Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:12

pinda powerrr

Slow down...

MazeMouse schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:55:
[...]
Ik post er normaliter bewust niks van tot er om gevraagd wordt. Dus bij deze! })

https://open.spotify.com/album/0SZCJCG84IfLbcqWIfBz6c
YouTube: Mind:Soul - Caught (In The Pressure Cooker) - Official Video
Mind:Soul. Mijn oude band waarin ik bas en grunts deed. (in de clip is duidelijk het zichtbaar bij welke shows we de click gebruikten. Die beelden lopen wel gelijk met de muziek :D )

https://open.spotify.com/album/46pQunQfW7nCUYa8x4w3e6
https://open.spotify.com/album/14NC2S2Xy2Yvhj878nDDut
https://open.spotify.com/album/6yjfJ1LB8NI4Y2sAsh6FBu
YouTube: TDW & Dreamwalkers Inc - The More We Remember III - Overconfidence
YouTube: TDW & Dreamwalkers Inc - Aphrodisia
Band waar ik nu gitaar in speel. (De muziek is van TDW. Soloproject van Tom De Wit. De liveband die daar nu omheen gevormd is heet Dreamwalkers Inc. Ja, het is dezelfde zanger als bij Mind:Soul de clean vocals deed)
EDIT: Met letterlijk meer dan 30 lagen koor partijen en een fiks orkest komt er best wel wat van de band. Dus we moeten wel op een click :D

EDIT2 @Jheroun
Ook een dingetje, met 8 man minimaal op het podium is de factor "ruimtebesparing" ook wel een vrij belangrijke reden waarom wij digitaal gegaan zijn :D
We hebben al enkele optredens niet gedaan onder de noemer "dat past niet..."

Als ik enkel was blijven bassen dan was mijn effectenplank er trouwens ook uit gegaan. Dan had ik enkel nog een Compressor en DI gebruikt. Maximale ruimte en gewichtsbeperking :P
Wow, impressive!
Ok, het is to-taal niet mijn muzieksmaak, maar toch heb ik er met veel interesse naar zitten kijken. Wat een ontzettend strakke bands! Wordt echt goed gespeeld! Ook die drummer is er eentje die, naar mijn idee, wat andere invloeden er in gooit, waardoor er echt een retestrak geheel van wordt gemaakt (Ik ben van origine drummer, dus daar let ik altijd op onbewust).

Van mij mogen er meer filmpjes gedeeld worden hoor! :Y
en daarmee heb ik het ook tegen de andere gitaristen die in een band spelen ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10 21:48
MazeMouse schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:33:
Dus zijn er kleine ampjes te krijgen? Ja. Gaat dat in de buurt komen van de hoeveelheid convenience die wij onszelf aangedaan hebben? Absoluut niet :P Gaat het publiek het verschil horen? GEGARANDEERD NIET want we hebben echt meerdere uren gestoken in het opzetten van onze sounds en in dubbelblinde tests horen we zelfs zelf het verschil niet tussen onze line6 setup en daadwerkelijke ENGL of MesaBoogie setup. Kwestie van niet de standaard line6 presets pakken maar gewoon zelf bouwen from scratch.
Paar vraagjes (ik heb zelf sinds kort van marktplaats een line6 pod-hd, de 'bean' versie): Hoe kom je tot een goed geluid, goede patches uit de line6? Regel je dat in over een PA? Of eerst door een hoofdtelefoon? Gebruik je alleen de amps en dan direct eruit of gebruik je ook een gesimuleerde cab + microfoon?
Heb je geen last dat bij de ene PA de boel te schel klinkt en bij de andere teveel laag o.i.d? Of kun je dat bij de soundcheck snel bijtweaken?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

@mekkieboek
We zijn met Gearbox gaan zitten voor mijn Pod X3 Live. Alle planken aan de laptops, outputs aan de PA. En dan eerst bouwen op basis van wat we wilden bereiken (gebaseerd op de VST instellingen die we op de plaat gebruikten aangezien alles re-amped opgenomen was. Daar aan tweaken voor een live bruikbaar geluid). We zijn gemixt Kemper/Line6 maar het basisprincipe was voor Kemper hetzelfde. From scratch opbouwen met vergelijkbare amp en cab models die in de VST gebruiks waren en daar de settings op indraaien die we willen hebben.
Omdat we geen amps op het podium hebben doen we een volle setup. Dus Amp + Cab + Mic + Micpositie. Effectenchain voor zover mogelijk op juiste volgorde plaatsen. Gewoon zoals je het met losse producten ook zou kunnen doen. Die koop je ook niet zo in de winkel, sluit je aan en ga je op los zonder ze te tweaken. Alleen wij tweakten dan digitaal :P

En dan is het op 1 situatie helemaal recht zetten en hoeft er op andere situatie alleen maar op de eigenaardigheden aangepast te worden.Dus line-checks om te zien of alles binnenkomt. En meestal heeft onze vaste geluidsman daarna binnen 1 nummertje doorspelen de "teveel laag" of "teveel hoog" dingen er al uit getrokken met de EQ van de PA. En nog makkelijker is het omdat er geen mics op het podium staan behalve die van de drummer en de vocalen dus is er veel minder bleeding.

Volgens mij heeft metalband Darkane zelfs complete tours gedaan waarbij de gitaren via Behringer V-amps rechtstreeks de PA in gingen en dat was toch zeker wel een moddervette sounds die ze daar uit wisten te trekken. (heb zelf ook een Bass V-amp gehad. De standaard presets zijn ruk maar met zelf aan de knopjes draaien zeker wel bruikbare geluiden uit te halen.)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
MazeMouse schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:21:
De standaard presets zijn ruk maar met zelf aan de knopjes draaien zeker wel bruikbare geluiden uit te halen.)
Die presets zijn inderdaad over the top, meer tech-demo's.

Ik had vroegah al eens zo'n digitale amp-sim plank maar dat vond ik maar een beroerd ding. Wel super stevig (Boss) maar hij klonk nooit zoals ik het wilde. Bovendien alles frotten in menu's.

Tegenwoordig klinken ze echt een stuk beter. Die line6 HD (ik heb dus de bean of kidney if you will) heeft gewoon draaiknoppen zoals op een gewone amp (helaas gaan ze niet tot 11 :P). Ik ben er wel blij mee en bovendien van marktplaats dus de kosten (125,- was de mijne) vallen mee. Wel word je na een tijd luistermoe. Save je een preset en ga je een paar dagen later verder dan klinkt het toch weer anders dan toen.

De meeste van die miljoenmiljard gesimuleerde effectenpedalen ben ik nog niet aan toegekomen. Een overstuurde amp, reverb en tremolo (voor de eveneens digitale :) Rhodes piano), meer moet dat niet zijn.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:54:
@MazeMouse & @Jheroun welke bands spelen jullie? En iets op YouTube daarvan?

#nieuwsgierig
Ik zit in twee bandjes, Grafjammer (Nederlandstalige Black) en Necrotaph (Thrash-ish). De eerste is wat actiever qua opnames en optredens, de tweede is meer een hobby band waar ik inmiddels al zo'n beetje mijn halve leven met een paar vrienden in zit, da's dus meer ouwehoeren en bier drinken dan veel produceren :)

Grafjammer:
Muziek: Twee platen op Spotify. Singles, tapes, cd's en tshirts op Bandcamp
Video: Youtube heeft de gruizige oude clip van 'Ultraiectum', de lyricvideo's voor 'Nedernekro' en 'De Dode Molen van Buiten Catharijne' en live materiaal staat er her en der ook.
Voor ons gearnerds hier: Grafjammer is blackmetalpunk-ish, we houden van simpel, dus mijn Jackson RR24 gaat alleen in een tuner en dan naar mijn 5150 III LBX, met een HOF mini altijd aan in de fx loop. Daar kan een 2x12 met V30's aan, maar bijna altijd gebruik ik een cab die er al is daar waar we spelen.

