Met het standaardmodem kun je niet rechtstreeks een hub aansluiten want dan kun je maar met 1 pc het net op, je mist dan iets als NAT. De tweak zet NAT aan in het modem zodat je geen server meer nodig hebt om meerdere pc's aan te sluiten. Er zit zelfs een firewall in het modem.Op woensdag 29 augustus 2001 22:36 schreef ajampaniki het volgende:
Kheb een klein vraagje en ik had geen zin om 26 pagina's te doorzoeken naar het antwoord.
Ik wil dus wel me modem tweaken en ervoor zorgen dat ik met meerdere comps tegelijk op inet kan. Maar wat is het verschil met gewoon een hub erachter hangen en daar je comps op aansluiten. Ok je hebt gelijk inet als je modem+comp aanstaat. Maar komt er nog meer bij.
Maar toch vertrouw ik liever op mijn linux NAT en firewall. Die zal toch beter zijn dan die van het modem denk ik, iig flexibeler.
Je mag altijd al meerdere pc's aansluiten, geen probleem. En al zouden ze er achter komen, het modem is niet hun verantwoordelijkheid, je mag er dus mee doen wat je wil, alleen kan je misschien geen recht meer hebben op support als je het verkloot. Maar da's logisch.En hoe zit het met de abonementen van planet. Je betaald nu nl minder en toch sluit je er meerde pc's op aan. Niet dat ik dit erg vindt maar komen ze hier niet op de één of andere manier achter?