Ik kom net een Jazz Chorus op Facebook tegen:Kapoen schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:09:
[...]
Moest die Blues Jr een Effects Loop hebben (voor mijn geheugen pedaal) had ik ook overwogen er eentje aan te schaffen. Ik ben een fan van die Fender clean sound. De Fender Hot Rod Deluxe III is ook mijn 'go to amp' in de gitaarles
Ik zou richting een amp willen gaan met een paar pedalen* aangezien ik niet zoveel zaken nodig heb. Solid state of tube maakt me niet zoveel uit, al zou SS beter zijn om ook thuis te kunnen oefenen. Onlangs heb ik wat filmpjes en reviews gevonden van de Roland Jazz Chorus 40.
Mijn eerste amp was een Cube 20X die ik helaas verkocht heb tezamen met een overbodige gitaar. En ook in de gitaarles gebruik ik af en toe een oude Cube 60, de Roland clean/chorus sound vind ik ook wel fijn.
De JC-40 heeft een aantal effecten die ik gebruik, en een FX loop. De FX loop vind ik belangrijk om cleane loops te kunnen (af)spelen en daarover te klungelen met wat effecten. Alleen vraag ik me af of deze amp misschien niet te luid zal zijn voor een huiskamer (op een appartement)?
Andere suggesties verneem ik ook graag, ik ben op zoek naar een amp met een goede clean en fx loop. De zaken die ik speel zijn niet noodzakelijk 'high gain' of met veel distortion. Ik ben nou eenmaal een huis-tuin-en-keuken klungelaar die met vanalles wat prutst
*Nu heb ik een Fender Mustang III v2 (100 watt, digitaal), maar de combinatie usb kabel - laptop - fuse software ben ik beu. Teveel opties, teveel geklooi en ik gebruik maar een fractie van de mogelijkheden.
https://m.facebook.com/gr...4595596457250&ref=m_notif
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan