Toon posts:

Automobilista 2

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 20:10
Mystikal schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:41:
[...]

Deze server had gewoon te zien moeten zijn. Practice begon om 20:30, daarvoor was de lobby leeg.

Het waren de F3's op Kyliyama. 30 min practice (daarvoor 30 min onofficieel practice), 15min quali, 30 minuten race (12 auto's), 3 min pauze, 5 min quali, 30 minuten race. Erg coole combi en superleuke auto (normaal gesproken rij ik alleen maar GT's)

Op de discord wordt er wat gesproken over setup's etc en kun je eventueel wat overnemen van de snellere coureurs. Ik was samen met een vriend van me ook nog op Teamspeak, voor het algemene chitchat (open mic), voor discord gebruikte ik push to talk. Combi werkte eigenlijk wel goed.

RaceDepartment F3 was het volgens mij. Let wel, dit zijn hosted sessies waarbij je een account moet hebben bij RaceDepartment en om mee te kunnen doen aan deze servers kost het je dat ook 15 dollar/euro? per jaar of 3 dollar/euro per maand. Voor AMS2 meestal 2 races per week en af en toe ook kampioenschappen.

Abbo kan je overigens ook gebruiken voor races met andere spellen, je krijgt gewoon toegang tot een afgescherm gedeelte van de website waarin de informatie staat voor de races.
Is het zo'n lobby met een wachtwoord waarschijnlijk? Kan je gewoon deelnemen als het past en als je lid bent of moet je op voorhand inschrijven?

En is het altijd rond 20u30? Voor mij is dat wat vroeg helaas.

Klinkt wel heel leuk! Neem aan dat er ook minder of geen mensen de race verlaten.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Is het zo'n lobby met een wachtwoord waarschijnlijk? Kan je gewoon deelnemen als het past en als je lid bent of moet je op voorhand inschrijven?

En is het altijd rond 20u30? Voor mij is dat wat vroeg helaas.

Klinkt wel heel leuk! Neem aan dat er ook minder of geen mensen de race verlaten.
Klopt is zeker met wachtwoord en op basis van inschrijving (maar dat is simpelweg je naam noemen in het desbetreffende forum).

Qua tijd was het gisteren volgens mij dat de practice om 21:00 begon en om 21:30 de quali en daarna de rest. Dus je moet in ieder geval voor de quali aanwezig zijn (of in de quali, dat weet ik eigenlijk niet).

Aanstaande vrijdag is er ook een race met een later tijdschema:
Time Table​
Practice: 19:00 UTC / 20:00 BST / 21:00 CEST (30 minutes) Join whenever you want during practice
Qualifying: 12:30 UTC / 21:30 BST / 22:30 CEST (15 minutes)
Race: 20:45 UTC / 21:45 BST / 22:45 CEST (40 minutes)

Dit keer de GT1 op Kyalami.

Mensen moeten inderdaad de race uitrijden en er wordt actief op gestuurd. Al met al een zeer prettige eerste ervaring. Zeker ook allemaal geen pro's. Wij reden mooi in het middenveld mee, met genoeg actie om ons heen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Klopt is zeker met wachtwoord en op basis van inschrijving (maar dat is simpelweg je naam noemen in het desbetreffende forum).

Qua tijd was het gisteren volgens mij dat de practice om 21:00 begon en om 21:30 de quali en daarna de rest. Dus je moet in ieder geval voor de quali aanwezig zijn (of in de quali, dat weet ik eigenlijk niet).

Aanstaande vrijdag is er ook een race met een later tijdschema:
Time Table​
Practice: 19:00 UTC / 20:00 BST / 21:00 CEST (30 minutes) Join whenever you want during practice
Qualifying: 12:30 UTC / 21:30 BST / 22:30 CEST (15 minutes)
Race: 20:45 UTC / 21:45 BST / 22:45 CEST (40 minutes)

Dit keer de GT1 op Kyalami.

Mensen moeten inderdaad de race uitrijden en er wordt actief op gestuurd. Al met al een zeer prettige eerste ervaring. Zeker ook allemaal geen pro's. Wij reden mooi in het middenveld mee, met genoeg actie om ons heen.
Heb ook eens gekeken op Racedepartment. Heb er een account maar geen betaalde account. Zie ook niet goed waar de planning te vinden is, of misschien kan je dat enkel zien als je een betaalde account hebt.

Misschien moet ik toch eens bekijken hoe het met de leagues werkt. Klinkt wel leuk. Op Justrace heb je een overzicht van de races (gratis), maar heb het nog nooit geprobeerd.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:23:
[...]

Heb ook eens gekeken op Racedepartment. Heb er een account maar geen betaalde account. Zie ook niet goed waar de planning te vinden is, of misschien kan je dat enkel zien als je een betaalde account hebt.

Misschien moet ik toch eens bekijken hoe het met de leagues werkt. Klinkt wel leuk. Op Justrace heb je een overzicht van de races (gratis), maar heb het nog nooit geprobeerd.
Heb een screenshotje gemaakt voor je, zodat je een beeld krijgt wat er de afgelopen weken is georganiseerd en met welke regelmaat.

Let wel, dit is alleen AMS2, voor elke ander racesim hebben ze vergelijkbare programmering.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Heb een screenshotje gemaakt voor je, zodat je een beeld krijgt wat er de afgelopen weken is georganiseerd en met welke regelmaat.

Let wel, dit is alleen AMS2, voor elke ander racesim hebben ze vergelijkbare programmering.

[Afbeelding]
Thanks. Maar dit zie je dus enkel als je betalend lid bent (en daarom dus dat ik het niet kan vinden?).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Thanks. Maar dit zie je dus enkel als je betalend lid bent (en daarom dus dat ik het niet kan vinden?).
Klopt.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Weer 2 heerlijke races gehad op Laguna Seca met de GT4.

Helaas wat mensen met problemen.

2e race een top start, gevolg door te veel risico van mijn kant.

YouTube: AMS2 RaceDepartment GT4 Laguna Seca Sprintrace 2 (21-06-22) Start only

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:04:
Weer 2 heerlijke races gehad op Laguna Seca met de GT4.

Helaas wat mensen met problemen.

2e race een top start, gevolg door te veel risico van mijn kant.

YouTube: AMS2 RaceDepartment GT4 Laguna Seca Sprintrace 2 (21-06-22) Start only
Laguna Seca, altijd leuk :). Ook de GT4 vind ik leuk.

En wat was je snel weg bij de start! Heb je daar een speciale truck voor?

Vreemd is dat ik het geluid van jouw motor bijna niet hoor. Het geluid van de andere wagens is veel luider, vooral toen Ginetta voorbij kwam. Heb je iets aan de instellingen gedaan? Was mooie actie, samen door de chicane. De McLaren daarna wel heel optimistisch aan de binnenkant...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:19:
[...]

Laguna Seca, altijd leuk :). Ook de GT4 vind ik leuk.

En wat was je snel weg bij de start! Heb je daar een speciale truck voor?

