Toon posts:

Wie heeft zijn ADSL modem al getweaked?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.901 views sinds 30-01-2008

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik heb nog steeds de snelheid van het basic abbo, wat moet ik nog meer veranderen om dat snelle te krijgen.

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:25
Op zaterdag 29 september 2001 20:48 schreef Lijmkoe het volgende:
mIRC heb ik inmiddels aan de gang, alleen heb ik mijn timeout setting fors moeten verhogen. Connecten duurt nu ruim een minuut. Niet echt gezellig dus :(
vaag dat heb ik niet...
kan op 2 PC's tegelijkertijd mircen
allen dat sturen werkt niet :(

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:25
Op zaterdag 29 september 2001 21:18 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Ik heb nog steeds de snelheid van het basic abbo, wat moet ik nog meer veranderen om dat snelle te krijgen.
Nix, je krijgt geen snelheidswinst met deze tweak

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 21:18 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Het snelle abbo nemen :P

Verwijderd

/me draait weer helemaal untweaked en zonder problemen (in XP draait die VPN verbinding prima!)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:46
ik heb me modem ook getweaked en het werkt PERFECT!!!!
modem nu direct op de hub aangesloten en alle pc's kunnen er nu mee internetten.

Verwijderd

Ik heb nu ook m'n modem verbouwd... Werkt goed... Krijg alleen bepaalde dingen nog niet aan de praat, zoals internetbellen via BattleField Communicator (iemand een oplossing??).

Wat ik eigenlijk even wil melden is dat als je de modem op je hub zet, het hele netwerk op dezelfde snelheid als de modem gaat draaien. Dit is 10Mbit Half Duplex.... beetje jammer dus.... Als je er een switch tussen zet schijnt het probleem verholpen te zijn en hou je je 10 Full Duplex of 100 Ful.... Denk er dus goed over na of je een Hub of een Switch koopt... lijkt mij....

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Bij een 3COM DualSpeed Hub heb je hier geen last van...
en ja ik had ook liever de 3Com Switch gehad!

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Heeft er iemand enig idee hoe ik m'n FTP met getweakte modem aan de praat krijg??? Please help! :?

Verwijderd

Als ik mijn EXPERT wachtwoord wil op vragen en ik heb de sting ingetikt dan krijg ik als antwoord :Server failure while computing the response. Try again later

weet iemand de oplossing hier voor ?

Verwijderd

gewoon... dat de server down is... probeer het nu nog eens zou ik zeggen...

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb mijne ook getweaked en ik weet niet precies maar CS liep niet zo lekker met getweaked modem.

Normaal gesproken heb ik ping tussen 50-60 nadat ik getweaked had, haalde het amper 140, meestal rond 150.

En updaten van server ging ook ontzettend langzaam en laden van vele site was het ook best wel langzaam.

Ik heb mijn modem teruggezet zoals oorspronkelijk staat.NU helemaal geen probleem CS ping 49...

Lucky Goldstar

Verwijderd

Ik heb ook net m'n modem geupgrade.

Werkt goed, maar ik zie mijn externe IP niet meer. Dus geen Web server en Ftp server meer.

Mijn NAT tabel ziet er als volgt uit.

enable
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:www-http outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:www-http
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:110 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:110
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:www-http outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:www-http
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:discard outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:discard
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:ftp outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:ftp
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:telnet outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:telnet
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:discard outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:discard
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:telnet outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:telnet
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:ftp outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:ftp
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:netbios-ssn outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:netbios-ssn
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:netbios-ssn outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:netbios-ssn
defserver addr=10.0.0.150

Hier zijn de xxx.xxx.xxx.xxx natuurlijk mijn IP adres.
Iemand met een oplossing????

Verwijderd

Ik weet niet of het al ergens staat, maar wat moet je doen als er wordt aangegeven dat: Failed to create static NAT entry.

houdt dit in dat er niet meer een port kan worden gemapt?

alvast bedankt

Verwijderd

Niemand?

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Kijk eens bij post van 05 augustus 2001 03:37.
De vraag is geplaatst door dafearless.
~ nr 427 als ik goed heb geteld.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

OK ik heb het zootje draaiend, maar ik heb een probleem.
Als ik een telnet sessie op wil starten dan kan ik niet mijn password invoeren omdat dan het scherm alweer weg flitst. Ik kan dus geen telnet sessie openen. Moet het IP adres van de computer waarmee je de telnet sessie opent 10.0.0.138 zijn of mag dat ook 10.0.0.150 zijn?

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Voor zover ik het hier heb begrepen is dan 10.0.0.138 het adres van het modem.
Die 10.0.0.150 van een van je pc's.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Na het tweaken van m'n modem lukt het niet meer om een spel UT te hosten.
Wat moet ik instellen om dit wel voor elkaar te krijgen.

iRacing Profile Flickr

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Tweak uitvoeren zonder gebruik te maken van NAT, alles werkt dan perfect en je ping wordt er vaak ook iets lager door !

http://adsltweak.iscool.nl/

Life is what happens while your making other plans..

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Voor zover ik weet gebruik ik geen NAT.
Ik heb wel meerdere pc's aangesloten via een HUB die elk apart op het net kunnen.Alleen dat hosten wil nog niet lukken.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

OK,

Ik bel nu weer in via een VPN I-net gaat nu een stuk sneller, mijn FTP en WWW servertjes zijn weer berijkbaar.
Echter helemaal terug naar de normal mode wil nog niet lukken.

Op het moment dat ik het MXS setup progje draai dan krijg ik de volgende melding:

Timeout waiting for '
=>'
--error 0

Help :(

Verwijderd

Ik heb een probleempje, ik heb pas mijn adsl modem getweaked, maar nu krijg ik geen video en/of geluid meer binnen in netmeeting..
ik denk zelf dat dit komt omdat de UTP poorten niet gerout zijn, ik weet t verder ni zeker..

any suggestions ?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:09 schreef BASICGuy het volgende:
Ik heb een probleempje, ik heb pas mijn adsl modem getweaked, maar nu krijg ik geen video en/of geluid meer binnen in netmeeting..
ik denk zelf dat dit komt omdat de UTP poorten niet gerout zijn, ik weet t verder ni zeker..

any suggestions ?
Check dit: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q158/6/23.asp

Helaas, vrees ik...

Systeem

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-05 14:56
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:08 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Check dit: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q158/6/23.asp

Helaas, vrees ik...
Tja, ik zit met hetzelfde probleem ongeveer..... Een aantal functies werken niet goed meer, omdat de poorten niet worden doorgestuurd :(
beetje kansloos, maar er is nog hoop. Je moet die hele handel per poort gaan doornatten. Hoe het precies moet weet ik ook niet, maar het komt er in het kort op neer dat je de inkomende informatie (die nu op je modem komt die er verders nix mee doet, door laat sturen naar je WorkStation. Mocht je de oplossing vinden, dan zou ik dat graag van je horen. Je moet je Nat-tabellen dus gaan aanpassen

iRacing Profiel

Verwijderd

tnx iig, ik ga nu even proberen de genoemde poorten in de stellen in de NAT tabel.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

word de verbinding van de basic versie dan eigenlijk ook net zo SNEL als je hem ombouwt als de EXTRA versie..??

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

AAAAARGH!!! |:( |:( |:( |:( :'(

*Snif*

Nee, hij wordt niet sneller.... zoals al 354543534 keer gezegd is in deze topic.....

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Aangezien sommige dingen al 200x gevraagd worden zet ik deze op slot. Jullie mogen een nieuw, schoon topic aanmaken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.