals gebeurde) en zijn de bloemen weg geschuurd.
Alles nog origineel, nooit aan gemod, electronica en pickups ook origineel.
Ik had hem al gezien hier. had natuurlijk wel eerst een search gedaan in het topic :)
Echt een schitterende gitaar...

Liefst zou ik een relic willen, maar die zijn niet te betalen.

Na de hele morgen joetoepfilmpjes gekeken te hebben is mijn conclusie dat een MIM voor mij prima is.

Moest wel lachen om:
MIM: Made in Mexico by Mexicans.
MIA: Made in US by Mexicans.

Op dit moment zit ik naar deze 2 te kijken:
https://www.bax-shop.nl/e...elecaster-white-blonde-mn
https://www.bax-shop.nl/e...es-50s-telecaster-lacquer

Maar vraag me af waarin het prijsverschil zit.
Zo te zien enkel in Essen tov Elzen en hardcase tov gigbag?
De close up pics zijn hetzelfde bij beide gitaren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Maverick! schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Maar vraag me af waarin het prijsverschil zit.
Zo te zien enkel in Essen tov Elzen en hardcase tov gigbag?
De close up pics zijn hetzelfde bij beide gitaren :?
Volgens de website van Fender zelf:
Classic Series '50s Telecaster
Body Finish Polyester
Neck Finish Gloss Urethane
Classic Series '50s Telecaster® Lacquer
Body Finish Gloss Nitrocellulose Lacquer
Neck Finish Gloss Nitrocellulose Lacquer

De rest van de specs (pickups, mensuur, radius, tuners,...) lijken mij 100% identiek.
Kenners verbeter mij indien ik het verkeerd heb, maar ik geloof dat de 'lacquer' versie dus met de tijd wat zwaarder zal relic-en/afbladeren/... terwijl de polyester versie wat frisser zal blijven ogen?

Qua specs zou ik ook eens kijken naar de Classic Player Baja Telecaster. Die heeft dankzij de S1 switch nog wat extra mogelijkheden aan boord, om van classic twang naar een soort van stratocaster vibe te gaan.

Destijds (eind 2012 al) toen ik ging shoppen voor een Tele (eigenlijk strat ;)) stond deze ook op mijn shortlist. Uiteindelijk heb ik toen geopteerd voor de Am. Std. vanwege de modernere specs en een paar andere details, maar het is een degelijke gitaar.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat wel belangrijk is in een tele zijn de pickups, dat moet je niet onderschatten.

Daarnaast wil ik niet een tonewood discussie starten, maar ik heb voor ik mijne kocht veel verschillende teles in veel verschillende winkels bespeeld, en consequent vond ik de ash bodies het beste klinken, helderder en meer open.

Dan moet je nog even even kijken wat je personal preference is qua neck, gezien je gibsons waarschijnlijk rosewood, maar ik vind maple tegenwoordig heerlijk.

Er valt nogal wat te kiezen in tele land, zoals altijd moet je eigenlijk gewoon gaan spelen.
Pagina: 1 ... 16 ... 98 Laatste