Necrotaph:
Een plaat op spotify, we hebben veel meer werk maar dat is altijd in eigen producties in kleine oplagen gemaakt.
Op youtube staat alleen jaren oud spul, geen idee hoe die video klinkt overigens, ik heb geen geluid hier, maar je kan ons herkennen :P
Gear is hier uitgebreider, door Cellar gebrouwde ML, tuner, whammy, bad horsie, groene overdrive, decimeter naar 5150 (I) met in fx loop HOF mini, DD3 en eq. Dat gaat naar een 4x12 met v30's. Live spelen we ongeveer 1 x per jaar en dan meestal ook in dB's in Utrecht waar we ook oefenen dus dan rollen we de hele handel het podium op :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
Gisteren was ik vrij, en heb ik een museumbezoekje gedaan in Den Haag (Louwman Museum). Omdat dat voor mij een pittig eindje rijden is, heb ik er maar een bezoekje aan Max Guitar aan vastgeplakt.

Guitar store review no. 3 by KnoxNL :7

Bereikbaarheid:

Volkomen K*T. Ik ben al niet zo'n stadsmens, maar wat is het beroerd rijden in die grote steden. Google maps biedt ook geen 100% uitkomst.

Parkeren: Dikke Prima, gratis parkeren achter het pand

Entree: Leuke binnenkomst bij het bar gedeelte, waarna je door kunt naar de winkel. Vriendelijk ontvangen, meerdere keren gevraagd of men iets voor me kon betekenen (door meerdere personen).

Winkel: Mooi assortiment Fender, Gibson, Martin, Taylor, Duesenberg, etc. Zeer groot assortiment Custom Shop en speciale modellen.

Proberen van verschillende gitaren/amps geen enkel probleem.

Overall: 4,5 out of 5 stars!

Overigens is de kans groot dat ik daar mijn PRS Custom 24 ga inruilen voor een Martin (D28?) of een tele custom shop. Ik heb een prachtige Esquire bespeeld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• requiem1991
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04-2021
Ha! TDW en Mind:Soul ken ik beide wel. Grappig hoe klein de metal muziek wereld is in Nederland.

Speel zelf nog maar in 1 band (werk en muziek toch lastig te combineren).

Vanaheim
Pagan Folk Metal (blije fluitjes enzo).

Ben de gear nerd uit de band en regel nu alle gear binnen de band, Recent een in-ear systeem ingericht voor mijzelf en de bassist en backing track en clicks voor de Drummer en FOH.

Speel hier in principe altijd Digitaal tenzij er een cabinet staat wat uitgemiced wordt dan pak ik mijn .44 Magnum van Electro Harmonix. voor wat podium geluid maar over het algemeen zijn de meeste zalen erg blij met direct naar FOH en geen podium geluid.

Daarvoor gespeeld in Purest of Pain (zit er alleen op papier nog in maar band doet toch niks meer nu).

Hier had ik niet echt iets te zeggen over gear, Digitaal was altijd slecht en taboe en buizen versterkers waren het enige wat echt mocht.

Ik ben zelf van buizen overgestapt naar digitaal omdat ik al het tillen zat was en nooit maar dan ook nooit lang genoeg tevreden ben met 1 versterker. Van de 5150 naar een Powerball naar een Dual Rectifier naar een Mark V maar nooit echt tevreden geweest.

Toen uiteindelijk de Digitech GSP1101 ontdekt en uiteindelijk speel ik nu op een Line 6 Helix (wat een geweldige unit is vooral met custom IR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:48:
Gisteren was ik vrij, en heb ik een museumbezoekje gedaan in Den Haag (Louwman Museum). Omdat dat voor mij een pittig eindje rijden is, heb ik er maar een bezoekje aan Max Guitar aan vastgeplakt.

Guitar store review no. 3 by KnoxNL :7

Bereikbaarheid:

Volkomen K*T. Ik ben al niet zo'n stadsmens, maar wat is het beroerd rijden in die grote steden. Google maps biedt ook geen 100% uitkomst.

Parkeren: Dikke Prima, gratis parkeren achter het pand

Entree: Leuke binnenkomst bij het bar gedeelte, waarna je door kunt naar de winkel. Vriendelijk ontvangen, meerdere keren gevraagd of men iets voor me kon betekenen (door meerdere personen).

Winkel: Mooi assortiment Fender, Gibson, Martin, Taylor, Duesenberg, etc. Zeer groot assortiment Custom Shop en speciale modellen.

Proberen van verschillende gitaren/amps geen enkel probleem.

Overall: 4,5 out of 5 stars!

Overigens is de kans groot dat ik daar mijn PRS Custom 24 ga inruilen voor een Martin (D28?) of een tele custom shop. Ik heb een prachtige Esquire bespeeld :9~
Zo herkenbaar! d:)b
Echt fijne zaak om te komen. Kan natuurlijk ook dat mijn perceptie enigzins beïnvloed is door de bagger die je bij KeyMusic hebt :X Die mensen kijken je liever de deur uit, is mijn gevoel altijd.
En echt leuk spul hangt daar niet meer, dan is MaxGuitar best een leuke snoepwinkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ga me nog even niet in 'snoepwinkels' vertonen, voorlopig - eerst nog maar eens wat 'gear' verpatsen.

2 gitaren te koop gezet (2x Dean Hardtail) en een setje Celestion V30's.

En dan mag er weer iets bij. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 09:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik speel al een tijdje op een akoestische gitaar, wat prima gaat. Ik beschouw mezelf als een gevorderde beginner.
Nu heb ik van een vriend een elektrische gitaar overgenomen. Een Ibanez RG350DXZ. Dit is mijn eerste elektrische gitaar. Deze gitaar heeft een floating bridge, dat zoals ik her en der lees niet aangeraden wordt voor beginners. Maar goed, voor een prikkie kunnen overnemen dus ik had niet echt keus.

Nu mijn vraag: Als ik een akkoord aansla klinkt het een beetje onzuiver. Geef ik vervolgens wat minder druk op de snaren dan klinkt het gewoon goed. Ik druk dus te hard op de snaren. Op zich moet ik hier wel aan kunnen wennen lijkt me maar ik vraag me toch af: Komt deze vervorming door de floating bridge? Ik lees op andere fora dat zo’n floating bridge vast te zetten is, zou dat een oplossing zijn?
Of is het gewoon een eigenschap van elektrische gitaren an sich?

Voor mijn gevoel geef ik overigens niet extreem veel druk op de snaren. Ik druk ze ook netjes recht naar beneden. Mijn allereerste goedkope akoestische gitaar had een erg hoge action die ik echt hard moest indrukken, wat vrij demotiverend was. De akoestische die ik nu heb (Eastman PCH) speelt echt super en hoef ik voor mijn gevoel bijna geen druk op te zetten om er een goede klank uit te krijgen. Ik bespeel de elektrische met diezelfde druk maar dan klinken sommige noten wat onzuiver, en dus moet ik mijn greep iets verlichten.

Dus, heeft dit vooral te maken met de floating bridge of is het gewoon een eigenschap van een elektrische gitaar?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voxalizer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:10:
Ik speel al een tijdje op een akoestische gitaar, wat prima gaat. Ik beschouw mezelf als een gevorderde beginner.
Nu heb ik van een vriend een elektrische gitaar overgenomen. Een Ibanez RG350DXZ. Dit is mijn eerste elektrische gitaar. Deze gitaar heeft een floating bridge, dat zoals ik her en der lees niet aangeraden wordt voor beginners. Maar goed, voor een prikkie kunnen overnemen dus ik had niet echt keus.

Nu mijn vraag: Als ik een akkoord aansla klinkt het een beetje onzuiver. Geef ik vervolgens wat minder druk op de snaren dan klinkt het gewoon goed. Ik druk dus te hard op de snaren. Op zich moet ik hier wel aan kunnen wennen lijkt me maar ik vraag me toch af: Komt deze vervorming door de floating bridge? Ik lees op andere fora dat zo’n floating bridge vast te zetten is, zou dat een oplossing zijn?
Of is het gewoon een eigenschap van elektrische gitaren an sich?

Voor mijn gevoel geef ik overigens niet extreem veel druk op de snaren. Ik druk ze ook netjes recht naar beneden. Mijn allereerste goedkope akoestische gitaar had een erg hoge action die ik echt hard moest indrukken, wat vrij demotiverend was. De akoestische die ik nu heb (Eastman PCH) speelt echt super en hoef ik voor mijn gevoel bijna geen druk op te zetten om er een goede klank uit te krijgen. Ik bespeel de elektrische met diezelfde druk maar dan klinken sommige noten wat onzuiver, en dus moet ik mijn greep iets verlichten.

Dus, heeft dit vooral te maken met de floating bridge of is het gewoon een eigenschap van een elektrische gitaar?
Het is een eigenschap van alle gitaren. Elektrisch hoor je sneller, want de snaren zijn dunner en de spanning lager en druk je ze dus veel makkelijker harder in dan nodig.

Edit: de meeste floating bridges kan je wel strak tegen de body aanleggen door aan de achterkant achter het plaatje schroefjes aan te draaien bvb. Hoe het precies werkt bij Ibanez kan ik je helaas niet vertellen :|

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 31-05-2018 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Spannend.... voor het eerst sinds 1,5 jaar weer eens optreden dit weekend. Toch nog snel even bax geplunderd voor wat nieuwe spulletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Rudolf schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:04:
Spannend.... voor het eerst sinds 1,5 jaar weer eens optreden dit weekend. Toch nog snel even bax geplunderd voor wat nieuwe spulletjes ;)
En dan vertel je niet even wát je hebt geplunderd? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
pinda powerrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:30:
[...]

En dan vertel je niet even wát je hebt geplunderd? :P
ow sorry! :9

een nieuwe pedalenplank een Mooer yellow comp en een Orange FS-1

Mijn huidige pedalenplank heb ik zelf in mekaar geflanst en is aan vervanging toe. Compressor wil ik eens proberen zonder meteen een hoop geld kwijt te zijn. Deze klonk wel aardig op youtube, zeker voor € 59,-. En ik heb ook een Hustle drive van Mooer en daar ben ik zeer tevreden over.
Een Orange fs-1, want ik was mijn merkloze footswitch zonder ledje beu. Dan zie ik niet op welk kanaal mijn versterker staat.

Dus geplunderd valt ook wel mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Omdat ik onlangs na 10 jaar weer in een band ben gaan spelen ga ik mijn zolder benutten als schrijf en opnameruimte. Na een tijd te hebben gelezen uiteindelijk gisteren een Focusrite 2i4 interface en een set KRK RP6 G3 monitors besteld.
Verder ga ik Logic Pro X gebruiken met Amplitube VST (Orange amps) en ben ik erover aan het denken om Perfect Drums aan te schaffen, ook al heb ik een goede e-kit staan. Wil me zeker in eerste instantie enkel gaan toeleggen op gitaar. Drums mag onze drummer zich om bekommeren :)

Mijn bedoeling is om dry signal op te gaan nemen om later te kunnen reampen. Misschien gebruik ik ook wel een aantal pedalen (Ibanez TS10 en Orange Fur Coat).
Uiteindelijk wil ik wel met wat ik thuis opneem minstens profi demo kwaliteit kunnen neerzetten, maar liefst natuurlijk album kwaliteit.
Wat ik me vooral afvraag is of een (niet al te dure) DI box veel meerwaarde geeft tov de Focusrite. De 2i4 heeft een pad button, dus voor het clippen hoef ik het niet te doen. Maar zou het echt zoveel helderder/dynamischer oid klinken? Iemand hier ervaring mee?

Verdere tips zijn uiteraard ook altijd welkom :D

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Maverick! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:12:
Omdat ik onlangs na 10 jaar weer in een band ben gaan spelen ga ik mijn zolder benutten als schrijf en opnameruimte. Na een tijd te hebben gelezen uiteindelijk gisteren een Focusrite 2i4 interface en een set KRK RP6 G3 monitors besteld.
Verder ga ik Logic Pro X gebruiken met Amplitube VST (Orange amps) en ben ik erover aan het denken om Perfect Drums aan te schaffen, ook al heb ik een goede e-kit staan. Wil me zeker in eerste instantie enkel gaan toeleggen op gitaar. Drums mag onze drummer zich om bekommeren :)

Mijn bedoeling is om dry signal op te gaan nemen om later te kunnen reampen. Misschien gebruik ik ook wel een aantal pedalen (Ibanez TS10 en Orange Fur Coat).
Uiteindelijk wil ik wel met wat ik thuis opneem minstens profi demo kwaliteit kunnen neerzetten, maar liefst natuurlijk album kwaliteit.
Wat ik me vooral afvraag is of een (niet al te dure) DI box veel meerwaarde geeft tov de Focusrite. De 2i4 heeft een pad button, dus voor het clippen hoef ik het niet te doen. Maar zou het echt zoveel helderder/dynamischer oid klinken? Iemand hier ervaring mee?

Heb je niet toevallig een amp met 'dry out', een speakersimulator, o.i.d.? Mij ervaring is dat je wel graag wilt horen wat je speelt, wanneer je het opneemt...

Je dry signal alleen opnemen lijkt me niet echt een beeld geven wat je eigenlijk gespeeld hebt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Maverick! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:12:
Zo'n focusrite heb ik ook, de 6i6, bevalt goed mn vanwege de lage latency. Volgens mij klinken al die dingen vergelijkbaar (of mijn gehoor is al zo ver achteruitgegaan :X ). Hoedanook, een klein mengpaneeltje is errug handig bij thuisopnamewerk. Zeker als je met z'n 2en of3 tegelijk wilt inpluggen. Ikzelf doe het om niet telkens de keyboards / gitaar te hoeven ompluggen, ik laat alles gewoon aangesloten, ook de output van de pc zodat je kan meespelen met muziek. Zo duur zijn ze niet en desnoods eentje van marktplaats, er staan er genoeg zo te zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Ramzzz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:30:
[...]

Heb je niet toevallig een amp met 'dry out', een speakersimulator, o.i.d.? Mij ervaring is dat je wel graag wilt horen wat je speelt, wanneer je het opneemt...

Je dry signal alleen opnemen lijkt me niet echt een beeld geven wat je eigenlijk gespeeld hebt.
Je kan ook dry signal opnemen terwijl je bewerkt signaal hoort.
Al heb ik geen probleem met clean gitaar horen en later distortion erover te zetten. Er zijn grote producers die gitaristen zo laten opnemen 🙂
mekkieboek schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:42:
[...]

Zo'n focusrite heb ik ook, de 6i6, bevalt goed mn vanwege de lage latency. Volgens mij klinken al die dingen vergelijkbaar (of mijn gehoor is al zo ver achteruitgegaan :X ). Hoedanook, een klein mengpaneeltje is errug handig bij thuisopnamewerk. Zeker als je met z'n 2en of3 tegelijk wilt inpluggen. Ikzelf doe het om niet telkens de keyboards / gitaar te hoeven ompluggen, ik laat alles gewoon aangesloten, ook de output van de pc zodat je kan meespelen met muziek. Zo duur zijn ze niet en desnoods eentje van marktplaats, er staan er genoeg zo te zien 8)7
Denk niet dat ik met meerdere mensen tegelijk zal opnemen en keyboard aansluiten zal ik maar sporadisch doen.
Maar I’ll keep it in mind!

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Kan iemand eens kijken of mij chain zo een beetje klopt? Nieuwe pedalboard aan het indelen. De oude klopte sowieso niet.

Gitaar -> Tuner -> Mooer Yellow Compressor -> Little Big Muff -> Mooer Hustle drive (OCD Clone) -> Digitech Bad Monkey -> EHX Soulfood -> Guitar amp input (Orange TH30)

FX-Loop -> BOSS GE-7 Equalizer/Boost -> Boss DD-3 -> FX-Loop

De Muff is nauwelijks bruikbaar voor mij in bandvorm. Komt er totaal niet doorheen, maar kreeg hier al eens de tip om deze voor mijn andere drivepedalen te zetten voor wat extra bite.

ben benieuwd of jullie het ook zo of juist anders in zouden delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:41:
Kan iemand eens kijken of mij chain zo een beetje klopt? Nieuwe pedalboard aan het indelen. De oude klopte sowieso niet.

Gitaar -> Tuner -> Mooer Yellow Compressor -> Little Big Muff -> Mooer Hustle drive (OCD Clone) -> Digitech Bad Monkey -> EHX Soulfood -> Guitar amp input (Orange TH30)

FX-Loop -> BOSS GE-7 Equalizer/Boost -> Boss DD-3 -> FX-Loop

De Muff is nauwelijks bruikbaar voor mij in bandvorm. Komt er totaal niet doorheen, maar kreeg hier al eens de tip om deze voor mijn andere drivepedalen te zetten voor wat extra bite.

ben benieuwd of jullie het ook zo of juist anders in zouden delen.
Ik dacht dat ik aan drive stacking deed... _O-

Ik zou mijn EQ persoonlijk niet in de loop zetten.

Eerder vooraan, na je tuner, of na je compressor, zodat je de toon regelt vóór de ‘Muff.

Bij stacking heb je de EQ misschien niet eens nodig, en kun je dat beter met je gitaar-toonregeling doen.

Ik heb 4 ‘drive’ pedalen zo staan:
Gitaar -> Tuner -> comp -> screamer -> BB -> Archer -> Muff -> etc.

De ‘Muff is een aparte. Klopt.

Overigens zijn er zoveel verschillende muffs, dat advies van iemand met #33 niet betekent dat jij met #34 hetzelfde resultaat krijgt. En je hebt ook nog een andere amp, etc.

Gewoon blijven experimenteren, is het devies.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 01-06-2018 17:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

*moest zich melden van Ramzzz*

Bij deze mijn nieuwste aanwinst;

Guild OM-150CE westerley.
Afbeeldingslocatie: https://www.jerichomusic.fr/guitar-expert_web/photos-produits/detail/guild-westerly-om-150ce_2015101417281945.jpg

Hoop andere gear nog, maar ben vooral tele -guy :-) leren chicken picking te doen, maar nog erg beginner met dit.

Over Muffs gesproken,..ik zit te twijfelen om de nieuwe green russian te nemen. Ik ben eigenlijk weinig fan van fuzzes, maar Gilmour zn tone is veel van dit, en die vind ik dan wel weer lekker!

Ooit nog een originele echoplex op de kop tikken :9

[ Voor 26% gewijzigd door gitaarwerk op 02-06-2018 08:49 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
gitaarwerk schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:47:
*moest zich melden van Ramzzz*

Bij deze mijn nieuwste aanwinst;

Guild OM-150CE westerley.
[afbeelding]

Hoop andere gear nog, maar ben vooral tele -guy :-) leren chicken picking te doen, maar nog erg beginner met dit.

Over Muffs gesproken,..ik zit te twijfelen om de nieuwe green russian te nemen. Ik ben eigenlijk weinig fan van fuzzes, maar Gilmour zn tone is veel van dit, en die vind ik dan wel weer lekker!

Ooit nog een originele echoplex op de kop tikken :9
Mooi hoor! Ik ben ook nog in de markt voor een nieuwe akoustische, maar moet nog even geduld hebben. Ben straatarm op het moment :(

Guild ben ik al geïnteresseerd in sinds mijn Queen dagen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Iemand in de buurt van Appingedam (of elders, verzenden is ook niet duur) nog op zoek naar iets leuks?

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/WdoAAOSwdPpbE62U/$_86.JPG

https://link.marktplaats.nl/m1291441914

GAS! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-06-2018 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:12:
Iemand in de buurt van Appingedam (of elders, verzenden is ook niet duur) nog op zoek naar iets leuks?

[afbeelding]

Toevallig net een gekocht, maar hij vloekt bij mijn gitaar...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/opoksg.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Teleluvr schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:46:
[...]

[afbeelding]
Nieuwe gitaar nodig dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:46:
[...]

[afbeelding]
Omruilen? :P

Hoe is dat ding?

Voor €175 lijkt me het een koopje, met buizen voor/eind en 2x10"?

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 03-06-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:17:
[...]

Nieuwe gitaar nodig dus :+
Liever niet, genoeg is genoeg...
Ramzzz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Omruilen? :P

Hoe is dat ding?

Voor €175 lijkt me het een koopje, met buizen voor/eind en 2x10"?
Nee, Surf Green is baas...
Nieuw waren ze even te vinden voor 200 euro, maar vind ze maar eens voor die prijs.
Op het eerste gezicht zien ze er wat beperkt uit met enkel toon en volume, maar voor keiharde actie wil je toch je favoriete pedaaltjes gebruiken...

[ Voor 15% gewijzigd door Teleluvr op 03-06-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb een 2011 Gibson SG Special over kunnen nemen van een maat van me voor een prutsbedrag. Behoorlijke upgrade t.o.v. de Yamaha Pacifica die ik al jaren gebruik. :P

Hij heeft alleen 1 nadeeltje, hij stinkt behoorlijk naar rook! Hij heeft jaren ongebruikt aan de muur gehangen in een studentenkamer waar ge-kettingrookt werd...

Heeft iemand tips om die lucht er vanaf te krijgen? Of wordt dat mettertijd vanzelf minder?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Blaat schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:59:

Heeft iemand tips om die lucht er vanaf te krijgen? Of wordt dat mettertijd vanzelf minder?
Inderdaad, lekker laten hangen en het tijd geven.
Daarbij moet ik vermelden dat een van mijn favoriete gitaren heerlijk naar sigaren stinkt... Hoort bij het beestje, het is tenslotte geen nieuwe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Blaat schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:59:
Ik heb een 2011 Gibson SG Special over kunnen nemen van een maat van me voor een prutsbedrag. Behoorlijke upgrade t.o.v. de Yamaha Pacifica die ik al jaren gebruik. :P

Hij heeft alleen 1 nadeeltje, hij stinkt behoorlijk naar rook! Hij heeft jaren ongebruikt aan de muur gehangen in een studentenkamer waar ge-kettingrookt werd...

Snaren eraf > body schoonmaken: licht vochtig lapje met mild ontvettend schoonmaakmiddel, of misschien zo'n voorverpakt hygiënisch doekje > elementen en andere gaten afplakken> body een tijdje (2 dgn) in een kussensloop met bakingsoda.. snuffelen en zonodig herhalen

Body ontdoen van baking soda, snaren erop en spelen..

Baking soda is hét middel tegen vieze lucht..
Probeer het vooral eerst in een paar schoenen waar je een heel festival op rondgelopen hebt.
Dan weet je dat het werkt

[ Voor 9% gewijzigd door JAMF op 03-06-2018 18:07 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Overigens in het kader van een keer wat anders afgelopen zaterdag naar Harry Sacksioni geweest. Trad een dorp verderop op. Ik had geen kaarten gekocht, dacht ik ga wel als ik zin heb.

Het was niet fantastisch. Ja hij is een goede gitarist, maar het hele spel deed mij terugdenken aan mijn 6 jaren muziekschool. Weinig dynamisch, volgens de regeltjes. Met hier en daar natuurlijk wel een uitspringer maar ik hoef er niet nog een keer naartoe zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@JAMF en @Teleluvr, bedankt voor de tips! Daar gaan we even mee aan de slag. :)

Er moeten sowieso nieuwe snaren op, ik heb nieuwe Elixir Ultra Light snaren besteld dus ik heb even de tijd om de boel te ontluchten.

Dan ga ik hem gelijk even wat liefde geven. Fretboard in de olie zetten, pickguard polijsten etc...

Maar voor nu even een fotootje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YOPETQThttOrF92gOn97nUfy/full.jpg

Zelfs met de ernstig gecorrodeerde snaren klinkt hij geweldig op de Vox VT30. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Het is een plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

KnoxNL schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Mooi hoor! Ik ben ook nog in de markt voor een nieuwe akoustische, maar moet nog even geduld hebben. Ben straatarm op het moment :(

Guild ben ik al geïnteresseerd in sinds mijn Queen dagen,
Ik kende guild niet zo heel goed, meer eigenlijk wel van bepaalde electrische gitaren. Ik was eigenlijk op zoek naar ene Taylor oid.... maar ik vond ze eigenlijk te duur gewoon en niet eens mooi klinken, alleen de hele dure jumbo gitaren. Die zijn helaas te groot voor me, en te duur, haha. Maar deze was betaalbaar met 10% korting van Bax Music dagen.

Die Vaporizer (groene) is wel heel tof trouwens!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
* Ramzzz neemt een gokje.

Ik probeer momenteel een 2008 MiM CAR RW Strat uit de VS te importeren... :P

---

En ik heb 'm net besteld!

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--fCmNR4ci--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1528066351/myjpvnzxqgnlrkscjbwj.jpg

https://rvrb.io/2008-standard-stra-nmwj21

En daar moet ik dan maar zo'n hoerige koffer bij bestellen... :D

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.static-thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/317863/7147280_800.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Ramzzz op 05-06-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iemand ervaringen met het ophangen van gitaren aan een muur? Punt van aandacht bij mij is dat ik op een woonark woon, en als het stormt beweegt het wat, het kan dus niet alleen aan de nek hangen ben ik bang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:02:
Iemand ervaringen met het ophangen van gitaren aan een muur? Punt van aandacht bij mij is dat ik op een woonark woon, en als het stormt beweegt het wat, het kan dus niet alleen aan de nek hangen ben ik bang.
Dat is een aparte situatie, ja... :D

Ik heb zeker ervaring met ophanghaken, en er zijn haken met een afsluitbare opening.

Die zijn behoorlijk goed en de gitaar kan het prima hebben.

Als je er iets van schuim achter op de muur bevestigt, of je gitaar een soort van harnas van schuim + elastiek (o.i.d.) om doet, moet dat toch goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:13:
[...]
<>
Als je er iets van schuim achter op de muur bevestigt, of je gitaar een soort van harnas van schuim + elastiek (o.i.d.) om doet, moet dat toch goed gaan?
Ja maar dat ziet er niet uit :> maar je idee helpt me wel. Misschien een plank maken waar de gitaar op staat en dan de nekbeugel tegen verschuiven in plaats van hangen (niet al mijn gitaren zijn exact even lang gek genoeg :9 ) Het moet wel een beetje showroomwaardig worden :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Ja maar dat ziet er niet uit :> maar je idee helpt me wel. Misschien een plank maken waar de gitaar op staat en dan de nekbeugel tegen verschuiven in plaats van hangen (niet al mijn gitaren zijn exact even lang gek genoeg :9 ) Het moet wel een beetje showroomwaardig worden :+
Er zijn ook horizontale ophangsystemen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:19:
[...]

Er zijn ook horizontale ophangsystemen! ;)
ha dat gaat 'm worden! Tige Tank!

Nu even zoeken of ze die ook in Uke maat hebben oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:21:
[...]

ha dat gaat 'm worden! Tige Tank!

Nu even zoeken of ze die ook in Uke maat hebben oOo
Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/342334/8644094_800.jpg

_O-

Ook Candy Apple Red... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 05-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ramzzz Die misschien voor Uke's maar eerst twee van deze elk:

Boston FC-566-E Elektrische Gitaar Wandbeugel
Boston FC-560-A Akoestische Gitaar Wandbeugel

Afbeeldingslocatie: https://www.laenenmusic.nl/340001-large_default/boston-fc-560-a-akoestische-gitaar-wandbeugel.jpg

Het echt gevoelige spul blijft sowieso beneden in een rack. Maar leuk aan de muur en scheelt weer wat footprint in de woonkamer.

Dank voor het meedenken!

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 05-06-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldprins
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
KnoxNL schreef op zaterdag 3 september 2016 @ 15:13:
Weten jullie nog dat ik in het vorige topic op zoek was naar een Gibson?

Juist ja...

Vandaag (een uurtje geleden) gekocht:

[afbeelding]

[afbeelding]

8) 8) 8) _/-\o_ O+

Superblij mee.

American standard tele met custom shop pickups in natural finish.

Crappy fotos courtesy of werktelefoon, maar de vlam is echt schitterend.
prachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
franssie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:02:
ik heb gewoon de meest standaard ophanghaken en een zoon die af en toe aan de gitaren loopt ze zwieren. Niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:20:
* Ramzzz neemt een gokje.

Ik probeer momenteel een 2008 MiM CAR RW Strat uit de VS te importeren... :P

---

En ik heb 'm net besteld!

[afbeelding]

https://rvrb.io/2008-standard-stra-nmwj21

En daar moet ik dan maar zo'n hoerige koffer bij bestellen... :D

[afbeelding]
Oe wel benieuwd naar je ervaring met douane enzo.
Zit ook al tijden te kijken naar enkele plankjes die over de plas wel te krijgen zijn (2e hands spul) maar alle horror verhalen over btw, invoerrechten en nog maar te zwijgen import van bepaalde houtsoorten doen me altijd ebay of reverb dichtklikken en wachten totdat iets op marktplaats opduikt.

Heb een nieuwe MIM strat gehad, ongeveer zelfde bouwjaar, dat was een classic player versie met CS pickups. Die klonk erg lekker! Was een fijne plank, klassieke strat geluid en heerlijk spelend ding. Daar ga je veel plezier van hebben, zijn fijne dingen die mexicaanse fenders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:18:
[...]

En zoiets? https://www.thomann.de/nl...38wb_guitar_wallmount.htm
Die grijpt hem vanzelf vast als je er een gitaar in hangt, en als je hem oppakt gaat hij weer open, ziet er ook nog gaaf uit imho. :D

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@Paragon93 Die werken perfect, mijn Fender Custom Shop hangt aan een hercules stand die zo'n kop heeft. Praktijkervaring dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:15:
@Paragon93 Die werken perfect, mijn Fender Custom Shop hangt aan een hercules stand die zo'n kop heeft. Praktijkervaring dus.
Kijk je wel uit voor de lak op de hals.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

De simpelste zijn vaak nog steds het mooiste. Meer aandacht voor de gitaar ;-)

Heb nog een EHX Green Russian op de kop getikt. Voor het Gilmour geluid.

Nu een leuk setje pedalen. De Mooers gebruik ik niet vaak, vandaar dat ik er geen bakken geld in steek. ze zijn goed genoeg. Anders had ik denk ik een Walrus Audio Julia gekocht :-) of een vintage CE-1 van Boss.

De Revolver DX is een bizar ding trouwens. Wachtlijst voor dat pedaal was meer dan een half jaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KWPGfCm_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

[ Voor 9% gewijzigd door gitaarwerk op 08-06-2018 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
gitaarwerk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:53:
De simpelste zijn vaak nog steds het mooiste. Meer aandacht voor de gitaar ;-)

Heb nog een EHX Green Russian op de kop getikt. Voor het Gilmour geluid.

Nu een leuk setje pedalen. De Mooers gebruik ik niet vaak, vandaar dat ik er geen bakken geld in steek. ze zijn goed genoeg. Anders had ik denk ik een Walrus Audio Julia gekocht :-) of een vintage CE-1 van Boss.

De Revolver DX is een bizar ding trouwens. Wachtlijst voor dat pedaal was meer dan een half jaar.

[afbeelding]
Mooie collectie pedalen!

Leuk om te zien dat een van de duurste overdrive pedalen (de Van Weelden) naast een van de goedkoopste (Blues driver) ligt. Hoe bevalt de Van Weelden? Ben ik benieuwd naar want ik overweeg stiekum nog om hem ook aan te schaffen.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

FragDaddy schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:31:
[...]

Mooie collectie pedalen!

Leuk om te zien dat een van de duurste overdrive pedalen (de Van Weelden) naast een van de goedkoopste (Blues driver) ligt. Hoe bevalt de Van Weelden? Ben ik benieuwd naar want ik overweeg stiekum nog om hem ook aan te schaffen.
Thanks! :-)

Nou, de DOD is nog goedkoper, en de Mooers al helemaal. De Bluesdriver was ik al verliefd op als klein mannetje die mijn oom zag optreden met dat ding. Hij is subtiel en geeft net die edge.

Van Weelden... ik moet er nog aan wennen. Het is een heel mooi pedaal, maar erg confronterend. Confronterend als in, het maakt je speelstijl zichtbaar. De filosofie van Dumble versterkers (en wat in dit pedaal zit ook): De sound is zoals de gitarist speelt... en ik heb nog een hoop te leren. Hij heeft geen duidelijke definitie van een bekende amp (zoals je vaker ziet in preamp/od pedalen zoals Marshall plexi oid)

Ik wilde een extra channel op mijn amp erbij met wat meer headroom. Daar is deze wel goed voor. De power is wat lastiger als je op 18V zit. Maar Peter zelf zegt dat het beste klinkt op 9V.