Vreemd is dat ik het geluid van jouw motor bijna niet hoor. Het geluid van de andere wagens is veel luider, vooral toen Ginetta voorbij kwam. Heb je iets aan de instellingen gedaan? Was mooie actie, samen door de chicane. De McLaren daarna wel heel optimistisch aan de binnenkant...
Ik was super weg bij de start. Dat gebeurt me anders nooit. Ik had wel het idee dat ik precies goed reageerde op de lichten, maar normaal gesproken sta ik dan nog behoorlijk te malen! :+

Mijn motor geluid is inderdaad zachtjes. Belangrijkste reden is, dat ik zowel op teamspeak zit (met een vriend van me) als op discord (met iedereen in de race). Discord is een push to talk, Teamspeak staat de lijn gewoon open. Als ik mijn motor geluid harder zet, hoor ik niets meer wat ze zeggen. Dus geluid staat op 13% ofzo in het spel. Als ik alleen rij, gooi ik het natuurlijk gewoon weer flink omhoog.

Was inderdaad een mooie actie. Die hele race was overigens top voor mij. Ik had race 1 ook volledig opgenomen, maar met Nvidia. Dan hoor je ook het geklets tussen mij en mijn vriend, dat maakt het voor de neutrale kijker een stuk minder leuk... :P

Al met al is het een leuke groep zo, al hadden er veel een probleem met de VR bril en PC in het algemeen. Volgens mij was de kwali 12 man ofzo. Ach, toch twee keer 4e geworden. Uitrijden is ook belangrijk! Je moet leren om achter andere auto's aan te rijden en andersom dat je zelf onder druk wordt gezet en toch geen fouten maken. Dat kan echt alleen maar met ervaring. En dan is AI of een echt persoon toch totaal anders. Je wilt niet iemands race verpesten.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Ik was super weg bij de start. Dat gebeurt me anders nooit. Ik had wel het idee dat ik precies goed reageerde op de lichten, maar normaal gesproken sta ik dan nog behoorlijk te malen! :+

Mijn motor geluid is inderdaad zachtjes. Belangrijkste reden is, dat ik zowel op teamspeak zit (met een vriend van me) als op discord (met iedereen in de race). Discord is een push to talk, Teamspeak staat de lijn gewoon open. Als ik mijn motor geluid harder zet, hoor ik niets meer wat ze zeggen. Dus geluid staat op 13% ofzo in het spel. Als ik alleen rij, gooi ik het natuurlijk gewoon weer flink omhoog.

Was inderdaad een mooie actie. Die hele race was overigens top voor mij. Ik had race 1 ook volledig opgenomen, maar met Nvidia. Dan hoor je ook het geklets tussen mij en mijn vriend, dat maakt het voor de neutrale kijker een stuk minder leuk... :P

Al met al is het een leuke groep zo, al hadden er veel een probleem met de VR bril en PC in het algemeen. Volgens mij was de kwali 12 man ofzo. Ach, toch twee keer 4e geworden. Uitrijden is ook belangrijk! Je moet leren om achter andere auto's aan te rijden en andersom dat je zelf onder druk wordt gezet en toch geen fouten maken. Dat kan echt alleen maar met ervaring. En dan is AI of een echt persoon toch totaal anders. Je wilt niet iemands race verpesten.
Het heeft dus gewoon met reactietijd te maken? Niet dat je de TC-instellingen verandert ofzo :)?

Elke auto start anders en het zou leuk zijn als je misschien een modus hebt in AMS2 om de start te oefenen. Als je een auto voor het eerst rijdt, dan is het soms verschieten hoe traag ie van de start komt.

Zit je in een Discord groep waar je races mee doet?

Welke problemen met hun VR bril hadden ze? Ik heb een Quest 2 en het enige probleem dat ik soms heb is met de tracking. Om onverklaarbare redenen is die soms de weg kwijt (ook al heb ik een ruimte die heel goed is verlicht).

Klopt trouwens dat je online een heel andere druk ervaart dan offline. Het vraagt (mentale) oefening om ronde na ronde iemand tegen jouw bumper te hebben plakken zonder zelf één fout te maken. Langs de andere kant, vraagt het ook oefening om geduld te hebben bij het uitvoeren van een perfecte inhaalactie. Op sommige banen is dat gewoon echt heel moeilijk als de coureur voor jou goed verdedigt, niet super traag is en geen fouten maakt.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Het heeft dus gewoon met reactietijd te maken? Niet dat je de TC-instellingen verandert ofzo :)?

Elke auto start anders en het zou leuk zijn als je misschien een modus hebt in AMS2 om de start te oefenen. Als je een auto voor het eerst rijdt, dan is het soms verschieten hoe traag ie van de start komt.

Zit je in een Discord groep waar je races mee doet?

Welke problemen met hun VR bril hadden ze? Ik heb een Quest 2 en het enige probleem dat ik soms heb is met de tracking. Om onverklaarbare redenen is die soms de weg kwijt (ook al heb ik een ruimte die heel goed is verlicht).

Klopt trouwens dat je online een heel andere druk ervaart dan offline. Het vraagt (mentale) oefening om ronde na ronde iemand tegen jouw bumper te hebben plakken zonder zelf één fout te maken. Langs de andere kant, vraagt het ook oefening om geduld te hebben bij het uitvoeren van een perfecte inhaalactie. Op sommige banen is dat gewoon echt heel moeilijk als de coureur voor jou goed verdedigt, niet super traag is en geen fouten maakt.
Had mijn TC instellingen inderdaad niet aangepast. Ik begreep wel dat sommige met een losse koppeling rijden en dat je dat kan helpen voor een betere start. Maar ik gebruik gewoon de automatische koppeling. Dit keer gewoon geluk gehad denk ik.

Discord groep is van RaceDepartment zelf inderdaad.

De specifieke problemen weet ik niet zo. Vriend van mij had een 3090 geinstalleerd en had een zeer hoog reprojection en fps die niet hoger kwamen dan 50fps. Daar lijkt iets mis te zijn. Eerder deze week bij single player had hij nergens last van. Dus die moest helaas al afhaken. Eentje heeft probleem dat hij (altijd alleen in een race) op een gegeven moment een zwart beeld krijgt en dus niet verder kan rijden. Tijdens practice voorafgaand aan de race (op de online server) geen enkel probleem, terwijl dat toch een langere sessie is dan de race.

Inderdaad, ik merk wel dat de ervaring en het omgaan met die druk erg snel verbeterd. Gisteren heel veel tussen de auto's gezeten en geen echte fouten gemaakt eigenlijk. Behalve dan misschien die actie bij de start. Daardoor heb ik ook ronde lang achter iemand aangereden, waar ik wist dat ik een halve seconde sneller was, maar er niet voorbij kon. Uiteindelijk maakte hij een foutje en bouwde ik mijn voorsprong meteen goed uit en kon ik weer wat verder naar voren rijden. :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Vanavond het begin van een mini league via RD.

Stockcar Opala86 @ Hockenheim 88 Short

Dat wordt vast dolle pret. Oldskool de baan rond! Deelnemersveld lijkt elke week toch wat te groeien.

2 races vanavond en dan elke dinsdag een nieuwe baan en switchen tussen de Opala 1986 & the Omega 1999.

Basement Bios ---- Exo-S

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gaat Reiza de officiële licentie voor Indycar binnenhengelen?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

PatrickC schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:03:
[Afbeelding]
Ze zijn er in ieder geval hard mee bezig. Met de nieuwe aanstaande update komen ook de ovals erbij incl FCY. Een erg mooie update!

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:28:
Vanavond het begin van een mini league via RD.

Stockcar Opala86 @ Hockenheim 88 Short

Dat wordt vast dolle pret. Oldskool de baan rond! Deelnemersveld lijkt elke week toch wat te groeien.

2 races vanavond en dan elke dinsdag een nieuwe baan en switchen tussen de Opala 1986 & the Omega 1999.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Opala is een super leuke auto en laat close racing toe. Kan ook wat hebben, best stevig.

We hebben de Opala gereden op Spielberg in de prologue van de AMS2 Community Cup, top race.

• Flying Hawkic
PatrickC schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:03:
[Afbeelding]
Kijk erg uit naar de 1.4 update. Zou leuk zijn als ze de officiële licensing kunnen binnenhalen. Zal wel niet makkelijk zijn, want AMS2 is geen game voor de massa.

• PatrickC
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Kijk erg uit naar de 1.4 update. Zou leuk zijn als ze de officiële licensing kunnen binnenhalen. Zal wel niet makkelijk zijn, want AMS2 is geen game voor de massa.
Ik vraag me af of er nog ergens een relatie is met de licentie die MSG heeft en of MSG hun plannen nog kan waarmaken. Er zou een dedicated Indycar game komen, maar MSG verkeert op de afgrond en rFactor 2 heeft in elk geval nog wat hiervan kunnen “profiteren’.

AMS2 zou met een officiële licentie ook hun huidige historische ‘Indycars’ kunnen omdopen naar officiële.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05
Flying Hawkic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

De Opala is een super leuke auto en laat close racing toe. Kan ook wat hebben, best stevig.

We hebben de Opala gereden op Spielberg in de prologue van de AMS2 Community Cup, top race.
Opala is idd zalig voor 'close racing'. Wordt helaas niet veel genomen online

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

TiezZ_BE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

Opala is idd zalig voor 'close racing'. Wordt helaas niet veel genomen online
Vanavond weer bij RaceDepartment :)

Basement Bios ---- Exo-S

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Lijkt me leuk om een kijkje te nemen, maar ik vrees dat ik bij lange na niet goed genoeg ben, nog de etiquettes weet.

• TiezZ_BE
Mystikal schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Vanavond weer bij RaceDepartment :)
Zou graag joinen want de temperatuur valt mee vandaag (alhoewel op't randje om 'comfortabel' te racen). Maar heb eigenlijk nog wat zaken te doen (moet het ijzer smeden wanneer het heet is...)
Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:48:
Lijkt me leuk om een kijkje te nemen, maar ik vrees dat ik bij lange na niet goed genoeg ben, nog de etiquettes weet.
Soms moet je gewoon joinen in practice. Als het niet gaat met de track / auto combo kan je altijd nog leaven.

[Voor 33% gewijzigd door TiezZ_BE op 23-08-2022 15:19]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:48:
Etiquettes? Discord is makkelijk, al is het maar om te luisteren als we tegen (server) problemen aan lopen.
Verder gezond verstand en het credo, je wint de race niet in de eerste ronde. Veel meer is het echt niet...

Basement Bios ---- Exo-S

• Darkangle
Mystikal schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Etiquettes? Discord is makkelijk, al is het maar om te luisteren als we tegen (server) problemen aan lopen.
Verder gezond verstand en het credo, je wint de race niet in de eerste ronde. Veel meer is het echt niet...
Ik bedoel meer jullie doen onder de seconden tweaken van je ronde tijden, ik probeer niet een dure pinball simulator na te doen.

• TiezZ_BE
Bedoel je eigenlijk door ervaring/ skill? Of door setup?

• Darkangle
TiezZ_BE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:50:
Bedoel je eigenlijk door ervaring/ skill? Of door setup?
De setup is puik, het probleem zit tussen de stoel en het stuur 😁

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:14:
[...]

De setup is puik, het probleem zit tussen de stoel en het stuur 😁
Echt geloof me. Is echt niet waar. Je hebt mensen die 4 seconde sneller zijn dan ik. Ik probeer foutloos te rijden voor 20 minuten en dat lukt me niet... :P . Maar het is gewoon leuk om rond te karren. Maak je niet drukz het is geen Formule 1. Het is lekker met geïnteresseerden een rondje rijden zonder dat je bang hoeft te zijn dat je door iemand van de baan wordt geramd uit frustratie. Dat is voor mij het belangrijkste.

Basement Bios ---- Exo-S

• Darkangle
Mystikal schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:21:
[...]

Echt geloof me. Is echt niet waar. Je hebt mensen die 4 seconde sneller zijn dan ik. Ik probeer foutloos te rijden voor 20 minuten en dat lukt me niet... :P . Maar het is gewoon leuk om rond te karren. Maak je niet drukz het is geen Formule 1. Het is lekker met geïnteresseerden een rondje rijden zonder dat je bang hoeft te zijn dat je door iemand van de baan wordt geramd uit frustratie. Dat is voor mij het belangrijkste.
heb je een linkje naar waar ik me kan inlezen/schrijven voor deze races? Eens kijken of de vrouw eenheid accord gaat met datenight verschuiven.....

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:43:
[...]
heb je een linkje naar waar ik me kan inlezen/schrijven voor deze races? Eens kijken of de vrouw eenheid accord gaat met datenight verschuiven.....
Ik race in de RPM league en sinds ik dat doe, neem ik nooit meer deel aan publieke races. Veel leuker om te racen met mensen die je kent en kunt inschatten. Voornamelijk Nederlanders en Britten.

Alle RPM races staan op rpm.justrace.net (even een account aanmaken) en je kunt onze Discord via deze link joinen: https://discord.com/invite/FCR7R7xYqn.

Er is elke donderdagavond en zondagavond een race (laat genoeg zodat je datenight vroeger op de avond kunt doen en als vrouwlief naar bed gaat, kan jij gaan racen). Donderdag start de kwalificatie om 22u20 en de race is 40 minuten. Zondag start de kwalificatie om 22u40 en duurt de race 30 minuten. Op zondag is de setup ook default (dus voor iedereen hetzelfde). Op donderdag is setup open. Zondag loopt er nu een F1 serie doorheen de jaren (we zitten momenteel wel al aan de recente formula wagens) en op donderdag is het elke week een andere track/car combo. Andere dagen in de week kan je de hotlap challenge doen of doen we gewoon practice voor de volgende race. Ook leuk (zelfs aanbevolen) om deel te nemen in de voice chat van Discord.

Zie YouTube: YouTube (maar er is wat achterstand met het maken van de videos).

Verschillende van RPM'ers streamen ook op Twitch (waar je races kunt bekijken):Er zitten in de league mensen van verschillende niveaus. En iedereen is heel behulpzaam om je te helpen. Belangrijkste is gewoon dat je het clean houdt in de race (niet het halve veld bij elkaar rammen in de eerste bocht bv. of netjes aan de kant gaan als je een blauwe vlag hebt). Daarom is het ook aanbevolen om steeds practice te doen zodat je vertrouwd geraakt met de car/track combo van de week (elke week anders, wat het lekker afwisselend houdt). Er zit super veel content in AMS2, dus het zou zonde zijn om die niet allemaal te gebruiken.

En je hoeft niet snel te zijn om het leuk te vinden. Het voordeel van lange races is dat er vanalles kan gebeuren en iedereen kan in die tijd een foutje maken (waar je dan weer van kan profiteren). Vaak is het belangrijker om consistent te rijden (trager maar zonder crashes) dan snel te zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Flying Hawkic op 23-08-2022 19:01]

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Ik race in de RPM league en sinds ik dat doe, neem ik nooit meer deel aan publieke races. Veel leuker om te racen met mensen die je kent en kunt inschatten. Voornamelijk Nederlanders en Britten.

Alle RPM races staan op rpm.justrace.net (even een account aanmaken) en je kunt onze Discord via deze link joinen: https://discord.com/invite/FCR7R7xYqn.

Er is elke donderdagavond en zondagavond een race (laat genoeg zodat je datenight vroeger op de avond kunt doen en als vrouwlief naar bed gaat, kan jij gaan racen). Donderdag start de kwalificatie om 22u20 en de race is 40 minuten. Zondag start de kwalificatie om 22u40 en duurt de race 30 minuten. Op zondag is de setup ook default (dus voor iedereen hetzelfde). Op donderdag is setup open. Zondag loopt er nu een F1 serie doorheen de jaren (we zitten momenteel wel al aan de recente formula wagens) en op donderdag is het elke week een andere track/car combo. Andere dagen in de week kan je de hotlap challenge doen of doen we gewoon practice voor de volgende race. Ook leuk (zelfs aanbevolen) om deel te nemen in de voice chat van Discord.

Zie YouTube: YouTube (maar er is wat achterstand met het maken van de videos).

Verschillende van RPM'ers streamen ook op Twitch (waar je races kunt bekijken):Er zitten in de league mensen van verschillende niveaus. En iedereen is heel behulpzaam om je te helpen. Belangrijkste is gewoon dat je het clean houdt in de race (niet het halve veld bij elkaar rammen in de eerste bocht bv. of netjes aan de kant gaan als je een blauwe vlag hebt). Daarom is het ook aanbevolen om steeds practice te doen zodat je vertrouwd geraakt met de car/track combo van de week (elke week anders, wat het lekker afwisselend houdt). Er zit super veel content in AMS2, dus het zou zonde zijn om die niet allemaal te gebruiken.

En je hoeft niet snel te zijn om het leuk te vinden. Het voordeel van lange races is dat er vanalles kan gebeuren en iedereen kan in die tijd een foutje maken (waar je dan weer van kan profiteren). Vaak is het belangrijker om consistent te rijden (trager maar zonder crashes) dan snel te zijn.
Thanks voor alle info.

Ik heb even de discord gejoined en een account aangemaakt.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:43:
[...]
Racedepartment.com zou je al op weg moeten helpen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:04:
[...]

Thanks voor alle info.

Ik heb even de discord gejoined en een account aangemaakt.
See you on track :). Donderdag is het Group C op Watkins Glen.

• TiezZ_BE
Mystikal schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:12:
[...]

Betalend lidmaatschap nodig?

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

See you on track :). Donderdag is het Group C op Watkins Glen.
Ik dacht dat het voor de race van vandaag was. Donderdags heb ik 's avonds meestal tot laat in de nacht VR test sessies, dus de kans dat ik mee rij is dan klein (ik vond het al wat vreemd dat ik vandaag niet op de agenda zag....)
Mystikal schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:12:
[...]

Ik kan daar geen gegevens vinden (althans, niet op hun discord. Maar discord is zeer wonky voor mij momenteel, netwerk switchen op de phone trekt het totaal niet. Alle msgs en kanalen zijn gemixed).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Darkangle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Ik kan daar geen gegevens vinden (althans, niet op hun discord. Maar discord is zeer wonky voor mij momenteel, netwerk switchen op de phone trekt het totaal niet. Alle msgs en kanalen zijn gemixed).
https://www.racedepartment.com/register/
TiezZ_BE schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Betalend lidmaatschap nodig?
Klopt, 15 p/j

Basement Bios ---- Exo-S

• Darkangle

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

De 1.4 update komt vandaag uit. Grappig is dat de nieuwe Spa layout er al in zit. Volgens mij is dit de enige Sim die dit nu al heeft.

Hierbij de video.

YouTube: Automobilista 2 V1.4 Development Overview

Basement Bios ---- Exo-S

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sowieso klinkt de video wel goed. Maar is natuurlijk een promo. Ik gun deze game wel meer playerbase. Het is een relatief goedkope, goed uitziende en goed geoptimaliseerde sim.
Denk dat was deze game nodig heeft is een goed online systeem met een leuk rank system en goede safety rating opties.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:21
Goedkoop vind ik hem niet met al die DLC.

• j0ppie
  • Niet online
Is natuurlijk relatief. Maar vergelijk het met ACC, raceroom is het redelijk gelijk. En ivm iRacing...

• Flying Hawkic
stijn014 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:00:
Goedkoop vind ik hem niet met al die DLC.
Je hebt de DLC niet nodig om online te racen (behalve als er slechts één wagen kan gereden worden die DLC is, maar circuits kan je rijden zonder de DLC te hebben).

In dat opzicht is het heel goedkoop vergeleken met andere sims en vergeleken met wat je in de plaats krijgt. Ik denk dat er in geen enkele andere sim zoveel wordt gesimuleerd als in AMS2 en in VR is het veruit de beste :).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

j0ppie schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:45:
Sowieso klinkt de video wel goed. Maar is natuurlijk een promo. Ik gun deze game wel meer playerbase. Het is een relatief goedkope, goed uitziende en goed geoptimaliseerde sim.
Denk dat was deze game nodig heeft is een goed online systeem met een leuk rank system en goede safety rating opties.
Multiplayer staat nu met prio op de ontwikkel lijst. Dus ook daar worden op 'korte' termijn echt significante verbeteringen verwacht.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Multiplayer staat nu met prio op de ontwikkel lijst. Dus ook daar worden op 'korte' termijn echt significante verbeteringen verwacht.
Zou leuk zijn dat ze wat aandacht besteden aan de multiplayer. Wat is je bron?

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 10:34
Ze mogen iig wat meer tijd in het oppoetsen van de bestaande content stoppen dan steeds de focus op nieuwe dingen leggen, verkoopt minder goed maar zo hou je wel een playerbase er aan over voor multiplayer.
  • Knoppen binden nog steeds niet op orde (kan menu terug en select knoppen niet binden)
  • View settings kun je niet per auto makkelijk beheren, kopieer wat ACC doet met een mooi menu.
  • Performance varieert gigantisch per track en/of de omstandigheden dit kan zelf oplopen tot de helft van je framerate. Dit maakt VR onspeelbaar, zodra het regent of donker wordt kan een 3090 niet eens genoeg frames renderen.

[Voor 3% gewijzigd door Furfoot op 29-08-2022 14:47]

Instagram

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Zou leuk zijn dat ze wat aandacht besteden aan de multiplayer. Wat is je bron?
Reiza forum.

Basement Bios ---- Exo-S

• j0ppie
  • Niet online
Heb je een link? Verwijzen naar een forum is nog breed! Maar wel goed nieuws.

Wat ik verder mis is een color saturation slider. Net als in ACC zijn de kleuren wat overdreven vel aanwezig. In ACC zet ik de saturation slider op 90% voor een wat natuurlijkere kleur. Maar in AMS2 kan dat niet.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

j0ppie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Heb je een link? Verwijzen naar een forum is nog breed! Maar wel goed nieuws.

Wat ik verder mis is een color saturation slider. Net als in ACC zijn de kleuren wat overdreven vel aanwezig. In ACC zet ik de saturation slider op 90% voor een wat natuurlijkere kleur. Maar in AMS2 kan dat niet.
Link

Multiplayer has also received some valuable improvements following a period dedicated to multiplayer testing & development over the course of July will significantly reduce chances for users getting discoed or sessions getting stuck during transitions; some updates to opponent smoothing also bring improvements to how other cars will appear in Multiplayer sessions - more is to come in this area beyond v1.4.

Basement Bios ---- Exo-S

• PatrickC
  • Nu online
Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations:
https://forum.reizastudio...iew-recommendations.26429

• PatrickC
  • Nu online
Ik heb bij de Time Trial events een vreemd probleem. Mijn FPS zijn een stuk lager, terwijl GPU en CPU voor nog geen 50% belast zijn. Er schijnen meer mensen last van te hebben als ik het officiële forum (AMS2 bugs topic) bekijk. Probleem is erkend door Reiza, dus hopelijk snel een fix.

[Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 16-09-2022 20:37]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Vanavond toch weer een top avond gehad in VR met AMS2. Race op Monza Historic 10k in de F1 '67 (RaceDepartment). De banking is zo tof. De combinatie van de hoge snelheid, de banking en het slechte wegdek trilt je bril gewoon real life mee omdat je het stuur in bedwang moet houden. De VR ervaring is en blijft fantastisch zeker in AMS2. Met het nieuwe tire model zijn de auto's ook zo veel beter geworden. Ook is de MP een stuk stabieler geworden. Natuurlijk valt er nog genoeg te verbeteren, maar de inmmersie en de grote verscheidenheid in combo's icm clean driving is gewoon top!

Wel jammer dat de playerbase achter blijft. Een veld van 8 a 10 auto's is erg mager en dat is gewoon zonde. Ik vraag me af of dat ooit nog beter wordt. Het spel verdient het wel. De verbeteringen zijn daadwerkelijk erg goed. Ik denk dat veel mensen na een slechte introductie het toch links hebben laten liggen.

Vandaar mijn lobby nog maar eens ;)

[Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 28-09-2022 10:12]

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Top, leuk om te horen!

@Mystikal Altijd ook welkom om eens mee te doen in onze league: https://discord.gg/UVqczxag

Deze week is het GT4 op Spielberg (donderdag, kwalificatie start rond 22u30 en race duurt 40 minuten). Er is een practice server.

Wat wel minder is, ik heb de laatste tijd in VR redelijk vaak last van een freeze van 2 seconden, voldoende om je de grindbak of muur in te sturen. Ik had full screen veranderd naar windowed en dat heeft de freezes veroorzaakt. Heb het gisteren dan terug naar full screen veranderd, en heb op mijn volledige sessie gisteren maar één freeze gehad. Dus niet zeker waar het aan zou kunnen liggen. Heb er alleszins minder last van indien "full screen".

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:32:
Top, leuk om te horen!

@Mystikal Altijd ook welkom om eens mee te doen in onze league: https://discord.gg/UVqczxag

Deze week is het GT4 op Spielberg (donderdag, kwalificatie start rond 22u30 en race duurt 40 minuten). Er is een practice server.

Wat wel minder is, ik heb de laatste tijd in VR redelijk vaak last van een freeze van 2 seconden, voldoende om je de grindbak of muur in te sturen. Ik had full screen veranderd naar windowed en dat heeft de freezes veroorzaakt. Heb het gisteren dan terug naar full screen veranderd, en heb op mijn volledige sessie gisteren maar één freeze gehad. Dus niet zeker waar het aan zou kunnen liggen. Heb er alleszins minder last van indien "full screen".
Ik heb in vr de resolutie ingame op 800x600. De ingame resolutie is een scherm setting, en een 3rde render, dus zo klein mogelijk.

Kan kleiner maar dan kan je de menu's (die zijn merendeels 2d) niet meer lezen in vr. De 2d content luistert helaas meestal wel naar je screen setting.

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:51:
[...]

Ik heb in vr de resolutie ingame op 800x600. De ingame resolutie is een scherm setting, en een 3rde render, dus zo klein mogelijk.

Kan kleiner maar dan kan je de menu's (die zijn merendeels 2d) niet meer lezen in vr. De 2d content luistert helaas meestal wel naar je screen setting.
Zou dat met freezes te maken kunnen hebben? Ga het alleszins zeker eens testen.

Heb jij het op full screen staan of windowed?

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-05 19:35
Mystikal schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:06:
Vanavond toch weer een top avond gehad in VR met AMS2. Race op Monza Historic 10k in de F1 '67 (RaceDepartment). De banking is zo tof. De combinatie van de hoge snelheid, de banking en het slechte wegdek trilt je bril gewoon real life mee omdat je het stuur in bedwang moet houden. De VR ervaring is en blijft fantastisch zeker in AMS2. Met het nieuwe tire model zijn de auto's ook zo veel beter geworden. Ook is de MP een stuk stabieler geworden. Natuurlijk valt er nog genoeg te verbeteren, maar de inmmersie en de grote verscheidenheid in combo's icm clean driving is gewoon top!

Wel jammer dat de playerbase achter blijft. Een veld van 8 a 10 auto's is erg mager en dat is gewoon zonde. Ik vraag me af of dat ooit nog beter wordt. Het spel verdient het wel. De verbeteringen zijn daadwerkelijk erg goed. Ik denk dat veel mensen na een slechte introductie het toch links hebben laten liggen.

Vandaar mijn lobby nog maar eens ;)
Ben ook actief op Racedepartment. Doe je a.s. donderdag ook mee?

• Arthur-94
Top, leuk om te horen!

Leuk een NL league. Zal kijken of ik eens kan joinen

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:17:
[...]

Zou dat met freezes te maken kunnen hebben? Ga het alleszins zeker eens testen.

Heb jij het op full screen staan of windowed?
Windowed

• Darkangle
Arthur-94 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:31:
[...]

Is niet een nl league.

• Flying Hawkic
Arthur-94 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:31:
[...]

Niet puur Nederlands. Er zijn vooral Nederlanders en Britten. Voertaal is dus meestal Engels, tenzij we enkel met Nederlandstaligen zijn tijdens een practice sessie.

De meeste streamen ook op Twitch. Als je onze races wilt zien:
https://www.twitch.tv/roy_33nl
https://www.twitch.tv/madmikeplays
https://www.twitch.tv/roccothamanoidis

Altijd welkom :)!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Top, leuk om te horen!
Bedankt voor het bericht.
Hoe groot is jullie raceveld gemiddeld?
Is het vrije inloop of moet je je aanmelden?
Indien vrije inloop, hoe is de sportiviteit en het ongelukken ratio? Je ziet bij RD dat hier erg netjes wordt gereden. Bij een ongeluk, geeft diegene die het veroorzaakt heeft altijd voorrang aan de ander?

Wat ik (ook) hier een nadeel vindt zijn de tijden. Een race die pas om 22:30 begint is echt te laat (voor mij). Als om 06:00 de wekker weer gaat, past dit niet in mijn drukke werk schema...

Ik draai overigens gewoon op full screen (54% reso, 3060ti, reverb G2). Wat ook niet helpt met de performance is de safety rating aan op de server. Kost ook wat extra cpu heb ik begrepen. Geen idee of die aan staat op de servers waar je op rijdt?
Arthur-94 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:28:
[...]

Ben ook actief op Racedepartment. Doe je a.s. donderdag ook mee?
Ja natuurlijk! Ik doe al maanden mee, alleen ben ik de afgelopen weken in buitenland geweest voor mijn werk en wat andere prio's.

[Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 28-09-2022 13:55]

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor het bericht.
Hoe groot is jullie raceveld gemiddeld?
Is het vrije inloop of moet je je aanmelden?
Indien vrije inloop, hoe is de sportiviteit en het ongelukken ratio? Je ziet bij RD dat hier erg netjes wordt gereden. Bij een ongeluk, geeft diegene die het veroorzaakt heeft altijd voorrang aan de ander?

Wat ik (ook) hier een nadeel vindt zijn de tijden. Een race die pas om 22:30 begint is echt te laat (voor mij). Als om 06:00 de wekker weer gaat, past dit niet in mijn drukke werk schema...

Ik draai overigens gewoon op full screen (54% reso, 3060ti, reverb G2). Wat ook niet helpt met de performance is de safety rating aan op de server. Kost ook wat extra cpu heb ik begrepen. Geen idee of die aan staat op de servers waar je op rijdt?
Meestal 10+ deelnemers op donderdag (open setup) - maar de community groeit sterk. Hier moet je je even voor aanmelden op https://rpm.justrace.net. Op donderdag is het vrije inloop zolang je je op voorhand registreert. We bevelen ook aan om in de Discord voice chat te komen tijdens de race.

Over het algemeen wordt er heel netjes en sportief gereden. Het voordeel is dat je elkaar kent als je een paar races hebt gedaan. Je kunt elkaar veel beter inschatten en dat maakt close racing mogelijk.

Op zondag doen we momenteel een GT1 championship met fixed setup en zonder aanmelding. Dan is het meestal een volle lobby (25 personen). Op zondag is er een variant om 21u en om 21u45. Maandag wordt dan dezelfde race gedaan op dezelfde twee tijdstippen. Enkel je beste resultaat in die vier races telt voor het championship.

Het tijdstip van de races: het is moeilijk om een gepast tijdstip te vinden. Het mag niet te laat zijn en niet te vroeg. In principe is de race kort na 23u gedaan, maar iedereen heeft een verschillende behoefte aan slaap natuurlijk :).

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:53:
[...]

Meestal 10+ deelnemers op donderdag (open setup) - maar de community groeit sterk. Hier moet je je even voor aanmelden op https://rpm.justrace.net. Op donderdag is het vrije inloop zolang je je op voorhand registreert. We bevelen ook aan om in de Discord voice chat te komen tijdens de race.

Over het algemeen wordt er heel netjes en sportief gereden. Het voordeel is dat je elkaar kent als je een paar races hebt gedaan. Je kunt elkaar veel beter inschatten en dat maakt close racing mogelijk.

Op zondag doen we momenteel een GT1 championship met fixed setup en zonder aanmelding. Dan is het meestal een volle lobby (25 personen). Op zondag is er een variant om 21u en om 21u45. Maandag wordt dan dezelfde race gedaan op dezelfde twee tijdstippen. Enkel je beste resultaat in die vier races telt voor het championship.

Het tijdstip van de races: het is moeilijk om een gepast tijdstip te vinden. Het mag niet te laat zijn en niet te vroeg. In principe is de race kort na 23u gedaan, maar iedereen heeft een verschillende behoefte aan slaap natuurlijk :).
Bedankt voor je uitleg. Zeker een mooi initiatief ook! Racetijd is wel een dingetje voor mij. Zojuist RD overgehaald om de race te vervroegen met 30 minuten. Dat past mij (en de meeste anderen ook begreep ik) beter. Race is dan om 22:05 afgelopen. Wellicht in de toekomst eens een rondje mee rijden met jullie ook.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Zeker een mooi initiatief ook! Racetijd is wel een dingetje voor mij. Zojuist RD overgehaald om de race te vervroegen met 30 minuten. Dat past mij (en de meeste anderen ook begreep ik) beter. Race is dan om 22:05 afgelopen. Wellicht in de toekomst eens een rondje mee rijden met jullie ook.
Hoe lang duurt de race op RD die je doet?

Dan is misschien de vroege race op zondag/maandag ook een optie voor jou. Die start telkens om 21u (practice om 20u) en duurt 30 minuten. De vroege race is er gekomen op vraag van mensen die graag vroeger zouden willen racen, maar voorlopig is het wel het minst populaire tijdstip. Maar aangezien de lobby op zondag/maandag open is, kost het meestal niet veel moeite om mensen in de lobby te krijgen als er al twee of drie mensen in zitten. Nadeel is wel dat de races op zondag/maandag iets risicovoller zijn aangezien ze open zijn.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:11:
[...]

Hoe lang duurt de race op RD die je doet?

Dan is misschien de vroege race op zondag/maandag ook een optie voor jou. Die start telkens om 21u (practice om 20u) en duurt 30 minuten. De vroege race is er gekomen op vraag van mensen die graag vroeger zouden willen racen, maar voorlopig is het wel het minst populaire tijdstip. Maar aangezien de lobby op zondag/maandag open is, kost het meestal niet veel moeite om mensen in de lobby te krijgen als er al twee of drie mensen in zitten. Nadeel is wel dat de races op zondag/maandag iets risicovoller zijn aangezien ze open zijn.
We rijden normaal gesproken 1 practice 20 min (server staat daarvoor ook al open), quali 1 15min, race 1 25min, 5 min rust, 5 min quali 2, race 2 25 min.

Voordeel van 2 races is dat mocht je een ongeluk of IT technische probleem oid hebben, dat je aan race 2 nog mee kunnen doen.

Open races trekt me niet echt. Te veel risico, te weinig communicatie en geen gezellig gevoel. Dat blijft ook een voordeel van partijen als just race en Race Department.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:16:
[...]

We rijden normaal gesproken 1 practice 20 min (server staat daarvoor ook al open), quali 1 15min, race 1 25min, 5 min rust, 5 min quali 2, race 2 25 min.

Voordeel van 2 races is dat mocht je een ongeluk of IT technische probleem oid hebben, dat je aan race 2 nog mee kunnen doen.

Open races trekt me niet echt. Te veel risico, te weinig communicatie en geen gezellig gevoel. Dat blijft ook een voordeel van partijen als just race en Race Department.
25 minuten, dan kan je meestal wel op één tank rond komen? In een langere race is het ook wel interessant om te zien wie welke strategie hanteert. Een extra laag van onzekerheid :).

Bij de open race op zondag/maandag zitten de mensen van RPM wel nog steeds in voice. Op de baan zijn er terugkerende namen die niet in voice zitten en ook complete strangers. Dat zijn de gevaarlijkste. Maar als je ergens vooraan mee kunt, dan ben je normaal vrij safe. De meeste incidenten gebeuren in het middenveld of achteraan.

Maar ik ben ook fan van league races. Je weet tenminste wat je kunt verwachten en het is quasi altijd clean en sportief.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Zo vanavond mijn eerste 1 uurs race gedaan op Bathurst met de oude DTM Merc of BMW. Erg leuk en behoorlijk intensief. Wederom via RaceDepartment georganiseerd, waar je tegenwoordig overigens kunt zien welke races er allemaal georganiseerd worden. Om mee te doen is lidmaatschap nog steeds nodig, maar je kunt nu wel zien hoe de community werkt.

Donderdag de GTE op Road America.

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:20:
Zo vanavond mijn eerste 1 uurs race gedaan op Bathurst met de oude DTM Merc of BMW. Erg leuk en behoorlijk intensief. Wederom via RaceDepartment georganiseerd, waar je tegenwoordig overigens kunt zien welke races er allemaal georganiseerd worden. Om mee te doen is lidmaatschap nog steeds nodig, maar je kunt nu wel zien hoe de community werkt.

Donderdag de GTE op Road America.
Leuk, 1 uur is wel intensief, zeker in VR. Wij reden dinsdag ook dezelfde wagens op Kyalami in de AMS2 Community Cup: YouTube: Kyalami GT Race of the Automobilista 2 Community Cup

Heeft RaceDepartment eigenlijk ook een ranking en rating systeem zoals JustRace?

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

Leuk, 1 uur is wel intensief, zeker in VR. Wij reden dinsdag ook dezelfde wagens op Kyalami in de AMS2 Community Cup: YouTube: Kyalami GT Race of the Automobilista 2 Community Cup

Heeft RaceDepartment eigenlijk ook een ranking en rating systeem zoals JustRace?
Rd is geloof ik wel pay to play.

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Rd is geloof ik wel pay to play.
Enkel een jaarlijks lidmaatschap dacht ik (van 15 EUR ofzo)?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

Zeker intensief ja! Op Bathurst is het sowieso wel intensief... :)

Nee, we rijden zonder ranking systeem en het online ranking systeem staat ook uit.

Vanavond gaan we met de GTE 2 races doen op Road America. Nieuwe baan voor mij (zoals eigenlijk elke week wel...), maar de auto is me in ieder geval dit keer wel bekend :9

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Mystikal schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:16:
[...]

Zeker intensief ja! Op Bathurst is het sowieso wel intensief... :)

Nee, we rijden zonder ranking systeem en het online ranking systeem staat ook uit.

Vanavond gaan we met de GTE 2 races doen op Road America. Nieuwe baan voor mij (zoals eigenlijk elke week wel...), maar de auto is me in ieder geval dit keer wel bekend :9
Bathurst is inderdaad sowieso intensief.

GTE en Road America zijn beide leuk :). Hoe is het gegaan?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Flying Hawkic schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:29:
[...]

Bathurst is inderdaad sowieso intensief.

GTE en Road America zijn beide leuk :). Hoe is het gegaan?
Eerste race goed in de middenmoot geëindigd. 2e race, helaas 2x ge 'tboned nog voordat ik bij bocht 1 was. Dat was zonde, omdat het halverwege ging regenen en dat is altijd leuk natuurlijk.

Dinsdag dan maar de Copa Brazil B op Goiania. Ik ga voor de mini natuurlijk.
Cool circuit ook weer!

Basement Bios ---- Exo-S

• Flying Hawkic
Voor zij die aan het wachten waren op een mooie korting: 50% (ook voor de season pass)

https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/

En 55% voor AMS2 + season pass!

[Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 26-10-2022 14:47]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Er is nu ook een 3rd party career optie in AMS2. Niet geheel geïntegreerd, maar mensen zijn toch enthousiast.

https://www.racedepartmen...mode-companion-app.55558/

Basement Bios ---- Exo-S

• Darkangle
Mystikal schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:21:
Er is nu ook een 3rd party career optie in AMS2. Niet geheel geïntegreerd, maar mensen zijn toch enthousiast.

https://www.racedepartmen...mode-companion-app.55558/
Een .msi van een googledrive. Ik laat hem voorzichtig even voorbij gaan 😉

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Darkangle schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:13:
[...]

Een .msi van een googledrive. Ik laat hem voorzichtig even voorbij gaan 😉
File wordt toch gewoon gehost op de RD server?

Basement Bios ---- Exo-S

• Darkangle
Mystikal schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:16:
[...]

File wordt toch gewoon gehost op de RD server?
Uit jou link:
Instalation:
Download the "Google Drive Download Link.txt"
Click on the Download link and download the file from Google Drive
Run RacingLifeInstaller.msi. Dont install Racing Life under Program Files!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Darkangle schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:20:
[...]

Uit jou link:
Instalation:
Download the "Google Drive Download Link.txt"
Click on the Download link and download the file from Google Drive
Run RacingLifeInstaller.msi. Dont install Racing Life under Program Files!
Ah ik snap nu wat je bedoelt. Echter als ik in RD op de download knop druk krijg je rechtstreeks toegang tot de file. Wellicht was dat vroeger zo of is deze tekst gekopieerd vanuit een andere website? :?

Basement Bios ---- Exo-S

• PatrickC
  • Nu online

• Flying Hawkic
Leuke video! Moet de track zelf nog testen, maar ziet er zeer leuk uit.

• PatrickC
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:27:
[...]

Leuke video! Moet de track zelf nog testen, maar ziet er zeer leuk uit.
Ik kende de track al van rF2, maar deze is nog veel mooier. Vooral als je de datum/tijd zo instelt dat je een opkomende zon hebt, met herfstkleuren en mistflarden die oplichten in het zonlicht waar je dan doorheen rijdt. En dan met de auto's van bovenstaande video met het skinpack. Echt prachtig. _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 24-11-2022 09:37]

• Flying Hawkic
PatrickC schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:37:
[...]

Ik kende de track al van rF2, maar deze is nog veel mooier. Vooral als je de datum/tijd zo instelt dat je een opkomende zon hebt, met herfstkleuren en mistflarden die oplichten in het zonlicht waar je dan doorheen rijdt. En dan met de auto's van bovenstaande video met het skinpack. Echt prachtig. _/-\o_
Ja, in die omstandigheden blinkt AMS2 echt uit :). In VR is de zon dan zelfs hinderlijk zoals ze in het echt zou zijn.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Al schrijven ze wel dat multiplayer een uitdaging is en nog blijft voorlopig. Al zijn ze er wel flink mee bezig en erkennen ze het probleem. Uiteindelijk the 's dat het begin van de oplossing.

Basement Bios ---- Exo-S

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 20:24

H-Alien

aka Schenk

Weer een flinke update idd, maar weer eens opstarten. Blijft een beetje een ding voor mij in AMS2, ik vermaak me altijd prima ermee maar het blijft nooit echt hangen.

Voordat ik het weet zijn we weer maanden verder zonder dat ik AMS2 heb opgestart.

www.simsport-racing.com

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

H-Alien schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:41:
Weer een flinke update idd, maar weer eens opstarten. Blijft een beetje een ding voor mij in AMS2, ik vermaak me altijd prima ermee maar het blijft nooit echt hangen.

Voordat ik het weet zijn we weer maanden verder zonder dat ik AMS2 heb opgestart.
Misschien eens inschrijven bij RaceDepartment ofzo. We rijden elke week op dinsdagavond en donderdagavond een mix aan auto's en banen.

Basement Bios ---- Exo-S

• PatrickC
  • Nu online

Ik verdeel mijn tijd tussen rFactor 2, AMS2 en AC. AC speel ik de laatste tijd weer wat meer vanwege het Classic Endurance Pack van RSS. Die ‘Toyota’ is erg goed.

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 20:24

H-Alien

aka Schenk

Mjah, het is een kwestie van keuzes. Maar ik merk dat ik naast de acc league races eerder rf2 opstart icm met lfm of raceroom met ranked races. Er zijn gewoon teveel goede sims :)

www.simsport-racing.com

• Darkangle
H-Alien schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:08:
Mjah, het is een kwestie van keuzes. Maar ik merk dat ik naast de acc league races eerder rf2 opstart icm met lfm of raceroom met ranked races. Er zijn gewoon teveel goede sims :)
Grappig, een boel simracers beweren juist dat alles catastrophaal slecht is en de honger in africa en het gat in de ozon veroorzaakt 😆

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Darkangle schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:10:
[...]

Grappig, een boel simracers beweren juist dat alles catastrophaal slecht is en de honger in africa en het gat in de ozon veroorzaakt 😆
Valt wel mee toch? Afgezien van RD waar er altijd wel een sim in het verdomhoekje zit (meestal rF2 & iRacing).

[Voor 3% gewijzigd door dawg op 27-12-2022 15:45]

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik denk dat ik met deze Steam sale toch om ben. base game, premium track pack en de premium racin' USA pack lijken me momentel een mooie deal samen.

• Flying Hawkic

stijn014 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:36:
Ik denk dat ik met deze Steam sale toch om ben. base game, premium track pack en de premium racin' USA pack lijken me momentel een mooie deal samen.
Altijd welkom in onze AMS2 league: https://discord.com/invite/FCR7R7xYqn

Zolang de multiplayer van AMS2 niet super populair is, is het leuk om op vaste momenten met mensen te racen die je kent.

• Arthur-94
Meer mensen hier actief op Racedepartment?

Ik race altijd op dinsdag met ze en we willen binnenkort een kampioenschap oprichten in de GT4 of eventueel GT3 klasse. Meer mensen interesse?

Je kan je nog aanmelden voor vanavond: https://www.racedepartmen...4th-february-2023.255168/

[Voor 6% gewijzigd door Arthur-94 op 14-02-2023 12:56]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Arthur-94 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:56:

Ik race altijd op dinsdag met ze en we willen binnenkort een kampioenschap oprichten in de GT4 of eventueel GT3 klasse. Meer mensen interesse?

Je kan je nog aanmelden voor vanavond: https://www.racedepartmen...4th-february-2023.255168/
Jazeker, rij regelmatig mee, samen met Bas. Vanavond niet, maar hoop er donderdag weer bij te zijn.

Basement Bios ---- Exo-S

• Hollister78
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 11:49
Ik doe ook regelmatig mee, meestal op de Donderdag maar ben flexibel dus ik maak vnl een keuze op basis van het circuit. Heb overigens even een tijdelijke pauze, vanaf volgende week hoop ik er weer bij te zijn. Een kampioenschap zie ik ook wel zitten overigens.

• Flying Hawkic
Arthur-94 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:56:

Nee, maar wel op JustRace.

Ik weet niet hoeveel deelnemers jullie hebben, maar eventueel kunnen we ook de krachten bundelen.

Kom anders eens kijken in onze Discord: https://discord.gg/nFP8vu6Q

• Arthur-94
Cool! Dit is het 'kampioenschap' geworden. https://www.racedepartmen...ring-car-tuesdays.255456/

Leuke klasse met verschillende tracks

• Arthur-94
Nee, maar wel op JustRace.
Ik weet niet hoeveel deelnemers jullie hebben, maar eventueel kunnen we ook de krachten bundelen.

Kom anders eens kijken in onze Discord: https://discord.gg/nFP8vu6Q
Inderdaad goed om krachten te bundelen. Ik vind alleen Discord zo slecht werken en dat weerhoudt mij ervan om te gebruiken.

• TiezZ_BE
Arthur-94 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Inderdaad goed om krachten te bundelen. Ik vind alleen Discord zo slecht werken en dat weerhoudt mij ervan om te gebruiken.
Ben ook geen fan van Discord owv andere redenen. Maar het het programma op zich werkt prima m.i.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 16:56
Ik race graag F1 en ben er door @Flying Hawkic achter gekomen dat de auto's er zijn evenals de skins.

Alleen mis ik een aantal banen, vooral Zandvoort, kan nergens vinden dat daar een mod voor is. Klopt dit, of kijk ik niet goed genoeg?

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee