Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:21:
[...]

offtopic:
Zolang je niet hebt wat je zoekt, kan ik je een combi-deal aanbieden, mag je van mij wel 2 pedalen lenen.

Ik heb een Ibanez TS10 en een Ibanez Analog Delay 'over'. ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Eventueel ook wel andere, als je die prettiger vindt klinken of wilt uitproberen. DM me maar.
Offer I cannot resist!
We hebben wel ff contact ;)

Die delay kwam toevallig op mijn pad, totaal niet op zoek daarnaar. Ik herkende het pedaal wel, maar waarvan dan? Oh ja, John Mayer gebruikt hem ook 8) dus nu baal ik een beetje meer dat ik te laat was.
KnoxNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:22:
Hebben jullie nu al eens een meet gehad? Jullie wonen toch op steenworp afstand van elkaar?
Ja joh, doodeng. Moet je ineens gaan praten ipv tikken en dan mis je ook nog eens de smileys :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
Als je gitaar hard genoeg staat hoef je niet te praten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist provisorisch mijn 1e versie van het pedalboard in elkaar geplugd.

Hij is te klein. :+ /whatshesaid :+

V1

De layout is al 3x gewijzigd, signaal / volgorde maakt in wezen niets uit, de Octa-Switch is de 'hub'.

Omdat ik nog niet alle patchkabels op de juiste lengte heb - even verder puzzelen.

Ik kreeg er trouwens - prettig genoeg - een zooi van meegeleverd bij het pedalboard. George L's - als het jullie iets zegt. :P

De Octa-Switch vergt wat improvisatie, omdat ik geen haakse plug voor mijn signaal send/return beschikbaar heb. }:| +1 (meerdere) op de wishlist...

O ja, en daar zit al een buffer in- was ik vergeten... Ik zal trouwens 'gewoon' gitaar -> pedalboard -> amp als basis houden, zonder effectloop, omdat die toch niet op mijn 'grote' amp zit.

Geluid calibreren is daarna een betrekkelijk eitje, als je weet wat je wilt. Ik heb nu 8 patches ingesteld, met 7 pedalen.

Even laten bezinken, lekker spelen, afstellen, verder puzzelen geblazen.

Ik denk dat ik, uiteindelijk, mijn HeadRoom op de versterker ga 'piggy-backen', dat scheelt zo 3-4 pedalen. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 28-02-2018 18:45 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:35:
Ik heb zojuist provisorisch mijn 1e versie van het pedalboard in elkaar geplugd.

Hij is te klein. :+ /whatshesaid :+

[afbeelding]
Zo bord meteen vol :+ Tijd voor een 2e!

Heb zelf een nieuwe voeding besteld voor mijn bord, Truetone CS12, kan ik tenminste vooruit en het bord vol gaan leggen met pedaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Gebruikt hier iemand de Big Muff?

Ik heb het ding na een aantal jaar weer eens onder het stof uit gehaald en op mijn pedalboard geplaatst maar in bandsituatie is het ding gewoon onbruikbaar. Prikt niet door de mix heen. Wat is de truc met dit toch wel bekende pedaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:40:
Gebruikt hier iemand de Big Muff?

Ik heb het ding na een aantal jaar weer eens onder het stof uit gehaald en op mijn pedalboard geplaatst maar in bandsituatie is het ding gewoon onbruikbaar. Prikt niet door de mix heen. Wat is de truc met dit toch wel bekende pedaal?
Ik heb er al 25 jaar een (originele Russische π). Maar gebruik 'm ook al zo'n 20 jaar niet of nauwelijks.

Erg lastig af te stemmen, en niet het geluid dat ik over het algemeen wil.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Als ik er thuis mee zit te pielen haal ik er wel leuke geluiden uit, maar tijdens de repetitie valt het ding gewoon helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:02:
Als ik er thuis mee zit te pielen haal ik er wel leuke geluiden uit, maar tijdens de repetitie valt het ding gewoon helemaal weg.
Nou, dan is dit misschien een episode die (een deel van) je vraag antwoordt:

That Pedal Show – Things To Know About Using Wah-Wah, Fuzz & Buffers

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ramzzz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:01:
[...]

Nou, dan is dit misschien een episode die (een deel van) je vraag antwoordt:

That Pedal Show – Things To Know About Using Wah-Wah, Fuzz & Buffers

:)
Bedankt voor de tip. Laat mijn Muff nu net het laatste pedaaltje zijn in de chain. harr harr. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor de tip. Laat mijn Muff nu net het laatste pedaaltje zijn in de chain. harr harr. :F
Er zijn vuistregels: https://www.wikihow.com/Set-Up-Guitar-Pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
De rest klopt perfect, alleen ik heb eens gelezen dat je een boost voor de muff gooit. Blijkbaar niet dus. Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke rugzak voor m'n Telecaster en nodige spullen. Tot nu toe ben ik heel tevreden van de standaard Fender kist, maar het ding is log, zwaar en heeft geen ruimte voor mijn partituren of tablet.

Wat ik zoek in een rugzak:
- weerbestendig
- fatsoenlijk stiksel zodanig dat de draagriemen niet na een jaar al versleten zijn
- uiteraard genoeg ruimte voor kabels, partituren, tablet, plectrums,...
- prijs max. 250 euro

Mijn gitaarleraar is te spreken van het merk Mono, en zelf heb ik na een 'eerste scan' van hun producten deze guitar sleeve gevonden: M80 Guitar Sleeve. Dit is uiteraard maar een snelle opzoeking, wellicht zijn er nog andere zaken waarmee ik rekening moet houden? Of hebben jullie misschien suggesties voor een goede rugzak?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

@Kapoen wat ik zo snel even online bij Bax zie is dat wel een goede tas. Als je gaat fietsen etc dan zou een hardcase veiliger zijn mocht je vallen (je kent ze wel, die kleine meisjes met een hardcase alt-viool of zelfs cello case op de fiets). Als je met een softcase hard valt kan je guitaarnek breken, maar het zal zeker lichter en comfortabeler zijn dan een hardcase.

Voor lopen en OV lijkt die M80 mij uitstekend, deze heeft namelijk wel versteviging bij de hals etc - veel van de echt goedkope tasjes, ja dat zijn tasjes en geen soft-cases.

deze lijkt me ook wel het overwegen waard maar ik zou ze dan het liefst in een winkel vergelijken om te zien welke de hoogste stijfheid heeft en gewoon het lekkerste zit en past (voor jou en je gitaar)

https://www.bax-shop.nl/e...e-voor-elektrische-gitaar

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:56:
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke rugzak voor m'n Telecaster en nodige spullen. Tot nu toe ben ik heel tevreden van de standaard Fender kist, maar het ding is log, zwaar en heeft geen ruimte voor mijn partituren of tablet.

Wat ik zoek in een rugzak:
- weerbestendig
- fatsoenlijk stiksel zodanig dat de draagriemen niet na een jaar al versleten zijn
- uiteraard genoeg ruimte voor kabels, partituren, tablet, plectrums,...
- prijs max. 250 euro

Mijn gitaarleraar is te spreken van het merk Mono, en zelf heb ik na een 'eerste scan' van hun producten deze guitar sleeve gevonden: M80 Guitar Sleeve. Dit is uiteraard maar een snelle opzoeking, wellicht zijn er nog andere zaken waarmee ik rekening moet houden? Of hebben jullie misschien suggesties voor een goede rugzak?
Wil je ermee kunnen fietsen o.i.d.?

Ik heb zelf een paar RockBag-tassen, maar die zijn niet zo duurzaam als ze op het eerste gezicht lijken, de ritsen van met name bij-vakjes blijken kwetsbaar

Wat is er mis met een Fender-gigbag? :P

https://www.thomann.de/nl/fender_fe620_e_guitar_gig_bag.htm

Zie ook verder: https://www.thomann.de/nl...ilter=true&rating%5B%5D=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Fietsen is geen vereiste, en er is niets mis met een Fender bag denk ik :)
Alleen associeer ik prijs met kwalitatief of minder goed textiel en die Mono bags lijken in dat opzicht wel ok, van die Fender ben ik niet zo zeker...

*edit* ik wil niet de snob uithangen, en het hoeft niet persé duur te zijn. Maar ik heb per toeval een jaar of 10 geleden ook zo eens geinvesteerd in een fatsoenlijke laptop rugzak en daar heb ik nog steeds plezier van.

[ Voor 33% gewijzigd door Kapoen op 06-03-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een "merkloze" gigbag, ooit eens bij de, inmiddels gesloten, lokale gitarenboer gekocht. Als vervanging voor een een antieke gigbag die ik bij mijn eerste gitaar kocht, die was na jaren van fietsen met een gitaar naar oefenruimtes enzo gewoon helemaal op.

Simpel tasje dat niet meer dan 50€ gekost. Qua bescherming is de tas van mooi dik met schuim gevulde polyester. Er zitten genoeg handvaten en rugzakdraagriemdingen aan. Alhoewel ik hem veelal gewoon gebruik om de gitaar achteloos in de auto te mikken, gaat fietsen ook wel met zo'n ding.
Bij mij is inmiddels wel de rits van het voorvak kapot, maar qua stiksels of algemene constructie is nog helemaal in orde. Dus vooral even letten op de kwaliteit van de ritsen.
Qua pasvorm lijkt een tele mij nooit een probleem, een strat of tele past altijd wel. Mijn Gibsons doe ik overigens niet in de tas, die gaan mee in de koffer als ze op pad gaan. Juist vanwege het ontbreken van nek bescherming, die gelijmde halsjes lijken mij toch stukje fragieler.

Thoman heeft die mono tassen ook op de site staan, maar qua prijs zijn ze wel aan de stevige kant.
Vraag me af of, zeker als je niet door weer en wind gaat fietsen, een dergelijke tas ook niet prima voldoet:

https://www.thomann.de/nl...7_electric_guitar_sgl.htm

https://www.thomann.de/nl/gator_g_pg_e_guitar_bag.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Joost79 op 07-03-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-10 20:36
Je zou ook nog naar een softcase kunnen kijken, die gator van Joost79 komt daar al best dicht in de buurt, en zo te zien heeft die ook nog eens een regenhoes erbij zitten.
Zoiets qua softcase: https://www.thomann.de/nl...ni_soft_case_e_guitar.htm
Deze van skb kun je ook op je rug dragen, is lichter dan een harde koffer en heeft ruimte voor extra spullen. Ik heb zelf geen ervaring met deze, maar een bevriende gitarist heeft een zo'n soort softcase voor zijn strat en dat bevalt hem goed. Qua bescherming niets te klagen.
edit: is niet een echte softcase, maar een stevige gigbag, foutje 8)7 zoiets als wat eerder werd voorgesteld

[ Voor 9% gewijzigd door Arthur23 op 10-03-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Joost79 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:06:
Qua pasvorm lijkt een tele mij nooit een probleem, een strat of tele past altijd wel. Mijn Gibsons doe ik overigens niet in de tas, die gaan mee in de koffer als ze op pad gaan. Juist vanwege het ontbreken van nek bescherming, die gelijmde halsjes lijken mij toch stukje fragieler.
Goed punt in feite. Nu ik er aan denk, mijn gitaarleraar had inderdaad ook wat problemen met zijn Mono tas toen hij een Ibanez AS200 aanschafte.

Bedankt voor de tips/info allemaal _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

It's Tele Tuesday! :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDqmpRF.jpg

'68 Fender Telecaster (origineel Blue Floral, helaas afgeschuurd -O- )
Fender Blues Jr Tweed

Expres geen kleine thumb, zo'n plaatje mag niet klein 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:48:

[afbeelding]

Fender Blues Jr Tweed

Altijd prachtig, die combi.

Na je beschrijving dacht ik dat-ie al helemaal kaal was... ik zou het laatste restje lak er dan ook maar af (laten) schuren / zandstralen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Mooie tele! Zo'n oude maple neck is altijd mooi. Jammer dat die moderne lakken niet meer zo mooi slijten.

[ Voor 3% gewijzigd door Joost79 op 13-03-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik heb een tijdje terug een 50s classic vibe stratje gekocht voor erbij. Ben er eigenlijk best tevreden mee. Nu wil ik deze tijdens een volgend optreden graag eens gebruiken bij een aantal nummers die we spelen i.p.v. mijn trouwe Les Paul studio. Maarja die 50s strat heeft echt super low output single coils en die LP heeft natuurlijk humbuckers. Als ik tijdens repetities moet wisselen, dan moeten er eerst wat settings veranderd worden, zowel op de versterker als op een 2tal pedaaltjes, om het geluid te krijgen wat ik wil.

Hoe doen andere mensen dit? ik zie vaak mensen gewoon inpluggen en meteen speulen. Wat is de truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Level boost pedaal ervoor lijkt me het makkelijkste hier.

Er zijn er honderden van.

Eventueel kun je ook een treble booster/pre-amp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 14:56

Dhrax

Prog Lord

Rudolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:55:
Ik heb een tijdje terug een 50s classic vibe stratje gekocht voor erbij. Ben er eigenlijk best tevreden mee. Nu wil ik deze tijdens een volgend optreden graag eens gebruiken bij een aantal nummers die we spelen i.p.v. mijn trouwe Les Paul studio. Maarja die 50s strat heeft echt super low output single coils en die LP heeft natuurlijk humbuckers. Als ik tijdens repetities moet wisselen, dan moeten er eerst wat settings veranderd worden, zowel op de versterker als op een 2tal pedaaltjes, om het geluid te krijgen wat ik wil.

Hoe doen andere mensen dit? ik zie vaak mensen gewoon inpluggen en meteen speulen. Wat is de truc?
Zoals @KnoxNL aangeeft zijn er wel legio mogelijkheden hiervoor. Het simpelste is een level booster. Das gewoon een stompbox met 1 knop voor de +dB level.

Zelf gebruik ik nog wel eens equaliser hiervoor, zeker als je een totaal andere output hebt kun je met een equaliser de boel weer wat rechttrekken.

De laatste jaren gebruik ik een modded Keeley DS1 met level vol open en de gain heel iets open. Ik zou nooit weer anders willen, je amp komt tot leven als je pre-amp goed op zijn staart trapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Dat ik daar niet aan gedacht heb... Heb nog een Boss GE-7 in de kast liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:55:

A/B(Y)-pedaal met balansknop... booster voor single coils, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zojuist mijn Marktplaats pakketje ontvangen, een Ibanez ts9 Tube Screamer *O*
In werkelijk perfecte staat, geen krasje niks, zo goed als nieuw. Overgekocht van iemand die de spullen van haar vader aan het opruimen was, prijs: €37 :P En nog twee kabels erbij gekregen ook, waarbij die kabels alleen al die (nieuw)waarde hebben van €37, dus kan wel zeggen dat ik een leuke deal heb gemaakt 8)

Afbeeldingslocatie: https://sc1.musik-produktiv.com/pic-003470039_02xl/ibanez-ts9-tube-screamer_02xl.jpg

Tube Screamer is natuurlijk een "must" voor een liefhebber van John Mayer, nu nog even uitvinden welke settings er het beste passen om mijn "tubes" te laten "screamen >:)

De vloer begint al lekker vol te liggen met pedalen, want afgelopen week even een delay van @Ramzzz geleend om te proberen. Daar is het ook wat schuiven met settings, maar ik weet al dat die ook op het lijstje komt. Had een tijdje geleden een mooie deal gemist voor een Way Huge Aqua Puss, dus dan gaan we daar maar voor sparen. Pedalboard begint nu ook wel noodzakelijker te worden om het netjes te houden.

Bij het ophalen van het delay pedaal gelijk de indrukwekkende verzameling gezien van @Ramzzz een soort "hoarder" als het op pedalen aankomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:59:
Zojuist mijn Marktplaats pakketje ontvangen, een Ibanez ts9 Tube Screamer *O*
In werkelijk perfecte staat, geen krasje niks, zo goed als nieuw. Overgekocht van iemand die de spullen van haar vader aan het opruimen was, prijs: €37 :P En nog twee kabels erbij gekregen ook, waarbij die kabels alleen al die (nieuw)waarde hebben van €37, dus kan wel zeggen dat ik een leuke deal heb gemaakt 8)

[afbeelding]

Tube Screamer is natuurlijk een "must" voor een liefhebber van John Mayer, nu nog even uitvinden welke settings er het beste passen om mijn "tubes" te laten "screamen >:)

De vloer begint al lekker vol te liggen met pedalen, want afgelopen week even een delay van @Ramzzz geleend om te proberen. Daar is het ook wat schuiven met settings, maar ik weet al dat die ook op het lijstje komt. Had een tijdje geleden een mooie deal gemist voor een Way Huge Aqua Puss, dus dan gaan we daar maar voor sparen. Pedalboard begint nu ook wel noodzakelijker te worden om het netjes te houden.

Bij het ophalen van het delay pedaal gelijk de indrukwekkende verzameling gezien van @Ramzzz een soort "hoarder" als het op pedalen aankomt :+
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
En natuurlijk de John Mayer PRS halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:14:
:N

Ik heb veel respect voor PRS, maar die stap vat ik echt niet.

Los van de esthetische misser.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:14:
Nou....ik zeg er geen nee tegen 8)
Ramzzz schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:51:
[...]

:N

Ik heb veel respect voor PRS, maar die stap vat ik echt niet.

Los van de esthetische misser.
Ik heb het zelf nog niet bekeken, maar Andertons heeft net een review van de PRS Silver Sky online gezet. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik had hem gisteren al wel gezien, vandaar dat ik ook de comment maakte :P

Ik had er nog niets over gehoord eigenlijk, nem ook geen Mayer kenner/fan dus de hype is een beetje langs me af gegaan.

Ik herken duidelijk de PRS sound in de JM, ook al zijn dit single coils ipv humbuckers, wat ik best knap vind van PRS. Tegelijkertijd is dat nooit helemaal 100% mijn ding geweest en vind ik de "inspired by" Fender uit het filmpje beter klinken.

Maar dan begeef je je wel op Custom shop level, in NL euro € 3000,- en hoger.

Dus mijn eindconclusie is eigenlijk dat voor de prijs ik vind dat PRS iets heel knaps neer heeft gezet, American made. Fender heeft niet iets wat daar recht tegenover staat in die prijsklasse. Het vult dus wel een gat denk ik.

Maar als ik mag kiezen kies ik mijn (of een andere goede) Fender Custom Shop anytime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Ik snap de ophef achter over "het is een strat kopie" niet.

