Voordat je timetrial start, krijg je de leaderboards te zien. Dan staat links "add ghost". Klik daarop en selecteer vervolgens mensen uit de leaderboards (met dezelfde auto)
Dat lukt dus niet. Ik kan ze selecteren, maar ze worden niet rood. Kan dus vervolgens ook niet uit dat menuscherm komen.
Ik kan wel kiezen voor best in session, maar ja dat wil je dus niet.
Dat lukt dus niet. Ik kan ze selecteren, maar ze worden niet rood. Kan dus vervolgens ook niet uit dat menuscherm komen.
Ik kan wel kiezen voor best in session, maar ja dat wil je dus niet.
Iemand nog tips??
Heb je de stappen die ik poste precies gevolgd? Ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt. Dan moet je game bugged zijn ofzo. Anders even een reinstall doen.
Heb je de stappen die ik poste precies gevolgd? Ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt. Dan moet je game bugged zijn ofzo. Anders even een reinstall doen.
Ja zo moeilijk zijn die stappen niet... .
Zal eens een verify gamefiles doen. Maar ik kan ze niet selecteren. Op het moment dat ik in de garage sta, zie ik ook een heel licht grey out vierkant waar je waarschijnlijk normaal gesproken de voor gekozen ghost cars kan kiezen.
Verify heeft niets geholpen.
Onderstaande screenshots laten wellicht nog wat meer zien.
In dit scherm kan ik alleen de onderste kiezen. Alle anderen reageert het scherm niet op. Zowel niet aan de linkerkant of in de leaderbord.
Hier zie je dat ik 2 ghosts heb geselecteerd, maar hij pakt alleen session best:
Net even een test op een andere baan, die doet het meteen. Kan iemand even verifieren dat ze dezelfde bug hebben met deze combi. Nordschleife 24 Le mans en Porsche 911 GT3 4.0.
Andere Nordschleife werkt ook! Lijkt dus echt een bug te zijn!
Waar zou ik dat kunnen rapporteren?
[Voor 56% gewijzigd door Mystikal op 29-06-2021 20:24]
@Mystikal Mij valt meteen op dat je bij de leaderboards, helemaal rechts geen grijze auto's hebt staan. Kijk maar eens bij mij in de lijst. Volgens mij betekent dat of er een ghost beschikbaar is.
Pyr0_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:44:
@Mystikal Mij valt meteen op dat je bij de leaderboards, helemaal rechts geen grijze auto's hebt staan. Kijk maar eens bij mij in de lijst. Volgens mij betekent dat of er een ghost beschikbaar is.
Klinkt logisch! En klopt ook merk ik bij een andere baan. Maar waarom kan ik dan niet mijn eigen personal best niet inladen?
Maar goed, ben er ook achter gekomen dat de andere Nordschleife baan veel meer gereden wordt. Dus ik switch gewoon.
Sinds gisteren het probleem dat ik het spel opstart in steamvr, het reiza logo krijg en vervolgens scherm van bug report. Spel al opnieuw geïnstalleerd, Reverb g2 zelf ge-deinstalleerd, Assetto Corsa geeft geen problemen.
Mystikal schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:37:
Sinds gisteren het probleem dat ik het spel opstart in steamvr, het reiza logo krijg en vervolgens scherm van bug report. Spel al opnieuw geïnstalleerd, Reverb g2 zelf ge-deinstalleerd, Assetto Corsa geeft geen problemen.
Iemand toevallig suggesties?
Probeer het eens met de steamvr beta?
Vergeet ook niet de laatste win update en nvidia driver te installeren, mits je die vid kaart hebt. Zitten beide directe fixes in voor vr.
Heb ik ook 1 keer gehad na een update een tijd geleden. Bestanden gecontroleerd in steam en toen werkte het weer in mijn geval.
IMPORTANT NOTE FOR G29 / G920 / G923:
There is currently a conflict with the latest Logitech G Hub software causing the game to crash at startup - we are working on a temporary workaround to the issue to be deployed early on next week, for the time being in order to run AMS2 users of these wheels need to either uninstall G HUB or roll back to the previous 2021.3, disabling auto-update right after installation to prevent it from updating to any of the more recent versions.
IMPORTANT NOTE FOR G29 / G920 / G923:
There is currently a conflict with the latest Logitech G Hub software causing the game to crash at startup - we are working on a temporary workaround to the issue to be deployed early on next week, for the time being in order to run AMS2 users of these wheels need to either uninstall G HUB or roll back to the previous 2021.3, disabling auto-update right after installation to prevent it from updating to any of the more recent versions.
..
Wow nog niet geprobeerd, maar dit zal het probleem wel zijn!
Zal het straks meteen checken.
En dit was inderdaad de oplossing. Merk nu wel dat ik links en rechts wat witte vlekken heb en een meer narrow blikveld heb. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt..
Daarnaast heb ik net een PR gezet, maar kan deze vervolgens bij Ghost niet laden? Is daar nog een reden voor?
Ik zag geen save knop of iets dergelijks.
[Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 04-07-2021 14:29]
Automobilista 2 V1.2.2.0 is now live! The latest update brings back the Salvador street circuit and introduces the mighty Porsche RSR 3.0 1974 as the initial entry to the GT Classics class.
The update also features another batch of fixes & improvements, including the option for users to create multiple controller profiles (please note this development may require reconfiguring your controller)
V1.2.1.4->V1.2.2.0 CHANGELOG
CONTENT
Tracks:
Added Salvador Street Circuit
Added Cascais Alternate Layout
Added alternative Interlagos Stock Car / GP variants (latter features temporary grandstands from grand prix weekend)
Vehicles:
Added Porsche RSR 3.0 1974 to GT Classics Series
GENERAL
Added support for 6 User control sets per profile. Slots can be renamed. (known issues: reset to defaults does not reset name, controller type (wheel/gamepad) is not retained with saved set)
Disabled collisions during formation laps and rolling starts
Fixed Championship editor saving incorrect dates for P/Q sessions
Added custom Steering Lock setting when user is running with a gamepad or digital controller for less sensitive steering than regular default steering lock
UI & HUD
Added binding entries for on board TC/ABS adjustment (Assignments > Vehicle).
Fixed save/load notification not displaying when switching user control presets
Added ability to copy another user control preset to the currently active control set
Moved controls screen 'Reset to Defaults' button up to user preset section to reinforce it is profile specific.
Added the current user preset name to controls screen secondary tabs.
Corrected various track UI information errors
Fixed setup edit screen displaying adjustable dampers when they have none when unitless option is enabled
Disabled redundant aerodynamic settings in setup screen for various wingless vehicles
Fixed qualify session length not correctly displaying in championship overview for custom championships
Fixed incorrect help text on test day custom date input
Fixed French text appearing on German version of the Time Trial loading screen tip text
Fixed Engine Breaking label in Edit Setup screen
Fixed untranslated Live Track preset label on session settings screen
Added texts for Laguna Seca and Daytona Nascar Layout
PHYSICS
Revised tire treads for M1 Procar, Group A cars
Minor tire tread adjustments for Group C, Opalas, F-Vee, Lotus 23, Copa Classics, Mini, GT5, G40 Cup, F-3, F-Trainer, Omega Stock Car, Stock Car 2019, GT3, GT4, karts (all variants)
Fixed error causing new traction control model not to be used in all cars featuring the system except F-V10 Gen2 & Mclaren 720S
Adjusted baseline damper settings for F-Retro Gen1, F-Vee
Revised brake heating functions for GTs & classic tintops
Adjusted body drag coefficients for Group A, Procar & vintage touring cars
Revised inertia values for both Vintage touring cars
Revised differential ramp angles for Procar & Group A cars
Adjusted default front wheel camber for all karts
Revised diff settings for all GTs, Stock Cars
Corrected Mini 1965 gear ratios
Adjusted default toe settings for Ginetta G55, Mercedes GT3
Adjusted Omega diff preload
BMW M4 GT4: Stiffer rear suspension rates
Revised engine lifetime ranges for all cars
Cadillac DPi: Fixed bug causing pitstop CTD due to missing default compound option
Adjusted front & rear toe ranges for F-Classics, Group C (requires setup reset)
Minor default setup adjustments for both Group C cars (setup reset recommended)
Added throttle map for Porsche GT3-R
Minor manual H shift RPM tolerance adjustments for completing clutchless shifts
Slightly reduced grass & gravel bump amplitude
Minor revisions to grass, gravel, grasscrete friction coefficients
AI
General AI callibration pass for dry & wet weather performance
Further reduced AI lateral rate in urgent moves
Fixed bug where fuel would be consumed by AI during accelerated time or during skip to end when the fuel consumption is set to OFF
Fixed some strategical decisions by AI not taking into account the fuel consumption setting when set to OFF
Curitiba: Smoothed fastline start/finish joint to prevent AI slowdown crossing it
Laguna Seca: Reset collision corridors at T11 (fix for AI pileups on rolling starts)
Bathurst: Minor AI Grip adjustment
Further increased AI performance in qualifying vs race
Taruma: Adjust pitlane exit speed
Interlagos Kart: Adjusted AI Grip for all layouts
AUDIO
Surface sounds: lowered flat curbs volume, increased dirty debris off line occurence
BMW M1 Procar adjusted chase cam live-play sound
TRACKS
VIR: Added seasonal foliage; Optimized track cut mesh; Minor art & optimization pass; Fix broken shrubs
Montreal (Modern & Historic): Added seasonal foliage
Cascavel: Fixed terrain hole and gap in the barriers near the old pit
Laguna Seca: Fixed some object LOD popping
Oulton Park: Updated seasonal foliage textures
Cascais: Minor art & optimization pass
Spielberg GP: Add missing brake marker boards at T6
Hockenheimring: Enable playground for short layouts
Interlagos Kart1: Relax track limits at T7
Kansai: Minor LOD tweaks
Adjusted Interlagos, Nurburgring, Snetterton trackside camera glitches
Spielberg Historic: added VR cams
Cadwell Park: fixed invisible bits of road
Added working trackside cameras to all Speedland layouts
VEHICLES
Superkart / Kart Shifter: Added shifter & driver shifting animations
Stock Car Corolla 2021: Updated front bumper and hood model as per recent series facelift
Stock Car Cruze 2020: Fixed the cockpit bonnet and external damage clipping on the top
Minor adjustment to first shadow cascade radius from cockpit view
Switched Vintage Touring Car drivers to GT vintage models
Adjusted driver LOD levels to minimise driver parts from popping out while still in sight
F-Ultimate: Fixed inverted left mirror
De basisversie is nu ongeveer 18 EUR. Lijkt mij de moeite om aan te schaffen aangezien de meeste mensen nu wel positief lijken te zijn over AMS2 sinds de laatste update. Ik speel ook in VR (nu enkel PC2) en AMS2 schijnt goed te zijn.
Alleen vraag ik mij af hoe de online ervaring is (zijn er voldoende spelers en zijn er clean races?) en of de DLC echt vereist is om online te spelen?
De basisversie is nu ongeveer 18 EUR. Lijkt mij de moeite om aan te schaffen aangezien de meeste mensen nu wel positief lijken te zijn over AMS2 sinds de laatste update. Ik speel ook in VR (nu enkel PC2) en AMS2 schijnt goed te zijn.
Alleen vraag ik mij af hoe de online ervaring is (zijn er voldoende spelers en zijn er clean races?) en of de DLC echt vereist is om online te spelen?
In VR is het echt een goeie.
Zelf online praktisch niemand te vinden, wordt heel weinig online gespeeld. Dus als dat je doel is, zou ik deze wel laten liggen.
Ik heb een haat liefde verhouding met AMS 2. Kocht deze vroeg, vooral voor VR. Updates zijn leuk, maar deden niet alle auto's. Daarbij heb ik bij sommige wagens leren omgaan met het vage gevoel, die zijn door de fix totaal anders gaan rijden.
In VR is het echt een goeie.
Zelf online praktisch niemand te vinden, wordt heel weinig online gespeeld. Dus als dat je doel is, zou ik deze wel laten liggen.
Ik heb een haat liefde verhouding met AMS 2. Kocht deze vroeg, vooral voor VR. Updates zijn leuk, maar deden niet alle auto's. Daarbij heb ik bij sommige wagens leren omgaan met het vage gevoel, die zijn door de fix totaal anders gaan rijden.
Is het online vergelijkbaar met PC2? Die speel ik voornamelijk omdat hij in VR wel goed is (in tegenstelling tot andere spellen).
Spijtig dat het niet veel online wordt gespeeld, benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen. Wanneer heb jij voor het laatst online gespeeld?
Als online niet echt aan te raden is: hoe is de single player ervaring?
Twee weken terug voor het laatst AMS2 online gespeeld. Bijna geen lobbies. Dus ik hou het op Assetto Corsa Competizione
Maar ACC heeft dan weer geen VR (of geen goede)? Ik heb AC eens gespeeld maar snel terug mee gestopt omdat de VR ervaring verschrikkelijk is. Je moet telkens de headset afzetten en alsnog keyboard en muis gebruiken.
Maar ACC heeft dan weer geen VR (of geen goede)? Ik heb AC eens gespeeld maar snel terug mee gestopt omdat de VR ervaring verschrikkelijk is. Je moet telkens de headset afzetten en alsnog keyboard en muis gebruiken.
Ja ik gebruik VR en gewoon een scherm. AMS2 voor VR, maar dan offline
Spijtig dat het niet veel online wordt gespeeld, benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen. Wanneer heb jij voor het laatst online gespeeld?
Als online niet echt aan te raden is: hoe is de single player ervaring?
Multiplayer met soort van 'safety rating' volgt normaal gezien nog .
Online is in bepaalde periodes nog goed te doen, rij soms ook mee in losse races met een Discord groep. Je kan met de base game sinds kort overal joinen, ook al zit de track niet in de base game.
Ben zelf minder aan het spelen owv zomer en connectie verlies van het beeld met de Rift S dat zich weer manifesteert sinds kort
[Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 24-08-2021 14:21]
Multiplayer met soort van 'safety rating' volgt normaal gezien nog .
Online is in bepaalde periodes nog goed te doen, rij soms ook mee in losse races met een Discord groep. Je kan met de base game sinds kort overal joinen, ook al zit de track niet in de base game.
Ben zelf minder aan het spelen owv zomer en connectie verlies van het beeld met de Rift S dat zich weer manifesteert sinds kort
Even opzoekingen gedaan maar vind er niet direct iets van terug wanneer dat op de planning zou staan. Misschien wordt de multiplayer populairder met een safety rating.
Hoe werkt dat met die Discord groep? Spelen ze op bepaalde vaste momenten, moet je toegelaten worden?
Gisteren gekocht en direct online gegaan met twee fantastische races . Multiclass GT3 aangevuld met AI, eerst 12 ronden Redbull ring en dan 12 ronden Silverstone. Die tweede had ik gewonnen ondanks dat ik niet de allersnelste was. Had wel een achievement verwacht... Maar die zijn er niet . Zonde. Maar wel heel tevreden met de aankoop voorlopig. Bevalt mij beter dan PC2.
Echt een prima update inderdaad. Gister echt super fun gehad met de formula trainer advanced op Santa Cruz. Was mijn eerste random track, random car experiment maar meteen een prima combinatie
Ga ik nog wel even volhouden, met zoveel content neig ik toch snel naar de bekendere tracks en wagens, ben wel benieuwd naar de rest dus om mezelf dat af te leren gooi ik er tegenwoordig een random number generator tegen aan.
Moet zeggen ACC en Raceroom zijn nu nog wel mijn main multiplayer games maar wellicht gaat dat met deze patch veranderen.
[Voor 19% gewijzigd door H-Alien op 02-12-2021 07:57]
Omdat het hier zo stil is even 2 snelle screenshots van mijn laatste random combinatie
Combo:
Formula Classic G3 M2 (Williams FW14) - HOCKENHEIM NATIONAL (DLC) - 21 May 2000
Was een hand vol, snelste in compleet droge practice (wel met wat plassen van eerdere buien), qualy was thunderstorm en dik laatste. Race was gelukkig geen onweer meer maar wel nog flink nat en regen. Stopte vrij snel met regenen, kwam langzaam een droge lijn tot de regen weer toenam. Was ploeteren achteraan het veld maar wel met leuke battles voor p19/20/21. Uiteindelijk 21 door een verrem actie laatste ronde.
Je kan zeggen wat je wil over AMS2 maar het is brilliant voor wat snelle ai races met random combinaties. Graphics en weer simulatie zijn onovertroffen, zeker gecombineerd met historisch weer. Wat skins en custom AI downloaden en je raced met "echte" liveries tegen de Schumachers en Piquet's van destijds.
Mocht iemand ook aan de slag willen met random combinaties, document met alle tracks en cars Hier. Gooi het daarna gewoon in een random generator (Deze) en nog even een random datum eruit knallen voor het weer (Deze).
Edit: ook vrij briljant trouwens Deze site. Met zoveel wagens altijd handig om even snel de specs te bekijken (ben geen auto nerd dus ik check altijd evenveel snel of het paddles, sequential of H-pattern schakelen is.
[Voor 9% gewijzigd door H-Alien op 26-12-2021 09:11]
Het blijft ook wel een graka killer te zijn met VR. 3060ti icm HP Reverb G2 geeft me met volle races toch wat problemen. Natuurlijk graphics kan ik verder terugzetten, maar dat wil je eigenlijk ook niet.
Verder een fijne game al krijg ik Crewchief ook niet werkend icm HP Reverb G2.
Mystikal schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:28:
Het blijft ook wel een graka killer te zijn met VR. 3060ti icm HP Reverb G2 geeft me met volle races toch wat problemen. Natuurlijk graphics kan ik verder terugzetten, maar dat wil je eigenlijk ook niet.
Verder een fijne game al krijg ik Crewchief ook niet werkend icm HP Reverb G2.
Heb je FSR implementatie al geprobeerd? Op reiza forum kan je daar info over vinden. Kwestie van wat bestanden downloaden en in de juiste folder zetten. Ik heb een G2, maar in combinatie met een 6900XT en dat draait fantastisch, nagenoeg constant 90fps overdag (nacht/regen is reprojection)
Crewchief staat compleet los van gebruik G2. Je moet wat UDP settings instellen in de game, zodat hij communiceert met crewchief.
Spijtig. Waarom komt die toch niet van de grond...
Zelf pak ik het alleen af en toe om even snel wat te rijden, met wat bijzondere auto's. Zo vind ik de Ultima geweldig.
Alleen het gedrag van veel auto's is nog steeds onvoorspelbaar, ook is het gedrag steeds gewijzigd bij upgrades. Vaak werd het gedrag beter, maar zeker niet altijd. Dat maakt het een lastige sim om je echt aan de commiteren. Zelf is dit de ideale sim voor VR, wat mij betreft.
Zelf pak ik het alleen af en toe om even snel wat te rijden, met wat bijzondere auto's. Zo vind ik de Ultima geweldig.
Alleen het gedrag van veel auto's is nog steeds onvoorspelbaar, ook is het gedrag steeds gewijzigd bij upgrades. Vaak werd het gedrag beter, maar zeker niet altijd. Dat maakt het een lastige sim om je echt aan de commiteren. Zelf is dit de ideale sim voor VR, wat mij betreft.
Zelfde hier. In VR is het een geweldige ervaring. Als je in een leuke lobby zit is het echt heerlijk, maar helaas is het moeilijk om zo'n lobby te vinden.
Heeft iemand hier misschien ook eens problemen gehad met de Fanatec CSL DD en de shifters?
Sinds de laatste update werkt alles aan het stuur, behalve de shifters. Ik kan ze wel kiezen in het menu, worden daar ook gezien, maar tijdens het rijden reageren ze gewoon nergens op. Gassen en sturen werken wel weer.
Draai op Windows 11, CSL DD op PC Mode, welke juist wordt herkend na de laatste update.
Wiel is de MClaren GT3 v2.
Voor de update deden de shifters het trouwens ook niet op de Custom Wheel setting.
Overige games, ACC, AC en DR2 geen problemen met de shifter.
Setups van derden kon je vinden via time trial (via de snelste tijden) maar die tijden zijn allemaal gereset owv de grote veranderingen ivm physics etc
Infinchible schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:18:
Heeft iemand hier misschien ook eens problemen gehad met de Fanatec CSL DD en de shifters?
Sinds de laatste update werkt alles aan het stuur, behalve de shifters. Ik kan ze wel kiezen in het menu, worden daar ook gezien, maar tijdens het rijden reageren ze gewoon nergens op. Gassen en sturen werken wel weer.
Draai op Windows 11, CSL DD op PC Mode, welke juist wordt herkend na de laatste update.
Wiel is de MClaren GT3 v2.
Voor de update deden de shifters het trouwens ook niet op de Custom Wheel setting.
Overige games, ACC, AC en DR2 geen problemen met de shifter.
Shifters werkte hier goed na binden met CSL DD en Mclaren v2 alleen bij mij is de xbox knop "ok" en de a knop "back" in het menu.
Setups van derden kon je vinden via time trial (via de snelste tijden) maar die tijden zijn allemaal gereset owv de grote veranderingen ivm physics etc
Ah vandaar dat er zo weinig tijden stonden. Wel juist mijn tijd verbeterd in het 3e rondje op time trial. Waarschijnlijk omdat ik mijn achtervleugel 1 tikje meer heb gegeven. Gaat hij wat lekkerder door de bochten. Toch weer 0.3 eraf
Daarna nog een online race gedaan met de mini op Interlagos. Prima verloop van mijn race en 10e geëindigd van de 18.
Online is inderdaad beter gevuld sinds 1.3 update. Wachten is nog een beetje op verdere tuning van het rating systeem en hopelijk de ranked servers waar ik werk af en toe wat van lees. Ga er van uit dat die nog wel even op zich laten wachten (end of year zeg maar).
Ondertussen wel gestart met mijn persoonlijke 1 random race per week challenge. Ook maar even opgenomen, ben duidelijk niet op zoek naar een nieuwe carrière switch maar ach, is voor de fun
Daarnaast heb ik net een PR gezet, maar kan deze vervolgens bij Ghost niet laden? Is daar nog een reden voor?
1e Nordschleife baan van de 3 met een McLaren F1 uit 1980(??) Wat nog vreemder is, dat ik hiervoor ook een geldige lap zette en die kon ik daarna wel als ghost car selecteren. Ik neem aan als de tijd klopt, dat je een ghostcar kan selecteren?
Net even een Daytona 24h geprobeerd met een veld van P1, P2 en GTE's. Maar de GTE's rijden snellere rondes dan de P2's? Ik dacht dat de P2's wel vergelijkbaar zouden zijn aan de LMP2's, maar dat is dus niet zo.
PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:18:
Net even een Daytona 24h geprobeerd met een veld van P1, P2 en GTE's. Maar de GTE's rijden snellere rondes dan de P2's? Ik dacht dat de P2's wel vergelijkbaar zouden zijn aan de LMP2's, maar dat is dus niet zo.
Haha leuk, net ook met een vriend een race gedaan in de ePi of hoe heten die dingen... 40minuten en te warm aangekleed. Ben gesloopt. Maar wel tof!
2d triple pancake hiero, bevalt me prima en met mijn ogen vrees ik dat VR veel te vermoeiend is. OOk nooit echt langere tijd geprobeerd though.
Anyways, laatste random race combo kwam uit op Nordschleife met de Ulitma GTR Race in de regen. Laten we zeggen dat het een intense ervaring was zonder tc en abs. Auto heel gehouden en uiteindelijk p3 tegen de ai dus ik was happy. Next up in de random generator combo, de "fan" car op historic interlagos,
Hier een nieuwe sim racer, die gelijk helemaal hooked is! :-)
Speel oa. Automobilista 2 en iRacing.
Qua immersie doet AMS2 het veel beter dan iracing, maar helaas heeft AMS2 ook zo zo'n flaws.. Ik vind de multiplayer namelijk echt ruk, dus ik speel nu voornamelijk time trials..
Ik vind qua auto's wel Formula 1 het leukst om te doen, maar helaas is er qua competitiviteit daar niet heel veel op te vinden, behalve iRacing.. De rest bied het allemaal wel aan, maar is dus lang niet zo goed (mensen zijn toxic ect..).
Dus voor nu lekker timetrials doen met AMS 2
NZXT H710i - Asus Strix X570-E Gaming - Ryzen 9 5950X - 64GB G.Skill Trident Z F4 - 1TB Samsung 980 PRO M.2 - Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix Gaming OC 24G - https://www.3dmark.com/3dm/55080463
Qua immersie doet AMS2 het veel beter dan iracing, maar helaas heeft AMS2 ook zo zo'n flaws.. Ik vind de multiplayer namelijk echt ruk, dus ik speel nu voornamelijk time trials..
Ik vind qua auto's wel Formula 1 het leukst om te doen, maar helaas is er qua competitiviteit daar niet heel veel op te vinden, behalve iRacing.. De rest bied het allemaal wel aan, maar is dus lang niet zo goed (mensen zijn toxic ect..).
Dus voor nu lekker timetrials doen met AMS 2
F1 is altijd wel heavy in VR vind ik .
Waarom vind je de multiplayer ruk? Vooral een gebrek aan spelers vind ik.
Waarom vind je de multiplayer ruk? Vooral een gebrek aan spelers vind ik.
Precies dat. Op een doordeweekse dag is er gewoon weinig te vinden. Ik denk als ze een soort gelijk systeem als iRacing zouden implementeren (racen op specifieke tijden) dat er stuk meer spelers zouden zijn.
NZXT H710i - Asus Strix X570-E Gaming - Ryzen 9 5950X - 64GB G.Skill Trident Z F4 - 1TB Samsung 980 PRO M.2 - Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix Gaming OC 24G - https://www.3dmark.com/3dm/55080463
Precies dat. Op een doordeweekse dag is er gewoon weinig te vinden. Ik denk als ze een soort gelijk systeem als iRacing zouden implementeren (racen op specifieke tijden) dat er stuk meer spelers zouden zijn.
Best een league met F1 (of andere open wheelers) joinen, zie mijn eerdere post ivm lijst op Reiza forum
Een behoorlijke gamechanger (vind ik) voor AMS2. Helicorsa app is nu ook beschikbaar voor AMS2.
Werkt zowel op scherm als in VR met verschillende settings zelf in te stellen.
Mystikal schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:49:
Een behoorlijke gamechanger (vind ik) voor AMS2. Helicorsa app is nu ook beschikbaar voor AMS2.
Werkt zowel op scherm als in VR met verschillende settings zelf in te stellen.
Heb al wel zitten kloten met de instellingen, maar krijg dat voor mijn VR nog niet echt lekker voor elkaar qua uitlijning.
Ik heb dit al een tijdje en ik vind 't nog mooier ook, veel meer zoals in AC(C). Zat in onderstaande package, werkt via een simhub overlay. In die package zitten nog wat andere (haast essentiële) dingen die niet standaard in AMS2 zitten. Zoals Laptimes+relatives, Tyre temps, fuel monitor en nog wat andere dingen.
Ik kan de AI in zware regen niet volgen. Na de rolling start zijn mijn banden na enkele bochten koud en is het ding niet meer te besturen. Ik heb het over de Mercedes CLK GT1. Ik deed ook de test en ik remde op hetzelfde punt als de AI, maar ik kon de bocht niet halen... Ik speel op 100/100. Wat geen probleem is op droog wegdek.
Ik kan de AI in zware regen niet volgen. Na de rolling start zijn mijn banden na enkele bochten koud en is het ding niet meer te besturen. Ik heb het over de Mercedes CLK GT1. Ik deed ook de test en ik remde op hetzelfde punt als de AI, maar ik kon de bocht niet halen... Ik speel op 100/100. Wat geen probleem is op droog wegdek.
Weet het niet, maar kun je niet tweaken aan de afstelling? Meer camber, meer toe in, banden spanning.
Ik ben ondanks overgestapt naar triple monitor setup voor sim racen. En moet zeggen dat het goed bevalt. Alleen in AMS2 krijg ikhet niet voor elkaar. ACC & raceroom werken prima met triples. Maar in AMS2 heb ik een situatie waarbij de buitenste schermen niet goed overeenkomen met het middelste scherm.
Als ik kijk naar het verschil tussen middelste en buitenste schermen valt het op dat de bovenste helft van het beeld te hoog lijkt te zitten, maar de onderkant zit te laag. Dus dacht dat het met de FOV oid te maken heeft. Maar heb al super veel settings geprobeerd maar de alignment blijft gewoon niet kloppen.
Zijn er meer mensen met het zelfde probleem bij tripls? Of zijn er mensen die triples in AMS2 wel gewoon goed werkend hebben gekregen?
j0ppie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:41:
Ik ben ondanks overgestapt naar triple monitor setup voor sim racen. En moet zeggen dat het goed bevalt. Alleen in AMS2 krijg ikhet niet voor elkaar. ACC & raceroom werken prima met triples. Maar in AMS2 heb ik een situatie waarbij de buitenste schermen niet goed overeenkomen met het middelste scherm.
Als ik kijk naar het verschil tussen middelste en buitenste schermen valt het op dat de bovenste helft van het beeld te hoog lijkt te zitten, maar de onderkant zit te laag. Dus dacht dat het met de FOV oid te maken heeft. Maar heb al super veel settings geprobeerd maar de alignment blijft gewoon niet kloppen.
Zijn er meer mensen met het zelfde probleem bij tripls? Of zijn er mensen die triples in AMS2 wel gewoon goed werkend hebben gekregen?
Maar het belangrijkste om te weten over tripple screen in AMS 2 is:
Dat AMS2 gebruikt maar van hFOV, net als Pcars 1&2. En de meeste andere sims van vFOV. En daar zit een factor 3 verschil tussen.
Maar het belangrijkste om te weten over tripple screen in AMS 2 is:
Dat AMS2 gebruikt maar van hFOV, net als Pcars 1&2. En de meeste andere sims van vFOV. En daar zit een factor 3 verschil tussen.
Ik heb triple spreading aan staan. Ik heb alle stats daar ingevoerd.
scherm breedte 61.4cm
hoogte 36.5cm
hoek van 50 graden wat ook klopt met mijn monitoren zelf.
Afstand tot beeldscherm 70cm wat ik nagemeten heb
en de FOV heb ik op 49. Dat is inderdaad hFOV. Sowies verschillende FOV's geprobeerd maar dat mag niet baten. Ergens gaat bij mij het proces duidelijk fout. Heb 3x27inch op een hoek van 50 graden zoals door online calculaters werd aanbevolen voor mij.
Kun je anders een screenshotje posten van hoe jij ( of iemand anders met triples) je triple monitor settings hebt staan? Als je kijkt bij opties en dan triple monitor. Je hebt daar per scherm informatie. Misschien heb ik toch wat fout staan.
j0ppie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:41:
Gewoon een vraagje uit interesse, maar heb je ook overwogen om een VR headset te kopen in plaats van drie monitors? In de meeste gevallen goedkoper (afhankelijk van welke headset en monitors je vergelijkt) en de ervaring is geweldig, vooral in AMS2.
Gewoon een vraagje uit interesse, maar heb je ook overwogen om een VR headset te kopen in plaats van drie monitors? In de meeste gevallen goedkoper (afhankelijk van welke headset en monitors je vergelijkt) en de ervaring is geweldig, vooral in AMS2.
(Sorry, kon je niet helpen met jouw vraag).
Toch bedankt voor het proberen mee te denken. Het is uiteindelijk gelukt. Wat betreft jou vraag over VR. Ik heb een tijdje een VR headset kunnen lenen van een maat. Dat was de HTC vive. En ik heb in die maanden dat ding relatief weinig gebruikt. Vooral in het begin veel. Er zijn bepaalde punten met de vive die nu beter zijn zoals resolutie. En alles ziet er nu scherper uit bij de nieuwste brillen. Maar het komt lang niet in de buurt van de scherpte van een monitor.
Een ander nadeel aan vr vind ik, en dat hebben de nieuwere brillen ook nog steeds, de breedte waarin je kunt zien is gewoon heel beperk. 110 graden maar. De FOV is ruk waardoor het is alsof je door een tunnel kijkt. Verder vind ik VR vervelender omdat je:
- afgesloten bent van de wereld om je heen
- er allemaal kabels aanzitten en is lastig op/af te zetten
- bril is groot/zwaar en zit niet lekker voor langere sessies
Als er ooit lichtere draadloze brillen zijn met 8K resolutie en een fov van 180 graden die je opzet zoals een grote zonnebril . Dan wil ik wel overstappen. Maar op dit moment is triples in mijn ogen beter. Enige wat je mist bij triples is daadwerkelijk in 3D kunnen kijken. Dat is het grote pluspunt van VR. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Andere denken er weer heel anders over.
Toch bedankt voor het proberen mee te denken. Het is uiteindelijk gelukt. Wat betreft jou vraag over VR. Ik heb een tijdje een VR headset kunnen lenen van een maat. Dat was de HTC vive. En ik heb in die maanden dat ding relatief weinig gebruikt. Vooral in het begin veel. Er zijn bepaalde punten met de vive die nu beter zijn zoals resolutie. En alles ziet er nu scherper uit bij de nieuwste brillen. Maar het komt lang niet in de buurt van de scherpte van een monitor.
Een ander nadeel aan vr vind ik, en dat hebben de nieuwere brillen ook nog steeds, de breedte waarin je kunt zien is gewoon heel beperk. 110 graden maar. De FOV is ruk waardoor het is alsof je door een tunnel kijkt. Verder vind ik VR vervelender omdat je:
- afgesloten bent van de wereld om je heen
- er allemaal kabels aanzitten en is lastig op/af te zetten
- bril is groot/zwaar en zit niet lekker voor langere sessies
Als er ooit lichtere draadloze brillen zijn met 8K resolutie en een fov van 180 graden die je opzet zoals een grote zonnebril . Dan wil ik wel overstappen. Maar op dit moment is triples in mijn ogen beter. Enige wat je mist bij triples is daadwerkelijk in 3D kunnen kijken. Dat is het grote pluspunt van VR. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Andere denken er weer heel anders over.
Top dat het is gelukt!
En was je ook niet consistenter in VR? Door 3D kan ik veel beter rempunten inschatten en dat helpt mij persoonlijk om consistenter te zijn.
Ik speel wel zonder kabel (Quest 2). Dat voelt iets vrijer. Het gewicht stoort me niet echt, net zoals het afgesloten zijn. Als je aan het racen bent, wil je toch niet gestoord worden. Maar het klopt dat het niet vergelijkbaar is in scherpte met monitors. Dat is wel inleveren
Ik heb niet genoeg getest om over snelheid uitspraken te doen. Maar ben het wel met je eens. Door het 3D effect kun je wel beter bochten inschatten,. Maar naast je kunnen kijken wat met triples goed werkt vind ik ook wel heel fijn. Resolutie, screendoor effect, draadloos en bovenal betere FOV en dan stap ik over naar VR. Maar zal nog wel paar jaartjes duren. Uiteindleijk is VR sowieso wel de betere techniek natuurlijk. Ik denk dat long term VR triples bij sim racen compleet zal vervangen.
j0ppie schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:06:
Ik heb niet genoeg getest om over snelheid uitspraken te doen. Maar ben het wel met je eens. Door het 3D effect kun je wel beter bochten inschatten,. Maar naast je kunnen kijken wat met triples goed werkt vind ik ook wel heel fijn. Resolutie, screendoor effect, draadloos en bovenal betere FOV en dan stap ik over naar VR. Maar zal nog wel paar jaartjes duren. Uiteindleijk is VR sowieso wel de betere techniek natuurlijk. Ik denk dat long term VR triples bij sim racen compleet zal vervangen.
En heb je enkel een Vive geprobeerd? Want die heeft inderdaad een screendoor effect (of toch degene die ik had geprobeerd). Maar ondertussen is er geen sprake meer van dat screendoor effect bij de recente headsets.
Zelf heb ik nooit triples gehad (geen plaats voor). Ik zag dat je tegenwoordig ook van die dingetjes hebt die de schermranden doen verdwijnen bij triples. Heb even gezocht op Google, maar vind het niet direct terug. Of misschien gebruik je dat al .
Het is gaaf, maar ik word niet blij van die (geen idee hoe het heet of waar het voor dient), ik wil zeggen rolbeugel constructie recht op mijn neus?
Bedoel je de halo ? Dient voor de veiligheid en het heeft zijn nut al bewezen . Denk maar aan de crash tussen Hamilton en Verstappen in Monza. Of de crash van Grosjean in Bahrein (zonder de halo was de kans groot dat hij er nu niet meer zou zijn).
[Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 12-04-2022 13:49]
Bedoel je de halo ? Dient voor de veiligheid en het heeft zijn nut al bewezen . Denk maar aan de crash tussen Hamilton en Verstappen in Monza. Of de crash van Grosjean in Bahrein (zonder de halo was de kans groot dat hij er nu niet meer zou zijn).
Ik kijk niets qua sport. Vind er helaas niets aan. Zelf dingen doen daarentegen is geweldig 😄 (ik zeg altijd "sporten is als poepen, lekker om zelf te doen maar het vereist een speciaal soort mens om genot er uit te halen om anderen het te zien doen!"). En die halo heb ik weinig aan in vr, maar snap prima dat voor realistme het er wel in moet zitten.
Helaas peanutbutter 😁 (voor de rest trouwens een zeer mooi ogende wagen!)
Ik kijk niets qua sport. Vind er helaas niets aan. Zelf dingen doen daarentegen is geweldig 😄 (ik zeg altijd "sporten is als poepen, lekker om zelf te doen maar het vereist een speciaal soort mens om genot er uit te halen om anderen het te zien doen!"). En die halo heb ik weinig aan in vr, maar snap prima dat voor realistme het er wel in moet zitten.
Helaas peanutbutter 😁 (voor de rest trouwens een zeer mooi ogende wagen!)
In het echt hebben de piloten weinig last van de halo omdat het menselijk brein die verticale baar wegfiltert in het zicht. Op 2D beeld is dat niet zo en daarom heb je in games zoals F2021 de optie om die verticale baar uit te zetten. Geen idee of in 3D het menselijke brein ook automatisch die baar wegfiltert. Trouwens, er zijn geruchten dat F2022 voor het eerst VR-support zou hebben. Misschien dat ik hem dan nog eens koop. Mijn vorige versie was F2010 (al even geleden dus, dat was denk ik de eerste game uit de reeks). Sinds VR ben ik terug helemaal in het racen, maar ik kan het niet meer in 2D (mijn rig heeft zelfs geen monitor, dus het gaat gewoon ook echt niet). Games zonder VR-support koop ik dus niet.
In het echt hebben de piloten weinig last van de halo omdat het menselijk brein die verticale baar wegfiltert in het zicht. Op 2D beeld is dat niet zo en daarom heb je in games zoals F2021 de optie om die verticale baar uit te zetten. Geen idee of in 3D het menselijke brein ook automatisch die baar wegfiltert. Trouwens, er zijn geruchten dat F2022 voor het eerst VR-support zou hebben. Misschien dat ik hem dan nog eens koop. Mijn vorige versie was F2010 (al even geleden dus, dat was denk ik de eerste game uit de reeks). Sinds VR ben ik terug helemaal in het racen, maar ik kan het niet meer in 2D (mijn rig heeft zelfs geen monitor, dus het gaat gewoon ook echt niet). Games zonder VR-support koop ik dus niet.
Het is gaaf, maar ik word niet blij van die (geen idee hoe het heet of waar het voor dient), ik wil zeggen rolbeugel constructie recht op mijn neus?
Speel AMS2 ook alleen in VR, heb tijdens het rijden geen last van de "teen slipper"
Ik kijk er eigenlijk automatisch langs heen. In F1 2021 heb de halo wel uitgezet.
Speel AMS2 ook alleen in VR, heb tijdens het rijden geen last van de "teen slipper"
Ik kijk er eigenlijk automatisch langs heen. In F1 2021 heb de halo wel uitgezet.
In VR wordt de halo dus door het brein automatisch weggefilterd zoals in het echt . Goed om te weten! Nu nog hopen op VR support voor F2022 en dan koop ik het misschien weer eens.
In VR wordt de halo dus door het brein automatisch weggefilterd zoals in het echt . Goed om te weten! Nu nog hopen op VR support voor F2022 en dan koop ik het misschien weer eens.
Ook op een normaal scherm kijk je er snel genoeg omheen. Heb er echt 0 last van.
Ook op een normaal scherm kijk je er snel genoeg omheen. Heb er echt 0 last van.
Nou ik zeker wel, maar is gelukkig gewoon uit te zetten in de F1 spellen. Toch mis ik VR keihard. Dus voor mij is het nog steeds de RSS mod in AC met de F1 track mods. Dan heb je zelfs Vegas al.
Zojuist maar eens ingeschreven voor een AMS2 race via Racedepartment. F3 in Zuid Afrika, hopelijk zo wat vaker wat serieuzer races met wat meer mensen te vinden.
Ik vind het spel top, maar de fanbase is echt heel mager en dat is zonde. Zeker omdat ik met VR speel, waar bij dit spel gewoon prima ontwikkeld is.
Mystikal schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:31:
Zojuist maar eens ingeschreven voor een AMS2 race via Racedepartment. F3 in Zuid Afrika, hopelijk zo wat vaker wat serieuzer races met wat meer mensen te vinden.
Ik vind het spel top, maar de fanbase is echt heel mager en dat is zonde. Zeker omdat ik met VR speel, waar bij dit spel gewoon prima ontwikkeld is.
Heb mij nog nooit ingeschreven voor races op een vast tijdstip. Dat is moeilijk in mijn agenda. Zou leuker zijn als er gewoon standaard als je online gaat leuke lobby's te vinden zijn. Het is altijd afwachten of er een leuke lobby is op het moment dat jij wilt spelen (voor mij meestal later in de avond en dus bijna altijd vol Britten).
Heb mij nog nooit ingeschreven voor races op een vast tijdstip. Dat is moeilijk in mijn agenda. Zou leuker zijn als er gewoon standaard als je online gaat leuke lobby's te vinden zijn. Het is altijd afwachten of er een leuke lobby is op het moment dat jij wilt spelen (voor mij meestal later in de avond en dus bijna altijd vol Britten).
Klopt helemaal. Ik heb precies hetzelfde. Ik speel 1 a 2 keer per week (dat is het plan althans) met een vriend online. Altijd op basis van de agenda voor ons beiden. We proberen dit nu eens uit voor de eerste keer.
Eens kijken of het bevalt. De nationaliteit maakt mij verder niet uit overigens. Gewoon een volle server met respect voor regels en een divers niveau verschil op de baan. Dat zijn zaken die voor ons belangrijk zijn.
Klopt helemaal. Ik heb precies hetzelfde. Ik speel 1 a 2 keer per week (dat is het plan althans) met een vriend online. Altijd op basis van de agenda voor ons beiden. We proberen dit nu eens uit voor de eerste keer.
Eens kijken of het bevalt. De nationaliteit maakt mij verder niet uit overigens. Gewoon een volle server met respect voor regels en een divers niveau verschil op de baan. Dat zijn zaken die voor ons belangrijk zijn.
Uiteraard speelt nationaliteit geen rol - zo bedoelde ik het niet . Clean racing en een goede internetverbinding is het enige wat telt.
Er is ook ooit een Discord aangemaakt om met tweakers te racen: https://discord.com/invite/7cmBsas
Ik wil gerust meedoen als jullie nog eens een vrijblijvende 'fun' race willen doen of inplannen.
Later op de avond heb je doordeweek idd in verhouding iets meer Britten owv het uur verschil
Zo de eerste avond Racedepartment zit er op. Geen moment spijt. Clean races, veel hulp op discord en fantastische gevechten met respectvolle rijders. Lekker in het middenveld kunnen rijden, zonder serieus grote fouten. Spannende inhaalacties en verdedigende acties kunnen doen.
Mystikal schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:15:
Zo de eerste avond Racedepartment zit er op. Geen moment spijt. Clean races, veel hulp op discord en fantastische gevechten met respectvolle rijders. Lekker in het middenveld kunnen rijden, zonder serieus grote fouten. Spannende inhaalacties en verdedigende acties kunnen doen.
Niets meer te wensen over. Dit smaakt naar meer!
Leuk! Welk circuit en auto's waren het? Hoe vind je trouwens die lobby? Zag er gisteren enkel een van JustRace.
Leuk! Welk circuit en auto's waren het? Hoe vind je trouwens die lobby? Zag er gisteren enkel een van JustRace.
Deze server had gewoon te zien moeten zijn. Practice begon om 20:30, daarvoor was de lobby leeg.
Het waren de F3's op Kyliyama. 30 min practice (daarvoor 30 min onofficieel practice), 15min quali, 30 minuten race (12 auto's), 3 min pauze, 5 min quali, 30 minuten race. Erg coole combi en superleuke auto (normaal gesproken rij ik alleen maar GT's)
Op de discord wordt er wat gesproken over setup's etc en kun je eventueel wat overnemen van de snellere coureurs. Ik was samen met een vriend van me ook nog op Teamspeak, voor het algemene chitchat (open mic), voor discord gebruikte ik push to talk. Combi werkte eigenlijk wel goed.
RaceDepartment F3 was het volgens mij. Let wel, dit zijn hosted sessies waarbij je een account moet hebben bij RaceDepartment en om mee te kunnen doen aan deze servers kost het je dat ook 15 dollar/euro? per jaar of 3 dollar/euro per maand. Voor AMS2 meestal 2 races per week en af en toe ook kampioenschappen.
Abbo kan je overigens ook gebruiken voor races met andere spellen, je krijgt gewoon toegang tot een afgescherm gedeelte van de website waarin de informatie staat voor de races.
[Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 15-06-2022 07:42]
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details