Ik heb #32 2e hands op de kop kunnen tikken, en ik zal 'm niet snel verkopen ook meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Kende dit topic nog niet.
Speel dus basgitaar (5-snarig) in 2 bands.
1 band is pop-rock covers onder de naam Beaufort (op FB onder https://www.facebook.com/B04.Beaufort/ )
de andere band is een Punk/Crossover/Metal coverband genaamd Emergendizer (op FB onder https://www.facebook.com/emergendizerofficial/ )
Leuk om dit hier te zien.
Naast spelen heb ik ook wat gitaren gebouwd: De 5-snarige bas waar ik op speel en een 7 snarige electrische gitaar. Beiden eigen ontwerp.
5 en 7 snaar

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Heel tof die gitaren! Uniek ontwerp :-) (althans, Ik ken het niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 09:02

CSB

:D

Ik zie ff tussen de bomen het bos niet meer. Ik zoek al een tijdje naar een leuk buizengitaarversterkertje voor thuis om voornamelijk blues en rock op te spelen. Nou viel mijn oog op de zeer gewilde Fender Blues Jr. Daar zie ik dan weer de Blues jr III, IV en Tweed versie van. Ook een Pro IV in dezelfde pricerange.

Welke moet ik nou kiezen? Als het een paar tientjes scheelt maakt het me niet zoveel uit, dus het gaat met name om welke geeft nou de beste sound? Weet iemand dat? De locale muziekshop heeft alleen de gewone IV en Pro IV in de handel.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
CSB schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:12:
Ik zie ff tussen de bomen het bos niet meer. Ik zoek al een tijdje naar een leuk buizengitaarversterkertje voor thuis om voornamelijk blues en rock op te spelen. Nou viel mijn oog op de zeer gewilde Fender Blues Jr. Daar zie ik dan weer de Blues jr III, IV en Tweed versie van. Ook een Pro IV in dezelfde pricerange.

Welke moet ik nou kiezen? Als het een paar tientjes scheelt maakt het me niet zoveel uit, dus het gaat met name om welke geeft nou de beste sound? Weet iemand dat? De locale muziekshop heeft alleen de gewone IV en Pro IV in de handel.
Ramzzz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:12:

[afbeelding]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hahaha! Nu is de vraag: hoe verhoudt die zich t.o.v. een Junior? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
CSB schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:34:
[...]

Hahaha! Nu is de vraag: hoe verhoudt die zich t.o.v. een Junior? ;)
Er zit een 2x 10" in en weinig tot geen toon/gain-regeling verder.

Maar het klinkt behoorlijk bruikbaar, voor thuis.

@CSB
Hoeveel vermogen heb je nodig? Hoeveel budget? Wat zijn je wensen, qua mogelijkheden? Ingebouwde reverb? Schakelbare kanalen? Effects loop?

Zoveel vragen... :P

Ik weet niet waar je woont, maar dit is niet bepaald duur: https://link.marktplaats.nl/m1288879564

Keus genoeg... https://www.marktplaats.n...ery=fender&categoryId=745

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 08-06-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

@Ramzzz ik heb niet veel nodig. Sterker nog; ik wil niet teveel, anders krijg ik mot met de buren.
Heb nu dit: https://www.roland.com/global/products/cube-30x/

Dus tja. zo'n 60W Buis is wellicht wat overkill. :p
Een reverb / delay is wel fijn, en dat zit dus op de Junior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
CSB schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:54:
@Ramzzz ik heb niet veel nodig. Sterker nog; ik wil niet teveel, anders krijg ik mot met de buren.
Heb nu dit: https://www.roland.com/global/products/cube-30x/

Dus tja. zo'n 60W Buis is wellicht wat overkill. :p
Een reverb / delay is wel fijn, en dat zit dus op de Junior.
Onderschat het minimum-volume van die Juniors niet. ;)

Misschien dat je met nog minder vermogen beter af bent. (1-5 W)

Of met een ‘attennuator’ (massa) tussen je amp en je speaker.

De Blues Cube is een transistor amp, maar ze klinken wel erg goed, heb ik begrepen... is dat niet afdoende dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ramzzz schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:58:
[...]

Onderschat het minimum-volume van die Juniors niet. ;)

Misschien dat je met nog minder vermogen beter af bent. (1-5 W)

Of met een ‘attennuator’ (massa) tussen je amp en je speaker.

De Blues Cube is een transistor amp, maar ze klinken wel erg goed, heb ik begrepen... is dat niet afdoende dan? :P
Ja zou je denken, maar ik wil juist die sound die een buis maakt als je de gain open draait op een lager volume... Het valt vrij moeilijk te emuleren hoor en lees ik. Daarbij wil ik misschien nog wel een bandje gaan zoeken ooit, dus zo'n attenuator is misschien niet zo'n gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
CSB schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:05:
[...]

Ja zou je denken, maar ik wil juist die sound die een buis maakt als je de gain open draait op een lager volume... Het valt vrij moeilijk te emuleren hoor en lees ik. Daarbij wil ik misschien nog wel een bandje gaan zoeken ooit, dus zo'n attenuator is misschien niet zo'n gek idee.
Je zou ook kunnen beginnen met zoiets. :P

https://www.marktplaats.n...y=HT5-R&fromRedirect=true

Ja, ik dram, maar het is werkelijk een fenomenaal ding, voor thuis.

En met de 12"-speaker echt bruikbaar voor oefenruimtes, ondanks 'maar' 5W.

Er zit zelfs een effects loop op. En de digitale reverb is ook erg goed. En een 'clean' en een 'dirty' kanaal, schakelbaar met het bijgeleverde pedaal.

Wat zou je nog meer willen? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 08-06-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
@CSB: ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jou denk ik, ik wil ook een leuke versterker voor thuisgebruik. Daarnaast wil ik niet (meer) aan de bak met digitale amps en software (FuSe *kuch*). Qua muziek zit ik niet in het 'high gain' spectrum, in de muziekschool gebruik ik ook niet meer dan wat de Fender Hot Rod Deluxe en soms Vox ac30c2 mij bieden. De Fender is mijn favoriet qua geluid. Moest er nu een Blues Junior zijn met FX loop had ik het ideale pakket voor mij al gevonden, helaas...

Dankzij Ramzzz staat de HT-5c Reverb ook op mijn shortlist (Blackstar zou hem moeten aanwerven _/-\o_ ). Aangezien ik vroeger ook een Cube 20X had (spijt dat ik die verkocht heb) kijk ik nu ook naar solid state amps. Twee mogelijke kandidaten:
- Orange Crush 35RT
- Roland Jazz Chorus 40 of de kleinere 22 versie.

Ik weet niet of de Orange amp ook een warme clean kan leveren voor jazz, blues en beetje overdrive, maar het lijkt me een goed(koop) pakket voor de rest. De JC is natuurlijk een klassieker, al kan ik het nut van het stereo geluid voor mezelf niet goed inschatten.

G.A.S. en eindeloos reviews beluisteren/bekijken/... ik moet toch een keertje een knoop doorhakken 8)7
Het zou helpen moesten winkels in de buurt die amps ook in stock/display hebben.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Uiteindelijk is het leuke van GAS dat als je de tijd die je besteedt in het uitzoeken van gear, zou besteden in het oefenen van toonladders ...

Althans is dat mijn N=1 situatie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
Kapoen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:51: Moest er nu een Blues Junior zijn met FX loop had ik het ideale pakket voor mij al gevonden, helaas...
De Blues Deluxe heeft toch een fx loop!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb een Tweed Blues Jr. En heb de directe vergelijking kunnen maken tussen een III en de Tweed in de winkel. Ze verschillen niet enorm veel, maar de andere speaker doet het hem het meest. Daardoor is je tone wat helderder, maar niet schel. Waar ik de III juist wat scherpere randjes vond hebben.
Ik lees over de IV minder goede verhalen, de III klinkt beter, althans, dat heb ik nu al op meerdere fora gelezen.
De Tweed is absoluut meer "Fender" qua geluid.

De 15W kan erg hard, vergis je daar niet in. Verder wel een prachtige sound uiteraard. Mooi clean mogelijk, heerlijk scheuren ook, pedalen worden gewillig aangesloten.