Alsof PRS het eerste merk is wat een op een strat geinspireerde gitaar op de markt brengt. Volgens mij heeft elk merk wel op een punt een strat-inspiratie op de markt gehad.
Voor wat aan de reviews te zien is klinkt het als een erg goede en heerlijk klinkende gitaar.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Fender.... :+
Afbeeldingslocatie: https://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2018/03/Fender-Roasted-Earth.jpg

En ook Gibson schijnt met John in onderhandeling te zijn over een signature....
Afbeeldingslocatie: https://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2018/03/Gibson-John-Mayer-Signature.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Joost79 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:09:
En ook Gibson schijnt met John in onderhandeling te zijn over een signature....
Ze gaan ervan uit dat ze nog bestaan in 2020? >:)
Goede spoofs voor de rest hoor :)

Terug ontopic:
Ik heb ondertussen een rugzak besteld, en ben voor de Mono M80 Guitar Sleeve gegaan. Ik heb al het advies dat ik hier gekregen heb overwogen, maar uiteindelijk kon ik de Mono een paar keer van dichtbij bekijken dankzij mijn gitaarleraar en dat heeft de doorslag gegeven.

Een tijd geleden heb ik ook nog ander speelgoed gekocht, de fameuze TC Electronic Ditto looper. Ik had al een andere looper, de Digitech JamMan Stereo en die is zeker niet slecht. Toch wou ik iets eenvoudiger proberen omdat ik niet altijd al die opties van de JamMan nodig heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Er zijn natuurlijk wat controverses omtrent de PRS Signature, wie anders dan John Mayer zelf kan daar het beste uitleg over geven? Afgelopen zaterdag heeft hij uitgebreid de gitaar besproken, het waarom en hoe. De vergelijking met Fender noemt hij zelf regelmatig en geeft het toe. Hij wilde alleen een gitaar, die al zestig jaar een icoon is, naar huidige standaarden brengen en, niet onbelangrijk, de gitaar is uiteraard naar zijn wens gemaakt.
Een van de dingetjes die aangepast zijn, is de tonecontrol. Bij Fenders zijn deze te fel (naar zijn mening) vanaf standje vijf en hoger. Dus nu een tonecontrol die dat stuk al niet meer heeft.

Kijk zelf maar, ik vind het behoorlijk verhelderend. Zitten ook leuke anekdotes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik had hem al gezien, youtube raadde hem aan net na het online komen. Zoals ik al eerder aangaf snap ik de controversie ook niet zo goed.

Overigens ken ik John Mayers werk nauwelijks, maar dat ding klinkt in zijn handen beter dan in elke review tot nu toe, zelfs via iphone opname.

Misschien toch maar eens wat verdiepen in die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KnoxNL schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:01:
Ik had hem al gezien, youtube raadde hem aan net na het online komen. Zoals ik al eerder aangaf snap ik de controversie ook niet zo goed.

Overigens ken ik John Mayers werk nauwelijks, maar dat ding klinkt in zijn handen beter dan in elke review tot nu toe, zelfs via iphone opname.

Misschien toch maar eens wat verdiepen in die gast.
Ik ben eigenlijk ook pas "fan" van zijn werk sinds afgelopen jaar/anderhalf. Daarvoor kende ik wel wat, maar niet heel veel. De gast is geniaal. Kan spelen als SRV, Clapton en Hendrix, combineert dat en heeft ook zeker zijn eigen stijl.
Zeker in de huidige tijd, is het bijna bijzonder, dat een gozer met een gitaar, die eigen liedjes schrijft, volle zalen krijgt en miljoenen albums verkoopt.

Zijn gitaarspel vind ik ronduit indrukwekkend, hij is behoorlijk "benaderbaar" en is bijna dagelijks op social media te vinden met flimpjes en foto's, waarin hij vragen beantwoord en soms ook uitlegt hoe je bepaalde nummers speelt.
De gear die hij rondsjouwt is belachelijk, maar prachtig om te zien en te horen, altijd op zoek naar de perfecte sound en dat betekent dus ook 150 pedalen in een rack _O-

Hij wordt nu afgezeken voor zijn signature gitaar, maar ik gok dat we daar over een paar jaar wel anders over denken.
Sowieso, ik ben het met @KnoxNL helemaal eens, die gitaar in zijn handen klinkt geweldig _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck!"

Ik kijk heel graag de filmpjes van Andertons maar deze keer was ik het niet met ze eens. Ze bleven maar druk bezig met zeggen dat het geen Strat is...

- PRS heeft groot gelijk dat ze zo'n ding bouwen voor John Mayer, want hou er maar rekening mee dat die dingen voorlopig niet aan te slepen zijn;
- Ik snap de verontwaardiging over het specifieke model niet zo, het is niet de eerste keer dat het ene merk de andere kopieert (Fender Coronado, anyone? Jackson Randy Rhoads V?);
- Ik snap de drang om maar vol te houden dat het echt geen kopie is ook niet. Het is een kopie, je hebt hem gemoderniseerd maar meer ook niet, streep er onder! Verkopen dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Afgelopen vrijdag mijn proefles gehad. Was leuk en de leraar* begrijpt ook goed wat ik wil gaan leren spelen. Hoe hij zijn aanpak beschreef beviel me wel, liedjes oefenen en complexiteit opbouwen. Vooral gericht op het leren spelen van nummers. Ik wil metal-slaggitaar leren, dus het zullen vooral veel powerchords worden

De 'lokalen'/oefenruimtes zijn boven een muziekwinkel (Higain) en ik was extra vroeg aanwezig om eens rond te kijken wat ze allemaal hebben. Leuke (en volgens mij goede) uitleg gekregen, van zowel gitaren als versterkers.

Ik had door tips hier en youtube-reviews al een gitaar op het oog. Toch een Ibanez, maar dan geen instapmodel, maar net even een stapje hoger. Een Ibanez RGA42FM (https://www.higainguitars...on-burst-flat-p-3057.html)

Heb er een Vox VT20X versterker bij gekocht zodat ik thuis al een beetje kan scheuren met een paar powerchords (is mijn vriendin ook blij mee, ik heb al 1 fan).

Wat (kampvuur)akkoorden meegekregen om te oefenen (C-A-G-E-D) en volgende week mijn eerste echte les. Zodra ik iets kan produceren wat ook echt het beluisteren waard is, zal ik wel wat posten... maar houd jullie adem niet in :)

* Koen Romeijn van Heidevolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat een leuke/mooie gitaar! Ga je vast veel plezier van hebben!

EDIT:

https://www.higainguitars...nq8m5dr47oavuku6mg34qkbs3 :o

[ Voor 53% gewijzigd door KnoxNL op 19-03-2018 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Klein wereldje. Zeg hem dat hij Jacco de groeten doet ;)

Binnenkort maar eens kijken voor een nieuwe 7snaar. GAS enzo :P

[ Voor 13% gewijzigd door MazeMouse op 19-03-2018 10:06 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Zo, nieuwe hobby-projectje ook weer klaar.

Idee van een gitaarrek van pinterest gehaald, plankjes gezaagd, beetje verf en wat tweed-tolex en vilt...

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/785/40217327584_e5a9e84b34_z_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bijna vol! :+

Mooi gedaan d:)b
Het is dat ik er al twee aan de muur heb hangen, anders zou ik ook voor zo'n oplossing gaan (en ik moet dan nog wat gitaren aanschaffen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:51:
Bijna vol! :+

Mooi gedaan d:)b
Het is dat ik er al twee aan de muur heb hangen, anders zou ik ook voor zo'n oplossing gaan (en ik moet dan nog wat gitaren aanschaffen 8) )
Thanks, nja 2 plekken moeten inderdaad wel opgevuld worden, dit ziet ook niet uit.... toch maar eens werk gaan maken van mijn watch-lijst op reverb.com...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudolf
Van het weekend voor mijn verjaardag een Epiphone Hummingbird gekregen van mijn vriendin en m´n zoontje. Wilde al een tijd een akoestische om 's avonds wat te spelen als de kleine man op bed ligt. Fijn gitaartje. Klinkt goed. Hij heeft wel een afstelbeurt nodig zeg. Dat je ´m zo durft te verkopen......

[ Voor 17% gewijzigd door Rudolf op 21-03-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 14:56

Dhrax

Prog Lord

Rudolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:39:
Dat ik daar niet aan gedacht heb... Heb nog een Boss GE-7 in de kast liggen
Prima inderdaad. Ligt zelf al meer dan 15 jaar op mijn bord, ik gebruik hem nauwelijks maar gezien het mijn eerste Boss pedal was ben ik er nogal sentimenteel bij. Voor volume boost meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:41
pinda powerrr schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:11:
[...]
Zeker in de huidige tijd, is het bijna bijzonder, dat een gozer met een gitaar, die eigen liedjes schrijft, volle zalen krijgt en miljoenen albums verkoopt.
En heeft ook een flinke hoeveelheid bekend vrouwelijk schoon euh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:14
Lekker topic om door te scrollen dit. Voordat ik iets doe wat niet mag, mag je in dit topic één van je gitaren posten waar je vanaf wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:41

Bob Popcorn

Plop!

MrCostanzo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:50:
Lekker topic om door te scrollen dit. Voordat ik iets doe wat niet mag, mag je in dit topic één van je gitaren posten waar je vanaf wilt?
Nee, dat mag niet. Alleen als het een Taylor GS Mini is, dan mag je me DM'en ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrCostanzo
Bob Popcorn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Nee, dat mag niet. Alleen als het een Taylor GS Mini is, dan mag je me DM'en ;)
Unfortunatly peanutbutter, dan houd ik het bij het posten van de gitaren waar ik niet vanaf wil:

Gitaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
MrCostanzo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:50:
Als je foto’s plaatst (graag!) en terloops meldt dat er iets weg mag, komen de DM’s vanzelf. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

MrCostanzo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Unfortunatly peanutbutter, dan houd ik het bij het posten van de gitaren waar ik niet vanaf wil:

[afbeelding]
_/-\o_ Mooie verzameling! Specs?

Zo'n Eastman, heb er wel eens op gespeeld toen ik bij Max Guitar was. Fantastische ES-335 kloon! Speelde echt waanzinnig goed en mooie afwerking.

/me een staatslot gaat kopen, wensenlijstje groeit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrCostanzo
pinda powerrr schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:08:
[...]

_/-\o_ Mooie verzameling! Specs?

Zo'n Eastman, heb er wel eens op gespeeld toen ik bij Max Guitar was. Fantastische ES-335 kloon! Speelde echt waanzinnig goed en mooie afwerking.

/me een staatslot gaat kopen, wensenlijstje groeit :+
Van links naar rechts:

Een Gretsch New Yorker archtop, heel leuk ding om mijn gypsy (of toch gipsy :?) jazz slag wat op te oefenen en spelen

Daarna een zelfbouwgitaar, gemaakt met een goede vriend van me. Zit nu nog een 'leenhals' op van een oude gitaar, maar we willen ooit zelf nog een hals ervoor maken. Ik heb ergens nog wel wat foto's van de build, die kan ik binnenkort wel posten als jullie dat leuk vinden. In deze zelfbouw zit een p90 van Seymour Duncan bij de brug en een oude humbucker bij de hals, uit de Ibanez die ernaast hangt.

Ibanez Artcore gitaartje, was mijn eerste 'echte' gitaar, ook als eerste gitaar mee geknutseld. Zit nu een Seymour Duncan Jeff Beck bij de brug en een SD Phat Cat bij de hals. Volume- en toneknoppen zijn gebypassed en er zit een setje .13 flatwound snaren op en een andere brug.

Dan, mijn standaard Made in the US Fender Strat, deze heb ik tweedehands gekocht in de gitaarwinkel waar ik toen tegenover woonde. Was net netjes gerefret én, komt uit hetzelfde bouwjaar als ik ('89).

Rechtsbovenin een archtop met p90 bij de hals. Dit is een Godin 5th Avenue Kingpin. Leuke gitaar, maar speel er niet zo heel veel meer op, toevallig ook de gitaar die weg mag ;)

En in mijn handen, gedeeld favoriet met de Fender, mijn Eastman. Heb hem nu iets langer dan een jaar en ben er erg blij mee. Heerlijk apparaat, mooi afgewerkt en lekkere sound. Op dit moment wat aan het experimenteren met de snaren, die ik er 'topwrap' op heb gezet, zodat het tailpiece van de brug maximaal naar beneden geschroefd kan. Speelt lekker (iets lichtere snaartension) en zou beter moeten zijn voor sustain.

Niet op de foto, een goedkope leuke gele Ibanez basgitaar met zwarte snaren, en een fijn akoestisch western gitaartje, en de versterker/pedaalrommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Met zo'n gitaarcollectie kunnen we er hier bijna van uit gaan, dat je "versterker/pedaalrommel" zoals je het noemt, vast ook wel het vermelden waard zijn 8)

Prachtige collectie, hangt ook erg mooi aan de muur zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
De gasten van Anderton's hebben ook hun pleziertje gehad gisteren >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:55:
[video]
_O- Heerlijk flauw.

Had je de Reverb-actie ook gezien? Speciale versie van de site voor 'lefties' - in spiegelbeeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ramzzz schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:27:
[...]

_O- Heerlijk flauw.

Had je de Reverb-actie ook gezien? Speciale versie van de site voor 'lefties' - in spiegelbeeld. :+
Die grap heb ik helaas gemist blijkbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gaat er nog iemand naar Scorpions vanavond?

Ik heb ze in het verleden vaker gezien maar dat is al wat langer geleden en heb er echt weer zin in O+

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/busites_www/scorpionsfanclubcom/content/articles/scorpions-crazy-world-tour-2018.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:23:
Gaat er nog iemand naar Scorpions vanavond?

Ik heb ze in het verleden vaker gezien maar dat is al wat langer geleden en heb er echt weer zin in O+

[afbeelding]
Nice, helemaal niet op gelet.

In dat kader, ik kan jullie allen The Aristocrats heel erg aanbevelen, waar ik absoluut heen ga, in september. :Y

Een sterker instrumentaal powertrio ga je de komende jaren moeilijk kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Is dat niet met Guthrie?

EDIT: Ja dus

[ Voor 25% gewijzigd door KnoxNL op 02-04-2018 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dag te laat dat ik deze zag maar ze zouden het ongetwijfeld nog kunnen maken ook als ze zouden willen ;)

Afbeeldingslocatie: https://shop.ehx.com/catalog/addimages/bag9.jpg
Electro-Harmonix announces the BAG9 Bagpipe Machine! What's under the kilt? Why it's the new BAG9 Bagpipe Machine featuring 9 great bagpipe sounds guaranteed to haunt and disturb your family, friends and neighbors!

Increase your gigs, as the BAG9 will give you access to play funerals, parades, battle fields and any number of drunk bar gigs on St Patrick's day. Squeeze the bag...the EHX BAG9!

Available 4-1-2018

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:01:
Dag te laat dat ik deze zag maar ze zouden het ongetwijfeld nog kunnen maken ook als ze zouden willen ;)

[afbeelding]

[...]
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik ben met name benieuwd naar standje 4 - Kilt Lifter ... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:48:

[afbeelding]

Fender Blues Jr Tweed

Yep, waanzinnig. Deze mag inderdaad niet klein...
Wanneer heb je open huis?

De reissue is dan toch weer wat minder, wel meer blauw en bloemen... :+

Afbeeldingslocatie: https://medias.audiofanzine.com/images/normal/fender-blue-flower-telecaster-173830.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Een beetje rond aan het kijken op Marktplaats. Ik wil wat gaan verkopen, en ik kijk naar buitenkansjes.

Deze wilde ik jullie niet onthouden: https://link.marktplaats.nl/m1271625418

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/BdkAAOSw7btaw0L0/$_86.JPG
Ik verkoop effectpedalen die ik niet meer gebruik.
Alleen al die 4 Metal Zones. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-04-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Teleluvr schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:32:
[...]

Yep, waanzinnig. Deze mag inderdaad niet klein...
Wanneer heb je open huis?

De reissue is dan toch weer wat minder, wel meer blauw en bloemen... :+

[afbeelding]
Ik neem aan dat jouw bloemetjes wel wat vaster zitten.
Vroeger ging het letterlijk zo: Men neme een kale Telecaster, plak daar bloemetjes behang op. Blanke lak erover en klaar!
Onnodig om te zeggen dat er bijna geen Telecasters zijn, die nog een paar bloemen er op hebben.
Ramzzz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:17:
Een beetje rond aan het kijken op Marktplaats. Ik wil wat gaan verkopen, en ik kijk naar buitenkansjes.

Deze wilde ik jullie niet onthouden: https://link.marktplaats.nl/m1271625418

[afbeelding]

[...]

Alleen al die 4 Metal Zones. :+
Die gozer houdt wel van overdrives.... 7(8)7 jeetje, stacken tot de vierde macht? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:44:
[...]

Ik neem aan dat jouw bloemetjes wel wat vaster zitten.
Vroeger ging het letterlijk zo: Men neme een kale Telecaster, plak daar bloemetjes behang op. Blanke lak erover en klaar!
Onnodig om te zeggen dat er bijna geen Telecasters zijn, die nog een paar bloemen er op hebben.

[...]

Die gozer houdt wel van overdrives.... 7(8)7 jeetje, stacken tot de vierde macht? :+
Hij overdrivet het wel een beetje. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:45:
[...]

Ik wilde exact hetzelfde zeggen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:45:
[...]

Badummm tsss :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Fender heeft ook nog een duit in het zakje gedaan op 1 april _/-\o_
Fender Parallel Universe Collection
Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/r1mvpfown1y6/7quwls6ccEiOoiOAI4OYMo/b01264fd9ed9e87b62c259fe04c9decf/fcwd-products-PU-editorial-header-2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 03-04-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:23:
Fender heeft ook nog een duit in het zakje gedaan op 1 april _/-\o_
Fender Parallel Universe Collection
Volgens mij zag ik die al eerder op NAMM-video’s voorbij komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik meende inderdaad dat dit een echte (limited) run is.

Ik snap ook wel dat die gast uit de de post van @Ramzzz zijn pedalen verkoopt, op een enkeling na is het allemaal zooi.

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 03-04-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Vorige week bij Bax wat patch- en instrumentkabels besteld, wat plectra.

Sturen ze één plectrum na omdat ze een foutje hebben gemaakt... _O-

En een verkeerd geleverde XLR-kabel hoeven ze niet terug. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 06:41

Bob Popcorn

Plop!

Ramzzz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:36:
Vorige week bij Bax wat patch- en instrumentkabels besteld, wat plectra.

Sturen ze één plectrum na omdat ze een foutje hebben gemaakt... _O-

En een verkeerd geleverde XLR-kabel hoeven ze niet terug. :+
Bax kennende zat die plectrum ook in een Bax doos van een kuub ongeveer? :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Kapoen schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:55:
[video]
ik zou ze zo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:59:
[...]

Bax kennende zat die plectrum ook in een Bax doos van een kuub ongeveer? :+
Het is een ‘Big Stubby’, dus dat zal zeker wel... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:15:
[...]

Het is een ‘Big Stubby’, dus dat zal zeker wel... :')
Het viel achteraf mee, het was een B5-envelop. :+

Na mijn pedalboard te hebben samengesteld (voorlopig), voor mijn amp op de vloer losjes wat pedaaltjes gecombineerd, ik dacht laat ik weer eens een andere 'gain stacking' proberen.

Wat blijkt, mijn TS-10 door de JRad Archer is echt fan-tas-tisch... :9~

En dat dan over mijn licht 'brekende' versterker ... wow. Lang niet zo lekker geloeid!

Jaren echt niet gebruikt, die Tube Screamer Classic. Maar die doen we dus ook nooit meer weg. :P

Signaal nu: TU-2 -> Compressor/limiter -> TS-10 -> Archer -> amp.

Lean & mean, voor wanneer er geen modulatie nodig is. Maar daarvoor hebben we nog wel wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Interessant...ik heb nu juist de Soul Food (zelfde soort pedaal als de Archer) vóór de TS9. Omdat de Soul Food milder ingesteld staat. Dus volgens het principe, hoe ruiger ingesteld, hoe verder in de keten.
Maar zal het van de week ook eens even omdraaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Doe hetzelfde, Java Boost -> TS9

TS9 erbij als het even echt moet knallen, heb ze eigenlijk nog nooit omgedraaid, misschien inderdaad wel eens leuk om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb wel verschillende opties om het signaal te boosten.

Compr->Clean boost->SoulFood->TS9

Dus al drie opties voor de ts9 om het signaal op te peppen. Alles aan, zorgt ook wel voor een redelijk scheur geluidje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
De CM AT Dual Compressor/Limiter staat bij mij ook altijd aan, als extra boost klinkt dat ook fantastisch, en hij kent 2 switchable standen.

Ik heb dus liefst Comp-boost->OD1->OD2->(overdriven)amp.

Op mijn pedalboard is het in principe Comp->Archer->BB maar ik bedenk nu dat ik ook daar nog de TS in kan zetten.

Comp->OD1->OD2->OD3... stackerdestack. :+

Als alternatief - wanneer er eventueel nog niet genoeg gain zou zijn :+ - is er nog de Plexitone, die in feite al in één keer boost->OD->lead is.

En dan nog, speel ik liefst low gain. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 11-04-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En dan kom je er achter, dat je eigenlijk veel liever clean speelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Maar dan is Clean spelen een bewuste keuze en niet noodgedwongen omdat je geen alternatief hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nieuwe snaartjes op de Strat, altijd lekker :Y Gelijk de pickguard vervangen door een andere, nu lijkt het meer op de John Mayer Strat en dat voor €3 uit China :+
Zondag lekker jammen met de oud-collega's en wellicht dat @Ramzzz ook even de buisjes warm laat worden }) als hij nog kan.

Vandaag komt er nog een pakketje van Thomann, met een footswitch voor de Blues Jr, een originele kost €40, de chromen versie €60, nu een universele besteld à €10, does the job, zou ik zeggen.

Edit:
Footswitch doet wat het moet doen, dan staat er maar geen Fender op, voor dat prijsverschil ga ik niet naar een merkje kijken.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.static-thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/260691/8456717_800.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door pinda powerrr op 12-04-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:12:
Nieuwe snaartjes op de Strat, altijd lekker :Y Gelijk de pickguard vervangen door een andere, nu lijkt het meer op de John Mayer Strat en dat voor €3 uit China :+
Zondag lekker jammen met de oud-collega's en wellicht dat @Ramzzz ook even de buisjes warm laat worden }) als hij nog kan.

Vandaag komt er nog een pakketje van Thomann, met een footswitch voor de Blues Jr, een originele kost €40, de chromen versie €60, nu een universele besteld à €10, does the job, zou ik zeggen.
Daar heb ik zeker zin an! Amp mee?

Keuzes, keuzes... HT5-R of Artisan 30? :Y)

Waarom kiezen? :+
Ik heb er nog zoëen liggen:

Afbeeldingslocatie: https://www.eurospoor.nl/media/2293/6740.jpg

Omgebouwd tot footswitch. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 12-04-2018 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik denk deze week nog regematig terug aan de Gibson van @Ramzzz die aan mijn Fender Blues Jr gekoppeld was. Wat een geluidje <3 <3 <3 Even een lot kopen voor Koningsdag, want ik moet toch iets met Humbuckers hebben :P
Ga soms wat jammen met oud collega's en had gevraagd of @Ramzzz mee wilde gaan. Nadat mijn auto met de neus de lucht in ging, vanwege het gewicht van zijn Blackstar Artisan in de kofferbak :') , hebben we lekker een avondje blues gespeeld.
Dus de eerste (mini) meet is een feit, nu de rest van jullie nog! :Y

De Artisan is echt een mooie versterker, niet voor je rug overigens, maar qua geluid enorm veel headroom. Prachtige clean kwam eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
pinda powerrr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:06:
Ik denk deze week nog regematig terug aan de Gibson van @Ramzzz die aan mijn Fender Blues Jr gekoppeld was. Wat een geluidje <3 <3 <3
Moest die Blues Jr een Effects Loop hebben (voor mijn geheugen pedaal) had ik ook overwogen er eentje aan te schaffen. Ik ben een fan van die Fender clean sound. De Fender Hot Rod Deluxe III is ook mijn 'go to amp' in de gitaarles :)

Ik zou richting een amp willen gaan met een paar pedalen* aangezien ik niet zoveel zaken nodig heb. Solid state of tube maakt me niet zoveel uit, al zou SS beter zijn om ook thuis te kunnen oefenen. Onlangs heb ik wat filmpjes en reviews gevonden van de Roland Jazz Chorus 40.

Mijn eerste amp was een Cube 20X die ik helaas verkocht heb tezamen met een overbodige gitaar. En ook in de gitaarles gebruik ik af en toe een oude Cube 60, de Roland clean/chorus sound vind ik ook wel fijn.
De JC-40 heeft een aantal effecten die ik gebruik, en een FX loop. De FX loop vind ik belangrijk om cleane loops te kunnen (af)spelen en daarover te klungelen met wat effecten. Alleen vraag ik me af of deze amp misschien niet te luid zal zijn voor een huiskamer (op een appartement)?

Andere suggesties verneem ik ook graag, ik ben op zoek naar een amp met een goede clean en fx loop. De zaken die ik speel zijn niet noodzakelijk 'high gain' of met veel distortion. Ik ben nou eenmaal een huis-tuin-en-keuken klungelaar die met vanalles wat prutst ;)

*Nu heb ik een Fender Mustang III v2 (100 watt, digitaal), maar de combinatie usb kabel - laptop - fuse software ben ik beu. Teveel opties, teveel geklooi en ik gebruik maar een fractie van de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Kapoen

Ik zal @Ramzzz maar voor zijn, ik gok dat hij de Blackstar HT5r gaat aanbevelen :+

https://www.bax-shop.nl/g...gLOj3hv9yqgAaArx_EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Die suggestie voel ik ook al aankomen ja :)

Ik zit wel meer aan de blues en jazz zijde van het spectrum, ik weet niet in hoeverre die blackstar amps daarvoor geschikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
🤣
Kapoen schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:03:
Die suggestie voel ik ook al aankomen ja :)

Ik zit wel meer aan de blues en jazz zijde van het spectrum, ik weet niet in hoeverre die blackstar amps daarvoor geschikt zijn.
Zeker, kan ik beamen. :Y

En @Kapoen, bedenk dat er veel tweedehands te koop zijn voor veel minder! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2018 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Dan doe ik nog even m'n Egnator Tweaker (15W) pluggen, nog steeds erg tevreden over mijn 2e hands versterkertje, zeker na de nieuwe buisjes. Doet alles van "fender"-like clean tot lekkere overdrive.

Gaat erg goed om met de pedalen, heeft een effectloop. Enige wat hij mist tov. de HT5r is de hoofdtelefoon aansluiting. Maar met 15W prima voor de woonkamer, gaat ook hard genoeg als het moet.

Leuke aan de tweaker zijn de opties om het geluid een beetje te kleuren, meer US of UK of meer vintage of modern. Erg breed inzetbaar en kunt er zowat elke sound mee creeren.
Mijn keuze is bepaald op een toevallige marktplaats advertentie, in de buurt en relatief goedkoop, bleek achteraf wel nieuwe buisjes nodig te hebben. Maar ik ben erg tevreden over de amp.
Valt me op dat Andertons hem regelmatig in de "sounds like" video's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ramzzz schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:29:
[...]
En @Kapoen, bedenk dat er veel tweedehands te koop zijn voor veel minder! ;)
Ik heb niet de indruk dat de tweedehands markt in België veel soeps is vrees ik :)
Waarschijnlijk kijk ik gewoon op de verkeerde plaatsen (2dehands.be/eBay/...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:33:
[...]

Ik heb niet de indruk dat de tweedehands markt in België veel soeps is vrees ik :)
Waarschijnlijk kijk ik gewoon op de verkeerde plaatsen (2dehands.be/eBay/...).
Marktplaats? Reverb? En Ebay inderdaad...

Ik zie ze regelmatig voorbij komen. ;)

Overigens, een 'head + cab' kan ook prima zijn, en er staan ook vaak HT5-RH of HT1-RH tops te koop.

Maar andere merken hebben ook prima amps, dat even vooropgesteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zucht... ik moet nog steeeeeeeeeeds mij Telecaster verderbouwen/afmaken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Mijn gitaarspel is de laatste tijd weer enorm vooruit gegaan. Na mijn dip dat ik totaal geen inspiratie had en niks klonk in mijn oren gaat het nu weer heerlijk.

De laatste tijd pak ik elke dag wel even een gitaar, waar het eerst alleen een uurtje in het weekend was (als ik dat al haalde). Ook speel ik weer veel meer akoustisch.

Maar helaas, een nieuwe akoustische zal nog een tijd op zich laten wachten. Morgen de nieuwe auto ophalen en dan is het voorlopig echt klaar en moet er weer gespaard worden.

Maar goed, mijn Takamine is nog steeds een fijn gitaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:10:
<>
Maar goed, mijn Takamine is nog steeds een fijn gitaartje.
Ik heb volgens mij een of twee maal op een Takamine akkoustische gitaar gespeeld en daar was weinig mis mee. Het is geen Martin maar soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Even uw aller aandacht a.u.b. ... :P

[tip]

Er staat een Blackstar Artisan 30 op Marktplaats, het hoogste bod is nu €300.

Absurd, maar ik heb uit betrouwbare bron (de verkoper) dat-ie er graag vanaf wil (geld nodig), dus hij is tevreden met veel minder dan de marktwaarde (tenzij het bieden die kant op gaat)..

Voor de liefhebber van waanzinnige point-to-point wired buizen versterker, dit is je kans!

Balen dat dit niet 5 maanden geleden was, want dan had ik 'm direct gekocht.

Vraag maar aan @pinda powerrr wat voor geluid daaruit komt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ja, als je nog wat zoekt, dan is dit wel een héél goede deal!
Komt echt een mooi geluid uit, ding is loeizwaar :') maar hier zitten wieltjes onder, zag ik.

Instabuy zou ik zeggen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zou bijna bieden maar ik heb al 3 versterkers ... laat ik eerst maar eens mijn Jazz reverb weer eens laten servicen ... gaat wel veel te hard maar soit.

Dat gezegd hebbende, iemand nog een goed adres hiervoor? Even alles nalopen (printplaat), nieuwe buizen en afstellen? Denk dat het nalopen het meeste werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Series one is nog steeds de perfecte amp voor mij, dus ik pas. Maar goede deal inderdaad!
Pagina: 1 ... 13 ... 98 Laatste