Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16

Bob Popcorn

Plop!

Joost79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:09:
Die harley benton gitaartjes zijn helemaal niet verkeerd! Veel plezier ermee!

Veel van die budget merken bieden een hele goede value for money.
Denk niet dat Thomann zich kan permiteren om onder hun Harley Benton label slechte gitaren te gaan verkopen, daar is in het tijdperk van sociale media weinig voor nodig om een reputatie kapot te maken.
Plus, tegenwoordig worden al die gitaartjes met machines gebouwd. Er kan niet echt heel veel meer mis gaan. :X
pinda powerrr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:19:
Vind het advies van @Luapper zo slecht nog niet. En daarbij, je moet het leren op een "moeilijke" gitaar, dan wordt je sneller beter. Tenminste, dat zei mijn vader altijd, ik moest altijd op acoustisch oefenen, dan train je je vingers beter. Destijds vond ik dat uiteraard maar een stom advies, maar ok, het heeft zich op zich goed uitbetaald.
Ik moet zeggen, als beginner, ik ben ook begonnen op een elektrische gitaar. Maar ik merk dat het stukken meer voldoening geeft om op een akoestische te spelen, het is namelijk veel lastiger om mooi geluid uit een elektrische te krijgen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Bob Popcorn op 15-02-2018 10:21 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat is ook weer zo, met de CNC machines van tegenwoordig is de kwaliteit veel constanter geworden.
Daarbij hebben ze in het verre oosten hebben ze inmiddels ook al jarenlange ervaring met het bouwen van instrumenten. Die zijn zeker in staat net zo'n goede gitaar te bouwen als wat uit de USA fabrieken komt.

Enige verschil dat voor budget gitaren er omwille van de prijs in de afwerking enkele concessies worden gedaan en met goedkopere onderdelen wordt gewerkt.

Overigens toch knap om voor 89€ aan de andere kant van de wereld een akoustische gitaar te bouwen en er toch nog aan te verdienen.
Zeker als je verglijkt dat een HB-strat ook al 79€ kost. Volgens mij is de productie van een strat toch vele malen eenvoudiger als zo'n akoustische gitaar, meer machinaal en minder arbeidsintensief.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Joost79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:33:
Dat is ook weer zo, met de CNC machines van tegenwoordig is de kwaliteit veel constanter geworden.
Daarbij hebben ze in het verre oosten hebben ze inmiddels ook al jarenlange ervaring met het bouwen van instrumenten. Die zijn zeker in staat net zo'n goede gitaar te bouwen als wat uit de USA fabrieken komt.

Enige verschil dat voor budget gitaren er omwille van de prijs in de afwerking enkele concessies worden gedaan en met goedkopere onderdelen wordt gewerkt.

Overigens toch knap om voor 89€ aan de andere kant van de wereld een akoustische gitaar te bouwen en er toch nog aan te verdienen.
Zeker als je verglijkt dat een HB-strat ook al 79€ kost. Volgens mij is de productie van een strat toch vele malen eenvoudiger als zo'n akoustische gitaar, meer machinaal en minder arbeidsintensief.
Nou... Ontwerp, gebruikte houtsoorten en de kwaliteit daarvan, constructie, kwaliteit van brugonderdelen, kam en tuners... Dat zijn niet een paar concessies. Dat zijn grote verschillen.

Overigens zit daar ook wel een grens aan natuurlijk, maar ik heb een goedkoper en ondertussen kapotte westerngitaar gehad (150 eu) en wat was dat ding kwalitatief triest vergeleken met mijn GS Mini.

Bij een (elektrische) gitaar die ruim over de 1000 heen gaat vraag ik me trouwens wel af waar je nou nog echt voor betaald. Mensuren I guess, materialen zullen het dan niet echt meer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:37:
[...]

Nou... Ontwerp, gebruikte houtsoorten en de kwaliteit daarvan, constructie, kwaliteit van brugonderdelen, kam en tuners... Dat zijn niet een paar concessies. Dat zijn grote verschillen.

Overigens zit daar ook wel een grens aan natuurlijk, maar ik heb een goedkoper en ondertussen kapotte westerngitaar gehad (150 eu) en wat was dat ding kwalitatief triest vergeleken met mijn GS Mini.

Bij een (elektrische) gitaar die ruim over de 1000 heen gaat vraag ik me trouwens wel af waar je nou nog echt voor betaald. Mensuren I guess, materialen zullen het dan niet echt meer zijn.
Je betaalt dan vooral voor een gevoel.

Mooie, nauwkeuriger, kwalitatief hoogwaardiger afwerking, dure zeldzame houtsoorten, speciale stukken hout met extra eyecandy, exclusiviteit van ‘handgemaakt’ bla-die-bla elementen, de exclusieve ‘anno 19xx-specs’, etc.

Uiteindelijk praat je dat gevoel van leegte in je bankrekening goed met allerlei argumenten uit het ongerijmde. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

rodie83 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:37:
[...]

Denk idd dat je GS Mini een heel stuk duurzamer is dan deze Harley Benton. Maargoed, ik koop bijna 7 van deze gitaren voor de prijs van één GS Mini. Daarmee wil ik niet zeggen dat een GS Mini te duur is, zeker niet, maar die HB is wel door de prijs vele malen geschikter voor een beginner dan de originele Taylor. De meeste onderdelen die je opnoemt kan ik bijvoorbeeld niet op waarde schatten. ;)

Wat voor GS Mini heb je? Lijkt me op zich wel eens tof om die HB naast de originele te leggen en te kijken waar nou het verschil zit :)

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:59
Ramzzz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Je betaalt dan vooral voor een gevoel.

Mooie, nauwkeuriger, kwalitatief hoogwaardiger afwerking, dure zeldzame houtsoorten, speciale stukken hout met extra eyecandy, exclusiviteit van ‘handgemaakt’ bla-die-bla elementen, de exclusieve ‘anno 19xx-specs’, etc.

Uiteindelijk praat je dat gevoel van leegte in je bankrekening goed met allerlei argumenten uit het ongerijmde. ;)
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Betere afwerking, betere materialen en lichtere/luxere houtsoorten is niet echt gevoelswaarde, het is merkbaar als je het instrument bespeelt.

Zelfs mijn American deluxe strat met alle gimmicks die erbij komen (noiseless pickups, locking tuners, rollerball nut, etc) haalt het qua resonantie, gewicht, lak, fretwerk, stabiliteit met tremolo gebruik, geluid, gewoon bij lange NIET vergeleken met mijn Custom Shop strat,

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Betere afwerking, betere materialen en lichtere/luxere houtsoorten is niet echt gevoelswaarde, het is merkbaar als je het instrument bespeelt.

Zelfs mijn American deluxe strat met alle gimmicks die erbij komen (noiseless pickups, locking tuners, rollerball nut, etc) haalt het qua resonantie, gewicht, lak, fretwerk, stabiliteit met tremolo gebruik, geluid, gewoon bij lange NIET vergeleken met mijn Custom Shop strat,
Allemaal waar, maar van een USA Standard naar een ‘artiest signature’, ga je toch vooral een non-descript gevoel voelen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Tja, dat is wel een hele lastige discussie. Wat is beter op een gitaar en wat is het uiteindelijk waard.

Dat is allemaal erg subjectief, iedereen zal dat anders beoordelen.

Ik denk dat de kwaliteit van budget gitaren uit het oosten, en dan heb ik het over de bouwkwaliteit van een nek en body, tegenwoordig dik in orde is. Voor een relatief klein bedrag kun je een mooi spelend instrument kopen. Ik denk ook dat het weinig uitmaakt of een chinees een cnc-machine bedient of dat een amerikaan dit doet.
Tuurlijk zal bij een budget gitaar geen exotisch hout gebruikt worden maar de meer generieke houtsoorten. En ook zal omwille van budget minder tijd gestoken worden in het afwerken van de frets, de lak methode en keuze van de andere onderdelen. Maar in de basis zijn die gitaren niet slecht, kijk maar eens naar hoe goed de gitaren zijn van het hogere segment uit dezelfde fabrieken, ibanez, ESP, chapman, die gitaren doen toch echt niks onder voor de USA-productie modellen.

Ik had niet echt de bedoeling hier een discussie te starten met mijn opmerking over budget gitaren.
Wilde enkel alleen aangeven dat ik best onder de indruk ben van wat er voor een lage prijs mogelijk.

[ Voor 2% gewijzigd door Joost79 op 15-02-2018 15:17 . Reden: iets met typodingen ]

• Ramzzz
  • Niet online
Joost79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:14:
Tja, dat is wel een hele lastige discussie. Wat is beter op een gitaar en wat is het uiteindelijk waard.

Dat is allemaal erg subjectief, iedereen zal dat anders beoordelen.

Ik denk dat de kwaliteit van budget gitaren uit het oosten, en dan heb ik het over de bouwkwaliteit van een nek en body, tegenwoordig dik in orde is. Voor een relatief klein bedrag kun je een mooi spelend instrument kopen. Ik denk ook dat het weinig uitmaakt of een chinees een cnc-machine bedient of dat een amerikaan dit doet.
Tuurlijk zal bij een budget gitaar geen exotisch hout gebruikt worden maar de meer generieke houtsoorten. En ook zal omwille van budget minder tijd gestoken worden in het afwerken van de frets, de lak methode en keuze van de andere onderdelen. Maar in de basis zijn die gitaren niet slecht, kijk maar eens naar hoe goed de gitaren zijn van het hogere segment uit dezelfde fabrieken, ibanez, ESP, chapman, die gitaren doen toch echt niks onder voor de USA-productie modellen.

Ik had niet echt de bedoeling hier een discussie te starten met mijn opmerking over budget gitaren.
Wilde enkel alleen aangeven dat ik best onder de indruk ben van wat er voor een lage prijs mogelijk.
Geeft niet, het is interessante materie. ;)

In ander nieuws, hier een buitenkansje: Blackstar HT 5

:P

• Joost79
  • Niet online
Leuke prijs!
Maar kapotte hoofdtelefoon aansluiting, hoe krijg je dat voor elkaar? Dat kan toch niks wereldschokkends zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Joost79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:24:
[...]

Leuke prijs!
Maar kapotte hoofdtelefoon aansluiting, hoe krijg je dat voor elkaar? Dat kan toch niks wereldschokkends zijn...
Klopt, en met koptelefoon spelen moet je toch nooit doen. :+

• Joost79
  • Niet online
Klopt, spelen met hoofdtelefoon op
Is toch iets voor amateurs.... :+

Afbeeldingslocatie: http://www.musicko.com/wp-content/uploads/Jimmy-Page.jpg

• Ramzzz
  • Niet online
Joost79 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:38:
Klopt, spelen met hoofdtelefoon op
Is toch iets voor amateurs.... :+

[afbeelding]
Prutser... :+

Overigens, die zit niet in zijn Marshall. (8>

• KnoxNL
Ik ben het verder helemaal mee eens dat je tegenwoordig voor weinig geld een goed bespeelbare gitaar kunt kopen hoor, dat is het punt niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

pinda powerrr

Slow down...

De Truetone 1Spot, die ik afgelopen maandag besteld had (en woensdag binnen, vanuit DE), is wel erg goed! Ik had altijd een noname adapter, waarbij altijd wel wat ruis in zat, hoe meer pedalen in aanzette, hoe harder de ruis/brom. Nu kan ik ze alle vier tegelijk aanzetten en het blijft stil *O* Pas als ik de overdrive op max zet, dan begint er een brommetje te komen, gelukkig speel ik nooit met de OD op max :+

Prima dus en zeker voor die prijs d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:51
Ramzzz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:35:
[...]

Klopt, en met koptelefoon spelen moet je toch nooit doen. :+
Ik speel thuis alleen maar met een koptelefoon via mn Kemper. Scheelt een hoop voor de omgeving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:31
Voor de liefhebber: ik verkoop mijn Epiphone Les Paul Standard Plus in de kleur honeyburst. Stuur gerust een pm als je meer wilt weten.

Gitaar is nog in perfecte staat, heb helaas veel te weinig tijd om er fatsoenlijk gebruik van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Er kwam een kudde buffels lief klein buffertje op mijn pad... :P

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--NDPy2vcu--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1514382824/tcorv2lw56eppra2to7i.jpg

https://rockettpedals.com/product/sos/

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 19-02-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

@Ramzzz geinig ding, vraag me af hoe het elektrisch werkt - voorversterker met daarachter een variocap om de impedantie te regelen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
acidd91 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:58:
Voor de liefhebber: ik verkoop mijn Epiphone Les Paul Standard Plus in de kleur honeyburst. Stuur gerust een pm als je meer wilt weten.

Gitaar is nog in perfecte staat, heb helaas veel te weinig tijd om er fatsoenlijk gebruik van te maken.
Een nieuwe of een wat oudere Koreaan?
Foto's mogen altijd! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:56:
@Ramzzz geinig ding, vraag me af hoe het elektrisch werkt - voorversterker met daarachter een variocap om de impedantie te regelen?
Werkelijk geen idee... :P

@franssie Kleine indicatie:

http://www.maxguitarstore.com/products/j-rockett-sos-buffer/

En uiteraard:

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 20-02-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Wanneer gebruik je die buffer eigenlijk. Dat is toch alleen om in een complexe setup je verlies in lijnsignaal te compenseren of niet?
Heb nu meestal niet meer dan effect of 4 achter elkaar hangen, dan heeft een buffer toch nog geen effect.

Mijn huidige setup,
Gitaar -> Wah -> Booster -> Compressor -> Amp
Effect Loop -> Reverb -> Delay -> Looper -> Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Joost79 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:35:
Wanneer gebruik je die buffer eigenlijk. Dat is toch alleen om in een complexe setup je verlies in lijnsignaal te compenseren of niet?
Heb nu meestal niet meer dan effect of 4 achter elkaar hangen, dan heeft een buffer toch nog geen effect.

Mijn huidige setup,
Gitaar -> Wah -> Booster -> Compressor -> Amp
Effect Loop -> Reverb -> Delay -> Looper -> Amp
Geloof mij, ik ben in staat tot een complexe setup. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Hahaha... de wet van "er kunnen altijd meer pedalen bij"

Waar haal je je pedalen vandaan?
Mis zelf de lokale gitaarboer wel een beetje, collectie groeit bij mij vooral van wat er op reverb.com blijft hangen als gevolg van de verschillende youtube filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Joost79 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:58:
Hahaha... de wet van "er kunnen altijd meer pedalen bij"

Waar haal je je pedalen vandaan?
Mis zelf de lokale gitaarboer wel een beetje, collectie groeit bij mij vooral van wat er op reverb.com blijft hangen als gevolg van de verschillende youtube filmpjes.
Ik kom zelden bij de ‘gitaarboeren’.

Of ik weet exact wat ik wil, of ik zoek het van tevoren helemaal uit, en het bezoek aan een gitaarboer zal daar erg weinig aan toevoegen.

De laatste jaren vrijwel exclusief online, Marktplaats, Reverb, eBay.

Gaat prima. Ik moet er nu alleen wel een aantal lozen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Nee bij de overgebeleven winkels kom ik ook nog zelden, als ik het assortiment toch via internet moet ontdekken, dan koop ik ook via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Even een lekkere noob-vraag. Ik wil binnenkort misschien gaan beginnen met gitaarlessen (elektrische gitaar - favo-stijl is hardrock/metal). Ik heb nog geen gitaar en om nou gelijk een peperdure Flying V te kopen vind ik ook weer zo wat. Ik heb al wat rondgekeken naar 'beginnersgitaren'. De welbekende Ibanez en Yamaha's van rond de 250.

Mocht ik les gaan nemen ga ik uiteraard ook advies vragen aan de leraar. Inmiddels al wel verschillende vergelijkingsfilmpjes gezien op Youtube (sommige laten verschillende gitaren horen, helaas ook met andere versterkers).

Vraag aan de gitaristen hier: is zo'n gitaar van rond de 250 nou goed om mee te beginnen of zijn die dingen niet zo fijn, waardoor de gitaarlessen ook tegen gaan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:27:
Even een lekkere noob-vraag. Ik wil binnenkort misschien gaan beginnen met gitaarlessen (elektrische gitaar - favo-stijl is hardrock/metal). Ik heb nog geen gitaar en om nou gelijk een peperdure Flying V te kopen vind ik ook weer zo wat. Ik heb al wat rondgekeken naar 'beginnersgitaren'. De welbekende Ibanez en Yamaha's van rond de 250.

Mocht ik les gaan nemen ga ik uiteraard ook advies vragen aan de leraar. Inmiddels al wel verschillende vergelijkingsfilmpjes gezien op Youtube (sommige laten verschillende gitaren horen, helaas ook met andere versterkers).

Vraag aan de gitaristen hier: is zo'n gitaar van rond de 250 nou goed om mee te beginnen of zijn die dingen niet zo fijn, waardoor de gitaarlessen ook tegen gaan vallen?
Rondom 250 koop je geen prutsgitaar, dus laat dat je niet tegenhouden. Beste tip die ik kan geven: koop vooral de gitaar die je ook echt aanspreekt en die je mooi vind. Daarmee is het namelijk veel leuker oefenen dan een ding dat vooral zo cheapass mogelijk moest zijn "want beginner".

Verder zit er qua geluid natuurlijk verschil tussen gitaren. Laat je daar niet al teveel door leiden bij een eerste gitaar. Maak alleen een duidelijke keus tussen single coil pickups en humbuckers - dat verschil is aanzienlijk. Gezien je gewenste stijlen lijken humbuckers me beter passen overigens, maar beslis vooral zelf.

Je uiteindelijke geluid bepaal je enorm met je versterker. Met een modelling amp kan je alle kanten uit en kan je naar wens uitproberen als je nog niet precies hoe en wat. Die zijn ook vaak goedkoper dan buizenversterkers. Boss Katana's zou ik zeker eens naar kijken als beginneramp die ook prima mee kan als je beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:27:

Je kunt voor rond de €250,- best iets heel aardigs kopen.

De vraag is of je een gitaar met vibrato-unit (men noemt het onterecht een 'tremolo') nodig hebt, of iets met alleen een vaste brug.

Dat is voor de eerste tijd waarschijnlijk verstandiger, zeker omdat de gitaar ook veel minder de neiging zal hebben om te ontstemmen.

Als je de 2e-handsmarkt op gaat maak je best kans op goeie planken (voor een goede prijs), maar dan moet je wel weten wat je zoekt, en aantreft, oftewel, neem een kenner mee, iemand die zelf al jaren speelt, liefst in hetzelfde genre...

Iemand kan je een puntige plank aanraden puur om de looks, terwijl hij voor geen meter speelt. Bedank dat. ;)

Advies vragen mag hier altijd! En misschien heeft hier wel iemand een 'plank' over. :P

Ik zag wat Dean Evo's op Marktplaats, en daar is echt heel weinig mis mee, zwart, 'Les Paul-model', 2 humbuckers, niet duur... Ibanez heeft bijv. een serie 'cheapo's' waar erg veel mis mee is (eigen ervaringen).

https://link.marktplaats.nl/m1255566521
https://link.marktplaats.nl/m1252668796

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 20-02-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
@rodie83 en @Ramzzz bedankt alvast.

Ik wil inderdaad wel iets kopen waarvan de looks me aanspreken. Dan kan ik 'm altijd nog aan de muur hangen om naar te kijken terwijl ik luister naar gitaristen die het wel kunnen.

Les Paul vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk om zelf vast te hebben. Zat al te kijken naar een Ibanez GSA60 en soortgelijke gitaren (hoekiger/meer metallook mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:58:

Ik wil inderdaad wel iets kopen waarvan de looks me aanspreken. Dan kan ik 'm altijd nog aan de muur hangen om naar te kijken terwijl ik luister naar gitaristen die het wel kunnen.

Les Paul vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk om zelf vast te hebben. Zat al te kijken naar een Ibanez GSA60 en soortgelijke gitaren (hoekiger/meer metallook mag).
Koop in elk geval je gitaar in een fysieke winkel en neem iemand mee die kan beoordelen of de afstelling goed is (of laat de winkel 'm afstellen voordat je 'm meeneemt).

Ik heb zelf de fout gemaakt online een gitaar te kopen en die kwam echt volstrekt verkeerd uit de doos. Heeft me alsnog 40-50 euro gekost om het goed te krijgen. Een niet goed afgestelde gitaar is echt waardeloos om op te oefenen.

En ja, niks ergers dan een muziekwinkel inlopen voor een gitaar en niet eens weten waarop je moet letten en niks kunnen spelen om te beoordelen of het wat is. Moet je ff doorheen :P

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 20-02-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
rodie83 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:05:
Koop in elk geval je gitaar in een fysieke winkel en neem iemand mee die kan beoordelen of de afstelling goed is (of laat de winkel 'm afstellen voordat je 'm meeneemt).
Goede tip.

De leraar die ik op het oog heb is te boeken via die winkel. Dus ik kan me zo voorstellen dat het een soort van ongedwongen koppelverkoop is als je daar gaat lessen. En dan hoop ik ook dat hij advies geeft over welke gitaar ook echt goed past bij mijn muziekstijl.

Vroeger wel een gitaar gehad (een stratocaster kloon die al ontstemd raakte als je ernaar keek) - zo'n starterkit bij Staffhorst in Utrecht gekocht. Die heb ik laatst nog eens van zolder gehaald en naar de vuilstort gebracht. Niets deed het meer.

Vroeger kon ik nog wel 'Smoke on the water' spelen (het intro), maar dat wordt niet zo op prijs gesteld, denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pat911 op 20-02-2018 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:58:

Please, koop geen Ibanez GSA60...

Ik heb zo'n ding in huis gehad, mijn broer had 'm gekocht, mijn zoon heeft 'm van hem gekregen, en ik heb 'm voor €50 incl. bijbehorende versterker op Koningsmarkt verpatst.

Troep is het.

Ontstemt bij elke aanslag... en ik heb er wat aan geprobeerd af te stellen, maar het was gewoon echt ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Wat men hier al zegt, voor 250€ kun je een prima gitaar vinden. Zeker als dit je budget voor alleen de gitaar is, dus dat je een versterker, kabel, plectrum, tas (om de gitaar mee te nemen naar de les) je er nog bij koopt.

Ik zou in eerste instantie de neiging hebben om je richting 2e hands te sturen.

Maar als je pas begint, zoek dan een lokale gitaarwinkel op. Ook leuk voor de motivatie, even allemaal nieuwe gitaren bekijken en voelen.
Als je daar dan verschillende gitaren probeert krijg je een gevoel van wat je, kan, bevallen en ook wat de verschillen zijn tussen een smalle en brede hals, of lichte of zware body.

Wat je zou op youtube eens een lesje over powerchords kunnen zoeken, dan heb je een paar basale vormen van akkoorden die je kunt proberen op een gitaar. Als je daar even mee gaat zitten zul je merken dat het op de ene gitaar wat eenvoudiger is om uberhaubt geluid er uit te krijgen dan op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:21:
[...]

Please, koop geen Ibanez GSA60...

Ik heb zo'n ding in huis gehad, mijn broer had 'm gekocht, mijn zoon heeft 'm van hem gekregen, en ik heb 'm voor €50 incl. bijbehorende versterker op Koningsmarkt verpatst.

Troep is het.

Ontstemt bij elke aanslag... en ik heb er wat aan geprobeerd af te stellen, maar het was gewoon echt ruk.
Of een maandagochtendmodel natuurlijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
rodie83 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Of een maandagochtendmodel natuurlijk :D
Praat me d’r niet van... :r

Interessant:

Epiphone Explorer
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Godin Detour

BC Rich Kerry King V signature

Epiphone Ebony SG

Ibanez grgr121 actieve emg pickups elektrische gitaar

Etc., etc... :P

Overigens staat er een linkshandige ES-335 op MP voor €1.150 ... :o

@Pat911 Ik kom ook nog deze tegen (ik weet niet wat in jouw buurt is)

https://link.marktplaats.nl/m1257295706

https://link.marktplaats.nl/m1257285557

https://link.marktplaats.nl/m1254994797

https://link.marktplaats.nl/m1256708293

https://link.marktplaats.nl/m1256591800

https://link.marktplaats.nl/m1256356315

https://link.marktplaats.nl/m1256154032

https://link.marktplaats.nl/m1253974969

En deze is bij Max Guitar (kopen in een winkel = beter):

https://link.marktplaats.nl/a1147893787

En nou houd ik ermee op. :P

[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 20-02-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Praat me d’r niet van... :r

Interessant:

Epiphone Explorer

Godin Detour

BC Rich Kerry King V signature

Epiphone Ebony SG

Ibanez grgr121 actieve emg pickups elektrische gitaar

Etc., etc... :P

Overigens staat er een linkshandige ES-335 op MP voor €1.150 ... :o
Heb ooit een (koreaanse) Epiphone Explorer gehad, dat was echt een prima gitaar. Qua speelcomfort is een explorer ook een stuk prettiger dan zo'n puntige V :)
Die SG is ook een leuke aanbieding, nieuw zijn die bolt-on dingen rond de 180€.

Ik zou de actieve pick-ups en floyd rose bruggen even vermijden als beginnersgitaar. Gewoon simpele plank nemen waar je niet veel fout aan kunt doen. Dus gewoon een lekker spelende telecaster kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik heb zelf ook een Godin Detour gehad, en het is inderdaad een heel goede beginnersgitaar. Toen ik deze kocht in de winkel (2009 denk ik) was de prijs/kwaliteit verhouding een pak beter dan de Mexicaanse Fenders die ook voorgesteld werden als beginnersgitaren door de verkoper (365 euro vs 500+).

Het is wel een gek gitaartje in die zin dat deze er uit ziet als een (super)strat, maar eigenlijk een 'undercover' Les Paul is. Loodzwaar, Gibson mensuurlengte en uiteraard de humbuckers. Verder ook een fijne snelle nek. Met Godin gitaren kan je geen buil vallen (mits goede prijs uiteraard).

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 20-02-2018 16:57 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:56:
[...]

Ik heb zelf ook een Godin Detour gehad, en het is inderdaad een heel goede beginnersgitaar. Toen ik deze kocht in de winkel (2009 denk ik) was de prijs/kwaliteit verhouding een pak beter dan de Mexicaanse Fenders die ook voorgesteld werden als beginnersgitaren door de verkoper (365 euro vs 500+).

Het is wel een gek gitaartje in die zin dat deze er uit ziet als een (super)strat, maar eigenlijk een 'undercover' Les Paul is. Loodzwaar, Gibson mensuurlengte en uiteraard de humbuckers. Verder ook een fijne snelle nek. Met Godin gitaren kan je geen buil vallen (mits goede prijs uiteraard).
Best apart. Ik neem aan dat Squier er toen ook al was?

Overigens moet je houden van zware gitaren. Ik zat laatst op een les paul kloon te spelen van een vriend en daar word ik dus zowel staand als zittend niet heel blij van. Wat een bakbeesten :o

[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 20-02-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

rodie83 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:46:
[...]

Vast wel, ik heb een ‘04 strat van Squier :p

Iemand die trouwens nog leuke strumming/country beginnersliedjes weet? Denk aan Country Roads, Het is een nacht, Hotel California, dat kaliber. Alles binnen de CAGED akkoorden of nét iets pittiger? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bob Popcorn op 20-02-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:48:
[...]

Iemand die trouwens nog leuke strumming/country beginnersliedjes weet? Denk aan Country Roads, Het is een nacht, Hotel California, dat kaliber. Alles binnen de CAGED akkoorden of nét iets pittiger? :)
Het hele album 'Harvest' van Neil Young. :P

Zoals dit:
[YouTube: https://youtu.be/pO8kTRv4l3o]

(de rest: YouTube: Neil Young - Out on the Weekend )

Verder bijv. Wish You Were Here (Pink Floyd), flink wat poppy liedjes uit de laatste 20 jaar...

Ik kan je ook Painkiller van Turin Brakes nog aanraden... :P

En ze hebben veel meer en zijn een typisch fris akoestisch klinkende band. YouTube: TurinBrakesVEVO

Zonder dollen, er is zoveel keus... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 20-02-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ramzzz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Het hele album 'Harvest' van Neil Young. :P

Verder bijv. Wish You Were Here (Pink Floyd), flink wat poppy liedjes uit de laatste 20 jaar...

Ik kan je ook Painkiller van Turin Brakes nog aanraden... :P

Zonder dollen, er is zoveel keus... ;)
I know! :p daarom hoor ik graag wat aanraders :p Guitar Andy/Marty Schwartz hebben bijna alles wel op hun Youtube kanaal staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Vaal dit is ook wel een leuke YouTube: Learn to play The Signature Johnny Cash strum pattern (beginner acou...

Bijna alles van Cash zit in je DNA (dat wist je misschien nog niet) en als je op Cash nummers zoekt vind je ze van basis tot punk.

edit: zoek je meer uitdaging - La Grange van ZZ-Top, classic.

Wil je gewoon snaren aaien - dan bijna alles van Nirvana, zeker leuke muziek - herkenbaar en goed unplugged bij een kampvuur of openhaard.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 20-02-2018 20:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:48:
[...]

Alle liedjes uit de intermediate method van Justinguitar; geweldige lessen:
YouTube: Bird On The Wire by Leonard Cohen (Acoustic Guitar Lesson SB-115)
Verder vind ik veel liedjes van Jack Johnson leuk om te strummen/zingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

franssie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:06:
@Vaal dit is ook wel een leuke YouTube: Learn to play The Signature Johnny Cash strum pattern (beginner acou...

Bijna alles van Cash zit in je DNA (dat wist je misschien nog niet) en als je op Cash nummers zoekt vind je ze van basis tot punk.

edit: zoek je meer uitdaging - La Grange van ZZ-Top, classic.

Wil je gewoon snaren aaien - dan bijna alles van Nirvana, zeker leuke muziek - herkenbaar en goed unplugged bij een kampvuur of openhaard.
Ah cool, die van Cash. Hou ook wel echt van Cash, dus dat komt goed uit. Toevallig is Country Roads ook zo’n soort slagritme waarbij je eerst een bassnaar speelt, dus dat is nog vers.

Ik vind het nu nog cool om gewoon saaie slagpartijtjes te spelen, akkoorden zijn nog pittig zat, maar wil uiteindelijk een combi van strumming/fingerpicking spelen. Gewoon country en blues dus :p op het moment zijn de kampvuurliedjes leuk genoeg voor een beetje snel resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Ramzzz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Ik zag wat Dean Evo's op Marktplaats, en daar is echt heel weinig mis mee, zwart, 'Les Paul-model', 2 humbuckers, niet duur... Ibanez heeft bijv. een serie 'cheapo's' waar erg veel mis mee is (eigen ervaringen).

https://link.marktplaats.nl/m1255566521
https://link.marktplaats.nl/m1252668796
So... Die zwarte Evo's zijn versimpeld...
Die van je bovenste link lijkt van geen kanten op mijn 16 of 17 jr oude..
(Weet niet meer of ik em sinds 2001 of 2002 heb)
Dit lijkt een multiplexplaat, geen blade pickups en waarschijnlijk ook geen Grover tuners.

Vergelijk:https://goo.gl/images/t7nSL7

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat een opmerkelijke hotrails - hoe klinkt dat, extra hoog? Single coil ken ik het diagonale wel van wat gitaren bij de brug maar zo structureel had ik het nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
rodie83 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:46:
[...]

Overigens moet je houden van zware gitaren. Ik zat laatst op een les paul kloon te spelen van een vriend en daar word ik dus zowel staand als zittend niet heel blij van. Wat een bakbeesten :o
Ja Squiers waren er al, maar ja een verkoper wil verkopen en ik kende niets van heel die materie :) Met die Godin gitaar maakte ik per ongeluk een goede keuze voor een ‘goedkopere’ gitaar, omdat ik niet wou toegeven aan de druk van de verkoper.

Helaas heb ik er na de aanschaf van mijn tele niet veel meer op gespeeld, dus heb ik er iemand anders mee gelukkig gemaakt.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Thanks, wat een ruim aanbod, voor leuke prijzen.

Die Kerry King V is al leuk voor aan de muur, goedkoper dan een schilderij en net zo mooi :)

En die van Max Guitar is ook wel een hele stoere. De looks zijn al goed. 3 powerchords leren en mijn vriendin is al blij met me...

[ Voor 18% gewijzigd door Pat911 op 20-02-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:06:
[...]

Die Kerry King V is al leuk voor aan de muur, goedkoper dan een schilderij en net zo mooi :)

En die van Max Guitar is ook wel een hele stoere. De looks zijn al goed. 3 powerchords leren en mijn vriendin is al blij met me...
Vlak die 'Iceman' niet uit! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:06:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vind ik die B.C. Rich niks. En dat zeg ik als groot fan van B.C. Rich. Die hals speelt niet lekker, raakt snel beschadigt, hij heeft de balzak-headstock, crappy tuners en hij komt uit China.
Als je je oog op een B.C. Rich hebt laten vallen, probeer dan te kijken naar een model uit Korea en het liefste met tuners van Grover en een "echte" brug. Die zullen al gauw 5 jaar oud of meer zijn, maar de kwaliteit is gewoon goed en de modellen uit China zijn veel te duur voor hun prijs. Als die V nieuw €150 was geweest had ik hem nog afgekraakt, zeker omdat hij nog moet worden afgemaakt, nagekeken en afgesteld. Ik durf te wedden dat mijn eerste elektrische gitaar beter speelt dan alles dat B.C. Rich in China heeft laten maken. En mijn eerste elektrische gitaar was een B.C. Rich ;)

Ik heb een instapper (Son of Beast, Koreaans, met zo'n zelfde soort hals en low budget hardware) van ze, 2 knappe Koreaanse (Mockingbird met OFR, top hat knoppen, een SH-4 in de neck en SH-6 in de bridge en Bich met 10 snaren en een Alnico 2 Pro in de neck en een SH-4 in de bridge) van ongeveer 10 jaar oud en een Warlock uit de jaren '80 (SH-6 en DiMarzio Super Distortion, geïmporteerd uit Amerika, maar volgens mij ook gewoon Koreaans). Ik ben dus fan en bash B.C. Rich niet zomaar, maar ik zou ver weg blijven van de Chinese modellen. Ook moet je je realiseren dat de halve gitaarwereld denkt dat het speelgoedgitaartjes zijn en vooral mensen met een Gibson van >€1500 hebben een leuke Pavlov-reactie ontwikkeld :+

Overigens mag je langskomen en is alles in principe te koop O-) :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik vind de Mockingbird al tof sinds ik in de jaren 90 Slash hem zag gebruiken.

Ding wordt verder wel compleet afgezaagd door de meesten, maar daar moet je niet teveel op letten. Klonk fantastisch! Helaas zelf nog nooit in de gelegenheid geweest er 1 te bespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Ramzzz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Vlak die 'Iceman' niet uit! :)
Is dat nou die Paul Stanley ook heeft? In ieder geval dezelfde vorm. En ik zag Sascha Gerstner (van Helloween) er ook op spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Pat911 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:01:
[...]

Is dat nou die Paul Stanley ook heeft? In ieder geval dezelfde vorm. En ik zag Sascha Gerstner (van Helloween) er ook op spelen.
:Y Het zal hier en daar wat nullen schelen, dat zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2018 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Omgekeerde Iceman = PG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:52
https://www.digitalmusicn...gibson-guitar-bankruptcy/
Gibson Guitar Faces Imminent Bankruptcy After 116 Years In Business

We’ve been hearing about declines in guitar sales for years. Now, one of the most storied guitar makers in history — Gibson — may be in serious trouble.

Gibson Guitar is now falling on hard times, and softer guitar sales are just part of the picture. According to details surfacing this week, the company remains deluged in debt, with desperate sell-offs to service a growing list of creditors.
En maar even een plaatje van mijn eigen Gibson erbij. Zou wel zonde zijn als Gibson straks niet meer bestaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QOUuIw4ZXKwVL7wQX9ytcjYt/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 21-02-2018 08:54 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Komt doordat ze zich als luxe lifestyle merk hebben willen profileren, met onder andere aankopen in consumentenelektronika (Philips).

Ik denk dat de gitaar divisie wel op eigen benen kan staan en door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
KnoxNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:53:
Ik denk dat de gitaar divisie wel op eigen benen kan staan en door kan.
Niet met de extreme 'modernisering' van ook de gitaren. Heb je gezien hoe een 2018 les paul er uit ziet?

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/images.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2018/USA/LP-Standard-HP-2018-2/H2LPS18O8CH1_MAIN_HERO_01.jpg

Kom op. Als ik dit wil koop ik wel een PRS of een ESP.

Of een Les Paul Custom

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/images.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2018/Custom/Les-Paul-Custom-Boogie-Van/LPC-PSL11880_FINISHES_FAMILY.jpg

Zelfs met de 'signature' gitaren zijn ze de weg kwijt. Is Slash bekend geworden door op een groene gitaar te spelen? NEE!

Afbeeldingslocatie: http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/2018/USA/Slash-Anaconda-Burst-2018/LPSAB18DANH1_MAIN_HERO_01.jpg

En je dacht dat het alleen de Les Pauls waren die ze verpest hebben? Nee hoor. Ook de SG moet er aan geloven..

Afbeeldingslocatie: http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/2018/USA/SG-Standard-HP-2018/HSGS18P8CH1_MAIN_HERO_01.jpg

|:( Nou vraag ik je. WIE koopt zo'n ding? 8)7

Kijk, ze kunnen het nog wel.
Afbeeldingslocatie: http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/2016/Custom/CC35-Vic-DaPra-1959-LP-Gruhn-Burst/LP59CC35TSBNH1_MAIN_HERO_01.jpg
Alleen kom je dan in de Custom Shop terecht en kost zo'n gitaar gelijk 10.000 euro :X Tja, dat kan ook niet iedereen zo maar even uitgeven aan een stuk hout met 6 snaren.

[ Voor 56% gewijzigd door FragDaddy op 21-02-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben (heel goed) bekend met de range.Hoewel ik jouw voorbeelden ook estethisch niet plezierig vind ogen, is er voor mensen als wij gewoon de classic/traditional range:

http://www.gibson.com/Pro...es-Paul-Classic-2018.aspx

Afbeeldingslocatie: http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/2018/USA/Les-Paul-Traditional-2018/LPTD18HSNH1_MAIN_HERO_01.jpg

EDIT: Overigens vind ik die groene nog wel O+

Jammer dat ik niet met Les Pauls overweg kan, het (distortion) geluid blijft me aanspreken.

[ Voor 15% gewijzigd door KnoxNL op 21-02-2018 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
A.k.a. Fireman! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
KnoxNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:02:
Ik ben (heel goed) bekend met de range.Hoewel ik jouw voorbeelden ook estethisch niet plezierig vind ogen, is er voor mensen als wij gewoon de classic/traditional range:

http://www.gibson.com/Pro...es-Paul-Classic-2018.aspx

[afbeelding]
Het gaat mij er om dat ze zich teveel hebben gericht op 'nieuwe markten' door hun klassieke producten om te bouwen naar clowneske/groteske karikaturen. Die karikaturen verkopen voor geen meter EN je jaagt de behoudende liefhebber weg. Of je jaagt ze naar de (onbetaalbare) customshop.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 21-02-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
Fireman!

Afbeeldingslocatie: https://blog.sharemyguitar.com/wp-content/uploads/2011/11/paul-gilbert-fireman-frm100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Die verhalen doen toch al lang de ronde. Bedrijf wil zich meer op luxe en high-end richten en te snel te veel groeien waardoor ze hun eigen product vergeten. Waren ze ook niet bezig met een nieuwe fabriek, de fabriek in Memphis stond toch al te koop ofoziets?

Zoek op maar eens alle verhalen in forums en op youtube over de slechte kwaliteit die Gibson tegenwoordig verkoopt onder eigen naam.
De goedkopere Epiphones rennen de USA Gibsons voorbij als het om kwaliteit gaat, als ik de internet verhalen mag geloven.

Qua modernisering, tja, hetzelfde geldt wel een beetje voor Fender. De basis van hun merk stamt al uit de jaren 50, dan is het heel moeilijk om je continue fris en modern te houden. Ik kon het juist wel waarderen dat Gibson naast de moderne variaties ook weer een meer traditionele lijn ernaast heeft. Dan heeft de consument zelf de keuze, traditioneel of modern.
Maar als je als high-end-luxe gitaar in de markt zet en dan als merk steken laat vallen als het gaat om kwaliteitscontrole, tja dan kan ik iedereen gelijk geven dat ze geen 1,5k€ voor een standaard LP betalen maar voor een concurent kiezen.

Dat de huidige holding de fles op gaat, tja... dat zal wel, uiteindelijk zal er wel weer een investeerder zijn die de merknaam oppikt. Geen angst, er zal altijd wel een LP met gibson logo in de winkels blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
FragDaddy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Het gaat mij er om dat ze zich teveel hebben gericht op 'nieuwe markten' door hun klassieke producten om te bouwen naar clowneske/groteske karikaturen. Die karikaturen verkopen voor geen meter EN je jaagt de behoudende liefhebber weg. Of je jaagt ze naar de (onbetaalbare) customshop.
Nogmaals, ik ben ook geen fan van de nieuwe looks van de standard en HP modellen.

Ik vind het echter logisch dat modellen door de jaren heen wat veranderen. Hoe de *exacte* cherry burst eruit ziet maakt voor mij niet heel veel uit TBH.

Jouw plaatje is ook nog eens van een originele 1960 Les Paul als ik de link uit het plaatje mag geloven.

Ook Fenders en andere merken die al zo lang bestaan hebben in hun standard range niet dezelfde finish als in de jaren 60, waarom zou Gibson dat exact moeten repliceren?

Daar is de Custom Shop dus inderdaad voor, als je een true historic of whatever wilt.

Jij vindt de Custom Shop onbetaalbaar, ik niet. dat is maar net wat je referentiekader is.

Dat gezegd hebbende vind ik Gibson sowieso vrij aan de prijs voor wat je krijgt, maar dat is over de gehele line-up zo, maar ook dat is en blijft een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
KnoxNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:26:
[...]
Nogmaals, ik ben ook geen fan van de nieuwe looks van de standard en HP modellen.
Waarom maken ze ze dan?
Ik vind het echter logisch dat modellen door de jaren heen wat veranderen. Hoe de *exacte* cherry burst eruit ziet maakt voor mij niet heel veel uit TBH.

Jouw plaatje is ook nog eens van een originele 1960 Les Paul als ik de link uit het plaatje mag geloven.
Ja, en laat die gitaren nou net 'the holy grail' zijn. Misschien handig als ze zich daar een beetje meer op richten! Dat zijn (kennelijk de gitaren waar de mensen van dromen, maar nooit kunnen betalen. Maak dan een gitaar die daar op zijn minst veel op lijkt en nog een beetje betaalbaar is.
Ook Fenders en andere merken die al zo lang bestaan hebben in hun standard range niet dezelfde finish als in de jaren 60, waarom zou Gibson dat exact moeten repliceren?
Fender wijkt in hun standaard range een stuk minder af van hun geschiedenis dan Gibson op dit moment. Tuurlijk. De afwerking en de materialen zijn niet (meer) gelijkwaardig. Maar het ziet er nog wel (ongeveer) hetzelfde uit.
Jij vindt de Custom Shop onbetaalbaar, ik niet. dat is maar net wat je referentiekader is.

Dat gezegd hebbende vind ik Gibson sowieso vrij aan de prijs voor wat je krijgt, maar dat is over de gehele line-up zo, maar ook dat is en blijft een mening.
Je geef hier zelf toch de tegenstelling aan? Jij kunt ze betalen, maar je vindt het te duur voor wat je er voor krijgt. Nou.. Dat is toch het hele probleem?

Wat ik persoonlijk onbetaalbaar vind doet niet ter zake. Wat de gemiddelde gitarist voor een gitaar uit kan/wil geven is veel belangrijker.

Natuurlijk worden ook die gitaren van 10.000 euro nog verkocht. Maar dat zijn geen volumes. En daarmee kun je niet zo'n bedrijf draaien. Daarmee moeten ze het hebben van de volumes en (dus) de gitaren die voor veel mensen betaalbaar zijn. Zeg even onder de 2000 euro. Want daarboven kom je in een hele kleine vijver terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 21-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Jouw argumenten zijn valide, de mijne denk ik ook.

Let's agree to disagree :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
KnoxNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:36:

d:)b

Ik denk dat we beide hopen dat Gibson blijft bestaan en mooie instrumenten blijft maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
FragDaddy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:37:
[...]

d:)b

Ik denk dat we beide hopen dat Gibson blijft bestaan en mooie instrumenten blijft maken.
Absoluut! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:36:

Ja zeg... zo kun je elke discussie doodslaan, geen wonder dat er topics bestaan die internet-forums dood verklaren.... :+

Ik denk persoonlijk dat de verkopen van de gitaren niet eens de doodsteek is van Gibson. De gitaren worden toch wel verkocht. Alhoewel de huidige slechte verhalen niet bijdragen aan de goede naam.
De reden dat ze de fles op gaan is eerder bij de buitensporige investeringen en aankopen die het bedrijf doet buiten de core-business (muziek instrumenten).

Ook al gaat de firma de fles op, er is altijd wel een investeerder die de waarde ziet van de naam "Gibson". Over het voortbestaan van de LP hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik heb het al ergens betoogd, maar de merknaam Gibson is too big to fail.

Er al altijd een investeerder of opkoper zijn die daar iets mee wil.

Of dat dan is wat je met zo’n naam moet willen is een tweede.

Al die djnden die niet je core business zijn, treken je merk omlaag, als je het niet goed aanpakt.

Als alle topmerken denken dat ze in de enorme poel van (flauwekul)elektronica mee moeten spelen, om een graantje mee te pikken, dan zetten ze hun reputatie op het spel. Marshall doet kennelijk nog steeds iets goed. Gibson niet.

En tot overmaat aan ramp, krijg je extra reputatieschade doordat je de core business verwaarloost door je kostenbesparingen daar door te voeren, en je markt te vervuilen met allerlei kwalitatief uitermate teleurstellende, veel te dure producten, verkeerde inschattingen (zie die kleurenellende), en ingrepen waar niemand op zat te wachten.

Snel lozen die verliesgevende ellende. Schoenmaker blijf bij je leest.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Tja, kijk naar wat met Fender gebeurt is na CBS. Dat bedrijf heeft zich ook terug gevochten. Tegenwoordig vergeet je haast dat het gerund wordt door een ex-disney executive en gewoon eigendom is van investeringsmaatschappijen.

Gibson lijkt redelijk hard op weg naar een fallisement, of een andere vorm van herstructurering.
We kunnen alleen maar hopen dat het bedrijf in de nieuwe vorm weer wat meer terug gaat naar de basis, gewoon weer goede gitaren op de markt gaat zetten.

Maar gaan wij ze dan ook kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Een merk als Gibson gaat echt niet verloren, er komt sowieso een investeringsmaatschappij die het bedrijf uitdunt, de productie van gitaren naar China verplaatst, een paar jaar crap verkoopt voor een lagere prijs en dan vervolgens eindelijk sterft. :+

Ben geen fan van Gibson modellen maar het zou zonde zijn als ze verdwijnen. Hoop legacy die verloren gaat op die manier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:08:
Een merk als Gibson gaat echt niet verloren, er komt sowieso een investeringsmaatschappij die het bedrijf uitdunt, de productie van gitaren naar China verplaatst, een paar jaar crap verkoopt voor een lagere prijs en dan vervolgens eindelijk sterft. :+

Ben geen fan van Gibson modellen maar het zou zonde zijn als ze verdwijnen. Hoop legacy die verloren gaat op die manier. :)
Concurrenten staan niet stil.

Bijv. PRS bouwt stevig door aan de fanbase...

Dat gezegd hebbende...

@Pat911 met ietjepietsje meer budget:

PRS SE Tremonti, Black

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Die ziet er wel g**l uit. Budget is het probleem ook niet (niet dat ik als beginner 1000 of meer wil neerleggen, en ik ga er ook mijn auto niet voor verkopen) maar ik was gewoon benieuwd of zo'n instapgitaartje wat is of dat je die beter kunt laten liggen. Moet natuurlijk ook een versterker en zo bij komen...

Die andere van Max Guitar die je had gepost ligt in Den Haag, deze ligt in de vestiging is in Utrecht, toch wat makkelijker voor mij, want ik werk in Utrecht en woon in een dorp onder de rook van. Misschien vrijdagmiddag maar eens langs gaan uit het werk. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik hoop dat Gibson blijft bestaan. Mijn ergste nachtmerrie is dat zo een iconisch merk alleen als plakker-merk voortleeft (dus Gibson China hoofdtelefoons, portable DVD spelers etc zoals dat met Atari etc wel gebeurde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Pat911 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:19:
[...]

Die ziet er wel g**l uit. Budget is het probleem ook niet (niet dat ik als beginner 1000 of meer wil neerleggen, en ik ga er ook mijn auto niet voor verkopen) maar ik was gewoon benieuwd of zo'n instapgitaartje wat is of dat je die beter kunt laten liggen. Moet natuurlijk ook een versterker en zo bij komen...

Die andere van Max Guitar die je had gepost ligt in Den Haag, deze ligt in de vestiging is in Utrecht, toch wat makkelijker voor mij, want ik werk in Utrecht en woon in een dorp onder de rook van. Misschien vrijdagmiddag maar eens langs gaan uit het werk. Thanks.
Keymusic in Utrecht is ook een fijne winkel waar ze veel op voorraad hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Pat911 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:19:
[...]

En de prijs is ook wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Bob Popcorn schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:22:
[...]

Keymusic in Utrecht is ook een fijne winkel waar ze veel op voorraad hebben :)
Daar fiets ik elke dag langs, hangt meestal wel iets leuks in de etalage.

En via mail contact gehad met een gitaarleraar, 16 maart ga ik voor een proefles (eerder kan niet, want hij is op tour). Kijken hoe dat bevalt, wat zijn advies is. Als ik er dan definitief mee door ga, meld ik me hier misschien weer wel voor gitaaradvies.

[ Voor 32% gewijzigd door Pat911 op 22-02-2018 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 14:56

Dhrax

Prog Lord

Heb de afgelopen jaren wel eens wat dealers (gitaarwinkels) gesproken en die zagen dit toch ook wel wat aankomen. Met de name de kwaliteit liep hard achteruit en de eisen die Gibson stelt aan haar dealers was redelijk off ... Als ze nu gekke dingen gaan doen en productie verplaatsen naar Azie, dan is het heel snel einde verhaal. Gibson staat toch voor Amerikaans vakmanschap, iets wat door de jaren heen helaas minder en minder is geworden. Merken zoals PRS zitten in ditzelfde top segment en maken wel waar waar ze voor staan. Hier kan Gibson echt al jaren niet meer aan tippen.

Laten we hopen dat ze de boel weer op de rit gaan krijgen. De complete top moet gewoon opzouten en laten ze jonge frisse mensen aantrekken met een realistische blik, met als hoofddoel -> kwaliteit leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Dhrax op 22-02-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Zit ongelooflijk te gassen op de Orange rocker 15 Terror. Ik denk dat ik mijn TH30 op MP gooi en deze ga aanschaffen. De TH30 gaat op het clean kanaal veel te hard naar mijn zin. Het is zeg maar van stil naar oordoppenniveau in een millimeter, valt bijna niet te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:07:
Zit ongelooflijk te gassen op de Orange rocker 15 Terror. Ik denk dat ik mijn TH30 op MP gooi en deze ga aanschaffen. De TH30 gaat op het clean kanaal veel te hard naar mijn zin. Het is zeg maar van stil naar oordoppenniveau in een millimeter, valt bijna niet te finetunen.
Niet iets dat je met een attenuator kunt oplossen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ramzzz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Niet iets dat je met een attenuator kunt oplossen? :)
GAS los je nooit op met een attenuator toch? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:26:
[...]

GAS los je nooit op met een attenuator toch? O-)
:F Stupid me. :+

Maar als we het toch over GAS hebben... ik moest nog een pedalboard bouwen.

Maar als ze zó betaalbaar zijn... :P

https://www.thomann.de/nl/palmer_mi_pedalbay_80.htm

(rekening houdend met véél real estate, 800 x 390 lijkt me een goed beginnetje. Gigbag included...)

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 23-02-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Velcro inluded :P

Ik ben geneigd om.....

Maar ik wacht wel even, ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Heb je al besteld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De grote muziekketens hebben allemaal wel goed betaalbare pedalboards. Het verschil met een Pedaltrain is vooral het gewicht.
"Huismerk" weegt aardig wat, Pedaltrain is van "vliegtuig aluminium" zoals ze zo mooi adverteren.

Maar lekker maatje hoor @Ramzzz ! Weet je zeker dat je niet gelijk nog wat groters moet hebben? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:59:
Velcro inluded :P

Ik ben geneigd om.....

Maar ik wacht wel even, ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Heb je al besteld? :+
Nog niet, ik ben geneigd alsnog op de Pedaltrain te stappen... :+

Soft case is op zich prima...
http://www.maxguitarstore...edaltrain-classic-pro-sc/
pinda powerrr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:21:
De grote muziekketens hebben allemaal wel goed betaalbare pedalboards. Het verschil met een Pedaltrain is vooral het gewicht.
"Huismerk" weegt aardig wat, Pedaltrain is van "vliegtuig aluminium" zoals ze zo mooi adverteren.

Maar lekker maatje hoor @Ramzzz ! Weet je zeker dat je niet gelijk nog wat groters moet hebben? :')
Real estate is key! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 23-02-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:22:
[...]

Nog niet, ik ben geneigd alsnog op de Pedaltrain te stappen... :+
Ik hoef je er vast niet op te wijzen, dat op MP vele Pedaltrains voorbij komen.

Pedaltrain 3 softcase
€ 70,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Ik hoef je er vast niet op te wijzen, dat op MP vele Pedaltrains voorbij komen.

Pedaltrain 3 softcase
€ 70,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Ik volg MP op de voet. ;)

En het is iets heel anders geworden. :)

Een ‘EMMA AmARHyll 76’ 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 24-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

franssie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:21:Wat een opmerkelijke hotrails - hoe klinkt dat, extra hoog? Single coil ken ik het diagonale wel van wat gitaren bij de brug maar zo structureel had ik het nog nooit gezien.
Hotrails is volgens mij een productaanduiding van Seymour Duncan.. Ben er wel vrij zeker van dat dit geen Seymour Duncan is - Dean noemt het 'blade' pickups.

En of ze extra hoog opleveren weet ik niet bij gebrek aan vergelijk..
Ik heb wel het idee dat ze flink wat output genereren

[...]
Ramzzz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:32:
[...]

Opmerkelijke naam: AmARHyll :? Weet je nooit of het echt is ( Am I Real ?)

[ Voor 48% gewijzigd door JAMF op 25-02-2018 11:52 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat is nou het grote voordeel, buiten de mooie case? Want ik vind m erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:32:
[...]

OMG, de designer in @Ramzzz heeft weer kriebels :+

Je valt zeker op het witte driehoekje aan de zijkant? Waardoor de afwerking lekker "slick" oogt. Prijs is vooral hoog door de case erbij. Is het niet te krijgen zonder flightcase?

Een Pedaltrain Novo 32 is voordeliger.
https://www.thomann.de/gb/pedaltrain_novo_32_sc.htm

ps: Net een bod gedaan op een Ibanez Mini Tube Screamer 8)
Maar verwacht geen antwoord vandaag, persoon woont in Katwijk :')

Zou liever een TS808 willen :P maar maakt voor de sound zo goed als niet uit (zie TPS op YouTube), een mini is uiteraard een stuk voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:53:
Wat is nou het grote voordeel, buiten de mooie case? Want ik vind m erg duur.
Dat ik ‘m ‘als nieuw’ veel goedkoper kon vinden? 8)
pinda powerrr schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:04:
[...]

OMG, de designer in @Ramzzz heeft weer kriebels :+

Je valt zeker op het witte driehoekje aan de zijkant? Waardoor de afwerking lekker "slick" oogt. Prijs is vooral hoog door de case erbij. Is het niet te krijgen zonder flightcase?

Een Pedaltrain Novo 32 is voordeliger.
https://www.thomann.de/gb/pedaltrain_novo_32_sc.htm

ps: Net een bod gedaan op een Ibanez Mini Tube Screamer 8)
Maar verwacht geen antwoord vandaag, persoon woont in Katwijk :')

Zou liever een TS808 willen :P maar maakt voor de sound zo goed als niet uit (zie TPS op YouTube), een mini is uiteraard een stuk voordeliger.
Zie boven. :P

@pinda powerrr Ik heb 'm inmiddels binnen, en dat ding is echt serieus stevig, built like a tank! :D

Ik meende dat, als ontwerper, als goed argument in te moeten brengen - én mooi, én goed gebouwd. ;)

Niet mijn foto's:
Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/294287/7642736_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://medias.audiofanzine.com/images/normal/emma-electronic-amarhyll-ah61-642011.jpg

En mijn HeadRoom paste mooi in een hoekje. :+

En, hij is goed in te richten. (zie wederom niet mijn foto)

Afbeeldingslocatie: https://img.audiofanzine.com/image.php?lang=fr&identifier=image&size=normal&module=user&userPhoto_id=253147

@KnoxNL Past ook goed bij het design van de ThorpyFX. Dus wie weet, binnenkort... :P

[ Voor 85% gewijzigd door Ramzzz op 27-02-2018 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Ben benieuwd naar je uiteindelijke board!

Mijn GAS komt helaas tot stilstand, ik moet een nieuwe auto gaan kopen....

Dag Martin acoustic, dag pedalboard.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Pfffff, zie je een Tube Screamer mini op MP, reageert de verkoper gewoon niet. Na drie dagen nog niet eens het bericht gelezen :/
@Ramzzz verkoop jij je Ts10 ook voor €50 :P :+

Heftig pedalboard ook! Vrij hoog, als je er een stekkerblok onder kan hangen. Ziet er mooi uit. Welke deal heb je er nou weer op gekregen?
KnoxNL schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:04:

Zolang je niks hoeft te verkopen, gaat het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:14:
Pfffff, zie je een Tube Screamer mini op MP, reageert de verkoper gewoon niet. Na drie dagen nog niet eens het bericht gelezen :/
@Ramzzz verkoop jij je Ts10 ook voor €50 :P :+
Je mag ‘m wel zolang lenen. :)
Heftig pedalboard ook! Vrij hoog, als je er een stekkerblok onder kan hangen. Ziet er mooi uit. Welke deal heb je er nou weer op gekregen?
Net iets over de helft van de nieuwprijs, en hij is zo goed als nieuw. Een paar streepjes op de koffer, iets dat ik er ook in 5 min op zou krijgen. :+

[...]
Zolang je niks hoeft te verkopen, gaat het goed ;)
Zo is dat. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:04:

Auto’s kunnen ook heel betaalbaar zijn... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Had ik toch bijna een Way Huge Aqua Puss delay voor €35......
Zat eens te struinen op Reverb.com (thanks Ramzz... :F ) en zie bovenstaand pedaal langskomen. Snel account aangemaakt, wil ik afrekenen, krijg ik een algemene pagina -O-
Zal wel snel weer er vanaf gehaald zijn, prijsfoutje :+

Edit: zelfde aanbieder heeft de Aqua Puss weer erop gezet, alleen nu voor €109
Ben benieuwd of ze verplicht waren te leveren, als ik op tijd was geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door pinda powerrr op 27-02-2018 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:20:
Had ik toch bijna een Way Huge Aqua Puss delay voor €35......
Zat eens te struinen op Reverb.com (thanks Ramzz... :F ) en zie bovenstaand pedaal langskomen. Snel account aangemaakt, wil ik afrekenen, krijg ik een algemene pagina -O-
Zal wel snel weer er vanaf gehaald zijn, prijsfoutje :+

Edit: zelfde aanbieder heeft de Aqua Puss weer erop gezet, alleen nu voor €109
Ben benieuwd of ze verplicht waren te leveren, als ik op tijd was geweest.
offtopic:
Zolang je niet hebt wat je zoekt, kan ik je een combi-deal aanbieden, mag je van mij wel 2 pedalen lenen.

Ik heb een Ibanez TS10 en een Ibanez Analog Delay 'over'. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tubescreamermods.com/store/wp-content/uploads/2014/07/ts10-264x300.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--lB-B5NzK--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1366927573/rqtdvzbp8m9kgaevantx.jpg

Eventueel ook wel andere, als je die prettiger vindt klinken of wilt uitproberen. DM me maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 28-02-2018 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Hebben jullie nu al eens een meet gehad? Jullie wonen toch op steenworp afstand van elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:22:
Hebben jullie nu al eens een meet gehad? Jullie wonen toch op steenworp afstand van elkaar?
Bij toeval in de sporthal. :+

Pagina: 1 ... 12 ... 98 Laatste