Of je beter de 5W kan hebben van de Blackstar, of niet, dat moet je zelf bepalen. De HT-5r is inderdaad zoals @Ramzzz zegt een zeer leuk ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
Casual Ruud schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:32:
[...]
De Blues Deluxe heeft toch een fx loop!?
De Blues Deluxe is een 40 watt amp, dat is een pak meer dan de 15 watt van de Blues Junior :)

De repetitieruimte in de muziekschool is een veel groter dan mijn huiskamer, en zelfs daar draaien we de Hot Rod Deluxe (ook 40 watt) niet volledig open.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb een o.a. Fender Twin reverb (die ik eens moet laten servicen) maar dat is tegen de 100W en thuis niet echt leuk, wel te doen maar met 5W speel je alles dat levend is al je huis uit. Anders dan de consumenten audio versterkertjes zijn bij de gitaarversterkers de watts meestal wel echt gemeten.

Ik speel dan meestal ook op mijn Boss transistor versterkertje.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 09-06-2018 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

gitaarwerk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:54:
Heel tof die gitaren! Uniek ontwerp :-) (althans, Ik ken het niet!)
Zelf ontworpen dus idd heel uniek...

Hebben we hier ook nog een: Pats met je gitaren en apparatuur onderdeel/topic?

[ Voor 15% gewijzigd door TheCapK op 09-06-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Zelf ontworpen dus idd heel uniek...

Hebben we hier ook nog een: Pats met je gitaren en apparatuur onderdeel/topic?
Vooral doen! :Y

Overigens, @CSB ik vond nog deze:

(NAMM '14)

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 09-06-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topic starten of hier posten? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
TheCapK schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:13:
[...]

Topic starten of hier posten? ;)
Gewoon hier. ;)

Het zou jammer zijn als je ergens anders - en voor gitaarliefhebbers ongezien - 'ogen uit gaat steken'. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 09-06-2018 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Geldt dat alleen voor gitaar apparatuur? :Y)

Mijn pa is nu hij gepensioneerd is mandolines aan het maken, inclusief een voor mij :9 en heb nog een zooitje synths staan <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb spot goedkoop een tweede hands strat gekocht terwijl ik geen gitaar speel(tenzij 3 akkoorden telt!). Gitaar daarom bij de muziekwinkel laten nakijken en stellen.

Bleek een MIJ te zijn die normaal voor ca 800-850 euro verkocht worden.

Nu dus twijfel of ik een paar honderd euro dikke winst ga pakken en een goedkope gitaar terug koop om het op te leren. Of dat ik de gitaar lekker houdt en daarop ga oefenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:17:
Heb spot goedkoop een tweede hands strat gekocht terwijl ik geen gitaar speel(tenzij 3 akkoorden telt!). Gitaar daarom bij de muziekwinkel laten nakijken en stellen.

Nu dus twijfel of ik een paar honderd euro dikke winst ga pakken en een goedkope gitaar terug koop om het op te leren. Of dat ik de gitaar lekker houdt en daarop ga oefenen.
Altijd lastige zaak...ik ben begonnen op een 500 gulden gitaar...dat is ...nu...200 euro, haha. Soms heb je pareltjes ertussen zitten, vaak minder. Er is maar een manier..proberen. De ene squier is ook de andere niet, zelfs al zijn ze uit dezelfde range.

Het belangrijkste is, dat je er een gevoel bij hebt, dat de gitaar die je wilt kopen jouw inspireert om te willen spelen. Als die 100 of 1000 euro is, maakt niet uit, zolang jij het er voor over hebt, en jou kan leren spelen. Enige wat je NIET moet doen, is een slechte gitaar kopen, omdat je nog niets weet. Als je er niet op wilt spelen, of omdat het nodeloos moeilijk is, gaat het je meer tegenwerken en je plezier vergallen dan dat je het leuk gaat vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De gitaar is in de jaren 90 gemaakt en in zeer goede staat. In de winkel waar ze hem opgeknapt hebben zei de technicus dat het een erg goed (technisch en onbeschadigd) exemplaar was dat hij erg lekker speelde.

Ik denk nu dat als ik er zuinig op ben ik hem houdt; mocht gitaar over een (paar) jaar toch niets voor mij zijn zal hij niet meteen waardeloos zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Precies, gewoon die gitaar houden en op leren spelen, als het niet bevalt kan hij altijd nog de deur uit. Een goede gitaar houdt zijn waarde wel.

Het zou zonde zijn om nu omwille van de snelle winst wat anders te kopen en over een paar jaar spijt te hebben.
Verkopen kan altijd nog en over een paar jaar is die gitaar echt niet minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:17:

Wat de anderen ook zeggen: hij heeft je niet veel gekost, en behoudt zijn waarde wel, blijkens de appreciatie door de winkel/tech.

Wegdoen kan altijd nog, nu kun je er nog lekker (en verwend met een goed exemplaar) op (leren) spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
Kapoen schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:09:
[...]

De Blues Deluxe is een 40 watt amp, dat is een pak meer dan de 15 watt van de Blues Junior :)

De repetitieruimte in de muziekschool is een veel groter dan mijn huiskamer, en zelfs daar draaien we de Hot Rod Deluxe (ook 40 watt) niet volledig open.
Nee dat snap ik.

Maar 40 watt buizen op een enkele 12 inch moet volgens mij gewoon kunnen voor thuis. Al ken ik de volume range niet op die dingen. Ligt ook een beetje aan het type woning uiteraard. Een een Fender Bassbreaker 15 Combo. Is wel duur in vergelijking. Geen idee hoe het klinkt ten opzichte van een Blues Deluxe, maar het klinkt ongetwijfeld Fenderish.

Als je een Fender geluid zoekt en wilt, zou ik in ieder geval niet naar een Blackstar of wat dan ook kijken.

Zelf speel ik over een Hughes en Kettner Tubemeister 36 watt buizen top met 212. Grote voordeel vind ik van die top zijn de drie kanalen, FX loop en switch voor 1, 5, 18 of 36 watt. Ideaal voor thuis en op het podium/oefenruimte. Super handzaam ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb zelf het idee dat ik mijn Gibson SG flink tekort doe met de Vox VT30 die ik heb staan dus ik zou ook wel een mooiere willen (voor in huis, optreden doe ik vrijwel nooit).

Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen... Er is zoveel te koop en voor mij is het allemaal behoorlijk nietszeggend. Weet ik veel welke klank waar uit komt en wat ik mooi vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:49:
Ik heb zelf het idee dat ik mijn Gibson SG flink tekort doe met de Vox VT30 die ik heb staan dus ik zou ook wel een mooiere willen (voor in huis, optreden doe ik vrijwel nooit).

Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen... Er is zoveel te koop en voor mij is het allemaal behoorlijk nietszeggend. Weet ik veel welke klank waar uit komt en wat ik mooi vind...
Ramzzz schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:
[...]

Je zou ook kunnen beginnen met zoiets. :P

https://www.marktplaats.n...y=HT5-R&fromRedirect=true

Ja, ik dram, maar het is werkelijk een fenomenaal ding, voor thuis.

En met de 12"-speaker echt bruikbaar voor oefenruimtes, ondanks 'maar' 5W.

Er zit zelfs een effects loop op. En de digitale reverb is ook erg goed. En een 'clean' en een 'dirty' kanaal, schakelbaar met het bijgeleverde pedaal.

Wat zou je nog meer willen? :P
O-)

Zowel ‘Fender’- (single coil) als Gibson-achtige (humbucker) gitaren klinken er uitstekend door.

Je kunt er ‘Vox’, ‘Marshall’ en ‘Fender’-geluid uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:20:
[...]

[...]

O-)

Zowel ‘Fender’- (single coil) als Gibson-achtige (humbucker) gitaren klinken er uitstekend door.

Je kunt er ‘Vox’, ‘Marshall’ en ‘Fender’-geluid uit halen.
Closemicen is zeker wel een vereiste als je met zo'n ding opnames wil gaan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Closemicen is zeker wel een vereiste als je met zo'n ding opnames wil gaan maken?
Hij heeft ook een ‘emulated output’. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:30:
[...]

Hij heeft ook een ‘emulated output’. :)
Ok, zo ongeveer 50 youtube filmpjes later vind ik de HT5R mooi klinken in overdrive, maar niet zo in clean. Als ik het vergelijk met het geluid van een Vox AC15, vind ik die clean toch een stuk mooier.

Ik vraag me alleen af of een AC15 niet veels te hard zou zijn voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Ok, zo ongeveer 50 youtube filmpjes later vind ik de HT5R mooi klinken in overdrive, maar niet zo in clean. Als ik het vergelijk met het geluid van een Vox AC15, vind ik die clean toch een stuk mooier.

Alles dat ‘te hard’ gaat ‘voor thuis’, kun je evt. met een attenuator temmen.

De HT5-R klinkt ‘clean’ bijzonder goed, maar dat kun je in feite alleen zelf ‘live’ beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Youtube filmpjes kunnen je een algemeen gevoel geven, maar er is niets zo waardevol als zelf naar een muziekwinkel gaan en er een paar proberen.

Wat betreft wattages, ik heb in mijn woonkamer een Blackstar HT40 staan, en die kan ik ook prima laten klinken op "thuis volume". Voordeel van een 1-5 watt buizenversterker is wel dat je natuurlijke overdrive kunt krijgen op een lager volume.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Oe thuisversterkers... zal ik nog even egnater tweaker roepen :) ben er nog steeds helemaal tevreden over.

15w en 40w, 15w is prima voor thuis, van beschaafd tot standje burenruzie.
Slimme schakelingen om marshall, fender, vox te geluid benaderen en nog een optie voor een meer vintage of modern klinkende sound. Erg veelzijdig en fijn versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Heb ene Blackstar HT-5R, en was redelijk tevreden over het geluid, totdat je opeens toch meer ideeen krijgt hoe het moet klinken :-(. De overdrive channel is bruut. Maar speel vaak ook clean. Dus denk dat ik de PRE buis toch wel moet vervangen en nieuwe speaker erin stoppen. Zit te denken aan Celestion Vintage 30, of een Celestion cream back. Of een aparte cabinet maken met 2x12".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
gitaarwerk schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:11:
Heb ene Blackstar HT-5R, en was redelijk tevreden over het geluid, totdat je opeens toch meer ideeen krijgt hoe het moet klinken :-(. De overdrive channel is bruut. Maar speel vaak ook clean. Dus denk dat ik de PRE buis toch wel moet vervangen en nieuwe speaker erin stoppen. Zit te denken aan Celestion Vintage 30, of een Celestion cream back. Of een aparte cabinet maken met 2x12".
Nou heb ik nog 2x Celestion v30 liggen... ik wilde een 2x12-kast bouwen, maar ik heb nu een 2x12 combo.

Daar kun je er wel één van overnemen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Joost79 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:38:
Oe thuisversterkers... zal ik nog even egnater tweaker roepen :) ben er nog steeds helemaal tevreden over.

15w en 40w, 15w is prima voor thuis, van beschaafd tot standje burenruzie.
Slimme schakelingen om marshall, fender, vox te geluid benaderen en nog een optie voor een meer vintage of modern klinkende sound. Erg veelzijdig en fijn versterkertje.
QFT

Ik kan echt helemaal niks met die Blackstars en de hype eromheen. Meermaals geprobeerd, maar ik vond het altijd zielloze versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb het al eens in het topic gemeld, de PRS Sonzera lijkt me een prachtige amp voor clean.
Helaas niet in NL verkrijgbaar, zover ik weet. Maar via Thomann uiteraard wel.
Staan op YouTube uiteraard meerdere filmpjes, reviews zijn ook goed.
Alle toeters en bellen, zoals effects loop, zitten er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Teleluvr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:21:
[...]

QFT

Ik kan echt helemaal niks met die Blackstars en de hype eromheen. Meermaals geprobeerd, maar ik vond het altijd zielloze versterkers.
Ik weet van geen hype, maar ik heb er zelf 2, en ik zal je vertellen, don't believe the hype!

Ze zijn véél beter... :+

Ik was veel minder gecharmeerd van de HT20 Studio en HT60 Soloist. Die ware vooral erg luid, en ik vond de miljoenmiljard instelmogelijkheden eigenlijk niet echt prettig.

Niet geschikt voor de woonkamer, zonder attenuator/load box.

Maar de HT5-R (diverse varianten) is extreem veel 'value for money', en de Artisan, dat is buitencategorie, klasse hoor! :)

Of ik nou jazz, blues, of rock wil spelen, alles klinkt prima.

En ik kom echt nauwelijks aan de instellingen. ISF staat bij mij volledig naar rechts gedraaid. Sprankelend clean, een fijne crunch (clean kanaal, lichte compressor + overdrive-push), en als ik wil een loeiende lead.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
pinda powerrr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:18:
Heb het al eens in het topic gemeld, de PRS Sonzera lijkt me een prachtige amp voor clean.
Helaas niet in NL verkrijgbaar, zover ik weet. Maar via Thomann uiteraard wel.
Staan op YouTube uiteraard meerdere filmpjes, reviews zijn ook goed.
Alle toeters en bellen, zoals effects loop, zitten er op.
Je zou een met Max Guitar kunnen bellen. Ik heb wel eens gehoord dat zij goeie connecties hebben met PRS. Wellicht kunnen zij er aankomen. Zij hebben ook vaak bijzondere modellen voor zover ik weet / lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Casual Ruud schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:09:
[...]

Je zou een met Max Guitar kunnen bellen. Ik heb wel eens gehoord dat zij goeie connecties hebben met PRS. Wellicht kunnen zij er aankomen. Zij hebben ook vaak bijzondere modellen voor zover ik weet / lees.
Als je wat vaker meeleest in dit topic, weet je dat ik MaxGuitar wel weet te vinden :P

En het gaat nu niet om mij, ik probeer even mee te denken in een amp die goed is in clean en geen Blackstar op de voorkant heeft staan 8)

Als je teveel geld hebt, kun je ook nog een Two-Rock overwegen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:48:
[...]

Als je wat vaker meeleest in dit topic, weet je dat ik MaxGuitar wel weet te vinden :P

En het gaat nu niet om mij, ik probeer even mee te denken in een amp die goed is in clean en geen Blackstar op de voorkant heeft staan 8)
En het logo kan er gewoon af. :+
Als je teveel geld hebt, kun je ook nog een Two-Rock overwegen B)
Dan is je probleem direct niet meer dat je teveel geld hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik ga binnenkort maar eens naar van Gorp om wat versterkers te testen.

Mijn VT30 heeft af en toe kuren (soms geen geluid geven bij aanzetten, soms zonder goede reden keihard clippen) en daar baal ik een beetje van.

Vind ik wel vlot na 9 jaar gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ramzzz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:57:
[...]

Nou heb ik nog 2x Celestion v30 liggen... ik wilde een 2x12-kast bouwen, maar ik heb nu een 2x12 combo.

Daar kun je er wel één van overnemen... :P
Nice! Misschien geen gek idee :Y)

Even verder vespreken via PB? :-)

Betreft de hype van Blackstar,...
Ik hoor dat vaker. Nadeel is veel van de ht5r is de speaker, vandaar mn wens deze te veranderen. De huidige buis overstuurd vrij snel, met een golden lion buis (als ik me niet vergis) heb je een hele fijne thuis/studio versterker. En die drive channel is fantastisch. Verder moeten speakers altijd een inspeel periode hebben. Weet niet exact welk deel het is, maar 't is erg stroef.

[ Voor 38% gewijzigd door gitaarwerk op 13-06-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik weet dat het in dit topic aan dovemansoren gericht is, maar ik ben Blackstar gebruiker van het eerste uur (dus ver voor de zogenoemde hype) , en ben van veel Blackstars niet gecharmeerd. Mensen die dit topic langer volgen kennen ook mijn twijfel over de HT-5R en consorten.

Maar, series one.... :9~

En zoals @Ramzzz zegt, ISF en resonance vol open voor het beste resultaat, je zult verbaasd staan wat dat voor verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Overigens krijgt de AV serie van vox wel erg veel lof als thuisversterker.Die zou ik ook eens bekijken in je zoektocht. Het is geen "echte" buizenversterker maar maarkt op een of andere slimme manier gebruik van 2 buizen zodat hij (volgens de reviews) speelt als een buizenversterker met het gemak van een transistoramp.

Qua prijs is hij net wat voordeliger dan een "echte" buizenversterker. Althans nieuw, ik heb hem uiteindelijk niet gekocht omdat ik goedkoop een Egnater op marktplaats tegen kwam.
Pagina: 1 ... 15 ... 98 Laatste