Toon posts:

Wie heeft zijn ADSL modem al getweaked?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.901 views sinds 30-01-2008

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op donderdag 23 augustus 2001 23:23 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Welke versie van linux? heb jij hem daarvoor moeten patchen of niet?
Ik gebruik de gepatchte DHCPcd zoals te vinden op bruring.com/adsl. Is bedoeld voor Redhat nog wat maar werkt prima onder 2.2 en 2.4 kernels. Ik heb ook met orig. pumpd en dhcpcd geprobeerd maar die willen de netmask niet op /32 zetten.. ;) nja.. het werkt nu :) en goed... beter dan dat gepiel met PPTP en scriptjes om je verbinding te testen.

Hier stond een hele oude sig.

• Questor

Questor

Op maandag 13 augustus 2001 22:43 schreef Tampie2000 het volgende:
oef...

ik heb het weer teruggedraait

bij deze beloof ik plechtig dat ik nooit meer aan m'n ADSL modem zal kloten.

Ik kon na die tweak gedraait te hebben niet meer m'n HTTP server bereiken; en das toch wel vrij klote. Het lukte ook niet om die poorten door te verwijzen. ben wel opgelucht... :)
Je had gewoon de DHCP_Spoof tweak moeten gebruiken na de patch, niet het gepiel met NAT :) NAT kun je altijd doen op je servertje. imho.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 23:37 schreef Questor het volgende:

[..]

Ik gebruik de gepatchte DHCPcd zoals te vinden op bruring.com/adsl. Is bedoeld voor Redhat nog wat maar werkt prima onder 2.2 en 2.4 kernels. Ik heb ook met orig. pumpd en dhcpcd geprobeerd maar die willen de netmask niet op /32 zetten.. ;) nja.. het werkt nu :) en goed... beter dan dat gepiel met PPTP en scriptjes om je verbinding te testen.
Ik heb niks over /32 gelezen, er staat daar toch echt /R toe te voegen aan dhcpd

ik gebruik overigens e-smith

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 23:48 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Ik heb niks over /32 gelezen, er staat daar toch echt /R toe te voegen aan dhcpd

ik gebruik overigens e-smith
Ik bedoel met /32 netmask 255.255.255.255 voor je internet netwerkkaart :)

• itsme
  • Niet online
Is het nou niet gewoon mogelijk om op de linux bak gewoon het ip statisch te maken, ik weet het internet io toch?
dan hoef ik ook niets te patchen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 14:56
Ik heb mn modem getweaked, en werkt op alle Workstations perfect. Op 1 na dan. Op deze PC draait Win95 (ja ik weet het...het is een stukje antiek, maar dat komt omdat ik moet kunnen inbellen naar mn werk, en die software draait uitsluitend op 95. vraag me niet waarom, maar elk ander os werkt dus niet.)
Om te internetten wilde ik dus gewoon ADSL gebruiken. Nu heb ik dus gewoon van de nic het ip op dynamisch gezet (gebruik dhcp+dns+gateway van de modem)en dan zou het moeten draaien (op elke andere pc deed dat het immers ook)Niet dus.....heuh...wat is dit nu??? In de pc zit ook een ISDN-adapter. Om verbinding te kunnen maken moet op het TCP/IP-protocol van de ISDN-adapter een DNS-server ingesteld worden. Dat heeft altijd goed gewerkt. Nu dus niet meer. Het inbellen met ISDN enzo werkt wel, maar internet na een reboot niet....Ik kan sites wel op IP bereiken, maar niet op naam...beetje kansloos om van alle sites de IP-nummers uit je hoofd te weten.Dit lijkt op een DNS-probleem. Als ik eerst met mn ISDN-adapter inbel naar een provider, de verbinding verbreek, en dan mn brouwser open, kan ik wel gewoon op naam verbinding maken. DNS en gateway van de nic zijn leeg, ip staat op dhcp. DNS van ISDN-adapter staat op de instellingen van de mn werk (Heeft altijd gewerkt).....What the hell gaat er hier verkeerd?? is beetje vervelend om eerst te moeten inbellen om dan pas te kunnen inetten......suggesties?? :'(

iRacing Profiel

Verwijderd

Zo ff die tweak ook uitgevoerd (had de advanced abbo al).
Ik ben nu van die klere vpn af.
comp aan op internet, zo klaar als een koekie!! :) :) :)

Al wil je er nu 20 pc's aanhangen is het geen probleem!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Er zit wat tegenstrijdigheid het het verhaal van kroegtijger.
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:20 schreef kroegtijger het volgende:

(tussen)

...... Nu heb ik dus gewoon van de nic het ip op dynamisch gezet (gebruik dhcp+dns+gateway van de modem)en dan zou het moeten draaien (op elke andere pc deed dat het immers ook)
......
(en)
.... DNS en gateway van de nic zijn leeg, ip staat op dhcp. .....
Volgens mij zou ook bij W95 de nic instelling het zelfde als W98.
Dus IP 10.0.0.x (x= een uniek nummer in die 150 reeks en hoger.)
Subnet 255.255.255.0
Gateway = IP modem ( zoals 10.0.0.138 )
DNS = IP van ISP ( Planet 195.121.1.34 & 195.121.1.66 )

Zelf werk ik niet met W95. Kan het niet uitproberen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Questor

Questor

Op vrijdag 24 augustus 2001 09:57 schreef bas_konings het volgende:
Is het nou niet gewoon mogelijk om op de linux bak gewoon het ip statisch te maken, ik weet het internet io toch?
dan hoef ik ook niets te patchen.
Is een goeie. Overwoog ik ook.. maaarrrr... het gaat om het verkrijgen van de DHCP lease. Zodra jouw modem geen lease refresh ontvangt van je linux bakkie stort de boel in zover ik weet :) De DHCP request van jouw linux bak triggert ook het modem in te bellen. Maar zo'n probleem is het toch niet? gewoon met de gepatchte binary die je kan downloaden ..

dhcpcd -i [interface_naar_modem]

• itsme
  • Niet online
Je kunt ook zelf leases toevoegen, misschien is dit een oplossing? Moet de lease natuurlijk niet kunnen verlopen.

Helaas werk die patch niet met e-smith, de internde dhcp functioneerd dan niet meer.

Verwijderd

Hmmm ik heb nu wel een probleem, waarvan ik niet zeker weet of het met de tweak te maken heeft (lijkt me sterk) maar het is het enige wat veranderd is voor zover ik me kan herinneren.

Ik kan nu namelijk geen files meer senden of receiven via MSM. Via DCC werkt het nog prima.
Zou dit aan de tweak kunnen liggen? Het lijkt me onwaarschijnlijk , maar ik kan niets anders bedenken? :?

• Questor

Questor

Op vrijdag 24 augustus 2001 20:21 schreef bas_konings het volgende:
Je kunt ook zelf leases toevoegen, misschien is dit een oplossing? Moet de lease natuurlijk niet kunnen verlopen.

Helaas werk die patch niet met e-smith, de internde dhcp functioneerd dan niet meer.
Hmmm.. je bedoelt dat de gepatchte binary (die je kunt downloaden) gewoon niet werkt? Tsja het is gewoon een binary in ELF formaat. Handmatig een lease zetten kan natuurlijk ook, zal wel gepiel worden denk ik.

• Questor

Questor

Op zaterdag 25 augustus 2001 01:33 schreef Trashbash het volgende:
Ik kan nu namelijk geen files meer senden of receiven via MSM. Via DCC werkt het nog prima.
Zou dit aan de tweak kunnen liggen? Het lijkt me onwaarschijnlijk , maar ik kan niets anders bedenken? :?
Je gebruikt de NAT functie van de modem? Dan heeft het wel degelijk te maken daarmee. DCC (IRC) support zit volgens het boekje wel in de NAT-functie van de modem, MSN/ICQ support _niet_.

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:17 schreef Questor het volgende:

[..]

Je gebruikt de NAT functie van de modem? Dan heeft het wel degelijk te maken daarmee. DCC (IRC) support zit volgens het boekje wel in de NAT-functie van de modem, MSN/ICQ support _niet_.
Ow dat is leuk zeg :( Hmmm is er geen nieuwe versie te downloaden die dat wel support? Ff zoeken op de alcatel site.

Edit : Nou op die alcatel site is ook geen ruk te vinden, dat schiet dus niet op.

• Questor

Questor

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:19 schreef Trashbash het volgende:

[..]

Ow dat is leuk zeg :( Hmmm is er geen nieuwe versie te downloaden die dat wel support? Ff zoeken op de alcatel site.
Niet bepaald leuk.. je zou wel ports kunnen mappen tbv. MSN en ICQ met de nat-table in de modem.

Verwijderd

Waar kan ik dat instelscherm van "TCP/IP internetprotocol" vinden bij win98. Of hoe kan ik de boel anders instellen?
Met win 2k kon ik het wel instellen.

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:56
hallo,
Ik wil m'n modem ook wel tweaken, maar ik wil ook winroute blijven draaien omdat het voor mij om praktisch redenen onmogelijk is om m'n modem op me hub aan te sluiten ;(
Ik wil dus modem->pc met winroute->de rest van het netwerk, ik vraag me af of dit wel goed gaat aangezien de modem zelf ook al nat heeft, is dat dan niet een beetje dubbelop??

• Questor

Questor

Op zondag 26 augustus 2001 14:41 schreef Xplosive het volgende:
hallo,
Ik wil m'n modem ook wel tweaken, maar ik wil ook winroute blijven draaien omdat het voor mij om praktisch redenen onmogelijk is om m'n modem op me hub aan te sluiten ;(
Ik wil dus modem->pc met winroute->de rest van het netwerk, ik vraag me af of dit wel goed gaat aangezien de modem zelf ook al nat heeft, is dat dan niet een beetje dubbelop??
Zoiets wat jij wil heb ik nu. Alleen dan een Linux bakkie... je moet dan de DHCP_Spoof optie gebruiken. Staat ook beschreven. Moet je wel na de patch doen natuurlijk :) Dan krijgt je NIC van je Winroute-PC gewoon je Internet IP adres, modem doet geen NAT dan (logisch).

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:56
Hallo iedereen, ik heb net me modem getweakt dit ging allemaal goed alleen kon ik na het aanbrengen van een nieuwe firmware geen verbinding meer maken , ik heb me modem dus getweakt zonder gebruik te maken van de nieuwe firmware.

Maar ik hoor hier iedereen praten over DHCP-spoof , maar wat houdt dat in??

Verwijderd

Ik heb geen tijd om alle pagina's door te lezen, maar werkt bijvoorbeeld counterstrike dan nog wel, aangezien je de ip's deelt, ik heb nu twee pc's die inbellen(een server en mijn comp) en dan wekt het wel. Hang ik echter mijn comp aan de hub voor mijn netwerk met nog 5 andere pc's dan doet ie het niet...

Verwijderd

^

Verwijderd

Yo

Ik heb hem al ff getweaked en het werkt als een trein das niet het probleem.. het probleem is mocht er wat fout gaan dan kost je ene nieuwe modem bij kpn rond de 550 gulden en ik werk bij planet internet adsl desk en weet dat kpn dus nogal moeilijk daarover doet :) het heeft wel genoegvoordeleten

always on is nu dus ook always on :) das wel lekker .. geen meerdere ip's nodig (die heb ik wel daarnievan) geen vpn verbinding meer nodig dus onder linux en dergelijke werkt het oko veel beter. maar zoals ik al zei als het dus fout gaat dan zirt je dus wel met een een probleem nu zal het dus bij de meeste wel goed kgaan maar sommige zal het dus oko fout gaan .. als je vragen heb .. over dat adsl gedoe .. dan kan je wel contact op nemen via mail of icq maar nie gaan lopen spammen das irritant :) ik zal de meeste vragen wel willen beantwoorden ik kan julile alleen niks beloven :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

wreeeeeeeeeeeed!!! net ff gedaan en binnen 5 min was het zootje werkende! tnx mede tweakers voor de goede uitleg! tnx jullie

iStockphoto

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 08:31
Klinkt heel interresant, heb alles al een beetje door zitten lezen enzo, misschien wil ik 't ook wel doen.
Maar...
Ik hoorde net van iemand dat KPN 't nogal doorrekent vaak. Dus gewoon de prijs voor een Advanced abbo betalen.
Mensen die hier ervaring mee hebben?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

dat zou echt onmogelijk zijn hoor

iStockphoto

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als dat waar is slepen alle Tweakers, KPN voor de rechter.

Algemene Voorwaarden:

2.3 Mxstream wordt door KPN aangeboden op een Netwerkaansluitpunt op de locatie die met de Contractant wordt overeengekomen. Alle apparatuur (waaronder de modem en splitter die nodig is om van Mxstream gebruik te maken) en bekabeling die ten behoeve van het gebruik van Mxstream op die locatie nodig is, alsmede diensten die met gebruikmaking van Mxstream worden aangeboden, vallen buiten de verantwoordelijkheid van KPN op grond van de Overeenkomst. De Algemene Voorwaarden zijn daarop niet van toepassing.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Ik heb net de DHCP_Spoof tweak toegepast om mijn adsl aan een linux bak te hangen. Het werkt goed, dhcp enzo, en zonder firewall rules werkt de verbinding ook prima. Ik gebruikte altijd een kant en klaar firewall scriptje, die moet ik nu herconfigureren omdat die nu zowat niks meer doorlaat. Maar wat is er nou eigenlijk precies veranderd? De netwerkkaart heeft nu alleen een ander ip, dat was eerst 10.0.0.150, en dat is toch alles? Het modemadres is nog hetzelfde, en er zijn ook geen andere dingen veranderd. Wat zie ik nou nog over het hoofd?

- edit - laat maar, al opgelost...

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

wat doet dat dhcp_spoof dan?

iStockphoto

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Kheb een klein vraagje en ik had geen zin om 26 pagina's te doorzoeken naar het antwoord.

Ik wil dus wel me modem tweaken en ervoor zorgen dat ik met meerdere comps tegelijk op inet kan. Maar wat is het verschil met gewoon een hub erachter hangen en daar je comps op aansluiten. Ok je hebt gelijk inet als je modem+comp aanstaat. Maar komt er nog meer bij.

En hoe zit het met de abonementen van planet. Je betaald nu nl minder en toch sluit je er meerde pc's op aan. Niet dat ik dit erg vindt maar komen ze hier niet op de één of andere manier achter?

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Op woensdag 29 augustus 2001 22:36 schreef ajampaniki het volgende:

En hoe zit het met de abonementen van planet. Je betaald nu nl minder en toch sluit je er meerde pc's op aan. Niet dat ik dit erg vindt maar komen ze hier niet op de één of andere manier achter?
Nee het is namelijk toegestaan om meerdere pc's te gebruiken. Alleen je deelt de bandbreedte met zijn allen. Dus geen probleem. Voordeel van deze tweak is dat je geen server meer nodig hebt, je modem regelt nu alles en logt zichzelf in als je hem aanzet.

Nu heb ik nog een vraagje. Ik probeer ppp en pptp te combineren. Ik schakel ppp dan effe uit (off) en maak op pc2 een pptp verbinding. Deze geeft dan ook netjes Idle. Alleen als ik wil inbellen met vpn (alle netwerkinstellingen naar oude situatie gezet)maakt hij geen verbinding, er gebeurt niks. Zie ik iets over het hoofd ?

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 22:36 schreef ajampaniki het volgende:
Kheb een klein vraagje en ik had geen zin om 26 pagina's te doorzoeken naar het antwoord.

Ik wil dus wel me modem tweaken en ervoor zorgen dat ik met meerdere comps tegelijk op inet kan. Maar wat is het verschil met gewoon een hub erachter hangen en daar je comps op aansluiten. Ok je hebt gelijk inet als je modem+comp aanstaat. Maar komt er nog meer bij.
Met het standaardmodem kun je niet rechtstreeks een hub aansluiten want dan kun je maar met 1 pc het net op, je mist dan iets als NAT. De tweak zet NAT aan in het modem zodat je geen server meer nodig hebt om meerdere pc's aan te sluiten. Er zit zelfs een firewall in het modem.
Maar toch vertrouw ik liever op mijn linux NAT en firewall. Die zal toch beter zijn dan die van het modem denk ik, iig flexibeler.
Je mag altijd al meerdere pc's aansluiten, geen probleem. En al zouden ze er achter komen, het modem is niet hun verantwoordelijkheid, je mag er dus mee doen wat je wil, alleen kan je misschien geen recht meer hebben op support als je het verkloot. Maar da's logisch.

• P.B.
  • Niet online
Heb m getweaked en werkt nu als router: PERFECT

• ajampaniki
Dus ik kan gewoon die modem tweaken, er een hub achter gooien en meerdere comps erop aansluiten.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 30 augustus 2001 12:52 schreef ajampaniki het volgende:
Dus ik kan gewoon die modem tweaken, er een hub achter gooien en meerdere comps erop aansluiten.
jep, heb ik ook en het werkt als een trein

iStockphoto

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:57

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 30 augustus 2001 11:47 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

[knip]

Er zit zelfs een firewall in het modem.
[knip]
[..]
Hmm..hoe activeer ik die Firewall?? me modem werkt al als router...

Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmm, dhcp spoofing, stond bij mij al aan nadat ik die tweak heb uitgevoerd, k 2 weekjes terug en vorige week een lan gehouden en iedereen stak zijn kabeltje in mijn hubbie en hoefde verder nix in te stellen, het modem (of router nu :)) gaf iedereen automatisch een ip en rechten en zo...

>:)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

als ik het goed begrijp heb ik na de tweak de VPN verbinding onder windows 2000 niet meer nodig.

ik heb onder internet-opties de optie "nooit een verbinding kiezen" aangevinkt. Als ik mijn browser open krijg ik geen verbinding met internet (er gaan wel lampjes op de modem knipperen) Iemand een ID hoe ik dit oplos??

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

heeft de modem dan ook portforwarding ??

anders kun je na de tweak geen server meer draaien !!

je modem krijgt dat het inet ip en NAT voor de rest

ik zou liever 1 pc het ip laten krijgen en deze voor de rest laten natten !!!

(is dat niet de ideale originele situatie !!! >:) )

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• P.B.
  • Niet online
ja
Op donderdag 30 augustus 2001 20:47 schreef xychix het volgende:
heeft de modem dan ook portforwarding ??

anders kun je na de tweak geen server meer draaien !!

je modem krijgt dat het inet ip en NAT voor de rest

ik zou liever 1 pc het ip laten krijgen en deze voor de rest laten natten !!!

(is dat niet de ideale originele situatie !!! >:) )

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Alles goed en wel, maar na op diversen fora gelezen te hebben dat er wel een heel groot gat in de security komt na het tweaken voor mij toch maar niet.

Gat dichten door user/paswoord combi aan te zetten lukt wel maar wil ze niet de kost geven die het vergeten.

Tevens moet voor het upgraden ook de user/pass combi naar default gebracht worden, een poortscan op dat moment kan wel eens fataal worden schijnt.

En tja dag modem, geen garantie (hij is getweaked en dat kunnen ze uitlezen door een interne serieele poort)

Verwijderd

Weet iemand of het upgraden van het Speedtouch Modem naar Pro een oplossing
is voor het W98se upload probleem???
[onder windows98(SE) en enkel onder dit besturingsprobleem resulteert het
uploaden van veel data (bij adsl-comfort tussen de 20 en de 30 meg) in het
compleet vastlopen van de verbinding(geen verkeer upstream en downstream).
Opnieuw verbinden helpt niet, enkel resetten.]

Oplossing aangedragen door lowland101
(http://www.adslforum.nl/topic.asp?ARCHIVE=&TOPIC_ID=1177) en Veteran (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/195158/1?limit=25) werkt voor mij
niet.

Quentulus

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:01 schreef HBM het volgende:
Alles goed en wel, maar na op diversen fora gelezen te hebben dat er wel een heel groot gat in de security komt na het tweaken voor mij toch maar niet.

Gat dichten door user/paswoord combi aan te zetten lukt wel maar wil ze niet de kost geven die het vergeten.

Tevens moet voor het upgraden ook de user/pass combi naar default gebracht worden, een poortscan op dat moment kan wel eens fataal worden schijnt.
Meer info? Bron?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

o.a. http://detnews.com/2001/technews/0104/11/-210825.htm

en http://www.securitynewsportal.com/article.php?sid=1356

Maar gebruik google maar met "alcatel security" als zoek opdracht.

Wilde nml upgraden en dacht eerst eens wat info verzamelen en toen liep ik hier tegenaan.

En nadat ik modem getweakt had en van paswoord had voorzien kon ik niet meer upgraden, omdat de upgrade ervan uitging dat er geen paswoord bestond.

Al met al vind ik alles zo wazig, dat ik hem toch maar weer in de originele staat heb teruggebracht.
Kan ik tenminste altijd op de garantie terugvallen mocht ik gehacked worden :)

En voor mensen die toch tweaken is het volgende misschien interessant mochten ze ooit gehacked worden.
http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/recover-speedtouch

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:15 schreef Quentulus het volgende:
Weet iemand of het upgraden van het Speedtouch Modem naar Pro een oplossing
is voor het W98se upload probleem???
[onder windows98(SE) en enkel onder dit besturingsprobleem resulteert het
uploaden van veel data (bij adsl-comfort tussen de 20 en de 30 meg) in het
compleet vastlopen van de verbinding(geen verkeer upstream en downstream).
Opnieuw verbinden helpt niet, enkel resetten.]

Oplossing aangedragen door lowland101
(http://www.adslforum.nl/topic.asp?ARCHIVE=&TOPIC_ID=1177) en Veteran (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/195158/1?limit=25) werkt voor mij
niet.

Quentulus

Verwijderd

Gasten!,

Alles uitgevoerd hier, inclusief een leuke dhcp pool voor de clientjes, gelukkig allemaal volledig geswitched hier voor mn lannetje, Het werkt dus lekker en prettig.

Het veiligheids issue is me alleen helemaal niet duidelijk,
kan iemand zn licht hierop laten schijnen en eventueel uitleggen welke maatregelen raadzaam zijn??? firewal??? enz

dank alvast

(ik heb ongeveer wel de hele thread gelezen maar dit onderwerp is nogal vaagjes besproken)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 21:39 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Gasten!,

Alles uitgevoerd hier, inclusief een leuke dhcp pool voor de clientjes, gelukkig allemaal volledig geswitched hier voor mn lannetje, Het werkt dus lekker en prettig.
Dan ben je verder dan ik, want ik heb alles uitgevoerd en nix deed het meer |:(
Dus alles maar weer terug gedraaid (wat nèt aan lukte).

Iemand enig idee waarom ik de upgrade van de firmware niet kan doen :? Hoop nl. dat het daar aan ligt...

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 21:54 schreef Andina het volgende:

[..]

Dan ben je verder dan ik, want ik heb alles uitgevoerd en nix deed het meer |:(
Dus alles maar weer terug gedraaid (wat nèt aan lukte).

Iemand enig idee waarom ik de upgrade van de firmware niet kan doen :? Hoop nl. dat het daar aan ligt...
firmaware heb ik ook niet ge-update, is ook niet echt nodig, mischien wel bij hele oude modems....iig als je verde nog hulp nodig hebt

Verwijderd

schop!!!!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 30 augustus 2001 17:11 schreef snar het volgende:
als ik het goed begrijp heb ik na de tweak de VPN verbinding onder windows 2000 niet meer nodig.

ik heb onder internet-opties de optie "nooit een verbinding kiezen" aangevinkt. Als ik mijn browser open krijg ik geen verbinding met internet (er gaan wel lampjes op de modem knipperen) Iemand een ID hoe ik dit oplos??
Had ik dus ook, waarschijnlijk zullen ICQ en MSN wel online kunnen gaan of niet?

Je moet ff je DNS server van je provider instellen, daarna zal ie zeker goed gaan! :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Op donderdag 16 augustus 2001 19:11 schreef PaSqUaLe het volgende:
Goeiemiddag allemaal, Ik heb een vrij irritant probleem. Ik heb mijn ADSl-modem getweaked omdat ik deze als router wilde gebruiken.Hij is aangesloten op een hub/switch in de uplink poort. In de tweakhandleiding staat dat je op elke computer ip-adressen moet invoeren.[10.0.0.x+1] maar als ik dat gedaan heb werkt en het inet niet meer en het lan ook niet. als ik ze allemaal op automatisch ip adressen verkrijgen zet werkt het inet overal en het lan niet. Op mijn comp doet alles het wel vanwege het handige Win XP maar de andere comp's draaien win 98:(.
Weet iemand hoe je na de tweak je netwerk ook in orde krijgt [dat wil zeggen dat je de comp's weer ziet en filesharing enzo] bij voorbaat dank,
Mzz0ls PaSqUaLe

(Sorry als dit off-topic is, maar ik ben een beetje een newbe hier :)
Welke tweak heb je hiervoor gebruikt en waar kan ik deze vinden

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik heb thuis een netwerkje met 3 pc's en een hubje er tussen.

Nu wil ik met deze pc's internetten met een ADSL Comfort abonnement.

Kan ik dan de kabel van de modem naar de hub in de uplink van de hub steken? Ik neem aan dat de modem dan eerst getweaked moet worden. Waar kan ik deze tweak dan vinden.
Bij de primafoon zeiden ze namelijk dat de modem bij het goedkopere abonnement (deze dus) softwarematig geconfigureerd is voor 1 pc.

Wie kan mij helpen?

Greetz Mickman

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 23:52 schreef Mickman het volgende:
Ik heb thuis een netwerkje met 3 pc's en een hubje er tussen.

Nu wil ik met deze pc's internetten met een ADSL Comfort abonnement.

Kan ik dan de kabel van de modem naar de hub in de uplink van de hub steken? Ik neem aan dat de modem dan eerst getweaked moet worden. Waar kan ik deze tweak dan vinden.
Bij de primafoon zeiden ze namelijk dat de modem bij het goedkopere abonnement (deze dus) softwarematig geconfigureerd is voor 1 pc.

Wie kan mij helpen?

Greetz Mickman
Wat dacht je er van om in elk geval de eerste 10 pagina's van dit topic te lezen en bij problemen de rest ook te lezen?
Daar staat namelijk exact uitgelegd hoe het werkt.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 22:08 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

firmaware heb ik ook niet ge-update, is ook niet echt nodig, mischien wel bij hele oude modems....iig als je verde nog hulp nodig hebt
Omdat ik verder niet kon vinden wat ik anders fout had gedaan en het updaten van de firmware het enige was wat duidelijk niet lukte, dacht ik dat het daar aan zou kunnen liggen.

Vandaag of morgen maar weer proberen...

Verwijderd

Hallo iedereen,
Ik ben door een kennis geattendeerd op het tweakersnet en heb er al veel aan gehad. Thuis heb ik een netwerk met 4 pc's en net MxStream via XS4ALL verkregen. Ook ik heb de Alcatel ADSL modem (home versie). Dank zij jullie is het mij in één keer gelukt om dat up te graden naar de PRO-versie. Ook mijn netwerk onder Windows ME functioneert prima: iedere PC gaat nu standalone via de adslmodem naar het internet. Ik ben echter nieuw in deze materie en .... ik heb een paar vragen. 1) Ik heb nergens mijn internet IP-adres 213.xx.xxx.xxx die ik van XS4ALL gekregen heb hoefen in te voeren. Ik begrijp dat eigenlijk niet.
2) Van uit een andere lokatie op het internet ben ik ook niet te pingen om mijn internet IP-adres. Dit zal wel denk ik dan, maar waarom heb ik een internet IP-adres.
3) Ik vraag me ook af of mijn PC's nu bloot staan aan eventuele aanvallen van uit het internet.
4) En laatste denk ik dat ik misschien een server moet draaien om vanuit het internet gepingd te kunnen worden, maar hoe en wat moet ik dan doen? Ik heb WS_FTP95 LE operationeel op mijn PC, die doet het ook prima maar dit is toch geen server. Ik stel reakties op prijs als u tijd heeft. Groet, Narain

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 00:23

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op zaterdag 08 september 2001 17:25 schreef Narain het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben door een kennis geattendeerd op het tweakersnet en heb er al veel aan gehad. Thuis heb ik een netwerk met 4 pc's en net MxStream via XS4ALL verkregen. Ook ik heb de Alcatel ADSL modem (home versie). Dank zij jullie is het mij in één keer gelukt om dat up te graden naar de PRO-versie. Ook mijn netwerk onder Windows ME functioneert prima: iedere PC gaat nu standalone via de adslmodem naar het internet. Ik ben echter nieuw in deze materie en .... ik heb een paar vragen. 1) Ik heb nergens mijn internet IP-adres 213.xx.xxx.xxx die ik van XS4ALL gekregen heb hoefen in te voeren. Ik begrijp dat eigenlijk niet.
2) Van uit een andere lokatie op het internet ben ik ook niet te pingen om mijn internet IP-adres. Dit zal wel denk ik dan, maar waarom heb ik een internet IP-adres.
3) Ik vraag me ook af of mijn PC's nu bloot staan aan eventuele aanvallen van uit het internet.
4) En laatste denk ik dat ik misschien een server moet draaien om vanuit het internet gepingd te kunnen worden, maar hoe en wat moet ik dan doen? Ik heb WS_FTP95 LE operationeel op mijn PC, die doet het ook prima maar dit is toch geen server. Ik stel reakties op prijs als u tijd heeft. Groet, Narain
1. Het ip adres hangt aan je inlognaam van XS4all. Dus als jij online gaat dan hangt er automatisch je ipadres aan.
2.Zoals ergens in deze topic beschreven staat wordt dit geblocked door de router. Je kan het als je dat wil op zetten, door de ping aanvraag door te sluizen naar je pc. Maar wel of niet gepingt worden heeft verder geen invloed op het internetten.
3. scan.sygate.com daar zie je dat alles netjes geblocked wordt, veilig dus.
4. Waarom wil je gepingt worden? Zie 2

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Sorry, ik heb een vraag die waarschijnlijk dubbel gesteld wordt nu... maar ik heb geen zin om al die repley's door te gaan lezen die er nu als gedaan zijn.

komtie: ik heb mijn alcatel home adsl modem omgezet naar de pro versie en ik heb het ppp protocol in werking gesteld, maar nu kan ik dus wel op internet en msn op enzo, zolang ik maar een ip adres gebruik, maar zodra ik een website invul in IE dan kan hij nix vinden.
ik ben dus bang dat ik wat niet goed heb ingesteld ofzo, maar wat? volgens mij resolved de modem de hostnames niet, en kan ik daardoor alleen met ip's werken, maar hoe los ik dit op?

BVD mark

[/edit]

al gelukt ... ik had de dns nodig... die wist ik eerst niet

[/edit]

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 09:18 schreef Andina het volgende:
Vandaag of morgen maar weer proberen...
Nou wat ik fout doe weet ik niet, maar het lukt dus van geen kanten. Voor de tweede keer weer alles teruggebracht naar de oude staat.

Hóógst iri |:(

Jah ik kwoot mezelf ;)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 00:23

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op zondag 09 september 2001 20:54 schreef Andina het volgende:

[..]

Nou wat ik fout doe weet ik niet, maar het lukt dus van geen kanten. Voor de tweede keer weer alles teruggebracht naar de oude staat.

Hóógst iri |:(

Jah ik kwoot mezelf ;)
Begin es bij de eerste pagina? >:)

• S-A-I-N-T
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09-2025

S-A-I-N-T

I'ts me!!

HELP ME

Ik heb mijn Modem getweakt toen de forum nog maar net aanwezig was en ik moet zeggen het is geweldig.
Ik heb alleen 1 klein probleempje ben mijn wachtword vergeten |:( en daar baal ik van :( want ik moet mijn poorten opnieuw Instellen.

Ik heb de hele handleiding door gelezen en daar staat ik dat je d.m.v de ping of ble je modem kunt hetstellen naar zijn default waarden ik heb dit gedaan maar werkte niet ik heb toen verder gelezen en ik zag dat je heb ook gewoon kon resetten door het kleine knopje genaamd default achter op je modem moet indrukken, heb ik OOK gedaan maar dat kloteding reageerd niet eens ik heb al op het punt gestaan hem open te maken maar ik heb op een foto (van de binnenkant natuurlijk) niets gezien wat mij zou kunnen helpen.
Heeft iemand dit zelfde probleem gehad? of weet iemand hoe ik dat ding reset?

Ik hoor graag van iemand
THX

I was lying in my bed staring at the start in the sky and wonderd, WHERE THE HELL IS MY CEELING!!!

Verwijderd

welk wachtwoord?

provider wachtwoord=kweenie wat te doen

Modemwachtwoord=hier scrippie opzoeken en uitvoeren, uitleg staat erbij

• S-A-I-N-T
  • Laatst online: 02-09-2025

S-A-I-N-T

I'ts me!!

THX

I was lying in my bed staring at the start in the sky and wonderd, WHERE THE HELL IS MY CEELING!!!

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:38 schreef Adarkar het volgende:
Als iemand het voor elkaar krijgt om meerdere pc's direct op het modem aan tr sluiten en erop te internetten (dus als router gebruiken) zeg het ff, dan tweak ik het ook :)
Ik heb al wel 1 pc erop aangesloten dat werkt al maar mijn hub geeft op de een of andere reden de data niet door.... :(

Ik heb een pc met IP 10.0.0.150, tussen modem en hub crosscable en tussen hub en pc straight...is dit goed :? :?

• ajampaniki
Kheb een klein vraagje. Ik heb nu ME op me comp staan :( en wil 2000 erop zetten. Ook wil ik me modem tweaken. Wanneer kan ik dat het best doen. Eerst tweaken en dan 2000 erop gooien of eerst 2000 erop en dan tweaken?

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 10:29 schreef ajampaniki het volgende:
Kheb een klein vraagje. Ik heb nu ME op me comp staan :( en wil 2000 erop zetten. Ook wil ik me modem tweaken. Wanneer kan ik dat het best doen. Eerst tweaken en dan 2000 erop gooien of eerst 2000 erop en dan tweaken?
Als je het mij vraagt kun je het beste eerst win2k erop gooien, want ME is :r :r :r !!!

Verwijderd

'K heb 't net effe gedaan, was makkelijk zeg, wou dat ik het eerder had geweten.....

Ik heb nu 4 systemen op het net hangen, zonder server, dus 1 pc over, wat een luxe!

BLIJ :)

Verwijderd

Ik ben een beetje lui, ik heb geen zin om 27 pagina's ofzo te gaan lezen.

Maar de vraag is, krijgt je verbinding ook de snelheid van het dure ADSL abonnement?

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Hello
Met de hulp van GoT en vooral Byteripper die mij via ICQ zeer goed geholpen heeft heb ik mijn ADSL modem van home naar pro getweaked.

De modem maakt nu verbinding met PPP, mijn ethernetkaart is ingesteld op 10.0.0.150 met gateway 10.0.0.138.

Ik zou echter graag willen dat de modem een IP aan de NIC toewijst. Dus elke keer bij boot/reconnectie stuurt de modem de NIC het IP adres.

Kan dit ? en zo ja hoe ?

• drZymo
  • Laatst online: 12-04 13:01
Op vrijdag 21 september 2001 14:31 schreef killuminati007 het volgende:
Ik ben een beetje lui, ik heb geen zin om 27 pagina's ofzo te gaan lezen.

Maar de vraag is, krijgt je verbinding ook de snelheid van het dure ADSL abonnement?
Lees dan gewoon ff de FAQ ofzo. :(

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Creep
  • Laatst online: 16-05 23:07
*D *D
Modem getweaked en it works like a charm.

(klein nadeel, kan m'n ip niet ping, lekker boeiend)

>:)

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• the noise
  • Laatst online: 19-05 20:51
NWE VRAAG.
ik start telnet op, typ EXPERT in, haal m ijn password op en wil deze intypen...
en dat intypen gaat dus niet, op geen enkele manier.
wat doe ik fout?
bedankt.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 17:16 schreef the noise het volgende:
NWE VRAAG.
Copy en paste ff de info die er op je telnetschermpje komt ajb.

• the noise
ik zou best copy/paste willen doen met het telnet scherm, maar dat zit er ook niet in :?
net zo min als in het scherm typen.. raar iets .. ff verder lezen.

Verwijderd

dag allemaal :)

eindelijk gelukt met dat tweaken :)
het is echt aan te raden dus mensen waag het risico!
(trouwens welk risico)

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 17:25 schreef the noise het volgende:
ik zou best copy/paste willen doen met het telnet scherm, maar dat zit er ook niet in :?
net zo min als in het scherm typen.. raar iets .. ff verder lezen.
je kunt wel typen alleen telnet laat niets zien!

als je echter na het intypen van je wachtwoord op enter drukt zal ie gewoon inloggen.... :)

• XiQ
  • Laatst online: 01-05 21:45

XiQ

ik heb nu een linuxservertje tussen mn adsl modem en interne netwerk zitten, dit wil ik duz graag zow houden alleen dan wil ik een FreeSCO servertje gaan gebruiken. omdat freesco standaard al een firewall ingebouwd heeft lijkt het me handig om die van de modem dan volledig uit teschakelen of moet ik dan nog wat aanlaten staan?

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 16:30 schreef XiQ het volgende:
Waarom zou je je modem dan ombouwen tot router?
Misschien is voor jou dan de DHCP Spoof tweak wel interessanter.
Dat schijnt wel wat problemen met Linux te hebben, dus waarschijnlijk ook wel met FreeSCO...

Verwijderd

als ik nu mijn sting in typ met ( )' enz enz zegt ie : Server failure while computing the response. Try again later .Ik heb niet alle pagina's van deze topic gelezen aangezien het er 28 nu onderhand zijn

wie weet de oplossing ?

• wmeester
-

• the noise
heren!
het is gelukt mijn alcatel ff te helpen.
gisteravond ging het goed, vamorgen dood.
na veel kloten en rommelen loopt ie nu weer :)

nu nog een hubje ertussen.

maar zou ik nu een straight kabel in de 8X zetten en in de 1-3 de pc's aansluiten? of moet je met ee crosskabel werken?

• drZymo
  • Laatst online: 12-04 13:01
Yup done it.

Er draait nu een heerlijk Alcatel SpeedTouch Semi-Pro modem met constante internet verbinding en een DHCP smurfer. Heerlijk gewoon. PC aan = internet aan.

Ennu tis echt kei SIM-PEL, het was binnen een paar minuten gefixed.

I recommend

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Hee ik heb sinds gisteren ook adsl, meteen mijn modem getweaked.
Werkt helemaal perfect.
Vooral de site http://adsltweak.iscool.nl :) is erg handig.

Ik hoefde geen porten te forwarden, na de instellingen deed ie het al, zonder opnieuw op te starten *D (win2k)

voor de rest, suc6, doe het rustig en volg de aanwijzingen, werkt het allemaal

mzzl

(i'll be back)

• RayMan
  • Laatst online: 14-01 20:25
Ik heb deze thread gelezen en heb toch een paar vraagjes:

Gisteren heb ik mijn modem getweaked t/m stap 3
Ik heb nu dus een Pro versie :)

Momenteel heb ik nog geen hubje, maar deel ik mijn tweede PC via een crosscable en Internet Connection Sharing van WinXP met PC1.

vraag 1: Werkt deze situatie ook als ik stap 4 uitvoer?
of is een hub dan echt nodig om te kunnen inetten?
ik wil nl eerst ff een hub lenen en kijken hoe alles bevalt voordat ik er 1 aanschaf.

vraag 2: als ik het goed begrijp is mijn modem-config-scherm na stap 4 benaderbaar via http en ftp zodat het invoeren van onderstaande code nodig is. Waarna ik alle verkeer met eigen firewall kan blocken. Klopt dit? of zie ik dat verkeerd?
code:
1
2
defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx 
save (ENTER)

vraag 3: is het nou veilig om de router uit en weer aan te zeten? Ik las ergens dat je daarna niet meer terug kan naar de orriginele situatie. Ik neem aan dat dit de enigste optie is om de verbinding te kunnen verbreken indien dit nodig is aangezien de router nu voor continue verbinding zorgt. is dit correct?

Alvast bedankt voor de info

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 10:11

asusk7m550

Athlon 550@500

Eerst antwoord voor the noise, voor verbinding van de modem met een hub heb je een crosscable nodig, maar jij zegt dat je een poort 8x hebt (een poort die al gecrost is) dus kun je gewoon een straigt kabel gebruiken.

Voor RayMan: Een hub is niet echt nodig, je kunt gewoon de modem configureren zoals in stap 4 staat beschreven en dan kun je het ook op 1 pc aansluiten. (heb ik zelf ook omdat ik niet een inbelverbinding wil maken).

Wat nog slimmer is om alle verkeer te blokken, is om al het verkeer naar een ipadres te sturen die niet op je netwerk bestaat. Dan kunnen ze helemaal niet naar binnen. *D

En tot slot is het niet erg als de modem eens wordt uitgezet, als je hem daarna weer aanzet dan doet ie het weer, maar er is ook een makkelijker manier om de verbinding te verbreken. Je kunt nm in het scherm van de modem, bij ppp ipv on de modem op off zetten, dus dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bruring.com/adsl/articles/001-Home-Pro/ppp.jpg

En dan wordt de verbinding gewoon verbroken.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• RayMan
Op vrijdag 28 september 2001 08:52 schreef asusk7m550 het volgende:
Wat nog slimmer is om alle verkeer te blokken, is om al het verkeer naar een ipadres te sturen die niet op je netwerk bestaat. Dan kunnen ze helemaal niet naar binnen. *D
Ok, maar het is dus wel nodig al het verkeer met
code:
1
2
save (ENTER)

te blokken / routeren om het config-scherm niet toegankelijk te maken?

Alvast thanx voor de info... ik ga vanavond ff een router configgen :9

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Op donderdag 27 september 2001 11:11 schreef the noise het volgende:
heren!
het is gelukt mijn alcatel ff te helpen.
gisteravond ging het goed, vanmorgen dood.
na veel kloten en rommelen loopt ie nu weer :)
Kijk, dat had ik nou ook, alleen heb ik hem dus niet meer aan de praat gekregen. Ik was lekker gaan slapen terwijl mijn computertje vrolijk doorpruttelde met zijn net nieuwe "ADSL via de modem-ombouw" internetverbinding.
Word ik 's morgens wakker, staat mijn computer vast! Nou was dat niet de grootste verrassing (dat doet hij namelijk wel vaker ;)) maar toen ik daarna weer opnieuw had opgestart kon de modem geen verbinding meer maken.

Dat line-sync lampje op de modem knipperde - nu nog steeds trouwens :( - en in dat 'http://10.0.0.138' scherm meldde het hele menu dat de MODEM DOWN was.
Dus ik alles weer in originele staat terugbrengen, keurig originele scriptje weer d'r in gezet... nog steeds niets.

Ik kan me niet voorstellen (hoewel ik het wel hoop) dat het een storing is, dat zou gewoon te toevallig zijn |:(

Wat was er bij jou precies mis the noise ? En wat heb je er aan gedaan? En zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben?

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• the noise
line sink betekend dat de modem niet goed kan verbinden met de server.
sjek je verbindingen es, rommel daar mee.

je kunt ok dat script van de mxstream ceedee draaien, dan zou hij alle originele instellingen moeten terug zetten..
wat dus niet zo is.

ik heb alles op standaard gezet zoals de kpn dat wil.
vervolgens opnieuw de handleiding gevolgd en nu lukt het wel!

let op, zorg dat je alles eerst zo instelt dattie direct naar je modem gaat; dus vpn verwijderen en op 'geen verbinding maken' zetten.

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

Misschien belangrijke info:

Ik had *niet* de nieuwste firmware gebruikt, maar gewoon de firmware die er al op zat - geleverd half september. Zal dat het geweest zijn?

De ADSL-provider is Zonnet (ja het is niet de beste, maar tis ook meer de provider van mijn ouders...)

Ik snap echt niet waar het aan kan liggen. De modem heeft ongetweaked ongeveer een week gewoon goed gedraaid en na de tweak houdt hij er binnen 6 uur mee op? :?

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

'kee, ik zal het proberen, hoewel ik vermoed dat het probleem in de modem zelf zit :'( want hij moet gewoon verbinding kunnen maken, ookal staat je computer uit.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

probleem met linux?

Nou (zie eerder in deze post helemaal vooraan!) ik heb mijn modem ook getweaked hoor! >:)

Werrukt perfect!
Maar als je slim bent, en dat ben je! Duw je er geen hubbie tussen, maar een switch! Want een hub deeld de bandbreedte over alle pc's! Maar een switch geeft elke pc dezelfde bandbreedte als het modem de switch geeft >:)

En aangezien ik een switch heb besteld, (iets van 89,- bij alternate) kan ik dus bij elke pc lekker supersnel i-netten, vooral handig bij een LAN, als er eentje alleen mp3's zit te downloaden! :( Dan heeft iedereen gewoon een snelle verbinding!

't is maar een tip, dat je 't ff weet!

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

't Is geen linux probleem, dat in elk geval... (nergens linux in mijn netwerk - vanwege alsdat ik me daar geen raad mee zou weten)

En idd, ik heb ook een erg fijne switch, die ik ook gebruik in mijn netwerk, maar die kon niet voorkomen dat mijn modem er mee ophield.

Verwijderd

Alles werkt!!

Een Mac G3 en een Pentium delen broederlijk een ADSL-aansluiting die feestelijk ge-routerd wordt door een Alcatel Speed Touch Homemade Pro.

Het vreemde was alleen dat in mijn geval de config-pagina van de modem NIET bereikbaar was vanaf het Internet. Maar was ook niet meer te pingen en icq ging wat traag.

Na wat gehannes met:

werkte alles weer zoals vanouds.

Byetripper en anderen die alles zo mooi gedocumenteerd hebben: HARTELIJK DANK.

Was net aan het kijken naar een VIGOR2200E-router geschikt voor VPN, maar hou die f 400,= nu in de zak.

Cheers,

MacEllie

• RayMan
OK, ik heb de tweak nu ook suc6vol uitgevoerd *D
Thanx voor alle info en moeite

Alle software werkt als vanouds, geen probs met trage mailservers of wat dan ook

Alleen werkt mijn interne netwerk niet meer -> geen rechten
kweenie hoe ik alles in WinXP moet instellen, maar daar kom ik vast wel uit

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

Martijn02

/* No Comment */

Op vrijdag 28 september 2001 15:30 schreef zwahiel het volgende:
[...]
Maar als je slim bent, en dat ben je! Duw je er geen hubbie tussen, maar een switch! Want een hub deeld de bandbreedte over alle pc's! Maar een switch geeft elke pc dezelfde bandbreedte als het modem de switch geeft >:)

En aangezien ik een switch heb besteld, (iets van 89,- bij alternate) kan ik dus bij elke pc lekker supersnel i-netten, vooral handig bij een LAN, als er eentje alleen mp3's zit te downloaden! :( Dan heeft iedereen gewoon een snelle verbinding!

't is maar een tip, dat je 't ff weet!
Hahaha, sorry, ik vind hem niet echt slim. Zoals je weet heb je met ADSL een 512 kilobit verbinding (of sneller met een duurder abbonement) Op de modem zit een 10mbit netwerkaansluiting (ongeveer 20 keer de snelheid van je internet dus) daaraan wil jij een switch hangen van ik neem aan 100 mbit (alhoewel, voor 89,- zal het wel een 10mit zijn, of is het soms een switching hub? die 10 en 100 aan kan?) Beetje zinloze tip om geld uit te geven aan een switch terwijl je theoretisch niet eens 5% van je bandbreedte van je 10bit hub gebuikt

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Deze vraag zal al best wel eens voor zijn gekomen maar ik heb een probleeem en ik heb niet zo'n zin om all 6 de pagina doorte lezen. En dat is dit; ze zeggen dat je alles uit het pptp veld moet verwijderen maar er blijft er eentje staan en die heeft het ip waarop ik de modem heb ingestelt.

En nog een; wat bedoelen ze met de eerste velden van het teletfoon boek verwijderen.

de upgrade van de modem naar de pro versie was wel gelukt en ik hewb ook de niewue firmware geinstaleerd.. ik draai onder me.

• Fish_Hook

Fish_Hook

Skatje

Hmmz, ik heb wat met arp geknoeid - wat cool eigenlijk zo'n term als "The Ping of Life (TM)", dat ze gebruiken in de manual van die SpeedTouch - maar ik denk uiteindelijk dat het gewoon een storing is geweest.

Nu werkt het allemaal weer normaal en zal die tweak ook wel weer goed gaan.

Nou, some problems solve themselves ofzow? :z

Verwijderd

Ik krijg op mijn mailserver MDaemon iedere keer een WinSock error 10055: Out of bufferspace, heb mijn modem nog niet getweaked, bel dus in via VPN. Met kabel had ik dit probleem niet, ligt dit dus aan het inbellen, zo ja, zou er dan een zeer grote kans kunnen bestaan dat ik met een getweaked modem dit probleem niet meer krijg? :?

• RayMan
Heeft iemand al uitgedokterd om het zenden van files via MSN,ICQ en Mirc op een tweede PC aan te praat te krijgen?

Ik heb alle verkeer doorgemapt naar PC1 (10.0.0.150). Daar werkt alles perfect. Aleen via PC2 (10.0.0.151) werkt het niet

Heb zo gauw nix in deze "kleine" thread kunnen vinden :)
Alle info is welkom. Alvast bedankt

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mIRC uberhaupt aan de praat krijg? Sinds die tweak lukt het me niet meer om te connecten :( Ik vermoed dat ik iets moet veranderen bij Local info, maar wat?? HELP ;)

• RayMan
Update van mezelf, het sturen van bestanden werkt toch niet. Ik hoop dat hier toch een oplossing voor is.
Het ligt iig niet aan de firewall.
Wel heb ik alle poorten geforward naar 10.0.0.150 (PC1)

Alleen sturen via ICQ werkt op PC1
de rest (MSN,mIRC) op beide PC's niet :'(

Help :?

Verwijderd

mIRC heb ik inmiddels aan de gang, alleen heb ik mijn timeout setting fors moeten verhogen. Connecten duurt nu ruim een minuut. Niet echt gezellig dus :(
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.