Automobilista 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Darkangle schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:41:
[...]

Specs zijn goed genoeg. Ik vrot niet met PC's, als ze dit doen gaat er hier een clean install (auto) overheen, doen ze het nog is het even kijken naar de hardware en vervangen wat er kapot is.

Geen idee of je een installatie van het jaar kruik of 10 crypominers er op hebt of een complete cleane bak (gezien de CPU gok ik niet op het laatste) hebt.
Toch wel, ik reinstall mijn pc vrij regelmatig. Komt o.a door Escape from Tarkov en na patches wil dat nog wel een sloggy lopen dus dan gaat er weer een verse install overheen.

Toch 100% CPU usage tijdens het spelen. GPU komt maar tot 35%.
Zou een upgrade naar een 9600k of 10600k uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Djurres schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:13:
[...]

Toch wel, ik reinstall mijn pc vrij regelmatig. Komt o.a door Escape from Tarkov en na patches wil dat nog wel een sloggy lopen dus dan gaat er weer een verse install overheen.

Draait prima op minder dan dat jij hebt, dus het is/lijkt een ander probleem.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 10:57
Lijkt idd een probleem ipv ondermaatse hardware. Boost de cpu wel nr zijn turbo snelheden? Want die kan niet bijhouden en je gpu zit daardoor uit zijn neus te eten.
Djurres schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:13:
[...]

Long shot: kijk Multi Frame Sampled AA eens na in het Nvidia Control panel en schakel deze uit indien deze ingeschakeld is. Race soms met een groep waarvan iemand 'spikes' had tijdens het racen in VR en dit loste het op.

[ Voor 66% gewijzigd door TiezZ_BE op 29-12-2020 17:09 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
December update van Ams2 voor de liefhebbers:

https://www.bsimracing.co...-2020-development-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik dacht al ik heb nog nooit nieuwe content gezien maar je moet een season pass kopen?
Dure grap. Ook leuk dat het spel met season pass goedkoper is dan alleen de pass.

Volgens mij kun je beter de Premium Track Pack kopen als ik het zo zie?

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 29-12-2020 22:06 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
AutomoDLCista

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Ik snap die DLC / season pass onvrede nooit zo, de base game kost je nu in de sale €18,50 en geeft je 30 tracks met bijna 70 layouts en 70+ verschillende wagens (karts en kart tracks niet meegerekend).

Wat verwachten mensen, dat Reiza oneindig gratis official content blijft toevoegen :? Ik snap dat mensen chagrijnig zijn als de base game erg karig is en vervolgens allerlei dlc wordt verkocht maar dat is hier gewoon niet het geval |:(

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-09 07:44
Ik heb ooit die season pass aangeschaft in een sale. Ik moet zeggen dat de DLC mij zeker niet tegenvalt. Als ik zie dat de GT1, Group C en Long Beach worden toegevoegd dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn. (Ook al zat een hoop van die content al in PC2) Het mooie aan AMS2 is vooral dat er content in zit die je in andere sims niet snel tegenkomt (als originele content tenminste).

Er zijn alleen twee zaken die ik bij AMS2 maar niet gefixt krijg. Dat zijn de hobbels in high downforce wagens. Constant trilt de hele boel (CSW V2.5) nogal overdreven. Wanneer je de Gain lager zet dan wordt het wel minder, maar dat gaat ook ten koste van de FFB. In stock cars nagenoeg geen last, alleen wanneer het zou moeten.

En in het verlengde daarvan krijg ik het trillen van de auto ten opzichte van de horizon (en andersom) niet verholpen. Ondanks dat ik volgens mij alle view settings vast heb gezet. De cockpit danst door het scherm heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Puntje 2, eens. Ik heb er zelf niet enorm veel last van maar het is nog niet optimaal. Ik hoop dat onderstaand stukje tekst in the dev update hier weer wat meer verbetering in brengt.

While there has been no further developments to the Camera System in this update, we have revised a lot of our content to address issues with track surfaces and / or car suspension when these were contributing to an excessive amount of oscillations in cockpit view; while it remains important to tune your camera options to your personal preferences and some track / car combos make for inherently bumpy rides, we expect issues on the content side of things to have been greatly minimised.

Verder (en belangrijker dan nieuwe content wat mij betreft) blij dat ze ffb per car aan het regelen zijn en dat er wederom physics verbeteringen worden doorgevoerd.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
H-Alien schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:28:
Ik snap die DLC / season pass onvrede nooit zo, de base game kost je nu in de sale €18,50 en geeft je 30 tracks met bijna 70 layouts en 70+ verschillende wagens (karts en kart tracks niet meegerekend).

Wat verwachten mensen, dat Reiza oneindig gratis official content blijft toevoegen :? Ik snap dat mensen chagrijnig zijn als de base game erg karig is en vervolgens allerlei dlc wordt verkocht maar dat is hier gewoon niet het geval |:(
En ik kan het juist heel goed begrijpen. De game voelde nog helemaal niet af toen deze uit EA kwam en dan wordt er wel al aan tracks uit de dlc gewerkt. Maak gewoon eerst een goede basis en kom dan met je dlc plan aanzetten.

Daarnaast denk ik dat €89? (Normale prijs van de season pass) niet aantrekkelijk is voor 90% van de AMS 2 spelers.

Heb laatst het track pack gekocht in de sale omdat ik nog steeds niet kon ontdekken wat die season pass verder ging brengen. En nu zal ik hem nooit meer kopen of ze moeten extra korting geven omdat ik nu het trackpack al heb.

Hele vreemde opzet als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Beakzz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:31:
[...]

En ik kan het juist heel goed begrijpen. De game voelde nog helemaal niet af toen deze uit EA kwam en dan wordt er wel al aan tracks uit de dlc gewerkt. Maak gewoon eerst een goede basis en kom dan met je dlc plan aanzetten.

Daarnaast denk ik dat €89? (Normale prijs van de season pass) niet aantrekkelijk is voor 90% van de AMS 2 spelers.

Heb laatst het track pack gekocht in de sale omdat ik nog steeds niet kon ontdekken wat die season pass verder ging brengen. En nu zal ik hem nooit meer kopen of ze moeten extra korting geven omdat ik nu het trackpack al heb.

Hele vreemde opzet als je het mij vraagt.
Ging niet volgens Reiza (berichten op forum), ze liepen reeds achter en het was al later uitgebracht dan voorzien. Als je tussen de regels doorleest betekende het dat ze cashflow nodig hadden want de inkomsten liepen al achter tov het (pre Covid) opgestelde 'businessplan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

[...]

Dat is volgens mij een andere discussie. Namelijk is de basegame voldoende "af" om het geld waard te zijn. Als dat voor iemand niet zo is moet je de basegame niet kopen, simpel. En ja, mee eens, daar valt echt wel wat voor te zeggen. Game heeft nog een half jaar tot jaar nodig. Maar dat is tegenwoordig bijna de norm in games land helaas.

De opmerkingen die je echter vaak hoort (en ook bovenstaand) is. Ja maar je moet dlc kopen voor alle tracks, dat is duur. Dat gaat volgens mij mank, nouja...klopt wel maar dat is een eigen keuze. Base game bevat meer dan genoeg tracks en auto's.

Tuurlijk onvrede over punt 1 kan punt 2 beinvloeden. Daarnaast, hun team bestaat uit deels content creation mensen en deels code mensen. De eerste groep moet je niet vragen bugs op te lossen want dat wordt niks. Logisch dat ze de content mensen door laten werken aan content terwijl de rest met core-gameplay dingen bezig is. Alternatief is ontslaan en meer coders aan nemen, maar goed ik snap ook wel dat die situatie niet helemaal realistisch/wenselijk is.

Is €89,- voor season pass een aantrekkelijk tarief? Geen idee, moet iedereen zelf bepalen. Voor mij niet iig. Moet wel zeggen dat Reiza met zowat elke sale meedoet en de season pass dus vrij vaak voor minder te koop is.

Kortom:
  • Kritiek op staat van de game: snap ik (deels).
  • Kritiek op dlc: snap ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door H-Alien op 30-12-2020 14:59 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
H-Alien schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:53:
[...]
  • Kritiek op dlc: snap ik niet.
Vooral grappig als ze een iracing profiel in hun tag hebben. Dan lijkt me dat ze niet helemaal inzien hoe een verdien model werkt/melkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Nieuwe content is echt geweldig. Moet echt ook zeggen dat ze goede stappen maken met FFB d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-09 07:44
Net even kort gereden met de Mercedes GT1 en ik ben enthousiast. Denk dat ik veel gebruik ga maken van deze klasse en Spa is natuurlijk altijd fantastisch.

FFB inderdaad een stuk beter nu. Al blijf ik het gevoel dat het wegdek doorgeeft niet prettig vinden. Maar het is een stuk beter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

[...]

De reden dat ze, (ook al zouden ze dit liever niet doen) extra geld moeten vragen voor de tracks is omdat de licenties die ze hiervoor zelf moeten afnemen gewoon simpelweg erg prijzig zijn. Het toevoegen van tracks zoals de ring, of spa, kost reiza een smak geld aan licentiekosten. Dit geld moeten ze weer ergens vandaan halen. Als deze populaire tracks allemaal gratis moesten worden uitgegeven zou dat dusdanig in hun budget cutten dat de overweging om ze dan maar niet toe te voegen snel gemaakt zou zijn..

Wat betreft het 'nu al met extra tracks bezig zijn' Binnen reiza is de afdeling die tracks developed grotendeels een apparte unit met apparte werknemers. Het niet ontwikkelen van extra tracks of het investeren in bestaande tracks zal niet leiden tot sneller ontwikkelen van een beter tyre-fysics model of nieuwe wagens, of bijvoorbeeld betere netcode. Dit zijn simpelweg andere werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:53
Zit er aan te denken om dit spel te kopen, maar om dus bijv die GT1s te rijden heb je de season pass nodig? Zie namelijk wel DLCs voor tracks, maar niet voor auto's>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

paragon schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:58:
Zit er aan te denken om dit spel te kopen, maar om dus bijv die GT1s te rijden heb je de season pass nodig? Zie namelijk wel DLCs voor tracks, maar niet voor auto's>
vziw zijn de GT1 cars default content.. Geen dlc voor benodigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Gt1 is gratis toegevoegd ja. Je kan er vanuit gaan dat als het niet in 1 van de DLC vermeld staat het gratis nieuwe content is. Tot nu toe zijn alle wagens gratis toegevoegd aan basegame.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb geen probleem met de DLC strategie, maar wel met geld betalen zonder dat je echt weet wat je krijgt.

De track pack biedt op 2 tracks, volgens hun omschrijving, alle tracks die ook in de season pass zitten. Verder zie ik alleen vage omschrijvingen qua auto's, waar ik niet echt iets uit kan halen, dus schaf ik de track pack maar aan. Als er dan nog interessante auto packs komen koop ik die wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Phusebox schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:01:
Ik heb geen probleem met de DLC strategie, maar wel met geld betalen zonder dat je echt weet wat je krijgt.

De track pack biedt op 2 tracks, volgens hun omschrijving, alle tracks die ook in de season pass zitten. Verder zie ik alleen vage omschrijvingen qua auto's, waar ik niet echt iets uit kan halen, dus schaf ik de track pack maar aan. Als er dan nog interessante auto packs komen koop ik die wel los.
In de track packs zit niks anders dan de tracks benoemd in die track pack.

In de season pass zitten alle dlc's en packs van 2020/2021 vziw

De eerste DLC met auto's (geloof supercars bijvoorbeeld) komen pas later volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Temujin schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:34:
[...]

In de track packs zit niks anders dan de tracks benoemd in die track pack.

In de season pass zitten alle dlc's en packs van 2020/2021 vziw

De eerste DLC met auto's (geloof supercars bijvoorbeeld) komen pas later volgend jaar.
Ja dus in 2021 komen nog 2 tracks packs minimaal en auto's maar niet concreet welke. Kan ik beter nu 50 euro sparen en zien waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Die gt1 bolides vind ik niet lekker rijden. Force feedback lijkt wat zwak, krijg er geen gevoel in. Zeker als ik dag vergelijk met de Ultima GTR en de Brazilian StockCar.

Hebben meer mensen dit issue?

Spa als nieuwe baan is mooi. Alleen kloppen er een aantal dingen niet. Pitlane heeft geen hekken in de game, terwijl dit echt al meer dan een decennium zo is. Van de banen in deze game ken ik deze het beste denk ik, mede omdat ik er doorgaans een aantal keer per jaar kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

RobbieHifi schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:12:
Die gt1 bolides vind ik niet lekker rijden. Force feedback lijkt wat zwak, krijg er geen gevoel in. Zeker als ik dag vergelijk met de Ultima GTR en de Brazilian StockCar.

Hebben meer mensen dit issue?

Spa als nieuwe baan is mooi. Alleen kloppen er een aantal dingen niet. Pitlane heeft geen hekken in de game, terwijl dit echt al meer dan een decennium zo is. Van de banen in deze game ken ik deze het beste denk ik, mede omdat ik er doorgaans een aantal keer per jaar kom.
Communicatie buiten het forum om is vrij karig. De track (Spa) is nog niet volledig af. Decorstukken/omgeving etc moet nog worden aagevuld. Echter wouden ze de boel graag voor de jaarwisseling beschikbaar maken vandaar dat hij nu alvast beschikbaar is zodat er op het asfalt gereden kan worden.

Dit soort dingen zouden ze inderdaad beter ook op de steampagina oid kunnen vermelden zodat meer mensen hiervan op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Temujin schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Communicatie buiten het forum om is vrij karig. De track (Spa) is nog niet volledig af. Decorstukken/omgeving etc moet nog worden aagevuld. Echter wouden ze de boel graag voor de jaarwisseling beschikbaar maken vandaar dat hij nu alvast beschikbaar is zodat er op het asfalt gereden kan worden.

Dit soort dingen zouden ze inderdaad beter ook op de steampagina oid kunnen vermelden zodat meer mensen hiervan op de hoogte zijn.
Oh leuk...we krijgen nu dus ook early acces dlc. Wat is dat toch voor ongein? Maak gewoon iets af en release het een maandje later. Ik zit er in ieder geval echt niet op te wachten om op een half gebakken track rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Beakzz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Oh leuk...we krijgen nu dus ook early acces dlc. Wat is dat toch voor ongein? Maak gewoon iets af en release het een maandje later. Ik zit er in ieder geval echt niet op te wachten om op een half gebakken track rond te rijden.
De track zelf is als het goed is volledig. De scenery niet.

Jij zit hier niet op te wachten, een ander deel van de fanbase had dezelfde reactie gehad als ze het niet hadden gereleased. Er zijn veel mensen geweest die erg gelukkig waren met het feit dat ze op oudejaarsavond de nieuwe track konden rijden.

Wat dat betreft zullen ze het nooit goed doen voor iedereen. Persoonlijk vind ik deze manier ook erg fijn. Zolang de track zelf maar in orde is rij ik er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Temujin schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Vandaar,

Spa is leuk, maar zelf heb ik Automobilista vanwege de unieke content. Een aantal zeer vermakelijke wagens, die je nergens anders terugvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Temujin schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:36:
[...]

De track zelf is als het goed is volledig. De scenery niet.

Jij zit hier niet op te wachten, een ander deel van de fanbase had dezelfde reactie gehad als ze het niet hadden gereleased. Er zijn veel mensen geweest die erg gelukkig waren met het feit dat ze op oudejaarsavond de nieuwe track konden rijden.

Wat dat betreft zullen ze het nooit goed doen voor iedereen. Persoonlijk vind ik deze manier ook erg fijn. Zolang de track zelf maar in orde is rij ik er prima op.
Ja misschien omdat ik die track al in 88 andere games heb en hoe dan ook niet om dat soort content sta te springen. Ik snap het hele EA gebeuren als het om de game zelf gaat en ik snap dat er fouten in kunnen sluipen die je moet patchen. Maar ik kan er gewoon niet bij dat als je iets maakt waar je trots op bent op deze manier online gooit. En ja mag hopen dat de track zelf wel af is 8)7 maar de beleving komt niet alleen door het stuk asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn er mensen met tips mbt instellingen in Logitech profiler en in de game voor een Logitech G27?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
De eerste mods zijn beschikbaar. Blijkbaar werkt het laden van mods hetzelfde als bij Project Cars 2. Alleen de bestanden zijn anders. Project Cars modding team heeft de 2018 Porsche 911 GT3 Track Day B uitgebracht.

Heb het zelf niet getest, heb er nog geen behoefte aan, maar dat het kan is wel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Mystikal schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:16:
Zijn er mensen met tips mbt instellingen in Logitech profiler en in de game voor een Logitech G27?
Zie https://forum.reizastudio...-g27-g25-ffb-thread.10471

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kom we gooien contrast op +100, extra verzadiging en camera shake... Dit ziet er echt crap uit en laat niks zien van graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
alles daar op de laatste 4 posts na zijn van oudere patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Darkangle schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:59:
[...]

alles daar op de laatste 4 posts na zijn van oudere patch.
Ik denk dat de settings in de Logitech Profiler niets anders zijn. De in game settings natuurlijk wel, maar als je daar vanuit de default start, die volgens mij al best ok is en dan verder finetuned, kom je een heel eind. En deze settings zijn toch erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

@StephanL , Nice. Net even snel getest en voelt / klinkt fijn, krijg alleen de fov niet lager dan 89 wat er mega weird uitziet op triple monitors :)

Ik moet zeggen die GT1 is echt fijn, met mijn sequential schakelbak erbij echt heerlijk om te rijden. Spa ziet er ook erg fijn uit, wat dat betreft is madness engine echt top en track quality van Reiza is ook prima. Sure, ze kiezen voor een agressieve strategie dus releasen al met nog niet alle assets in place maar die volgen meestal vrij rap. Nu de bugs nog verder squashen.

[ Voor 19% gewijzigd door H-Alien op 06-01-2021 12:56 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
H-Alien schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:54:
@StephanL , Nice. Net even snel getest en voelt / klinkt fijn, krijg alleen de fov niet lager dan 89 wat er mega weird uitziet op triple monitors :)

Ik moet zeggen die GT1 is echt fijn, met mijn sequential schakelbak erbij echt heerlijk om te rijden. Spa ziet er ook erg fijn uit, wat dat betreft is madness engine echt top en track quality van Reiza is ook prima. Sure, ze kiezen voor een agressieve strategie dus releasen al met nog niet alle assets in place maar die volgen meestal vrij rap. Nu de bugs nog verder squashen.
Ok nice.

Net ook gereden op Spa, maar dan met de Mini. Spa is nog niet af, maar merk er weinig van als ik race. Dan let ik op de auto voor mij of op de baan. Had de Mini alleen heel even gereden maar toch wel een leuk race autootje.

Ja de Madness engine is echt top ja. Net ook met die zon en de schaduwen. Helemaal top. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toch jammer dat dit (de engine) allemaal nu in handen van EA is, vraag me af of er dan ooit nog een Automobilista 3 zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 07:57

CoronelHimself

Division Brabant

H-Alien schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:54:

AMS2 maakt gebruik van ander waarde voor de FOV.

https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/

Je moet bij PC1/2 kijken. ;)

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

I know, dat was het probleem niet. AMS2 had besloten de Triple Screen setting niet meer over te nemen ondanks dat hij volgens menu aan stond. Kon daardoor niet meer lager selecteren dan 89 :)

Geen idee of dat door installatie van de mod kwam (waarschijnlijk wel aangezien gister alles nog prima werkte) maar de AMS2 documents folder verwijderd en daarna werkte het weer, inclusief juiste FOV settings voor de bovenstaande Porsche 911 gt3 2018 mod.

[ Voor 15% gewijzigd door H-Alien op 06-01-2021 15:01 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Heb AMS2 aangeschaft, is nu aan het downloaden, ben erg benieuwd hoe het in VR (Rift S) eruit ziet.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Goed moment om in te stappen, de laatst patch van afgelopen week is wat mij betreft echt een game changer. De vage mid corner oversteer is in de meeste wagens nu weg waardoor het een stuk logischer aanvoelt. Spa getest met de GT1, Porsche Cup, BMW Pro, Ultima race en echt allemaal heerlijk om mee rond te rijden waar de meeste van deze combo's voor de laatste patch toch een beetje vage midcorner overstuur hadden.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
flopdoc schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:23:
Heb AMS2 aangeschaft, is nu aan het downloaden, ben erg benieuwd hoe het in VR (Rift S) eruit ziet.
vergeet niet sharpness handmatig aan te passen in het xml bestand. help een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Darkangle schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:06:
[...]

vergeet niet sharpness handmatig aan te passen in het xml bestand. help een boel.
Ik ga het nu doen, ben benieuwd!

EDIT: Gedaan, ziet er stukje scherper uit.

Iemand nog ideeen voor het shimmeren van schaduws en rails/lijnen langs de baan?

[ Voor 71% gewijzigd door flopdoc op 17-01-2021 15:03 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
[...]

Wist ik niet (y) , dacht dat alleen Iracing die mogelijkheid had :+

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ik krijg maar geen goed gevoel met AM2 in GT3s dan. Verlies geregeld de acherkant tijdens het remmen ook wanneer ik de balans van de remmen relatief ver naar voren zet. Iemand wat set up hacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
paragon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:44:
Ik krijg maar geen goed gevoel met AM2 in GT3s dan. Verlies geregeld de acherkant tijdens het remmen ook wanneer ik de balans van de remmen relatief ver naar voren zet. Iemand wat set up hacks?
Zelf er ook problemen mee, laat die wagens ook links liggen en kies ACC voor GT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
[...]

Zou je me even kunnen duidelijk kunnen maken waar ik dit precies vind? Heb sinds kort ook een VR bril (Q2) en AMS2 werkt voor mij, voor alsnog, het lekkerste in VR. Maar ik zit nog erg te stoeien met settings. Tips en tricks zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@RobbieHifi gt1S en oude DTM mercedes hebben er ook last van. Althans als ik er in rij. Gebeurt me in geen 1 sim eigenljk. Behalve AMS2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Pyr0_ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Zou je me even kunnen duidelijk kunnen maken waar ik dit precies vind? Heb sinds kort ook een VR bril (Q2) en AMS2 werkt voor mij, voor alsnog, het lekkerste in VR. Maar ik zit nog erg te stoeien met settings. Tips en tricks zijn zeker welkom!
https://forum.reizastudio...-and-vr-sharpening.10117/

Daar staat waar je het kan vinden. zoek op de sharpening strength.

gebruik value 2.9000000000000 (geen idee hoeveel nullen, 3.0 is max, maar hou het maar even op 2.9) en werk je weg naar beneden indien noodzakelijk.

Indien mogelijk, hou je resolutie lekker op 1.0 supersample zodat je pc daar niet moeilijk over hoeft te gaan lopen doen; met deze sharpening setting werkt het al aardig veel beter.
Also note for adjusting HUD and sharpening depending on what brand you are using.

HUD:
oculussettings.xml - all Oculus brand VR headsets
starvrsettings.xml - all Star Vr brand headsets
openvrsettings.xml - is for everything else

Sharpening:
graphicsconfigYOURBRANDHMDdx11.xml - in my case i use a Oculus Rift CV1 so i edit graphicsconfigoculusdx11.xml
ook niet onbelangrijk.

[ Voor 58% gewijzigd door Darkangle op 01-02-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

paragon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:44:
Brakepressure al omlaag gezet? Recent nog de map in documents verwijderd?

Ik heb er met de laatste patches weinig last meer van. Daarvoor was er echt wel een probleem met snap oversteer in lowspeed bochten.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@H-Alien heb het sinds begin vorige maand. Geen idee of het dan nodig is om een documenten folder te verwijderen? Maar brake pressure omlaag als in onder de 90%?

Maar het is wel idd snap oversteer in langzame bochten en dan ook niet echt consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Dan zou ik voor de zekerheid een keertje de ams2 documents folder verwijderen. Werd de laatste patches niet perse geadviseerd maar was in het verleden soms nodig om de boel te resetten.

Ik heb brake pressure meestal tussen 85 en 90 procent staan.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
paragon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:45:
Maar het is wel idd snap oversteer in langzame bochten en dan ook niet echt consequent.
Ik heb daar ook last van in AMS2. Net nog een race gedaan in de McLaren GT3 en ben een paar keer gespind in langzame bochten. Ineens breekt de auto uit en geen kans meer om dat op te vangen. In ACC en rF2 heb ik daar helemaal geen last van.

Ik heb de laatste build en ook eerst de document folder verwijderd, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Dan is het waarschijnlijk nog steeds hetzelfde probleem bij sommige wagens dat de dif te lang dicht blijft en dat plotseling openklapt. Had het idee dat dit met de ena laatste patch grotendeels was opgelost, maar niet super veel gereden en de 1.1.1 nog helemaal niet.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Heb er de laatste tijd juist minder (bijna geen) last van maar kan ook gewenning zijn, alsook de aangepaste setups (hoewel ik daar nog veel in te leren heb).

Brake pressure verlaag ik in de meeste gevallen niet. Heb wel de brake sens n beetje naar beneden aangepast

[ Voor 26% gewijzigd door TiezZ_BE op 01-02-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik zat vandaag naar de steam stats van AMS2 te kijken. Was eigenlijk een beetje verbaast dat deze sim zo weinig players heeft. Hoe denken jullie dat dit komt?
Voor mij is AMS2 een vervanger van zowel PC2 als Raceroom. PC2 had slechte FFB in mijn ogen en raceroom is outdated qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zelf dit weekend AMS2 er weer eens bijgepakt. De GT1's zijn nu beter te rijden. Best leuk.

Ik speel vooral voor de Ultima (ohhh wat een leuk apparaat is dat) en de stock cars. Dus de Brazilaanse en de Sprint. En de Australische Camaro met motorfietsblok. Of met een Caterham. Allemaal lekker levendig. Wagens hebben meet last van poweroverstreer dan in andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Heb sinds afgelopen weekend een quest 2 en daar moest ik natuurlijk AMS2 mee proberen. Het ziet er top uit(vergeleken ACC :P). Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de steam vr performance graph in beeld te krijgen. Heb het idee dat ik af en toe net niet genoeg performance heb, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15
Ik ben toevallig ook bezig met AMS2 aan de gang te krijgen in VR.

Heeft er iemand al een settings guide gevonden?
Ik kan alles net aan op medium zetten met een 1070TI op een RIFT S.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
paragon schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:15:
Heb sinds afgelopen weekend een quest 2 en daar moest ik natuurlijk AMS2 mee proberen. Het ziet er top uit(vergeleken ACC :P). Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de steam vr performance graph in beeld te krijgen. Heb het idee dat ik af en toe net niet genoeg performance heb, maar weet het niet zeker.
Installeer FPSVR (steam)

FPSVR is ongeveer een must als je PC wilt tunen en het maximale er uithalen in VR.

Je kunt in 1 oogopslag de frametimes van zowel je GPU als je CPU zien en of je het gewenste aantal frames per seconde haalt.

Je kunt de FPSVR display ook togglen met een hotkey waardoor je tijdens het rijden de display ook weer gewoon uit kunt zetten.

De gouden VR AMS2 combo is op dit moment voor mij toch wel de Mclaren GT1 en de ring :9~ :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Henkus op 17-02-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Henkus thanks die zag ik ook voorbij komen, maar...

OTT aan de praat gekregen. Bleek dus dat AMS op 45Hz liep. Op 90 gezet en dan moet alles op low. Rendering staat wel op 1.3 in de oculus app. Maar vind het uitermate teleurstellend voor een RTX3070.

Ik mis misschien iets want volgens mij als ik een soortgelijke resolutie op m'n scherm draai is de framerate veel hoger :S

Geldt overigens ook voor Dirt 2.0 ziet er niet uit een slechte performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
paragon schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:39:
@Henkus thanks die zag ik ook voorbij komen, maar...

OTT aan de praat gekregen. Bleek dus dat AMS op 45Hz liep. Op 90 gezet en dan moet alles op low. Rendering staat wel op 1.3 in de oculus app. Maar vind het uitermate teleurstellend voor een RTX3070.

Ik mis misschien iets want volgens mij als ik een soortgelijke resolutie op m'n scherm draai is de framerate veel hoger :S

Geldt overigens ook voor Dirt 2.0 ziet er niet uit een slechte performance...
Ik zou toch fpsVR even proberen dan kun je aan de hand van de frametimes zien waar de bottleneck zit
GPU of CPU.

Resolutie op monitor en VR is niet hetzelfde. In VR moet alles 2x gerenderd worden.

• TiezZ_BE
Ik kijk meestal even in de grafiek van afterburner hoe het zit met fps en het cpu/gpu gebruik. Als je die fullscreen opent kijk je redelijk ver terug in de tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
@Henkus die frametimes staan ook in OTT. Werkt opzich prima die tool.

Nu settings gevonden die aardig goed werken. 90Hz en Render Resolution op 3920x1984(dit is toch gewoon de totale VR resolutie?) en de rest op medium. Frametimes zitten op de 8 a 9ms en hij flipt bij 11.1 dus iets ruimte over. Beeld had natuurlijk scherper gemogen. Straks nog even kijken of ik het fijner vind op een hogere resolutie met iets lagere settings nog. Beeld kan natuurlijk niet scherp genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
paragon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:21:
@Henkus die frametimes staan ook in OTT. Werkt opzich prima die tool.

Nu settings gevonden die aardig goed werken. 90Hz en Render Resolution op 3920x1984(dit is toch gewoon de totale VR resolutie?) en de rest op medium. Frametimes zitten op de 8 a 9ms en hij flipt bij 11.1 dus iets ruimte over. Beeld had natuurlijk scherper gemogen. Straks nog even kijken of ik het fijner vind op een hogere resolutie met iets lagere settings nog. Beeld kan natuurlijk niet scherp genoeg...
Sharpening aangepast? Zoniet even zoeken op sharpening of XML in dit topic

• paragon
@TiezZ_BE ja vooralsnog 1.0 en 2.9 geprobeerd. Vond 2.9 te veel.

Wordt tijd dat ik ergens een 6800XT kan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Nieuwe 1.1.2.0 release is nu uit met naast Group C (Sauber Mercedes C9 & Porsche 962C), Stock Car 1999 Omega series en Spa Francorchamps 1993 ook flink wat verbeteringen en patches:
https://forum.reizastudio...-v1-1-2-0-released.16140/

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickC op 28-02-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Een nieuwe update is er. samen met de eerste USA pack

Naast de nieuwe auto's die boven in de video worden genoemd, ook een Cadillac DPI auto _O_ en een BMW M4 GT4. Dus in totaal vijf nieuwe auto's.

https://forum.reizastudio...n-usa-pt1-released.18174/ De changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Erg gaaf dit.

Vanmorgen mijn 1e custom single player championship gedaan met de BMW M8 GTE _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Henkus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:43:
Erg gaaf dit.

Vanmorgen mijn 1e custom single player championship gedaan met de BMW M8 GTE _/-\o_ _/-\o_
Ze hebben met deze update het rijgedrag echt weer een stuk beter gemaakt van de auto’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Vandaag AMS2 weer een kans gegeven na de laatste update. En poeh, dat speelt toch wel érg lekker weg nu! Ik speel voornamelijk ACC (en soms AC & F1). En ik vond altijd de feeling van ACC ongeëvenaard, maar AMS2 komt nu toch wel heel erg in de buurt! Wat races gedaan in de avond met timemultiplier op 25 zodat je de nacht doorgaat. En met maxed out settings, is het toch wel een errrrrg mooie game! Op een zekere manier toch een tandje mooier dan ACC. Heb vandaag voornamelijk de GT3 wagens gereden en dat verhoud zich redelijk tegenover ACC, ietsjes minder qua feeling maar dat het in de buurt komt is een compliment ansicht. Toch maar eens gaan nadenken om de DLC aan te schaffen, zeker de Nordschleife behoort tot mijn favorieten, en lijkt me erg gaaf in dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Is er trouwens een manier om setups te loaden van bv. de leaderboard ghosts? Net een race gedaan op Adelaide met de Mclaren GT3, en ik heb echt ontelbare keren achterstevoren gestaan in de langzame bochten. Beetje spelen met de BB hielp, maar nog steeds stond ik zo achterstevoren. Vooral bij het inhalen van langzame wagens in het langzame gedeelte moest ik echt super voorzichtig zijn. Denk dat daar een goede setup wel bij zou helpen.

Also, excuus voor dubbel post. Ik weet niet hoe je in dezelfde post een 'nieuwe post' kan maken. Leermomentje? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Pyr0_ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:40:
Is er trouwens een manier om setups te loaden van bv. de leaderboard ghosts? Net een race gedaan op Adelaide met de Mclaren GT3, en ik heb echt ontelbare keren achterstevoren gestaan in de langzame bochten. Beetje spelen met de BB hielp, maar nog steeds stond ik zo achterstevoren. Vooral bij het inhalen van langzame wagens in het langzame gedeelte moest ik echt super voorzichtig zijn. Denk dat daar een goede setup wel bij zou helpen.

Also, excuus voor dubbel post. Ik weet niet hoe je in dezelfde post een 'nieuwe post' kan maken. Leermomentje? ;)
Voor de laatste patch nam je gewoon de wagen, track en start je de time trial. Kies een ghost om tegen te rijden en je kan die setup kopieren/importeren.

Zou volgens mij nog gewoon moeten werken, maar ik weet niet of de ghosts van deze patch zijn, welk de setup wat minder relevant zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Darkangle schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Voor de laatste patch nam je gewoon de wagen, track en start je de time trial. Kies een ghost om tegen te rijden en je kan die setup kopieren/importeren.

Zou volgens mij nog gewoon moeten werken, maar ik weet niet of de ghosts van deze patch zijn, welk de setup wat minder relevant zou maken.
Ik had dat dus net even gekopieerd geprobeerd maar ik zag het niet staan. Lijkt me sterk dat ze dat eruit hebben gehaald..

Edit: ik lees dag later m'n eigen post terug en zie dat ik gekopieerd had geschreven ipv geprobeerd. Foutje bedankt.
Edit2: net weer eens gekeken met mijn ogen open, en het is actually vrij obvious. Hoe ik dat gemist heb gisteravond... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Pyr0_ op 16-06-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nieuwe patch:

Notes:

V1.2.0.8 CHANGELOG

Automobilista 2 V1.2.0.8 is now live - this is another complementary update to the v1.2 release from a couple of weeks ago, fixing some recent and long-standing bugs that could the game to crash under some circunstances.

If you still experience any instability while running AMS2 specially following an update, it´s worth running through the checklist below:

1- Verify the integrity of game files via Steam to ensure your installation doesn´t have any faulty or corrupted files

2- While you should not need to regularly delete your DocumentsAutomobilista 2 folder to start a fresh profile every month, some users have reported that starting fresh helped them solve a few issues, specially handling / controller related ones

3- If you experience freezes, CTDs or stutters, double check the applications you have running in the background via Task Manager, close the ones that aren´t essential to see if they might be interfering with the game functionality

4- If you experience crashes running with shadows on Ultra since V1.2 release, try switching it down to High - High is the equivalent of pre V1.2 Ultra, with the latest update making Ultra a bit more demanding on certain GPUs.

5- If you own a G923 and are experiencing issues with game freezing on startup, this topic features some good recommendations

V1.2.0.8 also adds an art revision including seasonal foliage to all variants of Imola, adding to the beautiful scenery around the iconic Italian track.

GENERAL
Fixed an issue that could lead to CTD at session start in some cases
Fixed an issue that could cause a CTD when using pit strategy selection list in multiplayer sessions
Adjusted Livetrack Grip Range
Minor revisions to shadow cascading parameters from cockpit view
Increased number of hourly real weather forecast slots to allow simulated 24 hour sessions with no slot re-use

UI & HUD
Fixed incorrect help text on some instances of Live Track Preset option
Fixed missing localization of Damage > Rear Aero input label on pit strategy editor
Fixed German localization typo on pite exit blend line tip text
Fixed French text displaying on German localization on telemetry HUD tip
Updated various environmental/technical terms in Spanish localization

PHYSICS & AI
Further tire tread fine-tuning for Proto classes, GTs, Stock Cars, F-Retros, Procar, Group A, Group C, F-Ultimate
Mercedes AMG GT3: Adjusted default engine brake map
F-UItimate: Increased FFB Max Force range; adjusted default diff settings
Fixed error in Mini dampers & disabled redundant fast damper range
AI: Adjusted aggression scalars and care with player for tintops; reduced throttle response time for GTE & GT3; callibrated GTE, GT3 & StockCars
Adjusted AI Grip for Imola & added corner-specific speed boosts to Piratella, Acque Minerali, Rivazza
Cascais Added AI corner boost to last corner
Interlagos: Adjusted AI lines & corridor changes at Mergulho and Arquibancadas for improved behavior; Added speed slowdowns on pitlane exit path

AUDIO
Adjusted rumble strip sound frequency
Further surface sound optimizations
Surface sound filtering present only on roadnoise/skid sounds (Grass & dirt excluded)

TRACKS
Spa-Francorchamps 1993: Add dynamic cones
Velopark: Center start trigger across track and pit lane width
Added seasonal foliage to all Imola variants
Laguna Seca: Fixed curbs uv1/uv2; Add more remaining trackside objects; adjusted glow on the start lights
Imola: Fix wall collision error

VEHICLES
Camaro GT4.R: Added 3 new liveries
Helmet cameras: Reworked the helmet cams meshes and materials for the Modern formula, GT modern, club, 70s and 80s. now support triple screen/ultra wide (54 to 89 degrees of FOV)
Fixed RPM LED ranges for Mclaren 720S, F309, F301, Metalmoro MRX P3
Updated Porsche GT4 Cayman & Ginetta G55 tire material fixing issue with tires disappearing in certain circunstances

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02 21:18
Mogelijk is het al genoemd, ik heb niet de tijd genomen alle 20 pagina's door te lopen.. Maar wilde dit dan toch wel graag delen. Want wat is de custom FFB fijn! Echt de moeite waard om deze eens goed uit te proberen (inc. de ingame settings en eventuele Fanatec settings).

https://forum.reizastudio...ew-recommendations.11135/

Jammer dat deze game niet meer aandacht krijgt, in VR is wat mij betreft op het moment simpel weg de koning. Hoop dat ze op dit tempo door ontwikkelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Wilco88nl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:36:
Mogelijk is het al genoemd, ik heb niet de tijd genomen alle 20 pagina's door te lopen.. Maar wilde dit dan toch wel graag delen. Want wat is de custom FFB fijn! Echt de moeite waard om deze eens goed uit te proberen (inc. de ingame settings en eventuele Fanatec settings).

https://forum.reizastudio...ew-recommendations.11135/

Jammer dat deze game niet meer aandacht krijgt, in VR is wat mij betreft op het moment simpel weg de koning. Hoop dat ze op dit tempo door ontwikkelen!
Ik gebruik gewoon de standaard FFB en heb niet echt het gevoel wat te kort te komen. Kun je eens proberen uit te leggen waar de verbetering in zit? Zal het zeker eens proberen vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilco88nl
Pyr0_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:45:
[...]
Kun je eens proberen uit te leggen waar de verbetering in zit?
Het voelt allemaal net wat dynamischer, dit merk ik vooral wanneer de auto gaat glijden en wanneer het nat is. Ook voelt het net iets stugger en direct, zoals je verwacht dat bijvoorbeeld een GTE auto stuurt. Ik heb nog niet heel veel auto's getest, ik rij voornamelijk met de GTE's op het moment.

Veel plezier vanavond, ben benieuwd naar jouw ervaring tov stock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Wilco88nl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Het voelt allemaal net wat dynamischer, dit merk ik vooral wanneer de auto gaat glijden en wanneer het nat is. Ook voelt het net iets stugger en direct, zoals je verwacht dat bijvoorbeeld een GTE auto stuurt. Ik heb nog niet heel veel auto's getest, ik rij voornamelijk met de GTE's op het moment.

Veel plezier vanavond, ben benieuwd naar jouw ervaring tov stock.
Heb net uitgebreid getest. Eerst paar rondjes stock gereden, toen de rFuktor versie geprobeerd. Die vond ik wat te gevoelloos, weinig gevoel voor understeer, geen curb of bumps gevoel. Wel heel smooth en kon er ook wel snel mee rijden, maar vond het over algemeen vrij weinig gevoel in zitten. Toen weer stock gaan proberen, daar viel me dan toch op dat er met stock erg veel gebeurd, veel 'nutteloze' overdreven effecten van bumps, licht worden vd auto en ietwat overdreven onder/over stuur effect. Toen de "Heavy Messing" file geprobeerd (3de post van jouw link). En die hit wel een sweet spot! Ietwat overdreven "fine road texture / noise", en wat weinig curb effect. Maar dat een beetje aangepast en nu heb ik wel een redelijke sweet spot gevonden.

Nu maar eens een race gaan rijden. >:) Thanks voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilco88nl
Pyr0_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:56:
[...]
Heb net uitgebreid getest.
Klinkt goed! Het is erg fijn dat deze mogelijkheid er is. Zo wordt het net ietsje mooier allemaal. Er staan in dat draadje nog talloze versies van allerlei custom feedback files.

Welke wheelbase gebruik je trouwens?

Ik rij op een CSW v2.5 met F1 carbon stuurtje. Dat maakt wellicht ook veel uit. Het enige wat ik zelf zou willen toevoegen aan de rFuktor file is wat meer roadfeel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
@Wilco88nl Ik gebruik ook een CSW V2.5, met het Mclaren GT3 v2 stuur. In de "heavy messing" file kan ik roadfeel aanpassen met: (micro_details 0.7) en (macro_details 0.6). Ben redelijk tevreden over hoe het nu voelt.

On a sidenote; ik zat te kijken, maar welke auto('s) bedoelde je met GTE wagen(s)? Ik heb alleen de standaard GT3 wagens ertussen staan. Al heb ik (nog) geen DLC's gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilco88nl
Pyr0_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:37:
@Wilco88nl Ik gebruik ook een CSW V2.5, met het Mclaren GT3 v2 stuur. In de "heavy messing" file kan ik roadfeel aanpassen met: (micro_details 0.7) en (macro_details 0.6). Ben redelijk tevreden over hoe het nu voelt.

On a sidenote; ik zat te kijken, maar welke auto('s) bedoelde je met GTE wagen(s)? Ik heb alleen de standaard GT3 wagens ertussen staan. Al heb ik (nog) geen DLC's gekocht.
Dank! Ik ga daar binnenkort eens mee aan de slag.

De GTE wagens zijn DLC van het Racin' USA pack. Ik was zo enthousiast over de VR prestaties dat ik de seasonpass heb gekocht, ook om m'n steentje bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Wilco88nl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Dank! Ik ga daar binnenkort eens mee aan de slag.

De GTE wagens zijn DLC van het Racin' USA pack. Ik was zo enthousiast over de VR prestaties dat ik de seasonpass heb gekocht, ook om m'n steentje bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van deze game.
Ik had al zo'n vermoeden dat het DLC was. Ik ben ook sterk aan het overwegen de seasonpass te halen zodat ik alle content in 1x heb. Deze sim is heel snel mijn favoriete sim aan het worden! Bied FFB/physics die iig in de buurt komt van ACC (voorheen mijn favo). En de graphics zijn om van te smullen. En het aanbod aan auto's en tracks is veel groter. Al mag het aanbod van auto's wel wat groter en vooral, in een betere UI gepresenteerd worden, ik vind het maar onoverzichtelijk op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Pyr0_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden dat het DLC was. Ik ben ook sterk aan het overwegen de seasonpass te halen zodat ik alle content in 1x heb. Deze sim is heel snel mijn favoriete sim aan het worden! Bied FFB/physics die iig in de buurt komt van ACC (voorheen mijn favo). En de graphics zijn om van te smullen. En het aanbod aan auto's en tracks is veel groter. Al mag het aanbod van auto's wel wat groter en vooral, in een betere UI gepresenteerd worden, ik vind het maar onoverzichtelijk op deze manier.
Persoonlijk zou ik liever zien dat ze classes meer compleet maken i.p.v. zoveel verschillende classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pyr0_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:09:
Al mag het aanbod van auto's wel wat groter en vooral, in een betere UI gepresenteerd worden, ik vind het maar onoverzichtelijk op deze manier.
De UI mbt het selecteren van auto’s en tracks vind ik ook onoverzichtelijk. Ik erger me er ook altijd aan als je b.v. op een track of auto klikt die al geselecteerd is, dat de UI dan automatisch terugspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
PatrickC schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:50:
[...]

De UI mbt het selecteren van auto’s en tracks vind ik ook onoverzichtelijk. Ik erger me er ook altijd aan als je b.v. op een track of auto klikt die al geselecteerd is, dat de UI dan automatisch terugspringt.
Is in vr super hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Steam Summer sale
https://twitter.com/ReizaStudios/status/1408108245013745665

[ Voor 13% gewijzigd door TiezZ_BE op 24-06-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
straks eens bekijken wat ik in de summer sale pak. Heb een budget in mijn hoofd en automobilista is een kanshebber. Vind de DLC wel prijzig. Project cars 2 was al een deel king of the DLC, maar deze gaat er toch vlot over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stijn014 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:54:
straks eens bekijken wat ik in de summer sale pak. Heb een budget in mijn hoofd en automobilista is een kanshebber. Vind de DLC wel prijzig. Project cars 2 was al een deel king of the DLC, maar deze gaat er toch vlot over.
Gewoon wachten tot het afgeprijsd is. De US pack wacht ik ook wel mee tot die in de sale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
De seasonpass is ook afgeprijsd zo te zien! Daar zit de US pack ook bij inbegrepen als ik het goed heb. Denk dat ik straks maar even moet toeslaan, toch weer 20euro minder als normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Pyr0_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:46:
De seasonpass is ook afgeprijsd zo te zien! Daar zit de US pack ook bij inbegrepen als ik het goed heb. Denk dat ik straks maar even moet toeslaan, toch weer 20euro minder als normaal...
Hoeveel is dat alles nu? Ik meen mij te herrinderen dat toen de beta begon game + season iets van 40 euro was oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De premium track upgrade dan weer niet helaas. (dat is de rest van de season pass als je de premium tracks al gekocht heb) dus no deal voor mij Vind het nog steeds behoorlijk prijzig tegenover de gameprijs om eigenlijk alle content te krijgen die voor een groot deel al in PC2 zat. En ja ik heb veel meer betaald voor content in andere sim spellen dus ik weet ook niet waarom ik dat bij dit spel vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Net even gekeken;
Purchased: Apr 1, 2020 @ 3:47am
Automobilista 2 - 26,99€

En daar zat de season pass in. Nogal omhoog gegaan in prijs :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Zo, season pass aangeschaft. :*)

Vanavond maar eens uitgebreid proberen. Zeer benieuwd naar de Nordschleife! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Pyr0_ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Ik had dat dus net even gekopieerd geprobeerd maar ik zag het niet staan. Lijkt me sterk dat ze dat eruit hebben gehaald..

Edit: ik lees dag later m'n eigen post terug en zie dat ik gekopieerd had geschreven ipv geprobeerd. Foutje bedankt.
Edit2: net weer eens gekeken met mijn ogen open, en het is actually vrij obvious. Hoe ik dat gemist heb gisteravond... 8)7
Care to share? Ik kan bijvb ook geen rijders selecteren uit de snelste lijst in de wereld. Ik kan op een regel gaan staan, maar kan hem niet selecteren, toevoegen of wat dan ook? Zal wel heel simpel zijn, maar het lukte me niet.

Setup kopieeren heb ik niet gezien? Zag wel een 'sleutel' achter de snelste tijden staan, maar kon daar ook niets mee.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Mystikal schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:46:
[...]

Care to share? Ik kan bijvb ook geen rijders selecteren uit de snelste lijst in de wereld. Ik kan op een regel gaan staan, maar kan hem niet selecteren, toevoegen of wat dan ook? Zal wel heel simpel zijn, maar het lukte me niet.

Setup kopieeren heb ik niet gezien? Zag wel een 'sleutel' achter de snelste tijden staan, maar kon daar ook niets mee.
Voordat je timetrial start, krijg je de leaderboards te zien. Dan staat links "add ghost". Klik daarop en selecteer vervolgens mensen uit de leaderboards (met dezelfde auto). Dan start je de timetrial, en dan kun je als je met je muis over de geselecteerde ghosts hovert, op het sleutel icoontje klikken. Dan switched automagisch je setup na de ghost setup en dan kun je 'm proberen. Vergeet het niet te saven als het bevalt.
Heb even wat screenshotjes gemaakt om het te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j-X3LPqfPmRJ-eCEOA-qeJRv1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y00gxnw8Y6ft6ja4LdVAE22a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTJSv3suxc4tgfpWrCLMrwCcxQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaZWR32GEeTIdreKSeIcfOyJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste